Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429544, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465965
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice)
Vloženo Čtvrtek, 11. prosinec 2003 @ 16:27:22 CET Vložil: Bolek

Etika poslal Tom

Jakkoli upřímně se snažím přistupovat k mravenčímu dílu AF, které zaplavilo server www.granosalis.cz, nemohu se ubránit dojmu, že ve svém důsledku víc ubližuje, než pomáhá. Chápu jeho snahu o odhalování bludařů, je zjevně přesvědčen, ze je oním „strážcem na hradbách“, který musí ochraňovat církev i nekřesťany před „cizím ohněm“, zejména letničních (zatím všechny mnou objevené studie jdou tímto směrem). To je jistě ušlechtilý záměr, přemýšlím ale, jaké jsou skutečné důsledky jeho práce.

1) Studie se snaží dokázat škodlivost osob a učení vybraného spektra církve, snaží se jim dokázat nečisté motivy a praktiky. Pominu-li spornost mnoha Francových tvrzení, zvláště s ohledem na předpojetí, které dokazuje svým jednostranným zaměřením, kladu si otázku, jak vysvětlí dobré ovoce služby těchto svých „nepřátel“. Bylo to v mnoha směrech právě učení oněch opovrhovaných učitelů, které pomohlo mnoha mým přátelům stát se poctivými křesťany (např. kolem r. 1989) a započalo růst k jejich duchovní dospělosti. Za 11 let života v církvi jsem nepoznal nikoho, koho by jejich učení nějak zavedlo, zdeformovalo či vedlo k extrémním projevům. A to nemluvím o zdaleka převažujícím dobrém ovoci jejich služby jinde ve světě. Totéž platí o kurzech Alfa a Nicky Gumbelovi dnes. 2) Říkám si, komu Francovy studie nakonec prospějí. A) Lidem, kteří zklamaní odešli z jím kritizovaného spektra církve? Ti se spíš utvrdí ve svém hněvu a zlosti, spíš než by byli povzbuzeni k odpuštění. B) Křesťanům, kteří se účastní života církve? Ti, pokud negativní vymezení díky žádné špatné zkušenosti neměli, ho asi získají - což je asi autorův záměr. C) Nekřesťané? Jak asi působí na lidi, kteří jsou hledající, útoky církve na církev? To je svědectví světu? Nemáme hledat, co nás spojuje, místo rozděluje? Nepřál si to samotný Ježíš? Odkud se v Bibli vzala věta „musí mezi vámi být i různé skupiny, aby se ukázalo, kdo (nebo čí dílo) se osvědčí“? Nebude Bůh sám posuzovat OVOCE díla Dereka Prince či Johna Wimbera, stejně jako OVOCE díla Aleše France? AF se staví do role soudce. Není snad psáno „nesuďte, abyste nebyli souzeni“? Nebo „spíše hleďte, jak povzbudit?“ Nebo věty o tom, že se máme zaměřovat na to, co buduje a je ke společnému prospěchu a pokoji? Neříkám, že všechno, co AF objevuje, musí být „pustá lež“ a že bychom se nad tím měli pokřižovat. Jaké je ale ovoce jeho díla v porovnání s ovocem služby těch, které soudí? Za čí službou, třebaže jsme lidé chybující, zůstane více dobrého a lidí, kteří nalezli víru v Ježíše Krista? Myslíte si, že by bylo lepší, kdyby těch pět milionů lidí, kteří absolvovali kurzy Alfa na všech kontinentech, ve 135 zemích světa, na 25 000 místech ve všech denominacích (viz www.kurzyalfa.cz nebo www.alphacourse.org), by si měli radši číst Francovy studie? Když se AF staví do role soudce, bere na sebe odpovědnost za desítky, možná stovky hledajících, kteří odmítnou mít na základě jeho kritiky už cokoli s církví a Ježíšem společného. Jako by tu nebylo dost negativních věcí z minulosti. Nechci obhajovat chyby či hříchy kohokoli v církvi, ale neměl by AF postupovat biblicky a napomínat neveřejně, dřív, než tímto kvasem zasáhne ty, co stojí mimo? Zajímalo by mě, jaké má Franc požehnání k této službě od svých duchovních a bratří v těle Kristově. Není napsáno, že „po lásce poznají křesťany“? Já z jeho díla žádnou lásku necítím, spíš nenávist. Tomáš Janda P.S.: Vzkaz správcům serveru: Tím, že Francovy studie zařazujete do kategorie „Kritika bludů“, vyvoláváte dojem, že všechno, co AF kritizuje, je automaticky blud. Kdyby někdo do této kategorie vložil kritický příspěvek o učení nějaké jiné, třeba vaší „domácí“ a na domácí scéně etablované církve, taky byste ho automaticky dali do kategorie „Kritika bludů“? Také jsem nedávno vložil na váš server článek do kategorie „Povzbuzení“ a místo toho se objevil v sekci „Charismatici“. Byl bych rád, kdybyste ho mohli přeřadit do té první kategorie (má název „Pár slov ke kurzům Alfa od jejich pražského koordinátora“). Dělení na charismatiky a necharismatiky mi připadá nebiblické, stejně jako dělení na denominace. Díky za to a díky za vaši práci vůbec. Kéž ovoce vaší práce jednou Bůh posoudí jako víc budující, než ubližující.


"Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: katolik v Pátek, 12. prosinec 2003 @ 14:28:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, dobře mluvíš. Ale nejprve vyndej stejný trám i ze svého oka. Jsi protestant?

- pak jsi zjevně přesvědčen, ze jsi oním „strážcem na hradbách“, který musí ochraňovat církev i nekřesťany před zhounými katolickými bludy.Ve svém důsledku ji však víc ubližuješ než pomáháš.

Jaké jsou skutečné důsledky tvého protestantství?

1) Protestanti už tím, že jsou, se snaží dokázat škodlivost osob a učení vybraného spektra katolické církve, snaží se jim dokázat nečisté motivy a praktiky. Pominu-li spornost mnoha tvrzení protestantů, zvláště s ohledem na předpojetí, které dokazují svým jednostranným zaměřením, kladu si otázku, jak vysvětlí dobré ovoce služby těchto svých „nepřátel“. Bylo to v mnoha směrech právě učení oněch opovrhovaných učitelů katolické církve, které pomohlo mnoha mým přátelům stát se poctivými křesťany a započalo růst k jejich duchovní dospělosti. Za 31 let života v církvi jsem nepoznal nikoho, koho by jejich učení nějak zavedlo, zdeformovalo či vedlo k extrémním projevům. A to nemluvím o zdaleka převažujícím dobrém ovoci jejich služby jinde ve světě. Totéž platí i o katolických řádech dnes.

2) Říkám si, komu protestantské postoje nakonec prospějí. A) Lidem, kteří zklamaní odešli z jím kritizované katolické církve? Ti se spíš utvrdí ve svém hněvu a zlosti, spíš než by byli povzbuzeni k odpuštění. B) Křesťanům, kteří se účastní života církve? Ti, pokud negativní vymezení díky žádné špatné zkušenosti neměli, ho asi získají - což je asi záměr protestantů. C) Nekřesťané? Jak asi působí na lidi, kteří jsou hledající, útoky církve na církev? To je svědectví světu? Nemáme hledat, co nás spojuje, místo rozděluje?

Protestantismus se staví do role soudce. Není snad psáno „nesuďte, abyste nebyli souzeni“? Nebo „spíše hleďte, jak povzbudit?“ Nebo věty o tom, že se máme zaměřovat na to, co buduje a je ke společnému prospěchu a pokoji? Neříkám, že všechno, co protestanti objevují, musí být „pustá lež“ a že bychom se nad tím měli pokřižovat. Jaké je ale ovoce jejich díla v porovnání s ovocem služby těch, které soudí? Za čí službou, třebaže jsme lidé chybující, zůstane více dobrého a lidí, kteří nalezli víru v Ježíše Krista? Myslíte si, že by bylo lepší, kdyby miliarda lidí, kteří jsou katolíky na všech kontinentech, by si měli radši číst protestantské spisky? Když se protestanti staví do role soudce, berou na sebe odpovědnost za desítky, možná stovky milionů hledajících, kteří odmítnou mít na základě jeho kritiky už cokoli s katolickou církví a Ježíšem společného. Jako by tu nebylo dost negativních věcí z minulosti.

Nechci obhajovat chyby či hříchy kohokoli v katolické církvi, ale neměli by protestanti postupovat biblicky a napomínat neveřejně, dřív, než tímto kvasem zasáhnou ty, co stojí mimo? Zajímalo by mě, jaké mají protestanti požehnání k této službě od svých katolických duchovních a bratří v těle Kristově. Není napsáno, že „po lásce poznají křesťany“? Já z jejich díla žádnou lásku necítím, spíš nenávist.





Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Středa, 17. prosinec 2003 @ 14:13:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja myslim, ze zde Tomas Janda predklada velice seriozni kriticke teze vuci praci AF a mrzi me, ze se v zadnem komentari nad jeho textem nikdo nezamysli... Skoda, ze vetsina mistnich uzivatelu dala prednost pohodli - totiz plisneni autora za to, ze svuj text poslal vicekrat, ale o tom co pise nikdo nepremysli... to je asi narocnejsi nez si porad mlit tu svou... skoda.



Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Středa, 17. prosinec 2003 @ 14:17:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pro katolika: myslim si, ze ve svem komentari delas chybu. TJ, zda se mi, ve svem textu proti katolikum nic nenamita, nechapu proto, proc mu antikatolismus klades do ust? Naopak je to prace Alese France, ktery casto namita napr. proti charismatikum a KMS, ze se jedna o skupiny s podobne zhoubnym typem mysleni jako je katolicismus ci adventismus...



Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Středa, 17. prosinec 2003 @ 17:07:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslím, že ten katolik ironizuje TJ a jeho způsob argumentace tím, že ji převádí na vztah katolíků k protestantům, kteří si (někteří) taky mohou myslet, že jejich pravda je jediná správná a že jejich kritici nesou špatné ovoce. To je dobrej fór, ne?

Ty teze mi jako seriózní nepříjdou, spíš jako dost fanatický a snažej se AF postavit do nejhoršího světla. Ta argumentace by se klidně dala použít na cokoliv, jak naznačuje katolik.

A taky se mi zdá, že se snažíš katolíka proti AF trochu poštvat. To není hezký. Myslím.


]


Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Středa, 17. prosinec 2003 @ 18:21:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spuntiku, Spuntiku. Tvá slova jsou plná silných odsuzujících výrazů, ale neuvádíš vůbec nic konkrétního. Plivat a nadávat umí každý, ale zkus napsat, co ti na mé argumentaci přijde fanatického a neurčitého? Zamysli se.


]


Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: Tom v Středa, 17. prosinec 2003 @ 18:35:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě, nezdá se ti, Spuntiku, že ten, kdo přichází s poštváváním, je Aleš Franc? Řekni mi, jakou skupinu v církvi ve svém článku podle tebe očerňuji? Katolíky?


]


Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Středa, 17. prosinec 2003 @ 19:48:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tome, můj komentář byl určenej tomasovi15 a ne tobě. Tomas15 katolika lehce postvava proti AF.

To tvoje slova jsou plná silných odsuzujících výrazů: plivat, nadávat, opovrhovaný, nepřátel, soudce, nenávist. Já nic takového neříkám. Jen to, že taková slova volí většinou jen fanatici.

Ten katolík ti taky mohl vyčíst, že dřív, než ses stal protestantem a veřejně se tak postavil proti katolické církvi, tak jsi měl postupovat biblicky a napomínat neveřejně, jak to žádáš od AF. :-) Pěkně tě katolik analyzoval. Jsou to chytrý nátlakový manipulativní větičky, co tam píšeš. Jak z AF udělat blbce a ze sebe nevinnou oběť. No, nic, přeber si to ve svým svědomí.

Mě je milejší veřejná kritika než hon na čarodějnice (kritiky).


]


Re: Ovoce díla Aleše France (pár slov o etice) (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Čtvrtek, 18. prosinec 2003 @ 09:11:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslim si, ze to katolikovo prirovnani jde dost mimo (viz nize) a jestli jsem ho postval nebo nepostval to nevim, ale za tim co jsem napsal si stojim. Kdyz si vezmes Francovu studii 'Charismaticka cirkev sjednoceni?' a prectes ji az do konce srovnava tam KMS, RKC a Adventisty, ze maji pry mezi sebou mnoho podobneho, pac se snazi tvorit jednotu na nebiblickych zakladech... a to je jeho zaver, kde shruje zavadnost KMS, jakoby chtel rict, ze jedna z jejich chyb je prave spoluprace s katoliky... mozna o tom napisu samostatny clanek, ale nevim, jestli se mi bude chtit...:)

Co se tyka toho textu Toma, mel jsem mozna specifikovat, ze za zdarilou povazuji jeho prvni pulku (nebo mozna 2/3, nepocitam-li PS). Ten zaver chapu ze pusobi jako hon na France a to ja jsem naopak pripraven bojovat za to, aby mel ten ci onen pravo rict co rici chce! Ale kdyz se mrknete na jeho bod 1 & 2, rika podle me pravdive a zajimave veci (sam je zde rozkladam do bodu 8mi):

1) Studie se snaží dokázat škodlivost osob a učení vybraného spektra církve,
2) snaží se jim dokázat nečisté motivy a praktiky.
3) Pominu-li spornost mnoha Francových tvrzení, zvláště s ohledem na předpojetí, které dokazuje svým jednostranným zaměřením...
4)...kladu si otázku, jak vysvětlí dobré ovoce služby těchto svých „nepřátel“.
5) Bylo to v mnoha směrech právě učení oněch opovrhovaných učitelů, které pomohlo mnoha mým přátelům stát se poctivými křesťany (např. kolem r. 1989) a započalo růst k jejich duchovní dospělosti.
6)Za 11 let života v církvi jsem nepoznal nikoho, koho by jejich učení nějak zavedlo, zdeformovalo či vedlo k extrémním projevům.
7)A to nemluvím o zdaleka převažujícím dobrém ovoci jejich služby jinde ve světě. Totéž platí o kurzech Alfa a Nicky Gumbelovi dnes.
8) Říkám si, komu Francovy studie nakonec prospějí. A) Lidem, kteří zklamaní odešli z jím kritizovaného spektra církve? Ti se spíš utvrdí ve svém hněvu a zlosti, spíš než by byli povzbuzeni k odpuštění. B) Křesťanům, kteří se účastní života církve? Ti, pokud negativní vymezení díky žádné špatné zkušenosti neměli, ho asi získají - což je asi autorův záměr....

Ja osobne na techto bodech, ktere Tom jmenuje povazuji za nejzavaznejsi skutecnost, ze AF skutecne snazi se dokazat neciste motivy a praktiky tech ci onech a to je velmi osidne, protoze pokud je nemuze dokazat (a to mnohdy nemuze) jedna se o sireni pomluv (a to je preci nepekne). Dalsi zajimavy bod je Francova predpojatost, ano, podle me opravdu cisi z kazde jeho stranky. A na zaver, i ja premyslim nad tim, komu je jeho studie vlastne urcena - a zde mozna je ten problem proc pacha vice skody nez uzitku, protoze se z ni stava jakasi studnice pro vsechny, kdo chteji najit nejaky rychly proticharismaticky argument aniz by sami o tematu neco vedeli a byli schopni jeho praci nejak kriticky reflektovat... videli jsme to i zde na granu, napr. lide kteri nemaji zadnou vlastni zkusenost s Alfa kurzy najednou zacinaji sirit teze o tom, ze se jedna o charismatickou re-evangelizaci, ze se tam steka, chrochta a manipuluje a odvolavaji se pri tom na France...

Je skoda, ze Tom nerozpracoval sve kriticke body vecne a strizlive, misto toho dodal ponekud emotivnejsi zaver, za ktery ho kritizujete a na jeho vecne teze zapominate. Mozna by ho ani katolik neironizoval, kdyby Francovy texty lepe znal.


]


Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy