Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 177, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 767 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116597035
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: biblická argumentácia
Vloženo Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 13:58:49 CEST Vložil: Stepan

Studijní materiály poslal ivanp

priestor pre tvoje vyjadrenie

Vážení diskutujúci...
Napriek nedostatkom Grana ktoré mnohí kritizujú predsa len je to fórum pre hľadanie pravdy a vzájomného zdieľania...mňa Grano obohacuje tým, že poznávam zmýšľanie iných ľudí a snažím sa pochopiť ich postoje, argumenty, prečo zmýšľajú napr. inak ako ja, čo ich k tomu vedie a kam až sú ochotní zájsť v svojich argumentoch. Nie je dobré ,,z vaničkou vyliať aj dieťa,, a preto Vám ponúkam zmysluplné biblické štúdium z názvom ,,teologický program,, tu je odkaz:  http://www.teologickyprogram.dobos.sk/index.html 

ide o protestantskú teológiu, ale podáva všeobecný prehľad a uvádza aj argumenty ,,druhej strany,, to jest rímskeho katolicizmu a pravoslávia, týmto dáva možnosť vidieť problematiku aj z ,,druhej strany,, a rozmýšľať prečo napr. pravoslávny zmýšľajú tak ako zmýšľajú...

keďže ide o dosť rozsiahly materiál, navrhujem začať témou Biblia-bibliológia...ide o problém autority biblie, tradície...o tom už bolo napísané veľa, ale je to východiskový bod....

ukážka z daného materiál str 8:
5 základných postojov pri hľadaní autority:
1.Sola ecclesia
2.prima scriptura
3.regula fidei
4.sola scriptura
5.solo scriptura
otázky:
čo sola scriptura znamená?
aké je rímskokatolické chápanie tradície?
čo východná ortodoxia verí o tradícii?
aký je rozdiel medzi sola scriptura a solo scriptura?


...budem rád keď napíšete svoj názor na študijný materiál a zároveň otváram diskusiu k téme č. 3, biblia a bibliológia

ivanp




Podobná témata

Studijní materiály

"biblická argumentácia" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 14:31:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se mne týče tak já žádné nedostatky ze strany portálu a jeho tvůrců nevidím a jsem jim hluboce vděčný za jeden ze svých virtuálních domovů kde je mi dobře. Ať jim Bůh žehná, stejně jako všem uživatelům, bez ohledu na to jestli mě někteří z nich občas vytočí nebo ne. Stejně jim všem přeju odpuštění hříchů a Kristovu slávu.
Doufejme že protestantský úhel pohledu Vašeho příspěvku potěší i Calla a každého komu se zdá že tady převažuje ten katolický.



Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 19:42:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikael inde práve sprístupnil Knihu Henochovu. Tá v kánone SZ nie je - ani v katolíckom, ani protestantskom, ani pravoslávnom. Ibaže mne osobne práve táto kniha pomohla pochopiť prechod medzi Gen 6:2 a Gen 6:3 (okrem iného), ktorý mi prišiel veľmi zvláštny. Interpretácia, že synovia Boží sú potomkovia Seta a ľudské dcéry potomkovia Kaina (ako sa to zvykne vykladať) mi prišla umelá a neprirodzená. Až Henoch mi v tomto smere otvoril oči. A apoštol Pavol ma potešuje, že milujúcim Boha všetky veci slúžia na dobré a preto verím, že konkrétne Henoch tomu, kto hľadá najprv kráľovstvo Božie, nemôže uškodiť.



Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 21:36:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj lydie7 smím se zeptát kde jsi slyšela takovou interpretací: Interpretácia, že synovia Boží sú potomkovia Seta a ľudské dcéry potomkovia Kaina (ako sa to zvykne vykladať) mi prišla umelá a neprirodzená.

Mi to přijde hodně vedle, když všichni lide jsou potomkami Seta.


]


Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 21:45:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napríklad tu sa to píše (str. 67): Prvým pádom po strate raja bola Kainova vražda Ábela. Boh aj potom obnovuje dobré semeno vo vyvolení Seta a jeho potomstva. Setovi synovia sú pomenovaní ako "synovia Boží", ktorí vzývajú Božie meno a jeden z nich, Enoch, "uhodi že Bohu (chodil pred Bohom)" (Gen 5, 22), a bol Bohom vzatý s telom do raja. Potomkovia Kaina, na rozdiel od Seta, sú nazvaní "dščeri čeloviči (dcérami ľudskými)" (Gen 6, 2).




]


Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 21:59:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajisté byli nejáci potomci Kaina, ale už není ani jeden. Možná, že i byli nazváni dcerami lidským. Avšak, už není ani jeden potomek Kaina. Všichni jsme potomky Noe a ten byl potomkem Seta. A jak víme při potopě se zahranil pouze Noe se svojí rodinu. Tu knihu nemám čas předčítat ale mám za to, že zajisté tam bude i dál něco vysvětleno ohledně Noe a jeho rodiny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 22:16:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skús si ten čas nájsť. Na hrubé zoznámenie sa s textom potrebuješ cca 2h, ak to budeš len čítať. Tá kniha mi objasnila pár vecí - nerozumiem všetkému v nej, ale vďaka nej som ešte viac priľnula k JEDINÉMU pravému Bohu, k Pánu Ježišovi Kristovi. Keď Ťa aj neosloví, v najhoršom prípade ju odignoruješ a pár jedincov budeš mať za nedôveryhodných.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 07. duben 2011 @ 23:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kterou knihu myslíš tu dogmu nebo Henocha?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 08. duben 2011 @ 06:45:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Henocha


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 08. duben 2011 @ 07:29:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě Henocha si někdy přečtu. Ne, že by zde bylo další zjevení ohledně Boha, ale proto, že člověk může poznat lepé poznat svět ve kterém vznikaly kanonické texty. U apokryfu je běžnější že jsou v porovnání z kanonickými spisy důkladnější, třeba taková Akta Pilátova.

Při čtení Písma myslím, že každému člověku hrozí riziko, že bude chtít hloubějí proniknout do méně důležitých věci a na to co je důležité jak si zapomene či snad odsune jen na druhou kolej. Holt člověk je tvor zvídavý a zvědavy a všechno chce poznat.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 08. duben 2011 @ 09:36:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle A.K.Emmerichové se v Arše zachránila přibližně stovka lidí, například Noemovi vnukové s rodinami a popisuje i to s kým a jak tam přišlo zlo. Podle ní to bylo podobně jako v případě Abrahama, se kterým putoval četný lid, rodina a služebnictvo.


]


Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. duben 2011 @ 00:13:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lýdia,

synovia Boží v Gn 6:2 sú padlí anjeli a ľudské dcéry boli ľudské dcéry, ktoré si ilegálne brali a mali s nimi deti, ktoré neboli normálnými detmi (v.4).
Tož tak.

w.


]


Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 08. duben 2011 @ 06:46:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Presne toto je v Henochovi - podrobnejšie a pre mňa zrozumiteľnejšie.


]


Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. duben 2011 @ 10:58:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chvála Pánovi. Amen.


]


Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 08. duben 2011 @ 09:40:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Též se přikláním k tomuto názoru. Kdyby se spojili spravedliví lidé s hříšnicemi tak mne nenapadá důvod proč by se měli rodit zrovna obři a zrůdy. Chápal bych hříšníka nebo hrdinu ale v běžném lidském těle.


]


Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 08. duben 2011 @ 18:14:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahojte vespolek,
nedávno jsem četla od Hellera Člověk - pastýř stvoření, kde rozebírá první kapitoly Genesis po stavbu babylonské věže, a dovolte, že vám přiblížím jeho interpretaci Gn 6,1-4:

Jako příčina či pohnutka potopy se ukazuje obecné zkažení, o kterém vypráví Gn 6,1-8. Tam se hovoří o tom, že synové Boží si brali, a to zřejmě podle hebrejského slovesa svémocně, dcery lidské, "jichž se jim zachtělo". Bez ohledu na jejich mínění. Tedy v té pakrálovské svrchnosti, kterou jsme viděli u Lámecha. A výsledkem jejich spojení je to, čemu se říká v Kralické bibli "obrové", ale v novém ekumenickém překladu "zrůdy". Hebrejský termín nefilím znamená doslova "vypadlec". Někteří sice vykládají, že se to týká padlých andělů, to že jsou ti synové Boží, ale pravděpodobnější výklad je biologický, že jde o potrat. A to potrat takového embrya, které je zrůdou, které není životaschopné, protože je zplozeno jakoby obrazně z nerovného vztahu božanů a pozemšťanek.
Výraz "synové Boží" lze přeložit přesněji "synové bohů". Za "syny bohů" považoval starověk bájné nadlidské hrdiny, jako byl Gilgameš nebo Herakles, kteří prý byli zároveň zakladateli dynastií. Proto se za potomky bohů považovali starověcí králové, kteří si nárokovali božství, aby mohli vznášet nárok i na svědomí a ne jen na těla svých poddaných. Protože to, co řekne takový božský vladař, je zároveň božské zjevení. To, co řekne, má tedy autoritu poslední pravdy. Proto Bible v celém svém proudu neustále zápasí se staroorientálním božským královstvím. A to je pozadím tohoto oddílu, v němž to máme velice drasticky pověděno. Říci o vladařích, kteří se měli za bohy, že jsou zrůdy, je největší rána do tváře vladařům v celém starověku. (str.34)

Mi totiž nejde moc do hlavy, jak může bytost duchovní - anděl, byť padlý - zplodit potomka s bytostí lidskou, fyzickou... Pán Ježíš byl sice počat z Ducha svatého, ale že by mohl mět démon dítě s ženou? Já bych se víc přikláněla k tomu Hellerovi přece jenom...


]


Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 09. duben 2011 @ 08:37:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mne tá interpretácia nedáva zmysel. Podľa Gen 6:4 boli obri výsledkom spojenia medzi synmi Božími a ľudskými dcérami. Ak to chápem správne, Heller tvrdí, že synovia Boží sú obrami...

"V tých dňoch boli obrovia na zemi, a tiež i potom, keď vchádzali synovia Boží k ľudským dcéram, a rodily im. To boli tí siláci, ktorí sú od veku mužmi povestného mena."

"Obrové pak byli na zemi v těch dnech; ano i potom, když vcházeli synové Boží k dcerám lidským, ony rodily jim. To jsou ti mocní, kteříž zdávna byli, muži na slovo vzatí."




]


Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 09. duben 2011 @ 08:53:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale na druhou stranu i ten výklad, že se jedná o padlé anděly, také ne zcela dává smysl. Vždyť přece andělé, a tedy i padlí andělé, jsou bezpohlavní bytosti.
Pán Ježíš u Marka říká:  "Až lidé vstanou z mrtvých, nebudou se ženit ani vdávat, ale budou jako andělé v nebi."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 09. duben 2011 @ 09:48:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Etiópsky Henoch, 15. kapitola

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 3. Proč jste opustili vysoká, svatá, věčně trvající nebesa a znečistili se tělesným stykem s dcerami lidí a vzali si je za ženy, chovali se jako děti země a zplodili obry jako své syny? 4. Vy však netělesní svatí a věčný život žijící jste se s ženami poskvrnili, zplodili jste děti tělesnou krví a toužili po lidské krvi: Tak jste zplodili tělo a krev, jako je plodí ti, kdo jsou smrtelní a hynoucí. 5. Ženy jsem jim dal proto, aby je oplodňovali, aby se z nich rodily děti a aby jim tak na zemi nic nechybělo. 6. Vy však jste od původu duchové, obdaření věčným životem a nepodléhající smrti po všechna pokolení světa. 7. Žen se vám nedostalo proto, že nebeští duchové obývají nebesa.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 10. duben 2011 @ 11:24:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylo by dobré pamatovat na to, že apokryfní Henoch není přímo Božím slovem a že nepochází od Henocha, ale jeho vznik je datován přibližně do 3. stol. před Kristem.

Samotné kořeny výkladu "Božích synů coby padlých andělů" mají své kořeny snad ještě z babylónského zajetí. Až v této době se objevují také jména andělů, které ve starších pramenech nenajdeš.
"Henochova kniha" spadá tedy do okruhu židovské zbožné literatury, ale není inspirovaná, je třeba ji brát s rezervou. I tak se v ní dají najít věci pravdivé - ale také věci zavádějící, výplody zbožné fantazie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 09. duben 2011 @ 15:25:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje takové nepsané pravidlo, že zdánlivě složité věci mají obvykle velmi prozaické, triviální vysvětlení. Třeba se Heller plete, ale já jsem i tak dycky měla za to, že ti "muži na slovo vzatí", že to se vztahuje na Boží syny a ne obry (zrůdy).
Pán říká, že v posledních časech to bude jako za dnů Noe - ženili se, vdávaly se, až přišla potopa a všechny smetla... Pokud se toho dožijeme, třeba pochopíme, jak to tenkrát bylo s těmi zrůdami...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 09. duben 2011 @ 20:34:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bezbožníci sa ženili, vydávali a Noe staval koráb, ktorý ho chránil pred istou smrťou. O potope vedel a bol na ňu pripravený. Aj my sme ako Noe uprostred bezbožného sveta a naším útočiskom je Kristus. Vieme, že sa na zem valí vlna lživých divov a zázrakov, ktoré oklamú, keby bolo možné aj vyvolených. Koráb a potopa. Kristus a lži. Otázka znie, aké lži...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 10. duben 2011 @ 19:21:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My už vlastně žijeme v těch posledních časech. Lidé se žení a vdávají a rozvádějí jako na běžícím pásu... jako na běžícím pásu se dělají potraty... Tak mě teď napadlo, jestli to tak třeba nebylo i za dnů Noe... když už ten Heller zmiňuje to slovo "vypadlec" v souvislosti s potratem... Nooo?:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 10. duben 2011 @ 11:46:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatopisec vzpomíná "obry" - tuto rasu nadlidí, pouze jako příklad vzrůstající zvrácenosti, jež bude příčinou potopy.

Nevyslovuje se, jakou má víra v něco takového (jako je spojení andělů s pozemšťany) výpovědní hodnotu, nakolik to vůbec může být reálné.

Tuto víru, tento výklad o spojení andělů s pozemšťankami, mělo až pozdní židovstvo ( do této doby také historicky spadá vznik Henochovy knihy) a jejich výklad převzali i první církevní spisovatelé.

Počínaje čtvrtým stoletím začala církev chápat "Boží syny" v duchovnějším slova smyslu - jako pokolení Sétovo a "lidské dcery" jako pokolení Kainovo..

Pokolení Sétovo žilo podle Božího řádu, pokolení Kainovo žilo pohansky zvráceně. Pokud tedy Sétovi potomci se přiklonili způsobem života zvrácenostem svých žen, v důsledcích takového života se mohly skutečně rodit zrůdy - jak se skutečně děje i v dnešní době. Zrůda může mít různou podobu: nemusí být nutně neduživá - může mít i velkou sílu, být velká vzrůstem - přesto bývá nějakým způsobem poškozená: třeba nedostatek přirozené inteligence, neschopnost citu a pod.


]


Re: biblická argumentácia (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 09. duben 2011 @ 15:01:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...naozaj nikto nechce študovať ,,teologický program,, ?

ivanp



Stránka vygenerována za: 0.95 sekundy