Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477761
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Putnicke miesta.
Vloženo Sobota, 13. srpen 2011 @ 08:21:01 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal betma



List Kongregace pro klérus vyjasňuje poslání poutních míst


Vatikán.
Prozřetelnost i dnes používá poutních míst ke konverzím a k útěše mnohých. Jejich význam proto nemá být přehlížen, naopak správci těchto míst by měli využívat všech příležitostí, od katechezí, kázání a zpovědí až po sakrální umění, aby nabídli duchovní pomoc i náhodnému příchozímu. Tak uvádí list Kongregace pro klérus určený rektorům poutních míst její prefekt, kard. Mauro Piacenza.

I v situaci rozšířeného sekularismu zůstávají poutním místa privilegovanými místy, na kterých člověk zakouší láskyplnou a spásnou Boží přítomnost, místy, kde se může usebrat a obnovit duchovní síly. List vatikánského úřadu se proto podrobněji zastavuje nad pastorační úlohou poutních svatyní, vycházeje z kanonické definice (kan. 1234, § 1), podle níž centrem jejich působení má být hlásání Božího slova, důraz na liturgický život, zejména svátost eucharistie a pokání a zdravé pěstování lidové zbožnosti.

Dokument podotýká, že lidová zbožnost, v níž se vyjadřuje zbožnost osobní i nejrůznější kulturní tradice, byla vždy podporována papeži a koncily. Nicméně tam, kde se vzdálí „zdravému náboženskému smyslu“ má být dbáno na její očištění. „Pouze je-li zakořeněna v původní katolické tradici, může lidová zbožnost být locus fidei, plodný nástroj evangelizace, v němž také prvky domorodé kultury mohou nacházet místo a důstojnost,“ čteme v listu. Úkolem rektorů je zároveň dbát na primát liturgického kultu, který nemůže být ničím nahrazen.

Dokument dále klade důraz na permanentní přítomnost kněží připravených přijmout a povzbudit věřící a zejména vyslechnout svátostnou zpověď. „Aby byla zachována svoboda každého věřícího a usnadnila mu upřímnost při svátostném vyznání, doporučuje se, aby na vhodných místech byly připraveny zpovědnice vybavené mřížkou.“ V listu se také upozorňuje, že při poutních svatyních, jakožto místech pravého obrácení, by měla být posílena formace zpovědníků, zejména pokud jde o přístup k těm, „kdo nerespektovali lidský život od početí do jeho přirozeného konce.“ Podobně se zdůrazňuje permanentní vzdělávání zpovědníků v oblasti morálky, bioetiky. Také v otázkách manželství se mají vyvarovat v rámci svátosti smíření soukromých učení, osobních názorů a hodnocení, které není ve shodě s vírou a učením Církve.

Třetí část dokumentu se věnuje eucharistii, jako vrcholu křesťanského života a zdroje skutečné proměny lidské existence. „Důstojnost eucharistické slavnosti má být vhodně zdůrazněna prostřednictvím gregoriánského chorálu, polyfonie či lidového zpěvu, ale také výběrem ušlechtilých nástrojů, jako jsou píšťalové varhany, stejně jako liturgických oděvů a další liturgické výbavy,“ stojí v listu. Dokument vybízí k důslednému sledování rubrik a liturgických norem, neboť – čteme dále – každá z nich má hluboký teologický smysl. Zároveň se zdůrazňuje, že kněž není pouhým vykonavatelem rubrik. Naopak, jeho vnitřní účast na slavených tajemství posiluje eucharistickou víru věřících. List Kongregace pro klérus opakuje také doporučení eucharistické adorace mimo mši svatou, mnohokrát formulované Benediktem XVI. V té souvislosti upozorňuje na umístění svatostánku, který má být dobře identifikovatelný a stát na význačném místě.

Poslední část listu upozorňuje na stále rostoucí počet návštěvníků svatyní a mluví o dynamice evangelizace. Zvláštní pozornost má být věnována lidem přicházejícím ve složitých lidských a duchovních situacích, s chabým povědomím o církevním společenství. Právě pro ně se ukázaly jako vhodné noční duchovní programy, jako adorace a modlitební bdění.

List Kongregace pro klérus v závěru přitakává také všem tradičním charitativním činnostem poutních svatyň a chválí i další kulturní a umělecké akce, které přispívají k tomu, aby se poutní místa stávala centry kultury, vysoké i lidové, a přispívala ke kulturní křesťanské orientaci.
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=15007


Podobná témata

Katolicismus

"Putnicke miesta." | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 13. srpen 2011 @ 08:56:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...nič také ako ,,pútnické miesta,, písmo a prvá cirkev nepoznala...je to výmysel katolicizmu...prevzaté z pohanstva kde každé božstvo bolo viazané na konkrétne miesto...tzv. teritoriálny duchovia...naopak Ježiš nám jasne hovorí o tom že nezáleží na konkrétnom mieste a spôsobe ale záleží na duchu...tým Ježiš zrušil pre kresťanov všetky pútnické miesta včetne Jeruzalema...  

Ján 4...Naši ot­covia sa mod­lievali na tom­to vr­chu, a vy hovoríte, že v Jeruzaleme je mies­to, kde sa treba mod­liť. 21 Ježiš jej po­vedal: Ver mi, ženo, že ide hodina, keď ani na tom­to vr­chu ani v Jeruzaleme nebudete sa mod­liť Ot­covi. 22 Vy sa mod­líte a ne­viete čomu; my sa mod­líme a vieme čomu, lebo spása je zo Židov. 23 Ale ide hodina a je teraz, keď praví mod­liteb­níci budú sa mod­liť Ot­covi v duchu a v prav­de, lebo aj Otec hľadá takých mod­liteb­níkov, ktorí by sa mu tak mod­lili. 24 Bôh je duch, a tí, ktorí sa mu mod­lia, musia sa mod­liť v duchu a v prav­de.  

ivanp



Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. srpen 2011 @ 08:12:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."...nič také ako ,,pútnické miesta,, písmo a prvá cirkev nepoznala...je to výmysel katolicizmu...prevzaté z pohanstva"...


Ivane

Lk 2,41 tě usvědčuje z neznalosti věcí.
Pouť není výmysl katolicismu, katolicismus už v prvním století organicky navázal na už dávno zakořeněné poutě židů (J 11,55).

Pán Ježíš poutě nezrušil, ale naopak Ježíš sám chodíval do Jeruzaléma na pouti   Lk 9,51; Lk 13,22; Lk 17,11; J 2,13; J 5,1;.


Modlit se můžeš nejenom na každém vršku, ale i na každé dolině, prostě kdekoli a kdykoli. Neustále se modlete!

Pouť je cosi víc, než jen modlitba, je modlitbou, rozšířenou o oběť, o vnitřní formování a usebrání, zaměření člověka více k Bohu.
Prostě bereš kus svého života, část z času, který jsi od Boha dostal a o jehož naplňování nyní rozhoduješ a věnuješ ho z vděčnosti výhradně jen Bohu.
I zázračně nasycené zástupy nebyly nic jiného, než právě takovouto poutí.


Už první křesťané vykonávali poutě k hrobům svých mučedníků, k památným místům počátků křesťanství. Velmi záhy byly zbudovány na těchto místech chrámy k oslavě Boha. V Nazaretě, Betlémě, v Jeruzalémě. Také nad Petrovým domem zbudovali poutní chrám. Dnešní archeologické vykopávky mluví jasnou řečí a může je nevidět jen ignorant.



]


Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. srpen 2011 @ 14:51:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak ahoj...
píšeš:Pán Ježíš poutě nezrušil, ale naopak Ježíš sám chodíval do Jeruzaléma na pouti  
ak by si bol znalý veci (čo verím že si, len musíš veriť katolicizmu) tak by si vedel že Ježiš nechodil na žiadne ,,púte,, ale na Bohom prikázané sviatky do Jeruzalema...tie už nemusíme ako kresťania konať, viď príklad apoštolov a prvej cirkvi...

a ešte píšeš.I zázračně nasycené zástupy nebyly nic jiného, než právě takovouto poutí.
...no to je iba tvoje zbožné prianie že to bola ,,pouť,,...ale písmo hovorí o tom že Ježiš kázal a okolo neho sa zhromažďovali ľudia...žiadne púte a záslužné skutky z toho plynúce neexistujú

a ešte píšeš.Už první křesťané vykonávali poutě k hrobům svých mučedníků...
no to mi je argument...to čo robili prví kresťania môže byť dobré a môže byť démenské, pretože písmo je nad Cirkvou a jej nariadení...preto treba život prvých kresťanov skontrolovať apoštolskou náukov a tá je obsiahnutá v Písmu...žiaden z apoštolov a ani Ježiš nedoporučoval nikdy nikomu žiadne púte, dokonca Ježiš žene Samaritánke dal najavo že končí starozákonná doba a ani židovské putovanie do chrámu ani nijaké ine nemá žiadny význam a váhu...maj sa...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. srpen 2011 @ 08:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pouť je právě prostředkem k opuštění svého egoismu, své pohodlnosti a lenosti, opuštěním věcí tohoto světa.
Pouť formuje člověka k tomu, aby skutečně dokázal Boha uctívat v duchu a pravdě.
Oprošťuje ho od nezdravého lpění na věcech tohoto světa.

Všechno opouštíš a vydáváš se plně do Božích rukou.


]


Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. srpen 2011 @ 07:39:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ústředním tématem poutě mladých v Madridu je formování ve víře.

Zde papež klade největší důraz na volání dnešní doby.



Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 14. srpen 2011 @ 16:01:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mně jak ti co odmitájí jakékoliv poutě jak se divájí na skutečnost, že v Písmu je více žalmu označováno jako poutní písně? To již neplatí? A co si myslíte o tom verši: "Blaze člověku, jenž sílu hledá v tobě, těm, kteří se vydávají na pouť." (Žalm 84,6 ČEP) V kvalitnějším překladu je ten verš takto: "Blahoslavený je člověk, jehož síla je v tobě, který je odhodlán putovat." (ČSP) To Boží blahoslavenství bylo zrušeno?



Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. srpen 2011 @ 16:11:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku...treba poznať Písmo cituješ písmo:
Žalmy 84:6  Blahoslavený človek, ktorý v Tebe nachádza silu, tí, čo majú na mysli cesty do chrámu!

ide tu o putovanie do chrámu, alebo ceste do chrámu....nejde o žiadnu katolícku ,,púť,, zo zásluhami, dobrými skutkami ap....to nikto nezrušil...život kresťana je obrazné putovanie, pretože má cieľ...lenže zakladať si na ,,pútnických miestach,, ako miestach kde viac pôsobí Boh ako inde je scestné a Ježišom zrušené, čítaj rozhovor Ježiša so Samaritánkou...preto nikde v novom zákone sa nedočítaš o pútnických miestach a podobných nezmysloch...to priniesol až rímsky katolicizmus ktorý začal napodobňovať pohanských teritoriálnych bohov...maj sa
ivanp


]


Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 14. srpen 2011 @ 18:09:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane říkáš že je třeba poznávat Písmo, souhlasím. Ale nikde se nepíše to na to co se odkazuješ. Ježíšův rozhovor se samaritánkou je zmiňováné, že se Bohu bude klanět v duchu a v pravdě ani slovo o tom, že poutě jsou zrušený. Přidavaš si tam skutečnosti s vlastní tradice.

to priniesol až rímsky katolicizmus ktorý začal napodobňovať pohanských teritoriálnych bohov...

Můžeš dát na to solidní a spolehlivý důkaz. Nemyslím tím sračky typu doktora Riviéry a jiné další blbosti. Nejlépe od autora co se zabyvá starověkými božstvy. Autor nemusí být katolík, spíše naopak potěšilo by mně kdyby nebyl a byl to skutečně fvzdělaný religionista.

Z jakého překladu to cituješ? Český Studijní překlad (na kterých se většinou odvolávají neřimskokatolicí zde) v celém žalmu nezmiňuje o Chrámu. Snad nevnášíš do toho textu něco co tam není? 

život kresťana je obrazné putovanie, pretože má cieľ..

Souhlasím také s tím ale jako to má souvislost z údajným zrušení putování? Nějak tu souvislost postrádám.

Lenže zakladať si na ,,pútnických miestach,, ako miestach kde viac pôsobí Boh ako inde je scestné a Ježišom zrušené
Proč se tak spravedliví v Starém zákoně chovají scestně?   


]


Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. srpen 2011 @ 19:22:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš:
Ivane říkáš že je třeba poznávat Písmo, souhlasím. Ale nikde se nepíše to na to co se odkazuješ. Ježíšův rozhovor se samaritánkou je zmiňováné, že se Bohu bude klanět v duchu a v pravdě ani slovo o tom, že poutě jsou zrušený. Přidavaš si tam skutečnosti s vlastní tradice.

nič si nepridávam...tradičná rivalita medzi samaritánmi a židmi bola v tom, že každý z nich sa odvolával na to kde je to správne miesto na bohoslužbu a modlitbu...samaritáni-vrch Ebal; židia-Jeruzalem...z tohto dôvodu putovali samaritáni aj židia na tie správne miesta kde podľa nich je Boh bližšie než na inom mieste...Ježiš zrušil takéto uvažovanie a vyhlásil že záleží len na vnútornom človeku a nie na konkrétnom mieste...
rímska púť napr. do Lúrd má za cieľ bližšie sa dostať k Bohu, lebo vraj tam kedysi Boh viac konal ako na inom mieste...a v tom je katolícky blud...

píšeš:Můžeš dát na to solidní a spolehlivý důkaz. Nemyslím tím sračky typu doktora Riviéry a jiné další blbosti. Nejlépe od autora co se zabyvá starověkými božstvy. Autor nemusí být katolík, spíše naopak potěšilo by mně kdyby nebyl a byl to skutečně fvzdělaný religionista.

na to aby človek videl podobnosť medzi grécko - rímskym pantheonom netreba žiadne špeciálne vzdelanie...kresťanstvo je monoteizmus a rímsky katolicizmus je pohanské náboženstvo s kresťanskými prvkami......nikoho z apoštolov by nenapadlo modliť sa k patrónom Efezu, Európy alebo k patrónom obuvníkom alebo výťahárov...to je rídze pohanstvo...ak ti to nestačí tak čítaj bibliu...ak vzývaš stvorené veci namiesto stvoriteľa, tak v tom ti nepomôžem, lem dodám že si modlár a pohan...

píšeš.
Lenže zakladať si na ,,pútnických miestach,, ako miestach kde viac pôsobí Boh ako inde je scestné a Ježišom zrušené
Proč se tak spravedliví v Starém zákoně chovají scestně? 
už som viackrát písal že putovanie v starom zákone bol Boží príkaz, ktorý Ježiš zrušil...kto môže ten pochopí...

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 14. srpen 2011 @ 19:55:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane ale ja neřeším rivalitu mezi Samařany a Židy reaguješ úplně od věci. Předložil jsem ti verš z žalmu 84 a ty diskutuješ o úplně jiném místě Bible. Věřím, že jseš soudný člověk, který nepotřebuje uchybat a na rovinu vysvětlíš jak to s tím žalmem, v čem je jádro rozhovoru Ježíše ze Samařankou vím, ale jak píšu je to diskuze na jiné téma a kdybych já něco takového provedl tak jsem minimálně napomenut, že odbíhám od tématu.

Ani na druhou otázku neumíš dát rozumnou odpověď a taky máš zapotřebí odpovidát na něco jiného. Ivane, proč odbíháš od mých otázek? Máš snad Písmo a nedáš přece na to "co jedná paní čí dítě povidála/o" ale na konkretní fakta. Nebo snad se v tom pletu? Buď chlap a postav se otázkám čelem. Děkují.

už som viackrát písal že putovanie v starom zákone bol Boží príkaz, ktorý Ježiš zrušil...kto môže ten pochopí...
Ale Ivane co to je za další úskok přece Ježíš žádný příkaz nezrušil, vždyť Ježíš zákon nepřišel zrušit ale naplnit. Můžeš mi tedy říct, ve kterém přesně verši Ježíš výslovně říká, že poutě jsou zrušené?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. srpen 2011 @ 21:01:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak čau...
Žalmy 84:1  Pre hudobný prednes. Na gatský nástroj. Žalm Kórachovcov.
2  Aké sú milé Tvoje príbytky, ó Hospodine mocností!
3  Duša mi túži, priam prahne po sieňach Hospodinových; srdce a telo mi plesá v ústrety Bohu živému.
4  Aj vtáča našlo si domov a lastovička hniezdo, kde ukladá si mlaď: oltáre Tvoje, Hospodine mocností, Kráľ môj a Boh môj!
5  Blahoslavení, ktorí prebývajú v Tvojom dome, oni Ťa stále chvália. Sela.
6  Blahoslavený človek, ktorý v Tebe nachádza silu, tí, čo majú na mysli cesty do chrámu!
7  Keď prechádzajú suchým údolím, premieňajú ho na prameň, a požehnaním pokrýva ho jesenný dážď.
8  S pribúdajúcou silou kráčajú, aby sa ukázali pred Bohom na Sione.
9  Hospodine, Bože mocností, počuj moju modlitbu, načúvaj, Bože Jákobov. Sela.
10  Hľaď, Bože, štít náš, a pozri na tvár svojho pomazaného!
11  Lebo lepší je deň v Tvojich sieňach ako inde tisíc; radšej chcem stáť na prahu v dome svojho Boha ako zdržiavať sa v stanoch bezbožnosti.
12  Lebo Hospodin Boh je slnkom a štítom, milosť a slávu udeľuje; Hospodin neodoprie blaho tým, čo chodia bez úhony.
13  Ó Hospodine mocností, blahoslavený človek, ktorý v Teba dúfa!

píšeš sebaiste:v čem je jádro rozhovoru Ježíše ze Samařankou vím, ale jak píšu je to diskuze na jiné téma
práve že ja sa striktne pridŕžam danej témy...Žalm 84 hovorí o tom že Pán Boh bol najviac prítomný v starom zákone v Jeruzalemskom chráme a preto najväčšou túžbou pisateľa je byť na tom správnom mieste kde je Boh a to je Chrám...pre toto miesto je ochotný putovať tri krát do roka, len aby sa stretol s Bohom...
v tejto konkrétnej zemepisnej dĺžke a šírke podľa žalmu 84 je najväčšia milosť, Boh vypočúva modlitby...
takto podobne rozmýšľala aj žena samaritánka...Ježiš jej odpovedal tak, že už nemusí nikde putovať ani do Jeruzalemského chrámu, pretože Boh (po zoslaní Ducha sv.) bude rovnomerne rovnako prítomný na meter štvorcový po celej zemi...

rímsky katolíci putujú napr, do Lúrd lebo tam je väčšia šanca na vypočutie modlitby, prijatie požehnania, milosti....a to je totálny klam, blud a podvod...
Boh je prítomný v Duchu a nie je závyslý na miesto činu...

ak sa pýtaš kde ježiš zrušil rímske púte tak je to napísané v Ev.Jána 4.24

alebo:Skutky 17:24  Boh, ktorý stvoril vesmír a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba a zeme, nebýva v chrámoch rukami vybudovaných...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 14. srpen 2011 @ 21:48:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to máš nějáký divný překlád. Kouknul jsem i pro jistotu do Kralické Bible atak ani slůvko o chrámu. Můžeš mi tedy už co to máš za překlad? Pořad tuto odpověď zde nenalézám.

A co nám na to ta bible kralická řiká: "Blahoslavený člověk, jehož síla jest Hospodin, a v jejichž srdci jsou stezsky kroků jejich," To musíte mít nějáký divný překlad když už ve tři mnou uvedených překládu není aji jednou uveden chrám.
Rozhodl jsem se pro jistotu podívat i do Jeruzalemské Bible (překladatelé byli řimskokatolicí jen pro detail ;-) ) a zde je Šťastní lidé, jejichž síla je v Tobě, kteří v srdci uchovávají cesty vzhůru. Doporučoval bych ti vyměnit Písmo je to divný překlad. Až se mi jeví, jako by to měl být překlad Bible 21. století do slovenčtiny což doufám není protože mám za to, že Bible si vážíš a tak nekvalitní překlad by sis nepořídil.    

rímsky katolíci putujú napr, do Lúrd lebo tam je väčšia šanca na vypočutie modlitby, prijatie požehnania, milosti....a to je totálny klam, blud a podvod...
Boh je prítomný v Duchu a nie je závyslý na miesto činu...

Ivane vlastně proč pořad zde za řimskokatolíky? Tebe tady na GS taky někdo dělá mluvčího nebo snad tě to doma naučili, že třeba mluvit za toho druhého?

Boh je prítomný v Duchu a nie je závyslý na miesto činu... Souhlasím Bůh není zavislý na místě činu, ale člověk, který s Bohem hovoří už na místě je. Nevím jestli všichni ale já rozhodně. Kdybych se měl s Bohem hovořit v zakouřené hospodě či na diskotéce s hlasitou hudbou těžko by se mi z nim hovořilo a měl bych problém s nim navázat kontakt. A jak ty jseš na tom dokázal bys to v té hospodě či na diskotéce?  A co ty předchazející otázky dostanu na ně odpověď, rád bych. Třeba ten verš co uvádíš jaké slovo tam je použito proto zrušení? Jak si to tam není i když ty ten verš tak vnímáš. Nebo to tak není? Může tak být ale teda které slovo je tam tedy použito pro zrušení? A jak jsi přišel na to že ty poutě v Janově evangeliu jsou řimské vždyť tam ani zmiňka o řimě není ani v žádné poznámce v biblích co mám. A kdybys četl poctivě tak bys veděl, že na římské poutě jsem se neptal, přisuzuješ mi skutek co jsem neudělal. Věřím, že toto jednání nemáš zapotřebí a budeš ferový a již konečně poskytneš ty odpovědi a nebudeš chodit kolem horké kaše.

Boh, ktorý stvoril vesmír a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba a zeme, nebýva v chrámoch rukami vybudovaných...

Zajisté je tak píšeš, ale řekni mi kde se u vás věřící setkávají ve vodě na louce vždyť Pán přece není v stavbě vystavenými lidskými rukami?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 14. srpen 2011 @ 21:10:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ivane.

"už som viackrát písal že putovanie v starom zákone bol Boží príkaz, ktorý Ježiš zrušil"


Zkus být Ivane prosím konkrétní, kdy a kde to Ježíš podle tebe zrušil ? Neputoval snad Ježíš po celý život pravidelně do chrámu v Jeruzalémě, jak je psáno ?
Co si představuješ pod slovem pouť, napsal jsi kolotoče a houpačky, při vší úctě, to jsou velmi omezené znalosti.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. srpen 2011 @ 21:45:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...už mi došli argumenty, nemôžeš tú istú vec písať dookola...
...môžeš tri krát hádať prečo apoštolovia netrvali na tom aby prví kresťania putovali z Efezu, Korintu, Ríma do jeruzalemského chrámu...a na iné pútnické miesta,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 14. srpen 2011 @ 22:07:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj noname (Honzo). Ivan uvadí, že ve verších např.: J 4,24 či Sk 17,24 ale já jsem asi slepý ale žádné sloveso by řikálo, že je to zakázané či zrušené v uvedených verších nevidím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 15. srpen 2011 @ 10:46:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...tak skús sa zamyslieť nad tým prečo apoštolovia ani nikto z prvých kresťanov nechodil na žiadne ,,pútnické miesta,,...ani do jeruzalemského chrámu ....ak si sa zamyslel tak skús myslieť ďalej. prečo až o niekoľko storočí začali rímsky katolícizmus vytvárať ,,pútnické miesta,,....

POZOR: myslenie bolí....
ak si neprišiel na žiadny rozpor medzi konaním prvej cirkvi a rímskym katolicizmom....tak nie je o čom diskutovať....a potom máš svatú pravdu...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 15. srpen 2011 @ 11:22:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane,
 kde je psáno, že nechodili, nebo je dokonce zakazovali, buď té lásky a rozšiř mé znalosti. Jak potom hodnotíš Ježíšovi pouti i s učedníky do chrámu v Jeruzalémě? Myslíš, že to pak zavrhli jako špatné učení a nebo, to bylo pro ně tak samozřejmé, že o tom nepsali?
Použiji tvá slova: "POZOR: myslenie bolí...."

Však na pouti chodit nemusíš i když cesta do sboru, nebo do kostela lze nazvat poutí, pokud je hlavním cílem cesty setkání s Bohem ne z lidmi.

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 15. srpen 2011 @ 15:03:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš:
kde je psáno, že nechodili, nebo je dokonce zakazovali, buď té lásky a rozšiř mé znalosti.

nie si ty náhodou katolík?...ja ti mám dokazovať že ,,nechodili,,?...nie snáď ty mne máš dokázať že chodili na púte?...podľa tvojej katolíckej logiky ja tvrdím, že učeníci boli mimozemšťania, ale nikde sa o tom nepíše a tak ty dokáž že neboli mimozemšťania...ak mi nezacituješ konkrétny verš že neboli mimozemšťania tak platí to čo hovorím ja, že boli...

píšeš:
Jak potom hodnotíš Ježíšovi pouti i s učedníky do chrámu v Jeruzalémě?

posledný pokus: židia včetne Ježiša mali prikázané putovať na tri výročné sviatky do jeruzalemského chrámu....kresťania nie sú židia a preto nie je treba žiadne púte, pretože Boh je prítomný všade rovnako a preto nemajú prikázané žiadne púte ako o tom hovorí nový zákon....opakujem, kresťania nepotrebujú putovať, robia to iba rímsky katolíci...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. srpen 2011 @ 08:12:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."kresťania nepotrebujú putovať, robia to iba rímsky katolíci..."...


Ivane
při vší úctě, máš hodně omezené obzory.
Už první křesťané sami sebe nazývali "Lidé na cestě, Lidé cesty."
Sám Kristus je cesta.




I pravoslavní křesťané se vydávají na pouť, nikoli jen římskokatolíci.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pravoslav%C3%AD


http://www.pravoslavi-litomerice.cz/sluzby.html


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 16. srpen 2011 @ 15:16:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no ano...ale ja som hovoril že kresťania nepotrebujú putovať, to robia iba rímsky katolíci....to ako sa nazývali a čo robili prví kresťania je nepodstatné....(to je typický katolícky argument)...písmo je viac než cirkev, pretože písmo pochádza z Boha a nie z cirkvi....Kristus je cesta k Bohu, čo to má spoločné s ,,odpustkovou púťou?,,

....to by tak bolo keby ap. Pavel nariadil odpustkovú slávnosť k pútnickému hrobu svatého mučeníka Štefana a pritom sv. Peter vyhlásil plnomocné odpustky....takáto konštkukcia je schopná sa narodiť len v hlave rímskeho katolíka, ktorý za každú cenu musí obhájiť učenie svojej cirkvi na ktorej je závislý lebo inak sa mu zrúti celý svet....
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. srpen 2011 @ 08:32:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já ti přece vysvětluji, že putují nejenom římskokatolíci, ale také pravoslavní dnešní doby.
Vždyť jsi to ani nepochopil!
Nač se namáhám s odkazy, když jsi líný je i otevřít?


(Kol 1,24)
Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.


Už právě apoštol Pavel hovoří o vytvářejícím se pokladu církve z utrpení Krista a svatých. K čemu by jinak takový poklad byl, kdyby nebyl vhodně využíván odpustky pro dobro nás žijících??


Jakým způsobem tohoto pokladu využívají lutheráni?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 28. srpen 2011 @ 02:06:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále Ivane nechápu jak jsi přišel na to, že apoštolové nechodili do jeruzalemského chrámu? Zamyslel jsem se nad tím, odpověď mi nepřišla. Spiše se mi vybavuje více situaci kdy apoštolové i samotný Ježíš do Jeruzalemského chrámu šel. Zamyšlím se dál a nechápu ani jak řimskou katolicizmus vytvaří poutní místa můžeš mi to ozřejmit?

ak si neprišiel na žiadny rozpor medzi konaním prvej cirkvi a rímskym katolicizmom....tak nie je o čom diskutovať....a potom máš svatú pravdu...

Promiň, ale to mi přijde s prominutím jako vyhrůžka v stylu: Buď budeš v tom myslet jako já, nebo končím s tebou diskuzi; nebo myslí jako já nebo zmlkni (či zmlknu já). 

Můžeš mi říct, když už ses dotknul té první církve co pro tu první církev udělali ti apoštolové co nám nic písemného nezachováli?


]


Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 14. srpen 2011 @ 20:05:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

a mají ty vaše poutě něco společného s jarmarky, kolotočemi a odpusty?



Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 14. srpen 2011 @ 21:56:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No mají asi tak jak praví staré přísloví: Kde Pán Bůh staví, ďábel přistavuje. Máš to podobně jako když pokoušel Pána Ježíše ďábel. Ježíš byl naplněn Duchem Svatým a ďabel taky z toho chtěl něco vyždímat a tak chtěl až Ježíš seskočíz Chrámu ale ten příběh zajisté znáš :).


]


Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 17. srpen 2011 @ 17:27:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč by se člověk po skončení pouti nemohl povozit na kolotoči nebo v elektrickém autíčku, ochutnat cukrovou vatu a turecký med, vystřelit své vyvolené pár růží a nakoupit dárky ?
Kdo nikdy nenavštívil žádnou takovou příležitostnou atrakci ani zábavní park nechť první hodí kamenem. Nechápu proč by to mělo vadit zrovna u nás a jinak ne.



]


Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 28. srpen 2011 @ 01:28:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku obavám se, že odpovědí nedostaneš na své otázky. Jseš na místě kde se hlávně plive na vše co v menší či větší míře dotýká se řimskokatolické víry a ostatní spíše ignoruje.


]


Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 17. srpen 2011 @ 17:40:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by neškodilo připomenout co vlastně znamená pouť a posvícení a jaký je mezi tím rozdíl. Posvícení je výroční den posvěcení místního kostela a pouť svátek patrona kterému je zasvěcený. Tam kde mají například kostel svatého Václava, vysvěcený ve stejný den tak mají pouť a posvícení zároveň, na svátek svatého Václava. Na svátek patrona je zvykem že příslušný kostel navštěvují farníci ze sousedních farností a to je ta pouť. Někdy se stávalo že několik obcí slavilo posvícení společně a císař Josef II. zavedl takzvané císařské posvícení v neděli po svatém Havlu pro obce kde měly natolik starý kostel že výročí posvěcení bylo zapomenuto.



Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 18. srpen 2011 @ 20:40:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prečo prvá cirkev nemala žiadnych patrónov, púte, odpustky???....

ivanp


]


Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 18. srpen 2011 @ 22:23:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a co je to prvá církev, co tím myslíš ? Můžeš to nějak upřesnit, časově, či jinak . . . ?
Děkuji.
Honza.


]


Re: Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 18. srpen 2011 @ 22:41:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Honzo, je to zvláštní, že se ptáš na otázky, který by měl každý křes´tan nebo dokonce i ten, kdo si jen přečetl jednou bibli, znát.

   První církev byla v Jeruzalémě. Její založení se datuje na dobu mezi vzkříšením Ježíše Krista a letnice, t.j několik týdnů roku 33 +/- pár let.


]


Re: Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:19:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 18. srpen 2011 @ 20:40:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prečo prvá cirkev nemala žiadnych patrónov, púte, odpustky???....

ivanp
 

Martino komentář:
Protože máš místo hlavy, prázdný kokos, tak zde píšeš bláboly. Ze které jsi vlastně sekty?, že nevíš, že Církev vždy měla své patrony v souladu s Písmem sv., /o svatých vzorech/, stejně tak od prvních okamžiků se putovalo k hrobům apoštolů a mučedníků.



]


Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:50:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen tak na okraj.

Pro ty, co argumentují Ježíšovou přítomností na svátcích v Jeruzalémě.

Ježíš žil po celý svůj pozemský život, až do své smrti pod židovským Zákonem a byl povinnen ho plnit a jako jediný ho také beze zbytku naplnil.

My už nic takového dělat nemusíme. Zde je vidět, jak ŘKC plně přebírá starozákonní způsoby, praxi i učení. Tělesnost namísto duc*****sti. Fyzické chrámy, pozemská zaslíbení, kněžstvo i jeho speciální obleky a v neposlední řadě Zákon. Prostě judaismus jako vyšitý... Nechápou, že všechny tyto věci v NZ přešly na duchovní úroveň. Že nyní je jen duchovní chrám, duchovní zaslíbení, duchovní kněžstvo a duchovní zákon (Zákon Ducha).

Písmo to od příchodu Krista nazývá synagogou satanovou (Zj 3,9// Zj 2,9).



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy