Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 162, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 518 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116599530
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli?
Vloženo Úterý, 23. listopad 2010 @ 11:08:58 CET Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Byli jsme přeneseni z království tmy do království světla. Ze smrti do života. Uvedu krátký příměr. Pokud někdo emigroval z komunistického Československa (království tmy), třeba do Rakouska (království světla) – uznávám, že jde o jen příměr nedokonalý - měl jistotu, že v tomto království je.

 Nemusel denně vyběhávat spoustu nových a nových formalit, byl prostě v Rakousku. Pokud dostal statut uprchlíka, mohl s jistotou prohlásit – jsem „zachráněn“. Nemusel žít v nejistotě, nemusel denně odrecitovat stokrát Rakouskou ústavu, zpívat denně hymnu nebo pětkrát denně chválit Bruna Kreiského. A nyní se reformovaní smějí a katolíci se zlobí....

Jenže, pokud dotyčný začal porušovat zákony, krást a prostě nechoval se podle pravidel Rakouského správního systému, byl jednoho dne vyhoštěn do Československa. Mohl si pak stokrát říkat, jednou v Rakousku, navždy Rakousku. Nebylo mu to nic platné. Byl zpět tam, odkud vzešel. Jak říká jedno přísloví, pes se vrátil ke svému zvratku a umytá svině se opět válí v bahně. Nyní se zase katolíci smějí a reformovaní budou tvrdit, že tento člověk nikdy v Rakousku nebyl, byl vždy „psem“ a „sviní“, která si jen myslela, že je v Rakousku.

Jenže:

- Tento člověk v Rakousku byl! Měl statut uprchlíka, stejně jako jsme my adoptováni za syny (nejsme syny od přirozenosti).

- Tento člověk pak ovšem v Rakousku už zase nebyl, byl vyhoštěn zpět, odkud pocházel, protože si nedovedl svobody vážit.

- Takže je naprosto a jasně možné říci: Jsem spasen a mám jistotu spásy, pokud jsem v Rakousku! Není třeba v to jen doufat nebo mít svatou nejistotu. Člověk to může vědět!

- Jenže pokud budu porušovat zákony této země, kde jsem získal azyl, budu vyhoštěn, pak jednoduše o tuto záchranu přijdu. Nebudu již mít to, co jsem evidentně měl.

Vím dobře, co řeknou kalvinisti, kteří každý verš Písma o odpadnutí křesťanů nutně, z hlediska svého předporozumění, musí vyložit tak, že daný odpadlík nikdy Kristu nepatřil. Prostě odpadl od něčeho, co nikdy před tím neexistovalo. Je to odpadlík od svého odpadlictví, což je protimluv. Ten, kdo ovšem Bibli věří tak, jak je napsaná, ten porozumí.

Takže milí kalvinisti, zkuste se do Písma podívat bez vašeho předporozumění a číst ho tak, jak je, nikoliv skrze Instituci, skrze ZoD, skrze výklady Petra Masterse, Johna Pipera a dalších. Je lépe být realista, než mít falešnou jistotu.

Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Úterý, 23. listopad 2010 @ 13:43:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to škoda, že  tahle úvaha je zaslána anonymně, protože se nedozvím reakci autora na mé doplnění. To spočívá v tom, že já se cítím být v Rakousku, které je (v mém pojetí ) velmi tolerantní a ač ví, že se dopouštím nepravosti, zároveň ví, že tyhle své nepravosti sám odsoudím a budu jich litovat, pokud se tak u některých dosud nestalo. Nebudu je však nikdy moci popřít. Rakousko se mnou zatím má trpělivost, kterou však já stále pokouším, tu vědomě, tu bezděky. Jak to tedy se mnou nakonec dopadne je pro mne tajemstvím, ale  svým způsobem zároveň motivaci. Tvrdit svým spolupachatelům, že to musí se mnou dopadnout dobře, by však byla ode mne neskonalá drzost. Alespoň vůči představitelům Rakouska, když už ne vůči ostatním migrujícím.



Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 23. listopad 2010 @ 14:09:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Díky Bohu, že Boží děti nejsou adoptované, nýbrž Boží vlastní, narozené z Boha/Ducha, jsou také Božím vlastnictvím, součástí Boží rodiny víry a přeneseny do Království milovaného Syna Božího/Syna Boží lásky, jejich Pána Ježíše Krista. A když udělají něco nepatřičného, je tu v rámci rodiny i Království řešení, k němuž jsou vedeny Pomocníkem, Rádcem a Utěšitelem, Jemuž/Jehož lásce nelze odolat a která si také umí poradit s případnou neposlušností či vzpourou Božích dětí, které nejsou/nezůstanou bez Otcovské výchovy.

Z výše zmíněného vyplývá, že v článku uvedený případ/příměr není jen nedokonalý, ale kulhá na obě nohy. Tož tak.

willy



Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 24. listopad 2010 @ 18:17:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tož se divím, že když se vzbouřila třetina andělů (a to prosím v nebi!), že Bůh nevzal rákosku a nepřehnul je přes koleno a byla by uplatněna Otcovská výchova. Stalo se něco jiného, všichni propadli peklu a to z jednoho prostého důvodu, pohrdli dokonalostí boží a věčným životem. Takže co jiného čeká toho kdo udělá totéž a z toho "Rakouska" zvedne sám od sebe kotvy nebo ho vyrazí za trvalé porušování zákonů. Článek byl dobrý a tvoje připomínka mimo.
rastan


]


Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 24. listopad 2010 @ 20:46:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tož to bude tím, že andělé nejsou Boží děti, nýbrž služebníci Boží a služební duchové Božích dětí! Výchova je určena dětem nikoli jejich sluhům, kteří nejsou součástí Boží rodiny.

Jenom Bůh je dobrý, všichni ostatní jsou mimo, pokud nejsou v Něm, tj. v Bohu Otci a našem Pánu Ježíši Kristu!

Komentovat špatně zvolený příměr nemá smysl.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 13:03:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

I andělé jsou Boží děti! Každý, kdo dělá Boží vůli, je z Něho!

Tenhle blud je hodně rozšířen - někteří si myslí, že andělé jsou roboti, ale není to tak:

1. Mojžíšova 6,4  Za oněch dnů, kdy synové Boží vcházeli k dcerám lidským a ty jim rodily, vznikaly na zemi zrůdy, ba ještě i potom. To jsou ti bohatýři dávnověku, mužové pověstní.

Tohle je právě o andělích, viz Henochova kniha - spis, z něhož je citováno i v Písmu (Juda 14)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 14:57:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Zajímalo by mne, kým jsou podle Willyho i jiných podobně smýšlejících tito Boží synové:

4  Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi? Pověz, víš-li něco rozumného o tom.
5  Víš, kdo stanovil její rozměry, kdo nad ní natáhl měřicí šňůru?
6  Do čeho jsou zapuštěny její podstavce, kdo kladl její úhelný kámen,
7  zatímco jitřní hvězdy společně plesaly a všichni synové Boží propukli v hlahol? (Job 38)




]


Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 23. listopad 2010 @ 16:40:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj příbuzný uprchl v roce 1968 do Švýcarska, odkud se dostal do USA. Po 17 letech získal americké státní občanství. Pak, ještě za komunistického režimu, přijel k nám na návštěvu. Byl však již občan USA, nikoliv ČSSR. Kdyby přijel bez amerického pasu, šel by do vězení. Takhle byl občan jiné, svobodné, země.



Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. listopad 2010 @ 18:20:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Bratři, všichni spolu mě napodobujte. Hleďte na ty, kteří chodí tak, jak nás máte příkladem. Neboť mnozí, o nichž jsem vám často říkal, a nyní to pravím s pláčem, žijí jako nepřátelé Kristova kříže; jejich koncem je zahynutí, jejich bohem je břicho a jejich sláva je v jejich hanebnosti; ti myslí na to, co je pozemské.

  Vždyť naše občanství je v nebesích, odkud také dychtivě očekáváme Zachránce, Pána Ježíše Krista, který přetvoří tělo naší poníženosti ve stejnou podobu těla jeho slávy působením, kterým je mocen si také všecko podmanit.


  Přiznám se, že jsem nikdy neslyšel, že by USA vyhostily svého občana do cizí země. Neslyšel jsem to ani o Rakousku, Švýcarsku ani jiné podobné zemi. Možná jsem to jen nezaslech a je to běžná praxe vyhostit vlastní občany do cizí země, nevím. Pokud vím, kdysi tohle praktikovala Anglie když vyhošťovala nepohodlné občany do Austrálie. Ale to byla tehdy součást Anglie.


]


Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 23. listopad 2010 @ 17:04:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně se ten článek docela líbí.
Vysvětluje  v podobenství to, co se já snažím některým zde už léta vysvětlit.

Proti takovému "spasení" jako katolík nemám námitek. Věčná spása je však ještě cosi jiného.



Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 24. listopad 2010 @ 17:46:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Bohu se nelíbí, poněvadž o Něm vydává špatné, křivé a nepravdivé svědectví!

Iz 55:6-8 Hledejte Hospodina, dokud se dává najít, volejte ho, dokud je blízko. Ať ničema opustí svou cestu a zlý člověk své úmysly,
)
a
b
c
a
Iz 9:12
;
Dt 4:29
;
Jr 29:13
;
Am 5:4
b
Sk 17:27
c
Jr 33:3
66
a
ať se navrátí k Hospodinu, a On se nad ním slituje - k našemu Bohu, protože je připraven mnoho odpustit. Vždyť moje myšlení nejsou myšlení vaše, ani vaše cesty nejsou cesty mé, je Hospodinův výrok.
d
e
a
Iz 53:6
;
Iz 42:24
;
Ž 1:1
;
Jr 2:23
;
Jr 7:23
::
b
Př 6:18
;
Př 19:21
!
c
Iz 44:22
;
Jr 3:14
;
Jr 4:1
;
Oz 3:5
d
Iz 54:8
e
Iz 43:25
srv;
L 15:11
-
L 15:24
;
Dt 29:19
!::
t10

b

c



]


Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 24. listopad 2010 @ 17:50:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jak se to omylem odeslalo bez ú/opravy, takže oprava:

Iz 55:6-8 Hledejte Hospodina, dokud se dává najít, volejte Ho, dokud je blízko. Ať ničema opustí svou cestu a zlý člověk své úmysly, ať se navrátí k Hospodinu, a On se nad ním slituje - k našemu Bohu, protože je připraven mnoho odpustit. Vždyť moje myšlení nejsou myšlení vaše, ani vaše cesty nejsou cesty mé, je Hospodinův výrok.

willy


]


Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 23. listopad 2010 @ 18:12:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
       Vyhoštěn zpět. Ano, protože je kam. V podstatě jde stále o cizince, v Rakousku se nenarodil, neposlouchá rakouské zákony, pryč s ním. Proč ne, je přece kam, do jeho původní vlasti, do Čech. Ale jak je to s člověkem, jenž se v Rakousku narodil? Co s ním? Je to Rakušan ať dělá co dělá. Bude bit, ale nebude vyhoštěn, není kam jej vyhostit. Rakušanem navždy. My jsme se do Rakouska nedobelhali vlastními silami. Byli jsme do něj (a jinak to nejde, protože jiné Rakousko, do kterého se dá dojít ze svých sil neexistuje), my jsme byli do něj přeneseni Otcem. Starý člověk zemřel, byl ukřižován a my jsme byli znovuzrození do nového života v jiné zemi. Zákony země máme napsané do svých srdci, toužíme konat Jeho vůli, Jej velebit, Jemu se líbit. Falešná jistota, která je zde bita, je jen prachobyčejná nedůvěra Jemu. Co Bůh očistil, je čisté. 



Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 23. listopad 2010 @ 19:01:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." není kam jej vyhostit."...

Rakušan, který se chová hanebně, půjde do věčného zavržení (do vězení, jako Fric, věznitel a prznitel).


]


Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 24. listopad 2010 @ 14:39:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Takže slova typu: nové stvoření, nové narození, zákony vepsané do srdce, jsme Jeho dílo, co započal i dokonči, On způsobuje chtění i činění, to je jen takový folklor, slova bez významu? Ono se tedy asi nic nestalo, my si jen tak namlouváme, že jsme nové stvoření, že Jeho zákony máme vepsané do naších srdci.....? No pokud bych si to namlouval, potom, ano, musí to byt dřina byt svatý jako je svatý On. Ale proč to já tak vůbec nepociťují? Já toužím poznávat Jeho vůli, Jeho vůli činit, celou svou bytosti, nic jiného mne nezajímá, než On. Jak se to stalo? Že by Jeho moc? Že by On? :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 24. listopad 2010 @ 15:13:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

hezky, dobře, správně a výstižně napsáno. Ale ten kdo to neprožil, kdo nezná Boží lásku a moc Božího evangelia ti vůbec nemusí věřit tvé prožitky a z různých důvodů je může zpochybňovat, ať už sám od sebe nebo použit nepřítelem.

Pán s tebou.

willx


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 24. listopad 2010 @ 16:42:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Však já jsem také nevěřil, zpochybňoval, nechápal :-) A vím kdo otvírá. Proto prosím Pána o Jeho milost, o moudré slovo pro ty, co ještě nepoznali. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůl (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 24. listopad 2010 @ 17:39:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, Karle,

takže chvála Pánu za Jeho milost. I já prosím o Boží milost pro ty, kdo ještě neuvěřili, nepoznali a nechápou. Amen.:-)

Milost s tebou.

standa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 24. listopad 2010 @ 18:38:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když si tak pěkně vyměňujete chvály, prosím o vysvětlení

Lukáš 8:11  Jestiť pak podobenství toto: Símě jest slovo Boží.
12  A kteréž padlo podle cesty, jsou ti, kteříž slyší, a potom přichází ďábel, a vynímá slovo z srdce jejich, aby nevěříce, spaseni nebyli.
13  Ale kteříž na skálu, ti když slyší, s radostí příjímají slovo, a tiť kořenů nemají; ti na čas věří, a v čas pokušení odstupují.
14  Kteréž pak mezi trní padlo, tiť jsou, kteříž slyšíce, a po pečování a zboží a rozkošech života jdouce, bývají udušeni, a nepřinášejí užitku.
15  Ale kteréž padlo v zemi dobrou, ti jsou, kteřížto v srdci ctném a dobrém, slyšíce slovo, zachovávají je, a užitek přinášejí v trpělivosti.

Židům 10:28  Kdož by koli pohrdal Zákonem Mojžíšovým, bez lítosti pode dvěma neb třmi svědky umírá.
29  Což se vám zdá, jak přísnějšího trestání hoden jest ten, kdož by Syna Božího pošlapával a krev smlouvy, kterouž byl posvěcen, za nehodnou drahého vážení by měl, a duchu milosti potupu učinil?
30  Známeť zajisté toho, jenž řekl: Mně pomsta, já odplatím, praví Pán. A opět: Pán souditi bude lid svůj.
31  Hroznéť jest upadnouti v ruce Boha živého.

Židům 6:4  Nebo nemožné jest jednou již osvíceným, kteříž i zakusili daru nebeského, a účastníci učiněni byli Ducha svatého,
5  Okusili také dobrého Božího slova, a moci věka budoucího,
6  Kdyby padli, zase obnoviti se ku pokání, jakožto těm, kteříž opět sobě znovu křižují Syna Božího, a v porouhání vydávají
.

Skutky apoštolské 20:29  Nebo já to jistotně vím, že po mém odjití vejdou mezi vás vlci hltaví, kteříž nebudou odpouštěti stádu.
30  A z vás samých povstanou muži, jenž budou mluviti převrácené věci, aby obrátili učedlníky po sobě.
31  Protož bděte, v paměti majíce, že jsem po tři léta nepřestával dnem i nocí s pláčem napomínati jednoho každého z vás.

1 Timoteovi 1:18  Totoť přikázání poroučím tobě, synu Timotee, totiž abys podle předešlých o tobě proroctví bojoval v tom dobrý boj,
19  Maje víru a dobré svědomí, kteréžto někteří potrativše, zhynuli u víře.
20  Z nichžto jest Hymeneus a Alexander, kteréž jsem vydal satanu, aby trestáni jsouce, učili se nerouhati.

2 Timoteovi 2:17  A řeč jejich jako rak rozjídá se. Z nichžto jest Hymeneus a Filétus,
18  Kteříž při pravdě pobloudili od cíle, pravíce, že by se již stalo vzkříšení, a převracejí víru některých.
19  Ale pevný základ Boží stojí, maje znamení toto: Znáť Pán ty, kteříž jsou jeho, a opět: Odstup od nepravosti každý, kdož vzývá jméno Kristovo.
20  V domu pak velikém netoliko jsou nádoby zlaté a stříbrné, ale také dřevěné i hliněné, a některé zajisté ke cti, některé pak ku potupě.
21  Protož jestliže by se kdo očistil od těch věcí, bude nádobou ke cti, posvěcenou, a užitečnou Pánu, ke všelikému skutku dobrému hotovou.

rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 24. listopad 2010 @ 21:31:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Kalvinismus versus ...co já vím jak se to jmenuje :-) Třeba zde: "Protož jestliže by se kdo očistil od těch věcí, bude nádobou ke cti, posvěcenou." a "Což nemá hrnčíř ve své moci hlínu, aby z téže hroudy učinil jednu nádobu ke cti a druhou k hanbě?" Tak jak je to? Já jsem se stál a stávám nádobou posvěcenou vlastní píli, nebo takto činí Bůh? Nebo zde: Fp 2,13 "...s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svou záchranu. Neboť Bůh je ten, který ve vás působí i chtění i činění podle své dobré vůle." V první větě abychom my činili, v druhé abychom zjistili, že činí On. To je uzel, co? A nemám s ním problém, s bázní a chvěním uvádím ve skutečnost svou záchranu. A pak třeba ještě slovo, které mnozí nemohou: "Vyvolil jsem vás". A to tam není jen jednou. Aby toho nebylo málo tak ještě toto: Modlete se, proste, tlučte. Cožpak lze uprosit Všemohoucího a Vševědoucího? A přesto nás On k tomu vyzývá. Prostě, na svou rozumnost nespoléhej, ale doufej v Hospodina. Je to veliký průšvih, když se spoléhám na Něj, na to, že On dokonči dílo, které On započal? Že On nalomenou třtinu nedolomí? Že On je věrný, když já jsem nevěrný? Kdo je na tom lépe, ten kdo spoléhá v tomto všem na Hospodina, nebo ten, kdo spoléhá na sebe? Pokud bych měl svůj osud ve svých rukou já, nebyl bych si vůbec jist, nebyl bych si jist ničeho. Že by to byl ten rozdíl mezi námi? Absolutní důvěra Jemu, která způsobuje vítězství? Která přemáhá svět? Já vím, není to odpověď, kterou bys asi očekával, jsou věci na které je můj rozum zatím krátký. Ale doufání v Hospodina nese ovoce, ne naše rozumnost :-) Nese, nejsou to planá slova, ale skutečnost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i pr (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 28. listopad 2010 @ 18:10:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne, dočetl jsi tady někde v mém příspěvku, že spoléhám na sebe? Důležitým bodem nebo zdrojem nedorozumění je Kalvínovo tvrzení, že Adamovým pádem, člověk duchovně zemřel a proto není schopen uvěřit ze své vůle. Je to proto, že Bůh řekl prvním lidem, když budete jíst zemřete, ale oni nezemřeli hned a proto ta definice o duchovní smrti, což je špatně. Pan Steiger v Zápasu o duši argumentoval tím, že doslovně mrtvý člověk také nemůže nic vykonat, pardon, ale tento příměr je pitomost. Je zajímavé, že první lidé zemřeli duchovně a přesto vzývali Hospodina

Genesis 4:25  Poznal pak ještě Adam ženu svou, i porodila syna a nazvala jméno jeho Set; nebo řekla: Dal mi Bůh jiné símě místo Abele, kteréhož zabil Kain.
26  Setovi pak také narodil se syn, a nazval jméno jeho Enos. Tehdáž začalo se vzývání jména Hospodinova.

Duchovně mrtví vzývali jméno Hospodinovo?

Dále, pokud naše uvěření a spása je plně v rukou Boha a člověk nemá v tom žádný úděl pak mi vysvětli

Genesis 4:6  I řekl Hospodin Kainovi: Proč jsi se tak rozpálil hněvem? A proč jest opadla tvář tvá?
7  Zdaliž nebudeš příjemný, budeš-li dobře činiti? Pakli nebudeš dobře činiti, hřích ve dveřích leží; a pod mocí tvou bude žádost jeho, a ty panovati budeš nad ním.

Jak je to možné, že duchovně mrtvý člověk má panovat nad dobrým a zlým konáním?

Dále pan Steiger v posledním ZoDu vysvětloval, že všichni nejsou všichni. Bůh chce, aby všichni byli spaseni, kalvinisté ti ne, ti dávaji spásu jenom vyvoleným.

1 Timoteovi 2:4  který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy.
5  Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
6  který dal sám sebe jako výkupné za všechny lidi. Toto svědectví přišlo v pravý čas,

Pokud Bůh chce, je tady někdo kdo nechce. Bůh svoji záchranu v Kristu nabízí všem lidem, osloví každého člověka a záleží kdo uchopí ti nabízenou ruku ke smíru, protože kod odmítá pomoc boží stává se Jeho nepřítelem. Proto já věřím ve spolupráci Bůh - člověk, Bůh nabízí a oslovuje člověka, člověk se rozhoduje zda odpoví kladně či záporně. Pokud by všechno bylo na Bohu a jenom On rozhodoval o spáse či záhubě, pak by to byle nespravedlnost a lidé by byli podobni loutkám na provázku.
Další problém je, že Bůh dobře ví jak každý člověk se rozhodne, proto ty slova o nádobách, o smilování nad určitými lidmi atd.
rastan



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 16:03:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Myslím, že se oba shodneme na tom, že jak pro kalvinismus, tak pro arminianismus lze najít v Písmu slušnou řádu veršů. A pak se s nimi můžeme tlouct po hlavě až zjistíme, že se navzájem osočujeme, že se nenávidíme, že se urážíme. A tak možná budeme mít jasno v otázce jak je to s naší svobodnou vůli, ale stejně budeme vedle jak ta jedle. Já se dohadovat nechci, ze zkušenosti vím, že se stejně nedohodneme. O tom už toho bylo napsáno mnoho. Sám to vidíš na těch nádobách, jak se to dá pěkně vyložit, aby to pasovalo jak tobě, tak mi. Pokud je to s nimi tak jak píšeš, něco mi v tom nehraje. Že Bůh ví, jak se člověk rozhodné, to bezpochyby, ale když budeš tvrdit, že se pak Bůh rozhodné podle toho (jednu nádobu udělá ke cti, druhou k hanbě), tak si uvědom, že tím, že udělí/neudělí milost, tím nutně rozhodování člověka ovlivni. A máš zde začarovaný kruh :-) 
      Mi osobně je bližší kalvinismus, ale přiznávám, že na mnohé ještě hledám odpověď. Jako třeba na toto:"Proč si Bůh na nás ještě stěžuje?" Ale mohu ti říct, že Pavlová odpověď je pro mne dostatečná: "Člověče, kdo vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Což výtvor řekne svému tvůrci: ‚Proč jsi mě udělal takto?‘ Což nemá hrnčíř ve své moci hlínu...". Chápu, že pro mnohé to je nestravitelné, ale je třeba si uvědomit rozdíl mezi námi a Bohem. Nepochybuji o tom, že Jeho soud bude naprosto spravedlivý. A my na tento soud řekneme jen amen. Nepochybují o tom, že On ví co dělá a že své stvoření má od začátku do konce pevně ve svých rukou. Jen našemu omezenému poznání se to někdy trochu nezdá.
        


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 16:05:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
       Myslím, že se oba shodneme na tom, že jak pro kalvinismus, tak pro arminianismus lze najít v Písmu slušnou řádu veršů. A pak se s nimi můžeme tlouct po hlavě až zjistíme, že se navzájem osočujeme, že se nenávidíme, že se urážíme. A tak možná budeme mít jasno v otázce jak je to s naší svobodnou vůli, ale stejně budeme vedle jak ta jedle. Já se dohadovat nechci, ze zkušenosti vím, že se stejně nedohodneme. O tom už toho bylo napsáno mnoho. Sám to vidíš na těch nádobách, jak se to dá pěkně vyložit, aby to pasovalo jak tobě, tak mi. Pokud je to s nimi tak jak píšeš, něco mi v tom nehraje. Že Bůh ví, jak se člověk rozhodné, to bezpochyby, ale když budeš tvrdit, že se pak Bůh rozhodné podle toho (jednu nádobu udělá ke cti, druhou k hanbě), tak si uvědom, že tím, že udělí/neudělí milost, tím nutně rozhodování člověka ovlivni. A máš zde začarovaný kruh :-) 
      Mi osobně je bližší kalvinismus, ale přiznávám, že na mnohé ještě hledám odpověď. Jako třeba na toto:"Proč si Bůh na nás ještě stěžuje?" Ale mohu ti říct, že Pavlová odpověď je pro mne dostatečná: "Člověče, kdo vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Což výtvor řekne svému tvůrci: ‚Proč jsi mě udělal takto?‘ Což nemá hrnčíř ve své moci hlínu...". Chápu, že pro mnohé to je nestravitelné, ale je třeba si uvědomit rozdíl mezi námi a Bohem. Nepochybuji o tom, že Jeho soud bude naprosto spravedlivý. A my na tento soud řekneme jen amen. Nepochybují o tom, že On ví co dělá a že své stvoření má od začátku do konce pevně ve svých rukou. Jen našemu omezenému poznání se to někdy trochu nezdá.
        


]


Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 23. listopad 2010 @ 18:17:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Petrův 1,7:
Jestliže vzýváte jako Otce toho, kdo nestranně soudí každého podle jeho skutků, prožijte v bázni čas svého přebývání v cizině.

Jelikož mám jistotu, že teď přebývám v cizině, mám také jistotu, že můj skutečný domov je jinde. Ne že se až po smrti uvidí, kde vlastně bydlím. Jsem občan, ne uprchlík. Uprchlík byl Ježíš, Josef a Marie v Egyptě. Měli jistotu, že jejich domov je Nazaret.



Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. listopad 2010 @ 18:21:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jak říká jedno přísloví, pes se vrátil ke svému zvratku a umytá svině se opět válí v bahně.

  To se říká velmi, velmi výstižně.



Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 24. listopad 2010 @ 17:03:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže autor se stydí a bojí přiznat i svou přezdívku, ani se nedivím, má se zač stydět.

Jenže, pokud dotyčný začal porušovat zákony, krást a prostě nechoval se podle pravidel Rakouského správního systému, byl jednoho dne vyhoštěn do Československa.

Jasný důkaz toho, že autor vůbec nerozumí Písmum nového zákona a pouze opakuje učení nějakého náboženského systému. 

Už ten nadpis hovoří sám za sebe.  Snaží se nám vsugerovat dojem, že někdo, kdo byl spasen z milosti Boží se snad chce dobrovolně této milosti zříct. Už jsem slyšel dost nesmyslů, ale ten je kardinální. To může napsat jen někdo, kdo milost Boží nikdy neobdržel a proto netuší o čem vůbec hovoří.



Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 24. listopad 2010 @ 18:30:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.........„Miloval jsem tě odvěkou láskou, proto jsem ti tak trpělivě prokazoval milosrdenství. Jeremiáš 31-3

Může Bůh zavrhnout věřícího, jenž ve svém životě jako křesťan selhal?
Může vykoupený Páně za nějakých okolností opět ztratit své spasení a nakonec zahynout?
Jaká je Boží odpověď na věc?

Když se podíváme na svůj uplynulý život, musí asi každý věřící se zahanbením hledět k zemi, jakmile v jeho srdci vyvstane otázka:  Činil jsem vždy Boží vůli?
Ale mohou naše chyby nějakým způsobem ovlivnit Boží radu milosti vůči nám?
Přestane nás Bůh milovat?
Vymaže naše jméno z Knihy života a vrátí nás zpět tam, kde nás nalezl?
Ne! Nikdy!
Vyvolil nás v Kristu před založením světa, abychom před Ním byli svatí a bez výtky v lásce. Omilostnil nás v tom Milovaném.
Umyl nás, posvětil, ospravedlnil. Zapečetil nás Duchem svatým.
Toto vše zůstává pro věčnost, neboť Bůh je věrný, ať už je Jeho lid jakýkoliv. Ve své spravedlivé vládě nás sice provádí kázní, jako kdysi prováděl kázní izraelský národ. Avšak svou radu milosti nikdy nezvrátí.

Římanům 11:29   Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná.


A tak jsou všechna naše požehnání zajištěna ve vzkříšeném Kristu a Otec nás miluje tak, jako jako miluje svého Syna.



Re: Re: Je možné se spásy zříci nebo se drží člověka i proti jeho vůli? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. listopad 2010 @ 16:52:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Může vykoupený Páně za nějakých okolností opět ztratit své spasení a nakonec zahynout?
Jaká je Boží odpověď na věc?"...


(Zj 3,5)
Kdo vítězí, bude se oblékat bílým rouchem a jeho jméno nikdy nevymažu z knihy života, ale vyznám jeho jméno před tváří svého Otce i před jeho anděly.

Řečeno lidovým jazykem, pokud žiješ v přátelství s Bohem v milosti posvěcující -  vítězíš. To je podmínka nevymazání z knihy života a taky záruka v Božím přislíbení..


(Zj 22,19)
A kdyby někdo ubral ze slov knihy tohoto proroctví, Bůh odejme jeho díl z knihy života a ze svatého města a z těch věcí, které jsou zapsány v této knize.

Pokud nežiješ podle Božího řádu - nevítězíš.
Jak vidíš, takového může Bůh klidně vymazat z knihy života.


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy