Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 573 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116592328
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků?
Vloženo Pondělí, 07. květen 2012 @ 10:28:53 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Možná stovky let se vedou spory o ospravedlnění z víry anebo skutků. Ovšem jen málokdo si všimne toho o jakých skutcích Jakub píše.

Celé své bohatství chtěl Abrahám odkázat svému synu Izákovi a s ním bylo spojeno i Boží zaslíbení. A teď mu Bůh říká, aby ho obětoval. Celá budoucnost a veškerá Boží zaslíbení, která byla spojena s Izákem (Gen. 17,21; 21,12), by byla zničena. Tady se nejednalo pouze o obětování Abrahámova milovaného syna Izáka, ale o vlastní Boží zaslíbení, záměr a dílo. Božím záměrem bylo uskutečnit skrze Izáka zaslíbení, která dal Abrahámovi. Jak by je mohl uskutečnit, když by Izák zemřel? Chápete oč vlastně Bůh Abraháma žádal? Proč mu Bůh dal syna, když už byl on i Sára neplodní, když ho teď měl Abrahám obětovat? Jaký to mělo smysl?

Dvě místa v Písmu, v listech Židům a Jakuba, ukazují, že i když jsme ospravedlnění od viny naších hříchů před Bohem skrze víru, na druhé straně jsem povolání, abychom ospravedlnili naše vyznání víry před Bohem našimi skutky. Ne že bychom měli ospravedlnit naše vyznání víry před lidmi svými skutky, ale jsme povolání dokázat naši víru před Bohem jedinečným skutkem!

Abrahám byl ospravedlněn  z víry, když Bohu uvěřil a to desítky let před požadavkem na obětování Izáka. Takže Jakub zcela jednoznačně vyjadřuje o jaké skutky, které mají být potvrzením spravedlnosti z víry, se jedná. Tady se nejedná o dávání almužen, nebo chození do kostela, či shromáždění, modlení, nebo jiné běžné činnosti, které mnozí věřící dělají, aby prý tak dokázali svou víru. Ale o zcela specifickou událost, jedinečnou ve svém významu pro každého věřícího.

To, v čem Bůh věřícímu požehnal, to, co mu je nejdražší ze všech Božích darů, které kdy obdržel, tady ať si každý dosadí to, co považuje jako  nejcennější v jeho případě, na čem mu nejvíce záleží! To zpravidla žádá Bůh, aby mu bylo obětováno! Jako důkaz víry před Bohem.

Všimli jste si, že když Abrahám obětoval, tak nikdo jiný u toho nebyl svědkem, kromě Boha? Izáka nepočítejte, ten jakoby zemřel. Jakub tímto říká, že se nejedná o skutky pro lidi a před lidmi, ale o skutky pouze pro Boha a před Bohem. Takové skutky jsou Bohem vyžadované po věřících jako potvrzení spravedlnosti z víry, kterou již obdrželi v okamžiku, když Bohu uvěřili!!!

Krom toho o ospravedlnění z víry a skutků nepíše pouze Pavel a Jakub, ale třeba i pisatel listu Židům např. 6,13-20. A ve verši 6,10 říká o jaké skutky se má jednat: ...když jste posloužili a ještě sloužíte svatým!!!

Což odpovídá slovům Pána Ježíše z Janova evangelia: "po tom všichni poznají, že jste moji služebníci, když budete mít lásku jedni k druhým"!!!

Neboli láska svatých k svatým, a ne láska k nesvatým. Skutky před Bohem činěné pro Tělo Kristovo, neboli skutky mezi svatými jsou Bohu důkazem pro ospravedlnění z víry potvrzené skutky.


Podobná témata

Zamyšlení

"Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 96 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 14:51:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Mozno by som k tomu dodala poznamku, ze za cias Abrahama bolo bezne, ze sa bohom obetovali deti a Abraham v takom prostredi zil.Nikto pred nim nevyznaval jedneho Boha a vsetci obetovali bohom deti. Nepovazovalo sa to za vrazdu, takze ked to Boh od neho ziadal, Abraham s tym nemusel mat az take tazkosti a nepovazoval to za vrazdu. ani za navadzanie na vrazdu.
 Skor muselo byt pre neho tazsie to, ze ako chce Boh splnit prislubenia o velkom narode, ked chce aby bol obetovany ten ,z ktoreho potom ten narod mal vzist. Z ludskeho hladiska je to nemozne a preto sa Abraham okrem ineho aj pre tento skutok nazyva otcom viery,lebo tu musela nastupit unho proti vsetkemu rozumu iba "slepa" viera,aby posluchol a bol ochotny ten cin obety vykonat.



Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. květen 2012 @ 15:00:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Slepá víra" je velmi špatný termín! Neboť to muselo být přesně opačně, víra kterou Abrahám v tomto okamžiku měl, musela být víra velmi konkrétně zaměřena a musela vycházet z poznání Hospodina Boha do také míry, že to vylučovalo slepotu.


]


Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 07. květen 2012 @ 15:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Vámi ale rád bych se přimluvil i za ty běžné skutky denního života. Být hrdinou všedního dne může být někdy dokonce stejně těžké nebo ještě těžší než hrdinství jednorázové, čímž nechci nijak snižovat praotce Abrahama. Jeho čin byl naprosto vyjímečný. Kromě toho měl pravděpodobně i dost příležitostí k tomu druhému druhu hrdinství. Když se musel ve svém pokročilém věku průběžně starat o svůj lid a o matky svých synů.



Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. květen 2012 @ 16:07:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Být hrdinou všedního dne sice může být možná někdy těžší, ale o tom, který skutek bude pro Boha "potvrzením víry" podobně jako u Abraháma neurčuje člověk, ale Bůh. Takže je s velkou pravděpodobností možné, že tisíce skutků všedního dne nebudou ten správný skutek, ale skutky pouze pro lidi a před lidmi.
To ovšem neznamená, že bych takové skutky zavrhoval, nedělá to ani Písmo. Ale jestli se někdo mylně domnívá, že plněním těchto skutků všedního dne si u Boha získa přízeň, může být jednou velmi nepříjemně zklamán.


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. květen 2012 @ 20:09:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen malá poznámka: Bůh se dívá na srdce, které je "sídlem" víry a "místem", kde si chce skrze víru učinit svůj domov Pán Ježíš, a je to tak proto, že Bůh zkoumá a zajímají Ho naše motivy, které jsou pro Boha někdy důležitější než sám skutek a ve skutečnosti vlastně o přijetí toho kterého skutku Bohem rozhodují spíše motivy, než to, jak byl skutek dobrý. Proto je možno dobré skutky buď konat nebo také tzv. páchat.


]


Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:35:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cokoliv neni z víry, je hřích.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:43:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 09. květen 2012 @ 19:15:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ještě plněji přeložit slovo pistis, a bylo by to OK...


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 20:13:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proste treba plnit BOZIU VOLU, NIE NASU.


]


Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 08. květen 2012 @ 15:00:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že se k Abrahamovi každý den modlíte a prosíte jej o přímluvu.


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. květen 2012 @ 15:16:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Doufám, že se k Abrahamovi každý den modlíte a prosíte jej o přímluvu"...


(Lk 16,19-31)
"Byl jeden bohatý člověk, oblékal se do purpuru a kmentu a každého dne se skvěle veselil.
A byl jeden žebrák, jménem Lazar, který ležel u jeho vrat plný vředů
a toužil být nasycen drobty, které padaly ze stolu toho boháče. Dokonce i psi přicházeli a lízali mu vředy.
Stalo se pak, že ten žebrák zemřel a andělé ho odnesli do Abrahamova náručí. A boháč zemřel také a byl pohřben.
Potom v pekle pozvedl své oči, když byl v mukách, a spatřil zdálky Abrahama a Lazara v jeho náručí.

Tehdy ten boháč zvolal: 'Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, ať smočí konec svého prstu ve vodě a ochladí můj jazyk, protože trpím v tomto plameni!'
Abraham však řekl: 'Synu, vzpomeň si, že ty sis ve svém životě vzal své dobré a podobně Lazar zlé. On je tedy teď potěšován, ale ty jsi trápen.
A kromě toho všeho je mezi námi a vámi ustanovena veliká propast, aby ti, kdo chtějí překročit odsud k vám nebo se dostat odtamtud k nám, nemohli.'
A on řekl: 'Prosím tě tedy, otče, abys ho poslal do domu mého otce,
neboť mám pět bratrů. Ať jim svědčí, aby i oni nepřišli do tohoto místa muk!'
Abraham mu řekl: 'Mají Mojžíše a Proroky. Ať poslechnou je.'
A on řekl: 'Ne, otče Abrahame; ale kdyby k nim šel někdo z mrtvých, budou činit pokání.'
On mu ale řekl: 'Když neposlouchají Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.'"



]


Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 19:52:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
MP3 zázna z biblické skupinky: Spása ze skutkú zákona a spása z Milosti - http://aaa.quokam.sweb.cz/VM/Spasa_Ze_Skutku_Zakona_A_Spasa_Z_Milosti.mp3



Kdy Abraham uvěřil Božímu zaslíbení? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 19:54:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ještě jeden odkaz na článek s názvem: Kdy Abraham uvěřil Božímu zaslíbení?

http://bohu-a.svetu.cz/25902-kdy-abraham-uveril-bozimu-zaslibeni.html



Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Neboli láska svatých k svatým, a ne láska k nesvatým."... ???



Takže nekřesťany nemáme milovat?  A to říká křesťan?






Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 07. květen 2012 @ 22:46:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když nesouhlasíš z Božím slovem...Podej reklamaci na váš učitelský úřad, že asi špatně dal dohromady kánon Písma.

Jen se podívej na místa v Písmu, která uvádím. Jestli tak stojí psáno....


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 08. květen 2012 @ 11:52:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
určitě nemáme táhnout jha s nevěřícími, protože Kristus není Beliál a milovat nepřítele prokazujeme tím, že mu zvěstujeme-svědčíme pravé Boží EVANGELIUM SPÁSY!


]


Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 08. květen 2012 @ 15:20:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hřích máme nenávidět, ale hříšníka milovat. Vždycky.



(Lk 6,27-28)
Ale vám, kteří slyšíte, říkám: Milujte své nepřátele! Konejte dobro těm, kdo vás nenávidí,
žehnejte těm, kdo vás proklínají, a modlete se za ty, kdo vás pomlouvají.



]


Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 08. květen 2012 @ 19:02:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Takže jedinné, čím jsme v lásce povinni nevěřícím, je pouze kázání evangelia? Hm, a když evangelium odmítnou, tak už si jenom otřepeme prach z obleku a svoláme Boží oheň?

Chtělo by to si trošku počíst i v kázání na hoře...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 09:38:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
chceš jít snad s bezbožníky a nevěrci jejich cestou, nebo budeš obětovat úrodu, abys dokázal nám, svojí lásku? chyba,
 LÁSKA je jen BŮH, tam nezabloudíš a já lidské modely nehledám a samaritánovi rány ráda ošetřím


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 17:07:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nechci jít s bezbožníky jejich cestou, chci jim však dávat lásku - to, co mi Bůh pro ně posílá. To jsou dvě různě věci. Jestli si to, co Bůh skrze men posílá nevěřícím, nechám, nebo dokonce předám někomu jinému, pak bych se provinil zpronevěrou..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 15. květen 2012 @ 07:20:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
D., to co Ti Bůh pro ně /nevěrce/ poslal je právě to zvěstování záchrany evangelia, takže je to stále o JEDNOM!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. květen 2012 @ 21:00:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Evangelium nejsou pouze slova, to za prvé.

A nelze kázat evangelium v protikladu s našimi skutky: Nelze kázat Boží lásku a tu lásku nepředávat. Protože (nejenom) nevěřící, zcela legitimně, ztotožňuje poselství s poslem. My jsme nositeli, reprezentanty, Božího jména. Jenom si všimni, jak například si Pavel troufne psát o "mém" evangeliu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. květen 2012 @ 21:01:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
"Kaý evangelium všude, kam přijdeš. Je-li to nezbytně nutné, použij i slova..." Sv. František z Assisi..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 15. květen 2012 @ 21:02:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
*Kaž


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 17. květen 2012 @ 10:38:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
D.,
co přesně NELZE a co je opravdová láska to řídí v nás DUCH SV! Tedy křivopřísežné evangelium já neznám a také ho nekáži, tak se tolik nevzpírej myslím, že je to jen ve vyjadřování, ten Tvůj odpor... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 17. květen 2012 @ 11:12:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nikde jsem nenapsal, ze to kazes ty, pisu, ze to kazat nelze. Snazim se jenom rici, ze nejsme k nevericim volání rici jim pouze par slov a pak už nic, že pouze slovy své povinnosti dané Pánem vůči nevěřícím nenaplníme...


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 08. květen 2012 @ 19:06:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Promin, ale to je zásadní nepochopení toho textu: Ono hovoří, že je třeba  milovat předně věřícího, ne, že je třeba milovat POUZE věřícího.

Místo, na kterém odkazuješ, popisuje, jak se pozná, že to či ono dané společenství je společenstvím Kristovým - to se pozná samozřejmě tak, že lidé uvnitř se milují láskou Ježíše Krista. Kde není viditelná Kristova láska k bližnímu, tam není ani "viditelná" církev. Ale nezméná to, že jednotliví věřící se poznají POUZE podle lásky ke svým bratrům v Kristu - projdi si například kázání na Hoře nebo podobenství o ovcích a kozlech... 


]


Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 08. květen 2012 @ 20:56:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kázání na hoře nehovoří o církvi, a podobenství o ovcích a kozlech také nehovoří o církvi. Ať budeš hledat co nejusilovněji, nenajdeš souvislost s Církvi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. květen 2012 @ 07:53:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ať budeš hledat co nejusilovněji, nenajdeš souvislost s Církvi."...


No, jak je vidět, zrovna moc jsi neusiloval ...




Kázání na hoře hovoří také o církvi.

Vždyť kdo jiný je pronásledován pro Kristovo jméno, když ne právě  křesťané ve společenství církve?

Nikdy jsi neslyšel o církvi tupené a pronásledované pro Kristovo jméno? Já v ní žiji!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. květen 2012 @ 19:52:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsi mne rozesmál...Katolická církev má prý být tupená a pronásledována pro Kristovo jméno....
Jestli je tupená a pronásledována, tak pro úplně jiné věci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 08:30:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím smíchem bys měl začít nejdřív u sebe: "Kázání na hoře nehovoří o církvi."


Pak se můžeš přesunout na článek "islám a katolictví" a pokochat se těmi výblitky, které římskokatolickou církev tupí, jak je jen krůček od toho přestat věřit v Boží trojici. I když takovéto "perly" jsou spíš k pláči.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 23:36:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ti zatvrdili, co sa neobratia, sa do neba nedostanu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 09. květen 2012 @ 10:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jistě, máš pravdu, ale jak jsem napsal v předchozím příspěvku, netýká se to Církve jako celku, ale jednotlivých věřící, kteří však právě tu Církev tvoří.

OK, zkusím to vysvětlit ještě jinak. Existují dvě varianty, jak chápat tebou odkazovaný text: Exklusivně, nebo inklusivně. Tvrdíš, že exklusivně - že láska k spolubratřím je JEDINNÉ měřítko křesťanství církve, respektivě (logicky dovozeno do důsledků) křesťanství křesťana. Já s Okem však tvrdíme, že tebou citovaný verš je třeba chápat inklusivně - jako JEDNO měřítko z MNOHA..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. květen 2012 @ 15:56:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Láska k bratřím je svědectvím pro ty vně. A aby to svědectví bylo viditelné, musí být rozdíl v lásce k bratřím a v lásce k ostatním.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 09. květen 2012 @ 19:17:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Svědectvím pro ty vně není pouze láska k bratřím, ale láska obecně i dary Ducha Svatého...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 09. květen 2012 @ 19:19:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
... i dary a ovoce Ducha Svatého...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 09. květen 2012 @ 19:22:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A ještě jednu poznámku: Ke Kristu nepřivedeš nikoho, koho budeš považovat za méněcenného a budeš jím pohrdat - k tomu totiž tvůj postoj v konečeném důsledku (ať už přímo, či nepřímo) vede. A navíc to trošku zavání farizeovým postojem při jeho setkání s celníkem...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. květen 2012 @ 19:49:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sice nemám moc zkušeností s tím, jak se někdo vede ke Kristu, neboť jsem nikdy neměl dojem, že bych byl v tomto směru obdarován, ale co si pamatují z mé "vlastní" cesty ke Kristu, tak mnohém více záleží na modlitbách, než způsobu evangelizace. A především na Duchu Svatém!!!
Mám takový dojem, že mým úkolem je úplně něco jiného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 17:05:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ano, máš pravdu, ale Duch Svatý k tomu používá právě nás - křesťany. A z našeho chování se odráží to, komu či čemu jsme uvěřili. Jestli jednáme k druhým s láskou, anebo s povýšenectvím. Těžko mlžeš druhému říkat, jak ho Bůh miluje, když mu tu lásku Boží nepředáš, ale místo toho mu budeš předávat povýšenost, opovržení, postoj typu: Ty, odporný hříšníku, nesaháš mně, svatému křesťanu, ani po kolena. A věř mi, že nevěřící takovýto postoj pozná, i když jej nevyjádříš slovy.

Zadarmo jste dostali - Zadarmo dávejte...
Nedejte se přemoci Zlem, ale přemáhejte zlo dobrem...

Nelze slovy kázat to, co skutky a postoje popírají. Teda lze, ale takovéto kázání je nevěrohodné a naopak sebeodsuzující.
My na sobě neseme Jméno Boží, evangelium, a nést jej nadarmo je hřích odsouzený již desaterem...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 18:38:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvá slova sice vypadají pobožně, ale ne zbytečně jsem odkazoval na mou cestu ke Kristu. Vím jak jsem uvěřil a kdo u toho byl, v žádném případě jsem vůbec nebral na vědomí stav toho, kdo mi svědčil. Dodnes si o tom bratru nedělám iluze. Vím jaký je a jak se choval a i dnes ještě chová.
Jako nevěřicího mne tehdy vůbec nezajímalo jeho chování. Jak jsem měl jako nevěřící tušit, že by se měl chovat jinak když jsem neznal Krista? Žel argumentaci, kterou jsi použil znám, ale nemá v zásadě nic společného se skutečnou cestou člověka ke Kristu. Jediný rozdíl je, že ti, kteří takto argumentují, nechtějí přijít ke Kristu a těmito výtkami pouze omlouvají sami sebe.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze sk (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 11. květen 2012 @ 21:21:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
OK, když myslíš...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo z (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 12. květen 2012 @ 09:52:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak se podívej do Nového zákona a hledej kde je nějaké učení o tom, jaké "morální" kvality má mít svědek Kristův. Neboť mi nějak unikl tvůj úmysl šťourat do svědomí svědka a předepisovat mu nějaké způsoby chování. Najdi někde spojení, že svědek Kristova vzkříšení by měl nejdříve vykazovat nějaké "kvality" a až potom teprve svědčit druhým o Kristu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry ne (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 12. květen 2012 @ 13:07:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak například:

2 Kor 5,3:
Nikomu nedáváme v ničem příležitost k pohoršení, aby tato služba nebyla uvedena v potupu,
ale ve všem se prokazujeme jako Boží služebníci,....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z vír (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 12. květen 2012 @ 15:20:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rosmano,

jestli on leonet neměl na mysli to, že si Pán své svědky nevybíral podle toho, jací jsou, jaké mají morální kvality, protože ten, který byl mezi apoštoly a budoucími svědky Kristova vzkříšení považován lidmi za prvního, v tomto směru zrovna nevynikal.

A apoštol Pavel, autor tvého příspěvku, byl coby Saul z Tarsu kapitola sama pro sebe, že?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 12. květen 2012 @ 20:20:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,

jenže leonet své úvahy nevede  o lidech a jejich "kvalitách" než se stali svědky Kristovými (Saul), ale přímo o "kvalitách" svědků Kristových. A v tom mi přijde jeho argumentace hodně podobná jako u římských katolíků (třeba oko), kteří, aby okecali nedůvěryhodné až po uši ve hříchu papeže a biskupy, tvrdí. že na člověku nezáleží, že "apoštolskou posloupnost" přijímali a předávali klidně velmi pochybni papežové apod.

Že apoštol Pavel, ale nejen on, hodně dbal na to, aby v ničem nedával pohoršení, aby jeho slova byla v souladu s životem, aby jeho služba nebyla uvedena v potupu, je nabíledni.

Také proto mohl s čistým svědomím říct:
"Prosím vás: Jednejte podle mého příkladu! "
"Jednejte podle mého příkladu, jako já jednám podle příkladu Kristova. "


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedln (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 12. květen 2012 @ 20:46:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, já ti rozumím, rosmano,

a leonet už se taky vyjádřil. Fakt je ten, že Pavel i Petr nabádali věřící, aby žili bezúhonným životem, v čemž byl Pavel pro svaté skutečným vzorem, a neváhal napomenout i Petra a veřejně, když byl svědkem Petrova selhání. A fakt je i to, že když je někomu svěřena služba od Boha, měl by dbát na to, aby nedával v ničem důvod k pohoršení, a že v tomhle za Pavlem mnozí dnešní služebníci hodně moc zaostávajía a žel nejen v řkc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z vír (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 12. květen 2012 @ 16:26:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak především, kdo a komu to píše? Pavel a Timoteus církvi Boží v Korintu.
Další otázka proč to Pavel napsal. Především někteří z Korintu obviňovali Pavla a ty, kteří s ním chodili, že nejednají upřímně. (2Kor. 1,12-24) Když si budeš číst druhou kapitolu, možná se ti osvětlí další věci. 17 verš: Neboť nejsme jako ti mnozí, kteří kupčí s Božím slovem.... 3,5 Ne sami ze sebe se pokládáme za způsobilé, jako bychom měli něco sami ze sebe, ale naše způsobilost je z Boha. On nás také učinil způsobilými k tomu, abychom byli služebníky Nové smlouvy, ne litery, nýbrž Ducha....  
4,1....nepočínáme se chytrácky, ani nepřekrucujeme slovo Boží, ....jeli však naše evangelium zahaleno, je zahaleno těm, kteří hynou. ....4,5: Neboť nehlásáme sami sebe, nýbrž Ježíše Krista, Pána a sebe jako vaše otroky pro Ježíše....A když dojdeš k tebou uvedenému verši (6,3)s pohledem na souvislostí, které jsem uvedl, bude se ti jevit tato Pavlova slova trochu jinak.
Víš co bylo Pavlovou největší chloubou? Najdi si to.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 12. květen 2012 @ 20:23:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase leonete píšeš v nějakých jinotajích. Nevím, co tím chceš říct.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedln (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 12. květen 2012 @ 21:19:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nejsou jinotaje, ale naznačení duchovního obsahu 2 listu do Korintu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je osprav (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 12. květen 2012 @ 21:29:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Myslím, že apoštol Pavel nebyl takový spekulant jak se ti zdá. Když říká, že nikomu nedává v ničem příležitost k pohoršení, aby jeho služba nebyla uvedena v potupu, ale ve všem se prokazuje jako Boží služebník,  myslí tím přesně to co říká, žádné postranní kudrlinky kolem.
Ostatně je to co říká zcela v souladu s mnoha jeho dalšími vyjádřeními, např. když nabádá Timotea:
  • buď vzorem v řeči, v chování, v lásce, ve víře, v čistotě.
  • 13Než přijdu, ujmi se předčítání, kázání, vyučování.
  • 14Nezanedbávej svůj dar, který ti byl dán podle prorockého pokynu, když na tebe starší vložili ruce.
  • 15Na to mysli, v tom žij, aby tvůj pokrok byl všem patrný.
  • 16Dávej pozor na své jednání i na své učení. Buď v tom vytrvalý. Tak posloužíš ke spasení nejen sobě, ale i svým posluchačům.




]


Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 09. květen 2012 @ 12:17:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme ospravedlněni z Boží milostí. Takže ani z "naší víry", ani z "našich skutků".



Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. květen 2012 @ 15:58:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ospravedlnění Boží milosti je učínné jen pro toho, kdo uvěřil Bohu. A pro tu víru obdržel ospravedlnění Boží milosti. Jestli se chceš dohadovat jestli bylo dříve vejce, nebo slepice...


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 11. květen 2012 @ 16:04:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vlastně ano, chci se hádat o tom, co bylo dřív. Dřív byla milost. Víra je kladnou odpovědí na nabídku Boží milosti. Není ale přesné uvažovat, zda jsme nebo nejsme ospravedlněni vírou, ale milostí. Protože je to milost, která ospravedlňuje, víra tuto milost jen přijímá. A ostatně i sama víra je darem. Nemůžeme si tedy činit zásluhu ani svou vírou, ani svými skutky. Není to o tom, že napřed je něčí víra a na základě té víry někdo obdrží ospravedlnění. Napřed je milost. A ta milost je tu pro všechny, kdo ji přijmou.


]


Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 11. květen 2012 @ 19:38:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, že jsi toto konečně pochopil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 11. květen 2012 @ 23:56:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konečně? Ty jsi nějaký telepat? Že víš, kdy jsem něco pochopil?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 12. květen 2012 @ 09:13:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když porovnám tvé příspěvky asi před rokem a teď (mezí tím jsi se na nějaký čas odmlčel), tak je u tebe viditelný posun v myšlení..


]


Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 12. květen 2012 @ 09:32:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadá mi zbytečné dohadovat se, zda je člověk ospravedlněn z víry či ze skutků. Je důležité přece obojí a je to od sebe neoddělitelné.

Jakmile to začneme od sebe oddělovat, dochází k jevům, které vedou k divnému jednání. Pak tu máme věřící, kteří jsou přesvědčeni, že už jsou  snad v nebi, Pánu Bohu dokonce tykají jako by mu málem byli rovni a jejich skutky a mezilidské vztahy jsou velice divné.

Na druhé straně přílišné zdůraznění skutků vede jen k zákonickému jednání a účelovosti, z něhož se vytrácí láska.


K uvěření existence Boha mne nepřivedla ani jedna tato skupina, naopak při setkání  s nimi jsme se zděsil toho, co dokáže s člověkem udělat náboženství.


Mne k víře přivedla láska lidí, kteří věřili v Boha a snažili se žít tak, jak si asi přál sám Pán Ježíš. Nechovali se ke mně účelově, necítil jsem u nich žádný duchovný nátlak  a ani jsem u nich nezpozoroval nějaký fanatismus. Měli zdroj života, pramen živé vody a žili tak, aby jim tento pramen sloužil k správnému životu. Nebavili se kritizováním jiných a nezdůrazňovali nějakou svoji duchovný výjimečnost.


A to je nejlepší způsob evangelizace.




Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 14. květen 2012 @ 14:02:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
láska lidí mě přivedla, no to je tedy síla
a že je to nejlepší mimo, co tu kdy zaznělo, to ANO


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. květen 2012 @ 08:36:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si nemyslím, že je to zas tak mimo, když on to tak opravdu cítí srdcem.


Bůh je zdrojem veškeré opravdové lásky a lidé jsou jen prostředníci
, kteří ji předávají dál jiným.

Láska je o předávání, o vztahu, o skutcích potvrzujících vřelý vztah. Kdyby nebylo jiných lidí, kteří nás milovali, ani bychom třeba o Bohu nevěděli.


]


Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 16. květen 2012 @ 11:06:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vím, že František to má hodně na hodných lidech,
ale ti "hodní lidé" projevují lásku jedině tak, že jí opravdu znají a tak zvěstují evangelium SPÁSY! to je v základu vše, tedy jádro věci;
stále bych ještě myslela srdcem, když bych něvěděla KDO JE KRISTUS, že není druhým po Bohu?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. květen 2012 @ 07:57:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." když bych něvěděla KDO JE KRISTUS, že není druhým po Bohu?!"...


Kristus je přece sám Bůh, není druhým po Bohu!


]


Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 17. květen 2012 @ 17:12:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdrojem té lásky u nich byl Bůh. To jsem cítil. Zatímco v Tobě cítím něco, co není láska. Poznal jsem pár fanatiků, který měli plnou pusu Krista, ale jen pusu. A to je rozdíl. Láska není v mluvení, ale v konání.  Ti fanatici mne málem odvedli od Boha. Ti první naopak měli Kristovu lásku. Konali a já cítil, že to není z nich, ale od někoho vyššího, od Boha. Díky nim jsem byl nasměrován k Bohu. To ty ale nějak nechápeš...



]


Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Sobota, 19. květen 2012 @ 08:54:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý Františku,
vzhledem k tomu, že BOMBING LOVE je obecný termín náboru, oni Tě bombardují láskou přesně do chvíle, než se jim členstvím UPÍŠEŠ, oni potřebují splnit úkol do počtu...
to jsi zřejmě nepochopil...
tak potřebuješ vytřídit plevel od zrna


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 19. květen 2012 @ 10:59:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, že nenávidíš adventisty, ale ti, o kterých píši, nebyli adventisté. S těmi jsem se setkal až mnohem později. Prostě byli to lidé, kteří milovali Ježíše. A bylo to v době totality a nesvobody.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan je ospravedlněn z víry nebo ze skutků? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 20. květen 2012 @ 10:16:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý Františku,
proč je marné Ti stále vysvětlovat, že MILUJEME člověka, ale nenávidíme HŘÍCH /bludu/?


]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy