Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 607 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493473
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Světím, světíš, světíme
Vloženo Středa, 09. únor 2011 @ 16:59:47 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal kabrtdaniel

Možná že účel světí prostředky, ale ten, kdo rozhodně nesvětí zhola nic, je člověk.

Stále dokola se zde dohadujeme, co se má a nemá světit, a přitom nemáme světit vůbec nic. Jediný Posvětitel a světec je Bůh. Proto bavíme-li se o svatých věcech, držel bych se spíše biblického slovníku a používal slova jako pamatovat, zachovávat, dbát či se bát Hospodina. Myslím, že když věc správně pojmenujeme, lépe jí porozumíme.




Podobná témata

Zamyšlení

"Světím, světíš, světíme" | Přihlásit/Vytvořit účet | 45 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 09. únor 2011 @ 18:27:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz


"Stále dokola se zde dohadujeme, co se má a nemá světit, a přitom nemáme světit vůbec nic."



Zj 22,11  Kdo škodí, škodiž ještě; a kdo s*****í, s*****iž ještě; a kdo jest spravedlivý, ospravedlniž se ještě; a svatý posvětiž se ještě.


Ach jo... :-(



Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Středa, 09. únor 2011 @ 19:24:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vybral sis hezký verš, jen co je pravda ;-D. Skutečně si myslíš, že se svatý posvěcuje sám? Svatost = Boží přítomnost. A Bůh je tam, kde chce být, ne kde mu určíš.


]


Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: coleman v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 08:16:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plně s Tebou souhlasím, co se týče správného použití významu slov. Je to však opravdu moc nesnadná disciplína , ale je dobře, že k ni podněcuješ. Tvá věta: "A Bůh je tam, kde chce být, ne kde mu určíš." však není pravdivá beze zbytku. Bůh je vždy tam, kam je člověkem volán. Je pokaždé uprostřed těch, kdo se setkají v Jeho jménu. Bůh, nám slouží, Kristová oběť byla obrovskou službou člověku, je ochoten nám naslouchat i když si můžeme mnohdy myslet, že vyslyšení nejsme. Poslední budou prvními. Bůh zde sám sobě určil roli posledního, aby tam byl prvním. Uvědom si, že Bůh se pro nevěřícího člověka stane neexistujícím. Stoupne si tedy vlastně přesně na místo, které mu člověk určí. Ani do srdce nevstupuje bez pozvání. Atd.


]


Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 13:48:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, jistě, ale snad se shodneme, že je to Boží shovívavá reakce na naše volání (tedy Jeho iniciativa), nikoli naše manipulace s Ním. Přece víme, že ne vždy a vše Bůh požehnal, s čím před něj člověk přišel. Vzpomeň si na Kaina a na jeho oběť. Vzpomeň si na vzpurné národy, kterým Bůh vysloveně řekl, že nebude slyšet jejich volání. Svatost, tvář Boží, je obrácená pouze tam, kde jsou obrácená srdce k Němu. Boží přítomnost je vždy podmíněna účastenstvím člověka na Jeho lásce. Tedy člověk musí mít srdce tam, kde je jeho Pán, aby On byl s ním.


]


Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 14:02:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všimni si, co říkají na obranu ti, které Pán Ježíš při druhém příchodu zatracuje.

‚Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?‘ A tehdy jim prohlásím: ‚Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.‘

Bůh je nezná, On s nimi nebyl. Tedy opět vidíme, že Bůh vidí hlouběji, do našich hříšných srdcí plných nepravosti. Tedy pohnutky člověka, s kterými před Boha předstupuje, jsou jedním nejdůležitějších aspektů v jeho posvěcení, v jeho užším napojení na Pána Ježíše Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: coleman v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 16:54:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, v tom máš pravdu. Pokládám za velmi důležité a pro člověka potřebné, aby žádnou biblickou záležitost neposuzoval unáhleně a definitivně. Platí to pochopitelně i o mých úvahách.:-) 


]


Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 11. únor 2011 @ 07:02:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Colemanovy úvahy jsou nadmíru správné.

Není vůbec těžké pochopit, proč Hospodin Kainovu oběť nemohl přijmout.

(Gn 4,7)
Cožpak nebudeš přijat, budeš-li jednat dobře? Pokud nebudeš jednat dobře, ve dveřích číhá hřích a dychtí po tobě. Ty však máš nad ním panovat."


Dny všední a dny sváteční stanovil Hospodin jako rytmus života člověka. Obojí extrémy, jak nesvětit vůbec nic, tak mít každý den svátek, jsou špatné.


Všední den má svůj obraz povinností, svátek má obraz jiný.

Podle tvé argumentace bychom museli zrušit i nádoby, určené na den všední a den sváteční a přestat je rozlišovat (Ř 9,21).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 11. únor 2011 @ 13:32:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko tebou poslední tři věty  mi připomínají slova Koheleta (Kazatele):

Všechno má určenou chvíli a veškeré dění pod nebem svůj čas: Je čas rození i čas umírání, čas sázet i čas trhat; je čas zabíjet i čas léčit, čas bořit i čas budovat; je čas plakat i čas smát se, čas truchlit i čas poskakovat; je čas kameny rozhazovat i čas kameny sbírat, čas objímat i čas objímání zanechat; je čas hledat i čas ztrácet, čas opatrovat i čas odhazovat; je čas roztrhávat i čas sešívat, čas mlčet i čas mluvit; je čas milovat i čas nenávidět, čas boje i čas pokoje. (Kaz 3,1-8)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 11. únor 2011 @ 14:40:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, myslím, že jsi můj příspěvek nepochopil. Vždyť jsem adventista, zachovávám sobotu a k rozlišování mezi svatým a nesvatým nás Pavel přímo vybízí. Nicméně vše svaté pochází od Boha, ne od člověka, o tom můj příspěvek byl. Světit, neboli naplňovat svatostí má právo jedině Bůh, protože svatost = Jeho přítomnost. Tedy otázka nezní, co já nebo Ty světíme, ale co posvětil sám Bůh. Tak jsem to myslel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 11. únor 2011 @ 15:13:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžu se zeptat, zda nosíš střapce na oblečení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 11. únor 2011 @ 15:58:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenosím. :-) Ale je to zajímavý dotaz, víš, že Ježíš tyto střapce nosil? 

4. Mojžíšova 15,39  Budete mít třásně, abyste si při pohledu na ně připomínali všechna Hospodinova přikázání a plnili je, abyste se neřídili vlastním srdcem a vlastníma očima, jako se jimi řídí smilníci,
Matouš 14,36  a prosili ho, aby se směli aspoň dotknout třásní jeho roucha. A kdo se dotkli, byli uzdraveni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 12. únor 2011 @ 13:01:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

 1 I mluvil Hospodin k Mojžíšovi, řka:
2 Posvěť mi všeho prvorozeného, cožkoli otvírá každý život mezi syny Izraelskými, tak z lidí jako z hovad, nebo mé jest.

10 Řekl dále Hospodin Mojžíšovi: Jdi k lidu, a posvěť jich dnes a zítra; a nechť svá roucha zeperou.

14 Sstoupiv tedy Mojžíš s hůry k lidu, posvětil ho; a oni zeprali roucha svá.

22 Nýbrž ani sami kněží, kteříž, majíce přistupovati k Hospodinu, posvěcují se, aby se neobořil na ně Hospodin.

23 Mojžíš pak řekl Hospodinu: Nebudeť moci lid vstoupiti na horu Sinai, poněvadž jsi ty osvědčil nám, řka: Obmez horu a posvěť ji.

Mám pokračovat? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 12. únor 2011 @ 13:20:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

29 Tak posvětíš jich, aby byly nejsvětější. Cožkoli dotkne se jich, posvěceno bude.

44 Nebo já jsem Hospodin Bůh váš; protož posvěťtež se, a svatí buďte, nebo já svatý jsem, a nepošvrňujte duší svých žádným zeměplazem, kterýž se plazí po zemi.
45 Nebo já jsem Hospodin, kterýž jsem vás vyvedl z země Egyptské, abych vám byl za Boha; protož svatí buďte, nebo já jsem svatý.


2 Mluv Aronovi a synům jeho, ať se zdržují od věcí těch, kteréž jsou posvěceny od synů Izraelských, a ať nepoškvrňují jména svatého mého v tom, což mi oni posvěcují: Já jsem Hospodin.
3 Rci jim: Kdo by koli ze všeho semene vašeho v pronárodech vašich přistoupil ku posvěceným věcem, kterýchž by posvětili synové Izraelští Hospodinu, když nečistota jeho na něm jest, vyhlazena bude duše ta od tváři mé: Já jsem Hospodin.

10 I posvětíte léta padesátého, a vyhlásíte svobodu v zemi té všechněm obyvatelům jejím. Léto milostivé toto míti budete, abyste se navrátili jeden každý k statku svému, a jeden každý k čeledi své zase přijde.

14 Když by pak někdo posvětil domu svého, aby byl svatý Hospodinu, bude jej kněz ceniti, buďto že by dobrý byl aneb zlý. Jakž jej procení kněz, tak zůstane.

28 Všeliká pak věc posvěcená, kterouž by někdo slibem posvětil Hospodinu ze všech věcí, kteréž má, buď z lidí aneb z hovad, aneb z pole dědictví svého, nebude prodávána, ani vyplacována; nebo všecko, což takovým slibem posvěceno jest, věc nejsvětější bude Hospodinu.

18 Lidu pak díš: Posvěťtež se k zítřku,a budete jísti maso; nebo jste plakali v uších Hospodinových, řkouce: Kdo nám dá najísti se masa? Jistě že lépe nám bylo v Egyptě. I dá vám Hospodin masa, a budete jísti.

To by myslím mohlo stačit... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 12. únor 2011 @ 14:06:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klidně pokračuj, copak nevidíš, že Mojžíš a ostatní se posvěcují na rozkaz Boží? Tedy Bůh je ten kdo posvěcuje, a člověk pouze vykonavatelem vnějších, symbolických a snad i psychologických obřadů, je to pouze viditelný akt Božího posvěcení. Najdi mi schválně v Bibli místo, kde člověk něco posvětil, co mu nepřikázal Bůh a bylo to lidem požehnáním. Nenajdeš. Cokoli posvětil člověk bez Boha (posvátné stromy, posvátné kůly atd.) slouží naprosté degradaci společnosti a Bohu je to ohavné. Z textu, který jsi mi poslal je jasně vidět, kdo posvěcoval, a Mojžíš ani nikdo jiný to nebyl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 12. únor 2011 @ 15:43:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Lžeš! Mojžíš evidentně (na Boží příkaz) posvěcoval! Jsi slepý? Neumíš číst?

Ne, jsi pomatený, a proto překrucuješ zcela jednoznačné Boží slovo... :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 12. únor 2011 @ 15:49:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"Z textu, který jsi mi poslal je jasně vidět, kdo posvěcoval, a Mojžíš ani nikdo jiný to nebyl.
"

Měl by ses jít léčit. Jsi buďto úplně slepý, nebo choromyslný... :-(



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: salom v Sobota, 12. únor 2011 @ 21:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezur on ma pravdu-) Zuris jak male dite.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 14. únor 2011 @ 14:37:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Nebuď směšný! :-D

Dokaž z Písma, že má pravdu, sobotářský kašpárku! :-D

Písmo totiž říká jasně, že jak Mojžíš, tak i kněží posvěcovali!

Vy ale tvrdíte opak! Co jste tedy zač?

Lháři, bludaři, a překrucovači Písma svatého! A překrucujete ho ke svému vlastnímu zatracení... :-(



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 12. únor 2011 @ 22:22:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc nerozumím, o co Ti vlastně jde Michaeli. Pokoušíš se dokázat, že posvěcení nemá s Bohem nic společného? Nevíš, že veškeré naše chtění i činění je důsledkem právě Jeho posvěcení a pochází z Něj? Není tedy nic, co bychom pro Boha dělali my. To On vše dělá pro nás a v nás, jediné, co se po nás chce je tomu věřit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 13. únor 2011 @ 10:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V podstatě s tebou souhlasím, máš správné názory na to, že veškerá svatost pramení z Boha.

Pouze mám výhradu k tomu, že po nás se chce víc než věřit. Bůh od nás také očekává úsilí poznávat a naplňovat jeho vůli (Boží plán se světem) a to svými skutky


My nejsme na světě pro nějakou jalovou víru bez skutků, ale kvůli naplnění našich životů,  kvůli naplnění našich vztahů k Bohu i bližním konkrétními skutky, které pro nás Bůh už dávno dopředu přichystal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 13. únor 2011 @ 18:09:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím, jak to myslíš a souhlasím s Tebou. Víra bez skutků není totiž tou vírou, o které mluvím já. Víra je pro mě spolehnutí se na Boha a naprosté odevzdání se mu, z čehož právě skutky pramení. Skutky jsou jakýmsi indikátorem životaschopnosti naší víry. Nenese-li totiž naše víra ovoce, víra to není, nebo jak by řekl Jakub, je mrtvá. Žádný dobrý skutek však není z nás, ale pochází z Boha. Nejedná se tedy o naší odezvu na cokoliv, ale o Boží posvěcení a vyvolení, o které je třeba Boha prosit. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 14. únor 2011 @ 14:40:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Nedivím se, že nerozumíš, bludaři!

Ani mne nenapadlo tvrdit, že Mojžíš posvěcoval, aniž by byl sám od Boha posvěcen!

Jenže ty tvrdíš, že neposvěcoval vůbec! A proto jsi lhář... :-(



]


Re: Re: Zase jeden rozumbrada (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 11:51:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Svatý se opravdu sám posvěcuje, a to ve svém Bohu. S tím nic neuděláš... :-)


]


Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: pali v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 09:17:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovom svätý je označovaný človek, ktorý je vykúpený skrze obeť Ježiša Krista. Neznamená to, že by bol bezhriešny, to by potom nepotreboval Božiu milosť a odpustenie. Svätý zároveň znamená aj oddelený pre Boha, môže sa to vzťahovať na konkrétneho človeka (napr. vysvätený kazateľ), deň (sobota), vec (oltár, truhla zmluvy, ap.) alebo aj obrad (svätý krst, svätá večera Pánova,...). Svätý (alebo oddelený) v tomto význame je vecou okamžiku. Boh v určitý okamžik posvätil a oddelil siedmy deň sobotu. (Posvätenie alebo oddelenie v určitom čase na určitý účel.)
Ptom je samozrejme aj dlhodobé posväcovanie. O to máme usilovať mi všetci. Znamená to každý deň sa odovzdávať Kristovi, zušľachťovať svoj charakter. Je to celoživotný proces, aby sme sa čo najviac dokázali priblížiť dokonalému Kristovmu charakteru. 



Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 11. únor 2011 @ 10:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My světíme Krista!!!



Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 11. únor 2011 @ 14:40:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdepak, Kristus světí nás.


]


Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 11. únor 2011 @ 14:41:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen


]


Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 11. únor 2011 @ 20:06:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
svévolníku, zemřeš! Vinu za tvou krev neponesu, varoval jsem tě!
Čiň pokání nebo zemřeš!


]


Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 11. únor 2011 @ 20:20:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didyme, 
jsi troufalý. Takhle, jako ty se prezentuje sektář, ne bratr v Kristu.

Pán Ježíš chodil  mezi lidmi a všude přinášel lásku. Těšil zarmoucené, dával naději, uzdravoval.......



]


Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 11. únor 2011 @ 22:12:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
inkvizice?! ale fuj


]


Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 12. únor 2011 @ 00:03:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čiň pokání nebo zemřeš!

Sám tomu nevěříš. Doslova. Pokud jsem byl podle tvé nauky vyvolen, pak pokání nepotřebuji. A pokud jsem vyvolen nebyl, pokání mi nepomůže. A jak jistě víš, nic se neděje bez vůle Boží a lidská vůle neexistuje. To je také tvá nauka. Neboj se tedy viny za mou krev, protože co dělám, je přáním Boha, ať už dělám co dělám, takového mě chtěl. To je také tvá nauka.

Ale jinak, dejme si teď na chvíli všichni pauzu a zamysleme se. Křesťan tu křesťanovi vyhrožuje smrtí.

Heh?
Kam jsme se to dostali?
To opravdu ti tak uvědomělí kalvinisti nemají v rukávu lepší argumenty, když se přou s katolíky?
Copak jsme všichni nečetli příznaky sekt? Co jiného už je rétorikou sekty, než to, co právě napsal Didymos? Tím nechci říct, že kalvinisti jsou sekta. Jen, že Didymos se chová jako sektář a používá praktiky sekt.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 12. únor 2011 @ 14:22:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj JMK, jednání Didyma je skutečně zavrženíhodné. Je to ohavné, když křesťan křesťanovi takto vyhrožuje. Ale když už tu píšeš takovou větu jako Křesťan tu křesťanovi vyhrožuje smrtí
využil bych situace a zeptal se Tě trošku z jiného soudku, jestli si nemyslíš, že nauka o peklu, jako o místě věčného utrpení není něčím podobným? Určitě sám víš, že strach z pekla a vyhrožování věčným žárem jsou často bičem věřících k obracení nevěřících, ale i bratří jinak smýšlejících. Myslíš, že svobodná volba Adama a Evy na sklonku dějin nebyla až tak svobodnou? Že skutečně Bůh před ně nepoložil život nebo smrt, ale život nebo "život jinde"? Myslím, že bychom si neměli vyhrožovat smrtí, ale co je ještě horší je vyhrožovat si věčným utrpením. Někteří moji přátelé uvěřili na základě strachu z pekla, ale já si myslím, že taková víra je falešná. Protože láska nezná strach. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 13. únor 2011 @ 16:22:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je mi neznalost Písma!
Je přece psáno:Ezechiel  33:8     Řeknu-li o svévolníkovi: ‚Svévolníku, zemřeš,‘ a ty bys nepromluvil a nevaroval ho před jeho cestou, ten svévolník zemře za svou nepravost, ale za jeho krev budu volat k odpovědnosti tebe.
Pokud verše z Písma považujete za zavrženíhodné, sektářské, pak vás vyzývám: přestaňte si říkat křesťané!
Mimoto JMK není křesťanem!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 13. únor 2011 @ 18:16:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didyme
Ty jsi křesťanem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 13. únor 2011 @ 18:17:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh Ti řekl, že máš říct JMK, že zemře? Nevěřím. Nebo snad neznáš kontext textu, který jsi poslal? Je to Tvá svévole, která zde vyhrožuje, ne Boží hlas.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 12. únor 2011 @ 19:08:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK
myslím si, že Didymos není kalvinista. Smrtí se nikomu nevyhrožuje. Neslyšela jsem od kalvinistů vyhrožování smrtí.¨



]


Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 13. únor 2011 @ 16:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JMK,
nevím zda-li jsi byl vyvolen nebo ne. Kdyby si činil pokání, odešel z Babylona  a cele se odevzdal Kristu, byl by jsi jistojistě vyvolen. Takto to ovšem nemůžu říct jistě. Nemůžu vědět, jestli se v budoucnu obrátíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Neděle, 13. únor 2011 @ 18:14:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didyme
no uznej, že nic nevíš


]


Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 13. únor 2011 @ 15:47:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----Stále dokola se zde dohadujeme, co se má a nemá světit, a přitom nemáme světit vůbec nic.-----

         nerozumím tedy,proč adventisté světí sobotu...   (Otče náš, jenž jsi v nebesích, buď posvěceno tvé jméno)



Kristus Pán sám sebe posvětil, abychom mohli býti i my v pravdě posvěceni.Posvěcování je proces a On je ten ,kdo posvěcuje i ti, kteří jsou posvěcováni, jsou z téhož Otce,který v milovaném Synu přivedl jedinou obětí navždy k dokonalosti ty, které posvěcuje.



3. Mojžíšova 20,7  Posvěťte se a buďte svatí, protože já jsem Hospodin, váš Bůh.

 1. Tesalonickým 5,23  Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
 





Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 13. únor 2011 @ 18:21:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastíku, skutečně jsi četl můj příspěvek celý? Jsem adventista a sobotu nesvětím, nýbrž zachovávám. Světit = naplňovat svatostí = naplňovat Boží přítomností. Příspěvkem jsem chtěl pouze upozornit na nesprávné používání slova světit. Světí pouze Bůh. Jinak s Tebou samozřejmě souhlasím.


]


Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 13. únor 2011 @ 21:33:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Danku,rozumím.
Takže ten článek je tedy určen adventistům,protože říkají ,že světí sobotu...

Jistě ,kdo zachovává Bohu den,nechť je to úterý,sobota ,nebo středa...,Bohu jej zachovává...A ano, Bůh nás naplňuje svou přítomností,proto se můžeme v Duchu svatém modlit bez ustání .A zachovávat přikázáni je milovat bližního jako sebe samého ,stejně tak, jak si nás zamiloval Kristus a vydal za nás sebe samého a tak z Boží milosti již žijeme ve víře v Syna Božího.                                                                                                              
                               Chvála Jeho milosti. Amen.
           


]


Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Neděle, 13. únor 2011 @ 22:20:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejen adventistům, svátost neděle je jeden z bodů, který podepsaly všechny církve, které jsou členem ekumenické rady církví. Tedy slovní spojení - světím neděli - zde zaznívá také často. Je to určeno všem, kteří si myslí, že něco světí. Protože ten, kdo světí, nejsou oni, nýbrž Bůh. A s tím dnem zachovávání Hospodinu to chápu jinak, však už víš. Ale nechci Ti kecat do toho, co Ty bys měl, protože to je zase Tvoje osobní věc s Bohem, takže Tvůj názor respektuji, ačkoli s ním nesouhlasím. :-) Podle mě je desatero v královském zákonu miluj Hospodina a bližního svého obsaženo. Je jeho projevem. Když miluješ nekradeš, nesmilníš atd... a stejně tak to chápu i se sobotou ve vztahu k Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 14. únor 2011 @ 09:35:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za info o ekumenické radě církví,to jsem nevěděl ,že tam je psáno...Osobně myslím,že ten kdo přijal Ducha svatého je posvěcen v pravdě ,tzn.jeho celý život. A jistěže kdo má Ducha sv.je Jeho chrámem (samozřejmě že ne z cihel) tak nekrade ,nesmílní. A jeho pravá bohoslužba je jeho život,a ne ta ceremoniální...:-) 
 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pondělí, 14. únor 2011 @ 18:36:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano, tak v tom se shodneme :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Světím, světíš, světíme (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 14. únor 2011 @ 20:28:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsem také rád :-)


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy