Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 333 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116543144
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Ježíšovo utrpení
Vloženo Středa, 01. srpen 2012 @ 23:29:53 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal unshaken

Spolu s Ježíšem byli ukřižování dva jiní.

Bylo to v den příprav na obzvlášť významnou sobotu. Židovští představení nechtěli, aby těla zůstala na křížích až do soboty, a tak požádali Piláta, aby odsouzeným nechal zlámat nohy a dal je sejmout z křížů. A tak přišli vojáci a zlámali nohy jednomu i druhému, kteří byli ukřižováni s ním. Když ale přišli k Ježíši a uviděli, že je již mrtev, nelámali mu nohy. (Jan 19:31-33)



Ti dva jiní tedy trpěli na kříži déle, než Ježíš. Přesto nám apoštolé dotvrzují, že Ježíš za nás nevýslovně trpěl a sám Ježíš nám předpovídal utrpení. Jak si tedy vysvětlit, že někdo evidentně trpěl déle, někdo dokonce intenzivněji než Ježíš, což se dálo tenkrát, dálo od té doby a děje se to i dnes? A přesto je v naší víře kladen tak velký důraz právě na utrpení Ježíšovo. Vždyť kdekdo ho v takovém utrpení dokázal překonat!


Napsal jsem o tom článek „Milosrdný Bůh“. Vlastně ne přímo o utrpení Ježíšově, ale zmínil jsem, že Ježíš trpěl v těle méně, než ti trpící lidé, o kterých článek byl. A hned se zvedl odpor, že jsem tím záměrně snížil význam Ježíšova utrpení. Proč to, vždyť to bylo pouze konstatování skutečnosti, popsané dokonce v evangeliích! A navíc se hned v úvodu hovořilo o sevření v tělech!


Takže začnu od začátku. Utrpení může být tělesné a duševní. Obojí může u člověka dosáhnout intenzity, kterou nedokáže unést. Tělo v těchto extrémních případech reaguje extrémně – od vylučování látek podobných opiátům až po ztrátu vědomí či smrt. Náš Pán byl člověk a jako každý člověk podrobený extrémnímu tělesnému utrpení zemřel. Ti dva jiní ukřižovaní po jeho stranách byli zřejmě fyzicky zdatnější, takže vydrželi na živu déle, než On.


Máme však následovat Ježíše. Znamená to, že se máme podrobit tělesnému utrpení a dokonce se záměrně mrskat a tělesně týrat, jak to ostatně někteří dělají a dokonce dávají veřejně na odiv?


NE! Evangelisté i apoštolové hovoří o jiném utrpení, než o utrpení člověka podrobenému tělesnému trápení. Hovoří o utrpení naprosto zřetelně jako o utrpení Božím!


Copak můžeme evangelisty považovat za hlupáky, kteří nedovedou posoudit, kdo z těch tří ukřižovaných trpěl více? Copak jsme nečetli v Izaiáši o trpícím služebníkovi, copak jsme nečetli o utrpení Božím?


[Izaiáš 63:8,9] Prohlásil: "Vždyť jsou můj lid, moji synové, ti mě nezradí," a přinesl jim spasení. Sám trpěl každým jejich trápením, posílal svého anděla, aby je zachránil. Ve své lásce a smilování je sám vykoupil, zvedal a nosil je po všechny dávné dny.


Ten text je naprosto jasný, tady není o čem diskutovat. Ježíš nesl bolest nás všech, každého z nás, z minulosti i budoucnosti, bolest a trápení Tvé, mé, nás všech. Nesl naše provinění, hříchy, zlobu, zlo které jsme činili a činit nepřestali.


Kdo z nás to umí, kdo z nás plakal a trpěl za někoho jiného, než svého blízkého? I když to někdo někdy dokázal, mohl snad obsáhnout všechno tvorstvo světa přítomného, minulého i budoucího?


I kdyby to někdo uměl, tak tím stejně spásné dílo nevykoná. Ano, ukáže, že se dovede přiblížit Božímu vnímání světa, projeví svůj soucit s trpícími. Aby jeho utrpení mělo spásný smysl, musel by ho bůh určit jako oběť podle svých obětních řádů. U oběti dokonce vůbec nejde, aby trpěla, jde pouze o to, aby byla obětována. Boží utrpení bylo z žalu nad člověkem, nad celým lidstvem, to jako Boží obrazy snad dokážeme pochopit. My dokonce ani nemůžeme pochopit utrpení druhého člověka. Proto nás Pavel vyzývá „plačte s plačícími“. Jinak řečeno: Těžko porozumíte, tak jen plačte. Dejte najevo svou sounáležitost.


A můj článek „Milosrdný Bůh“ byl hlavně o těch, kteří dokázali naplnit Boží slova (viz Izaiáš výše) i přes nevýslovná utrpení:

"Vždyť jsou můj lid, moji synové, ti mě nezradí"


Také zdůrazňuji: Abychom pochopili význam Kristovy oběti, musíme bezpodmínečně uznat, že Kristus byl Bůh sám. Jinak jakékoliv vysvětlování Jeho oběti nemá logiku. Ale o tom až někdy jindy.


Takže, když se podíváme na film Mela Gibsona „Umučení Krista“, tak se nesmíme divit naivitě jeho tvůrců, když záměrně zveličují Kristovo utrpení mrskáním speciálnímu důtkami. Neboť jen opravdu naivní věřící si může myslet, že utrpení Kristovo spočívalo ve fyzické bolesti. To my lidé jsme již dříve a zvláště v poslední době dokázali vymyslet sofistikovanější metody mučení, než kterému byl podroben Kristus. My jsme několikahodinové ukřižování dokázali znásobit přímo na celoživotní mučící peklo. Kam se hrabou krutí Římané!


Na závěr bych chtěl uvést několik poznatků. Kdysi jsem naladil ke konci pořad pravoslavných křesťanů na Proglasu, kde redaktor hovořil (nebo četl z nějaké knihy) o tom, jak se na člověku projevuje, když se hovoří o Ježíšově oběti. Zestručním to: Stačí se podívat do očí a hned poznáte bratra či sestru. Jako nedávno svědčil jeden mladý znovuzrozený. Byl to suverénní mládenec v rozkvětu sil a plný energie. Uvěřil v English Campu. Jednou večer přišel za pastorem a svěřil se mu: „Se mnou se něco děje, nevím co se mnou je, já pořád brečím. Přitom jsem naposledy brečel jako malé dítě, ani si na to už nemohu vzpomenout!“ Pastor mu odpověděl: „To je úplně normální. Tak to jsi opravdu uvěřil.“


"Ježíšovo utrpení" | Přihlásit/Vytvořit účet | 83 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 11:31:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se jestli jsem Vám špatně porozuměl ale stejně bych se do podobných úvah raději nepouštěl. To všechno tady už tady bylo, jednou nebo mnohokrát a vždycky to bylo používáno proti Bohu a lidem. Utrpení našeho Pána Ježíše Krista a lidí například srovnávali komunisti , tak aby v našich očích zmenšili a popřeli Kristovu oběť.

Mnozí světci a světice skrze které Bůh konal mocné divy a zázraky a obracel spoustu lidí konali askezi. Spali jen krátce na holém a studeném kamení, téměř nejedli a nepili, nosili žíněné a hrubé pytlové oblečení na holém těle, opasky s ostny a těžké řetězy a bičovali se do krve. Někteří umírali v mladém věku naprostým vyčerpáním. Svatý Dominik se například každou noc bičoval do krve třikrát. Za sebe, za svůj řád a za  lidi které se pokoušel zachránit. Askezi konali i ti kteří k nám víru přinesli. Vynikal v tom například svatý Ivan, Prokop i jiní. Proto před nimi prchali démoni  a lidé se obraceli. Protože opravdu brali své kříže a šli za Kristem. Ne proto že by někomu jentak něco povídali. Askezi konal i blahoslavený Jan Pavel II. .

Film pan Gibsona nejlépe ze všech odpovídá realitě. Podle svědectví Bible, blahoslavené Kateřiny Emmerichové (která je jednou z cca 500 evropanů kteří nosili za svého života Kristova stigmata), podle Turinského plátna i římských popravních zvyklostí. I podle pozdějších zjevení našeho Pána Ježíše Krista. Celkem za nás utrpěl  5 480 ran a vykrvácel do poslední kapky.

Ten kdo neuznává askezi obvykle začne mít dříve nebo později potíže s obětováním svého utrpení, půstem a potom i modlitbou, Církví , Písmem i Bohem. Potřebuje toho čím dál tím méně a čím dál tím více ho dráždí lidé kteří se toho všeho nevzdali.




Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 12:22:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten kdo neuznává askezi obvykle začne mít dříve nebo později potíže s obětováním svého utrpení, půstem a potom i modlitbou, Církví , Písmem i Bohem. Potřebuje toho čím dál tím méně a čím dál tím více ho dráždí lidé kteří se toho všeho nevzdali.

velmi vystizne a trefne.


]


Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 12:37:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betma, Pán Ježíš nás pozývá do odpočinku v Něm. Katolicismus má důtky, bič a strašení. Ach jaj...hledej Pravdu a ta tě vysvobodí!


]


Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 16:11:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolicismus má důtky, bič a strašení.
skus byt konkretny, kedy kde a presna citacia o dutkach, bici a straseni.-:)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 17:35:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 betmo a čo keby si nám zacitovala miesto z písma kde sa apoštolovia dobrovolne bičujú alebo kde je doporučené v písme sa bičovať do bezvedomia...alebo že by to bol len rímsky pohanský výmysel???

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 18:30:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
bicovanie je uz v cirkvi davno zakazane a nikdy sa neprevadzalo do bezvedomia.

Ale, co keby si nam ty povedal, kde je v Biblii dovolene zmenit Bozie slovo,ako to spravil Luther?


Aby Martin Luther odovodnil svoje tvrdenia, ze clovek je ospravedlneny len vierou, umyselne pridal slovo „len“ do svojho nemeckeho prekladu Listu Rim. 3,28. V skutocnosti slovo „len“ sa vyskytuje pri slove „viera“ iba v greckom texte v Jak2,24, kde sa hovori, ze nie sme „spaseni len vierou.

Martin Luther branil svoj novy dodatok slovami:“Hovorite mi, ze papezenci robia velky poplach, pretoze slovo „len“ nie je v Pavlovom texte.Ak vasi papezenci robia taky zbytocny rozruch okolo slova „len“, povedzte im:“Dr. Martin Luther to bude mat takto“, a povedzte:“Papezenci a somari su jedno a to iste.“Budem to mat takto a postaram sa,aby to tak bolo.Moja vola je dostatocnym dovodom.Velmi dobre viem, ze slovo „len“ nie je v latinskom alebo greckom texte.Je zbytocne.aby ma to papezenci ucili.Je pravda, ze tieto pismena tam nie su.Na tieto pismena hlupaci pozeraju ako tela na nove vrata.Ostane to v mojom Novom zakone a aj keby vsetci papezski somari zosaleli, neodstrania to.“



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 20:31:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a preto že Luther vložil do biblie svoje slovíčko ,,len,, môžete sa rímsky katolíci naďalej bičovať...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 22:24:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivan,prosme jeden za druheho, aby sme sa nedopustali hriechov, a ak padneme,aby sme svoje hriechy olutovali. Nech nam nas Pan Boh da k tomu silu a cas.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 23:12:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, když Luther pochopil evangelium, mohl to tvrdit, protože spaseni jsme vírou bez skutků Zákona (aby se někdo před Bohem nechlubil). Jinak to učil taky Augustín a to je učitel církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. srpen 2012 @ 07:56:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."protože spaseni jsme vírou bez skutků Zákona (aby se někdo před Bohem nechlubil)."...



Stokrát jsem to zde už vysvětloval, že v tomto textu apoštol Pavel mluví o naší záchraně ve křtu, o našem znovuzrození do křesťana z vody a z Ducha (J 3,5) o našem obléknutí Krista (Gal 3,27) - čímž jsme byli Bohem uznáni za zákonné děti (dědice), o tom, že ve křtu jsou nám odpuštěny hříchy (Kol 2,9-14) a proto se stáváme svatými (podobajícími se Bohu).








SPASENI - (minulý čas) se ještě nevztahuje na jistotu naší věčné spásy!

"Pokristěním" ve křtu jsme sice získali nárok na věčný život (ale pouze nárok!), který je ale také podmíněn našim dalším řádně prožitým životem křesťana, hledajícího a plnícího Boží vůli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 03. srpen 2012 @ 08:39:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."protože spaseni jsme vírou bez skutků Zákona (aby se někdo před Bohem nechlubil)."...

Stokrát jsem to zde už vysvětloval, že v tomto textu apoštol Pavel mluví o naší záchraně ve křtu,




Stokrát jsi to vysvětloval, a stokrát blbě.

I když to budeš tisíckrát vysvětlovat, porád to bude blbě.

Počet vysvětlování na tom nic nezmění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 10:36:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.."protože spaseni jsme vírou bez skutků Zákona (aby se někdo před Bohem nechlubil)."...

Ved to tam mas rosmano, to su skutky Zakona, cize Tory, sv. Pavel ma na mysli dodrziavanie vsetkych moznych predpisov, ktorych boli stovky, o ktorych si zidia mysleli, ze ked ich budu dodrziavat, budu spaseni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 03. srpen 2012 @ 10:59:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, není rozdílu mezi Židem, který znal Zákon a pohanem, který dostal poznání ve svém svědomí. Nepřevracej Písmo, přečti si list Římanům 3.a 4.kapitolu v kontextu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 13:47:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, není rozdílu mezi Židem, který znal Zákon a pohanem, který dostal poznání ve svém svědomí. Nepřevracej Písmo, přečti si list Římanům 3.a 4.kapitolu v kontextu.
Studente-A to ti povedal Bozi Duch na tych kriciacich zhromazdenia,kde padate na zem a do bezvedomia?-:)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 03. srpen 2012 @ 17:07:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, nejsem charoš, ani žádný podobný úleťák. Pokud je milost darem, nemůžeš si jí zasloužit žádnou námahou, skutkem, svátostí. Je to jednoduše MILOST a je to DAR!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 19:36:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je milost darem, nemůžeš si jí zasloužit žádnou námahou, skutkem, svátostí. Je to jednoduše MILOST a je to DAR!

A ako zistis, ze dar je od Boha,a ako zistis, ze tvoj vyklad Biblie je spravny?
Ak budes nad tym uvazovat, zistis, ze to nemozes s istotou povedat.To naozaj mozu iba katolici, lebo iba ti vykladaju spravne Bibliu. lebo je tu dar neomylnosti u papeza vo veciach viery a mravov.
Ano a toto je nezasluzena milost.
Ja, sa ta studente naozaj nechcem dotknut, ale sam vidis, ze su tu rozlicne vyklady a sam, ak si uprimny, si musis priznat, ze nemas nikdy istotu, ze Bibliu spravne vykladas.Tu naozaj maju iba katolici.
No a ked nemas istotu, musis uznat aj to, ze ta predsa potom diabol moze lahko oklamat, lebo je mudrejsi ako ty, a ty nemas zbrane proti nemu, ktore mame od Boha my katolici a ktore su nezasluzenou milostoum a to  sv. prijimanie, ci spoved.A vsimni si, ze u vas neuznavate tuto Kristovu pomoc-sv. prijimanie a spoved. Zas ak uvazujes,vidis, ze niekto chce, aby si bol pred nim bez Kristovej pomoci.
Boh ta ale neopusta, pocuvaj katolikovnedaj sa zmanipulovat,neodsudzuj ich hned a nezhadzuj,ale zacni roznyslat, co hovoria a Boh ti otvori oci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 03. srpen 2012 @ 23:54:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, nedokáži ti změnit srdce, abys zkusila hledat to, co našli miliony křesťanů, ten sladký dotyk lásky od Pána. To dokáže Duch Svatý a milost je v tom, že se odhodláš hledat a Pán ti dá najít Pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrp (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 19:11:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." nedokáži ti změnit srdce"...



Dám ti dobrou radu. A zadarmo: S tímto začni nedřív u sebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 18:02:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, takový páter Pio, nepřesvědčí mě nikdo, že se netýral, nakonec, zeptej se Poutnicka, já vím akorát o inkvizici, ale to je jiné téma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 18:26:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, takový páter Pio, nepřesvědčí mě nikdo, že se netýral, nakonec, zeptej se Poutnicka, já vím akorát o inkvizici, ale to je jiné téma.
Skoda, chcela som ti poradit precitat si zivotopis patra Pia, ale ked sa dopredu uzatvaras Boziemu Duchu...


]


Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 02. srpen 2012 @ 21:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Porozuměl jste velmi špatně. I křesťanství. Není o askezi ani o masochismu, ale o radosti s Pánem.

Je na vás, zda tomu uvěříte. Zkuste si, jak pro Vás platí ověření uvedené na závěr. Pro takové jako Vy jsem ho reprodukoval. A hlavně - pokud budete někoho litovat, tak popřemýšlejte koho.


]


Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. srpen 2012 @ 08:18:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."I křesťanství. Není o askezi ani o masochismu, ale o radosti s Pánem."...


Křesťanství není žádná laciná líbivá selanka s Pánem.


Křesťanství není o masochismu, ale zase naopak,  o askezi křesťanství je.
Toto vůbec nelze srovnávat - dávat do jedné roviny vedle sebe.


Askeze v křesťanství znamená odříkat si dobrovolně vlastní požitky ve prospěch druhého, znamená to také podrobovat si touhy vlastního těla půstem a odříkáním, podrobovat si touhy vlastního těla také proto, aby nám nevládly.



(Ř 9,3-5)
Neboť bych si přál být sám zavržen od Krista ve prospěch svých bratrů, svých příbuzných podle těla,
kteří jsou Izraelité, jimž patří synovství, sláva i smlouvy, vydání Zákona, bohoslužba i zaslíbení,
jejichž jsou otcové a z nichž podle těla pochází Kristus, který je nade vším, požehnaný Bůh na věky. Amen



Křesťanská skeze
je projev skutků lásky Bohu a bližnímu na úkor svého pohodlí, na úkor svých tužeb a požitků. Dokonce na úkor svého vlastního prospěchu, kdy láska nám diktuje zcela zapomínat na sebe pro jiného.

Modlitba a půst jsou základními sloupy křesťanského života 
(Sk 13,3).
Bez nich není ani radosti s Pánem.


(2 Kor 6,3-7)
V ničem nedáváme žádnou příležitost k pohoršení, aby naší službě nebylo co vytknout,
ale ve všem se osvědčujeme jako Boží služebníci: v mnohé vytrvalosti, v souženích, v nedostatcích, v úzkostech,
v ranách, ve vězeních, v nepokojích, v pracech, v bděních, v postech,
v čistotě, v poznání, v trpělivosti, v laskavosti, v Duchu Svatém, v nepředstírané lásce,
ve slově pravdy ....


]


Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 03. srpen 2012 @ 11:08:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanství není o masochismu, ale zase naopak,  o askezi křesťanství je
Toto vůbec nelze srovnávat - dávat do jedné roviny vedle sebe
---------------------------------------------------
Oko pletieš si pojmy z dojmami...askéza je skutočne dobrovolné sa vzdanie napr. jedla, peňazí, majetku, čohokoľvek...ale askéza určite nie je bičovanie sa v kláštornej cele za účelom odpustenia hriechov...(krásnym príkladom je mladý augustiánsky mních Luther)
problém je v tom, že rímsky katolicizmus aj dnes podporuje sebabičovanie, tríznenie v kláštoroch presne tak ako v stredoveku...
keďže svatú tradíciu treba si rovnako ctiť ako svaté písma, bolo by na mieste aby všetci rímsky katolíci konali podľa tejto svatej tradície ktorú schválili ,,námestníci krista,, a preto nie je pochýb o pravdivosti...

napr. V Sýrii sa potom vyvinula svojrázna a veľmi nekompromisná forma askézy. Sťa „blázni pre Boha“ žili niektorí z nich ako zvieratá. Mnohí mnísi tu začali namiesto opaskov používať ťažké železné opasky. K ich každodennej činnosti patrilo aj kruté bičovanie. Najznámejší z asketických eremitov Simeon Stylites žil tridsať rokov na vrchole deväť (podľa niektorých prameňov však až dvadsať) metrov vysokom stĺpe...

už Pavel vystríhal proti takejto modloslužbe:

Kolosenským 2:21  Nedotýkajte sa, nejedzte, ani na to nesiahajte;
22  to všetko sú veci, ktoré spotrebovaním vychádzajú nazmar. Veď je to len podľa rozkazov a učenia ľudí.
23  Je to zdanlivo múdrosť, ale (v skutočnosti) len samovoľné pobožnostkárstvo, sebaponižovanie a trýznenie tela. Má to cenu len pre nasýtenie tela.


ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 03. srpen 2012 @ 15:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." rímsky katolicizmus aj dnes podporuje sebabičovanie, tríznenie v kláštoroch presne tak ako v stredoveku ..."...



Nikoli, v tom středověku jste uvízli jen vy protestanté. Naštěstí jenom někteří z vás až v takto závažné formě.  :-)



Jak jsi na takový nápad vůbec přišel?  Snad z  katechismu římskokatolické církve?   :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 03. srpen 2012 @ 16:28:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi na takový nápad vůbec přišel?  Snad z  katechismu římskokatolické církve?   :-
-------------------------
nikoli...ale z rímskej tradície ktorú treba rovnako ctiť ako písmo...a tá hovorí:
napr. V Sýrii sa potom vyvinula svojrázna a veľmi nekompromisná forma askézy. Sťa „blázni pre Boha“ žili niektorí z nich ako zvieratá. Mnohí mnísi tu začali namiesto opaskov používať ťažké železné opasky. K ich každodennej činnosti patrilo aj kruté bičovanie. Najznámejší z asketických eremitov Simeon Stylites žil tridsať rokov na vrchole deväť (podľa niektorých prameňov však až dvadsať) metrov vysokom stĺpe.

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 17:00:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.ale z rímskej tradície ktorú treba rovnako ctiť ako písmo...a tá hovorí:
Ale moment, toto su disciplinarne veci, z tradicie, ktore moze cirkev kedykolvek zmenit, ci zakazat, ako napr. zakazala bicovanie
tradicia, ktora sa nemeni, su vieroucne a mravoucne veci zapisane v katechizme.
Takze ,co si tym prikladom mnicha na stlpe  chcel povedat?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 07:59:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Syrská tradice ani byzantská tradice není přece římskou tradicí!


Takže ty jsi svým myšlením neuvázl ve středověku (to bych ti lichotil) - ty jsi svým způsobem uvažování uvázl dokonce až ve starověku!


http://www.eamos.cz/amos/kat_his/externi/kat_his_277/stylites.htm








Ale já se i tak budu hrdě hlásit k tomu, být bláznem pro Krista!


Pro pochopení mentality středověkého člověka je důležité si povšimnout i těch jejích projevů, které se způsobem uvažování moderního člověka nemají (zdánlivě) nic společného a upoutávají naši pozornost svou neobvyklostí


Pro pochopení mentality středověkého člověka je důležité si povšimnout i těch jejích projevů, které se způsobem uvažování moderního člověka nemají (zdánlivě) nic společného a upoutávají naši pozornost svou neobvyklostí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:07:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jak je vidět ani judská, galilejská, efezská, galatská, koloská, makedonská řecká tradice není římskou tradicí


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:12:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jakou tradici máš ty?

V podstatě synkretismus - vyzobat si ze všeho jen to, co se ti zrovna hodí!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:36:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já mám takovou tradici:


1 Tesal. 5,21:
Všecko zkoumejte, dobrého se držte,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:58:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase jsi si "vyzobnul" jen co se ti hodilo.



Ale ono je tam toho daleko víc:

Proto se navzájem povzbuzujte a budujte jeden druhého, jak také činíte.
Prosíme vás, bratři, abyste se znali k těm, kdo mezi vámi pracují, vedou vás v Pánu a napomínají vás,
a abyste si jich v lásce nesmírně vážili kvůli jejich práci. Mějte mezi sebou pokoj.

Vyzýváme vás tedy, bratři, napomínejte neukázněné, těšte malomyslné, podpírejte slabé a se všemi mějte trpělivost.
Hleďte, aby někdo někomu neodplácel zlo zlem, ale vždycky následujte to, co je dobré - jak pro vás, tak pro všechny lidi.
Vždycky se radujte.
Neustále se modlete.



Co z tohoto doopravdy děláš?
Nebo toto ostatní už není součástí tvojí "tradice"?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 09:01:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

klidně jsi tu mohl zkopírovat celou Bibli. To vše tam napsané je součástí mé tradice.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 09:09:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." To vše tam napsané je součástí mé tradice"....



Celou Bibli.?

Včetně všeho toho vraždění počínaje Kainem, všetně smilstva Sodomy  a pod?  K tomu všemu se hlásíš jako ke vzorům, jako ke způsobu života vlastního?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 10:01:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Přeber si to podle tvého srdce, nechám to na tobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 19:09:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoli.
Toto není odpovědností mého srdce, ale tvého.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 05. srpen 2012 @ 19:55:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Blbé otázky jsou tvá odpovědnost


]


Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 03. srpen 2012 @ 11:12:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, možno je to sebetrýznění a askeze znak katolicismu, který převzal ty bludy z hinduismu, tan si potřebuješ naklonit božství utrpením. Za křesťana to vytrpěl Kristus a na člověku je, aby to pokorně přijal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 13:54:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, možno je to sebetrýznění a askeze znak katolicismu, který převzal ty bludy z hinduismu, tan si potřebuješ naklonit božství utrpením. Za křesťana to vytrpěl Kristus a na člověku je, aby to pokorně přijal.
Studente to vase kricanie na zhromazdeniach ,  padanie na zem a stavy bezvedomia sa velmi podobaju pohanskym nabozenstvam z Egyptskej i perzskej oblasti.Je zaujimave ako si nasli tito duchovia cesticku i k vam,ze?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 03. srpen 2012 @ 17:20:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo, nejsem charoš, to jsou asi takoví ''křesťané" jako řkc a její cho. Taky žádné evangelium, jenom zážitky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 17:24:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak do ktorej cirkvi studente patris?
a mimochodom mas nespravne informacie, my na bohosluzbach nekricime, nepadame na zem -:)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 03. srpen 2012 @ 18:38:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepadáte na zem ani před sochou Královny nebes?  A to se může ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 19:24:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepadáte na zem ani před sochou Královny nebes?  A to se může ?

Preco by sme padali? My si pred nou z velkej ucty  klakame Klakat si mozes aj pred clovekom, to neznamena, ze mu vzdavas uctu ako Bohu.
Nasa Kralovna nebies, z kralovskeho rodu Davidovho je velkou pomocnickou katolickej cirkvi, a kde sa ona objavi, tam diabol uteka.
nech je oslavena nasa nebeska mamicka, Panna Maria, na veky, nech pomaha Bozim detom az do skoncenia sveta!




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 03. srpen 2012 @ 20:41:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjavenie 19:10  Ja som mu padol k nohám, aby som sa mu klaňal, ale povedal mi: Pozri, nie tak! Som spoluslužobníkom tvojím i tvojich bratov, ktorí majú svedectvo Ježišovo. Bohu sa klaňaj! Svedectvom Ježišovým je duch proroctva.

Zjavenie 22:9  On mi však povedal: Pozri, nie tak! Som spoluslužobníkom tvojím, tvojich bratov, prorokov a tých, ktorí zachovávajú slová tejto knihy. Bohu sa klaňaj!

Skutky 10:25  Ako Peter vchádzal dnu, vyšiel mu Kornelius naproti, a padnúc mu k nohám, vzýval ho.
26  Ale Peter ho zodvihol hovoriac mu: Vstaň! Veď aj ja som len človek

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 03. srpen 2012 @ 20:44:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ivane, ale Královna nebes není len človek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 22:06:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zjavenie 19:10  Ja som mu padol k nohám, aby som sa mu klaňal, ale povedal mi: Pozri, nie tak! Som spoluslužobníkom tvojím i tvojich bratov, ktorí majú svedectvo Ježišovo. Bohu sa klaňaj! Svedectvom Ježišovým je duch proroctva.

Zjavenie 22:9  On mi však povedal: Pozri, nie tak! Som spoluslužobníkom tvojím, tvojich bratov, prorokov a tých, ktorí zachovávajú slová tejto knihy. Bohu sa klaňaj!

Skutky 10:25  Ako Peter vchádzal dnu, vyšiel mu Kornelius naproti, a padnúc mu k nohám, vzýval ho.
26  Ale Peter ho zodvihol hovoriac mu: Vstaň! Veď aj ja som len človek

problem je v tom, ze vsetci napominani sa klanali v Zjaveni a Skutkoch stvoreniu ako Bohu, preto boli napominani.
my sa vsak klaniame panne Marii, Kralovnej nebies i svatym, ako cloveku, je to ucta k vzacnym ludom,to je vsetko. Ak to pochopis, nastupil si cestu k Boziemu Duchu, ktory ta tuzi obdarovat svojou mudrostou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 22:36:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo Panne Marii se neklaníme. Katolík by toto dělát neměl protože toto není katolická víra. Katolík by se měl klanět jen Bohu. Jukni do katechismu. Omylem jsi asi zvolila špatná slova :).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 03:49:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ale betma se klaní. Tak ji nech. Sama nejlépe ví, co dělá.  Není to o mlžení a "volbě správných slov".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 04:21:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- problem je v tom, ze vsetci napominani sa klanali v Zjaveni a Skutkoch stvoreniu ako Bohu, preto boli napominani. My sa vsak klaniame panne Marii, Kralovnej nebies i svatym, ako cloveku, je to ucta k vzacnym ludom,to je vsetko. Ak to pochopis, nastupil si cestu k Boziemu Duchu, ktory ta tuzi obdarovat svojou mudrostou. ---


Ano betmo v tom je problém, že  napomínaný Jan ve Zjevení a Kornelius ve Skutcích se klaněli  stvoření jako Bohu. Jan dobře věděl, že anděl který ho doprovázel není Bůh. I Kornelius dobře věděl, že Petr před kterým poklekl není Bůh.

U vás je to stejné. Také jste v tom problému, že se kláníte stvoření jako Bohu. Přičemž víte, že Královna nebes není Bůh, že svatí nejsou bohy.


Rozdíl mezi Janem či Korneliem a vámi je ten, že oni napomenutí s pokorou přijali, uposlechli.  Vy nikoli, napomínání tvrdohlavě nepřijímáte a nevystříháte se takového jednání. Místo toho  zůstáváte v zatvrzelosti srdce, vzdoru, v bezbožném jednání. Místo abyste takové jednání opustili, vymýšlíte si trapné výhovorky a  báchorky.   A ještě máš ty osobně tu drzost nazvat takové jednání nastoupením cesty k Božímu Duchu.  No převrácenost na entou!  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:10:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase tu máme soud od jednoho "spravedlivého"!


Je to o vhodně volených slovech.
Že ti  "uniklo"  předcházející tvrzení Betmy?

... problem je v tom, ze vsetci napominani sa klanali v Zjaveni a Skutkoch stvoreniu ako Bohu, preto boli napominani"....


Je tedy zjevné, že Betma si uvědomuje rozdíl mezi klaněním Bohu a "klaněním" tvorům. A klanění tvorům jako Bohu považuje taky za špatné.

My tedy svaté ctíme (jsou nám bratry a sestrami, kteří nás ve víře předešli a mají skrze Krista moc nám pomáhat - Zj 2,26-27; Zj 3,21), jenom Bohu se klaníme
.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:29:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


---My sa vsak klaniame panne Marii, Kralovnej nebies i svatym,
..---


Ta vysvětlovací slovní ekvilibristika ti moc nejde. není vůbec přesvědčivá.


I apoštol Jan považoval klanění tvorům jako Bohu  za špatné. Uvědomoval si, že se neklaní andělu jako Bohu, ale jako andělu.
Stejně tak Kornelius. Také považoval klanění se stvoření jako Bohu za špatné. Neklaněl se Petrovi jako Bohu, ale jako vzácnému člověku.


Nebyli nijak horší ani méně uvědomělí než vy. Navíc si po napomenutí dali říct. Což se u vás nedá předpokládat.
Neměli nijak vypracované a promýšlené vytáčky a výmluvy na rozdíl od vás.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 09:13:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ta vysvětlovací slovní ekvilibristika ti moc nejde. není vůbec přesvědčivá."...


My tedy svaté ctíme (jsou nám bratry a sestrami, kteří nás ve víře předešli a mají skrze Krista moc nám pomáhat - Zj 2,26-27; Zj 3,21), jenom Bohu se klaníme.


Stručněji a jasněji a výstižněji to už snad ani napsat nešlo.
Postoj katolíků je z toho naprosto zřejmý, navzdory všemu tomu ubohému podsouvání od vás "takykřesťanů".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 09:28:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ano, jsou to stručně, jasně a výstižně popsány principy té vaší báchorky, kterou evidentně apoštol Jan neznal.

PS:  Myslíš to ctění svatých a Královny nebes na kolenou, jak je patrné z těch fotografií z Medjugorie?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 11:01:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." to ctění svatých a Královny nebes na kolenou, jak je patrné z těch fotografií"...



Správně vidíme jenom srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné. (Ant. de saint Exupery)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. srpen 2012 @ 15:59:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To bude asi, rosmano, problém se slovenštinou.

  Narazil jsem na to nedávno, když jsem Oku vysvětloval, že lidé jsou Boží stvoření a nejsou Boží děti, že aby byli Boží děti, musí se nejdříve narodit z Boha. A oko tvrdil nenene, všichni pohani jsou Boží děti.

  Když pak Betma napsala, že "Helena nie je pokrstena v mene Otca i Syna i Ducha Svateho, to znamena, ze nie je znovuzrodena v krste, nie je krestanka. Z toho vyplyva, ze je Bozie stvorenie, ale nie je Bozim dietatom, lebo tym sa stavame pri krste." tak mne zajímalo, jestli to napsala správně, když mne oko tak oponoval

  No a od oka jsem se dozvěděl, že "Betma napsala ve smyslu jinými slovy totéž, co oko."


  Takže tady Betma napíše, že "my sa vsak klaniame panne Marii, Kralovnej nebies i svatym, ako cloveku" a oko "My tedy svaté ctíme, jenom Bohu se klaníme." a nejspíš to znamená totéž.

  Tuším že jeden čas se tomu říkalo "dialektika".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 05. srpen 2012 @ 08:23:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No, myslím si Toníku, že oko to má dost těžké.
Při své snaze vyjadřovat se ke všemu a podávat zde komplexní a jediný pravdivý pohled na římskokatolickou víru někdy nestíhá. Nestíhá opravovat "chyby" svých souvěrců, tak to řeší takto zkrátkovitě, kdy připouští ze svých obecných 100 procentních pravd nějaké výjimky. (všichni co se narodí na svět jsou Boží děti, jen Helena není Božím děťaťom - výjimka potvrzuje pravidlo).

Navíc je tam ještě jiný moment - římští katolíci příkladně drží spolu , nehodí se nějak korigovat či vůbec diskutovat se svými souvěrci. Ještě jsem zde neviděl diskusi 2 nebo více řk na témata duchovního života. I kdyby někdo povídal úplné nesmysly, ostatní taktně mlčí.
Možná světlou výjimkou v tomto ohledu byl nedávno Kjubík, když reagoval na betmu takto: "Betmo Panne Marii se neklaníme. Katolík by toto dělát neměl protože toto není katolická víra. Katolík by se měl klanět jen Bohu. Jukni do katechismu. Omylem jsi asi zvolila špatná slova :)."
Betma raději na něho nereagovala, aby nemusela přiznat, že nemá správnou katolickou víru. To oko si ji neodvážil korigovat, připomenout správné znění katechizmu. Taktně to přešel. Asi také povedala totéž co tvrdí on jen jinými slovy.

Ale té absenci jakékoli diskuse mezi řk na témata duchovního života rozumím. Není moc o čem diskutovat, když ten duchovní život sestává z předepsaných náboženských úkonů a případné lepší nebo horší znalosti katechizmu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 10:56:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A oko tvrdil nenene, všichni pohani jsou Boží děti."...


Toníku,
proč se snižuješ k tak nedůstojnému překrucování? Kvůli pochybné radosti si na mě "pogajdovat", mě zesměšnit? Je mi to líto na jakou úroveń poklesla diskuse mezi námi.

Já ti přece obšírně vysvětlil, jak se věci mají. Vysvětlil a dokázal. To je tak hořké to ode mě přijmout?


Všichni lidé jsou v rovině přirozené Boží děti.

Tělem pocházíme z biologických rodičů, duší pocházíme naprosto všichni lidé od nebeského Otce.
Jsme potomstvem nebeského Otce
. Naprosto všichni lidé - tedy i pohané.

Máš to i v Písmu:


(Sk 17,22-29)
Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé .
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte, našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'. Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval, protože on dává všem život i dech i všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
Když tedy jsme Boží potomstvo, nesmíme se domnívat, že by božská bytost byla podobná zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru lidské zručnosti a důvtipu.


Neporozumění plyne ze skutečnosti, že toto Boží potomstvo bylo Bohem vyděděno, vyhnáno z ráje. Ale Bůh na něj zcela nezanevřel. Ve všech dobách sesílal proroky a když se čas naplnil, seslal Vykupitele, svého Syna.
Ten na sebe vzal naše lidství, usmířil Otce a díky jeho zásluhám nás Otec znovu přijímá a vrací nám náš dědický podíl - věčný život.
Za určitých, Bohem stanovených podmínek (Obléknutím do Krista ve křtu - t.j. znovuzrozením z vody a z Ducha do Božího dítěte).
V tomto okamžiku je člověk očištěn, ospravedlněn, jsou mu odpuštěny hříchy a stává se z vyhnance z ráje znovu uznaným dítětem Božím
se všemi právy.
Z pouhé milosti, ze zásluh Krista. Pak už jenom zbývá v dalším životě žít jako křesťan, vytrvat v dobrém až do konce a osvědčit životem, že skutečně jsem Boží dítě - že také žiji jako Boží dítě.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 03. srpen 2012 @ 21:42:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Betmo.

Někteří tu dokonce padají sami před sebou, před pocitem vlastní dokonalosti - kam se na ně hrabeme. :-)) Tvá snaha jim něco vysvětlit je házením hrachu na zeď. Nevím zda to má smysl ale obdivuji a chválím tvou tvou vytrvalost.  Nechť Tě Bůh v tomto snažení provází.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 22:01:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vdaka, noname.nech ta nas Pan ochranuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 03. srpen 2012 @ 21:53:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak tak čtu betmo, tak Ty ani nepotřebuješ Krista. A pokud ho máš, tak máš dost na výběr. Když se modlíš, tak než poprosíš všechny katolické svaté, musí nastat jitro, den druhý, možná i třetí. A můžeš začít znovu... Nenaštve se nějaký, když na něho zapomeneš?

[Exodus 20:2-5]
 "Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, který tě vyvedl z Egypta, z domu otroctví. Neměj žádné bohy kromě mne. Nevytvářej si modly v podobě čehokoli nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Neklaň se jim a nesluž jim, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující....



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. srpen 2012 @ 22:13:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Exodus 20:2-5]
 "Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, který tě vyvedl z Egypta, z domu otroctví. Neměj žádné bohy kromě mne. Nevytvářej si modly v podobě čehokoli nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Neklaň se jim a nesluž jim, neboť já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující....

Aj tu je ten problem, ze my sa neklaniame svatym ako keby boli nejaki Bohovia, nasim jedinym Bohom je Pan Jezis Kristus, my sa im klaniame ako ludom, hodnym ucty, ktorych si treba uctit.Preto slova nemaj ziadnych bohov okrem mna sa nas netykaju, lebo my Boha posluchame, mame iba jeho.
Zobrazovanie Boha a Svatych neznamena, ze sa klaniame obrazom a svatym, ved existuju aj obrazkove Biblie a filmy z nabozenskou tematikou, ci fotografie, a nikto sa naozaj filmom neklania,aj ked su to tiez obrazky s Jezisom.Ved aj adventisti vydavaju obrazkove knizky a tocia filmy. Zamysli sa nad tym. To, co platilo v zidovskej dobe, kde sa klanali socham a obrazom pohanske narody, dnes,ked uz prisiel Kristus, nie je mozne.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 03. srpen 2012 @ 23:29:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, když byl Ratzinger v ČR to u Pražského Jezulátka asi uklouzl na banánové slupce, že byl na kolenách? Takový šlendrián, vždyť nám Vatikán za takovou urážku mohl vyhlásit válku!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:49:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klanění je postoj srdce, klečení je postoj těla na kolenou.


Já chápu, že je to pro tebe notně složité a nepochopitelné. Pak bys zde ale neměl vystupovat v roli borce, kterí všechno ví. Alespoň trošičku pokory by ti slušelo víc. A nevypadal bys zde tak často jako hlupák, soudící věci podle obalu.


Klanět Bohu se můžeš klidně třeba i ve stoje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:54:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Škoda, že tu báchorku neuplatnil také apoštol Jan či Kornelius.
Ještě nebyla tak propracovaná a nestala se součástí tradice.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 09:03:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oni ale mluvili také právě o postoji srdce - tam upozornili na nesprávné chápání.


Podstata problému nespočívá v jakékoli poloze těla, ale v postoji lidského ducha
.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 09:38:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale kecy oko. Nic takového. 

To by anděl řekl Janovi: Můžeš zůstat na zemi přede mnou, tvé tělo na kolenou přede mnou je v pořádku, jen si dávej pozor na postoj srdce, ducha.


Stejně tak by to řekl Korneliovi Petr, když ten mu vyšel vstříc, padl na kolena a poklonil se mu:
To je v pořádku Kornelii, tvůj postoj těla není důležitý,  hlavně si dávej pozor na postoj ducha, aby ses v duchu nekláněl člověku.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 10:33:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Anděl i Petr měli zřejmě ten dar, že nahlédali dál a hlouběji do srdce, než ty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrp (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 05. srpen 2012 @ 18:07:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

A u vás žel nikdo s takovým darem není, aby vám řekl, abyste se neklaněli a neuctívali stvoření.  Tak v tom zatvrzele zůstáváte dál, stalo se to modlářství běžnou, dobře opevněnou báchorkama praxí.



Kornelius nebyl žádný úleťák, aby si myslel, že Petr je Bůh, když vyšel Petrovi vstříc, padl na kolena a poklonil se mu. A přesto, že si to nemyslel a nectil ho jako Boha. neměl to dělat a také to dělat přestal.
Stejně tak apoštol Jan. Jemu, který znal Boha tak blízko, tak intimně jako téměř nikdo, podsouvat, že snad padnutím před andělem mu vzdával v srdci úctu jako Bohu je fakt srandovní. Nic blbějšího na ospravedlnění svého modlářství si už fakt vymyslet nemůžete .


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 19:07:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."abyste se neklaněli a neuctívali stvoření."...



I ty se klaníš stvoření a uctíváš stvoření. Jen si to ve své bigotnosti a zabedněnosti neuvědomuješ.



Podrobně to dokazuji ve svém dalším článku "Význam slov" - který jak doufám vyjde brzy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 04. srpen 2012 @ 04:25:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-- To, co platilo v zidovskej dobe, kde sa klanali socham a obrazom pohanske narody, dnes,ked uz prisiel Kristus, nie je mozne. ---


Jakými duševními pochody jsi k něčemu tak nepravdivě zvrácenému přišla?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 04. srpen 2012 @ 00:19:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
betmo, patřím do Božího lidu, jsem jeden z mnoha na GS, za které byla zaplacena ta nejvyšší cena, aby jsme všichni nemuseli zatraceni, to jediné si všichni zasloužíme. Sám nemám za nehet své spravedlnosti, mám Kristovu spravedlnost.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 03. srpen 2012 @ 21:01:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, pokud míníš askezí to, co jsi napsal jako definici pod "Křesťanská (a)skeze", tak to jako askezi v jejím základním smyslu nelze brát, neboť to je bytostná součást života Ježíšova následovníka. Pokud křesťan cítí, že něco z toho musí dělat vynuceně, musí na sobě ještě hodně pracovat. To co píšeš jako definici askeze je u skutečného kristovce důvod k radosti.

To i skauti, jak se vypráví v tom známém vtipu, hledali, jak udělat dobrý skutek.

Poutnick však píše o něčem jiném. Alespoň já jsem mu tak porozuměl. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. srpen 2012 @ 08:45:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty máš představu, že zdrženlivý způsob života křesťana (což v podstatě definuje asketismus - zříkání se některých požitků pro konání dobra a cvičení těla v sebezáporu pro vlastní duchovní užitek) nelze vykonávat s radostí a nadšením?



(1 Pt 2,11)
Milovaní, vyzývám vás jako cizince a přistěhovalce: zdržujte se tělesných žádostí, jež bojují proti duši.



(Ř 8,5-8)
Ti, kdo jsou podle těla, totiž myslí na věci těla, ale ti, kdo jsou podle Ducha, na věci Ducha.
Neboť smýšlení těla je smrt, ale smýšlení Ducha je život a pokoj.
Smýšlení těla je proto v nepřátelství vůči Bohu, neboť není a vlastně ani nemůže být poddáno Božímu zákonu.
A tak ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemohou.




Člověk si vycvičí tělo odříkáním, askezí, zdrženlivým způsobem života
.
To proto, aby mu nevládlo.
Křesťan pak směřuje veškeré toto své odříkání ve prospěch druhých (motivován láskou k bližním).


(Jk 3,2-3)
Všichni přece v mnoha věcech selháváme. Jestliže někdo neselhává ve slově, je to dokonalý muž, schopný udržet na uzdě také celé tělo.
Hle, koním dáváme do huby udidlo, aby nás poslouchali, a řídíme celé jejich tělo.



Gal 5,16-17)
Říkám však: Choďte Duchem a nevykonáte žádost těla.
Vždyť žádost těla je proti Duchu a žádost Ducha proti tělu; ty věci jsou ve vzájemném rozporu, abyste nečinili, co byste chtěli.


(Gal 5,24)
A ti, kdo jsou Kristovi, ukřižovali své tělo s vášněmi a žádostmi.


(1 Kor 9,27)
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 04. srpen 2012 @ 21:21:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

jak je možné, že téměř vše co napíši, si vykládáš právě opačně? Já jsem přece napsal jinými slovy (a stručně), že skutečný křesťan, který pochopil smysl Kristovy zvěsti a prodělal pod vedení Ducha svatého patřičný stupeň proměny, vůbec nevnímá to, co Ty nazýváš askezí, jako nějakou újmu nebo oběť asketického typu, ale vnímá to jako radost, že může něco ze sebe dát. Posloužit, obdarovat, potěšit... Aniž by vůbec pomyslel na to, že je to od něho nějaká oběť nebo újma, nebo cítil dokonce donucení jako podle nějakého příkazu nebo povinnosti. Asi jsi neslyšel vtipy o skautech, kteří za každou ceny chtěli vykonat dobré skutky. I ti pochopili, o co jde a nebrali svou snahu jako nějaké odříkání pro někoho jiného.

Proč tomu tak je, proč nerozumíš věcem narosto samozřejmým a vyčítáš mi něco, co mi ani na mysl nepřišlo? Ze zásady? Znám jednu odpověď, ale o tom až někdy jindy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 10:30:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj unshaken.
Necítím k tobě žádnou averzi, - pokud si o mě snad myslíš něco takového.

Navíc tě hodnotím jako křesťana nekonfliktního a pro mě osobně jako člověka sympatického.


Snažím se vyjadřovat jen k obsahu diskuse. ať je autorem kdokoli.


..."křesťan vůbec nevnímá to, co Ty nazýváš askezí, jako nějakou újmu nebo oběť asketického typu, ale vnímá to jako radost"...


V tomto s tebou naprosto souhlasím.



Pak ale nemůže platit, že: ..."I křesťanství. Není o askezi ani o masochismu, ale o radosti s Pánem."... - poněvadž i askeze může být o radosti s Pánem.

Toto je podstatou mých výhrad, naše nedorozumění.




Svatý smutný je smutným svatým, smutnou postavou, karikaturou opravdového křesťanství..
Radostného dárce miluje Bůh ...


Askeze je odříkání požitků pro duchovní užitek, které může být jistě i samotrýzněním - může však také být radostná, ve svobodě  a člověka duchovně obohacující a člověka rozvíjející.

Někde jsem slyšel, že životní cesta křesťana je poseta věcmi tohoto světa, které člověk postupně odkládá, poněvadž se mu stávají jen přítěží. Vždyť z tohoto světa si sebou do Božího království nevezmeme nic, zbudou nám jen ty poklady, které jsme si za tohoto života nastřádali v nebi skrze konání dobrých skutků.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 05. srpen 2012 @ 12:57:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
podezřívat Tě z averze ke komukoliv mě ani nenapadlo. Rozdíl v našem chápání věcí asi bude v tom, že si zřejmě neuvědomuji, že co mně osobně bylo již dáno duchovním poznáním jako něco nepatřičného, případně nebylo dáno, ale co vnímám, že za to bych se měl stydět (a zde o tom příliš nemluvit), tak někdo jiný vnímá ještě jako těžkost, případně obětování až askezi. Tím "jiným" nemíním Tebe, ale Tvé ovečky, které jistě dobře znáš. Chyba asi bude na mé straně, ale když si uvědomím rozdíly ve svém chápání Písma dnes a kdysi, tak to samé je problémem biblických textů - opravdu se někdy dají chápat jen s pomocí Ducha, někdy na vysoké úrovni poznání. Když ale přemýšlím, jak bych se měl vyjadřovat, aby nedocházelo k formulačním nedorozuměním, tak zatím řešení neznám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. srpen 2012 @ 14:02:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nejsem pastýř, nemám žádné ovečky.

Jako hlava rodiny však nesu tíhu odpovědnosti za výchovu svých dětí k víře.


Když si zachováme dobrou vůli, nakonec toho druhého dokážeme správně pochopit. Nemusíme s ním už pochopitelně souhlasit, ale hlavně nepodsouvat jiným zkarikaturizovanou podobu jejich víry. Toto se zde děje nejčastěji.


]


Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 04. srpen 2012 @ 13:26:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ježíšovo utrpení a smrt nesnese srovnání s utrpením a smrtí kohokoliv jiného!

Nejde jen o délku a druh/způsob utrpení, ale hlavně a především o příčinu, účel, výsledek a cíl. Nikdo z lidí, vyjma miminek a malých dětí, netrpěl nevinně, jako Pán Ježíš. A i u těch miminek může jít o vinu jejich rodičů či předků.

Přibližme si Ježíšovo utrpení na takovéto ilustraci: Pán Ježíš byl člověkem, který nikdy nic špatného či zlého neudělal, nikdy nezhřešil, ale naopak vždycky dělal to, co se líbí Otci Bohu. Byl svatý, čistý, spravedlivý, bezúhonný a nevinný.
A najednou jsou na Něho vloženy hříchy lidí, dokonce se stává/je učiněn hříchem, kvůli čemuž je opuštěn Otcem! V jedné chvíli nese nejen všechny hříchy, ale i nemoci a bolesti lidí! Co na tom, že to trvá "jen" tři hodiny! Nikdy nikdo nic takového "neprožil" a nezažije! Nikdo z lidí si nedokáže představit velikost a intenzitu Ježíšova utrpení. Proto ta úvodní věta.

Je dobré si v této souvislosti uvědomit, co utrpení a smrt Pána Ježíše přineslo lidem, kteří uvěřili v Jeho jméno a hlavně, co tím získal pro Boha, Jehož vůli přišel činit a Jeho dílo dokonat!

Je dokonáno!



Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 04. srpen 2012 @ 21:32:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Willy,

asi Ti nikdo neřekl, že ten a ten z jeho blízkých trpěl více než Ježíš. A co myslíš, lidé v koncentrácích trpěli pro svou vinu? A méně, než Ježíš?

Zapomeň na srovnávání tělesného utrpení s Ježíšovým ukřižováním. O tom je tento článek, že utrpení Kristovo bylo a je úplně jinde. Biblický citát Ti hovoří jasně, i Bůh trpí, ačkoliv nemá tělo a nemůže být proto na těle týrán. A ti lidé, co zažili utrpení hroznější, než vymysleli Kartáginci ve smrti na kříži a co zažívají i dnes (třeba Quantanámo), může být po stránce fyzické bolesti a délky podstaně horší, než jaké prožil Ježíš.

Věř těm lidem, co řeknou, že trpěli víc než Ježíš. Ale oprav je, když řeknou, že trpěli víc než Kristus! Rozumíš?


]


Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 04. srpen 2012 @ 21:45:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
asi Ti nikdo neřekl, že ten a ten z jeho blízkých trpěl více než Ježíš. A co myslíš, lidé v koncentrácích trpěli pro svou vinu? A méně, než Ježíš?

Ne, neřekl. Znovu říkám a vím, co říkám, nikdy nikdo netrpěl a nebude trpět tak, jako Pán Ježíš!

Věř těm lidem, co řeknou, že trpěli víc než Ježíš. Ne, to nemohu!

Ale oprav je, když řeknou, že trpěli víc než Kristus. Díky Bohu jsem s nikým takovým nesetkal a doufám, že nesetkám.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 04. srpen 2012 @ 22:04:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě setkáš Willy. Pro jistotu si znovu promysli, jaký je rozdíl mezi Ježíšem člověkem, a Ježíšem Bohem (= Kristem). Bůh s Tebou. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 04. srpen 2012 @ 22:24:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro jistotu si znovu promysli, jaký je rozdíl mezi Ježíšem člověkem, a Ježíšem Bohem (= Kristem).

Proč mám něco takového promýšlet, unshakene? Pán Ježíš Kristus byl a je člověk i Bůh zároveň a to, co prožíval, prožíval jako člověk i Bůh. Jako potvrzení můžeš přijmout slova Písma, která napsal apoštol Petr (1P 4:1) - Když tedy Kristus za nás trpěl v těle, i vy se vyzbrojte týmž smýšlením, totiž že ten, kdo trpěl v těle, skoncoval s hříchem,

Ty myslíš, že utrpení, která prožil Pán Ježíš, byla jiná, než ta, která prožil Pán Ježíš jako Kristus? Proč vlastně zmiňuješ jakýsi rozdíl v utrpení Ježíše a Krista, když jde o jednu Osobu, byť se dvěma přirozenostmi - jaký to má význam?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 07. srpen 2012 @ 17:31:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, já si myslím, že mnozí prožívali a prožívají obrovská utrpení. Třeba Mistr Jan Hus, který byl upálen. To bylo nejen tělesné, ale i duchovní trápení. Ale Jan věřil, že pravdu má Ježíš a ne lidé a díky této víře dokázal při upalování údajně i zpívat zbožnou píseň.

Pán Ježíš měl také víru a víra dokáže překonávat i fyzickou bolest.Věřil, že splní úkol, který mu dal Otec. Dal nám ve víře vzor.


Ale já si vzpomínám na vyprávění lidí v koncentračních táborech, kde matkám brali děti a házeli je do pece a pak umíraly i ty matky anebo se dusily v plynové komoře s dětmi, které zoufalé a křičící se jich chytaly. To musela být bolest!!!


A lidé reagovali různě. Někteří se v těchto posledních chvílích modlili  a jiní umírali ve křiku a zoufalství = pravé peklo.


Když si představím Golgotu a tam trpícího Pána Ježíše, víš co mne trápí a dojme?


Tolika lidem pomohl a nikdo tam ho nebrání, nekřičí, aby ho nechali. Snad jen pár židovských žen pláče, ale kde jsou muži ?

Jak rád bych zvolal  s pláčem, když už vím, že musí za mne zemřít, pane Ježíši děkuji a ať tě to moc nebolí. Mám tě rád. Jedině lotr na kříži se Pána Ježíše zastane. Ano, utrpení Pána Ježíše bylo velké  a možná znásobené i tím, že jen málo lidí kolem s ním cítilo a snažilo se ho nějak potěšit. Někteří účedníci dokonce utekli.
To možná byla větší bolest než ta tělesná.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíšovo utrpení (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 07. srpen 2012 @ 22:59:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za tvůj příspěvek, Františku, a věz, že ti rozumím.

Vím, že, mnoho lidí trpělo a trpí nejrůznějšími druhy utrpení a soužení, a věř, že je nikterak nesnižuji. Jen jsem chtěl - možná jako jeden z těch, kdo by se Pána Ježíše také zastal - aby si osazenstvo GS uvědomilo, že utrpení Pána Ježíše skutečně nesnese srovnání s utrpením kteréhokoli člověka i lidí věřících, protože na nikoho z nich Bůh nevložil všechny hříchy lidí, za které Kristus zemřel, nikdo nenesl všechny nemoci a bolesti lidí. A to nemluvím o tom, že Pán Ježíš, který byl s Bohem Otcem každý den, každou chviličku svého pozemského života, byl Otcem na kříži opuštěn - to také nikdo z lidí nezažil a nezažije. 
Zkrátka nikdy nikdo nezažil takovou bolest fyzickou i psychickou, jako Pán Ježíš Kristus.

Pak jsou utrpení věřících, jimiž je třeba doplnit Kristova soužení pro Jeho Tělo, jímž je Církev, ale ty, jak známo, působily např. apoštolu Pavlovi radost (Ko 1:24). A je také dobré si uvědomit slova ze Skutků 14:22 Upevňovali duše učedníků, povzbuzovali je, aby setrvávali ve víře; říkali, že musíme skrze mnohá soužení vejít do Božího království.


]


Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy