Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 544 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482841
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Praktické zkušeností křesťanů.
Vloženo Neděle, 08. květen 2011 @ 17:26:15 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Ve svém předposledním článku, Další mýty a fakta o křesťanech, jsem nastínil určité principy a nezacházel jsem do podrobností. Reakce byly jak se dalo očekávat rozpačité. Kdo přemýšlel a ne jen četl, si mohl uvědomit další souvislostí. A pro ty, co aspoň začali uvažovat, rozvedu něco do hloubky.

Akt darování života prvnímu člověku Bible nazývá stvoření a jedná se pouze o začátek a ne úplné stvořeni. Pokud by byl člověk ponechán bez potravy, zemřel by. Proto muselo být dalším krokem stvoření i zajištění potravy. Bůh stvořil člověka velmi dobrého a zajistil mu i velmi dobrou potravu. „Hospodin dal vyrůst ze země všemu stromoví žádoucímu na pohled, s plody dobrými k jídlu.“ Člověk byl zajištěn a mohl přežívat. Myslíte, že to bylo vše co Bůh chtěl? Samozřejmě že ne; „Ploďte a množte se a naplňte zemi. Podmaňte ji a panujte nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nade vším živým, co se na zemi hýbe.“ Takový byl původní záměr, ale aby ho člověk mohl naplnit, musel získat nejdříve určitý způsob života, chtěl, aby na něm – Bohu – byl člověk závislý, stejně tak, jako je závislý na potravě, aby mohl žít. A to chtěl zajistit speciální výživou, „stromem života“. A aby si zjistil, jestli závislost člověka na Bohu bude dobrovolná, vysadil v ráji i strom „poznání dobrého a zlého“, aby si dobrovolnost závislosti člověka ověřil. Bůh tedy používá dvou stromů, aby nám sdělil podobenství.

Tyto stromy nám ukazují, že člověk má dva různé zdroje výživy – může žít buď ze stromu života, nebo z poznání dobra a zla, tedy z poznání dobrého a špatného. Mnoho lidí o oněch dvou stromech četlo, avšak my bychom rádi zdůraznili, že tyto dva stromy tam jsou proto, aby ukázaly, že člověk, zvláště křesťan, může na zemi žít podle dvou odlišných principů. Někteří křesťané pokládají za měřítko svého způsobu života princip dobra a zla, zatímco jiní křesťané berou jako měřítko princip života. Všichni víme, jak to dopadlo. V Adamovi všichni pojedli ze stromu poznání dobrého a zlého, a od té doby lidé umírají. Všimli jste si někdy, že Bůh Noemovi a jeho dětem po potopě nezopakoval původní záměr? Genesis 9,1: „Ploďte a množte se a naplňte zemi.“ Jsou vám sice vydáni do rukou, ale ani slovo o podmanění a panování nad rybami, ptactvem a zvířaty. Protože člověk neobstál ve zkoušce, původní záměr byl změněn.

Největší chybou Božích dětí je, že mnohdy určují, co je dobré a co špatné, podle toho, co vidí. Mnozí lidé určují dobré a špatné podle prostředí, z něhož vyšli, či svá rozhodnutí zakládají na létech vlastních zkušeností. Proto nevědí, co je opravdu dobré a co je špatné. Uvědomte si prosím, že křesťanský způsob života je založen na vnitřním životě. Někdo používá před Bohem vnější měřítka. Někdo určuje, co je dobré či špatné, podle vnější stránky věci. Život je však něco jiného. Ten kdo má život, ví co to je.
Chtěl bych, abychom všichni před Bohem pochopili toto: žádný křesťan nemůže nic rozhodnout nezávisle na životě. Vše, co rozšiřuje vnitřní život, je správné, a vše, co jej zužuje, je nesprávné. Nikdo by neměl určovat, co je dobré nebo špatné, podle vnějších měřítek. Uvedu pár příkladu jednoho zkušeného křesťana:

Vzpomínám si, jak jsem přijel do jednoho místa, kde měli bratři skutečně dobré výsledky. Bůh je opravdu používal. Kdybyste se mě zeptali, zda byla či nebyla jejich práce dokonalá, musel bych říci, že se ještě něco dalo zlepšovat. S velkou pokorou mě prosili, abych jim řekl, co se podle mého názoru dá zlepšit, a tak jsem poukázal na pár věcí. Ptali se mě několikrát, ale nic nezměnili. Zlobil jsem se? Ne! Jen blázen by se zlobil, ale toho, kdo věří v Boha, nic nezaskočí. Mohl jsem označit pouze navenek viditelné věci, které bylo třeba opravit, ale nemohl jsem vědět, jak Bůh působí uvnitř nich. Nemohl jsem přece říkat Bohu, jak v nich má jednat.

Na jiném místě, které jsem navštívil, bratři nekázali evangelium. Když jsme to spolu probírali, ptali se mě, zda si myslím, že by to měli dělat. Odpověděl jsem: „Podle našeho učení bychom jistě měli kázat evangelium.“ Opáčili, že si to také uvědomují, ale kupodivu jim k tomu Bůh nadal život. Ten, kdo zná Boha, může jen stát tiše stranou, neboť naši cestou je jeho život, nikoli rozhodování, co je správné či nesprávné. Rozdíl mezi těmito dvěma principy je obrovský.

Bratři a sestry, je zde nesmírný rozdíl. Tolik lidí jen přemýšlí, zda je správné či nesprávné udělat to či ono. A zpravidla se řídí svou známosti litery Písma. My bychom však neměli jednat podle toho, co je správné a co je nesprávné. Jediná otázka, kterou si musíme klást, je zda náš vnitřní Boží život roste či upadá. Toto musí určovat cestu, po které se dáme. O všem se rozhoduje v našem srdci.


Podobná témata

Zamyšlení

"Praktické zkušeností křesťanů." | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Praktické zkušeností křesťanů. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. květen 2011 @ 16:19:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vidím to hodně podobně (kdo by se divil, v tomhle už jsme se shodli).

  Jedním ze důsledků, kterým se tenhle problém projevuje, je tvorba všelijakých učení, kdy si lidé přečtou v písmu (nebo ještě lépe prožijí a tradují) nějakou konkrétní situaci a pak se tu situaci snaží kodifikovat tak, že "to je správné" a jiné pojetí "je zlé".

  Takže tu například máme prapodivný boj mezi tím, jestli církev vede vedoucí (pastor, biskup, apoštol) nebo jestli má církev vést sbor starších. Zastánci každého z těch vyznání často pěkně vykodifikovaných do papíru a přesných paragrafů se pak jen těžko setkávají a už jen jiné zřízení než "to jediné správné"  (které je samozřejmě jen u nich) je pro ně kamenem úrazu.

  Princip života funguje jiným způsobem a lze ho poznat právě po ovoci.



Re: Re: Praktické zkušeností křesťanů. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 12. květen 2011 @ 21:05:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
někde jsem ve výkladu k 2 a 3 kapitoly Zjevení četl, že ti andělé církví jsou vždy nějaká skupina věřících, kteří nemusí být totožní se staršími, ani pastorem, či biskupem. Když jsem to před mnoha léty četl poprvé, tak mi to ještě nebylo tak jasné, ale už to je jasné.
Že život se pozná po ovoci, na tom se shodnem, ale z jinými se neshodnem, na hodnocení toho ovoce.


]


Re: Re: Re: Praktické zkušeností křesťanů. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 19:24:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,

osobně věřím tomu, že andělé/poslové sborů ve 2. a 3. kapitole knihy Zjevení jsou lidé, kteří jsou před Bohem za "svůj" sbor zodpovědní. Může to být např. jeden ze starších, ale také nemusí. Také jsem kdesi kdysi četl, že to nemusí být jeden člověk, ale fakt je, že Pán vždy Janovi řekl: andělu sboru v/ve ... napiš ...

Věřím také tomu, že nesení ovoce je otázkou života lépe řečeno žití "naroubovaného" života Krista - viz J 15:4-5. A hojnost života je také pro Boha měřítkem určujícím plodnost a funkci ratolesti i jako údu v Těle Kristově. Je třeba také říci, že v Těle Kristově jsou všichni věřící údy bez postavení, bez hierarchie neboli všichni jsou bratři bez ohledu na obdarování a míru víry a milosti, jíž se dostalo jednomu každému věřícímu právě proto a k tomu, aby si jí sloužili navzájem - viz 1P 4:10 Dary milosti, podle toho, jak jej každý přijal, si služte navzájem jako dobří správci rozličné Boží milosti. 

Tož tak.

willy


]


Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy