Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zuzana.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16190, komentáře < 7 dní: 263, komentářů celkem: 397077, adminů: 60, uživatelů: 5076  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 23 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108994924
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Káží vodu a sami pijí víno.
Vloženo Pátek, 06. duben 2012 @ 22:14:03 CEST Vložil: Olda

Etika poslal oko

Křesťanství je třeba v prvé řadě žít - až potom je možné ho také kázat druhým.


Patriarchovi vyretušovali na fotce superluxusní hodinky .

Následovat Krista znamená také odmítat zbytečný přepych.
To je zátěž, kterou si křesťan nemůže dovolit, protože brání na cestě k dokonalosti víry. Když jsem upnutý na věc, nedokážu se jí z lásky k bližnímu zříci.

Po celou dobu historie církve s tímto lidé bojují - a často prohrávají. Neuvědomují si, že stejně si sebou nikdo nic nevezme. Nazí jsme na svět přišli a v podstatě také tak odejdem.

Středověká katolická církev by také mohla vyprávět!
A ani mnozí dnešní duchovní se ještě nic nenaučili a chovají se podobně. Nic naplat, jsou také jen lidé a mají své chyby. Tolik bych pochopil a v tom množství, kolik nás pořád je, se najdou různé extrémy. Samozřejmě nejsou všichni takoví, máme i velmi svaté biskupy i kněze, příkladné svým životem.

Problémem ale je, že takové farizejské chování pastýřů církvi velice ubližuje.
Když přijede biskup na shromáždění v autě za milión (nebo za dva), koho chce oslovit? Cožpak by mu k tomu stejně dobře nepostačila třeba "Oktávka?"  Říká se, že sytý hladovému nevěří, ale který hladový uvěří sytému?

Stále ovšem i v katolické církvi (a nejenom v ní) chybí dostatečný dialog mezi pastýři a stádem.
Mnohdy schází sebereflexe, zpětná vazba od věřících zpátky k duchovnímu. Ze středověku zde stále přetrvává umělá bariéra. Mnohá fara je pro lidi stále zavřená, mnohého biskupa věřící uvidí tak jednou za rok a to ještě z dálky na nějaké slavnosti. O nějakém křesťanském společenství v praxi pak těžko mluvit.
Dobrý pastýř se pozná podle toho, že se stádem jí i spí, zná jeho starosti i bolesti. Jí stejná jídla jako oni ( a často ve společenství u stejného stolu), jezdí v autech stejné třídy jako oni, obléká se jako oni. Nežije si nad poměry svých oveček.

Chudobu třeba nejenom hlásat, ale především sám jít stádu příkladem.
Patriarcha si je dobře vědom své slabosti, ale řeší ji tím vůbec nejhorším způsobem: Přichycen "na hruškách" zatlouká a zatlouká.
Cožpak neví, že lež má krátké nohy?
Je pak docela farizejským vyzývat důchodce na životním minimu ke sbírkácm na charitu a na druhé straně si sám žít v přepychu. Lidé nejsou hloupí a nenechají se balamutit. Takový člověk neosloví nikoho. Nemá čím. A církev tímto způsobem ztrácí slabší ve víře čím dál ve větší míře. Často vinou právě "svědectví" podobných pastýřů.

Náprava spočívá v prvé řadě v tomto: nešvary hlasitě pojmenovat.
V otevřeném dialogu uvnitř církve. Tak, jako apoštol Pavel vytkl Petrovi jeho chybu (Gal 2,11).
Díky Bohu se i v katolické církvi začínají ozývat takové hlasy a i zde sílí tlak na takový otevřený dialog.
Byl by ku prospěchu všem.



"Káží vodu a sami pijí víno." | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 06. duben 2012 @ 22:28:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No oko když jim to víno vyrábíš a dáváš na stříbrném podnose... :-)   Proč by potom pili vodu?



Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. duben 2012 @ 23:40:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vidíš, v tomhle mám jinou zkušenost.

  Většina kněží, které jsem potkal, se věnovali lidem co měli síly, ve svém volném čase, komunikovali s lidmi a to hodně.

  Jen asi dva kněží (to byli řadoví farní kněží) fungovali jinak, na formální rovině, komunikovali minimálně. Náš pan farář (narozený za rakousko uherska, ve farnosti byl asi od roku 39), když u nás byl na obědě, stále dokola opakovat pár stupidních vtipů, které si dodnes pomatuju. Ale jeho situaci se nedivím, byla logická v tom, v jakém byl postavení.

  Kněží, které jsme potkali v "podzemní církvi" byli ale opakem. Jejich chování mělo daleko do formálnosti či okázalosti, která tak křičí z ŘKC. Jediný kněz, který měl nějakou frajeřinku, bylo auto, které dostal v zahraničí - a to pak prodal a peníze využil ve farnosti. I farář v sousední farnosti byl velmi dobrý a na mnoho hodin prožitých s ním velmi rád vzpomínám.

  Takže tahle anabáze s hodinkami mi připadá jako detail proti dávání na mše, krytí pedofilního klanu, matení s iracionálními realitami a podobným věcem. I když způsob jejího "zahlazení" je pro politické organizace typický.



Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 07. duben 2012 @ 13:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdy stačí uvědomit si, jaké bohatsví měl Pán Ježíš. Snadno zjistíme, že byl nejchudším člověkem na světě. Živobytí mu poskytovaly dary a pozvání ke stolu. Když chtěl demonstrovat, zda platit daně nebo ne, musel si minci vypůjčit. Než učinil zázrak nasycení zástupů, musel o chléb požádat někoho z lidu. Když měl zaplatit daň, musel poslat Petra ulovit rybu, která měla peníz v ústech. Lišky měly svá doupata, ale On neměl kde složit hlavu.

Položme si otázku: Co nás nejprve napadne, když se díváme na přebohaté církevní stavby a honosná roucha církevních představitelů?

Kam asi přijde Ježíš, když se vrátí na zem? Myslíte, že do Vatikánu? Nebo mezi blahobytné věřící západního světa? Těžko. Nejspíš Ho spatříme mezi bezdomovci nebo v některém slumu.



Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 07. duben 2012 @ 14:49:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co nás nejprve napadne, když se díváme na přebohaté církevní stavby a honosná roucha církevních představitelů?

No, mě jako první napadlo, že dívat se na zmíněné stavby je nanic. Lepší ba nejlepší je, dívat se na Pána Ježíše Krista - Autora a Dokonavatele naší víry, Vítěze a Toho, Jehož nevystižitelnými bohatstvími - jejich rozdílením - buduje svou Církev.

Kam asi přijde Ježíš, když se vrátí na zem? Do Jeruzaléma!

Tož tak.


]


Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Petro v Úterý, 10. duben 2012 @ 10:50:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z čeho odvozujete, že Ježíš byl nejchudším člověkem?

Podle mě je naopak tou nejbohatší bytostí.


]


Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Sobota, 07. duben 2012 @ 17:35:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsem celkem rád, že patriarcha nosí Breguet ne Rolex, jako Dalajláma. To se pozná vkus. (Bez ironie.)
A ten hype kolem hodinek mi přijde celkem zbytečný.



Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 07. duben 2012 @ 19:40:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnoho svatých lidí i rozdalo všechno co měli a obětovali druhým celý život. Jedli a spali jen minimálně, modlili se, bičovali a spali na holé zemi. Starali se o nemocné a umírající, nebáli se moru a jiných nemocí. Přesto byli laskaví k mocným a bohatým lidem a děkovali jim i za malý příspěvek.  Sloužili mše v nádherných chrámech, poslouchali biskupy kteří žili v palácích a možná by jim na takové hodinky přispěli ze svého. Z lásky k nim a pro slávu boží.



Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. duben 2012 @ 07:27:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesto byli laskaví k mocným a bohatým lidem a děkovali jim i za malý příspěvek. Sloužili mše v nádherných chrámech, poslouchali biskupy kteří žili v palácích a možná by jim na takové hodinky přispěli ze svého. Z lásky k nim a pro slávu boží.

1) Opravdu nevím, o kolik vzroste sláva Boží, když bude mít světský či duchovní papaláš luxusní hodinky.
2) Tahat z mocných a bohatých příspěvky na svou činnost není nijak chvályhodné. Stejně, jako není chvályhodné dělat charitu z cizího. Když chtějí dávat někomu peníze, tak ať mu dávají svoje vlastoručně vydělané a ne ty, které musel vydělat někdo jiný.
3) Poklonkování mocným a bohatým? Řekl bych, že hlavně v pravdě. Ne, že člověk si může mocí a bohatstvím pravdu koupit. A ještě bych k tomu připojil, že člověk, který si na své potřeby vydělá vlastní prací, o kterou je na trhu zboží a služeb zájem, má oproti bohatým a mocným přecejen jinou pozici, než ten, kdo je existenčně závislý na jejich podpoře


]


Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 08. duben 2012 @ 07:18:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, tos napsal sám?! Je to vynikající. Po prvním odstavci jsem se podíval na konec, jestlis to od někoho nepřekopíroval.

Nic naplat, jsou také jen lidé a mají své chyby.
Přesně tak, to je nutno mít stále na paměti a přestat s těma blbinama oneomylnosti, učitelském úřadě apod.

Náprava spočívá v prvé řadě v tomto: nešvary hlasitě pojmenovat.
Super, přesně tak.

Problémem ale je, že takové farizejské chování pastýřů církvi velice ubližuje.
Když přijede biskup na shromáždění v autě za milión (nebo za dva), koho chce oslovit? Cožpak by mu k tomu stejně dobře nepostačila třeba "Oktávka?"  Říká se, že sytý hladovému nevěří, ale který hladový uvěří sytému?

Je pak docela farizejským vyzývat důchodce na životním minimu ke sbírkácm na charitu a na druhé straně si sám žít v přepychu. Lidé nejsou hloupí a nenechají se balamutit. Takový člověk neosloví nikoho. Nemá čím. A církev tímto způsobem ztrácí slabší ve víře čím dál ve větší míře. Často vinou právě "svědectví" podobných pastýřů.

Právě jsi jeden nešvar pojmenoval. Máš v tom moje sympatie.

Mnohdy schází sebereflexe, zpětná vazba od věřících zpátky k duchovnímu.
Jo, to jo. Zvlášť, když na ní ten duchovní zvysoka dlabe.
Ze středověku zde stále přetrvává umělá bariéra.
Ta bariéra kleriky a laiky je mnoha církevními hodnostáři silně posilována.

Mnohá fara je pro lidi stále zavřená, mnohého biskupa věřící uvidí tak jednou za rok a to ještě z dálky na nějaké slavnosti.
Přesně tak, i biskupové a výš by si měli uvědomit, že jsou de facto zaměstanci svých ovečeka chovat se podle toho.



Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 08. duben 2012 @ 09:01:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Majstra Jána Husa za podobný názor ako tu prezentuješ za živa upálili na hranici.

Za onoho dne řekl papež prelátům a biskupum.Nejsem liž já náměstkem Božím na této
zemi? Odpovědeli mu biskupové a preláti.Jistě zaisté ty jsi prvním náměstkem božím na této zemi
svatý otče.Řekl papež a sluší se aby náměstek boží na této zemi biskupové a preláti jeho bili bez peněz?
Odpovědeli všichni zaisté,to se nesluší.Usmál se papež a řekl; čeho je nejvíce třeba prostému lidu
hříšnemu? Tu povstal jeden biskup tlustý jako káď a odpovděl; odpuštění hříchu svatý otče.I rozkázal
papež.Vyjděte tedy do světa a prodávejte odpustky.Čím více jich prodáte tím lépe a veseleji nám bude.
Tak jako hejná krkavců snesli se na túto zemi prodavači odputků,aby tu vyklovali kdejaké zrnko zlata,nebo stříbra , neznajíce slitováni.Jejich srdce stvrdla a jejich ústa zjedovatela,závistí a lží.
Vším kupčí všechno prodávají.Chceš pokřtít dítko, zaplať,vyspovídati se zaplať,chceš poslední pomazáni zaplať,chceš loupit vraždit zaplať a bude ti odpušťeno.
Ale podle toho,kdyby sám ďábel přišel a zaplatil, vstoupil by na nebesa.A za peníze vydřené takto z 
křesťanského lidu jen obchody své provozují ,lichvy,koňe krásne,čeleď nepotřebnou chovají v kostky hrají a na své kubjeny drahé plášte a kožichy věšejí aby snimi smilnili jako hřebci plemení a bíci neskrocení.
Zatím co Kristus chodil v plátně a bos.Neměl střechu kam by svoji hlavu sklonil. Ale poznejte to loupežníci chudých lidí,vy vrahové zloději a svatokrádežníci neboť lidé i Bůh vás proklínají.
Nešťastným bohactvím jež cirkev tone, zjedovatele a otrávené jest veškeré  kresťanstvo na duši.
Odkud svárové mezi papeži, preláti, biskupi a ostatními knežími. Psi oko sehrižou, vezmi kost a přestanou.
Vezměte prelátům a biskupům a ostatním bohatství, peníze,  majetek, světské panování a rázem se přestanou drát o místa, podplácet, přeplácet hodnosti a svárové mezi papeži přestanou.
Pamatujte si jedno ať je to prostý kněz biskup alebo sám papež; pokud žijí v hříchu nejsou z milosti Boží.
Nezoufejte tedy nejmilejší bratři a sestři z toho že jste malí a utlačovaní. Věste, že nad kňeze arcibiskupa či papeže  žijícího v hříchu prostý sedláček tovariš či žena chudá z lidu, žijící čiste a zbožne vědší je před Bohem.  Amen.



Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 08. duben 2012 @ 09:09:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
a proč piješ víno a ne vodu?



Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. duben 2012 @ 12:36:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když já piju víno, je to výsledek mé práce - z mého potu, z mých mozolů.


Mé víno je opravdové, je v něm ukryt i kus mého skutečného života.


]


Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 08. duben 2012 @ 14:57:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale zda je i tvá víra opravdová ...


]


Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. duben 2012 @ 15:05:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nechť posoudí Bůh ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. duben 2012 @ 15:15:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh je především Dárcem víry a Tím, Kdo víru křesťanů zkoumá a zkouší, nikoli posuzuje. Žádný skutečný křesťan by nikdy neodpověděl na výše položenou otázku: "To nechť posoudí Bůh ...", neboť má svědectví sám v sobě, že dostal/přijal od Boha víru, kterou před uvěřením a znovurozením neměl! Svědčí mu o tom i Duch Boží v jeho duchu, že je Božím dítětem, které má víru Boží.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 08. duben 2012 @ 19:28:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Žádný skutečný křesťan by nikdy neodpověděl na výše položenou otázku: "To nechť posoudí Bůh ...""...


Ve virtuálním světě jistě ne. Ale realita je docela jiná:

(Ř 14,10-12)
Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí.
Vždyť je napsáno: "Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vzdá chválu Bohu."
A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. duben 2012 @ 19:36:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Virtuální je ten tvůj svět, protože tam nic není skutečné, ale Boží realita - skutečnost, jíž je Kristus, kterého ty neznáš, je docela jiná! Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 09. duben 2012 @ 10:33:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto reálném našem světě bude Kristus posuzovat každý náš skutek i každou naši myšlenku - všechno, co jsme udělali dobrého i zlého.

Při konečném zúčtování ze všeho vydáme počet.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. duben 2012 @ 13:34:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 09. duben 2012 @ 16:53:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." bude Kristus posuzovat každý náš skutek"...




Výše jsi tvrdil, že žádný křesťan by se nevyjádřil těmito slovy: "To nechť posoudí Bůh."



Evidentně je ale nad tvé síly poznat v tomto rozpor.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. duben 2012 @ 17:02:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To byla ale řeč o víře, nikoli o skutcích, není-li ovšem nad tvé síly poznat rozdíl mezi pojmem "víra" a pojmem "skutky", kteréžto pojmy spolu jinak sice souvisí, ale v daném případě je to míchání "jablek s hruškama."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 10. duben 2012 @ 20:21:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Dydimos říká: "Ale zda je i tvá víra opravdová ..."


Já mu odpovídám: "To nechť posoudí Bůh ..."



Ty říkáš: " v daném případě je to míchání "jablek s hruškama."



Opravdová víra se pozná právě jen podle skutků. Když Kristus posuzuje naše skutky, posuzuje tím vlastně opravdovost naší víry.


 ... já ti ukážu svou víru na svých skutcích.  (Jk 2,18)



Tedy, jako už tradičně, jsi zase zcela mimo mísu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 10. duben 2012 @ 20:58:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před soudnou stolicí Kristovou bude Pán posuzovat všechny skutky věřících podle toho, byly-li dobré nebo zlé, nikoli podle toho, šlo-li o skutky víry. Znovu opakuji, že během života věřícího Bůh zkoumá a zkouší jeho víru, je-li opravdová, nikoli posuzuje. Skutky bude posuzovat až běh tohoto života skončí.

Ty jsi smíchal víru se skutky, což jsou v daném případě dvě různé věci. Člověk, který je skutečně křesťan, se Božímu zkoumání a zkoušení podrobuje během života na zemi, protože mu záleží na tom, aby jeho víra byla opravdová s ne předstíraná. Nenechává na Bohu, aby něco posuzoval, ale soudí se sám a přijímá Boží soud, který začíná od domu Božího, aby nebyl odsouzen se světem!

Tedy, jako už tradičně, jsi zase zcela mimo mísu.

Tato tvá slova jsou skutek víry, dobrý nebo zlý skutek? Pro pořádek připomenu slova Pána Ježíše Krista z Matouše 12,35-37:

„Dobrý člověk z dobrého pokladu vynáší dobré, a zlý člověk ze zlého pokladu vynáší zlé. Pravím vám, že z každého neužitečného výroku, který lidé promluví, vydají počet v den soudu. Neboť podle svých slov budeš ospravedlněn a podle svých slov odsouzen.“
Co myslíš, oko, jak Pán posoudí tato tvá slova v den soudu?! Neptám se kvůli sobě, neboť jsem skrze Ducha tvá slova už posoudil a podle Boha správně. Ptám se kvůli tobě, abys učinil to samé a nemusel z nich vydat počet v den soudu!

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 11. duben 2012 @ 15:28:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zkoumá a zkouší -  nikoli posuzuje.

Tak toto je protimluv.



Když někdo zkoumá a zkouší naši víru, dělá to proto, že naši víru posuzuje.





 ... já ti ukážu svou víru na svých skutcích.  (Jk 2,18)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Káží vodu a sami pijí vín (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 11. duben 2012 @ 20:54:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znovu a naposledy: pokud nevnímáš rozdíl mezi vírou a skutky, mezi Božím zkománím/zkoušením víry během života člověka a posuzováním skutků člověka po skončení jeho života, já s tím nic neudělám, a hádat/dohadovat se s tebou nebudu.
Škoda, že jsi aspoň sám sobě, když ne před Bohem, neodpověděl na mou pro tebe zásadní otázku!


]


Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 10. duben 2012 @ 10:46:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kříž našich pravoslavných bratří a sester byl po dlouhá léta těžký a strašlivý. Jejich situace byla místy srovnatelná se situací prvokřesťanských mučedníků kdy museli volit mezi zapřením a mučednickou smrtí. Zatímco my jsme si mohli na západ od nich žít do značné míry potichu, pohodlně a vlažně.  Jakoby o nic nešlo. Momentálně  ale okoušejí i kus našeho tradičního kříže, ke kterému patří i pečlivě vykonstruovaná podlost se kterou se dřív tolik nesetkávali. Režim o nich prakticky nemluvil a lidé se kterými přicházeli do styku je buď měli rádi nebo otevřeně nenáviděli.

Vycházejme z toho co všechno je tady napsáno nebo naznačeno a je toho opravdu hodně. Zpráva jako taková se k nám dostala přes dvojí bulvární tisk a může být zcela vymyšlená, včetně odpovědí a reakcí  metropolity  Kirilla. Pak není o čem uvažovat. Jestliže ale opravdu řekl že se jedná o fotomontáž tak bych mu věřil. Také občas rád fotím a ten zrcadlový obraz mi nepřipadá moc věrohodný. Aby se v laku stolu odrazily takhle jasně jen drahé hodinky, ruce včetně těch částí které jsou nad papírem a jinak nic jiného. Nedovedu si představit jak by ta scéna musela být nasvícená. Kdyby si vladyka potrpěl na drahé věci a hodinky denně nosil  tak by to bylo jednoduché,nic takového se tam ale nepíše.  Na mne to působí dojmem že jestli je před 4 lety dostal jako dar např. od nějakého státníka tak už si ani skoro nepamatoval že je má. Jestliže ho po 3 nebo 4 letech zaskočil „šikovný“ novinář. Možná si je tehdy na to setkání opravdu vyjímečně vzal, nebo se jen vědělo že je dostal. To nedokážu posoudit. Upravenou či neupravenou fotografii převzali od agentury všichni, včetně církevního tisku. A možná se jí teď opravdu někdo snažil vyretušovat. Protože mu došlo že je falešná nebo proto aby pomohl svému  biskupovi.  Ať už to bylo jakkoliv tak na mne to působí tak že metropolita Kirill je člověk který takové věci běžně nenosí a nepoužívá. Pro kterého majetek a luxus pokušením není.

Mnohem závažnější mi ale připadá druhá stránka věci.  Ten kdo sám rozdal všechno co měl, Církvi a chudým ať první hodí kamenem. Takoví lidé to ale většinou nedělají. Nad bohatstvím druhých se obvykle nejvíce pohoršují pokrytci kteří sami jezdí v pěkných autech, nebo v nich vozí své biologické otce, ženy a děti. Tohle je konkrétně navíc tak trochu naše česká specialita. To co my  díky své nepoctivosti a špatnému hospodářství považujeme za luxus je v poctivějších a ekonomicky vyspělejších zemích běžným standardem. Tam kde je například obvyklým  darem pro maturanta krásné a nové sportovní auto a obvykle nikdo neřeší jak  je možné že kněz, biskup nebo pastor má  funkční vůz střední třídy. Ti naši je většinou dostávají darem ze zahraničí, pokud je mají a tudíž na tamnější podmínky nevyjdou dráž než ty naše ojetiny.

Pak tady máme ještě jednu, čistě hypotetickou možnost.  Dejme tomu že by metropolita Kirill z jakéhokoliv důvodu vědomně nemluvil pravdu. I tady platí že kdo nikdy nelhal, Bohu, člověku ani sám sobě ať hodí kamenem. Zapřel by tak své hodinky a ještě k tomu jen jednou. Svatý Petr zapřel našeho Pána třikrát a pod křížem stál z apoštolů jen svatý Jan, kterému naši pravoslavní bratři a sestry říkají Theologu. Chyběl tam jak svatý Petr tak jeho bratr svatý Ondřej, skrzeva kterého založil Bůh sbor v Konstantinopoli.




Re: Káží vodu a sami pijí víno. (Skóre: 1)
Vložil: VLADOS v Úterý, 15. leden 2013 @ 19:33:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem stále denominačně katolík,ale přiznám se že už mi leze krkem to falešné pokrytectví a přetvářka.Neustále nám otloukají o hlavu že máme napodobovat Ježíše Krista v odříkání,utrpení a askezi.A stačí se podívat na našeho papá a vzít si do ruky Bibli.--Syn Člověka nemá kde by hlavu složil (L 9:58) a proto Jeho náměstek bydlí v hlíněné chýši,spí na udusané zemi  a do práce jezdí na oslíku.
Nádherná katolická pohádka pro hlupáky.



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy