Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 429680, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 278 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116550626
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co je to ospravedlnění
Vloženo Pondělí, 16. srpen 2010 @ 22:10:44 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal kabrtdaniel

Ř 4,3.5.6; Ř 8,1; Ef 2,9-10

Ospravedlnění je Boží čin pro nás. Je to stoprocentně Boží dílo, dílo lásky a nepochopitelné milosti. Kristus za nás zemřel a ztotožnění se s Kristem jako naším Spasitelem nás zachraňuje od věčné smrti. 


Ospravedlnění je opakem odsouzení (Ř 8,1.33.34). Hřích nás odsuzuje, ale Kristus nás zachraňuje.

Být ospravedlněn znamená být prohlášen za spravedlivého. I přesto, že ve skutečnosti nejsem spravedlivý, jsem počítán za spravedlivého, jsem za takového považován (Ř 4,3.5.6). Je to Boží soudní rozhodnutí. Jeho prohlášení je platné, protože je mi připočtena Kristova spravedlnost. Obrazně řečeno: jsem oblečen do Kristova bílého šatu, jeho svatosti, jeho čistoty, jeho spravedlnosti. Jsem v Kristu a Bůh Otec se na mě dívá jako na svého Syna. Je to, jako když vložíme popsaný papír do knihy. To co pak vidíme, není papír, ale kniha.

Jak to, že Bůh může hříšníka (bezbožného) prohlásit za spravedlivého? Je to proto, že toto Boží dílo pro člověka má úžasnou moc člověka měnit. Ospravedlněný člověk je proměňován v Ježíšův obraz, to znamená, že stále více ve svém životě odráží Kristovy vlastnosti, jeho charakter.

Slovo ospravedlnění je právní termín, který je přejat z oblasti soudu. Není to něco, co je odtažité od života, protože důležité věci se rozhodují na soudu. Co se tam rozhodne, to pak ovlivňuje celý život toho, o koho se jedná. Ospravedlnění je víc než jenom nové postavení před Bohem. Je to síla k novému životu. Jde o to, aby se toto Boží dílo pro nás realizovalo v nás, aby Bůh v nás rostl a žil, aby nás proměňoval ve svůj obraz.
Není pravda to, co si někteří lidé myslí, totiž že ospravedlnění znamená "být učiněn spravedlivým". I přesto, že nejsme spravedlivý, Bůh nás za takové považuje, protože v Ježíši Kristu se postupně těmito spravedlivými lidmi stáváme (1 K 1,30). Jsme to, co budeme. Proto je dílo ospravedlnění více než jen odpuštění hříchů. Je zde vybudován vztah s Bohem, který stále více sílí a roste. Nejedná se tedy o žádný magický čin ani o nějaké nadržování či stranění Boha některým lidem. 

Když se díváme na sebe, nechápeme, jak můžeme být spasenií. Díváme-li se na Krista, nemůžeme pochopit, jak bychom mohli být zatraceni. 

Ospravedlnění je dílo okamžiku. Nevyžaduje žádný dlouhodobý proces. Když přijdeme ke Kristu takoví, jací jsme, upřímně vyznáváme své hříchy, litujeme jich a prosíme o sílu, abychom je už vícekrát neopakovali, jsme okamžitě přijati na milost. A jestliže nás Bůh v Kristu přijímá, pak nás přijímá celé a na sto procent, a ne nějak částečně. Ještě dříve, než můžeme v životě prokázat svou změnu v konkrétním jednání a chování, jsme ospravedlněni. Právě tak to prožil celník, který odešel domů ospravedlněn poté, co prosil: "Bože slituj se nade mnou hříšným." (L 18,13.14).

Úryvek z lekcí Evangelium pro dnešek od Daniela Dudy a Jiřího Moskaly

Podobná témata

O Bibli

"Co je to ospravedlnění" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 22:39:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus k tomu přidat pár svých myšlenek, ať víme o koho se jedná.



Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:07:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj dřívější článek zmiňuje na první pohled názorovou kontradikci pisatelů Jakuba a Pavla, což je důkazem, že skutečně Pavel a Jakub nepsali své dopisy nám. My se z nich můžeme učit, ale brát jednotlivé verše jako Boží výroky nelze. Je potřeba znát jak čas, místo, tak původní čtenáře jednotlivých textů. Proto si troufám mluvit trochu jinak než oba pisatelé, protože Pavel psal legalistům, Jakub antinominalistům, každý jinak a zároveň se doplňujíce. Já píšu antinominalistům i legalistům zároveň.

Moje myšlenky? Dobrá... Ospravedlnění je z milosti (základem Kristova smrt), ani ne z víry ani ne ze skutků. Ani víra, ani skutky nejsou naším "spasitelem", ale milostivý Bůh sám. Ospravedlněn je člověk jen prostřednictvím víry (naše natažená dlaň, svobodné rozhodnutí, nikoliv zásluha) a to vede ke skutkům. Víra i skutky jsou projevy Kristova charakteru v nás. Zdrojem spásy tedy nejsou skutky (jak zastávají židé) ani víra (křesťané bez zákona), ale darovaná Boží milost nám (Ježíšem) a v nás (Duchem svatým). (skutky tedy nejsou něco od nás pro Boha, ale Boží projev v nás) Říkáme-li, že jsme ospravedlněni a při tom pouze věříme (podobně jako ďáblové - list Jakubův) a nenecháme působit Ducha svatého v našich životech (posvěcovat nás, sdílet Kristův charakter), je naše víra k ničemu, a mrtvá víra je žádná víra.

Očekávat ospravedlnění z víry, tedy spásu, je-li naše víra mrtvá, je pošetilost. Očekávání spásy naší zásluhou, skutky, je opět pošetilost. Pravé ospravedlnění z víry vede k posvěcení (Ř 5 a 6). Chlubí-li se někdo, že je spasen, a Boží přikázání porušuje, je lhář a není v něm pravdy (1 J 2,4). Respektive zákon porušují i posvěcovaní lidé, ale způsob jejich přemýšlení (obracení se od hříchu), jenž je darem od Boha (každé kající duši), je to, co si hřích protiví (tedy to Pavlovské ne já, ale hřích ve mně). Nasměrování naší mysli je podle mě právě tím nejzásadnějším v našich životech, to, podle čeho nás Bůh bude dělit. Kající člověk (člověk obrácený, znovuzrozený) je v Božích očích dokonalý, svatý, spravedlivý, bezúhonný... (On takový není, ale je tak Bohem viděn, Kristova spravedlnost je mu připočtena) Z Boží perspektivy by se tedy dalo říct, že kdo říká, že je spasen a při tom jeho způsob přemýšlení se staví proti přikázáním, je lhář a není v něm pravdy, zatímco ten, jemuž se hřích (porušení zákona) protiví a vyznává se Bohu (pokání), je ten, kdo přikázání Boží dodržuje.

Můj závěr: Ježíš za nás udělal všechno, na nás je pouze se mu poddat a nechat se vést, "natáhnout dlaň" (víra) a nechat se Bohem měnit a používat (skutky) a na tom u člověka všechno závisí. (Kaz 12, 13)

Tož tak...


]


Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 19:35:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pod tím dřivějším článkem jsem napsal svou poznámku.
Jen doplním, Abrahám byl prohlášen Hospodinem za spravedlivého asi 20 let předtím, než šel obětovat Izáka, o čem se jako skutku víry zmiňuje Jakub.
A co myslíš, byl těch 20 let ospravedlněn?


]


Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 17. srpen 2010 @ 20:03:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napiš prosím, kde byl prohlášen za spravedlivého? Bylo mu něco počítáno za spravedlnost není prohlášení za spravedlivého... A přesto věřím, že v Božích očích byl spravedlivý celý jeho život, ačkoliv Boha klamal, šlo však o jeho nasměrování, jeho myšlenkový postoj, který i nám ospravedlněným Kristus vkládá do našich srdcí a který nás navzdory našim selháním vede k pokání tedy obnovu našeho vztahu k Bohu, hřích je narušení vztahu i pro nás ospravedlněné a neposlušností Božího hlasu volajího po neustálé obnově našich myslí, jistotu spasení ztrácíme. Jistota spasení je momentální stav, ne od hříchu nezávislá výsada. Být ospravedlňován a nežít posvěceným životem nelze. Kající člověk, obracející se člověk, je spasen. Už teď je spasen, ale může svou spásu ztratit. Může selhat... promiň, že reaguju na Tvůj jiný pro mě však vzhledem k množství komentářů nepřehledný příspěvek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 20:19:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Genesis 15,6. Řím. 4,5. 22. Zkouška Abraháma Genesis 22 kap. Tento skutek zmiňuje Jakub. Jakub 2,21.

Máš nastudované nějaké teorie, o tom nepochybuji, také jsem je takto před 15 léty vykládal.
A tak se tě ptám, kolik let už žiješ podle svých teorii?
Věz, že po mnoha létech se budeš na tyto teorie dívat trochu jinak.

Čím doložíš, že spasený člověk může svou spásu ztratit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 17. srpen 2010 @ 20:35:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pleteš si pojmy z dojmy... jistota spasení není jistota věčného života... jistota spasení je Boží ujištění o odpuštění Tvého hříchu... jistota spasení je stav, kdy Tě Bůh ujišťuje, že Ti odpustil.... Mám-li tedy jistotu spasení, je to to samé, jako bych řekl, že vím, že mi Bůh odpustil. Jenže hřeším dál a bez pokání, na něž je Boží odezva právě ujištění o spasení, žádné ujištění nepřichází a ani žádné není. V mém srdci je zmatek a chlad. Jsem duchovně mrtvý a má víra pozbývá smyslu. Bez vztahu s Bohem nelze očekávat spasení. A vztah s Bohem si můžeš celkem spolehlivě pokazit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 17. srpen 2010 @ 20:36:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pokazit hříchem


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 20:43:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže pouze tvá slova. Stejně bych jednal před 15 léty, to skutečně nechápeš, že tohle už mám dávno za sebou?
Tohle na mě nezkoušej, jestli své vlastní dedukce nedoložíš Písmem (pozor, verše vytržené ze souvislostí rozeznám, a pak budeš mít problém se mnou, jestli to na mě zkusíš, nebudu ti vysvětlovat tvé omyly)
A začínám rozeznávat tvůj skutečný stav, někde jsi zkysnul, a netušíš kde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 17. srpen 2010 @ 21:06:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co máš za sebou? Přišel jsem sem diskutovat, dozvědět se něco nového, ne Ti něco předhazovat. Že to tak vnímáš, je jen problém v Tobě. A má vlastní slova jako co? To co jsem psal je jen stav člověka, když nepřijímá pokání a nežije posvěceným životem, myslím, že to bylo zřetelné, že nemluvím o mém stavu. Jaké dedukce? Jistota spasení se týká našeho časného života. Už teď jsme spaseni, zachráněni od hříchu, potom je celkem zřejmé, co je jistota spasení. V duchovní sféře jsme dokonce už teď v Božím království. Kdo má Syna, má život... Sám to znáš a mocně tímto veršem střílíš to všech stran, jenže mít Syna není jej jednou pro vždy přijmout. Mít Syna je žít s ním, důvěřovat mu, nechat se jím formovat a učit... Mít Syna není mu pouze uvěřit, ale sdílet s ním každý okamžik Tvého života. Proč s tím máš takový problém? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 21:10:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto jsi napsal:
Mám-li tedy jistotu spasení, je to to samé, jako bych řekl, že vím, že mi Bůh odpustil. Jenže hřeším dál a bez pokání, na něž je Boží odezva právě ujištění o spasení, žádné ujištění nepřichází a ani žádné není. V mém srdci je zmatek a chlad. Jsem duchovně mrtvý a má víra pozbývá smyslu. Bez vztahu s Bohem nelze očekávat spasení. A vztah s Bohem si můžeš celkem spolehlivě pokazit.

Naznačuješ, že duchovně znovuzrozený se zase může stát duchovně mrtvý. Myslíš to takto?
Než budu pokračovat dál, potřebuji znát tvé jasné stanovisko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 18. srpen 2010 @ 21:34:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 18. srpen 2010 @ 22:17:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to dolož slovy Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to ospravedlnění (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 18. srpen 2010 @ 23:56:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš mé sympatie, Danieli, ale pustil si se do boje s větrným mlýnem, Leonet NIKDY za celou dobu co ho čtu neuznal názor svého oponenta, protože jeho, Leonetův názor, je už dozrálý a dokonalý. Jak bychom se s ním mohli rovnat my, nedochůdčata. :-)

Ale máš mé sympatie, tu jistotu spásy vidím stejně jako ty. Ale vysvětlit se mi to nepodařilo. Ostatně, nepodařilo se mi ani vysvětlit, že na obloze svítí hvězdy. :-)


]


Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy