Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 208, komentářů celkem: 429655, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 256 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116527469
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dostatečná oběť a navždy
Vloženo Sobota, 12. květen 2012 @ 21:39:22 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Autor listu Židům psal Židům, kteří vyznávali Pána Ježíše jako svého Krále a Spasitele. Jenže oni stále ještě byli Židé a pravděpodobně i jako Židé uvažovali. Navíc mnohé roky obětovali zvířecí oběti, podle způsobů svých otců, jak to přikazovala svatá slova Starého Zákona. Nechtěli a nemohli se dát lehce přesvědčit, aby se zřekli přinášení oběti, které vlastně Boží slovo přikazovalo. Pravděpodobně mohli mít k dispozici pouze některé z listů Nového Zákona a jen těžce se smiřovali s myšlenkou, že by kázání tehdejších křesťanských kazatelů bylo na stejné úrovni jako Starý Zákon. Vyznávali víru v Ježíše jako Mesiáše, ale jejich mysl byla zaměřena na jeho význam podle Starého Zákona. Pisatel listu jím bude muset dokázat, že nejenom jsou chrámové oběti zvířat nedostatečné, ale i ukončené a jsou nahrazené jedinou obětí.

Židům 10,1-6:

Poněvadž Zákon má pouhý stín budoucího dobra, ne samu podobu těch skutečností, nemůže každoročně stejnými oběťmi, jež jsou stále přinášeny, nikdy učinit dokonalými ty, kdo s nimi přistupují. Což by nepřestali obětovat, kdyby ti, kdo Bohu slouží, již neměli žádné vědomí hříchu, když jsou jednou očištěni? Ale v těch obětech je každoročně připomínka hříchů, neboť je nemožné, aby krev býků a kozlů odstraňovala hříchy. Když tedy vchází do světa, praví: 'Oběť a obětní dar jsi nechtěl, připravil jsi mi však tělo; nelíbily se ti celozápaly a oběti za hřích.


Nejdříve ukazuje, že nutnost tyto oběti každoročně opakovat je ukázkou jejich nedostatečnosti, neboť Zákon je pouhý stín budoucího dobra. Na tomto základě nemůžou každoročně se opakující oběti nikoho učinit dokonalým. Někdo z těch Židů by se mohl zeptat, „jak jsi na to přišel“? Jednoduše z toho, že stále stejné oběti musely být každoročně opakovány. Což by nepřestali s oběti ti, jejichž svědomí by bylo jednou pro vždy očištěno? Každý dospělý Žid se musel jednou ročně zúčastnit obětní ceremonie na Den smíření. Tento samotný fakt dokazuje, že oběti zvířat nikdy nikoho nezdokonalili tak, aby již neměl žádné vědomí hříchu.

Tito Židé si můžou číst v Žalmech a teď i tady: „Oběť a obětní dar jsi nechtěl“, pisatel tohoto Žalmu znal Boží srdce a zjistil důležitou věc, přestože byly tyto oběti konány stovky let podle příkazu Boha, přesto nebylo Boží srdce uspokojeno. Nikdy neměl zálibu v obětování nevinných zvířat, „nelíbily se ti celozápaly a oběti za hřích.“ Proto bylo třeba oběti úplně jiného druhu, „připravil jsi mi však tělo.“   

Židům 10,7-10:

Tehdy jsem řekl: Hle, tu jsem - v svitku knihy je napsáno o mně - abych vykonal, Bože, vůli tvou.' Když napřed říká: 'Oběti a obětní dary' a 'celozápaly a oběti za hřích jsi nechtěl, ani se ti nelíbily' - tedy ty, které se obětují podle Zákona -, potom řekl: 'Hle, tu jsem, abych činil [, Bože,] tvou vůli.' To první ruší, aby ustanovil to druhé. V této vůli jsme posvěceni skrze oběť těla Ježíše Krista jednou provždy.

Duch svatý si tady dovolil text žalmu rozvinou plněji a pro dobu Nového Zákona srozumitelněji. „Já jdu, protože Starozákonní oběti byly nedostatečné – tělo jsi mi připravil, v kterém mám konat tvou vůli“. Jako kdyby tady pisatel říkal: „Všimněte si pořadí a přesností Písem; nevytrhujte verš z jeho souvislostí, studujte celý obsah.“

„Jdu činit to, co Ty vlastně chceš mít učiněné. Jdu činit Tvou vůli.“ Tak On odstraňuje – ruší první a ustanovuje druhé. Uvedenými slovy dokazuje, že první věci, ty oběti, jsou odstraněné a zastaralé příchodem Toho, který přišel učinit to, co Bůh skutečně chtěl mít učiněné dlouhý čas.

Starozákonní oběti byly těla a krev zvířat a nemohly nikdy dokonale očistit svědomí obětujícího. Vraťme se k předcházející kapitole, kde je dílo Kristovo vyjádřeno slovy: „který skrze Ducha věčného sebe samého obětoval“; vidíte tu potřebu, aby bylo nějaké duchovní spojení navázané mezi Bohem, který je Duch a námi, kteří jsme padli a byli duchovně mrtví? Aby navázal spojení mezi Bohem, který je Duch a našimi duchy, Kristus obětoval Sebe skrze věčného Ducha. V této kapitole uvažujeme o obětování Jeho těla. Na stole, v den památky Páně, jsou dva prvky, první je chléb, o které Pán Ježíš řekl: „Toto je mé tělo“ tady znázorněné chlebem. Obětováním tohoto těla, těla Ježíše Krista, jsme posvěcení; (všimněte si toho důrazu: on neříká, že jsme posvěcení obětování Ježíše Krista, ačkoliv by to byla pravda, on říká jasně a pečlivě, že „jsme posvěcení obětování těla Ježíše Krista jednou pro vždy“)

Porovnejte si ve své mysli oběť těchto zvířecích obětí a oběť zvláště způsobeného těla našeho Pána Ježíše. A přesto jsou někteří, kdo porovnávají mrtvoly zvířat s obětí toho dokonalého bezhříšného těla Ježíše. Jak může někdo mít odvahu anebo troufalost pokračovat v přinášení obětí zvířat, když už jednou Pán Ježíš obětoval Své tělo Bohu?

Tato oběť těla Ježíše Krista byla provedena pouze jednou a na vždy. Takže je nejen rozdílná v její přirozenosti, ale je rozdílná i v tomto směru, že je jednou pro vždy. My jsme byli posvěcení skrze obětování těla Ježíše Krista jednou provždy. Tělo Ježíše Krista, našeho Pána bylo obětované za nás všechny, kteří věříme, ale bylo obětované jednou pro vždy za celý čas. Ono bylo obětované jen jednou a nikdy více se to nebude opakovat. Tento jeden čin stačí navždy. Pochopme tuto předivnou věc. Vůle Boží byla, aby obětoval Své tělo. Myslíte, že to učinil dokonalé? (pokud nečiníte Krista hříšníkem a nehovoříte, že On vykonal Boží vůli jen z půlky). Když vykonal Boží vůli, On navždy zdokonalil ty, kteří se posvěcují.

Židům 10,11-14:      

Každý kněz stojí a koná denně službu a častokrát přináší stejné oběti, které nemohou nikdy odstranit hříchy. On však přinesl jedinou oběť za hříchy a navždy usedl po pravici Boží, a nadále jen čeká, až jeho nepřátelé budou položeni za podnož jeho nohou. Neboť jedinou obětí učinil navždy dokonalými ty, kteří jsou posvěcováni.


Ještě jednou si porovnejte námahu Starozákonních obětí s Jeho jedinou oběti svého těla. Kněží konali svou službu každého dne a přesto tyto oběti nemohly nikdy odstranit hříchy; jaká nesnesitelná dřina a námaha to byla. Ale On přinesl jedinou oběť za hříchy a navždy usedl po pravici Boží. Dílo bylo dokončeno. Neboť co se týká přinášení oběti za hřích není již více co činit; jediná věc, která se má ještě stát je, aby Jeho nepřátelé byli položeni za podnož Jeho nohou.

Teď se zastavme, většina z nás zná tyto věci a už je prožívá. Ale jsou mnozí věřící, kteří ještě nikdy nepronikli do této slavné skutečnosti, mnozí upřímní věřící ještě považují své spasení za takové, které se zakládá na Starozákonních podmínkách. Když se jích zeptáte, zda se z důvěrou svěřili do Kristovy obětí, odpoví vám, že „ano“. Když se jich ovšem ptáte, zda jim byly všechny jejich hříchy odpuštěné, minulé, přítomné a budoucí, zaváhají a řeknou: „Dobře, věřím že jsou mi odpuštěné všechny hříchy až dosud; ale o těch, kterých se dopustíme později nesmíme předpokládat, přestože se snažíme pravidelně vyznávat své hříchy a doufáme v Boží milosrdenství, že je odpustí.“ Oni si myslí, že je zbožné a bohabojné být neustále v podezření a nejistotě v této věci. Jakoby neviděli a nepoznali rozdíl mezi starým systémem a novým.

Bylo to za Starozákonního systému, že se každým rokem připomínali hříchy, jakoby bylo zákonité vyšetřování hříchů, zjišťování viny a vyžadováni zaplacení pokuty – trestu. Přišli jste jednou, vyznali své hříchy a oběť byla přinesena; ale potom jste přišli za rok podobně, a tak se opakovalo projednávaní této věci; neexistovalo trvalé uspokojení svědomí, a ani nemohlo být; nebo budoucnost vám vždy předkládala potřebu střetnutí se s Božím zákonitým vyšetřováním viny hříchu a uskutečnění trestu.
Jakmile opustíme tyto Starozákonní podmínky, máme něco mnohem lepšího. My máme oběť a spasení, které neprojednává tuto věc stále znovu. Starozákonní obětí byly stále se opakující a opakovali otázku hříchu nepřetržitě. Ale tato jediná oběť za hříchy je navždy. Neopakuje se, a dílo, které ona uskutečňuje je dokonalé. My nesmíme probírat a opakovat otázku viny a trestu podle Božího Zákona.

Nemyslíte si, že já povzbuzuji někoho, aby věřil a potom dále hřešil. Co se týká našeho stavu před Bohem a našeho života v Boží rodině, zjistíme, že náš Otec má disciplínu ve svém domě a dílu. V našem každodenním vztahu k Němu a jeden k druhému, zjistíme, že máme mnoho co vyznávat. Tato naše provinění jeden vůči druhému nám budou odpuštěny pouze pod podmínkou, že my odpustíme našim spolupracovníkům. Pokud neodpustíme my jím, ani nám nebudou odpuštěny naše provinění vůči ním. Ale to je záležitost rodinného života a disciplíny. Co se týká našeho postavení před Bohem a trestného jednání z viny hříchu, a co do našeho práva přístupu před Něho, potom díky Bohu, na naše hříchy a nepravosti On nikdy více nevzpomene.

Židům 10,15-18:    

Dosvědčuje nám to i Duch Svatý, neboť po slovech:   'Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po těch dnech, praví Pán: budu dávat své zákony do jejich srdce a napíši je do jejich mysli', dodává: 'a na jejich hříchy a jejich nepravosti už nevzpomenu více'. Kde je odpuštění hříchů, tam už není oběti za hřích.


Podobná témata

Zamyšlení

"Dostatečná oběť a navždy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 13. květen 2012 @ 09:36:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Tato naše provinění jeden vůči druhému nám budou odpuštěny pouze pod podmínkou, že my odpustíme - na naše hříchy a nepravosti On nikdy více nevzpomene. "...



Jen se chci ujistit, že tomuto rozumíme stejně.

To "pouze" bych zde vynechal. Další podmínkou totiž je, že ze svých hříchů učiníme pokání.


Pokání ze svých hříchů je další  nezbytnou podmínkou pro jejich odpuštění.



Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 09:48:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět si pleteš pojmy a zaměňuješ souvislostí. Četl jsi velmi nepozorně a příliš ledabyle. A vypadá to, že jsi opět vůbec nepochopil o čem je předložený text a výklad.


]


Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 17:04:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, leonete, ale těžko vyčítat někomu, že mu nebylo dáno a že pochopit tudíž nemůže. Znáš to - přirozený a duchovní člověk z 1K 2:14. V případě oka je horší to, že ačkoli je duševní/přirozený, který nemůže přijmout a pochopit věci Ducha Božího, staví tu sám sebe do pozice člověka, který zná a ví a přijal, a přitom lže!


]


Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 17:11:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když bude i nadále tvrdit, že je věřící, budu s ním takto jednat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 17:24:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já s ním jednám raději jako s usvědčeným lhářem a Božím odpůrcem, kterým je, a to hlavně kvůli ostatním, aby si nemysleli, že je věřící. Bůh je zvláštní (i když stále spravedlivý) v tom, že se má k upřímnému/čistému upřímně/čistě a k pře/zvrácenému převráceně (Ž 18:27), ačkoli Bůh není převrácený.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 17:31:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš dobře, že Boží slovo rozděluje duši od ducha a pšenici od plev. Nevidím důvod jeho základní funkci nějak suplovat. Nedělali to mí učitelé, nebudu to činit ani já.


]


Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 13. květen 2012 @ 13:08:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to pěkné shrnutí pro porozumnění dokonalé oběti.

Položme si však základní zásadní otázku: Proč vlastně chce náš Bůh oběti? Proč vyžadoval zvířecí oběti? Proč vyžadoval oběť lidskou?

Tyto otázky mi víří hlavou zejména od doby, kdy jsem v internetových diskuzích a v reakcích mezi neznabohy často slyšel jejich argument o krvelačném Bohu. Zdalipak si někdo umí představit, jak to vypadalo v Jeruzalémě před Ježíšovým ukřižováním. Jak bylo pěkně popsáno v knize "Biblické příběhy" - celé město bylo plné mekotu tisíců beránků připravených k obětem a k pesachovému hodu a naplněno pachem jejich krve.

Zkuste se podívat zvířeti do očí a zkuste ho vlastnoručně zabít. Proč Bůh požadoval zvířecí oběti? A doveďme otázku do konce: Proč požadoval oběť lidskou?

Ovšem, jsme zhýčkaná společnost, která svou krutost skrývá za brány jatek. Vidíme to úplně jinak, než tehdejší Izraelité. Když je mzdou za hřích smrt, tak to prostě musíme akceptovat. Bůh je však spravedlivý, tak proč trestá nevinné zvíře za naše hříchy? Když je Bůh spravedlivý, tak jaktože nebyl spravedlivý k těm zvířatům? A ještě: Jaktože nebyl spravedlivý k nevinnému Ježíši?

Tyto otázky asi nepůjdou jednoduše zodpovědět. Zkusme však o nich přemýšlet. Zatím nejlepší, avšak pouze věroučnou odpověď dal jeden americký pastor: "Příteli, pokud se vám to nelíbí, tak si stvořte svůj vlastní vesmír, v něm Zemi, zde všechny žvočichy a lidi, prohlaste se jejich bohem a dejte jim své zákony. A pak teprve někomu raďte."

Dokonalejší odpověď o spravdlivé Kristově oběti dal Watchman Nee. Avšak o oběti zvířat jsem pojednání nikde nenalezl.



Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 13:39:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Zatím nejlepší, avšak pouze věroučnou odpověď dal jeden americký pastor: "Příteli, pokud se vám to nelíbí, tak si stvořte svůj vlastní vesmír, v něm Zemi, zde všechny žvočichy a lidi, prohlaste se jejich bohem a dejte jim své zákony. A pak teprve někomu raďte.".....

     Tímhle argumentem se dá obhájit jakákoliv ohavnost.

.....Proč vlastně chce náš Bůh oběti? Proč vyžadoval zvířecí oběti? Proč vyžadoval oběť lidskou?.....

     A jak víš, že Bůh někdy chtěl zvířecí oběti. On ti to řekl?

.....Bůh je však spravedlivý, tak proč trestá nevinné zvíře za naše hříchy?.....

     Nejenom trestá nevinné zvíře, on potrestá za hřích člověka i nevinné dítě.

2.Sam 12,14 "Ovšem protože jsi touto věcí tolik znevážil Hospodina, syn, který se ti narodí, jistě zemře. Pak Nátan odešel domů. Hospodin postihl dítě, které porodila Urijášova žena Davidovi, takže těžce onemocnělo. David hledal Boha kvůli tomu chlapci. Postil se, šel, ulehl a spal na zemi. Starší jeho domu k němu přistoupili, aby ho zvedli ze země, ale nechtěl, ani s nimi nepojedl pokrm. Sedmého dne se stalo, že dítě zemřelo. Davidovi otroci se báli mu oznámit, že dítě zemřelo."

     Dítě jako nástroj. Nějaké utrpení dítěte, podobně jako utrpení děti Jobových, je pisateli ukradené.

     P.S. Možná, že někteří jsou teď v šoku z toho co jsem napsal, nečekali by to ode mne. Ano je to tak. Jsem opět ten Jehož nemáte, Nematemne. Mrzí mne, že tímto některé zraním, ale stalo se. Nepovažujte mne za křesťana, za svého bratra.


]


Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 13:47:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
to ti už někdo něco takového napsal? Vždyť jsi psal velice mírně a v podstatě ses vyhnul Biblické realitě až moc velkým obloukem.


]


Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 13:57:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výše uvedený komentář na který jsem reagoval nemá s mým odpadnutím nic společného. Jen jsem jej využil k tomu, abych informoval o tom, jak se věci mají. Starý Nematemne je zpět.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 14:48:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sice netuším o jakém to "odpadnutí" hovoříš...A ani co se vlastně u tebe změnilo....
Pokud to považuješ za důležité, něco napiš, jinak nemám důvod si o tobě měnit mínění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 19:18:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Odpadnutí od křesťanské představy o Bohu. Považuj mne za člověka, jenž nemá vyhraněné (dogmatické) představy o Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:28:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jsi si jistý, že ta tvá "křesťanská" představa o Bohu byla správná?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:37:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ať byla jakákoliv, opustil jsem ji.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:40:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O myslíš si, že jsi opustil i Boha?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:55:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Může člověk jenž pochybuje o existenci Boha říci, že Jej neopustil? Ledaže by Bohu vůbec nešlo o to, abychom v Něj věřili, ale abychom měli čisté svědomí. Potom bych, řekl, že jsem Jej neopustil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 22:02:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty si myslíž, že jiní věřící nikdy nepochybovali o existenci Boha, když se načas odmlčel? Málo ještě znáš Boží cesty při člověku. Položím ti pouze jednu otázku: Jsi přesvědčen o tom, že tě Bůh slyší?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 22:29:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Jsi přesvědčen o tom, že tě Bůh slyší?....

    Nevím, tak jako nevím, jestli nějaký Bůh je. Ale v jednom jsem přesvědčen, pokud Bůh je, ať je jakýkoliv, nelze Jej ukecat, uprosit, změnit Jeho vůli, něco Mu poradit. Pokud by tomu tak bylo, lze ještě o Něm mluvit jako o Bohu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 22:47:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to Ho znáš docela dobře, a vidíš, měl jsi pochybnosti. Zkus uvažovat nad tou mou poslední otázkou.
Dobrou noc


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 14. květen 2012 @ 11:11:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prosím vás a jak to dělal Mojžíš, když "diskutoval" s Bohem a dokonce tváří v Tvář? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. květen 2012 @ 08:29:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže jde Boha uprosit.

Víra je přece vztah!

Příkladem nám může být třeba Abrahám, když smlouval s Bohem o osudu Sodomy.



Každé upřímně míněné pokání je také "uprošením Boha" od trestu za hřích.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 15:27:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

a kam chceš před Bohem, který se ti dal poznat, utéct? Mě si tím, cos udělal, ani neublížil ani neranil. Jestli jsi někomu ublížil, jsi to především ty sám. Není nic lepšího, než mít Boha za svůj příbytek a útočiště a trávit dny v Jeho domě. Psal to král David ve svých žalmech právě potom, co zhřešil s Betsabé, proti Urijášovi, ale především proti Bohu a Bůh neměl problém prohlásit Davida za muže podle svého srdce a jeho potomku - Pánu Ježíši Kristu dát Davidovo i své K/království.

Měj se fajn a věz, že Bůh je stejně s tebou a pro tebe, i když jsi na Něho možná na chvíli zanevřel. Pán s tebou. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 19:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Willy.

    Není kam utíkat, proč by? Leda tak od představy o Bohu. Nemám důvod věřit, že Bůh popisovaný v Písmu je skutečný.

    Tož tak. Měj se pěkně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:22:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ty jsi, Karle, uvěřil ve skutečného Boha a živému Bohu, ne v něčí představy o Něm. Bůh není v Písmu popisovaný, Písmo je Jeho dech a pokrm, tak jen dýchej, jez a žij.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:33:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Písmo je lidská představa o Bohu. Nevidím jediný důvod věřit, že má s Bohem něco nad to společného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 14. květen 2012 @ 12:36:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle,

tebou uznávaný apoštol Pavel napsal Timoteovi a potažmo i nám o Písmu (2Tm 3:16) něco jiného. Myslíš, že lhal? Já si to nemyslím a věřím, že Pavel napsal o Písmu pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 14. květen 2012 @ 14:04:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Pavel prezentoval to čemu věřil. To však neznamená, že se nemohl mýlit. Nemám důvod jej považovat za lháře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 14. květen 2012 @ 23:14:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pisatel listu Židům napsal o víře toto: Víra je podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme. Neboli, jestli Pavel věřil, jak říkáš, že veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a užitečné ..., pak je to důkaz, že takovým Písmo skutečně je.:-) 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:20:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ber to tak Willy, že se obracím k syrové skutečnosti od teplého chlívečku zvaným Iluze.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 14. květen 2012 @ 20:26:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rád, Karle, že se vracíš od teplého chlívečku, zvaného iluze, kdy si člověk nalhává, že smrtí vše končí a neponese žádnou odpovědnost za své činy, k syrové realitě v podobě existence Boha s Jeho soudem po smrti. Jestliže si tuto syrovou skutečnost uvědomuješ, pak jsi pokročil dopředu a jsi na nejlepší cestě pokračovat ve své cestě v milosti. 
Tvůj milující bratr v realitě, Ferra


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 14. květen 2012 @ 20:55:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Jak se jmenuje ten Bůh, Bible? Položil sis někdy otázku: Proč si myslet, že Bible je o Bohu? Jen proto, že to o sobě tvrdí? A pokud máš na mysli Boha, řekni mi o Něm něco, nezajímá mne co sis někde přečetl, co ti o Něm někdo řekl, ale co On sám ti sdělil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 14. květen 2012 @ 21:19:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se jmenuje ten Bůh v mém chápání? Otec, můj Otec. Jinak mu už neříkám.
 
Proč si myslet, že Bible je o Bohu? Protože ukazuje něco dokonalejšího, vyššího, než je člověk. To by člověk nikdy nepsal.
 
Co mi sdělil a co o Něm vím? Sdělil mi dost na to, abych byl zachráněn a málo na to, abych ho poznal v celé jeho šíři. Ale i to málo je více, než jsem si kdy dokázal představit. Kdyby mi to nesdělil On, nikdy bych čtenému o Něm neporozuměl. Tak je neuchopitelný lidskou inteligencí. To jen pyšný člověk Ho hledá uzamčeného v Knihách psaných lidmi, když on i v Písmu je jen v míře dané lidem a to ještě v podobenstvích, která jsou těm, kterým je neotevřel On, rébusem. 
Ty jsi byl a stále jsi obdařen duchovním zrakem schopným vidět to, co druzí nevidí. Proč si tedy zakrýváš oči tam, kde druzí by chtěli vidět a nevidí?
Když je momentálně pro tebe jako "ateistu"smrt cílem člověka, proč se lidé tak neradi loučí se životem, když jsou tak blízko cíle? Nemají snad v genech zakódovaný věčný život jako cíl? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 14. květen 2012 @ 22:02:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Díky Ferro za odpověď. Píšeš: "Proč si myslet, že Bible je o Bohu? Protože ukazuje něco dokonalejšího, vyššího, než je člověk. To by člověk nikdy nepsal."

     Já to tak nevidím. Řekl, bych, že člověk v mnohém Boha popisovaném v Písmu překonává. Ty by jsi týral dítě za to, že jeho otec cosi provedl? Zlikvidoval by jsi něčí rodinu jen proto, aby jsi vyzkoušel jeho oddanost? Nebo si snad myslíš, že to je v pořádku? Že tohle je jednání hodné Boha? Pak nevím z koho to jsem zrozen. Teodicea není nic jiného jak omluvit nesmyslné představy o Bohu. Věř mi, vejde se tam úplně vše co si vymyslíš, jakákoliv ohavnost. Je to vlastně způsob jak v poznání Boha zůstat stát na místě, místo aby člověk určité představy zavrhl jako zcestné. Ale co by nám pak zůstalo, že?

....Když je momentálně pro tebe jako "ateistu"smrt cílem člověka, proč se lidé tak neradi loučí se životem, když jsou tak blízko cíle? Nemají snad v genech zakódovaný věčný život jako cíl?....

    Má touha po životě není důkazem toho, že by měla být naplněná.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 13. květen 2012 @ 16:22:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahjoj Karle, 
Je mi jedno, jestli jsi nový, nebo starý Karel, jsi to pořád ty, ten Karel, kterého mám rád. To, že ses teď na chvíli octl na křižovatce, a Bůh s tebou zápasí, aby ti pomohl přivlastnit si jeho dědictví, je normální. 
Taky jsem si to prožíval. 
Pokud se ti tedy momentálně zdá satan jako charakterově lepší, než Bůh, buď tedy zatím v jeho moci. Ale jen do té míry, do které mu Bůh dovolí. Pokud za tebe bylo zaplaceno, Bůh se tě nevzdá, neboť patříš jemu. Tyto útěky jsou jen ke tvému růstu v míře, která tě v budoucnu posilní a posune někam vpřed. 
Pokud ses narodil znovu, nemůžeš se odrodit. 
Taky nemám rád smrt dětí, ale pokud ta smrt vede k novému životu, lepšímu, díky za ni. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 19:09:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ahoj Ferro.

U mne nejde o výběr mezi Bohem a satanem, ale mezi pravdou a omylem, v horším případě, úmyslnou lži. Prostě jsem poznal, že nemám na čem stavět, mít důvod, věřit v pravdivost evangelia.

Měj se pěkně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 13. květen 2012 @ 19:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš, Karle, já tě chápu. Taky jsem zkoušel žít bez Boha, stokrát, tisíckrát. 
Ale je to jako když od té chvíle, kdy jsem se poprvé nadechl, zatajíš dech a zkoušíš nedýchat. 
Vydržíš chvíli, ale pak se dusíš. 
Dusíš se v té beznaději, která tě obklopuje a nežiješ, jen přežíváš. 
Jen s nadějí žiji. 
Promiň, že se musím občas nadechnout.
 
Nemá smysl život bez Něj. Hledej náhradu, najdeš jen náhradu. Hledej smysl života, najdeš to, co hledáš. 
Nevěř ateistům na křesťanských diskusích, nemají žádnou budoucnost, jejich je jen přítomnost, kdy se utěšují, že žádný Bůh není.
Až poznají svůj omyl, už nebudou psát. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 13. květen 2012 @ 19:51:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Prostě jsem poznal, že nemám na čem stavět, mít důvod, věřit v pravdivost evangelia

Kdysi jsem slyšel větu:         Jestliže není Bůh - zaplaťpánbůh, ale jestliže je -  chraň nás pánbůh. 
Jestli tedy podle tebe není, užívej si své odměny teď. Jestliže napříč tvé nové víře existuje, užívej si své odměny teď, dokud můžeš. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:11:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, moc toho o tobě nevím, ale vím jedno. 
Když jsi uvěřil, připadal jsi mi šťastný, dnešní tvůj stav mi tak nepřipadá. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:25:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Rozřazená tvář a v krvi opium. Já beru raději čistou krev navzdory smutku v tváří. Nikde není psáno, že by lidský život měl ve vesmíru hlubší smysl, než jen jej prožít. Něco navíc je jen zbožné přání člověka. Bylo by fajn mít nebeského Otce, jenž se stará o své stvoření. Avšak není žádný důvod, proč by tato touha měla být naplněná. Skutečnost se nám lidem vůbec nemusí líbit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:40:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava: Rozzářena ....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:32:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Proč přecházíš k pánovi, kterého mzda je smrt ( Římanům 6, 23) ?
Ale jestli si vyvolen, pak bych o tebe neměl strach.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:39:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Smrt nás čeká všechny. Jen někteří si namlouvají, že se jím vyhne. Někdy je fajn žit v iluzi a těžké z ní vystoupit, když tam venku je tak sychravo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:55:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty chceš být dobrovolně klamán?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:59:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ne, proto jíž nejsem křesťanem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:07:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže křesťané jsou dobrovolně oklamaní lidé? No, ale křesťané vědí, Komu uvěřili a znají Ho.

Myslíš, že třeba takový apoštol Jan byl oklamaný, když svědčil o Pánu Ježíši Kristus, s Nímž více než tři roky chodil, pak Ho viděl ukřižovaného, vzkříšeného, přijal moc Ducha Svatého na den Letnic, napsal své tři listy na povzbuzení věřících a knihu Zjevení jako zjevení Ježíše Krista a proroctví o budoucnosti Církve a církví, byl oklamaný a klamal ve svých listech i ostatní věřící?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:22:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Např. vůbec nemůžeš vědět, jestli pisatel Janová evangelia s Kristem tři roky chodil, že Jej viděl ukřižovaného, atd. atd. Papír snese mnohé. To, že se něco objevi v Bibli, ještě neznamená, že je to pravdou. Spíš bych se soustředil na apoštola Pavla, ten mi přijde věrohodnějši, než pisatelele evangelii, zvlášť synoptických, u kterých je zřejmé, že to měli z druhé ruky. O apoštolovi Pavlovi si myslím, že úmyslně o Krista nelhal, ale skutečně věřil tomu co psal. To však neznamená, že se nemohl mýlit. I já, když jsem se vratil ke Kristu, jsem zvěsti o Kristu v srdci věřil, neměl jsem pochyby. Když však přišly, stal bych se lhářem, kdybych je ignoroval, vědomě bych se stál dobrovolně oklamaným člověkem a klamal bych druhé. Pokud ty a jiní křesťané jste prosti pochybnosti, indicii, které popirají pravdivost tvrzení, že Písmo je Božím slovem....., pak nelze mluvit o vás jako o dobrovolně oklamaných. Já do vašeho svědomí nevlezu, proto vás spíše považuji za upřimně věřící lidi, tak jako považuji apoštola Pavla.


]


Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:15:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Karle,

a co je lepší - starý Nematemne, který se opět vrátil, nebo ten Nematemne na nějakou dobu nový, kterého jsme před časem znali a spolu se radovali, že je Kristův?


]


Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:36:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    A co kdybychom se spolu radovali ze svobodné mysli? Není to fajn beze strachu věřit tomu co považujeme za správné? Raduj se se mnou! :-) Nebo se snad není z čeho radovat? Proč? Něčeho se bojíš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:40:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jo, bojím se o tebe, že tě protivník podvedl.

Když jsi poznal Pána, nebo alespoň se to tak jevilo, tak ses neradoval? Nebo ses radoval a měl přitom strach, nesvobodu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:51:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Když jsem poznal Pána to je jíž minulost. Ber to tak, že jsem tehdy poznal moc víry v Krista, která mne proměnila a byla tenkrát pro mne důkazem pravdivosti evangelia. V tom, že by fungující víra měla být důkazem pravdivosti objektu víry jsem se tenkrát mýlil. Víra bude fungovat i když objekt víry nebude skutečný.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 20:59:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle,

ty si myslíš, že víra Boží a její moc by fungpvala, i když by objekt té víry - tedy Bůh - nebyl skutečný? To snad ne!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:25:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Ale jistě Willy, čemu se divíš? Cožpak nečteš Písmo? Co uzdravovalo, léčilo, měnilo životy, přemáhalo svět... Byl to Bůh, nebo víra? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 21:58:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se nedivím, Karle, já jen, že kdyby lidé v Jeho době nevěřili ve skutečného Ježíše, který uzdravuje, vysvobozuje, jejich víra by nefungovala. Krásný příkladem je žena s krvotokem. Její víra přišla ze slyšení zvěsti o Ježíši - o skutečném živém Synu člověka, který uzdravuje mocí Boží; v této víře si něco řekla a podle ní jednala a Bůh její víru poctil tím, že ji zachránil. Pán jí sice řekl:   „Buď dobré mysli, dcero, tvá víra tě zachránila.“(Matouš) nebo „Dcero, tvá víra tě zachránila. Jdi v pokoji a buď uzdravená ze svého trápení.“ (Marek) či „Dcero, tvá víra tě zachránila. Jdi v pokoji.“ (Lukáš) Ale pro Pána otázka nebyla, jestli ji zachránil Bůh nebo víra, protože On přišel činit Boží vůli a konat skutky svého Otce a skutek Boží byl podle Ježíšových slov toto: „Toto je ten Boží skutek: abyste věřili v Toho, kterého On poslal.“ To znamená, že to, že ta žena věřila, byl Boží skutek. Kdyby ne, tak by se nic nestalo, Boží moc by z Pána nevyšla a žena by odešla nemocná. Ale protože měla víru Boží, tak ji ta víra - potažmo Bůh - uzdravila. Proto také Pán Ježíš říkal svým učedníkům: mějte víru Boží, tzn. víru v Boha a Jeho moc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Neděle, 13. květen 2012 @ 22:45:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    My dnes nemáme Ježíše Krista face to face. Spoustu lidi Ježíše Krista neviděli, přesto se jejích život změnil. Proč? Že by se jím zjevil Bůh, nebo proto, že uvěřili?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. květen 2012 @ 23:40:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že by se jím zjevil Bůh, nebo proto, že uvěřili?

Obojí, neboť to spolu úzce souvisí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pondělí, 14. květen 2012 @ 22:07:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Obojí, neboť to spolu úzce souvisí....

    Nesouhlasím. Bůh je objektem víry. Není víra a Bůh, je jen víra. Nic jiného nemáš. To ovšem neznamená, že by objekt víry nemohl být skutečný. To ne, ale také to platí i naopak. Víra bude mít moc i kdyby objekt víry neexistoval. Jen ty o Jeho existenci nesmíš pochybovat. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 14. květen 2012 @ 23:19:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem ti napsal i jinde: Žd 11:1 Víra jest podstata věcí, v něž doufáme, důkaz skutečností, které nevidíme. To, že někdo správně a skutečně věří v Boha/Bohu, který mu tu víru dal, když se mu dal poznat, je důkaz existence Boha, Jehož nevidíme.:-)


]


Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 13. květen 2012 @ 16:32:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
!!! Doufám, že jsi právě nerozhojnil množinu "dobráků", kteří si obrácení Izraele k Ježíši představují jako zavržení všeho židovského, a tudíž marginalizaci Izraele jako národa něčím zvláštího od všech ostatních národů, příp. zániku národa Izraele jako svébytné entity a jeho rozplynutí mezi ostatní národy?



Re: Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 13. květen 2012 @ 16:48:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedná se přece pouze o stručný výklad části 10 kap. Židům. S důrazem mimořádného významu jak pro věřící ze Židů, tak z pohanů. Jestli se domníváš, že výklad slova Božího může mít nějaké následky pro nějaké skupiny lidí, tak jsi pouze vyjádřil souhlas s významem slova Božího, jako slova, které vždy rozděluje lid na dvě skupiny. Děti Boží a ty ostatní.


]


Re: Dostatečná oběť a navždy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 14. květen 2012 @ 14:24:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kéž by na nás Bůh nikdy nedopustil abychom dokázali uspokojit svoje svědomí a nedej Bože ještě trvale. Myslím si že by to bylo mnohem nebezpečnější než kdybychom dokázali vypnout varovný systém v podobě bolesti. Svědomí je jeden z nejcennějších Božích darů které máme a i tady platí že naše mínění bývá v pravém opaku s realitou. Člověk který chodí ke Svátosti smíření jednou do roka si často myslí že má svědomí čisté a těžko hledá své hříchy (vždyť přeci nekrade, nevraždí a vždycky mluví pravdu) , zatímco světci chodí často jednou týdně nebo ještě častěji a vidí na sobě víc hříchů než dokážou vypovědět. Umírají jako kajícníci a úpěnlivě přitom prosí Boha i lidi za odpuštění. Viz farizej a celník.




Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy