Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116537263
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dieťatko – áno či nie?
Vloženo Úterý, 01. únor 2011 @ 10:45:13 CET Vložil: Stepan

Sekty poslal Nepřihlášený

Niektoré náboženské skupiny sa vyznačujú tým, že sa ich členovia stanú od nich závislí a sú izolovaní od okolia. Tieto prejavy môžu byť natoľko extrémne, že umožňujú i tie najotrasnejšie činy – rituálne samovraždy. Mohlo by sa zdať, že svedkovia Jehovovi takých činov nie sú schopní. Toto početné náboženské hnutie má však na svojom konte niekoľko desiatok životov tých, ktorí si vybrali smrť dobrovoľne – neprijali krvnú transfúziu. Otázkou zostáva, do akej miery sú touto zdanlivou dobrovoľnosťou ovplyvnené životy tých najbezbrannejších – detí. 


Je možné, aby organizácia zasahovala do súkromia členov takým spôsobom, že stanovuje, či si smú alebo nesmú zadovážiť deti? Oficiálne si, samozrejme, organizácia Svedkov niečo také dovoliť nemôže, obmedzovala by tým osobnú slobodu. Spoločnosť Strážna veža nezaviedla žiadne praktiky týkajúce sa narodenia detí. Rozhodnutie mať deti je osobná vec. Ale pretože sa blíži koniec sveta, odporúča svojim členom deti nemať, a radšej sa plne venovať náboženskej činnosti. Také ovplyvňovanie sa uplatňuje nepriamo, skrytou formou.


Používaná taktika je jednoduchá a po desaťročia fungujúca. Svedkom sa neustále zdôrazňuje, že svet stojí na pokraji Armagedonu, po ktorom nastane pre Svedkov večný život v pozemskom raji. Je teda prirodzené, že by mali všetko úsilie venovať kázaniu a varovaniu ľudí pred týmto koncom a že na rodenie detí budú mať bárskoľko času v novom svete. Strážna veža z 1. marca 1988 doslova uvádza: „Vec rodičovstva v zostávajúcom čase do konca sveta je osobnou vecou každého páru, ktorý sa musí sám rozhodnúť. Pretože sa však ‚čas kráti‘, manželské páry by mali dobre zvážiť, či privedú deti do tejto doby." Ďalej radí: „Mnoho manželských párov na celom svete, ktoré sa dobrovoľne zriekli rodičovstva, slúžia Jehovovi pútnickou prácou, oblastnou prácou alebo prácou v modlitebni. (Bezdetnosť je pre takú prácu podmienka - pozn. autorky.) Môžu sa dívať s uspokojením na svoj život strávený v službe pre Jehovu. Netrápia sa žiadnym žiaľom. I keď sa tieto páry zriekli rodičovstva na tomto svete, hrajú dôležitú rolu v zámeroch Božieho kráľovstva v rôznych oblastiach práce. "V roku 1941 Strážna veža publikovala knihu Deti, v ktorej sa fiktívne postavy John a Eunice rozhodli nemať deti, aby mohli chodiť od dverí k dverám v tom krátkom čase, čo ostával do Konca. Uplynuli desaťročia, John a Eunice sú stále bezdetní v svojich sedemdesiatich rokoch a svet sa ešte stále neskončil. Dokonca aj dnes Strážna veža odporúča mladým, aby obetovali svoje zamestnanie, manželstvo a robili niečo prospešnejšie v onom „krátkom čase, ktorý ostáva do Konca".

Podobná témata

Sekty

"Dieťatko – áno či nie?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dieťatko – áno či nie? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 01. únor 2011 @ 11:33:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že je celibát a služba Bohu lepší než život v manželství nám říká sám Ježíš Kristus a důrazně opakuje i svatý Pavel. Doporučuje pannám a panicům aby setrvali v čistotě a vdovám a vdovcům aby neuzavírali druhý sňatek. Proč a jakým právem bychom to měli vyčítat zrovna Jehovovým svědkům ?



Re: Re: Dieťatko – áno či nie? (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Úterý, 01. únor 2011 @ 12:24:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
my katolíci by sme svedkum opravdu nemneli nic vyčítat. Voni jsou též jediná pravá církev a teké vědí  jak jejich "panicum" pomoci když mají problém s pedofilí .. to máme tedy společné. Ješte bychom se chctel putnika zeptat, kde to Pavel rikal o tom manželství, jestli mi uniko náké nové pozměňování bible ? 


]


Re: Re: Dieťatko – áno či nie? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 01. únor 2011 @ 12:48:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, je snad rozdíl mezi tím zasvětit se Bohu a mezi tím, že si řeknu, že děti už nemá cenu mít, protože to máme všichni "za pár".

Celibát není lepší než život v manželství. V čem je celibát těžší, v tom je manželství lehčí. V čem je manželství těžší, v tom je celibát lehčí. Oboje cesty jsou možné a potřebné, ale říkat, že je jedna víc než druhá, to je mimo. A pokud už by se to tak brát mělo, pak je manželství víc než celibát, neboť nebýt manželství, nebylo by celibátníků.


]


Re: Re: Re: Dieťatko – áno či nie? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. únor 2011 @ 07:49:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jestli svědkové Jehovovi žijí v celibátu aby sloužili Bohu dle svého svědomí nebo jestli si říkají že to nemá cenu ví jedině Bůh a do určité míry i oni sami. Nemá cenu jim podsouvat myšlenky tak jako to mnozí dělají nám. Mnozí lidé rozdávali v historii své majetky když očekávali brzký Ježíšův návrat, například před rokem 1 000. Nebo se to alespoň říká. Je možné že i taková oběť může mít u Boha cenu a je to tak lepší než kdybychom kličkovali před přicházejícím Kristem s pytlem zlata v náruči a prosili skály aby se na nás sesypaly a ukryly nás i s tím pytlem.
Otázka také je kolik by vůbec bylo potřeba dětí kdybychom všichni žili v čistotě a vzdali se rodiny kvůli Bohu. Každé manželství nakonec rozváže smrt, pak už se jak říkal Kristus lidé nežení ani nevdávají. Možná by nebylo od věci kdybychom občas dokázali pohlédnout na toho druhého jako na bratra nebo sestru kterou nám naše ženy opravdu jsou a také budou. Ne jako na někoho kdo k nám bude navěky připoután. Člověk v oslaveném těle který žije ponořen do lásky k Bohu a ke všem dobrým bytostem už takové věci nepotřebuje. Mohlo by to posílit vzájemnou šetrnost a úctu.



]


Re: Re: Re: Dieťatko – áno či nie? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 02. únor 2011 @ 12:30:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
Tu je třeba kouknout do motivů svědků Jehovových - co tím vlastně vypovídají. Jestli už to nemá cenu mít děti, protože je to za pár, ten armagedon a nebo proto, že chtějí všechen svůj čas věnovat službě Bohu, aby ho co nejvíce lidí poznalo - i když oni mají svou cestu, které jako římskokatolička nerozumím.

V těch motivech je rozdíl. Soudit je bude Bůh.


]


Re: Re: Dieťatko – áno či nie? (Skóre: 1)
Vložil: icko v Středa, 02. únor 2011 @ 14:22:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celibát vs. manželstvo: Unikajú ti súvislosti, za ktorých vznikol Pavlov 1. List Korintským. Pavol píše do Korintu preto, lebo sa tam rozmohla nejednota, spory a padlé mravy ("také smilstvo, akého niet ani medzi pohanmi"). Preto im odporúča, že keď majú problém so svojou telesnosťou a padlými mravmi, že "dobre by bolo, keby sa človek nedotýkal ženy". Nehovorí, že manželstvo je horšie ako celibát!


]


Re: Re: Re: Dieťatko – áno či nie? (Skóre: 1)
Vložil: kurCZak v Středa, 02. únor 2011 @ 16:43:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,také smilstvo, akého niet ani medzi pohanmi" bych si představoval incest a homosexualitu.... Ale spíš ten incest a pedofílii...


]


Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy