Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 623 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563639
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Daniel Raus: Holešovská změna politiky
Vloženo Čtvrtek, 22. březen 2012 @ 11:27:27 CET Vložil: Stepan

Společnost poslal Nepřihlášený

Takzvaná Holešovská výzva ukázala v tomto týdnu svoji životaschopnost. Na mnoha místech republiky vytáhla do ulic tisíce nespokojených občanů a v Praze zorganizovala pochod na televizi. Její vize zatím není úplně zřejmá, odvíjí se spíš od líbivých hesel, než od jasného programu. Přesto se apel nemůže brát na lehkou váhu.

Nespokojenost Čechů s Čechy roste. Už to není jenom pověstná „blbá nálada“, jako v devadesátých letech. Nastupují lidé, kteří chtějí změnu. Stávající systém buď odmítají, nebo žádají radikální očistu. Vodou na mlýn je jim neblahý trend, kdy je všechno dražší a často navíc méně kvalitní. Ruku na srdce: když jezdí Češi nakupovat vejce do Němec, něco tady nehraje.

Objevily se průzkumy, podle kterých by čtvrtině našich občanů nevadila vláda silné ruky, a vlastně je jim jedno v jakém režimu žijí. I ten předlistopadový jim připadá lepší, než to, co máme teď. S mírnou arogancí by se dalo odpovědět doporučením, aby se tedy kvapně přestěhovali do Severní Koreje, jinak ani tam už předlistopadový režim nemusí chytit. Na cestu je dobré vzít pořádný krajíc chleba se sádlem.

Jenomže tady nejde o vtipné urážky, ale o docela vážný stav společnosti. Bez komunistického znárodnění by nebylo postkomunistické privatizace, přesto ale nadpoloviční většina občanů žehrá na fungování zdejší demokracie. Současný systém si pochvaluje pouhých 15 % lidí. A co je horší, v těchto náladách nejsme sami. Evropu obchází strašidlo rozhořčených, kteří zatím nevědí, co chtějí, ale svět kolem nich se jim zdá být hodně nespravedlivý. Musí podle nich nastat změna, ale jaká?

Svoboda totiž vede k blahobytu, ale současně poskytuje prostor pochybnému konání. Takže Masaryk se otáčí v hrobě se svým „nebát se a nekrást“ a my najdeme v novinách každé ráno nějakou novou korupční kauzu. Na druhé straně nebyla naše svoboda nikdy tak pevná, jako teď. Chyba tedy asi nebude v systému. Věci je třeba měnit zevnitř.

Protestní pochody jsou důležité, ale skutečná změna politiky nastane, až budeme my Češi ochotni vstupovat do zdejších partají, budovat jejich základny a vytvářet síta, přes která se daleko hůř budou dostávat nahoru nejrůznější lumpové a kořistníci. Naše nechuť k politické angažovanosti je možná poslední dědictví temné éry totality.

Na vlnách Radiožurnálu v to doufá Daniel Raus.

Zdroj: www.nabozenstvi.com


Podobná témata

Společnost

"Daniel Raus: Holešovská změna politiky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Daniel Raus: Holešovská změna politiky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 23. březen 2012 @ 08:37:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lepší a úžinnější než výzvy, protesty a síta v politických stranách je osobní obrácení a návrat k Bohu, k bližnímu a k Církvi.



I apoštol Pavel se bránil jako římský občan (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 23. březen 2012 @ 10:18:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I apoštol Pavel se bránil jako římský občan, což neznamená, že se nemáme modlit, za panovníka a ty, kteří nám vládnou, aby je Bůh při zdravém rozumu zachovati ráčil. Jestli člověk schvaluje hřích nebo k němu mlčí, tak sám je za něj zodpovědný před Pánem Ježíšem.



Re: I apoštol Pavel se bránil jako římský občan (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 23. březen 2012 @ 10:54:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaké tu jsou systémy, není na nás je měnit, protože přeci Bůh vládnoucí moci schvaluje či používá jako své služebníky. Když tyto vlády překročí tuto autoritu, kterou jim dal Bůh, tak ponesou odpovědnost, ale ne před občany, ale před Bohem. Do té doby, sice lidé se budou bouřit, v čemž vidím splňování proroctví, tuším veliká socha a její nohy železo s hlínou, tady vidíme, že se to bude vždy křížit vlády a občané, ne? Proto všechny takové snahy nebo výzvy skončí tím, že to nikomu nic moc nepřinese, naopak. Ale pokoj je v Kristu ne v lidských výzvách. Ano, Pavel se odvolával na Řím, ale řešil jejich například sociální nebo politické problémy, ne?! Ale věděl, když se bude odvolávat na své občanství, že ho to taky podle proroctví, pošle až k císaři, ale že ho to ochrání ze spár Židů, kteří ho chtěli zabít, ne?


]


Hříchy (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 23. březen 2012 @ 11:08:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě spíš zajímá, kdy já se nemám podílet na hříchu jiného nebo schvalovat hřích jiného. Když nevím, přečtu si Písmo svaté a zeptám se, co by udělal Pán Ježíš. V případě, že bych si nevěděla rady se slovy Písma svatého, což je sola Scriptura - kde je ovšem jasně všechno napsáno, tak je tu Petr, který pase beránky a má učitelský úřad církve. Učitelský úřad církve - to znamená, že i na internetu, když nerozumíte si můžete přečíst encykliky, které řeší různé situace v života společnosti a nemusím si sama dělat výklad Danielova proroctví. Byly doby, kdy i adventisté byli stateční.


]


Re: Hříchy (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 23. březen 2012 @ 12:14:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byl snad Petr, jediný pastýř? Já přesto raději přijímám rady od pastýře-Pána.


]


Jediný pastýř Petr (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pátek, 23. březen 2012 @ 13:29:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediný Petr dostal klíče a jediný Petr je skála. Pán Ježíš nás vybízí k jednotě a neříká, abysme se návzájem nenáviděli. Mluví o lásce.


]


Re: Jediný pastýř Petr (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 24. březen 2012 @ 00:11:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je dobré vědět, že jediný Petr dostal klíče. Někteří tuhle informaci neznají.

  Taky je dobré vědět, že Petr není Bůh. Někteří tuhle informaci neznají.


]


Re: Re: Jediný pastýř Petr (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 24. březen 2012 @ 14:14:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))) 

Taky je dobré vědět, že ten, kdo volá po jednotě v uctívání stvoření a ne Stvořitele, není křesťan, ale modlář. 


]


Willy vysvětluje, kdo je modlář je modlář (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 24. březen 2012 @ 14:38:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • :-))))) 

    Taky je dobré vědět, že ten, kdo volá po jednotě v uctívání stvoření a ne Stvořitele, není křesťan, ale modlář. 

    x
  • x
  • Willy to myslíte vážně?

  • Jan  17:21     |  aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal.
  • Jan  17:22     |  Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno –


]


Willy nebo Ferra to je jedno (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 24. březen 2012 @ 14:42:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava, komentář je pro Ferru ne pro Willlyho


]


Re: Willy nebo Ferra to je jedno (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 24. březen 2012 @ 14:57:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluvíš o jednotě ve "Skále" Petrovi, čili Benediktovi. Tak to přejdi na jiný server - mezi modláře.

 Tady jsi špatně - na křesťanském poli! 


]


Sola Scriptura (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 24. březen 2012 @ 15:01:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sola Scriptura - slova Pána Ježíše jsou jasná.


]


Re: Sola Scriptura (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 24. březen 2012 @ 18:57:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až odpovíš, tak napiš. 


]


Re: Willy vysvětluje, kdo je modlář je modlář (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Úterý, 29. květen 2012 @ 23:45:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednota není jedna osoba, ale stejné smýšlení a jednání v množině osob či osobností! Kdo v těch textech nevidí info o tom, že JK a Otec jsou dvě osoby, které nejsou jedna osoba, tak pak už nevím, co by takovému jedinci mohlo pomoci.


]


Re: Daniel Raus: Holešovská změna politiky (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 24. březen 2012 @ 07:51:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady chybí výchova národa. Za totality žili lidé skromněji a nebyly také velké sociální rozdíly. I ti největší soudruzi nebyli takoví zloději jako ti dnešní. Byla větší bezpečnost, vyšší úroveň školství, každý musel mít práci, nebyli bezdomovci, Romové museli pracovat a  nebyli milionáři z podvodů…Bylo plno chyb a nedostatků, ale dalo se slušně žít.


Dnes máme svobodu, ze které těží lumpové. Nevyplatí se být poctivý a slušný. Lidi jsme vychovali k nespokojenosti. Chtějí žít jak třeba ve Švýcarsku, ale ponechat si pořádek a pracovní život český. Strašně jsme rozmazlení a nevděční.

Mně se dnešní doba prostě nelíbí a pořád v ní nevidím více pozitiv než negativ. Mám někdy pocit, že tahle demokracie ohrozila i moji víru a pohled na věřící. Dříve mne nenapadlo, že by věřící mohli být křiváci.

A prezident Havel pro mne přestal být velice brzy nějakou autoritou. Vidím v něm jen populistu, kterému šlo o vlastní slávu. Kritizoval, ale neukázal, jak žít dál. Ochránci lidských práv se zaměřili na ochranu těch, kteří práva porušují, a obyčejný občan, který řádně pracuje  a platí daně je nezajímá.

Paneláky jsou „ králíkárny“, ale ty králíkárny dnes stojí tolik korun, že se rodina zadluží na celý život. Propustil spoustu kriminálníků a ohrozil tím  občany Omlouval se Němcům,  ale proč ? Asi spíše za to, aby se jim zavděčil za finanční podporu, kterou od nich měl. Jiní také bojovali proti režimu a neměli žádnou podporu a protekci jako on. Prostě hrstka vyvolených je nyní glorifikována.a na skutečné hrdiny se zapomene.


Nyní tu máme rozmazlenou generaci. Lidé se navykli mít se dobře za málo peněz. Na jedné straně plýtvání a na druhé straně nedostatek. Řada lidí nepochopí, že hospodářství je zničené a stát nemá peníze. Pokud se dostane k moci sociální demokracie, krize se dál prohloubí. Nejsou peníze a na výchovu lidí je pozdě.A emoce vedou k násilí.


Vše skončí sociální katastrofou.


Selhali i církve, opojeni svobodou, oslavovali spíše politické celebrity než Krista.




.




Re: Re: Daniel Raus: Holešovská změna politiky (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 24. březen 2012 @ 13:37:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku,

s obsahem tvého komentáře v podstatě souhlasím, ale aby nevyzněl tak pesimisticky, např. že "Vše skončí sociální katastrofou." (ono těch katastrof bude ve skutečnosti mnohem víc a budou v Boží režii), doplním ho slovy Písma:

To, cos popsal, je proto, že podle 1. Janova listu (5:19) Víme, že jsme z Boha a celý svět leží v tom Zlém.

Dobrá zpráva je, že podle veršů 4-5 vše, co se narodilo z Boha, přemáhá svět. A to je to vítězství, které přemohlo svět: naše víra. Kdo je ten, který přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží?

1J 2:8, 17 A opět vám píšu přikázání nové, a to je pravdivé v Něm i ve vás, že tma pomíjí a to pravé světlo již svítí. A svět pomíjí i jeho žádost; kdo však činí vůli Boží, zůstává na věčnost. 1K 7:31b neboť způsob tohoto světa pomíjí.

Zkrátka - tomuto světu/věku, jak ho známe, se blíží konec a konec mu učiní náš Pán Ježíš Kristus, který přichází, aby ustanovil svůj "svět/věk" - Království nebes = budoucí věk, v němž bude vládnout skrze spravedlnost a právo, které jsou pilíře/základem Jeho trůnu (Ž 97:2b), čímž bude nastolen pokoj. Tak se naplní slova Žalmu 85:11-14 Milosrdenství a věrnost se potkají, spravedlnost a pokoj se políbí. Ze země vyraší věrnost, z nebes bude vyhlížet spravedlnost, Hospodin dá i dobro a naše země vydá úrodu. Před Ním bude kráčet spravedlnost a připraví cestu Jeho krokům.

Tož tak.


]


Lidi jsme vychovali k nespokojenosti. (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 30. květen 2012 @ 19:11:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku to jsou úvahy jak z komunistického manifestu.

Za totality žili lidé skroměji, protože se jiná varianta nenabízela, dělat z toho pravidlo pro šťastný život ve šťastné zemi je další díl Neználka od sovětských autorů. Bezpečnost byla samozřejmě větší, stejně jako hornictvo, protože to byla pravence na zavření huby všem, kdo nebyli zcela přesvědčení o správném směřování k radostným zítřkům. Romové museli pracovat, tohle slovní spojení se snad dá vytvořit jen jednou za tisíce let a náhodou. To bych si, kdybych byla tebou, napsala velkým tučným písmem a nechala zarámovat před postel, aby na to byl dobrý výhled, pak možná za hodně dlouhý čas, by ti mohlo dojít, že jsi vytvořil antiperpetum antimobile a že jsi vlastně genius, který propojil lokomotivu s větroněm a odletěl směr Antarktida s plným vagónem sazenic melounů.

Ti největší soudruzi nebyli takoví zloději jako ti dnešní. Ne to nebyli, oni nebyli zloději, ale mohli být vrazi, to nevadilo. Že nebyli zloději má jednoduché vysvětlení, když existuje sortiment o jediné komoditě, která má navíc nějaký unavený bolševický design, kdo by to kradl. Někdo by řekl, že nebylo moc co ukrást. Takže ani ten zloděj nemohl mít radost z dobře vykonané práce.

Dalo se slušně žít. Slušně žít se dalo, jen na to slušné žití existují různá kriteria. Já jsem slušně žila protože jsem nevolila bolševika, a pracovala na tom, abych si udržela zdravý úsudek a rovnou páteř tím, že jsem dělala školy pokoutně a při tom chodila do práce, beru  to jako součást slušného života. Připadalo by mi amorální dělat VUML a pak se mít dobře na nějakém břichopaspostu, s tím, že právě zdravý úsudek spláchnu několikrát týdně do záchodu a kdyby se z něj vyhrabal, tak se budu  tvářit, že neni můj. To co Franti nabízíš jako slušné žití je, vizualizace vizí Vojtěcha Filipa a jeho rohlíkový blahobyt. Robot s rohlíkem v klepetě a transparentem nad hlavou a je jedno jakým, jestli o zářných zítřcích, nebo "pryč s vládou". Ti jednodušší komančové vždycky dokáží vymyslet proti čemu bojovat a vždycky najdou nějaký blbce do první brázdy. Já být komanč, tak si to nechám patentovat. Tolik variant na tak jednoduché téma, to už je na nobelovku.

Ze svobody těží všichni a nejen lumpové, svoboda je naopak komodita velmi vícečetná a proto stojí za to, si jí nakrást kolik člověk unese. Problém nastává, když se začne krást svoboda druhých. Lumpovi nění možné mít za zlé, že je lump. A tady je hloupost svatých, že si nechají svobodu krást a ještě si myslí, že dělají lumpům dobře. A už ti někdo Františku řekl, že jsi lump. Tak ti to teď říkám já, protože ty tady propaguješ lidi, kteří radši volí nějaký "blahobyt" za to, že jim někdo omezí svobodu. Jestli si pamatuješ poslední garnituru do r. 89 tak to byli právě ti, co tohle volili, problém byl v tom, že se pasovali na ty, kteří to zavedou, ale pak už se jim ale  najednou na těch místech nějak zalíbilo a ten diktát měli jen pro druhé, jich se to netýkalo. Takže tahle myšlenka už tu byla a nějak ti člověče nedopadla.

Ještě bych ti opdpvěděla něco o těch křivácícch, nemám ale čas musím také něco dělat. Tak zas někdy Františku 0,35 haléřů (tolik stával rohlík).


Ela


]


Re: Lidi jsme vychovali k nespokojenosti. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 13:37:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Elo,

O tom, jak nám byl protivný režim před rokem 1989 se netřeba přít.

Nicméně mi přijde smutné, že dnešní "kapitalismus" nám tu zavádějí často právě ti největší prospěchářští lumpové z režimu minulého (případně jejich povedené dětičky) - právě proto je asi tak zdivočelý. Kdo měl asi největší šance při tzv. velké privatizaci? A co se týče pojmů - to co je dnes v Česku bych nenazýval svobodou ani demokracií, protože tyto pojmy nechci vyprazdňovat a diskreditovat.

Jsou země, převážně s protestanskými kořeny, kterými bychom se mohli inspirovat - zkus si najít na netu třeba něco o vývoji na Islandu v posledních letech.


R





]


Re: Re: Lidi jsme vychovali k nespokojenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 13:38:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj reformovaný,

je-li to dáno předem, pak nelze, než se s tím smířit :-)


]


Re: Re: Re: Lidi jsme vychovali k nespokojenosti. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 13:43:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ach jo zase ten Pastýřův antikalvinismus bez pochopení kalvinismu :-).


Jistě, že je to dáno předem. Ale i případná změna k lepšímu je dána předem - kalvínský determinismus není popřením, ale spíše potvrzením svobody jednotlivce.

Přečti už si konečně mé články o predestinaci, kde je to brilantně vysvětleno :).


R


]


Re: Re: Re: Re: Lidi jsme vychovali k nespokojenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 14:47:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,

Tebou redundantně tapetované články jsem četl a opakovaným čtením názor nezměním :oD. A také s nemyslím, že na všechny otázky odpovíš tím, že budeš dokola odkazovat stále stejné články. Prostě je to Boží vůlí, protože to tak je. Stejně jako Bůh nechce spasit všechny a někteří mají prostě smůlu a od narození ať dělají, co dělají, tak skončí v pekle, podobně je to i zde. Nelze se na politiky zlobit. Nemají svobodnou vůli a tak musí hřešit. Nejsou-li navíc vyvoleni, nelze, než se s tím smířit :-) Kdyby to Bůh chtěl změnit, určitě by to udělal :-)

Taky mám super čtení:





]


Re: Re: Lidi jsme vychovali k nespokojenosti. (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pátek, 01. červen 2012 @ 05:11:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsem samozřejmě neřešila, to že jsou lumopové všude kam se člověk podívá je jeden fakt, druhý fakt je ale v tom, že celý národ měl 22 let na to, aby se vzbudil, a ne na to, aby se přikryl a spal dál. Uznej, že brečet na zastávce dvě hodiny poté, co odjel autobus, už ČSAD neobměkčí a nepřiměje, aby pro tebe poslali vrtulník, a tkahle si to asi mnozí představují. To, že bolševika neřešili na začátku, způsobilo naprostý morální rozklad hodnot a potažmo společnosti, a ti, co to rozkládali, to rozkládají dál a k tomu mají plnou hubu morálky, aby to vypadalo, že oni na tom nemají podíl. A František 0,35 na tom má lví podíl, protože to je přesně ten naočkovaný prototyp, který jako vazal zloděje, řve z plna hrdla: chyťte zloděje. Jeho slušný život je založen na namazaném rohlíku za korunu a ne na respektování svobody druhých.

Ela





]


Re: Daniel Raus: Holešovská změna politiky (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 15:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Holešovskou výzvu vnímám jako problém, neboť nedefinuje řešení. Svrhnout vládu je relativně snadné, ale co potom? Kdo ji nahradí? Jiní lumpové?
V článku je několik myšlenek, které by si zasloužily rozvinout. 



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy