Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 177, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 775 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116597055
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze
Vloženo Sobota, 13. listopad 2010 @ 18:42:51 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal brusle7

Omlouvám se za dotazy a sdílení.


Moje cesta nevede už skrze ŘKC - sundání "růžových brýlí" -  nové poznání - nová konverze...


Podobná témata

Katolicismus

"Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze" | Přihlásit/Vytvořit účet | 101 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 19:29:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějakým nedopatřením jsem text odeslala jako nepřihlášená (brusle7)...



Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 19:32:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, nemohu se zbavit pocitu, že takto rozhodnutá už si byla dávno. Teď se chováš jen jako malé uražené dítě. Ani si nám nedokázala říct, co tě na našich reakcích naštvalo. A na naše argumenty jsi věcně nereagovala. Komu není rady, tomu není pomoci.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 19:47:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mýlíš se, ale vyvracet Ti to nebudu.

Nějak to nemá smysl.

Vše podstatné jsem řekla v minulých článcích a reakcích.

(Kdo má uši k slyšení, slyš.)


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 13. listopad 2010 @ 19:51:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.



]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 20:23:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chováš se teď jako fanatik. Trochu sebereflexe a argumentace, prosím, méně náboženských hesel.

Napíšu ti, jak se mi teď pod vlivem tvých příspěvků jevíš:

Nevyvracíš mi to proto, že nemáš co vyvracet, své výpady proti nám nehájíš proto, protože není jak je obhájit. Když mi nedokážeš vysvětlit, že se mýlím, jak můžeš vědět, že se mýlím?

A víš vůbec, s jakými mými myšlenkami a větami nesouhlasíš? Já se tě na to ptal. Ptal jsem se na to opakovaně a klidně. Neodpověděla si.

Normálně jsme se s tebou bavili a možná z tvého pohledu ti pokládali štouravé a nepříjemné otázky. A ty místo argumentace zvolíš roli ublížené chudinky?

Jestli tohle forum používáš jen jako nějakou náplast na své ego, tak s tebou opravdu ztrácí smysl vést debatu. Ty totiž nechceš debatovat. Protože už dopředu znáš odpovědi, které chceš slyšet a zatracuješ všechny, kdo ti odpovídají něco jiného.

Něco jako etika nesouhlasu ti zjevně nic neříká.

V každém druhém příspěvku ti tu někdo psal, aby ses uklidnila. Bylo to zjevně házení hrachu na zeď, protože jednáš jako podrážděný býk, co vidí červenou.

To je zhruba to, co si z tvých příspěvků odnáším a neustále stojím o tom, abys mě přesvědčila o opaku.


]


Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 13. listopad 2010 @ 20:07:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Brusle,
stejně nechápu, cos těm katolíkům provedla tak špatného.

Já jsem se například pokusil s místním pastorem Jednoty bratrské vyrazit dveře, když mi nechtěl dovolit, abych své přítelkyni pomohl složit uhlí do chléva (On a ještě jeden bráška mohl skládat, já ne. Bylo třeba ovečku přede mnou chránit ;-). Jasnej čin a jasné potrestání: Zákaz vstupu do sborové budovy.

Cos ale provedla ty ?



Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 20:17:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netřeba nic provést ani to zdůvodňovat - v tomto systému ŘKC se to tak "může" (psala jsem v článku VI.).

Nejsem sama, kdo podobné jednání na vlastní kůži zažili.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 20:28:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, nejsi sama...a jsou lidé, kteří dopadli ještě hůř...znásilnili je, nebo upálili.

To tě neomlouvá z toho, aby si přestala dbát na rady těch, kteří tě objektivně upozorňují na chyby tvého uvažování a mezery tvé argumentace.

A tím, že se chováš tak, jak se chováš vůči nám, může se to leckomu jevit, jako by ses chovala velice podobně jako daný kněz, který se k tobě zachoval jako hulvát.

Nám si taky nikdy neřekla, kvůli čemu jsme se najednou stali prolhanými plivači a služebníky zla, kdy si nás hodila všechny do jednoho pytle a než jsme se poděli, ocitli jsme se dle tvých názorů pomalu v samotném centru Zla s velkým Z.

Chováš se stejně jako ten kněz. Rozdíl je jen v tom, že on sprostě mlčel, ty sprostě mluvíš.

Kéž Bůh dá a někdy se dokážeme domluvit.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 20:29:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Netřeba nic provést ani to zdůvodňovat...

Přesně to teď díky tobě zažíváme na vlastní kůži. Trošku se pak tvá slova míjejí účinkem a těžko v nás vyvolávají lítost.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 20:39:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z počátku jsem s tebou opravdu sympatizoval a dá se říci, že byl na tvé straně...i když to třeba z mého psaní nebylo poznat. Ale klidně si pročti od začátku mé příspěvky v poslední diskuzi a dělej si čárky za ty nenávistné a poplivávající....

Tímhle článkem si zatloukla poslední hřebíček do rakve pro mou trpělivost...stále budu stát o to si s tebou věcně či lidsky popovídat, ale na tvůj dialog založený na očerňujících heslech bez zdůvodňování a neodpovídání přistupovat nadále nehodlám. A připadá mi opravdu více než na hlavu, že právě to, jak se teď chováš, tě potkalo - a přestože víš, jakou bolest ti to způsobilo, jednáš prakticky stejně.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:24:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek číslo VI jsem si znovu přečetl, píšeš tam, že oficiální důvod nesmíš znát, ale že ho ve skrytu duše cítíš ? A na to se ptám. Jedná se, dejme tomu, o nějakou věroučnou záležitost ? O tvůj příklon k protestantismu ? Ideový rozchod z katolickou církví ?

Pan farář možná vynesl obvinění: Přátelí se s evangelíky, letničními apod. a tak je pro řkc nebezpečná. Radši se jí zbavíme....


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:43:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cituji: Oficiální důvod nesmím vědět, i když ho ve skrytu duše citím. Nebyl na mé straně ochotné důvěry a pomoci spolupracovat na Kristově šíření Evangelia, byl na straně HNUSNÉ a odporné lidské moci pod autoritou ŘKC. (Tudíž důvod cítím na druhé straně moci ŘKC.)

Ideový rozchod s naukou ŘKC je důsledkem jejího hlubšího poznání (nikoliv příčinou) - po poznání jejích hlubších struktur po těchto událostech a po mnohých dalších souvislostech.


]


Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 20:58:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abys mi rozumněla - nevadí mi sundání růžových brýlí - to je vždy dobrá věc.

Ale nejsem sám, kdo si možná teď říká, že si jen růžové brýle vyměnila za černé.

A jistě na tom mám podíl i já a to mě mrzí. Neměl jsem se nechat vyprovokovat. Promiň mi to.



Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:39:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Promiň mi též.


]


Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:11:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Říkám tomu uzavřený logický systém, ULS, takový můj pracovní název.

  Člověk, který je uzavřen v systému pouček o pravdivosti učení dané skupiny, o jeho správném nastavení a o správnosti těch, kteří ho tvoří. Nemůže vidět logiku čehokoliv, co je vně daného systému. V uzavřeném logickém systému platí, že pokud z něj něco nevyplývá, potom to buď neexistuje, nebo to není pravdívé.

  Logický systém ŘKC je uzavřen velmi krátce a "z venku" je velmi průhledný: "My učíme jediné pravdivé učení, a to učení říká, že my jsme ti správní na vytváření pravdivého učení.". No, najde se na světě víc takto jednoduchých systémů ;-)

  Ti lidé, kterým píšeš a snažíš se je oslovit, nemohou "zevnitř" vidět to, co ty vidíš "zvenku", to není v silách lidského intelektu, lidské duše. Je to jako být zavřený v cisterně: Uvnitř se nepodíváš, jestli je z venku napsané "Pitná voda" nebo "TOI TOI". Na pohled z venku je právě potřeba nějaký dotek, vytažení ven. I já jsem takový dotyk zažil, jen ten můj dotyk byl o kus příjemnější, než ten tvůj.

  Nezlob se tedy na ty, kteří nevidí, co jsi zahlédla a kteří ti nevěří, ať už tady na netu, nebo v reálném světě. Neodepisuj je. Jsou tak vychovaní, naučení, i ty i já jsme na tom byli stejně.

  Co by se stalo, kdybys před pěti lety četla svoje svědectví o tom, co zažíváš teď?



Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:23:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jak moc se zabýváš o filozofii či matematickou logiku, ale rád bych zareagoval na ten tvůj uzavřený logický systém.

Jeden z největších géniů 20. století, Kurt Gödel, který je možná mezi pár nadšenými křesťany znám svým z nudy sestaveným ontologickým důkazem Boží existence (který nejspíše nemyslel ani tak vážně, spíše na něm jen demonstroval aparát logiky pro své studenty), se proslavil zejména větami o neúplnosti.

Když to řeknu hodně laicky...dokázal, že nelze sestavit ten tvůj "uzavřený logický systém".

Píši to jen proto, že tvůj příměr v tomto ohledu silně pokulhává. :-)


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:24:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinými slovy "REJP do cizince".


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:29:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyjimečně s tebou, JMK, souhlasím. Kdybych nesouhlasil, byl bych jako Farel "charismatik" a vzdal bych nejen církev, ale i PŘÁTELSTVÍ.
Jak říká Pepa Fousek: Pohladím psa a kousne mě. Kvůli tomu, že mě jeden pes kousl, už nebudu žádné psi hladit ? No jo, to ale zůstane milión psů nepohlazeno ?-)


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 22:23:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, náboženský nebo ideologický systém nemusí být úplný a zároveň bezesporný, tím ULS nemyslím "úplný" systém. Stačí, když je ten systém bezesporný a to ještě jen "zevnitř", v rámci jeho logických pravidel a definic. Daný systém vůbec nemusí popisovat věci "vně" a nemusí popisovat "všechno", dokonce ta soustava pravidel na uzavření člověka může být relativně malá a může popisovat velmi úzký úsek reality života.

  Asi jsem ne úplně šťastně zvolil svůj pracovní název  ;-) Byla to příliš velká zkratka. Měl jsem třeba použít pojem "světový názor", byl by srozumitelnější.


  Abych to pro tebe napsal jinak a bylo to srozumitelné pro tento konkrétní případ.

  Když člověk věří, že církev je jako celek neomylná, přičemž církev tvoří papež + strutura kněží s apoštolskou posloupností tvořenou vkládaním rukou s úmyslem svěcení na kněze, tak vnímá všechna rozhodnutí této struktury jako správná. Žádné rozhodnutí nemůže být špatné, struktura je prozíravá a pravdivá. Podstatná je jednota a poslušnost.

  A když si člověk vezme třeba ten pojem jednota:

  Tím, že Brusle odejde z ŘKC, tak to"zvenku" vypadá, že jednota ŘKC byla narušena, ŘKC se rozdělila na dvě části. Ale "zevnitř", v uzavřeném systému pravidel ŘKC žádné narušení jednoty vidět není: Pro člověka, který je uvnitř, jednota ŘKC zůstává zachována a k žádnému rozdělení ŘKC nedošlo. To je dané definicí slova "jednota" (jež je součástí celého logického systému): "Jednota" znamená "uvnitř" poslušnost papeži a těm, kteří jsou s ním v jednotě.

  Když tedy někdo "z venku" bude tvrdit: "ŘKC se rozdělila, je nejednotná" tak člověk "uvnitř" toto tvrzení nebude schopen pochopit a přijmout, protože z jeho pohledu se nic takového nestalo.


  Pokud se zabýváš logikou, možná bys to nazval lepšími pojmy, než jsem použil já.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. listopad 2010 @ 09:03:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."přičemž církev tvoří papež + strutura kněží s apoštolskou posloupností"...


Toníku
to je přece úplně špatně, tak to vůbec není.
Tím nejdůležitějším v církvi je přece Duch svatý a ten se skutečně nemýlí. Nikdy!


Struktura biskupové - kněží - jáhnové - laici je je jen nutným viditelným a logickým důsledkem uspořádání věcí tak, aby skutečně fungovaly.
Žijeme ve viditelném světě a proto i organizační struktura musí být zřejmá, viditelná a nespochybnitelná.
Každý křesťan má dané své určité místo v církvi a je mu jasné, jaké mu z toho plynou povinnosti i práva, z čeho jednou bude vydávat počet.

Jednota spočívá v tom, že každý křesťan bez výjimky žije svátostným životem a podílí se tak na vnitřním životě církve. Jednota spočívá následně také v tom, že každý dělá podle svých sil to, co mu přísluší v jeho postavení, nikoli cokoli ho napadne. U laiků jsou jejich povinnosti jasně dány v Písmu:
(Žd 13,15-17)
Skrze něj tedy přinášejme Bohu neustále oběť chvály, to jest ovoce rtů, vyznávajících jeho jméno.
Nezapomínejte však na dobročinnost a sdílení se, neboť takové oběti jsou Bohu příjemné.
Poslouchejte ty, kdo vás vedou, a buďte poddajní, neboť oni bdí nad vašimi dušemi jako ti, kdo budou muset skládat účty. Ať to mohou dělat s radostí a ne se vzdycháním - to by vám přece nebylo prospěšné.



Tím, že kdokoli z církve odejde, nenaruší tuto jednotu v Duchu svatém
.
S tímto problémem se potýká církev už od samotného počátku. Jen si vzpomeň na Pavlova spolupracovníka při hlásání evangelia, Démase, na jeho odchod z církve.

OPUSTÍŠ - LI MĚ, NEZAHYNU. OPUSTÍŠ - LI MĚ, ZAHYNEŠ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 14. listopad 2010 @ 09:50:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OPUSTÍŠ - LI MĚ, NEZAHYNU. OPUSTÍŠ - LI MĚ, ZAHYNEŠ.

A už je to tady. Heslo všech teistických i atheistických sekt všech věků. Právě proto jsem křesťan, že to v Kristu právě takto není !
Pastýř jde hledat ztracenou ovci. Hospodině zametá a hledá ztracenou minci. A "marnotratný" otec vyhlíží ztraceného syna. (Josef pláče dojetím nad bratrem Benjamínem a zve k sobě starého otce Jákoba....)

Právě proto neopouštím Ježíše, protože On věří mně !
A jedině tak se děje Boží království, totiž církev.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. listopad 2010 @ 17:35:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Právě proto jsem křesťan, že to v Kristu právě takto není !"...


Bůh nikoho násilím nedrží. Pokud chce, aby ho člověk miloval, je nutným předpokladem dát mu pro takové rozhodnutí svobodu.


Ztracený syn se zachránil jen proto, že se ve svobodě rozhodl vrátit se k otci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 14. listopad 2010 @ 17:46:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se vrací k Otci ? Protože má hlad ! Z čistě materiálních důvodů. Ocitl se mimo zákon Boží ekonomie. Prostě Bůh nastavil určité mantinely. Když marnotratník ryl držkou v pangejtu, vzpoměl si na otce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 19:25:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Prostě Bůh nastavil určité mantinely. Když marnotratník ryl držkou v pangejtu, vzpoměl si na otce"...


Tak toto je pojistkou tvé "jistoty spasení", na to spoléháš?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konver (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 20:01:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
já to zažil !
V lednu roku 2006 jsem řval v metrových závějích k Bohu. Měl jsem strach, že už Bůh se mnou nebude chtít mluvit. Měl jsem strach, že jsem navždy ztratil své spasení !
Druhý den jsem se bál vyjít z bytu. Měl jsem halucinace, že na schodišti visí oprátka a já mám do ní strčit hlavu. Shodou okolností jsem se ten den měl ucházet o práci v jedné firmě. Byl jsem tak na dně, že jsem nebyl schopen vyplnit vstupní dotazník. Rozhodl jdem se navštívit svoji duchovní tetu, sedmdesátiletou Marušku. Pokud ta mě nepříjme, jsou jen dvě možnosti, buď skok z mostu nebo pod vlak. Cestou jsem zahodil poslední cigaretu. V té době jsem kouřil přes 40 denně. Šest neděl jsem si pak nezapálil. Maruška mě, díky Bohu, přijala. Činil jsem u ní důkladné pokání ze svého alkoholismu. Nejen že mě přijala, ale i vyjednala schůzku u mé kamarádky Jitky. Ten den jsme se s Jitkou prvně políbili a začali jsme spolu vážně chodit....



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová ko (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. listopad 2010 @ 18:06:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lu.

Je třeba si uvědomit, že jsi dostal zvláštní milost, na kterou jsi neměl žádný nárok. Setkal ses s Kristovou láskou třeba skrze tetu Marušku a byl jsi ochoten ji vyslechnout (a ona tebe). To pak nastartovalo tvé další směřování v životě.

Na takovou milost ale nelze opovážlivě spoléhat, že přijde automaticky vždycky znovu, když padneš na hubu.  K tomu směřovaly mé výhrady.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 06:38:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, přesně tak jsem to myslel. Uvedl jsi několik dalších případů uzavřenosti logiky, které fungují jen uvnitř, ten poslední dokonce typický pro každou sektu.

  Ten s tím Duchem svatým je moc hezký příklad.

  "Uvnitř" platí: "My máme Ducha a my ho předáváme, protože my říkáme že se to tak děje od našeho počátku".

  "Zvenku" je první otázka, která člověka napadne a která dává smysl: "A jak se to pozná? Jak to jde ověřit, abych vám mohl věřit?"

  "Uvnitř" tahle otázka nedává smysl, nikdo se takto neptá. Pokud jí někdo "zvenku" položí, je daná otázka buď přímo zahraná do autu, nebo se ŘK neuměle snaží vyrobit nějakou konstrukci, kterou by ŘK svojí chatrnou tezi stojící jen na tvrzení podpořil.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 14. listopad 2010 @ 09:54:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Logikou se moc nezabývám.

Když bych se logikou zabýval, tak bych si do tebe znova rejpnul s tím, že "nazýváme pomocí názvů, znaků, výrazů", ne pomocí pojmů.

Mám vůči tobě tu výhradu, že ty sám jsi v uzavřené bublině, ve které ti dává smysl, když ŘKC nedává smysl.

Je to způsobeno tím, že si zavádíš zcela jiné definice, než jaké má ŘKC. Hovoříš pak zcela o něčem jiném.

Nerozumíš výrazu neomylnost. Naprosto. Když o ní tedy v nějaké souvislosti hovoříš, nemá ti na to katolík moc co říci, snad jen konstatování, že tak to není, že neomylnost je něco jiného a že hovoříš o něčem, v co ani on nevěří, jen to nazýváš pomocí stejného slova jako skutečnost, ve kterou věří.

Oko tě na to správně upozorňuje.

V neomylnost v pravém slova smyslu, jak ji chápe ŘKC, věří podle mého i protestanté, jen tuto skutečnost takto nepojmenovávají. A místo na "neomylnost" učitelského úřadu věří na individuální "neomylnost". Ostatně proto je tolik nedominací, protože co člověk, to názor.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 06:46:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, nevzpomínám si na protestanta, který by věřil na "osobní neomylnost", tvůj poslední odstavec je typický ideologický výkřik, který se v ŘK tluče lidem do hlavy v rámci ideologického souboje "katolíci vs. protestanti".

  Jinak logiku ŘKC systému chápu bez větších problémů, několik let jsem jí studoval jak "zenvitř" tak "zvenku" a nedelá mi problém. Ten systém je logický, je velmi dobře postaven, protože ho budovaly intelektuální elity mnoha národů. Pokud jde o logiku, tak tomu ŘKC systému nic nevyčítám, naopak, myslím, že je jeden z nejpropracovanějších systémů s minimem logických děr.

  Jinak o neomylnosti církve jako celku jsi tu nedávno mluvil ty, proto jsem toto téma použil.

  Pochopil jsi ten rozdíl logiky štěpení a jednoty "zevnitř" a "zvenku"? Že když se ŘKC "zvenku"rozdělí na tisíc kousků (což se děje celé dějiny), tak pro ŘK uvnitř je ŘKC stále jednotná a nikdy se neštěpí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:14:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdepak, k poslednímu odstavci jsem dospěl sám a nikdy jsem se nesetkal s jiným katolíkem, který by si toto myslel. Pochopitelně si nemyslím, že by existoval nějaký protestant, který by to pojmenovával jako "osobní neomylnost". Ale pod jinými slovy se tento obsah myslím skrývá. Je to jako skládanka, která mi tu do sebe zapadla, napadlo mě to až tady z příspěvků ostatních a taky ministudiem na dané téma.

Zkusím uvést příklady "osobní neomylnosti":

Pokud nějaký znovuzrozený křesťan věří, že má jistotu spásy, pak se v této věci nemýlí.

Pokud znovuzrozený křesťan interpretuje Evangelium, pak veden Duchem svatým, jeho interpretace je neomylná.

Pokud znovuzrozený křeštan věří, že právě jeho kanonické knihy jsou Bohem inspirované, pak se nemýlí.

a podobně...je to jen otázka nezvyklé hantýrky, kterou protestanté nepoužívají.

Ten rozdíl se štěpením nechápu. Zkus mi to říct jinak.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 14. listopad 2010 @ 17:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ale není pravda, JMK. Ty jeho dvě věty se týkají systémů věnujících se teorii čísel. Jestli chceš uzavřený logický systém v praxi, vezmi si právní řád ČR. 


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 14. listopad 2010 @ 18:41:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To prvni tvrzeni je zajimavy, ale o tom druhym, ze pravni rad (kdekoli na svete) je uzavreny logicky system, mam teda silny pochybnosti. Divil bych se, kdyby se nikde v cey ty prehrsli zakomnu nenasel ani jeden priklad toho, ze si dve ustanoveni protirecej, nebo ze na nejakej pripad zadny ustanoveni nepamatuje.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 14. listopad 2010 @ 18:51:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviafe, mluvil jsem o právním systému a ne souboru předpisů. A součástí právního systému jsou i soudy (až po ústavní a případně mezinárodní). Uzavřenost systému se projeví tak, že sám systém stanoví, jak se rozhodují sporné otázky. Navíc ten Godel je o tom, že některé tvrzení nelze v rámci systému potvrdit ani vyvrátit (1. věta). A důležitá je právě spojitost s teorií čísel. ULS, o kterém mluví Cizinec, nesnese porovnání. Např. právní systém neumožní potvrdit/vyvrátit, že žlutá je hezká barva, protože to neřeší. Musíš se tedy ptát na výroky, které systém řeší. Žádná teorie čísel třeba neřeší otázku vzniku života:-)

ŘKC má systém axiomů - ty se v žádném systému nedokazují. A z těch axiomů (dej si tam papežství, učitelský úřad církve atp.) vyrůstá celý systém. 


]


Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:33:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, ano - je to tak.

Jinak mé svědectví popisuje dobu před více než před čtyřmi roky.

Je popsáno s velkým odstupem, po odeznění, celou tu dobu jsem silně hledala.

Na nikoho se nezlobím, jen lidsky neumím už unést další se zodpovídání či podezírání z toho, co jsem provedla (když to nevím).

Lépe je mlčet než se bránit  argumenty - opravdu je nemám (není obžaloba, jen trest).

Omlouvám se všem, koho jsem se snad osobněji nepřiměřeně dotkla (Oku a JMK), nebylo to mým úmyslem, jen selháním při "obraně".

Mluviti stříbro - mlčeti zlato - VÍM.


(Jinak - znám různá svědectví z dřívějších dob - třeba Jana od Kříže - či dříve zmiňovaného Jana Bosca - držela mne nad vodou v dobách, kdy to bylo nejtěžší. Vše jen postupuje jako schody ve víře - a zapadá to - jen ten východ zevnitř do vnějšku je náročný - a velmi radikální - prostě konverze z růžových brýlí - a doufám že Bůh nedopustí, aby do brýlí černých...)




]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan od Kříže je mi zvlášť blízkej. Utekl úplně nahej z mužského kláštera hledat azil v klášteru ženském.

 V tomto případě mluviti zlato. Napsalas mnoho slov, ale nedozvěděli jsme se vůbec nic. Obávám se, že předpokládáš, že obhajoba je součástí obžaloby ;-)
Napstat o organizaci XY : Oni jsou HNUSNÍ a nenapsat žádné konkrétní důvody, je základem k dalším růžovým brýlím. Možná by bylo dobré, něco jako průzkum bojem, se jít (ne sama, ale se svědkem) tomu dotyčnému faráři omluvit, i když nevíš za co.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 22:06:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle, i já se ti ještě jednou důrazně omlouvám. Chápu to tak, že oba jsme si připadali, že se bráníme...a přitom jsme v "sebeobraně" vypálili útočnou salvu.

Opět jsem si vzpomněl na jeden Murphyho zákon o církvi: Kdo si připadá duchovně IN, bývá většinou dost duchovně OUT. Kdo si připadá duchovně OUT, bývá často duchovně IN. Ježíš podle mě neopouští svou církev (která substituuje I V ŘKC, ať si kdo chce co chce říká), jen předává štafetu zdravé víry z rukou papaláškých vrchnostářů do rukou prostých a upřímných lidí a kněží, kteří církev poučí, posunou dál...a nakonec jsou to oni, které ŘKC oslavuje a ne jejich pokleslé nadřízené, kteří jim farizejsky v jejich úsilí bránili. No a když naopak prostí lidé začnou sklouzávat do pověr, jsou tu ti nahoře, co drží kormidlo.

A to je snad dobrá zpráva, ne?

Nevím, jak to podrobně popsat, ale myslím, že Duch svatý si umí poradit...a to i s tak velkým oříškem, jakým je víc jak miliardová organizace - která se k němu přes všechny prohřešky stále aktivně hlásí. I když to čas od času znamená výchovné pády a rány. Připadá mi, že každá krize církve posunula církev dál. Ta tam je doba, kdy byl papež seriózní vojenskou hrozbou, kdy se upalovaly čarodějnice, nebo kdy se víra vynucovala politicky.

A to je další dobrá zpráva.

Mám ve vedení Ducha svatého důvěru.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 14. listopad 2010 @ 20:07:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrá zpráva je Bůh ve třech osobách.

ŘKC přestávám považovat za Kristovu církev ( i když netvrdím, že někteří její členové Kristovými nejsou - vyjímky se najdou - v dobrých úmyslech - na cestě poznávání).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 14. listopad 2010 @ 21:41:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svým "považováním" se bohužel nezbavíš jen nepříjemných katolíků, ale i svátosti oltářní. Zrovna v té se s Kristem osobně potkávám a dobrovolně bych se ji nechtěl vzdát.

Začíná to pohoršením (mnohdy oprávněným) a končí to změnou víry (kterou v tuto chvíli nevím jak ospravedlnit - kromě toho, že člověk má právo se mýlit). A to je škoda. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 14. listopad 2010 @ 21:47:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na jiném místě tu píšeš, že eucharistii přijímáš. Z toho mám velikou radost. Pak tě s námi spojuje tentýž pokrm.

Katolická církev věří, že v ní, doslova řečeno, substituuje Kristova církev. Netvrdí, že Kristova církev = ŘKC. Ono to zní možná jako slovíčkaření, ale vlastně je to to samé, co píšeš ty. Správně cítíš, že je tu rozdíl. Ale ani, jak to chápu, nezavrhuješ myšlenku, že Kristova církev se naplňuje i v ŘKC.

Rezignováním na to, že je Kristus v ŘKC přítomen, by ses však připravila i o eucharistii...proto jsem napsal, co jsem napsal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 05:08:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus je přítomen ve svátosti oltářní.

Kristus je přítomen mezi těmi, kdož ho s láskou a vírou uctívají (milují).

"Vezměte a jezte (pijte)... VŠICHNI..."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 05:21:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cituji: " netvrdím, že někteří její členové Kristovými nejsou"


aneb: "Kde jsou dva nebo tři shromážděni v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich"...

(Tolik k dorozumění.)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 19:58:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvrdíte, že se v katolické církvi uskutečňuje církev Kristova. Souhlasil bys s tím, že se stejně tak uskutečňuje i v jiných církvích, např. protestantských?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 21:55:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesouhlasil. :-)

Souhlasil bych s tím, že se církev Kristova uskutečňuje i v jiných církvích.

To je opatrnější tvrzení, ale o to pevněji si za ním můžu stát.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konver (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:40:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a jsme u toho. Netvrdíte, že katolická církev (myslím ŘKC, ale ono ŘKC je jen místní církev KC v Římě:-)) Všiml jsi si, jak vás protestanté vlastně dotlačili k tomu, že používáte termín římskokatolická?:-) ) je církev Kristova, ale současně tvrdíte, že jen u vás dochází k úplnému uskutečnění. Já zastávám názor, že KC je součástí všeobecné církve Krista stejně jako všechny ostatní. Uskutečňování církve Krista pokulhává všude, někde více, jinde méně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová ko (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 16. listopad 2010 @ 09:42:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já ti rozumím, ale je zavádějící říkat, že je součástí STEJNĚ. Katolická církev je součástí všeobecné církve Kristovi i jinými způsoby než ostatní křesťanská společenství. Nejen slovem, ale i stolem, a také kněžskou službou, svátostmi, vztahem s církví trpící a vítěznou...v těchto věcech se přece nejedná o "stejné" záležitosti jako u ostatních "církví", z pohledu katolíka využívá katolická církev více darů, než ostatní společenství, které jakoby "osekávají" svou účast na Kristově církvi. Kdo ale moc dostal, od toho je moc vyžadováno. A i bohatství darů je mnohým katolíkům prd platné, když si z nich nedokáží nic vzít. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nov (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 16. listopad 2010 @ 10:23:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já právě nedělám rozdíl mezi denominacemi. Katolická církev, pravoslavné církve, lutherání, starokatolíci, svědkové Jehovovi, metodisté, adventisté ... mají společné to, že jsou uskupeními lidí, kteří se snaží podle svého poznání následovat Krista podobným způsobem. Vzhledem k nedokonalému poznání všechna tato uskupení chybují a bloudí. Když vezmu víru a názory každého křesťana, jsem přesvědčen, že nikdo nemá patent na dokonalost (neomylnost) a u každý tak tváří tvář Pravdě sezná, že v tom či onom se pletl či bloudil. Není tedy překvapením, že totéž platí i o těch církvích.

Ty tu opakovaně tvrdíš, že vy katolíci vyznáváte neomylnost kolektivní, my ostatní pak individuální. Je to zajímavá myšlenka a celkem mě láká otevřít debatu nějakým článkem. Pro mě je evangelium prosté. Bůh je svatý a já jsem šmejd. Jsem slabý a tak se nemohu k Bohu přiblížit tím, že se sám od sebe stanu svatým. To podle mě platí o každém z nás. A tak Bůh udělal mnoho kroků, z nichž hlavním bylo vyslání svého Syna, který nám svým životem, slovy, smrtí a vzkříšením ukázal cestu a otevřel dveře k Bohu. Každý člověk dříve či později dojde k poznání, že bez Krista je ztracený a Boží nataženou ruku přijme. Hřích je nemoc, Bůh je lékař a Kristus je lék. Vše ostatní je jen omáčka. Působení Ducha vidím právě v tom, že právě popsanou podstatu evangelia známe i po 2000 letech. Křesťan je ten, kdo se po ruce Boží natáhl, kdo začal brát lék-Krista. Příbalový leták je prostý:"Miluj Boha a miluj lidi." Pro tebe je součástí plnění tohoto návodu třeba poslušnost papeži, pro mě ne. Jeden z nás se plete, ale to není podstatné. Pokud papežství pomáhá k tomu, že lidé jdou za Kristem, pak je dobré, i když ho já sám neuznávám. Pro mě je součástí návodu přesvědčení o správnosti církevního žehnání svazků (nemusíme mluvit o manželství) homosexuálů, pro tebe jako katolíka je něco takového nepřípustné. Mám-li pravdu já, pak ty nemáš dostatek lásky a nejsi schopen osvobodit se od předsudků. Máš-li pravdu ty, pak já jednoduše deformuju Boží pokyny pro život. Až se potkám s Bohem, možná mě "pochválí" za to, že jsem homosexuály dokázal milovat a nebál se stát v opozici většině křesťanů, nebo mi řekne, že jsem to stejně jako mnoho dalšího nepochopil a zvoral. No a tobě možná řekne, že jsi měl tvrdé srdce, poslouchal hloupé předsudky a stejně jako mnoho dalšího nepochopil a zvoral, nebo tě "poplácá" po ramenou s tím, že jsi v této otázce věrně stál na jeho Slovu. Kdo ví? Jenže tváří tvář té svatosti nebude mít ani jeden z nás chuť a odvahu holedbat se, protože naprosto brutálně uvidí svůj život z jeho pohledu. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 16. listopad 2010 @ 11:05:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otec Bonfilius, poslední servita v Čechách, prohlásil, že v nebi nás čeká troje překvapení:

Opravdu jsem tady?
Jakto, že on je tu taky?
Jakto, že tamten tu není?

:-)

Jistě nás čekají mnohá překvapení a příjdeme o hodně iluzí a klamných představ. S tím souhlasím.

Ale důvod, že všechna uskupení chybují a bloudí (proto se nazýváme církev putující), ještě neznamená, že přistoupíme na podbízivou relativizaci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 16. listopad 2010 @ 16:16:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otec Bonfilius to vyjádřil hezky:-)

Reagoval jsem na tu tvoji zajímavou myšlenku o neomylnosti u katolíků a nás ostatních. Nevím, co podle tebe relativizuji. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 16. listopad 2010 @ 12:15:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns
Kdyby ti sto lidí napsalo, že homosexuála stvořil Bůh a miluje ho, a také my lidé máme homosexuály milovat, tak ty si stejně zase napíšeš větičku:


 ------Možná mě Bůh pochválí za to, že jsem homosexuály dokázal milovat...........


Nechce se mi věřit, že bys podstatu diskuze nepochopil. 

Ty nestojíš v opozoici proti křesťanům Ssns, protože křesťané homosexuály milují - jsou to přece lidé. Chtějí jim pomoci.

Jde o to, že praktikovaná homosexualita je hřích. Registrované partnerství je hřích. Svěřovat homosexuálům do výchovy dítě, tak to je hřích.

Jestli to pochopíš, tak tu jde o hříchy a ne o člověka. Homosexuál nese svůj kříž. Každý nese nějaký kříž. Homosexualita je zvrácenost a ohavnost před Hospodinem


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 16. listopad 2010 @ 14:02:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, Jaelo, ono naše pozice jsou hodně podobné. Ale ty si naprosto nedáváš pozor na význam slov, to si nehlídáš. Jednou napíšeš homosexualita, jednou homosexuální jednání, jednou registrované partnerství...a hodně libovolně s tím nakládáš. Homosexualita není hřích, je to stav (zdravotní?) člověka. Přeneseně, nechci, aby mě někdo chytal za slovíčka, když někomu chybí noha, nebo je slepý, nebo se prostě narodí nějak jinak, tak to také není hřích. Praktikovaná homosexualita je podle mě nešťastný výraz, který je ovšem velmi oblíbený. Každý člověk musí projít procesem sebepřijetí. A homosexualitu je třeba po takovém přijetí "praktikovat", jinak by byl člověk sám v sobě rozdělen. Otázka zní JAK ji praktikovat. Křesťané mají většinou největší problém s tou sexuální stránkou. Homosexualita se dá ale "praktikovat" i jinak, než jen sexem...a může být pozitivním přínosem společnosti, jak tomu bylo u zmiňovaných berdaches. Homosexuálové jsou neustále do zblbnutí spojováni s hříchem, místo aby se jim pozitivně ukázalo, jak mohou být užiteční. Necítím se být povolán mluvit o té sexuální stránce a nechci do toho tahat v tomto rozměru výchovu dětí. O tom ať se hádají jiní a povolanější. Chci se jen ostře vymezit vůči svévoli, jak se nakládá s výrazy homosexualita a "praktikovaná homosexualita". Sami sebe klademe do role farizejů, kdy jedním dechem tvrdíme, že někoho máme rádi, a druhým stihneme dodat, že to, jaký je, je v Božích očích ohavnost a hřích.

Takže abych to shrnul: Ano, klidně debatuj o sexuální morálce homosexuáĺů, klidně debatuj o vlivu na výchovu dítěte, klidně debatuj o devalvaci rodiny, pobuřování na veřejnosti a podobně. Ale nazývej věci pravými jmény.

Registrované partnerství je sice trapným pokusem o imitaci manželství a není mi po chuti o nic méně než tobě, ale objektivně musím prohlásit, že samo o sobě je jen sbírkou právních předpisů bez morálního dopadu. Morální dopad tomu mohou přidávat až ti konkrétní partneři, kteří vstupují do partnerství například proto, že si "hrají na svatbu". To bych jako už morálně pochybné chápal.

A ještě jednou shrnuto: Vlastně se hodně shodneme, jen já víc slovíčkařím. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 17. listopad 2010 @ 08:52:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
Ber můj příspěvek jako konstatování ke komentáři Ssns.
Hřích je nutno vždy označit jako hřích. 
Nedokážeme-li označit své hříchy, je to špatné - tady myslím všechny hříchy, nejenom hříchy sexuální.
Jestliže si sami před Hospodinem své hříchy omlouváme a děláme, jakože nejsou, je to ohavnost.

Mi osobně připadá, že Ssns je hodně loajální k hříchům. To ale nejde. Kam se má církev posunovat? Do hříchů? A pak do pekla? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nov (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 17. listopad 2010 @ 08:12:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 .....z pohledu katolíka využívá katolická církev více darů, než ostatní společenství, které jakoby "osekávají" svou účast na Kristově církvi.....

Opravdu jenom z pohledu katolíka. Tos napsal moc pěkně.

Mně jako protestantovi spojení řkc a dary připadá téměř jako rouhání. O jakých to darech konkrétně píšeš ?


]


Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:38:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Říkám tomu uzavřený logický systém, ULS, takový můj pracovní název.

Hele, nechci ti do toho rejt, ale nebyl to nahodou uz Kurt Godel, kterej pred sto lety ve svy disertaci dokazal, ze zadnej uzavrenej logickej system neexistuje? Tak nejak laicky a matne si vzpominam, ze vysledkem jeho badani (a to snad dodneska nikdo nejak drasticky nezpochybnil) bylo, ze v ramci kazdeho logickeho systemu se vyskytujou bud vyroky, kterym nelze pripsat zadnou pravdivostni hodnotu, a nebo naopak vyroky, kterym lze pripsat vice nez jednu...

Mozna mas na mysli tautologii, dukaz kruhem.

A.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:57:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tomáši,

přiznám se, že debata o "ULS" je nad mé chápání a možnosti porozumět nebo poznat, jak se věci mají, ale co vím a čemu rozumím, je fakt, že Pán Ježíš nepřišel zavést žádný jakýkoliv systém, ale přišel jako Spasitel zachránit lidi a coby dobrý Pastýř proto, aby ti, které zachránil, tj. Jeho ovce měly život a měly ho hojnost.

Rozumím tomu, že přemýšlivé lidi mohou různé systémy lákat k prozkoumání jejich fungování nebo naopak nefunkčnosti, ale považuji za mnohem užitečnější přemýšlet o Božím díle (Ř 1:20), které vede k poznání Boha, Jeho moci a Božství a tím i k uznání Boha, k Jeho oslavení a k projevům vděčnosti (v. 21) za to, že se s námi lidmi vůbec zaobírá, když je tak veliký, moudrý, svatý a dokonalý narozdíl od nás!
Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:58:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 14. listopad 2010 @ 01:48:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
považuji za mnohem užitečnější přemýšlet o Božím díle (Ř 1:20)

No vidis, tak to presne delal ten Godel. Bud Bohu slava.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 14. listopad 2010 @ 13:22:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Chvála Pánu.

willy


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 21:57:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další Gödelovský fanoušek? No super:-)


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 14. listopad 2010 @ 01:46:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Napsal jsem to spatne? Co se logiky tyce, jsem jen laik, co si pustil klavesnici na spacir... Takze jsem to mozna uplne zkreslil.

BTW, proc je to super?

A.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 14. listopad 2010 @ 09:57:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No chvilku před tebou jsem o kousek dál napsal to samé co ty, víš. Tak mě pobavilo, jak reagujeme stejně.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. listopad 2010 @ 22:33:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, neměl jsem na mysli jen důkaz kruhem.

  Měl jsem namysli celý systém definic obsahu pojmů a jejich vazeb, které dohromady vytváří systém, který dává věcem "uvnitř" toho systému jiný význam, než má pohled "z venku", přičemž "zevnitř" není ten "vnější" pohled možný.

  Blbě jsem to asi nazval.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 13. listopad 2010 @ 22:45:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je přesně to, čím se zabýval ten Gödel.

Ale myslím si, že tvé tvrzení je tak odvážné, že ho nedokážeš s nejlepší vůlí doložit a potvrdit.


]


Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. listopad 2010 @ 09:42:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Blusle.

Omlouvám se, že jsem si toho dříve nevšiml, ale pokud dobře rozumím, farář ti také odmítl podat eucharistii?
Pokud ano, nenastala příčina v tvém osobním životě? Nevím, zda jsi vdaná, nebo svobodná. Zda třeba nežiješ s již jednou ženatým mužem, nebo jen tak " na hromádce".
Opakuji, že jsou to jen spekulace, otázky, na které si musíš odpovědět sama. To není žádné obviňování tvé osoby, nebo hledání chyby jen u tebe. Snažím se být nezaujatý.

Ale tebe zraňují i věci, které takto nebyly míněny. Lidé žijí různě všude kolem nás a já neznám, jak konkrétně žiješ ty. V případě tvého konfliktu mohu skutečně jen hádat, dávat otázky. Nemusíš na ně odpovídat.



Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 14. listopad 2010 @ 18:53:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že odpověď máš výše:

Cituji: Oficiální důvod nesmím vědět, i když ho ve skrytu duše citím. Nebyl na mé straně ochotné důvěry a pomoci spolupracovat na Kristově šíření Evangelia, byl na straně HNUSNÉ a odporné lidské moci pod autoritou ŘKC. (Tudíž důvod cítím na druhé straně moci ŘKC.)

Ideový rozchod s naukou ŘKC je důsledkem jejího hlubšího poznání (nikoliv příčinou) - po poznání jejích hlubších struktur po těchto událostech a po mnohých dalších souvislostech


]


Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 14. listopad 2010 @ 19:56:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cože?

Euchsristii pravidelně přijímám... (Nikde jsem netvrdila opak.)

Příčina v mém osobním životě nebyla. Proč ji stále hledáš na mé straně?


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 11:46:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle
No, když nemůžeš vysvětlit, o co jde, tak to je taková procházka za větrnými mlýny.


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 19:21:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Brusle.

Napsala jsi: "Farář odmítl komunikovat - i svátostně - ODMÍTL!!!"  - no a já to zřejmě špatně pochopil.

Proč mě pořád vnímáš jako protivníka?


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 19:54:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsala jsi: "Farář odmítl komunikovat - i svátostně - ODMÍTL!!!"  - no a já to zřejmě špatně pochopil.

Já jsem to chápal jako odmítnutí svátosti smíření. Tam se komunikuje, ne?

Oko, za tu dobu, co tu jsem, už jsem tě, troufám si tvrdit, poněkud poznal. Vím, že to s bruslí nemyslíš zle a nechceš na ni nějak útočit, obviňovat či zraňovat ji, ale zkus pochopit, že brusle si tě už tak nějak zaškatulkovala. Víš co, vzpomeň si na to, jak jsi měl stejně zaškatulkovaného mě - převážně mou vlastní vinou - a taky jsi hledal něco podvratného ve všem, co jsem napsal.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 21:50:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko a ssns,  vysvětluji:

Někde jste mi někdo radili ve smyslu,  že jsem to měla řešit svátostně skrze svátost smíření skrze dotyčného kněze.

Moje následná  reakce byla na toto  myšlena tak, že dotyčný farář se mnou naprosto odmítal komunikovat - i svátostně (důvod jsem se nikdy nedozvěděla do očí) - tudíž tato Vaše rada byla samozřejmě zkoušena ale nebylo možná v praxi ji užít.

Oko, vnímám Tě tak, že pokud kněz udělá zlo vůči svému bližnímu a bližním, hledáš jednoznačně  příčinu na straně postižené strany. Nejsi sám - což je právě hrozné takto ale uvažovat (podléháš a věříš více automaticky knězi, který ani svůj důvod nemusí říci - tj. nemusí ho mít).

Můj závěr je ten, že pokud kněz někoho bezdůvodně vyhodí (zesměšní, odmítne, pomluví, atd.), uvede ho do vážného pohoršení. V případě profesního vyhazovu to má ještě mnoho vážných důsledků (děti jsou živý terén - nepořehazují se z minuty na minuty u normálních lidí).

Je to dáno u Tebe nějakým"zvláštním postavením kněžské autority" před farníky, která dle tebe není neomylná?

Nejsi sám, Oko, kdo  po tomto činu faráře hledá, co jsem já provedla (nikoliv co farář).

Lze z toho dovodit, že v očích katolíků je farář Bůh a může beztrestně si dělat s farníky cokoliv ve své domnělé autoritě (sám Oko potvrzuješ, že se muselo něco vážného údajně stát na mé straně, jak jsi psal nedávno - ale o straně faráře zcela zaujatě nijak nepochybuješ).



]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 21:53:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle7, prosím, jednoduchý dotaz:

Chápeš rozdíl mezi slovy "příčina" a "vina", nebo jsou to pro tebe synonyma pro totéž?

Bez toho se točíte v kruhu a neposouváš se s okem dál. Je to klíčové proto, abyste si porozuměli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:17:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK, Oko píše o příčině, ale z kontextu je vidět, že vlastně mluví o vině:


Pokud ano, nenastala příčina v tvém osobním životě? Nevím, zda jsi vdaná, nebo svobodná. Zda třeba nežiješ s již jednou ženatým mužem, nebo jen tak " na hromádce". 

Když budu žít na hromádce s nějakou ženou, bude to podle vaší církve moje vina a příčina, že nebudu moci ke stolu Páně, ne? Ale zkus mi prosím nějak popsat důvody, které ŘKC uznává jako oprávněné k tomu, aby kněz odmítl zpověď. Znám takové, kde není uděleno odpuštění (Otče, žiju na hromádce s Fandou, což je hřích, ale já v tom hodlám pokračovat.)


]


Jen vysvětlující poznámka (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:20:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby to nebylo chápáno jako nějaký výsměch. Nevím, jestli se používá oslovení "otče". Pokud ne, pak se omlouvám, protože jsem tím nic zlého nemyslel, a doplň si tam to, co říkáte - moje babička říkávala důstojný pane;-)


]


Re: Jen vysvětlující poznámka (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:35:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není mi znám případ, v jakém by bez udání důvodu mohl kněz odmítnout svátost smíření. Něco jiného je když nemá např. čas, ale bez udání důvodu je to velice vážné pochybení.


]


Re: Re: Jen vysvětlující poznámka (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:52:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemusí udávat důvod.

Nemusí.


]


Re: Re: Re: Jen vysvětlující poznámka (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 16. listopad 2010 @ 18:09:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Brusličko Sedmičko,
jak tě pan farář zesměšnil ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:46:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns, ano -  je tam spojení příčiny i viny v textech...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 22:14:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ha, tak jsem měl pravdu, že šlo o zpověď. Nevím, kdo ti to radil, a jako nekatolík tomu asi moc nerozumím, ale proč bys měla takovou věc řešit svou vlastní zpovědí? Myslím, že odmítnout zpovídat druhého je v ŘKC celkem zásadní rozhodnutí. Vždyť se zpověď nabízí i odsouzeným na smrt (v minulosti i heretikům a čarodějnicím).

Čím víc tvůj příběh poznávám, tím víc vidím, že to pro tebe musel být / je docela otřesný zážitek. Jsem za tebe rád, že to vypadá, že jsi z toho našla cestu ven.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. listopad 2010 @ 07:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro věřícího je zpověď zcela zásadní, kdy se mluví čistá pravda. A to jak ze strany kajícníka, tak i ze strany kněze. I pro něho, coby zpovědníka, je taková zpověď odhalením vlastního srdce. Pokud žije opravdově svou víru, nelze nic tajit. Je jen upřímnost a snaha o odstranění všech překážek.

Ještě jsem se nesetkal s knězem, který by si "dovolil" nevyhovět žádosti o svátost smíření.
To snad ani nemůže! Je to jedna s jeho nejdůležitějších povinností a pokud zrovna nemůže časově, měl si domluvit nejbližší možný termín.
Svátostný život v církvi je naprosto stěžejním pro duchovní život křesťana a opravdový kněz je šťasten, když může pomoci svou službou k očištění z hříchů. Nestále nás kněží vyzývají: "Choďte ke svátostem, žijte svátostným životem!" Jen tak je možno žít opravdu jako křesťan, ve stavu bez smrtelného hříchu.

Pokud kněz skutečně vytrvale odmítá tuto svou službu, neplní si naprosto zásadní povinnost a ukazuje to na to, že se bojí konfrontace. Že se bojí nikoli před Bruslí, ale postavit se ve svátosti smíření v pravdě před Bohem.
Nerozumím ale, jak by takové odmítnutí měl v praxi provést.
U nás kněz zpovídá pravidelně asi půl hodiny před každou mší svatou a ze zpovědní místnosti nemůže nikoho vyhodit. Když nelze z vážného důvodu udělit rozhřešení (třeba "život na hromádce"), poskytne alespoň duchovní rozhovor.

Opakuji, že já jsem se s něčím takovým ještě nesetkal. Je to neslýchané, opak bývá pravdou. Ochota kněze, vstřícnost a radost ze služby Bohu, z růstu duchovního života kajícníka.
Taková je moje dosavadní zkušenost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 16. listopad 2010 @ 08:05:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"ukazuje to na to, že se bojí konfrontace" - přesně tak...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. listopad 2010 @ 08:05:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je jen o znalosti reality, faktů aktuálních a historických, v dřívější církevní tradici bežná praxe nazývaná Interdikt. ŘKC církev byla dříve jiného názoru, než tu píšeš, tento způsob "komunikace" se svými ovečkami používala celkem často.

  Mimochodem: Interdikt je jedna z klasických nelogičností ŘKC logického sytému. Pokud "jen svátostným životem je možno žít opravdu jako křesťan, ve stavu bez smrtelného hříchu." tak je opravdu dost nelogické těm, kteří jsou v nějakém problému svátostný život upírat. Interdiktem jim totiž ŘKC bere jedinou možnost, jak se z problému dostat. Nebo se z něj musí dostat interdiktem bez svátostí, a pak ovšem svátosti nejsou jediný možný způsob, jak se dostat ze hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. listopad 2010 @ 17:54:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."nazývaná Interdikt. ŘKC církev byla dříve jiného názoru"...

Toníku
Zde je třeba jasně odlišit, že se jedná o církevní praxi, podléhající potřebám společnosti v určité době a určitém způsobu žiovta, nikoli o otázky věroučné.


Zda vůbec byla praxe interdiktu ve své době k něčemu dobrá, ať posoudí církevní historici. Do stejného pytle můžeme zařadit třeba dřívější páteční půst od masa, kde se dneska usiluje vnímat spíš jeho smysl a křesťan si může sám zvolit vhodnou formu postu. Protože třeba pro vegetariána odříct si v pátek maso nic neznamená.
Zrovna tak se potřebám doby upravil eucharistický půst, který byl dříve od půlnoci. Dneska je hodinu před sv. přijímáním, protože když bys šel na večerní mši, nesměl bys (postaru) celý den nic jíst.

Soudit očima dnešního člověkla středověkou praxi je pro laika nesmysl, protože nejsi bez relevantních znalostí tehdejšího způsobu života schopen objektivně posoudit její tehdejší škodlivost či užitečnost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. listopad 2010 @ 07:13:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediný běžný způsob pro křesťana, jak se dostat ze hříchu, je vyznat ho Bohu a církvi, tedy pokání a obrácení.


Možný způsob pro nekřesťana, jak se dostat ze hříchu, je nechat se pokřtít.


Svátost eucharistie hříchy neodpouští. Kdo přijímá eucharistii ve hříchu ke smrti, ten si jí a pije vlastní odsouzení.


Pro každého člověka však platí (zvláště v okamžiku nebezpečí smrti) kajícný postoj srdce, který může v takové chvíli být příčinou odpuštění hříchů pro Kristovy zásluhy. Bez lítosti není odpuštění hříchů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 16. listopad 2010 @ 08:24:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za vysvětlení. Pak ten návrh řešit to při svátosti smíření dává smysl. Mně to opakované odmítnutí zpovědi také celkem zaskočilo a poptal jsem se po okolí. Standardně se zpovídá před mší, ale lidé si domlouvají i jiné časy, když třeba cítí, že budou potřebovat více času. Moje zkušenosti a informace současně potvrzují, že duchovní podporují věřící v účasti na svátostech (včetně svátosti smíření). Bývají to věřící, kde to hapruje. Vím bezpečně i to, že kněz obvykle neodmítne ani zpověď nekatolíka (protestanta, nekřesťana) s tím, že se nejedná o svátost a není uděleno odpuštění. Říkají tomu myslím pastorační rozhovor, ale až na to rozhřešení prý platí naprosto stejná pravidla jako u zpovědi, tj. např. závazek mlčenlivosti kněze.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 19. listopad 2010 @ 04:51:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dotyčný kněz se natolik bál jakékoliv konfrontace (o vyhazovu), že mne odmítl tím způsobem, abych šla za jiným knězem...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konver (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 19. listopad 2010 @ 07:27:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, jaký může být kněz srab.

A co ti jiný kněz poradil?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová ko (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 19. listopad 2010 @ 07:49:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Když napíšu něco ze svých zkušeností, tak pro ŘK:

  1. Narazil jsem jen na nezdravou lidovou zbožnost a jedinou pravou římskokatolickou víru jsem neznal.
nebo
  2. Ti, co mne učili, římskokatolické víře nerozuměli a měli jen její povrchní znalost
nebo
  3. Jsem já jedinou pravou římskokatolickou víru vůbec nepochopil
nebo když tohle všechno nevyjde
  4. Mi v ŘKC někdo ublížil a já jsem zraněný a měl bych odpustit

  Když napíše brusle svojí zkušenost, tak

  1. Lže a vymýšlí si, tak jak to popisuje to určitě nebylo. Za celou situaci může ona.
nebo
  2. Určitě má nějaký hřích, který celou situaci způsobil. Za celou situaci může ona.
nebo
  3. Situaci řešila špatně, což způsobilo, že špatně dopadla. Za celou situaci může ona.
nebo když tohle všechno nevyjde
  4. Jeden jediný člověk v ŘKC, chudák kněz zapřažený do stejného jha, to popletl a ten za to může, vše ostatní je OK. Za celou situaci může ten kněz.


  Hlavně, že je ještě pořád na koho to svést.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nov (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 19. listopad 2010 @ 07:58:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, u sebe už víš, na čem jsi. Z toho mám radost.

Ale u té brusle jsi vedle jak ta jedle, to tu nikdo netvrdí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. listopad 2010 @ 07:58:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."pokud kněz udělá zlo vůči svému bližnímu a bližním, hledáš jednoznačně  příčinu na straně postižené strany."...

Ahoj Brusle.
Je to trochu jinak. Komunikuji s tebou, tedy jsem položil nejdříve otázky nejdříve vůči tvé osobě. Vypadá to jednostranně, protože protistraně, vašemu faráři, zde nemám možnost klást podobné otázky.

Taky to nijak neřeším, snažím se nedělat unáhlené závěry. Mé otázky byly skutečně myšleny jen k vlastnímu zamyšlení.

Nelze se dobrat pravdy, když budeme poslouchat jen argumenty jedné strany.


Dobrý kněz má mít mezi farníky autoritu, to je pochopitelné, vždyť koná službu pastýře. Svou službou viditelně zastupuje v místní církvi pastýře nejvyššího. Určitě však není imunní vůči svým pochybením a jsou i faráři vyloženě špatní. Za komunismu byli do každého ročníku semináře nasazováni konfidenti za účelem rozvracení církve. Takový spolupracoval s STB a když nebyl odhalen, tak jako kněz působil svým dalším životem pohoršení. Jednoho takového jsem znal (byl původem Polák) a zcela rozbil jednotu místní křesťanské komunity. Polovina městečka jezdila na bohoslužby do sousední vesnice. Museli kvůle tomu zřídit zvláštní autobusovou linku.

Opravdu ode mě nečekej, že ti pochvalně poklepu na rameno, jak někteří zde. Můžeš být v právu, ale i nemusíš. Já tě v žádném případě nesoudím.
Bez slyšení argumentů druhé strany se to ani nedá objektivně posoudit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 16. listopad 2010 @ 08:08:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Druhá strana nikdy nevyslovila argumenty ani obvinění - naprodsto odmítla konfrontaci se mnou i s nadřízenými knězi - prý nemusí zdůvodňovat....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 17. listopad 2010 @ 13:02:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle
Ty sice nepíšeš, o co jde, ale kněz si nemůže dovolit odmítnout vysvětlení biskupovi, pokud bys podala stížnost. Určitě by se tvůj problém řešil. Tak je to takové divné, že právě tebe nikdo neslyšel, nevyslyšel, no nevím.....

Mlžíš, mlžíš, mlžíš

Je k zamyšlení, proč to děláš


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 19. listopad 2010 @ 04:49:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Divné to jednání bylo, proto ani mé popsání té situace nemůže být jiné - popisuji právě tu "divnost"...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 19. listopad 2010 @ 04:49:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Divné to jednání bylo, proto ani mé popsání té situace nemůže být jiné - popisuji právě tu "divnost"...


]


Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 14. listopad 2010 @ 13:45:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle, 
neřekla jsi, proč ti nepodá farář eucharistii, proč nemůžeš učit náboženství a proč nemůžeš hrát na varhany.
Eucharistii ti nepodá kněz v případě, že tě osobně zná a ví o důvodu, proč ti ji nemůže podat.

Já ho nevím.

Tak o čem tu vlastně diskutuješ a nad čím lkáš? Nad jakou nespravedlností římskokatolické církve lkáš?

Pokud ti kněz, který tě osobně zná nepodá eucharistii, tak je tu přece děkan, biskup, papež. Máš přece možnost nechat přezkoumat skutečnost, že ti někdo odmítl podat eucharistiii. To není obvyklé. Je tu nějaká zábrana. A tu tajíš, jde o tvé soukromé tajemství.

Takže já osobně si myslím, že mlžíš.

Pán Ježíš, je s tebou všude. Upři na něj svůj zrak a řeš svůj problém. Nemusíš ho řešit veřejně, ale řeš ho tak, ať netrápí tebe. Bůh tě nikdy neopustí.



Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 14. listopad 2010 @ 19:57:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eucharistii pravidelně přijímám - (ach jo)...


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 12:12:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle
Nikdo vlastně neví o co jde.


]


Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 14. listopad 2010 @ 22:50:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady si někdo dělá prču a lidi mu to žerou. Ty se musíš hodně nudit.



Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: lev v Neděle, 14. listopad 2010 @ 23:38:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle si prču nedělá a ty, aby ses nenudil, si přečti její předchozí články, abys věděl, o co se jedná!


]


Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 15. listopad 2010 @ 12:15:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, ale to se právě nedozvíš, o co jde. Někdo ji ublížil, ale je to její soukromé tajemství. Samozřejmě to chápu.

Hospodin je jeden. Určitě u něho najde pomoc, pokoj a radost.


]


Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 16. listopad 2010 @ 03:06:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milá brusle7,
když již víš, KDO Ti sundal ty brýle, tak již VÍŠ a ptát se opravdu NEMUSÍŠ,
jen je moc dobře, že jsi to řekla NAHLAS, takže o eufemismy NESTOJÍŠ, 
asi se ROLE včas obracejí a to je krásné a potěšující, vzpomínám nmn, neměli ho a již ho má TEN PRAVÝ 
zdravím


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 17. listopad 2010 @ 08:56:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Heleno
Když navážeš vztah s Hospodinem a neopíráš se o lidi - nemusíš sundávat a nasazovat brýle.
Je psáno - nedoufej v knížata v člověka........


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolíkům: Už se nebudu ptát (VII.) - nová konverze (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 17. listopad 2010 @ 16:01:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
lidské spolky, nejen nasazují optiku, ale i udidla...


]


Stránka vygenerována za: 0.71 sekundy