Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 157, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116561037
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Chtění a činění způsobené Bohem.
Vloženo Úterý, 28. červen 2011 @ 17:56:04 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

    Chtěl bych chodit do "placu" myšlenku k posouzení, jak Bůh v nás způsobuje chtění, o kterém je řeč v Fp 2,13.


Bezpochyby to chtění je naše. A bezpochyby to chtění v nás způsobuje Bůh. Zdánlivý protimluv. Pokud bychom tvrdili, že Bůh v nás to chtění způsobuje aktivně, dostali bychom se do podivných paradoxu. V posledku bychom museli přijmout představu o tom, že jsme roboti. Což je ovšem, vzhledem k odpovědnosti ke které je člověk volán, nesmysl.

Řekl bych, že Bůh to chtění v nás způsobuje jiným způsobem. Člověk se s Bohem setkává, poznává Jej a toto setkání člověka a Boha ve výslednicí vytváří chtění a následně činění člověka. Někdo je Bohem přitahován, někdo je Bohem odpuzován. Myslím, že to řeší i problém učení o naprosté zkaženosti člověka, kdy člověk je neschopen kladně reagovat na Boží volání, pokud mu to Bůh neumožní.

Věřím, že Bůh svým způsobem každému člověku umožní, aby mohl kladně reagovat na Jeho výzvy. Ne každý však takto učiní, nebude však mít možnost výmluvy typu - ty jsi mne takto učinil. Opět, jeden je Bohem přitahován, jiný odpuzován. Každý dostane to co sám chce.

"Chtění a činění způsobené Bohem." | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 28. červen 2011 @ 19:50:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
    Článek jsem napsal já a byl jsem přihlášen, asi se něco porouchalo :-)



Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 28. červen 2011 @ 23:22:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj nematemne,díky za článek.
Myslím, že  každý kdo činí vůli Boží je můj bratr ,sestra i matka.A tak nejmilovanějším "robotem  - pro jiné loutkou " je a zůstane Pán Ježíš Kristus. 


Tak ,každý dostane to co sám chce. Buď se nechá ovládat z vrchu (což vede k životu) ,pokud ne, stává  se  vlastně "maňáskem" ovládaným ze spodu.(což vede ke smrti)

Tolik vyjádřený názor.
                                       




Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 29. červen 2011 @ 20:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Tak ,každý dostane to co sám chce. Buď se nechá ovládat z vrchu (což vede k životu) ,pokud ne, stává  se  vlastně "maňáskem" ovládaným ze spodu.(což vede ke smrti)....

    Přesně tak.


]


Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 28. červen 2011 @ 23:35:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravíčko, Karle. V tom verši Fp 2,13 nemůže být podle mě z řeckého textu pochyb o tom, že tu máme co do činění s aktivním působením Boha. Dalo by se tam mluvit doslova o Boží práci.

Jistě se ti dostane echt duchovních výkladů, ale já to zase vezmu polopaticky. Napřed bych si dovolil rozdělit ten verš na dvě části, a to sice na tu, kde se mluví o chtění, a tu, kde se mluví o konání. Důvodem jsou jednak slova apoštola Pavla (Ř 7,18nn) a jednak moje vlastní zkušenost, která je totožná s jeho, totiž že konat dobro chci, ale často konám zlo, tedy to, co nechci.

Bible opakovaně svědčí o tom, že Bůh aktivně ovlivňuje to, co chceme. Podívej se třeba na faraona, kterého "utvrdil v jeho záměru neustoupit Mojžíšovi", což je smysl toho zatvrzení srdce. Faraon se považoval za boha, který ovlivňoval třeba záplavy Nilu a koloběh Slunce. A když k němu (bohu) přijde nějaký člověk s tím, že jako jakýsi bůh otroků po něm důsledně něco vyžaduje, určitě se mu to od přirozenosti nelíbilo. V té době se velikost a moc bohů posuzovala podle efektu na zemi. Pokud národ oddaný bohu A porazil národ oddaný bohu B, plynulo z toho mimo jiné i to, že bůh A byl mocnější. Máme-li tedy chápat otázku odchodu do pouště v historickém kontextu, nejde tu o spor zpupného člověka a boha - jde o spor mezi Hospodinem a bohy Egypta. Ona věta o zatvrzení srdce tehdejšímu čtenáři předem prozrazovala, jak to celé dopadne. Hospodin je tu prezentován jako ten mocnější, protože ovlivňuje to druhé božstvo. S podobným ovlivněním, i když tam už šlo o něco jiného, se setkáme i u Davidova sčítání. I zde Bůh utvrdil Davida v jeho špatném rozhodnutí. Najdeme samozřejmě i pozitivní případy, kdy On nás potvrzuje v našem hledání a klepání, které slibuje korunovat nalezením Pravdy. 

Veškeré Boží jednání s člověkem má jeden cíl - návrat člověka k Bohu. Když jsem byl malý, chtěl jsem kouřit jako dospělák. Když to rodiče zjistili, mluvili se mnou o tom. Viděli, že mi to nerozmluví a tak udělali zvláštní věc - dali mi něco na způsob doutníku. Bylo mi špatně a v pauzách mezi běháním na záchod jsem pochopil, že už kouřit nechci. Myslím, že i Bůh takto někdy jedná. V té pasáži se už mluví o křesťanech, kteří přešli z otroctví hříchu do otroctví Kristu. Naše chtění je velmi ovlivněno tím, kdo je naším pánem. Součástí toho přechodu je i změna pohledu na svět a člověk jako křesťan najednou chce dělat věci, které by ho dříve nenapadli, a ani náhodou neudělá něco, co dřív bral za normální. Uvedu třeba případ bratra, kterému by před rokem přišlo naprosto normální okrást mě, kdyby k tomu měl příležitost, a dnes mu přijde naprosto normální darovat peníze potřebnému. Tato změna ve chtění je způsobena právě Bohem, který nahradil hřích. A On nás na naší cestě podporuje.

U toho jednání to vidím tak, že se nám tu říká o působení Krista v nás, který nám dává sílu prosadit to změněné chtění i přes odpor naší stále pošramocené přirozenosti. Ale ty se spíš věnuješ chtění, takže se nebudu dál vykecávat;-) 



Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 29. červen 2011 @ 17:59:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Slávku, jde o to co si pod slovem aktivně představujeme. Uvedu příklad, aby bylo zjevné co mám na mysli:

    Aktivní způsob: Každý člověk jenž uzří světlo je tímto světem přitáhnut. Ne každému se však toto světlo ukáže. 
    Pasivní způsob: Každý vidí to světlo, ne každého však to světlo přitahuje, někteří si totiž zamilovali tmu. 

    U aktivního způsobu je otázkou - za co soud? U pasivního je to zřejmé.


]


Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 29. červen 2011 @ 13:25:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přidám sem jedno krátké zamyšlení nad tímto veršem z pera mého přítele, ex-pastora E.C.Walese.

Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se Mu líbí.

Kdyby nám někdo tvrdil, že je tak nemocný, že ani nechce být zdravý, asi bychom si mysleli, že to není možné. A přesto, pokud jde o zdraví naší duše, můžeme být opravdu tak nemocní, že ani nechceme být zdraví. Třebaže Bůh chce uzdravit naši hříchem nemocnou duši, ona na to může reagovat: Ne Pane, neléč mě. Ještě ne. Chci si ten hřích ještě užít. Aspoň jednou. Ještě trochu.

Odhalení této skutečnosti by nás nemělo překvapit ani v nás vyvolat nesouhlas. Vždyť sám Bůh pozoroval, jak „každý výtvor (lidské) mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý“. David pasivně vzdoroval tomuto výsledku Božího zkoumání a naučil se s ním souhlasit tou horší cestou – cestou vlastní zkušenosti. Poté, co byly jeho sebe- střednost, chtíč, cizoložství, tajné úklady, lest, zrada, vražda a zastírací manévry odhaleny prorokem Náthanem, byl David inspirován Duchem svatým k vyznání, které stojí v žalmu 51: „A tak se ukážeš spravedlivý v tom, co vyřkneš, ryzí ve svém soudu. Ano, zrodil jsem se v nepravosti, v hříchu mě počala matka.“

David poznal, jaké to je být tak nemocný, že člověk ani nechce být zdravý. Ten, který se tak obdivuhodně modlil a chválil Boha, že dokonce i Boží Syn ho později cituje, na vlastní kůži poznal, jaké to je milovat hřích víc než Boha a toužit víc po nemoci než po zdraví.

V takové chvíli je potřeba, abychom správně zhodnotili a vyjádřili svůj žalostný stav. Potřebujeme, aby nás ovanul Boží dech[1], abychom mohli vpravdě vyznat: Otče, potřebuji Tě tak moc, že Tě ani nechci. Jakmile se takto pomodlíte, zastavte na chvilku a nechte ta slova znít každou chodbičkou a zákoutím svého vnitřního já. Otče, potřebuji Tě tak moc, že bez Tebe Tě ani nedokážu chtít.

Nechte toto biblické vyznání, aby se vrylo do vaší duše. Tak budete připraveni nechat Boha, aby prosadil svou vůli, až vás nepřítel uchopí za vaši přirozenou touhu ve vás, aby vás přivedl ke hříchu a tím prokázal pravdivost Jakubových slov: „Každý, kdo je v pokušení, je sváděn a váben svou vlastní žádostivostí.“

Připravte se na takové chvíle a unikněte jim tím, že se naučíte modlit se:
Pane, potřebuji Tě tak moc, že bez Tebe Tě ani nedokážu chtít. Pomoz mi, Bože! Potřebuji Tě ke všemu!

[1]   Slova 'dech' a 'duch' jsou v hebrejštině (ruach) i řečtině (pneuma) tatáž slova. – poznámka překladatele



Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 29. červen 2011 @ 16:55:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Díky Luteráne za Tvůj komentář. Já však mířím hlouběji. Koukni se na toto:

Cituji: "Potřebujeme, aby nás ovanul Boží dech, abychom mohli vpravdě vyznat: Otče, potřebuji Tě tak moc, že Tě ani nechci."

    Potřebujeme - to tedy bezpochyby. Ale v momentě kdy člověk vyznává "Otče, potřebuji Tě tak moc, že Tě ani nechci" tak toto vyznání jíž není pravdou. Toto vyznání je svědectvím o tom, že dotyčný ve skutečnosti Boha chce. Sice navenek tvrdí podivnosti, ale v hloubi srdce po Bohu touží a o téhle touze, chtění píšu. Pokud by Boha dotyčný nechtěl, mlčel by, vyznání by neučinil.


]


Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 29. červen 2011 @ 17:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, souhlasím, toto vyznání značí, že Bůh v dotyčném už působí. Působí třeba právě skrze to Slovo pravdy o tom, jak bez Něho jsme zcela neschopni. Jen skrze své Slovo Bůh v člověku působí, že chce i činí...


]


Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 19:20:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jen skrze své Slovo Bůh v člověku působí, že chce i činí..."...


Z čeho jsi usoudil, že se Bůh omezuje jen na své slovo?

A pokud tím Slovem myslíš Krista, proč to neřekneš jasně a přímo? Z nejasných vyjádření vznikají hereze a nedorozumění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 23:32:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, oko, to JEN je tu navíc.

O Božím slovu to víme, že skrze ně Bůh působí v člověku chtění i činění. Jeho slova jsou slova života, jsou Duch a jsou život. /A že tomu tak je, víme přímo z toho slova a díky tomu slovu - ono samo nás přesvědčilo./

Ale sám Bůh jistě není omezen.

Díky za postřeh.

luterán
www.luterani.cz

PS: "Z nejasných vyjádření vznikají hereze" - není to i útok na Boha a Jeho bestseller?



]


Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 19:44:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Pokud bychom tvrdili, že Bůh v nás to chtění způsobuje aktivně, dostali bychom se do podivných paradoxu. V posledku bychom museli přijmout představu o tom, že jsme roboti. Což je ovšem, vzhledem k odpovědnosti ke které je člověk volán, nesmysl. "...


Já tvrdím, že i to chtění i činění v nás Bůh způsobuje aktivně. Přesto vůbec proto ještě nejsme roboti. Moc dobrý postřeh je o té odpovědnosti, ke které je člověk volán Bohem. To je pádný argument proti všem představám kalvinistů o jejich předurčení.

Teď abych to vysvětlil: Na vyvážení - i touha po hříchu je v nás vzbuzována aktivně. Satanem, vlastním tělem s jeho hříšnou náklonností, vábením světa.

Všechny své touhy jsme sami schopni ovládat a proto ta naše odpovědnost za naše rozhodnutí. Kvůli touze ještě nejsme žádné loutky. Touha nám neporoučí, my poroučíme touze. Alespoň bysme měli - i když mnohdy to s člověkem vypadá spíš opačně. Stal - li se však někdo otrokem svých vášní, musel k tomu někdy na počátku, ještě než tomu propadl, už dávat svůj souhlas.

My sami si volíme mezi svými touhami a vlastní volbou se dáváme jak na cestu k Bohu, tak na cestu hříchu. Jestliže zvolíme cestu k Bohu, můžeme počítat s jeho další pomocí, kdy nás povede nejenom v našem chtění, ale i v našem činění.

Všechno dobré, co mám a dělám, je od Pána, já sám sobě nemohu přičítat nic a nejsem nic.
Některé toto tvrzení svádí k lenosti: "Co bych se namáhal, Pán Bůh sám se postará o všecko." Bůh nás jistě nechce svými dary vést k lenivosti a nejedná s námi, jak my jednáme se zaostalými, či postiženými lidmi.

Jak je to tedy se spoluprací člověka s Bohem?
Člověk vezme do ruky pero a napíše dopis. Komu jej přičíst? Celý napsala ruka a celý napsalo pero. To, co dobrého Bůh sám napíše rukou své božské přirozenosti, se musí přičíst jemu samému. Ale my jsme tu jako pero v jeho ruce, proto je to všecko také dílo naše.



Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 08:37:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Jak je to tedy se spoluprací člověka s Bohem?
Člověk vezme do ruky pero a napíše dopis. Komu jej přičíst? Celý napsala ruka a celý napsalo pero. To, co dobrého Bůh sám napíše rukou své božské přirozenosti, se musí přičíst jemu samému. Ale my jsme tu jako pero v jeho ruce, proto je to všecko také dílo naše....

    No jestli toto je resumé, tak jsme se nikam nepohnuli. Nejprve napíšeš, že nejsme roboti a pak uvedeš příklad, kdy se jako roboti/stroje/nástroje jevíme. Neviděl jsem ještě nikoho, kdo by volal k odpovědnosti péro za to co napsalo.

....Všechny své touhy jsme sami schopni ovládat........

    Jenomže já píšu o chtění. Někdo chce touhu ovládnout, někdo nechce. Článek byl úvahou o tom, jak to chtění vzniká.


]


Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2011 @ 09:26:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtění je pouze chtění, je to jenom vzbuzená touha.

Dalším krokem je samostatné rozhodnutí lidského srdce nechat tomuto chtění volný průchod, nebo svoji touhu prostě ignorovat.

Každý příklad slouží jen k lepšímu pochopení, není dokonalý. Tak je to i s tím perem. My nejsme roboti, ale Bůh čeká na náš souhlas ke spolupráci.

Prosazuje snad Bůh vždycky svoji vůli?
Je totiž Boží záměr s námi, který se nemusí naplnit, když my tento souhlas nedáme. Když se pero vzepře ruce, dopis nebude napsán.



Někteří máte představu, že když Bůh někoho zavolá, nic mu nezbývá, než poslechnout. Ale tak tomu není. I když Bůh většinou volá tehdy, když je šance, že člověk uposlechne jeho hlas. Někdy i po delším boji. Tak ani Jonáš hned neuposlechl a Hospodin musel volat naléhavěji. Nakonec i Jonáš souhlasil.



Důstojnost Božího dítěte vyžaduje svobodu v rozhodování. Bůh stojí o to, aby jeho děti si samy zvolily společenství s ním.
Kdyby tomu tak nebylo, a Bůh si sám vždycky prosadil svoji vůli,

proč by Kristus učil apoštoly se modlit "Buď vůle tvá?"




]


Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 11:05:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Někteří máte představu, že když Bůh někoho zavolá, nic mu nezbývá, než poslechnout....

    Však právě proto jsem napsal svou úvahu v kterém jsem se pokusil dát dohromady slova - že nikdo nepřijde k Synu, pokud je nepřitáhne Otec a slova o odpovědnosti člověka před Bohem. Upřesnil jsem to v odpovědi Slávkovi. Já vím, že nás táhne Bůh, že je to On, kdo v nás způsobuje chtění a činění. Jen pokládám otázku - jak to činí? - a hledám a nabízím odpověď tak, aby byla zachovaná vůle člověka, tedy abych se na sebe nemusel dívat jako na robota, loutku, což zcela určitě nejsem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2011 @ 19:31:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak jsme v tomto názorově velmi blízko.


]


Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 19:49:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když rolník sklízí dobrou úrodu z pole, chválíme ho, že dobře pole zoral, osel a opatroval. Je to jeho zásluha.

Ale současně víme, že by to bylo všechno zbytečné, kdyby nebyla vláha z nebe a pohoda slunečního světla
.

(Makarius, 4. stol.)



Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 09:05:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, já tomu rozumím tak, že chtění a činění je způsobené Bohem a my máme svobodu rozhodnutí, jestli přijmeme pravdu a s ní to chtění a činění, nebo odmítneme. To první je dobře, to druhé je problém a je to špatně. Bůh pak lidské rozhodnutí respektuje.

  Často je rozhodnutí k chtění a činění ze slova.

  Klasickým příkladem budiž Římanům 13 kapitola. Dost těžké slovo, o to těžší, když si šlověk uvědomí, za jakých okolností bylo psané: Psal to člověk, který žil ve svém národě okupovaný cizí mocností, která ten národ více či méně terorizovala.

  Na mě je, jestli se rozhodnu, že to slovo apoštola je pravda a budu mu věřit nebo jestli to slovo odmítnu a zavrhnu s tím, že apoštol tomu nerozuměl, neměl takový přehled o dějinách, že dneska je jiná situace a já nevím co ještě.

  Podle mé víry se mi pak stane a Bůh přidá chtění a činění. A nejen mě.



Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2011 @ 09:28:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto mám názor naprosto stejný.


]


Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 11:22:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Tondo, svou úvahu jsem napsal jako reakci na články, které se zabývaly předurčením, vyvolením, kdy diskuse většinou končila u konstatování, že je to Bůh jenž v nás způsobuje chtění a činění. Úvaha je pokusem odpovědět na otázku, jak to činí a přitom zachovat odpovědnost člověka za své činy, kterou člověk bezpochyby má. Slávek výše napsal toto: Naše chtění je velmi ovlivněno tím, kdo je naším pánem. Součástí toho přechodu je i změna pohledu na svět a člověk jako křesťan najednou chce dělat věci, které by ho dříve nenapadli, a ani náhodou neudělá něco, co dřív bral za normální. A to je bezpochyby pravda. Ale nejprve k Pánu musíš přijít. Musíš chtít přijít, kdo nechce, nepřijde. Když odpovíš, že je to Pán, kdo v člověku způsobuje chtění přijít, musíš odpovědět tak, aby jsi z člověka neudělal loutku, protože jinak by jsi měl problém s odpovědi na otázku - proč potom Bůh člověka volá k odpovědnosti.

....No, já tomu rozumím tak, že chtění a činění je způsobené Bohem a my máme svobodu rozhodnutí, jestli přijmeme pravdu a s ní to chtění a činění, nebo odmítneme.......

    Souhlasím, ale mi jde o něco hlubšího. I to svobodné rozhodnutí je výsledkem toho co člověk chce. Kdo nechce žít s Bohem rozhodné se proti Němu, kdo chce žít s Bohem, rozhodné se pro Něj. A opět si musíš položit otázku, či je to chtění? A já tvrdím, že naše a zároveň je způsobeno Bohem. A jak? To jsem se pokusil vysvětlit v článku. Bůh mne přitahuje jako světlo můru. Ne každý je však můra. A každý dostane co sám chce. Ale myslím, že ty to vše víš :-)


]


Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 12:23:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, v tomhle já nevím.

  Teď sem tu nedávno psal, že než jsem uvěřil, tak jsem "hledal Boha". Nejřív mi bůh, na jehož ochranu jsem spoléhal, spadnul třeba pod postel a dalo to hledání práci, když se mi ztratil, protože byl moc malý. Ale všichni jsme hledali Boha, protože se nám ztratil a nemohli jsme ho najít.

  Jenže pak nastala u mne nějaká přesmyčka, kdy jsem pochopil, že to není Bůh, kdo se mi ztratil nebo se schovává, abych ho já hledal a našel, ale že to jsem já, kdo jsem se Bohu ztratil a potřebuje se vrátit zpět a udělat pokání. A tak jsem začal opravdu hledat Boha.

  A někdo se mě tu zeptal, jakto, že jsem hledal Boha, když je napsané "nikdo není rozumný, není nikdo kdo by hledal Boha".

  Tak jsem nad tím přemýšlel a na nic jsem nepřišel. Fakt nevím, čím bych si byl zasloužil to, že jsem opravdu ze srdce začal hledat Boha a Bůh se mi dal nalézt. Snad tím, že můj pozemský život byl na konci a nebylo dál už co žít? Snad to, že jsem se nespokojil s povrchními prázdnými slovy bez obsahu a autosugescí že vše je v pořádku a stačí jen vytrvat v tom co žiju do konce a snad to bude OK? Snad že jsem technik a matematik a statisticky jsem si zjistil pravděpodobnost takové věci a nechtěl jsem hrát tu ruskou ruletu?

  Ale i to nebyla moje zásluha.

  Těžko tam někde hledám nějakou svojí zásluhu "že bych já něco" a "za to Bůh něco". Nic takového při vší své snaze nenacházím.

  Za to velmi silně rozumím tomu, co je to milost, když si čtu písmo.


]


Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 12:44:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Nejdřív mi bůh, na jehož ochranu jsem spoléhal, spadnul třeba pod postel a dalo to hledání práci, když se mi ztratil, protože byl moc malý.....

     :-)) To se ti povedlo :-))

.....A někdo se mě tu zeptal, jakto, že jsem hledal Boha, když je napsané "nikdo není rozumný, není nikdo kdo by hledal Boha" Tak jsem nad tím přemýšlel a na nic jsem nepřišel.........

     Protože ta touha byla v tobě, touha po Bohu a od Boha. Proč ji jeden má a druhý ne? Toť otázka, na kterou zřejmě není uspokojivá odpověď, asi jako když se ptáš proč jsem se narodil v Evropě, a ne v Africe, nebo ve dvacátém století a ne v patnáctém. A zcela jistě na tom nemáš zásluhu, zároveň jsi to však ty a nikdo jiný kdo chce. Dostal jsi co jsi chtěl, a i ten kdo nechce dostane to své. Každý bude uspokojen. Díky Bohu za Jeho dokonalou spravedlnost. Bůh chce aby každý člověk byl spasen, došel poznání pravdy. Svým způsobem každého člověka přitahuje provázky milování, ne každý však odpovídá na toto volání ano, protože nechce přijít ke světlu, láska k temnotě je u něj větší a více a více se zatvrzuje. Dostane co chce.

     


]


Re: Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 03. červenec 2011 @ 14:25:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli dovolíte, bratři,

chci samozřejmě já, jinak bych nemohl být a nebyl Bohu zodpovědný za to, co dělám. Já také musím chtít, jinak se nic nestane. Pán Ježíš řekl: Chce-li kdo za mnou přijít, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj Mne (Mt 16:24). Takže chci za Ním přijít - fajn, to snad ještě zvládnu. No jo, ale zapřít sám sebe - to už je horší! Vzít svůj kříž - to znamená můj konec! A o to jde; a protože Bůh nás zná, tak nám pomáhá Jeho působením našeho chtění, abysme vykonali i to, na co sami bez Boha nemáme. Proto chtění je naše, ale zásluha za to, co jsme díky tomu Bohem vypůsobeném chtění vykonali, už ne. Přesto je Bůh tak úžasný, že nás za naše dílo, vykonané v Pánu a moci Jeho síly, odmění. Tož tak.

wily


]


Re: Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 03. červenec 2011 @ 19:45:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Touhy máme různé.
Je touha po Bohu (od Boha) a jsou touhy těla i touhy světa (i touhy, vzbuzované satanem). Samotné touhy v člověku ještě nic neřeší, ani ho nikam nezařazují. To činí až sám člověk svojí svobodnou volbou.

Svobodně dokážeme naplnit svou touhu a zvolit Boha,
svobodně dokážeme naplnit svou touhu a zvolit hřích.

Proto za svou volbu nesme plnou odpovědnost.

Proč jeden zvolí Boha a jiný ke své škodě hřích? Na to je odpověď těžká a souvisí s tajemstvím lidského srdce.


Slyšel jsem příběh, kdy starý indián vysvětluje vnukovi, že v nitru každého člověka spolu zápasí dva vlci. Jeden představuje dobré vlastnosti, lásku k bližnímu, nesobeckost a touhu konat dobro a druhý představuje sobeckost, nelásku, zlo.

A který z vlků zvítězí? Ptá se vnuk.
Ten, kterého budeš krmit. Odpoví starý muž.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 03. červenec 2011 @ 20:34:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Ano a krmit bude každý toho, kterého krmit sám chce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chtění a činění způsobené Bohem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 08:09:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale chtění (touhy) k nám přicházejí jak od Boha, tak od ďábla.

Lidská svobodná volba volí mezi vším tím "chtěním" a za svou volbu tedy neseme odpovědnost, poneseme následky.


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy