Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469076
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Identifikace cejchu
Vloženo Neděle, 29. srpen 2010 @ 20:53:48 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal kabrtdaniel

zasílám k porovnání několik veršů, odpovězte si na otázku, co je cejch sami



5 Moj 8,6.7 Proto budeš dbát na přikázání Hospodina, svého Boha, chodit po jeho cestách a jeho se bát. Vždyť Hospodin, tvůj Bůh, tě uvádí do dobré země, do země s potoky plnými vody, s prameny vod propastných tůní, vyvěrajícími na pláni i v pohoří, Zj 14,6.7 Tu jsem viděl jiného anděla, jak letí středem nebeské klenby, aby zvěstoval věčné evangelium obyvatelům země, každé rase, kmeni, jazyku i národu. Volal mocným hlasem: „Bojte se Boha a vzdejte mu čest, neboť nastala hodina jeho soudu; poklekněte před tím, kdo učinil nebe, zemi, moře i prameny vod.


    5. Mojžíšova 6,2.8 Aby ses bál Hospodina, svého Boha, a bedlivě dbal na všechna jeho nařízení a příkazy… Uvážeš si je jako znamení na ruku a budeš je mít jako pásek na čele mezi očima. Zjevení 14,9  Za nimi letěl třetí anděl a volal mocným hlasem: „Kdo kleká před šelmou a před její sochou, kdo přijímá její cejch na čelo či na ruku,   Ezech.20,12.20: (kralic)"... Též soboty mé svěťte, i budou na znamení mezi mnou a vámi, aby známé bylo, že já jsem Hospodin Bůh váš." (2 moj 31,13)

Zjevení 19,20  Ale šelma byla zajata a s ní i falešný prorok, který k její cti činil zázračná znamení a svedl jimi ty, kdo přijali cejch šelmy a klekali před jejím obrazem. Za živa byli šelma a její prorok hozeni do ohnivého jezera hořícího sírou.   1.paralipomenon 17,27  …Dáš-li mu, Hospodine, požehnání, bude požehnán navěky!“ 1. Mojžíšova 2,3  A Bůh požehnal a posvětil sedmý den, neboť v něm přestal konat veškeré své stvořitelské dílo.

 Zjevení 12,17  Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova. 

Podobná témata

O Bibli

"Identifikace cejchu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 85 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 08:54:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Danielikábrte,
gratuluji, právě ´jsi získal exkluzivní vstupenku do pekla. Již se připravuj.
Ono zase tolik nevadí, že někdo světí sobotu, ale obrovský problém nastává tehdy, když říkáte, že kdo chodí na nedělní bohoslužby přijal cejch antikrista nebo podobné nebiblické bláboly.
Naší Sobotou je sám Pán Ježíš. My jej slavíme duchovně, ne fyzicky.
Cejch je něco úplně jiného, ale vy adventisté budete tvrdit stále to stejné.



Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 10:33:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale no tak, nebuďte takový přísný. Pamatujte na služebníka kterému jeho pán odpustil dluh a který pak div neuškrtil jiného služebníka pro podstatně menší částku. Rozdávat vstupenky do Pekla není ve Vaší kompetenci o nic víc než rozhodovat o tom kdo je a kdo není křesťan o kousek níž. Díky Bohu to není ani v mojí kompetenci.
Ono se dá skousnout ledacos pokud se někdo chová jako bližní alespoň poněkud.


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 18:35:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj experiment proběhl dokonale. Zasílám pouze verše a vůbec jsem jediným slovem nezmínil, kdo má cejch antikrista či ne, nic, zhola nic jsem netvrdil! Zde jsou však vidět neuvěřitelné předsudky. Znamení je cejch a tak jsem heldal co je znamením a co je cejchem jen na Biblických verších. Na odpověď se ptám vás.


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 19:59:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zamysli se sám nad sebou, cítíš-li se souzen jen verši z Bible.


]


Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 10:37:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjevení 12,17  Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova. 

To je zajímavý citát. Rád bych věděl jak se k němu staví ti kteří nechtějí nebo nedokážou věřit tomu že Žena oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou z 12 hvězd je naše Matka Panna Maria. Ti kteří v něm vidí církev nebo dokonce sami sebe.



Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 10:59:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pounticku,
žena oděná sluncem je Církev,  ne Marie! A Marie naší matkou není v žádném případě!


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 11:10:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj poutnicku,

mýlíš se.

Ta žena oděná sluncem s měsícem pod nohama a s korunou z dvanácti hvězd není Marie, matka Pána Ježíše ani vaše Matka Panna Maria. Není to ani církev. Žena ze Zjevení 12 je souhrn všech staro i novozákonních věřících a syn-muž, ktarý se jí narodí, jsou vítězní věřící, díky nimž bude po vítězném boji archanděla Michaela a jeho andělů svržen satan a jeho andělé z nebe na zem. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 18:39:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žena očekávající dítě je církev, jsou to Boží věrní celé historie a dítě je mesiáš sám. I my dneska očekáváme příchod mesiáše.


]


Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 19:04:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není pravda.


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 11:12:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja bych rekl ze je to Israel a dokazu to -)


]


Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 12:06:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedokážeš.


]


Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pátek, 03. září 2010 @ 07:34:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy tak se aspon pokusim-)


]


Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 18:40:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale kdo je Izrael? :-) Izrael je Boží lid. Boží vyvolení, nejen potomci pokrevní, nýbrž účastníci na smlouvě s Abrahamem, jimiž jsou synové víry. Izrael jsou všichni, kdo jsou z Boha,


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 11:36:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo se často vyjadřuje v jednom místě k více situacím.

Toto místo obrazem Ježíšovy matky, poněvadž její Syn bude vládnout železným prutem (Zj 12,5), veškerou mocí na nebi i na zemi (Mt 28,18).

Zj 19,13-15)
Byl oblečen rouchem nasáklým krví a jeho jméno je Slovo Boží.
A za ním jela nebeská vojska na bílých koních, oblečená bílým a čistým kmentem.
Z jeho úst vycházel ostrý meč, aby jím bil národy. On je bude pást železným prutem; on bude také šlapat vinný lis hněvu a rozhorlení Všemohoucího Boha.



Žena, oděná sluncem je také obrazem církve, která neustále plodí nové Boží děti. To je ze smyslu Zjevení naprosto jasné.
I Boží děti se budou podílet na Kristově vládě (Zj 20,4)

(Zj 2,26-27)
Kdo vítězí a zachovává mé skutky až do konce, tomu dám moc nad národy.
Bude je pást železným prutem a budou rozbíjeny jako hliněné nádobí - jak jsem to i já přijal od svého Otce -



]


Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 13:26:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdo je Ježíšovou matkou?  Ano, je to Církev ( Matouš 12, 49)
My už se dávno podílíme na Kristově vládě. Už cca 2000 let vládneme s Kristem!


]


Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 18:46:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně tak je Ježíšovou matkou i Maria (L 2,7).

Proto toto místo platí na obě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 31. srpen 2010 @ 13:45:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Marie není, nebyla Ježíšovou matkou!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 14:05:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buď lžeš ty, nebo Písmo. Komu asi budeme věřit?

(Lk 2,6-7)
A když tam byli, stalo se, že se naplnily dny, aby porodila.
A porodila svého prvorozeného syna, zavinula ho do plenek a položila ho do jeslí, protože pro ně nebylo místo v hospodě.

(L 2,34-35)
Simeon jim požehnal a řekl Marii, jeho matce: "Hle, tento je určen k pádu a pozdvižení mnohých v Izraeli a za znamení, kterému bude odpíráno
(a i tvou vlastní duší pronikne meč), aby bylo zjeveno myšlení mnoha srdcí."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 01. září 2010 @ 12:49:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
ale Pán Ježíš Marii nepovažoval za svou matku. Tak už to katolíci pochopte!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 14:32:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, to by byl pěkný syn a pěkný vzor úcty rodičovské!

Že se nestydíš!

Mt 12,47-50 nepopírá Mariino mateřství, ale rozšiřuje jej - naznačuje vztah Krista a začínající církve.

Nebo snad pochybuješ o tom, že i Maria konala vůli nebeského Otce?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 14:23:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
vůli nebeského Otce koná i osel!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 20:17:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak by i osel byl Ježíšův bratr a matka...


(Mt 12,50)
Kdokoli totiž koná vůli mého nebeského Otce, ten je můj bratr a sestra a matka."


Smysl tohoto místa ovšem předpokládá vědomou a dobrovolnou spolupráci s Bohem. Ono hlasitě vyřčené ANO.  To by osel asi nejspíš nedokázal!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 03. září 2010 @ 13:42:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
nikoliv. Osel není samozřejmě Ježíšovým bratrem a matkou. Jsou však dvat typy lidí:
Jedni konají Boží vůli vědomě a s radostí, vděčností za svou spásu.
Druzí konají nevědomky.Ale i oni musí plnit Boží vůli. Každý člověk je v Božím plánu a s každým má Bůh své plány.Boží vůle je konána neustále.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 19:00:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Boží vůle je konána neustále"...

Tak jednoduché to zase není.

Nerozumíš tomu. Jaký by pak mělo smysl se modlit "Buď vůle tvá"?

Ale je to logické u vyznavače jednoosobového boha. Toto jsou důsledky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 04. září 2010 @ 10:07:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
existuje snad nějaká jiná vůle? Jinou neznám! Museli by se ovlivňovat! Boží vůle přece musí být vždy.
Přesto říci Bohu "buď vůle tvá" má určitý smysl.Vyjadřuje to mimojiné naši oddanost k Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. září 2010 @ 12:42:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zamýšlím rozvést téma Boží Trojice. Bez toho to nelze pochopit.
Náš Bůh není sebestředný egoista, ale je dokonalým vydáváním v lásce. Stvořenému člověku udělil svobodu. Proto se lidé mohou rozhodnout hřešit. Není Boží vůlí, aby lidé hřešili (protože je to k jejich škodě) a milující Bůh chce náš prospěch.

Bůh nás tedy miluje natolik, že dobrovolně ustupuje svou vůlí a nechává prostor vůli člověka. On totiž dokáže i zlo způsobené člověkem obrátit nakonec v dobro.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 04. září 2010 @ 13:09:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to vůbec ještě "naše oddanost Bohu"? Když nemáme svou vůli?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 04. září 2010 @ 14:34:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
nemáme svou vůli, ale Boží. A samozřejmě , že je to naše oddanost. I když samosebou ta oddanost je darem Božím a také to v nás vzbuzuje Hospodin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 03. září 2010 @ 19:36:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I to jestli to ví nebo konají nevědomky je Boží vůle. Tohle učení naprosto zatracuje význam spásy, hříchu, pokání, svobody.


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 16:23:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Pochybuji, že ti dají odpověď heretici a odpadlíci, Potnicku. Ale vašim teologům by si věřit mohl, co myslíš? Přečti si třeba Žena oděná sluncem  (P. Vojtěch od sv. Hedviky OCD).

  Když jsem byl v ŘKC, tak "Ženu oděnou sluncem" ztotožňovali s "Pannou Marií" jen sektáři, co neznali ani trochu teologie, jen se věnovali svým modlám a zjevením krásných paní. Kdokoliv byl jen trochu teologicky vzdělaný, měl na ten obraz ve zjevení poněkud jiný názor a stejně nás i teologové vyučovali.


]


Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 18:42:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku

Jak to, že jsi se "zapomněl" opřít o Písmo a oháníš se jakýmisi teology?  Mé vyjádření je o kousek výš a plyne pouze z Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 19:56:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To jako že bych opravdovému římskému katolíkovi uctívajícímu Paní a věřícímu všem jejím zjevením napsal jako argument něco z písma? Ani jsem nevěděl, že jsi takový vtipálek, oko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 11:37:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, zkus se vrátit zpět k tématu a jít na hlubinu. 

Je můj výklad toho místa Písma v něčem snad nesprávný? Pokud ano, polož vedle pro srovnání svoji verzi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. září 2010 @ 12:03:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Oko.

  Ano, tvůj výklad je nesprávný. K výkladu takových věcí je třeba znát dobové souvislosti. Je potřeba si uvědomit, že to nebylo psané ve 4. století: Na konci 1. století byla Královna nebes jen regionální mocností, která se jen před nedávnou dobou přestěhovala po prohraných bojích z Mezopotámie do Malé asie.

  Celé je to adresované křesťanům, t.j. těm, kteří (mimo jiné) četli a znali svatá písma. V nich je obraz jak ženy, tak slunce, měsíce a dvanácti hvězd velmi dobře známý (u nás zná obraz se sluncem a měsícem a hvězdami každý už od nedělní školy, protože je to jeden z prvních příběhů a obrazů, co se vyučuje). Takže já se domnívám, že ten obraz ze zjevení koresponduje s tím, co známe ze svatých písem. T.j. souhlasím s tím panem teologem, na kterého jsem dal odkaz.

  Tobě nelichotí, že taky jednou souhlasím s vaším teologem?

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 14:26:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Četls našeho teologa, ale zase jsi některá místa zjevně přeskočil, "neviděl".

Nespojujme tedy apokalyptické narození ani tak s tajemstvím vtělení jako spíše s tajemstvím vykoupení, třebaže to druhé se nemůže uskutečnit bez toho prvního.

V Marii, neoddělované od církve, můžeme právem vidět i ‘veliké znamení na nebi’, znamení pronásledované, a přece vítězící církve, jejíž velikost spočívá v Božím obdarování a jeho láskyplné péči
.

Pokud i s těmito jeho slovy souhlasíš, pak to ale souzní s mým výkladem této části Písma.


Nedá se nevidět, že syn této ženy s měsícem pod nohama je právě ten, o němž Písmo praví, že bude pást národy železným prutem - Ježíš Kristus. Kdo porodil Ježíše, je dostatečně známo...

(Zj 12,5)
Ale když porodila syna, muže, který má pást všechny národy železným prutem, byl její syn vytržen k Bohu a jeho trůnu.

(Zj 19,13-16)
Byl oblečen rouchem nasáklým krví a jeho jméno je Slovo Boží.
A za ním jela nebeská vojska na bílých koních, oblečená bílým a čistým kmentem.
Z jeho úst vycházel ostrý meč, aby jím bil národy. On je bude pást železným prutem; on bude také šlapat vinný lis hněvu a rozhorlení Všemohoucího Boha.
A na svém rouchu a na boku má napsané jméno: "Král králů a Pán pánů."



]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 08:13:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, četls toho teologa? 

  Ten teolog má hlavní účel: vytrhnout z bible místa, která podporují uctívání Královny nebes ve formě stvoření převléknuté za maminku Ježíše. Jde takhle místo po místuv bibli, které se mu hodí do daného obrazu. Až dojde na místo ve zjevení o kterém se bavíme a konstatuje, že " že není ‘mariánským úryvkem’ v tom smyslu, v jakém byly všechny předcházející. ".

  Pak následně podal docela kvalitní a solidní výklad daného místa ve zjevení, jen ten výklad měl římskokatolický problém: Nevešla se do něj mariánská úcta. Tak k tomu solidnímu výkladu nakonec nalepil katolickou domyšlenku, aby to bylo "správně" a římani se v tom poznali, protože to je mariánská publikace. Naštěští je ale natolik solidní že uvádí, že tato domyšlenka nebyl prvotní záměr svatopisce a dobře to ve svém výkladu odděluje. Ten výklad odpovídá významu daného místa zjevení. Ten přílepek je znásilnění toho místa.

  Já souhlasím s tím teologem s jeho výkladem daného místa zjevení, proto jsem na něj dal odkaz. Žena ve zjevení je Boží lid, lid, mezi kterým je nepřátelství s hadem od jeho počátku až dodnes.


  Řekl bych, že správně píšeš, že ten sys je Ježíš. A také že je dostatečně známo, skrze koho přišel Ježíš na svět a proč to tak bylo (problém s vlastnictvím Hříchu, Boží krevní smlouva o Kristu s Abrahámem, jejíž součástí byla krevní smlouva s Izraelem)

  Všimni si ale některých věcí:
  Ale když porodila syna, muže, který má pást všechny národy železným prutem, byl její syn vytržen k Bohu a jeho trůnu.
  A ta žena utekla na poušť, kde měla od Boha připravené místo, aby ji tam živili tisíc dvě stě šedesát dní.

  A když drak spatřil, že byl svržen na zem, začal pronásledovat tu ženu, která porodila toho muže. Ale té ženě byla dána dvě křídla veliké orlice, aby před tím hadem uletěla na poušť, na své místo, kde byla živena čas a časy a půl času. A had za tou ženou vychrlil ze své tlamy vodu jako řeku, aby byla stržena proudem. Ale země té ženě pomohla. Země totiž otevřela svá ústa a pohltila tu řeku, kterou drak vychrlil ze své tlamy.

Drak se tedy na tu ženu rozhněval a odešel svést boj s ostatními
z jejího semene, kteří zachovávají Boží přikázání a mají svědectví Ježíše Krista.

 
  Hovoří se tady o nějakém období 1260 dní, po které ta "žena" byla pronásledována a na poušti. Je dostatečně známo, že Marie, maminka Ježíše už je dávno v nebi, těžko by tedy byla někde takhle dlouho na poušti a ještě ke všemu pronásledovaná hadem: To je nonsens. Také je známo, že když Marie porodila Ježíše, nebyl Ježíš vytržen k trůnu, ale museli utéct do Egypta. Ne proto, že ďábel pronásledoval Marii, ale proto, že pronásledoval Ježíše (Kdyby pronásledoval Marii, přikázal by Herodes zabít všechny ženy ve věku xxx a ne děti). No, leda že by Hospodin sídlil v Egyptě... ;-)

  Zato Boží lid byl docela dlouho na poušti a pronásledován, nebylo nikde místo, kde by žil ve svobodě.  Pronásledován byl skoro od počátku, co z něj vyšel ten, který bude pást národy železným prutem a co byl vytržen k Bohu. Skoro by se našlo období dlouhé těch 1260 dní a našlo by se jich hned několik.

  Všimni si že tam není: Odešel svést boj s těmi, kdo mají apoštolskou posloupnost, ale je tam poznávací znamení, podle kterého poznáváme křesťany, které ti tu také stále dokola píšu a které nám dal Ježíš. To jen pro jiné diskuze.


]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 11:00:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
Argumentuješ nekonzistentně.  Odmítáš obraz Marie a v podstatě mě přesvědčuješ, že je pravdivé to, co já stejně tvrdil. Že se to vztahuje i na církev.

Jako kdybych to popíral!
Není nezvyklé, že jedno místo v Písmu se vyjadřuje zároveň k několika věcem.
Shodneme - li se na tom, že se zde mluví o Kristu, měli bychom se také shodnout na tom, kdo ho porodil.
O čem se zde chceš bavit, o čem chceš spekulovat?

Marie a církev toho mají společného víc, než se ti může zdát a toto místo mluví o obou.


Podobně se mluví ve 2 Sam 7,12-16 o Kristu a zároveň i o Šalomounovi.


]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 12:00:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
O čem se zde chceš bavit, o čem chceš spekulovat?

  Nechci o ničem spekulovat, chtěl jsi můj názor, dostal jsi ho. Bylo by kupodivu, kdybys vzal vážně, co se v písmu k těmto věcem píše, jak jsem napsal hned v úvodu trochu ironicky.


  Lid Boží smlouvy je jeden - ten, ze kterého se narodil Ježíš. To je stejný lid se stejnou smlouvou, kterou máme dnes: Smlouvou vůči Kristu, která byla uzavřena s Abrahamem. My jako pohané jsme skrze tuto smlouvu a skrze víru přičleněni k tomuto Božímu lidu.

  Marie a církev toho mají společného víc, než se ti může zdát.

  O těchto věcech se mi nezdá. Marie byl jeden z prvních lidí v Boží církvi, má tedy s církví společného mnoho - byla při založení církve. Ale s rouháním, co bylo  navlečeno na její jméno, rouháním vzbouřenců a domyšlenkami lidí nemá společného docela nic.


]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 20:11:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bylo by kupodivu, kdybys vzal vážně, co se v písmu k těmto věcem píše"...

Proč by to bylo ku podivu, já Písmo beru velmi vážně!

..."To je stejný lid se stejnou smlouvou, kterou máme dnes:"...

To se hluboce mýlíš! My nežijeme ve staré smlouvě národa Izraelského, ale ve smlouvě nové. Nemáme obřezaná těla, ale máme obřezaná srdce (snad alespoň někteří).

To je ti tak zatěžko si přiznat, že právě Maria porodila Krista, který bude vládnout nad národy železným prutem?

Radši se snažíš spekulovat a obratně se tomuto tématu vyhýbáš. Tuto pravdu nazýváš rouháním. Tak tě už zpracovali, tak ti bludné učení dokázalo zablokovat zdravý rozum..


]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 21:28:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To se hluboce mýlíš! My nežijeme ve staré smlouvě národa Izraelského, ale ve smlouvě nové. Nemáme obřezaná těla, ale máme obřezaná srdce (snad alespoň někteří).

  Zajímavé jak se ti vždycky podaří napsat něco mimo to, co napíšu já. O smlouvě s Izraelem jsem nepsal, psal jsem o smlouvě Boží smlouvě vůči Kristu a o tom, že je jeden Boží lid, jeden lid v Božím vlastnictví, ke kterému jsme byli přičleněni, naroubování jako pohané vírou v Krista.

  Ano, Maria porodila Krista. Ale o tom tady v celém threadu nešla řeč: Tady se bavíme o znamení ze zjevení, o obrazu ženy a píšu tedy o něm.

  Je zvláštní, jak jsme my katolíci měli takový zvláštní dar, který tu tak zdatně předvádíš: Tam kde šlo o přímou řeč (vyznávejte hříchy jedni druhým) museli jsme si ta slova správně "vykládat" kdežto tam, kde šlo o obraz, znamení, je potřeba ten obraz či znamení brát do slova (žena oděná sluncem) ale jen jeho některé části, které "sedí". A to všechno pro jediný důvod: Aby bible podpořila chatrnou stavbu ŘKC domyšlenek.

  Co nazývám rouháním víš dobře a musíš to znát jako ŘK důvěrně, nemusíš se snižovat k překroucení a k argumentům poněkud mimo diskuzi.


]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 06:29:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
..."To je stejný lid se stejnou smlouvou, kterou máme dnes:"..."...O smlouvě s Izraelem jsem nepsal...???

Nemáš v těch smlouvách trochu zmatek? Tak kolik jich podle tebe vlastně bylo?

Já určitě nemám stejnou smlouvu jako izraelci, to bych se musel nechat také obřezat! Naše naroubování je za trochu jiných podmínek. Víc se klade důraz na to duchovní a to tělesné se pomíjí.

Jestliže se ve znamení prokazatelně hovoří o Kristu, kterého porodila "žena", jen skutečný ignorant může tvrdit, že na Marii se to už nevztahuje. Proč by nemělo?

Skutečný smysl "Vyznávejte hříchy jedni druhým" nemůže být v rozporu s líčením jiné části Písma, kde se ustanovuje služba církve odpouštět hříchy a jsou pro ni výslovně určeni jen někteří.


]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. září 2010 @ 07:43:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Nemáš v těch smlouvách trochu zmatek? Tak kolik jich podle tebe vlastně bylo?

  No, je otázka kdo má ve smlouvách zmatek když to takhle patláš páté přes deváté. Psal jsem o smlouvě vůči Kristu, kterou Bůh schválil Abrahamovi a také jí s Abrahamem uzavřel. O té hlavní smlouvě, ze které vzniknul Boží lid. Jinak smluv bylo samozřejmě více, já také nemám stejnou smlouvu jako Izraelci, tedy smlouvu z pouště po vyjití z Egypta. Ale zase mám s Bohem uzavřené jiné smlouvy.

  Já netvrdím, že na Marii se to nevztahuje, to sis nějak popletl. Marie byla také součástí té smlouvy, byla dokonce součástí smlouvy uzavřené skrze Mojžíše. Jenže tak, jako se to znamení týká Marie, týká se třeba Davida nebo kohokoliv jiného z Božího lidu - Boží lid byl pronásledován, nenáviděn hadem, odešel na poušť...






]


Výklad a domyšlenky - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 18:50:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Já netvrdím, že na Marii se to nevztahuje"...

Jednoduchý dotaz. Proč jsi tedy zpochybňoval můj výklad? Jen se podívej na komentáře výše. Tam jsi tvrdil cosi jiného. Nazval jsi to dokonce rouháním.


]


Skutečný smysl "Vyznávejte hříchy jedni druhým" - Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. září 2010 @ 07:45:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Skutečný smysl "Vyznávejte hříchy jedni druhým" nemůže být v rozporu s líčením jiné části Písma..

  Samozřejmě, že nemůže být v rozporu, proč by bylo? To naše "jedni druhým" označuje lidi krevní smlouvy, bratry a sestry, kteří přijali moc Ducha svatého, to je přece jasné. Nám to také bylo psáno, neznamenalo to vyznávat hříchy komukoliv, to by byla blbost.

  Taky to není v rozporu s Janovým "choďte ve světle" - ne jako vyznávání hříchů v temné krabici, kam se hříchy hezky v příšeří schovají. Hříchy se mají vynášet na světlo, to je správný Boží způsob, jak s nimi zacházet. V temnotě se hříchům dobře daří, ale na světle má Hřích problém.


  Musíš to posuzovat v kontextu. Jakub třeba píše:

Jakub, služebník Boha a Pána Ježíše Krista, zdraví dvanáct pokolení rozptýlených v diaspoře.

  Není to tedy list nějakým vybraným služebníkům, ale církvi

Nepomlouvejte jedni druhé, bratři....
Nestěžujte si, bratři, jeden na druhého, abyste nebyli odsouzeni.
Vyznávejte jedni druhým
svá provinění ...
...modlete se jedni za druhé

  To "jedni druhým" má praktický význam, smysl, nejsou to jen prázdná slova, nebo obraz, který bychom si mohli vykládat podle potřeby.


]


Skutečný smysl "Vyznávejte hříchy jedni druhým" - Re: Identifikace (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 18:57:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I v katolické církvi vyznáváme společně svá provinění - a nejsou to prázdná slova. Vyznáváme společně svou hříšnost na začátku každé bohoslužby a jsme tak pokáním očištěni od svých všedních hříchů.
Takže mezi křesťany v církvi, kteří mají společenství s Kristem to tak funguje.

Ovšem něco jiného je rozejít se s církví hříchem ke smrti. Zde je nutné smíření jak s Bohem, tak i s církví skrze svátost smíření. Zde už nestačí pouhé vyznání své hříšnosti. Rána je příliš hluboká a je třeba ji cíleně vyléčit.


]


Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 11:10:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kabrtdaniel  je to na me dost silne kafe..Mrkl jsem kolik Bozich prikazani lide pod moci Antikrista porusuji .  Zj 13:6 (3 prikazani)  Zj 13:15 (2 prikazani) ,Zj 13:10 (6 prikazani) Zj 13:4 (Prikazani 1 a 2)        Vzdycky me zajimalo pokud uz nemusime dodrzovat desatero jak mnozi tvrdi ,ze jsme pod milosti ne pod zakonem,proc Duch Svaty ve Zjeveni 14:12 rika: Zde se ukaze vytrvalost svatych,kteri zachovavaji Bozi prikazani a vernost Jezisi.   Premyslim o tom poslednich par mesicu ,pred tim jsem se toho nevsiml.  Je to neco v brzke budoucnosti nebo proces veci, jenz z davno zapocal?   Neni mi to jasne asi jak vetsine vericich.



Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 11:41:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatero nikdy nebylo zrušeno!


Změnily se důvody k jeho zachovávání, motivace. Starozákonní člověk dodržoval Desatero, aby měl Hospodinovo požehnání (Dt 28), ze strachu před tresty.


Křesťan dodržuje Desatero z lásky, protože se chce zalíbit Bohu. Nejsme pod Zákonem, ale pod milostí - milost pochází od slova milovat. Je zde vztah, který bytostně hřích odmítá.


]


Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 16:00:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, jestli křesťan dodržuje Desatero (je jedno z jakého důvodu), protože se chce zalíbit Bohu, pak se věnuje něčemu, čím se Bohu v žádném případě zalíbit nemůže, poněvadž v novozákonní době se může křesťan zalíbit jedině vírou v Toho, Kdo za něj zemřel a vstal z mrtvých a naplnil Zákon, aby křesťan nežil pod Zákonem (skrze dodržování Zákona), nýbrž pod milostíí, kdy na sebe může díky Boží  milosti vztáhnout vírou to, že Pán Ježíš na kříži zemřel i za něho a byl vzkříšen/vstal z mrtvých pro jeho ospravedlnění!

Fp 3:6b,8-9 ... jde–li o spravedlnost, která je v Zákoně, byl jsem bez úhony. A opravdu také pokládám všechno (tedy i doidžování Zákona) za ztrátu pro nesmírnou vzácnost poznání Krista Ježíše, svého Pána. Pro něho jsem se všeho zřekl a pokládám to za hnůj, abych získal Krista a byl nalezen v něm, nemaje svou spravedlnost, která je ze Zákona, ale tu, která je z víry v Krista/Kristovy, tu spravedlnost, která je z Boha na základě víry,

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 19:33:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mlátíš prázdné fráze.


nezabiješ, nesesmilníš, nepokradeš, v jednoho Boha budeš věřit  - to všechno je obsaženo v Božím řádu stvoření a bude to platit až do soudného dne.


(1 tes 4,1-8)
Dále vás tedy, bratři, prosíme a vyzýváme v Pánu Ježíši, abyste se ještě více rozhojňovali v tom, co jste od nás přijali, totiž jak máte žít a líbit se Bohu.
Víte přece, jaká přikázání jsme vám dali skrze Pána Ježíše Krista.
Neboť toto je Boží vůle: vaše posvěcení, totiž abyste se zdržovali od smilstva,
aby každý z vás uměl zacházet se svou nádobou v posvěcení a úctě
(ne v žádostivé vášni jako pohané, kteří neznají Boha),
aby nikdo nepřekračoval meze a neoklamával v této věci svého bratra, protože Pán je toho všeho mstitelem, jak jsme vám také předem řekli a dosvědčili.
Bůh nás přece nepovolal k nečistotě, ale k posvěcení.
Kdo tedy toto odmítá, neodmítá člověka, ale Boha, který nám také dal svého Svatého Ducha.


Odmítáš - li přikázání, odmítáš Boha!


Takhle tvrdě ti to musím napsat.

Máme žít podle vzoru Krista a ctít vůli Otce.
A Ten, který mě poslal, je se mnou. Otec mě nenechal samotného, protože vždycky dělám, co se mu líbí."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 19:47:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A víš, co říká tzv. Královský zákon? L 10:27 „fBudeš milovat Pána, svého cBoha, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silouDt 6,5 a celou svou myslí, a svého bližního jako ssebe ssamého.Lv 19,18“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 19:56:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A víš, co říká tzv. Královský zákon? L 10:27 „Budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí, a svého bližního jako sebe samého.“ V Matouši 22:40 řekl sám Pán Ježíš: Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci.“

Tak a teď nám řekni, jestli jsi při psaní svého komentáře tato dvě přikázání zachoval?! Já odpověď znám! Takže, co nám tu chceš vykládat!!!:-(

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 11:34:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na těch dvou přikázáních spočívá opravdu celý zákon a proroci. Tedy na nich spočívá i Desatero! (které není zrušeno) kterým jsme stejně vázáni. Jen přístup k Desateru by měl být u křesťana odlišný, motivován láskou.


Toto přece není ze mě, to říká Písmo:
Kdo tedy toto odmítá, neodmítá člověka, ale Boha, který nám také dal svého Svatého Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 31. srpen 2010 @ 12:39:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

Pán Ježíš Kristus nepřišel Zákon zrušit, nýbrž naplnit! O věřících říká Písmo, že požadavek Zákona je naplněn v těch, kdo chodí podle Ducha (Ř 8:4) a dále, že kdo miluje, naplnil Zákon (Ř 13:8), takže naplněním Zákona je láska (Ř 13:10, 1K 13). Boží láska je vyjádřením Boží přirozenosti a života respektive vlastně sám Bůh je láska a tato láska byla vylita do srdce věřících skrze Ducha Svatého!

Život křesťana nespočívá v dodržování něčeho/čehokoliv, nýbrž v tom, že žije božským životem "zoé" v Kristu a skrze Krista (J 6:57), který se projevuje kromě jiného právě především Boží láskou - k Bohu na prvém a k bratru/bližnímu na druhém místě. Máš-li život "zoé" a žiješ-li Jím skrze Krista, chodíš-li podle Ducha, pak automaticky a spontánně bez vlastního přičinění naplňuješ Zákon díky Tomu, Kdo Zákon už naplnil, neboť On naplňuje Zákon v tobě a za tebe jako tvoje všezahrnující náhrada!

Pokud chceš jakýmkoliv způsobem s jakoukoliv motivací naplňovat Zákon sám, selžeš a padneš, neboť to Bůh nechce a nedovolí! Kdyby to totiž bylo možné, znamenalo by to, že Pán ježíš Kristus zemřel zbytečně/nadarmo (Ga 2:21)!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 14:01:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."naplněním Zákona je láska "...

No vždyť o tom jsem mluvil hned na začátku tohoto povídání!
Že milost pochází ze slova milovat.
Že křesťan zákon neporušuje, ale naplňuje ho z lásky, nikoli ze strachu, nebo kvůli vůlastnímu prospěchu.


Tvrdit, že se tak ale děje pohodlně a bez vlastního přičinění, je sebeklamem.

Náš život v Bohu je náročný, je spojen s bojem proti sobě samotnému, s odříkáním, s nesením kříže. Je naplněn našim úsilím v touze se mu zalíbit.

Není pravidlem že bez vlastního přičinění, automaticky a spontánně se něco dobrého děje. Naopak, k tomu všemu Bůh vyžaduje naši námahu, naši spolupráci, protože ta pomáhá našemu duchovnímu růstu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 31. srpen 2010 @ 14:24:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

byl jsi ukřižován s Kristem? Jestli ano, kdo tedy žije? Ty nebo Kristus? Pavel píše, že on nežije, ale že žije Kristus v něm. Fakt, že žije ve svém těle zmanenal, že žije ve víře v Syna Božího/Boha/Krista, který si ho zamiloval a sebe samého za něho vydal! Žiješ v této víře, kterou měl Pavel? Toto místo pak zakončuje slovy: Neodmítám milost Boží, neboť jestliže spravedlnost je ze Zákona/skrze Zákon, potom Kristus zemřel nadarmo.

Zatímco ty tu svědčíš o tom, že milost Boží odmítáš/nepřijímáš nebo jí plně nedůvěřuješ (vyber si), poněvadž si myslíš, že k ní musíš něco ze sebe přidat. Věz, že Bůh od tebe nic tvého/z tebe nepřijme; Bůh přijme jen to, co pochází z Něho! Ano miloval tě už jako hříšníka, ale zachránit tě může jen svým/Jeho životem (Ř 5:10). Ty sám se žádným způsobem zachránit nemůžeš, protože neumíš! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 16:25:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
plynou z tebe fráze, ale postrádají smysl.

Pokud jsi ukřižován s Kristem, opravdu je ten kříž tak samozřejmý, pohodlný, automatický a spontánní? Žádné sebepřemáhání, žádný boj?


Já nikde nesvědčím, že Boží milost odmítám, ale poukazuji na pravidla, na Kristova pravidla. Život křesťana není trpné vhození všeho na Krista, ale SPOLUPRÁCE. A to spolupráce člověka s Bohem aktivní, činná, ve které se člověk svými přirozenými schopnostmi seberealizuje, přetváří svět. Na co svými schopnostmi nestačí, to udělá Bůh.

To, o čem tu svědčíš ty, z toho čiší odtrženost od skutečného života, nábožné blouznění, jalovost víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 31. srpen 2010 @ 17:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

tento tvůj komentář, tvé neodpovídání na naprosto zásadní otázky, v nichž musí mít křesťan jasno/světlo svědčí o jediném. Neznáš Boha, neznáš Jeho milost a spásu, nevíš, k jakému životu je křesťan povolán a tudíž nejsi spasen, nejsoi křesťan, nežiješ božským životem, k němuž je věřící povolán, žiješ ve lži a v jakémsi mrtvém náboženství, myslíc si, že Bůh si může a chce použít tvé přirozené schopnosti, jimiž můžeš ve spolupráci s Bohem přetvořit svět. To je naprostá iluze a neskutečná llež a klam, vyplývající z neznámosti Boha a z nevědomosti o Božím záměru a Božích věcech.

Je vskutku zvláštní, že slovy "odtrženost od skutečného života, nábožné blouznění, jalovost víry" označuješ skutečný, tj. nestvořený božský věčný život - "zoé", pravé křesťanství a pravou víru, jakou měl apoštol Pavel, které byly v mém komentáři jednoznačně zmíněny!

Más-li tedy takové mínění/smýšlení, věz, že podle slov Písma: "Jakým soudem soudíte, takovým budete odsouzeni!" i podle rčení "kdo to říká, ten to je", se právě tebe velmi velice týkají tvá vlastní slova: "odtrženost od skutečného života, nábožné blouznění, jalovost víry"

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 19:19:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy.
To víš, že Bůh může a chce použít i mé přirozené schopnosti. proto mi je dal jako hřivny a já je mám rozmnožovat.
Najdeš to v Písmu.

I
příkazy chodit s Bohem i příkaz přetvořit svět najdeš v Písmu, kterým pořád šermuješ, ale jak je vidět, pořád málo znáš.

Takže Boží záměry jsou nám křesťanům známy dostatečně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 31. srpen 2010 @ 20:29:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To víš, že Bůh může a chce použít i mé přirozené schopnosti. proto mi je dal jako hřivny a já je mám rozmnožovat.
Najdeš to v Písmu. NIC TAKOVÉHO NEVÍM A V PÍSMU TO NENAJDU, PONĚVADŽ TO TAM NENÍ!

I
příkazy chodit s Bohem i příkaz přetvořit svět najdeš v Písmu, ... ANI TOHLE V PÍSMU NENÍ!

Takže Boží záměry jsou nám křesťanům známy dostatečně.
Křesťanům snad ano, ale tobě v žádném případě, takže to"nám" do tvé věty nepatří!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 11:29:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není člověka, který by mohl po pravdě říci: "Nedostal jsem žádnou hřivnu, a proto nemohu být nucen, abych skládal účty".
 Za hřivnu totiž bude každému počítáno i to nejmenší, co dostal
.
(Sv. Řehoř Veliký.)

Já vím, že papež ze šestého století už pro tebe asi nebude autoritou, protože ty postrádáš kontinuální křesťanské kořeny. Ale stejně by ses nad tím mohl alespoň zamyslet.


..."I příkazy chodit s Bohem i příkaz přetvořit svět najdeš v Písmu, ... ANI TOHLE V PÍSMU NENÍ!"...

No vždyť říkám, neznáš Písmo.

Příkazy chodit s Bohem:
(Gn 5,24; Ex 20,3; Ex 23,25; Lv 26,13-15; Dt 5,33; Dt 7,9; Dt 11,1; Dt 14,1-2; Dt 28,1; Dt 30,16; Dt 32,11-12; Žd 3,12; Žd 11,6; J 5,19-20; J 10,27-28; J 14,23;)
Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek.


Příkaz přetvořit svět:
(Gn 1,28)
A Bůh jim požehnal. Bůh jim řekl: "Ploďte a množte se, naplňte zem, podmaňte si ji a panujte nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem i nad každým živočichem lezoucím po zemi."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 01. září 2010 @ 13:38:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
o hřivnách ti píšu jinde. Jinak je pravda, že každý věřící dostal/ne minimálně jeden talent/hřivnu a bude vydávat počet z toho, jak s ní naložil.

Chození s Bohem je fajn věc, ale s přetvořením světa nemá nic společného! Pokud člověk chodící s Bohem má nějaký vliv na svět, je to víceméně takový vedlejší efekt/produkt jeho chození s Bohem, nikoli Boží záměr nebo cíl chození s Bohem.

Podmanit si zemi neznamená přetvořit svět, nýbrž vládnout v božském životě skrze božskou moc, ve jménu Boha  a v Jeho zastoupení nade vším živým/stvořením, jinak řečeno spravovat Boží stvoření podle  Boží vůle a k Boží slávě. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 14:13:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy.kdo tě pověřil určovat co je hřivna a co není?

Rozum patří mezi dary Ducha svatého. Kdybys byl katolík, byl bys v těchto samozřejmostech vyučen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejc (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 01. září 2010 @ 21:23:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

a kdo tebe pověřil určovat, že rozum patří mezi dary Ducha Svatého?! Kdybys byl křesťan věděl bys, že to tak není!

Jinak pro tvou informaci - měl bys vědět, že to, co je hřívna, určuje Duch, který oživuje Boží Slovo - Logos, jehož je Autorem.

Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 10:47:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každá naše schopnost, každá naše vlastnost pochází od Ducha svatého, rozum nevyjímaje. Tím vším jsme byli obdařeni v míře podle Božího plánu.


V takovýchto okamžicích si uvědomuji důsledky odtržení od pravé církve, zde je vidět to ovoce slepoty života v sektě.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifik (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 14:25:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V takovýchto okamžicích si uvědomuji důsledky odtržení od pravé církve, zde je vidět to ovoce slepoty života v sektě.

oko, ty trpíš samomluvou?!:-( Ach jo.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ident (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 15:49:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi komik, Willy. Je to snad katolická církev, která se odtrhla od protestantů?


]


Komik a argumentace - Re: (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 15:55:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ty jsi komik, JMK.

  Jak souvisí Willy se štěpením ŘKC na kousky? A jak souvisí to co píše Willy s vašimi spory s protestanty?

  A jak s tématem souvisí věta: "V takovýchto okamžicích si uvědomuji důsledky odtržení od pravé církve, zde je vidět to ovoce slepoty života v sektě."?

  Legrační argumentace, komická. Ale jen pro ty, kteří ji pozorují zvenku.


]


Komik a argumentace - Re: (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 16:16:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ŘKC se neštěpila na kousky - to by nevadilo. Co vadí je, že se z ŘKC vystupuje a mění se při tom křesťanská věrouka. A pak to vede k  úletům a sektaření.


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 13:49:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Jan 3, 23:

....a toto  je jeho PŘIKÁZÁNÍ, abychom uvěřili jménu jeho Syna Ježíše Krista a navzájem se milovali, jak nám PŘIKÁZAL....

Tos nikdy nečetl ?

Desatero se jmenuje Deset slov. Termínem "přikázání" ho označili až katolíci ve 4.století ;-)

Mám jiné starosti  nežli přesvědčovat lidičky za svého sboru, aby se začali místo v neděli scházet v sobotu. Ostatně, nevím proč bych to dělal, vždyť první cirkev se scházela PO sobotě, tedy v neděli, Sk 20,7.


]


Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 19:38:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím. Můžu jen citovat text Thd Jacquese Douckhana alespoň částečně se týkající Tvé otázky.

...Prostřednictvím "přikázání Božích" a "víry Ježíšovy" se kniha Zjevení zaměřuje na dvě události, které poznamenaly Boží zjevení v dějinách a v životě člověka. Na jedné straně stojí Tóra, Boží zákon, a na druhé straně Ježíšovo vtělení a smrt.
Zjevení znovu popírá rozdělení, které židovsko-křesťanské drama vyvolalo mezi Mojžíšem a Ježíšem, mezi Starým zákonem a Novým zákonem, mezi zákonem a milostí. Svatý poslední doby je viděn knihou Zjevení jako někdo, kdo si připomíná a kdo "zachovává". Stát se křesťanem neznamená opustit zákon. Nová smlouva není popření nebo dokonce oprava staré, ale naopak nové zakořenění, obnovení staré smlouvy.
Ježíšova víra nevylučuje Boží bázeň. Důvěra v Boha, který bere vše na sebe a zachraňuje lidstvo svou obětí, zahrnuje v sobě touhu mu sloužit a žít podle jeho přikázání.
Není tedy nic překvapujícího, že poselství těchto "svatých" se točí kolem soudu a stvoření.
Na jedné straně akt soudu předpokládá zákon a bázeň Boží, protože soud je vynesen na základě kritérií zákona. V hebrejštině dokonce zákon souzní se soudem, a to do takové míry, že hebrejské slovo pro soud, mišpat231, znamená zároveň zákon, přikázání232. To je perspektiva soudu, která budí a řídí Boží bázeň i poslušnost zákona.
Na druhé straně předpokládá zázrak stvoření víru a uctívání Boha. Pozoruhodné je, že jediná biblická definice víry se vztahuje právě k události stvoření: "Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme... Ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného." (Žd 11,1-3)
Věřit, že Bůh byl a je schopen změnit neexistenci v bytí a temnotu ve světlo, znamená postavit své náboženství a svou existenci na Neviditelném a Nehmatatelném. Znamená to podstoupit riziko.
V tomto smyslu je stvoření zázrakem, který vyžaduje víru par excellence. Evoluční teorie, která odmítá tento odvážný způsob myšlení, a nechává proto vzniknout život a bytí "přirozeně" z hmoty, je v přímém protikladu k víře ve stvoření.
Svatí nejenom zachovávají přikázání jediného Boha, kterého nevidí a jenž přichází z jiného království, ale věří ještě v Boha Stvořitele, tedy v Boha, který existuje mimo ně, nad nimi. Staví se tak do řady starých Izraelců, kteří, jelikož zachovávali Boží přikázání, věřili ve stvoření, žili v týdenním rytmu, který vrcholil sobotou Desatera: "Ale sedmý den je den
odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý." (Ex 20,8-11)
Tím, že světili tento Bohem předurčený čas, projevili svoji víru v existenci opravdového Boha, Boha, který existuje mimo nás, Boha soudce, Boha Stvořitele...


]


Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 11:52:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evolučné teorie není v protikladu k víře ve stvoření (i když stále zůstává jen jednou z teorií, nijak nedokázanou).

Věci, které vidíme, vznikly z neviditelných. Člověk však vznikl ze spojení viditelného a neviditelného. Proto, přestože je vidět, tak se kvalitativně výrazně odlišuje od veškerého ostatního stvořeného světa.


Musíme si lépe uvědomit postavení Boha ve světě.
Bůh je transcendentní.
Je výrazně jiný, než všechno stvoření, dokonale svobodný a nezávislý na ničem stvořeném,
Je dokonalým bytím. Přestože je nezávislý na ničem stvořeném, není stvořením nijak omezován. Proniká veškerým stvořením a svobodně ve stvoření působí, kdykoli se mu zachce.

Kdyby tomu bylo jakkoli jinak, jeho svoboda by byla nedokonalá.


]


Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 31. srpen 2010 @ 17:11:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kromě první věty souhlasím se vším. Nerozumím však, jak to kontrastuje s textem předchozím...?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 31. srpen 2010 @ 19:11:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro nás věřící není podstatným to, co je vidět, ale rozumem to musíme respektovat. Podstatným je to, co vidět není (to je důležité) a Boží působení ve viditelném světě probíhá zpravidla ve skrytosti.

Rozumem tedy musíme respektovat, že existuje jakýsi řebříček stvoření od jednoduchých až po nejdokonalejší. Věda nám také naznačuje, že časově byly nejdřív organismy jednoduché a pak se objevovaly stále dokonalejší. Nemusíme to nazývat evolucí, protože to je jen nedokázaná teorie, nicméně je to zatím jedna z možností.
Na otázku "Jak se to doopravdy stalo" - přísluší odpověď vědě.

Na otázku "Proč s tak stalo" nám už dává odpověď víra.

Pro mě osobně je nejpřijatelnější scénář zatím ten, že vždycky v určitém okamžiku života planety zasáhl Bůh mimořádným způsobem a na světě se objevil další druh.

Ovšem z popisu stvoření v knize Genesis Bůh řekl - a stalo se.  Není podstatné pro víru jakým způsobem, lze to vyložit různě. To je výzva pro vědu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 01. září 2010 @ 05:58:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No má-li podle Starého zákona člověk světit sedmý den, protože Bůh dokonal své dílo, světí snad nějaké dlouhé, či dokonce ještě třeba nedokončené dílo? On dokončil veškeré své dílo (alespoň zde na Zemi) sedmý den, a proto jak Adam s Evou, tak všichni ti, kdo byli Boží, světili den sedmý. Mojžíšovi je tato výzva znovu opakována. Nechci teďka obhajovat sedmý den, ale to, že svět vznikl v sedmi dnech, jinak by celé genesis bylo jen mýtem a celá Bible i Ježíš, jenž knihy Mojžíšovi citoval, by se stali fikcí. Naše náboženství stojí na Bohu, ne na evolučních rozmarech přírody, a to nám dosvědčuje právě svěcení sedmého dne, protože Bůh dokonal své sedmidenní dílo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 10:54:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věda nám ale zatím naznačuje, že ony dny nebyly dny pozemské, že to zřejmě symbolicky znamená určitý časový úsek. Vždyť o slunci a měsíci se mluví stejně až ve třetí den stvoření a dnešní délka dne je odvislá od otáčení země a slunečního stínu.


Je pravdou, že ve stvoření jsou zakódovány Boží zákony, Bůh si však rezervoval cosi pro člověka, na jeho podíl ve spolupráci s Bohem ve stvoření, na podmanění země (Gn 1,28). 
Je přece skutečností vyšlechťování rostlin i živočichů přirozenou cestou, kdy vznikají nové, pro člověka užitečnější druhy.

Zrovna tak jsou v Božím řádu nastavené mechanismy s dopadem na člověka, pokud tento řád porušuje. Např. bacil myxomatózy, vytvořený člověkem v laboratoři, který dneska soustavně decimuje chovy králíků, nebo zmutovaný virus HIV, jako následek prostopášného sexuálního styku člověka s opicí a následným stykem homosexuálním.

A můžeme to vztáhnout i obecně na znečišťování životního prostředí, na všechny cililizační choroby atd...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. září 2010 @ 11:42:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zrovna tak jsou v Božím řádu nastavené mechanismy s dopadem na člověka, pokud tento řád porušuje.

  Zajímavé. A myslíš, že je v tom Božím řádu nastaven i tento mechanismus? Nebo to je taky jen obraz?

Sedmého dne Bůh dokončil dílo, na němž pracoval; sedmého dne odpočinul od veškeré práce, kterou dělal. Bůh sedmý den požehnal a posvětil jej, neboť v něm Bůh odpočinul od všeho díla, jež vykonal, když tvořil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 13:09:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud naznačuješ, že já nedodržuji Boží řád a sedmého dne neodpočívám - nemáš pravdu. Jen tím skutečným dnem Hospodinova spočinutí je pro mě den vzkříšení - neděle. To je ten skutečný svátek pro křesťana, jeho sobota.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 21:16:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ne, já jsem se zeptal na otázku a ty jsi opět neodpověděl. Napsal jsi:

Zrovna tak jsou v Božím řádu nastavené mechanismy s dopadem na člověka, pokud tento řád porušuje.

  To je pravda, s tím souhlasím. Já to vidím stejně. Pokud je napsáno, že: "Bůh sedmý den požehnal a posvětil jej, neboť v něm Bůh odpočinul od všeho díla, jež vykonal, když tvořil. ", tak jsou dvě možnosti.

  1. Tato věc o sedmém dni je jen obraz, který není nastaveným mechanismem v Božím řádu a nemá dopad na člověka

  2. Tato věc o sedmém dni je mechanismem v Božím řádu a má dopad na člověka.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. září 2010 @ 06:18:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže nezasvěcení sedmého dne Bohu má dopad na člověka.

Jenže křesťané zasvěcují každý sedmý den Bohu a lásce bližnímu. Každou neděli tak činí a neporušují Boží řád ve stvoření.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 14:05:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč děti tohoto světa slaví sobotu a děti světla neděli, vysvětluji zde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 01. září 2010 @ 20:52:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko tohle už ani Ty sám nemůžeš myslet vážně. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 01. září 2010 @ 21:11:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě mně dokážeš mé "omyly" vysvětlit z Písma. Protože to se nezlob, ale co je toto za argument?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 01. září 2010 @ 22:09:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Izraelité právě svěcením soboty ukazovali svou závislost na Stvořiteli, tedy nikoliv na světu. Bůh např. Izrael pokořoval, že neměli dlouhou dobu jídlo, či pití, aby jim tento princip závislosti ukázal. Oni svou závislostí na Bohu měli dokázat, že jsou schopní se čehokoliv vzdát pro Hospodina, to je význam postu, či "všelikých zálib" v sobotu, atd... Izraelité, schopní se všeho vzdát pro Boha, jež Boha poslechli, nebyli z tohoto světa, byli Kristovými, patřili tomu, který se sám tituloval Mojžíšovi doslova "jsem, který budu". A přesto světili sobotu! Myslím že nazvat Abrahama např. světákem, zatímco já jsem z Boha, je velmi pyšné a určitě to není to, co nám chtěl Pavel, či kterýkoli jiný pisatel Bible povědět.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 10:43:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To všechno je pravda, ale pořád ti uniká podstata.
 Žádný člověk, ani Abrahám skrze vlastní spravedlnost nemohl vejít do pravého Hospodinova spočinutí.
I on potřeboval Vykupitele. Čekal na něj na místě mrtvých (šeol,hádes). Nikdo z lidí nemohl dříve patřit na Boží tvář, vež byl Bůh usmířen skrze Kristovu oběť..


(J 8,58)
Abraham se těšil, aby viděl můj den; uviděl ho a zaradoval se."


Takže já nesoudím Abraháma, ani jiné starozákonní Izraelity, jaké bylo jejich srdce. Oni však ještě neměli možnost znovuzrození Kristova křtu, skrze vodu a Ducha (J 3,5). Za svého života nemohli ještě žít usmířeni s Bohem (i když žili spravedlivě - spása skrze vlastní zásluhy je nesmysl), protože k tomuto usmíření došlo až skrze Kristovu oběť.

To je hlavní rozdíl mezi dobou starozákonní a novozákonní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Identifikace cejchu (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 02. září 2010 @ 12:06:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Izraelité zachovávali sobotu ještě za Ježíše, ne? Tak co že jim, konkrétně těm nejsvědomitějším uctívačům soboty z řad farizejů, adresuje Ježíš slova o plemenu hadím? Přemýšlej o tom;)


]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy