|
Právě je 424 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Dzehenuti
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116476365 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Věk království a věk milosti.
Vloženo Sobota, 27. listopad 2010 @ 14:12:37 CET Vložil: Stepan |
poslal leonet Lukáš 1,32-33. Jak jsem již napsal ve svém posledním článku, mnozí naši předchůdci ve víře si uvědomili, že v Písmu lze rozpoznat několik věků, navzájem se co do podmínek lišících. Kdokoliv toto rozdělení nerespektuje, je prakticky pro něho velmi obtížné se správně v Písmu orientovat, natož vědět co je pro něj osobně závazné.
Proroci starého zákona prorokovali, že na vladařském stolci v Jeruzalémě zasedne syn Davidův a ustanoví království slávy a pokoje, a převezme vládu nejen v Izraeli, ale vládu nad celým světem. Jak proroci, tak současníci Ježíše očekávali příchod krále v moci. Jenže on nepřišel v takové moci, jak očekávali, a tak jak tehdy, tak i dnes mnozí nechápou jeden ze základních principů jednání Boha s člověkem.
Matouš popisuje Ježíše jako krále, Marek jako služebníka a Lukáš jako člověka. Pokud nevíte, tak ani jedna z těchto možností nedává člověku, který takto uvěří v Ježíše, věčný život. Matouš 16,13-20. Naopak Ježíš zakázal učedníkům komukoliv říkat, že on je mesiáš. Proč???
Odpověď je jednoduchá, protože hovořil o příchodu království Nebes, Božího na zem. A kdo chce mít podíl na tomto království, musí dodržovat pravidla tohoto království. Viz kázání na hoře, na poli atd. o těchto podmínkách hovoří Matouš, Marek a Lukáš. Ani jeden z těchto tří apoštolů nehovoří o znovuzrození. A ještě dlouho tomu tak bylo. Skoro až do konce 1 století. Přesněji až do doby, kdy byl zbořen chrám v Jeruzalémě. Dokud totiž stál chrám, byla možnost, že židé se obrátí a přijmou Ježíše jako krále. A dokud tato možnost byla, bylo zároveň skrze apoštoly a další kázáno království Boží a o Pánu Ježíši Kristu. Skutky 28,30.
Uvědomte si, že skoro všechny listy Nového zákona, kromě Janových listů, byly napsány před zbořením chrámu. A proto tyto listy vždy hovoří o království Božím a podmínkách pro vstup do něho, a vždy to bylo určeno pro věřící ze židů, a o Pánu Ježíši Kristu, což vždy bylo určeno věřícím z pohanů.
Až byl chrám v Jeruzalémě zbořen Římany, dostalo se Janovi zjevení, jak má doplnit kánon Nového zákona a tak uzavřít jeho zjevení. Dříve to nebylo možné.
Když byl totiž Ježíš jako král židů národem odmítnut (nechtěli takového krále), tak byl zbořen chrám, a období věku království bylo přerušeno.
Římanům 11,11-15. 25.
Nastalo období milosti Boží. A proto pravidla pro vstup a život ve věku království nejsou v této době aktuální.
|
Podobná témata
|
|
Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 09:38:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak by se mohli obrátit a uvěřit v Ježíše kdyby nevěděli že je Mesiáš, kdyby dál věřili v krále který přijde v moci a slávě ? Ježíš zakazoval o sobě a o svých zázracích mluvit v době než přišla Jeho hodina, například v Káni Galilejské. To znamená předtím než přijal Janův křest. Pokud tak učinil někdy i potom tak k tomu možná byly nějaké zvláštní důvody, vyplývající ze situace. Nebo možná chtěl aby na to lidi přišli sami, na základě toho co viděli a slyšeli. |
Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 14:16:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nebo možná chtěl aby na to lidi přišli sami, na základě toho co viděli a slyšeli.
A ty znáš nějakého člověka, který na to přišel sám? Tak to by byl první a jediný na světě.
|
]
Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 14:33:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pastevci a chudí lidé, celníci, nevěstky, Samaritáni, Římani, pastevci, malomocní a dokonce i slepí od narození......Mnoho lidí uvěřilo na základě přímého kontaktu. Řekli si tak tohle je ten Davidův syn který má přijít a který nám může dát cokoliv bude chtít. Kdyby jim byl někdo o něm vyprávěl tak by nad tím třeba mávli rukou a řekli si takových už bylo. Vzpomněl jsem si jak mne často odradí reklama na nějaký film nebo věc a když to pak uvidím na vlastní oči tak si říkám že je dobrá. Svědectví může prokázat i medvědí službu.
|
]
|
|
Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 20:05:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
To jsou hrozné bludy.
|
]
Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 21:37:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | V něčem jo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: twig v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 22:41:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A Gregovo učenie o vstupe do kráľovstva a rozdelení spásy na večnú a spásu v kráľovstve, je menej hrozne bludné?
Poslala som sem kvôli tomu teraz jeden článok. Keď ho zverejnia, môžeš sa potom k nemu vyjadriť (ale nemusíš).
|
]
Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 22:21:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Někteří žijí jako v bublině ,jakoby ve snu o snu a umí o své "dispenzacionalistické bublině" dlouhosáhle psát. Můžou si myslet že to jsou skutky Kristovy,ale nejsou. Rosmano s Bylinou, a někteří další bratří, kteří jsou účastníci Božího království,se jen té jejich " bublinky" umí dotknout. Není to z jejich strany zlé ,právě naopak ,je to dobře. Trpělivě je napomínají ,aby svůj život neprospaly,podobně jako nerozumné panny ...Bum... a je po dispenzacionalistické bublině...
Žd 4,1 Střezme se, aby o někom z vás neplatilo, že v čase, dokud zaslíbení trvá, promeškal vstup do Božího odpočinutí. |
]
Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 21:19:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Souhlasím s Tebou. Zajímalo by mě, kam na to chodí.
|
]
Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 21:40:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Bylino,
vychází to z dispenzační teologie.
"Objevili" ji tuším Darbysté, u nás rozpracoval L. Křesina. (Křesťanské sbory).
|
]
Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 22:31:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Rosmano,
chci se zeptat , je to ten Křesina, co jej studuje Legulda? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 02. říjen 2012 @ 08:58:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj vlastiku,
myslím, že ano. Oni jsou dva Křesinové, jestli se nepletu. Otec a syn. Co mám trochu o tom informací, oba byli (nevím, nakolik otec, syn určitě, a asi ještě je?) literárně plodní, jejich teologická východiska jsou myslím stejná, nevím, možná se jen někde málo liší. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věk království a věk milosti. (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 02. říjen 2012 @ 21:01:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj, a díky za reakci, Rosmano.
Jejich teologická východiska jsou tedy dispenzacionalistická.
|
]
|
|
|
|