Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 216 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461547
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Neznala ceny.
Vloženo Pondělí, 04. červenec 2011 @ 20:42:19 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

2 Petr 1,4: Tím nám daroval vzácná a převeliká zaslíbení, abyste se tak stali účastnými božské přirozenosti a unikli zhoubě, do niž svět žene jeho zvrácená touha.

Chudobnou vdovu na skotské vysočině navštívil zhruba před 150 léty jednoho dne dobrý muž, který slyšel o tom, že žije ve velké nouzi. Chtěl ji pomoci, proto se jí vyptával jak se jí daří, aby zjistil, co nejvíce potřebuje. Stará paní si stěžovala na své postavení a poznamenala, že její syn je v Austrálii a že se mu daří velmi dobře.

„Ale nesnaží se vám trochu pomoci?“, tázal se host.

„Ne, ani trochu,“ odpověděla žena poněkud trpce. „Píše mi však pravidelně jednou za měsíc a vždycky přiloží jen takový malý zbytečný obrázek ke každému dopisu.“

Host si přál vidět jeden z těch obrázků, které dostávala, a ke svému velkému překvapeni shledal, že každý z těch „obrázků“ byl šek na deset liber. Už jich byla hezká hromádka. Přitom ta žena žila v největší chudobě, neboť neznala jejich ceny a nevěděla, že má v domě vlastně dost značnou sumu.

Takto se vede i mnohým dítkám Božím. Bůh nám dal „veliká a drahá zaslíbení“, která buď neznáme, nebo jich nedovedeme upotřebit v denním životě. A nejen to. Bůh nám k těmto zaslíbením dává i obrázky ze života mužů víry a žen víry, kteří těm zaslíbením věřili a zakusili, že Bůh svoje slovo slavně naplňuje každému, kdo je s plnou důvěrou přijímá.

Mnohé z těch obrázků svědčí o tom, že ten, kdo důvěřuje Bohu, není nikdy zklamán a že zakouší dokonalou radost a pokoj uprostřed nejhrozivějších bouří. Ale my toho všeho nedovedeme využít, aby nám to prakticky pomáhalo v denním životě. Snad nám to připadá jako krásná legenda z dob apoštolů a proroků a vůbec si neuvědomujeme, že Bůh apoštolů a proroků je tentýž včera, dnes i na věky a že zkušenosti velikých mužů a žen víry z dob minulých mohou být našimi vlastními zkušenostmi, budeme-li jen Bohu stejně důvěřovat.

Jsme chudobní, neboť nedovedeme využít bohatství, které máme na dosah ruky. Nedovedeme srdečnou důvěrou podepsat šeky Božích zaslíbení a proměnit je v ryzí zlato vzácných zkušeností s Bohem.

Nejvíce zanedbávaným zaslíbením je zaslíbení a ujištění o spáse v Kristu. Bůh tě ujišťuje, hříšnice, že ti budou odpuštěny všecky viny a že budeš vysvobozen ze smrti věčné i ze soudu Božího, jestliže se s plnou důvěrou uvrhneš do rozpjaté náruče Božího milosrdenství v Kristu. Ujišťuje tě, že jedna se*****a srdečné důvěry, v níž se odevzdáš Kristu, rozhodne navždy a nezměnitelně o celé věčnosti, jako se stalo tomu lotrovi na kříži, a přece všecka ta zaslíbení nemají pro tebe nejmenší ceny, poněvadž jich nedovedeš ocenit.

Jen otevři Bibli a seznam se s nimi! A uchop je s plnou důvěrou, že to je i pro tebe. Ihned shledáš, že všecko to bohatství je dosažitelné i tobě a tvoje bída se změní v hojnost, zármutek v radost, a strach a úzkost v hluboký pokoj.


Podobná témata

Zamyšlení

"Neznala ceny." | Přihlásit/Vytvořit účet | 80 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 21:47:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkná paralela. Povzbudivé čtení o Boží věrnosti, neměnnosti, spolehlivosti.
Škoda jen, že výsledný dojem kazí klam o Jeho podmínečném odpuštění.

Bůh tě ujišťuje, hříšnice, že ti budou odpuštěny všecky viny a že budeš vysvobozena ze smrti věčné i ze soudu Božího, jestliže se s plnou důvěrou uvrhneš do rozpjaté náruče Božího milosrdenství v Kristu.

Správně však:

Bůh tě ujišťuje, hříšnice, že ti JSOU DÍKY KRISTU odpuštěny všecky viny a že DÍKY KRISTU JSI vysvobozena ze smrti věčné i ze soudu Božího, PROTO SE MŮŽEŠ s plnou důvěrou UVRHNOUT do rozpjaté náruče Božího milosrdenství v Kristu.

Zkrátka, šeky Božích zaslíbení my nepodepisujeme. My je vírou "pouze" zpeněžujeme a užíváme.

luterán
www.luterani.cz




Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 22:08:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
Buď ti nerozumím, anebo v tom máš guláš ty. Všimni si pořadí slov v mé větě: Nejdříve se píše o hříšníkovi, že mu budou odpuštěny všecky viny. To odpovídá slovu Božímu. Hříšník nemůže mít odpuštěny hříchy, dokud mu hříchy nejsou odpuštěny.

Nemůžou mu být odpuštěny, dokud neuvěřil a nepřijal Krista Ježíše za svého zástupce na soudu Božím.

Napsal jsi větu, která sice zní hezky, ale neni fakticky správná. Napsal jsi:

Bůh tě ujišťuje, hříšnice, že ti JSOU DÍKY KRISTU odpuštěny všecky viny a že DÍKY KRISTU JSI vysvobozena ze smrti věčné i ze soudu Božího,..

To platí jedině v případě, pokud tomuto tvrzení člověk "uvěřil" a pak se s plnou důvěrou uvrhnul do rozpjaté náruče Božího milosrdenství.

Nějak jsi zaměnil příčinu a následek. Zamysli se nad pořadím svých argumentů.



]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. červenec 2011 @ 06:37:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hříchy ovšem nejsou odpouštěny uvěřením, ale po jejich vyznání Bohu i církvi (Mt 18,18; J 20,21-23) jsou křesťanu smyty pro Kristovy zásluhy jeho krví, za nás prolitou.


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. červenec 2011 @ 10:35:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, to by jsi nebyl ty, aby sis tady nepřihřál svou katolickou polívčičku.
"I uvěřil Abrahám Bohu, a bylo mu to přičteno za spravedlnost." A takových veršů je více v Bibli. A s tím nevíš co máš dělat. Církev ještě nebyla, Abrahám byl očištěn Bohem a už dávno je v nebi. 

A ty nemůžeš ani jinak, kdybyste přiznali některé Biblické principy všeobecně platné, tak by se vám ovečky už dávno rozutekly.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 06:40:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."a bylo mu to přičteno za spravedlnost."...

A podle tebe to snad znamená, že ho jeho víra spasila? Že vlastně Krista a jeho oběť ani nepotřeboval? Abrahám je v nebi až od okamžiku, kdy Kristus po své smrti sestoupil do podsvětí (vězení) a vyvedl odtud všechny spravedlivé SZ.


Prostě něco plácneš a neuvažuješ, nerozumíš významu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 09:50:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A měla církev na jeho nanebevzetí nějaký podíl? Nebo na jeho blahořečení?
A co podle tebe spasilo Abraháma? Protože podle Písma to byla právě jeho víra. Ale tobě nikdy nevadilo, znění Slova Božího, vždy si ho upravuješ podle "svého" výkladu.
Písmo říká jasně, na několika místech, Abraham byl ospravedlněn, protože uvěřil Bohu. O tom, kdy šel do nebe se můžeme pouze domnívat, když se podíváš na Mojžíše a Eliáše, kde byli tito dva? A další? Enoch, Daniel, David?
Odvoláváš se na místo, kde nejsou jména, ale klidně si opět dovolíš upravit Písmo podle svých představ.
Koho viděli Petr, Jakub a Jan na hoře proměnění? Byl Ježíš ještě živý?

Tu poslední větu jsi opět psal o sobě??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 10:19:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."O tom, kdy šel do nebe se můžeme pouze domnívat, když se podíváš na Mojžíše a Eliáše, kde byli tito dva? A další? Enoch, Daniel, David? "...

Ty zde vlastně nepokrytě hlásáš spasení z vlastních zásluh!

Od okamžiku pádu prvních lidí bylo nebe pro každého člověka bez výjimky uzavřeno.
Musel přijít Mesiáš a lidem nebe otevřít.
Do té doby byli všichni spravedliví SZ na místě mrtvých (šeol, hádes, vězení).



(1 Pt 3,18-20)
Vždyť i Kristus jednou trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen v Duchu,
v němž také přišel a kázal duchům ve vězení,
kdysi neposlušným, když jednou za Noémových dnů Boží trpělivost vyčkávala, zatímco se stavěla archa, v níž bylo jen několik (to jest osm) duší zachráněno skrze vodu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 08. červenec 2011 @ 11:10:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ještě jednou, kde byli Mojžíš a Eliáš, když se apoštolům ukázali na hoře proměnění?

je vidět že se odpovědi vyhýbáš jako čert kříži.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 19:59:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."že se odpovědi vyhýbáš jako čert kříži."...

???
Vždyť jsem odpověděl. Ještě jednou:
Všichni spravedliví SZ (včetně Mojžíše a Eliáše) byli na místě mrtvých (šeol, hádes, vězení).

Každý z nich potřeboval ke spasení Kristovu oběť.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 08. červenec 2011 @ 22:09:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není odpověď, vyhýbáš se stále odpovědi na otázku. Kde se vzali na hoře proměnění? Víš co to byl za oblak, který je zastřel?
Podle tvé odpovědi je jasné, že netušíš co to byl za oblak a co znamenal. A to jsem věděl, proto jsem se tě ptal. Aby každému, kdo tomu rozumí, bylo jasné proč nemůžeš odpovědět.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 09. červenec 2011 @ 08:45:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se Mojžíš a Eliáš ocitli ze šeolu na Hoře Proměnění je záležitostí Boží a žádný člověk to neví.

Mojžíš, představitel Zákona, Eliáš, zástupce proroků.
Podle Lk rozmlouvali s Ježíšem o jeho smrti. Tím vším bylo apoštolům naznačeno, že Ježíš je Mesiáš a umře ve shodě se starozákonními odpovědmi.


Kristus je Boží Syn.

Jen Bůh se zjevuje v oblaku (Mt 17,5; Mt 26,64; 1 Tes 4,17; )


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 09. červenec 2011 @ 16:32:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyjímečně jsi se trefil a napsal pravdu, žádný člověk to neví, ale totéž neplatí o Božích synech.


]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 05. červenec 2011 @ 09:35:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsi: Bůh tě ujišťuje, hříšnice, že ti JSOU DÍKY KRISTU odpuštěny všecky viny a že DÍKY KRISTU JSI vysvobozena ze smrti věčné i ze soudu Božího,..
To platí jedině v případě, pokud tomuto tvrzení člověk "uvěřil" ...

TA VĚTA (O OBJEKTIVNÍM OSPRAVEDLNĚNÍ SVĚTA) MUSÍ BÝT PRAVDIVÁ A PRIORY, ABYCH JI MOHL UVĚŘIT A MÍT Z NÍ PROSPĚCH (SUBJEKTIVNÍ OSPRAVEDLNĚNÍ). ČEMU JINAK MÁ HŘÍŠNÍK VĚŘIT - NĚČEMU, CO JE ZÁVISLÉ NA JEHO VÍŘE??? ČEMU POTOM NEVĚŘÍ NEVĚŘÍCÍ?

FAKT, ŽE V KRISTU BŮH USMÍŘIL SVĚT SE SEBOU A NEPOČÍTÁ LIDEM JEJICH PROVINĚNÍ, FAKT, ŽE JEDINÝ ČIN SPRAVEDLNOSTI (KRISTŮV!) PŘINESL VŠEM OSPRAVEDLNĚNÍ A ŽIVOT, FAKT, ŽE ON JE SMÍRNOU OBĚTÍ ZA HŘÍCHY CELÉHO SVĚTA, FAKT, ŽE BOŽÍ VERDIKT ´NEVINEN´ PŘEDCHÁZÍ INDIVIDUÁLNÍMU UVĚŘENÍ - TO JE UČENÍ BIBLE.

luterán


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. červenec 2011 @ 09:52:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt je jedná věc, ale jak sám píšeš ve svém článku kousek níže, bez víry je tento fakt člověku k ničemu.
Takže si ještě jednou přečti větu jak je napsána v článku a souvislosti článku a nevidím problém, a proč jsi vlastně psal svou připomínku?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 05. červenec 2011 @ 12:01:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedávno byla vydána vydavatelstvím "Proud" kniha W. Nee: " Fakt, víra a prožitek" Ten prožitek toho faktu z Písma, jemuž jsme uvěřili, je důležitý, poněvadž bez něho nevíme, jestli věříme správně a naše víra nebude pevná. Bez toho prožitku vlastně ani nevíme, jestli jsme opravdu uvěřili. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. červenec 2011 @ 12:47:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, sice tu novou knihu neznám, ale určitě jsem to četl v jiných jeho knihách. Znám jak to vysvětluje, Ovšem že fakta jsou bez víry platná, to věřící vědí, ale závěr článku je pro nevěřící a neutvrzené. Ti musí nejdříve uvěřit a naučit se důvěřovat. Jinak nepochybuji o tom, že Moody věděl dobře co říká a píše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 05. červenec 2011 @ 12:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč jsem psal svou připomínku?

Vadí mi, když se do evangelia přimíchává něco od nás a z nás (např. naše uvěření, kajícná modlitba, pozvání Spasitele, atd.).

Evangelium je o Kristu, ve kterém Bůh usmířil celý svět se sebou, a je pravdivé, ať mu někdo (svět) věří, nebo ne.

To, jak se evangelium šíří, to, jak se distribuuje jeho účinek, to, jak se z něj získává prospěch - to všechno už není vlastní součástí evangelia.

Možná s tím vším i souhlasíš, tak jsem to chtěl jen znovu připomenout.

luterán


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. červenec 2011 @ 13:11:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evangelium bez toho, že mu člověk uvěří, je dobrá zpráva pro koho?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 05. červenec 2011 @ 14:09:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evangelium je dobrá zpráva pro všechny, aby mu uvěřili, a tak jim prospělo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. červenec 2011 @ 15:28:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže už rozumíš tomu, co ti píšu? Člověk musí uvěřit, "bez víry se není možné líbit Bohu."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 05. červenec 2011 @ 16:46:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vnímáš rozdíl?

Evangelium je dobrá zpráva pro všechny, aby mu uvěřili.

Evangelium je dobrá zpráva pro všechny, kteří mu uvěřili.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. červenec 2011 @ 21:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaký je rozdíl mezi těmi "aby mu uvěřili" a "kteří mu uvěřili"??????????


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 05. červenec 2011 @ 21:31:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
PS. Jinak vcelklu slušně řečeno, rozhlédní se kolem sebe, pláčeš na úplně špatném hrobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 06. červenec 2011 @ 08:32:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky si uvědomuju, že tu "mlátíme prázdnou slámu".

Asi si všichni uvědomujeme, že naše víra nic k dílu Krista nepřidává (žádný podpis na šeku), ale jen ho přijímá, užívá a má z něj prospěch.

Díky za trpělivost.

luterán


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 10. červenec 2011 @ 07:58:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To přijmutí je právě vyjádřeno tímto tvým "podpisem."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 11. červenec 2011 @ 23:12:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, mně zní podepisování příliš aktivně, asi jsem na to přecitlivělej... :-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. červenec 2011 @ 07:44:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh skrze nás uskutečňuje proměnu světa.

Křesťan musí být neobyčejně aktivní, protože krásu a smysl nachází právě v naplňování Božího záměru.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 13. červenec 2011 @ 22:58:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řeč je o víře jako přijímání daru Krista.
Víra jistě plodí aktivitu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 13. červenec 2011 @ 23:11:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, království Boží je mezi námi, tam máme vstoupit.A to je naplnění Božího záměru.:-)


]


Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 05. červenec 2011 @ 17:52:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj luteráne ,paralela:

Římanům 10,9  Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.


                                                                           Jsi spasen?  Díky za odpověď v.





]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 05. červenec 2011 @ 19:51:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem. Díky Bohu v Kristu.

Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze Něj byl svět (tedy i já!) spasen.

Proto věřím. Proto vyznávám. Proto jsem spasen. Ne díky tomu, ŽE věřím, ale ČEMU věřím. Něčemu, co se stalo i bez mé víry. Usmíření světa s Bohem v Kristu.


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Úterý, 05. červenec 2011 @ 20:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemusíš sa obhajovať! Niekto veľmi rád slovíčka... No spútať ŽIVOT slovami = pokus o ulovenie slona sieťou na motýle :o) Vďaka Bohu, nedá sa spútať, nedá sa zadefinovať, nedá sa!!! HALELUJA! ŽIVOT je nad všetkými pokusmi o jeho zorganizovanie, zadefinovanie, uniká! Jediné SLOVO = život. Vďaka, Pane Ježiši!


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 09. červenec 2011 @ 19:34:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj luteráne,

díky za odpověď. Ano,Bůh v Kristu usmířil svět se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění , pokud kdo uvěří...O tomto smíření je celé evangelium :-) Proto drahý luteráne víme, že Bůh ,

který nás spasil a povolal svatým povoláním ne pro naše skutky, nýbrž ze svého rozhodnutí a z milosti, kterou nám daroval v Kristu Ježíši před věčnými časy
10  a nyní zjevil příchodem našeho Spasitele Ježíše Krista. On zlomil moc smrti a zjevil nepomíjející život v evangeliu.
11  K jeho zvěstování jsem já byl ustanoven hlasatelem, apoštolem a učitelem.
12  Proto také všechno snáším a nestydím se vydávat svědectví, neboť vím, KOMU jsem uvěřil. Jsem přesvědčen, že on má moc chránit, co mi svěřil, až do onoho dne. /2.Timoteovi 1,9-12/


                                                                                                  Pán Ti žehnej.  v


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Neděle, 10. červenec 2011 @ 09:18:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jn 6:69, 13:19, 16:27; 1Jn 5:10 (ovca ovcu nežerie...) 

POKOJ všetkým verným v KRISTU Ježišovi. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 10. červenec 2011 @ 18:09:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano a Amen sestro lydie. :-)


]


Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 04. červenec 2011 @ 21:57:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh tě ujišťuje, hříšnice, že ti budou odpuštěny všecky viny a že budeš vysvobozen ze smrti věčné i ze soudu Božího, jestliže se s plnou důvěrou uvrhneš do rozpjaté náruče Božího milosrdenství v Kristu.
Oprava: Bůh tě ujišťuje hříšniče, že ti budou...

Zjistil jsem to až teď.



Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. červenec 2011 @ 06:44:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc hezký článek. Téměř, jako by ho psal katolík.


..." Bůh nám dal „veliká a drahá zaslíbení“, která buď neznáme, nebo jich nedovedeme upotřebit v denním životě."...

Hned se mně vybavily Kristovy dary církvi - svátosti.


..."A nejen to. Bůh nám k těmto zaslíbením dává i obrázky ze života mužů víry a žen víry, kteří těm zaslíbením věřili a zakusili, že Bůh svoje slovo slavně naplňuje každému, kdo je s plnou důvěrou přijímá."...

Přesně tak. To jsou příklady života svatých, kteří nás ve víře předešli, nyní jsou spolu s Kristem a pomáhají nám na naší cestě ke spáse. Příklady jejich života jsou pro nás jako majáky na moři, abychom my sami snadněji nalézali cestu.


..."Jen otevři Bibli a seznam se s nimi!"...

Bible není jediným zdrojem poznání Boha. Tím hlavním zdrojem je církev, založená samotným Kristem. Církev učí o Bohu, církev hlásá evangelium. Církev je vybavena mocí Ducha svatého.



Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: andulka v Úterý, 05. červenec 2011 @ 11:21:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev je vybavena mocí Ducha svatého.
 - Můžu se Tě Oko zeptat co znamená u tebe slovo "církev", koho si pod tím představuješ, vidíš? Je to u tebe organizace - jen nějací představitelé té denominace nebo to jsou všichni lidé - já a ty, protože já jsem v církvi kde hlavou je Ježíš Kristus...

Přesně tak. To jsou příklady života svatých, kteří nás ve víře předešli,
 -
ano, opravdu životy Božích služebníků jsou pro nás jen inspirace, povzbuzení, Bůh má s každým individuální plán, přístup, každého člověka potřebuje někde jinde, nežijeme podle šablony, ale podle Božích potřeb, kde ruka nevypadá jak noha, játra nedělají to co ledviny...
Sami o sobě jsme a byli i "světci" velcí nicotníci, kteří by bez Božího zásahu nicotníkami zůstali, sami o sobě bez Boha nejsme NIC...To dobré, nosné, v nás dělá jen Bůh. To Jeho Duch nás dělá "dobrými". Jak řekl Ježíš, dobrý je jenom Bůh. A Jemu patří veškerá sláva, proto oslavovat nějaké jméno mimo Hospodina je naprosto zcestné...

Dále ty Kristovy dary, o kterých mluvíš, jsou především věci, ty dary, které mají sloužit hlavně i druhým, k budování toho Ježíšova těla, aby co nejvíce ztracených oveček mohlo dojít do Božího království.
Je zcestné a pohodlné si myslet, že Boha uspokojím, když budu chodit ke svátostem a nestarat se především o své bližní. Bůh potřebuje, aby se šířilo Jeho evangelium tam kde Ho neznají, nemají...
Jestli si někdo myslí, že splní úkol tím, že chodí poctivě k přijímání a dál se nestará kolik lidí přivedl ke Kristu, kolika lidem pomohl, vzal na sebe jejich kříž, žijí v pohodlnosti a ve falešném pokoji, jsou na té široké pohodlné cestě...


]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 06:59:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev je všude tam, kde se schází společenství křesťanů v Kristu kolem apoštolů, které duch svatý pověřil touto službou a vybavil také mocí, určenou pouze pro službu uvnitř církve, která se předává skrze vzkládání rukou. Žádnou ze služeb nemůže předat ten, kdo ji sám také neměl - nikdo nepředá, co sám nemá. Proto je tak důležitá nepřetržitá apoštolská posloupnost při předávání služby apoštola i ostatních služeb v církvi.

Ovšem i denominace, které tyto skutečné apoštoly nemají, vytváří církev. kde se sejdou dva nebo tři v Kristově jménu, tam je také on uprostřed nich. Ovšem takové shromáždění církve nemůže plně využít Kristových darů církvi. Nemá nikoho s mocí tyto dary udělovat. Nemá také nikoho s mocí svazovat a rozvazovat Mt 18,18; nikoho s mocí odpouštět hříchy J 20,21-23 atd.

Proto takovým křesťanům říkáme odloučení bratři.



..."že chodí poctivě k přijímání a dál se nestará kolik lidí přivedl ke Kristu, kolika lidem pomohl, vzal na sebe jejich kříž"...

Když žiješ plně s Bohem a využíváš darů, které Kristus nabízí, nežiješ v pohodlnosti. Naopak dostáváš milost poznávat a naplňovat Boží záměr s tebou ve světě.
Kristus v tobě prostě nedovolí projít nevšímavě kolem potřebného, vidíš správně hodnoty.


]


Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 05. červenec 2011 @ 13:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev není zdrojem poznání Boha.
Církev sama poznává Boha z Jeho Slova, a jen díky tomu se stává oporou pravdy.
Církev dále zprostředkovává druhým poznání Boha.
Zdroj poznání Boha ale leží mimo církev.

luterán


]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 06:44:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev je zdrojem poznání Boha, je pověřena hlásat evangelium samotným Kristem..

Jděte do celého světa a hlásejte evangelium!


Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal.


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 12:50:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Kristovo evangelium, a vůbec "všechno, co jsem vám přikázal", to je zdrojem poznání Boha.
Církev je pověřena být jeho zprostředkovatelem a distributorem, nikoli samotným zdrojem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 12:52:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak řečeno, církev ukazuje ke Kristu nikoli k sobě samé, jako ke zdroji veškerého poznání a moudrosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 10:32:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." církev ukazuje ke Kristu nikoli k sobě samé"...


Církev a Kristus jedno jsou. Církev je tajemné Kristovo tělo, působící mocí Ducha svatého.

Má - li tedy církev ukazovat na Krista, musí logicky nutně ukazovat také sama na sebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 10:37:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch svatý, který stále v církvi tajemným způsobem působí, stále učí, stále koná.
Učí nás, co by generace před námi neunesly (J 16,12-13).

Církev je tedy stále zdrojem poznávání Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pátek, 08. červenec 2011 @ 13:42:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S první větou souhlasím, ale je mi líto, s těmi dalšími ne.

Neslyším Pána v uvedených verších z Jana mluvit nic o dalších a následných generacích s rostoucím poznáním.

Slyším Ho mluvit stále k jedněm a těm samým lidem - prvním učedníkům:
"nyní byste to neunesli (vy) ... Duch pravdy vás uvede do veškeré pravdy ... oznámí vám, co má přijít".

Co se týče dalších generací, modlí se za ně/nás Ježíš slovy:
"Neprosím však jen za ně (za přítomné učedníky), ale i za ty, kteří skrze jejich slovo ve mne uvěří."

Neustálý vývoj Božího učení neuznával ani sám apoštol Jan:
"Kdo zachází dál (proagó) a nezůstává (mé menó - nepřebývá, nesetrvává) v učení Kristovu, nemá Boha!" -2 Janův 1:9

V Kristu řekl Bůh lidstvu všechno, co chtěl.

Měj se prosím na pozoru.

l.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 19:55:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím ti stále uniká to podstatné: výklad Písma není a ani nemůže být ještě ukončen.


Ježíšovo poselství jako takové si nemůžeme osvojit, nýbrž teprve skrze nás je uváděno do smysluplné formy.

Evangelium nestačí číst, je nutno je pravdivě prožít!
To platí i pro generace, které teprve přijdou po nás. Celost spásy ještě přece nenastane do té doby, dokud nebude dosažena reálně v posledním trpícím člověku.


Kristův příchod je ryzím činem Boha, který nemá žádnou historickou paralelu a na nějž nestačí žádná periodizace dějin; ale je také osvobozením člověka, jež se neděje skrze něj samého, ale ani bez něho.
Proto nepřipouští výpočty, ale jen znamení.
Znamení v Písmu nedatují konec; uvádějí jej do vztahu k dějinám, ale jen tak, že v každé době nabádají k bdělosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Sobota, 09. červenec 2011 @ 13:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš tedy říct, že s každým novým člověkem přicházejícím do světa se rozšiřuje i Boží poselství? Protože nyní zahrnuje někoho nového a je prožívané někým novým, není ukončeno? Chápu tě správně?

Což ale před 2000 lety, když se naplnil čas, nepřišla plnost zjevení v Kristu?

Je snad dnes možné, aby někdo nový došel k novému poznání Ježíše, a nebo dochází pouze k opakování a realizaci stejného poznání jen v novém případě/situaci/životě?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 09. červenec 2011 @ 22:39:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže každý z nás dochází k poznání Ježíše osobitým a neopakovatelným způsobem - tedy zcela nově v dějinách.  Proto je tak nutné neustálé působení Ducha svatého uvnitř církve.

Na druhé straně ale nemůžeme ustoupit do pozice, ve které bychom nazírali historický rozum a jeho projev v exegezi jako pro víru bezvýznamný. Takový útěk před rozumem by od základu odporoval podstatě křesťanské víry.


Plnost zjevení ještě není lidem plně odhalena a není ani lidmi plně pochopena.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 10. červenec 2011 @ 09:21:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se dojde ve vědě k nějakým výsledkům, stanou se zcela nezávislými na historii, na podmínkách svého vzniku. Nikdo se nemusí stát pythagorejcem, aby pochopil a uměl použít Pythagorovu větu. Poznatky odkládají své dějinné předpoklady a vytvářejí společně pevnou strukturu narůstajícího vědění. Suma dat se neustále zvětšuje a struktura existuje jako samostatný útvar přírodovědného bádání. Dějiny, ve kterých se určitá myšlenka vytváří, nejsou součástí oné myšlenky. Nejsou pro myšlenku historií, ale prehistorií. Přírodovědec je nepotřebuje.


Exegetické poznatky nelze chápat jako sumu fixních výsledků - nevyvratitelně získané vědění a použít je podobně, jako naměřená data.

Duchovní data jsou jiného druhu, než data hmotná; chápat je jako jistoty mimo dějiny by znamenalo popřít je od základu.
 Historický výsledek tak není uspořádaná suma formulí, ale celá řada průniků do hloubky bytí, podle dobových možností.
Historie, ve které se to stalo, není prehistorií, ale zůstává historií.
Augustin, Tomáš Akvinský, se ani v dalším vývoji nestanou prehistorií, nýbrž zůstanou originálními postavami stálého dobírání se základů věcí. V původnosti jejich myšlenkové formy se odráží určitý aspekt skutečnosti, jedna stránka bytí.

V mnohavrstevné výpovědi celých dějin a jejich kritickém náhledu se odkrývá pravda a současně vzniká možnost nového poznání.


]


Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 05. červenec 2011 @ 18:33:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Oko, co je vyšší autoritou, Písmo, nebo církev?


]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 05. červenec 2011 @ 20:26:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neptal jsi se sice mně, ale podle mě je to Církev. Církev existovala dřív, než bylo napsáno první písmenko Nového zákona. Církev mocí Ducha svatého Písmo rozpoznala a uchovala. Následně je však Církev Písmem vázána.

Je to stejná situace jako s parlamentam a ústavou a zákony. Parlament je vyšší autoritou, ale zpětně je schválenou legislativou vázán. 


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 05. červenec 2011 @ 21:37:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,

tak to je podle tebe, ale ne podle Boha. Když si uvědomíš, že v Novém zákoně apoštol Pavel říká, že veškeré Písmo je vdechnuté Bohem, tak budeme-li to slovo parafrázovat, pak Písmo Svaté je Božím dechem, bez Něhož nemůže nic skutečně, tzn. věčně živého existovat. Dále je také v Osobě Pána Ježíše Krista skutečným pokrmem (Slovo/chléb života) a skutečným nápojem (voda života). Církev sestávající ze znovuzrozených lidí, kterým Bůh dal a dává svůj dech/Písmo Svaté, pokrm - chléb/Slovo života a nápoj - vodu života, aby žili Jeho životem, si nemůže myslet, že je víc než Boží dech=Duch, který ji oživuje.

Tvůj příměr s parlamentem také kulhá, poněvadž v Božím Království je Zákonodárcem, Vládou i Soud(c)em Bůh, nikoli Církev.

Tož tak.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 08. červenec 2011 @ 15:08:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Slávku, apoštol jaksi nepodává seznam těch inspirovaných písem. Vlastně jsem to právě psal Karlovi, ale skutečně určující je autorita, kterou následuješ při výkladu Písma. Obvykle je mi na tuto námitku odpovězeno, že tou autoritou je Duch svatý či Kristus v nás. Podívej se ale na ty tisíce vzájemně si protiřečících názorů lidí, kteří toto tvrdí. Vím, že ty jsi hodně ovlivněn bratry Lee a Nee. Jistě ale víš, že další lidé, kteří také mluví o tom, že jen Písmo a Duch svatý, je oba považují za heretiky a odpadlíky. Co s tím? Může to být tím, že správnost výkladu Písma je přímo úměrná tomu, jak moc v daném člověku žije Kristus, respektive jak moc skrze něj působí Duch svatý. Pak ale musíme vypsat výběrové řízení na toho nejlepšího kristovce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. červenec 2011 @ 16:35:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,

když znáš Autora Písma osobně a máš Jeho vnitřní pomazání v sobě/ve svém duchu, pak skrze to vnitřní pomazání poznáš, jestli ten, kdo vykládá Písmo, vykládá Písmo správně, přičemž je také třeba zkoumat ducha, který je za tím učením/výkladem. Proto apoštol Jan napsal ve svém 1. listě 2:26-28 Toto jsem vám napsal o těch, kteří vás svádějí. Ve vás však zůstává pomazání, které jste od Něho přijali, a nepotřebujete, aby vás někdo učil; jeho pomazání vás učí všemu a je pravdivé a neklame; jak vás vyučilo, tak zůstávejte v něm. Nyní tedy, dítky, zůstávejte v něm, abychom nabyli radostné důvěry, až se zjeví, a nebyli jím zahanbeni při Jeho příchodu.

Pokud mi tedy někdo vykládá Písma, učí apod. a to učení koresponduje a je potvrzeno jinými místy Písma a mým vnitřním pomazáním, mohu je přijmout. Pokud ne, pak je klidně odmítnu. My jsme kromě toho ještě zavedli "institut poličky", tzn. tam, kde nemáme jasno, odkládáme věc "na (pomyslnou) poličku" a dá-li Pán, později se k ní zase vrátíme. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 08. červenec 2011 @ 20:07:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, mrzí mě, že zrovna tobě to musím napsat, ale vyhnul jsi se mé námitce. To, co říkáš, by byla pravda u člověka, který je "svatý jako náš Otec v nebesích", člověku, který by měl bezchybné poznání Boha. Jinak řečeno, muselo by jít o člověka, který by byl co do lidství nerozeznatelný od Pána. K tomu nás Pán volá a my kulháme. Naše skutky i poznání jsou pokřiveny hříchem. 

Po světě chodil podle mě pouze jeden jediný člověk, o kterém platilo to, co píšeš - Pán Ježíš. Bůh dal své Církvi (apoštolové také patří do Církve, ne?) milost rozpoznat smysl a účel Ježíšova života, smrti a vzkříšení. My všichni křesťané se shodneme na tom, že jsme spaseni milostí Boží skrze krev Beránka. Přijali jsme a vyznáváme Ježíše jako svého Pána a Spasitele a věříme v jeho zmrtvýchvstání. To je to opravdu podstatné.

Pro pochopení dalších věcí nám Pán skrze Církev věnoval Písmo. Výklad Písma je pak určující autoritou a v posledku jde vždy o náš vlastní. Jsem přesvědčen, že mi tu Pán tvým prostřednictvím mnohé objasnil. Přijal jsem tebou poskytnutý výklad, který se pak stal mým.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. červenec 2011 @ 20:28:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku,

nevím, jestli ti dobře rozumím, ale mám za to, že apoštol Jan o vnitřním pomazání psal stejným lidem, jako jsi ty nebo já. Mohu dosvědčit, že to vnitřní pomazání znám a mám a chci v něm zůstávat. Měl jsem na mysli, že když jsem četl něco od bratrů W. Nee a W.Lee, měl jsem to vnitřní pomazání "zapnuté" a většinou rezonovalo s jejich vnějším pomazáním ke službě. Když se vyskytlo něco, co jsem nesnědl a nestrávil hned, předložil,jsem to v modlitbě Pánu a čekal na Jeho vyjádření. A vůbec: od jisté doby, kdykoli čtu něco jiného než Bibli, mám nad textem společenství s Pánem a čekám na Jeho potvrzení nebo nepotvrzení skrze vnitřní pomazání. Tož tak.

s.




]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 06. červenec 2011 @ 11:33:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Ano Slávku. Ale mi jde o něco jiného. Dnes je zde církev, která něco učí. A co je vyšší autoritou, tato církev, její učení, nebo Písmo? Ale sám jsi odpověděl - dnešní církev, včetně svého učení, je Písmem vázaná. Proto nemůže učit něco co je v rozporu s Písmem, nic k němu přidávat. Proto je zjevné, že vyšší autoritou je Písmo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 08. červenec 2011 @ 15:02:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdepak, takto jsem si vůbec neodpověděl. Úkolem Církve je Písmo studovat a vykládat. A jakýkoli výklad (i ten tvůj) je už přidáním k Písmu. Nějaký zákon je v porovnání s Písmem hodně explicitní a i tady máš nutnost výkladu. Největším tajemstvím víry je pro mě fakt, že tuto skutečnost tolik lidí odmítá vidět. 

Shodneme se, že ne vše v Písmu je myšleno doslova. Jsou tam paraboly a hyperboly (a přesto to není učebnice geometrie:-) ), symboly. Apoštol Pavel ve svých epištolách oslovuje někdy muže i ženy současně, jindy výhradně muže a jindy výhradně ženy. Vsadím se, že u některých pasáží, kde jsou oslovováni pouze muže, vztahuješ ta slova i na ženy. Jindy zase pouze na muže. Některé části Zákona považuješ za pro nás nezávazné, jiné zase za stále platné. 

Vezmi si jedno z toho, co tu bývá označováno za přídavek k Písmu - nanebevzetí svaté Bohorodice. V Písmu o tom nic není. V Písmu ale není absolutně nic, co by to vylučovalo. Stojíme tu tedy před otázkou historicity. V Písmu není nic o ikonách - hlavně mi prosím nepředhazuj 2. přikázání, protože to je naprosto o něčem jiném. 

Ten, kdo vykládá Písma, je tou reálnou autoritou. Tohle je přece jasné - podívej se na to, jak se vzájemně liší všichni ti, kteří se ohánějí Písmem jako nejvyšší autoritou. Jedni věří v předurčení ke spáse, druzí mluví o svobodné vůli. Jedni tvrdí, že Kristu a Otec jsou jedna osoba, druzí, že jsou to dvě božské osoby. Má snad každý jiné Písmo? Ne, každý má jinou vykládající autoritu - třeba nějakého pastora, proroka, či sebe sama.


]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 07:13:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sama církev má dvě autority, dva sloupy.

Jedním je Boží slovo, druhým jsou svátosti (především eucharistie), dary, určené Kristem výhradně pro křesťany uvnitř církve.

Nedá se říci, že by jedna autorita byla větší, než druhá, každá má svou oblast v životě lidském, kde nezastupitelně působí. Obě vedou k setkávání s týmž Kristem.

Ovšem zatímco modlitbou, četbou Božího slova je naše setkávání s Kristem ovlivňováno lidskou nedokonalostí (myšlenky odbíhají na věci světské, únava, nepozornost atd), setkání s Kristem skrze svátosti, skrze tyto Kristovy dary církvi, není ovlivněno ničím takovým. Pokud nejsi ve hříchu ke smrti, tak přijímáš Krista do svého srdce v naprosté plnosti, dokonce nikoli jen lidský duch, ale  i lidské tělo se zapojuje a je také posvěcováno Kristem (1 Kor 6,20).

Bůh přichází viditelně a činí si v člověku příbytek (J 14,23).


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 07:33:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Víš co se mi zda Oko? Že vše co se má odehrávat na úrovni ducha, jste vy přenesli do úrovně těla. Nejprve to bylo znovuzrození - kdy dle tebe, se toto odehrává pokřtěním. Teď jsi přišel s dalším - Bůh přichází viditelně a činí si v člověku příbytek. Tím viditelným Bohem máš asi na mysli eucharistii, že? Jsem zvědav, co ještě jste nahradili :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 10:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nejprve to bylo znovuzrození - kdy dle tebe, se toto odehrává pokřtěním."...

Nikoli podle mě, ale o potřebě znovuzrození z vody a z Ducha učí Písmo (J 3,5).

Ve křtu jsou nám smyty hříchy (Kol 2, 12-14) a Jedině až po křtu jsme schopni (už bez hříchů) chodit v novotě života (Ř 6,4).


]


Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Středa, 06. červenec 2011 @ 01:07:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Viz oko, napadlo mě skoro to samé. Proto nám dává Bůh světce a světice. Je to hezky napsané ale jedna vteřina nestačí. Pro kajícího lotra to byla jedna z posledních, proto byla rozhodující. Nestačí aby Rozsévačovo sémě padlo na skálu a rychle vyrostlo, musí padnout na dobrou a úrodnou půdu a musíme ho opatrovat a zalévat aby vydalo mnohanásobný užitek.



Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 06. červenec 2011 @ 02:04:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak to budeš muset na svém srdci, které je tou půdou tvrdě zapracovat anebo ho otevřít Bohu, aby ho mohl dobrou půdou pro své Slovo/símě učinit.

O světcích a světicích jsem se v Bibli nic nedočetl, ale o svědcích tam řeč je. Jedním takovým svědkem Pána Ježíše Krista se na den Letnic díky přijetí moci Ducha Svatého stala i Ježíšova matka Marie.


]


Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 10:53:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I tak se to dá říct. Každý světec a světice je také a především svědkem víry. Panna Maria počala z Ducha Svatého a naplněna Duchem Svatým dávno před Letnicemi.


]


Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 07. červenec 2011 @ 15:27:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
poutnicku,

před dnem Letnic nikdo moc Ducha Svatého nepřijal a svědkem Pána Ježíše ve smyslu Jeho slov ve Skutcích 1:8 se nestal. A mimochodem - o Marii nikde v evangeliích není napsáno, že by byla naplněna Duchem Svatým. Je to napsáno o Alžbětě, o jejím muži Zachariášovi a o jejich synovi, Janu Křtiteli, ale o Marii ne. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 19:28:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."o Marii nikde v evangeliích není napsáno, že by byla naplněna Duchem Svatým."...



Na křesťana, jakým se děláš, docela ostudná neznalost Písma a souvislostí. Není divu, absence tradice se musí nějak projevovat.:

(Sk 1,13-14)
A když vešli, vystoupili do horní místnosti domu, kde pobývali: Petr, Jakub, Jan a Ondřej, Filip a Tomáš, Bartoloměj a Matouš, Jakub Alfeův a Šimon Zélótes a Juda Jakubův.
Ti všichni zůstávali jednomyslně v modlitbě a prosbě se ženami, i s Marií, Ježíšovou matkou, a s jeho bratry.

(Sk 2,1-4)
Když pak přišel den Letnic, byli všichni jednomyslně spolu.
A náhle nastal zvuk z nebe, jako valícího se prudkého větru, a naplnil celý dům, kde seděli.
Tehdy se jim ukázaly jakoby rozdělené jazyky ohně a posadily se na každém z nich.
A všichni byli naplněni Duchem Svatým a začali mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. červenec 2011 @ 19:43:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se ti povedlo, oko.

Zřejmě sis nevšiml, že cituješ z knihy Skutků, nikoli z evangelií. Nevím, jak znáš Písmo ty, ale když někoho kritizuješ za neznalost Písma, měl bys věděl, že kniha Skutků je až za evangeliemi! Tož tak.

Kjubiku, jestli to čteš, zajímalo by mne, jak se ti líbí okův komentář, v němž mne nevybíravě napadá pro ostudnou neznalost Písma a sám ji prokazuje anebo si možná jen nevšiml, že můj text jím citovaný zní takto: ..."o Marii nikde v evangeliích není napsáno, že by byla naplněna Duchem Svatým."... a on sám cituje z knihy Skutků, nikoli z evangelia, příběh, který jsem tu použil, abych právě na Marii ukázal, jak byla poslušná svému Synu jako Pánu a stala se na den Letnic přijetím moci Ducha Svatého Jeho svědkem.

Tož tak.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 08. červenec 2011 @ 20:08:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu vidím, že je s tebou darmo ztrácet čas.

Skutky už podle tebe nemají autoritu Božího slova stejnou, jako evangelia?

Tonoucí se stébla chytá ...



Tak se vraťme zpátky do Lukášova evangelia a porovnejme ho s tvým ostudným tvrzením.

..."o Marii nikde v evangeliích není napsáno, že by byla naplněna Duchem Svatým."...  Říká Willy!




(L 1,35)
Anděl jí odpověděl: "Sestoupí na tebe Duch Svatý a zastíní tě moc Nejvyššího; proto také to svaté, co se z tebe narodí, bude nazýváno Syn Boží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 08. červenec 2011 @ 20:18:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, oko,

a já si do dnešního dne myslel, že umíš číst - tedy, že poznáš slova "naplněná" nebo "(byla) plná" Duchem/Ducha. No, zmýlil jsem se; co se dá dělat. Snad to časem doženeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 09. červenec 2011 @ 08:37:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V čem tedy vidíš rozdíl mezi Sestoupením Ducha Svatého na člověka a naplnění Duchem Svatým? Cožpak to nejsou dvě skutečnosti, které za sebou nasledují? Cožpak se děje, že sestoupí Duch Svatý na člověka a pak si řekne ten je divný toho naplňovat nebudu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 09. červenec 2011 @ 08:51:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Škoda času,
Willy není schopen přijmout ničeho. Je ješitný a sebestředný, opájí se vlastní dokonalostí a falešnou skromností. To jeho: "Tož tak" vystihuje jeho aroganci velmi věrně.

Jinak lidský autor Skutků je totožný s autorem Lukášova evangelia, ten samý evangelista Lukáš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 09. červenec 2011 @ 11:44:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že willy je schopen přijmout některé věci, ale spíše vnimám, že některé lidí má asi již o nalepkované. Já jsem člověk zastávající stranické zaměry řkc. Asi proto vnímám krásu ikon vždyť je v našich řk kostelích máme hodně a obzvlášť v ČR. Ale zajímal by mně nějaký příklad z Bible kdy na člověka sestoupil Duch Svatý a přitom ho nenaplnil. Nevíš náhodou oko o něčem? Rád bych se něčemu novému přiučil a nejlíp z Písma.


]


Kjubikovi a oku (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 09. červenec 2011 @ 12:31:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto jsem napsal poutnickovi:

před dnem Letnic nikdo moc Ducha Svatého nepřijal a svědkem Pána Ježíše ve smyslu Jeho slov ve Skutcích 1:8 se nestal. A mimochodem - o Marii nikde v evangeliích není napsáno, že by byla naplněna Duchem Svatým. Je to napsáno o Alžbětě, o jejím muži Zachariášovi a o jejich synovi, Janu Křtiteli, ale o Marii ne. Tož tak.

Evangelista Lukáš napsal v první kapitole svého evangelia ve verších 15, 41 a 67, že Jan Křtitel bude naplněn Duchem Svatým již od lůna své matky, že Alžběta byla naplněna Duchem Svatým a že její muž Zachariáš byl naplněn Duchem Svatým.

15 Neboť bude veliký před Pánem, vína a opojného nápoje se nenapije a již od lůna své matky bude naplněn Duchem Svatým.

41 I stalo se, že jakmile Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, poskočilo dítě v jejím lůně; a Alžběta byla naplněna Duchem Svatým

67 A jeho otec Zachariáš byl naplněn Duchem Svatým a prorocky promluvil:

Všichni tři byli naplněni Duchem Svatým, aby mluvili - Jan Křtitel v rámci přípravy na příchod Pána Ježíše Krista a nebeského Království; Alžběta, když skrze Ducha poznala, že Marie nosí ve svém lůnu jejího Pána a Zachariáš promluvil prorocky toto slovo: „Požehnaný Pán, Bůh Izraele, protože navštívil a vykoupil svůj lid a vzbudil nám roh záchrany v domě Davida, svého služebníka, jak mluvil skrze ústa svých svatých proroků od pradávna, zachránil nás od našich nepřátel a z rukou všech, kteří nás nenávidí, aby učinil milosrdenství s našimi otci a rozpomenul se na svou svatou smlouvu, na přísahu, kterou se zavázal našemu otci Abrahamovi, že nám dá, abychom vysvobozeni z rukou nepřátel mu beze strachu sloužili ve svatosti a spravedlnosti před Ním po všechny naše dny. A ty, dítě, budeš nazváno prorokem Nejvyššího, neboť půjdeš před Pánem připravit jeho cesty, aby dal jeho lidu poznání záchrany v odpuštění jejich hříchů, pro hlubiny milosrdenství našeho Boha, v nichž nás navštíví Úsvit z výsosti, aby se ukázal těm, kdo sedí ve tmě a stínu smrti, a uvedl naše nohy na cestu pokoje.“

O Marii v evangeliu není napsáno, že by mluvila naplněná Duchem Svatým. Je to napsáno až v knize Skutků - sice stejným Lukášem, který napsal evangelium, ale o něčem jiném, tj. o přijetí moci Ducha Svatého, aby se Marie stala svědkem svého Pána, kterým se stal její Syn. Před touto událostí, která se stala na den Letnic, se nic takového nestalo a stát nemohlo! A o to v celé věci šlo. Nenapsal jsem nic závadného, špatného nebo nepravdivého.

Ale vy dva jste považovali za nutné rýpat, urážet, nespravedlivě soudit a obviňovat. Proč? Odpovězte si před Pánem, jestli vám takové jednání schvaluje, jestli vás k němu vedl On. A jestli ne, pak vězte, že jste byli vedeni tím Zlým!

Tož tak.

willy


]


Re: Kjubikovi a oku (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 09. červenec 2011 @ 13:15:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale vy dva jste považovali za nutné rýpat, urážet, nespravedlivě soudit a obviňovat. Proč? Odpovězte si před Pánem, jestli vám takové jednání schvaluje, jestli vás k němu vedl On. A jestli ne, pak vězte, že jste byli vedeni tím Zlým!

Nerypu, neuražím, neobviňují a nesoudím a přece jsem obžalován, že něco takového dělám.

O Marii v evangeliu není napsáno, že by mluvila naplněná Duchem Svatým. Je to napsáno až v knize Skutků - sice stejným Lukášem, který napsal evangelium, ale o něčem jiném, tj. o přijetí moci Ducha Svatého, aby se Marie stala svědkem svého Pána, kterým se stal její Syn. Před touto událostí, která se stala na den Letnic, se nic takového nestalo a stát nemohlo! A o to v celé věci šlo. Nenapsal jsem nic závadného, špatného nebo nepravdivého.

Neberu si patent na správný výklad ani se nepovažují za mluvčího za řkc tedy přiznávám, že se můžu plést i do věci věrouky řkc čí do věrouky pravoslavných či evangelíků či jakýchkoliv jiných věřících v Ježíše Krista. Pokud se tak stane, tak bych se již předem chtěl omluvit znám svojí slabost ale vím, že Pán mně dalece převyšuje a stejně jako každý věřící se k němu můžu obrátit.

Ano není známo z  Evangelia že by Marie mluvila naplnění Duchem Svatým. Přesně jak Willy (člověk, kterého si vážím mimo jiné i proto že jeho věk dalece přesahuje můj a ikdyž mne víckrát ranil a neprosíl o odpuštění, já mu své odpuštění dávám) píše. Ovšem je správné přijetí mocí Ducha Svatého omezit jen na mluvení? Nedegradujeme ho pouze na mluvčího Boha? Ano opět musím souhlasit z Willym taková situace jako nastála v průběhu Letnic a v takovém rozsahu se předtím nestála. Ale v menším měřitko mám za to, že ano. Povolání nejdřív patriarchu starého Izraele, Mojžíš pak Soudci, proroci, svatopisci atd. A také Marii, že z moci Ducha Svatého porodila Ježíše. Snad nechceme tvrdit, že Ježíš se narodil z vůle člověka nebo snad ano?

Evangelista Lukáš napsal v první kapitole svého evangelia ve verších 15, 41 a 67, že Jan Křtitel bude naplněn Duchem Svatým již od lůna své matky, že Alžběta byla naplněna Duchem Svatým a že její muž Zachariáš byl naplněn Duchem Svatým.

15 Neboť bude veliký před Pánem, vína a opojného nápoje se nenapije a již od lůna své matky bude naplněn Duchem Svatým.

41 I stalo se, že jakmile Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, poskočilo dítě v jejím lůně; a Alžběta byla naplněna Duchem Svatým

67 A jeho otec Zachariáš byl naplněn Duchem Svatým a prorocky promluvil:


Zajisté toto evangelista Lukáš napsal ale znamená to že Marie nemohla být naplněná Duchem Svatým, který se v jejím životě projevil jinak? Zkusme se podívat dále třeba na Povolání rybářů: Lk 5,1-11. Nic se tam nepíše jak učedníci byli unavení po celonočním rybolovu ani jak byli unavení, když vytáhli po Ježíšově slově vylovili sítě. Chceme tiím říct, že nebyli unavení či že z nich netekl pot? Mám za to, že ne.
Zkusme se divat na celý příběh nejen na Ježíše, který je zajisté hlavní postavou a Evangelia jsou především svědectví o něm, ale dívejme se i na ty osoby co jako by na první pohled vidět nejsou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 09. červenec 2011 @ 08:34:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy když jsi mne oslovil tady máš odpověď, ikdyž nevím proč se na mně obracíš, když ani nedokážeš mi dát uspokojivou odpověď a většinou se mi odmlčuješ bez ani slova prosby o odpuštění ikdyž víš, že mne to ranilo, ale budiž svojí odpověď ti přesto poskytnu ikdyž obavám se, že stejně to zahodíš jako většinu moji komentářů.

Tady na GS nejsem od toho abych ohodnocoval komentáře v jakém stupni se mi libí či nikoliv. Ohledně knihy Skutku apoštolu jako neevangelia. Svým způsobem máš i právdu, že oko použil citát z knihy Skutku, ale níže ti vypsál verš z Lukášová Evangelia. Nepřijal jsi ho. Svým způsobem oko uvedl správný verš, nebude se ti to líbit ale to co teď rozlišuješ je dílem tradice církve. Původně Lukášovo Evangelium tvořily jedno dílo a je dílem i tradice, že se rozdělili na dva díla.

V čem konkretně vidíš rozdíl mezi Duchem svatým, který způsobuje, že Marie porodí Božího Syna Ježíše Krista a Sesláním Ducha Svatého? V důsledku v tom rozdíl nevidím obojí je uzpůsobení k dílu Boha.    





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 09. červenec 2011 @ 11:15:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oslovil jsem tě proto, že kdybych udělal já to, co udělal oko, tak se do toho vložíš a "sprdneš" mě. Ale když to udělal oko, tak je to v pořádku?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 09. červenec 2011 @ 11:37:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uznál jsem, že máš právdu to ti je málo? Dobře přidavám i pochvalu jseš šikovný Willy, že víš že Skutky apoštolů jsou jiné knihy než evangelia. Jseš borec. Tleskám tvojí vzdělanosti. Co jiného čekáš od člověka, který již má asi u tebe nálepku jde mu o stranické zájmy řkc?

Mrzí mne, že jsem ti, řekl, že se komentář nebude líbit a stálo se tak. Oko ti pak vložil i citát z Evangelia. Chodíl se ti nebo ne? Proč?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 09. červenec 2011 @ 13:36:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento a mnohé jiné tvé komentáře, Kjubiku,

jsou důvodem, proč jsem na tebe až na výjimky přestal reagovat. Jsi totiž nechutně osobní ve věcech, kdy jde o věc a ne o debatující osoby.

Tvé urážky a nespravdlivý soud mé osoby mi nevadí. To, co mi vadí, je, že se nepatřičně vyjadřuješ způsobem, který není žádným přínosem ohledně poznávání Boha a Jeho Krista pro nikoho zde, a pro tebe je škodlivý. Proto ti tedy nechci dávat příležitost škodit sobě i ostatním. Tož tak.

Dokud ses ptal na Boží věci, rád a trpělivě jsem ti odpovídal. Jakmile jsi začal do věcných debat vnášet zájmy řkc a osob na úkor Boha a poznávání Krista, reagovat jsem přestal, abych neměl účast na tvých hříších. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neznala ceny. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 09. červenec 2011 @ 14:34:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, když jsem ti dál teď za pravdu vadí ti to. Když ti za právdu nedám taky ti to vadí. Považují se za malého ba za služebníka všech taky ti to vadí, ukážu kde vidím něco ve větším měřítku či jinak taky špatně. Prostě Kjubik vše co dělá je špatně.

Jak sobě škodím? Tím co mne znají ví, že o sobě se vyjadřují dost často s nadsázkou, čí často z humorem. Ty mně neznáje posuzuješ jen na základě slov bez vnimájí mne nenonverbalní složky mého projevu či mého života s Bohem.

Může se Tobě odvděčít jinak než tím, že tě "poplácá po zádech" jak jsi spořádaný křesťan?

Nikde jsem tě nesoudil ani jsem tě neuražel. Bereš si mé příspěvky až příliš osobně.

Pokud se nemám tak to vyjadřovát jak se vyjadřují věřím, že Pán mi to dá vědět a to mi už dál víckrát vědět, když něco nebylo v pořádku. A zásadně nevnáším zájmy řkc do debat. Pokud by tak bylo citovál bych neustále citáty katechismu, deklaraci, dekretu apod. Sděluje se tím co prožívám a jak věci vnímám. Pokud ti vadí jak o sobě se vyjadřují tak se za to omlouvám. Na druhou stranu pokud bych se vyjadřovával jinak už by zde nediskutoval Kjubik ale pouze lživá s přetvářka Kjubika a s tou jen těžko by se mi diskutovalo a jednak by byla nepravdivá.

Tím ovšem nechci říct, hele koukněte na mně a chovejte se jako já. V žádném případě, chovejte se tak aby jste hřivny co jste dostáli od Pána dobře zúročili. Já třeba vnímám u sebe hřivnu, že dokážu sám sobě se zasmát a přitom rozesmát i ostatní.


]


Stránka vygenerována za: 0.71 sekundy