Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 180, komentářů celkem: 429681, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116553734
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Žalm 2 v souvislostech
Vloženo Čtvrtek, 17. listopad 2011 @ 15:09:48 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Willy

Proč se bouří národy, proč lidé přemítají o prázdných věcech?
Srocují se králové světa a mocnáři se spolu radí proti Hospodinu a proti Jeho Pomazanému.
Zpřetrhejme jejich pouta, odvrhněme jejich provazy.
Ten, Jenž trůní na nebesích, se směje. Panovník se jim vysmívá.
Jednou k nim promluví v hněvu, ve svém rozlícení je vyděsí.
Já jsem ustanovil svého Krále na Sijónu, na Své svaté hoře.
Přednesu Hospodinovo ustanovení. Řekl mi: Ty jsi Můj Syn, Já jsem tě dnes zplodil.
Požádej Mě a dám Ti národy do dědictví. Tvým vlastnictvím budou i končiny země.
Roztlučeš je železnou holí a jako hliněnou nádobu je roztříštíš.
Nuže, králové, jednejte rozumně! Soudcové země, dejte si poradit!
Služte Hospodinu s bázní a jásejte s chvěním!
Líbejte Syna, ať se nerozhněvá. Jinak zahynete na cestě, jestliže jen málo vzplane jeho hněv. Blahoslavení jsou všichni, kdo v Něm hledají útočiště.


Proč i tady na GS - na křesťanské portále - přemítají někteří lidé o prázdných věcech?

Vždyť Bůh ustanovil svého Krále na Sijónu, na Své svaté hoře! Tím Králem je Pán Ježíš Kristus, který byl Bohem zplozen jako Prvorozený Boží Syn v den svého vzkříšení. Po svém nanebevstoupení požádal Otce o národy a Otec Mu je dal do dědictví. Co s národy Kristus udělá? Roztluče je železnou holí a rozrříští je jako hliněnou nádobu! Ale ne sám, nýbrž s těmi, kdo vítězí v Thyatiře - viz Zj 2:27. K tomu dal Bůh Svému Kristu i celou zemi, nad níž bude po svém druhém příchodu/návratu a ustavení Svého Království nebes, které vystřídá království světa (Zj 11:15), vládnout tisíc let (Zj 20:4-6)!

Co s tímto Boží sdělením má dělat člověk?

Především má učinit pokání = změnit své smýšlení a jednání.

SK 17:24-30 Bůh, který učinil svět a všechno, co je v něm, je Pánem nebe i země a nebydlí ve svatyních zhotovených rukou ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval; On dává všem život, dech i všechno. Učinil z jedné krve/z jednoho všechno lidstvo/každý národ lidí, aby přebývalo na celém povrchu země; ustanovil jim nařízená období a hranice jejich přebývání, aby hledali Boha, zda by se Jej snad mohli dotknout a nalézt Ho, a přece není od nikoho z nás daleko. Neboť v něm žijeme, pohybujeme se a jsme, jak to řekli i někteří z vašich básníků: ‚Vždyť jsme i jeho rod.‘ Jsme–li tedy rodem Božím, nesmíme se domnívat, že božstvo je podobno zlatu nebo stříbru nebo kamenu, výtvoru lidské zručnosti a důmyslu. Když tedy Bůh přehlédl ty doby nevědomosti, nařizuje nyní lidem, aby všichni a všude činili pokání.

Po té, co člověk učiní pokání, má podle Boží rady sloužit Hospodinu s bázní a jásat s chvěním. K tomu má líbat Syna, aby se nerozhněval. Co znamená líbat Syna? Líbat Syna znamená především milovat Ho, milovat ty, které miluje On - bratry. Znamená to těšit se z Pána v soukromí i ve společenství s ostatními (pro přesnost a pro některé zde na GS: na zemi živými) svatými a podle Přísloví 24:26 (ČSP KMS) to znamená také toto:
Líbá na rty, kdo odpovídá správná přímá/jasná/upřímná slova.

Kraličtí tento verš přeložili takto: Bude líbati rty toho, kdož mluví slova pravá.
A EP: Na rty líbá ten, kdo dává správné odpovědi.

To znamená, že když máme s Pánem společenství, máme mluvit správná/přímá/jasná/upřímná slova; dávat správné odpovědi, když se nás Pán na něco ptá, což pak v duchovní skutečnosti a v naší zkušenosti znamená, že líbáme Syna na rty jako vyjádření naší lásky k Němu. Jestli nechceme zahynout na cestě, musíme líbat Syna, jinak se na nás rozhněvá a pocítíme Jeho hněv. Na druhou stranu, pokud líbáme Syna a hledáme v Něm útočiště, Pán nás před Boží hněvem ochrání a jsme blahoslavení.

Blahoslavení jsou všichni, kdo v Něm hledají útočiště. Hledáme útočiště v Něm nebo v někom/něčem jiném?

Není bez zajímavosti, že první Žalm mluví o Zákoně a blahoslavenství člověka v souvisloti s oblibou zákona a rozjímáním nad Zákonem dnem i nocí. To je pohled člověka. Apoštol Pavel však Galatským (3:23-25) napsal: Dokud nepřišla víra, byli jsme hlídáni pod Zákonem, uzavíráni/uzavřeni pro víru, která měla být zjevena, takže se Zákon stal naším vychovatelem do/ke příchodu Krista/Kristu, abychom byli ospravedlněni z víry. Když však přišla víra, nejsme již podřízeni vychovateli.

Když přijde víra, nejsme podřízeni Zákonu, ale Kristu, k Němuž nás Zákon vychoval. Když byli Petr, Jan a Jakub s Pánem na svaté hoře, kde se před nimi proměnil a ukázal se jim ve své slávě, rozmlouvali s Pánem Mojžíš a Eliáš coby představitelé Zákona a proroků. Když však chtěl Petr, nevěda, co mluví, postavit stánek všem třem, zastínil je oblak a z oblaku se ozval/stal se hlas: „Toto je můj Syn, Vyvolený/Milovaný, Toho poslouchejte. A když zazněl ten hlas, nalezli Ježíše samotného.

To znamená, že první Žalm je lidským pohledem na dobře/správně prožitý život člověka, kdežto druhý Žalm je Božím pohledem a záměrem pro život člověka. A je to patrné i tady na GS. Někteří žijí podle prvního Žalmu a jiní podle druhého. Mám za to, že zdaleka nejlepší je žít ve světle druhého Žalmu, poněvadž Pán Ježíš Kristus se brzy vrátí a je otázka, budeme-li s to, dát Mu správné odpovědi na Jeho otázky, které zazní před soudnou stolicí Kristovou. Někdo Ho svými odpověďmi může zarmoutit a jiný Ho políbí na rty.

Tož tak.

"Žalm 2 v souvislostech" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Žalm 2 v souvislostech (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. listopad 2011 @ 12:31:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
To se fakt nenajde nikdo, kdo by zareagoval na tento článek?



Re: Re: Žalm 2 v souvislostech (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 19. listopad 2011 @ 20:49:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, ale slovo "zákon" z 1.žalmu můžeš přetransformovat na celé Písmo. Osobně často uvažuji nad vybranými veršami a nerozděluji je na zákon a dobu milosti. Jednoduše studium nějakého klíčového úseku a rozvažování a meditace nad ním. A rád hloubám a pátrám po paralelách, např. Pán Ježíš-duchovní skála-voda k žízni Izraelu-voda k životu věčnému křesťanům-nekončící proud tryskající na znamení duchovní svobody v Kristu.


]


Re: Re: Re: Žalm 2 v souvislostech (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. listopad 2011 @ 21:28:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale slovo "zákon" z 1.žalmu můžeš přetransformovat na celé Písmo.

Nemůžeš, Studente. Král David, který inspirován Duchem Svatým tento Žalm napsal, použil slova "Hospodinův zákon" jako terminus technicus pro Hospodinův zákon, který byl dán skrze Mojžíše (J 1:17) podobně jako třeba v Žalmu 119 nebo, jak píše apoštol Pavel Efezským (2:15) - Zákon s jeho příkazy a ustanoveními. Ve SZ době měli Izraelité prostě Hospodinův zákon, kterým se ve svém životě řídili a věřili, že díky jeho dodržování/zachovávání se budou mít dobře, že budou požehnáni a ochráněni Bohem.

Jinak je samozřejmě dobré při studiu/rozvařování/hloubání/pátrání nějakého místa v Písmu vnímat kontext celého Písma.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Žalm 2 v souvislostech (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 20. listopad 2011 @ 04:41:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, rozumím ti, celé Písmo je Duchem Svatým inspirované a tím pádem má každé slovo svůj přesný význam a "zaměnit si", ve známém příkladu apoštola Petra za Skálu má dalekosáhlé důsledky a ani fundovaní katoličtí teológové si nepřiznají svůj omyl. I když jim asi s tím "omylem" fandím, je to tvrdé a účelové překrucování Písma. Na žalm 2 (slyšel jsem to v nějakém výkladovém kázání) jsou v reformovaných anglosaských církvích napsané celé knihy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Žalm 2 v souvislostech (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. listopad 2011 @ 12:56:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na žalm 2 (slyšel jsem to v nějakém výkladovém kázání) jsou v reformovaných anglosaských církvích napsané celé knihy.

To bude zřejmě tím, že těch pouhých 12 veršů má velice bohatý a hutný obsah, který si přímo říká o rozvedení v souvislostech celého Písma svatého.


]


Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy