Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 208, komentářů celkem: 429655, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 279 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116527536
přístupů od 17. 10. 2001

Nabídky: Poslední možnost zříci se zabaveného majetku
Vloženo Pátek, 29. červen 2012 @ 08:02:19 CEST Vložil: Olda

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Sociální demokracie a komunisté udělají všechno pro to, aby církevní restituce neprošly. Pokud se na tuto otázku dívám jako občan, pak je mi stydno, že žádná z našich vlád, ať už pravicových nebo levicových, tento problém nedokázala za posledních jednadvacet let vyřešit. A považuji za trapné, jak populisticky se levice pokouší využít proticírkevních nálad a případně je ještě trochu rozfoukat.

         Ale ještě více je mi líto, že se církve ani v této situaci nerozhodly se svého majetku vzdát. Možná k tomu mají v těchto týdnech poslední možnost.
       


         Mnozí tradiční křesťané si možná pomyslí, že jsem blázen nebo podvraťák, ne-li obojí. Ale jsem si jist, že vím, co říkám. Dovedete si představit Ježíše, jak se bere za restituce? Pokud ano, pak asi nevěříte v biblického Ježíše. Ježíš byl Syn Boží a jeho Otci patří, biblicky řečeno, „stříbro, zlato i dobytek na tisíci horách“. Když Ježíš potřeboval zaplatit daně, poslal Petra, ať chytí rybu a vytáhne jí peníz daně z tlamy. Ježíš se o svou církev určitě postará – církev se nemusí doprošovat ani státu, ani kohokoli jiného. V současné chvíli má sotva lepší možnost dokázat, že tomu opravdu věří, než vzdát se komunisty zabaveného církevního majetku.

         Financování církví je velice snadné. Pokud mi na církvi opravdu záleží, dám jí desetinu svých příjmů (já to tak praktikuji už více než třicet let, takže vím, o čem mluvím). Bůh zaslibuje, že tomu, kdo platí desátky, požehná (ano, i to zakouším na vlastní kůži a mohu dosvědčit, že Bůh své slovo plní). Chce-li mít křesťanský sbor (či, chcete-li, farnost) placeného duchovního (pastora, kazatele, faráře – pro naše účely je jedno, jak mu říkáte), stačí, aby ve farnosti bylo dvacet výdělečně činných lidí. Deset z nich platí pastora, dalších zhruba pět je třeba na daně a pojištění, a dalších pět na režii sboru (farnosti). Takto to může fungovat po celém světě (ostatně, pro polovinu křesťanů na celém světě to tak zřejmě funguje). Pastor (duchovní) žije na téže úrovni jako ti, kteří se na něj ze svých desátků skládají, tzn. řecký pastor na životní úrovni průměrného Řeka, čínský pastor na životní úrovni průměrného Číňana, argentinský pastor na životní úrovni průměrného Argentince atd.

         Tento systém lze zavést kdykoli a kdekoli. V podstatě není závislý na tom, jak se daný stát ke křesťanům staví. Pouze s tím rozdílem, že v zemích, kde není náboženská svoboda, se to musí dělat tajně – jako ostatně naprostá většina toho, co s křesťanstvím souvisí.

         A pokud stát církvi nemovitý majetek sebere, pak při placení desátků je příští měsíc na pastorovu výplatu stejně jako před „znárodněním“.

         Paní poslankyně Chalánková z TOP 09 řekla, že „temné síly, které chtějí a napadají církev a věřící, se zaměřily na katolickou církev. Vědí, že vychová lidi, a je to poslední území, kde rostou lidé svobodní, kteří jsou schopni se totalitě vzepřít.“ (Lidové noviny, 7. června t. r.). Propána, jak se budou vzpírat totalitě, když nejsou schopni zaplatit své duchovní? Totalitě se vzpírají křesťané v Číně. Proto jich také neustále tolik přibývá.

         Z hlediska právního má církev na ukradený majetek jistě nárok. Ale pokud ho nyní dostane, z hlediska křesťanského svědectví to bude spíše katastrofa. Nevěřících je, bohužel, značná většina. A ti budou církvi možná ještě po generace předhazovat, jak jí šlo o majetek. Kladný výsledek restitucí bude Pyrrhovým vítězstvím.

         Církev má možná poslední šanci říci: Tak si to nechte. A začít jednat s určitou hrdostí. Jistě, bez osobních obětí to možné nebude – ale lze vůbec něčeho podstatného dosáhnout bez osobních obětí? A dovedete si představit, jaký vliv by to mělo na veřejné mínění? Dlouhodobě jsou beztak nadějí církví pracující a obětaví lidé, nikoli nemovitý majetek. Když bude mít církev dost obětavých lidí, brzy si pořídí veškerý majetek, který bude potřebovat. Jinak by se také mohlo stát, že církve budou mít POUZE svůj majetek. Zůstanou jí budovy, lesy a pole…ale už nebude mít lidi. Poslední sčítání nevěstí v tomto ohledu nic dobrého.

 Dan Drápal, 16. června 2012

Zdroj:




"Poslední možnost zříci se zabaveného majetku" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Poslední možnost zříci se zabaveného majetku (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 29. červen 2012 @ 21:40:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S kým se spojili nekatolické církve? Pro lepší porozumnění http://www.rozhlas.cz/nabozenstvi/zbozniabezbozni/_zprava/cirkevni-bankovnictvi--1046158



Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 30. červen 2012 @ 10:44:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Církev má možná poslední šanci říci: Tak si to nechte. A začít jednat s určitou hrdostí. Jistě, bez osobních obětí to možné nebude – ale lze vůbec něčeho podstatného dosáhnout bez osobních obětí? A dovedete si představit, jaký vliv by to mělo na veřejné mínění? Dlouhodobě jsou beztak nadějí církví pracující a obětaví lidé, nikoli nemovitý majetek. Když bude mít církev dost obětavých lidí, brzy si pořídí veškerý majetek, který bude potřebovat. Jinak by se také mohlo stát, že církve budou mít POUZE svůj majetek. Zůstanou jí budovy, lesy a pole…ale už nebude mít lidi. Poslední sčítání nevěstí v tomto ohledu nic dobrého.“

Dan Drápal, 16. června 2012

Martino

Falešný alibismus. Drápal: „Církev má možná poslední šanci říci: Tak si to nechte. A začít jednat s určitou hrdostí.“

To by ovšem bylo otevřené pohrdání všech těch, kteří v dobré víře darovali Církvi dary, majetky i odkazovali celá svá dědictví. To by znamenalo, že Církev rezignovala na právo a spravedlnost. Každý kdo daroval Církvi dar malý nebo veliký, ho nedával proto, aby se ho zmocnil zloděj a Církev mu k tomu dala své požehnání.

Drápal:
„Ježíš se o svou církev určitě postará – církev se nemusí doprošovat ani státu, ani kohokoli jiného. V současné chvíli má sotva lepší možnost dokázat, že tomu opravdu věří, než vzdát se komunisty zabaveného církevního majetku.“

M
Ano, Ježíš se o svoji Církev postará, ale Církev je zde ve službě pro ostatní potřebné. Charita, Hospice, školy atd. a to bez prostředků nelze.



Re: Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 30. červen 2012 @ 12:59:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Ježíš se o svoji Církev postará, ale Církev je zde ve službě pro ostatní potřebné. Charita, Hospice, školy atd. a to bez prostředků nelze.

Jak jsi na tohle přišel, martino?
Písmo Svaté zjevuje o poslání a významu Církve něco jiného, To, cos napsal ty, se týká řkc, nikoli Církve, kterou buduje Kristus, jako Boží stavbu - dům živého Boha, jako svatou svatyni v Pánu a Boží příbytek v Duchu, jako Tělo Kristovo v lásce, jako Boží svaté město: Nový Jeruzalém - Boží stánek s lidmi! To znamená, že se jedná o vzájemný příbytek Boha a jednoho nového člověka, sestávajícího z Krista jako Hlavy a Jeho Těla, tvořeného všemi jeho údy, tj. všemi Bohem vyvolenými, vykoupenými, povolanými, ospravedlněnými, proměněnými a oslavenými lidmi

K tomu je třeba dodat slova Žalmu 127:1-2 Pokud Hospodin nebuduje dům, marně se na něm namáhají stavitelé. Pokud Hospodin nestřeží město, marně bdí strážce. Marné je pro vás časně vstávat, pozdě usedat a jíst chléb trápení, vždyť Bůh dává svému milému spánek (Kraličtí: i sen).

Tož tak.


]


Re: Re: Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 01. červenec 2012 @ 06:52:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hle Pane: Pět hřiven jsi mi dal, jiných pět jsem ti vyzískal .....


]


Re: Re: Re: Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 01. červenec 2012 @ 13:31:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
František, kanonizovaný katolickou církví na svatého, vzal majetek svého otce a dal jej na opravu polorozbořené kaple. Jeho otec, neschopný pochopit jednání svého syna, jej veřejně obžaloval, že promrhal jeho jmění.

Při veřejném pranýřování se František přede všemi svlékl do naha a vrátil své oblečení, které měl od svého otce, zpět otci. A prohlásil, že on patří Kristu a netouží po ničem jiném, zvláště ne po majetku.

Z jiné příhody tohoto světce: Jeho bohatý přítel, který nadšeně Františka následoval, nemohl dlouho uvěřit Františkovu nezištnému jednání. Až jedné noci, když spal ve stejné místnosti s Františkem, předstíral spánek a zjistil, jak se František modlí. A uvěřil mu. Ráno pak ten bohatý přítel požádal Františka, aby mu poradil, co má se svým majetkem udělat. Společně nahlédli do Písma a tam bylo: " ...rozdej co máš chudým...". Tak to udělali. A příští den šli společně žebrat.

A vidíš oko. Jak František, tak Klára, se stali zakladateli mnoha církevních řádů, které pro Krista vykonaly nesčíslně dobrých skutků. Jako protestant přidám, že je to jeden z mnoha skutečných příkladů v katolické církvi, který tuto církev vysvobodil z nařčení chamtivou nevěstkou.

Oko, jak se s tímhle světcem a jeho příkladem vyrovnáš?



]


Re: Re: Re: Re: Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 01. červenec 2012 @ 15:10:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
unshaken v Neděle, 01. červenec 2012 @ 13:31:05
Ráno pak ten bohatý přítel požádal Františka, aby mu poradil, co má se svým majetkem udělat. Společně nahlédli do Písma a tam bylo: " ...rozdej co máš chudým...". Tak to udělali. A příští den šli společně žebrat.
Martino
Zase jeden naivní protestant co si nevidí na špičku nosu, se snaží přispět do diskuse k článku Drápala “Poslední možnost zříci se zabaveného majetku“. Kdyby všichni následovali v žebrání sv. Františka, kde by co vyžebrali a u koho, když by nikdo neměl majetek a všichni jen žebrali? Kdyby všichni následovali přesně sv. Františka a sv. Kláru, svět by vymřel, nikdo by se neženil a nevdával. Žít po vzoru těchto světců, znamená pro nás ve světě, postavit Boha na první místo ve svém životě. To že Drápal dosud nedočetl Písmo sv. až k místu, kde se o prvním majetku Církve píše jako o nutné potřebě ve prospěch člověka, je jeho vizitka,  neboť Církev se vždy stara o potřebné, jako vdovy, nemocné, umírající apd. Drápal prostě jen chce, aby se Církev této služby vzdala. Mít majetek není hřích. Starat se o potřebné, není hřích, ale skutek lásky a milosrdenství.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 01. červenec 2012 @ 15:22:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
martino,

až získáš od Pána Ježíše Krista zjevení o tom, co je Církev, jak a proč ji buduje, tak dej vědět a pak si popovídáme.

Měj se fajn,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 01. červenec 2012 @ 21:41:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
martino,

větší hloupost jsem již dlouho nečetl. Nezdá se ti, že "žebravé řády", jak je zřejmě sami katolíci posměšně pojmenovali, dokázali ve službě potřebným a charitě vykonat několikanásobně více, než řády zaměřené na shromažďování majetku a moci? Ani si nejsme jistý, zda po tvém výroku ti má cenu něco dokazovat. Nejlépe bude, když si sám přečteš dějiny své církve. Nebo se podíváš, kde tyto řády působí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lobista levice? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 02. červenec 2012 @ 09:08:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Těžko se dá říct že by byl některý řád více nebo méně prospěšný a důležitý než druhý. Každý má své místo a důležitost, ve světě a v Božím plánu. Ty které považujete za shromažditele moci a majetku náš křesťanský svět a civilizaci založily a vytvořily. Jako například benediktini. Moc a majetek jim často vnucovali panovníci i proti jejich vůli, aby zakládali nová města a vytvářeli zázemí a rezervy pro infrastrukturu, sociální zabezpečení i katastrofy všeho druhu. Aby naučily lidi číst a psát, aby zachovali a rozšířili Bibli i veškerou literaturu. I přitom často žili v osobní chudobě a odříkání. V dobách válek hledali lidé z okolí útočiště za jejich hradbami a často všechny po léta živili, než dokázali obnovit svá hospodářství. Hmotné prostředky dostávali a využívaly pro druhé i řády žebravé. Například svatá Anežka česká investovala do chudých a nemocných obrovské prostředky, přestože se svými duchovními dcerami žila v takové chudobě a askezi že to dodneška budí obdiv, bázeň a špatné svědomí. Obrovské prostředky také investovala do klášterních chrámů pro poctu a slávu Boží. Její kostel svatého Františka a celý klášter a nemocnice je první významnou gotickou stavbou v Čechách. K uzdravení těla pacientů zřejmě přispívalo rozhodující měrou uzdravení duše. Luxusní a povznášející prostory a ošetřovatelky dobrovolně trpící hladem a zimou, pro které práce byla modlitbou a modlitba prací. Které sloužily Bohu i lidem ve dne i v noci.
Věřím že nejužitečnější po duchovní stránce ale i po světské jsou ty řády které zdánlivě nedělají vůbec nic užitečného, ty které žijí v modlitbě, půstu, kontemplaci a odloučení od světa. Ty také bývají terčem té největší nenávisti, výsměchu a bývají napadány a rušeny ze strany světské moci jako první. Charitativní a viditelně užitečné řády zachovali dokonce i komunisti, sestřičky které se staraly o staré a postižené lidi. Možná se na ně dívali  tak trochu jako na užitečné prošťáčky a chudáčky, jako na lidi kteří to myslí dobře, přes ty svoje pověry a zneužívání ze strany zlé římské Církve a myslím že by jim nebylo proti mysli kdyby se takový pokřivený obraz šířil mezi lidmi.



]


Re: Poslední možnost zříci se zabaveného majetku (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 02. červenec 2012 @ 11:32:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná si pan Drápal dělá zbytečné starosti. Myslím si že příležitostí jak se všeho vzdát nebo být znova okraden (pokud toho vůbec bude třeba) budeme mít všichni víc než dost.



Re: Re: Poslední možnost zříci se zabaveného majetku (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 04. červenec 2012 @ 22:41:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná si pan Drápal dělá zbytečné starosti. Myslím si že příležitostí jak se všeho vzdát nebo být znova okraden...

Ano, tam možnost být znovu okraden tu bezesporu je. Pravděpodobně ji v září posvětí i parlament.


]


Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy