Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464867
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU?
Vloženo Pátek, 05. prosinec 2003 @ 08:52:23 CET Vložil: Bolek

Etika poslal mona

 JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? Stoupenci legalizace vražd nenarozených dětí rádi argumentují tím, že prý toto zlo nerozlučně patří k demokracii, je prý nedílnou součástí práv a svobod člověka. Kdo zná historii, ten ovšem ví, že potraty byly legalizovány nejdříve v totalitních diktaturách, teprve později demokratický svět před tímto ďábelstvím ke své hanbě kapituloval.


Konkrétně: Poprvé v dějinách uzákonil právo na potraty r. 1920 komunistický Sovětský svaz. Jeho příkladu následovalo r. 1938 demokratické Švédsko (vedené však socialistickou stranou), o rok později se připojilo i nacistické Německo, které legalizovalo interrupce pouze pro Židy a pro Poláky, tedy pouze pro tzv. méněcenné rasy. Pro Němce nikoliv, neboť Hitlerovský režim měl zájem na populační explozi tzv. panské rasy. V 50. letech uzákonily potraty všechny komunistické státy s výjimkou Rumunska, u nás se tak stalo r. 1957. Západní demokracie se připojily teprve v průběhu 60. a 70. let, USA známým rozhodnutím Nejvyššího soudu v r. 1973.
Odkud se vzal požadavek legalizace potratů, které byly už od starověku až do 20. století stíhány jako vraždy? Jejich zastánci ho dávají do souvislosti s vědeckotechnickým pokrokem nové epochy, rozvojem demokracie a lidských práv. Zapomínají ovšem na to, že tento postulát se zrodil právě v totalitní ideologii. Počátek nutno hledat u teoretiků socialismu a komunismu Friedricha Engelse a Ferdinanda Lassalla. Oba, Engels zejména ve svém spise "O původu rodiny", považují manželství za otroctví pro ženu a hlásají volnou lásku, protože žena má prý právo realizovat se tak jako muž v zaměstnání a v tom jí překáží pouto manželství a rodiny. Tato instituce je pro ženu vykořisťovatelská a socialistická revoluce ji má od toho osvobodit. Žena musí mít podle těchto socialistických teoretiků právo navazovat nezávazné sexuální styky s kýmkoliv a na jakoukoliv dobu s možností kdykoliv partnera opustit a navázat kontakt s jiným, nesmí jí být ani bráněno v sexuálních vztazích s více partnery najednou atd. Pan Engels ovšem neřeší otázku, co s dětmi, které z těchto volných svazků vzejdou. To za něj "vyřešili" až bolševici v Rusku hned po revoluci. Historik Dmitrij Volkogonov uvádí ve své biografii o Leninovi (Lenin, počátek teroru, Praha 1996), jak už v listopadu 1917 na zasedání vlády první muž revoluce okamžitě prosadil do usnesení občanské sňatky a možnost libovolného rozvodu bez udání důvodů. Parlament, sestavený jenom z bolševiků a jejich nohsledů, to schválil r. 1920. Součástí této právní úpravy, aniž by byla jakkoliv vysvětlena, se stala také legalizace potratů jakožto samozřejmost. Má-li žena mít podle Engelsovy teorie svobodu střídat partnery podle libosti a chuti, potom ovšem musí mít taky svobodu zabránit početí a stát, reprezentovaný lékařem, jí má k tomu dopomoci, aby se prý mohla plně realizovat ve společenském životě. Tak zdůvodňoval uvolnění potratů sovětský tisk.
Dalším kořenem potratového zákonodárství moderní epochy je freudismus, odvozující v duchu svého zakladatele Sigismunda Freuda veškerou lidskou aktivitu od sexuálního pudu. Freudovi následovníci zašli dál, než mohl jejich učitel domyslet. Začali propagovat - tak jako Engels a socialisté - volnou lásku, ovšem z jiné motivace než oni. Freudisté tvrdili, že člověk je v zajetí sexuálního pudu, proto je třeba právě ten úplně uvolnit a nevázat pouze na manželství.
Socialistický komunismus a freudismus jsou prvními zdroji pozdější legalizace potratů. I když ani Engels, ani Freud tento postulát bezprostředně nikde nevyslovili, je logické, že při realizaci jejich teorie k němu nutně muselo dojít, neboť při uvolnění pout manželství a legalizaci promiskuitních sexuálních vztahů musela nutně vyvstat otázka: Co s dětmi, které se v takových poměrech narodí? Žena, oddávající se své sexuální nebo společenské seberealizaci, nebude mít zájem dítě přijmout a vychovat, tím spíše ne stát. Lenin a bolševici v zákonodárné praxi domysleli to, co Engels neměl odvahu v teorii dořešit.
První, kdo otevřeně vystoupil s požadavkem legalizace interrupcí ještě před bolševickou revolucí v Rusku, byla Američanka Margareth Sangerová, která ve svých teoriích navazovala na názory filozofa Malthuse o údajné přelidněnosti naší planety. Počet jejich obyvatel se musí redukovat podle ní pomocí potratů, eutanázie a sterilizací, což vše je třeba uzákonit. Tato dáma byla později velkou obdivovatelkou Adolfa Hitlera, jehož ve svých spisech nepokrytě velebila zvláště za program eutanázie. Hlásila se otevřeně k nacismu, propagovala eugeniku, aby prý lidstvo bylo "vyšlechtěno" a zbaveno "méněcenných ras". Je zakladatelkou "Planned Parenthood", čili Společnosti pro plánované rodičovství, jež je dnes rozšířeno po celém světě, u nás stojí, jak známo, v jeho čele dr. Radim Uzel. Ona též jako první prosazovala tzv. sexuální výchovu ve školách, taktéž byla stoupenkyní sexuální volnosti.
Z uvedených faktů je tedy jasné, že legalizace potratů nemá nic společného s demokratickou tradicí občanských svobod a lidských práv, ale naopak má svůj původ v totalitních diktaturách nacismu a komunismu, které způsobily tolik hrůz a krveprolití. Těsně také souvisí s liberalizací rodinného zákona a legalizací promiskuitních vztahů. Je snad náhodou, že ostudnému rozhodnutí Nejvyššího soudu USA z r. 1973 předcházela v šedesátých letech tzv. sexuální revoluce mládeže a uvolnění pornografie za Johnsonovy vlády let 1964-8, která se stala výnosným byznysem?
Postulát legalizace potratů je pokaždé odvislý od uvolnění sexuální morálky. Boj proti nim (a proti eutanázii, která je jenom logickým pokračováním interrupcí při stejném pohrdání lidským životem) nelze tedy oddělovat od zápasu za prioritu rodinného života a řádného manželství, proti pokusům postavit na stejnou úroveň řádné heterosexuální manželství a volné svazky, zvláště homosexuální, a proti pornografii. Všechna tato zla spolu s potraty jsou násilím vnucována mezinárodní finančnickou lobby celému světu, jde tedy o nový typ totalitní diktatury, což by ale byla další kapitola. To pochopila a chápe ve stále větším počtu část americké mládeže všech konfesí, která už od osmdesátých let uzavírá slib pohlavní zdrženlivosti až do manželství. Počet těchto mladých lidí, zapojených automaticky též do protipotratových iniciativ, neustále roste. Časopis "American Journal of Sociology" se diví, že už jich je téměř 20 procent mezi mládeží ve věku 16-21 let. S překvapením též konstatuje, když provedl mezi nimi anonymní anketu, že téměř ve 100 procentech případů se těmto chlapcům a dívkám daří svůj slib dodržet. Půjde uvědomělejší část naší mládeže také touto cestou? Kéž by procitli!
PhDr. Radomír Malý PhDr. Radomír Malý


"JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? (Skóre: 1)
Vložil: Winner v Pátek, 09. leden 2004 @ 15:01:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento článek na mě působí, jako by byl napsán ve středověku.


Slova jako "ďábelství" atd. patří do slovníku sekt a chabý pokus svést plánované rodičovství na nacisty, to vše dokazuje, že autor patří do minulého století, lépe řečeno do jeho začátku.



Re: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? (Skóre: 1)
Vložil: moshe (pmoses (z@vin@c) seznam.cz) v Pátek, 09. leden 2004 @ 19:17:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
lánované rodičovství nerovná se potrat.

Článek prostě říká, že za POTRATY stojí SOCIALISMUS.
Jako první je zavedli internacionální SOCIALISTÉ (Lenin),
jako druzí nacionální SOCIALISTÉ (Hitler),
jako třetí demokratičtí SOCIALISTÉ (Švédové)

uvolněné morální normy a POTRATY jdou ruku v ruce.

Ad MALTHUS:
Rev. Malthus neprosazoval POTRATY, prosazoval sexuální zdrženlivost.

Ad Ďábelství:
Ďábelství, tzn. ďábelský skutek je ten, který není od Boha. Bohu ani na mysl nepřišlo, nepožadoval od lidí, aby zabíjeli svoje děti.

Viz Bible, Jeremjáš 19:5

V historii rodiče měli velkou zodpovědnost za svoje děti, dokud neopustily dům (např. Řím, Bible Deuteronomium 21:18)
V současnosti mnohem více rodičů zabije svoje děti než dříve.



Re: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? (Skóre: 1)
Vložil: green_prophet v Pátek, 09. leden 2004 @ 22:21:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
problem tkvi i v tom, ze si casto neuvedomujeme, ze dnesni doba je doba sekularni. stat je sekularni, demokracie je sekularni, zakonodarstvi je sekularni. ma to negativni i pozitivni dusledky. ale nemuzeme cekat, ze sekularni politici v sekularnim zrizeni zavedou do sekularniho zakonodarstvi nabozensky princip. jednou je pro sekularni vedu dite jen uzlicek tkane, tak to bude i pro sekularni vladu.
chces to zmenit, krestane? dej se na politiku, zmen zakony. dej se na socialni prace a pomahej otehotnelym nuzackam a fetackam. udelej presvedcovaci kampan pro teenagery. dej se na gynekologa a rozmlouvej potraty svym pacientkam. dej se na vedce a dokaz, ze embryo a plod neni jen kus tkane.
ale uz nech toho kecani.



Re: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? (Skóre: 1)
Vložil: moshe (pmoses (z@vin@c) seznam.cz) v Sobota, 10. leden 2004 @ 10:33:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
AD SEKULÁRNÍ zákonodárství a NÁBOŽENSKÝ princip.

Článek výše uvedený jasně říká, že zákaz zabíjení nenarozených dětí není pouze křesťanský, ale týkal se VŠECH společností do minulého století.
Než se POHODLÍ se stalo bohem.
Např. Eskymákové (nebo Innuité) mají zařízenou adopci dětí nezletilých dívek, takže nakonec většinu dětí vychovávají třicetileté babičky. Zabíjet děti si ale nedovolí.

Jako křesťan zákon o povolení zabíjení dětí asi nezměním. Nezměním ale ani svůj názor na něj.

Ad Dej se na vědce: Proč vymýšlet už vymyšlené? Zkus najít stránky "Hnutí pro život" - ProLife

Sociálním pracovníkem už jsem. Staráme se o narkomany a propuštěné vězně. (Dům na půli cesty s postpenitenciární péčí)
Když dá Pán Bůh milost a budeme poslušní, rozšíříme svojí službu ženám kromě kontaktního centra i na podobné zařízení pro ženy.
V Čechách a na Moravě je přes 50 domů pro matky s dětmi (www.azylovedomy.cz). Ve většině těchto domů pracují křesťané.

Dva případy:
Vážím si jedné ženy (a její matky), která se rozhodla v patnácti letech si dítě nechat, byť její dítě nyní není výkvět všeho dobra, možná naopak.
Jiná, téměř šedesátiletá žena mi vypráví a obhajuje proč se v jednadvaceti rozhodla pro interupci. Důvod je: pohodlí a dovést se o sebe postarat.
Já jsem ten rozhovor nezačal, na její slova jsem nereagoval.
Co jí nutí i po více než třiceti letech, aby hledala obhajobu?

Už mlčím.



Re: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? (Skóre: 1)
Vložil: zagothal (zagothal@post.cz) v Čtvrtek, 25. listopad 2004 @ 17:00:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať myšlenka potrtů vznikla, kde vznikla, je dnes hlásaná hlavně demokraticky a liberálně myslícími a jednajicími lidmi. Na mnoha místech Světa je plánované rodičovství jedinný způsob, jak se ubránit přelidnění.
A navíc dle mne nemá náboženství moc společného s demokracii, neboť lidem přikazuje, co dělat a co si myslet. Každé náboženství zmenšuje svobodu názoru.



Re: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? (Skóre: 1)
Vložil: asik v Čtvrtek, 25. listopad 2004 @ 21:24:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaujalo mne Tvé tvrzení, že náboženství nemá moc společného s demokracií, protože lidem přikazuje atd. Máš pravdu. Pokud se na náboženství podívám obecným pohledem víry v jakéhokoliv boha tak jo. Islám, hinduismus, nebo třeba satanismus, ale i další, stojí na příkazech co musíš a co nesmíš. Domnívám se, že křesťanství je výjmečné v tom, že na žádných příkazech nestojí. Pokud se nejedná o křesťanství stojící na zákonu. Křesťanství stojící na zákonu je takový terminus technikus, kvůli křesťanům, kteří to tak vidí, ale jde v podstatě o nesmysl. Budu se trochu opakovat z jiného mého komentáře. Křesťanství stojí na tomto: "Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen". Není zde napsáno "Musíš uvěřit, protože když to neuděláš zemřeš". Je zde možnost volby. To je demokratické. Každý si může zvolit. Buď spasení, nebo smrt.
I tehdy, když si zvolím život a tedy víru v Ježíše Krista, nejsem omezen příkazy to musíš či to nesmíš. Víra v Ježíše je otázkou vztahu a pokud si uvědomím, že za mne, za moji špatnost, za to že jsem někoho okradl, nebo znásilnil, nebo zabil, Ježíš zemřel, je to pak už otázka změny života, protože už nechci dělat to co jsem dělal, právě pro oběť neviného Ježíše.
Takže zase se jedná o pohled na věc. Můžu se dívat na to tak, že nesmím souložit mimo manželství (nebo krást, nebo zabíjet apod.), což chápu že je omezující, anebo se na to můžu podívat tak, že nechci souložit mimo manželství (nebo krást, nebo atd...), protože již za tuto špatnost za mne někdo jiný trpěl.


Otázka svobody názoru nesouvisí s křesťanstvím, nebo náboženstvím. To mícháš hrušky s jablkama. Svoboda názoru stojí na jednotlivci. Pokud je mi pohodlnější názory papouškovat, nebo je nekriticky přijímat, a navíc o nich nepřemýšlet, je to soukromá věc každého jednotlivce. Skutečnosti, že mnoho lidí je takových, pak využívá mnoho skupin náboženských, politických, obchodních a jiných. A co si budem nalhávat lidi se manipulovat nechají. Říkáš že náboženství zmenšuje svobodu názoru. A reklama ne? Televize taky ne? Ale jo a ještě o kolik? Je pravda, že některé extrémní náboženské skupiny dokázali zmanipulovat názor lidí tak, že se třeba dokázali společně zasebevraždit.
Ale je to tak, že se každý z nás může demokraticky rozhodnout jestli přijmu Ježíše do svého života, jestli se nechám připravit o svůj názor nějakou náboženskou skupinou, nebo se nechám omezovat nějakými nařízeními kohokoliv, nebo ty nařízení budu poslouchat.


]


Re: JSOU POTRATY DEMOKRATICKÉHO NEBO TOTALITNÍHO PŮVODU? (Skóre: 1)
Vložil: zagothal (zagothal@post.cz) v Pátek, 26. listopad 2004 @ 14:22:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, člověk může svobodně věřit v boha, jakého chce, ale problém je v tom, že pak částečně musí příjmout myšlenky kněží, musí nechat za sebe přemýšlet jiné. Nemůže si myslet něco jiného než církevní autority.
Je pravda, že dnes je v křesťanství volnomyšlenkářství, ale to jen otázka poslední doby, ve středověku a částečně i v novověku byly vlastní myšlenky trestány a někdy i smrtí.
Nakonec dnes se mění ke svobodě i islám, i když jen v několika zemích (např.: Turecko) a budhismus byl vždy založen na svobodné volbě cesty k nirváně.

Tak to vidím já, Vladislav Židek, ateista


]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy