Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476365
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Věk království a věk milosti.
Vloženo Sobota, 27. listopad 2010 @ 14:12:37 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Lukáš 1,32-33.
Jak jsem již napsal ve svém posledním článku, mnozí naši předchůdci ve víře si uvědomili, že v Písmu lze rozpoznat několik věků, navzájem se co do podmínek lišících. Kdokoliv toto rozdělení nerespektuje, je prakticky pro něho velmi obtížné se správně v Písmu orientovat, natož vědět co je pro něj osobně závazné.

Proroci starého zákona prorokovali, že na vladařském stolci v Jeruzalémě zasedne syn Davidův a ustanoví království slávy a pokoje, a převezme vládu nejen v Izraeli, ale vládu nad celým světem. Jak proroci, tak současníci Ježíše očekávali příchod krále v moci. Jenže on nepřišel v takové moci, jak očekávali, a tak jak tehdy, tak i dnes mnozí nechápou jeden ze základních principů jednání Boha s člověkem.

Matouš popisuje Ježíše jako krále, Marek jako služebníka a Lukáš jako člověka. Pokud nevíte, tak ani jedna z těchto možností nedává člověku, který takto uvěří v Ježíše, věčný život. Matouš 16,13-20. Naopak Ježíš zakázal učedníkům komukoliv říkat, že on je mesiáš. Proč???

Odpověď je jednoduchá, protože hovořil o příchodu království Nebes, Božího na zem. A kdo chce mít podíl na tomto království, musí dodržovat pravidla tohoto království. Viz kázání na hoře, na poli atd. o těchto podmínkách hovoří Matouš, Marek a Lukáš. Ani jeden z těchto tří apoštolů nehovoří o znovuzrození. A ještě dlouho tomu tak bylo. Skoro až do konce 1 století. Přesněji až do doby, kdy byl zbořen chrám v Jeruzalémě. Dokud totiž stál chrám, byla možnost, že židé se obrátí a přijmou Ježíše jako krále. A dokud tato možnost byla, bylo zároveň skrze apoštoly a další kázáno království Boží a o Pánu Ježíši Kristu. Skutky 28,30.  

Uvědomte si, že skoro všechny listy Nového zákona, kromě Janových listů, byly napsány před zbořením chrámu. A proto tyto listy vždy hovoří o království Božím a podmínkách pro vstup do něho, a vždy to bylo určeno pro věřící ze židů, a o Pánu Ježíši Kristu, což vždy bylo určeno věřícím z pohanů.

Až byl chrám v Jeruzalémě zbořen Římany, dostalo se Janovi zjevení, jak má doplnit kánon Nového zákona a tak uzavřít jeho zjevení. Dříve to nebylo možné.

Když byl totiž Ježíš jako král židů národem odmítnut (nechtěli takového krále), tak byl zbořen chrám, a období věku království bylo přerušeno.

Římanům 11,11-15. 25.

Nastalo období milosti Boží. A proto pravidla pro vstup a život ve věku království nejsou v této době aktuální.


Podobná témata

Zamyšlení

"Věk království a věk milosti." | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 09:38:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak by se mohli obrátit a uvěřit v Ježíše kdyby nevěděli že je Mesiáš, kdyby dál věřili v krále který přijde v moci a slávě ? Ježíš zakazoval o sobě a o svých zázracích mluvit v době než přišla Jeho hodina, například v Káni Galilejské. To znamená předtím než přijal Janův křest. Pokud tak učinil někdy i potom tak k tomu možná byly nějaké zvláštní důvody, vyplývající ze situace. Nebo možná  chtěl aby na to lidi přišli sami, na základě toho co viděli a slyšeli.



Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 14:16:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo možná  chtěl aby na to lidi přišli sami, na základě toho co viděli a slyšeli.

A ty znáš nějakého člověka, který na to přišel sám? Tak to by byl první a jediný na světě.



]


Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 14:33:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastevci a chudí lidé, celníci, nevěstky, Samaritáni, Římani, pastevci, malomocní a dokonce i slepí od narození......Mnoho lidí uvěřilo na základě přímého kontaktu. Řekli si tak tohle je ten Davidův syn který má přijít a který nám může dát cokoliv bude chtít. Kdyby jim byl někdo o něm vyprávěl tak by nad tím třeba mávli rukou a řekli si takových už bylo. Vzpomněl jsem si jak mne často odradí reklama na nějaký film nebo věc a když to pak uvidím na vlastní oči tak si říkám že je dobrá. Svědectví může prokázat i medvědí službu.



]


Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 20:05:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


To jsou hrozné bludy.



Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 20:22:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A stále si myslíš, že aj Gregovo učenie je bludné?


]


Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 21:37:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

V něčem jo.


]


Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 22:41:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A Gregovo učenie o vstupe do kráľovstva a rozdelení spásy na večnú a spásu v kráľovstve, je menej hrozne bludné?

Poslala som sem kvôli tomu teraz jeden článok. Keď ho zverejnia, môžeš sa potom k nemu vyjadriť (ale nemusíš).


]


Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 22:21:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někteří žijí jako v bublině ,jakoby ve snu o snu a umí o své "dispenzacionalistické bublině"  dlouhosáhle psát. Můžou si myslet že to jsou skutky Kristovy,ale nejsou. Rosmano s Bylinou, a někteří další bratří, kteří jsou účastníci Božího království,se jen té jejich " bublinky" umí dotknout. Není to z jejich strany zlé ,právě naopak ,je to dobře. Trpělivě  je napomínají ,aby svůj život neprospaly,podobně jako nerozumné panny ...Bum... a je po dispenzacionalistické bublině...


Žd 4,1 Střezme se, aby o někom z vás neplatilo, že v čase, dokud zaslíbení trvá, promeškal vstup do Božího odpočinutí.


]


Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 21:19:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Tebou. Zajímalo by mě, kam na to chodí.


]


Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 21:40:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Bylino,

vychází to z dispenzační teologie.

"Objevili" ji tuším Darbysté, u nás rozpracoval L. Křesina.  (Křesťanské sbory).


]


Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 22:31:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rosmano,

chci se zeptat , je to ten Křesina, co jej studuje Legulda? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 02. říjen 2012 @ 08:58:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj vlastiku,

myslím, že ano.  Oni jsou dva Křesinové, jestli se nepletu. Otec a syn. Co mám trochu o tom informací, oba byli (nevím, nakolik otec, syn určitě, a asi ještě je?) literárně plodní, jejich teologická východiska jsou myslím stejná, nevím, možná se jen někde málo liší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 02. říjen 2012 @ 21:01:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, a díky za reakci, Rosmano.

Jejich teologická východiska jsou tedy dispenzacionalistická.



]


Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy