Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 512 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479429
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Naposledy o jistotě spasení.
Vloženo Pondělí, 16. srpen 2010 @ 22:12:11 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, ten život nemá.
Tento 12 verš je 1 listu Jana 5 kapitoly. Asi před dvěmi desítkami let, kdykoliv jsem četl tento verš a následující, cítil jsem ve svém srdci nepokoj. A tento nepokoj jsem se snažil přehlušit přehorlivou snahou v čemkoliv, co jsem si usmyslel činit.

Později jsem pochopil, že jsem se svou horlivostí snažil přehlušit své svědomí. Neboť mé svědomí mne obviňovalo z nevěry Bohu.

Verš 10: Kdo věří v Syna Božího, má svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, učinil ho lhářem, protože neuvěřil svědectví, které Bůh vydal o svém Synu.

Četl jsem 4 a 5 kapitolu 1 listu Jana stále znovu a znovu několik měsíců. Nechtěl jsem se smířit se svou nejistotou a stálým nepokojem ve svém srdci. Takový život mi připadal jako trvale neudržitelný. Stále mi něco v mém srdci říkalo, že to není křesťanský život.

Jak bych mohl svědčit o Bohu a jeho lásce k lidem, když jsem sám nebyl o jeho lásce tak docela přesvědčen.
Již si nepamatuji přesně, ale toto období trvalo asi půl roku. Opět jsem jednou četl tato slova 10 verše, neustále jsem pátral ve svém nitru a žádné takové svědectví jsem nevnímal, jako již mnohokrát před tím.

Kde jsem dělal chybu? Silně jsem vnímal zarmoucení ve svém srdci. Takhle to přece dál nejde! Co je to za život. Přesto jsem četl dál.

Verš 13: Toto jsem napsal vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.

Opět jsem hledal a nenalezl. Četl jsem dál od 14 verše, přestože podle logiky 13 verše jsem měl hledat odpověď do 13 verše. A tak čtu dál 15 verš:

A víme-li, že nás slyší
; a přesto, že verš pokračuje dál, jsem se najednou zastavil u těchto několika slov a nemohl pokračovat. Nešlo to, něco uvnitř mne mi to nedovolilo. A najednou jako blesk z čistého nebe jsem si to uvědomil!

Vždyť já vím, že mne slyší!!!

Než jsem uvěřil v Ježíše Krista, tak jsem to přece nevěděl! Ale od té doby to přece vím! Jak? Odkud? Od koho?
Vždyť to je On sám, skrze svého Ducha ve mně, ta jeho nepřetržitá přítomnost v mém duchu.

Já přece vím, že mne slyší! To je to svědectví, On, Bůh sám v mém duchu. Protože je uvnitř! Proto vnímám Jeho nepřetržitou přítomnost. A již nikdy tomu nebude jinak!!!

Tak to je ten rozdíl mezi peklem a nebem. Peklo je nepřítomnost svědectví Božího Ducha v duchu člověka. Takový člověk je vydán na pospas sám sobě, vášním svého neobřezaného srdce.

Konečně pokoj. Během krátké chvilky jsem začal vnímat do té chvíle nevídaný pokoj ve svém srdci. Mé svědomí umlklo. Již mě neobviňovalo, že nevěřím Bohu, a tím ho činím lhářem.

Později jsem pochopil, že tento postoj k Božímu svědectví o jeho Synu, se na jiném místě Písma svatého nazývá jistota odpuštění hříchu. A to hříchu nevěry. Má nevěra se změnila v radostnou důvěru Bohu.

Tímto procesem by měli projít všichni, kteří uvěřili ve jméno Ježíše, Syna Božího. A kdo se tomuto procesu ujištění o odpuštění hříchu vyhýbá, tak o takovém lze mít oprávněné pochybnosti, zda skutečně uvěřil v jeho jméno. Neboť se tím zdráhá Bohu uvěřit, a tak jej činí lhářem!


Související články: Jistota spasení. Viz můj článek z 28. červenec 2010 na GS.
                        
                           Může mít křesťan jistotu spasení? zde

Podobná témata

Zamyšlení

"Naposledy o jistotě spasení." | Přihlásit/Vytvořit účet | 65 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 11:28:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete
1. Mé svědectví mě obviňovalo z mé nevěry k Bohu - mám to chápat tak, že znovuzrozeného už svědomí neobviňuje a může hřešit, však co, Golgota už byla, já můžu rozkrádat napřiklad státní majtek?

2. Když vnímáš nepřetržitou Přítomnost PánaJežíše ve svém životě, tak to máš jistotu spásy? A proč tedy stále hřešíš a proč jsi tedy s apoštolem Pavlem na dráze a běžíš k cíli a bojíš se abys nezklamal a dostal ten vavřínový věnec a proč se v modlitbě Otče náš modlíš, odpusť nám naše viny......
a neuveď nás v pokušení....
ale zbav nás od zlého.....?


3. A navíc otázku i ďábel ví, že je Bůh a třepe se. To se netřese jenom znovuzrození, protože on ví?

4. Pán Ježíš říká, zůstaňte ve mně, já ve vás - ale my si své srdce zaneseme vším možným i pýchou a Jeho Přítomnost nevnímáme a sloužíme zlu a kdy se ve své svobodě vydáme na cestu zla, jdeme do pekla

5. Jestli v člověku umlkne svědomí, má svědomí laxní a je na nejlepší cestě do pekla, která je široká, a lidé na ní  nevidí své hříchy. t



Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 12:25:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Když jsem byl malý, tak mne pan farář znovuzrodil v kostele. Všechny z naší vesnice takhle pan farář znovuzrodil: Mne, naše kamarády a kamarádky, naše přátele i nepřátele, naše rodiče i prarodiče. Teda prarodiče už znovuzrozoval jiný pan farář, ten, co znovuzrozoval nás, přišel do naší farnosti až někdy ve 40 letech minulého století.

  No a když jsme my znovuzrození dorostli, začali jsme přijímat Ježíše. Poprvé to byla velká sláva v bílých šatech a se svíčkami, potom později už běžná všední věc. Přijímali jsme Ježíše každý týden a když jsme vyrostli ještě více, tak i častěji.


  No a když jsem dorostl ještě o kousek dál, tak jsem potkal divné lidi. Ti mi říkali: Nejdřív musí člověk přijmout Ježíše a pak se narodí znovu. A já jsem se tomu divil, my jsme to měli naopak a tako to bylo jasně lepší!

  Tak jsem to začal zkoumat: Díval jsem se třeba, jak jsme my všichni znovuzrození vyrazili na taneční zábavu, v sobotu večer. Někteří znovuzrození chlastali pivo a po patnácti pivech se váleli ve svých zvratcích pod stolem. Jiní znovuzrození na to šli přes víno a ještě jiní znovuzrození tím panem farářem byli docela slušní, jen seděli a povídali si, nebo tancovali.

  No a pak šli druhý den všichni tihle znovuzrození pane farářem přijímat Ježíše v kostele.


  Tenkrát mi to bylo hodně divné, moc jsem tomu nerozuměl, dokonce jsem se na ty neslušné díval trochu z patra, protože jsem byl ten "slušný" co má svědomí a nechlastá a nespí s holkama, kdežto skoro všichni ostatní znovuzrození ano. Stejně mi to nedalo a udělal jsem si takový soukromý statistický výzkum, jehož výsledky jsem později i tady stručně sepsal v článku "čím víc pruhů tím víc adidas".


  No a tohle docela dost souvisí s článkem: Některé pojmy jsou naplněné pro různě vyučené lidi různým významem, tak když se o tom lidé baví, je to pěkný zmatek. Je potřeba dávat pozor, co ten druhý říká a také co tím myslí, když něco píše. Jinak je hodně těžké si porozumět.


]


Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 12:41:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče,
hřiby mi neutečou, já jsem na tvém článku pochopila znovuzrozené s jistotou spasení.

Vy znovuzrození římskokatolíci jste vyrazili na taneční zábavu a chlastali jste - dovol mi tvůj slovník - chlastali jste pivo a po patnácti pivech jste se váleli ve svých zvratcích pod stolem. Jiní znovuzrození na to šli přes víno a ještě jiní znovuzrození tím panem farářem byli docela slušní, jen seděli a povídali si nebo tancovali.

No a pak šli druhý den všichni tihle znovuzrození, jak píšeš pane faráře a myslíš zřejmě za panem farářem přijímat Ježíše v kostele.

U římskokatolíka je nutné aby litoval hříchů a prosil o odpuštění a ty hříchy v nejbližšší svátosti smíření vyznal, protože je předpoklad hříchů, válím -li se po zemi a kdoví co.

To jsi vystihl.

No a znovuzrozený ve tvé místní církvi, a to je to co se snážím vysvětlit, ten se taky po patnácti pivech válí ve svých zvratcích po zemi a nebo po vodce se válí po zemi a dělá ještě jiné věci a na druhý den nemusí litovat hříchů, otřepe se a má jistotu spásy.


A právě ten moment je Cizinče divný? Kde je lítost? Ožhral se jako doga a pak má jistotu spásy a je znovuzrozený a káže.

Děkuji, žes mi vysvětlil znovuzrozené. Římskokatolík je natolik solidní, že lituje svých hříchů. Lituje, lituje a prosí o odpuštění.
Neboť jsme lidé, stále padáme do hříchu a stále prosíme o odpuštění a musíme svých hříchů litovat.






]


Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 14:07:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
A právě ten moment je Cizinče divný? Kde je lítost? Ožhral se jako doga a pak má jistotu spásy a je znovuzrozený a káže.

  No, právě. To mi bylo divné. Když jsem pak to znovuzrození, co nám dělal pan farář když jsme byli miminka, zkoumal, zjistil jsem, že to docela žádné znovuzrození není, ale je to jen nepěkný podvod: Jen mě polili studenou vodou, nic víc. V mém životě se nic podstatného nezměnilo: To minutí se cílem, ten zoufalý strach z Boha a ta šílená neschopnost se z daného stavu dostat tam byla pořád.

  Pak jsem ještě zkoumal ty ostatní znovuzrozené panem farářem a porovnával jsem je s těmi, kteří panem farářem znovuzrozeni nebyli a zjistil jsem docela zajímavou věc: Ty, co je pan farář polil jako miminko v kostele byli docela stejní jako ti, které žádný pan farář nepolil. Žádný rozdíl mezi nimi: Ti, co byli dobře vychovaní, byli "slušní" a bylo úplně jedno, jestli je pan farář polil, nebo ne. A ti, co byli vychovaní hůře, se chovali jako prasata nebo jako vlci a taky bylo úplně jedno, jestli byli panem farářem politi nebo ne. Obě skupiny, polití i nepolití, se chovaly stejně.

  Proto se mi právě líbí to znovuzrození z navěky zůstávajícího Božího slova: Protože když se člověk narodí z Boha, změní se jeho život. Je to na životě dotyčného člověka vidět, můžeš ten život sledovat a víš: tenhle člověk se narodil z Boha. Protože na jeho životě vidíš ten otisk Boha.

  V tom je to znovuzrození z Boha zajímavější než znovuzrození z pomíjivých věcí: Můžeš sledovat působení toho Božího života, který Bůh do člověka vkládá. A je docela fascinující vidět ten Boží život, který je vložen do nitra docela různých lidí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 17. srpen 2010 @ 14:15:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je znovuzrození nezasloužená milost a pokud svými vlastními skutky ničeho nedosáhneme, ale je to dar Boží, proč by tento dar a začlenění do rodiny církve nemohlo obdržet nemluvně? Čeká se snad, až dostane člověk rozum, než se narodí z těla?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 14:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  To narození z Boha není otázka intelektu ani jiných přirozených věcí, "rozum" k něčemu takovému není potřeba. To, s čím Bůh jedná je srdce člověka.

  Ten Boží dar věčného života obdrželi všichni lidé, a my dokonce jestě dlouhou, dlouho před tím, než jsme byli nemluvňata nebo dokonce než jsme se narodili. Otázka je jestli a kdy ten dar věčného života člověk přijme. Moje zkušenost je jednoznačná: Ten dar je potřeba přijmout co nejdřív, každý kus pachtění bez toho daru věčného života bylo jen prázdné snažení, mrtvé skutky - jalová práce.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 14:27:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče,
Nepřekrucuj.
Napsala jsem:

1. Římskokatolík, - psáno tvým slovníkem, abys rozuměl - když se ožere jako doga a jde přijímat Tělo Kristovo, musí litovat hříchů, prosit o odpuštění a vyznat hříchy ve svátosti smíření.


2. Když se ožere znovuzrozený z tvé církve jako doga, nemusí litovat hříchů.
To jsem napsala a tys to překroutil:
No a znovuzrozený ve tvé místní církvi, a to je to co se snážím vysvětlit, ten se taky po patnácti pivech válí ve svých zvratcích po zemi a nebo po vodce se válí po zemi a dělá ještě jiné věci a na druhý den nemusí litovat hříchů, otřepe se a má jistotu spásy.


A právě ten moment je Cizinče divný? Kde je lítost? Ožhral se jako doga a pak má jistotu spásy a je znovuzrozený a káže.


Máš rád příběhy - tu je:

Jeden velmi hodný kluk, i když se rád předváděl, byl znovuzrozený jako ty teď. Byl dokonalý a varoval se hříchu. Katolíci nebyli tak dokonalí a nezvládali. Jenomže jde o to, že nikdy nevíš, co v životě přijde. On četl Bibli, znal ji nazpamět, dělal sklapovačky, vytahoval se za jednu ruku na tyči, no klukům lezly oči z důlku a ještě si hlídal stravu a nechlastal - jak píšeš svým slovníkem.

No a dostal rakovinu. To je skutečný příběh. A teď si představ, že ho to znovuzrození a jistota spásy neunesla. Začal chlastat jako doga a válel se po zemi jako katolíci a protestanti.

Tak to co, tu předvádíš a překrucuješ. Prosím tě, kde žiješ?

Ten kluk zemřel na tu nemoc. Každý římskokatolík má pro toho kluka naději a znovuzrozený, co?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:05:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jaelo.

  Píšu co jsem zažil, nic jsem nepřekroutil. Žil jsem mezi katolíky léta a vím, co museli a co nemuseli a co dělali a co nedělali. Ty tvoje lži a manipulace ze tvých příspěvků jsou zajímavé, ale pochybuju, že ti nějak pomohou pochopit to, čemu nerozumíš. Vlastně pochybuju, že bys to chtěla pochopit ;-)


  Zkusím ti to napsat ještě jinak: Myslíš, že je sv. František spasený? Nebo Jan Pavel II? Nebo třeba matka Tereza? Nebo někdo další z toho vašeho kraťounkého seznamu?

  Co myslíš, když jsou tihle lidé spasení a v nebi, tak si tam teď užívají, protože když mají tu jistotu spasení, tak mohou hřešit jak chtějí a nemusí svých hříchů litovat, ne?

  To to tam v tom nebi asi hezky vypadá, když tam jsou všichni spasení tou hodinou svojí smrti, mají tu jistotu spasení a hřeší teď jak si vzpomenou, ne?


  Víš, ať přijde v mém životě co přijde, tak ten život je v rukou Ježíše. Už nepatří nějaké mocnosti z Paříže co se nechává uctívat na kousku plechu, které leští na krku či v kapse kdekterý říman. A Ježíš je dobrý Pán, je všemocný. Je na něj spolehnutí. I kdyby se všichni římani Ježíši a jeho spasení smáli až by se za břicho popadali, i kdyby všichni papeži vzali všechny ty krásné umělecké klíče, co si jen za historii nechali udělat, stejně s tou milostí spasení v Kristu Ježíši neudělají nic.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:19:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče
Proč by právě tvůj příběh měla být pravda a můj manipulace? Proč ty mluvíš pravdu a já lžu?

Nemohu pochopit proč, když jsi znovuzrozený a máš jistotu spásy, proč stále hřešíš. Abys to nevztáhl na sebe, tak jiný znovuzrozený.

Napíšu ti to znovu. nevím, kdo je spasen - ani z římskokatolíků to nevím, kdo je spasen. Ten, kdo žil v pověsti svatosti, u toho se předpokládá, že spasen je.

Spasení je osobní věc člověka. Je to mezi ním a Pánem Ježíšem. Není to mezi ním tebou a Pánem Ježíšem.


Co myslíš, když jsou tihle lidé spasení a v nebi, tak si tam teď užívají, protože když mají tu jistotu spasení, tak mohou hřešit jak chtějí a nemusí svých hříchů litovat, ne?


Však cizinče v nebi se již nehřeší, co? To bys mi měl doložit veršem z Bible, jak se v nebi hřeší a válejí se tam ožhralí po 15 pivech.

Co tu taháš mocnost z Paříže. Mluvíme o znovuzrozených. No vidím, že to zase nevysvětlíš.

Ten kluk, co zemřel na rakovinu a chci vysvětlení, neměl na krku plech z Paříže. Mluvíš silně z cesty, jako vždy.
O papežovi jsem v minulém komentáři vůbec nemluvila.

Přečti si můj minulý komentář a jestli jsi chlap odpověz prosím tě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:46:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Znovuzrozený má pro toho kluka taky naději.

  A co ty Jaelo, odpovíš taky někdy na otázky, které ti tu lidé dávají?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:57:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
Odpovím ti slovníkem tvých příběhů.
Jsi zase v pytli Toníku. Nic jsi nevysvětlil. Znovuzrozený má jistotu spasení a hřeší dál. Postrádá to logiku. A je i ostuda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:01:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,

měla bys začít studovat korán.
Z křesťanství jsi nic nepochopila a jak vidím, ani nepochopíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:04:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
No hlavně, že jsi křesťanství pochopil ty a spol. sem s ním. vysvětlujte, vysvětlujte. Prozatím jste nevysvětlili:
bod 1. Znovuzrození mají jistotu spásy a stále hřeší - není to logické anejde to k sobě. Když už mám jistotu spásy jsem Boží, jsem svatá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:06:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň Jaelo,

jiným možná, ale tobě už ne


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:11:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
no protože to nejde


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:19:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
coby nešlo,

je to velice logické a mnohokrát už to zde vysvětleno bylo


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spase (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:27:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Pokud vím, nedošlijsteke zdárnému konci vysvětlování - myslím tedy vás zastánce znovuzreozených, kteří maji jistotu spasení a hřeší do smrti

Kouknu, do literatury, jak je o tom vlastně psáno u znovuzrozených, když vám se to nedaří vysvětlit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě s (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:29:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukni do koránu


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jisto (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:35:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Oni také věří na znovuzrození a jistotu spásy a pak hřeší - no to by i odpovídalo. Ty jsi Mohamedán?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o j (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:37:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne,

to jen že bys ten korán možná snáz pochopila než Bibli. Za pokus to stojí, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:40:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
částečně jsem s koránem obeznámena. Myšlenku jsi měl ovšem skvělou. Někde jsem tu četla, že jsou tu na GS i Mohamedáni, tak proč by to nemohl být Cizinec, že?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jisto (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Vy znovuzrození tady na GS nejste křesťané, vy jste Mohamedáni a čtete korán, ne Bibli? I Cizinec je Mohamedán?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jisto (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:36:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Vy znovuzrození tady na GS nejste křesťané, vy jste Mohamedáni a čtete korán, ne Bibli? I Cizinec je Mohamedán?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:06:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, jsem v pracovně. Rozhlédl jsem se okolo a nikde žádný pytel.

  Jaelo, je otázka, jestli ten problém je v tom, že jsem ti něco něvysvětlil, nebo v tom, že jsi něco nepochopila. Vysvětlovalo ti tu mnoho lidí různé věci a ty jsi nepochopila nikoho z nich. To je trochu nápadné.

  Když jsem ti to nevysvětlil, zkusím ti to příště vytmavit. Leonet to udělal níže a udělal dobře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:13:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
To je zajímavé, upozornil jsi mě, že nepíšu příběhy, jako ty. Udělala jsem to. Použila jsem i tvůj slovník a zase jsem u tebe neuspěla. Zase jsem nejhorší. Zase nechápu. Učitel má umět vysvětlit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:17:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale žák musí poslouchat, ne stále poučovat učitele.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:20:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Napsala jsem pravdivý příběh. Použila jsem vyjadřování cizince, abych uspěla a aby mi rozuměl. Tak nevím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:19:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, ty si myslíš, že už jsi v nebi. A že tedy stejně jako svatí v nebi nehřešíš. To samé "věděl" stejně jako ty i ten kluk, o kterém podává Jaela svědectví. Ale tobě to v hlavě nesecvakne, co se ti snaží říct.:-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:43:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, to si právě nemyslím, jak jsi na to přišel? To si myslí Jaela a já se jí to snažím vymluvit. Když jsem jí to vysvětloval přímo, tak dělala že to "nechápe". Tak jí to vysvětluju různými jinými způsoby nepřímo.

  Mě secvakává, co se mi snaží Jaela říci: Má nějakou utkvělou představu, kterou jí natloukli do hlavy (tak jako kdysi mě) a do které se mne snaží silou mocí vmanipulovat. V římské církvi panuje taková představa, že když je člověk spasený, že si ze hříchu nic nedělá, může si hřešit jak chce a nemá s tím žádný problém, protože když je spasený, nemusí hřích řešit. A že lidé, kteří jsou spasení, mají nějaký menší morální standard, že si "užívají života jak se jim hodí". Nevím, kde se tahle hloupá představa vzala a kdo jí vymyslel: Vím jen, co plodí.

  Plodí takové příspěvky, jaké píše Jaela ve stylu "ty už si spasený tak nelituješ hříchů, nemáš svědomí a hřešíš jak chceš" nebo jako píšeš ty "když už jsi spasený, tak proč nespácháš sebevraždu, abys šel do nebe". To jsou příspěvky zcela mimo logiku toho, v čem žijeme a já to vysvětluji. Kdyby to Jaela chtěla pochopit (nebo kdybys to chtěl pochopit ty), pochopí to - vysvětloval jsem jí ty věci nejen já, ale i mnoho jiných lidí. Přesto to "nějak nechápe".

  Divné.

  Ale já tomu rozumím. Taky jsem to nechápal a nechtěl pochopit. Už je to sice dávno a vzpomínky na to mám matné, ale přeci jen je mám. Proto mám ještě dost trpělivost ty věci stále vysvětlovat.

  No, asi bych neměl marnit čas a věnovat se něčemu užitečnějšímu.


]


Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:18:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Chápej si to jak chceš, x krát jsme ti to tady mnozi vysvětlovali a ty si meleš stále svou.

2. Přečti si ten článek znovu a nedávej do něj své myšlenky, pak se nebudeš takhle ptát. Ty jsi mě někdy viděla hřešit?
    Tušíš vůbec o jaký věnec se u Pavla jednalo? O otčenáši jsem už psal mnohokrát, nemodlím se ho.

3. Ďábel ví, ale nemá Boha ve svém duchu. Proto se třese strachem.

4. Nemán žádnou věrohodnou informaci o tvém srdci a ty o mém. A jestli ty jdeš do pekla, tak to je tvá věc, já tam nejdu.

5. Protože nerozeznáváš evangelium království od evangelia milosti, kladeš takové zmatené dotazy. Nebudu ti opět vysvětlovat něco, co jsem ti už vysvětloval.

Ptej se k článku, jinak ti už nebudu odpovídat.


]


Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 15:54:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete

ad 1) No, to znovuzrození a jistota spasení by měla jít vysvětlit, když na ni věříte. Římskokatolík nezavírá nikomu brány nebe.

ad 2) Znám tě jenom z blogu a nevím, jestli hřeší, to je tvoje věc, ale jako každý člověk zřejmě hřešíš. Já hřeším.Mé hříchy jsou         skryté i zjevné. Kdo říká, že nehřeší lže. Proč se nemodlíš Otče náš? Ty neposloucháš Pána Ježíše?

ad 4) Kdo nechce do pekla, tak tam prý nepůjde. Já neříkám, že jdeš do pekla. spíš vaší výsadou je lidi posílat do zatracení. Římskokatolíci to nedělají.

Mi nemusíš odpovídat. Vysvětluj jistotu spasení znovuzrozených. Pokud si myslíš, že jsi to na svém blogu vysvětlil, no promiň, ale nevysvětlil. Drž se Bible.




]


Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo věří v Syna Božího, má svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, učinil ho lhářem, protože neuvěřil svědectví, které Bůh vydal o svém Synu.

Já se nedržím Bible? Věříš tomu?
Co je na tomto verši nesrozumitelné?

1. Já nevěřím na jistotu spasení, jak se mi snažiš vnutit, nikde jsem nic takového nepsal. Já jsem tady nebo jinde někomu zavřel bránu do nebe? Jestli toto nedoložíš mými slovy, tak lžeš!

2. A proč bych se měl modlit otčenáš? Jsem snad žid, nebo očekávám snad nebeské království na zemi?

4. Opět ještě jednou, někoho jsem někdy poslal do zatracení? Dokaž a dolož, jinak lžeš.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 16:17:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Pán Ježíš říká, aby ses modlil Otče náš
Prostudovat tvé články a komentáře, znovu, to chce více času.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:16:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už poněkolikáté ti říkám, že neumíš číst, komu a proč říká "vy se modlete takto". Tam není ani slovo o křesťanech. To není vzorová modlidba pro čas milosti, NEROZUMIŠ tomu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:21:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Tak kdo se tu modlitbu Otče náš má modlit?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:56:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ti, kterým je určena.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:00:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Komu je určena k modlitbě modlitba Otče náš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Umíš číst? Tak si to přečti v Matoušovi 10,5-6.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:19:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
To neřeší modlitbu Otče náš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 19:28:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak si přečti prvních 10 kapitol Matouše. To je jeden celek a je jednoznačně určen pouze židům. Matouš 15,24. To ti už snad bude jasnější. "Byl jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z domu Izraele." Takže vše, co do této chvíle povídal, bylo určeno pouze Izraelcům.  
Jaktože tyto základní věci neznáš? To vás v řkc nikdo neučí podle Písma?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 18. srpen 2010 @ 09:43:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Bibli chápu jako Slovo Živého Boha, je to Slovo Živé a je pro nás pro všechny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:56:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Zkoumám tvé komentáře.
1. Nemodlíš se Otče náš
2. Nevěříš na jistotu spasení
3. Jsi znovuzrozený




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 19:22:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2. Jak jsem vysvětloval, jistota spasení není otázka víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 19:27:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Koukám po tvém blogu a tam o jistotě spasení píšeš, tak nevím, musím se na tebe zaměřit, co vlastně učíš


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 19:30:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistotu buď máš, nebo nemáš, nikde v Písmu se nepíše, že by to byla věc víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 18. srpen 2010 @ 09:44:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Co to je, jistotu máš nebo nemáš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 18. srpen 2010 @ 10:24:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jdeš přes cestu a věříš, že tě nikdo nepřejede, přejdeš cestu a potřebuješ ještě tuto víru?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 18. srpen 2010 @ 11:42:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete
To je tedy ta jistota spasení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 18. srpen 2010 @ 12:02:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
netuším co jsi pochopila.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 18. srpen 2010 @ 12:12:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
Odeslala jsem článek otázek, které nechápu a pokud někdo napíše nějaký komentář pokusím se pochopit o co vůbec jde?
Ty to píšeš ze své strany, já jsem si napsala otázky z mého pohledu, jak to vidím já a možná vaše okolí. Tak uvidím, jestli vůbec někdo odpoví.


]


Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak jsem pročetla příspěvky. Cizinče a Leonete, píšete jako vždy dobře a srozumitelně, ale marně se namáháte, pokud jde o jisté lidi:-)

Já přidám jednu trošku do mlýna: před pár dny v televizních novinách bylo krátké vystoupení Dominika Duky v souvislosti s připravovaným pořadem o talentech. Dominik Duka tomuto pořadu požehnal. Tohle by nikdy znovuzrozený křesťan neudělal - jaké je spojení Krista s Beliálem? Fakt jsem nevěřila vlastním očím. A D.Duka mi tímto totálně vypadl z oka. To jako by rovnou nabádal ke sledování tohoto pořadu. Ale - čemu se vlastně divím?

Před svým znovuzrozením jsem taky sledovala dost pořadů. Dnes si pustím akorát tak ty tv noviny, pokud to stíhám, jinak mě nic moc neoslovuje. Zvlášť ne různé reality show a americké paskvily. V kině jsem byla naposledy před 3 roky na Vratných lahvích a pro nejbližší pětiletku mám vybráno. Zkrátka ten život po znouzrození dostává novou kvalitu, nový duch nepřijímá světské věci tak, jako předtím. Ale ten, kdo je znovuzrozený, ví, o čem píšu. Kdo není, nepochopí.

Irena



Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:16:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Irena
I znovuzrození jsou jenom lidé a dělají běžné hříchy. Nejsou vyvolení. A dělají dost ohavné hříchy. Jestli si je nepřiznají, tím hůře.
Výjimka může být všude. Může být mezi znovuzrozenými velmi hodný člověk, proč ne, ale jsou tam i velmi zlí líde. Znám je.  Žiješ ve snu Ireno.


Cizincovi:
Máš rád příběhy - tu je:

Jeden velmi hodný kluk, i když se rád předváděl, byl znovuzrozený jako ty teď. Byl dokonalý a varoval se hříchu. Katolíci nebyli tak dokonalí a nezvládali. Jenomže jde o to, že nikdy nevíš, co v životě přijde. On četl Bibli, znal ji nazpamět, dělal sklapovačky, vytahoval se za jednu ruku na tyči, no klukům lezly oči z důlku a ještě si hlídal stravu a nechlastal - jak píšeš svým slovníkem.

No a dostal rakovinu. To je skutečný příběh. A teď si představ, že ho to znovuzrození a jistota spásy neunesla. Začal chlastat jako doga a válel se po zemi jako katolíci a protestanti.



]


Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:20:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, vratné láhve, tos to zrovna chytla. To se nedivím, že tě to do kina neláká :-)

  Je to tak, jak píšeš: Některé věci člověk pochopí mnohem lépe, když je zažije než když mu je lidé vysvětlují.


]


Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 19:44:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
každý jedna a měl by jednat tak, jak odpovídá jeho víře. Řím. 12,3.
A více o tom tady nebudu psát. 1 Korintským 8,7-9.
A jediné, čím se chci chlubit, je Pán Ježíš.

Díky mu za jeho milost.


]


Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:03:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
1. Jan 5.10 Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, učinil ho lhářem, protože neuvěřil svědectví, které Bůh vydal o svém Synu.
1. Jan 5.11 A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život a ten život je v jeho Synu.


      Neštimuji mi tu dvě věci.

1. Jak může člověk, jenž neuvěřil v Syna Božího, učinit z Boha lháře, když to svědectví v sobě nemá? 
2. Pokud ti co věří v Syna Božího mají to Boží svědectví v sobě, proč jim Jan píše: "Toto jsem napsal vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život"? Oni to snad díky Božímu svědectví snad ví, ne?



Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:22:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
1. tady se jedná o to svědectví v "sobě". To z toho vyplývá. Kdo nevěří tomu svědectví v sobě, činí Boha lhářem.

2. Ne, právě o tom již tady měsíce vedeme polemiku, mnoho věřících říká, že nemají to svědectví v sobě, a nevědí, že jsou spasení už teď, říkají, že takovou jistotu nemůžou mít. Neboli "nevědí" že už teď mají věčný život.

Podívej se na članky o jistotě spasení v posledních měsících a diskuse pod články.


]


Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 20:11:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     1. Jak jsi to myslel? Že člověk nejprve uvěří v Božího Syna, dostane se mu Božího svědectví do jeho nitra, ale někteří tomuto svědectví neuvěří? To je asi blbost, že? Když už jednou uvěřil v Syna, proč by popíral Boží svědectví o Něm, že? Nebo jsi to myslel tak, že to svědectví v sobě mají všichni lidé, ale někteří jej popřou? To ovšem rozšiřuješ verš č. 10 kde se píše, že to svědectví v sobě mají ti, co věří v Syna Božího. 
     Já zareagoval na tvůj článek po přečtení těch prvních veršů z 1. Jan. Zaujaly mne, četl dál abych zjistil co je myšleno tím svědectvím. Božím svědectvím, ne lidským. A pohlédl jsem do svého nitra, jestli tam je něco, co lze pokládat za Boží svědectví o Ježíši. Nenalezl jsem jej, možná není takového svědectví, ale připouštím, že jsem možná už tak zkažený, zatvrzelý, že jsem oslepl. Nevím. Možná mi to jednou ozřejmi Bůh. Možná jsem jej zatím nenalezl, protože hledám špatně, možná se člověk musí zbavit svých představ jak by to mělo vypadat. No nechám to uzrát. 


      2. No pokud ti věřící jsou přesvědčení o tom, že slovo z 1. Janové je od Boha, potom by to svědectví měli nalézt. Pokud jej nenalézají, něco je špatně, buď s nimi (jako třeba i se mnou), nebo s tou Janovou informaci, případně s pochopením daných veršů.


]


Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 17. srpen 2010 @ 20:35:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve svém článku jsem popsal několika větami asi půl roku přemýšlení, hledání, bojů se satanem a jeho lživými útoky na mé přesvědčení, že jsem Boží dítě. O těch bojich jsem se nezmínil ani slovem, a přitom šlo především o tyto boje. Můžu říct jen, že během toho půl roku jsem přišel o velmi mnoho míst v Písmu, které jsem si mylně vysvětloval jako potvrzení jistoty, že jsem Božím dítětem. V článku v podstatě uvádím jen závěr, kdy jsem se konečně dopracoval k takovému slovu, které mi už satan nemohl vyvrátit. Zjistil jsem, že prakticky veškeré Písmo ti může satan vyvrátit, zbaví tě veškerých falešných jistot, ale nemůže ti vzít přítomnost Boží. To jediné nedokáže. Neboť to jediné on nemá.
1, Jestli hledáš něco, co lze pokládat za Boží svědectví o Ježíši, činíš dobře, hledej a Pán tě uvede do slova určeného konkrétně tobě. Ještě jedná věc, pro každého zpravidla používá jiné slovo.

Všimni si toho mého klíčového verše 15. A víme-li, že nás slyší,...tento verš pokračuje dál, ale pro mne bylo klíčem jen těch pět slov. A právě proto, kdykoliv jsem předtím četl tento verš a uvažoval nad celkem, nechápal jsem. Dokud mě nezastavil a já konečně pochopil jak se slovo=logos, měni ve slovo=rhema. Logos je litera, rhema je přímá řeč.


]


Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 18:46:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když ti napíši , že teď nemám pocit hladu a ty mi z nějakého důvodu odpovíš, že to není pravda. Neuvěříš tedy mému svědectví a učiníš tím ze mě lháře. Jistě, s dobře zaplaceným právníkem by jsi se z toho asi dostal. Ale to by jsem si také najal právníka, aby obvinění sepsal lépe. A k tomu druhému bodu, jen co vyšli židé z egyptského otroctví na nehostinnou poušť, začala většina reptat, že to vlastně v tom otroctví tak špatné nebylo, že měli alespoň plné hrnce atd. Jen co padla totalita u nás, začali lidé reptat podobně. Netvrdím, že se v tom reptání nenajde vždy kousek pravdy. Protože tahle charakterová vlastnost člověka je Bohu známa, protože Bůh ví, že jsme schopni a ochotni odpadnout kdykoli, nechal nás opětovně upozorňovat na tuhle naši vlastnost a proto i další jiné důležité informace jsou nám s hrachem a perlami znovu a znovu připomínané.


]


Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 17. srpen 2010 @ 21:16:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Možná jsem nepochopil těch tvých pár prvních vět. Já nemohu posoudit, jestli vy křesťane to Boží svědectví v sobě máte. Jsem dalek toho říci, že ne. Mohu posoudit jen jestli jej mám já, odpovědět si, ale i v případě záporné odpovědi si nemohu být jist jestli je táto odpověď správná. Možná jsem hledal špatně, možná je to jasné jak facka, ale já hledám něco jiného. Pro stromy nevidím les. Je to jako když člověk prosil o dar jazyku a dar nikde, až jednou se to stalo a člověk pochopil, že to tu bylo vždy, jen použít. 


]


Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 17. srpen 2010 @ 21:55:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naštěstí kdo hledá, ten najde, Nematemne. Hledej pravdu a zároveň nech pravdě, aby našla ona tebe.


]


Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 19. srpen 2010 @ 18:00:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo,
přečetl jsem si většinu příspěvků pod tvými články a musim přiznat, že nějak nedokážu pochopit o co ti vlastně jde. Píšeš, že jsi římská katolička, a že máte apoštolskou posloupnost jako jediní, atd. Tak proč nedodržuješ usnesení prvního apoštolského sněmu v Jeruzalémě? A vy v řk církvi? Už jsem ti to psal, ale ty to stále nechceš přijmout. Podívej se do Skutků apoštolů 15 kapitoly. Petr hovoří na závěr sněmu ke všem:
Od 19 verše: Proto soudím, abychom nedělali potíže těm, kteří se z pohanů obrácejí k Bohu, ale napsali jím, aby se zdržovali toho, co bylo poskvrněné modloslužbou, smilstva, zardoušeného a krve.
Dále od 25 verše: Došli jsme k jednomyslnosti a usoudili jsme,... a ve 28 a 29 verši opakuje předcházející usnesení.
"Neboť tak usoudil Duch svatý i my, že nebudeme na vás klást žádné jiné břemeno, než tyto nezbytnosti: maso obětované modlám, krev, zardoušené, a smilstvo.
Všimni si toho zvýrazněného. Ani slovo o desateru, nebo něco podobného.

A tak se tebe a další katolíky ptám, proč nedodržujete usnesení prvního apoštolského sněmu?


Proč na své a jiné věřící kladete břemeno, které nebyli schopní unést ani otcové apoštolů, jak píše Petr: verš 10 této 15 kapitoly skutků.



Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 20. srpen 2010 @ 17:14:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
spíš by mě zajímala tvoje odpověď


]


Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 20. srpen 2010 @ 20:52:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matouš 13,30 Nechte, ať obojí roste spolu až do žně; ....Nejprve posbírejte plevel a svažte ho do otýpek, abyste jej zcela spálili.


]


Re: Re: Re: Re: Naposledy o jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 20. srpen 2010 @ 21:31:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet
To není odpověď k tématu


]


Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy