Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476007
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím
Vloženo Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 08:47:45 CET Vložil: Olda

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Celých 69 procent Čechů si myslí, že stát by církvím neměl vracet majetek. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM, který byl zveřejněn ve středu. Opak si myslí asi třetina dotázaných.

Zcela proti vrácení majetku zabaveného za komunismu je nyní podle STEM 35 procent lidí, názor "spíše proti" zastává 34 procent dotazovaných. Určitě chce restituce osm procent lidí, ke "spíše ano" se hlásí 23 procent.


Podíl lidí, kteří podporují církevní restituce, se v posledních dvou letech víceméně nemění. "A souvisí především s názorem české veřejnosti na na užitečnost církví. Z lidí, kteří nepovažují církve za užitečné, by jim majetek vrátila jen nepatrná část," konstatoval průzkum. Již v úterý STEM uvedl, že většina lidí, 60 procent, nepovažuje církevní instituce za užitečné.

Dvě třetiny respondentů nepovažuje církve za užitečné instituce, zjistil průzkum společnosti STEM. Z těch, kteří si myslí opak, je podle průzkumu většina věřících. Podíl lidí považujících církve za užitečné instituce se v posledních letech víceméně nemění, konstatoval průzkum.

Pro čtvrtinu lidí nejsou církve užitečné určitě. Názor "spíše ne" pak vyznává 35 procent lidí. O užitečnosti církví je zcela přesvědčeno devět procent lidí. K tomuto názoru se spíše kloní také dalších 31 procent dotazovaných. "Častěji vnímají jejich užitečnost zejména lidé, kteří věří v boha, a občané, kteří se hlásí k nějaké církvi, především k římskokatolické," uvedl průzkum.

Užitečné jsou církve i podle čtvrtiny lidí, kteří se k žádné církvi nehlásí. Naopak téměř třetina osob hlásících se k římskokatolické církvi je za užitečné instituce nepovažuje. "Mezi stoupenci jiných vyznání je tento podíl ještě podstatně vyšší, téměř padesátiprocentní," dodal STEM.

Zdroj: www.christnet.cz


"Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 01:47:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou důsledky některých nesrovnalostí. Sv. Anežka Česká založila dvě nemocnice. Sv. Jan z Boha o při staleí poději aloil ošetřovatelskou instituci, řád Milosrdných bratří. Když vznikly zdravotní školy, převzaly ostupně od XIX. stoleti péči o nemocné.
A přechod aktivit ´´do civilu´´ pokračoval. Ve školství byly potom vedle církevních škol i státní.
Vědu kdysi pěstovali klerici. Potom civilisté. Řada činností přešla z církve do necírkevní oblasti, to, co by v kolébce rozvinuto u církve, to se osamostatnllo. A na matku toho všeho, na církev, se pozapomnělo.
Kromě toho v církvi je zvykem držet se osvědčených receptur z minulosi, ale to nestačí. V Bibli není ani řeč o čipech, ale civilní sektor je vyrábí bez pomoci církve a bez požehnání od církve atd. Proto proud dění teče už vedle církevního koryta a církev se opomenula přizpůsobit.
I v umění: pěstovalo se malířství, hudba i divadlo s náboženskou tématikou, postupně se vyměnila za civilní.
Takže církev se svou snahou o zlepšení duše už nevěnovala pozornost opětnému rozvíjení vědy, techniky a umění. To co dělali klerici (i Koperník byl kněz) to teď dělají další nadšenci už mimo dráhy v církvi.



Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 17:15:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych naše bratry a sestry vyzval, aby v diskuzích o navrácení majetku církví používali tento argument:

Majetek církví byl získán z práce a darů věřících. Nikdo jiní než věřící tedy nemají do majetku církví co mluvit. Tím méně ti, kteří se starají jen sami o sebe a nepřispěli nikdy ani na církev, ani na duchovní službu nebo dokonce nepřispěli ani na křesťanskou charitu.

Uvědomme si, že největší skupinu dárců na charitativní účely tvoří důchodci, tedy lidé chudí nebo na hranici chudoby. Ti ostatní, pokud znají jen sebe sama, ať se nepletou do majetku, na kterém nemají podíl ani v nejmenším.

Takže se vždy můžete zeptat: A kolik jsi přispěl ty do majetku církve, že do toho kecáš? A kolikpak jsi alespoň daroval na charitativní účely, že vůbec mluvíš o tom, co ti nepatří?

Pokud se bojíte, že by jste na oplátku dostali stejnou otázku a museli přiznat své dary, jediná odpověď křesťana je: Nevím co jsem daroval. Moje levice totiž neví, co činí pravice (Matouš 6:3).

Tohle píši přesto, že sám jsem přesvědčen, že církve potřebují věřící a ne majetek, a že máme dobrou radu: Chce-li někdo tvou košili, dej mu i plášť.



Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 18:31:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomu nerozumím. Majetek má být darován ze státních prostředků, které patří všem. Nebo snad nekřesťané musí nejprve něco církvím darovat, aby pak mohli proti restitucím protestovat?


]


Re: Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 01. leden 2012 @ 17:37:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto jsou argumenty ke komentáři:

Majetek církví byl získán z prostředků a práce věřících. V tom se asi shodneme, jistě nepředpokládáš, že na kostely, pozemky, ineriéry, umělecká díla atd. přispívali nevěřící lidé. Právě naopak, často si státy přivlastňovaly majetky církví, nebo světská moc pod různými záminkami církevní majetky zabavovala - typickým příkladem jsou Templáři. Více lze zjistit při studiu historie vzniku řádů, kostelů, kapliček, uměleckých děl...

Pokud se nyní jedná o navracení majetku církvím, jedná se jak o fyzické předání toho, co církvím patřilo, tak o kompenzace jinou formou za to, co církve vlastnily. Vzhledem k tomu, že se jedná o majetkoprávní vztah, kde majitelem jsou církve - a církve jsou společenstvím křesťanů a nikoliv společenstvím nevěřících nebo společenstvím všech - nemá nikdo jiný než církve do toho právo mluvit. Držitel neoprávněně drženého majetku, tedy stát, nemá žádná jiná práva, ale povinnost majetek vrátit.

1. O vrácení majetku se tedy z právního hlediska nedá diskutovat. Jedná se o vrácení neoprávněně držených hmotných statků, nejde tedy o nějaký dar ze strany státu.

2. O tom, zda svůj majetek přenechá církev státu, resp. zda nebude usilovat o jeho vrácení, má právo rozhodnout jen majitel, tedy církev. To jsou věřící a nikoliv nevěřící, ledaže by někteří nevěřící byli institucionálními členy církve.

Pokud o majetku církve chce rozhodovat veřejnost mimo církev, je to jako by o navrácení tvého auta, které ti ukradl zloděj, rozhodovalo společenství tvých sousedů.

Je tu ještě jedna zajímavá okolnost - stát se chlubí, že doposud přispívá na církve ze svých prostředků. Četl jsem, že stát získává z vlastnictví církevního majetku výnosy, z nichž jen 30 % takto vrací církvím. Opět - nejde tedy o žádné státní milosrdenství, ale o vracení toho, co státu nepatří.



]


Re: Re: Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 01. leden 2012 @ 18:42:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto jsou argumenty ke komentáři:

Majetek církví byl získán z prostředků a práce věřících. V tom se asi shodneme, jistě nepředpokládáš, že na kostely, pozemky, ineriéry, umělecká díla atd. přispívali nevěřící lidé. Právě naopak, často si státy přivlastňovaly majetky církví, nebo světská moc pod různými záminkami církevní majetky zabavovala - typickým příkladem jsou Templáři. Více lze zjistit při studiu historie vzniku řádů, kostelů, kapliček, uměleckých děl...

S tím nesouhlasím. Majetek často pochází z konfiskací a ve středověku nebyl nabyt zrovna čistě. Navíc majetek byl od josefínských reforem do roku 1992 dozorován státem. Pokud je restituce návrat do původního stavu, pak by měl mít opět dozorčí úlohu stát. Nejsem specialistou na vztah vlastnického a dospizičního práva, ale toto je - jak jsem to pochopil - názor právníků. 

Pokud se nyní jedná o navracení majetku církvím, jedná se jak o fyzické předání toho, co církvím patřilo, tak o kompenzace jinou formou za to, co církve vlastnily. Vzhledem k tomu, že se jedná o majetkoprávní vztah, kde majitelem jsou církve - a církve jsou společenstvím křesťanů a nikoliv společenstvím nevěřících nebo společenstvím všech - nemá nikdo jiný než církve do toho právo mluvit. Držitel neoprávněně drženého majetku, tedy stát, nemá žádná jiná práva, ale povinnost majetek vrátit. 

Nikoliv. Majetek se navrací na základě toho, co je dispozici. Proč by se církvím měl vracet veškerý majetek v tržní hodnotě, zatámco ostatním v nominální nebo vůbec? Necírkevní restituce jsou totiž  jen částečné a v nominální hodnotě. To je podle mého soudu zjevně nespravedlivé. Navíc to vypadá, že církvím se má navracet i zestátněný majetek před rokem 1948, zatímco všichni ostatní jsou vázáni tímto datem. Je-li tomu tak, je to podle mne protiprávní.

1. O vrácení majetku se tedy z právního hlediska nedá diskutovat. Jedná se o vrácení neoprávněně držených hmotných statků, nejde tedy o nějaký dar ze strany státu.

Ano, církev je v minulosti často "neoprávněně" získala a stát si je "neoprávněně" přivlastnil. Církvím však bude navrácen na úkor ostatních restituentů.

2. O tom, zda svůj majetek přenechá církev státu, resp. zda nebude usilovat o jeho vrácení, má právo rozhodnout jen majitel, tedy církev. To jsou věřící a nikoliv nevěřící, ledaže by někteří nevěřící byli institucionálními členy církve.

Vzhledem k výše uvedému je podle mne tento bod irelevantní.

Pokud o majetku církve chce rozhodovat veřejnost mimo církev, je to jako by o navrácení tvého auta, které ti ukradl zloděj, rozhodovalo společenství tvých sousedů.

Pokud má být auto vyplaceno na úkor sousedů, resp. z jejich majetku, pak mají do toho co mluvit i oni. Stát jsou lidé, nikoliv budovy a instituce.

Je tu ještě jedna zajímavá okolnost - stát se chlubí, že doposud přispívá na církve ze svých prostředků. Četl jsem, že stát získává z vlastnictví církevního majetku výnosy, z nichž jen 30 % takto vrací církvím. Opět - nejde tedy o žádné státní milosrdenství, ale o vracení toho, co státu nepatří

Viz předcházející body.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 01. leden 2012 @ 23:37:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
souhlasím


]


Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 10. leden 2012 @ 09:05:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----Pokud o majetku církve chce rozhodovat veřejnost mimo církev, je to jako by o navrácení tvého auta, které ti ukradl zloděj, rozhodovalo společenství tvých sousedů.------

 Myslím si že v tomto případě je ten zloděj právě to společenství tvých sousedů,kteří auto ukradli..Užívají jej ,a udělali si v něm proti vůli vlastníka např.,sklady krmiv,hnojiv,či zbraní..nebo stanice STB ,na špehování těch kterým tu stanici ukradli...a etc.
Je si myslím v naprostém pořádku,zda se o vrácení "auta" rozhodují právě ti, kteří to auto ukradli,pokud o něj projeví vlastník ještě zájem. Je ovšem psáno:   L 6,29  Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou, a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili!


]


Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 10. leden 2012 @ 20:55:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
až na to že původní vlastník to auto v rámci někomu zrekvíroval, takže pouze proběhla rerekvírace toho auta, něco jako "zloděj křičí chyťte zloděje"


]


Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 11. leden 2012 @ 16:10:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
musíš si připadat hodně moudrý..
 
příklad ,místní církev si koupí za společné peníze pozemek a postaví dům (např.pečovatelský,nebo místo k společnému scházení ,etc.)

Pak přijde nějaký sprostý a oprsklý bolševik a řekne : Vypadněte od tud !  Zabavuje se ! Stejně jste si to nakradli a někomu zrekvírovali.. Bude zde sklad "zbrojiv a hnojiv"!



]


Re: Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Středa, 11. leden 2012 @ 23:36:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
no asi stejně moudrý jako někdo, kdo si vybírá jen příklady které se mu hodí a pomíjí ty které mu nejdou mu nejdou do krámu .... jinak řečeno vrátit ano, ale za stejných podmínek jako ostatním (viz to co psal Pastýř)


]


Re: Re: Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 12. leden 2012 @ 01:10:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano,máš pravdu,ty případy se nedají dát do jedné šablony.A tak Tvůj soud "zloděj křičí chyťte zloděje",je totálně mimo mísu!...s Pastýřem v tom také souhlasím i můj názor je : Nechte si to... Nemohu však přikazovat a rozhodovat za jiné církve.


]


Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: Kybler v Neděle, 01. leden 2012 @ 18:05:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne jednotlivci, ale církev by dle mého měla spravovat veškerý majetek. Je to instituce jejíž náplní je ctít slovo Boží a ducha svatého, a tak bychom se neměli bát jí odevzdat veškeré své jmění. Pokud se v ní najdou jednotlivci, jenž budou spravovat toto jmění nepoctivě, sami ponesou u Božího soudu za to následky....Takže jsem PRO restituce. J.B.



Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 02. leden 2012 @ 11:50:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže je 31% lidí dlouhodobě pro a to i po současné propagandistické kampani tak je to velice slušné. Odpůrci toho aby Církev něco vlastnila by si měli přečíst jak podporovali Církev prvotní křesťani. Dávali všechno co měli, nebo značnou část, popřípadě štědře a průběžně přispívali ze svých výdělků. Investovali i do budov a do jejich výzdoby pro slávu Boží, kdykoliv mimo nejkrutější pronásledování. Stejně jako Vyvolený národ. Ten také neměl sníst nebo prodat samečka bez vady a Hospodinovi s odpuštěním podstrčit zmrzačeného nebo chcíplého. Vždycky dávali to nejlepší co měli a to i doma do svých modliteben.



Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Pondělí, 02. leden 2012 @ 12:22:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dávali, ano, tak je to správné - ať dávají církvi věřící a ti co chtějí církvi dát. Tohle ovšem není dávání, ekvivalentem chystaného by bylo, kdyby císař Nero (nebo Claudius) převedli na církev peníze z majetku a daní Říma .... to by asi římským občanům moc pod nos nešlo.


]


Re: Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 02. leden 2012 @ 15:59:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nero a Klaudius platili ze státní pokladny pohanské kulty a nezdá se že by to Římanům vadilo. Že by trvali na tom že si na sebe musí panny vestálky vydělat. Křesťani zase pro změnu podporovali křesťanskou Církev. Ve starověku, ve středověku a místy jí podporují dodnes. Ze svého i ze státního a poctiví lidé dobré vůle za to děkují Bohu.
Tohle je ale trochu  jiný případ. Nevidím důvod jakým právem by někdo měl žít na účet někoho jiného. Kdyby Vás někdo vykradl, většinu lupu zničil a promrhal a nechtěl Vám vrátit zbytek tak byste pravděpodobně spíš požadoval náhradu škody a neptal se ho jestli si to náhodou nechce všechno nechat. Můžete si spočítat co z toho připadá na Vás a začít to splácet. Třeba poslat kozu do Afriky, nebo nějaké chudé dítě do školy.



]


Re: Re: Re: Re: Dvě třetiny Čechů jsou proti vracení majetku církvím (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Středa, 11. leden 2012 @ 23:40:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(a) na mě nepřipadá nic
(b) nejsem proti vrácení, ale za stejných podmínek jako ostatním (viz to co psal Pastýř)

mimochodem, tak mě napadá že církev stále dostávala na provoz peníze od státu, což se ovšem o porevolučních restituentech říct nedá, těm majetek zabavili, znárodnili, rozkulačili a část jich pozavírali.



]


Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy