Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 246 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116533408
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: charismata
Vloženo Sobota, 07. srpen 2010 @ 18:07:04 CEST Vložil: Olda

Charismatici poslal ptrkmnk

naberme do plna


Ať je nám jasno.Tím že se někdo nazývá charismatikem nemůže spůsobit že bude produkovat působení ducha svatého.Mnozí si ale myslí že tito charismatici takto uvažují, není to pravda. Jsou to ale lidé ,kteří věří že co se týká slova Božího o tomhle tématu, tak je pravdivé a funguje i dnes.Předem všeho je dobré své názory na věc korigovat s učiteli víry ,jako píší ve svých knihách Katrin Kuhlman nebo K.Hagin kde jasně popisují co dary jsou a co nejsou. Pokud se budeme striktně držeti slova,tak se nemusíme bát extrému.Takže nikdo sám ze sebe nevyprodukuje nic,nebo je to jen tělo,nebo nestojí na slově,pak je to úlet.

Bůh naděluje,a jak chce on.Podmínkou pro tuhle službu je být pokřtěn v duchu s možností mluvení v neznámých jazycích.Což je dar pro všechny spasené.Mluvit můžeš a nemusíš,ale vždy můžeš.Rozhodně takle můžeš prožít základní prožítek demonstrace ducha ,kdy jako by voda živá proudila s tvého nitra.Je to jen nesrozumitelné mluvehí blábolů co ti přijde na jazyk ve víře,ale aktivuje to ducha a ovoce se dostaví brzy."naplněni buďte"Já sám nejsem charismatik,ale ctím slovo Boží.Bez víry je nemožné líbiti se Bohu,že.Takže věříš li slovu ,tak máš.Nevěříš li,nemáš.Proto jste někteří neměli.Dary tu jsou ale jen pro dnešek,ale víra v ježíše pro jeho věčné království.Kdo zasévá kvůli své doktríně svár a nenávist tak nestojí v pravdě .Takže ať vám to je ku prospěchu.


"charismata" | Přihlásit/Vytvořit účet | 70 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. srpen 2010 @ 06:37:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že nemám článku rozumět tak, že podmínkou pro jakýkoliv další duchovní dar jsou předchozí glosolálie?



Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 10:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také jsem to tak pochopil. Možná by se měli charismatici místo věřící nazývat blábolící.


]


Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. srpen 2010 @ 13:24:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš jako Izajáš 28,7-10?

Také tito blouzní z vína, po opojném nápoji se potácejí: kněz i prorok blouzní z opojného nápoje, jsou pomateni vínem, po opojném nápoji se potácejí, blouzní při viděních, při rozhodování kolísají. Všechny stoly jsou plné zvratků, samý výkal, místa není. Koho vyučit poznání? Komu vyložit zvěst? Odkojeným dětem, od prsů odstaveným? Stále jenom: žvást na žvást, žvást na žvást, tlach na tlach, tlach na tlach, trošku sem, trošku tam.


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 13:29:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víceméně. Jen místo vína si zahrávají se svým mozkem. Glosálie jsou ve stejné škatulce jako holotropní dýchání, zázrační léčitelé, srovnávání energie a další pověrečné bláboly. Před těmito lidmi pozor.


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. srpen 2010 @ 13:59:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to prr příteli.
Skutečně existuje dar glosolálií, kdy člověk mluví jazykem, kterému nerozumí, a ten jazyk je skutečný a někdo jiný mu může rozumět.

DAR JAZYKŮ NENÍ 3,14ČOVINA !!!

Co je to "to", co je na těchto shromážděních přijímáno jako tento dar glosolování, je otázka?


Co je ovšem jasné:
1-Dar jazyků rozhodně není ani ten nejdůležitější ani ten druhý nejdůležitější apod.
2-Je víc než podezřelé, že by na zrovna všichni obdrželi dar jazyků, když si některý aparátčík pískne!
3-Absence ostatních darů s plošným výsketem glosolálií ostře kontrastuje s učením o jednotě Těla a různosti obdarování

4-dar jazyků prostě zázračně vypadá, i když se nafilmuje (30% lidí to dovede nafilmovat na přání z voleye, dalších 40% se zkušeným instruktorem; zatímco pouhých 30% lidí je tak rezistentních, že glosolovat pro pouhou potěchu ostatních lidí prostě nebudou)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 14:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, je to otázka. Pro psychiatra. Setkal jsem se s glosáliemi vždy v souvislostí s nějakou "církví", která měla k církvi víc než daleko. Nevím, proč bychom si měli zavádět takové výmysly, když to šlo několik století bez nich a nikomu nechyběly. Už tak je pro nevěřící čím dál těžší přijmout evangelium a my na něj budeme nalepovat ještě takovéhle zbytečné přílepky, které útočí na zdravý rozum?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 08. srpen 2010 @ 15:03:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bude asi tím, že ses setkal s glosáliemi, Kdyby ses setkal s glosoláliemi, možná bys mluvil jinak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 15:14:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za opravu. Měl jsem na mysli glosolálie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. srpen 2010 @ 20:25:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen tak mimochodem, zde na Granu je o jazycích výborný článek
i další článnek/-ky od autora na toto tema stojí za přečtení

A pro informaci i vám ostatním.
Dar glosolálií není pouze záležitostí letničních, charismatiků, prodloušů a podobných v posledních létech. Tito lidé opravdu neznovuobjevili duchovní dary.
Glosolování i další tyto dary byly, pokud je mi známo, přítomny po celou dobu trvání Církve (např. v pravoslavném světě).
Pravdou je, že tyto dary nebyly k dispozici široké populaci, ale pouze jednotlivcům. Také je nutno dodat, že pravoslavní či ultrakatolíci často nemívají potřebu, narozdíl od ujeťáků většinou z anglosaského prostředí, roztrubovat svou "duc*****st" do celého světa, a tudíž na ní rýžovat.

Ne, letniční opravdu neobjevili ameriku, pouze jí zprofanovali tak nechutným způsobem, že spousta upřímných křesťanů se při slyšení "charismarta" či "duchovní dary" osype, a to ne kvůli nepřátelství vůdči darům nebo Duchu, ale kvůli tamtomu okolo


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 20:37:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem přesně ten případ, co se osype. :-) Navíc jsem nikdy nepokládal za důležité, kdo kde kdy měl stigmata, kde jaká socha ronila slzy a kdy kdo koho uzdravil. Tak nebudu u glosolálií dělat výjimku a když mi někdo tvrdí, že je to podstatné či dokonce nezbytné, budu si o něm myslet své. Když někomu vyhovuje do nekonečna opakovat stejnou modlitbu, budiž, pokud jsou jeho motivy čisté a je veden láskou. Stejně tak pokud někomu vyhovuje pronášet neexistující řeč, budiž, pokud jsou jeho motivy čisté a je veden láskou. Ale dělat z toho mainstream, z toho se mi ježí chlupy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 15:53:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj JMK. Měl jsem podobný postoj až do doby, než jsem začal mluvit v jazycích. Vůbec to nemůžeš přirovnávat k holotropnímu dýchání apod. okultním praktikám. Tos psal někde výš. Tam se člověk vztahuje k démonům, u modlitby v jazyku se obracíš k Bohu. To, že v "jazyku" mluví např. "Společenství vlků", šamani, satanisti apod. vyplývá z toho, že Satan je velký opičák. Ti lidí ( např. šamani) mumlají k svému "bohu" , já k Bohu  a to je podstatný rozdíl. Vůbec to nemá nic společného s tím, že, cit. z Tvého příspěvku,  "opakuješ stále stejnou modlitbu" . To není mantra nebo "Zdrávas". Tam se objevuji růzé kombinace slov a slabik, bez žádného pořádku ani ladu a skladu. Vůbec se nemusíš osypat, když slyšíš o modlitbě v jazyku. Je to legitimní dar Ducha sv. Není podmínkou spásy, nemusí ho mít každý. Mimochodem, byla to právě katolická církev, která ústy Svatého Augustina a Jana Zlatoústého rozhodla, že jazyků není v církvi potřeba. Byl to odchod k formálnímu náboženství a důsledek duchovního úpadku Církve Boží. Jazyky, vážení, utichnou až v nebi. Jsem rád, že u ŘKC existuje "charismatická obnova". Jsem nerad, že existují různé charismatické směry, které již opustili ( zčásti, v některých věcech ) platformu Písem a dostali se do oblasti, kde být neměli. Prosím, aby jste nemluvili o něčem s čím nemáte žádnou zkušenost, nevíte, jak vás modlitba v jazyku buduje v Kristu a pak ve prospěch místní církve. Měl jsem tu smůlu, že jsem dost dlouho potkával s "charismatiky", kteří právě tvrdili, že nejsem dobře spasen, když nemám jazyky apod. věci. Dnes jsem "charimatický evangelikál" a nemůžu si to vynachválit. Je to cesta pro Církev ve 21 stol. Věřím, že ti, kdo upřimně touží jít blíž a blíž k Bohu k jazykům dříve či později dospějou





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 21:32:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já třeba nemám k osypkám daleko, když vidím vcelu inteligentního člověka jako je Krispus a čtu jeho názory. Nic proti nim, ale mám silnou obavu, že takové postoje ke glosoláliím (nic proti daru jazyků) napomáhají nejvíc právě tomu blábolení a napodobování, než serioznímu budování pomocí daru glosolování.

Sám jsem byl přítomen tomu, kdy lidé glosolovali, spořádaně i překotně, jednalo se o svéprávné osoby stojící nohama na zemi, žádné jurodivce, a nevím, jestli to, co se tam dělo (ať už to byo cokoliv) nějak pomohlo budování. To bych asi nejspíš musel vidět, jak by to bylo bez toho "toho".

V čem má ale JMK pravdu, tak že neuspořádané glosolování bez vykladače prostě bude pro určité nevěřící překážkou ke Kristu. A já k tomu dodávám, že právě tak to je/bude pro některé opravdové kristovce překážkou k duchovním darům obecně - osobně jsou mi tito sympatičtější více, než ti tak lačnící po duchu, že ani nebudou pátrat, jestli ten duch je doopravdy Duch.

A nakonec se mi nelíbí Krispova argumentace "zkus to a uvidíš". Když není Krispus schopen vysvětlit, proč by se něco mělo dělat, nemám k tomu a priori důvěru. Krispus zaštiťuje tuto praxi svou zkušenností, tedy svou autoritou, namísto toho, aby ji zaštítil něčím objektivně ověřitelným, a to já neberu.
Argumentace "zkus to a uvidíš" mi nápadně připomání lákání "zkušenějších" členů feťácké party, aby získali dalšího nového závisláka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 22:41:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě Tě nelákám. Moje řeč je "Ano, ano, ne,ne " ( podle Kázání z Hory). Vím, že někdy dochází k excesům.... a to je právě na škodu nám, kteří máme výhrady ( u mě jde o minulý čas). Lidi, jakej já jsem byl bijec proti jazykům .....to jste tady ještě slabej odvar ! Dalo by se na to téma vést mnoho diskusí a některé již tady proběhly. Před několika lety jsem byl požádán, abych oddal jeden pár. Žechich je z vážené rodiny jedné církve. V té době jsem měl problém: Když jsem kázal, tak jsem často začal mluvit plačtivým hlasem nebo dokonce začal brečet. Dycky jsem z toho vybruslil. To vám prominou v domácím sboru, ale určitě ne v sále kde je 150 lidí. Donucen okolnostmi, oslovil jsem Ducha sv. ( pro mě dříve nepředstavitelné) ať mi dá charisma na tu chvíli. Nazval jsem to "charisma odvahy". Nakonec to dopadlo skvěle a důstojně, bez problémů. Pak jsme chodil po sjezdovkách ( výšlap musel být bez zastavení a na čas) ....a cestami po lese jsem to zkoušel, totiž oslovit Ducha sv. v modlitbě. Dával jsem si facky : Co to říkáš, dyť se to nesmí, není to v Bibli, co ti řeknou bratří apod. Prostě, ve svém křesťanství jsem narazil na "strop" a nešlo to blíž k Bohu . Abych to zkrátil. Pak jsem se setkal s jednou "charismatičkou", ale normální ( konečně) a přijeli jsme za ní k diskusi o démonských silách apod. Chtěl jsem se dozvědět něco víc z té oblasti, měli jsme ve sboru jednu obsazenou osobu a nevěděli, jak jí pomoci. Místo diskuse nás s manželkou ( ve finále) pokřtila ve vaně ! Předtím jsme vyznali hříchy, já obecně, protože to co mě sužovalo a ovládalo jsem nahlas neřekl. Modlila se chvíli česky a chvíli v jazyku.....no neskutečná věc. Od té doby je problém pryč ! Konečně jsem prožil vysvobození ze hříchu . Ne ze svých přirozených sil, ale zásahem Ducha sv. Miodlil jsem se : Pane Ježíši, dej mi sílu nehřešit . A nic, až to udělal Duch sv. Za rok "vítězného života" dozrála situace, že se bude modlit za to, abych dostal jazyky. Říkal jsem si: No, to přeci utichlo! Na co, mám Pána Ježíše, ( už) se modlím k Duchu sv. ( prosím vás, ať mi nikdo nepíše, že to není v Bibli napsáno....to samozřejmě vím, ale já se obracím k Bohu, stejně jako k Otci a Pánu Ježíši) . Možná jsem to už psal, ale zopakuji. Přijedeme k ní a bavili jsme se o Torontském požehnání a probuzení v Argentině ( zas, ať mi nikdo nepíše, že jde o extrém, nemá to cenu). Měl jsem doma video jak jeden borec kácel celé davy lidí foukáním do mikrofonu. Říkala, že někde byla v Praze , kde lidi dostávali tzv. " svatý smích". Pak se za mě pomodlila ve vedlejším pokoji a začala chválit Boha, že mám jazyky. Já nic necítil, neupadl jsem do extáze ( jak mě bratři vždy strašili) ....že mám jít vedle a ať říkám nějaké slabiky, že se to rozjede. Pak šla manželka. Vrátila se a po chvíli se mě ptala : "Cejtíš něco ?" Já,že necejtím nic a že si myslím, že ty jazyky nemám . Vážení, Bůh má smysl pro humor jako nikdo. Jak jsem to řekl, tak jsem se tak rozchechtal ( jako když hrbatej padá ze schodů) . Drželo mě to asi 20 minut...neskutečné. Byl to prostě důkaz, že je mám. Jenže jsem to ( teď to řeknu upřímně a doslova) "netrénoval" a nechal ležet na zemi. Po 3 týdnech mě manželka říká, že už jí to jde. Tak já ( přiznám se, ze závisti) jsem si večer sedl do křesla a zkoušel " jazyky". Zkoušel jsem to i v autě a říkám : Kdyby se Duchu sv. ty jazyky rozjely tak to udělej tak, abych stačil zastavit ( cha,cha) . Nakonec se ten ohebnej orgán v puse uvolnil natolik, že dnes to jde samo. Na závěr zkušenost : Modlím se česky a chvílemi to prokládám modlitbou v jazyku. Ap. Pavel řekl, že se bude modlit myslí ale také duchem. To je přesně ono, ale nechci teď podávat biblické důkazy. Modlitba v jazyku v prvé řadě buduje mě osobně ! V "druhé vlně" buduje sbor tím, že jsem proměňován do Božího obrazu daleko rychleji a intenzivněji než v klasickém způsobu vztahu s Bohem.  Nejkrásnější je, že tím se rychleji dostanete do opravdového osobního vztahu s Bohem. A každý vztah je také o emocích. Každý to má jinak. Někoho brní ruce, druhý se rozchechtá, třetí má pocit tepla po celém těle apod. Řeknete, k čemu je to dobrý ? Naučíte se vnímat Boha a rozumět Mu.....To se nedá popsat na papíře, to chce prostě prožívat. Proto to každému doporučuji. Pokud to odmítáte, tak alespoň mlčte .... ( ale co to povídám, já taky neplčel a kritizoval to jak jsem jen mohl)  Lze mít charismata a zůstat evangelikálem v oblasti učení ! Já to vím, sám to prožívám. Je pravdou, že s jazyky přichází další charismata ve větší intezitě a rychleji než bez jazyků. Modlitba v jazyku ale není podmínkou charismat, to je pravda. Prosím, berte to jako osobní zkušenost a taky tak, že jdu se srdcem na dlani !  K tomuto příspěvku nechci konfrontační diskusi. 

O projevech Ducha není v Bibli mnoho napsáno. Je to pochopitelné. Vane jak chce ! Jednou tak, podruhé tak. Kdyby v Bibli byly uvedeny všechny projevy Ducha ( co zažívali první křesťané), tak se každý lekne anebo by se porovnával s apoštoly a kontroloval by, zda už se rozchechtal, rozbrečel, zda ho mrazí apod. Proto to v Bibli není, až na vyjímky, uvedeno. Přednost má samozřejmě apoštolské učení a k této zkušenosti se musí každý postavit čelem. Někdo to má ( asi za trest) složitější, na druhého to sedne shlůry a "jede jak sax"  hned z voleje. Duch sv. nás k nikomu jinému nepovede než k Otci a Synu. Jestliže se k solidnímu biblickému základu ( evangelikalismu) přidá otevřené srdce pro Ducha sv., tak to vážení nemá chybu a Boží království se začne vlamovat v moci slova potvrzovaného viditelným znameními, kterými Bůh potvrzuje hlásané slovo k Boží slávě a záchraně lidských duší před věčnou smrtí. Kdo to dočet až sem a neudělal se mu " rudě před očima"  je borec a já mu za to děkuji, že se mě snaží alespoň pochopit, když už si myslí něco jiného  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Úterý, 10. srpen 2010 @ 12:05:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe, měl jsem stejný postoj odmítání. Ještě za totáče mě jedna spolužačka dovedla na Maniny. Řekl jsem jí, že vícekrát ne. Pak jsem zažil podobnoé setkání katolické charizmatické obnovy. Zděšeně jsem zíral na to, co se tam děje. Bylo to stejné jako na těch maninách. Vkládali na mě ruce,včetně kněze, který to tehdy vedl a já měl pocit, že jsou to neurotici, kteří sami potřebují uzdravení. Pak mi o charizmatech svědčili lidé, jejichž úsudku jsem si jinak vážil (katolíci)a tak jsem přestal charizmata odmítat. Dodnes žádné nemám, jazyky nemluvím.Jenom někdy mám potřebu blábolit. Ale žádné pocity u toho nemám. 19. srpna to bude rok, co jsem přišel do sboru Apoštolské církvev Kutné Hoře. Stále nic. A tak tě prosím, modli se za mě, abych i já obdržel a mohl Kristu sloužit. Všichni přeci známe rozdíl mezi apoštoly před sesláním Ducha a po jeho seslání.
Kojard


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 10. srpen 2010 @ 15:41:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic si z toho nedělej, to má každý jinak. Mnozí si myslí, že začnou jazyky mluvit nějakým náhlým projevem a že to půjde hned jak z partesu. Jak jsem se ptal lidí kolem sebe a něco o tom přečetl, tak v drtivé většině se po takovém vložení rukou apod. musí člověk rozmluvit sám postupným zkoušením. Vono to vypadá pro odpůrce jazyků jak nějaká psychologie, ale není to tak. Dokonce jsem slyšel termin " duševní mluvení v jazyku". Je to holý nesmysl. Někdo u modlitby v jazyku necítí nic, ale to není podstatné. Já někdy taky ne, jak Duch chce ! Taky nelze spojovat mluvení v jazycích s důkazem spasení. Pokud se to takhle učí ( a myslím, že apoštoláci zrovna jo) tak to může vést ke "křeči" a zmatkům v duši

Chce to touhu, zkoušet, nenechat se odradit a hlavně se nedostat do křeče, že to nejde nebo dokonce si nemyslet, že seš špatně spasen. To s tím nesouvisí - víra je z rozhodnutí následovat Krista. Ono se dá Bohu sloužit i bez jazyků, ale máš pravdu, že s těmi jazyky je to mnohem intenzivnější a přivádí mě to blíž k Bohu. Dále si myslím, že vyrůst v Božího služebníka typu prvních křesťanů vyžaduje růst ve svatosti a čas. Ten je u každého jiný. Myslím teď  "Boží čas" ( řecky "kairos" ) a ten běží každému jinak na rozdíl od času "chronos" . Taky znám lidi, co dostali dar  jazyků tak, že začali spontánně mluvit s různými  projevy hned z fleku a přesto tento dar opustili, přestali a stali se z nich "tradiční křesťané". Je to hodně o touze a vztahu s Bohem a vztah vyrůstá z víry, ale je víc než víra. To je pak přátelství se vším všudy. Já se budu za Tebe modlit, aby Ti Duch pomohl to rozjet. Věřím, že je Všudypřítomný a že se lze modlit jeden za druhého na dálku  
 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 10. srpen 2010 @ 17:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemohu si pomoci, ale podle mé zkušenosti s Duchem svatým jsou "jazyky" jen náplastí. Lidé cítí, že dávájí do víry málo, připadá jim nějaká prázdná, chtějí od ní něco víc a tak jim něco sepne v hlavě a začnou blábolit. Chtějí mít víru zážitkovou, to je celé. Já dávám přednost tichosti. Tichost vede k pokoře a bázni Boží. Místo, abychom se snažili vnitřně utišit, tak hulákáme, skáčeme s rukama nad hlavou, blábolíme a padáme na zem. Viděl jsem tyto projevy sice pouze na videu, ale i tak mi běhal mráz po zádech. Není to žádné know-how Ducha svatého, s podobnými projevy se potkáme i u jiných náboženství. Místo blábolení využijte svůj čas lépe. Místo slov nesmyslných běžte a řekněte někomu ze svých bližních, že ho máte rádi. Co uděláte pro jednoho z těch nejmenších, děláte pro Boha, velebíte ho tak víc a mají z toho užitek všichni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 10. srpen 2010 @ 17:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo prostořece řečeno:

"Větším darem Ducha svatého než je dar mluvení v jazycích je dar držet hubu a nést pokorně a bez keců svůj kříž."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 10. srpen 2010 @ 18:21:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověče kde ty na to chodíš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 10. srpen 2010 @ 22:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seš vedle jak jedle. Říkám, že Satan je velký opičák. Ano, tyhle projevy jsou známé i u jiných náboženství. Ale hádej ke komu se ta náboženství vztahují, když Bůh Stvořitel a Spasitel je jen jeden. Běž se jich zeptat kdo je jejich bůh. Až Ti to řeknou, tak pak tohle piš. Jestliže se při modlitbách rozumem ( česky) nebo v "duchu" ( v jazyku) vztahuji k Bohu Bible, pak to není totéž co dělají v Africe animalistická náboženství, satanisti apod. Pointa není v projevu, ale v tom, ke komu upínám svou víru a s kým mám opravdový osobní vztah. Uznáš snad, že to je podstatný rozdíl. Neupínej se na projevy, sleduj ke komu volám a ke komu se modlím. Řeknu Ti jednu věc. Nikdy jsem nežil tak posvěcený život jako když jsem se začal modlit v jazyku. Nikdy jsem se nevydržel modlit tak dlouho jako teď, když střídám češtinu s jazykem. Není to o počtech minut, hodin. Některý den se modlím méně, druhý den déle. Tak jak kdo má možnost. Já už nemám malé děti, mám výhodu. Jednou to není vůbec, jindy déle , podruhé kratčeji. Užasné je, že Bůh neboduje a když se k Němu obrátím třeba po dvou dnech, kdy jsem nestíhal, tak nikdy nespí, nedřímá a nikdy neřekne : Nemám na tebe čas !

To, co píšeš, že modlitba v jazyku je náplastí a že víra jim připadá prázdná a málo jí dávají ..... tak to rozhodně není můj případ ! Když jsem se ohlénul zpět, tak se nemám vůbec za co stydět. Z Boží milosti !  Abych to předchozí  svědectví doplnil, jak začala má cesta "za jazyky" . Jednou přišel zeť a svěřil se mi, že ho něco nutí Bohu zlořečit. Mladý, nadějný bratr v Kristu, sloužící slovem Božím.  Začaly ho ovládat nutkavé myšlenky vysmívat se Bohu, dokonce zlořečit !  Jeho táta kazatel, přední pracovník v církvi. Modlili jsme se : "Pane Ježíši, smiluj se, vysvoboď, ať to přestane, dyť to není možné. V Tobě máme přeci vítězství ......atd. Nevysvobodil nás, situace se zhoršovala. Dcera byla zoufalá, že jí manžel půjde na psychinu ( kam jsem ho začal posílat) , aby měli nějaký příjem. Podle Tebe bychom měli sklopit uši a být v tichosti a pokoře před Bohem. To jsme byli jako nikdy předtím a nic to nepomáhalo.

Jeho tátu napadlo oslovit tu sestru v Kristu o které jsem psal ve svém předchozím svědectví. Zavezli jsme ho k ní. Ona ho pokřtila ve vaně po předchozím vyznávání hříchů a modlila se,  jak jí Duch sv. ukazoval  ( má taky prorocký dar). Cílená modlitba má velkou sílu. Zeť byl vysvobozen a později dostal dar jazyků, když se za něj modlil. Bez zprostředkování Božím služebníkem.

Připomínáš, co máme jako křesťané dělat ( vydávat své duše bližním, Bohu) . Ano, správně. Ale já dělám a stíhám i to blábolení střídavě v jazyku a pak zas hezky česky . Pak jdu a říkám bližním o Boží lásce a spasení v Kristu, jdu za nimi protože Duch sv. k tomu vede . Rozlévá ve mně  Boží lásku a pak dělám něco pro ty nejmenší. Dělám to proto, abych k tomu měl dostatek sil, protože ze mě vyjde síla ( "dynamis"). Pak zas vstupuji do Boží přítomnosti a znovu nasávám z Jeho moci. To proto, aby mohla ze mě jít Jeho síla a ne síla přirozená, náboženská. Tím nechci říci, že z Tebe jde síla přirozená, ale každý z nás potřebuje vstupovat do Boží přítomnosti. Někdo v pokoře, ve ztišení apod. druhý taky v pokoře, ale nahlas až tabulky ve skle řinčí a z modlitebny se kouří ! Ono to pro ty v " pokoře  " vypadá jako pýcha, ale to je klam !

Buďme tolerantní a nečastujme se nesmysly. Taky mě vyčítali : Kdoví z jakého ducha to je, zda za tím nestojí Satan ! Z jakého Ducha to asi je, když žiji posvěceným životem, vztahuji se k Bohu Otci, Synu a Duchu sv. Myslíš si, že nebeský Otec mi dá místo chleba hada ? Dyť to neudělá žádný otec na světě byť by byl sebevětší gauner. Možná deviant, ale určitě to neudělá můj Otec v nebi ! Nekoukej co dělají "opičáci", koukej na to, co dělají Boží děti !








]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 10. srpen 2010 @ 23:23:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nač falešnou skromnost, že? Hezky si se vychválil, jako správné Boží dítě, jen co je pravda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 10. srpen 2010 @ 23:38:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň, to byl zbytečný sarkasmus, omlouvám se. Já jen že už jsem někdy trochu unavený z toho, jak každý křesťánek napjatě čeká, aby mohl přispěchat se svým úžasným svědectvím...nebo to tak někdy aspoň vyznívá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 11. srpen 2010 @ 05:54:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem si vědom, že to tak vyznívá. Byl jsem nucen se ohradit jako ap.Pavel, který v jedné chvíli ( myslím do Korintu) říká : Po lidsku pravím .....a pak tam vypočítává některé své strasti z misijních cest. Ze sboru, který měl dvě mladé rodiny s malými dětmi a dvě duchodkyně byl po 20-ti letech ( po revoluci jsme otevřeli svůj byt pro lidi)  do roku 2007 sbor s 35 dospělými lidmi ( evangelikální církev). Měl jsem na tom, se svou rodinou, svůj podíl. Jak velký, nevím. Dozvím se až v nebi, ale malý určitě nebyl. Pak přišel tenhle příběh a změna pohledu na Boží osobu, nástup touhy po duchovních darech u těch, kdo z nás se otevřeli Duchu sv. způsobil, že jsme se rozdělili. Přestali jsme si rozumět a nebyla jednomyslnost. Se svou zaťatostí proti Duchu sv. si myslím, že kdybych neprožil na vlastní kůži to, co jsem prožil, tak se nikdy nezměním. Proto chápu "odpůrce" jazyků a velmi dobře Ti rozumím. Nakonec ( klasika) to vedlo k rozdělení na "charismatické evangelikály" a na "evangelikály", kde pokračuje původní sbor. V naší skupině došlo k tříbení. Jedna zkouška za druhou. V určitých dlouhých obdobích nebylo snad týdne, abych nemusel řešit věci, které jsem nikdy neřešil. Část lidí od nás odpadla, protože nestíhali tempu, někteří naopak odešli do Hnutí víry, protože se jim to tempo zdálo pomalé ( prosím, to je obrazná řeč, nejde o plnění nějakých bodů apod.) . Dnes je nás 11 dospělých a začínáme na české, katolicklé vesnici budovat biblický sbor, tak jako před 20-ti lety na malém městě. To je v kostce prožívaná skutečnost. Ale co můžu říci jasně : I kdybych do charismatického vlivu nešel a ohlédl se za sebe, tak můžu jít spokojeně do duchovní penze. Modlil jsem se, že tam jít nikdy nechci a tak mi Pán naložil práce, že nevím kam dřív skočit. Díky Jemu za to, je to skvělý a je "nádherné, každý ráno vstávat" ( jedna naše punková chvála s názvem Jupiííí)


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 08. srpen 2010 @ 16:18:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,

nevím, kdes na to přišel, že jazyky dáváš do roviny s okultními věcmi . Mluvení jazyky je NAPROSTO biblické, uvedu jen pár veršů, kde se o nich píše.


Sk 10,46
46 Slyšeli je totiž, jak mluví jazyky a velebí Boha.

Sk 19,6
 A když na ně Pavel vložil ruce, přišel na ně Duch Svatý a oni mluvili jazyky a prorokovali

1K12,10
10 jinému pak činění zázraků, jinému proroctví, jinému rozlišování duchů, jinému rozličné druhy jazyků, jinému výklad jazyků.

Sk12,28
28 A Bůh ustanovil v církvi některé takto: za prvé apoštoly, za druhé proroky, za třetí učitele, potom zázraky, potom dary uzdravování, potom pomoci, vedení, rozličné druhy jazyků.

Sk14,2
 Neboť ten, kdo mluví jazykem, nemluví k lidem, ale k Bohu (nikdo mu totiž nerozumí) a duchem mluví tajemství

Sk 14,4
4 Ten, kdo mluví jazykem, buduje sám sebe, avšak ten, kdo prorokuje, buduje církev

Sk 14,5
 Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste prorokovali. Ten, kdo prorokuje, je totiž větší než ten, kdo mluví jazyky, ledaže by také vykládal, aby se budovala církev

Sk 14,18
 Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste prorokovali. Ten, kdo prorokuje, je totiž větší než ten, kdo mluví jazyky, ledaže by také vykládal, aby se budovala církev

Sk 14,21
 V Zákoně je napsáno: "Jinými jazyky a cizími rty budu mluvit k tomuto lidu, a ani tak mě neposlechnou," praví Pán.

atd. 

Je to naprosto legitimní, Bůh je stejný včera, dnes i navěky, když to "fungovalo" tehdy, "funguje" to i dnes. Je dobré Boží věci přijímat srdcem, vírou, a je dobré občas vypnout mozek, když jde proti Božímu Slovu. A dopředu neodsuzovat to, co neznám, to, co jsem nezažil. To, že tomu nevěříš, neznamená, že to neexistuje.

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 16:18:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále by to však měla být řeč aspoň někomu srozumitelná. Tedy v existujícím jazyku aby mohla někoho oslovit.  Tak také rozumím úryvku Písma.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 17:12:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
??
Kterému úryvku? Tomuhle?

  Neboť ten, kdo mluví jazykem, nemluví k lidem, ale k Bohu (nikdo mu totiž nerozumí) a duchem mluví tajemství

  Jak si prosím dáš vyučování z písma ohledně modlitby v jazycích dohromady s větami "Stále by to však měla být řeč aspoň někomu srozumitelná. Tedy v existujícím jazyku aby mohla někoho oslovit."? Tomu nerozumím?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 21:28:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byla tu řeč o mluvení jazyky a Písmo o tom mluví na více místech a je to zde často probíráno, pro některé je to přímo stěžejní bod Písma a tak nabízím svůj pohled na tuto otázku. Nevím zda jsem Tě pochopil.

Proč mluvit jazykem, kterému nikdo z lidí nerozumí a Bůh zná slova, které chceme vyslovit dříve a lépe než my ? Pokud ovšem má někdo pocit, že takto se modlí vroucněji a lépe, nic proti tomu. Třeba pak dokáže lépe pochopit a třeba i respektovat  modlitby, které jsou mu nyní proti mysli.
H.


]


Dar jazyků - Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 22:07:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, stěžejní bod je to pro letniční a to ještě jen pro některé. Jinak je to stěžejní bod pro takové jako je JMK - když přijdou do církve, nevšímají si důležitých a podstatných věcí, které tam jsou, ale stěžejní je pro ně dar jazyků, protože je vytáčí a irituje (asi proto, že ho nemají? těžko říci). Alespoň u nás si nikdo nijak zvlášť nevšímá, když se někdo v jazyku modlí, nikdo dar jazyků nepovažuje za něco "vyjímečného" či "výběrového" a nezažil jsem to ani v jiné křesťanské církvi už dlouhá léta.

  Zažil jsem to tedy ještě v probuzení na Maninách na počátku 90 let, kdy lidi pocházející z katolického a evangelického tradičního prostředí byli poněkud šokovaní, že duchovní dary jsou v církvi i dnes a jejich éra neskončila v prvním století, jak se je celá léta snažili všichni jejich teologové přesvědčit. Ale to bylo jen prvotní překvapení, chvilková záležitost.


  Proč mluvit česky, když Bůh zná slova, které chceme vyslovit dříve a lépe než my? Dává ti ta otázka smysl? Pokud ne, proč ti dává smysl v jiném jazyku, kterému nikdo nerozumí, jen Bůh?

  K čemu je dar modlitby v jazycích (kterému nikdo nerozumí) je celkem dobře vysvětlené v bibli - je to dar k osobnímu budování jednotlivců. Jediný duchovní dar, určený k osobnímu růstu a budování: Proto také funguje i "single", bez církve. Lidé, kteří se modlí v jazycích, mají většinou i dar výkladu jazyků (sami pro sebe): Vědí, "o čem" se modlí a "jak", ale neznají přesný překlad slovo od slova. Není to tedy modlitba "jen tak naslepo", jak si to mnozí představují.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 19:12:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Honzo, u jazyků nejde o překlad, ale o výklad. Když se modlíš a požádáš Boha o výklad, dá ti ho. Ale chápu, že je to pro tebe nepřijatelné, i pro mě dřív bylo, a to už jsem byla znovuzrozená. Dnes si nedokážu představit modlitbu bez modlitby v jazycích. Ale třeba na to taky přijdeš.

PS. Jednou jsem tady zmiňovala, že jeden pastor se modlil v jazycích a na shromáždění byl host z Ameriky. Nevěřící. Po shromku za ním přišel s dotazem, jestli umí latinsky. Pastor neuměl. Na to mu říkal host, že on umí, že učí starou latinu na VŠ, a rozuměl všemu, co se pastor modlil, protože ten se v té latině modlil. To byl pro něj dostatečný důkaz Božího jednání a obrátil se.

I.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 21:07:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno, k Bohu se můžeš modlit i v duchu, beze slov, Bůh Ti bude rozumět, čte přeci v tvém srdci (myšlenkách), dříve než je vyslovíš.  Slova jsou důležitá pro nás, abychom dokázali vyslovit a někdy i pochopit své prosby nebo modlitby.
Příběh který vyprávíš, by chtěl asi víc informací, takto se tu nabízí ještě dost otázek. K obrácení někdy postačí i mnohem méně, znám také různé příběhy.

Není to pro mě jak se domníváš nepřijatelné, jen mi to připadá zbytečně komplikované. Pokud však má někdo pocit,(cítí v duši) že takto se modlí lépe, nic proti tomu.

H.


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 16:04:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ap.Pavel tohle místo cituje v 1 Kor.14: 21 - 22 a je nepochopeno jak ze strany "charismatiků" tak zneužíváno k posměchu těch, kdo jazyky mluví . Bohu k žalu ! Zkuste se zamyslet nad výkladem obou těchto míst, který se liší od výkladu např. Dereka Princeho a dalších charismatických teologů

V historii lidu Božího Izraele byly chvíle, kdy k nim Bůh mluvil jazyky cizích národů,
kterým nerozuměl….ale ani tak Boha neposlouchali ! O jakou řeč šlo. Tady nejde o mluvené slovo ( jazyk). Vždy šlo o Boží soud, jeho navštívení skrze porobení jiným národem. Šlo o  výchovný efekt – návrat k Bohu, k poslušnosti a k očekávání Božího vysvobození. Vzpomeňme si na vysvobození skrze Gedeona z Midjánského útlaku v době soudců. 300 mužů porazilo armádu složenou „Midjánci s Amálekem a se všemi syny východu..“ Sd 7:12 . K 1 Kor.14: 21 je odkaz na 5 Moj.28:49-50 „ Hospodin na tebe přivede pronárod zdaleka, od konce země, jako přilétá orel, pronárod, jehož jazyku nebudeš rozumět,  pronárod kruté tváře, který nebere ohled na starce a nad chlapcem se nesmiluje“ . 5 Moj.28:15 „ Jestliže však nebudeš Hospodina, svého Boha, poslouchat a nebudeš bedlivě dodržovat všechny jeho příkazy a nařízení, která ti dnes udílím, dopadnou na tebe všechna tato zlořečení:…“ . Obsazení cizí vojenskou mocí, vazalství a podřízenost jinému národu bylo jedním z vyslovených zlořečení vůči věrolomnému lidu Izraele.

Další odkaz je z Iz.28 kap. Hned v 1 v. je napsáno : „Běda pyšné koruně efrajimských opilců,…. jsou zmoženi vínem“ . Zde je ukázán obraz Samaří a duchovní stav severního Izraele. Judští soukmenovci ( severní král.Izraelské) upadli do opojné sebejistoty a rozmařilého života. Mysleli si, že se jim nemůže stát. Ale stalo se ! Roku 722 př.Kr. Samaří padlo do náruče asyrského vojska a Severní  Izrael přestal existovat . Iz. to připomíná a ukazuje na to, že i v Judsku se tento nešvar rozšířil. A sice, i judští kněží a proroci propadli alkoholu a samolibosti Iz.28:17Také tito blouzní z vína, po opojném nápoji se potácejí: kněz i prorok blouzní z opojného nápoje, jsou pomateni vínem, po opojném nápoji se potácejí, blouzní při viděních, při rozhodování kolísají“ . Kdyby to nebylo tak vážné, tak to je k smíchu. Představme si kněze nebo proroka jak se komíhá a vydává nesrozumitelné zvuky, žvást na žvást . Nechtěli slyšet slovo Hospodinovo a tak se dočkali  (Iz.28:11-13) pomatené teologie a pomatené řeči od svých předních a navíc k nim Hospodin promluví „nesrozumitelnou řečí“ rozuměj (Ab.1:6-9) vojenskou invazí, která bude výrazem Božího soudu Iz. 28: 11 – 13Proto nesrozumitelnou řečí a cizím jazykem promluví k tomuto lidu ten,  který mu říkal: "Zde je místo odpočinutí, nechte odpočinout znaveného, zde je místo míru!" Nechtěli však slyšet. Slovo Hospodinovo jim bude: "Žvást na žvást, žvást na žvást, tlach na tlach, tlach na tlach, trošku sem, trošku tam." Jen ať jdou, však klesnou zpět a ztroskotají, padnou do léčky a uvíznou v ní.
Ab. 1:6 – 9 Já totiž povolám Kaldejce, pronárod krutý a prchlivý, jenž projde široširou zemí, aby se zmocnil příbytků, které mu nepatří.  Je příšerný a hrozný, vyhlašuje vlastní svrchované právo.  Jeho koně jsou hbitější než levharti, dravější než vlci za večera; jeho jezdci uhánějí tryskem, jeho jízda se zdaleka žene, letí jako orlice, jež spěchá za kořistí.  Každý z nich se žene za násilím, dychtivě míří vpřed“ . Takto promlouval Bůh ke svému lidu nesrozumitelnou řečí.

Bůh chce promlouvat nevěřícím srozumitelnou řečí, aby mohli přijmout Ježíše jako Pána a Spasitele. Tak jak slyšení cizích jazyků v Izraeli bylo výrazem Božího soudu nad jejich špatným duchovním stavem, tak je výrazem odsouzení nevěřících, když by slyšeli věřící mluvit jazyky …..protože je nemají a nemají je proto, že nepřijali Krista a nejsou znamenáni Duchem sv. ke dni vykoupení a  ani jím nejsou naplňováni. Nerozumí jim a nejsou jim k užitku. Proto je nejprve potřeba aby slyšeli srozumitelnou řeč o Ježíši jako Spasiteli a "jazyky" mohou přijít až budou spasenými lidmi


]


Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 13:36:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdy se stala ta chyba, že se místo darů Ducha svatého - moudrost, rozum, rada, síla, umění, zbožnost a bázeň Boží - najednou dává na první místo blábolení?



Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. srpen 2010 @ 14:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Možná, že tam, kde se lidé od duševních "darů" vrátili zpátky k evangeliu a apoštolskému učení?


]


Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 14:29:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by to bylo tak podstatné, nemyslíš si, že by to nebylo zaznamenáno jako podstatné v apoštolském učení? Co o blábolení víme z evangelia a apoštolského učení? Kolik vět pronesl Ježíš na toto téma? Nalezneme blábolení v tradici prvotní církve? Co třeba v Didaché, je tam nějaká zmínka? Nebo u církevních otců? Nikde nic. Blábolení je buď:

a) útok na zdravou spiritualitu od toho Zlého
b) dezinterpretace Písma, ve kterém se mluví o cizích, nikoli blábolivých jazycích
c) nános z pohanských náboženství, se kterým se prvotní církev snažila nějak potýkat a snažila se ho interpretovat v duchu evangelia

Jiné možnosti mne nenapadají, protože dary Ducha svatého nejsou protichůdné. A Duch svatý by nedával dar rozumu a moudrosti a zároveň iracionální matení mysli a blábolení.


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 08. srpen 2010 @ 16:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
jediný kdo blábolí jsi ty!


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 08. srpen 2010 @ 21:17:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naopak, JMK to říká velmi přesně, k čemu slova kterým nikdo nerozumí ani sám autor, natož aby je uměl vysvětlit. Radostná zvěst by měla být srozumitelná všem. Apoštolové mluvili jazyky, nicméně takovými, aby jim přítomní rozuměli, každý podle své národnosti.
Pokud má někdo dojem, že v "jazycích" se modlí vroucněji, by tak měl činit pouze ve svém soukromí, na veřejnosti pak používat slova srozumitelná lidem. ( a nejen lidem :)  )
Nedávno proběhl v televizi dokument ve kterém kazatel přecházeje po místnosti něco "blábolil" myslíš, že by bylo možné jeho slova přeložit do srozumitelné řeči?
H.


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. srpen 2010 @ 23:00:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  JMK.

  Jsi členem církve, jejíž představitelé nosí korunované lebky na zlatém podnose zdobeném vyšíváním, oplatky se mění slovem na živočišné bílkoviny a po celém světě se v jejích kostelích a soukromých sbírkách nachází něco přes 140 tun úlomků Kristova kříže (což by znamenalo, že Kristovo utrpení by fakt bylo těžší, než si dokážeme představit). Takže prosím zacházej s pojmy jako je "dar rozumu" poněkud opatrněji.

  Je otázka, jestli se o dané téma zajímáš, pak ti ho velmi rád vysvětlím, protože jsem se duchovními dary delší dobu zabýval. Pokud se jen intelektuálsky nadýmáš ve své pýše a nadřazenosti a chceš si zaperlit (což zatím tak vypadá), nebudu ztrácet čas.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 08. srpen 2010 @ 23:06:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč nemluvíš pravdu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 03:01:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Omlouvám se, těch 140 tun jsem přehnal.

  Ale nebyla to úmyslná lež, jen nekvalifikovaný odhad.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 03:08:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ještě čekám na pár omluv, tohle nebylo zdaleka to nejhorší, co jsi napsal za "nekvalifikovaný odhad".


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 10. srpen 2010 @ 23:01:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K bodu ad.1)Učení je jiná kategorie než "mluvení v jazycích". Víme, že Boží slovo psali lidé pod inspirací Ducha sv. Sám Bůh nedovolil psát o těchto projevech, protože pro "Apoštolské učení" nejsou podstatné ! Učení je učení a osobní vztah s Bohem realizovaný i  různými emočními projevy skrze zde přítomného Boha ( Ducha sv.); je tak něco jiného, Navzájem se nevylučují, podstatné pro pochopení Boha je učení.  Mluvení v jazycích není žádný útok od Zlého, ale je to "druhá kosmická rychlost" pro Ty, kdo chtějí jít do osobního vztahu s Bohem a nestačí jim "kombinovat literu"a říkat jak je to pěkný, že to Ježíš dokázal. My jsme ti "slabí" a "pokorní" a divoké projevy Ducha vlastně ani nemůžou být z Boha atd. Já se dokážu zahloubat do učení abych vzápětí blábili v jazyku v mixu s češtino bez zábran a k osobnímu užitku a tím vlastně přispívám k budování místní církve

K bodu ad.2) Zkus tohle prostudovat :

Skutky apoštolské 2 : 1 – 13
1. Církev začala nezvyklým „představením“
Sk.2: 4všichni byli naplněni Duchem svatým a začali ve vytržení mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat“. Podle Biblické konkordance Miloše Biče – J.Součka je zde použito řecké slovo „ glóssa“ . K tomu později ….. Židé v diaspoře běžně mluvili aramejsky nebo řecky. O Letnicích tam byli poutníci ze 14 zemí ( viz. součet z Sk.2: 9 -11, Novotného slovník) . Stačili by dvě řeči a Židé by jim rozuměli. To je 1) první zjištění 

Když půjdeme dál tak ve v.6 verši cit. „ a užasli (rozuměj  poutníci z diaspory), protože každý z nich je slyšel mluvit svou vlastní řečí „ Podle Miloše Biče – J.Součka ( Biblická konkordance)  je zde řecké slovo „ dialektos“ ….takže by mělo jít o srozumitelnou řeč v jejich nářečích. Stejný výraz „dialektos“ je ve v.8Jak to, že je slyšíme každý ve své rodné řeči“ . To je 2) druhé zjištění
Pak tam je prvek „opilosti“. Tedy chování věřících naplněných Duchem, které bylo podobné chování opilých lidí  Sk. 2: 11 „ Ale jiní říkali s posměškem: "Jsou opilí!" … a pak hned vystupuje Petr, jako kdyby tu scénu utnul ….a začíná svoje první kázání v moci . To je 3) třetí zjištění
Podle Novotného slovníku i dalších výkladů nelze jednoznačně říci, zda šlo o řeč  ve smyslu řečtina, aramejština resp. dialektů těchto jazyků těch 14 zemí . Vystopovat událost přesně je nemožné. Nejprve zvuk a plameny …a čekající ( apoštolé a další věřící)  1)začali mluvit ve „vytržení“ ….to by nasvědčovalo hatmatilce ( tzv. „glosolálii“ viz.dále) . Ten zvuk přilákal mnoho lidí a 2)pak slyší své dialekty. To pořád neřeší otázku, zda první křesťané mluvili srozumitelně nebo v hatmatilce . Možná začali hatmatilkou a pokračovali v řečech a nářečích. Podstatné je to, že lidé slyšeli a rozuměli …. slyšeli o velikých skutcích Božích!"( Sk.2:11b)

Teď cituji z knihy „Modlitba v jazycích“ od Claudie-Jean-Marie Fould vydané Karmelitánským nakladatelstvím 1997, 
„ popravdě řečeno, v Písmu neexistuje řecké podstatné jméno „glóssolalia“ jako protějšek k používanému termínu „glosolálie“ ( tj. „ blábol, hatmatilka“), jenž používají současní biblisté. Setkáváme se ale se slovem „jazyk(y)“ = „ glossalil“ objevujícím se velmi často v kombinaci se slovesem.
Autor poté uvádí,cit. : „ Konečně „glossa“ označuje též řeč nebo hlasové vyjádření „    

Podle automatického překladu z angličtiny je ve Wikipedii uvedena ještě jedna definice…..cit.
„Glosolálie“ sestává z řetězů slabik, zvuků slov složených více nebo méně nahodile ale objevující se přesto jako nějaké slovo, jako a věta. Jazyk má realistický rytmus a melodii…

Tady je citát z české Wikipedie : 
……..Glosolalie (z řeckého, "γλώσσα" /glossa/-jazyk a "λαλώ" /lalô/-mluvím) je mluvení či modlitba v mystickém, neznámém nebo neexistujícím jazyce. Také se tak někdy přeneseně označuje způsob hlasového projevu umělce, nejčastěji zpěváka

Když se podíváme do uvedené Biblické konkordance ( Miloš Bič – J.Souček) zjistíme, že ve Sk.2:4 je použito řecké slovo „glóssa“ = „řeč nebo hlasové vyjádření“ .  V ČEP je  „ jiný jazyk“ ….. Bič říká, že ve čtvrtém verši je slovo „glóssa“ přičemž může jít i o „nesrozumitelnou řeč“ resp. obecně „hlasové vyjádření“
Ve verších Sk.ap. 2:6 a 2: 8 jde o výraz „ dialektos“ , . K tomu ani nepotřebujeme slovník, je to známý výraz „dialekt“ ( nářečí) . Tím jde zjevně  o „rodnou, srozumitelnou řeč“ pro poutníky z diaspory. Podle Biblické konkordance M.Biče je např.  u 1 Kor. 14: 18  „Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky více než vy všichni“ stejný výraz jako ve Sk.2:4  …. „glóssa“ . Dobře víme, že v 1 Kor.14 kap.  jde o „glosolálii“ tedy „blábolení, hatmatilku“ , prostě nesrozumitelnou řeč. V celé 1 Kor. 14 kap. je používán pro slovo „jazyk“ stejný řecký výraz jako u Sk.2:4 až na jeden verš o kterém se zmíním později

Závěr:
Nemusíme umět řecky, abychom pochopili, že o Letnicích šlo zřejmě nejprve o  „glosolálii“ ( hatmatilku,blábol) viz. výklad použitého řeckého slova „ glóssa“ od Marie Fould. Později, když přišlo množství lidí ( přilákaných zvukem), zřejmě apoštolé a věřící přešli s mluvením do srozumitelného jazyka v dialektech ( do nářečí) ! Radikální závěry jak to vlastně bylo dnes odmítám. Nechávám to otevřené. V podstatě nejde vůbec o nic víc, než o věroučnou hádanici a přípravu argumentů pro odmítnutí daru jazyků těmi, kteří v tom bádají a potřebují  prokázat, že o Letnicích šlo o srozumitelnou řeč, aby měli argument proti „křtu v Duchu“. Ale to je jiná záležitost ! Dnes vím, že jde ryze o teologickou manipulaci ohebnou jak paragrafy špatného zákona.   
Každopádně se vylití Ducha sv. událo za dramatických okolností ! Zasažení se chovali jako opilí přičemž svou domnělou „opilost“ dokázali okamžitě ukončit a začali se chovat „normálně“ . Od verše 14 vystupuje Petr již  v souladu s běžným chováním.

Muselo to být nevšední „divadlo“
– jeden pláče, druhý se chechtá, třetí se válí po zemi ….a přitom ( zřejmě )  opilecky mumlají, za chvíli přechází s mluvením do dialektů přítomných poutníků a chválí Boha ( to tam není napsané, ale jze si to živě představit) . V této chvíli ještě nešlo o evangelium v pravém slova smyslu . Podle Sk.2: 11  mluvili o velkých skutcích Božích“ . Zřejmě šlo o chválu Bohu a vyhlašování Jeho moci a mocných skutků. To Židy zaujalo a pak dostali pořádnou porci …..Evangelium přináší až Petr od 14 verše 2 kap., můžeme říci, za normálních okolností

ad.3 Teď nevidím původní příspěvek, takže zatím tolik




]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 10. srpen 2010 @ 23:16:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už to vidím

ad.c) Tohle je "přání otcem myšlenky". Už to tady bylo několikrát zmíněno, že jde o nesmysl. Naopak, ŘKC se mohutně přizpůsobavala pohanům na sever a západ od Říma a přebírala jejich zvyky , implantovala je do věrouky a z toho se pak vyvinul např. vznik "prostého lidu" a "kněží" = "obětníků" po vzoru rodových šamanů a kouzelníků. Ducha sv. bych z téhle společnosti vynechal


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 22:08:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
........Co třeba v Didaché..........

        Musím se přiznat, že Didache mi přijde jak z jiného světa. Působí na mne jinak než Nový zákon. Neřekl bych, že od Nového zákona by církev ušla takový kus cesty za pár desítek let, ale asi to tak bude.
              A co s tímto? 
.....Vyhledávej denně tváře svatých, aby ses potěšil jejich slovy.....  A já měl za to, že každý kdo věří v Krista je svatý. Viz počátky Pavlových listu, jeho pozdravy.

......Ti se totiž postí v pondělí a ve čtvrtek. Vy se však postěte ve středu a pátek........   Asi to mělo nějaký důvod vymezit se vůči pondělí a čtvrtku, no já měl za to, že se křesťan postí, když cítí potřebu takto činit, ne že to má nalajnované.

......Neodvažujte se zkoušet žádného proroka, jenž mluví v Duchu. Každý hřích bude totiž odpuštěn, tento však nikoli..........  Já měl za to, že proroci prorokuji a ostatní rozsuzují. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 13. srpen 2010 @ 06:36:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Didaché nikdy nečetl ale je jasné, že ty uvedené věci jsou v rozporu s Písmem. To je potvrzením pravidla, že se máme vztahovat k Božímu slovu ( Bibli) a literaturu raných otců Církve nebrat na roveň Písmu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 13. srpen 2010 @ 19:39:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Didache viz:     http://fatym.com/taf/knihy/patrol/p_didach.htm


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 13. srpen 2010 @ 20:13:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyhledávej denně tváře svatých, aby ses potěšil jejich slovy.....

Myslím, že je to míněno tak, jak tomu rozumíš ty. Podle mě to není myšleno jako úcta ke svatým po katolicku (nic proti ní, když se nepřehání), vždyť v té době ještě žádné obrazy a sochy svatých nejspíše nebyly.

To s tím prorokem asi taky není myšlen jako zkoušení pravosti toho proroka, zda mluví v Duchu, ale asi ve smyslu nepokoušet Boha...aby na prorocky mluvící osoby zkoušeli: "Pokud jsi prorok, kdy má má manželka narozeniny?" a podobně. Tak to chápu já, možná se pletu.

Studium apokryfů a raně křesťanské literatury je myslím v mnohém poučné.


]


Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 08. srpen 2010 @ 22:55:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem přesvědčen, že si naši ( a možná velké gró jiných ) charoši trochu upravili pravidla. Důležitější jak jejich duchovní dary, je však nejdřív jejich charakter. To na mnoha místech ČR nechápou nejen oni, ale už vůbec jejich ovce (po těch to ale nikdo nemůže chtít, vždyť jsou to ovce).
Mnozí, i ze zdejších diskutujících, ani netuší, co by se za slovem charakter mělo skrývat, tak se raději zabývají duchovními dary. Hrozí totiž nebezpečí, že by na to přišli.

J.F.



Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. srpen 2010 @ 23:05:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Chci přispět do debaty spíše osobní zkušeností vyplývající z Písma coby osobním prožitkem potvrzujícím pravdivost Božího Slova.

1) 1K 14:2 - Někdy jsem puzen duchem v soukromí vůči Bohu vyjádřit něco, ani vlastně pořádně nevím co, co nemohu vyjádřit svými slovy, moje slova na to nestačí a ani žádná výstižná slova nenacházím, ale když začnu mluvit k Bohu v jazycích, vnímám v duchu, v němž se modlím, že říkám Boží tajemství nebo tedy duchem mluvím tajemství, která ovšem mnohdy zůstávají v tu chvíli tajemstvím i pro mne. Ale měla být z nějakého důvodu na Boží straně, o nichž nemusím nutně nic vědět, vyslovena.

2) v. 4, 14 - Jindy se zase cítím duchovně slabý a ani stav mé duše není příliš povzbudivý. Když se však začnu modlit v jazycích, můj duch je posílen a duše občerstvena, i když mysl neví, jsouce v tu chvíli bez užitku, co se modlím.

3) Ř 8:26 - Někdy mám zase břemeno se za něco modlit, ale vlastně nevím ani za co a tím spíš nevím, jak, vědom si svých omezení/slabostí. Jakmile se však začnu modlit v jazycích, přijde mi po chvíli do mysli jak předmět modlitby, tak způsob i srozumitelná slova, jimiž se mám modlit a nechám se prostě vést Duchem Svatým, který přijde pomoci. Anebo v duchu cítím, že se ani nedá vyslovit, co mám na srdci a co chci Bohu říci, a pak jen vzdychám před Bohem a přitom cítím, jak Duch vzdychá skrze mé vzdychání a že Bůh to bere a že je to to, co chce, aby mohl jednat.

Tož tak.

willy



Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 11. srpen 2010 @ 05:58:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mám v podstatě stejnou zkušenost. Modlitby v jazyku mají své místo a význam v životě křesťana.


]


Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 11. srpen 2010 @ 10:39:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chvála Pánu! Na druhou stranu bychom neměli křesťany, kteří nemají dar jazyků, považovat za druhořadé nebo méněcenné a vytahovat se na ně.


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. srpen 2010 @ 14:31:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, Willy, to teda běda, kdybys mne považoval za méněcenného a ještě se na mne vytahoval. To bych se pak naštval a měl vnitřní zranění ;-)


]


Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 11. srpen 2010 @ 23:04:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,
modlitby v jazycích mají svůj význam. Ovšem pouze za předpokladu, že je někdo umí vykládat. Jinak jsou to jen prázdná slova, která nemají nikomu co dát a nejsou ke společnému růstu a budování církve.Ovšem je naprosto jasné, že praxe je žel zcela jiná. Ještě jsem neviděl, že by někdo mluvil v jazycích a druhý vykládal.


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 00:18:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já taky ne. A jsem všemi deseti pro tento neduh vymítit. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 00:30:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To žel není poprvé, a proto to vůbec nepřekvapuje, že to, co působí Duch svatý, bys ty nejraději vymýtil (nebo vymítil?:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 08:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmane,
Kdo tady mluví o vymýcení? O vymýcení nebyla řeč.
Pouze volám po tom, aby teorie byla převedena do praxe. Tedy, aby ti kdož mluví jazyky prosili Hospodina o vykládání a nebo, aby to někdo vykládal. Takže jen ať se mluví v jazycích, ale za jistých biblických podmínek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 12:11:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didyme,

to jsi trochu popletl. Reaguješ na odpověď, která nepatřila tobě, ale JMK. A ten o vymícení hovoří.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 12:12:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmane,
sorry to nemělo být na tebe, ale na JMK.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 12:23:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já měl na mysli to samé, co ty - vymýtit neřízené užívání jazyků bez výkladu z propagované praxe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 13. srpen 2010 @ 09:43:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
aha, tak to potom jo. Ale u vás mluvení v  jazycích už dáávno  nehrozí. Nebo ano?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 13. srpen 2010 @ 14:07:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při mši rozhodně ne. V soukromí ať si každý mluví jazyky jak chce. Mluvení jazyky není žádný patent křesťanství, když dokáže mluvit jazyky hinduista, tak nemůžeme tuto schopnost považovat za znak kvality té které církve a odvozovat z toho její svatost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 13. srpen 2010 @ 23:04:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při mši si neumím mluvení jazyky ani představit. To je jako sčítat hrušky  jablky. Není potřeba zlehčovat jazyky tím,  že by se jimi mluvilo při mši. A taky proč......dyť tam je hlavní osoba ordinovaný kněz, který často ani nemá povědomí o duchovních darech v osobní rovině. Vyjímky potvrzují pravidlo


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 14. srpen 2010 @ 13:07:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
Myslím si, že dar jazyků může používat každý, je to dar od Hospodina a není nutně spojen s nějakou charismatickou skupinou, která nějak trčí nebo něčím vyniká nebo se předvádí nebo má zvláštní dary.

Dar jazyků je prostě k oslavě Boha pro všechny věřící a nemyslím si, že je nějak mimořádnější než ostatní dary. Prostě se modlíš a zpíváš v jazycích k oslavě a chále Hospodina.

Modlíš se k Hospodinu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 05:57:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Kor.14: 39 " A tak, bratří moji, horlivě se snažte prorokovat a nebraňte mluvit jazyky". ......... teď se ozval duch svaté inkvizice


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 08:42:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe,
Psáno jest:
1. Korintským  14:2    Vždyť kdo ve vytržení mluví jazyky, nemluví k lidem, nýbrž k Bohu, a nikdo mu nerozumí. Je puzen Duchem, ale to, co říká, zůstává tajemstvím.

1. Korintským  14:4    Kdo ve vytržení mluví jazyky, mluví k svému užitku, ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve.

1. Korintským  14:5    Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar. Neboť ten, kdo mluví prorocky, znamená víc než ten, kdo mluví ve vytržení – ledaže by jeho řeč byla vykládána, aby z toho církev měla užitek.

1. Korintským  14:6     Vždyť kdybych k vám, bratří, přišel a mluvil jazyky, a nepřinesl vám žádné zjevení od Boha ani poznání ani prorocké slovo ani naučení – jaký prospěch byste z toho měli?

1. Korintským  14:13   A proto ten, kdo mluví jazyky, nechť prosí, aby je dovedl také vykládat.

1. Korintským  14:22    Mluvení jazyky není tedy znamením k víře, nýbrž k nevěře, prorocká řeč však nevede k nevěře, nýbrž k víře.

1. Korintským  14:27     Pokud jde o mluvení jazyky, ať promluví dva nebo tři, jeden po druhém, a někdo ať vykládá.



]


Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 08:42:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  A tam u vás se tento neduh vyskytuje, že je potřeba ho vymítit? Já myslel, že už se vám to za ta léta povedlo na 100%?

  Teda pokud u vás ten "neduh" vůbec byl - když já jsem byl v ŘKC, nikdy jsem neslyšel o daru jazyků ani o daru modlitby v jazycích a to dokonce ani u tzv. "svatých". Natož o jiných duchovních darech. Pevně jsme věřili, že duchovní dary skončily v církvi v 1. století, protože "jazyky zaniknou, ale dobře postavené kostely a jediné pravé učení vytrvají".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 10:00:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budiž nám to připočteno do k dobru.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 14. srpen 2010 @ 22:34:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budiž vám to připočteno k tíži.....to přeci nemá smysl ! Takováhle diskuze je k ničemu


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 14. srpen 2010 @ 22:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to řeknu jinak: Vnímám to jako klad. A zamyslete se nad tím, zda osobně znáte někoho, kdo začal mluvit jazyky, aniž o nich dříve slyšel. Pokud se jedná o dar Ducha, tak přece o nich slyšet nikdo nepotřebuje, ne? Příjde sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. srpen 2010 @ 08:18:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano, znám takové lidi.

  Jinak to říkáš dobře - modlitba v jazycích stejně jako mluvení jazyky je dar Ducha svatého. Lidé, kteří jsou pokřtěni Duchem svatým (neplést s biřmováním!) většinou tento dar dostávají. Duchovní dary nejsou něco jako "přirozená schonost" (umění, rozum, inteligence, ...) že někdo se jazyky "naučí mluvit" a jiný se jazyky "nenaučí mluvit". Duchovní dary nejsou závislé na přirozených schopnostech lidí.

  Mezi křesťany je dost běžné, že jsou lidé Duchem pokřtěni a modlí se v jazycích, není na tom nic vyjímečného - někdy tak, že se modlí nebo chváli Boha a jsou pokřtěni Duchem, někdy tak, že jiný člověk na ně vloží ruce a modlí se za ně za přijetí Ducha svatého. Už léta jsem také nezažil, že bych v křesťanském prostředí potkal někoho, kdo by se nad tím pozastavoval.

  Tam, kde křesťané nejsou není potřeba nic mýtit a ničím podobným se zabývat. Než jsem uvěřil v Ježíše, nepotkal jsem v ŘKC jediného člověka, který by modlil v jazycích, nebo který by sloužil některým z duchovních darů: prorokoval, sloužil slovem poznání nebo měl dar uzdravení či jakýkoliv jiný duchovní dar. Nevnímám to jako klad, ale vnímám to jako velmi dobré doplňkové rozlišení věcí (primární je ovoce života lidí).


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 00:26:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dodyme,

není to tak docela pravda. Přečti so p tom v Bibli,  jak to s jazyky je, k čemu tento dar Dicha svatého Bůh určil.


]


Re: Re: Re: Re: charismata (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 06:55:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, o čem píšeš, se týká veřejného shromáždění, ve chvíli, kdy mají do něj přistup lidé, kteří Boha neznají ( nevěřící) 

1 Kor. 14: 23  " Kdyby se celá církev sešla ve shromáždění a všichni by mluvili ve vytržení, a přišli by tam lidé nezasvěcení a nevěřící, cožpak neřeknou, že blázníte?"

V tom případě, když někdo "prorokuje v jazyku" bez výkladu , tak je to k ničemu a špatně. V tom případě je Pavel nabádá, že nemají " prorokovat v jazyku" .

1 Kor. 14: 6  "Vždyť kdybych k vám, bratří, přišel a mluvil jazyky, a nepřinesl vám žádné zjevení od Boha ani poznání ani prorocké slovo ani naučení - jaký prospěch byste z toho měli? "

Výraz "prorokování" ve 14 kap. 1 Kor. znamená zjednodušeně to, co dnes kázání nebo příspěvek s výkladem Božího slova. Tenkrát neměli NZ v kuse jak my. Po sborech kolovaly dopisy apoštolů a dalších věřících, to, co Duch sv. jim zjevoval v "prorockém daru" a sloužilo to k budování církví ( jednotlivých sborů). Pokud někdo chtěl přinášet zvěst o Kristu, vyučovat Božímu slovu apod. jiným lidem ( kteří přišli mezi křesťany do sboru), pak to má dělat ve srozumitelném jazyku. Ne mluvit jeden přes druhého bez ladu a skladu a ještě v glosolalii ! A když už by někdo chtěl prorokovat v jazyku ( rozuměj mluvit, kázat, vyučovat), pak jedině, když tam bude někdo s darem výkladu jazyků a řekne to proroctví ( slovo) ve srozumitelné řeči.

Boží slovo nikde nezakazuje, že se nesmí mluvit v jazycích a/nebo neříká, že ten sice existuje, ale že je v podstatě k ničemu.

Teď opustím "dar proroctví" a uvedu několik poznámek k vlastní modlitbě v jazyku

Modlitby v jazycích mají svůj význam !

1. V prvé řadě budují toho, kdo se v jazyku modlí ( myslím v soukromí, ne ve veřejném shromáždění bez výkladu) .  A jakmile je budován jednotlivec tím, že vrůstá do Božího charakteru, pak přispívá i k růstu celé místní církve.  

2. Nemodlí se duše člověka ( mysl), ale modlí se duch člověka. Pro "duši" to jsou "prázdná slova", ale nejsou to prázdná slova pro "ducha" ! Tam komunikuje Duch sv. ( který těm, pro nás prázdným slovům, rozumí) s "duchem" člověka. Tím se stává úžasná věc ! Výsledkem takové komunikace je to, že se v "duši" objeví srozumitelné myšlenky, které předtím přijal "duch" od Ducha sv. při komunikaci ( modlitbě) v jazyku. Tím je modlitba v jazyku velmi užitečná. Buduje nejdřív mě a já pak přispívám k růstu církve ( k budování církve) tím, že to co získám od Ducha sv. v soukromí, můžu vydat ve společném shromku. 

Osobní zkušenost propojení modlitby v jazyku s prorockým darem : 
Někdy se stane, že ( při modlitebním ztišení v soukromí ) mi začnou přicházet myšlenky k uvažované pasáži Božího slova nebo k biblickému tématu,když si chystám kázání. To popíšu i několik stran poznámek. Ty mě pak pomohou s výkladem i aplikací a kázání se stává ( z Boží milosti) mocným slovem ( které není z mého intelektu a teologie), ale je od Ducha sv. Tohle probíhá  u každého i když se nemohlí v jazyku. Mojí zkušeností je, že když se modlím v jazyku tak je to mnohem častěji a do větší hloubky. Ještě se mi nestalo a ani se stát nemůže, že by mi Duch sv. vnukl myšlenky mimo Písmo !

3. Duch sv. nás vede hezky zpátky k Otci a Synu, ke chvalám a uctívání a do "bludu" a/nebo do "hříchu" nikoho nepovede

4. Když se sejde místní církev na uzavřeném shromáždění a domluví se, že je prostor pro modlitby v jazyku ( jak kdo chce a jak umí) , tak to je biblicky v pořádku. I to se stává a má to své místo v církvi. Většinou je to tak, že se jeden modlí česky a kdo chce se polohlasně ( šeptem) modlí v jazyku. Bůh takovým modlitbám ( na rozdíl od Didymose i mě ) rozumí, bere je a jedná tak jak chce ON






 



  


]


Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy