Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radomír.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16173, komentáře < 7 dní: 285, komentářů celkem: 395992, adminů: 60, uživatelů: 5073  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 191 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108524177
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Financování církví jako svědectví pro neveřící
Vloženo Úterý, 05. duben 2011 @ 16:13:35 CEST Vložil: Stepan

Charismatici poslal eleazar

Toto je zkrácená verze článku, který v plném znění vychází v dubnovém čísle Života víry, převzatá z potrálu Notabene.
Nemám k tomuto časopisu přístup, a tak prosím spoludiskutující, aby do diskuse buď dali odkaz na nezkrácenou verzi, anebo ji rovnou doplnili.

Financování náboženské činnosti státem vycházelo vždy ze snahy zapojit náboženství do služeb státu a mít ho pod kontrolou. Nenechme se mýlit tím, že v současné době stát bez řečí platí a prakticky nic za to nechce. Ještě před dvaceti roky to bylo jinak. Církev byla pod tuhou státní kontrolou a její financování bylo jedním z efektivních nástrojů této kontroly. K tomu, aby se tyto časy vrátily, není nutný návrat socialismu. Různých státních tlaků na „netolerantní“ křesťany v Evropě přibývá a je spíše jen otázkou času, kdy si státní úředník znovu uvědomí, že má v rukou silnou zbraň.

Co udělají církve, až stát podmíní vyplacení příspěvků třeba tím, že duchovní začnou „oddávat“ homosexuály? Je to opravdu taková utopie? A mají státem podporované církve připravený plán pro takové časy? Jako ředitel dvou nadačních fondů vím, že každá nezisková organizace je velmi zranitelná tím, pokud se stane příliš závislou na jednom velkém dárci. Ten se může snadno dostat do pokušení manipulovat chodem organizace podle svých představ, a pokud si na to neziskovka nedá včas pozor, může zjistit, že už vlastně bez jeho peněz nedokáže existovat. Ptám se, a ptám se zejména těch denominací (AC, letniční část JB, aj.), které dokážou od státu získávat relativně nejvíc: Máte připravený havarijní plán, abyste dokázali přežít bez státních peněz? Anebo jednou s překvapením zjistíte, že už si bez nich chod své denominace představit nedokážete? (podtrženo a doplněno eleazar)

A protože se uvnitř církve pohybuji už dost dlouhou dobu a leccos vidím a slyším, měl bych ještě pár připomínek:Pokud má sbor o třiceti lidech dva státem placené duchovní na plný úvazek, jsem přesvědčen, že nemohou být péčí o takový sbor vytíženi. Pokud nedělají nic jiného, pravděpodobně se odnaučí poctivé práci. A pokud něco jiného dělají, je otázkou, co to je a zda je v pořádku to financovat ze státních peněz. Kupříkladu pokud je jeden z nich ve skutečnosti plnoúvazkovým vedoucím nějaké paracírkevní organizace, která takto šetří na mzdových nákladech(podtrženo eleazar), je to podvod. Podvádět se nemá. Pokud jsou takovými dvěma duchovními manželé, je to jistě finančně výhodné pro jejich domácnost, ale jakým jsme asi svědectvím pro nevěřící kolem?

Církev miluji a mám ji v úctě. Netvrdím ani, že je možné jednoduše rozdělit sbory a denominace na ty „dobré“, které neberou státní peníze, a na ty „špatné“, které je berou. Je to samozřejmě mnohem složitější. Ale pokud má být církev zdravá, potřebuje žít v pravdě. Nedořešené restituce jsou jistě problém. Co bylo ukradeno, má být vráceno. Zodpovědnost za tento krok ale před Pánem Bohem leží na bedrech státních představitelů, nikoli na našich. A pokud vrácení odmítají, je otázka, jakou reakci od nás Pán očekává.

Pokud nějaká denominace vnímá státní platy svým duchovním jako splátky za ukradený majetek a ušlý výnos z něj, bylo by dobré, kdyby vyčíslila a zveřejnila, kolik let bude trvat, než přijaté státní peníze tuto ztrátu pokryjí. A samozřejmě jasně deklarovala, že takto splacený majetek už nebude chtít vrátit. Stejně tak – byť chápu, že je to obtížné, a hluboce si vážím těch, kdo za svou víru trpěli – by bylo dobré, aby denominace, které používají tento argument, vyčíslily finanční hodnotu přestálého utrpení a šikanování. Jinak by se mohlo stát, že jejich vnitřní nárok na tyto splátky nezanikne nikdy.

Stejně kulhá argument, že je lepší, když státní peníze podporují budování Božího království, než kdyby šly na špatné účely. Není to přece tak, že je tu nějaká suma peněz, o kterou se, obrazně řečeno, „přetahuje Satan s Bohem“, a čím více získá jeden, tím méně má ten druhý. Státní peníze, které my křesťané nestačíme vyčerpat, se prostě nevyplatí a jen se o to zmenší deficit státního rozpočtu. Nemá to vliv na to, kolik peněz jde na podporu hříchu. Ty jdou z úplně jiných rozpočtových kapitol.

Máme moc ovlivňovat svět kolem sebe k dobrému. Ne prosazováním svých spravedlivých požadavků, ale zjevováním milosti. Nezkusíme to?

Michal Klesnil, ředitel NF KMS a NF překladu Bible

Zkrácená verze článku, který v plném znění vychází v dubnovém čísle Života víry, jehož tématem je tentokrát financování církví.

http://cs.christiantoday.com/


Podobná témata

Charismatici

"Financování církví jako svědectví pro neveřící" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Financování církví jako svědectví pro neveřící (Skóre: 1)
Vložil: kev v Středa, 06. duben 2011 @ 10:50:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://krestan.livejournal.com
Víte, říkám si kolikrát, hlavně aby v těch Církvích byli nějaký věřící. 



Re: Financování církví jako svědectví pro neveřící (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 06. duben 2011 @ 11:25:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existují i jiné způsoby kontroly a nepřípustného zasahování než finanční podpora nebo kompenzace. Což se projevilo třeba tehdy když nám státní aparáty zakazovaly kříže ve školách a na krku a zároveň zakazovaly muslimským ženám se zahalovat. Na tom že by podle zákona musely vydávat děti homosexuálům skončily všechny anglické křesťanské organizace které hledaly rodiče sirotkům. Přestože byly financované ze soukromých zdrojů a přes mnohaletou tradici a tisíce zachráněných dětí. Žádný krok směrem k sekularizaci v novodobé historii ještě neznamenal větší svobodu a menší kontrolu.




Re: Financování církví jako svědectví pro neveřící (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 20:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Milovaný, věrně činíš ve všem, co konáš pro bratry, a zvláště pro cizí. Oni vydali před církví svědectví o tvé lásce. Dobře učiníš, vypravíš-li je, jak je důstojno Boha. Neboť pro jeho jméno se vydali na cestu A OD POHANŮ NIC NEPŘIJÍMAJÍ. My jsme povinni se takových ujímat, abychom se stávali spolupracovníky pro pravdu" (3Jan 5-8).

Toto je biblický model samofinancování Božích pracovníků. Co je NAD to, je od Zlého.



Re: Re: Pozdrav (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 21:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Gregory,

To je skvělé Tě vidět opět na Granu. Doufám, že se vracíš.


zdraví

reformovaný


]


Re: Re: Re: Pozdrav (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 21:39:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Reformovaný,

ano, vracím. Taky Tě rád vidím.


]


Re: Re: Re: Re: Pozdrav (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 21:54:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aj mňa Tvoj návrat teší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 22:03:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji, Lydia7. To je dobře, že jsi ještě tady.


]


Re: Financování církví jako svědectví pro neveřící (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pátek, 06. květen 2011 @ 12:15:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět se hodně hovoří o restitucích a opět doufám, že se restituce povedou. Pokud jde o havarijní plány, konkrétně v AC se některé sbory budou muset uskromnit, někde se seškrtají platy, jinde zbytečné výdaje a někteří placení pracovníci budou suspendováni mezi sprostý a budou se opět živit prací. Jinými slovy se nic strašného nestane. Jen se bojím, že ta fascinace penězi bude v nějaké latentní podobě přetrvávat i nadále...



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy