Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 530 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492804
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Důsledky svobodné volby člověka
Vloženo Úterý, 13. březen 2012 @ 21:03:30 CET Vložil: Stepan

Kázání poslal Krispus

Každý máme osobní zodpovědnost za svůj život. Ukážeme si to na herodesovské král.rodině . Jejich rodokmen sahal až k Ezauovi, který byl jejich praotcem

l) EZAU 
Za mísu čočkové polévky s chlebem "prodal prvorozenství své" (Žid.12.16) . Vědomě se zřekl všech výhod, které z prvorozenství v Izraeli platily . Kolik lidí dnes a denně prodává "svůj nárok na prvorozenství" ? Možnost  získat život věčný jakožto to nejvyšší privilegium jakého může člověk dosáhnout ?

2) HERODES VELIKÝ 
Nebyl lovec zvěře jako jeho praotec, ale lovec duší . Svými intrikami trápil nejen svou rodinu. Nechal zavraždit jednu ze svých pěti žen Mariamne a své tři syny (dva syny Mariamne) .Když se narodil Ježíš za času kralování Herodova, velmi se zarmoutil.

Vždyť jako proselytský žid  měl přivítat Pomazaného Božího, tak jak o Něm psala Písma. Měl se s radostí vzdát svého trůnu ve prospěch toho, který měl na to plné právo (potomek z rodu Davidova).

ON však promarnil svoji příležitost . Byla to volba svobodné, ale sobecké bytosti.Díku tomuto hříchu způsobil bolest a utrpení v několika desítkách rodin na betlémských horách, když nechal preventivně vyvraždit chlapce do 2 let věku. Zemřel za velkých psychických a fyzických bolestí.

Mnohým lidem je zvěst o spasení k zarmoucení, uražení a k nesprávné reakci . Mnozí promarňují svou příležitost napravit svůj hříšný život. Je to otázka volby svobodné bytosti

3) HERODES ANTIPAS

O třicet roků později jeho syn byl králem v Galileji. Osobně se střetl s Ježíšem o Velikonocích  v Jeruzalémě před jeho ukřižováním

"
Když Herodes Ježíše spatřil, velmi se zaradoval; už dávno si ho totiž přál vidět, poněvadž o něm mnoho slyšel, a doufal, že uvidí, jak dělá nějaký zázrak. (Lk 23 : 8)
Ježíš dostal vzkaz od farizeů, aby odešel z Galileje , protože ho chce Herodes zabít .    „On jim řekl: 'Jděte a vyřiďte té lišce: Hle, já vyháním démony a uzdravuji dnes i zítra, a třetího dne dojdu do svého cíle.  Avšak dnes, zítra i pozítří musím jít svou cestou, neboť není možné, aby prorok zahynul mimo Jeruzalém.' „  (Lk 13:32-33)

Protože Ježíš zná stav srdcí ( J 2:25)  mluví o Herodovi jako o "lišce" (symbol lstivosti). Věděl, že kdyby navštívil Heroda Antipa, nemohl by na druhý den zvěstovat evangelium království. Tam Jeho cesta neměla skončit. Byl před Ním kříž !

Je pravda ,že  : ' Všecko je dovoleno' - ano, ale ne všecko prospívá. 'Všecko je dovoleno' - ano, ale ne všecko přispívá ke společnému růstu  ( 1 Kor.10:23 )

Ptáme se sami sebe před důležitými životními rozhodnutími, před dalším směřováním svých životů .... budu moci dnes a zítra a pozítří choditi  s Pánem? . Následky naší svobodné volby pak nese celá místní církev Kristova a každý má díl odpovědnosti v jakém je stavu

4) HERODES AGRIPPA I. ( vnuk Heroda Velkého )
Věrný tradiční volbě získává autoritu pronásledováním křesťanů "Když viděl, že si tím získal židy ( stětím Jakuba, bratra Janova ) , rozkázal zatknout také Petra ". Chtěl ho zřejmě popravit, ale Petrovo záhadné zmizení mezi strážemi bylo výzvou z Boží strany, které mělo zastavit jeho šílený běh za kariérou. Žel, nezastavilo !

I to je důsledek volby. Nakonec se nechá oslavovat jako Bůh„….lid začal provolávat: 'To mluví bůh, ne člověk!' A tu jej postihl anděl Páně za to, že si přivlastnil čest, patřící jen Bohu: zemřel ….. (Sk.12:22)

Světový humanismus je obdoba tohoto hříchu, kdy se člověk staví do role nezávislého postoje vůči Bohu. S Bohem se nepočítá,  Jemu se sláva nevzdává. I to je důsledek svobodné volby člověka !  Kdyby nám Bůh sebral svobodu volby, pak by museli být všichni lidi na světě jen věřící. Boží láska přeci nemůže přát a chtít nic jiného než návrat každého člověka ke svému Stvořiteli, Spasiteli a Pánu

„ Pán neotálí splnit svá zaslíbení, jak si to někteří vykládají, nýbrž má s námi trpělivost, protože si nepřeje, aby někdo zahynul, ale chce, aby všichni dospěli k pokání „ ( 2 Pt.3:9)

5) HERODES AGRIPPA II.

Byl pravnukem Heroda Velikého.Vládl nad Filipií a Lizií. Měl jedinečnou příležitost setkat se s Kristem, skrze svědectví ap.Pavla. Po osobní výzvě zda věří  říká Pavlovi :  „ ……..: 'Málem bys mě přesvědčil, abych se stal křesťanem. (Sk. 26 : 28).Tužba po moci, rozkoších a pohodlí mu zabránila udělat ten poslední krok! Což Boží milost vyšla u tohoto rodu naprázdno? Má někdo s takovouto minulostí šanci? Má ! Každý se musí osobně rozhodnout. Každý musí svobodně volit ! Bůh nikoho neodmítá a nikoho dopředu neodsoudí  

6) MANAHEM
Nevlastní bratr Heroda Antipy. Podle historických pramenů ho odkojila Malthace ( žena Heroda Velikého) spolu s Antipou. Stal se  trofejí Boží milosti v tomto rodě. " V Antiochii byli v církvi proroci a učitelé: Barnabáš, Simeon zvaný Černý, Lucius z Kyrény, Manahem, který býval druhem tetrarchy Heroda, a Saul. (Sk 13:1)

Užívali stejné radovánky, zábavy, rozkoše. Snad viděli propouštět Barnabáše místo Ježíše. Přesto  :  jeden uvěřil,druhý ne. Je to věc SVOBODNÉ VOLBY!
Závěr
Rozhodnutí je na každém z nás.  "Jestliže se vám zdá, že sloužit Hospodinu je zlé, vyvolte si dnes, komu chcete sloužit: zda božstvům, kterým sloužili vaši otcové, když byli za řekou Eufratem, nebo božstvům Emorejců, v jejichž zemi sídlíte. Já a můj dům budeme sloužit Hospodinu" (Joz.24:15 )

Podobná témata

Kázání

"Důsledky svobodné volby člověka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 14. březen 2012 @ 08:49:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Krispe,

Pokud se článek snaží argumentovat proti učení o predestinaci, tak se dobývá do otevřených dveří :-).

K
Rozhodnutí je na každém z nás.

R
To jistě ano. Dokonce jsem přesvědčen, že v každý okamžik činíme to to co nejvíce chceme a z toho vyplývá i odpovědnost. Tu nese každý i v tak zásadní otázce jako je obrácení se Pánu Ježíši Kristu. Z následující ilustrace by Ti mělo být zřejmé, že predestinace nemusí být pojata fatalisticky:

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6050&mode=&order=0&thold=0


Ono je vždy užitečné si nejprve vyjasnit co se rozumí pojmem "svobodná vůle." Vezměme si na pomoc Bibli a obyčejnou lidskou životní zkušenost. Bible nás učí, že máme možnost volit z různých alternativ a za své volby neseme odpovědnost:


Dt 30,19
Dovolávám se dnes proti vám svědectví nebes i země: Předložil jsem ti život i smrt, požehnání i zlořečení; vyvol si tedy život, abys byl živ ty i tvé potomstvo

Rozhodnutí, která činíme, jsou naše rozhodnutí a volíme to, co sami v danou chvíli nejvíce chceme. Bible také učí, že to, jak člověk volí, vychází z jeho charakteru. Pán Ježíš to říká naprosto jasně:

Mt 7,16-18
Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny nebo z bodláčí fíky? Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce. Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce.

Dokonce i to, jakou člověk volí řeč, vypovídá o jeho chrakteru:

Mt 12,34-35
Plemeno zmijí: Jak může být vaše řeč dobrá, když jste zlí? Čím srdce přetéká, to ústa mluví. Dobrý člověk z dobrého pokladu srdce vynáší dobré; zlý člověk ze zlého pokladu vynáší zlé.

To, co nás Bible učí o možnosti volby a o podmíněnosti toho, co volíme v morální oblasti naším charakterem, není nijak překvapivé, protože to je v dokonalém souladu s naší životní zkušeností. Od notorického podvodníka očekáváme, že bude jednat jako podvodník a například obchodování s ním se raději vyhneme. Naopak od člověka, který je známý svou poctivostí, můžeme očekávat solidní jednání. Zkrátka a jednoduše, člověk má možnost volit a to jak volí je podmíněno tím, jaký má charakter. Samozřejmě například zloděj aut neukradne každé auto, které na ulici uvidí. Za to však nevděčíme jeho charakteru, ale spíše okolnostem, které ho od krádeže odrazují: blízkost policejní hlídky, typ zabezpečení se kterým si neví rady, časová tíseň, obtížná zpeněžitelnost daného typu auta atd.

Definice svobodné vůle podložená Biblí i životní zkušeností by tedy mohla znít: "Člověk má svobodu volit z různých alternativ, přičemž jeho volby jsou podmíněny jeho charakterem." Zde je možná užitečné poznamenat, že Bible sousloví "svobodná vůle" vlastně nezná. Proto je vhodnější hovořit spíše o svobodě volby.

Ilustrace
Když dáte vybrat žíznivému člověku na poušti mezi šálkem grogu a dvoulitrovkou studené minerálky, můžete tušit, že sáhne po minerálce. Když tutéž nabídku učiníte prokřehlému člověku v zimě na horách, můžete tušit, že sáhne po grogu. Volba je jasně podmíněna stavem člověka. Podobné je to i v morální oblasti, ale k té se dostaneme až později.

Někdy se ovšem setkáváme s představou jakési ničím nepodmíněné a na ničem nezávislé "svobodné vůle." Podle této představy se v podstatě jakákoliv bytost může v různých situacích rozhodovat, zda zvolí zlo či dobro, aniž by její rozhodování mělo vztah k jejímu charakteru. To však neodpovídá ani Bibli, ani životní zkušenosti. Kdyby tato představa o "naprosto na ničem nezávislé svobodné vůli platila," pak by lidské rozhodování bylo výsledkem nikoliv charakteru daného člověka, ale něčeho, co bychom snad mohli nazvat "náhodným generátorem volby." Rozlišovat za této situace, zda raději jednáte s poctivým člověkem než s gaunerem, by naprosto ztratilo smysl. Poctivec by totiž kdykoliv mohl jednat jako gauner a gauner naopak jako poctivec. A mělo by to ještě jeden závažný důsledek. Svobodnou vůli by podle této definice neměl ani sám Bůh! Proč? Protože kdyby se Bůh mohl rozhodovat nezávisle na svém charakteru, tak by pro nás platilo: "jezme a pijme, neboť zítra se může stát cokoliv." Bůh rozhodující se na ničem nezávisle by mohl jednat kdykoliv jako zlá bytost. Mohl by se například rozhodnout mučit v pekle oddané křesťany a naopak mít společenství se satanisty až do konce oddanými zlu. A zde se právě jasně ukazuje, jak je absurdní pojetí jakési na ničem a hlavně na charakteru dané bytosti nezávislé "svobodné vůle." Kdyby platilo, nemohli bychom si být jisti nikdy ničím.


Člověk má svobodu volit z různých možností a za své volby je odpovědný. Volby člověka jsou však podmíněny jeho charakterem. O tom, jaký je charakter člověka nám toho Bible říká opravdu hodně - a není to zrovna povzbudivé čtení. Člověk ovšem může být díky Boží milosti zcela proměněn a to se odrazí i v jeho volbách. Bohem proměněný člověk pak už s radostí uvěří v Pána Ježíše Krista. Jak je psáno:


Sk 13,48b
ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili.


U vyvolených totiž Bůh dříve či později chrakter promění a ti se pak rádi svobodně rozhodnou uvěřit v Pána Ježíše Krista.

Více viz:

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5833&mode=nested&order=0&thold=0



zdraví

reformovaný










Re: Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 04:16:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 dávám like tlačítko "to se líbí"

rive


]


Re: Re: Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 08:07:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
díky :)

zraví

reformovaný



]


Re: Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 09:43:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Rozhodnutí, která činíme, jsou naše rozhodnutí a volíme to, co sami v danou chvíli nejvíce chceme.----


                                                Nemáš na mysli svévolníky?



L 22,42  “Otče, chceš-li, odejmi ode mne tento kalich, ale ne má, nýbrž tvá vůle se staň.“ 

                      Pán Ježíš volil a činil Otcovu vůli a tak rozhodnutí nebylo jeho , ale Otcovo.

                                                Kdo to může pochopit , pochop.


]


Fp 2:13: Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 10:19:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
V
Pán Ježíš volil a činil Otcovu vůli a tak rozhodnutí nebylo jeho , ale Otcovo.

R
Pán Ježíš se rozhodl činit Otcovu vůli - a to bylo nepochybně jeho rozhodnutí.



Co se týče svévolníků. Ti činí svojí vůli, přičemž obvykle mají v oblibě to, co naopak nemá v oblibě Bůh. Kdo naopak chce činit (díky Boží milosti) co se Bohu líbí a také to činí (opět díky Boží milosti) tem může být těžko zván svévolníkem.


Fp 2:13

Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí.

Zde není jistě řeč o svévolnících, ale o těch kteří patří Bohu - a přesto číní co sami chtějí; a co sami chtějí je identické s tím co se líbí Bohu, protože to v nich Bůh působí.



Myslím, že je užitečné, když diskutujeme mít dobře definované pojmy a a přemýšlet i vyjadřovat se dostatečně jasně o důsledně.

r


]


Ř 8,5 Ti, kdo dělají jen to, co sami chtějí, tíhnou k tomu, co je tělesné; (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 17:00:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fp 2:13

Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí.


                                            Amen.

Když tedy chceme a činíme to ,co se Bohu líbí , Jeho působením.  Je to snad naše ROZHODNUTÍ? :-)  Ne ,ne, je to JEHO rozhodnutí , tím, že v nás ON působí!  To jsem chtěl říct.
 


Pokusím to vyjádřit  dostatečně jasně a velmi důsledně , tak , aby bylo i v definovaných pojmech jasno!
 
A to jednou otázkou:

Ty jsi se tedy rozhodl pro Boha ,nebo On se rozhodl pro Tebe , ještě před založením světa? 

 


     


]


Ano. JEHO rozhodnutí je nejhlubší příčinou všech věcí. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 18:31:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Vlastiku,

Myslím, ž e si začínáme rozumět.


V
Když tedy chceme a činíme to ,co se Bohu líbí , Jeho působením.  Je to snad naše ROZHODNUTÍ? :-)  Ne ,ne, je to JEHO rozhodnutí , tím, že v nás ON působí!  To jsem chtěl říct.
 

R
Rád souhlasím s tím, že je to JEHO rozhodnutí. V zásadě ON rozhodl, je se my rozhodneme.



V
Pokusím to vyjádřit  dostatečně jasně a velmi důsledně , tak , aby bylo i v definovaných pojmech jasno!
 
A to jednou otázkou:

Ty jsi se tedy rozhodl pro Boha ,nebo On se rozhodl pro Tebe , ještě před založením světa?


R
Ano. On se rozhodl pro mě. JEHO rozhodnutí je nejhlubší příčinou všech věcí. Mou spásu nevyjímaje.




zdraví

reformovaný





]


Re: Ano. JEHO rozhodnutí je nejhlubší příčinou všech věcí. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 18:33:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava.

...ON rozhodl, jak my se rozhodneme.



r


]


Re: Ano. JEHO rozhodnutí je nejhlubší příčinou všech věcí. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 22:54:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Ahoj Vlastiku,

Myslím, že si začínáme rozumět
.---


 Jistě ,  vím že  jsi můj milovaný bratr.


]


Re: Fp 2:13: Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí. (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 16. březen 2012 @ 15:11:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky si myslím, že i když jisté indicie tu jsou, jakoby Bůh všechno naplánoval dopředu, to jistě :-), ale taky věděl, že jedná s bytostmi se svobodnou vůlí, ví, koho jeho Syn udělal, ne? :-)
Tedy, jisté předurčení se tu jeví, ale v konečném důsledku, je na každé svobodné bytosti jak se k tomuto "vyvolení" postaví. Protože jinak proč by učedníci nás v NZ vybízeli k vytrvalosti a víře? Asi proto, že sice Otec si nás před založením světa vybral a přivádí nás k Synovi, ale jak s tím naložíme, je na nás. Přeci i Pán, když byl na zemi, tak věděl o těch, kdo jsou jeho a i o těch kdo ne, tedy ho zradí, například Jidáš, ne? Nebyl by to Bůh, kdyby nebyl nad věcí, ale nad věcí může být, protože jedná s lidmi, kteří mají svobodnou vůli. Proto se mi moc líbí, jak tady bylo reagováno na Syna, že jeho konání nebylo jeho, ale Otcovo, což je pravda, ale Syn to činil, protože chtěl, to je rozdíl, nebo spíše, to je ta svoboda volby! :-)


]


Re: Re: Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 16:04:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemáš na mysli svévolníky?

Možná má na mysli všechny, jen je rozdíl v původu jejich volby. Jedni volí paralelně se svou starou přirozeností a druzí, se svou novou přirozeností - líbící se nejen jim, ale i Bohu - neb z Něj pochází a je napájena z Jeho pramenů. 

Nenutí tě doufám nikdo násilím činit věci Bohulibé?


]


Re: Re: Re: Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 17:12:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ř 8,5  Ti, kdo dělají jen to, co sami chtějí, tíhnou k tomu, co je tělesné; ale ti, kdo se dají vést Duchem, tíhnou k tomu, co je duchovní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Čtvrtek, 15. březen 2012 @ 17:21:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě : " Ale ti, kdo se dají vést Duchem tíhnou k tomu, co je duchovní. 
taky tam cítíš to slůvko "tíhnou"?

Čili, že sami chtějí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano - předurčení nevylučuje svobodu volby ani oodpovědnost (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 19. březen 2012 @ 21:36:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápu Fery a však pravdě  cítím, že někteří ,kteří sami chtějí , tíhnou k tomu, být za každou cenu chytřejší než slovo Boží.  Nic ve zlém. 


]


Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 16. březen 2012 @ 05:31:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kázání jsem neposlal proto, aby se to to slétlo hejno reformovaných ( s prominutím ten výraz, nemyslím to nijak špatně) . Neposlal jsem to proto, abych kohokoli provokoval . Nechci roztáček kdoví kolikáté kolo hádek o "učení o predestinaci". Buď si z toho každý něco vezme nebo si nevezme nic a nechá pominout, protože má jiný určující pohled na Písmo. Komu to poslouží ať bere užitek, kdo to nebere ať to neřeší.

Pojďme si raději říci, kdo z nás se zúčastní 4. Celonárodního čtení Bible . Rád bych slyšel vaše zkušenosti ( pokud jsou) jak to děláte a organizujete ( nechci města a jména, jen zkušenosti)



Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 16. březen 2012 @ 11:25:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ahoj Krispusi,jistě nikdo ke Kristu nemůže přijít, není-li mu to dáno od Otce. Nereptejme tedy mezi sebou a čtěme raději národu bibli:

J 6,44
  Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den.


A tak to není důsledek volby člověka,ale Boha... A to je to, co Ti chtěl reformovaný i já říct.A souhasím s Tebou v tom,pokud Ti to posloužilo, bereš užitek. Nebereš-li ,tak to neřeš.


]


Re: Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 19. březen 2012 @ 07:15:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přeci jenom budu reagovat. Ukážu na nesmyslnost takových a podobných diskusí, kdy si beztak každý bude držet to svoje. Tak jak je vyučen, podle toho jaký směr křesťanství zastává. Na tenhle verš údajně prokazující " učení o predestinaci" jsem již odpovídal. Dnes odpovím ještě trochu hlouběji než minule, ale opravdu naposled odpovídám na verš  vytržený ze souvislostí. To aby náhodný čtenář si nemyslel, že neumíme argumentovat ( ti, kdo nepřijímají "učení o predestinaci")......doporučuji Ti, abys sis níže uvedený text přečetl několikrát za sebou a rozjímal ho  


Klíč k pochopení je v Jan 6: 26 - 27 " Ježíš jim odpověděl: "Amen, amen, pravím vám, hledáte mě ne proto, že jste viděli znamení, ale proto, že jste jedli chléb a nasytili jste se. Neusilujte o pomíjející pokrm, ale o pokrm zůstávající pro život věčný; ten vám dá Syn člověka, jemuž jeho Otec, Bůh, vtiskl svou pečeť."

Zástup byl předchozího dne zázračně nasycen a tak hledá znovu toho, kdo se pro ně stává ( dnes bychom řekli) "sociální jistotou" a potencionálním super králem. Jdou za Ním, protože jim dal denní chléb. Jenže nebeský Otec Mu vtiskl pečeť a označil Ježíše za toho, kdo dává věčný pokrm - věčné uspokojení hladu duše po spáse. Pokrm , který zůstane pro život věčný není materiální povahy, ale duchovní.

Jestliže Ho označil Otec pečetí, aby skrze něj projevil svou dobrotu a uspokojil hlad duší po "pravém pokrmu a pravém nápoji" ( rozuměj Kristu) pak nikoho z těch, kdo za Ním přijdou "nevyžene ven" ( Jan 6:36 ) . No to je velmi dobrá zpráva pro naslouchající Židy ( ale i pro pohany ) .   Jestliže "sestoupil z nebe, .....aby činil vůli toho, který Ho poslal" tak proto, aby Ježíš neztratil nikoho, které mu ( Bůh) Otec dal ( poslal). Vůle Otce je jasně vidět zde "  Neboť to je vůle mého Otce, aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho, měl život věčný; a já jej vzkřísím v poslední den" ( Jan 6:40) . J

Jenže to Židům nestačilo ! Resp. je to popudilo. Popudil je výrok o tom,  že ON je ten chléb ( rozuměj pokrm zůstávající pro věčný život ) . Vůle Otce je nezajímá, zaměřují se na otázku, zda může být Ježíš ( syn tesařův ) synem Otce. Tuší, že tím vším říká, že je Synem Božím. To je pro ně nepřijatelné. Jak se opovažuje říkat, že "sestoupil z nebe" !

Otec, ( podle kontextu bloku Písma ) pak přitahuje Židy tak, že přijmou jednoduchou pravdu : Ježíš je Boží Syn v těle !
Navzdory tomu, že Ježíše znají jako  "kluka od vedle". I přes to , že  dobře znají i jeho matku a otce ( otčíma) . Tak přitahuje Otec, který Ho poslal ..... tím, že tohle přijmou jako pravdu  

Nemůžou k Němu přijít jako k pokrmu, který zůstává na věčnost, pokud nepřijmou skutečnost, že Ježíš je Boží Syn. Tak to platí dodnes : Kdo nepřijme Ježíše jako Boží Syna, který se i za Něj obětoval na Golgotě nemá účast na "pokrmu, který zůstává na věčnost" , tedy není spasen !  

Všichni ( ne jen někteří ) budou vyučeni od Boha o tom, že Ježíš je ten " pokrm zůstávající pro život věčný "  Kdo se nechá vyškolit ( vyučit) Otcem , že to jsem já ( rozuměj " ten pravý pokrm a pravý nápoj " )  něco pochopí a bude schopen přijmout Ježíše jako Božího Syna a ne jen  jako syna tesařova. Koho vyučí Otec, tak nehledá "pokrm a nápoj"  jinde než u Ježíše. Dnes bychom řekli , že se nechodí vyučovat do Indie hinduismu, buddhismu atp., ale nechá se vyučit Biblí o tom, kdo je Bůh a co dělá pro každého, kdo chce zístat věčnou spásu







]


Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 19. březen 2012 @ 09:58:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Krispe,

chápu Tvou potřebu učit ,a děkuji, ale už ne Tvou potřebu ukazovat na nesmyslnost diskusí a to s pocitem nějakého vlastního ohrožení.

Však každý, komu Bůh vtiskl svou pečeť, má v predestinaci jasno. A vdyť se zde s Tebou nikdo "nesmyslně" nehádá,ani Tě nikdo nenapadá , jen doplňuje.

Point je v tom:
Pravnuk Heroda Velikého,který řekl ap.Pavlovi:  'Málem bys mě přesvědčil, abych se stal křesťanem. , nebyl Otcem přitáhnut.

To je vše. 


                                                                                                                          

   


]


Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 19. březen 2012 @ 17:55:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispus mi připadá, jako by věřil, že Otcovo přitáhnutí je neúčinné, jakoby s neutrálním výsledkem, pak nechápu, proč se o něm Písmo zmiňuje, ale nechám ho v tom, protože jeho růst správným směrem může ovlivnit jen Otec svým "neutrálním" působením!  


]


Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 19. březen 2012 @ 18:01:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fp 2,13  Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí.


]


Re: Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 20. březen 2012 @ 07:20:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně, dělá to Duch sv. Pudí k přijetí Krista jako Spasitele a po znovuzrození nás vede ke svatosti bez které nikdo neuzří Pána ( nezaměňovat se svatostí Boha jeko takového)


]


Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 20. březen 2012 @ 07:17:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč píšeš takový nesmysl na mou potřebu ukazovat na nesmyslnost diskusí a to s pocitem nějakého vlastního ohrožení ? Nejde o žádné ohrožení, ale o to, že se na tohle téma bavíme pořád dokola a já nemám chuť pořád vysvětlovat svůj postoj k "učení o predestinaci" komentáři k uvedených veršů, které údajně podporují toto učení . Není to moje potřeba, ale pokud něco učím nebo tvrdím, pak bych to měl mít podložené Písmem .... a to je ta má potřeba  : Aby se diskutující na verše podívali komplexně a nevytrhli verš ze souvislotí

Bůh nám ( znovuzrozeným Kristovcům) vtiskl  svou pečeť "Ducha sv.". Ten odkrývá Písma . Protože je jejich autorem tak je i jejich vykladačem. Podle Tebe to vypadá, že kdo neučí " učení o predestinaci" nemá Ducha sv.  To snad nemůžeš myslet vážně.  Šermuje se verši a přitom se nevidí nesmyslnost takových poznámek.

Že nebyl Otcem pravnuk Heroda Velikého přitáhnut je další nepřesnost . Nemůžeš našít verš z Jan 6: 44 na tento případ . Hned vysvětlím proč.  Ježíš v 6 kap. rozmlouval se Židy a doporučuji si znovu několikát přečíst můj komentář k tomuto úseku. Vysledným mottem úseku je zpráva pro Židy : nebeský Otec přitahuje k sobě skrze mě - Ježíše z Nazaréta.

Před ukřižováním řekl Ježíš svým učedníkům jinou zprávu Jan 16 : 7 - 11Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám. On přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud: Hřích v tom, že ve mne nevěří;  spravedlnost v tom, že odcházím k Otci a již mne nespatříte;  soud v tom, že vládce tohoto světa je již odsouzen"
 
Duch sv. je dnes přítomný Bůh na zemi, působí na srdce nevěřících lidí ( resp. na jejich duši) a pudí ( vede ) je k pokání a obrácení. Aby se mohli k tomuto kroku svobodně rozhodnout, musí slyšet evangelium. Mimo jiné, Bůh nás stvořil jako morálně - svobodné bytosti 

To ( evangelium)  mu právě Pavel zvěstoval. Podal mu jasnou informaci, která má moc spasit každého člověka.  Víra v Krista je ze slyšení Ř 9: 16 - 17Ale ne všickni uposlechli evangelium. Nebo Izaiáš praví: Pane, kdo uvěřil kázání našemu? Tedy víra z slyšení, a slyšení skrze slovo Boží "

Hedodes slyšel od Pavla evangelium, ale ještě nebyl přesvědčen o tom, že ho přijme. Proto mu říká 'Málem bys mě přesvědčil, abych se stal křesťanem" . Důležité bylo, že již slyšel a měl nad čím přemýšlet . Měl se nad čím rozhodovat . A v takové chvíli přichází Duch sv. ( ne Otec) a obviňuje ho ze hříchu ....spravedlnosti ..... a soudu . V Písmu je napsáno, že evangelium je Boží mocí ( dynamis) - tedy skrze slyšení s ním přichází síla Ducha sv,, který dělá v jeho srdci práci, kterou nemůže udělat žádný člověk. Obviňuje z toho , že nevěří v Ježíše jako svého Spasitele ( to je ten základní  "hřích" ), pak z toho, že Bůh je spravedlivý a jestliže tuto zvěst nepřijme bude souzen a odsouzen věčnou smrtí. Ano ... Otec přitahuje skrze Ježíše Krista, ten poslal na svět Ducha sv., který přichází k Němu od Otce a je dán k dispozici jak těm, kdo slyší zvěst evangelia tak i těm, kdo jsou jím již "zapečetěni".

Herodes prostě ještě "neuzrál" k pokání. Potřeboval čas na své rozhodnutí. V Písmu je naspáno, že k člověku mluví Bůh dvakrát až třikrát. Tzn. mocně na něj působí Duch sv. a vede ho k rozhodnutí pokořit se pod mocnou ruku Boží. Já při prvním takovém ataku Boží síly Ducha sv. jsem šel do pokání a obrácení ...... to bylo tak mocné vnitřní pnutí a jistý stres z neřešeného ( dosavadní ignorace Ježíše) , že ze mě šlo pokání a obrácení spontánně a upřimně. Tím jsem byl znovuzrozen a patřím Kristu , haleluja.    




 



 




]


Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Úterý, 20. březen 2012 @ 09:39:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispus, píše od srdce a s jistotou Ducha v sobě!

Nevím, proč někdo nerozumí tomu, že Otec poslal Syna-chléb z nebe, aby ty, které vyvolil, přivedl k Synovi. Kdo v něj uvěří, protože víra přichází po slyšeném, tak tady krásně vidíme smysl toho, co to znamená jíst chleba z nebe.

Ř 10,17 Víra je tedy ze slyšení zprávy a tou zprávou je slovo Kristovo.


]


Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 17. březen 2012 @ 20:54:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stačilo zdůraznit, že to nechceš rozebírat a že článek i diskuse končí tvou poslední větou. Neslétali bychom se. 


]


Re: Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 18. březen 2012 @ 06:48:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už bylo tolikrát rozebráno, že to nemá cenu. nebudeme se pořád dokola dohadovat zda Otec ( Bůh Lásky) někoho přitáhnout ke Kristu chce nebo nechce. Jediné řešení pro každého jak to zjistitit je, že uvěří v Pána Ježíše jako svého Spasitele.....a uvidí, že Syn  nikoho nevyvrhne ven.


]


Re: Re: Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 18. březen 2012 @ 10:21:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tečka.


]


Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 18. březen 2012 @ 11:31:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkusme se každý zamyslet podle své životní zkušenosti. Hlavně podle životní zkušenosti s vlastním obrácením. A teprve pak rozhodnout, zda má navrch svobodná volba nebo předurčení (predestinace).

Podle vlastní zkušenosti mohu svědčit:

První musí být rozhodnutí pro Boha. Ale to další, to znovuzrození, nemůže vykonat nikdo jiný, než náš Pán a Bůh. Znovuzrození totiž nikdo jiný nedokáže. Dech života nikdo jiný než Bůh nedokáže vdechnout.

Neslyšel jsem ani jedno svědectví, že by se někdo obrátil bez toho, aby hledal Boha. Nic takového tedy není možné.

A že to Pán a Bůh činí v souladu se svou Knihou života, napsanou před stvořením světa? Jakýpak problém pro Boha, žijícího mimo náš čas a prostor. To snad musí být každému zřejmé.

Pěkné je známé vyjádření o svobodné vůli podle C.S. Lewise:
Před soudem stanou dvě skupiny lidí. Každý z té první skupiny Bohu řekne: Staň se Tvá vůle. Každému z té druhé skupiny Bůh řekne: Staň se tvá vůle.



Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 19. březen 2012 @ 11:33:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za krásný přehled všech Herodů. Nevíte náhodou jak to bylo přesně s rodičema Heroda Velikého neboli Ukrutného ? Kdysi jsem někde četl že jeho matka byla z Petry (ne Idumejka) a otec Říman. Byl to Idumejec který získal římské občanství, nebo to bylo jinak ?



Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 19. březen 2012 @ 21:15:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---- Kdysi jsem někde četl že jeho matka byla z Petry (ne Idumejka) a otec Říman.---

                
  Bych nevěřil poutnicku,jaký máš v těch vašich papežích přehled. :-) Ti Římané se také rádi nechávají oslavovat i oslovovat jako Bůh.

                                                            Jaký je rozdíl? :







               „….lid začal provolávat: 'To mluví bůh, ne člověk!'  A tu jej postihl anděl Páně za to, že si přivlastnil čest, patřící jen Bohu: zemřel ….. (Sk.12:22)


]


Re: Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 20. březen 2012 @ 10:01:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdílů vidím hned celou hromadu, ale dva se přímo nabízejí. Otce krále Heroda nám Bůh nedal za pastýře a za Svatého otce a ti které nám dává neumírají, když jim tak říkáme. Kdo se přitom ale pokaždé strašlivě zlobí jsou militantní ateisti a satanisti, což se dá na českém internetu nebo v reálném světě velice snadno vyzkoušet. Psát o papeži jako o Svatém otci je jako píchnout do vosího hnízda. Věřím že to o tom silákovi a rozděleném království kde padne dům na dům  neplatí o nic méně než tenkrát, když obviňovali Krista že s odpuštěním vyhání zlé duchy s pomocí Belzebuba.



]


Re: Re: Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 20. březen 2012 @ 21:37:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Psát o papeži jako o Svatém otci je jako píchnout do vosího hnízda.---

                           Čím to je,  čím to je ? :-)


          Já zase vidím ,že hulvát zůstane hulvátem...



]


Re: Re: Důsledky svobodné volby člověka (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 20. březen 2012 @ 07:22:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, ale dalo by se to zjistit někde ve slovnících nebo u Aloise Adlofa. Nemám opravdu čas se tím teď zabývat.  



]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy