Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 430 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465188
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Boží plná spása
Vloženo Neděle, 30. leden 2011 @ 23:23:20 CET Vložil: Stepan

Svědectví poslal Willy

Bůh nám v Písmu Svatém zjevuje, že člověk sestává z ducha, duše a těla: 1Te 5:23 - A sám Bůh pokoje kéž vás celé posvětí a celého vašeho ducha i duši i tělo kéž zachová bez poskvrny k příchodu našeho Pána Ježíše Krista.

Má-li být člověk zachráněn/spasen a má-li být jeho záchrana/spása úplná a dokonalá, musí zahrnovat celého jeho ducha, duši i tělo. A to Boží plná spása samozřejmě dokonale splňuje. Boží plná spása také zahrnuje minulost, přítomnost i budoucnost člověka. Tato skutečnost je naznačena v 1K 1:30 Vy však jste z něho v Kristu Ježíši, jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením, kde se spravedlnost vztahuje k minulosti a k duchu, posvěcení k přítomnosti a k proměně duše a vykoupení k budoucnosti a přetvoření těla naší poníženosti ve stejnou podobu těla Pánovy slávy působením/mocí/silou, kterými je mocen/schopen si také všecko podmanit (Fp 3:21). Pojem vykoupení má širší význam, ale v tomto případě je vztahuji k vykoupení těla podle Ř 8:23 A nejen to, ale i my, kteří máme prvotiny Ducha, sami v sobě sténáme, očekávajíce synovství, to jest vykoupení svého těla.


Boží plná spása tedy není dílem okamžiku jako např. znovuzrození, nýbrž i vzhledem ke třem složkám člověka probíhá v čase, kdy spása/obnova ducha a přetvoření těla probíhá sice během okamžiku, ale mezi spásou ducha a těla proběhne jistý čas. Obnovou ducha tedy Boží plná spása začíná, poněvadž duch člověka je před znovuzrozením pro Boha mrtvý. O obnově ducha se zmiňuje apoštol Pavel Titovi (3:4-6) Když se však zjevila dobrota a lidumilnost Boha, našeho Zachránce, zachránil nás ne na základěř.: ze skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel (Ef 5:26) znovuzrození a obnovou Ducha Svatého, kterého na nás vylil hojně skrze Ježíše Krista, našeho Zachránce, abychom se ospravedlněni Jeho milostí stali dědici v naději/podle naděje života věčného. Obnova ducha probíhá tak, že Bůh vloží do ducha člověka Ducha Svatého, čímž ho obživí a učiní živého Bohu, takže člověk je schopen se skrze svého ducha spojit s Bohem a v tomto spojení dokonce setrvávat, i když je k tomu třeba patřičný trénink/učení jako učedník Pána Ježíše Krista a není to hned a napořád, jelikož je to proti přirozenosti člověka po pádu a kvůli pádu Adama, v němž se všichni přirozeně rodíme v hříchu.

Vezmeme-li za příklad člověka, který se dožije druhého Pánova příchodu, pak mezi obnovou jeho ducha a vykoupením jeho těla probíhá spása/záchrana/proměna jeho duše. Pro obnovu ducha a vykoupení těla, nemůže žádný člověk nic udělat! Spásu ducha a těla provádí Bůh svou (láskyplnou) mocí skrze víru, kterou dává On sám.

Ke spáse/proměně duše (Ř 12:2) je však třeba aktivní lidské spolupráce - Fp 2:12 Proto, moji milovaní, jako jste vždycky poslouchali, nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti, s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svou záchranu. ve spojení s 1P 1:9 docházejíce cíle/konce/smyslu víry, záchrany duší. Duši - život duše je především třeba zapírat ba dokonce nenávidět a nechat působit božský život, aby ji proměnil a připodobnil k Obrazu Syna Božího (Ř 8:29) a podle obrazu Toho, který ho stvořil. Neboli, aby věřící svatí měli mysl Kristovu, vnímali Jeho city a chtěli to, co chce Pán, aby byli plně ztotožněni a jedno s Pánem pro uskutečnění Božího věčného záměru, což je Boží plán a cíl naplňován a uskutečňován pomocí Boží ekonomie a je jím získat Boží vyjádření skrze jednoho nového člověka: Kristu Hlava + Kristovo Tělo jako Ženich + nevěsta. Proto Duch a nevěsta volají: "Pane, přijď."

Závěrem je třeba říci, že pro Boha není Boží plná spása cílem Jeho konání, nýbrž nápravou toho, co člověk na začátku pokazil. Pro člověka je cílem/koncem a smyslem jeho víry záchrana duše, ale pro Boha je to vlastně podmínka pro zahrnutí člověka do Božího plánu. Je třeba také říci, že dokud jsme v tomto těle hříchu a smrti, jsme stále ve starém stvoření a tudíž nemůžeme být nikdy dokonale čistí. Ale až bude tělo naší poníženosti přetvořeno ve stejnou podobu těla Pánovy slávy, pak už nebude potřeba žádný očistec či cokoli takového, poněvadž budeme stejní jako Pán Ježíš Kristus nebo tedy budeme Mu podobní - 1J 3:2b Víme, že až se zjeví, budeme Mu podobni, protože Ho uvidíme takového, jaký je. Amen.

Tož tak.



Podobná témata

Svědectví

"Boží plná spása" | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. leden 2011 @ 10:47:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pro člověka je cílem/koncem a smyslem jeho víry záchrana duše,"...

Dobrá, připusťme na chvilku, že máš pravdu.
Člověk je duší v těle, kde tedy zůstalo tělo? Tělo nebude spaseno? A co duch, ten také nebude spasen? Kde ten se "vytratil"?


Cílem naší víry je spasení duší. Nejen té naší duše, ale i duší těch, které nám Bůh přivádí do cesty a kterým máme svým životem o Bohu svědčit.

Bude - li spasena naše duše, bude spolu s ní spaseno i naše tělo, protože jedno bez druhého není úplný člověk. A spasen bude úplný člověk, Nebo bude úplný člověk - tělo i duše zahubeno v pekle.


..."A sám Bůh pokoje kéž vás celé posvětí a celého vašeho ducha i duši i tělo"...


Lidská duše je duch a je nesmrtelná. Je sídlem naší osobnosti, je všechno to, čím jsme.
Apoštol Pavel nikde neučí trojsložkovou antropologii člověka.
V tomto konkrétním případě rozlišuje dvojí složku lidské duše - přirozenou a nadpřirozenou. Přirozenou složku lidské duše (ruah) mají podobně i zvířata - např. inteligenci, city (nemají však nesmrtelnou duši).
Přirozenou (ruah) i nadpřirozenou složku lidské duše (ducha) má jenom člověk. Duši člověka nazývá Písmo nefeš.. Ale pořád je tojedna a ta samá duše, nejsou duše dvě. Nadpřirozenou složkou lidské duše (duchem) je schopnost komunikovat s Bohem, schopnost vnímat a nechat se zušlechťovat krásou, schopnost obětovat se za jiného, schopnost milovat nepřátele. Schopnost poznávat a milovat Boha.

Celé Písmo učí o člověku jako o duši v těle.
O duchové duši (nefeš) pro komunikaci s Bohem, který je duch a o těle, potřebném ke zjevování obrazu Boha ve viditelném světě.

Mt 10,28)
A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou, ale raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit v pekle.

I v tomto případě Pán Ježíš mluví o duši člověka (nefeš), která má jak přirozenou, tak i nadpřirozenou část (o kterých mluvil Pavel).



Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 31. leden 2011 @ 10:51:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě doplním: schoností lidské duše je nejen s Bohem komunikovat, ale i hostit Boha. Bůh rád přebývá v lidské duši, pokud ho člověk pozve, pokud se dokáže kát ze svých hříchů, aby mu mohly být skrze lásku Kristovy oběti odpuštěny.


]


Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 31. leden 2011 @ 16:11:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Bůh rád přebývá v lidské duši...//

Tak to je síla! Oko, máš v tom prostě guláš! Odlož Platóna a začni číst Bibli a pochopíš, co je zde míněno pod pojmem duch a duše.


]


Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 31. leden 2011 @ 18:14:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nebude Platón, to bude Katolík ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2011 @ 09:08:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Momonko.
Je to opravdu síla! Nepochopitelný, naprosto nezasloužený dar, skrze Ježíšovo lidství a jeho oběť.

(J 14,23)
Ježíš mu odpověděl: "Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo; a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a zřídíme si u něj příbytek.

(2 Kor 5,2-3)
Vždyť také v tomto vzdycháme, neboť toužíme být oblečeni svým příbytkem z nebe,
jestliže ovšem budeme shledáni oblečenými, ne nahými.


(Ef 2,20-22)
Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, zatímco úhelným kamenem je sám Ježíš Kristus,
v němž se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu,
v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím příbytkem v Duchu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 01. únor 2011 @ 19:12:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když Ty si pleteš pojmy duch a duše... Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 01. únor 2011 @ 19:18:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko si je ani tak neplete, jako si spíš myslí, že jde o totéž. Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 01. únor 2011 @ 20:24:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 10:45:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jaký je rozdíl mezi lidskou duší a duchem člověka?


Není snad lidská duše nesmrtelný Duch?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 11:00:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidská duše i zvířecí duše je stejná v tom, že všichni jdem do prachu. Ale co není u zvířat, ale lidí je to, že my jsme k obrazu Božímu, tedy jsme ve společenství s Bohem právě díky tomu, že když umřeme tělo jde do prachu a duch odchází k tomu kdo jej dal. Jestli se svým hříšným životem odpoutáme od společenství s Bohem, tak jak píše žalmista, že on jej dává nebo navrací tomu komu chce, tak když jej neobdržíme znovu, tak nežijeme. Kdo žije ten kdo dýchá a dýchání viz stvoření Adama-do chřípí vdechl ducha neboli dech života a stal se duší živou, ne?; proto kdo dýchý je živý je živou duší, když nedýchá, duch odchází k Bohu tak umírá, tedy již není duší živou.
Tělo+dech života (oživující duch)=duše živá. Duše není fluidum nebo netělesná složka tak jako duch, že? :-) Já vím, že lidské církve si to pletou, ale udivuje mne, že je v tom nechává DS, že by jej neměli i když si myslí, že Ano?! :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 19:50:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

jsme stvořeni k obrazu Božímu: Bůh je Duch =>my jsme duch, který má duši (= vůli, rozum, pocity....), ale protože se tady na Zemi nějak musíme pohybovat, žijeme v těle. 

K tomuhle tématu se tu přece stokrát vedly debaty, dostals i odkazy do Písma, ale pořád tvrdíš, že jsme dušeduch:-)

I.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 09:11:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno, díky za snahu, ale ono je to trochu složitější.

Myslíš, že když Pán Ježíš mluvil o lidské duši v pekle, že měl na mysli vůli, rozum, pocity?

I těla máme z úplně jiného důvodu - máme jimi viditelně zjevovat Boží obraz v nás.

Časem to snad vysvětlím ve článku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 07. únor 2011 @ 11:33:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

jsme stvořeni k obrazu Božímu: Bůh je Duch =>my jsme duch, který má duši (= vůli, rozum, pocity....), ale protože se tady na Zemi nějak musíme pohybovat, žijeme v těle.
..............
Jenže když se podíváme do Genesis, tak tam nic takového nestojí, že máme duši:

Gn 2, 7 I učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země, a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou. (KB)

Bůh je Duch, ale my nejsme duch, nebo vy už teď žijete v nebi nebo na Zemi? :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. únor 2011 @ 12:04:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gn 2:7 Studijní překlad KMS: Hospodin Bůh vytvořil člověka z prachu ze země, a do jeho chřípí vdechl dech života; a člověk se stal živou duší.
 
Neboli člověk a duše jsou v Písmu Svatém synonyma. Bůh je duch a člověk má ducha v sobě (to je ten dech života, který vdechl Bůh do chřípí člověka) - viz 1K 2:11 Vždyť kdo z lidí ví, co je v člověku, než duch člověka, který je v něm? Takže znovuzrozený člověk má ducha obnoveného Duchem svatým, který je mu dán/vložen do jeho ducha a Bible říká (J 3:6b) ... co se narodilo z Ducha, je duch. Takže vhodnější je říci, že člověk je duch duše a tělo (1Te 5:23), přičemž jeho osobou/osobností je duše, zároveň má Bohem daného ducha pro komunikaci s Bohem a pak má tělo pro "komunikaci se světem".

Jsem-li v těle, jsem na zemi, jsem-li v D/duchu, jsem tělem sice stále na zemi, ale duchem jsem i v nebi, tak jako je Pán Ježíš Kristus v nebi a zároveň je v duchu znovuzrozených věřících jako Duch oživující (1K 15:45b) v Duchu Svatém, který jim byl dán. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 07. únor 2011 @ 13:25:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč ne, sice se to tváří biblicky, ale je to lidský, že? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 07. únor 2011 @ 13:33:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bible není lidská?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pondělí, 07. únor 2011 @ 14:59:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedělejte, že nechápete, jak jsem to myslel?! :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 19:58:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na obě otázky jsi dostal v minulosti odpovědi několikrát, ale, jak vidno, ignoroval jsi je - ke své vlastní škodě.


]


Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 31. leden 2011 @ 19:41:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---O duchové duši (nefeš) pro komunikaci s Bohem, který je duch a o těle, potřebném ke zjevování obrazu Boha ve viditelném světě.---

"duchové duši" - to jsem ještě neslyšel,to bude asi od Arkadije Gajdara - Timur a jeho parta..



                


]


Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2011 @ 09:00:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."O duchové duši (nefeš) pro komunikaci s Bohem"...

To ti rád věřím: Je to v Gn 2,7.


]


Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Úterý, 01. únor 2011 @ 09:52:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gn 2/7 člověk se stal duší, ( hebrejsky nefeš )
neříká se "byla to jedna ze složek člověka"
ale tato duše byla smrtelná. Nebyla to "duchová duše" ale jen duše.
Nešlo o individualitu ale o "nádobu" v které byla krev,a krev byla nositelkou života. (znamením života )


]


Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 10:41:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nefeš je označení, které Bible používá jedině ve spojení se stvořením člověka.
Všechny ostatní tvory na zemi Bůh stvořil tak, že řekl - a stalo se.

Jen člověka stvořil jinak.
Duší je člověk schopen komunikovat s Bohem, tělem zjevuje Boha ve světě viditelném.



Nefeš je ve významu česky doslova  DUŠE V TĚLE
.
Žádný jiný tvor nebyl takto stvořen, žádný se člověku nevyrovná. Žádný jiný nemá nesmrtelnou duši.

Bůh je nesmrtelný duch, člověk byl stvořen k jeho obrazu!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 09. únor 2011 @ 10:30:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není pravda, i ostatní tvorové, kteří dýchají, jsou v Genesis označeni jako nefeš, rozdíl nás lidí a ostatních tvorů není v tom, že my jsme nefeš, ale že jsme byli stvořeni k obrazu Božímu, tím jsme ve společenství s Bohem nebo nejsme. Když nejsme tak když zemřeme, tak Bůh nebude mít důvod vracet ducha, který se k němu při smrti navrátil. Ale člověk nebo jiné živé bytosti-tvorové, jsou v bibli označeni jako duše-nefeš, že mnohé překlady nepřekládají duše, ale bytost, tvor, živá bytost atd. to je jiná věc, ale když se podíváte do hebrejského textu, tak tam nacházíte nefeš nebo jemu podobný tvar, jak u lidí tak i u zvířat!
Kazatel psal, že není ani v smrti rozdíl mezi lidmi a zvířaty, ale co nás rozděluje není duše, ale duch, který v našem případě (u lidí) odchází k Bohu, protože tím jsme ve společenství s Bohem, zvířata nejsou stvořena k obrazu Božímu, (evolucionisté by se asi divili:-),) proto nejsou ve společenství s Bohem.
Tak nemaťte lidi, nefeš jsou označeni jak lidé tak i zvířata viz hebrejský text.


]


Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 31. leden 2011 @ 19:56:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když nečistý duch vyjde z člověka, bloudí po pustých místech a hledá odpočinutí, ale když je nenalezne, řekne: ‚Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel.‘
25  Přijde a nalezne jej vyčištěný a uklizený.
26  Tu jde a přivede sedm jiných duchů, horších, než je sám, vejdou a bydlí tam; a konce toho člověka jsou horší než začátky.“          /Lukáš 11,24 /



Snad to oko nechceš přepsat :     Když nečistá "duše" vyjde z člověka" ....  tu jde a přivede sedm jiných "duší".


]


Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 11:55:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vlastiku.

To, že  zaměňuješ nečistého ducha a duši člověka (Když nečistá "duše" vyjde z člověka" ....  tu jde a přivede sedm jiných "duší".) ponechme stranou.

Zaujal jsi mě však tou citací Písma. Myslím, že právě na tento úryvek by měli myslet ti, kteří si myslí, že už jsou spaseni a že hřích se jich netýká a zlý duch nad nimi nemá moc.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 19:35:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

ducha a duši zaměňují katolíci, ne Vlastík:-)

Nemůžu souhlasit s tvým výkladem ohledně zlých duchů. Ti zlí duchové se totiž vracejí tam, kde není v duši Boží slovo, tedy je tam prázdno, a oni si pak můžou dělat s člověkem, co je jim libo. Nemá to žádnou spojitost se spasením. Takže na tento verš by měli myslet ti, co nečtou Bibli a nad Slovem nerozjímají - ke své škodě. Otevírají doširoka dveře ďáblu.

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 21:22:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ireno.

O tom co kdo zaměňuje se nehodlám přít - důvod je jednoduchý - neshodneme se, tak proč marnit slova. :-)  a hlavně nejsem teolog, abych to mohl opravdu posoudit.

Ten příběh začíná tím, že Ježíš vyhnal z člověka zlého ducha, ten člověk byl Boží milostí uzdraven, spasen, (znovuzrozen)  ale pak přichází varování i takto uzdravený člověk, může opět upadnout do svých hříchů a být zatracen. Proto se musíme celý život se snažit neztratit získanou milost. O tom, že je je to možné, vyprávějí i jiná místa v Písmu. Záleží na nás, jak si je vykládáme a sama vidíš jak často se ve výkladu rozcházíme. 
Možná, třeba právě při diskuzi tu otvíráme branku tomu Zlému, když nás naplňuje myšlenkou, jak dobře známe Boží slovo a jak ti druzí jej nechápou. Škoda, že nám tu často chybí pokora před vírou a poznáním bližního - přitom všichni se svým uvažováním snažíme přiblížit se Kristu.

 Zmiňovaný úryvek velmi úzce souvisí se spásou. Lidé kteří nečtou Písmo, si nepřečtou ani tato slova nebo jim nebudou rozumět, tak proč by to mělo být určeno právě jim. Naopak, má oslovit ty, kteří Jeho slovo znají a umí o něm rozvažovat.

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 22:34:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Noname
přesně tak


]


Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Středa, 09. únor 2011 @ 13:27:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu v tom, že máme číst Písmo a žít dle toho, ale není to záruka, že i tak nebudeme pod mocí démonů, ap. Pavel ty kteří si mysleli, že mají poznání Boha, je varoval před tím, že není poznání jako poznání!

Zeptám se, slyšel jsem na polském rádiu kázání Karola Wojtyly z archivu když byl v Polsku, a mluvil tam o Marii jako Královně Polska!? Může mi někdo vysvětlit nebo ujistit, že jsem slyšel správně?

Díky

Vapel


]


Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. leden 2011 @ 10:54:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky napsané, willy.





Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 31. leden 2011 @ 17:32:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dky za hezký článek Willy.
Moc dobře jsi vystihl, jak je to se spasením.
Že není vůbec problém pochopit to, že je člověk spasený a přitom pracuje na svém spasení či roste ke spasení.

Což tělesní lidé, bez Ducha nejsou schopni pochopit a vymýšlejí takové nesmysly, jako že :
"To, že máme růst ke spasení znamená, že spasení zatím nejsme, i když znovuzrozeni být už můžeme. "
Anebo že křesťané jsou zatím ještě nespasení lidé, že církev je společenství nespasených lidí, anebo jak oko dorostl v poslední době k poznání, že někteří sice spaseni jsou, ale ne věčnou spásou - asi jen dočasnou.



Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2011 @ 08:57:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Že není vůbec problém pochopit to, že je člověk spasený a přitom pracuje na svém spasení či roste ke spasení."...

Takto napsané je to v rozporu s elementárními zákony logiky.
Pro prosté rybáře, jakými apoštolové byli, je to opravdu úkol nadlidský.


Správně bych to napsal asi takto:

..."Že není vůbec problém pochopit to, že je člověk zachráněn Kristem, ospravedlněn a přijmut za syna a přitom dál svým životem pracuje na svém konečném  spasení věčném či roste ke spasení."...




]


Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 01. únor 2011 @ 17:09:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně bych to napsal asi takto:

..."Že není vůbec problém pochopit to, že je člověk zachráněn Kristem, ospravedlněn a přijmut za syna a přitom dál svým životem pracuje na svém konečném  spasení věčném či roste ke spasení."...


To ale vůbec není správně, jak je u tebe ostatně zvykem. My to máme raději tak, jak to nechal napsat Bůh v Písmu Svatém, které je Jím vdechnuté neboli On inspiroval pisatele Písma k tomu, ay napsali to, co napsali. Znovvuzrozený člověk právě už nežije svým vlastním životem, nýbrž skrze Krista božským životem, jelikož byl ukřižován s Kristem, nežije už on, ale Kristus jako jeho život v něm. Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 10:26:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Já to napsal přesně tak, jak to ve smyslu říká Písmo a mohu doložit Písmem každé slovo. Jen tobě to zatím nebylo dáno správně pochopit. Však také nejsi schopen mé tvrzení Písmem nijak vyvrátit.

Papouškuješ po Pavlovi, ale zjevně vůbec nevíš, o čem je řeč.

Apoštol Pavel byl (jako ostatně každý křesťan) znovuzrozený ve křtu, tím, že byl jeho starý člověk přibit na kříž. Ve křtu! Následně pak byl vzkříšen do novosti života.

Ve křtu oblékáme Krista, přesto zůstáváme dál sami sebou - jen proměněni do Božích dětí. Naše osobnost nikde nezmizí. S kým by potom Bůh vstupoval do vztahu, kdybychom my už nebyli?


]


Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 02. únor 2011 @ 14:04:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjevně podceňuješ prosté rybáře, jakými apoštolové byli.

A také podceňuješ Boha, který se ve své moudrosti nedal světu poznat jejich vlastní moudrostí. Namísto toho se mu zalíbilo, že spasí ty, kdo uvěří bláznivému kázání. Boží bláznovství je totiž moudřejší než lidé, než okovy elementární zákony logiky a Boží slabost je silnější než lidé.

Stejně tak podceňuješ Božího Ducha, kterého apoštolové i my přijali. My jsme však nepřijali ducha světa, ale Ducha, který je z Boha, abychom rozuměli, čím nás Bůh obdaroval. O tom právě mluvíme (nikoli slovy, jimž učí lidská moudrost, ale slovy, jimž vyučuje Duch), když vykládáme duchovní věci duchovními slovy. 14Neduchovní člověk ovšem nepřijímá věci Božího Ducha, neboť jsou pro něj bláznovstvím, a nemůže je pochopit, neboť se jim dá rozumět jen duchovně.


A proto apoštolům ani nám nedělá nejmenší problém chápat a věřit, že nás Bůh spasil a že rosteme ke spasení.


]


Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 10:30:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Namísto toho se mu zalíbilo, že spasí ty, kdo uvěří bláznivému kázání"...


Každý blázen sice může vydávat své zmatky za slovo Boží, ale soudný křesťan to dokáže lehce rozlišit.


Bůh je to nejvyšší Logo (rozum) a pravda má tu vlastnost, že je vždy v souladu se skutečností, je v souladu se  zdravým rozumem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 04. únor 2011 @ 08:31:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže skutečnost, že apoštolům ani nám nedělá nejmenší problém chápat a věřit prostým biblickým faktům, že nás Bůh spasil a že rosteme ke spasení.

ty vadáváš za zmatky bláznů, které ty jako soudný křesťan dokážeš lehce rozlišit a tím odmítat.

Oko, fakt rosteš. Rosteš k soudu. Ze svých slov a nehorázné pýchy a překrucování Božího slova budeč jednou souzen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2011 @ 09:15:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věř biblickým faktům, ale nikoli zjednodušeným, ale v úplnosti.

Naše vykoupení pro život Božích dětí v tomto světě není ještě spásou věčnou, může být však už jejím počátkem, pokud setrváváme v dobrém.

Spasení svých duší teprve uskutečňujeme, je tedy logické, že naše spasení ještě není završeno.


Tak to učí i apoštolové. Že tomu nerozumíš, je věcí jinou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 04. únor 2011 @ 11:03:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne oko, tak to není.

Apoštolové se nezdráhají hovořit o tom, že byli spaseni, že byli spaseni ti, kterým zvěstovali evangelium. Vůbec ne. Důkazů na to je v Bibli dostatečně.

Zdráháš se tomu pouze ty navzdory tomu, jak to popisují a chápou apoštolové a pořád se to snažíš zaměňovat za vykoupení a podobné fígle.

Takže je otázka, kdo čemu nerozumí.


]


Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 03. únor 2011 @ 21:24:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč je tu tolik článků na téma spása? Vždyť podle vás, kdo je spasen, všechno potřebné už ví a kdo spasen není, toho tyto články beztak nespasí. Tak se ptám proč?



Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 04. únor 2011 @ 12:05:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je to vaše nechápání spasených.

Když spasený něco ví, tak dá ruce do klína a nechá si to pro sebe.
A tu dobrou novinu ponese do světa kdo?????
Ten, kdo nic neví?

A ty víš, kdo v budoucnu uvěří? Tys věděl, že nematemne, Momonka a další a další dostanou z čistajasna oči a uši, aby viděli a slyšeli, to, co do té doby studujíce neviděli?
To by Ježíš podruhé nepřišel nikdy, kdyby se zastavila evangelizace a nevešel plný počet!


]


Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 07. únor 2011 @ 12:33:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Postoj rozjuchaných křesťanů, kteří se chlubí svou spásou a tím, že jsou spaseni, je mi cizí. Jediný, čím se já můžu chlubit, je Ježíšem.

My říkáme: "V Ježíši je naše spása."
A najednou příjdu sem a tady čtu: "Jsme spasení."

My říkáme: "Vyznávám se všemohoucímu Bohu a vám všem, že často hřeším, myšlením, slovy i skutky a nekonám, co mám konat. Je to má vina, má veliká vina."
A najednou příjdu sem a tady čtu: "My nehřešíme a vinu nemáme."

My říkáme: "Bože, odpusť mi."
A tady čtu: "Už nám bylo odpuštěno, netřeba prosit."

Možná je to jen problém v mé hlavě.

Mimochodem opravdu by Ježíš nepřišel podruhé, když by ustala evangelizace? To mi jistě doložíš Písmem. Já to slyším prvně.


]


Re: Re: Boží plná spása (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 07. únor 2011 @ 16:12:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mimochodem v celé diskuzi se zaznělo pouze jednou slovo láska a to ještě z úst mnohými zavrhovaného oka. Neumím si dost dobře představit, jak někdo může mluvit o "plné spáse" a přitom toto slovo nepoužít.

Ono obecně je to slovo dost problematické - přeurčení, pouze vírou, spása, znovuzrození - to jsou všechno frekventované topiky na těchto stránkách a mě až teď trklo, že v nich nikde nestojí v popředí láska, že ta se okecává a vyhybá se jí. Ono když jedni tvrdí, že nemají na výběr a druzí tvrdí, že je Bůh předurčil, lehce se tomu slovu láska dá vyhnout.

Správný katolický křesťan by ale svou teologii bez lásky neměl umět formulovat.


]


Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy