Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 523 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116488047
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Sukromne zjavenia.
Vloženo Sobota, 23. červenec 2011 @ 23:20:10 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal betma

Sukromne zjavenia.

Ako reakciu na clanok Lonnie Frisbee, John Wimber a Vinice uvadzam aspon niektore kriteria, ktore katolicka cirkev pouziva pri rozlisovani pravych a nepravych zjaveni.



Koho potřebuje ďábel svést z cesty spásy? Pochopitelně ty, kteří jsou na této cestě. Můžeme říci posádku Kristovy archy. Církev se často připodobňuje k Noemově arše během potopy. Kdo jsou nejstatečnější a nejlepší plavčíci…. a plavčice na této lodi záchrany? Vyznejme to statečně se svatým Ludvíkem, nemáme se za co stydět: Ctitelé Mariini! Potřebuje ďábel svést heretiky, modernisty, liberály? Ne, ty už přeci dávno bojují pod jeho neslavným štítem. Jak svést ctitele Mariiny? Myslím že zde nezabere nějaký vyložený blud proti víře, tím se jistě nedají oklamat. Ale co takhle zneužít tu, kterou věrní katolíci nadevše milují? Zkuste si představit, že jste ďáblové, a řešíte tento problém. Jak by jste to udělali? Nějaké návrhy?… 




Co takhle udělat falešné mariánské zjevení? A jak by to falešné mariánské zjevení mělo vypadat? Pochopitelně co nejvěrohodněji. Kdyby Madoně čouhalo dole kopyto, tak se celé pekelné úsilí mine účinkem. Falešné zjevení musí vypadat jako pravé, avšak v té záplavě zdánlivé pravosti bude kapka jedu. Významný odborník na nadpřirozené jevy Otec Poulain to vyjádřil slovy: „Démon se podobá falešnému hráči, který na začátku dovolí svým partnerům vyhrávat, aby, když je hra pohltí, nakonec prohráli desetkrát více.“....
Proto se musí všichni vizionáři bez výjimky podřídit církevní hierarchii ... Pán Ježíš řekl svaté Markétě Marii Alacoque: „Jsem rád, pokud dáváš přednost vůli svých nadřízených, když ti zakazují konat to, co já od tebe žádám.“

Je lépe nevěřit pravému zjevení, než se nechat vést falešným. To je zásada všech katolických mystiků. Sv. Jan z Kříže píše ve svém Výstupu na horu Karmel: „Pro dobro duší a pro jejich bezpečí by měly být vedeny tak, aby se moudře od těchto nadpřirozených jevů odtrhávaly (svatý Jan míní ty pravé). Ať si zvykají na čistotu ducha v temné víře, jež je prostředkem ku sjednocení.“

K opatrnosti nás vybízí i svatý Ignác z Loyoly, který píše ve svých pravidlech pro rozlišování duchů: „Je vlastní zlému andělovi, který se proměňuje v anděla světla, začít u zbožné duše po jejím a skončit po svém; přinášet totiž dobré a svaté myšlenky, jak to odpovídá této spravedlivé duši; a potom se ponenáhlu snaží o to, aby skončil u sebe tak, že zatáhne duši do skrytých klamů a zpustlých záměrů.“

... Na druhou stranu nás teologie varuje: „Pokud „zjevení“ neobsahuje žádný věroučný omyl, nelze z toho ještě usuzovat na jeho pravost.“

... Bere se v potaz i přesné stanovení cyklu zjevení. Je jevem znepokojujícím, když se zjevení začne rozrůstat v čase a prostoru.

... Jestliže je poselství banální, nebo neustále opakuje omletou frázi, nebo opakuje slova z předchozích zjevení, pak je takové zjevení velmi podezřelé. Bůh není pavlačová bába. V pravých zjeveních, ať už soukromých nebo apoštolském, hovoří jasně a krátce.

... Další kritérium zkoumá nadpřirozené plody v duších věřících. Není ovšem kritériem zcela dostačujícím. Všechna falešná zjevení k sobě přitahovala zástupy věřících, kteří se modlili a zpovídali, chodili ke svatému přijímání, často se dokonce i obrátili. Takovýto jev může trvat dokonce po několik let. Ďábel totiž často provizorně připustí jisté dobro, aby oním zdánlivým dobrem zmátl co nejvíce duší a dosáhl většího úspěchu. Mistři mystického života učí: Existují lidé, kterým démon nebrání v konání dobrého, když dobro, jež činí, mu slouží, by je svedl v omyl , jak praví otec Lallemant.

... napomenutí svatého Anzelma: „Když ďábel mámí naše smysly falešnými zjeveními neodvrací naší pozornost od pravé víry, to jest, koná a užívá slov, jež nejsou proti pravé víře. Později však počne navrhovat věci falešné a mylné. Je tedy nutné vyzbrojit se velikou opatrností.“
Ale podívejme se nyní konkrétně na některé oblasti, jimž se kanonický proces skoumani pravosti zjaveni věnuje.

Jako první se zvažuje, zda jevy nelze vysvětlit přirozeně. Zde je nutná spolupráce s odborníky z oborů medicíny a psychologie, případně z jiných oborů. Snahou je odkrýt možný podvod nebo případnou psychickou poruchu vizionáře a svědků. Potom lze po důkladném zkoumání prohlásit, že se jedná o jevy, které není schopné přirozená věda vysvětlit.

Za druhé, pokud se připustí možnost nadpřirozeného zásahu, je nutné prozkoumat, zda jeho autorem je Bůh či ďábel. Zde se již jedná o rozlišování duchů, tedy o teologickou vědu, která se zakládá na víře.

První tři kritéria zkoumání jsou přirozená:

Psychická vyrovnanost vizionáře. Musí se nejdříve vyloučit, že vize, hlasy, stigmata a tak dále nejsou projevem nějaké psychické poruchy. Lékaři se zejména zaměřují na to, zda vizionář není hysterik, jestli se u něj neprojevují halucinace, sklony ke lhaní, fantazírování nebo něco podobného. Bůh si nevybírá svědky, kteří by byli diskvalifikováni psychickou nerovnováhou. Existují nádherné záznamy z lékařských bádání vizionářů z Lurd, La Salette, Pontmain, Fatimy, Rue de Bac, dokonce z procesu sv. Johanky z Arku, které potvrzují jejich prostotu a psychickou rovnováhu.

Druhým přirozeným kritériem je svědkova upřímnost a pravdomluvnost. Nestačí tedy, aby byl vizionář duševně zdravý. K jeho věrohodnosti je nutná upřímnost. Zde zkoumání zaměřuje na jeho charakter, chování, obyčejnou upřímnost a loajalitu. K tomu také slouží výslechy svědků z jeho okolí. Porovnává se shoda jednotlivých výpovědí vizionáře. Nesmí se v nich vyskytnout žádný rozpor. Cílem je odhalit přetvářku nebo podvod. Pozitivní vlastností vizionáře je odpor k jakékoliv lži.

Třetí kritérium, rovněž přirozené, posuzuje objektivní skutečnosti svědčící o nadpřirozené příčině. A to je případ oblíbených zázraků. Zde se ještě nezkoumá, zda je autorem jevu Bůh nebo ďábel. Pouze se stvrzuje, zda věda je schopna, alespoň potenciálně vysvětlit danou skutečnost, nebo žádná přirozená odpověď neexistuje. Spolupráce mnoha odborníku v daných oblastech je pochopitelně nevyhnutelná. A nemusí to být jen lékaři, v případě zázračných uzdravení, ale také například meteorologové a astronomové, viz sluneční zázrak ve Fatimě. Musí být také vyloučena davová halucinace
Církev vždy falešného proroka nebo falešného vizionáře trestala exkomunikací.

Celé výše uvedené pravidlo shrnul již zmiňovaný otec Poulain v krátké větě: „Stačí, aby byl v dogmatické oblasti popřen jediný bod a můžeme s jistotou prohlásit, že vizionář není vyslancem Boha.“

Pokud nám tedy například vizionář tvrdí, že mu Pán Ježíš, nebo Nejsvětější Panna Maria řekli, že „všechny církve, katolická, pravoslavná i protestantské... jsou prostředky spásy“, pak může udělat tisíc zázraků, a všechna elektronická zařízení potvrzující pravost extáze jsou naprosto zbytečná.

Na druhou stranu nás teologie varuje: „Pokud „zjevení“ neobsahuje žádný věroučný omyl, nelze z toho ještě usuzovat na jeho pravost.“

Ine teologické kritérium se nazývá Regula obedentiae a sleduje podřízení se Božím i církevním přikázáním a církevní autoritě. Požaduje se poslušnost vůči viditelným představitelům Boží moci. Proto „zjevení“ procházejí „testem“.
Dalším kritériem je Regula Sanctitatis, které bádá zda činy, gesta, slova neodporují Božímu Majestátu.

Msgre. Farges ve svém Traktátu mystické teologie uvádí: „Zatímco boží zjevení jsou vždy v souladu s povahou a majestátem nebeských věcí, ďábelské jevy mají v sobě vždy nějaký rys, který neodpovídá Bohu, něco směšného, výstředního, nesmyslného, nepořádného a hloupého.“

Bůh je „Bohem pokoje a lásky“, jak píše svatý Pavel. „Duch nepokoje“ není duchem Božím. Nepokoj jak vnější, tak i vnitřní neumožňuje pravé soustředění a náležitý respekt v Boží přítomnosti. Mistrové duchovního života říkají: silentium tibi laus, tichem Tě chválíme.

V tomto případě se zejména posuzuje vizionářův život před zjevením, ne však pod úhlem psychické rovnováhy, nýbrž s ohledem na nadpřirozenou vhodnost, že právě jeho, nebo jí, Bůh vybral k plnění daného poslání. Nadpřirozené ctnosti jsou zárukou pravosti. Bůh se sice také zjevuje hříšníkům, aby je obrátil, ale všechna poselství světového významu svěřil buďto malým dětem žijícím v dokonalé čistotě, nebo duchovním osobám na cestě ku svatosti.

Dále se zkoumají okolnosti prvního zjevení. Jaký byl stav mysli vizionáře? Bůh by nesvěřil své tajemství někomu, jehož vnitřní život by byl ve chvíli zjevení narušený, nebo dokonce naplněn nějakou zlou intencí. Bere se zřetel na jevy související s prvním zjevením: záře nebo „šramot“. Například šramocení bývá v takových případech považováno za projev ďábla.

Následujícím bodem, ke kterému se přihlíží, jsou první reakce vizionářů v přítomnosti nadpřirozené bytosti. A to je velmi důležité, neboť zde je možné rozlišit dobrého a zlého ducha. Úlek, strach, nepokoj, zmatek, panika, vzrušení, omdlení, závrať, stísněnost provázejí zlého ducha. Znamením dobrého ducha je pokoj, soustředění, bázeň, příjemný pocit a radost.

Bere se v potaz i přesné stanovení cyklu zjevení. Je jevem znepokojujícím, když se zjevení začne rozrůstat v čase a prostoru.

Zkoumá se vzhled zjevující se bytosti podle vizionářova popisu. Když nahání hrůzu, vyvolává strach, nebo karikuje, pak lze usuzovat na zlého ducha.

Důležitou roli hraje i chování zjevující se bytosti. Jakákoliv nedbalost, vulgární, neslušné nebo směšné gesto je znamením zlého.

Dále se podrobně zkoumá obsah a lexikální forma řeči zjevující se bytosti. Sleduje se, zda zjevení bezpodmínečně splnilo svoje sliby. Projevila se snad u bytosti váhavost či nevědomost? Jsou její vyjádření dvouznačná a zmatená?

Dabel-Bozi opice.
Strategie zlého ducha spočívá v imitaci a konkurenci. Vždy je záhodno se ptát u nových zjevení, zda nejsou jednoduše ďáblovými pastmi, aby překazil předchozí autentická zjevení. Často nová zjevení vyvolávají senzaci s cílem odvrátit pozornost věřících od skutečných Božích poselství, která zlehčují nebo úplně zastírají. Takové případy se již v dějinách staly: v době sv. Terezie z Avily a sv. Jana z Kříže se objevila Magdaléna z Kříže a další, tzv. stigmatizovaná z Lisabonu, s falešnými zjeveními, aby překazily a, je-li to možné, zničily veliké dílo zmíněných světců.
 Falešná vizionářka Nicole Tavernierová chtěla zabránit bl. Acarie a kard. De Berulle v obnovení řádového života ve Francii.
Madame Guyon a falešní světci jansenismu usilovali o zničení apoštolátu sv. Markéty Marie a sv. Ludvíka Grignona z Montfortu.
Krátce po zjevení Matky Boží v Lurdech, se v okolí objevily dívky, u nichž byly zjištěny výjimečné jevy a které tvrdily, že se jim zjevila Panna Maria. Takto mělo být zjevení v Lurdech zdiskreditováno.
 Snad k nejvíce ďábelským podvodům došlo po fatimských zjeveních. Ďábel chce skrze tyto klamy za každou cenu zabránit věřícím a představitelům hierarchie v praktikování požadavků Panny Marie z Fatimy a takto odvrátit splnění velkých příslibů spojených s Fatimou: záchrana nespočtu duší od zatracení, obrácení Ruska, triumf Neposkvrněného Srdce Panny Marie.
Stojí za povšimnutí, že všechny zmíněné satanské opičky měly své zázraky, znamení, proroctví, poselství. Z toho plyne pravidlo, že satan usiluje poškodit pravá zjevení a umenšit nadpřirozené dary především trikem falešných zjevení, aby odvrátil horlivé a prosté věřící od pramenů milostí a svedl je k omylu skrze duchovní a hmotné zvláštnůstky.


Závěrem varování z úst nejpovolanějších: „Povstanou nepraví Kristové a nepraví proroci a budou činit zázraky a divy, aby svedli, kdyby možno bylo, i vyvolené.“

Martin R.Čejka
Předneseno dne 1. června 2004 v kavárně Křesťanského domova mládeže u sv. Ludmily/kratene, upravene/



Podobná témata

Katolicismus

"Sukromne zjavenia." | Přihlásit/Vytvořit účet | 42 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Neděle, 24. červenec 2011 @ 19:27:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máte tak.Satan na sebe vezme podobu anděle světla,pověsí lidem na nos bulíky a pak skrze další služebníky toto zjevení popře.Lidé nedbalící Božích nařízení se toho chytnou,řeknou že ti obelhaní protestanti uráží Jejich Paní a uznají zjevení jako pravé...



Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 11:00:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vložil: MartyR v Neděle, 24. červenec 2011 @ 19:27:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máte tak.Satan na sebe vezme podobu anděle světla,pověsí lidem na nos bulíky a pak skrze další služebníky toto zjevení popře.Lidé nedbalící Božích nařízení se toho chytnou,řeknou že ti obelhaní protestanti uráží Jejich Paní a uznají zjevení jako pravé...
 

Martino komentář:
To máte tak. Satan pověsí protestantovi na nos bulíky, že je lepší než Církev a že mu bude lépe v sektě mimo Církev a že mu bude ještě lépe, pokud bude plivat, zesměšňovat a urážet vše katolické.
Nikdo z protestantů nemá moc zabránit Bohu, aby činil tak, jak chce. Proto se denně na zemi odehrávají znamení a zázraky Boží Lásky. Sochy ze sádry či dřeva roní lidské slzy, krvavé slzy, olej, stejně tak obrazy na plátně či na papíře. Největší hříšníci kapitulují před Boží láskou. Církev nepotřebuje, aby nějaký odpadlík rozhodoval o tom, zda je zjevení pravé či nepravé. To posuzuje  a rozhoduje Magisterium  s příslušnou odbornou církevní komisí a nikoliv nějaký odpadlík, který je mimo Církev. Je to asi tak, jakoby pracovník ZOO, určoval, jak se má postupovat v NASA.  A protože odpadlík nemá Ducha Svatého, postupuje jako ten pracovník ZOO, prostě nemá ani odbornou ani duchovní způsobilost a podle toho pak jsou ty komentáře, jako by někoho právě propustili z blázince. Nemá to ani hlavu ani patu. Takový protestant vůbec netuší, že Církev 99% zázraků nepřijme, než by přijala jeden nepravý, jako pravý.



]


Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 12:17:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
martino,

ty jsi ovšem jakoukoliv způsobilost vyjadřovat se k Božím věcem či k věcem Církve, čímž samozřejmě nemyslím řkc, podle obsahu a způsobu vyjadřování zřejmě nikdy neměl, a proto také na tvé komentáře málokdo z křesťanů reaguje. I tento můj komentář je výjimkou potvrzující toto pravidlo a píšu ho jen proto, abych tě o tvé nezpůsobilosti informoval. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 16:38:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zj 13,15: Bylo jí dáno, aby obrazu té šelmy vdechla život, takže obraz šelmy začal mluvit a nechal zabít všechny, kdo se mu neklaněli. Toliko k plačícím sochám. Pokračujte v tom a zůstaňte loutkou bez vlastního myšlení.Vždyť vám stačí magisterium,které rozhoduje čemu máte věřit. Já odpadlík a sektář se budu raději držet Božího slova.


]


Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 26. červenec 2011 @ 07:59:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ostré a nesmlouvavé - ale na tomto místě docela v pořádku.
Rád se připojuji souhlasem.


]


Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. červenec 2011 @ 08:32:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Lživé a přiblblé.

  Pár protestantů jsem osobně poznal. Nevím, jaké protestanty osobně znáte vy - pokud vím, tak ty ani jednoho, martino či betma a mnozí další mají zjevně v hlavě také jen to ŘKC vymytí mozků.

  Protestanti, které znám, mají církev rádi a váží si jí, podřizují se jí a poslouchají. Často stejně nekriticky, jako ŘK. Ani by je nenapadlo být mimo církev.

  Proti římským katolíkům mají jen tu vražednou a likvidační historii, které se ŘK nikdy nezřekla, bagatelizuje jí a trvá na ní. Přeci jen těch šest či osm generací protestantů, které to pronásledování zde na našem území prožili, se projevuje a přenáší až do dnešní doby - tak, jako někteří křesťané ještě dnes vzpomínají na vraždění a pronásledování římany před nějakými osmnácti stoletími.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 26. červenec 2011 @ 08:58:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev založil sám Kristus před bratru nějakými dvěma tisíci roky.

Nikdo po Kristu nemůže založit jinou církev, další církev!

Přesto se nových protestantských církví stále rodí, jako hub po dešti ...

Sice se alibisticky odvolávají na autoritu Kristovu, ale nemají na ni skutečnou návaznost. Jsou jako stáda bez pastýřů. Bez skutečných kořenů, bez životodárné mízy, živeni jen lidskými vymyšlenostmi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. červenec 2011 @ 17:37:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Církev založil sám Kristus před bratru nějakými dvěma tisíci roky.

  Kdy to prosím bylo? Zaznamenala to církevní tradice?


Přesto se nových protestantských církví stále rodí, jako hub po dešti ...

  No, to jistě. A nejen protestantských. Proč by také ne? Církev je pro křesťany přirozená záležitost. Jakmile uvěří v Krista, okamžitě začnou vyhledávat společenství.


Sice se alibisticky odvolávají na autoritu Kristovu, ale nemají na ni skutečnou návaznost. Jsou jako stáda bez pastýřů. Bez skutečných kořenů, bez životodárné mízy, živeni jen lidskými vymyšlenostmi.

  Hezká ideologická snůška, jak z učebnice demagogie. Jak jsi na takovou blbost přišel? To jsi vymyslel sám, nebo ti někdo pomáhal?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 26. červenec 2011 @ 09:19:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
Protestanti, které znám, mají církev rádi a váží si jí, podřizují se jí a poslouchají. Často stejně nekriticky, jako ŘK. Ani by je nenapadlo být mimo církev.
Martino:
Pane Cizinec, můžete uvést FAKTA? Od kdy protestanté milují ŘKC? Církev je totiž dle Krista jen jedna a to ta, která má nepřetržitou apoštolskou kontinuitu od Krista.
Pokud máte Církev Kristovu rád jak píšete, vážíte si ji, podřizujete se ji a posloucháte ji, proč ji pomlouváte, špiníte a plivete na ni?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Úterý, 26. červenec 2011 @ 09:41:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zadejte si heslo Církev na Wikipedii a možná se dozvíte víc...slovo Církev znamená-schromáždění božího lidu-kde jsou dva nebo tři schromáždění ve jménu Páně,tam je On uprostřed nich.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 26. červenec 2011 @ 09:50:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Úterý, 26. červenec 2011 @ 09:41:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zadejte si heslo Církev na Wikipedii a možná se dozvíte víc...slovo Církev znamená-schromáždění božího lidu-kde jsou dva nebo tři schromáždění ve jménu Páně,tam je On uprostřed nich.
 

Martino komentář:
Pane, blbce z diskutujících si dělejte z těch, co vám na to skočí.  Církev není to, co si myslíte nebo to co napíše někdo na Wikipedii, ale Církev Kristova je tam, kde je společenství pokřtěných, sjednocených pod svým pastýřem “Petrem“, zachovávajíc apoštolskou posloupnost a všech sedm svátostí.
To co nám servírujete je sektářský výklad, kterým se alibisticky snažíte opít své svědomí, což se vám nepodaří.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: MartyR v Úterý, 26. červenec 2011 @ 11:51:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sektářský je spíš váš pocit výlučnosti a monopolizace církve.Svědkové Jehovovi též tvrdí,že jsou jedinou pravou církví...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 26. červenec 2011 @ 12:23:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vložil: MartyR v Úterý, 26. červenec 2011 @ 11:51:59 CEST
(
O uživateli | Poslat zprávu)
Sektářský je spíš váš pocit výlučnosti a monopolizace církve.Svědkové Jehovovi též tvrdí,že jsou jedinou pravou církví...
 

Martino komentář:
No vidíte, že mám pravdu, když tvrdím, že Církev Kristova je jen tam, kde je Petr, apoštolská posloupnost a všech sedm svátostí. Vy to nevlastníte, Svědkové to nevlastní a přesto všichni budete hlásat, že jste Církev. Kdo vám uvěří? Tomu se říká duchovní alibismus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 26. červenec 2011 @ 16:31:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
martino,

P/pravdu má ten, kdo má Krista. My sice nemáme sedm svátostí, ale máme Krista, Syna živého Boha a Kristus má nás, zná nás a ví, že jsme Jeho vlastnictvím; vždyť za nás zemřel a vykoupil nás svou vlastní krví prolitou na kříži Golgoty, tzn. že koupil nás zpět Bohu Otci. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 26. červenec 2011 @ 09:51:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, ale když si zadá heslo Církev v KKC, tak se toho  víc nedozví....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. červenec 2011 @ 21:34:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Pokud tak milujete pravdu, nebylo by pro vás zajímavé něco si o ní zjistit?

  - V Kristově církvi jsem přes dvacet let a o církvi tady píšu často, můžete si přečíst moje články ze života z církve. Ani by mi nenapadlo jí pomlouvat, špinit a plivat. Jak vás taková věc napadla?

  - Pokud jde o protestanty - Fakta jsem uvedl - znám několik desítek protestantů a téměř všichni z nich milují Kristovu církev. Je pravda, že znám spíše protestanty aktivní. Naopak neznám ani jednoho protestanta, který by církev rád neměl. Občas mají někteří protestatnté problém s jinými protestanty (třeba naše babička), ale na církev tak jako tak nedají dopustit.

  Kolik znáte vy osobně protestantů s jejich vztahem k církvi že si o nich dovolíte psát takové bláboly? Mohl byste vy uvést nějaká FAKTA?

  Jistě lze říci, že existují nějací protestanté, kterým satan něco pověsí na nos, podobně, jako existují římští katolíci či pravoslavní, kterým satan něco navěsí na nos a myslí si, že jim bude lépe bez církve. Ale to jsou spíše vyjímky.


]


Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 12:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se že ani tenhleten výčet nestačí na to aby člověk svými vlastními schopnostmi dokázal rozlišit pravdu, bez Boha, Svatého otce a Církve jako takové. Zvlášť když má jen zprostředkované informace z medií a z internetu.

Myslím si že nepřítel se zajímá o každého člověka, nejenom o toho kdo je na správné cestě. Ty co jsou na špatné na ní chce udržet, uchlácholit  a použít jako reklamu a lákadlo na to aby svedl ostatní. Opakování je jak známo matka moudrosti. Máme tu Bibli, Církev i nejrůznější zjevení a to všechno by se dalo svým způsobem shrnout do jediného citátu, do 11. přikázání :

Přistoupil k němu jeden ze zákoníků, který slyšel jejich rozhovor a shledal, že jim dobře odpověděl. Zeptal se ho: "Které přikázání je první ze všech?" Ježíš odpověděl: "První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly!' Druhé je toto: `Miluj svého bližního jako sám sebe!' Většího přikázání nad tato dvě není." (Mk 12,28-31)
Zavádějící může být i profil vizionáře, posuzovaný lidskými měřítky.  Viz svatý Petr, Tomáš nebo Pavel z Tarsu. Který byl ve chvíli prvního zjevení na cestě do Damašku aby tam zajal a dal povraždit křesťanskou obec. Viz David, muž podle srdce Božího, přes všechny hříchy a slabosti. Přesto se náš Pán nazýval Davidovým synem .

Stejně jako stav mysli. Pokud se člověk rozhodne v životě polepšit a udělat něco dobrého na co není zvyklý tak se často cítí velice špatně a trapně. Ten zlý nebo jeho vlastní tělo mu našeptává že vypadá směšně a hloupě. Že ten bezdomovec almužnu jistě propije, že jí měl dát někomu kdo si jí opravdu zaslouží. Že mezi lidi na mši nebo na pouti vůbec nezapadá.  Stejně nebezpečné může být i to když se při každém krůčku vpřed cítíme jako svatí a koukáme jestli ti „lumpové a bezbožníci“ okolo koukají a berou si příklad. Dospěli jsme až tak daleko že pejorativní význam v české společnosti mají i taková slova jako je pravda, láska, poctivost,  dobro  nebo víra.

I v Bibli reagovala spousta vizionářů na zjevení negativně.  Málokdo nedostal strach když uviděl třeba anděla a nepadnul na tvář. Dokud neuslyšel že se nemá bát. Svatý Pavel  oslepnul a spadnul z koně. Pochybuji že by se v tu chvíli cítil šťastně a klidně.

Když prorokoval Jonáš skázu Ninive a Ninive správně zareagovalo tak k ní také nedošlo, stejně jako k jiným věcem na které reagovali králové Judska a Samaří žíněnou košili a nařízením půstu. Podobným způsobem nás varuje i Panna Maria a když uděláme co nám říká tak nám Bůh ve svém milosrdenství  odpouští tresty.

K lékařským a vědeckým posudkům sice přihlížíme ale ani na ty se nedá úplně spoléhat. Dodneška se někteří odborně vzdělaní lidé pokoušejí dokazovat že svatý Pavel byl s odpuštěním epileptický blázen a Bůh nestvořil svět a nevstal z mrtvých. O většině vizionářů i svatých relikvií se dá najít spousta negativních posudků a doktoři a vědci kteří uvěřili a potvrdili zjevení už jsou pak na černé listině a svět o nich mlčí nebo je také prohlásí za blázny.

 

Celé to na mne působí dojmem jako kdyby se někdo pokoušel popřít naplnění příslibu z Fatimy  (k zasvěcení Ruska  Svatým otcem došlo roku 1984 a pak se začal režim uvolńovat. Ten kdo tomu celému nevěří může hádat proč nedošlo v Rusku ani u nás k nejstrašnějšímu masakru v dějinách a proč nikdo nepoužil jaderné zbraně. Proč je v Rusku pokoj a mír a stát podporuje pravoslavnou církev.). Kromě modernismu a liberalismu existuje i odchylka opačným směrem a možná je stejně nebezpečná.  Může vést k tomu že se člověk začne chovat podobně jako farizejové. Ti by také pravděpodobně nenáviděli ekumenický proces a v důsledku odmítli nejenom jinověrce ale i každého kromě sami sebe. Laické hnutí které chodilo kontrolovat lidi, soudit a poučovat. Největší nneávist pravděpodobně cítili k Samaritánům kteří uctívali stejného Boha. Římany a jiné pohany tolik neřešili.

Medugorie zatím nemá schválení církve a  nebylo by nezbytným prostředkem spásy ani kdyby ho mělo. Jeho zneužití by ale do záhuby vést mohlo a to dokonce i v případě že by nebylo pravé. Kdyby člověk začal místo lásky k bližnímu cítit nenávist a opustil Církev. Úplně nebo částečně, což by mohlo být dokonce ještě horší než úplně. Kdyby přestal poslouchat a uznávat současné Svaté otce a jejich moc rozvazovat. Kdyby si ze všeho co nám dala církev vybral jen to co se mu hodí a nedokázal rozlišit skutečná dogmata. Kdyby se jí místo zrady pokoušel sám přímo ničit. Kdyby přijal část nacistických a rasistických myšlenek a falešné vlastenectví na úkor druhých, bojoval za správné věci špatnými a krutými prostředky.

Podle mého soukromého názoru by měl každý uvažovat především nad tím kam konkrétněv danou chvíli  jde a co dělá. Modlit se, postit, konat skutky milosrdenství, děkovat za bolest a starosti, chodit ke zpovědi a aktivně žít v Církvi. Dělat to o čem bezpečně ví že je to dobré a Bohu libé, v tom nemůžeme udělat chybu ať už nám k tomu radí kdokoliv, třeba i ve zlém. Můžeme zachránit obrazně řečeno žížalu a háček mu nechat.

Podle mého SOUKROMÉHO názoru existuje ještě jedno nebezpečí. Jestliže Panna Maria sehraje v poslední části našich dějin před posledním soudem natolik velikou a podstatnou úlohu jakou si netroufám ani odhadovat  tak by se mohlo stát že by člověk mohl kvůli falešnému a křivému svědectví o posledních zjeveních a obrácení bezvěrců a jinověrců dobré vůle odmítnout a popřít úplně všechno a přidat se k té druhé a zlé straně. Bez ohledu na to jestli je Medugorie pravé nebo ne.




Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 15:46:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud nám tedy například vizionář tvrdí, že mu Pán Ježíš, nebo Nejsvětější Panna Maria řekli, že „všechny církve, katolická, pravoslavná i protestantské... jsou prostředky spásy“, pak může udělat tisíc zázraků, a všechna elektronická zařízení potvrzující pravost extáze jsou naprosto zbytečná.

přátelé,
krásná věta. Taková povzbuzující a ekumenismu přející.....
Katolík prostě vždycky zůstane katolíkem. Cílem ŘKC v ekumenismu je dostat všechny do jednoho stáda pod vedením papeže a bezvýhradné poslušnosti jemu.
A tak se ptám jestli má ekumenismus a potažmo i diskuze na tomto fóru smysl, jestliže nejsme pro katolíky rovnocennými partnery, ale pouze heretiky, které je třeba obrátit. Bohudíky, dnes už nemají k tomu mocenské prostředky, ty jim Bůh vzal. 

Vím, že toto není článek o ekumenismu, ale právě proto. Je vidět, že ŘKC své záměry prostě neskryje. Vždycky vykouknou, joko ten pověstný čertík z krabičky. Jim nejde o hledání pravdy, (myslí si, že už ji mají), ale o získání ostatních církví pod svou nadvládu.
Kojard



Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 16:25:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tenhleten článek opravdu není o ekumenismu a v tom máte naprostou pravdu. Lidé s těmito názory ale většinou nejsou ad priori zaměření proti Vám a proti protestantům, přestože o nich mluví s nenávistí a pohrdáním. Jsou zaměření proti papeži a snaží se nás přesvědčit že mariánská zjevení jsou falešná a že se máme postavit proti naší církvi, biskupům a kněžím. Jednou ze základních věcí které nám vyčítají je právě ekumenismus, jako důkaz toho že jsme zradili a odpadli od pravé víry. Že se paktujeme s nevěstkami, celníky a pohany a degradujeme se tak na jejich úroveň. Za tímto účelem také mimo jiné vybírají nejrůznější články a usnesení z historie církve, vytrhávají z kontextu a tvrdí nebo naznačují že platí jenom ty. Předpokládám že i k nim se podle chuti přidávají vnější nepřátelé církve a snaží se je využít k tomu aby nás proti sobě vzájemně popudili.


Zkuste si najít na netu kdo je pan Martin R. Čejka. Zejména po politické stránce a čeho je předsedou.


]


Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 25. červenec 2011 @ 16:53:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pane Kojarde o nějaká FAKTA předožit, to se ani nenamáháte. Ano, věřící katolík vždy zůstane katolíkem. Nevěřící katolík není katolík a přihlásí se v nejlepším případě k nějakému společenství, které rozhodně nemůže být Církev, protože ta je pouze jedna.
Tak jak z toho chcete vybruslit? Ekumenismus je příběh marnotratného syna v praxi, který má možnost, šanci vrátit se do Církve Kristovi, jak to v poslední době zažíváme u Anglikánů. Svěcení žen a svazky mezi homosexuály jsou příčinou, která mnohým otevřela oči. ŘKC nemá žádné záměry, které by měla skrývat, jak zde diskusně předstíráte. Pokud odloučení bratři požádali a požadují o návrat do Církve, jsou vítáni. Pokud ne, je to jejich svobodné rozhodnutí.


]


Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 26. červenec 2011 @ 08:16:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ekumenismus je o vzájemném dialogu. O poznávání věcí společných, o pokoře, která je opakem nabubřelé pýchy.

Spojí - li se někdy opět církev pravoslavná s církví římskokatolickou do jediné katolické církve, nebude to o tom, že pravoslavní přestoupí na římskokatolicizmus a přijmou západní liturgii (nebo naopak), ale bude to o konstatování faktu, že naše a jejich víra je vlastně totožná a věroučné rozdíly byly jen vzájemným nepochopením. Každý si i nadále podrží svou liturgii a budeme navzájem bratry ve víře. Sice napohled se nic nezmění, nadále budeme praktikovat svou víru v jednotlivých místních církvích, ale vědomi si výzvy (J 17,21) všichni budeme v jednotě v Kristu - kolem Kristem pověřeného pastýře, prvního mezi rovnými.


]


Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 26. červenec 2011 @ 10:14:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 27. červenec 2011 @ 15:38:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a potom môžeme zbúrať svatopeterský stolec vo vatikáne a všetci budete jedno...alebo nie?
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 28. červenec 2011 @ 22:14:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ekumenismus,neboli velké odpadnutí musí být,aby se otevřela cesta k moci pro antikrista,po vytržení Křesťanů.Nechtěl by být v kůži katolíků,Bůh jim tak zatemní mysl,že se budou klanět antikristovi v domnění,že on je spasitel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 29. červenec 2011 @ 11:16:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkuste si pokaždé přečíst pár biblických citátů, kdykoliv Vás napadne že byste nechtěl být v kůži svého bližního. Bez ohledu na to jestli je katolík nebo ne. Třeba ten o farizeji a celníkovi, o třísce a břevnu, o souzení druhých.



]


Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 27. červenec 2011 @ 13:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za opravdu pěkný a poučný článek, Dášo. V jeho kontextu bych se chtěl zeptat, proč se katolíci často tak čertí, když někdo odmítá věřit v pravost zjevení, které církev schválila? Pokud je takto nějaké (soukromé) zjevení označeno, pak se to přece nestává článkem víry a každý má právo nevěřit.



Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 27. červenec 2011 @ 15:26:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že někdo odmítá něčemu věřit se dá vyjádřit různým způsobem. Třeba i láskyplným, nebo alespoň konkrétním, slušným  a věcným. Nebo to použít jako záminku ke sprostému a osobnímu útoku, plnému nenávisti, k rouhání a zlořečení. Od toho se také obvykle odvýjejí pocity a někdy i reakce té druhé strany.


]


Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 27. červenec 2011 @ 20:09:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, díky za odpověď. Pokud věříš v nějaké ŘKC schválené či neschválené zjevení, pak tě snad nepřekvapí, když se tě někdo zeptá, proč tomu věříš. Pokud ale na druhou stranu v něj nevěříš, pak přece musíš umět odpovědět na otázku, proč nevěříš, ne? Nevěřím v Medjugorie, neboť tam jde o pro mne dostatečně doložený podvod. Nevěřím v La Salette, protože obsah zjevení je v rozporu s Písmem, což ostatně platí i o Medju. Dost lidí tady považuje všechna ta zjevení (zalímalo by mě tedy, jestli je opravdu studovali, ale u lidí jako je Cizinec a Irene předpokládám, že ano) za démonická, tj. za působení ďábla. Považuješ takové tvrzení za neslušný osobní útok?


]


Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 27. červenec 2011 @ 21:37:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 27. červenec 2011 @ 20:09:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, díky za odpověď. Pokud věříš v nějaké ŘKC schválené či neschválené zjevení, pak tě snad nepřekvapí, když se tě někdo zeptá, proč tomu věříš. Pokud ale na druhou stranu v něj nevěříš, pak přece musíš umět odpovědět na otázku, proč nevěříš, ne? Nevěřím v Medjugorie, neboť tam jde o pro mne dostatečně doložený podvod. Nevěřím v La Salette, protože obsah zjevení je v rozporu s Písmem, což ostatně platí i o Medju. Dost lidí tady považuje všechna ta zjevení (zalímalo by mě tedy, jestli je opravdu studovali, ale u lidí jako je Cizinec a Irene předpokládám, že ano) za démonická, tj. za působení ďábla. Považuješ takové tvrzení za neslušný osobní útok?
 

Martino komentář:
Souhlasím, že nevěřící jako pan ssns a různí odpadlíci od ŘKC, pro absenci víry a nebo pro odpad od pravé víry pokládají např. Mariánská zjevení za démonická, tj. za působení Satana. Samozřejmě že to tvrdili včera i dnes, ale budou i zítra, protože bez víry to ani být nemůže. Oni se vždy vůči Matce Spasitele negativisticky profilovali a protože odmítají přijmout nejen Magisterium, Ducha Svatého, ale i poslední výzkumy vědy, tak si vytvořili fikci působení Satana. Opravdu trapně směšné. Od kdy Satan volá k obrácení, k modlitbě, ke svátosti smíření a eucharistii, k postu, atd.atd.
Bohužel některým jakoby se zatemnil rozum, vůbec se nenamáhají rozlišovat co je od Boha a co od Satana. Naprosto ignorují Písmo sv. Pane ssns, já to nepovažuji za neslušné ani osobní útok jak píšete výše diskutujícímu „poutnick“. Já osobně to považuji za ztrátu zdravého rozumu. Za ztrátu schopnosti rozpoznat Boží poselství, za naprostou absenci Ducha Svatého a cestu ve službě Satana. Pokud totiž někdo výzvu ke svatosti prezentuje jako působení Ďábla, pak se jedná o zdravotní nezpůsobilost nebo služebníka Satana. Magisterium uznalo zjevení v La Salettě, ale pan ssns bude do světa troubit, že  obsah zjevení je v rozporu s Písmem, což ostatně platí i o Medju.
Závěr pro členy ŘKC:
Pan ssns vám vzkazuje, jsem chytřejší než vaše Magisterium, protože La Saletta i Medugorje jsou v rozporu s Písmem sv. Kdyby tomu přátelé opravdu tak bylo, pak La Saletta nemá církevní uznání a pro Medugorje by Kongregace pro nauku víry vydala závazný dekret o zákazu poutí do Medugorje. Za 30 let se tak nestalo. Naopak v jubilejním roce 2000 povýšil místní kostel sv.Jakuba v Medugorji, Jan Pavel II., na baziliku minor a poutníky obdařil plnomocnými odpustky, jakoby vykonali pouť do Říma. Nebyl to jasný a srozumitelný signál ze strany papeže? Pane ssns, kde se stala chyba? Prozraďte nám to, ať jsme chytří jako vy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 27. červenec 2011 @ 21:45:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Oni se vždy vůči Matce Spasitele negativisticky profilovali....

     K Marii, matce Ježíše Krista se křesťane NIKDY negativně nestavěli, protože je naše sestra v Kristu. Ale ke kultu, který kolem ni vznikl, to ano. Jsem přesvědčen, že Marie by byla jedna z prvních, která by se ohradila.

....Od kdy Satan volá k obrácení, k modlitbě, ke svátosti smíření a eucharistii, k postu, atd.atd....

    I satan se obléká za anděla světla? Víš co to znamená? Že se ti neukáže s rohem na hlavě. Buďme obezřetní!


]


Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 28. červenec 2011 @ 10:05:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obě dvě otázky milerád zodpovím, zvlášť pokud se tazatel opravdu ptá a ještě k tomu slušně a některé věci mi také připadají podezřelé. Jako byla například jistá výzva k modlitbě za naši zemi v době satanistického koncertu pod Řípem která se probírala i tady na Granu. Tu jsem například považoval za falešnou nicméně jsem neviděl důvod proč by člověk nemohl sám od sebe udělat totéž. Modlit se za ochranu naší země. Kdykoliv a klidně i ve stejném čase. Skákat z okna také nehodlám, i kdyby mi nějaké falešné zjevení řeklo ať neskáču.
Zjevení Panny Marie v La Salette má díky Bohu církevní schválení a podle mého názoru je v souladu s Písmem stejně jako s učením Církve. Stejně jako je v souladu zjevení v Medugorie. K jednotlivým bodům které se ho snažily popírat jsem se tu vyjádřil docela nedávno.V souladu s Písmem nebyl ani jeden z nich, naopak byly v přímém protikladu. Jako například to že zjevení vždycky musí působit příjemným a uklidňujícím dojmem. V Bibli je mnoho případů kdy zjevení toho komu byla určena zpočátku překvapila a vyděsila.
Na slušné otázky jak vidíte odpovídám slušně a rád. V jiných zas vidím hlubokou zášť, vulgaritu, osobní útok i nejhroznější rouhání.



]


Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 27. červenec 2011 @ 17:00:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vložil: ssns v Středa, 27. červenec 2011 @ 13:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za opravdu pěkný a poučný článek, Dášo. V jeho kontextu bych se chtěl zeptat, proč se katolíci často tak čertí, když někdo odmítá věřit v pravost zjevení, které církev schválila? Pokud je takto nějaké (soukromé) zjevení označeno, pak se to přece nestává článkem víry a každý má právo nevěřit.
 

Martino komentář:
Nejsem Dáša, ta jistě odpoví sama za sebe. Já v otevřené diskusi mohu také jen za sebe. Neznám konkrétní případ za svůj život, kdyby katolík se čertil, že druhý katolík odmítá věřit v pravost zjevení, které Církev uznala. Ale nevylučuji, že takový případ nebo případy mohou být. Co z toho plyne?
Církev nikoho nenutí, aby uvěřil tomu, že např. ve Fatimě se zjevila třem pasáčkům opakovaně 6x Panna Maria a zanechala poselství pro svět a Církev. Věřit, tedy katolík  nemusí, ale nesmí zase naopak tvrdit, že žádné takové zjevení nebylo, protože Církev prostřednictvím Magisteria se vyjádřila, tak, že všechny události, jak byly zaznamenány, svědecky doloženy a prozkoumány neodporují učení Církve, pokud zjevení zanechalo nějakou zprávu, poselství apd. Samozřejmě, že žádné zjevení a to, svatých, Panny Marie, ale ani Ježíše Krista v dějinách, nestanovila Církev jako článek víry a každý má právo nevěřit. Právo nevěřit v soukromá zjevení, ale neznamená právo kritizovat Magisterium, které se kladně již vyjádřilo. Ten kladný souhlas Církve je vlastně potvrzení pro ostatní členy Církve, kteří věří v pravost zjevení, že se nejednalo o tkz. nepravé zjevení.  
To je situace v ŘKC. Pokud někdo ze strany nevěřících, sekt nebo odloučených odmítá zjevení, které Magisterium Církve uznalo, pak je třeba si položit otázku, proč strká nos do věcí, které se ho netýkají. V takovém případě vnímám to “čertění“ katolíka za opodstatněné, protože takovému jedinci jde především o zesměšnění víry druhého člověka, když sám ve zjevení nevěří, Magisterium pro něho není a nemůže být autorita, pak je zřejmé, že takový člověk se sám prezentuje jako blb, neboť chce být nad autoritou Církve i když má prázdnou hlavu. Nebo chce takový šťoura tvrdit, že disponuje většími informacemi než Církev a její církevní komise, kongregace a tribunály, které roky a někdy i celá staletí se případem nahlášeného zjevení zabývaly?
Já jsem nikdy nestrkal nos do vnitřních věcí žádné sekty nebo odpadlých od Církve. Vždy jsem respektoval svobodnou vůli člověka, jako Boží dar. Ale vždy jsem hájil a obhajoval stanovisko Církve reprezentované Magisteriem.


]


Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 27. červenec 2011 @ 18:14:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns, martino ti uz vlastne odpovedal, ja este doplnujem z clanku, co nebolo uverejnene.

.
Pravidlo, které zde platí by se dalo zjednodušeně vyjádřit: Katolík je povinen odmítnout zjevení, nad kterým Církev vyjádřila svůj negativní soud. Potenciálně to platí i o zjeveních, kde Církev dosud nerozhodla. Katolík však není povinen, alespoň teoreticky, přijmout zjevení, které Církev uznala. Možná přesnější termín než uznala je schválila.
Pokud Církev nějaké zjevení potvrdí, neznamená to, že se stává článkem víry. Papež Benedikt XIV. to vyjádřil: „Církev pouze dovoluje jejich šíření pro poučení a vzdělání věřících. Jejich schválení tedy není aktem katolické víry, nýbrž víry lidské, založené na skutečnosti, že tato zjevení jsou pravděpodobná a hodnověrná.

Není tedy automaticky heretikem nebo schismatikem ten, kdo například nevěří v La Salette nebo Fatimu. Heretikem by byl věřící, který by popíral Nanebevzetí Panny Marie.

Není to však tak jednoduché. I když věřící není povinen přijmout uznané zjevení, může se tímto odmítnutím dopustit hříchu. Záleží totiž na důvodech. Pokud by bylo důvodem jeho deistické přesvědčení, tedy že Bůh nezasahuje do lidských dějin, pak by odmítnutí bylo projevem jeho hereze. Podobné je to i v případě fanatického ekumenisty, pro kterého je tradiční katolická nauka o Panně Marii překážkou pro dosažení formální jednoty křesťanů. Pokud by odmítal zjevení z důvodu přítomnosti Panny Marie, tak se vlastně jedná o zapření víry. Dalším důvodem může být hříšná neposlušnost vůči hierarchii a pohrdání řádným magisteriem Církve.



]


Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 27. červenec 2011 @ 19:51:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď, Dášo. Promiň, ale komentáře martino a jeho "dvojčete" nečtu. Není to tak dávno, co jsem si jeden krátký po hodně dlouhé době přečetl a neprozřetelně dokonce i reagoval.

Na tuto otázku jsem se tu už celkem dávno pokoušel najít odpověď. Týkalo se to konkrétně toho La Salette. Já toho moc o místech zjevení neznám. Vedle La Salette jsem se detailněji zajímal o Lurdy a Medžu (to tedy není uznané a ani být nemůže, protože k uznání, nepletu-li se, může dojít až po jeho skončení). Díky tobě jsem se začal hlouběji zajímat i o Fátimu. Říkáš, že každý člověk má právo v ta zjevení nevěřit. Z těch tří jmenovaných (o Fátimě toho zatím vím málo, ale je to opravdu zajímavá událost - díky moc za to, že jsi mě k němu přivedla) bych jako na autentické dokázal hledět jen na jedno - Lurdy. Jakkoli to může vypadat divně, myslím, že ta zjevení jsou záležitostí, která se týká všech lidí, zejména křesťanů a úplně nejvíc těch, kteří věří v nanebevzetí svaté Bohorodice. Jak víš, z katolické mariologie nesouhlasím pouze s dogmatem o neposkvrněném početí, což je ale způsobeno odlišným pochopením tzv. dědičného hříchu na Východě (nejde tedy o problém s její osobní svatostí, tj. bezhříšností). Pokud mi někdo tvrdí, že Bůh pověřuje svatou Bohorodičku tím, aby přinášelo nějaká poselství, pak je člověk veden k tomu, aby tomu věnoval pozornost. A teď mě zajímá jedna věc, na kterou jsem tehdy nedostal odpověď. Pokud není heretikem/schizmatikem atp. někdo, kdo odmítá věřit v pravost ŘKC uznaného zjevení, je podle ŘKC takový člověk oprávněn podat své vlastní vysvětlení? Už když pravost odmítáš, implicitně tak vlastně říkáš, že si myslíš, že jde o podvod, halucinaci, démonské zjevení atp. Je pro ŘKC přijatelné, aby katolík v rozporu s církví tvrdil, že nějaké církví uznané zjevení je třeba podvod? Svou nevírou nepřímo říkáš, že věříš, že se církevní autority spletly. Pokud dané zjevení označíš třeba za podvod, pak děláš totéž, avšak tentokrát přímo.


]


Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 27. červenec 2011 @ 21:06:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
„A teď mě zajímá jedna věc, na kterou jsem tehdy nedostal odpověď. Pokud není heretikem/schizmatikem atp. někdo, kdo odmítá věřit v pravost ŘKC uznaného zjevení, je podle ŘKC takový člověk oprávněn podat své vlastní vysvětlení? Už když pravost odmítáš, implicitně tak vlastně říkáš, že si myslíš, že jde o podvod, halucinaci, démonské zjevení atp. Je pro ŘKC přijatelné, aby katolík v rozporu s církví tvrdil, že nějaké církví uznané zjevení je třeba podvod? Svou nevírou nepřímo říkáš, že věříš, že se církevní autority spletly. Pokud dané zjevení označíš třeba za podvod, pak děláš totéž, avšak tentokrát přímo.“
Martino komentář:
Začnu od konce. Církevní autorita Magisterium se nemůže splést. To je jako bychom konstatovali, že se Duch Svatý spletl. A protože pan ssns nepočítá s Duchem Svatým, prostě ho z Církve vygumuje, tak si následně vytváří konstrukci, že katolík v rozporu s Církví bude tvrdit, že uznané zjevení je třeba podvod. To samozřejmě žádný katolík ŘKC neudělá, neboť si je vědom, že v dané věci rozhodlo Magisterium a Duch Svatý. Viz. Písmo - Rozhodli jsme my a Duch Svatý. Pan ssns je jako nevěřící, samozřejmě neznalý v dané věci, proto se může pro katolíka hloupě ptát, pokud někdo odmítne věřit v pravost zjevení uznaného ŘKC-Magisteriem, zda takový člověk je oprávněn podat vlastní vysvětlení. Takový dotaz katolíka rozesměje, ale mě naprosto šokuje, že člověk, který se zde prezentuje jako odborník na řečtinu, hebrejštinu a snad i aramejštinu, co touto svou otázkou sleduje? Pokud si z nás pan ssns nedělá legraci, pak když položí takovou otázku, by měl zároveň dodat, co by takový člověk, který nesouhlasí s Magistériem a touží podat vlastní vysvětlení, chtěl a měl předložit jako obhajobu svého vysvětlení.
Pan ssns si vůbec neuvědomuje, že než Magisterium rozhodne, musí se opřít o nezpochybnitelná FAKTA. Proto v biskupské komisi jsou vyjádření mezinárodních odborníků z oborů přírodních a medicínských věd, kteří předem vyloučí halucinace, sugesce a podobné jevy. Zkoumá se zdravotní stav vizionářů a to takovým způsobem, že lékařské týmy připevní na jejich těla lékařské a vědecké přístroje, které mají na těle i několik dnů, včetně stavu extáze při zjevení. Viz. zkoumání vizionářů v Medugorji. Bernadetta v Lurdech byla při zjevení pálena svíčkou, píchána do těla jehlou apd., aby lékaři zjistili stav před extází a po extázi. I Bernadetta musela opakovaně se podrobit psychickým a psychiatrickým vyšetřením.  Biskupská komise, která má k dispozici vždy všechny poznatky současné vědy, medicíny a teologie a proti tomuto Magisteriu touží pan ssns postavit nesouhlasícího jedince, který by podal své vysvětlení, to je velmi, velmi úsměvné a šokující  zároveň,že ji pokládá vzdělanec a intelektuál pan ssns. S Magisteriem se nediskutuje. Jak konstatuje sv. Pavel, my rozhodujeme - přikazujeme z moci, kterou máme od Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 27. červenec 2011 @ 21:19:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Církevní autorita Magisterium se nemůže splést....

    Magisterium. To je konkretní parta lidi, že? Mají nad hlavou nějakou svatozář, nebo jiné zjevné potvrzení, že jsou vedení Božím Duchem? Jak mohu vědět, že to jsou ti správní lidé na správném místě? Když bylo psané: Rozhodli jsme my a Duch Svatý, ta parta tam byla mezi těma co rozhodli? A je ta parta v té stejné církvi jako Pavel a spol?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 27. červenec 2011 @ 21:48:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 27. červenec 2011 @ 21:19:38 CEST

....Církevní autorita Magisterium se nemůže splést....

Magisterium. To je konkretní parta lidi, že? Mají nad hlavou nějakou svatozář, nebo jiné zjevné potvrzení, že jsou vedení Božím Duchem? Jak mohu vědět, že to jsou ti správní lidé na správném místě? Když bylo psané: Rozhodli jsme my a Duch Svatý, ta parta tam byla mezi těma co rozhodli? A je ta parta v té stejné církvi jako Pavel a spol?
 

Martino komentář:
Velmi se omlouvám. Ale zde zjevně schází základy křesťanské víry. Prosím seznamte se aspoň s NZ, pochybuji, že budete číst SZ, když neznáte NZ. Přidejte Didaché aspoň, abyste se mohl v diskusi orientovat. Vyjadřovat se o Magisteriu jako o partě lidí, popírat Ducha Svatého, to je trochu na úrovni pana ssns.
Nematemne :Rozhodli jsme my a Duch Svatý, ta parta tam byla mezi těma co rozhodli?
To je právě ta vaše nulová znalost Písma sv. Přečtěte si Skutky a nebudete se zde zesměšňovat svojí neznalostí.
Děkuji vám za pozornost a dobrou noc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. červenec 2011 @ 18:08:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jenom, že podobnou partu mají i svědci Jehovovi :-) Myslím, že ji říkají "Věrný a rozvažný otrok".
V NZ není nic o tom, že to vaše současné a i minule Magisterium (tedy konkretní lidé) je vedeno Duchem Božím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 27. červenec 2011 @ 21:21:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Já jsem vždycky myslel, že ten kdo je veden Božím Duchem je Božím dítětem. Ale ono se to asi změnilo, že? Správně je to tedy teď asi nějak takto: Kdo je veden magisteriem, je Božím dítětem. Že ano?


]


Re: Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 28. červenec 2011 @ 09:27:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už když pravost odmítáš, implicitně tak vlastně říkáš, že si myslíš, že jde o podvod, halucinaci, démonské zjevení atp. Je pro ŘKC přijatelné, aby katolík v rozporu s církví tvrdil, že nějaké církví uznané zjevení je třeba podvod? Svou nevírou nepřímo říkáš, že věříš, že se církevní autority spletly. Pokud dané zjevení označíš třeba za podvod, pak děláš totéž, avšak tentokrát přímo.

ssns O tom, co pises, nemoze byt ani reci.Zjavenie je prave, len niektori sa s tym proste nezaoberaju, staci im, ked len okrajovo o tom vedia, cim nespochybnuju pravost zjaveni.

ssns, skoda, ze nekomunikujes s martinom, on o tom pise podrobnejsie a omnoho lepsie. Vies, nemam cas niekedy odpovedat.Ak ta nieco uraza na martinovych komentaroch, preskoc, to a hladaj len odpoved k veci.


]


Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. červenec 2011 @ 00:04:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V jeho kontextu bych se chtěl zeptat, proč se katolíci často tak čertí, když někdo odmítá věřit v pravost zjevení, které církev schválila? Pokud je takto nějaké (soukromé) zjevení označeno, pak se to přece nestává článkem víry a každý má právo nevěřit.

  No mě by zase v tomhle kontextu docela zajímalo, proč se vlastně někteří lidé zabývají něčím, co se jich netýká a čemu nevěří. Proč vlastně mají lidé potřebu psát o něčem, čemu nerozumí, co nepoznali, v čem nežili, ale nutně se musí vyjádřit co si o tom myslí a proč tomu nevěří.

  Mě osobně tohle přijde dost trapné. Když nějaký protestant, který nezná ŘKC a nežil v ní, začne něco o ŘKC psát, je jeho psaní zjevně mimo. Už jeho předpoklady jsou často nesmysly, ideologické představy, tím pádem dochází k nesmyslným závěrům. Přesto mají protestanté nějakou touhu vyjádřit se k tomu, čemu nerozumí, místo aby se ptali.

  O ŘK platí totéž a příspěvky některých ŘK o křesťanech či o protestantech jsou vysloveně k smíchu, nebo spíše k pláči. Ale z nějakého důvodu mají ŘK neustálou potřebu se vymezovat proti protestantům (letničním, charizmatikům, pravoslavným, muslimům) i když jejich znalost problematiky je nulová a z příspěvků jen čiší ideologické poučky co nám kdysi tloukli do hlavy.

  I když paradoxně: K muslimům mají zjevně ŘK blíže, než k protestantům. Alespoň podle diskuzí.


  Chápal bych, že když se třeba chce stát protestamt římským katolíkem, že se ptá na víru ŘK aby jí pochopil, než jí přijme.

  Chápu, když člověk píše o tom, co v životě zažil, čemu věřil, co poznal na svých nejbližších a sdílí se se svými zkušenostmi.

  Ale fakt nechápu, proč lidé píší o něčem, čemu ani nerozumí, ani to nechtějí poznat a něco se o tom dovědět? To nedává smysl.


]


Re: Re: Re: Sukromne zjavenia. (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 30. červenec 2011 @ 20:48:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas. Ostatně byl to jeden z důvodů, proč jsem sem přestal přispívat. Plody tohoto fóra nejsou dobré, je tu jen samé očerňování, útoky, výpady, černá kronika, pomluvy, výčitky, předsudky a monologické deklarace. Rozhodně toto fórum neslouží ekumeně a sbližování křesťanů - ba naopak, mnozí si z něj udělali své osobní nástroje pro zasévání rozkolů a prohlubování ran minulosti. Chybí tu (aspoň mně) bratrský rozhovor, ochota naslouchat a poznávat toho druhého. Protestanté tu katolíkům vysvětlují, na co katolíci věří a naopak. To je absurdní.


]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy