Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116555961
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII.
Vloženo Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 10:12:52 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal ssns

Vzhledem k tomu, že jsem se rozhodl opustit zase na nějakou dobu GS (v řádu měsíců), rád bych vás všechny moc poprosil, abyste se opravdu zamysleli nad jednou věcí - co a proč nám vlastně o pekle řekl (či spíše neřekl) apoštol Pavel. Závěrem popisuji jednu svou velmi bolestivou zkušenost. Nechápejte ji prosím jako nějaký argument, ale pouze jako mé osobní svědectví o víře. Děkuji.

Apoštol Pavel a "jeho" evangelium


Budu-li mluvit o Pavlovi, pak mám na mysli všechna jeho slova a kázání zaznamenaná ve Skutcích a současně všechny jeho epištoly, kam si dovolím zařadit i tu Hebrejům, i když je docela sporné, zda je pravdivá prastará tradice, že právě on byl autorem.

Apoštol Pavel se sám opakovaně vyjadřuje v tom smyslu, že jeho slova a epištoly jsou úplným souhrnem Evangelia. A skutečně, z mnoha jeho epištol je celkem dobře možné pochopit a přijmout celé Evangelium. Pavel se ve své misi věnoval zejména pohanům a židům v diaspoře. Některé jeho listy byly sepsány dříve než evangelia. Pro mnoho křesťanů byly právě jeho listy a slova Evangeliem. Pokud bych chtěl jen zkopírovat všechny pasáže, kde mluví o lásce a milosti Boha, či spáse jako milosti, nebo jiném podstatném znaku Evangelia, byl by můj článek sáhodlouhý.

Zřejmě nikdo z nás nepochybuje o tom, že pokud člověka může čekat trvalé a nikdy nekončící utrpení v pekle, je toto hodně závažná a důležitá stránka Evangelia. A teď bych právě chtěl poprosit o to zamyšlení - jak je pak ale možné, že apoštol Pavel o takovém osudu absolutně nikdy nemluvil (Skutky) a ani nepsal (epištoly)? Můj NZ (ČSP) začíná na straně 1163 a končí stranou 1495. Jak je pak vůbec možné, že o tak strašlivé možnosti, jakou jistě věčné utrpení v pekle je, není ani zmínka mezi stranami 1303 až 1452 (ve skutečnosti až po Zjevení, ale to už není o Pavlovi). Ano, vím, že musíme brát Písmo jako celek. Pak je ovšem zajímavé, že ve SZ o nějakém věčném utrpení v pekle není ani jedna zmínka. Tóra obsahuje stovky nařízení, trestů, varování, ale zapomněl snad Bůh Mojžíšovi povědět o tom, že existuje něco jako možnost věčného utrpení v pekle? Leč vraťme se k Pavlovi. Ten se všem stránkám Evangelia věnuje opakovaně. Jsme svědky toho, jak "pohanům" objasňuje samotný koncept spásy, mesiáše, jednoho Boha, vzkříšení atp., což vše byly věci, které nebyly židům cizí. Někdy jsme svědky až tragikomických situací jako byla třeba situace, kdy byli Pavel a Barnabáš prohlášeni za bohy, kteří přišli na zem. Proč ale Pavel mlčel o něčem tak zásadním jako je možnost věčného utrpení v pekle?

Ačkoli se ani náhodou nechci jakkoli stavět na Pavlovu úroveň, rovněž mluvím s lidmi o Kristu a Evangeliu. Shodou okolností jsem měl možnost takto svědčit v mnoha zemích světa, a to včetně zemí muslimských. Dovedu si tak aspoň vzdáleně představit, jak se Pavel cítil, když viděl, že pro jeho posluchače je skoro nemožné vůbec pochopit smysl jeho slov. Jednou jsem na islámské půdě musel při veřejné debatě s muslimským apologetou hodinu dokazovat a přesvědčovat, že křesťané opravdu nevěří v to, že Marie je Bůh, respektive třetí osoba Trojice. S jistým sebezapřením jsem musel dokonce porušit doslovný výklad Spasitelových slov o přísaze a na Bibli jsem musel přísahat, že Marie pro mě a ani jiné pravověrné křesťany není Bůh. Přesto vždy považuji za nutné a spravedlivé sdělit celou pravdu Evangelia, to jest i to, že ty, kteří Krista nepřijmou, čeká soud a trest, byť v jeho smyslu a charakteru se s naprostou většinou křesťanů neshodnu. Ano, důsledky odmítnutí Krista jsou podle Písem jasné. Nedovedu si ale představit, že bych věřil, že součástí Evangelia je i odsouzení k věčnému utrpení, a jaksi bych to zapomněl dodat. Vy ano? Jak je pak možné, že Pavel na to pokaždé zapomněl?

Najděme peklo u Pavla

Právě skutečnost, že Pavel nikde nezmínil nějaké to věčné utrpení v pekle, vrtala hlavou mnoha zastáncům této víry. Patřil k nim i Augustin, který si ve svém komentáři k Matoušovu evangeliu postěžoval, že i v jeho době mnozí (možný je i překlad většina) věřili v univerzální spásu. Ačkoli sám přiznává, že tato víra není v rozporu s Písmem, odmítá ji. A tak se nadpis této podkapitoly stal heslem mnoha teologů napříč stoletími. Museli pochopitelně uznat, že Pavel se skutečně o nějakém věčném a nikdy nekončícím pekle nezmiňuje. Nemohli popřít, že v Pavlových kázáních a dopisech neexistuje slovo, které by se dalo přeložit jako peklo. A to to měl třeba s Řeky jednodušší než v případě židů. Židé totiž ve svých svatých knihách vůbec koncepci pekla nemají - šeol je jakožto hrob osud všech lidí. Řekové znali ze své mytologie tartaros, i když jeho smysl a účel je v jejich mytologii různorodý a výpovědi jsou vzájemně si protiřečící. Avšak právě z této mytologie se "peklo" dostalo i do nebiblické židovské apokalyptické literatury. A tak Enoch (1.En 20,2) tvrdí, že Uriel byl ustanoven jako vládce tartaru, tj. vězení pro přibližně 200 padlých andělů.

Museli zavřít obě oči, aby mohli ignorovat pasáže, kde Pavel jasně mluví o univerzální spáse (některé jsem uvedl v předchozích článcích). Několik málo jich našlo záchranu pro svoje učení v 2Tm 3,16-17 a tvrdí, že Pavel tak nějak věděl, že kromě jeho kázání a epištol budou sepsány i další knihy a tudíž se jaksi neobtěžoval zmínit se o pekle. Pokud ale Pavel tak urputně kázal Krista jako Zachránce, nepřijde vám divné, že už nedodal, před čím nás vlastně Kristus zachránil?

Protože se tonoucí stébla chytá, podařilo se teologům objevit několik málo pasáží v Pavlových epištolách, kde sice nemluví o pekle jasně, ale prý snad naznačuje jeho existenci. A tak ze všech epištol vyzobali verše, kde Pavel píše o Božím hněvu: Ř 2,3-8; Ř 5,8-9; Ef 2,3-6; Ef 5,5-6; 1Te 1,9-10; 1Te 5,8-9. Povšimněme si, že sám Pavel definoval, co myslí tím slovem "hněv": Ř 1,18nn. Pavel tu říká jen tolik, že Boží hněv není nějaký trest či újma od Boha, je to jen ponechání lidí v jejich hříšnosti. Jenže Pavlova slova o hněvu je přece nutné číst v kontextu jeho dalších slov, např. Ř 5,18-19 (A tak tedy: skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. Jako se skrze neposlušnost jednoho člověka mnozí stali hříšnými, tak se také skrze poslušnost jednoho stanou mnozí spravedlivými.) Pavel prezentuje Boha (respektive Krista) jako spasitele všech lidí.

Povšimněme si prosím, že Pavel jasně říká:"každý, kdo by vzýval Pánovo jméno, bude zachráněn/spasen" (Ř10,13) Souhlasíme s tím? Pak už je jen otázkou, jestli Pavlovi věříme, když říká, že přesně to udělají úplně všichni (Fp 2,9-11)

Závěr

Je to už hodně let, co s lidmi mluvím o Kristu. Nikdy a nikomu netajím, že nepřijme-li Ho, čeká ho soud a odsouzení. Pokud by Písmo učilo o nějakém věčném utrpení v pekle (pak ale jaksi neplatí slovo Boží zapsané třeba ve Zj 21,4 - nebo snad máme doplnit po vzoru svate_tradice Písmo, aby říkalo:"A smrti, kromě druhé smrti, již nebude, ani žalu ani křiku ani bolesti, kromě žalu, křiku a bolesti většiny lidstva v pekle, již nebude"?), považoval bych za těžké provinění neinformovat o tom. A věřím, že Pavel, který je pro každého z nás vzorem, by jednal stejně. A přesto o tom mlčí. 

Když mám možnost mluvit o své víře v univerzální spásu s křesťany, jsou jejich reakce smíšené. U těch, kteří mi odporují, často skončíme na prazákladu této víry. Nespočítal bych, kolikrát jsem v různých obměnách slyšel větu:"Pokud budou ale všichni lidé spaseni, je to nespravedlnost. Vždyť já žiju pro Boha, snažím se konat jeho vůli a nakonec bych měl dopadnout stejně jako ti, kteří se nijak neomezují a dělají si, cokoliv se jim zachce?" I z reakcí mnoha z vás jsem přesvědčen, že právě toto stojí za touhou po pomstě, kterou je tak lákavé vidět ve věčném utrpení. A víte, kdo přesně takto v Písmu mluví? Starší syn v podobenství o marnotratném synu. 

Některým z vás jsem tu už vyprávěl o dosud nejtěžší zkoušce své víry. Došlo k tomu, že v naší rodině bylo brutálně a nesmyslně zavražděno dítě. Ujišťuji vás, že v takové situaci je pro člověka hodně těžké obhájit svoji víru před druhými a hlavně před sebou samým. A teď myslím i tu běžně sdílenou víru, že dotyčný vrah může dojít spásy u Boha, pokud před svou smrtí přijme Krista. Už tato víra ze mě na nějakou dobu udělala v očích některých mých milovaných zvrhlíka. Snad každému je jasné, že jsem tehdy hodně dlouho studoval Písma a modlil se, abych zjistil, že se pletu a že existuje peklo jako místo či stav věčného utrpení. Když se mi dlouho nedařilo svoji víru v univerzální spásu vyvrátit, obrátil jsem se na Boha s modlitbou, za kterou se dodnes stydím. Opravdu zoufale jsem prosil Boha, aby věčné peklo bylo. Právě tehdy mi však Pán dal k mému zahanbení poznat, co myslí Písmo tím, že Bůh JE láska, co myslel Pavel tím, když říkal, že láska nikdy nezanikne, nikdy neselže. Ano, Bůh miluje každého z nás, včetně toho vraha. Boží láska k nám nikdy nekončí a neselže, takže Bůh nakonec k sobě jako dobrý pastýř přivede každou ovci, aby byl Bůh všechno ve všem, protože Ježíš prohlásil, že až bude vyvýšen, přitáhne všechny k sobě. Pokud totiž připustíme existenci lidí, u kterých se Satanovi povedlo to, že je navždy odvedl od Boha, pak prostě nemůžeme mluvit o Kristově vítězství a Satanově porážce, protože Satan dosáhl aspoň u některých svého cíle. A pokud se tak podíváme na svět kolem sebe, musíme se začít obávat, že výsledné skóre Kristem spasení : v Adamovi odsouzení (tj. Satanem získaní) nevypadá an nai remízu. Bůh tu prostě prohrál a Ježíš selhal.



Podobná témata

O Bibli

"Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII." | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 14:08:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...autor tohoto článku kladie niekoľko otázok na ktoré si aj sám odpovie...napr. jak je pak ale možné, že apoštol Pavel o takovém osudu (o pekle) absolutně nikdy nemluvi?
...a zároveň si sám odpovedá:
 Ano, vím, že musíme brát Písmo jako celek....

...ak je pravda, že písmo je postupným zjavovaním celej pravdy Božej, tak prečo také rozpaky nad absenciou slovíčka ,,peklo,, v Pavlovom slovníku?...
takýmto spôsobom môžme proti sebe postaviť Pavla (spása bez skutkov) proti Jakubovi (skutky ako dôsledok spásy)...alebo Mojžiša proti Jánovi...
...tento článok je zrejme kamufláž...zastierací manéver, kde v prvom rade ide o to presvedčiť čitateľov o univerzálnej spáse všetkých ľudí, mohamnedánov, hinduistov, komunistov, včetne diabla a démonov...na túto téma zaznelo dosť fundovaných argumentov, ktoré tento nebiblický pohanský blud vyvrátili...a preto niet o čom...

ivanp



Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 16:08:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže Pavel kázal, psal dopisy a vždy na konci řekl, že si každý musí počkat asi tak 30 až 60 let na to, až někdo dopíše zbytek? To snad nemyslíš vážně.

Jaksi jsem si nevšiml, že ty bys kdy komukoli cokoli fundovaně vysvětlil.


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 20:21:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
kecáš...apoštoli kázali všetci...súbežne Pavel s Petrom a Jánom a Ondrejom a Jakubom...nikto na nikoho nemusel  ,,počkat asi tak 30 až 60 let na to, až někdo dopíše zbytek...

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 29. březen 2013 @ 12:47:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od kdy luteráni neznají Písmo? Přečti si všechna kázání apoštolů ve Skutcích a pak mi řekni, odkud víš, že listy od Pavla byly vždy současně posílány s nějakým dodatkem, kde se psalo o pekle, o kterém se Pavel zapomněl zmínit.

Jako obvykle nemáš žádný argument a jen tak plácáš, aby se neřeklo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 29. březen 2013 @ 14:29:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
listy Pavla neboli posielané s dodatkem...ale cirkevné zbory mali napr. listy Petrove a evanjeliá (minimálne Markovo) a tam je to peklo ktoré ti chýba...na rozdiel od teba prví kresťania nestavali proti sebe listy Petrove a Pavlove ale ich spájali a spolu z nich tvorili teológiu....takže kecáš...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 30. březen 2013 @ 20:57:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkud víš, co jde v kterém sboru měli? Vždyť mnohé listy Pavla byly napsány dřív než Markovo evangelium. Pokud kecám, dokalož mi, že ve všech sborech měli k dispozici třeba to Markovo evangelium. Ty jsi už horší než katolíci - ty si právě svévolně vytváříš svoji vlastní lidskou nauku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 31. březen 2013 @ 15:52:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud kecám, dokalož mi, že ve všech sborech měli k dispozici třeba to Markovo evangelium.
.........
kecáš...evangelium sa šírilo ústne a písomne odrazu...apoštoli hovorili celú pravdu....a zároveň túto celú pravdu písali v listoch a epištolách...preto nie je dôležité či najprv boli epištoli, alebo evanjeliá, alebo ústna tradícia...dôležité je poslucháči evanjelia poznali celú pravdu, tak ako ju máme dnes v písme...nikoho nenapadla virtuálna otázka ,,prečo Pavel nehovorí o pekle,,

Ty jsi už horší než katolíci - ty si právě svévolně vytváříš svoji vlastní lidskou nauku.

možno som horší ako katolíci...ale lidskou nauky vytvára ten kto neverí písmu ako celku...

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 31. březen 2013 @ 23:26:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak svá tvrzení dolož. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 01. duben 2013 @ 18:01:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
dokladám to že Pavel učil celé evangelium, celú zjavenú pravdu aj s peklom:

SEVP  lebo nedal som sa zastrašiť, aby som vám nezvestoval celú vôľu Božiu. Sk 20,27

CEP  neboť jsem vám oznámil celou Boží vůli a nic jsem nezamlčel.

KR  Nebť jsem neobmeškal zvěstovati vám všeliké rady Boží.

NBK  protože jsem neopomněl oznámit vám veškerou Boží vůli.

KMS  neboť jsem nic nezamlčel a oznámil jsem vám celou vůli Boží.

ROH  Lebo som sa neutiahol z nejakej príčiny, aby som vám nebol zvestoval celej rady Božej.

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:06:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokládáš to, co já tvrdím - Pavel učil celé evangelium a přitom neučil o pekle. Podívej se do článku! Já jsem chtěl doložit tu tvoji smyšlenku ohledně evangelií ve sborech. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:32:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, za prvé - nauka/učení o pekle/podsvětí není součástí evangelia = radostné zvěsti. Za druhé - sám Pán Ježíš se v evangeliích o podsvětí zmínil jen 4x respektive 3x, protože 2x je to vůči městu Kafarnaum, pak v souvislosti s vybudováním své Církve a konečně v příběhu o Lazarovi a boháčovi.

Apoštol Pavel se o podsvětí zmiňuje jednou v 1K 15:55 ‚Kde je, smrti, tvé vítězství? Kde je, smrti, tvůj osten? var.: tvůj osten? Kde je, podsvětí (var.: smrti), tvé vítězství? V 2Te 1:6b-9 se pak zmiňuje o věčném spravedlivém trestu v plameni ohně: ... až se zjeví z nebe Pán Ježíš se svými mocnými anděly a v plameni ohně bude trestat ty, kteří neuznávají Boha, a ty, kteří nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše. Ti ponesou trest, věčnou zkázu v odloučení od Pánovy tváře a od slávy Jeho síly, ...

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 02. duben 2013 @ 17:26:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nie je to protimluv???
Pavel učil celé evangelium a přitom neučil o pekle

ako sa dá učiť ,,celé evangelium,, a pritom tam chýba učenie o pekle?...to mi je záhadou...buď učil ,,celé,, aj s peklom, alebo ,,neúplné,, bez pekla...
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása V (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 11:40:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, není to protimluv, protože to vaše tolik milované věčné utrpení kohokoli (peklo) není vůbec součástí evangelia. Tak hodláš mi doložit svá odvážná tvrzení?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spá (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 15:55:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ak nie je peklo súčasť evangelia, tak ,,podobenstvo,, o boháčovi a Lazarovi je o čom....žeby Kristova fantázia?

ivanp


]


Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 17:52:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
2Te 1:5.10 Je to jistým znamením spravedlivého soudu Božího, abyste byli uznáni hodnými Božího království, pro něž také trpíte, pokud je spravedlivé u Boha to, aby těm, kteří vás sužují, odplatil soužením, a vám, kteří jste v soužení, úlevou spolu s námi, až se zjeví z nebe Pán Ježíš se svými mocnými anděly a v plameni ohně bude trestat ty, kteří neuznávají Boha, a ty, kteří nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše. Ti ponesou trest, věčnou zkázu v odloučení od Pánovy tváře a od slávy Jeho síly, když přijde, aby v onen den byl oslaven ve svých svatých a aby se stal předmětem obdivu ve všech těch, kdo uvěřili, neboť naše svědectví došlo u vás víry.

Slávku, jestliže kdokoli nepřijme vírou Pána Ježíše Krista jako osobního Spasitele a Pána a neuvěří v Jeho jméno, zástupnou smrt na kříži Golgoty a vzkříšení z mrtvých, jestliže kdokoli nepřijme od Pána Ježíše Krista věčný život, k němuž jsou určení jen Bohem Otcem vyvolení a Kristem vykoupení lidé, jak bude moci žít věčně, jak zvítězí nad smrtí, jíž podléhají naprosto všichni lidé?! Kdo je vzkřísí z mrtvých v poslední den, když nebudou Otcem přitaženi a dáni Pánu Ježíši Kristu, aby tak učinil?!

Tož tak



Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 17:53:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava: 2 Te 1:5-10 ...


]


Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 21:22:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....v plameni ohně bude trestat ty, kteří neuznávají Boha, a ty, kteří nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše. Ti ponesou trest, věčnou zkázu v odloučení od Pánovy tváře a od slávy Jeho síly.....

     Jsem na vážkách, buď věčný život s bohem jenž není hoden úcty, nebo věčnou záhubu bez něj. 
     Nezmýlil jsem se, že? Je to co jsem výše citoval jeho slovo, že?


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 29. březen 2013 @ 13:55:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, žádný bůh není hoden úcty, Karle, ale náš Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista rozhodně ano! Slovo, které jsi výše citoval, je slovo apoštola Pavla, které se stalo součástí Písma Svatého, jak potvrdil apoštol Petr. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 29. březen 2013 @ 16:11:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....No, žádný bůh není hoden úcty, Karle, ale náš Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista rozhodně ano! Slovo, které jsi výše citoval, je slovo apoštola Pavla, které se stalo součástí Písma Svatého, jak potvrdil apoštol Petr. Tož tak.....

    Ale vy křesťane přece věříte, že pisatele Písma, tedy i pisatel listu Tesalonickým, byli inspirováni Bohem, tzn. je to sdělení od tvého Boha. Tvůj Bůh tedy chtěl, aby lide věděli, že kdo jej neuznává, půjde do věčné záhuby. Ty by jsi měl radost z toho, kdyby tě někdo uznával ze strachu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 29. březen 2013 @ 18:11:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, dá se říci, že se jedná o sdělení od Boha skrze apoštola Pavla. Můj Bůh chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k poznání pravdy. Problém je v tom, že to nechtějí všichni lidé. Boží bázeň či bázeň před Bohem je počátek moudrosti, nikoli strach. Nezapomeň, že Boží myšlení je jiné než lidské, tzn. než tvoje, moje - a ty tu jdeš na Boha se svým myšlením a podle toho, jak myslíš, soudíš Boha, což ti nepřísluší; bude to právě naopak - Bůh bude soudit tebe skrze Pána Ježíše Krista coby Syna člověka a spravedlivého Soudce, který přichází vykonat soud nad národy a ustanovit své království nad celou zemí, která je Božím vlastnictvím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 29. březen 2013 @ 18:42:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Nezapomeň, že Boží myšlení je jiné než lidské, tzn. než tvoje, moje - a ty tu jdeš na Boha se svým myšlením a podle toho, jak myslíš, soudíš Boha, což ti nepřísluší....

     Mám dojem, že zaměňuješ dvě věci: Lidské tvrzení o Bohu a Boha. To co já posuzuji jsou lidská tvrzení. Tvůj komentář je svědectvím toho, že kde nejsou argumenty nastupuje nátlak. Stejně jako ten text z Tesalonickým vypuštěný do světa z podtextem: "Bojte se našeho Boha, neboť vám to pěkně spočítá, že jste jej neuznávali. Proto věřte tomu co vám tady vykládáme". Jíž z podstaty mi to je celé podezřelé. Řekl bych, že je pod úroveň Boha si takovým způsobem získávat ovečky. Ale kdo ví. :-) Pak tady nastupuje ta má rozpolcenost z mého prvního komentáře. I když žádná rozpolcenost, pro mne je volba jasná. ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 29. březen 2013 @ 19:11:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všechny křesťany, které znám a mám s nimi společenství i mě samotného si Bůh získal svou láskou vyjádřenou úžasnou milostí a milosrdenstvím. Neznám mocnější způsob - vždyť v Písní písní je napsáno, že láska je silná jako smrt. A kdo odolá smrti?

Bůh nepoužívá při svém jednání s lidmi argumenty a tak ani já ne, ani ten nátlak. Ten podtext sis tam dodal ty sám, Karle, a věz, že ve skutečnosti tam není. Já tě nedonutím věřit; vždyť víra, tedy spasitelná víra je dar od Boha a já nejsem Bůh - ostatně ani Bůh lidi nenutí věřit. Já ti mohu zvěstovat Krista, ale to ostatní je na Bohu.
A co se lásky týče, tedy té Boží, o ní je řečeno v souvislosti s věřícími v Krista, že je vylita do jejich srdcí skrze Ducha Svatého. To znamená, že ani víra ani láska - ty Boží - nejsou z člověka. Jsou z Boha a jsou v Kristu, takže na to, aby je člověk mohl mít, musí být v Kristu.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 29. březen 2013 @ 19:55:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Všechny křesťany, které znám a mám s nimi společenství i mě samotného si Bůh získal svou láskou vyjádřenou úžasnou milostí a milosrdenstvím. Neznám mocnější způsob - vždyť v Písní písní je napsáno, že láska je silná jako smrt. A kdo odolá smrti?....

     A to je druhá stránka mince. Ta první, to byl bič a ta druhá, to je cukr. Cukr a bič.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 29. březen 2013 @ 19:59:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi někdy dostal od Boha bičem?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 29. březen 2013 @ 20:20:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Ty jsi někdy dostal od Boha bičem?....

    Ne. Cukr a bič mají v rukách lidé. Že by znamení toho co není z Boha?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 29. březen 2013 @ 20:26:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, tak nějak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 29. březen 2013 @ 20:46:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Bojte se našeho Boha, neboť vám to pěkně spočítá, že jste jej neuznávali. Proto věřte tomu co vám tady vykládáme".

Možná ti k lepšímu pochopení pomůže článek, který jsem napsal před pár lety - zde


]


Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 29. březen 2013 @ 12:50:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a já jsem snad někdy někde tvrdil. že je možné dojít ke smíření s Otcem jinak než skrze Syna? Nenapsal.


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 29. březen 2013 @ 13:08:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo, ale co s tou věčnou zkázou: "Ti ponesou trest, věčnou zkázu od Pánovy tváře." Nebo slovo věčný tady neznamená věčný? 


]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 30. březen 2013 @ 20:55:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak otázku slov jako je olam, aión, aiónios jsme už přece probírali, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 30. březen 2013 @ 21:50:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, myslím, že to podstatné je v tomto. Pravdou je, že jsem to nějak vypustil, četl jsem to, ale v záplavě jiných komentářu mi to nějak sešlo ze zřetele a nereagoval jsem na to. Teď to napravuji:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Univerzální spása V. - 1Tm 4,9-10 (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 23. březen 2013 @ 13:31:21 CET 
"Poměrně důležité je, že věčnost ve smyslu nekonečnosti v čase je biblickému jazyku a uvažování cizí. Jenže doložit ti to by bylo tak na 50 stránek textu. Tak jen závdavek. Velká část ustanovení Zákona (třeba i kněžství) jsou označena jako něco, co je "navždy" (či věky věků, věk věků atp.). Ale jak židé tak křesťané vědí, že to "navždy" je jen do určitého zlomového okamžiku v čase. Ve starověkých jazycích dokonce ani nenajdeš slovo, které by významem korespondovalo s tím, co my chápeme jako věčný. Tady docela pomůže i studium klasické řecké literatury. Překladatelé Bible bohužel ten koncept věčnosti do textu vkládají, což vede k příšerným nesmyslům. Jedním je ten Jonáš, ale je jich spousta - 2Kr 5,27 (to jsou fakt pořád někde nějací malomocní z toho rodu?), Nu 10,8 a další pasáže o Áronovi a jeho kněžských potomcích (jejda, kdepak jsou kněží z toho rodu, kteří navěky troubí?)"

Pokud je pravdou co tvrdíš, že představa věčného v našem smyslu tenkrát nebyla, neměli proto slovo, pak mi tedy není jasné, proč tam slovo "věčný" bylo překladateli vůbec použito. Potom je skutečně zavádějící. Nebo snad překladatele měli méně znalosti než ty? Já to vidím takto: To, že my dnes jíž víme, že to není věčně, tedy ten Áron, malomocní..., neznamená, že si to dotyční jako věčné tenkrát nepředstavovali. My dnes jíž víme, že byli pomýlení, ale oni si prostě mysleli, že to tak bude navždy. Je pravdou, že z některých textu je zřejmé, že "věčně" skutečně neznamená "věčně", viz ten Jonáš, ten je výmluvný, ale otázkou je, jestli to lze uplatnit takto na veškeré texty obsahující toto slovo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 12:37:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Základní problém s překlady je v tom, že každý překladatel do textu vkládá svůj pohled na věc. Po celá staletí tak byl např. Šeol (a řecký ekvivalent Hades) překládán jako peklo. V moderních překladech už slovo "peklo" ve SZ vůbec nenajdeš. Pro zajímavost ti uvedu, jak se to slovem "peklo" (hell) má v pár anglických překladech:

Authorized King James Version - SZ 31x - NZ - 23x
New King James Version - 19x - 13x
New American Bible - 0x - 0x
American Standard Version - 0x - 13x
Revised Standard Version - 0x - 12x
New International version - 0x - 14x
Weslyho Nový Zákona - n/a - 0x
Youngův doslovný překlad - 0x - 0x
Tanach (obecně všechny autorizované židovské překlady) - 0x - n/a


Slovo aiónios (hebr. olam) je odvozeno od slova aión a znamená trvající po určenou dobu, tj. po aión (často doba lidského života, ale někdy i delší). Nesouhlasím s tím, že oni si tehdy mysleli, že to, co my někdy překládáme jako věčně znamená navždy. Podívej se třeba do Ex 15,18, kde se doslova píše, že Hospodin bude panovat na věk a déle (hebrejsky i v Septuagintě). Spojení "navěky" a ještě i potom je ve SZ dost běžné (Dan 12,3; Mich 4,5). Židovské a tudíž i křesťanské chápání času bylo lineární v tom smyslu, že jednu přijde konec věků. Je to dobře patrné třeba i v Henochovi, ale i u Fila Alexandrijského (aision, athanaton, ateleuteton = neomezený v čase, aiónios = omezený v čase), Josefa Flavia a dalších soudobých autorů. Např. Jan Zlatoústý ve své homilii k Ef 2,1-3 říká, že Satanova vláda je aiónian (to jako myslel věčná nebo do konce věků?). Justin Mučedník vysvětloval, že "věčné utrpení" trvá tisíc let. V 1. Henochovi se dočteme, že "věčný život" je na 500 let. V apoštolských konstitucích se dočteme, že ustanovení platí "navěky", dokud nebudu věky ukončeny. 

Můžeme se podívat i do nejstarších lexikonů řečtiny (Theodoret, Hesychius, Jan Damašský) - aión, aiónios podle nich neznamená věčnost a navěky. A můžeme se podívat i do klasické řecké literatury (Euripides, Aristoteles a další) - asi nejzajímavější je Platón, který mluví o "věčné" (aiónios) zkaženosti některých duší v Hádu - duší, které jsou následně očištěny. A Platón pečlivě rozlišuje bohy (aidion - bez omezení v čase) a dočasné věci (aiónios). 

Jak se do překladatelské tradice dostala věčnost vysvětluje ve svém slovníku řečtiny Varinus Phavorinus, když píše, že teologům se zdá, že aión a aiónios musí znamenat i věčnost a navěky,  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 21:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......aision, athanaton, ateleuteton = neomezený v čase, aiónios = omezený v čase.....

      Jestli řečtina doby NZ takto jednoznačně rozlišuje pak je věc jasná. Je však nad mé síly toto posoudit. Jsou někde v Písmu použité tyto slova?


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 29. březen 2013 @ 13:18:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slávku, prosím tě, přečti si podtrženou část zmíněné pasáže z 2Te, 1. kapitoly a pak to porovnej s tím, cos napsal ty - totiž, že apoštol Pavel nic takového nikde v epištolách nenapsal. Uvedl jsem zmíněné místo, abych tě vyvedl z omylu.

Jinak já osobně jsem nepsal o pekle, protože místo věčného zahynutí je ohnivé jezero, v němž skončí i to peklo, rozuměj podsvětí (Šeol, Hádes) po té, co vydá své mrtvé, kteří tam byli. Peklo je pohádkový výraz, nikoli biblický.

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. duben 2013 @ 19:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Peklo je pohádkový výraz, nikoli biblický."...???


"Kde je, ó smrti, tvůj osten? Kde je, ó peklo, tvé vítězství?"  (1 Kor 15,55).


Kralický překlad používá slovo "peklo" 36 x!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:14:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uveď mi prosím řecké slovo, které v Bibli znamená peklo. V tom verši, který uvádíš, je použito slovo thanatos (smrt). Podívej se do Jeruzalémské Bible! A zkus spočítat, kolikrát se tam vyskytuje slovo peklo.

Tvrdíš mi tedy, že thanatos = peklo?


]


Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: bratrekim v Pátek, 29. březen 2013 @ 08:14:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://michael.buban.cz
Jen malý návrh, v žádném případě rozuzlení:
  1. Pavel psal epištoly a listy určitým adresátům s určitým záměrem. Žádná epištola není systematické shrnutí jeho teologie. Skutky napsal Pavlův společník Lukáš se záměrem popsat postup evangelia směrem k Římu. List Židům s největší pravděpodobností nenapsal Pavel, pokud tedy kvůli tomuto jednomu listu radikálně nezměnil styl psaní.
  2. Pavel proto adresuje pouze vybrané problémy: Spása skrze víru v Ježíše (Galatským a Římanům), problém rozdělení v (Korintským), atd. atp.
  3. Právě proto, že každý Pavlův spis má určitý záměr, některá témata, která právě nyní považujeme za tak nepřekonatelně klíčová, zůstávají Pavlem neadresována. Peklo není jediným tématem, které v jeho epištolách chybí. Naopak se stále dokola opakují témata: láska, Ježíš, Otec, Duch svatý, milost, odpuštění, kříž, hřích, ... To je Pavlovo evangelium. Psal o tom, co znal, a peklo nenavštívil :-)
Když však Pavel začal hovořit o spravedlnosti a zdrženlivosti a o budoucím soudu, pocítil Félix úzkost a řekl: "Pro dnešek můžeš jít, až budu mít čas, dám si tě zase zavolat."
Skutky apoštolské 24,25

... z čeho měl ten Fénix úzkost? Z univerzální spásy?



Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 29. březen 2013 @ 12:49:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš mi vedle té vaší nauce o věčném utrpení v pekle zmínit nějakou jinou důležitou součást Evangelia, která není v Pavlových listech? A jinak já přece nepopírám realitu soudu a odsouzení, ne?


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: bratrekim v Pátek, 29. březen 2013 @ 18:09:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://michael.buban.cz
Možná, že „peklo“ není důležitá součást evangelia. Co do důležitosti ji chápu stejně jako nauku o nebi, pro nás eschatologii, která v Pavlově učení chybí, je jen zmíněná.
Úvahy nad peklem přednesli autoři knihy Čtyři pojetí pekla a Lewis v knize Problém bolesti.
Co Tě děsí? To „věčné utrpení“ dopuštěné Bohem?


]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 30. březen 2013 @ 21:04:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čtyři pojetí pekla jsem četl, Problém bolesti bohužel ještě ne.

Neřekl bych, že mě něco děsí. Jen je mi líto, že křesťané v tak velkém množství říkají o Bohu a Kristu něco, co není pravda.


]


Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pátek, 29. březen 2013 @ 19:19:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co se týče satana tak satan tvrdí že člověk není schopen dodržovat boží přikázání. Buh tvrdí že člověk je schopen dodržovat boží zákony.

Lidé dostali svobodnou vuli, a je na každém člověku jak se rozhodne. Pokud by měl zvítězit satan tak by všichni lidé do jednoho museli

zhřešit a odmítnout boha. Vždy v každém období byli lidé věrni bohu,když čteš starý zákon tak zjistíš že těch věrných bylo velmi málo a stejné je to i v období nového zákona. Buh ve zjevení jasně říká že Ježíš si příjde pro ostatky božího lidu. Ostatek kolik to je 1 dvě procenta lidí více jich nebude asi.

V bibli je popisován buh jako ohen stravující. Když vznikl hřích tak buh zastřel svoji slávu. Proč ji zakryl co je tím myšleno?? Tady píšeš o pekle.

Buh je ohen stravující. Nebe buh to je ohen obrovský žár. Lidé si myslí že peklo je obrovský žár ohen, ale peklo neeksistuje. Obrovský ohen a žár

to je nebe a andělé a spasení lidé kteří dostanou nové těla tak těm ten ohen neublíží.Satanovi se podařilo toto obrátit a tvrdí že existuje peklo.

Buh je láska a jednou příjde okamžik kdy bude chtít obejmout všechny své děti protože je všechny miluje.Hříšni lidé ale nedostanou nová těla a zustanou v těle které máme dnes. Co se stane až buh odestře svou slávu a celé nebe zaplaví obrovský ohen a žár?? Hříšnika ten žár zničí.

Vem si to tak že buh je něco jako naše slunce a kdyby se k němu přiblížila naše planeta tak to žádny člověk v dnešním těle nepřežije.

Buh ví že v jeho spalujíci slávě žádne hříšne stvoření nepřežije.Takže to není tak že by buh chtěl někoho zničit.Ale až odestře buh svou slávu tak celý vesmír bude v jednom ohni a vše co je hříšne bude spáleno tím ohněm,Buh nechce zničit hříšníka ale když hříšníka láskou obejme tak ho zničí boží ohen. Tenhle koncept hodně vysvětluje.

Jaké je to v nebi?? Je tam demokracie nebo diktatura lásky???

Jaká je demokracie v které si každý dělá co chce vidíš kolem sebe je to pěknej bordel.

Buh dal člověku svobodu rozhodování. Někde tady bylo psáno že buh je všemohoucí a hříšníka muže změnit a spasit.

Buh bokáže hříšníka změnit na spaseného člověka ale dokáže to jedině tím že v člověku něco změní aby nehřešil.

Jinými slovy musel by buh hříšníka přeprogramovat aby nehřešil!!! Asi tak jako když se programuje počítač.

Co by se s takovým přeprogramovaným člověkem stalo??? Byl by z něho poslušný robot který už nemá svobodu rozhodování.Líbilo by se ti kdybys místo neposlušných dětí měl doma poslušné roboty.Děti by nezlobily na slovo poslouchaly.Takové děti buh nechce.Buh dal člověku svobodu rozhodování a člověk má na výběr poslouchat nebo se postavit proti bohu. Poslušní lide mají život věčný,neposlušní jen tento tady na zemi.

Když někoho miluješ tak pro něj uděláš vše. Bible říká dát boha na první místo svého život a milovat ho.Pokud boha miluješ doopravdy tak je pro člověka radost dodržovat přikázání boží a důsledek je život věčný. 




Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 29. březen 2013 @ 19:23:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já věřím v exstenci pekla, ale nevěřím n nějaké místo, kde budou bezbožní a neposlušní evangeliu trýzněni na věky.

2 Petrův 3:7  Totéž slovo udržuje a uchovává nynější nebe a zemi pro oheň, který je čeká v den soudu a záhuby bezbožných lidí.
8  Jednu věc si uvědomte, milovaní: u Pána je jeden den jako tisíc let a tisíc let jako jeden den.
9  Pán neotálí splnit svůj slib, jak si někteří myslí, ale prokazuje vám svou trpělivost. Nechce totiž, aby někdo zahynul, ale aby všichni došli k pokání.
10  Pánův den ovšem přijde jako zloděj. Toho dne se nebesa s rachotem zřítí, živly se rozpustí žárem a země se všemi svými skutky bude odhalena.
11  Má-li být všechno takto zničeno, jak svatě a zbožně tedy musíte žít vy,
12  kteří dychtivě vyhlížíte příchod Božího dne! Nebesa se tehdy rozplynou ohněm a živly se roztaví žárem,
13  my ale vyhlížíme nové nebe a novou zemi - domov spravedlnosti.

Slova Petrova ukazují, že vše bude zničeno ohněm a pak přijde nová země a nové nebe. Domnívám se, že tak jako bude odstupňována odměna (díl 30. 60. a stý) tak bude odstupňován i trest. Ti co znali vůli Pána a nečili budou trestání více než ti co činilo zlo z neznalosti. Pokud trestem bude oheň je logické, že trápení bude odstupňováno délkou pálení. Suchá větev hoří rychle, kdežto čerstvě utržená déle.
rastan



Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Sobota, 30. březen 2013 @ 08:26:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rasty, a co slova Ježíšova??  :-)


]


Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 30. březen 2013 @ 15:07:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh tu prostě prohrál a Ježíš selhal.

To jsou hodně silná slova. Ona je vůbec zajímavá otázka, proč Bůh stvořil tak snadno ovlivnitelného člověka. Nebyl v to nějaký záměr? Nebyla to past na satana, aby se projevil. Víme, že satan a padlí andělé byli svrženi za zem. Proč je Bůh hned nezničil ? Učiní Bůh člověka a záhy dopustí, aby člověk se nakazil chováním satana. A pak následují dějiny zla ve všech podobách. Lidské dějiny jsou něco strašného. Dokonce i dějiny církví jsou strašné. Plné násilí, podvodů a krutosti. Ono to opravdu zdánlivě vypadá, jak kdyby vyhrával satan. Už Apoštol Pavel byl zoufalý z toho, co zpozoroval sám na sobě. Chtěl dobro  a vždycky hřích v něm ho nutkal konat opak dobra. Co má dělat? Pavel pochopil, že hříchu může vzdorovat jen díky Pánu Ježíši, jehož sílu čerpá, s nímž se ztotožní a nechá  ve svém těle působit Ducha Božího. Satan pokoušel i Pána Ježíše a On vzdoroval. Podobně pokouší  každého z nás. Dokud žijeme může na nás satan a také útočí. A do poslední minuty našeho života máme šanci vítězit, ale můžeme i selhat, pokud zapomeneme na Pán Ježíše a Ducha Božího odmítneme. Jsme-li s Ježíšem, satan nemá šanci, i když se snaží. Největší úspěch má však tam, kde Pán Ježíš ještě není. Po smrti je konec. Já vím, že se nám nezamlouvá, když ke konci života někdo, kdo páchal celý život zlo, uvěří. Ale v Božím Slově je přece na to nádherné podobenství.

O dělnících na vinici. Všichni dostali stejnou odměnu bez ohledu na délku pracovního doby a nelíbilo se jim to. Tak uvažujeme i my. Ale odměna je Boží, čili Pánova věc. My mu nemáme do toho mluvit.


A co se týká věčného ohně či pekla, to je zase Pánova věc a to i to, co se týká jeho časové délky. Ostatně pojem věčné může být dost relativní údaj.


Spása pro všechny je pro někoho hezká představa, pro jiného nepřijatelná. Člověk, který odmítl Boha, měl k tomu nějaké osobní důvody a možná důvodem k tomu mohl být i „věřící“, který se choval hůře než on. Do svědomí člověka vidí Bůh a On rozhoduje spravedlivě. Já měl radost, když můj přítel komunista před smrtí uvěřil. Bůh dokáže v poslední chvíli zapůsobit i tam, kde jsme to nečekali. Možná i v posledních vteřinách.


Bůh rozhodně neprohrál a Pán Ježíš neselhal. Jak je krásné podobenství o žních. Vedle obílí roste i koukol. O žních odklidí pán Bůh obílí a koukol spálí.








Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 30. březen 2013 @ 21:23:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, že to jsou silná slova, ale stojím si za nimi. Jinak ano - slova, která jsou v Písmu někdy překládána jako věčnost a věčný (olam, aión, aiónios) jsou relativní pojmy. Pokud bychom je totiž překládali konzistentně jako věčnost a věčný, budeme mít v obou částech Bible totální nesmysly. A bohužel tam i tak jsou - copak byl Jonáš v rybě věčně? Ne - byl tam tři dny, a přesto se i v našich nejlepších překladech píše, že země za ním zavřela své závory navěky (Jon 2,4nn). Sodoma a Gomora nesou trest věčného ohně, který už dávno nehoří a navíc budou obě města obnovena (Ju 7, Ez 53-55). Smlouva s Mojžíšem je věčná, tj. dokud není nahrazena (He 8,7-13); Áronské kněžství je navěky (Ex 40,15; Nu 25,13), tj. dokud není nahrazeno (he 7,14-22); Hospodinovo jméno navěky přebývá v Šalamounově chrámu (2Pa 7,16), tj. dokud není zničen V chrámu se mají navěky přinášet oběti (2Pa 2,3), tj. dokud není tento obětní systém nahrazen (He 7,11 nn pro křesťany, či dokud není chrám zničen - por židy) a obřízka je také věčné znamení, dokud není nahrazena. A tak bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho.




]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 30. březen 2013 @ 21:34:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, že to jsou silná slova, ale stojím si za nimi. To je zvláštní, Slávku. Na jiném místě píšeš, že ti vadí, když křesťané o Bohu neříkají pravdu, a ty sám ji tady neříkáš. Bůh přece neprohrál a Pán Ježíš neselhal! Ti, kdo selhávají, jsou lidé, ale Bůh selhat nemůže!


]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 31. březen 2013 @ 23:28:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak typické. Uvedu argumenty s odkazy na Písmo a ty jsi zase u svých prázdných proklamací. Jinak já tvrdím, že vy svou nevěrou říkáte, že Bůh prohrál a Ježíš selhal, i když to balíte do líbivých řečiček o svobodné lidské vůli, která má moc udělat Bohu čáru přes rozpočet.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. březen 2013 @ 23:34:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, vidím, že padáš stále hlouběji! Škoda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:09:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty mi ovšem v tom domnělém pádu vydatně pomáháš svou neznalostí Písma, neschopností něco vysvětlit a stálým psaním nabubřelých a prázdných frází a odsudků.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:42:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle ti odpovídám jinde a sem to dávám, aby si čtenáři mohli učinit vlastní úsudek o mé neznalosti Písma, neschopností něco vysvětlit a stálém psaní nabubřelých a prázdných frází a odsudků:


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:32:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) No, za prvé - nauka/učení o pekle/podsvětí není součástí evangelia = radostné zvěsti. Za druhé - sám Pán Ježíš se v evangeliích o podsvětí zmínil jen 4x respektive 3x, protože 2x je to vůči městu Kafarnaum, pak v souvislosti s vybudováním své Církve a konečně v příběhu o Lazarovi a boháčovi.

Apoštol Pavel se o podsvětí zmiňuje jednou v 1K 15:55 ‚Kde je, smrti, tvé vítězství? Kde je, smrti, tvůj osten? var.: tvůj osten? Kde je, podsvětí (var.: smrti), tvé vítězství? V 2Te 1:6b-9 se pak zmiňuje o věčném spravedlivém trestu v plameni ohně: ... až se zjeví z nebe Pán Ježíš se svými mocnými anděly a v plameni ohně bude trestat ty, kteří neuznávají Boha, a ty, kteří nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše. Ti ponesou trest, věčnou zkázu v odloučení od Pánovy tváře a od slávy Jeho síly, ...

Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 14:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co jako?


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 31. březen 2013 @ 09:05:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou je, čím začít. Za koho považují dnes lidé Pána Ježíše ? Lidé nemají často vůbec představu o tom, kdo Pán Ježíš je ? A už vůbec je nenapadne, že to je jejich Zachránce. Je to smutné, ale dnes slyšíme v TV jak mnozí lidé, kteří překonali vážnou nemoc anebo dosáhli v něčem úspěchu, neřeknou ani Díku Bože. Ježíš je pro ně něco cizího anebo se stydí. V naší zemi prostě Ježíš a Bůh jsou pojmy, které lidé spojují s něčím jiným, za čím je přetvářka, podvod apod.  Restituce to ještě více podpořily.

Peklo pak spojují s čertem a je konec jakéhokoliv působení ve smyslu přiblížit lidi k Bohu.


Jedině představit Ježíše jako Záchrance každého z nás osobně. V tom vidím hlavní smysl.

Strašení peklem je cesta do pekla.



]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 31. březen 2013 @ 23:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem před nějakým časem viděl anketu, kterou provedli v Londýně. Lidí se ptali, co znamená slovo "Kristus" a bylo neuvěřitelné, jak málo lidí to vědělo. Jakkoli to zní neuvěřitelně, někteří se domnívali, že Ježíšovi se říká Kristus (Christ), protože byl synem pana Krista (Mr. Christ) a paní Kristové (Mrs. Christ).

O soudu, který mnohé čeká, je podle mě nutné mluvit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 01. duben 2013 @ 08:17:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Strašení peklem je satanská metoda. Vyvolat u lidí strach a zoufalství. A tonoucí se stébla chytá a obrátí se ke všemu možnému. Peklo už lidé už znají i z vlastní zkušenosti. Kolik utrpení a zla prožívají. To jim budeme vyhrožovat, že bude hůř?  Že to nejhorší je teprve čeká.?  To dělal středověk. Satanská metoda, jak zničit víru v Boha.
Ano, o soudu ano, ale ne o pekle a věčném trápení. Především je třeba lidem ukázat, že Krista potřebují k životu a že se tím jejich život pozitivně změní.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:08:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějaké věčné trápení je jen pohanský mýtus, který odporuje Písmu - to je přesně to, co se tu pokouším ukázat.


]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 31. březen 2013 @ 09:06:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou je, čím začít. Za koho považují dnes lidé Pána Ježíše ? Lidé nemají často vůbec představu o tom, kdo Pán Ježíš je ? A už vůbec je nenapadne, že to je jejich Zachránce. Je to smutné, ale dnes slyšíme v TV jak mnozí lidé, kteří překonali vážnou nemoc anebo dosáhli v něčem úspěchu, neřeknou ani Díku Bože. Ježíš je pro ně něco cizího anebo se stydí. V naší zemi prostě Ježíš a Bůh jsou pojmy, které lidé spojují s něčím jiným, za čím je přetvářka, podvod apod.  Restituce to ještě více podpořily.

Peklo pak spojují s čertem a je konec jakéhokoliv působení ve smyslu přiblížit lidi k Bohu.


Jedině představit Ježíše jako Záchrance každého z nás osobně. V tom vidím hlavní smysl.

Strašení peklem je cesta do pekla.



]


Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 31. březen 2013 @ 09:06:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou je, čím začít. Za koho považují dnes lidé Pána Ježíše ? Lidé nemají často vůbec představu o tom, kdo Pán Ježíš je ? A už vůbec je nenapadne, že to je jejich Zachránce. Je to smutné, ale dnes slyšíme v TV jak mnozí lidé, kteří překonali vážnou nemoc anebo dosáhli v něčem úspěchu, neřeknou ani Díku Bože. Ježíš je pro ně něco cizího anebo se stydí. V naší zemi prostě Ježíš a Bůh jsou pojmy, které lidé spojují s něčím jiným, za čím je přetvářka, podvod apod.  Restituce to ještě více podpořily.

Peklo pak spojují s čertem a je konec jakéhokoliv působení ve smyslu přiblížit lidi k Bohu.


Jedině představit Ježíše jako Záchrance každého z nás osobně. V tom vidím hlavní smysl.

Strašení peklem je cesta do pekla.



]


Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. duben 2013 @ 19:38:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není - li možnost věčné zatracení, k čemu by vůbec lidé potřebovali Spasitele?



Od čeho by pak vůbec potřebovali zachránit?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 01. duben 2013 @ 22:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věčné zatracení (odloučení od Boha) by byl osud všech lidí, pokud by nepřišel Ježíš na zem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apoštol Pavel o pekle - univ. spása VII. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 05. duben 2013 @ 10:35:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns napsal: pak ale jaksi neplatí slovo Boží zapsané třeba ve Zj 21,4
ssns, ty vytrhuješ větu z kontextu celé kapitoly. V 21 kap. Zjevení se sice píše, že smrti již nebude, ale když si dočteš celou tu kapitolu, zjistíš, že smrti již nebude pouze v novém Jeruzalémě, v nové zemi a nebi. A hned následuje pasáž o tom, že Ti, co nezvítězí - bázliví, nevěrní, ohavní, vrazi, smilníci, čarodějové, modláři i všichni lháři - skončí v ohnivém jezeře, což je druhá smrt.
Co je podle Tebe druhá smrt?
Také se domnívám, že peklo, tak jak si ho většina lidí představuje, neexistuje a není ani místem nekončících muk. Co ale existuje, protože písma o tom hovoří, je podsvětí - šeol, hádes, kam odchází duchové mrtvých a i těm přišel po své tělesné smrti Ježíš kázat evangelium - 1.Petr.3,19. A i toto podsvětí bude spolu s duchy lidí, kteří nepřijali evangelium, hozeno do ohnivého jezera.
Já osobně to vidím tak, že první smrt je smrt těla a duše. Potom bude soud a potom pro odsouzené duchy druhá smrt v ohnivém jezeře. Podle mě je to to, co Pavel nazývá záhuba. O té snad nepochybuješ.
Idea universální spásy je nelogická - nač kázat evangelium, nač kvůli němu trpět a umírat, nač vést zbožný a čistý život, když stejně všichni budou zachráněni. Jaká by pak byla odměna pro věrné o které se na mnoha místech písma píše?
Tvé články o univerzální spáse, některé zažité představy negují, ale nenabízejí alternativu založenou na důkazech z písma a tudíž nebudují správnou víru. Jenom boří. A to je málo.


]


Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy