Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 223, komentářů celkem: 429670, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 272 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116532290
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Krása vytváří jednotu.
Vloženo Úterý, 03. srpen 2010 @ 10:49:12 CEST Vložil: Stepan

Ekumenismus poslal oko

Aby všichni byli jedno...


Paseky nad Jizerou jsou kouzelným krajem, krajem Raisových „Zapadlých vlastenců“.  Dnešní generaci to už asi mnoho neřekne, tato půvabná knížka i její myšlenky je už většinou mimo oblast jejich zájmů.
Jedenkrát do roka navštěvuji Paseky, abych zde prožil víkend Paseckých hudebních slavností. Před třiceti lety se zde zrodil Svatováclavský sbor. Mezi jeho zakladatele patřil i místní farář MUDr. Kubíček, který už tehdy se pro mnohé z nás stal přítelem a starším bratrem.  Přestože byl tehdejšímu režimu nepohodlný, jeho služba byla obdivuhodná. Jezdil tajně po celé republice a pořádal přednášky pro mladé snoubence i manžele. Učil je, že jejich manželství se má stát uměleckým dílem, probíral jednotlivá úskalí manželského života. Dokázal také vhodně využít i svou lékařskou profesi. 
Tehdy jsem od něho zaslechl podivnou větu, které jsem vůbec nerozuměl: „Krása se může stát univerzálním jazykem, který pomůže spasit svět“.
Občas se taková věc přihodí – něco zaslechnete ale nerozumíte tomu. Však myšlenka se uhnízdí v podvědomí a čeká jako semínko na příhodný čas kdy vyklíčit.
Teď zdánlivě odběhnu od tématu:
Podobnou zkušenost jsem prožil při četbě Exuperyho „Malého prince“. Kdo jste tuhle knížku ještě nečetli, neváhejte. Je plná krásných myšlenek, dokonce se dá říct, že je  evangeliem, jen napsaným v moderní řeči. V jedné epizodě zde liška poučuje prince o přátelství a říká důležitou věc: „Řeč je pramenem nedorozumění“.  I toto pro mne bylo dlouho záhadou.
Pro vás to však už záhada být nemusí. Stačí navštívit grano salis a ponořit se do komentářů pod články. Kolik už tam bylo řečeno zjevných pravd i zjevných nepravd a každý stejně zůstává stále dál zakopán ve svých pozicích!
Tudy opravdu cesta nevede!
Třeba to, zda je Bůh trojjediný, nebo jednojediný nelze druhému vysvětlit slovy. K tomu člověk musí dozrát zkušeností srdce – setkat se s jednotlivými božskými osobami. Jak potom ale můžeme vytvářet jednotu?
A teď se znovu vrátím ke své zkušenosti z Pasek.
Proč rok co rok vážím třistakilometrovou cestu do Pasek, co tím získávám? Tyto slavnosti jsou jedinečné: v místním kostelíku zde koncertují muzikanti a zpěváci, kteří se řadí mezi ty nejlepší na světě (většinou z filharmonie). Ale to není tak podstatné, jako skutečnost, že zde hrají zadarmo, z čiré radosti z hudby. Žádná profesionální přetvářka, žádné „kožené“ úsměvy. Všechno jde ze srdce. Žádná hi-fi aparatura neumí přenést tuto atmosféru, žádná profesionální nahrávka ve studiu ji nedokáže nahradit.  Tam jsem si teprve uvědomil, co znamená vytvořit jednotu v různosti. To když třicet muzikantů různých vyznání i bez vyznání odloží na chvilku své ego s představou svého trojjediného, nebo jednojediného boha či světa bez boha a sjednotí se v dychtivosti vytvářet krásu pod jedinou taktovkou dirigenta. Tato jednota je naprosto nezbytnou podmínkou toho, aby krása vůbec mohla vytrysknout.
Samotná krása má svůj původ v Bohu. To Bůh je největší umělec, je zdrojem krásy. Všechno, co Bůh stvořil, bylo dobré ale zároveň je i krásné. V tomto okamžiku krásy nejsou v jednotě jen muzikanti s dirigentem, ale i posluchači. Krása působí, očišťuje i pozvedává jak ty, kteří ji pomáhají vytvářet, tak také ty, kteří ji srdcem přijímají. V tomto okamžiku jsme si blízko jako nikdy. Společenské bariéry padají, jsme Boží děti. Ať už si to uvědomíme, nebo ne, v tomto okamžiku my všichni vytváříme společenství s Bohem. Krása se v takovém okamžiku opravdu stává prostředkem sbližování, jednoty mezi lidmi.
Taková krása hněte srdce a přetváří kámen v živé maso. Srdce zranitelné, ale schopné milovat.

Jak teprve krásná musí být jednota Otce se Synem v Duchu svatém, na které budou mít účast všichni andělé a svatí! (J 17,20-24) "Neprosím však jen za tyto, ale i za ty, kteří ve mne uvěří skrze jejich slovo,  aby všichni byli jedno, jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli jedno v nás, aby svět uvěřil, že jsi mě poslal.  A já jsem jim dal slávu, kterou jsi dal mně, aby byli jedno, jako my jsme jedno.  Já v nich a ty ve mně, aby byli dokonáni v jedno a aby svět poznal, že ty jsi mě poslal a že jsi je miloval, jako jsi miloval mě.  Otče, chci, aby i ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, aby hleděli na mou slávu, kterou jsi mi dal; neboť jsi mne miloval před založením světa.
Jelikož letos připadlo třicáté výročí založení sboru a dvacáté výročí hudebních slavností, část sobotního koncertu i s diskusí přenášel  v přímém přenosu i český rozhlas III. Vltava. http://www.rozhlas.cz/vltava/zaznamenali/_zprava/764051


Podobná témata

Ekumenismus

"Krása vytváří jednotu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 49 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Středa, 04. srpen 2010 @ 16:37:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
aby všichni byli jedno, jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli jedno v nás
=
vsechno a ve vsem co/kdo si to uvedomuje je buh...a kazdy/kazda je bohem..ikdyz si myslim ze soucasti jsou i ti kdo si to neuvedomuji...Osho mel pro to hezke slovo "ne-dva" nebo tak nejak...proste zadne rozdeleni jen nejaka "jednota/laska/vztah nebo co to je...



Re: Ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: ptrkmnk v Středa, 04. srpen 2010 @ 19:32:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je jen dalším nástrojem papeže jak si udržet kontrolu,hej?Jaké je spojení bála s Kristem.



Re: Re: Ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Pátek, 06. srpen 2010 @ 19:12:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
sefe a nejsi ty nejak zamindrakovanej?


]


Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 04. srpen 2010 @ 20:27:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krása se může stát univerzálním jazykem, který pomůže spasit svět

...krása je relatívny pojem a už vôbec nemôže nikoho spasiť...niekto vidí krásu v kolektívnej hre (hokej), kde vynikne sila kolektívu...jeden hráč je závyslý na spoluhráčovi a spolu dokážu vytvoriť krásny športový zážitok, v tomto prípade jednotlivec neprerazí...
...iný prípad je napr. tenis, kde vynikne krása jednotlivca, jeho pohyb, nasadenie, stratégia...

cirkev sa podobá skôr na ,,kolektívny šport,, kde každý hráč má svoje obdarovania, ale sám nič nedokáže, pretože je súčasťou ,,tímu,, to jest cirkvi...
...často vidím v kolektívnom športe viac krásy, súladu a nasadenia ako v cirkvi...napriek tomu športová krása ešte nikoho nespasila...
jednota o ktorej hovorí a prosí Ježiš je znakom dospelosti ,,tímu,, to jest cirkvi...spasiť nás môže iba Kristova obeť, jednota kresťanov je znakom zrelosti...
ivanp



Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 08:25:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krása, o které já píšu, není relativní. Je naprosto konkrétní a dokáže měnit kámen lidských srdcí na maso. Má svůj původ v Bohu, je to jeho dar.


]


Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 04. srpen 2010 @ 20:49:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, pěkný příspěvek.
Ta zákopová válka na GS je dána tím, že každý z nás je obalen neviditelnou látkou, která je napuštěná roztokem učení. Ale Oko ruku na srdce, kolik tady bylo připomínek ke kat. učení (troufnu si říci i věcných) a pohlo to s tebou? Znám člověka, který byl u katolíků a pak poznal adventní učení a řekl si "no to je to pravé". To pravé bylo pár let (padesátá léta, soboty - problém v práci, problém s "nečistým pokrmem", problém sobotní výuky dětí ve škole atd.) a pak přišel k němu človíček a položil jednu jedinou otázku "proč oba kozly musely být bez vady, když jeden ukazuje na Krista a druhý na ďábla - hřích? Proč se losovalo mezi něma?" (3.Moj.16.kap.) A ten člověk "v pravdě" mu neuměl odpovědět a jak říká, chtěl toho človíčka vyhodit oknem. Když zůstal sám, tak si položil otázku "je adventní učení (E. G. White) opravdu pravdivé?" Sednul k Písmu s prosbou o pomoc a podle jeho slov "jako by mi někdo sundal brýle mámení".

Co chci tím říci, kolik lidí má sílu a zájem změnit svůj postoj, když ho "nakopne" nějaký človíček? Tady je praxe taková, že na nepříjemné otázky se prostě neodpovídá. To je výhoda webu, když nechci, nemusím, ani přemýšlet. Pojďme si zahrát hru na odpovědi, i na nepříjemné otázky.
rastan



Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 04. srpen 2010 @ 21:07:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý se snažme změnit věci, které změnit dokážeme a netrápit se věcmi, se kterými nic nesvedeme. Co není z Boha, pohltí se nakonec samo...a co je z Boha, s tím nic nesvedeme. Každý katolík je jiný, podobně jako všichni protestanté také nejsou stejní. Setkávám se na každém kroku s katolíky, kteří podle mě nežijí tak, jak by žít měli, věří věcem, kterým by podle mě věřit neměli...a nedbají na věci, na které by podle mě dbát měli. Ale svět není podle mě a jsem za to rád. Jak mohu věci změnit? Žít upřímně podle toho, jak se mi dává poznat Boží vůle. A zbytek je na Hospodinu. Nepříjemných otázek se nebojím, ač nezastírám, že jsou mi mnohdy opravdu velmi nepříjemné.


]


Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 08:21:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a pohlo to s tebou?"...

Děkuji.
V tomto já poukazuji i na sebe. Je to tak. Ale zatím jsem nedostal takovou otázku, kterou bych si ve světle katolického učení neuměl zodpovědět. Snažím se i odpovídat druhým, jak jen je to časově možné. A už mnohdy se mi podařilo dát jim tu "správnou otázku" - nemohli mě vyhodit oknem, ale prostě se odmlčeli. Stačí zpětně nahlédnout na vlákna komentářů.
Přiznat si pravdu, jít na kořeny, vyžaduje odhodlání a odvahu. Padni, komu padni.

Článek je o mé mimořádné zkušenosti se setkání s mimořádně čistou krásou. Tou, která má svůj původ v Bohu. Která formuje lidská srdce napříč vyznáními a to nikoli na nějakou přechodnou dobu, ale trvale. To není žádné pozlátko citového prožitku. Je to setkání s Bohem.

Jednoty mohou být různého původu. I fotbaloví fanoušci demolují vagony v jednotě. Ale to je jednota v ničení.
I ve sportu, nebo v modlitebním shromáždění může být jednota v tom kladném významu. Ale je to vždycky mezi lidmi blízkého, nebo stejného názoru.


]


Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 20:42:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko děkuji za upřímnost. Napsal jsi, že jsi byl vždy schopen odpovědět ve světle kat. učení. Tady je ta svízel, že většinou odpovídáme ve světle nějakého učení a ne ve světle biblickém - Kristovém. Tady se nechci chlubit, ale mám jednu výhodu, tím že jsem "na volné noze" a nejsem svázán nějakým doktrinálním učením mohu přijímat názory druhých a měnit svoje bez toho, aby to kolidovalo s nějakým "mým" učením. Už párkrát jsem pochválil tebe i druhé za příspěvek, který byl pro mě obohacením. Buď jsem měl jiný názor nebo jsem ani takhle neuvažoval. Proto tady chodím, i když většina příspěvků (bohužel) je pouze o hašteření. Co se týká kat. učení, abych řekl pravdu a opakuji se, nechápu někdy tvoje názory, které tak docela nesedí s oficiálním učením katolicismu. Je pravda, že někdy se snažíš obhájit neobhajitelné - např. kat. hierarchie, která se trochu vzoruje na židovství (i oblečením, oltáři, chrámy) což jsou jenom rekvizity jak upoutat lidi.

Skutky apoštolské 17:24  Bůh ten, kterýž stvořil svět i všecko, což jest na něm, ten jsa Pánem nebe i země, nebydlí v chrámích rukou udělaných,
25  Aniž bývá ctěn lidskýma rukama, jako by něčeho potřeboval, poněvadž on dává všechněm život i dýchání i všecko.

Paradoxně katolík chodí do kostela za Kristem, který tam není (viz výše) a správně každý věřící by si měl toho Krista přinést sebou v srdci.

Jan 14:23  Odpověděl Ježíš a řekl jemu: Miluje-li mne kdo, slova mého ostříhati bude, a Otec můj bude jej milovati, a k němu přijdeme, a příbytek u něho učiníme.

rastan


]


Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 21:49:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj
Já totiž když odpovídá, tak odpovídám sám za sebe. Není mi třeba listovat v nějakých katolických příručkách. Vycházím ze skutečnosti, ze zkušenosti ze života v církvi.

Nevím o žádných svých názorech, které by odporovaly katolickému učení. Je pravdou, že už mnohokrát jsem sice odpověděl hned, ale nedokázal ve specifických případech doložit z oficiálního učení ŘKC. Ale stačilo dohledat a to je má osobní zkušenost, že učení ŘKC je konzistentví, bez mezer. Většinu toho, co zde pracně řešíme, bylo vyřešeno už v prvních stoletích.

..."oblečením, oltáři, chrámy"...
Nejsou to rekvizity. Do společenství věřících jdeš navštívit Krista...(Kde jsou dva, nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich). Věci viditelné zjevují neviditelný svět. Když budeš pozván na audienci k presidentovi (který je člověk jako my) neoblečeš si montérky a umaštěnou čepici.

My věříme, že proměněný chléb je skutečně a viditelně Kristus, protože to on tak řekl. V katolických chrámech tedy nepřetržitě a viditelně přebývá Kristus. Oltář je vlastně stůl poslední večeře. Na tomto stole se neobětují stále dokola nové oběti, ale zpřítomňuje se zde skrze událost Zeleného čtvrtku událost Velkého pátku: Toto je mé tělo, které se za vás vydává, toto je má krev, která se za vás vylévá...

Stůl Zeleného čtvrtku se stal oltářem, na kterém byl obětován už jednou provždy náš velikonoční beránek Kristus!

Kristus se v životě lidí projevuje různými způsoby. Boží láska je obdivuhodně vynalézavá. Křesťan nosí Krista v srdci a modlí se o samotě. Ale také chodí do kostela na shromáždění církve a tam se s Kristem setkává v docela jiné rovině, v rovině společenství. Ani jedno není upřednostněno, obojího je potřeba. A dále se s Kristem setkáváme zase v docela jiné rovině skrze jím ustanovené svátosti. Přijímáme ho do svého srdce viditelně v eucharistii.

(J 6,32-35;55-58)
Ježíš jim tedy řekl: "Amen, amen, říkám vám: Ne Mojžíš vám dal chléb z nebe, ale můj Otec vám dává ten pravý chléb z nebe.
Neboť Boží chléb je ten, který sestupuje z nebe a dává život světu."
Řekli mu tedy: "Pane, dávej nám ten chléb vždycky."
Ježíš jim však řekl: "Já jsem ten chléb života. Kdo přichází ke mně, nebude nikdy hladovět, a kdo věří ve mne, nebude nikdy žíznit.

...Neboť mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mě poslal ten živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mne.
Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako vaši otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na věky."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 22:28:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
tak mi vysvětli, proč katolický věřící má podíl jen na Těle, zatímco Krev je mu většinou upírána? Vždyť kněží přijímají obojí při každé mši sv, prostý věřící má podíl na Krvi jen při zvláštních příležitostech. Já vím, Kristus je vždy celý v obou svátostech, ale takto se v církvi utvářejí kasty a věřící se rozdělují. Což Ježíš nezamýšlel, ba naopak.
Protestanti si zase udělali ze skutečného Kristova Těla a Krve pouhou památku, což taky není dobře. Kristus nás chce živit sám sebou. Chce být naší silou. Tak co s tím, když obě křesťanské větve zacházejí s Tělem a Krví Kristovou tak svévolně? Ale možná je to Satanův záměr znehodnotit věřícím potravu, aby nemohli žít plný život. A na Křesťanech je vidět, že se mu to daří. Jsou podviživení.
Kojard
Uvědomuji si, že je to na jinou diskusi. Jinak tvůj článek je pravdivý.
Mimochodem katolík Tolkien použil ve své mytologii Sllmarillion (Pán Prstenů) myšlenku o stvoření světa hudbou. Svět měl být v harmonii, ale jeden zlobil mu tam vnášel disharmonické a falešné tóny. Zajímavá myšlenka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. srpen 2010 @ 08:44:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."proč katolický věřící má podíl jen na Těle"...

Důvod je jen a jen ryze praktický. I nejmenší kapka proměněného vína stačí, abys přijal celého Krista (a kdybys vypil třeba celý sud, nebudeš proto svatější). To samé platí o proměněném chlebu. Je zcela jedno, kterou formou přijímáš. Smyslem je přijmout viditelného Krista (chléb pro život světa) - mít podíl na Kristově oběti.

Když je věřících hrstka, dá se bez problémů přijmout obojí. Ale v případě katolíků se běžně scházejí stovky, při zvláštních příležitostech desítky i stovky tisíc věřících najednou. A běhej mezi nimi s kalichem!

Že se dříve striktně přijímalo pod jednou způsobou, má své historické pozadí. Vinu na tom nese především reformace, kdy se ve střetu názory obou táborů vyhranily proti sobě do krajností. To se odrazilo např. i v kultuře, se stavebním slohu (strohost evangelických kostelů, strohost klasicismu oproti zdobné nádheře baroka, které přechází v rokoko). Ode zdi - ke zdi, naše - vaše, my a oni. Rozdělení.

Dneska při každé větší sváteční příležitosti, při svatbách a pod. se i v katolické církvi vracíme ke slavnostnějšímu přijímání podobojí způsobou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Pátek, 06. srpen 2010 @ 13:22:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
děkuji. Zhlediska praktičnosti mi to ještě nikdo nevysvětlil. Chápal jsem, že je to nutné třeba ve vězení, když se sloužila mše a nebylo víno ani rozinky, které by se daly máčet ve vodě, tak se přijímalo pod způsobou chleba. Může se stát, že bude zaopatřován někdo, kdo má problém s polykáním, pak přijímá pod způsobou vína. V obou případech přijímá Krista celého. Tomu rozumím. Ale zažil jse desítky mší v poloprázdných kostelích, kde na to byl čas a stejně se přijímalo pod jednou.
S tou reformací to je přesně obráceně. Oni si uvědomili, co Ježíš říká?„Kdo nebude jíst mé tělo a pít mou krev, do božího království nevejde.“ Proto kladli důraz na přijímání pod obojí. Chtěli mít na Kristu plnou účast.
Svou roli v tom hrála i nauka o trojím lidu, která šlechtu a duchovenstvo nadřazovala. Proto kněz byl víc než prostý věřící. Ty ryze praktické důvody beru, ikdyž stále se mi zdají v rozporu s tím, co hlásá Kristus, co chtěl. On aby si v církvi byli všichni rovni, což praxe Katolické církve nenaplnila. Duchovní byli a mnohde ještě jsou vyvyšováni a mnozí se diví, když se jim poct nedostává. Mladší generace kněží už na tom moc nelpí.
Úctu ke krvi a tělu Kristovu jsem si z Katolické církve odnesl jako nejvzácnější dar.
kojard


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. srpen 2010 @ 13:39:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím, že se během historie usídlily v praxi ŘKC opravdu i věci, na které nemůžeme být být nijak hrdi. Je to daň za tu většinovost, kdy mnozí nehodní toho využívali, aby se dostali k moci a ke korytu. Církev vždy morálně nejlépe prospívala během pronásledování. Tehdy ten balast vyžírků velmi rychle odpadl.

To ale nijak nestírá celkový obrovský přínost ŘKC pro lidstvo, který je drtivě kladný. To, že je naše kultura, naše myšlení pod vlivem Božích zákonů (ať už je ctíme, nebo ignorujeme - tehdy si alespoň uvědomujeme, že je to není v pořádku), je z velké části zásluhou právě katolické církve.

Každý střet, každý konflikt v církvi je doprovázen následným hledáním věroučných rozdílů, snahou se vymezit a dokázat tomu druhému, že heretikem je on. To následné zdůvodnění je pak už jen věcí rutiny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Sobota, 07. srpen 2010 @ 13:13:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím
Kojard


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 07. srpen 2010 @ 22:09:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, no, proč vlastně ten Bůh tu velikou smilnici odsoudí a proč se z toho budou všichni svatí radovat (Zj 19:1-4), když byla takovým přínosem?!
Asi proto, že to vidí poněkud jinak, než oko! Ale hlavně - Boží soudy jsou narozdíl od toho tvého spravedlivé. Chvála Bohu za Jeho spravedlivé soudy. Amen. Hallelujah.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 22:30:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Kristus zajistéť přítomen není v nějakých chrámech zbudovaný lidskýma rukama, nýbrž v chrámu vzděláném v srdci každého  pravého věřícího.Jako by mu mohl být zbudován nějaký chrám...jaká pošetilost...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. srpen 2010 @ 09:01:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Didymos.
Určitě máš pravdu v tom, že pokud si Bůh neučiní svůj chrám ve člověku, vše ostatní postrádá smysl. Určitě se shodnem také na tom, že Bůh je ve všem, že je všudypřítomný.

Přesto, když Kristus přebýval viditelně na tomto světe mezi lidmi, dalo se o něm říci, že je zrovna na nějakém určitém místě. Jeden den byl třeba u Petrova tchýně, jiný zase u Lazara a jeho sester, nebo u Zachea. Viditelně, konkrétně.

No a my Kristu věříme, že je mezi námi viditelně přítomen dodnes (Mé tělo je skutečně pokrm, má krev je skutečně nápoj ...).
Tak, jak dříve viditelně přebýval u Zachea, či Lazara, tak dneska Kristus viditelně přebývá v katolických (ale i pravoslavných, koptských, arménských, syrských atd.) chrámech.

Znovu opakuji:
Pokud není Kristus v prvé řadě v srdcích věřících, je všechno ostatní zbytečné. Jako by pro ně nebyl ani ve viditelných způsobách - protože užitek z nich nejsou schopni využít. Brání jim v tom skutečnost, že žijí ve stavu hříchu ke smrti, ve stavu duchovní smrti. Nejsou v tom okamžiku živými křesťany a pokud by v tomhle stavu přijali viditelného Krista, jedli a pili by vlastní odsouzení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 06. srpen 2010 @ 17:12:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
a co když Kristus není přítomen ve vašich chrámech? Co když si to jen namlouváte?
Jistě, Jeho tělo je skutečný pokrm a Jeho krev je skutečným nápojem. Ale duchovně! Jinak je to kanibalismus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 07. srpen 2010 @ 08:46:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečný pokrm a skutečný nápoj se prostě skutečný, nikoli jen duchovní.
Je posilou celého člověka, jeho těla i duše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 08. srpen 2010 @ 17:03:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
hle, tvé smýšlení je opět tělesné. Jaké to překvapení...
Nějaká hostie zůstane vždy jenom hostií. Nikdy se nemůže proměnit v Krista. Jinak jsou vaši "kneží"  kouzelníky.
Všecko je v Písmu SV míněno duchovně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. srpen 2010 @ 17:52:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Nikdy se nemůže proměnit v Krista."...

To je tvůj soukromý názor, který z Písma nedoložíš - naopak, přímo se mu protiví. Já věřím raději Kristu:

(Mt 26,26)
A když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, rozlomil a dal ho učedníkům se slovy: "Vezměte, jezte, to je mé tělo."

Jak vidíš, tento chléb se stal skutečně tělem Krista. Kristus není žádný kouzelník, je to Boží Syn.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 08. srpen 2010 @ 18:41:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
kdyby si věřil Kristu, psal by si zcela jinak! Musíš myslet jaksi duchovně, ne lidsky.
Vidíš, v Písmu se hovoří o chlebu a ne o nějaké oplatce. Máme pojídati Krista duchovně, jinak zemřeme. Jenže vy jej chcete jísti lidsky. Proto se nedivte až vás vás Pán bude soudit a odsoudí.
Ale já se vůbec nedivím, že toto učení jste pochopili tělesně. Duchovní myšlení se od Babylona nemohu dočkati.
Všecko překroutíte, do všeho dáte jed a na Pravdu v Římě místo nezbylo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. srpen 2010 @ 19:24:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hostie není oplatka, ani sušenka. je to obyčejný nekvašený chléb, upečený jen z mouky a vody. Takový, jaký až dodnes pečou národy na Středním východě.

Dolož z Písma své tvrzení o tom, že máme pojídat Krista jen duchovně.

Víš, jestliže 90% křesťanů na celém světě to chápe podobně jako já, tak bych se na tvém místě alespoň zamyslel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. srpen 2010 @ 19:40:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skuteční křesřané to jako ty nechápou ani nepraktikují, poněvadž slaví pravou památku Večeře Páně tak, jak ji ustanovil Pán Ježíš pro Jeho potěšení u Pánova stolu, který je pro potěšení věřících. A věz, že eucharistie v řkc památkou Večeře Páně, jak ji Pán ustanovil, NENÍ! Tak, jak je praktikována v řkc je ohavností před Bohem!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 20:07:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak si to vezměme:

babtisté a letniční - na Willyho straně

katolíci, pravoslaví, starokatolíci, anglikáni, lutheráni, kalvinisté - na straně Oka

A co k tomu říká Ježíš sám?

Židé se mezi sebou přeli: „Jak nám ten člověk může dát k jídlu své tělo?“
Ježíš jim řekl: „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev pravý nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mne poslal živý Otec a já mám život z Otce, tak i ten, kdo mne jí, bude mít život ze mne.


Tak si z nás dělal Ježíš jen tak legraci? Proč by tohle všechno říkal, když by nechtěl, abychom to dělali. Neřekl nic v tom smyslu jako "Moje tělo je jako chléb a moje krev je jako víno. A když se za vás vydávám, je to jako byste mě jedli..." NE! Eucharistii máme doloženou už od nepaměti. Už ve spisech z prvních dvou století to tak křesťané dělali. Už i učedníci ve skutcích vytrvale poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se.

A copak se nepíše:

Není kalich požehnání, za nějž děkujeme, účastí na krvi Kristově? A není chléb, který lámeme, účastí na těle Kristově?

Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně nehodně, proviní se proti tělu a krvi Páně.

Tak si to srovnej, Willy. Tož tak!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 08. srpen 2010 @ 21:01:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
kalvinisté na okově straně? Dovol, abych se zasmál.S modláři bysme na jedné straně nikdy nebyli.
Babtisté a letniční mají v tomto Pravdu.
A pročpak víno pije pouze farář a ne všichni věřící?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. srpen 2010 @ 22:02:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou zůstává, na čí straně stojí sám Ježíš.
Zda je na straně těch, co zpochybňují a relativizují jeho slova. Co myslíš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jed (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 16:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš stojí na Boží straně stejně tak i já!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jed (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 17:33:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
my a relatizovat slova Ježíšova? Zajímavé, že to říká katolík...
Pán Ježíš stojí na straně, na které jsme my. Nestál by na straně se satanisty, jakými jste vy!


]


Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 14. srpen 2010 @ 15:18:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rastane
A co je k chválení na tom, když někdo přelétává z jedné církev do druhé? To se mu jako Hospodin schovává? Nehrajete na schovávanou sami se sebou. Hledejte Hospodina a dá se vám nalézt.


]


Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Sobota, 21. srpen 2010 @ 14:28:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo a kdo mluví o přelétávaní? A co když se moc ptáš a ukážou ti dveře? Zmlkneš, abys nepřelétavala? A co když to hledání Hospodina = Pravdy je spojeno s přelétávaním? Co když ti, kteří nepřelétávají jsou pouze líní a pohodlní?
rastan


]


Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 22:42:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Krása, krása...existuje snad něco více pomíjivějšího?
Nezaměřuj se na věci pomíjivé, ale na věci nepomíjivé, trvalé! Ty mají neporovnatelně větší cenu než věci pomíjivé.
Kéž by si to pochopil!



Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. srpen 2010 @ 08:25:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak třeba krása stvoření sama oslavuje svého Stvořitele. Ať se podíváš do živé přírody, do neživé (třeba krápníková výzdoba jeskyní), Hablovým teleskopem na mlhoviny ve vesmíru, všude člověka oslovuje právě krása stvoření.

Bůh je největší umělec a tvoří jen originály, nikdy ne kopie.
I každý z nás je neopakovatelným originálem ve vesmíru. Bůh je zdrojem vší krásy. Veškerá inspirace umělců i vědců pochází z Ducha svatého. Bůh tak dovoluje člověku se spolupodílet na díle tvoření. Jen proto, že je člověk Božím obrazem, může tvořit krásu, spolupodílet se na tvoření. Ale tato krása byla už dávno předtím stvořena v záměru Ducha a člověku je jen dovoleno, aby se na ní podílel, aby se tak stal jakýmasi "prodlouženýma rukama" svého Stvořitele.

Všechno hmotné je pomíjivé, ale já zde mluvil o kráse jako o univerzálním jazyku, který dokáže spojovat lidi do jednoty, formuje člověka. I vyřčené slovo je pomíjivé, odezní. Ale pokud padne na úrodnou půdu, přináší užitek. Podobně i krása, když "vykoná svou práci", naplní svůj smysl vzniku, může odeznít.


]


Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 08. srpen 2010 @ 13:53:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Veškerá inspirace umělců i vědců pochází z Ducha svatého."

oko, to je kravina na entou.


]


Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. srpen 2010 @ 22:00:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(1 Kor 12,1-11)
Nechci pak, bratři, abyste nevěděli o duchovních darech.
Víte, že jste byli pohané a chodili jste k němým modlám, jak jste bývali vedeni.
Proto vám oznamuji, že žádný, kdo mluví v Duchu Svatém, neřekne "Ježíš buď proklet," a nikdo nemůže říci "Ježíš je Pán," jedině v Duchu Svatém.
Jsou rozličné dary, ale tentýž Duch,
jsou rozličné služby, ale tentýž Pán,
a jsou rozličná působení, ale Bůh, který to všechno ve všech působí, je tentýž.
A tak je každému dáván projev Ducha k užitku:
jednomu je totiž skrze Ducha dáváno slovo moudrosti, jinému pak slovo poznání podle téhož Ducha,
dalšímu víra v témž Duchu a jinému dary uzdravování v tomtéž Duchu,
jinému pak činění zázraků, jinému proroctví, jinému rozlišování duchů, jinému rozličné druhy jazyků, jinému výklad jazyků.
To vše ale působí jeden a tentýž Duch, který každému uděluje zvlášť, tak jak chce.


Svátostné milosti jsou dary vlastní různým svátostem. Jsou pak ještě i zvláštní milosti nazývané také řeckým výrazem „charismata“, kterého užil svatý Pavel a který znamená přízeň, nezasloužený dar, dobrodiní. Ať je jejich povaha jakákoliv, někdy i mimořádná jako u daru zázraků nebo jazyků, charismata jsou zaměřena na posvěcující milost a jejich účelem je obecné blaho církve. Jsou ve službě lásky, která buduje církev.

Dary Ducha svatého:
Dar moudrosti, rozumu, rady, síly umění, bázně Boží, zbožnosti.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. srpen 2010 @ 23:15:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, ten úryvek z písma mluví o duchovních darech. Všimnul sis, že z tebou jemnovaného seznamu není v tom písmu ani jediný?

  Duchovní dary jsou totiž něco docela jiného, než přirozené schopnosti. A ještě něco jiného, než ovoce života s Bohem či ovoce Ducha svatého.




]


Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 05. srpen 2010 @ 23:02:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Krása je pomíjivá, ale Syn Boží zůstává navěky a je vskutku krásný. Nikdo a nic není tak krásný/é jako On. A On - Kristus je také tou jednotou Ducha, kterou máme zachovávat ve svazku pokoje, jímž je také On, a On dal jisté obdarované lidi Církvi, aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování Těla Kristova, dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy Kristovy plnosti, abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti/lstivosti, v chytráctví k nastražené cestě bludu, nýbrž abychom byli pravdiví v lásce a rostli všemi způsoby v toho, který je hlavou, v Krista. Z něho celé Tělo, spojované a držené pohromadě pomocí každého kloubu podpory, která je podle činnosti a míry bere výživu pro svůj růst ke svému vybudování v lásce. Jak je psáno v Ef 4:3-16

Tož tak.

willy



Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. srpen 2010 @ 08:46:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto s tebou naprosto souhlasím, ale skoukni výše moji odpověď Dimydosovi.


]


Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: xmefik v Pátek, 06. srpen 2010 @ 08:59:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když to tu tak pročítám, o shromáždění v Pasekách, o tom jak jste všichni dohromady blízko Bohu, o zpívání, silných pocitech štěstí... tak si říkám, kolika z vás by asi připadala sympatická křesťanská skupina (řeknu to na placato - sekta) na tomhle videu:

http://www.youtube.com/watch?v=sCz6RUpcuEc

Jaké na to máte názory? Jsou ti lidé křesťané? Milují Ježíše? Jsou oddaně a plně věřící? Dělají něco špatně? Pokud ano tak co? A prosil bych doložit konkrétně citacemi z Bible.

Může někdo z vás vyloučit, že těch lidí co se tam válejí po zemi, se skutečně dotýká Ježíš? Pokud to chcete vyloučit, tak jak? Prosil bych zase konkrétně.

Proč myslíte, že právě takto by Ježíš nechtěl, abychom se všichni chovali?



Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. srpen 2010 @ 09:13:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proti gustu žádný dišputát!

Nejsme soudci a ani nevidíme do lidských srdcí. Nám nepřísluší hodnotit, kdo je křesťanem a kdo jím není.

(Mk 9,38-40)
Jan mu tedy odpověděl: "Mistře, viděli jsme někoho, kdo nechodí s námi, jak ve tvém jménu vymítá démony a bránili jsme mu, protože nechodí s námi."
Ale Ježíš řekl: "Nebraňte mu. Vždyť není nikdo, kdo by udělal zázrak v mém jménu a mohl o mně snadno mluvit zle.
Vždyť kdo není proti nám, je s námi.



Měli bychom se chovat tak, jak nám v dané chvíli velí naše srdce. Mě osobně je takové chování naprosto cizí, ale to je na svobodě každého.


]


Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. srpen 2010 @ 09:46:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je jednoduché: Máme určitá "měřítka", kterými jde změřit, jestli někdo patří k Ježíši.

  "Dávejte si pozor na falešné proroky, kteří k vám přicházejí v ovčím rouše, ale uvnitř jsou to draví vlci. Poznáte je podle jejich ovoce. Sklízejí se snad hrozny z trní a fíky z bodláčí? Tak tedy každý dobrý strom nese dobré ovoce a špatný strom nese zlé ovoce. Dobrý strom nemůže nést zlé ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce. 

  Každý strom, který nenese dobré ovoce, bývá vyťat a vhozen do ohně. A proto je poznáte podle jejich ovoce. Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce, který je v nebesích. Mnozí mi v ten den řeknou: 'Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu neprorokovali? Nevymítali jsme ve tvém jménu démony a nedělali jsme ve tvém jménu mnoho zázraků?' A tehdy jim vyznám: 'Nikdy jsem vás neznal. Odejděte ode mě,
vy, kdo konáte nepravost!'"

  Tohle měřítko autorka filmu zjevně neznala, nešlo jí o to ukázat životy lidí a jejich ovoce, rozsoudit, co jsou ti lidé zač: Šlo jí o senzaci, padání, křičení, tančení, pláč,...  Protože to chápala tak, že tyhle věci jsou jádrem daného poselství.

  Takový film a ukázky je tedy těžko použitelný na posouzení zda "jsou ti lidé křesťané". Musel bys dojít do jejich rodiny a zeptat se jejich manželky, dětí, rodičů co si myslí o jejich životě. Stačilo by pět nebo deset takových rozhovorů a bylo by hned jasné, jestli jsou ti lidé křesťané, nebo ne.



]


Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: xmefik v Pátek, 06. srpen 2010 @ 10:33:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já jsem ten film viděl celý. Podle mě k tomu tématu Tereza Nvotová (autorka) přistoupila poměrně zodpovědně. Za celou dobu (cca 65 min) nezaujímá nezaujímá žádný hodnotící komentář (sama byla jako dítě členem právě téhle skupiny), celý ten hodinový film jsou jen rozhovory s členy té skupiny, s člověkem který je jaksi "duchovně zaštiťuje", byl to ten v černém, jak mluvil o dorůstání amputovaných rukou, a ukázky jejich misijní (nevím jestli se tomu dá říkat misijní, pro jednoduchost toto slovo použijme) činnosti.

Já za sebe jsem v tom filmu nezazamenal nic, co by bylo v rozporu s křesťanstvím - ovšem ačkoliv bych řekl, že toho o křesťanství vím poměrně dost, tak sám křesťanem nejsem, a proto se ptám zde.

Každopádně jsem se na to ptal minulý týden několika věřících lidí se kterými se znám a stýkám, a všichni se (jen podle toho klipu!) zhrozili, že tohle tedy nemohou být křesťané, že těm dětem (i dospělým) zjevně vymývají mozky, že jsou to sektáři, a že to je hrůza.

Lidsky jejich hledisko plně chápu, a myslím si to samé - ale z hlediska křesťanství, zas jen s přihlédnutím k tomu klipu, tedy k tomu co jsme viděli všichni, se obávám že ti lidé nic špatného nedělají, ba právě naopak - jejich jednání je z hlediska Ježíšova učení velmi pozitivní.

To samé mi vyplývá i z vašich reakcí: říkáte, že byste potřebovali vidět víc, tedy jen z tohohle klipu nemůžete říct, že by ti lidé dělali něco špatného.

Máme zde tedy dva zřetelně opačné pohledy na věc: jedna skupina křesťanů, kterými jsou věřící z mého okolí, jednání lidí v tom klipu považují za poměrně nechutné a nebezpečné sektářství a rázně se od toho distancují. Říkají, že ti lidé rozhodně "praví křesťané" nejsou. No a druhá skupina křesťanů na činnosti zachycené v tom videu nic špatného nevidí.

Ještě bych chtěl zopakovat otázku, na kterou zde odpověď nezazněla: je podle vás možné, že těch lidí co padají na zem se skutečně dotýká Ježíš? Pokud to podle vás možné není, tak proč? A pokud to možné je, pak je to celé zřejmě z hlediska Boha vysoce hodnotná činnost, protože běžně zjevně Bůh s věřícími do takto přímého kontaktu nevstupuje... ne?


]


Re: Re: Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. srpen 2010 @ 11:55:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Rozumím, že ten dokument byl vzácně vyvážený a vyvaroval se odsouzení nebo byť jen rozsouzení. To nebývá zvykem. Pro rozhodnutí, zda ti lidé jsou či nejsou křesťané tam ale chybělo ale to nejpodstatnější: život těch lidí, jejich reálné skutky a to nejlépe "z druhé strany". Ze slov lze něco poznat (když ti lidé jsou v nějakém úletu učení) ale nejde poznat, když lidé říkají "hezká slova" jesli tomu odpovídá jejich život.

  Pokud jde o "vymývání mozků", tak to je těžké pro člověka, který by rád zůstal racionální. Vymytí mozků je základ křesťanství - ve světě je spousta hnoje, který je lidem natlučen do hlavy - že promiskuita je "normální", potraty jsou "normální", žít na úkor jiných je "normální", zdrženlivost a šetrnost je naopak "nenormální", věřit Bohu také a podobně. Zkrátka člověk dostane "ve světě" spoustu špatných informací a podnětů a tyhle věci je potřeba "narovnat", "vyčistit". A pro to má "svět" pojem "vymytí mozku". Ten pojem je přesný, i když bohužel pejorativní, takže ho lidi neradi slyší.

  Pokud jde o zmíněné shromáždění, tak já zrovna nemám rád, když je emotivně vybičovaná atmosféra, protože vím, že taková atmosféra plodí až příliš často věci duševní (pocity, emoce, myšlenky...) a věci duchovní (zjevení od Boha, poslušnost...) jdou pak stranou. V křesťanské církvi by pak měl být člověk, který by měl rozsuzovat, co je co (říká se tomu "dar rozlišení duchů) a to se až příliš často neděje.


Je podle vás možné, že těch lidí co padají na zem se skutečně dotýká Ježíš?

  Díky za zopakování otázky. Podle mne to je možné. Zažil jsem mnohokrát, kdy lidé v církvi byli sraženi k zemi nebo spadli na zem - ať už v dobrém Boží mocí, kdy se jich Bůh nějak dotýkal, nebo ve zlém, kdy odešel nějaký nečistý duch a navenek ten člověk při tom sražení na zem nevypadal vůbec hezky.

  Jeden takový příběh jsem popsal v článku Uzdravení i s celkem podrobným popisem, co dotyčný na té zemi zažil.

  Toník
 


]


Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 06. srpen 2010 @ 13:07:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
xmefiku,
nepochybně je to odporná sekta.O tom nemůže být spory neboť silně vymývají mozky, manipulují a další věci v sektářském prostředí běžné, typické.Co je moc, to je moc. Dovoluji si tvrdit, že o křesťany nejde. Spíše bych řekl, že milují toho pastora více než Ježíše.
Nejhorší je ovšem, že manipulují s dětmi. To je hrůza.
Ovšem Ježíš se jich může dotýkat. To bych zase tolik nevylučoval. I když válení se po zemi, padání na tvář bych moc nepovažoval za projev Ducha Svatého.
A ten smích toho pastora na konci, tak to je přímo ďábelský smích...


]


Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 06. srpen 2010 @ 18:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Hagin je taký dobrej.     http://www.youtube.com/watch?v=1SgByE0pX1M


]


Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: jissai v Pátek, 06. srpen 2010 @ 10:12:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Bezesporu KRÁSA je jedním z nespočetných atributů božích - můj Bůh JE KRÁSNÝ!



Re: Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: knechtRuprecht v Pátek, 06. srpen 2010 @ 19:18:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pjeknie vystizeno "můj Bůh JE KRÁSNÝ!" .... vetsina lidi maa "nejakeho sveeho krasneho boha", no bodejt...a modlitbou,chvalami a uctivanim toho BOHA...si sami kujeme az k dokonalosti jen svou zeleznou klec snu,predstav,tuzeb:) mniaaaaam


]


Re: Krása vytváří jednotu. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 06. srpen 2010 @ 11:27:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No od doby, co jsem podruhé ženatý, už nechodím na rockové koncerty, jenom na operu ;-)

Nedávno jsem byl zrovna v Hejnicích na koncertě pro violoncello a varhany. Ona ta muzika má někdy opravdu osvobozující moc, přiměje tě se na svět podívat z toho hezčího konce, např. Brahms - Preludium a fuga g moll. Někdo možná slyší Boží hlas, někdo jen: "To zahřmělo." Kdo byl původně ministr hudby víme, na programu byl např. i Schumann, který s ním údajně uzabřel smlouvu, aby získal úspěch. Podobná pověst koluje i o Johnu Lennonovi. Formanův Amadeus vzal téma z toho Božštějšího pohledu.

Vyženil jsem velkou zahradu a nyní i pracuji pro zahradnickou firmu. Kdo je ministr zahrad nevím, ale přesvědčuji se stále víc, že Ř 1, 20 naprosto platí. Lze vidět Jeho věčnou moc a božství, ačkoliv jsou neviditelné....když lidé přemýšlejí o jeho díle. A řekl bych, že lze zahlédnou (i uslyšet) jeho lásku, jen chtít.



Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy