Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 415 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474490
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Milosrdenství chci a ne oběti
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:59:20 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Matouš 9,10-13: Když potom seděl u stolu v domě, hle, mnoho celníků a jiných hříšníků stolovalo s Ježíšem a jeho učedníky. Farizeové to uviděli a řekli jeho učedníkům: „Jak to, že váš Mistr jí s celníky a hříšníky?“ On to uslyšel a řekl: „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Jděte a učte se, co to je: ‚Milosrdenství chci, a ne oběti.‘ Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky.“

1 Sam. 15,22: Tu řekl Samuel: „Líbí se Hospodinu zápalné oběti a obětní hody víc než poslouchat Hospodina? Hle, poslouchat je lepší než obětní hod, pozorně rozvažovat je víc než tuk beranů. 

Ozeáš 6,6: Chci milosrdenství, ne oběť, poznání Boha je nad zápaly.

Ozeáš 12,6: Navrať se tedy ke svému Bohu, dbej na milosrdenství a právo, s nadějí vytrvale čekej na svého Boha.

Exodus23,1-2: Nebudeš šířit falešnou pověst. Nespřáhneš se se svévolníkem, aby ses stal zlovolným svědkem. Nepřidáš se k většině, páchá-li zlo. Nebudeš vypovídat ve sporu s ohledem na většinu a převracet právo .

Izaiáš 1,11-17: „K čemu je mi množství vašich obětních hodů, praví Hospodin. Přesytil jsem se zápalných obětí beranů i tuku vykrmených dobytčat, nemám zájem o krev býčků, beránků a kozlů. Že se mi chodíte ukazovat! Kdo po vás chce, abyste šlapali má nádvoří? Nepřinášejte už šalebné obětní dary, kouř kadidla je mi ohavností, i novoluní, dny odpočinku a svolaná shromáždění; ničemnost a slavnostní shromáždění, to nemohu vystát. Z duše nenávidím vaše novoluní a slavnosti, jsou mi jen na obtíž, jsem vyčerpán, když je musím snášet. Když rozprostíráte své dlaně, zakrývám si před vámi oči. Ať se modlíte sebevíc, neslyším. Vaše ruce jsou celé od krve. Omyjte se, očisťte se, odkliďte mi své zlé skutky z očí, přestaňte páchat zlo. Učte se činit dobro. Hledejte právo, zakročte proti násilníku, dopomozte k právu sirotkovi, ujímejte se pře vdovy.

Záměrně uvádím několik míst z Bible, které podle mého poznání mají souvislost se slovy Ježíše z Matouše. Nevím jak pro vás, ale pro mne jsou slova Ježíše ukázkou jeho velmi přísného přístupu k farizeům. Proč? Oddělenost a odloučenost farizeů byla pokládána za zvláštní ctnost a sílu člověka zbožného a spravedlivého, a vnější svátost mu měla zabezpečit i čistotu mravní a obřadní. Tato odloučenost od všedního zástupu, který nezná Zákona, je měla bezpečně ohradit od obyčejného lidu a zajistit jím přístup k Bohu (viz Biblický slovník).

Uvědomujete si, co skrze Izaiáše vzkázal Hospodin Izraelskému lidu? Neumím si pomoci, ale i dnes v církvích vidím podobné „farizee“ s podobným přístupem ke slovu Božímu. My plníme literu Zákona, literu učení své denominace a to s podobným záměrem jako farizeové. Upřednostňují plnění Božích příkazů více, než osobní styk s Bohem skrze Ježíše Krista a poslouchání jeho hlasu. A tvrdí ve své samolibostí, že se nelze k Bohu blížit bez své čistoty od hříchu a obřadní čistoty. A přitom zapomínají, jak se poprvé blížili k Bohu. Mnozí sice vyznali své hříchy, kterých si byli vědomi Bohu skrze Ježíše, ale již si nejsou jistí, že jím byly odpuštěny pro krev Krista Ježíše i hříchy budoucí. A tak pro jistotu vyznávají své hříchy i nadále, a neuvědomují si do jaké pasti lezou. Pasti samolibostí. A diví se podobně, jako Iziášovi současníci; „Když rozprostíráte své dlaně, zakrývám si před vámi oči. Ať se modlíte sebevíc, neslyším,“ protože mají pocit, že je Bůh neposlouchá.

Všimněte si, za kým přišel Ježíš a neptal se, jestli jsou mravně a obřadně čisti, neboť věděl bezpochyby, že nejsou. A nevadilo mu to, ale vadilo to tehdejším farizeům a mnohdy to vadí i dnešním farizeům. Když potom seděl u stolu v domě, hle, mnoho celníků a jiných hříšníků stolovalo s Ježíšem a jeho učedníky. Farizeové to uviděli a řekli jeho učedníkům: „Jak to, že váš Mistr jí s celníky a hříšníky?“ Proto jím řekl svá velmi přísná slova: „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Podobně jako svého času řekl podobenství těm, kteří spoléhali na sebe, že jsou spravedliví a ostatními pohrdali. Lukáš 18,9-14. Učí-li kdo, že Bůh někoho poslouchá pouze, když je bez hříchu, nějak zapomněl na tyto biblické příklady a příměry. Bohu je podle jeho vlastních slov vždy milejší hříšník, pokání činicí, než někdo, kdo hlásá mravní a kultickou čistotu, před milosti Boží. Jděte a učte se, co to je: ‚Milosrdenství chci, a ne oběti.‘  Neříká to hříšníkům, ale farizeům: Učte se! Co se mají učit? Co to je milosrdenství chci a ne oběti.

Skrze Samuele nám vzkazuje: Poslouchat hlas (Slovo) Hospodinovo; /2 Mojžíšova 20,18-19: „Mluv s námi ty (Mojžíši), a poslouchat budeme, a nechť nemluví s námi Bůh, abychom nezemřeli.“/ a rozvažovat o něm je více, než oběti, které jsou podmínkou mravní čistoty. V Ozeáši zdůrazňuje, že ve svých soudech musí jednat spravedlivě a milosrdně podobně jako Bůh; nevíte proč mám pocit, že mnozí z věřících zacházejí dál, než Bůh ve svých soudech?

Když tady mnohdy čtu slova podobného znění jako:

Naše učení je lepší, protože je nás mnoho a jsme tady dlouho; většina z nás má podobný pohled; ty tomu nerozumíš, důkazem je, že to říkáš pouze ty sám; všichni si myslíme, že jsi bludař; ty jsi samozvanec a my na to máme školu; atd.

Na podobné argumenty mám slova Mojžíše:

Nebudeš šířit falešnou pověst. Nespřáhneš se se svévolníkem, aby ses stal zlovolným svědkem. Nepřidáš se k většině,
páchá-li zlo. Nebudeš vypovídat ve sporu s ohledem na většinu a převracet právo.

Pokud nevíte, zda jsou vám odpuštěny vaše hříchy, přestože je dílo vašeho spasení „Dokonáno!“. Pokud nevíte, že vás Bůh slyší ne pro vaše zásluhy, ale pro dílo spasení, které dokonal Ježíš Kristus. Pokud nevíte, zda jste oblékli celou výstroj Boží. Pokud nevíte jistě, že jste spasení;

měli by jste se zamyslet nad tím, zda skutečně patříte Ježíši Kristu, svému Pánu a jste jeho vlastnictvím! Zkoumejte zda jste spasení, anebo jste na tom podobně jako kdysi Izraelci a farizeové, nebo jako dnešní farizeové v církvích. Nikdy nezapomínejte, že nepřišel pozvat spravedlivé, ale hříšníky.


Podobná témata

Zamyšlení

"Milosrdenství chci a ne oběti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 62 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 08:38:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete,

píšeš,

///Mnozí sice vyznali své hříchy, kterých si byli vědomi Bohu skrze Ježíše, ale již si nejsou jistí, že jím byly odpuštěny pro krev Krista Ježíše i hříchy budoucí. A tak pro jistotu vyznávají své hříchy i nadále, a neuvědomují si do jaké pasti lezou. Pasti samolibostí...///

Toto tvé učení je paskvil povytrhávaný z kontextu Písma, a nenachází se nejen na půdě biblických věřících, ale dokonce ani na půdě křesťanství...

Dostal jsi se úplně MIMO okruh těch, co věří nebo alespoň vyznávají Krista.

Já věřím, že všechny mé hříchy, včetně budoucích, byly odpuštěny a před Bohem již neexistují. Ale přesto vím, že když tady a teď zhřeším, tak je mé společenství s Bohem přerušeno a ocitám se v temnotě, protože nevidím Boha. (Nebo si snad myslíš, že si můžeš hřešit jak chceš - protože VĚŘÍŠ - a tvé společenství s Bohem není přerušeno, protože hříchy už jsou dávno odpuštěné?). Teprve vyznání hříchu mé společenství opět obnoví a vím, že i kdybych zhřešil třeba 40 krát za den lehkým hříchem, tak pokud ty hříchy budu vyznávat, tak podle 1Jan 1,5-2,2 jsem brán jako ten, co chodí ve světle.

A naopak, jestliže někdo své hříchy nevyznává, jeho společenství s Bohem je přerušeno a on chodí v temnotě. A pokud má dojem, že nějaké duchovní společenství přesto má, pak to není společenství s Duchem Božím... Protože Duch Boží s nikým, kdo své hříchy nevyznává, společenství nemá. Protože tvrdíme-li, že s Ním máme společenství, a ve tmě chodíme (= nevyznáváme své hříchy), LŽEME a nečiníme pravdy. Podobně LŽEME, když tvrdíme, že hříchu nemáme, nebo že jsme nezhřešili...


5  Toť jest tedy zvěstování to, kteréž jsme slýchali od něho, a zvěstujeme vám: Že Bůh jest světlo, a tmy v něm nižádné není.
6  Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme a nečiníme pravdy.
7  Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.
8  Pakliť díme, že hříchu nemáme, sami se svodíme, a pravdy v nás není.
9  Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti.
10  Díme-li, že jsme nehřešili, činíme jej lhářem, a neníť v nás slova jeho.

1 Januv 2:1  Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
2  A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za hříchy všeho světa.
3  A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázání jeho ostříháme.







Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:53:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejspíše už jsi v temnotě, neboť ani nevicíš, jak si protiřečíš. Toto jsi napsal:

Já věřím, že všechny mé hříchy, včetně budoucích, byly odpuštěny a před Bohem již neexistují. Ale přesto vím, že když tady a teď zhřeším, tak je mé společenství s Bohem přerušeno a ocitám se v temnotě, protože nevidím Boha.

Jestli tvé hříchy "byly odpuštěny a před Bohem již neexistují" tak následující slova postrádají jaký koliv smysl.

Dále jsi napsal: A naopak, jestliže někdo své hříchy nevyznává, jeho společenství s Bohem je přerušeno a on chodí v temnotě. A pokud má dojem, že nějaké duchovní společenství přesto má, pak to není společenství s Duchem Božím... Protože Duch Boží s nikým, kdo své hříchy nevyznává, společenství nemá. Protože tvrdíme-li, že s Ním máme společenství, a ve tmě chodíme (= nevyznáváme své hříchy), LŽEME a nečiníme pravdy. Podobně LŽEME, když tvrdíme, že hříchu nemáme, nebo že jsme nezhřešili...

Pokud by měl tvůj výklad dále uvedených veršů být správný, musel by verš 1 Janův list 2,12 znít nějak takto: "Píšu vám dítky, že jsou vám odpuštěny pouze ty hříchy, které jste vyznali pro jeho jméno."  Ale jak si může každý přečíst v Bibli, zní takto:
Píšu vám, dítky, že jsou vám odpuštěny hříchy pro jeho jméno. Minulý čas a bez jakékoliv podmínky. Samozřejmě týká se to pouze věřících dítek Božích.


]


Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:01:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

jak vidím, tak vůbec ani netušíš, jak je Boží Slovo rozvrstvené. Pravděpodobně nevíš (nebo spíše nechceš vědět), co je to POSTAVENÍ věřícího a STAV věřícího.

Zatímco v mém POSTAVENÍ v Nebesích (nebo chceš-li ve Věčnosti) před Bohem Otcem jsou mi všechny hříchy odpuštěny a Bůh na ně již nevzpomene, tak v mém skutečném STAVU tady na zemi (nebo chceš-li v časnosti) před Pánem Ježíšem, ze svých hříchů budeme vydávat počet, zejména z těch NEVYZNANÝCH.




]


Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:20:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sice jsem už někdy něco podobného slyšel, ale má to několik háčků, nikde v Písmu se nic takového neučí.

A jistě pochopíš, že učení nějaké denominace mě ve srovnání s učením apoštolů a proroků Nového Zákona nezajímá.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 21:43:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale učí to Písmo Leonete, jen to tam vidět... není to tam přímo, protože většina učení je v Písmu nepřímo ZJEVENA.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 22:43:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, každý si pro své učení najde v Písmu své místa a svůj výklad. To je všeobecně známo. Ale o postavení a stavu nikde nic není tak napsáno, jak jsi to popsal ty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 23:24:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

napsáno ne, zjeveno ano.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 16. říjen 2012 @ 14:58:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže jsi možná zapoměl, že každé zjevení musí být prověřeno biblickým způsobem.


]


Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:51:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jak vidím, tak vůbec ani netušíš, jak je Boží Slovo rozvrstvené. Pravděpodobně nevíš (nebo spíše nechceš vědět), co je toPOSTAVENÍ věřícího a STAV věřícího.

Ga 2,20  nežiji už já, ale žije ve mně Kristus.

Tak jak to je? Žiji já, nebo Kristus ve mně? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 21:00:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No na to si musíš odpovědět sám Fero :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 21:11:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nad tím právě dumám. 

Pokud se soustředím na skutky v těle, budu žít já a budu za skutky v těle souzený, či odměněný. 
A pokud se soustředím na Krista, nebudu souzený za skutky v těle, když už nežiji já, ale budu jen odměněný přítomností Krista. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. říjen 2012 @ 10:31:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A pokud se soustředím na Krista, nebudu souzený za skutky v těle, když už nežiji já, ale budu jen odměněný přítomností Krista."...


Dobrý alibismus.
Ale z gruntu falešný, nepravdivý.


(2 Kor 5,10)
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:12:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já žasnu, že dokonce i katolíci dovedou biblicky argumentovat na tento antinomistický svod. Skutečně žasnu....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 21:45:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ferro,

nežiješ už TY (starý člověk), ale žiješ TY (nový člověk) a Kristus v Tobě.

Ale samozřejmě, že jak hřích, tak starý člověk může kdykoli ožít, pokud dáme místo ďáblu...


]


Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 20:02:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže si Leonete ani v nejmensším neodporuji, ale ty jsi evidentně zvyklý chápat výroky Písma izolovaně, odtržené od ostatních částí.


]


Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 16:42:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A okrem slov Mojžiša aj prorocké slovo od Izaiáša:

Neboť přijde k Sionu vykupitel, a k těm, kteříž se odvracují od přestoupení v Jákobovi, praví Hospodin. Tatoť pak bude smlouva má s nimi, praví Hospodin: Duch můj, kterýž jest v tobě, a slova má, kteráž jsem vložil v ústa tvá, neodejdouť od úst tvých, ani od úst semene tvého, ani od úst potomků semene tvého, praví Hospodin, od tohoto času až na věky.

Nech sa deje Tvoja vôľa, Pane Ježiši, Bože, Otče večnosti, skrze Tvoju moc a silu, lebo Ty si Pán. Amen! Sláva Tebe, Pane! Sláva. Svätý, svätý, svätý, Pán, Boh všemohúci.



Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 18:58:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kdo neprožil na sobě odpuštění svých hříchů, sejmutí břemena svých hříchů, a obdržení čistého srdce od Boha, nebude samozřejmě Bohu ani po tzv. "uvěření" žádný další svůj poklesek, hřích, který Boha zarmucuje a nás hrozně špiní, vyznávat.   Protože to nevidí ani necítí a je mu to na obtíž. A ještě si to krkolomnými výklady biblických veršů omluví.



Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 19:04:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš něco k článku, anebo sis popletl článek a autora?


]


Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 19:23:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

To je k článku i k autorovi


]


Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 19:31:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak si nech své dohady pro sebe, neboť o mně nic nevíš. Jinak budeš zase opakovat své chyby z předcházejících diskusí.

Kdyby to bylo k článku, tak uvedeš nějaké biblické odkazy, které by mé myšlenky popíraly, ale nic takového jsi neuvedl. A na tvé osobní dohady o mé osobě nebudu, neboť nemusím, reagovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 19:39:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Moudrost shůry je především čistá, dále mírumilovná, ohleduplná, ochotná dát se přesvědčit, plná slitování a dobrého ovoce, bez předsudků a bez přetvářky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 19:47:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co to má společného s článkem?


]


Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. říjen 2012 @ 07:05:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Ahoj Leonete.

   Díky za tuhle diskuzi. Před nedávnem jsem přemýšlel nad tím, jak zákon hříchu a smrti převrací evangelium a Boží zaslíbení a napsal jsem o tom článek "Je víra logická".


   Zvláštní, že když si lidé vytvoří nějaké zjevené náboženství, tak se najednou ze vzácných a drahých zaslíbení písma stanou "podmínky" a "nároky" a z milosti se stane "musíš" a "nesmíš" a vzniknou lidské příkazy typu "nedotýkej", "neochutnávej", "nesáhni". Ty sice působí zdáním moudrosti v ochotném uctívání, v pokoře a tvrdé kázni těla, ale nemají žádnou cenu, leč pro uspokojení těla.


  Diskuze pod tímhle článkem to hezky ukazuje.

 
  Toník



Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:31:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu Iz 28:9-13:

Kohože bude vyučovať známosti a koho má osvietiť, aby rozumel zvesti? Či azda odlúčených od mlieka, odtrhnutých od pŕs? Lebo vraj príkaz na príkaz, príkaz na príkaz; úprava na úpravu, úprava na úpravu; trochu tam a trochu tam. Istotne bude hovoriť blabolajúcou, nesrozumiteľnou rečou a iným jazykom tomuto ľudu, im, ktorým povedal: Toto je odpočinutie; dajte odpočinúť ustalému, a toto utíšenie! Avšak nechceli počuť. Ale im je slovo Hospodinovo príkaz na príkaz, príkaz na príkaz; úprava na úpravu, úprava na úpravu; trochu tam a trochu tam, aby ta išli a klesli nazad a boli skrúšení a aby sa zaplietli do slučky a boli lapení.



]


Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:58:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
teprve teď jsem si ten tvůj článek přečetl a udivuje mne, že věřící lidé tyto zákony a co z nich vyplývá neznají. Mi jsou tyto zákony a jejich význam už známy velmi dlouho a jaksi automaticky vždy předpokládám, že i ostatním věřícím. Až tady na GS jsem z úžasem zjistil jak panuje v těchto věcech nevědomost mezi Božím lidem. Když jsem kdysi před asi 18 léty poprve slyšel sloužit bratra na téma 6 různých zákonů v 7 kapitole listu do Říma (přestože české překlady uvádějí pro všechny pouze jedno slovo "zákon") tak jsem byl v úžasu dokud jsem nezačal pátrat po tom, kdy se jedná o který zákon. A tehdy jsem si řekl: dokud aspoň trochu nepochopím učení Pavla, které je nejsrozumitelnější právě v listu Římanům, nebudu dělat předčasné závěry. A Bůh se k tomu přiznal. I když ani dnes nemůžu říct, že rozumím všemu, ale mám základní kostru. A z toho se již dá vycházet.

Myslím si, že nejen diskuse pod tímto článkem, ale i pod mnoha jinými.


]


Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. říjen 2012 @ 10:35:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pokud nevíte, zda jsou vám odpuštěny vaše hříchy, přestože je dílo vašeho spasení „Dokonáno!“."...


I když je dílo spasení dokonáno, naše hříchy nejsou odpouštěny nějak automaticky, ale abychom na díle spasení mohli mít svou účast, musíme ze hříchů činit pokání, vyznat je Bohu i církvi.
Jinak naše hříchy nejsou odpuštěny a stále je vláčíme životem jako těžký ranec na hřbetě..



Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:00:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tobě už nebudu nic vysvětlovat, bylo by to mrhání časm a energií.


]


Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 16. říjen 2012 @ 19:07:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

že máme činit pokání, je nad slunce jasnější "čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské". Pokání je tedy současně něco jako zakoupení vstupenky do Božího království.

S odpuštěním hříchů se však dá s Tebou polemizovat - odpuštění záleží jen na Bohu, a ten nám odpuštění slíbil, a co slíbil, to také splní. Odpuštění tedy nezáleží na církvi.

Ostatně, i účast na panování s Kristem je závislá jen na Kristově rozhodnutí, který rozhoduje "cokoliv jste učinili jednomu z těch maličkých...". Vstup do Božího království tedy záleží na vykonaných skutcích, nikoliv na účasti v nějaké církvi.

Často se plete odpuštění se smířením. Odpuštění je vyloženě jednostranný akt ze strany odpouštějícího. Tak jedná Bůh a tak máme jednat i my. Smíření, ke kterému vede i "vyznávejte své hříchy Bohu a církvi" ve své druhé podmínce ("a církvi") je  spíše cestou ke smíření.


]


Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 17. říjen 2012 @ 09:21:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V hodně věcech se spolu shodneme.


Zabývám se jen body, kde máme pohledy odlišné a proto to pak vypadá, jako bych s tebou vždycky nesouhlasil. Ale tak tomu v podstatě není.


Odpuštění záleží na Bohu.
Bůh odpuštění hříchů jasně podmiňuje pokáním hříšníka.
Pokání tedy není jen "dobré" - pokání je pro odpuštění naprosto nezbytné, nepostradatelné. Bez pokání není ani odpuštění hříchů.
Dokonalé odpuštění hříchů i jejich následků je ze zásluh Kristovy oběti.




Církev a Kristus
.
Kristus se se svou církví ztotožňuje (Sk 9,4; Sk 22,7;) do jednoty hlavy a těla. Církev a Kristus je tedy jeden "organismus".




Tvé tvrzení : "Odpuštění tedy nezáleží na církvi"  do důsledku tedy znamená také tvrdit, že odpuštění nezáleží na Kristu!

Jak potom rozumíš v kontextu tohoto svého tvrzení významu o pověření církve mocí svazovat a rozvazovat? (Mt 16,19; Mt 18,18)







A jak se vypořádáváš v kontextu tohoto svého tvrzení s Kristem udělenou mocí apoštolům odpouštět hříchy?
(J 20,21-23)
Ježíš jim tedy znovu řekl: "Pokoj vám. Jako mě poslal Otec, i já posílám vás."
A když to pověděl, dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je zadržíte, těm jsou zadrženy."




Já rozumím tomu, že toto tvé stanovisko je protestantský pohled.
Ale už nerozumím, proč je zrovna takový, když je podle mého názoru v rozporu s Písmem.


]


Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 22:19:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

v rychlosti, co mne hned napadlo (může toho totiž být více):

Cit. : "A jak se vypořádáváš v kontextu tohoto svého tvrzení s Kristem udělenou mocí apoštolům odpouštět hříchy?"

Netýká se církve, ale každého Kristovce. Když odpustíš i Ty, Bůh nebude po Tvém dlužníkovi (hříšníkovi vůči Tobě) nic vymáhat - v podstatě jde o záležitost mezi Vámi dvěma a odpuštěním je tím pádem věc vyřešená. Když neodpustíš, Bůh bude muset soudit a protože máš být jako On a odpouštět, tak Tě bude soudit též. Odpouštět hříchy někoho jiného vůči někomu jinému takto nelze.

Cit. : "Jak potom rozumíš v kontextu tohoto svého tvrzení významu o pověření církve mocí svazovat a rozvazovat? (Mt 16,19; Mt 18,18)?"

16:19 je slovo k Petrovi, 18:18 k nám všem. Nejde o pověření směrované do společenství (například hlasováním ve shromáždění nebo rozhodnutím nějaké lidské autority), ale o pověření předané nám všem jako jednotlivým osobám.

Cit. : "Tvé tvrzení : "Odpuštění tedy nezáleží na církvi"  do důsledku tedy znamená také tvrdit, že odpuštění nezáleží na Kristu!"

Kontext, na základě něhož toto tvrzení předkládáš, je čirá spekulace, neboť význam sdělení o církvi rozšiřuješ až přespřiliš.

Máme ohromnou moc a úžasná pověření. Nemáme oprávnění je někomu předávat, ale jen rozvážně používat.

Pozn.:
Zájmeno "Ty" používám obecně, nevztahuje se jen na Tebe osobně, ale i na mne a kohokoliv jiného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 19. říjen 2012 @ 17:26:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Netýká se církve, ale každého Kristovce. "...


Mocí odpouštět hříchy pověřil Pán pouze své apoštoly  (J 20,21-23). Nikoli ostatní učedníky, nikoli ženy, které ho také doprovázely.

Tvůj výklad je příliš účelový a vágní. Neodpovídá situaci v Písmu. A Pán Ježíš zde hovoří o odpuštění jakýchkoli  hříchů, nikoli jen hříchů namířeným proti nám.

Jistěže máme i my odpouštět těm, co se proti nám provinili. Jakým soudem soudíme, takovým bude naměřeno i nám. To je ale něco docela jiného, než moc odpouštět hříchy..

 I když odpustíme druhému hřích, kterým se on proti nám provinil, pokud dotyčný z tohoto hříchu sám neučiní pokání, Bůh mu ho stejně neodpustí.
Naše odpuštění je zde důležité proto, aby hřích jiného nezasáhl svým zlem i nás - aby nás neposkvrnil pomstychtivostí, jedná se o prospěch našeho nitra.




..."Odpouštět hříchy někoho jiného vůči někomu jinému takto nelze."...

Pán Ježíš v J 20,21-23 tvrdí naprostý opak - pověřuje (výhradně) apoštoly odpouštět hříchy.


Podobně Mt 18,18 je naprosto adresný na konkrétní osoby. Je to pověření zvláštní mocí - a to není pověření obecně pro každého.


Jestliže tvrdím, že církev a Kristus je jeden organismus, není to spekulace. Dá se doložit konkrétně z Písma. Když jednotlivý úd tohoto mystického těla činí svým hříchem sám ze sebe úd nevěstky, poškozuje tím celé tělo. křivdí ostatním údům, se kterými má vytvářet společenství.. Je tedy logické a pochopitelné, že církev (jako strana poškozená) má také plné právo se ke křivdě vyjádřit.

Jsou tedy dva základní modely ospravedlnění Bohem z hříchu:

1.)  Nekřesťan činí pokání ze způsobeného zla a vyznává se pouze Bohu. Je - li pokání upřímné, Bůh mu hřích odpustí (viz třeba David).

2.)  Křesťan činí pokání ze hříchů a vyznává je Bohu i církvi. Církev pak udělenou mocí svazovat a rozvazovat, udělenou mocí odpouštět hříchy (J 20,21-23) se k hříchům vyjadřuje. Má moc je zadržet, má také moc udělit rozhřešení.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 19. říjen 2012 @ 21:20:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

velmi dobře rozumím tomu, že ŘKC klade důraz na církev namísto na jednotlivce. Avšak jednotlivec je součástí Kristova těla, nikoliv církev. Zkus najít jediný biblický odkaz, kde by Pán dával možnost delegovat moc, udělovanou jeho následovníkům, na společenství, resp. ještě konkrétněji - na organizovanou církev.

Dále píšeš:

"Když jednotlivý úd tohoto mystického těla činí svým hříchem sám ze sebe úd nevěstky, poškozuje tím celé tělo. křivdí ostatním údům, se kterými má vytvářet společenství.. Je tedy logické a pochopitelné, že církev (jako strana poškozená) má také plné právo se ke křivdě vyjádřit. "

To máš plnou pravdu, toto se dá doložit Písmem. A nejenom vyjádřit, ale i vyloučit ze společenství (z církve). Ale také nic víc. Církev - tedy společenství Kristových následovníků - může odpouštět jenom tak, že každý jednotlivě odpustí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 21. říjen 2012 @ 10:21:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj unshaken.

..." Avšak jednotlivec je součástí Kristova těla, nikoliv církev."...

Protiřečíš si.
Také církev je součástí Kristova těla - Kristus je hlavou, církev je tělo.

V křesťanství jsou dva rozměry prožívání vztahu s Bohem:

1.) Je to vztah osobní - já a Bůh.
2.)  Je to vztah prožívání celého společenství v jednotě s Kristem.



Pán Ježíš nám dává příklad, jak máme odpouštět hříchy těm, kteří se proti nám provinili. Sám se na kříži modlí za ty, kteří ho křižovali. (Otče odpusť jim, neboť nevědí, co činí).

Jáhen Štěpán se podle jeho vzoru modlí za své vrahy: :  "Bože, nepřičítej jim tento hřích"!

Tak je to zgruntu správné a křesťanské, aby se zamezilo se*****árnímu šíření zla ve společnosti coby epidemie krevní msty.


Měli ale vrahové Štěpána jeho odpuštěním už také odpuštění hříchu zabití i od Boha, když jim scházelo to podstatné k odpuštění - pokání z hříchu?



Bůh přece neodpouští hřích lidem zatvrzelým ve zlu a bez pokání jen proto, že jejich oběti jim už samy odpustily!




Štěpánova modlitba i tak měla smysl a přinesla ovoce: Mimořádná Pánova milost zasáhla a srazila s koně jednoho z účastníků jeho zabití - Saula, pozdějšího  apoštola Pavla.


..." Církev - tedy společenství Kristových následovníků - může odpouštět jenom tak, že každý jednotlivě odpustí."...

Pán Ježíš v J 20,21-23 uděluje (výhradně apoštolům) moc odpouštět hříchy (jménem církve, jménem Krista). Církev pro rozhřešení ze hříchů má jednu podmínku - postoj upřímného pokání ze hříchů. Apoštolové vládnou i dalším pověřením od Krista - pověřením pastýřů. Jako pastýři mají pravomoc hovořit jménem církve, jménem samotného Krista, Pastýře nejvyššího.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 21. říjen 2012 @ 18:54:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře oko,

tuším, že je mezi námi dost velká shoda, alespoň podle toho, co píšeš. Pokud se povzneseme nad institucionální doktríny.

Takže "Avšak jednotlivec je součástí Kristova těla, nikoliv církev."... - tím jsem myslel církev světskou, církev Kristova není součástí Kristova těla, neboť Kristovým tělem je. Ale to je jen o slovíčkaření.

Problém podstatně závažnější je ve Tvé výtce

"Bůh přece neodpouští hřích lidem zatvrzelým ve zlu a bez pokání jen proto, že jejich oběti jim už samy odpustily!"

Boží spravedlnost zjevená v Písmu praví:

[Matouš 6:14,15] Neboť jestliže odpustíte lidem jejich přestoupení, i vám odpustí váš nebeský Otec; jestliže však neodpustíte lidem, ani váš Otec vám neodpustí vaše přestoupení.

[Jan 20:22,23] Po těch slovech na ně dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, a komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou."


Ať se nám to líbí nebo ne, Boží spravedlnost při odpouštění našich hříchů je v podstatě "něco za něco" a my se k tomu zavazujeme alespoň dvakrát denně (...odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům...).

Jan pak o rozsahu odpuštění hovoří jasně: Dává svému lidu moc Sv. Ducha a pak jim praví: "Touto mocí odpouštějte nebo neodpouštějte." A odpuštění svěřené Kristem platí univerzálně, na zemi a i na nebi. O univerzálním rozsahu odpuštění lze však pochybovat na základě jiných překladů, než ekumenického. Kraličtí, B21, Pavlík, Petrů, NBK, Nový svět, používají namísto neodpustíte -> odpuštěny slova: Zadržíte -> zadrženy. Tímto překladem je zjevena svrchovaná Boží moc a konečné slovo Boha nad hříšníkem, který se nekaje.

Moc předaná Kristovým následovníkům vylitím Ducha je ryze osobní. Pokud chceš trvat na tvrzení, že delegování této moci na nějakou další instituci je možné, musíš to dokázat z Písma. Já jsem nic takového nenašel. Ostatně - za společenství Božích dětí (církev) odpovídá jen a jen Kristus, On je hlavou. Jak by rozhodovala za Krista nějaká organizace, když nástrojem společného rozhodování organizace zde na zemi může být jenom hlasování nebo diktát? To odporuje jednotě Kristova těla, které se řídí jen hlavou.

Dále: Společenství v církvi je samozřejmě součástí naší víry, vždyť Bůh jedná s námi prostřednictvím jednoho Krista a bere nás jako jednu osobu (církev = Boží lid = nevěsta = manželka = (ta) Jeruzalém ...). A my přicházíme k Bohu pouze a jen prostřednictvím jedné osoby - Krista. Pěkně o tom hovoří  třeba Witnese Lee.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 21. říjen 2012 @ 20:34:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
..."Jan pak o rozsahu odpuštění hovoří jasně: Dává svému lidu moc Sv. Ducha a pak jim praví: "Touto mocí odpouštějte nebo neodpouštějte.""...


Mt 6 hovoří o odpuštění našich hříchů (nám samým), když my odpustíme hříchy jiným. My vůbec nemáme moc druhým neodpustit jejich provinění vůči nám.

Ale toto naše odpuštění hříchů cizích má vliv na odpuštění hříchů našich. Odpuštění hříchů těch, kteří nám jejich hříchem ublížili, je závislé na jejich postoji pokání. Bez tohoto pokání jim hříchy odpuštěny stejně nebudou (i když my jsme jim je odpustili, Bůh bez pokání hřích neodpustí).



Pastýř naopak má udělenou moc hřích odpustit jménem církve (J 20,21-23) - nemluví už sám za sebe, mluví za církev, mluví jménem samotného Krista. Posuzuje, zda je pokání opravdové a jménem církve hřích odpouští, nebo dočasně ještě zadrží a stanoví podmínky pro odpuštění hříchu - třeba aby zloděj napřed vrátil, co ukradl.

Hříchy všední nemusí katolík výslovně řešit s církví.
Zde stačí soukromé zpytování svědomí mezi člověkem a Bohem, pokání z hříchů spojené s lítostí nad způsobeným zlem a předsevzetí ke změně. Bůh takové hříchy odpouští okamžitě, když z nich učiníme pokání. Je to prostředek duchovního růstu, duševní hygiena.

Ovšem hříchy ke smrti (hříchy těžké) jsou tak závažného charakteru a tak poškozují nejen člověka samotného, ale i církev, takže se i ona musí k nim také vyjádřit. Proto tato služba církve hříchy odpouštět (nebo moc odpuštění hříchu zadržet).


Kristus sám založil církev jako organizaci lidí - apoštolů a jejich učedníků. Založil svou církev do podoby stáda, spravovaného pastýři. To je organizace, ať se nám to líbí, nebo nelíbí. Této organizaci (církvi vedené pastýři) se zodpovídáme (jsou daná pravidla chování) a ona má pravomoc se vyjadřovat ke způsobu našeho života. Má také pravomoc nehodného vyloučit ze svého středu.
Těžko to nenazvat organizací. Opakem organizace (či organismu) je chaos a církev není chaosem ani anarchií. Kristus svou církev založil jako hierarchickou organizaci, jako stádo, vedené pastýři.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 24. říjen 2012 @ 21:44:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

obávám se, že to, co vyvozuješ z J 20,21-23 je nad rámec biblického textu. Také Tvé vyjádření "Kristus svou církev založil jako hierarchickou organizaci, jako stádo, vedené pastýři" jde nad rámec Ježíšova odkazu. I když lze chápat, že již od první církve vznikl problém, jak početné stádo řídit a organizovat. Je to stejný problém, na kterém ztroskotali synové Izraele - měli mít jen Boha a sami usilovali o lidského krále. V Božím království to tak však není - jednak být první znamená být služebníkem všech a jednak každý jednotlivec je veden přímo bez prostředníků Duchem svatým - tedy přímo z míst nejvyšších (Hospodin je můj pastýř... 23. žalm - neříká Ti to něco?). V biblických zprávách jsou jinak pastýři ti, kteří stádo vedou Božím slovem - tj. vyučováním, nikoliv hierarchickou mocí.

Je také známo, že katolická (západořímská) církev zdůrazňovala organizaci (moc, majetek, způsob vládnutí), zatímco východořímská duc*****st. Alespoň ta druhá zůstala autokefální. Doufám, že nepopíráš ty papežem uznané pravoslavné bratry, tedy ani jejich organizační struktury.



]


Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:19:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


5  Toť jest tedy zvěstování to, kteréž jsme slýchali od něho, a zvěstujeme vám: Že Bůh jest světlo, a tmy v něm nižádné není.
6  Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme a nečiníme pravdy.
7  Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.
8  Pakliť díme, že hříchu nemáme, sami se svodíme, a pravdy v nás není.
9  Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti.
10  Díme-li, že jsme nehřešili, činíme jej lhářem, a neníť v nás slova jeho.

Jinak Leonete,

tyto verše jasně ukazují, že apoštol Jan je vztahuje i na sebe. Neříká: "To vy synáčkové musíte vyznávat hříchy a já nemusím, protože už jsem duchovní a proto nehřeším, a když tak už hřeší jenom ten hřích ve mě a ne já."

Toto evidentně platilo i pro apoštola Jana. A pro tebe to neplatí?



Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:40:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde je v Písme to slovo musíte, Greg? Keď spoznáš, že šíriš lži o tých, za ktorých zomrel Kristus Ježiš, potom tu môžeš iných napomínať, aby chodili vo svetle. Inak si smiešny a škodíš sebe samému. Ty, ktorý máš tvárnosť známosti a pravdy v zákone, ty teda, ktorý učíš iného, sám seba neučíš?! Spamätaj sa! Ako ty môžeš chodiť vo svetle, ohovárajúc a klamúc?! Urobil si to verejne a neodvolal si.


]


Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 16. říjen 2012 @ 13:12:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakým soudem soudíš, takovým budeš souzena. A Greg bude zase souzen podle svého soudu. Každému bude spravedlivě naměřeno mírou, kterou on měří.


]


Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:23:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemáme hovoriť PRAVDU so svojím blížnym? Aká láska to je, keď napomínaš mňa namiesto toho, kto sa previnil? To apoštol Pavol nemal lásku k Petrovi, keď ho napomenul za jeho pokrytectvo? Tvoj súd o zbabelcovi neexistuje, lebo nie je verejný? Boh isto odpúšťa! Ale.. Mt 5:22-25


]


Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 14:53:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

šířím lži? Tím, že poukáži na váš kolosální blud, který může mít pro neučené a neutvrzené Boží děti nedozírné následky? To nemyslíš vážně!!!


]


Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:10:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím. Označil si ma za antinomistu, lenže ja nie som žiadny -ista. Navodzuješ dojem, že prevraciam milosť Božiu v neviazanosť a že navádzam iných hrešiť. A to je klamstvo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 20:09:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

to automaticky vyplývá z vašeho učení, tak, jak jste ho podali. Bez vysvětlení.


]


Zjavenie Jána 21:8 .. všetkým lhárom.. Greg (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 21:55:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Automaticky vyplýva?! Tak málo ti stačí?! Tak klam a súď aj naďalej svoj nespravodlivý súd, keď ti je dané. Už budem smerom k tebe mlčať. Boh je spravodlivý. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 10:09:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

mluvím hlavně o Leonetovi, Ty jsi pouze oběť jeho falešného učení. A toto učení ten dojem skutečně navozuje a skutečně je to antinomismus. Ale vzhledem k Leonetoě "tajemnosti" se to s největší pravděpodobností projeví až mnohem později. Tak do 5 let.


]


Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 14:56:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

slovo "musíte" neradi slyšíte viď? Samozřejmě že v Písmu je.


]


Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:15:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Môžeš mi, prosím, uviesť knihu, kapitolu a verš, kde je napísané, že "musíme vyznávať svoje hriechy"?

Kto tvrdí, že nemá hriech, je klamár. Kto tvrdí, že nehrešil, je klamár. A kto šíri lži o iných, je tiež klamár. Že máš dobrý úmysel, to nestačí. Nie pred svätým Bohom, ktorý nenávidí lživý jazyk.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:55:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A prosím, v tom kontexte, ktorý ťa trápi. Lebo "činte pokánie" teraz s týmto tu nijako nesúvisí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 10:17:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

je psáno: Budeme-li vyznávati hříchy, Bůh nám odpustí a očistí nás... Když nebudeme vyznávat, Bůh nám v této časnosti neodpustí a tyto hříchy budou svázány až k soudné stolici Kristově, kde za ně Pánu vydáme počet (Mt 5,22-26).

Proč si myslíš, že apoštolé dostali pravomoc odpouštět nebo zadržet hříchy? Vždyť vy říkáte, že jsou všechny odpuštěny, tak jak je možné je někomu zadržet? Jak je možné, že apoštol Pavel zadržel hříchy Alexandru Kotlářovi když řekl:"Odplať jemu Pán podle skutků jeho?" A jak to že odpustil hřích Oneziforovi, když řekl:"Dej jemu Pán nalézti milosrdenství u Pána v onen Den."

Anebo tyto verše jste si z Bible vymazali. Platí jen pro tělesné věřící?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 13:58:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty si apoštol, Greg? Ja nie. Pre mňa platí: ak neodpustíte, ani vám Otec neodpustí a súčasne, že už odpustil - tým, že poslal svojho Syna na smrť na kríži a vzkriesil Ho z mŕtvych. Môžem komukoľvek čokoľvek neodpustiť? Môžem. A dovolí mi to Duch Kristov? Zatiaľ sa tak nestalo. 

Kotlár Alexander sa rúhal, a preto ho Pavol vydal satanovi (1Tim 1:20), no svedectvom dokonalej Božej lásky je pre mňa Pán Ježiš obetujúci sa na kríži a Štefan, ktorého keď kameňovali, povedal: "Pane, nepočítaj im tohoto hriechu."

Ty, ak chceš, zadržuj a neodpúšťaj, ak máš takú moc, len zváž, či to v tele alebo podľa Ducha Pravdy konáš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. říjen 2012 @ 20:34:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Twig,

i když neexistuje apoštol, tak Pán sám zadržuje nebo odpouští hříchy. Ani apoštol to nemůže udělat jinak než pod mocí Ducha. Může svázat nebo rozvázat na zemi jen to, co bylo svázáno meno rozvázáno v nebi.

A jestliže to někdo řekne z Ducha, tak na to nemusí být apoštol. Nebo to ani nemusí říci, ale že to tak v každém určitém případě je.

Je zcela jasné, že je-li někdo v nevyznaném hříchu, tak že je mu takový hřích ZADRŽEN.


]


Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:04:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na toto jsem už odpovídal pod svým předcházejícím článkem a nebudu to opakovat. Stejně by ti to neprospělo.


]


Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:28:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto známém příběhu se Pán Ježíš obrací na farizeje. Jim se nelíbilo, že Pán Ježíš se schází s takovou společností. Celníky a tedy i Matouše neměli lidé rádi. Matouš se rozhodl pro Ježíše a v jeho domě pak byla hostina. Farizejům na svoji kritiku Pán Ježíš sděluje, že jejich oběti a dary Bůh nechce, ale chce aby, byli milosrdní. Dále sděluje, že nepřišel schvalovat jejich bezúhonnost, ale přišel pozvat hříšníky k pokání.

Já to cítím tak, že Pán Ježíš zde všechny příkazy a zákony staví na lásce. Farizejové neznali lásku ani milost. Přísně dodržovali zákony a příkazy a to vyžadovali na všech. To vedlo k tomu, že život byl smutný a plný úzkosti a strachu.  Tohle Pán Ježíš nechtěl. Proto v následujících verších kritizuje i dodržování půstu, jak bylo zvykem.  Nový život se nedá vtěsnat do starých zvyků a norem.


A tak si beru poučení, že život s Ježíšem má být plný radosti. A pokání je vždycky dobré. Uvědomuji si, jak Ježíše potřebuji. A stejně tak jako je Bůh k nám tak milosrdný, tak buďme i my k našim bližním.


Vždyť mnoho problémů mezi lidmi vzniklo právě proto, že se lidé k sobě chovají nemilosrdně. Co byly platné různé oběti na oltář, různé půsty a zvyky a tradice, když srdce zůstalo z kamene. Vlastně to je ta lidská přetvářka. Skutky milosrdenství, o ně byla vždy bída. A to Pán Bůh chtěl. Milosrdenství. On nám ho dává v Ježíši a tím nás mění. A na nás je, abychom také dokázali být milosrdní. A k tomu je třeba láska.


Tehdy takto hovořil k farizejům, ale platí to na všechny.


Dnes farizejové vypadají jinak.  Jejich společným znakem je to, že pochybňují víru jiného.







Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:44:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
konečně někdo, kdo pochopil o čem je článek a na co chci upozornit. I tehdejší farizeové možná tvrdili, že Boha milují a proto považují za svou prioritu dodržovat jeho přkázání. Ale Ježíš je veřejně odhalil, že sice o lásce mluví, ale neřídí se láskou.
A to je podstata problému tehdejších farizeů a podobně i dnešních farizeu. Dávají přednost dodržování novozákonních přikázání před skutky milosrdenství a spravedlivým soudem.



]


Re: Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 17. říjen 2012 @ 14:55:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. říjen 2012 @ 20:47:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůžu si pomoci, ale nikdo z vás nejspíš nevystihl a nepochopil hlavní myšlenku článku. Proč činím takový závěr?

Kdyby ano, někdo upřesní co jsem vynechal a nevysvětlil.



Re: Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pátek, 19. říjen 2012 @ 22:21:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ibaže to má jeden háčik: Ty jediný (ako autor článku) vieš, čo si zámerne vynechal a nevysvetlil.. A ak sa ktokoľvek presne do tohto terča netrafí, tak nebudeš spokojný s odpoveďou, lebo čakáš jednu konkrétnu. Ja keď sem pošlem článok, nestarám sa, ako ho kto prijme či neprijme a keď sa to pod ním zvrhne.. žiaľ :-( Hoci viem, prečo ho posielam. Stratila som ilúzie, že si môžeme absolútne porozumieť navzájom. Boh nás miloval ako hriešnikov a Jeho milosrdenstvo sa prejavilo práve v tom, že obetoval sám seba, aby nám poslúžil.. to je pravé milosrdenstvo. On "zmaril" sám seba a to je kľúč k slobode: umrieť s Ním a žiť v Ňom.


]


Re: Re: Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. říjen 2012 @ 22:39:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milosrdenství chci a ne oběti.

To je cíl článku. Oběti jsou o mém JÁ a milosrdenství o něm. Jednoduše řečeno, o někom jiném než o mně.

Skoro všichni píšou o sobě  a svém spasení, není divu, když nevědí, zda jsou spasení anebo budou. Dokud člověk nemá jistotu, zajímá se především o sebe a když předstírá, že se zajímá o druhé a jejich spasení, tak jedině aby "měl" zásluhy a cítíl se lépe.

Chápeš smysl jistoty? A chápeš smysl útoků na jistotu?


]


Re: Re: Re: Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pátek, 19. říjen 2012 @ 23:00:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podľa toho, akým smerom si to rozvinul, tak zmysel jednoty je v tom, že už sa netrápiš svojím spasením, lebo si si istý spásou v Kristu, ktorá je Božím dielom, ktoré je dokonalé a nezvratiteľné tak ako On sám. A zmysel útokov na istotu? Rozbíjajú ťa, zneisťujú, stále sa skúmaš a upadáš do pochybností až pokusov o samovraždu a Boh ťa vlastne nemôže použiť - si plná sám seba, smrti a Jeho život neprúdi..


]


Re: Re: Re: Re: Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. říjen 2012 @ 23:08:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
!!!


]


Re: Re: Re: Re: Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. říjen 2012 @ 23:09:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezkou dobrou noc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pátek, 19. říjen 2012 @ 23:11:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aj tebe :-)


]


Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy