Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 166, komentářů celkem: 429692, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 556 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
martino
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116577755
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jak poznám ortodoxii od herezí?
Vloženo Středa, 21. březen 2012 @ 22:00:59 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal op

         Každý z nás chce mít jistotu, že jeho víra je správná, že je pravověrný neboli ortodoxní. Ortodoxii lze negativně vymezit jako víru bez bludů neboli herezí. Osobně považuji za ortodoxní učení katolické církve. Často se však na Granu dočítám, že toto učení je heretické.


     Pokud by učení katolické církve mělo být heretické, pak kde mám záruku, že jiné než katolické učení není heretické? Nekatolíci označují katolické učení jako heretické, avšak sami produkuji učení navzájem rozdílná, dokonce i navzájem protikladná, a přitom se všichni odvolávají na testimonium Spiritus sancti (svědectví Ducha svatého) při čtení Písma svatého, které jediné obvykle považují za pramen křesťanské víry. Pokud by bylo pravdou, že učitelského úřadu katolické církve není třeba, neboť při četní Písma svatého mě Duch svatý chrání před jeho mylným chápáním, pak by z toho nutně vyplývalo, že učení nekatolíků by muselo být v podstatě shodné, neboť jeho  správnost by byla neomylně garantována Duchem svatým, což zjevně není pravda. Jediné, na čem se toiž nekatolíci zpravidla shodnou, je odmítání učení katolické církve, což je však shoda pouze negativní. Z toho usuzuji, že u nekatolíků jimi proklamovaný princip Sola scriptura cum testimonio Spiritus sancti prostě nefunguje. V Duchu svatém jakožto Bohu přece nemůže být žádný rozpor, jak je tedy možné, že existují evidentní rozpory ve věcech víry, které hlásají jednotliví stupenci tohoto principu nebo jejich skupiny?

     Proto mi zbývá jediné řešení, a to smířit se s tím, že Bůh ustanovil lidské autority, a to apoštoly a jejich nástupce v jednotě s nástupce sv. apoštola Petra pro neomylný výklad Písma svatého, z čehož pro mne vyplývá povinnost se těmto autoritám podřídit. Jistě, mohu mít a mám různé pochybnosti a odlišné vlastní názory, ale v konečné instatnci je pro mne směrodatné učení katolické církve ve věcech křesťanské víry a mravů. 

"Jak poznám ortodoxii od herezí?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 85 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 06:36:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ope, pokud je učení evangelia učením člověka, zanikne samo, tak jako všechno lidské. Pokud ale věřím, že Bible je Svaté Slovo Boží, tak Sola Scriptura, jenom Písmo je pravdivé a opodstatněné. Pět základných SOLA reformace je návratem k Bohu. Kdybys pochopil Luthera, pochopíš Augustína, pochopíš apoštola Pavla i Jakuba, syna Marie a Josefa, nevlastního bratra Pána Ježíše.



Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 17:59:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Bible je Svaté Slovo Boží, tak Sola Scriptura, jenom Písmo je pravdivé a opodstatněné."...


Bible je zajisté pravdivým Božím slovem, ale pro tebe je zatím jenom mrtvou knihou, protože tvoje uši ho zatím neslyší a smysl Božího slova nechápeš.


Pět základních "sola" je učením, příjemně lechtající sluch.

 (Neboť nastane čas, kdy nebudou snášet zdravé učení, ale budou si podle vlastních chutí shromažďovat učitele lechtající jejich sluch. - 2 Tim 4,3). To je tak všechno. Na naprosto logické argumenty v článku odpovídáš populistickou propagandou.



..."Kdybys pochopil Luthera, pochopíš Augustína, pochopíš apoštola Pavla i Jakuba, syna Marie a Josefa, nevlastního bratra Pána Ježíše."...

Co to je za divnou "argumentaci?"
To nejsi sám schopen nám vysvětlit podstatu problému (co máš vlastně na mysli, že Op "nechápe")? To v tom musíš být tajemný, jak hrad v Karpatech?


]


Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 06:56:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mezi nekatolíky počítáš i pravoslavné?

  Díky Bohu máme k dispozici zaznamenané učení proroků, Ježíše a apoštolů, takže nemusíme spekulovat nad tím, které učení je pravé a které heretické. V něm je také rozlišení těch, kteří přináší orthodoxii a které máme poslouchat a těch, kteří přináší hereze a kterých se máme velmi varovat.


  Tyhle otázky jsem si kdysi kladl také, ale jen do té doby, do které jsem trochu poznal učení a praxi křesťanů. Od té doby říkám takové heslo: "Dva křesťané ve dvou různých církvích mají k sobě ve svém učení obvykle blíže než dva římští katolíci, kteří vedle sebe sedí v lavici a každou neděli si podávají ruce". To, co se v ŘKC označuje slovem "jednota v rozmanitosti" to ten samý ŘK mimo ŘKC označí jako nejednotu.


  Křesťané jsou o učení zvyklí se bavit, a to hodně. Neustále poslouchají, vyprávějí a diskutují to, co jim Bůh z písma ukázal pro jejich život, co je pro ně důležité, jak se to jejich života dotklo. Navzájem tedy jeden o druhém vědí, co zrovna řeší a to i křížem krážem přes hranice církví a dokonce i denominací.

  Ve velkých lidových církvích tato praxe chybí. Lidé nesdílejí svojí víru a své zážitky, jen opakují vyznání víry předepsané a i když je jejich vynání víry jiné, tváří se, že ne. Nejsou zvyklí se bavit o tom, čemu věří, jen řeknou: "Moje víra je (římsko) katolická" nebo "Moje víra je evangelická" aniž by si uvědomovali, že to zdaleka tak není. Nikdy totiž nedošlo ke konfrontaci jejich víry s realitou.

  Tenhle efekt je vidět i zde na Granu: Z římských katolíků se tu o své víře sdílí jen asi jeden či dva lidé, a odpovídají na otázky. Ostatních dvacet mlčí, na otázky po jejich víře a učení neodpovídají a pokud ano, tak ve stylu: "Moje víra je (římsko)katolická".


  Rozdíl je také v prioritách.

  ŘK jsou jednotní v tom, co je jejich priorita a těch bodů není mnoho, jsou to jejich domyšlenky: Matka, papež, eucharistie, očistec, odpustky, sochy, obrazy. Jakmile někdo propaguje tyto věci, vnímají ho ŘK jako "jednotného" a jakmile je někdo proti kterékoliv z nich, vnímají ho ŘK jako "nejednotného" a "nepřítele". Stejně to mají adventisté se zdravou stravou, sobotou a zákonem a podobně. V jiných otázkách, než jsou pro dané učení důležité, klidně panuje rozmanitost (otázka přípustnosti homosexuality v církvi, otázka závaznosti písma svatého, otázka různých zjevení a podobně).



Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 18:41:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Díky Bohu máme k dispozici zaznamenané učení proroků, Ježíše a apoštolů, takže nemusíme spekulovat nad tím, které učení je pravé a které heretické. "...


Toníku
cožpak už vůbec nejsi schopen vnímat licoměrnost takových vyjádření? 


Nikdo zde přece nezpochybňuje učení zaznamenané v Písmu.

Rozdíly panují až ve výkladu smyslu jednotlivých míst.
Až zde se jednotlivé skupiny křesťanů,  "křesťanů,"  i  "takykřesťanů" začínají dělit a každý tvrdí něco jiného. 

Každý z nich rozumí řeči Písma jinak a každý se přitom dovolává svědectví Ducha svatého
.
Včetně tebe.

A nic zde nepomůže, že všichni mají k dispozici stejné texty zaznamenaného učení proroků, Ježíše a apoštolů - stejně spekulují. Samozřejmě každý "pravověrně," každý si hýčká tu svoji "neomylnou" herezi. A čím je omyl pohodlnější, snadnější, tím neodbytněji se člověka drží a ten není schopen ho opustit.





..."ŘK jsou jednotní v tom, co je jejich priorita"...

To je pravda. Naší prioritou je ovšem vztah ke Kristu, realizovaný v lásce k bližním.


]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 18:58:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Polehčující okolností je pro tebe oko fakt, že nevíš o čem mluvíš.  Hlavně že mluvíš :-)


]


Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 19:20:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano, ty vidíš jako polehčující okolnost prázdná slova, ze kterých jednou oko vydá 'počet'? Copak je nevíra v moc Boží k zlechčování? Sám Pán řekl, že Židé znají Písma, které mluví o Něm, ale jim to není dané poznat. Že to oko-vi není dané poznat, je zase jiné téma.


]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 20:02:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

To je pravda. Naší prioritou je ovšem vztah ke Kristu, realizovaný v lásce k bližním.


  Stando,

  cožpak už vůbec nejsi schopen vnímat licoměrnost takových vyjádření? 

  Kdyby to tak opravdu bylo a prioritou by byl vztah ke Kristu, realizovaný v lásce k bližním, proč byste se tak vztekali na každého římského katolíka či protestanta, který našel svůj vztah ke Kristu? Proč jim tolik oponujete, vymýšlíte kličky háčky, jak jim dokázat, že jejich vztah je jen iliuze či co?



Každý z nich rozumí řeči Písma jinak a každý se přitom dovolává svědectví Ducha svatého.
Včetně tebe.

  No, klasika. Opět od reálné diskuze na osobní útok, jako vždy. Docela by mne zajímalo, jestli bys tu našel jeden jediný můj příspěvek, ve kterém se dovolávám ohledně výkladů písma svědectví Ducha svatého. Já se tu často dovolávám určitých věcí, kdybys četl moje příspěvky, to co v nich je napsané a ne to, co si do nich domýšlíš, věděl bys, čeho se dovolávám.

  Co není skutečné nemůže být pravdivé.



Rozdíly panují až ve výkladu smyslu jednotlivých míst.
Až zde se jednotlivé skupiny křesťanů,  "křesťanů,"  i  "takykřesťanů" začínají dělit a každý tvrdí něco jiného. 

  No, to panují. Pokud má někdo potřebu si písmo vykládat, protože mu nesedí jelikož je pro něj křesťanské písmo svaté "učením, příjemně lechtající sluch", tak není divu, že si každý takový vykládá písmo po svém.

  My nemáme a nepřijímáme písmo proto, abychom si ho vykládali.

  Ale to už jsem ti vysvětloval.


]


Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 20:47:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."jak jim dokázat, že jejich vztah je jen iluze či co?"...


Když to ale skutečně je jen iluzí, pak je dobrým skutkem ji odhalit.
V diskusi máš přece stejné možnosti dokázat opak.
Když někdo žije v omylu, proč bych se na něho měl ještě vztekat?  Co nám to podsouváš za nesmysly? 





"Vykládat Písmo" - znamená konkrétní místo Písma chápat v určitém smyslu
.

A to děláme úplně každý bez výjimky. Já i ty. Nic osobního v tom proti tobě není.
Přesto, že díky Bohu máme k dispozici zaznamenané učení proroků, Ježíše a apoštolů, rozumíme stejnému textu různě.
Nic nám není platné, že ho máme zaznamenané úplně stejně. Zaznamenaný text ještě sám o sobě nestačí, je třeba z něj pravdivě pochopit obsah sdělení.



Mít text Písma vůbec ještě nezaručuje správné pochopení jeho smyslu. Proto Pán dal církvi učitele (Ef 4,11-12; 1 Kor 4,17), aby nás učili pravdivé zvěsti, správně také Písmu rozumět.

Tak to udělal i Kristus cestou do Emauz.
Učedníci jistě znali zaznamenané učení proroků - a k čemu jimto  bylo bez Kristova výkladu smyslu? 

A proto je licoměrné tvrzení, že mám text učení Ježíše a apoštolů a nepotřebuji výklad - jinými slovy říkáš, že nepotřebuji text pochopit také ve smyslu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 21:21:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, Bůh po nás nechce vykládat lidským duchem Slovo, které je Duch sám. Neumím to vysvětlit, ale Toník-cizinec to píše, jak to taky poznám. Dnes vyučuje Duch sám, protože Slovo je kompletní. Pohané, kteří se obrátili, neznali židovská Písma Starého zákona a potřebovali poznání. Bez Slova ti nemá Duch jako ukázat Pravdu. Berojští znali Písma a proto v nich poznávali, co jim Pavel káže.


]


Písmo svaté (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 23. březen 2012 @ 06:33:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výklad Písma svatého je určen Petrovi, kterému Pán Ježíš svěřil pasení beránků. Všechno je nápsáno v Písmu svatém a Duch svatý si neprotiřečí. Nemůže jednomu říct, že Petr je pastýřem beránků a druhému, že není. Výklad Písma svatého je svěřen pouze papežovi a magisteriu církve - oni drží v rukou sola Scriptura, ne heretici dalších staletí.


]


Re: Písmo svaté (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 23. březen 2012 @ 14:41:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč se podle apoštola Petra neřídíte? Není třeba vymýšlet stále nějaké novoty. Přečti si jeho epištoly a nečti katechizmus. Každá polopravda JE LEŽ.


]


Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 07:35:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poznáme to jedině tak, jak to poznávali věřící ve starověku.

Tedy tak, jako Berojští, kteří srovnávali vše, co apoštol Pavel řekl s Písmy. Tak, jako na sněmu v Jeruzalémě, kdy vše, co řekl Pavel, bylo srovnáno s prorockými Písmy.

Písmo je jediný spolehlivý zdroj poznání toho, co je ortodoxní a co je heretické.

Žel, Ope, učení a praxe katolické církve je pravý opakem všeho, co je v Písmu. V protestantismu existuje právě tak velké množství různých herezí.

Vy Ope, máte apoštolskou posloupnost založenou na lidech, kteří jsou nespolehliví. Vždyť apoštol Pavel sám řekl, že po jeho odchodu začnou učit dokonce i ti, které po 3 roky osobně vyučoval, hereze, jimiž se budou snažit učedníky obrátit po sobě a od Krista. Na tomto příkladě vidíme, jak "spolehlivé" je založit jakousi posloupnost na lidech. Vidíme to i na tzv. "církevních otcích."

Písmo naopak zjevuje, že ono samo je tou posloupností. Pavel řekl Timoteovi, že má věrně předávat dál Boží zjevení, které mu předal on. Že ho má střežit jako vzácný poklad.

Proto platí, že vše, co se není schopno srovnat s Písmy SZ a NZ, je heretické. A vše co je s nimi v souladu je ortodoxní.







Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 18:21:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Písmo je jediný spolehlivý zdroj poznání toho, co je ortodoxní a co je heretické."...


Ahoj Gregory.
Jsi na omylu, dávajíc za příklad Berojské.
Berojští vůbec neměli Písmo jako zdroj poznání o víře apoštolů.
To by všichni rabíni (dokonce všichni židé) podle tvé logiky nutně už museli být křesťany, protože všichni Písmo dobře znali.
Ale samotná znalost Písma jim nestačila k poznání Krista!


Také Berojští už přece dávno znali Písmo velmi dobře a nic se nedělo.
Kdyby bylo toto tvoje tvrzení pravdivé a Písmo skutečně bylo jediným zdrojem poznání o křesťanské víře, proč už všichni nebyli křesťany?



Bylo to docela jinak.
Musel přijít apoštol a hlásat evangelium, hlásat radostnou zvěst o Kristu. Pak mohli Berojští srovnávat učení apoštolů s Písmem. Písmo jim tedy nesloužilo jako zdroj poznání o Kristu (tímto zdrojem byla církev) - Písmo jim posloužilo k potvrzení toho, že to, co učí církev, je pravdivé a ve shodě s Písmem.



..."Proto platí, že vše, co se není schopno srovnat s Písmy SZ a NZ, je heretické. A vše co je s nimi v souladu je ortodoxní."...

Touto svojí poslední větou mi dáváš vlastně za pravdu. Písmo není jediným zdrojem poznání boha, ale slouží jako "etalon pravdivosti" pro porovnání správné víry.


]


Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 09:22:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že cestu k Bohu ukazuje kromě Bible i Církev, Tradice a především Bůh sám. Zároveň ale také věřím tomu že kdokoliv s dobrou vůlí a láskou k Bohu a bližnímu přistupuje sola k Písmu a tenhleten přístup opravdu poctivě dodržuje tak ho to k Bohu a do společenství všech ostatních kteří Boha uctívají stejně přivede. Horší je když Sola scripta někdo zneužívá a živému Bohu i lidem se uzavře.



Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 23. březen 2012 @ 07:15:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Poutnick,

a je podle tebe možné, aby Bible ukazovala cestu úplně jinak než Církev nebo tradice? Co když je Církev nebo tradice v rozporu s Biblí nebo jejím úplným opakem? Čemu dát přednost?


]


Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 09:57:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím opravit Tvou úvodní předpoklad - ne každý chce mít jistotu.
Dokonce mám za to, že potřeba jistoty je jistým znakem nevíry v evangelium. Zaštítit se před Bohem svu ortodoxií, dobrými skutky, správnou vírou atd. Zdá se mi, že všechny tyto "jistoty" nás staví do role zákoníků, neboli lidí, kteří mohou vznést před Bohem oprávněný nárok na jeho zaslíbení. To platí svým způsobem i o nároku na milosrdenství, kde spojením těchto dvou slov vzniká vlastně protimluv.
Pokud se soustředím na slovo víra, pak má pro mě diatratrálně odlišný význam než Tebou později použité slovo učení. Proto se mohu plně ztotožnit ve víře s lidmi, kteří jsou odlišně vyučeni. A naopak. Dokonce bych si troufnul napsat, že zatím co Boží duch ve víře sjednocuje, jakákoliv snaha toto působení podchytit a "uzákonit" rozděluje.
Přesto - a nebo právě proto - docházím ke stejnému závěru jako Ty, že Bůh ustanovil lidské autority pro výklad Písma svatého. Když tytéž autority ustanovil pro rozsouzení kánonu Písma, proč by je neustanovil pro výklad, že? Ale učení, výklad, je pro mě jen nádoba na uchování nejcenějšího obsahu - osobní víry v Ježíše Krista, kterou ve mně Bůh vzbudil svým Duchem.



Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 13:03:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je to tak jednoduché:

,,kresťania v 3-4. storočí rozpoznali že 27 kníh NZ je kánonom a pravidlom viery a od toho času všetko učenie v cirkvi treba posudzovať na základe týchto kníh...čo nie je v súlade s tým je heréza a blud...toto je pravá kresťanská tradícia....rímsky katolicizmus vo všetkom porušil túto kresťanskú tradíciu a pridáva ku kánonu svoju bludnú tradíciu ktorá je v protiklade s NZ...dokonca vo svojom blude sa neštíti vyhlásiť že nový zákon a tradícia je to isté a oboje treba rovnako ctiť...

všetky protestantské cirkvi v základe a v podstate hovoria tú istú pravdu, aj keď každá z nich má iné dôrazy...naproti tomu stojí Rím ktorý už nehlása Krista ale rituály ktoré ťa dovedú do neba (pardon očisca)...

ivanp



Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 14:59:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
,kresťania v 3-4. storočí rozpoznali že 27 kníh NZ je kánonom a pravidlom viery a od toho času všetko učenie v cirkvi treba posudzovať na základe týchto kníh...čo nie je v súlade s tým je heréza a blud...toto je pravá kresťanská tradícia
nezahmlievaj ivan, boli to katolici, ktori to rozpoznali, protestanti predsa vtedy este neexistovali. Takze uznavas, ze katolici, ktori rozpoznali, co je kanonom a pravidlom viery ,a je Bozim slovom v Biblii sa nemylili?

všetky protestantské cirkvi v základe a v podstate hovoria tú istú pravdu, aj keď každá z nich má iné dôrazy.
Opak je pravdou, protestantske cirkvi v mnohom nehlasaju tu istu pravdu a to iste ucenie.Dokonca hlasaju protikladne nauky, co je proti Biblii, kde je napisane, ze je jedno ucenie. Ako priklad-- ucenie o predurceni, o Eucharistii, atd.


]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 15:20:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nezahmlievaj ivan, boli to katolici, ktori to rozpoznali, protestanti predsa vtedy este neexistovali.

...presne tak...boli to katolíci ktorí rozpoznali že 27 hníh je smerodatných....a terajší rimania k 27 knihám pridali tradíciu....tak kto je heretik ?

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 16:59:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.presne tak...boli to katolíci ktorí rozpoznali že 27 hníh je smerodatných.
Takze uznavas, ze katolici vtedy urobili pravdive rozhodnutie podla Bozieho Ducha a nepomylili sa?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 17:23:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vtedy ano. 

Později už jen měnili to, co vtedy podle Ducha správně rozhodli.  


]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 23. březen 2012 @ 07:19:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betma,

katolíci to rozpoznali pouze částečně a špatně. Zařadili do Kánonu i deuterokanonické knihy, které pak zneužili jako základ různých bludných učení.

Ale deuterokanonické knihy není možné použít k formulaci učení.

Důkaz mého tvrzení - Pán Ježíš ani apoštolé ani žádný jiný autor Písem, necitovali z deuterokanonických knih ANI JEDNOU!!!


]


Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. březen 2012 @ 18:57:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Důkaz mého tvrzení - Pán Ježíš ani apoštolé ani žádný jiný autor Písem, necitovali z deuterokanonických knih ANI JEDNOU!!!"...


To vůbec není pravda.
Takové přání je u tebe sice otcem myšlenky, ale plyne z prosté nevědomosti - schází ti základní biblické vzdělání.


V Novém zákoně je prokazatelně přes třista odvolávek na septuagintu.
Dá se to doložit drobnými rozdíly mezi hebrejskými texty a septuagintou (septuaginta pak obsahuje i deuterokanonické knihy - pozn.).
Apoštolové, sám Ježíš i celá prvotní církev tedy prokazatelně pracovali právě se septuagintou
.





A apoštol Juda se ve své epištole odvolává i na apokryf (pseudoepigraf "Nanebevzatí Mojžíšovo"), který není dokonce ani v septuagintě!


(Ju 1,9)
Avšak ani archanděl Michael, když měl spor s ďáblem a přel se s ním o Mojžíšovo tělo, neodvážil se vynést potupný rozsudek, ale řekl: "Ztrestej tě Pán!"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 23. březen 2012 @ 23:11:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdar Oko,

tak mi jmenuj jediný citát z DT knih v NZ. Jsem jedno ucho...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 24. březen 2012 @ 14:19:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky jsem zvědavý, kam až jsou schopni zajít v manipulaci s Božím slovem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. březen 2012 @ 23:47:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už před dobou Ježíše Krista a jeho apoštolů řecky mluvící Židé používali Septuagintu naprosto běžně.
Mnozí Židé a proselyté, kteří se shromáždili v Jeruzalémě v den Letnic roku 33 n. l. pocházeli z oblasti Asie, z Egypta, Libye, Říma a Kréty — a ve všech těchto místech lidé mluvili řecky.


Měli bezpochyby ve zvyku číst Septuagintu. (Skutky 2:9–11)
V prvním století měl tedy tento překlad velký význam při rozšiřování dobré zprávy.


 

Když například učedník Štěpán mluvil s muži z Kyréné, Alexandrie, Kilikie a Asie, řekl: „Josef ... poslal a zavolal svého otce Jákoba a všechny své příbuzné z toho místa [Kanaánu] v počtu sedmdesáti pěti.“ (Skutky 6:8–10; 7:12–14)
Hebrejský text v 1. Mojžíšově ve 46. kapitole říká, že Josefových příbuzných bylo sedmdesát.

 Ale Septuaginta uvádí počet sedmdesát pět!
Štěpán tedy zjevně citoval ze Septuaginty. (1. Mojžíšova 46:20, 26, 27)




Apoštol Pavel při své druhé a třetí misionářské cestě procházel Malou Asií a Řeckem a kázal jak velkému množství pohanů, kteří se báli Boha, tak ‚Řekům, kteří Boha uctívali‘. (Skutky 13:16, 26; 17:4)
Tito lidé se už Boha báli a uctívali ho, protože se o něm již dříve dozvěděli ze Septuaginty. Když tedy Pavel kázal těmto řecky mluvícím lidem, často citoval nebo parafrázoval úseky z tohoto překladu. (1. Mojžíšova 22:18,  Galaťanům 3:8)
Křesťanská řecká písma obsahují celkem asi 890 citací a odkazů z Hebrejských písem a z toho je přímých citací asi 320. Většina z nich je založena na Septuagintě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 26. březen 2012 @ 15:02:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ty když cituješ z Písma, taky je to český překlad a ne originální jazyk. Otázka není, jestli to bylo hebrejsky, aramejsky, nebo řecky ze Septuaginty, ale že to pokaždé bylo to, co bylo v původních hebrejských spisech. Pokud Ježíš mluvil aramejsky, myslíš, že citoval řecky? Proč ty tady necituješ např.rusky? Alespoň si provětráme azbuku. Když je vám potřeba hádat se o slovíčka v Mt 16, je vám Ježíš mluvící aramejsky dobrý, když potřebujete Ježíše citujícího Septuagintu proč ne, že? Už jenom čekám Ježíše mluvícího latinsky, to by teprve bylo terno!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 26. březen 2012 @ 20:34:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy ještě jednou a "polopatě."


..."že to pokaždé bylo to, co bylo v původních hebrejských spisech."...


  Hebrejské spisy mají oproti sepruagintě (řecké) omezený kánon - ochuzený o deuterokanonické spisy.

V hebrejských spisech jsou uvedeny jiné počty, než v překladu septuaginty. Jsou zde drobné rozdíly, podle kterých lze poznat, že prvotní církev apoštolů používala septuagintu, tedy úplnou septuagintu se všemi jejími spisy - včetně deuterokanonických.




Zajímavé, že ti vůbec nevadí, že si apoštol Juda dovolil do Božího slova  "vpašovat"  také spis (nanebevzetí Mojžíšovo), který není dokonce ani v septuagintě a vůbec nepatří do žádného kánonu Bible.


]


Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 23. březen 2012 @ 16:47:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

     Proto mi zbývá jediné řešení, a to smířit se s tím, že Bůh ustanovil lidské autority, a to apoštoly a jejich nástupce v jednotě s nástupcem sv. apoštola Petra pro neomylný výklad Písma svatého, z čehož pro mne vyplývá povinnost se těmto autoritám podřídit.

Ak sú papeži nástupci ap.Petra,tak musíš rešpektovať všetky následovné bláznovstvá,ktoré týto diablovi
lokaji povymýšľali a ktoré su v zjavnom rozpore so Slovom Božím.

SEZNAM KACÍŘSTVÍ: 

Tato následující kacířství jsou odchylkami od skutečného Božího evangelia. Byla osvojena a stále udržována Římsko-katolickou církví v průběhu 1600 let. Ve skutečnosti jsou Římané kacíři minulých věků a ne ti lidé, které zabili, kvůli tomu, že se nepřizpůsobili těmto kacířstvím. Data, která jsou zmíněna níže, jsou v mnohých případech přibližná. Mnohá z těch kacířství byla běžná v dřívějších letech církve, ale až tehdy, když byla oficiálně uznána Církevním Koncilem a prohlášená papežem jako dogma víry, se stala pouty pro katolíky. Při reformaci v 16. století byla tato kacířství popřena, jako nemající nic společného s náboženstvím Ježíše, jak je mu vyučováno v Novém Zákoně. 

(1) Ze všech lidmi vymyšlených učení, která jsou v rozporu s Biblí a která praktikuje Římsko-katolická církev, jsou nejstarší modlitby za mrtvé a znaky kříže. Oboje začalo po roce 300 po Kristu. 
(2) Voskové svíce byly církvi představeny po roce 320 po Kristu. 
(3) Uctívání andělů a zemřelých svatých začalo po roce 375 po Kristu. 
(4) Mše jako denní oslava byla osvojena v roce 394 po Kristu. 
(5) Uctívání Marie, matky Ježíše, a používání termínu Matka Boží, který se vztahuje rovněž na ni mělo původ v Efezské radě v roce 431 po Kristu. 
(6) Kněží se začali oblékat rozdílně od laiků v roce 500 po Kristu. 
(7) Nauka o očistci byla ustanovena Gregorym v roce 593 po Kristu. 
(8) Latina jako jazyk modlitby a uctívání v církvi byla také zavedena papežem Gregorym I. v roce 600 po Kristu. 
(9) Bible učí, že se modlíme pouze k Bohu (Jan 16:23-26). Jednoduché církevní modlitby nebyly nikdy namířeny k Marii ani k zemřelým svatým. Toto se začalo používat v Římské církvi okolo 600 let po Kristu. 
(10) Papežství je pohanského původu. Název papeže nebo všestranného biskupa byl poprvé dán biskupovi v Římě zlým císařem Phocasem v roce 610 po Kristu. Ježíš neustanovil Petra do vedení apoštolů a výslovně zakázal takový nápad (L 22:24-26; Ef l:22,33; Ko 1:18; 1 K 3:11). 
(11) Líbání papežových nohou začalo v roce 709 po Kristu. Líbání nohou císařů bylo pohanským zvykem. Slovo Boží zakazuje takovéto chování. (Sk 10:25,26; Zj 19:10; 22:9). 
(12) Dočasná moc papežů začala v roce 750 po Kristu. Ježíš výslovně zakázal takovéto věci a On sám odmítl světské kralování (Mt 4:8,9; 20:25,26; Jan 18:36) 
(13) Uctívání kříže, obrazů a relikvií (ostatky mrtvé osoby) bylo povoleno v roce 788 po Kristu. V Bibli se toto nazývá modlářstvím a několikrát je to odsouzeno (Ex 20.2-6; Dt 27:15; Žalm 115; Ř 2:22; 1 K 8). 
(14) Svěcená voda smíchaná se špetkou soli a požehnaná knězem byla ustanovena v roce 850 po Kristu. 
(15) Uctívání svatého Josefa začalo v roce 890 po Kristu. 
(16) Křest zvonů byl ustaven papežem Janem XIV. v roce 965 po Kristu. 
(17) Kanonizace zemřelých svatých - poprvé papežem Janem XV., v r. 995 po Kristu. V Bibli je každý věřící a každý následovník Ježiše nazýván svatým. (Ř 1:7; 1 K 1:2) 
(18) Páteční půsty a Svátek Půstu byly založeny v roce 998 po Kristu, kdy papežové určili, že se budou jíst jen ryby. 
(19) Mše byla postupně vyvinuta jako oběť a účast na ní byla povinná od 11. století po Kristu. Evangelium nás učí, že Kristova oběť byla nabídnuta jednou provždy a za všechny a nemá se už opakovat, ale jen připomínat při Večeři Páně. (1 K 11; Žd 7:27; 9:26-28; 10:10-14). 
(20) Kněžský celibát byl nařízen papežem Hildebrandem a Bonifácem VII. v r. 1079 po Kristu. Ježíš, ani žádný z apoštolů nezaložili takový řád. Naopak Sv. Petr byl ženatým mužem (Mt 8:14-15) a Sv. , Pavel říká, že biskupové by měli mít ženu a děti ( 1 Tm 3:2-5,12; Tt 1 ) 
(21) Růženec nebo modlitební korálky byly představeny mužem, který se jmenoval Petr Hermit a to v roce 1090 po Kristu. Bylo to napodobením praktik hinduistů a mohamedánů. Počítání modliteb je pohanskou praktikou a je Kristem výslovně odsouzena (Mt 6:5-13). 
(22) Inkvizice kacířů byla založena radou ve Veroně v roce 1184 po Kristu. Ježíš nikdy nevyučoval používání násilí k rozšíření jeho náboženství (Mt 5, 10). 
(23) Prodej odpustků, který byl běžně viděn jako zakoupení si odpuštění a svolení k páchání hříchů, začal v roce 1190 po Kristu. Křesťanské náboženství, jak je vyučováno v evangeliu, takové provozování odsuzuje. A na protest proti takovémuto provozování vyvstala protestantská reformace v 16. století. 
(24) Dogma přepodstatnění bylo prohlášeno papežem Innocentem III. v r. 1315 po Kristu. V této nauce kněz předstírá představení každodenního zázraku tím, že přemění oplatek v tělo Kristovo a pak předstírá, v přítomnosti svých lidí na mši, že Jej jí živého. Evangelium odsuzuje takovy nesmysl, vždyť Večeře Páně je jednoduše připomínka oběti Krista. (L 22:19,20; Jan 6:35; 1K 11:26). 
(25) Vyznávání hříchů kněžím alespoň jednou do roka bylo založeno papežem Innocentem III. na Lateranském Koncilu v r. 1215 po Kristu. Evangelium nám přikazuje vyznávat naše hříchy přímo Bohu (žalm 51; Iz 1:18; L 7:48; 15:21; 1 Jan 1:8,9). 
(26) Vzývání oplatku (hostie), bylo vymyšleno papežem Honoriusem v roce 1220 po Kristu. Takže Římská církev uctívá boha vytvořeného rukama. To je jasným modlářstvím a je to v naprostém protikladu s duchem evangelia (Jan 4:24). 
(27) Pro obyčejné lidi ze shromáždění byla Bible zakázána a umístěna do Rejstříku zakázaných knih v r. 1229 Koncilem v Toledu. Ježíš a apoštolé nařizovali, aby Písma byla čtena všemi (J 5:39, 1. Tm 3:15-17). 
(28) Kápě byla vymyšlena Šimonem Stockem, anglickým mnichem, v r. 1287 po Kristu. Je to kus hnědé látky s obrazem Panny, mělo to obsahovat nadpřirozenou ctnost, aby ochraňovala ty, kteří ji nosí na holém těle, od všeho nebezpečí. Je to fetiše. 
(29) Římská Církev zakázala pohár obyčejným lidem ze společenství na Koncilu v Konstanci v r. 1414 po Kristu. Evangelium přikazuje všem Křesťanům, aby oslavovali Večeři Páně chlebem a vínem (Mt 26:27, 1 K 11:26-29). . 
(30) Nauka o očistci byla prohlášena za dogma víry Koncilem ve Florencii v r. 1439 po Kristu. V Bibli není ani jedno slovo, které by učilo o očistci kněží: Krev Ježíše Krista nás očišťuje od hříchů. 
( 1 J 1:7-9. 2:1-2, Jan 5:24, Ř 8:10, Zj 1:5, Ef 1:7). 
(31) Nauka o Sedmi Svátostech byla založena v r. 1439 po Kristu Evangelium říká, že Kristus ustanovil pouze dvě svatosti - Křest a Večeři Páně (Mt 28:19, 26:26-28). 
(32) Ave Maria nebo přidání části poslední poloviny bylo uděláno v r. 1508 po Kristu. Bylo to dokončeno 50 let poté a nakonec osvědčeno Papežem Sixtem V. na konci 16.st. 
(33) Koncil v Trentu z r. 1545 po Kristu prohlásil, že tradice je rovnocenou autoritou jako Bible. Tradice znamená lidské vyučování. Farizeové věřili tomu samému a Ježíš je příkře odsoudil, že lidskými tradicemi zrušili přikázání Boží (Mk 7:7-13, Ko 2:8, Zj 22:18). 
(34) Šest apokryfických knih bylo přidáno k Bibli Koncilem v Trentu v r. 1546 po Kristu. Je to v protikladu s Biblí (Zj 22:18.19). 
(35) Vyznání víry Papeže Pia IV. bylo vystaveno jako oficiální vyznání víry katolíků v r. 1560 po Kristu. Skutečný křesťan zůstane u Svatých Písem jako u svého vyznání víry. A odtud je jejich vyznání víry o 1 500 let starší než vyznání římských katolíků (Ga 1:8, Zj 22:18-19, 2 Tm 2:15, 3:15-17). 
(36) Neposkvrněná představa Panny Marie byla prohlášena Papežem Piem IX. v r. 1854 po Kristu. Evangelium prohlašuje, že všichni lidé, s jedinou výjimkou Krista, jsou hříšníky. I Marie sama měla potřebu Spasitele (Ř 3:23, 5:12, Ž 51:5, L 1:30, 46-47). 
(37) V r. 1870 po Kristu Papež Pius IX. vyhlásil dogma neomylnosti Katolické církve. 
(38) Papež Pius X. odsoudil v r. 1907, společně s "modernismem", všechny výzkumy moderní vědy, které nepotvrzovaly církev. Pius XI. udělal stejnou věc v souhrnu v r. 1864 po Kristu. 
(39) V r. 1930 Pius XI odsoudil veřejné školy. 
(40) V r. 1931 ten stejný Papež Pius XI. znovu upevnil doktrínu o tom, že Marie je "Matkou Boží." Tato doktrína byla poprvé založena Koncilem v Efezu v r. 431 po Kristu. Je to kacířství, které je v protikladu s vlastními slovy Marie (L 1:46-49). 

Jaký bude další výmysl Římské Církve? Katolíci říkají, že se jejich církev nikdy nemění, ale zatím nedělá nic jiného, než že si vymýšlí nové doktríny, které jsou proti Bibli a provozuje obřady a ceremonie, které jsou celé převzaty od pohanů. Při nejmenším 95% obřadů a ceremonií Římské Církve jsou pohanského původu. 

Kardinál Newman ve své knize "Rozvoj křesťanského náboženství" přiznává, že "Chrámy, kadidla, oleje, lampy, volené oběti, svěcená voda, svátky a období oddání, průvody, požehnání polí, kněžská roucha, ostříhání hlavy (kněží, mnichů a jeptišek), obrazy jsou všechny pohanského původu." Ať některé upřímné srdce najde Písmo na výše zmíněné praktiky a uvidí, že Římanství není biblické. Výše zmíněny chronologický přehled lidských smyšlenek vyvrací prohlášení knězů Římské církve o tom, že jejich náboženství bylo učeno Kristem a a že papežové byli věrnými ochraniteli tohoto náboženství. 

Vladimír



Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. březen 2012 @ 19:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec!


Když budeš mít příště potřebu se vyblít, zkus použít doma záchod!



S blbem člověk přece jen asi nikdy nedojde konce kraje.


..."Kardinál Newman ve své knize "Rozvoj křesťanského náboženství" přiznává, že "Chrámy, kadidla, oleje, lampy, volené oběti, svěcená voda, svátky a období oddání, průvody, požehnání polí, kněžská roucha, ostříhání hlavy (kněží, mnichů a jeptišek), obrazy jsou všechny pohanského původu."".


Četl jsi tu Newmanovu knihu?
Proč plácáš takové nesmysly? To by musela být i celá bible pohanského původu. Stačí si ji otevřít.


Výraz kadidlo - se v bibli vyskytuje 69x

chrám - se v bibli vyskytuje 106x

olej - se v bibli vyskytuje 119x

lampa - se v bibli vyskytuje 18x




]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 24. březen 2012 @ 16:45:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Oko vy máte od jezuitov predpísané štyri nučenia ako bojovať proti protestantom 

1. Zpochybnění argumentů o popsaném zlu, které napáchal římskokatolický spolek nebo alespoň jejich rozmělnění a zlehčení, jsou-li nezpochybnitelné.
2. Přenášení viny za spáchané zlo z římskokatolického spolku na oběť tohoto zla.
3. Poukázání na to, že jiní konali stejné, ba dokonce ještě větší zlo, ve srovnání s nímž římskokatolický spolek zase až tolik neprovedl, takže ve srovnání s jinými z toho vlastně vychází římskokatolický spolek docela dobře.
4. Závěrem se autor, který píše o zlu páchaném římskokatoilciký spolkem, řádně očerní jako amorální ignorant, satanista a nevímco ještě.

Ty si vo svojom komentári použil proti mne bod č.4 a bod č.1
A tie tvoje počty čo si predviedol,  ty si skutočný génius. Mali by ťa vyhlásiť za svetého.



]


Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. březen 2012 @ 23:51:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A tie tvoje počty čo si predviedol,  ty si skutočný génius. Mali by ťa vyhlásiť za svetého"...


Můžeš si ověřit správnost mých tvrzení v konkordanci. Ať je z tebe také svatý génius.

Proč nemluvíš k tématu a jen osočuješ?


]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. březen 2012 @ 08:36:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyskytují Oko,

to máš pravdu,

ale jsou spojeny se Zákonem a nikoli s Církví. V Církvi se z toho používá pouze olej k pomazání nemocných (Jakub). Nic víc. Ani chrám ani lampy ani oltáře a žádné jiné pomůcky.

Z fyzických věcí je to jen Písmo, chléb a víno, olej, pokrývka hlavy pro ženy, voda křtu. Toť vše. A lampu tam mají pouze za účelem svícení.

A do chrámu chodili apoštolé a věřící v Jeruzalémě proto, že zpočátku byli na tom tak, jako mnozí v křesťantvu dnes - že uznávali spravedlnost z víry a současně i Zákon a proto chodili do chrámu a byli stále pod Zákonem. Teprve apoštol Pavel dostal potřebná zjevení, aby ukázal věřícím ze Židů, že v Kristu zemřeliZákonu a tím je Kristus KONEC Zákona, jako prostředku k ospravedlnění.


]


Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 23. březen 2012 @ 20:17:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skvělý přehled. Díky, rudinče!


]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Starkey v Pátek, 23. březen 2012 @ 20:29:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je na tom skvělého? Tobě jako křesťanovi nevadí, že jsou to lži?


]


Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 24. březen 2012 @ 23:11:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Starkey, myslím že účel GS je jednoduchý za ukazovat si na katolíky jací jsou to pohané, modlo služebníci, lháři. Jak se toho je celkem jedno? Smělé se může použivát to, čemu nevěří, různé lži, polopravdy, urážky, osočování, že o stojí jen o lidské výmysly, atd.

Gojim již tady špínu nehází, proto někteří asi cítí větší potřebu tu špínu na katolíky si chodit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. březen 2012 @ 11:11:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Apoštol jednou napsal:

Nemylte se, Bohu se nikdo nebude vysmívat. Co člověk zaseje, to také sklidí. Kdo zasévá pro své tělo, z těla sklidí zkázu; kdo zasévá pro Ducha, z Ducha sklidí život věčný.

  ŘKC teď sklízí to, co staletí sama zasívala, hojnou úrodu. To, co dělala křesťanům a jiným, teď sklízí od protestantů a od světa. Ostatně, lidé ze ŘKC zasívají lži a urážky i nadále (viz Martino, Betma, Jaela a další) takže je to vzájemné.

  Jak to napsala betma: Když člověka odmala vyučují nenávisti, xenofobii, rasismu, náboženské nesnášenlivosti, lze se jen těžko tohoto prizmatu zbavit. A římští katolíci a protestanté holt tohle dědictví mají a sklízí jeho ovoce.

 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 26. březen 2012 @ 20:36:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."ŘKC teď sklízí to, co staletí sama zasívala"...


I ty máš na veškeré činnosti ŘKC svůj (dvacetiletý) podíl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. březen 2012 @ 21:38:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jistě. Uznávám. Díky za přípomínku. Občas tu o tom i píšu.

  Za ten podíl na ŘKC mohu říci jenom: Protestanté (židé, pravoslavní) odpusťte mi můj podíl. Mrzí mne, cokoliv jsem o vás řekl či si myslel aniž bych o vás cokoliv věděl kromě pomluv, které mne učili.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 28. březen 2012 @ 21:05:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."aniž bych o vás cokoliv věděl kromě pomluv, které mne učili"...


A kde jsi byl?

My se v ŘKC modlíme za jednotu všech křesťanů a modlíme se i za židy, aby se obrátili a stali se také křesťany..
Nemáme žádný důvod je nějak pomlouvat.


Tak kdo konkrétně tě učil nějaké pomluvy o protestantech, pravoslavných nebo o židech?


Toníku.
křivé svědectví je věcí hodně závažnou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. březen 2012 @ 21:30:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Určitě je to hodně závažné. Však se stačí podívat na pogromy minulosti, které z těch pomluv vycházely.

  Ty pomluvy mne učil zřejmě někdo, kdo stejné pomluvy učil lidi s nickem oko, betma, jaela, martino a další.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2012 @ 14:44:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud někdo dělal pogromy, byl špatným křesťanem.



Nic takového katolická církev neučí a nikdy neučila - vždy však učila lásce k bližnímu, dokonce i k nepřátelům.


Takkže přes všechny vytáčky - pořád zůstáváš v rovině křivého svědectví.


Alespoň že nepatříš mezi ty, co o cobě tvrdí, že už nehřeší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. duben 2012 @ 20:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Pokud někdo dělal pogromy, nebyl vůbec křesťanem.

 

  Katolická církev samozřejmě neučí nenávisti, podle toho se také snadno pozná. Proto také ti, co učí nenávisti proti židům, pravoslavným, evangelíkům a dalším skupinám lidí nejsou a nikdy nebyli církev.




]


Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. březen 2012 @ 00:01:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nevím, ope, jestli jsi svůj článek psal už jako hotový názor, který nehodláš měnit?
Něco málo jsem k tématu napsal pod článkem o Duchu svatém, ve kterém ses ptal
jak poznat jeho působení. Ale asi jsem to napsal moc přímo, podobenství je někdy lepší.

  Protože tyhle věci jsou hodně podobné, jako v reálném světě.


  Když třeba má člověk počítač, tak jsou na něm různé typy souborů: .pdf, .doc, .jpg,
.flv, ... Když člověk klikne na některé typy souborů, "nic se neděje", není možné je přečíst
a objeví se varování že cosi v počítači chybí. Je to proto, že existuje jeden speciální typ
souboru, .exe, na který když se klikne, tak se vždy něco děje.

  To exe je od slova "execute" a znamená "spustit, provádět, dít se, jednat". Každý jiný
typ souboru než tento prováděcí má pak přiřazen svůj .exe soubor a bez daného exe jej
pak není možné přečíst. Bez .exe je to jen zbytečná změť znaků, jejichž vazby chápe snad
jen programátor, který to vymýšlel, a pár exotů okolo.

  Stejná exousia pak patří v křesťanství k písmu svatému.


  Hodně podobné je to v reálném světě když je potřeba konat nějaká práce.

  Řekněme, že člověk potřebuje udělat pořádnou díru někde v tvrdé skále - třeba aby připravil
a vyrovnal terén pro nějakou Cestu.

  V reálném světě existuje látka, které se říká Dynamit. Té stačí celkem malé množství a malinký
plamínek, jen drobný podnět, a ona vykoná velikánskou práci.

  Když si člověk vezme na pomoc pozlacený kus dřeva (nebo kamene, keramiky či v poslední době
plastu) v podobě stvoření na zemi či na nebi, natřený křiklavými barvami, tak ten takovou práci
odvést nedokáže.

  A když stejnou práci jako dynamit dělá člověk rukama a krumpáčem, fakt fest se nadře. Navíc jsou
na světě tak tvrdí kameni, se kterými člověk s krumpáčem pranic nezmůže.

  A stejný dynamit pak patří v křesťanství k životu člověka.

  A tam, kde je dynamit, je správný výklad Slova.


Boha je třeba poslouchat více než lidi. Bůh našich otců probudil z mrtvých Ježíše, kterého jste
vy pověsili na dřevo a zabili; toho Bůh jako vůdce a zachránce vyvýšil na svou pravici, aby dal
Izraeli pokání a odpuštění hříchů.
My jsme svědkové těchto slov, i Duch Svatý, kterého Bůh dal
těm, kdo ho poslouchají.




Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. březen 2012 @ 00:04:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  P.S. To "Execute" taky znamená "Dovést záměr zákonodárce do reality". Ale to už by byl ten příspěvek moc dlouhý, i tak je ho dost.


]


Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. březen 2012 @ 23:38:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." V reálném světě existuje látka, které se říká Dynamit. Té stačí celkem malé množství a malinký
plamínek
, jen drobný podnět, a ona vykoná velikánskou práci.

  Když si člověk vezme na pomoc pozlacený kus dřeva (nebo kamene, keramiky či v poslední době
plastu) v podobě stvoření na zemi či na nebi, natřený křiklavými barvami, tak ten takovou práci
odvést nedokáže
. "...



Pleteš v případě dynamitu  - žádný plamínek s ním totiž ještě vůbec nic neudělá.
Aby dynamit skutečně vybuchl, potřebuje značný tlakový ráz, který nezpůsobí žádný plamínek, ale rozbuška, která vybuchne uvnitř dynamitu. Až pak vybuchne také nitroglycerin, který je v dynamitu obsažen.



Pleteš se také v případě křesťany používaných předmětů osobní zbožnosti - svátostin.
Přečti si znovu o účincích Pavlových šátků a zástěr, které (použity s vírou) uzdravovaly - tyto hmotné předměty se Boží mocí staly nositely neviditelného Božího požehnání.


]


Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. březen 2012 @ 10:23:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Máš velmi vzácný dar, oko.

  Zcela minout podstatu psaného textu a chytit se nějaké blbiny, která tě zaujme.

  I když tak vzácný dar to tam u vás nebude.

 


]


Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2012 @ 14:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podstatou je, že žádný "dynamit" ti nemůže dát správný výklad Písma. To je virtuální svět, kde věříš, čemu se ti zachce a dokážeš si to i zdůvodnit.

Správný výklad Písma ti může poskytnout jen apoštolská tradice katolické církve - tato kolektivní paměť křesťanů, střežená Duchem svatým.



Já nevím, zda Pavlovy šátky a zástěry byly nějak zlacené (asi těžko) - ale byly to obyčejné hmotné předměty (o podobných výše tvrdíš, že jsou zcela k ničemu), které dokázaly (použity s vírou) být nositeli neviditelného Božího požehnání.

Jsi to tedy ty, kdo se chytá naprosto nedůležité blbiny (zda je něco pozlacené nebo není) a pomíjí přitom věc hlavní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 01. duben 2012 @ 15:45:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak promluvil ten, kdo nezná Boha, jsa Boží odpůrce, který neví, co píše, a je nerozumící tomu, co mu píší ostatní! Blbiny? - to je slabé a skutečnost nevystihující slovo. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2012 @ 18:32:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I jdi ty brepto!    :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 01. duben 2012 @ 18:40:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lepší je být brepta než lhář!:-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak poznám ortodoxii od herezí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. duben 2012 @ 20:50:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, promiň za moji invektivu.

  Ten můj příspěvek nebyl určen tobě, ale byl určen opovi. Není divu, že jsi ho nepochopil a ve tvém stavu bych ti marně vysvětloval, o čem je. U opa předpokládám z toho co psal dobrou znalost řečtiny a slušnou znalost angličtiny a předpokládám, že příspěvek pochopil.


  Pokud jde o tvůj příspěvek, tak znám velmi dobře realitu hmotných předmětů v ŘKC, znám i písmo svaté a pochopil jsem hmotné předměty velmi dobře. Díky Bohu.


]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy