Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 264, komentářů celkem: 429599, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505124
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pavlův zápas
Vloženo Sobota, 27. listopad 2010 @ 14:14:58 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

Ko 2:1-4 Chci, abyste věděli, jaký zápas vedu pro vás a pro ty, kdo jsou v Laodiceji, i pro všechny, kteří mne ani osobně/mou tvář v těle neviděli. Zápasím o to, aby byli povzbuzeni ve svém srdci a navzájem spojeni v lásce byli dovedeni do celého bohatství PLNÉ JISTOTY POROZUMĚNÍ, k plnému poznání Božího tajemství, Krista/tajemství Boha, Otce Kristova/tajemství Boha Otce a Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání. TOTO ŘÍKÁM PROTO, ABY VÁS NIKDO NEMÁTL ZDÁNLIVĚ PŘESVĚDČIVÝMI ŘEČMI!

v. 8 Hleďte, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofiiprázdný svod podle tradice lidí, podle živlů světa, a NE PODLE KRISTA.

v. 18-19 Ať vás nepřipraví o vítěznou cenu nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, kdo vstupuje do toho, co viděl/neviděl, bezdůvodně se nadýmá pod vlivem svého tělesného smýšlení a nedrží se Hlavy, z níž celé tělo, podporováno a drženo pohromadě klouby a spoji, roste Božím růstem.

Pavel zápasil za svaté v Kolosách a Laodiceji a dokonce za ty, kteří ho ani osobně neviděli, aby byli dovedeni do celého bohatství PLNÉ JISTOTY POROZUMĚNÍ a K PLNÉMU POZNÁNÍ BOŽÍHO TAJEMSTVÍ - KRISTA. Aby je nepřipravil o vítěznou cenu nikdo, kdo se nadýmá pod vlivem tělesného smýšlení a NEDRŘÍ SE HLAVY! Věřící si mají hledět, aby je nikdo neodvedl od Boha skrze filozofii a prázdný svod podle tradice lidí a NE PODLE KRISTA!

Pavlova slova odpovídají i Slovu Pána Ježíše v Matouši 24:3-5 o znamení posledních časů: Když seděl na Olivové hoře, o samotě k němu přistoupili učedníci a říkali: „Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení Tvého příchodu a skonání věku?“ Ježíš jim odpověděl: „DÁVEJTE SI POZOR, ABY VÁS NĚKDO NESVEDL. Neboť mnozí přijdou v Mém jménu/na základě Mého jména a budou říkat: ‚Já jsem Kristus‘ a svedou mnohé."

Podle některých zde to vypadá, jakoby byl Pavlův zápas marný, zbytečný anebo nepatřičný. Ale věřím, že skuteční praví znovuzrození věřící, kteří jsou Pánovi a mají v sobě Boží/Ježíšovo svědectví, vědí, o čem apoštol Pavel psal. A debata pod články týkající se spásy svědčí o tom, že tento zápas probíhá i nyní tady na GS před našima očima a je zjevné, kdo je kdo! Tedy ti, kdo tu svádí a ti, které chtějí/mají svést. Ti, kdo mají jistotu spásy a ti, kteří je od ní chtějí (možná nevědomě) odvést.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám milost postavit se na Jeho, tj. Boží stranu v tomto zápase a nenecháme se svést/odvést od jistoty naděje, kterou v Kristu Ježíši máme a k níž jsme byli povoláni. Amen.

Milost našeho Pána Ježíše Krista se všemi vámi sváděnými, abyste se nenechali svést. Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Pavlův zápas" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 27. listopad 2010 @ 17:59:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Tedy ti, kdo tu svádí a ti, které chtějí/mají svést. Ti, kdo mají jistotu spásy a ti, kteří je od ní chtějí (možná nevědomě) odvést.

Willy, nevíme, kdo bude spasen.



















Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 27. listopad 2010 @ 18:13:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh ví, kdo bude spasen (vždyť všechny spasené v Kristu vyvolil) a spasení to také vědí díky Duchu, který svědčí v jejich duchu a hlavně spolu s jejich duchem, že jsou Boží děti. A nemysli si, ďábel to ví taky, a proto po nich jde a snaží se to nějak překazit, i když u vyvolených nemá šanci na úspěch. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 27. listopad 2010 @ 18:18:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy Ano, Hospodin je vševědoucí Willy, ale my lidé to nevíme.


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 27. listopad 2010 @ 18:23:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže ještě jednou - spasení to díky svědectví Ducha Svatého/Božího v jejich duchu vědí taky! Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 27. listopad 2010 @ 18:41:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
takže ty můžeš chodit po světě a ukazovat prstem na lidi a říkat ten je spasen, ten je nespasen a tak?


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 28. listopad 2010 @ 14:46:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych si s tím, že ďábel nemá šanci nebyl tak jistý, kdyby věděl, že ji skutečně nemá, nebude se o nic snažit a budeme mít snadný život. Pak by nám opravdu stačilo ten svěřený čas (svěřené hřivny zakopat ) nějak to tu prožít, spásu máme jistou, patříme mezi vyvolené, tak k čemu nějaká snaha.
Bůh ví kdo bude spasen ale my máme do konce života svobodnou vůli se rozhodnout, zda spásu přijmeme, či odmítneme. Nevíme co nás v životě potká, jak se může naše myšlení změnit - možné je všechno. Můžeme však spoléhat na Jeho pomoc v těžkých chvílích.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 15:14:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U vyvolených ďábel šanci skutečně nemá. U ostatních věřících zkouší, co mu projde, ale o lásku Boží ani o věčnou spásu je připravit nemůže! Hřivny mají skužebníci pro budování církve a ne pro získání spásy. Bůh náš Otec nás vyvolil ke spáse a Pán Ježíš nás vyvolil za své učedníky a služebníky a služebník ba otrok Boží si nemůže dělat, co chce, ale musí poslouchat svého Pána a chce se Mu líbit tím, že hledá a činí společně s Ním Jeho/Boží vůli.

I když nevíme co nás v životě potká, víme, že Pán je s námi, aby byl naším životem, zaopatřením života a vším, co potřebujeme, abychom mohli konat službu, kterou jsme od Něho přijali a splnili tak úkol, který nám dal v rámci budování a vybudování Těla Kristova v lásce!

V životě věřícího je možné jen to, co Bůh dělá (aktivně), co dopustí (pasívně) a co dovolí nepříteli a co je také věřícímu k užitku a k dobrému, poněvadž je v Boží ruce, z níž ho nikdo a nic nemůže vytrhnout, a věřící je Božím vlastnictvím a dědictvím.

Spoléhat na Boha a Jeho pomoc nemáme jen v těžkých chvílích, ale vzždycky a pořád.

Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 28. listopad 2010 @ 19:49:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty sám Willy, se počítáš mezi vyvolené ?
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 19:56:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Honzo,

to přece nemohu být já, kdo se počítá. To Bůh má spočítané své vyvolené - a dokonce i vlasy na mojí hlavě.:-)

Já se přece nevyvolil - to Bůh a Jeho Kristus! Já k tomu přišel, jak "slepý k houslím". Tož tak.

willy




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 28. listopad 2010 @ 20:56:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy.
"to přece nemohu být já, kdo se počítá. "
Proč bys nemohl, však kdo jiný to tu říká ? Pokud si to myslíš, pak to řekni, skromnost může jít stranou. I když jak dalece víš a znáš Jeho myšlení,(výběr) ohledně vyvolení, to, že něco chceme nebo si o sobě myslíme může být sebeklamem a v horším případě dílem toho Zlého. Máš pravdu, víra je dar, který jsme získali zcela nezaslouženě. Víra je také cesta, kterou bychom měli dojít mezi vyvolené.
Nechci a ani se nesnažím tímto nějak zpochybňovat tvoji víru a poznání, jen kladu otázky, které mě napadají.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 21:11:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo,

to není ani tak o skromnosti jako spíš o vědomí toho, že já jsem se nevyvolil a že je to Bůh Otec, Kdo vyvolil. Bůh je Ten "Já jsem ..." - v tomto případě "vyvolil". Já nejsem - já jsem (se) nevyvolil. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. listopad 2010 @ 22:39:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Bůh ví kdo bude spasen ale my máme do konce života svobodnou vůli se rozhodnout, zda spásu přijmeme, či odmítneme.

  Honzo, také jsem si to tak myslel.

  Myslíš, že existuje nějaký důvod otálet s přijetím toho daru? Co když bude člověk otálet a pak to nestihne, protože konec přijde moc rychle. Není toho promarněného daru škoda?




]


Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. listopad 2010 @ 14:12:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Willy, nevíme, kdo bude spasen.

  To je škoda, Jaelo, to musí být dost smutné.



]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 28. listopad 2010 @ 14:27:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych, že mnohem smutnější je, to vědět . . .
H.


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 14:29:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerozumím ...
w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 28. listopad 2010 @ 20:12:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože to nespasení, se může týkat i nás. Jenomže tohle si ve svém pojetí víry asi nikdy nepřipustíš . Zatím tu mluvíš jen o svém poznání i když rád jako argument cituješ Písmo. Nicméně je to jen tvoje pojetí napsaného. Tvé myšlení ještě nemusí být JEHO myšlením,(však je tak i psáno) třeba tě vidí jinak. Na tohle bychom asi měli myslet všichni.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 20:21:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvé myšlení ještě nemusí být JEHO myšlením, ... No, mé myšlení rozhodně není JEHO myšlením, proto zapírám a ztrácím svou duši v Jeho prospěch, abych mohl mít a měl JEHO smýšlení (nikoli však jako jednotlivec) - o Bohu, o sobě i o každém. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 28. listopad 2010 @ 15:29:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče
ty přece vůbec nevíš, kdo nebude spasen. Nevíš, kdo může být lotrem na kříži a bude v poslední minutě života mluvit s Pánem Ježíšem a v lítosti mu budou odpuštěny hříchy.


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 15:40:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a?! Však Cizinec to na nic vědět nepotřebuje ani se po tom nijak nepídí, pokud mohu soudit podle jeho slov, která ti čtu.

Co tě trefilo, Jaelo?:-)

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 28. listopad 2010 @ 15:47:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Potřebuješ něco? Napiš, čemu nerozumíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 18:06:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Potřebuji - Pána Ježíše Krista, čím dál víc. Od tebe nic, Jaelo.:-(

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 18:04:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: ... která tu čtu.


]


Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. listopad 2010 @ 19:37:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Kol 2,8)
Dejte si pozor, aby vás někdo neunesl filosofií a marným klamem založeným na lidské tradici, na principech světa, a ne na Kristu.


Takže krátkozrace odepíšeme jakoukoli filosofii? Opravdu apoštol Pavel odsuzuje filosofii obecně, nebo jen tu část "filosofie", která je postavena podle ustanovení lidských? Je totiž i ta část filosofie, která je podle Krista! Je třeba umět rozlišovat!

Kraličtí to přeložili takhle:
Hleďtež, ať by vás někdo neobloupil moudrostí světa a marným zklamáním, uče podle ustanovení lidských, podle živlů světa, a ne podle Krista.



Smysl tohoto verše je tento:
Kdyby ti, kdož byli již osvobozeni od vlády tmy, ti, jimž Kristus dal svobodu (Kol 1,13) Krista poté zapřeli a vrátili se ke starým bludům, upadli by znovu do otroctví (Gal 4,8; Gal 5,1)..



Pro tuto možnost upadnout znovu do otroctví nelze u člověka mít jistotu, že už teď za života je jistojistě spasen
.
To nám říká Písmo také ústy apoštola Pavla.



Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 27. listopad 2010 @ 19:50:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel neodsuzuje filozofii, nýbrž ji označuje, jak to přeložili kraličtí, jako "moudrost světa". A jak víme, bláznovství Boží je moudřejší než moudrost světa. No a jelikož se Kristus stal věřícím moudrostí od Boha, na co by tak asi potřebovali moudrost světa?!:-(

Pro tuto možnost upadnout znovu do otroctví nelze u člověka mít jistotu, že už teď za života je jistojistě spasen. Tak tak, u člověka ne, ale u Boha ano! Neboť co je nemožné u člověka, je možné u Boha! A Bůh s touto možností jistě počítal a proto Ručitelem Nové smlouvy učinil Pána Ježíše Krista, který činí vždycky to, co se Mu líbí. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. listopad 2010 @ 08:57:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Filosofie znamená ve významu MILOVAT MOUDROST.

Pavel právě neodsuzuje filosofii obecně (nic nemá proti milování moudrosti), ale varuje před "moudrostmi" tohoto světa, které jsou ve skutečnosti bláznovstvím. Bláznovstvím ale není celá filosofie obecně.


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 12:17:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to se mýlíš, oko!

Pavel právě staví proti sobě (milování) Boha a Jeho moudrosti a (milování) moudrosti světa, neboť nikdo nemůže milovat Boha a zároveň moudrost světa. Pokud se člověk bude věnovat filozofii, tak ho jistě odvede od Boha a zajme sama v sobě. Bible totiž říká, že počátkem moudrosti (obecně) a klíčem k poznání je bázeň před Hospodinem/Bohem/Pánem a tu, jak známo, žádná filozofie neučí a neobsahuje. Navíc filozofie učí moudrostem světa, nikoli moudrosti Boží, a učí jim navíc nezávisle na Bohu, takže ve svém důsledku vede k milování (moudrosti) světa, které je v nepřátelství vůči Bohu.

Vypadá to, že se zastáváš filozofie jako něčeho podle tvého názoru neškodného, ale Pavel viděl filozofii jinak a proto před ní oprávněně varuje. Doufám, že v tomto budeš důvěřovat učenému Pavlovi, který jistě věděl, co píše, když napsal Filipským, že věci, kterých si dříve cenil a mezi něž filozofie jistě patřila, kvůli poznání Krista považuje za ztrátu a dokonce za hnůj (Kraličtí: škodu a smetí).

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. listopad 2010 @ 12:27:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a tu, jak známo, žádná filozofie neučí a neobsahuje."...

To je omyl! Křesťanská filozofie ji obsahuje. Křesťanská filozofie neučí moudrostem světa, ale učí moudrosti Boží. Je totiž proniknuta Duchem svatým.


Pohanská filosofie je snahou člověka přiblížit se rozumem Bohu, snahou dopředu marnou, odsouzenou k nezdaru.

Křesťanská filozofie naopak rozumem přijímá to, co nám Bůh zjevil skrze učení Pána Ježíše a co nyní v církvi dokonává Utěšitel - Duch svatý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 12:54:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Termín "křesťanská filozofie" Bible nezná a to, o čem psal Pavel, rozhodně nebyla "křesťanská" filozofie, nýbrž filozofie = prázdný svod podle tradice lidí, podle živlů světa, a NE PODLE KRISTA. Tož tak.

Křesťanská filozofie naopak rozumem přijímá to, co nám Bůh zjevil skrze učení Pána Ježíše a co nyní v církvi dokonává Utěšitel - Duch svatý.

Písmo Svaté učí, že věřící rozumí Božím věcem vírou, nikoli rozumem, jelikož lidský rozum na porozumění Božím věcem nestačí! Rozum dal Bůh člověku na to, aby hledal Boha, nikoli na to, aby jím rozuměl Božím věcem. Na to, aby člověk rozuměl Božím věcem dává Bůh věřícímu člověku Ducha moudrosti a zjevení, za Něhož se modlil apoštol Pavel pro Efezské svaté. Boží věci věřící přijímá prostě vírou a díky tomu jim rozumí v duchu skrze Ducha, který věřící uvádí do veškeré pravdy/skutečnosti/reality a posléze jim rozumí i jejich mysl, ovšem ta obnovovaná duchem, kdy mají mysl Kristovu místo své vlastní - nedostatečné a nezpůsobilé rozumět Boží věcem.

Jinak řečeno - křesťanská filozofie je nesmysl, poněvadž se snaží použít pro porozumění Božím věcem nesprávný způsob/orgán!

Z tebou napsaného vyplývají problémy spojené s tím, že nerozlišuješ ducha, duši a tělo a tak se za absence ducha ve své teologii snažíš používat duši k něčemu, k čemu není určena a na co nemá.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. listopad 2010 @ 19:07:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jinak řečeno - křesťanská filozofie je nesmysl"...

Milý Willy.
Znovu opakuji: Filosofie vznikla spojením dvou řeckých slov Filo - miluj, sofos - moudrost.

Písmo na mnoha  místech nabádá k milování moudrosti - řecky filo - sofos.
Boží moudrosti, nikoli té prázdné lidské. Jen si zadej do konkordance slovo moudrost a budeš se divit.


Věř mi, že moje rozlišování člověka na tělo a duši je zcela dostačující. Je také přímou argumentací Kristovou, když mluvil o člověku.

Člověk byl přece stvořen k žiovtu ve společenství s bohem, jako obraz Trojice. Je - li tedy Bůh součástí této lidské jednoty, do obrazu Trojice už zbývají jen dvě lidské složky, viditelné tělo a neviditelná duše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. listopad 2010 @ 19:27:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

ale tady přece není debata o tom, jak vzniklo slovo filozofie, ale jak tento termín vnímal a jak ho použil apoštol Pavel, který jasně řekl v souvislosti s tímto slovem tak, jak bylo vnímáno zřejmě v tehdejším řecky mluvícím světě, že NENÍ PODLE KRISTA! To je pro mne podstatné. A obávám se, že se na tom nic moc změnilo do dnešní doby! Ani nálepkou "křesťanská" nic nevylepšíš, poněvadž moudrostí od Boha se věřícím stal Ježíš Kristus - Osoba, která je Boží moudrostí nebo tedy ztělesněním Boží moudrosti. Máš-li Krista a jsi-li v Kristu, máš moudrost, kterou se ti stal, nikoli filozofii s jakýmkoliv přívlastkem! Nemáš-li Krista, nemáš nic a nejsi nic! Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. listopad 2010 @ 08:08:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wiolly
pořád ti uniká, že Pavel zde mluví jen o té "filosofii", spojené se "založením na lidské tradici, na principech světa, a ne na Kristu."

Proto to napsal tak,jak to napsal.
Kdyby vnímal filosofii tak, jak se mylně domníváš ty, prostě a jednoduše by před filosofií varoval obecně a jednoduše a dál by to nerozváděl a nevysvětloval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 30. listopad 2010 @ 09:22:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

já jsem s apoštolem Pavlem ve vnímání filozofie a ve vztahu k ní naprosto zajedno/ztotožněn. Není žádná filozofie založená na Kristu, poněvadž Kristus žádnou filozofii nezaložil! Ale přít se o to s tebou v žádném případě nechci a nebudu. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 20:18:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neboť Willy je jeden z těch, co ví jak Pavel chapál a oka bere jako bludáře. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Středa, 15. prosinec 2010 @ 07:24:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, že vstupuji do Vaší diskuze. Je jisté, že Pavel nemohl mluvit o křesťanské filosofii, jak ji známe dnes. Tady je asi jasno. Tvoje obhajoba křesťanské filosofie, tedy filosofie, která si jako výchozí bod zkoumání zvolila existenci Boha ve světle Písem, už tak jasná není. Tady je velký prostor pro různé názory. V tomto případě souhlasím s Willym z těchto důvodů:
1. Křesťanská filosofie se od pohanské liší pouze v přijetí křesťanských dogmat, dále s nimi pracuje stejně jako "pohanská"
2. Filosofie, jak jsi napsal "láska k moudrosti", mě osobně svádí k doplnění "láska ke své moudrosti". Určitá egocentričnost filosofie mi ve spojení s křesťanstvím nesedí.
3. Věřím tomu, že zjevením Boží moudrosti je Ježíš Kristus. Jak jsem se mohl setkat s filosifií, přijde mi to podobné, jako když zvenčí obhlížím dům, a podle vnějšího uspořádání se snažím odhalit vnitřní dispozice. Což není nic špatného, ale pokud stoji Pán domu ve dveřích, a zve mě dál, pak mé zkoumání ztrácí smysl, stává se trochu samoúčelným. Tedy křesťanská filosofie mi přijde jako protimluv.
Lewis


]


Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 09:24:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tdy na Granu se někdo vydává za Ježíše Krista který sestoupil na zem aby se ujal svého Království a svedl tak mnohé ?




Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 01:11:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím protestovat proti těm, kteří zde hájí formuli „Jednou spasen, navždy spasen.“ Netvrdím to, že jistota spasení neexistuje, ale to, že je podmíněná – a to setrváním v Kristu až do konce. Sám apoštol Pavel rozlišuje mezi spásou přítomnou (2Kor. 6:2; srov. Iz. 49:8n) a eschatologickou (Ř. 13:11). Jak jsem již napsal, počátkem spasení je vstup na úzkou cestu a počátkem boje, který má být řádně dobojován (Mt. 10:22; 2Tm. 4:7). Ovšem z tohoto boje lze i dezertovat, jak vidíme z příkladu Démase (2Tm. 4:10). Jeho tragický příklad nám budiž výstrahou. Ten, kdo si povýšeně myslí, že mu nic takového nehrozí, žije v pýše. Jestliže si myslí že stojí, ať si dá pozor na to, aby nepadl (1Kor. 10:12). Musíme si uvědomovat možná rizika a být bdělí, nebo Satanu naletíme (1Pt. 5:8).
 
Boží pohled je absolutní, neboť Bůh, Tvůrce času a časů proniká svým pohledem všechny časy naráz a vidí tedy naši budoucnost již jako minulost.

My však svoji budoucnost neznáme; pro nás je jistota spasení podmíněná – a to setrváním v Kristu až do konce. Proto se musíme neustále zkoumat, zda jsme ve víře (2Kor. 13:5). Jen ten, kdo vytrvá až do konce bude spasen (Mt. 10:22). 
 
Pokud tvrdíme, že svoji budoucnost známe, osobujeme si nutně Boží pohled – a to je velice na pováženou. Známe-li budoucnost svoji, proč bychom neměli podle tohoto schématu znát budoucnost třeba našeho nevěřícího souseda?

Na Boží straně je jistota – stále vztažená ruka k záchraně. Na naší straně pak nejistota: pustíme-li se Boží ruky (v čemž nám Bůh nebude bránit), dostaneme se tak mimo jistotu. Bůh nebude nikoho zachraňovat proti jeho vůli.
 
Největší nebezpečí těch, kteří uvěřili formuli „jednou spasen, navždy spasen“ je falešná jistota, že se přes všechny zkoušky přenesou automaticky vítězně a potažmo to, že jakýkoli boj je již předem vyhrán, i když se budou momentálně nacházet mimo Krista. To je velmi laciné, navíc je to nebezpečný blud. Vyhráno budeme mít až po ukončení bojů.
 
Např. v knize L. P. Křesiny „Boží správy věků“  se lze dočíst na str. 535 toto, cituji:

„Nemohu se tady rozšiřovat o předmětu „věčná jistota spasení“. Jen stručně tu prohlásím, že jsem ve svém životě byl svědkem mnoha pádů a hříchů věřících lidí. Důkaz, že to byli spasení lidé byl v tom, že když padli, opět povstali. Když se zatoulali, opět se navrátili, a všichni si směli činit nárok (moje pozn.!!!) na Boží opatření milosti a odpuštění v Kristu Ježíši, jak je sdělil apod. Jan ve své 1. ep. 1,9-2,2.“
 
Ti, kteří padli a nikdy potom nepovstali, kteří se zatoulali a nikdy se již nevrátili, jen dokázali, že kdysi na čas učinili laciné vyznání…“ (konec cit.).
 
Mám za to, že tato interpretace je pochybená z těchto důvodů:

1) jakékoli „zatoulání“ nelze bagatelizovat, neboť lidská existence je nejistá a náš život může kdykoli nepředvídatelně skončit. Tedy těch, kteří by se podle tohoto textu vrátit mohli a měli, i těch, kteří učinili laciné vyznání. 
 
2) ten, kdo ví o Kristově oběti a přesto se „zatoulá do světa“ si tuto oběť zneváží – a proto se nutně nemusí vrátit !

3) my si vůči Bohu nemůžeme nárokovat vůbec nic, protože vše co  máme, máme z Boží milosti.
 
Dále viz:

Vyvolení, povolání, spasení

BA



Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 08:31:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc dobrý komentář!


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 08:58:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V čem je dobrý?


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 14:07:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hmm,když  jsem si komentář přečetla, tak jsem si říkala, to stejné přece nám zde celé měsíce předkládá oko, nějak z toho totiž  cítím, jak by spasení bylo více o člověku o jeho  snaze, a tak to přece není  .... proto pro mě komentář není úplný  

Nepřipadá, že by citovaná pasáž br. Křesina nějak zlehčovala hřích  ... je to výpověď  z jeho praxe - z doby odžité na vlastní kůži - ... je to přece výpověď o milosti a slitovnosti Boží ... do srdce druhého člověka vidí jen Bůh, On ví, jestli je to srdce hříšníka toužící po Jeho milosti nebo je to srdce ve vzdoru či odporu k Jeho milosti, někdy to nejde poznat, mnozí lidé dělají mnohé věci na oko na vnější efekt 

2 Korintským 13:5  Sami sebe prověřujte, přesvědčujte se, zda jste sami ve víře. Nepoznáváte sami na sobě, že je ve vás Ježíš Kristus? Pokud ne, pak jste ovšem selhali.


rive





 







]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 11:11:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj rive,
ke knihám bratra Křesiny: považuji je za vzácné a přínosné, i když z mého pohledu obsahují někde i momenty či teze, které s dobrým svědomím nemohu akceptovat. Rozhodně je mohu vřele doporučit, např. jako příhodný vánoční dárek.
Měj se moc hezky. BA


]


Horliví uchazeči v připravování o spásu. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 19:02:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Souhlasím rive,
a také se bojím, aby se ti ,kteří zde (prý v dobrém svědomí !) vyznávají že jednou a porovždy spaseni nebyli,nedivili... A neuslyšeli : "Neznám vás,odkud jste!"

Židům 9,12  A nevešel do svatyně s krví kozlů a telat, ale jednou provždy dal svou vlastní krev, a tak nám získal věčné vykoupení.
 

Bděte tedy, protože neznáte den ani hodinu.






]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 11:04:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky oko, jsem rád, že se s Tebou mohu v tomto shodnout a vážím si toho. Pán s Tebou.
Srdečně zdraví BA


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 05:35:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
když je řeč o jistotě spasení, kterou mají ti, kteří jsou v Kristu, 

když je řeč o nebezpečí vlažnosti - to je strachu z lidského selhání, pádu, hříchu, sejití z cesty za Kristem ... až následném odpadnutí  ... tedy , když je řeč o nejistotě spasení (vlažnému Bůh řekne, neznám tě)

když někdo říká, že je mezi námi nejistota, protože spasení záleží na nás,  na našich skutcích, na našem boji a vytrvání, až do konce

je nutné k tomu říct, že bez Ducha svatého jsme bezmocní, na nejlepší cestě být jen vlažnými, Bůh chce, abychom  pro něho hořeli, to je učili se spoléhat na Ducha svatého, v tom spočívá podstata života, těch kteří jsou v Kristu, činit ne to co já chci, ale co chce Bůh ("to nejlepší").

(Když jsme v blízkosti člověka, který je plný Ducha svatého, tak se to zcela projevuje v jeho řeči, je to patrné v jeho chování. Kde je Duch svatý, tak tam je jistota, že se tam dějí Boží věci, je to něco navíc  (nadpřirozeného) - je to něco Božího - nejen krásná mluva, slušné chování, věci na efekt.

rive 


]


Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 11:15:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře BA,

přiznám se, že nevím, proč je tento tvůj komentář pod tímto mým článkem, když jsem nikde nikdy neřekl/nenapsal "jednou spasen, navždy spasen."

Ani jsem nikde nezpochybnil nebezpečí odpadnutí od víry a oprávněnost varování  a napomínání ať už Pána Ježíše nebo Jeho apoštolů. To, s čím se tu sdílím, je Boží slovo týkající se věčné spásy těch, kdo byli Bohem předem poznáni a určeni k tomu, aby byli připodobněni obrazu Syna Božího a stali se Božími dětmi, skrze něž chce být a bude Bůh vyjádřen, neboť právě k tomu je povolal, ospravedlnil a oslavil.

Ef 1:4-14
On si nás v Něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před Jeho tváří v lásce, když nás podle zalíbení své
vůle předurčil sobě k synovství skrze Ježíše Krista ke chvále slávy Jeho milosti, kterou nás obdařil ve svém milovaném Synu. V Něm máme vykoupení skrze Jeho krev - odpuštění našich provinění podle bohatství Jeho milosti, kterou nás hojně zahrnul ve vší moudrosti a rozumnosti, když nám oznámil tajemství své vůle, jak se Mu líbilo a jak si předsevzal, aby pro správu období, v němž budou naplněny příhodné časy, uspořádal pod jednu Hlavu v Kristu všechny věci: ty na nebesích i ty na zemi, aby je uspořádal v Něm. V Něm jsme se stali i dědici, když jsme byli předurčeni podle předsevzetí Toho, který působí všechno podle rady své vůle, abychom tu byli k chvále Jeho slávy, my, kteří jsme již předtím doufali v Krista. V Něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v Něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým, Jenž je závdavkem našeho dědictví až do vykoupení získaného vlastnictví k chvále Jeho slávy.

Ř 8:29-30
Neboť ty, které předem poznal, také předem určil, aby byli připodobněni obrazu Jeho Syna, tak aby On byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; a které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také oslavil.

Tt 3:4-8
Když se však zjevila dobrota a lidumilnost Boha, našeho Zachránce, zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel (viz Ef 5:26) znovuzrození a obnovou Ducha Svatého, kterého na nás vylil hojně skrze Ježíše Krista, našeho Zachránce, abychom se ospravedlněni Jeho milostí stali dědici v naději života věčného. Spolehlivé je to slovo, a chci, abys na ty věci kladl důraz, totiž aby se ti, kdo uvěřili Bohu, soustředili na to, jak mají vynikat v dobrých skutcích; je to krásné a lidem užitečné.

Boží věčná spása tu není primárně, tj. na prvním místě pro člověka a kvůli člověku, ale kvůli Bohu a Jeho Božímu věčnému záměru a teprve na druhém místě vzhledem k tomu, že Bůh stvořil člověka pro sebe, je tu i kvůli člověku a pro člověka. O spáse rozhodl Bůh v minulé věčnosti podle svého milosrdenství a rozhodující při spáse člověka je Boží milost a víry jako Boží dar. Spása - tedy její potřeba - vznikla výhradně z Boží strany, z Boží iniciativy a kvůli uskutečnění Božího věčného záměru. S člověkem má co do činění v tom smyslu, že člověk je nedílnou součástí naplnění Božího plánu pro uskutečnění Božího záměru a kvůli pádu člověka bylo potřeba "učinit opatření", které by uskutečnění Božího záměru nenarušilo nebo dokonce nezmařilo.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 11:39:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím bratře Willy,

Citát:
„A debata pod články týkající se spásy svědčí o tom, že tento zápas probíhá i nyní tady na GS před našima očima a je zjevné, kdo je kdo! Tedy ti, kdo tu svádí a ti, které chtějí/mají svést. Ti, kdo mají jistotu spásy a ti, kteří je od ní chtějí (možná nevědomě) odvést.“

Protože příspěvek snad vzbudil dojem, že jistota spásy neexistuje, což nám předhazují ti, kteří hájí bludnou formuli „jednou spasen, navždy spasen“, jsem nabyl dojmu, že jim alespoň částečně dáváš za pravdu. Jsem rád, že tomu tak není a omlouvám se ti.

Pro ty, kteří ji hájí bych svůj příspěvek doplnil takto:

Jistěže spása není ze skutků (Ef. 2:8) je Božím darem, ale skutky jsou nutné, protože máme s bázní uskutečňovat své spasení (Fp. 2:12). Tedy Boží slovo nemá u nás zůstat v teoretické rovině, na úrovni diskusí, ale má být uváděno v život. O tom je šíře psáno ve třech uvedených odkazech. Následování Krista (Mt. 16:24), je proces a nikoli jednorázová záležitost, po jejímž vzniku je už vyhráno. Je to kontinuální realizace (uskutečňování) svého spasení (Fp. 2:12), není to skutkaření, (ospravedlnění skrze Zákon), jak se nám snaží někteří podsunout. Jde o úsilí při naplňování Boží vůle (např. Mt. 7:21).
 
Na závěr bych rád uvedl slova jedné písně, kterou jsem v jednom zpěvníku našel. Autorem je  Charles H. Gabriel (1856 – 1932).

 
Až boje pozemské ukončíme
a do krás nebeských zaletíme,
pohled na Ježíše bude nám tam
základem radosti,
klanění, chval..

 
Je vidět, že tento probuzenecký autor měl jasno. Ale to, co bylo před lety jasné, dnes už někomu jasné není.

 
Pán s Tebou. Srdečně zdraví BA

 
 


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 12:33:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, bratře BA,

dávám za pravdu těm, kdo říkají, že existuje jistota (věčné) spásy, ale nedávám za pravdu těm, kdo říkají: "jednou spasen, navždy spasen." O dobrých skucích ve vztahu ke spáse jsem tu už psal vícekrát úplně stejně jako apoštol Pavel a za použití citátů z listu Efezským, aby bylo jasno, že dobré skutky Bůh předem připravil pro věřící/věrné svaté, jakými byli svatí v Efezu, nikoli pro dosažení spásy, nýbrž jako pro Boží děti, které stvořil v Kristu Ježíši, aby v těchto skutcích chodili/žili.

Ale jak sis možná všiml, někteří chození v dobrých skutcích a vytrvání v dobrém směšují jako podmínku spásy, což je nepřijatelné! Další problém nastal u těch, kteří směšují věčnou spásu, na níž pracoval a jíž dokonal Bůh skrze Krista a Jeho vykupující dílo kříže a spásu duše, na níž musí pracovat/spolupracovat věřící s Bohem, jak jsi správně zmínil Fp 2:12, a která je cílem naší víry. Každý, kdo četl příslušná místa v Bibli s otevřeným srdcem a zapojeným duchem ví, že spása/obnova/znovuzrození ducha a spása/přeměna/přetvoření těla probíhá v okamžiku, ale proměna (spása) duše je proces trvající celý lidský život věřícího - proces, s nímž za svého života na zemi nemůžeme být nikdy hotovi. Výsledek tohoto procesu rozhodne, budeme-li před soudnou stolicí Kristovou odměněni nebo potrestáni neboli zachováme-li naši duši v budoucím věku nebo ji ztratíme podle toho, jestli jsme ji ztratili/zapírali (sebe sama) pro Pána, kvůli Pánu v tomto věku, aby ji mohl svým životem/Duchem proměňovat a proměnit.

Ano máme být činiteli Slova, hledat a konat Boží vůli; ale má se tak dít právě proto, že jsme spaseni, nikoli proto, abychom byli spaseni.

Pánova milost buď s tebou. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 13:20:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy promiň, ale myslím že si proti řečíš, pišeš totiž: dávám za pravdu těm, kdo říkají, že existuje jistota (věčné) spásy, ale nedávám za pravdu těm, kdo říkají: "jednou spasen, navždy spasen."

Buď tedy něco je jisté nebo je to v nadějí. Tak tedy platí, že člověk je spasen jedno a navždy nebo teprve bude spasen, a zatím má pouze nadějí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 13:36:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

pak si to myslíš špatně, neboť si neprotiřečím.  Jenom vnímám jistý rozdíl mezi tím, když řeknu: věřím ve věčnou spásu získanou z/díky Boží milosti za života na zemi a mezi tím, kdybych řekl (jakože neřeknu): "jednou spasen, navždy spasen." ve smyslu jsem spasen a nemůžu odpadnout, zapřít Krista apod., poněvadž by to neodpovídalo tomu, co říká Písmo.

Platí to, co říká Pán Ježíš v Janovi 5:24 - Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší Mé slovo a věří Tomu, Kdo Mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života. Člověk, kterého se tato Pánova slova týkají má prostě věčný život, nejde na soud, ale přešel ze smrti do života (navěky věků), neboť Pán nemůže lhát - vždyť je Pravda a život. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 13:48:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Willy.

Také tomu tak rozumím. Mnozí si myslí, že jistota spásy vylučuje jakoukoli možnost odpadnutí. Není tomu tak a nejedná se přitom o protimluv.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 20:06:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a neplatí, to co prohlasil oko a před nim i apoštol Pavel: Vždyť se všichni musíme ukázat před soudným stolcem Kristovým, aby každý dostal odplatu za to, co činil ve svém životě, ať dobré či zlé. (2Kor 5,10)

Asi prohlasíš, že zde všichni, neznamenájí všichni, ale to již není samostatné Boží slovo, to již můj drahý je tvoje víra, která může být pravdivá, ale také to může být i tvůj sebeklam.

Nebo kdybychom, se na to podíváli, jaká je skutečnost člověka v komátu (Willy asi se opět toho, poleká ;-) ), je takový schopen slyšet a věřít? Tyto údalosti, mám za to, že člověka by měl dělát denně, ikdyž z vlastní zkušenosti vím, že nevždy člověk žije tak jak by měl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 06:43:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě platí i to, co napsal apoštol Pavel ve 2K 5:10, kde všichni znamená všichni věřící.

Nebo kdybychom, se na to podíváli, jaká je skutečnost člověka v komátu (Willy asi se opět toho, poleká ;-) ), je takový schopen slyšet a věřít? Jeho duch skrze Ducha/díky Duchu ano, ten člověk sám o sobě nikoli.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 19:04:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky bratře Willy. Naprosto souhlasím. Pán tě provázej! Srdečně zdraví BA


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 19:18:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 21:27:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 19:22:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy,
víš to že si naprosto protiřečíš s Tvým článkem?Právě ten kdo ví ,že je jednou spasen, provždy spasen, je činitel Slova !



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 19:56:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, obavám se, že i kdyby si Willy nahodou protiřečil, tak neřekne tady, že si protiřečí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 20:09:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj kjubi, Pán ví vše a ne náhodou. A také Ti žehnej drahý kjubiku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 06:52:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj vlastiku,

píšeš: Právě ten kdo ví ,že je jednou spasen, provždy spasen, je činitel Slova ! Může být činitelem Slova a nemusí. A pak také jde o to, jakou spásu má na mysli, jestli věčnou nebo spásu duše. Skutečně spasený člověk má jistou spásu věčnou, nikoli spásu duše v budoucím věku. Spása duše právě záleží na tom, jestli byl ten spasený člověk během života na zemi také činitelem Slova nebo jen Jeho posluchačem. A to ví někdy jen Bůh, v lepším případě i dotyčný člověk. Tož tak.

Pán s tebou.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 09:22:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Skutečně spasený člověk má jistou spásu věčnou, nikoli spásu duše v budoucím věku.----

                                                      Nemám slov...

Leda Tvá slova z článku Willy:

A debata pod články týkající se spásy svědčí o tom, že tento zápas probíhá i nyní tady na GS před našima očima a je zjevné, kdo je kdo! Tedy ti, kdo tu svádí a ti, které chtějí/mají svést. Ti, kdo mají jistotu spásy a ti, kteří je od ní chtějí (možná nevědomě) odvést.


Matouš 12,31  Proto vám pravím, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 15:02:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
vlastiku, jestli nerozpoznáváš rozdíl mezi věčnou spásou (= spása celého třísložkového člověka ve věčnosti) a spásou duše (= spása jedné ze tří složek člověka v budoucím věku), pak bys mohl mít/nalézt alespoň slova otázky, na níž by se ti dostalo vysvětlující odpovědi. Co?

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 18:56:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Willy.
Jako kolovrátek. Třísložkový člověk?
Člověk je duší v těle, nefeš (Gn 2,7). Tělem zjevuje Boha ve světě viditelném, duší komunikuje s duchovním světem. Lidská duše je duch! Žádná třetí složka není, žádné další není potřeba.

(Mt 10,28)
A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou, ale raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit v pekle.

Kdyby jsi nevěděl, kdo to řekl, tak to jsou slova Pána Ježíše!


I spása člověka je jen jedna, spása duše v těle a nic dalšího už není.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 21:08:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I spása člověka je jen jedna, spása duše v těle a nic dalšího už není.

Aha,

takže oko bude mít ve věčnosti smrtelné nevzkříšené neoslavené tělo! Jak dlouho ti tam vydrží, co?! Pödle svého vlarního prohlášení jsi ve světle Božího Slova nejubožejší ze všeh lidí!

Žádná třetí složka není, žádné další není potřeba. Rozhodl oko! Všichni se třeste před jeho slovem!:-((

1Te 5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.

No, díky Bohu, že Bůh rozhodl jinak a že Boží Duch svědčí spolu s naším duchem, že jsme Boží děti (Ř 8:16) a že je v člověku duch, který je příbytkem Boha Otce a Jeho Syna, našeho Pána a Zachránce Ježíše Krista ve všech znovuzrozených věřících milujících Boha. Amen.

btw: oko, ty chceš, aby Bůh cele posvětil a zachoval tvou duši a tělo a ducha - svůj příbytek má přitom vynechat?! Ach jo!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. prosinec 2010 @ 08:24:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."takže oko bude mít ve věčnosti smrtelné nevzkříšené neoslavené tělo!"...

A na to jsi přišel jakým myšlenkovým pochodem? Já nic takového netvrdím.

1 Tes 5,23
jsi dosud správně nepochopil. Pavlova autorita nemůže být větší, než Kristova, ani s ní nemůže být v rozporu. A Kristus mluví zřetelně o člověku jako o duši v těle (Mt 10,28, v souladu s Gn 2,7).

Zbývá tedy už jen poslední možnost - tvůj výklad 1 Tes 5,23 je mylný.

Při práci s textem Písma nerespektuješ základní pravidla "regula fidei", která definoval už sv. Augustin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 08. prosinec 2010 @ 14:25:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle jsi napsal: I spása člověka je jen jedna, spása duše v těle a NIC DALŠÍHO UŽ NENÍ.

Z toho jsem usoudil to, co jsem napsal.

Možná sis toho nevšiml, ale já jsem 1Te 5:23 nevykládal, nýbrž jen citoval s poznámkou, že Bůh rozhodl jinak než ty! Toť vše.

w.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. prosinec 2010 @ 16:42:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, jistá věčná spása duše v těle může nastat až po naší smrti.

Něco jiného je získat a žít svůj věčný život už nyní. I to se dá nazývat podmíněnou spásou (nedokonalou), spásou v naději, že tak vytrvám až do konce života. Po takovém vytrvání v dobrém je věčná spása vlastně prodloužením této spásy v naději, navazuje na ni.

Věčná spása je však už přímé patření na Boha a oslaveném těle.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. prosinec 2010 @ 18:03:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věčná spása je však už přímé patření na Boha a oslaveném těle. To je tvá definice, nikoli Boží!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 15:15:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoliv.

Po smrti těla vstane na posledním soudu tělo oslavené.
(Ř 6,5)
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme ztotožněni i podobou vzkříšení.

(Žd 9,24)
Kristus přece nevstoupil do svatyně udělané rukama (jež je zobrazením té pravé), ale do samotného nebe, aby se nyní objevil před Boží tváří za nás.

(1 Kor 15,35-38; 42-44)
Někdo ale řekne: "Jak budou mrtví vzkříšeni? A v jakém přijdou těle?"
Ó nemoudrý! To, co ty rozsíváš, nebude obživeno, pokud to nezemře.
A co rozsíváš? Ne to tělo, které povstane, ale holé zrno - možná zrno pšenice nebo nějaké jiné.
Bůh mu však dává tělo, jak sám chtěl, totiž každému z těch semen jeho vlastní tělo.


A tak
je to také se zmrtvýchvstáním. Rozsívá se v pomíjivosti, křísí se v nepomíjivosti.
Rozsívá se v hanbě, křísí se ve slávě; rozsívá se ve slabosti, křísí se v moci.
Rozsívá se tělo přirozené, křísí se tělo duchovní. Je přirozené tělo, je i tělo duchovní.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 14. prosinec 2010 @ 22:52:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co tím chtěl básník říci? Napsal jsi svou definici věčné spásy a já jsem ti odpověděl, že to je tvoje definice, nikoli Boží.

A ty napíšeš "Nikoliv", a pak sem přepíšeš několik věršů - zřejmě na podporu tvé definice - ale ty verše tvou definici nepodporují. A navíc jsi onehdy napsal, že věčná spása je spása duše v těle a nic dalšího není! Ta nekonzistentnost s tvých příspěvků přímo čiší!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 18:59:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednota lidské duše v těle a v Bohu je obrazem Boží trojice, stav, ve kterém člověk zjevuje skutečně Boha ve viditelném světě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. prosinec 2010 @ 08:32:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto stavu Bůh posvěcuje "práci" našeho ducha, tedy to, co je vidět - zjevování Boha člověkem (duší v těle) ve viditelném světě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. prosinec 2010 @ 08:38:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Posvěcování lidského ducha:
Touhy těla jsou podřízeny touhám "vnitřního člověka" (Ř 7,22) a člověk (duše v těle) a ve společenství s Bohem usiluje konat skutky, které pro něho Otec nebeský připravil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 08. prosinec 2010 @ 09:22:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
je velmi dobré rozpoznávat znamení skonání věku Kristova příchodu a tak si dávat veliký pozor,aby milované nikdo nesvedl.Neboť mnozí příjdou v Jeho jménu a budou říkat :"Já jsem Kristus a svedou mnohé."...!!! 

Willy ,snad víš že Pán Ježíš Kristus přináší dokonalé spasení těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu; je stále živ a přimlouvá se za ně.(Žid.7,25)

Willy,Chvála za spasení:

3  Veleben buď Bůh a Otec Pána našeho Ježíše Krista, neboť nám ze svého velikého milosrdenství dal vzkříšením Ježíše Krista nově se narodit k živé naději.
4  Dědictví nehynoucí, neposkvrněné a nevadnoucí je připraveno pro vás v nebesích
5  a Boží moc vás skrze víru střeží ke spasení, které bude odhaleno v posledním čase.
6  Z toho se radujte, i když snad máte ještě nakrátko projít zármutkem rozmanitých zkoušek,
7  aby se pravost vaší víry, mnohem drahocennější než pomíjející zlato, jež přece též bývá zkoušeno ohněm, prokázala k vaší chvále, slávě a cti v den, kdy se zjeví Ježíš Kristus.
8  Ač jste ho neviděli, milujete ho; ač ho ani nyní nevidíte, přec v něho věříte a jásáte nevýslovnou, vznešenou radostí,
a tak docházíte cíle víry, spasení DUŠÍ.
10  Toto spasení hledali a po něm se ptali proroci, kteří prorokovali o milosti, která je vám připravena;
11  zkoumali, na který čas a na jaké okolnosti ukazuje duch Kristův v nich přítomný, když předem svědčí o utrpeních, jež má Kristus vytrpět, i o veliké slávě, která potom přijde.
12  Bylo jim zjeveno, že tím neslouží sami sobě, nýbrž vám; ti, kdo vám přinesli evangelium v moci Ducha svatého, seslaného z nebes, zvěstovali vám nyní toto spasení, které i andělé touží spatřit. 
                                                                                                       
Píšu to také těm,aby byli dovedeni do celého bohatství PLNÉ JISTOTY POROZUMĚNÍ a K PLNÉMU POZNÁNÍ BOŽÍHO TAJEMSTVÍ - KRISTA.(Spasitele duší) Aby je nepřipravil o vítěznou cenu nikdo, kdo se nadýmá pod vlivem tělesného smýšlení a NEDRŽÍ SE HLAVY!


]


Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 12:04:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím BA, jen něco málo k Pavlovu zápasu:

--lidská existence je nejistá a náš život může kdykoli nepředvídatelně skončit.----

Proto sohlasím s těmi kdo vyznávají že byli "Jednou spaseni a navždy spaseni" ,co označuješ jako nebezpečný blud.Mám v Kristu za to ,že nemáš žádou šanci dokonalou spásu mnohým,kdo docházejí milosti a cele víry Kristovy ,tedy spasení svých duší zpochybnit.

A tak ti, kdo ve "vyznání ",že nebyli jednou a navždy spaseni , pokračují ,a budou v něm vytrvávát až do konce,"držím palce"...  nic jim to však před Bohem neprospěje,neboť již propadají Božímu hněvu! Drží si falešnou jistotu a již jsou  hříchem  oklamáni a také již  "dezertovali do světa"(viz Démas).Ovšem s těmi ,kdo  pochybují,máme slitování,ale s obezřetností.

                                                                                                         Věřím že pochopíš  v.


]


Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. prosinec 2010 @ 09:13:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy.
Ještě by mě docela potěšilo tvé chlapské přiznání, že jsi se zde zmýlil.



Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 08. prosinec 2010 @ 14:19:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

když kliknu na odkaz pod zde, je tam tvůj komentář. Ty ses v něm nějak mýlil a chceš, abych to já přiznal?! Ach jo!

w.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 09. prosinec 2010 @ 09:51:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

----------..."vytrvat v dobrém = v Kristu    Tato rovnice neplatí, oko, jelikož ji v Bbli nenajdeš."...-------------



 Willy vysvětli nám ,jak Tvá odpověď okovi koresponduje s Tvým článkem" Pavlův zápas", ale hlavně s pravdou ?   

A nemusíš u toho vzdychat...   Díky! 



]


Re: Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. prosinec 2010 @ 09:56:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, myslíš, že Willy podtvrdí svůj omyl? Tvůj odkaz vede na tvůj příspěvek, ale mám za to, že spíše se snažíš ukazát že tvá rovnice je v Písmu obsažená a snažíš se vyvrátit Willyho namítku, že v Písmu není.

Něco podobného se mi s Willym taky stálo. Willy, řekl, že v Písmu není Boh připisováné jedno přídavné jméno, když jsem mu uvedl verš z ekumenického překládu, tak mi Willy odpoveděl, že je to jen špatný překlád.


]


Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy