Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472157
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku.
Vloženo Sobota, 02. říjen 2010 @ 20:44:31 CEST Vložil: Stepan

Kázání poslal leonet

Rozpomeň se, odkud jsi spadl, čiň pokání a začni jednat jako dříve. Toto praví ten, který pevně drží těch sedm hvězd ve své pravici, který se prochází uprostřed těch sedmi zlatých svícnů. Zjevení 2 kapitola 1.4 a 5.

Kdo jsou křesťané? Křesťanem se nazývá učedník a následovník Kristův, kdo opravdově věří Kristovým naukám, rozkazy jeho opravdově plní a slibům opravdově věří. Jinak řečeno, křesťan je člověk Kristu podobný.

Uplynulo zhruba sedmdesát let od vzkříšení Ježíše Krista a Pán církve musí napomínat svou církev, že opustili svou první lásku.

Čeho je třeba, aby se lidé stáli podobnými Kristu? Vzhlížet k jedinému Kristu jako k nejdokonalejšímu příkladu víry, života a naděje, a podle toho všechny své myšlenky, slova a skutky upravovat tak, aby Bůh otec poznal v nich podobu svého syna, měl je za své vlastní syny a dal jím s Kristem usednout na nebesích.

A čemu se máme naučit od Krista? Všemu co Kristus činil a čemu učil.

Skutky 1,1. Neboť řekl: Příklad dal jsem vám, abyste, jakož jsem já učinil vám, i vy činili. Jan 13,15.

Vy přátelé moji jste, učiníte-li to, což já přikazuji vám atd. Neboť všechno, což jsem slyšel od svého otce, oznámil jsem vám. Jan 15,14-15.

Přečti si třeba jedinou kapitolu evangelia Matouše, třeba 5 a srovnej s mravy dnešních křesťanů; poznáš, jaký je ve všem rozdíl, a že opravdu je pro křesťany potřebná jediná věc, aby se vrátili ke Kristu. Neboť on jediný je Učitel s nebe seslaný, který nikoho nevolá ke stromu všeobecného vědění, nýbrž všechny ke stromu života, a žádá nikoliv slova, nýbrž činy; a žádá, abychom byli tak dokonalí, jako sám nebeský Otec, který je nebesích, dokonalý jest. Matouš 5,48.

Řeknete-li, že nemožné je člověku, aby byl tak dokonalý jako Bůh v nebesích, slyš jeho odpověď: „Což je nemožné u lidí, možné je u Boha.“ Lukáš 18,27.

A proto apoštol Pavel napsal: „Všechno mohu v Kristu, který mě posiluje.“ Filipínským 4,13.    

Volně upraveno dle této knihy:

Jednoho jest potřebí; J. A. Komenský; v 77. roce věku svého světu k úvaze předkládá.


Podobná témata

Kázání

"Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku." | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. říjen 2010 @ 22:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Křesťanem se nazývá učedník a následovník Kristův, kdo opravdově věří Kristovým naukám, rozkazy jeho opravdově plní a slibům opravdově věří."...


Kdo jeho slovo slyší a zachovává - to je opravdu důležité a neopominutelné.
Ale nestačí to ještě k tomu, aby se člověk stal křesťanem. Toto přece činil už Abrahám, Mojžíš i další  - a přesto se nemohli stát křesťany...



Naprosto podstatným pro to, aby se člověk stal křesťanem, dítětem Božím, je znovuzrození člověka skrze Kristův křest (J 3,5;).

(Tt 3,4-7)
Když se však ukázala dobrota a lidumilnost našeho Spasitele Boha,
spasil nás - ne na základě skutků spravedlnosti, které jsme my vykonali, ale podle svého milosrdenství - skrze koupel znovuzrození a obnovení Ducha Svatého,
kterého na nás vylil v hojnosti skrze našeho Spasitele Ježíše Krista,
abychom se, ospravedlněni jeho milostí, stali dědici v naději věčného života.


Kristovo učení je třeba hlásat komplexně, nevytrhávat, nepřekrucovat, nedávat mu jiné významy.




Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 02. říjen 2010 @ 23:21:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto přece činil už Abrahám, Mojžíš i další - a přesto se nemohli stát křesťany.
Ty si myslíš, že Mojžíš a Abrahám znali Ježíšovo učení?!!!
To by jsi měl vysvětlit, to zní skoro jako kdybys tvrdil, že Ježíš nepřinesl na zem žádné učení, které by už předtím nebylo známo, a to je jednak nepravda (viz - Nové přikázání vám dávám...tedy něco nového, co výše dva jmenovaní neměli) a druhak to Ježíše poškozuje, neboť mu to ubírá na Slávě, která nejenže, je prostě Jeho (jako sláva novátora, proroka apod.), ale je pokud vím i předpovězena proroky, o ostatku stmelených věrných. Žádný prorok předtím nezvěstoval Boží vůli seshromáždit své stoupence a vytvořit z nich něco na způsob velké rodiny. Až do časů Ježíše kterýkoliv Izraelec neměl povinnost jinému Izraelci krýt záda jen proto, že je to taky služebník Hospodinův. Klidně jej mohl potopit pro vlastní prospěch anebo kvůli maličkostem.


]


Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 03. říjen 2010 @ 13:32:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

proč se pořád domníváš, že musíš ke všemu připojovat tvé lži? Aby všichni žili ve lži spolu s tebou a nebyl jsi v ni osamocen?


]


Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 03. říjen 2010 @ 16:10:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, copak mohl Abrahám věřit v Kristovo zmrtvýchvstání (jedna z nauk) a hodnotu smrti, když o tom nic nevěděl? Jak by mohl on a další, které máš na mysli, věřit dosud nevyřčeným slibům (např. kdo ve mě věří ...) a plnit dosud nevyslovené "rozkazy". (eucharistie, monogamie ... )





]


Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 03. říjen 2010 @ 17:59:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židům 11, 17  - 20
  • 17Abraham věřil, a proto šel obětovat Izáka, když byl podroben zkoušce. Svého jediného syna byl hotov obětovat, ačkoli se mu dostalo zaslíbení a bylo mu řečeno:
  • 18‚Z Izáka bude pocházet tvé potomstvo.‘
  • 19Počítal s tím, že Bůh je mocen vzkřísit i mrtvé. Proto dostal Izáka zpět jako předobraz budoucího vzkříšení.
  • 20Izák věřil, a proto Jákobovi a Ezauovi dal požehnání v pohledu do budoucna.




]


Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. říjen 2010 @ 19:14:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns. Nerozumím dost dobře tvým myšlenkovým pochodům.

Já přece nic podobného netvrdil. Pokud Abrahám vstupoval do vztahu s Jahvem, participoval tím už nevědomky na Kristově synovství (vkládám článek o vztazích Boží Trojice). Nebyly to jen Otcovy, ale zároveň i Kristovy rozkazy a sliby. Přesto že jim věřil a je ctil, může být nazýván Božím synem jen v rovině přirozeného člověka. Samozřejmě, že nemohl Kristovo učení znát, ale to je přece irelevantní.
 Znovuzrozeným Božím dítětem se člověk v tomto životě může stát jen skrze Kristův křest díky Kristově výkupné oběti. Nijak jinak. Člověk žádné své skutky, ani znalosti k této Boží milosti znovuzrození nepřidává.


]


Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 03. říjen 2010 @ 19:17:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

proč ty lživé věty píšeš tučně?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. říjen 2010 @ 19:21:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč ty "lživé věty" nevyvrátíš příslušnými verši Písma?

Tvá reakce bez argumentů je ubohostí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 03. říjen 2010 @ 19:25:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty argumenty by bylo třeba psát kolikrát abys těch lží nechal? Odpověz mi na to a klidně ti ty argumenty zopakuji třeba 100 x. Ale potom už ty lži sem nepiš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 15:01:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano,
mohl bys napsat alespoň někdy něco rozumného, co by se v diskuzi dalo číst, aby to nebyla ztráta času?
Proč se nezapojíš do diskuze? Vždyť se tady všichni můžeme poučit.
Proč ty urážky?
Co?


]


Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 03. říjen 2010 @ 20:59:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, asi jsem tě špatně pochopil. Měl jsem za to, že jsi tvrdil, že Abrahám dělal vše to, co napsal autor, a přesto nebyl křesťan. Tak promiň.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 03. říjen 2010 @ 22:31:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych měl tady jednu otázečku, miloval Abrahám Boha?
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 05. říjen 2010 @ 23:12:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nachytal jsi mě na švestkách. Opravdu si nevzpomínám, že by Bible říkala, že Abrahám Boha miloval. I tak bych řekl, že miloval. Proč?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 06. říjen 2010 @ 13:23:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,

ve světle Písma Svatého - Nové smlouvy, přestože to není ve SZ explicitně zmíněno, můžeme říci, že Abraham miloval Boha, neboť zachovával Jeho přikázání/Slovo dokonce i tehdy, když to šlo jakoby proti Božím zaslíbením (obětování Izáka), jinak řečeno miloval Boha ne slovem ani jazykem, nýbrž v skutku a v pravdě (1J 3:16). Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 06. říjen 2010 @ 06:57:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rastan:  "Miloval Abraham Boha?"


Příklad Abrahamova vztahu k Bohu, je příkladem „absolutního“ vztahu k „Absolutnu“, nevím, jestli se dá vůbec lidskými slovy pojmout ta hloubka vztahu mezi Abrahamem a Bohem, tento příklad absolutního vztahu????  (a tak zůstává víra, naděje a láska, a největší z té trojice je láska)

Abraham byl zbožný, bohabojný muž … byl hodný svého Božího vyvolení!!! …..a jen takovým se ukládají takové zkoušky   (Genesis 22:12  ……"Právě teď jsem poznal, že jsi bohabojný, neboť jsi mi neodepřel svého jediného syna.")

Abraham svého syna miloval …. dá se slovy vůbec popsat ??? hloubka utrpení této zkoušky  … svazování milovaného syna (od Boha zaslíbeného, vytouženého) … ta hrůznost broušení nože?   Tohle trvalo několik dní … a pořád měl Abraham možnost se obrátit … a vrátit se. Ale Abraham se vzdává svého jediného milovaného syna pro to nejvyšší, co v životě máme, pro vztah s Bohem, pro to absolutní, co v životě máme.

To, co Abraham činí, zůstane navždy nepochopeno okolím, protože jeho poměr k Bohu je ryze osobní!!!, je to mezi ním a Bohem, protože sám Abrahám se musí rozhodovat, zda jedná s Bohem. On je zodpovědný za to, zda pochopil Boží úmysl správně. Nikdo mu v tom nemůže pomoci.  Po celou dobu Abrahám Věří, a zároveň má Naději, že Bůh od něho nebude Izáka chtít, i když byl zároveň k oběti svolný.  Víra je vztah vášně. Víra je absurdní.  Abraham Věřil, měl Naději, MILOVAL … miloval svého syna nade vše … miloval svého Boha nadevše. 

Hloubka vztahu – lásky k Bohu určuje náš poměr vztahu k obecným věcem, k tomu, co nás obklopuje.  



rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 06. říjen 2010 @ 08:17:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rive
Moc hezké a naprosto pravdivé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 06. říjen 2010 @ 20:42:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem tu otázku položil záměrně, aby si tady někteří uvědomili co obnáší láska k Hospodinu, a že Abraham není jen příkladem víry, ale i lásky a to takové, že naplnil i slova Krista "budeš-li milovat více rodinu než mně, nejsi mě hoden". V dnešní době klidu máme problém se domluvit na přikázáních, základu vztahu. Je problém pro milujícího Boha dodržet Jeho příkazy? Ne proto, aby skrze dodržování došel spásy, ale opačně, aby nedoržováním nezarmucoval Boha. To se týká všech příkazů (chtě, nechtě i soboty) i příkazů lásky. Setkal jsem se s názorem, že Abraham neznal sobotu a Bůh ho miloval, kdyby už ji znal, byl by pro něho problém ji zachovávat, když neváhal obětovat syna?
rastan


]


Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 03. říjen 2010 @ 06:56:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 „Láska k Bohu je v tom, abychom plnili jeho přikázání – a jeho přikázání nejsou těžká“(1.Jan 5:3).Co jsou jeho přikázání? Ježíš říká, že jsou v podstatě dvě a „v těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci“ (Matouš 22:40). První a nejdůležitější je milovat Boha celým svým srdcem, duší a myslí. Nemáme před ním nic zatajovat. A druhé je milovat bližního jako sebe sama. Tato dvě jednoduchá a nekomplikovaná přikázání shrnují celý Boží zákon.Ježíš zde říká, že nemůžeme mít obecenství s Bohem, nebo chodit v jeho slávě, pokud nosíme v sobě proti komukoli zášť. A proto milovat Boha znamená milovat každého bratra a sestru stejně, jako jsme my milováni Otcem.



Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 03. říjen 2010 @ 10:24:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rive,
člověk neví jak je milován Otcem, dokud neví co mu Bůh odpustil. Hezky srozumitelně to lze vidět v době Jeho života na zemi. Většina velkých hříšníků a celníků přicházela k Janu Křtiteli a nechávala se od něj křtít křtem pokání, a velká většina farizeu a zákoníků se nenechávala křtít. Oni přece žili "spravedlivý" život a neviděli potřebu tohoto křtu. Takže těžko mohli vědět jak jsou milování Otcem. A právě na jejich životu a jednání jak popsali evangelisté je vidět, že sice znali Zákon, ale neplnili ho. Neznali ho svým srdcem, ale pouze svou myslí. Boží slovo nepronikalo do jejich srdce, nepřijali ho.
Milovat Boha celým svým srdcem...To co považovali za své srdce, byla pouze jejich mysl. protože nedokázali rozlišovat svého ducha od své duše, což jak víme dokáže pouze Boží slovo, jeli přijato, tak žili v omylu, v domněni, že jsou spravedlivi. Nevěděli, že Janův křest je pouze základní a minimální podmínkou dokazující, že jsou ochotní poslechnout Boží slovo. Kdo se vyhýbá veřejnému pokání a křtu, odmítá poslušnost Božímu slovu.
Až příliš často to můžeme vidět i tady na GS u mnohých. Mají plnou pusu biblických slov, ale jejich srdce je někde jinde. Podobnost s tehdejšími zákoníky a farizei je čistě náhodná, ale v jejich podání podobná.



]


Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 03. říjen 2010 @ 21:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,
já měla na mysli výtku v nadpisu: .... tvé srdce již nehoří láskou, jak na začátku! .... láskou k Bohu ...láskou k bližním ... láska je důležitá!  ...láska k Bohu je hnací motor v našem životě

 jak je v Božím slově psáno,  co s z toho, i kdyby někdo sám sebe vydal k upálení, ale neměl lásku NIC MU TO NEPOMÁHÁ, jak říká Boží slovo: láska nejedná nečestně

Láska k Bohu je smyslem našeho života: v osmé kapitole listu Římanům: "Víme, že všecko napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha, kdo jsou povoláni podle jeho rozhodnutí"

Hoří-li naše srdce láskou: Kdo nás odloučí od lásky Kristovy? ....    "Denně jsme pro tebe vydáváni na smrt, jsme jako ovce určené na porážku." Ale v tom ve všem slavně vítězíme mocí toho, který si nás zamiloval.

Samozřejmě souhlasím, a už se o tom tady hodně diskutovalo, že veřejné přiznání ke Kristu (veřejný křest - pokání) je důležité, je to cesta poslušnosti. Taky souhlasím, že klidně se může stát, že někdo bude mít plnou pusu slov  ... o pokání ... veřejném křtu ... lásce ... ale srdce bude někde jinde

 rive







]


Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 03. říjen 2010 @ 15:03:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá reakce od Oka naznačuje oč vlastně jde. Mnozí z těch, co přijali římsko katolického ducha, mají jediný úkol, negovat cokoliv, co není v souladu s jeho učením. 
Skoro rok jsem tady psal určitým způsobem, a reakce byly zpravidla negatívní, jakmile jsem vytrhl něco ze souvislostí, co jakoby naznačovalo souhlas s jeho postojem, reakce byla opět negativní, ačkoliv se dala předpokládat spíše souhlasná. 
Nelze sloužit dvěma pánům, ale vždy pouze jednomu. Dobrý strom vždy ponese dobré ovoce a špatný vždy špatné ovoce.  



Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. říjen 2010 @ 19:20:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, špatný strom ponese špatné ovoce. A ty činíš křesťanství medvědí službu.

Jestli moje upozornění, že křesťanem se člověk může stát jen skrze znovuzrození Kristova křtu je podle tebe negací evangelia,
tak to alespoň ostatním vysvětli, kterým místům Písma to odporuje a jak jinak je možno se stát křesťanem..


]


Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 03. říjen 2010 @ 19:35:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen vyjímečně, začínáš jednat podobně jako Jaela. A na to máš samozřejmě právo.


]


Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. říjen 2010 @ 20:18:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli moje upozornění, že křesťanem se člověk může stát jen skrze znovuzrození Kristova křtu je podle tebe negací evangelia,
tak to alespoň ostatním vysvětli, kterým místům Písma to odporuje a jak jinak je možno se stát křesťanem..

Když se ti mé tvrzení nelíbilo, čekal bych nějaké verše z Písma, které říkají cosi jiného. Místo toho "samá vata".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 03. říjen 2010 @ 20:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Křest je potvrzením víry. Díky křestu se tedy nikdo nemůže stát křesťanem.Tím se člověk stane svým znovuzrozením.
A to nemluvím o vašem katolickém křestu, který ani křestem není, nebyl a a nebude!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 09:17:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymos
Minulý měsíc utekls od odpovědi:

Oko,
hlásáš jiné evangelium. Budiž tedy proklet!
Co je papeženče věčný život? No přece Kristus. Máme Krista? Ano, máme.Mám tedy věčný život a věčnou spásu nyní.
Usvědčil jsi se, že nemáš a v ŘKC nemáte Krista!
Je psáno:1. Janův  5:11     A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu.
1. Janův  5:20     Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
1. Janův  5:13    Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.


Na to jsem ti odpověděl:
Je psáno:1. Janův  5:11     A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu.
1. Janův  5:20     Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
1. Janův  5:13    Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.


Nevím jak je to s tvou chápavostí, ale přesně toto já ve článku tvrdím.

Věčným životem se tento stav může nazývat proto, protože už teď je i náš život, toto naše společenství v Bohu, součástí budoucího života po naší smrti.

Tos byl tehdy sjetý, nebo jen málo chápeš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 18:33:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
učíš zde naprosté bludy! Varuji tě.. opusť své bludy a přimkni k Hospodinu dokud je čas. Jinak si následky spočítej sám.
Věčný život je Kristus.
Avšak bludař bludařem zůstane,
přeměna srdce nenastane.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 18:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didyme
ty nejsi reformovaný kalvinista. Ti nemají takové učení. Diametrálně se svými názory lišíš od učení kalvinistů. I těmi výrazy.
Jaela


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásk (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 19:26:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelko,
a jak ty víš co učí reformovaní kalvinisté?
Právě takové učení učí reformovaní kalvinisté. Některé učení mám jiné, Základ je však stejný.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 05. říjen 2010 @ 10:35:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymku
Máš jiné učení, to se pozná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou pr (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 05. říjen 2010 @ 15:28:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelko,
ty to jako římskokatolička nepoznáš.


]


Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 03. říjen 2010 @ 20:03:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak předně - křesťan není služebník křesťanství, nýbrž služebník ba otrok Boží, poněvadž patří a slouží Bohu.

No a dále - Bible nezná něco jako Kristův křest a Pán Ježíš jasně říká něco jiného než oko, tj. že kdo věří Jemu/v Jeho jméno, bude zachráněn, nezemře navěky, má věčný život, přešel ze smrti do života, neuzří smrt. Pán Ježíš mluví jasně o narození z Ducha (J 3:6b)! Ale oko Ducha už úplně vypustil! Apoštol Petr (1P 1:23) také jasně říká: Vždyť jste se znovu narodili ne z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a navěky zůstávající slovo Boží.

Takže jde o jiné evangelium, než jaké věřící přijali a apoštolové hlásali!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. říjen 2010 @ 20:21:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bible nezná něco jako Kristův křest "...

Že tě hanba nefackuje!



(Mt 28,16-20)
Jedenáct učedníků pak šlo do Galileje, na tu horu, kterou jim Ježíš určil.
A když ho spatřili, poklonili se mu; ale někteří pochybovali.
Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.
Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa. Amen.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 03. říjen 2010 @ 20:30:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible nezná něco jako znovuzrození Kristova křtu .
To zná pouze oko a do každého příspěvku to tučně vmontuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 08:31:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...tučně vmontuje....:o)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 09:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
Proč neargumentuješ k věci? Znovuzrození skrze Kristův křest je popsáno v J 3,5).

A proč utíkáš z diskuse, když se dostaneš do úzkých?

Vysvětli co je podle tebe tedy lidská duše. je snad hmotným tělem? Nebo je nehmotným duchem?


Vložil: oko v Sobota, 02. říjen 2010 @ 21:32:17

S tím ekumenickým překladem jsi tomu dal korunu. I katolickým. Mnou uvedený překlad je Kralický.
..."Ke spáse - k přeměně těla na oslavené."...

Svědčíš úplně to samé, co já!
Součástí věčné spásy je přeměna našeho těla na tělo oslavené. Až tehdy můžeme tvrdit, že už jsme spaseni na věky.


Římskokatolický překlad Jeruzalémský zní takto:
... a pak se - bez vztahu k hříchu - zjeví podruhé těm, kdo ho očekávají, aby jim dal spásu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 13:54:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže aby se mohlo oslavené tělo dáti, musí býti napřed rozhodlé komu. V Písmu se tomu říká předurčení, předzvědění, v Římu  - zasloužená mzda.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 21:25:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."V Písmu se tomu říká předurčení, předzvědění,"...

Vůbec nevíš, o čem mluvíš.


..."v Římu  - zasloužená mzda"...

Kristus o tom říká toto
:
(Mt 6,19-21)
"Nehromaďte si poklady na zemi, kde je ničí mol a rez a kde zloději vykopávají a kradou,
ale hromaďte si poklady v nebi, kde je mol a rez neničí a zloději nevykopávají ani nekradou.
Vždyť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce.


(Mt 19,21)
Ježíš mu řekl: "Pokud chceš být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek, dej ho chudým a budeš mít poklad v nebi. A pojď, následuj mě."

(L 12,33-34)
Prodávejte svůj majetek a dávejte milosrdné dary. Udělejte si měšce, které nestárnou, nehynoucí poklad v nebi, kam zloděj nepřichází a kde mol neničí.
Vždyť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce."




]


Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 03. říjen 2010 @ 20:36:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak když už, pak přichází v úvahu spíše slova Jana Křtitele - Já vás křtím ve vodě k pokání; ale Ten, který přichází za mnou, je silnější než já; Jemu nejsem hoden ani nést sandály. On (Kristus) vás bude křtít v Duchu Svatém a ohni/Duchem svatým a ohněm. Ale tímto křtem křtí Kristus už znovuzrozené z Ducha a z vody (Slova - Ef 5:26).

Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 09:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo zná jen dva druhy křtu: Janův křest a Kristův křest na jméno Otce, Syna a Ducha svatého.

Kristův křest je znovuzrozením z vody a z Ducha (J 3,5), je křtem na odpuštění hříchů. Duch svatý zde očišťuje ohněm, podobně jako očišťuje ohněm i dále, při seslání Ducha svatého.

Pouze u Krista, který byl bez hříchu, se Duch svatý nezjevil v ohni, ale v podobě holubice.

Jakékoli jiné spekulace o dalších křtech jsou pusté bláboly a nepochopení Písma. Lidské domyšlenosti polovzdělanců.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 21:05:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

už jsem ti několikrát psal, abys mne jako neznající P/pravdu a šířící lži, nevyučoval! Je pro tebe problém tento můj požadavek respektovat?!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 21:28:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to jednoduché.

Přestaň plácat hlouposti (krátkozraké a snadno vyvratitelné Písmem) a nebudu tě muset pořád opravovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásk (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 21:52:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

položil jsem ti prostou otázku, neřekl jsem ti: pokračuj v samomluvě!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 22:26:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, oko nemůže pokračovát v samomluvě, protože samomluvít ani nezačal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. říjen 2010 @ 10:39:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč bych tě, jako jako neznajícího P/pravdu a šířící lži, nevyučoval!

Samomluva je, když někdo mluví sám se sebou (A když si chceš popovídat s rozumným člověkem, kde ho zrovna vzít? :-)) ), samomluvou není, když někdo reaguje na položenou otázku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. říjen 2010 @ 20:08:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
Tady jsi utekl před pravdou, jako malý kluk.

Kristus může být tvým životem jen tehdy, když žiješ podle jeho učení, podle jeho přikázání.

Nikoli naopak.


Člověk musí usilovat o to, aby byl Bohu příjemný (2 Kor 5,9).
To člověk musí usilovat o jednotu Ducha (Ef 4,3).
To člověk se musí usilovat, aby se osvědčil před Bohem (2 Tim 2,15).
To člověk musí usilovat o pokoj a o svatost (Žd 12,14).

Tehdy Kristus člověku pomáhá - ale to člověk musí i sám usilovat.

Opravdu mi bere dech ta tvoje sebejistota už spaseného, ta bohorovost, se kterou se odvažuješ radit jiným, sebejistota polovzdělance, který sám vězí v blátě až po uši, ani o tom neví a ještě si libuje.


Kdybys to nemohl najít, tak je to zde


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou pr (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 05. říjen 2010 @ 21:12:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
........Kristus může být tvým životem jen tehdy, když žiješ podle jeho učení, podle jeho přikázání.........

       To musí být pěkné peklo, stále v nejistotě jestli žiješ přesně podle Jeho učení, jestli plníš všechny Jeho přikázání. Mne to tenkrát zabilo, obdivují, že ty ještě žiješ. Ale co, každý jsme z jiného těsta.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svo (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 06. říjen 2010 @ 08:14:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V čem to žiješ? Otevři si občas Písmo a srovnej si to v hlavě.


J 8,51)
Amen, amen, říkám vám: Zachová-li někdo mé slovo, navěky nespatří smrt."

(J 14,23-24)
Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek.
Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova; a slovo, které slyšíte, není mé, ale Toho, který mě poslal, Otcovo."


(J 17,6-8)
"Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a dal jsi je mně; a tvé slovo zachovali.
A teď poznali, že všechny věci, které jsi mi dal, jsou od tebe.
Neboť slova, která jsi mi dal, jsem dal jim; a oni je přijali a opravdu poznali, že jsem vyšel od tebe, a uvěřili, že ty jsi mě poslal.


(1 j 2,3-6)
A podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.
Kdokoli však zachovává jeho slovo, v tom Boží láska opravdu došla k dokonalosti. Podle toho víme, že jsme v něm.
Kdo říká, že zůstává v něm, ten má také chodit tak, jak chodil on.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 06. říjen 2010 @ 18:52:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Díky Bohu za to, že Kristus přebývá v naších srdcích. Ne skrze skutky, ale skrze víru. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi opu (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 06. říjen 2010 @ 20:09:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že jsi (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 06. říjen 2010 @ 20:21:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozor na knížete temnot, který by v tobě rád zaměnil Nejlepší za dobré!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 06. říjen 2010 @ 20:23:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobré je největší nepřítel Nejlepšího!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to, že (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 06. říjen 2010 @ 21:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Asi něpanimáju :-) Když uvažují o tom co by mělo být tím dobrým. Nemyslíš náhodou Okovo antievangelium? Tak to není dobré, to je hodně špatné. Nebo máš na mysli něco nenápadnějšího? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 05:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Dobrý" může být člověk - Nejlepší Kristus,
lidské skutky - milost,
Marie - Ježíš,
svatí - Nejsvatější,
....... - .........
dosaď si co chceš. Je to vše, co soustředí naši pozornost od Nejlepšího pouze k dobrému, vše, co v nás vyvolává pocit samospasitelnosti, "nezávislosti" na milosti, dobrý člověk necítí potřebu pokání, není zase až tak špatný, jsou horší, vidí a soustředí se jen na sebe a své dobré skutky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tob (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 05:58:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobré, které je úhlavním nepřítelem toho nejlepšího je vše, co soustředí naši mysl na něco menšího, než je Bůh!
Panimaješ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 08. říjen 2010 @ 20:03:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Da, ja panimuja :-) Myslím, že bychom mohli podobně dopadnout i v naší službě Bohu. Naše skutky teď už ne pro spásu, ale pro to abychom se mu líbili. Já to zkusil a skončilo to tak, že se ztratil pokoj. Pokoj se vrátil teprve až jsem Bohu vyznal, že na to nemám. No jsem asi nepoučitelný :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tobě to (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 11:27:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemateme.

Okovo antievangelium?
Těžko člověk vymyslí něco, co by víc zabolelo. Takže jistě jsi schoppen tato svá slova alespoň jedním nezvratným argumentem také dokázat!

Zatím se řadíš mezi ty, kteří jsou pořád přesvědčeni o své neomylnosti a přitom zde hlásají nehoráznosti. Přímý opak učení Písma.

Já jen věci napravuji, vyvracím a jednotlivými verši Písma uvádím na správnou míru. Jako třeba zde.


Ve kterém z těchto Janových veršů spatřuješ "antievangelium"?

To si opravdu nevidíš do pusy?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tob (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 12:21:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

kéž bys někdy pocítil bolest, kterou působíš Pánu Ježíši Kristu ty!!!

willy


]


Evangelium - Re: Mám proti tob (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 14:00:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  V čem je tedy vlastně to tvoje evangelium?

  Evangelium je "radostná zvěst" nebo jinak "Boží moc ke spasení každému, kdo věří". Když mi říkáme: Ježíš za nás zemřel, Ježíš nás vykoupil z Hříchu, Ježíš nás spasil (to je evangelium, které jsme přijali, skutečná radostná zvěst, která je mocí k záchraně), tak ty oponuješ, že to není pravda, že tebe Ježíš nespasil. Jsi tu přímou opozicí proti zvěsti evangelia - zatím jsi tu nepřinesl nějakou zprávu, která by jen zdálky připomínala "evangelium" jak ho známe ze svatých písem. Evangelium, které známe z písma a které nám předala křesťanská církev, je reálná moc: Těm, kterým nešlo věřit Bohu, přineslo víru, těm, kteří byli v otroctví hříchu, přineslo vysvobození, těm, kteří se zmítali v poryvech své duše přineslo pevnou kotvu života.


  Mohl bys tedy třeba napsat článek, který nějak popisuje to tvoje evangelium? V čem spočívá, jaká je jeho výhoda, jestli je vůbec nějaká výhoda. Jediné, co jsme zatím od tebe četli, je: "Chovej se dobře a když se ti to povede a vydržíš to až do svojí smrti, tak půjdeš jistě na soud (to je zřejmě jediná jistota tvého "evangelia") a tam možná projdeš (na čem to záleží jsi zatím nenapsal: Nevím, jestli věříš jako ostatní ŘK, že to záleží hlavně na přímluvě Královny). A když ti to nejde se chovat dobře, tak máš smůlu, pro tebe nemáme řešení.


  Pokud je tohle tvoje "evangelium", jaká je výhoda tvého evangelia proti třeba učení muslimů, budhistů, hinduistů nebo komunistů? Všichni říkají, že se máme chovat dobře a muslimům a budhistům se to i docela hodně daří. Není tedy lepší být muslimem? Ti třeba ani nepijí alkohol, ženy mají hezky zabalené, aby se ani podívat nemohli - jdou v mnoha věcech morálky o pořádný kus dál, než třeba vy.


]


Evangelium - Re: Mám proti tob (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 20:05:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Ježíš za nás zemřel, Ježíš nás vykoupil z Hříchu, Ježíš nás spasil (to je evangelium, které jsme přijali, skutečná radostná zvěst, která je mocí k záchraně),"...

Oponuji, protože je to jinak.


Ježíš za nás zemřel, Ježíš nás vykoupil z Hříchu, Ježíš nás spasí, když v tomto dobrém vytrváme až do konce života(Mt 24,12-13) - (to je skutečné Kristovo evangelium, které jsme přijali, skutečná radostná zvěst, která je mocí k záchraně).

Ježíš nás vykoupil z otroctví hříchu a již teď se chce podílet na naplňování našeho života, žít náš život s námi. To podle tebe není skutečná radost? Co může být víc? V Kristu máme jistotu, že když budeme náš život žít spolu s ním, budeme určitě spaseni. Tento přímo nárok na dar spásy jsme získali skrze naše znovuzrození v Kristově křtu, na základě Kristova slibu (Mk 16,16; ).

(L 8,11-15)
"To podobenství tedy znamená: Zrno je Boží slovo
a ti podél cesty jsou ti, kteří slyší, ale potom přichází ďábel a bere Slovo z jejich srdce, aby neuvěřili a nebyli spaseni.
Ti na skále jsou ti, kteří když slyší Slovo, s radostí je přijímají, ale nemají kořeny. Ti věří na čas, ale v době pokušení odpadají.
To, které padlo mezi trní, jsou pak ti, kteří slyšeli, ale jak jdou za starostmi a bohatstvím a rozkošemi tohoto života, bývají udušeni a nepřinášejí užitek.
Ale to v dobré zemi jsou ti, kteří když slyší Slovo, udržují je v ušlechtilém a dobrém srdci a vytrvale přinášejí užitek."




..."jdou v mnoha věcech morálky o pořádný kus dál, než třeba vy"...

To je povrchní hodnocení.  Co je skutečně důležité, je očím neviditelné.  Jen Bůh vidí do lidských srdcí, jak je na tom kdo se svou morálkou.




]


Evangelium - Re: Mám proti tob (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 20:56:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, kdy už konečně se naučíš aspoň číst? Jaké evangelium kázal Ježíš? Právě v Matouši se to píše. A právě proto je i v Matouši ta podmínka.
Ale proč opakovat něco, co jsem ti už aspoň jednou psal. Jenže ty nevidíš, jak ti to je zakryto. Ani nemůžeš, neboť jeho moc je větší než tvoje. Dal jsi mu totiž svůj souhlas, a teď musíš trpět.

PS. Nezapomeň, že ten, kdo jediný tě může osvobodit z jeho moci, je Ježíš Kristus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tob (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 14:53:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
         Zde je tvé evangelium jenž jsi napsal u článku "Polemika o nepodstatných věcech" : ........Na dar spásy ti nevzniká nárok kvůli tvému dobrému chování, ale pokud se dobře nechováš a nezměníš se ani na poslední chvilku, nedostaneš ho....... Skrze tohle hledím na vše co vyjde z tvé klávesnice. Tvé verše opomíjejí jednu důležitou věc, nejprve přijmout spásu, potom konat z této spásy skutky. V tvém podání např. ve verši "Amen, amen, říkám vám: Zachová-li někdo mé slovo, navěky nespatří smrt." vidím přesně to proti čemu brojil Pavel: "Mojžíš píše o spravedlnosti, která je založena na Zákonu: ‚Člověk, který je bude činit, bude v nich živ.". Ale Kristus je přece jiná spravedlnost:  "V něm se zjevuje Boží spravedlnost z víry k víře, jak je napsáno: ‚Spravedlivý bude živ z víry.‘" Tak jak, zachovávat Jeho slovo, abych byl spasen, anebo přijmout Jeho spravedlnost a z této spravedlnosti zachovávat Jeho slovo? Mne dostalo to druhé, poznal jsem Jeho lásku a zamiloval jsem si Jej a z lásky k Němu udělám to co mu na očích vidím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 20:17:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Tvé verše opomíjejí jednu důležitou věc, nejprve přijmout spásu, potom konat z této spásy skutky."...

Ukaž mně jedno jediné místo v Písmu, které mluví o přijetí věčné spásy. Není ti to nápadné, že takového místa není?



Písmo učí, že naše spása je v naději, nijak jinak (Ř 8,24).
Přijmout můžeš toliko vykoupení v Kristu, začátek věčného života, což znamená tvůj další život s Kristem až do smrti. Věčná spása je však  ještě cosi jiného, dalšího a většího. Je to přímé patření na Boží tvář v oslaveném těle.
 
Zatím do spásy může člověk zrát, jako zrno v dobré půdě. Ale čas žně ještě nenastal. Zatím je třeba vytrvale přinášet užitek. To ti z evangelia zatím uniklo.

Ale to v dobré zemi jsou ti, kteří když slyší Slovo, udržují je v ušlechtilém a dobrém srdci a vytrvale přinášejí užitek."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám p (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 20:57:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako vždy ti unikají souvislostí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám p (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 20:58:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sk 15.11 "Ale věříme, že jsme zachráněni milostí Pána Ježíše stejně jako oni."
Sk 16,31  "Oni řekli: „Uvěř v Pána Ježíše, a budeš zachráněn ty i tvůj dům."
Ř 8,24  "V té naději jsme byli zachráněni; naděje však, kterou je vidět, není naděje. Kdo něco vidí, proč by v to ještě doufal?"
Ř 10,9  "Vyznáš–li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš–li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn."
Ef 2,5  "I když jsme byli mrtvi pro svá přestoupení, obživil nás spolu s Kristem — milostí jste zachráněni"
Ef 2,8    "Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás — je to Boží dar"
2Tm 1,9    "On nás zachránil a povolal svatým povoláním ne podle našich skutků, nýbrž podle vlastního předsevzetí a podle milosti, kterou nám daroval v Kristu Ježíši před věčnými časy"
Tt 3,5    "Zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám p (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 21:26:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----- Ukaž mně jedno jediné místo v Písmu, které mluví o přijetí věčné spásy. Není ti to nápadné, že takového místa není? -----

Ale je oko.
Jenže to oko musí nejdříve prozřít, aby vidělo.

Např.
Skutky 11,13:  Vyprávěl nám (Kornelius), jak ve svém domě uviděl anděla. Stanul před ním a řekl: ‚Pošli do Joppy a nech zavolat Šimona zvaného Petr. 14Skrze to, co ti poví, budeš spasen ty i celý tvůj dům!‘        - budeš spasen ne po smrti, ale skrze to co ti poví, v okamžiku kdy to uslyšíš.


Skutky 2,47:   Chválili Boha a všem lidem byli příjemní. Pán k nim pak denně přidával další zachráněné.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám proti tob (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 15:12:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Neumím oddělit Boží spravedlnost, Jeho spravedlnost, od Krista. Pokud pochybují o spravedlnosti, která mi byla dána z milosti, skrze víru v Krista, pochybují o Kristu a Bohu. Pokud popírám spravedlnost, která nám byla dána zadarmo, Boží milosti, nezávisle na naších skutcích popírám Krista a Boha.


]


Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 04. říjen 2010 @ 10:01:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím co z toho napsal pan Komenský a co pochází ze současnosti ale nevidím důvod proč by někomu měl mít někdo za zlé že opustil Boha a církev před mnoha staletími. Myslím že bychom se měli každý starat především o vlastní hříchy a věrnost a prosit Boha aby byl k ostatním milosrdný.



Re: Mám proti tobě to, že jsi opustil svou první lásku. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. říjen 2010 @ 21:04:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji všem bratřím za podnětné příspěvky, další článek je již poslán a je z jiného soudku.



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy