Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 531 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489082
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví
Vloženo Pondělí, 29. září 2003 @ 15:48:02 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal xvejvodam

Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví

Naprostý úpadek tradičních „lidových“ církví dneška už nemůže zpochybnit ani jejich největší obdivovatel. Tradiční církve se stávají zkostnatělými a zbytečnými relikty, jsou to víceméně jen občanská sdružení, jejichž smysl je nejasný a v podstatě žádný. Pokles členské základny, její stárnutí a vysoký průměrný věk členů hovoří jasně. Příčin tohoto stavu je několik:

Neschopnost nést jasnou zvěst Evangelia Relativizace Písma a Pravdy vůbec Náboženskost jako náhražka vztahu s Bohem Zesvětštění církve
Všechny tyto příčiny jsou propojené a navzájem spolu souvisí. K bodu 1. Lidové církve již dávno , až na drobné vyjímky , ztratily svůj hlavní účel, pověření, které dal církvi sám Pán Ježíš. A to je kázání evangelia. Většina členů tradičních církví dnes ani neví, co to Evangelium je. Členové chodí do kostela, proto , že byli v dané církvi pokřtěni a proto, že tam chodil už jejich dědeček, babička, strejda atd. Nechodí tam s radostí chválit svého Pána (a jak by také mohli radostně chválit písněmi, které usnuly v 17. století a když se u nich může jen stát v pozoru a upírat oči v sloup), ale chodí ctít rodinou tradici či ulevovat svému svědomí nebo plnit bobříky, které jim mají vydláždit cestu do nebe. 2. S neschopností plnit své hlavní poslání samozřejmě souvisí nutnost nějakým způsobem zlikvidovat hlavní „usvědčující materiál“. A tím je Bible, je nutné ji znevěrohodnit, aby nebylo možno usvědčit stávající církevnické organizace, že jsou mimo Boží vůli. Takže Písmo doplníme ještě nějakým jiným pramenem „Božího zjevení“,který nám umožní vykládat Pravdu jak se nám hodí nebo Písmo podrobíme (pseudo)vědecké kritice a to nám taktéž umožní vybrat si jen věci, které jsou v souladu s naší „vědeckou pravdou“. 3.Protože takovéto pojetí církve vzdaluje lidi od skutečného vztahu s Pánem Ježíšem, je nutné kontakt s Bohem nahradit různými rituály a pravidly a tvářit se, že jejich plnění nás přibližuje k Bohu. 4.Důsledkem toho všeho je skutečnost, že se člen tradiční církve nijak neliší od jiného řadového občana, mimo svou občasnou nedělní procházku do kostela, případně několika pro „zichr“ oddrmolenými modlitbami. Do tohoto zuboženého stavu církví pak přichází vanutí Ducha Svatého v podobě charismatického hnutí, které se snaží tyto téměř mrtvé a zahnívající organisace probudit k životu. To je samozřejmě provázeno dvojí možnou reakcí členů těchto organizací. Ti upřímní a hledající vítají tento návrat ke skutečnému křesťanství, návrat ke vztahu s živým Bohem, ke kázání jasného, ničím nezastřeného Evangelia a k návratu autority Písma Svatého. Ti druzí, kteří se cítí usvědčeni a bojí se přijít ke světlu, reagují nenávistně a snaží se nový proud ve svých církvích zdiskreditovat a likvidovat. Jejich zaslepenost a bezbřehá pýcha je vede k nenávisti k lidem, které by jako křesťané měly mít za své bratry. Je nutné přiznat, že v některých společenstvích charismatické orientace, či orientace z charismatického hnutí vycházející dochází k některým odklonům od Písma a zdravého učení, ale to se děje spíše méně než v tradičních lidových církvích. Ani v tom „nejulítlejším“ sboru Hnutí víry se nezpochybňují základy Kristova poselství, jeho oběť za naše hříchy, jeho zmrtvýchvstání a jeho Božství a autorita Písma. Žel v tradičních lidových církvích se tak děje.

"Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 (holytomas15@seznam.cz) v Pondělí, 29. září 2003 @ 16:07:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je fantasticky prispevek!!! Rad bych autorovi podekoval, ze nazorne dokumentuje, co je schopen vyplodit reprezentant kategorie, kterou pracovne nazyvam 'charismaticky zoufalec'. viz. http://www.granosalis.cz/article.php?sid=2129



Re: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví (Skóre: 1)
Vložil: krestan v Pondělí, 29. září 2003 @ 16:27:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi pozorně jsem přečetl tvůj článek a mám k němu tyto obecné výhrady: - článek jsi asi psal v rozhorlení, dotčený a rozrušený zřejmě nějakým kritikým článkem vůči charismatickému proudu, neboť zbytečně používáš velmi silná slova (nenávist, zaslepenost, bezbřehá pýcha, mrtvé a zahnívající). - zobecnění, které vztahuješ na všechny "necharismatické" církve je nedůstojné tvého intelektu a neodpovídá skutečnosti. - vycházejíc ze zobecnění odsuzuješ všechny "necharismatické" církve. Toto odsouzení (charismatický = živý, ostatní=mrtvý) tě staví na roveň sektám typu Svědkové Jehovovi, které hledí na ostatní církve stejným prismatem. Proč uvádím "charismatický" s uvozovkami? Protože i v tradičních a "necharismatických" církvích mají členové charismata, dle toho, jak Duch ráčil rozdat. Jsou zde upřímní křestané, kteří věří v Kristovu oběť za hříchy a kazatelé ji nezpochybňují. Ty se je však nerozpakuješ šmahem odsoudit (zřejmě na základě jednoho článku na GRANU Papeže nemusím). Má-li jeden člověk takový názor, neznamená to, že ho mají všichni. Jinak s těmi příčinami úpadku křesťanství v úvodu celkem souhlasím. Shodneme se na tom, že křesťanství prochází krizí a nedovede oslovit společnost. Ty příčiny: Relativizace Písma a Pravdy vůbec Náboženskost jako náhražka vztahu s Bohem Zesvětštění církve se však plně vztahují i na "charismatiky" a to ve všech směrech. Také oni nedokážou dát naší společnosti evangelium bez deformací, relativizují Písmo a Pravdu jak se jim to právě hodí, pěstují náboženskost a přispívají velkou měrou ke zesvětštění církve. Záleží na tom, jakým prismatem na problém hledíme.



Re: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam v Pondělí, 29. září 2003 @ 16:47:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Pro Krestana: Vpodstatě souhlasím se všemi tvými výhradami. Ten článek byl spíš míněn jako lehká nadsázka a popíchnutí. Byl napsán stejným tónem a ve stejném duchu jako zde uveřejňované články proti charismatikům (či "charismatikům") a stejně jako ony zobecňoval a házel všechny členy tradičních církví do jednoho pytle. Články většiny autorů , které tu pojednávaly o charismatickém hnutí vyzněly jako chrismatik=blbec,případně manipulátor, případně neurvalec atd. A to je také velmi nespravedlivé.
a tomasem ražený termín charismatický zoufalec se dá taky otočit na proticharismatický zoufalec. Zdá se mi , že mnoho uživatelů tohoto webu založilo své "křwsťanství" na odporu vůči charismatikům.
Jo, samozřejmě souhlasím i sposledním odstavcem.


]


Re: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam v Pondělí, 29. září 2003 @ 16:52:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Pro Krestana: V podstatě souhlasím se všemi tvými výhradami. Ten článek byl spíš míněn jako lehká nadsázka a popíchnutí. Byl napsán stejným tónem a ve stejném duchu jako zde uveřejňované články proti charismatikům (či "charismatikům") a stejně jako ony zobecňoval a házel všechny členy tradičních církví do jednoho pytle. Články většiny autorů , které tu pojednávaly o charismatickém hnutí vyzněly jako chrismatik=blbec,případně manipulátor, případně neurvalec atd. A to je také velmi nespravedlivé.
a tomasem ražený termín charismatický zoufalec se dá taky otočit na proticharismatický zoufalec. Zdá se mi , že mnoho uživatelů tohoto webu založilo své "křesťanství" na odporu vůči charismatikům.
Jo, samozřejmě souhlasím i s posledním odstavcem.



Re: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Pondělí, 29. září 2003 @ 17:39:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro xvejvodam:
Tady se těžce mýlíš. články zde na Granu nepojednávají o charizmaticích, ale o charizmatickém hnutí. To je velký rozdíl. Jestliže se autoří článků kritizujících char. hnutí tímto hnutím zabývají, jde většinou o věrouku, o rozbory doktrín. Bylo by asi dosti úchylné tvrdit, že charizmatik = blbec, neurvalec apod. Charizmatik je člověk, který uvěřil charizmatickým doktrínám. To ještě neznamená že je blbec.
No a "křesťanství založené na odporu vůči charizmatikům", tak to je pitomost první třídy. Znám pár charizmatiků a nevím nic o tom, že mám vůči nim odpor, přetože se stavím k char. hnutí kriticky. Tohle je zas kousek odvádění od podstaty věci.



Re: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam v Pondělí, 29. září 2003 @ 21:54:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Upřímě , nevím , proč zrovna ty tak křičíš, Já jsem přece neřekl , že to jsi ty , kdo tvrdí , že charismatik=atd. Je pravda, že některé články kritizují charismatické hnutí a jeho doktríny, jak ty píšeš, ale mnohdy se zvrhnou odsudky příznivců tohoto hnutí. Nemyslím jenom články , ale i komentáře k nim. A vůbec je tu na Grano řada lidí, která využije každou příležitost si rýpnout do charismatiků. Už mě to přestalo bavit a tak jsem napsal tenhle článek.
Upřímně řečeno i já se stavím k mnoha věcem uvnitř charismatického hnutí kriticky , ikdyž jsem z toho teď vyšel jako "charismatický zoufalec". Ale to neznamená, že budu mlčet k tomu, jak se zde mnohdy bezdůvodně urážejí a zesměšňují naši bratři. Kriticky bychom se měli stavět ke každému hnutí uvnitř křesťanství včetně toho "našeho".


]


Slušnost. (Skóre: 1)
Vložil: moshe v Úterý, 30. září 2003 @ 01:28:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pánové, pánové:
Co na srdci, to na webu: Matouš 15:19  Neboť ze srdce vycházejí špatné myšlenky, vraždy, cizoložství, smilství, loupeže, křivá svědectví, urážky.

Matouš 5:22-24  Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu.
 Přinášíš-li tedy svůj dar na oltář a tam se rozpomeneš, že tvůj bratr má něco proti tobě,
 nech svůj dar před oltářem a jdi se nejprve smířit se svým bratrem; potom teprve přijď a přines svůj dar.

-- nadávat si do bezbožníků a blbců, zoufalců, manipulátorů ap. nese důsledky pro věčnost.
-- Přečtěte si, co píšete, a pošlete to na web až druhý den.
-- Tady žádná redakce nefunguje. Vy sami jste zodpovědní za svoje slova.
-- Vyřvávat a provokovat lidé dovedou. Boží děti by měli dokázat něco víc.
-- Zjišťuji, že některé články jsou jiného ducha, než jsem zvyklý. S těmi být zajedno nemohu.



Re: Slušnost. (Skóre: 1)
Vložil: moshe v Úterý, 30. září 2003 @ 01:30:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
PS: Svoji kritiku kritiky jsem nesměřoval jen na tento článek, jak jistě chápete.


]


Re: Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví (Skóre: 1)
Vložil: Laradai v Úterý, 30. září 2003 @ 10:55:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano souhlasím s tím co píšeš Michale. V dnešní době je pohled na charismatické církve poněkud zkreslený a z mých zkušeností mám pocit, že spíš se na nás lidé dívají jako na nějaké úleťáky. Jsou to ale zpravidla tradiční církve, které nestojí pevně na Písmu a přizpůsobují svojí doktrinu době a Písmo používají spíše jako mustr pro vlastní interpretaci, často velice liberální. Zákonictví toho nejhrubšího zrna které můžeme často slyšet z kostelů tradičních církví, ale i z takovýchto diskusí jen potvrzuje, že tyto církve berou roli Ježíše Krista spíše jako nějakého příkladu podle kterého mají žít aby byli spaseni než jako Mesiáše. Charismatické hnutí, které je ve vztahu k Písmu velice konzervativní je pro ně trnem v oku, protože odmítá kupčit s pravdou a poplatně přizpůsobovat evangelium světskému pohledu na křesťanství a dělat z něj pouze jednu z mnoha cest. Paradoxně se tak stává, že tradiční křesťané jsou na jedné lodi s nevěřícíma a příslušníkama jiných náboženství v boji proti svým charismatickým bratrům a sestrám. Toto je jeden z důvodů proč mnoho nevěřících má vůči křesťanství averzi vůbec je nezajímá o co vlastně jde.
Díky tomu co tu bylo a je prezentováno tradičními církvemi jako křesťanství jsou křesťané často vnímáni veřejností jako spolek pokrytců, pánbíčkářů, tmářů, svíčkových bab a nicneříkajícího „černo*****lnictví“ v podání pár intelektuálů. Křesťané jsou mnohdy považováni za slabochy odmítající jakoukoliv adaptaci, pokrok a změnu. Toto je jeden z důvodů, proč je tak nesnadné oslovit nevěřící lidi a vyprávět jim o živém Bohu a Jeho lásce k nim, protože oni mají panickou hrůzu z manipulace, zákonictví a asketismu, z toho, že jim někdo začne nařizovat co musí, co nesmí a co se má dělat, aby se člověk dostal do nebe. To je také důvod, proč se spousta lidí rozhodla hledat odpověď na své otázky v buddhismu, hinduismu, okultismu a nebo doma u televize

Martin



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy