Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504191
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky
Vloženo Pátek, 05. duben 2013 @ 11:31:58 CEST Vložil: Bolek

Církevní restituce poslal Benjamin

Článek formálního baptisty Ing. Jana Kvasničky mně mírně řečeno nadzvedl.

Třeba proto, že někdo, kdo se prohlašuje za baptistu, zároveň špiní a obviňuje denominaci, jejímž je sice jen formálním, ale přece členem.

Vylévá si svůj "spravedlivý" hněv nad její věrností svým zásadám. Už T.G. Masaryk řekl, že stát může existovat jen tehdy, když je věrný zásadám z kterých vznikl.

Baptistické zásady nejsou jen nějakým výtvorem určité skupiny lidí, ale jsou vyhlášením toho, jak baptisté chápou Písmo. A tudíž z něho také vycházejí.

Na výlevu zloby Ing. Jana Kvasničky proti baptistům uveřejněném v Kostnických jiskrách (mimochodem si myslím, že takové články nepatří do solidního ekumenického časopisu, jakým Kostnické jiskry bezpochyby jsou) mne mimo jiné nadzvedlo to, jak dotyčný obviňuje baptisty z farizejství.

Viz slova "Než by baptisté pokřtili pokropením starého uvěřivšího člověka, které nemůže vlézt do bazénu, raději ho nepokřtí."

Opak je ale pravdou - takovou situaci jsem ve své 35-ti leté službě baptistického kazatele musel s bratřími řešit nejednou. Staré, nebo vážně nemocné lidi jsme nikdy nenutili "vlézt do bazénu", ale uskutečnili jsme křest (se vším, co k tomu patřilo - jako je vyznání víry, vzkládání rukou, Večeře Páně atd.) tak, že křest byl uskutečněn pokropením, nebo politím vodou - třeba na nemocniční posteli umírajícího bratra či sestry.

Důvody toho, že baptisté nechtějí brát "cizí peníze" jsou také biblické. Jsou vyjádřením toho, jak chápou baptisté "odluku církve od státu" (Zasazujeme se o oddělení církve od státu, jež má svůj základ ve výlučnosti Kristovy vlády v církvi) s ohledem na první a hlavní zásadu - Nejvyšší autoritou naší víry a praxe je Ježíš Kristus, přítomný ve své církvi skrze Ducha svatého.

Ježíš je jediný Pán církve a na Něm jedině chceme být závislí.

Jan Vychopeň


Podobná témata

Církevní restituce

"Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 44 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 05. duben 2013 @ 12:09:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hned se mi nezdálo že by baptisti odmítli pokřtít z formálních důvodů starého a nemocného člověka. Na druhou stranu bych se ale nenechával nadzvedávat ze židle. Ideální by bylo kdybychom všichni pěkně a společně šlápli na ocas odvěkému proticírkevnímu nepříteli, což uděláme nejlépe tím když budeme společně milovat a chválit Boha a pomáhat jeden druhému. Jakékoliv spory nebo jen náznaky mu dělají radost a představují pro něho příležitost. Přeje si aby nás okradli ale klidně může zároveň předstírat že podporuje ty kteří se restitucí zřekli. Jen když se budeme navzájem prát a žrát co nejvíc. Nic ho to nestojí.

Jestli se nějaký baptista nebo kdokoliv jiný cítí v životě něčím dotčený nechť ať si přečte co o nás říkají pánové Rudinec a Rivera, jako v tom příspěvku hned vedle. Lépe je panu Riverovi odsloužit na hrobě mši a modlit se za něho, než mluvit špatně o mrtvém.




Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 05. duben 2013 @ 13:15:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když čtu ty řeči o tom jak někdo chce být závislí na Kristu, jde mi ruka po zavazáku. Závislost si mějte na alkoholu, cigaretách a všem jiném zlém či dobrém co vás na duchu ovládá. Kristus nás neovládá. Vztah k Němu je založený na vzájemné důvěře, pravdě, naději, čisté lásce a na svobodě vlastního ducha. Závislost by tohle všechno pošpinila, znásilnila. Svoboda ducha a závislost jsou v ostrém protikladu. Byť by to byla závislost v dobrém slova smyslu. Vztah ke Kristu není a nikdy nebyl o žádné závislosti, ani není podmíněný členstvím v jakékoliv náboženské denominaci. Kdo je Kristův, je Kristův proto, protože v pravdě a svobodě chce a Kristus jej pro toto jeho svaté rozhodnutí neodmítá. Kdo si místo svobodného rozhodnutí následovat Krista vytvoří závislost na Kristu, stane se po čase náboženským fanatikem a modloslužebníkem. Negativních důsledků těchto duchovních závislostí je plná historie. Kořenem, základem, semínkem každé modloslužby je duchovní závislost. Proto Bůh vytváření model a následnou modloslužbu výslovně zakázal. Pro velké nebezpečí znásilnění svobody lidského ducha. Náš vztah k Bohu musí být vždy svobodný.
Svatost je o svobodě, ne o závislosti.



Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: baptista v Pátek, 05. duben 2013 @ 15:51:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, myslím, že jsi tady trochu smíchal jablka s hruškama a přidal ještě pár peckovin.

Měli bychom rozlišovat mezi duchovní, duševní a materiální závislostí.

Reakce bratra kazatele Vychopně se týká materiální závislosti (na státu, na světu, na koukolu - nebo na Ježíši, tzn. na Bohu). Materiálně závislí na Bohu jsme všichni, věřící i nevěřící (vždyť On dává déšť na spravedlivé i na nespravedlivé), takže nějaká svobodná nezávislost nám v tomto směru není nic platná. Byli bychom jen arogantní a prázdně sebevědomí, jako ten hospodář z podobenství, který měl nečekaně velkou úrodu a bláhově se domníval, že má vše po kontrolou. 

Duchovní závislost se odvozuje z materiální závislosti. Jde o to, jak říká jedno přísloví, koho chleba jíme, toho píseň zpíváme. Pokud se člověk bláhově cítí být na Bohu materiálně nezávislý, pak duchovně slouží zdroji, o němž se domnívá, že jej materiálně zajišťuje - tělu, světu, člověku, sobě - tedy tomu, jehož chléb se domnívá, že jí. Duchovní závislost na Bohu je tedy pro křesťana žádoucí, protože tím vyznává a uznává Boží neomezenou vládu na světem, nad svou prací i nad svým životem. Kdo by chtěl tvrdit, že má s Bohem rovnocenný nezávislý partnerský vztah, ten se bláhově domnívá, že se může Bohu v Jeho všemocnosti rovnat (nevylučuji, že někteří blouznivci k těmto závěrům docházejí).

Duševní závislost můžeme chápat jako zotročení vlastní vůle. Je to jediná věc, kterou si Bůh v Pánu Ježíši nepřeje. On stvořil člověka se svobodnou vůlí a nechce jej zotročovat, aby jednal jako naprogramovaný robot bez vlastní vůle. V této oblasti má člověk Boží svobodu (svobodu od svého Stvořitele) se rozhodnout, zda bude Božím dítětem nebo zda bude sloužit Zlému. A možná zde bych se s tebou mohl shodnout na tvé předposlední větě: Náš vztah k Bohu je vždy svobodný - tedy svobodně se rozhoduji, zda jej budu respektovat jako svého Pána či nikoliv. A to je tak asi všecko, co pro svoji nezávislost můžeme udělat. 


]


Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 05. duben 2013 @ 16:48:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To tvoje materiální a nemateriální dělení je pěkný nesmysl. Obzvlášť velká hloupost je tvé tvrzení, že duchovní závislost se odvozuje od materiální závislosti. Takové materiální duchovní dedukce přenech Marxům a Engelsům. Duchovní závislost se odvozuje od pravdy Ducha. To je jediné možné a správné měřítko, od kterého můžeš v pravdě odvozovat.
Ujasni si pojmy. Naše lidská bytost Boha potřebuje, to ano. Tato potřeba však není závislostí. Je svobodná. Být ve svém vztahu k Bohu svobodný, neznamená být Bohu rovný. Na to pozor!


]


Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničk (Skóre: 1)
Vložil: baptista v Pátek, 05. duben 2013 @ 17:24:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Platila-li by tvoje teze, že nejsi materiálně závislý na Bohu, pak patrně nepřijímáš žádnou stravu (sytíš své tělo Duchem?), nepotřebuješ teplo, vzduch ani elektřinu... Neinspiroval ses někde u starých gnostiků?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvas (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 05. duben 2013 @ 20:27:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není žádná moje teze, tak mi ji nepodsouvej. Materiálně nejsi závislý na Bohu, jak zde mylně tvrdíš. Materiálně je závislé pouze tělo ať už lidské nebo zvířecí a to ne na Bohu ale na Bohem stvořeném materiálním světě. Oproti tomu lidský duch je oživovaný Božím slovem. 
Matouš 4:4  On však odpověděl: "Je psáno: `Ne jenom chlebem bude člověk živ, ale každým slovem, které vychází z Božích úst.´"

Boží slovo lze ve svobodě vlastního ducha odmítnout a vybrat si tak věčnou smrt.



]


Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 05. duben 2013 @ 22:09:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Náš vztah k Bohu musí být vždy svobodný.....

     Jaka to svoboda, když se tu straší Ohnivým jezerem a slibuji hory doly. Směšné. 


]


Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 06. duben 2013 @ 00:44:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..i pro ty tvoje hloupé řeči se musíš svobodně rozhodnout. Takovou má svoboda sílu. Co tak ji raději svobodu použít ve službách pravdy, než ve službách kreténismu?


]


Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničk (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 06. duben 2013 @ 08:15:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
      Mluvíš z cesty. Asi tě nic chytřejšího nenapadlo, pochopitelně. Ptám se znovu: "Jaky to svobodný vztah s Bohem, když je vymáhán cukrem a bičem?"

.....Co tak ji raději svobodu použít ve službách pravdy....

     A ty mi řekneš co je pravda, že? :-) A jistě svá tvrzení řádně podložíš. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvas (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 06. duben 2013 @ 21:16:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic jsi z mojí odpovědi nepochopil, měj si tedy ten svůj cukr a bič. Troubo, proč dáváš otázky někomu o kom tvrdíš, že mluví z cesty? No není to pravda? Je a ty to víš, jenže pravdu nemiluješ a chceš všechno jen sladké.
Tyhle svoje nepravosti na mne nezkoušej Matemne!

2 Tesalonickým 2:10  a všemožnou nepravostí bude svádět ty, kdo jdou k záhubě, neboť nepřijali a nemilovali pravdu, která by je zachránila.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 06. duben 2013 @ 22:00:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....proč dáváš otázky někomu o kom tvrdíš, že mluví z cesty.....

     Já jsem přece nenapsal, že vždy mluvíš z cesty. :-) Třeba se ti povede říct něco k věci, pak to nebude z cesty. Na druhý pokus se ti to však opět nepovedlo. Nebudu tedy už svou otázku opakovat, neboť vidím, že je nad tvé síly. Snad jen, aby jsi to měl jednodušší na pochopení, tak tento obraz: Myslivec s plnou hubou o vztahu k Bohu jenž má být svobodný držící v jedné ruce cukr jenž nápis nese: "Kdo uvěří, má život věčný" a v druhé bič na němž nápis: "Kdo neuvěří, bude odsouzen a Boží hněv na něm zůstává." Směšně zní slova z úst Myslivce. :-) :-) :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. J (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 07. duben 2013 @ 01:03:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marek 16:16  Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.

Tohle nejsou moje slova a nezní vůbec směšně, zní velmi závažně a ty z nich máš strach. O to jde, o tvůj strach. Bojíš se Božích trestů. Všechno je jen na tvé svobodné volbě kterou cestu si vybereš.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty in (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 07. duben 2013 @ 08:43:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Tohle nejsou moje slova a nezní vůbec směšně.....

     Ale já jsem přece nepsal, že tyto slova zní směšně. :-) Směšně zní tvoje slova o svobodném vztahu k Bohu. :-)

.....Bojíš se Božích trestů.....

     Můžeš se tím utěšovat. :-) :-)


]


Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 07. duben 2013 @ 14:02:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne

Psal jsi na gs, že od tehdy do tehdy jsi byl křesťan. 

Takže vypadá to, na základě toho co předkládáš, že jsi se pro cestu víry rozhodl "nesvobodně".
 Asi jsi to udělal ze strachu před ohnivým jezerem? 
Anebo to bývá častěji, rozhodl  si se  kvôli cukríkom" ??

Tato tvá představa o křesťanství hodně vysvětluje, proč to u tebe nedopadlo a od někdy už nejsi křesťan!, a vystupuješ silně antagonisticky proti křesťanství (a nejen to)

Takže peklo či cukrík jako motiv víry, to je tvá představa, to si tak měl ty. Fakt směšné, je to pravda, tvá víra ti vydržela chviličku jen než ... ..... (nevím co se přihodilo).

  :))  Myslím, že tvá odpověď bude určitě zajímavá, už jen proto, že jsi se zase brzy na to (ne?)svobodně rozhodl pro nevíru.

rive


]


Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničk (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 07. duben 2013 @ 14:46:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......Anebo to bývá častěji, rozhodl  si se  kvôli cukríkom" ??.....

      Dalo by se říct, že ano, že to byl cukr. Křesťany nabízená představa Boha, jenž dotyčné v Něj uvěřivší přijímá za své děti, stará se o ně, pomáhá jím řešit problémy všedních dni, dává jím pokoj jenž svět nedává a nakonec i život věčný s ním, kdy veškeré trable tohoto věků se zdají být malicherné. Kdo by takového Boha nechtěl? Jen uvěřit. :-)
      Jen se podívej na ty slavné apoštoly, když se jích Ježíš zeptal: I vy mne opustíte? "Kam bychom šli, vždyť máš slova života věčného". Cukřík je držel. A moc: Usednete se mnou na trůny a budete soudit Izrael. A strach možná také. Vždyť stačí jen otevřít nějakou stránku NZ a skoro na každé najdeš cukr. Je to do očí bijící, samé líbivé sliby a to je dosti podezřele, neboť neověřitelné sliby nastupuji tam, kde nejsou argumenty. 
      Čím si tebe Bůh získal, čím tě drží?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvas (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 08. duben 2013 @ 00:22:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


 nechce se mi věřit, že jsi se chytl a že jsi přiznal svou touhu po cukrlátku, touha asi nezmizela??, takže uspokojení hledáš o dům dál, 

také se mi nechce věřit, že se teď když už nevěříš, že je Bůh,  tak že se ptáš, čím si mě Bůh získal, čím mě drží?

kdo nevěří Bohu, ten karle nepochopí nic ...  navíc pro tebe výborná příležitost pro posměšky, aspoň doposud tomu tak bylo

rive
 











 















]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 08. duben 2013 @ 07:59:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......také se mi nechce věřit, že se teď když už nevěříš, že je Bůh,  tak že se ptáš, čím si mě Bůh získal, čím mě drží?.....

      Kdyby jsi se nad sebou zamyslela, možná by jsi také to své cukrátko našla. Sama sobě polož otázku, čím si tě Bůh přitáhl. A pokud ti vrtá v hlavě, jak se tak může ateista ptát, tak věz - Bůh jako pojem, jako představa, idea. 

......navíc pro tebe výborná příležitost pro posměšky....

      Na posměšky je tady někdo jiný. Ty jsi udiv samá nad tím, že jsem přiznal svou touhu po cukrátku a tak asi podle sebe soudím tebe, máš strach, když se odkryje i tvá skutečnost, kde cukrátko, nebo bič kraluje, že se ti i já vysměji. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. J (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 08. duben 2013 @ 09:25:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby jsi se nad sebou zamyslela, možná by jsi také to své cukrátko našla. Sama sobě polož otázku, čím si tě Bůh přitáhl...... Nebo jsi snad jiná než ti tví apoštolové


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty in (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 08. duben 2013 @ 13:44:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne, představ si, že bys byl otrok a měl by jsi možnost si vybrat pána. Vybral by jsi si krutého a lakomého, nebo hodného a štědrého?
Ve skutečné víře v Boha nejde o výběr mezi tím, jestli chci od Boha trest nebo pohlazení, ale o výběr toho s kým budu žít a komu se podobat - jestli s Bohem a podobat se jemu a nebo se satanem a vypadat a dopadnout jako on. Tím, že jsi se upřímě přiznal, že jsi šel za cukrem, jsi také odhalil, že Ti nešlo o to být podben Bohu, ale o odměnu.
Pravá víra nemá počátek v našem rozhodnutí se uvěřit tomu, co je pro mě výhodné, ale v tom, že Bůh ukáže skrze Ducha člověku jaký je hříšník a jaký by mohl být kdyby žil s ním a nechal se vést k proměně. To "cukrátko" nejsou výhody, ale prožívání vzájemné lásky.
Tak, jak Ty si víru představuješ, to opravdu nemůže dlouho fungovat, protože to není Boží dílo, ale lidské. Ubohá lidská víra v cukrátko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptist (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 08. duben 2013 @ 15:10:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Nematemne, představ si, že bys byl otrok a měl by jsi možnost si vybrat pána. Vybral by jsi si krutého a lakomého, nebo hodného a štědrého?.....

     Vybral bych si toho hodného a štědrého. Jenomže u vás něco chybí - ověřitelnost. Mate plno pěkných zaslíbení, ale neověřitelných, takříkajíc až za obzorem, něco jako: Pojď s námi a dostaneš cukrátko. Věř v Pána Ježíše a budeš mít život věčný. A to je podezřele. 

.....Tím, že jsi se upřímě přiznal, že jsi šel za cukrem, jsi také odhalil, že Ti nešlo o to být podben Bohu, ale o odměnu......

     Kdyby jste byli upřímní, také by jste poznali ten cukr ve svých životech. Čím tebe Bůh přitáhl?
     Jinak u mne nešlo o odměnu. Ber to tak, že jako každý člověk mám touhy a já jsem poznal, že pouze Bůh je schopen je naplnit. 

.....Ubohá lidská víra v cukrátko.....

     Jste to vy kdo jej nabízíte. Písmo ti asi citovat nemusím, že?

.....ale v tom, že Bůh ukáže skrze Ducha člověku jaký je hříšník a jaký by mohl být kdyby žil s ním a nechal se vést k proměně.....

     Souhlasím s tím, že víra v Krista člověka promění. Nemusí jít ani tak o proměnu ze strachu, spíš bych to viděl tak, že člověk jenž je milován miluje, člověk jenž pokoj přijímá, pokoj vyzařuje.... 
     Mi nikdo nemusí ukazovat jaký že jsem to člověk. Znám se, každý sebe může poznávat, jen být k sobě upřímný a nedělat si o sobě iluze. Ale že bych se kvůli toho nějak trápil, no jsem prostě už takový, na mnoha věcech na sobě pracuji, ne však proto, abych se někomu zalíbil, ale proto, že se mi mnoho věci nelíbí ze samé jejích podstaty. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního bap (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 08. duben 2013 @ 15:56:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když stále mluvíš o cukrátku, asi si nepochopil o čem je evangelium. Přijmout bonbon nevyžaduje žádnou změnu. Prostě vezmeš a jdeš. Přijetí Ježíše jako mého Pána a vzor, znamená zemřít sám sobě a sdílet svůj život s Bohem, přijímat jeho život za svůj. To není sladký dáreček, ale totální změna způsobu bytí. To, že to přináší člověku i příjemné věci je jen důsledek, ale rozhodně ne počátek. Máš, bohužel, velmi zkreslené představy o tom, co je to věřit Bohu. To si člověk nevybírá sám z vlastního rozhodnutí, ale s pokorou a vděčností přijímá to, co je mu nabízeno.
Víra od Boha je ověřitelná tím, že člověk prožívá pokoj, lásku, poznání a vyslyšené modlitby. Sem tam nějaký zázrak. Schválně si zkus z vlastního rozhodnutí tyto věci vsugerovat vlastní lidskou vírou.
Jinak tělesnými smysly a pouhým lidským a tudíž omezeným rozumem si Boha ověřit samozřejmě nemůžeš. jestli od Boha něco takového očekáváš, pak jsi dosud nepochopil, že Bůh ustanovil, že spravedlivý bude živ z víry a ne z poznání svých smyslů a rozumu.
Jinak, jak si chceš ověřit, že tvé myšlenky zjevujou pravdu? Jaká je vlastně Tvá podoba pravdy? Ty tady stále jen neguješ víru křesťanů, ale ještě jsi nám nesdělil, jakou správnou víru bychom měli mít. Jaké je Tvé učení, jaké je Tvé evangelium?
Když chceš, abychom přestali věřit v Ježíše a jistě to děláš z dobré vůle nám pomoci od bludů, zjev nám tedy myšlenky, které by nás z těch bludů vyvedly a zjevili nám pravdu, na kterou ty spoléháš a máš ji nějak ověřenou, když po nás chceš ověření naší víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 08. duben 2013 @ 16:24:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Víra od Boha je ověřitelná tím, že člověk prožívá pokoj, lásku, poznání a vyslyšené modlitby. Sem tam nějaký zázrak. Schválně si zkus z vlastního rozhodnutí tyto věci vsugerovat vlastní lidskou vírou......

     O moci víry nepochybuji. Avšak víra bude mít moc i když objekt víry nebude reálný. Vám se zda, že pokoj který zažíváte mate od Boha. Ne, ten pokoj je výsledek vaší víry - věříte v určitá zaslíbení a to vám přináší pokoj. Podobně tak láska, věříš a představuješ si Boha jak tě miluje, opět víra v křesťanské zaslíbení. A jak jsem jíž psal - milován miluje. Vyslyšené modlitby, a také i nevyslyšené modlitby. Křesťan si zajisté ty nevyslyšené správně zdůvodní. O zázracích nic nevím, snad jen synchronicita, ale v tomto případě asi nejspíš půjde jen o shodu okolnosti, kterým dotyčný dává nějaký smysl.

.....Přijetí Ježíše jako mého Pána a vzor, znamená zemřít sám sobě a sdílet svůj život s Bohem, přijímat jeho život za svůj. To není sladký dáreček, ale totální změna způsobu bytí......

     Ale věčný život dostáváš darem, tedy ne za tu změnu, že? Nejprve víra, pak přesvědčení o tom, že jsem spasen a následně změna života. V podstatě tě mění víra, pokud skutečně věříš, pak jho je příjemné a břemeno lehké. No, pokud nevěříš, že jsi spasen, pak je to pěkná dřina na svou spásu pracovat. 

....To si člověk nevybírá sám z vlastního rozhodnutí, ale s pokorou a vděčností přijímá to, co je mu nabízeno.....

    Opět, pokud skutečně věříš v křesťanské zaslíbení, jsou veškeré strasti malichernostmi.  

....Jinak tělesnými smysly a pouhým lidským a tudíž omezeným rozumem si Boha ověřit samozřejmě nemůžeš.....

    Samozřejmě, to se ověřuje vírou a já měl to štěstí, že mi to umožněno bylo. Ano, ověřil jsem, že víra má úžasnou moc, a bude ji mít i když objekt víry nebude skutečný. Bylo by fajn, kdyby jste měli pravdu. 

....Jaké je Tvé učení, jaké je Tvé evangelium?.....

    Já nemám žádnou dobrou zprávu. Budoucnost je nejista, přítomnost v kdoví jakých rukách leží, možná v žádných. Psal jsem o cukru a biči. Když přemýšlím o tom, kdybych byl Bohem a chtěl si lidi vyzkoušet, tak bych jako cestu pro ně určil ateismus. Kdybych mohl, jako Bůh, vsadil bych do srdci lidi přesvědčení o sobě: "Nejsem." Žádný cukr, žádný bič, nechť se každý ukáže ve své "kráse". Ateismus jako nejlepší cesta k Bohu. Konání skutku pro ně samotné, ne pro odměnu, ne ze strachu, ale prostě z podstaty. 

....Když chceš, abychom přestali věřit v Ježíše....

    To není mým cílem. Já prostě mluvím proto, že někdy prostě mluvit musím. Nemohu mlčet, prostě mi to nedá. Co si s tím každý udělá jeho věc. Třeba jej i utvrdím v jeho víře. Vadit mi to nebude.

....Jaká je vlastně Tvá podoba pravdy?.....

    To není důležité. Pravda je relativní, každý z nás koukáme na svět z jiných úhlu. Já vybízím k toleranci a k netoleranci tam kde je tolerance pošlapávaná. Žit a nechat žit, nemanipulovat s člověkem. Vybízím k pochybnostem, které dle mne jsou motorem poznání.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formál (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 08. duben 2013 @ 18:34:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Žádný cukr, žádný bič, nechť se každý ukáže ve své "kráse

O cukru a biči mluvíš jen Ty, protože jsi dosud nepochopil ani evangelium, ani to, co jsem Ti napsal. Začínám mít pocit, že se tomu pochopení i bráníš.

Ateismus jako nejlepší cesta k Bohu. Konání skutku pro ně samotné, ne pro odměnu, ne ze strachu, ale prostě z podstaty.

Mám dojem, že ani plně nechápeš, co vlastně píšeš. Pokud by mě ateismus vedl k Bohu, nebyl by to už ateismus. Vím co jsi asi Tím myslel. No a právě proto, se nám Bůh dává poznat hlavně jen skrze slovo. To je ta zkouška po které voláš. Dokud si jako pravdu nevybereš Boží slovo a nezačneš se jím řídit, žádné cukrátko neokusíš. Pokud si mezi těmi tisícemi různých "pravd", které kolují po světě, vybereš tu pravdu která mluví o skutečném Bohu a skutečném jeho stvoření, pak se Ti teprve Bůh dá poznat i jinak než skrze slovo. To je ten jeho výběr. Pokud někdo věří v Boha, jen proto, aby měl výhody, ten Boha ještě nepoznal a jeho víra je marná. Neznáš vůbec Boží podstatu bytí, když si myslíš, že získává lidi pro své království metodou cukru a biče. Metoda cukru a biče byl starý zákon. A ten byl dán jen na čas, aby skrze něj lidé poznali svou neschopnost ho naplnit. Nevím jestli máš děti a co děláš. Já mám čtyři a pracuju ve škole. Díky tomu jsem poznal, že dokud je člověk nezralý nést za svůj život zodpovědnost, funguje k jeho správné výchově pouze metoda cukru a biče. Tak to prostě je ať se Ti to líbí nebo nelíbí. Je to ověřeno mnohatisíciletou praxí. Mimochodem, je to právě ateismus, co svedl lidi od tohoto způsobu výchovy. Výsledky výchovy ateistů můžeme vidět dnes a deně ve zprávách a okolo sebe. Ukaž mi oč jsou dnes lidé v Evropě lepší a šťastnější tím, že přijali ateismus. Ukaž mi jejich lepší skutky.
Ještě k tomu konání skutků pro ně samotné. Jak poznáš, jaké jsou ty správné skutky, když nebudeš mít správný vzor? Proto přece Bůh poslal svého Syna v podobě člověka, abychom na něm viděli jaké skutky se Bohu líbí. Bez Ježíše se lidské já točí jen kolem sebe.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko fo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 08. duben 2013 @ 19:34:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....O cukru a biči mluvíš jen Ty, protože jsi dosud nepochopil ani evangelium, ani to, co jsem Ti napsal. Začínám mít pocit, že se tomu pochopení i bráníš......

     Kdyby vaše poselství bič a cukr neobsahovalo, měl by jsi pravdu. Ale jste to vy, kdo nesete cukr a bič. Aby ti bylo jasné co mám tím cukrem a bičem na mysli, tak zde: Věřte v Ježíše. Kdo uvěří v Ježíše, má život věčný. Kdo neuvěří, ten bude odsouzen a Boží hněv na něm zůstává. Je to křesťanské poselství, nebo není? Odkazy na Písmo ti asi nemusím dávat, že? Jestli Písmo znáš, tak víš, že to tam je. 

.....Pokud by mě ateismus vedl k Bohu, nebyl by to už ateismus......

     To proto, že si představuješ víru v Boha jako důležitou pro Boha. Co když však pro Boha není důležité, aby jsi věřil v Jeho existenci? Co když je pro Boha důležité, aby jsi miloval své bližní, aby jsi byl schopen jít za pravdou ať to stojí co to stojí, kdy jsi ochoten opustit své pozice, když poznáš, že jsou vachrlaté a to vše jen proto, že to prostě považuješ za správné? A když tak činíš, jdeš k Bohu. A tím, že nejsi ničím manipulován, ani nějakými pochybnými zaslíbeními, nebo nějakým strašením Ohnivým jezerem, pak tvé skutky mohou mít tu správnou hodnotu, neboť byly vykonány pro ně samotné, pro nic jiného. 

.....To je ta zkouška po které voláš.....

     Já třeba mohu vidět zkoušku v tomto: Na jedné straně pevný bod v ideologii, na straně druhé nejistota v pravdě. Křesťanství nabízí pevný bod v tomto nejistém světě - Boha. Cenou za přijeti tohoto však je zákaz pochybování si o určitých dogmatech. Pokud se však o něčem nemá pochybovat, pak tady vzniká otázka, jak je to vlastně s tou láskou k pravdě. Anebo pochybovat o všem, pak ovšem ztrácím ten pevný bod, neboť i ten Bůh a všechna ta zaslíbení se stanou nejistými. Takže co si vybrat? No, já jsem si už zvolil. Pravdou je, že realita, kterou odkrývám se mi nelíbí, líbila by se mi ta vaše, ano, chtěl bych, aby byl Bůh, ale čím více poznávám, tím více nabírám jistoty, že není. Ale třeba se mýlím. :-)

.....Dokud si jako pravdu nevybereš Boží slovo.....

     Jako, že mám slepě přijmout tvrzení o tom, že Písmo je slovo Boží? Nebo, že je Bohem inspirované? Ale vždyť to jsou všechno lidské tvrzení a nenacházím důvod v táto tvrzení věřit. 

.....Pokud si mezi těmi tisícemi různých "pravd", které kolují po světě, vybereš tu pravdu která mluví o skutečném Bohu....

     Já osobně jsem přesvědčen, že na světě není žádná pravda, je jen relativní poznání skutečnosti, tedy to co se dnes jeví jako pravda, může být zítra poznáno jako pomýlené, nebo nepřesné. Poznání se vyvíjí. Ale aby tomu tak bylo, musí být i ochota to staré opustit. Když zatvrdnu v dogmatech, pravdu nikdy nepoznám, nebo se ji nepřiblížím. 

.....Neznáš vůbec Boží podstatu bytí, když si myslíš, že získává lidi pro své království metodou cukru a biče.....

     Možná ji znám, nebo poznávám, ale neodpovídá té ukázané v NZ. Tam ten cukr a bič stále ještě je. Možná ji znám a proto křesťanství odmítám, neboť se jeví jako ne o Bohu, tedy příčící se mému svědomí. On ten vývoj je znát i u křesťanů, kdo z nich by ještě dnes schvaloval nějaké věčné utrpení? Objevují se univerzalisté, i když oni tvrdí, že byli i v době vzniku NZ, viz ssns. Ano, jsou tam jisté náznaky, ale přesto se nemohu zbavit dojmů, že Boží nepřátele to v očích tehdejších pisatelů měli nepěkně odskákat.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko fo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 08. duben 2013 @ 19:39:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Jak poznáš, jaké jsou ty správné skutky, když nebudeš mít správný vzor?....

     Nepotřebuji vzor, stačí logika. Chci se mít dobře, ale co když to mé dobře je vykoupeno někomu zlé? Sobě přejí a druhému ne? Tzn. dobře ano, ale ne na úkor druhého. I když ona to asi logika není, prostě bych se nemohl mít dobře na úkor druhého. Jak chceš aby se lide chovali k tobě, chovej se ty k ním. Abych o tomhle věděl, že je to pravda, nepotřebuji k tomu žádnou autoritu, prostě to vím. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisk (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 08. duben 2013 @ 20:52:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až na to, že kdyby to neřekl Ježíš a apoštolové to nezaznamenali do evangelia, tak bys to nevěděl. Nevěděl by to nikdo a proto by ti to nikdo nemohl sdělit. Ty furt nechápeš, že veškeré informace máš skrze lidi. Ty myšlenkové konstrukce, které si v mysli vytváříš, jsou zase jen pouhou tvou kombinací informací, které jsi se dozvěděl od lidí. Ale určitá část těch informací, co kolují po světě, je inspirována Bohem, který vymyslel a stvořil vše co je. A právě rozpoznání těch pravých informací od Boha jako pravdy vede k poznání Boha a spáse. Výrok - kdo uvěří bude zachráněn a kdo neuvěří bude zatracen není manipulativní. Nikdo Tě přece nenutí, abys tomu věřil. Máš přece svobodu tmu uvěřit nebo neuvěřit. Ty sám jsi toho důkazem. Mě osobně tohle k Bohu nepřivedlo. Ani jsem do jisté doby o tom výroku nevěděl a přesto už jsem v Boha a Bohu věřil. Je to jako by jsi hledal ženu a když by jsi našel tu, která by se Ti líbila a ona by Ti řekla: když si mě vezmeš, budu s tebou žít a dám ti vše co je moje, ale když si mě nevezmeš budeš žít sám a ode mě nic mít nebudeš. bude to mít ten, který si mě vezme. A Ty bys jí na to řekl, že je to od ní manipulace, že to to je cukr a bič. Bůh je jako ta žena, nabízí Ti svůj věčný život. Je to na Tobě, jestli si ho vezmeš. Nikdo Tě nenutí. Ani strach z odsouzení a zavržení Tě nenutí, protože když nevěříš v Boha, tak nevěříš ani v zavržení a tudíš z něj nemůžeš mít strach. Ty sám jsi toho příkladem. Skrze strach Boha ještě nikdo nepoznal a ani poznat nemůže, protože Bůh je láska a láska strach vyhání. Strach ze soudu působí špatné svědomí a špatné svědomí můžeš mít jen existuje-li nějaká neměnná pravda o správném jednání. Jelikož pro ateistu je pravda relativní pojem, špatné svědomí mít nemusí a nemusí se soudu a zavržení bát. Čili znova, ateistu nemůže Bůh k ničemu nutit a používat k tomu cukr a bič, protože pro ateistu žádný Bůh neexistuje. A věřícímu v Boha a Bohu boží metody výchovy nevaděj, protože ví, že tu výchovu potřebuje a vidí v ní boží péči o něj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stano (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 09. duben 2013 @ 17:22:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
......Až na to, že kdyby to neřekl Ježíš a apoštolové to nezaznamenali do evangelia, tak bys to nevěděl.....

      Tím bych si nebyl tak jist. Toto pravidlo před Ježíšem formuloval Sokrates, Konfucius, Pittakos z Mytilény, Meandros ze Samu. Zdroj Wiki. Kdyby to nebyli křesťane, byl by to někdo jiný, kdo toto pravidlo dostal mezi lidi.

......Ty furt nechápeš, že veškeré informace máš skrze lidi.....

      No já to chápu, spíš bych, řekl, že to nechápeš ty. Já na rozdíl od křesťanu ničemu nepřisuzuji Boží aureolu, neříkám: Toto praví Bůh, toto chce Bůh, toto je Boží slovo, toto bylo Bohem inspirované....

......Čili znova, ateistu nemůže Bůh k ničemu nutit a používat k tomu cukr a bič, protože pro ateistu žádný Bůh neexistuje......

      Komu byl Ježíš hlásán? Ateistům, nebo věřícím v Boha? Přece věřícím v Boha. I dnes je mnoho lidí, kteří věří v něco mezi nebem a zemi, jsou takříkajíc na vážkách, možná si říkají: Co kdyby měli ti křesťane pravdu a já skončím v pekle? Jen si vzpomeň na Pascalovou sázku: „Měl bych větší strach, že se zmýlím a zjistím, že křesťanství má pravdu, než že se nezmýlím, když v ně věřím.“ Prostě strašení křesťanům neodpářeš. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - S (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 10. duben 2013 @ 08:02:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem řekl, nechápeš a ani asi nechceš chápat smysl evangelia. Zlí lidé vidí v písmu zlého Boha, dobří vidí láskyplného. Zlí se cítí být strašeni a manipulováni, dobří děkují Bohu za to, že jim odpustil jejich hříchy a miluje je. To je moje celoživotní zkušenost. Ty Tvoje řeči, to je jen prázdné mudrování. Není to o skutečném životě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 10. duben 2013 @ 15:27:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Jak jsem řekl, nechápeš a ani asi nechceš chápat.....

     Nápodobně. ;-)

.....Zlí lidé vidí v písmu zlého Boha, dobří vidí láskyplného.....

     Já si z Písma nevyzobávám. Já osobně vidím v Písmu vývoj představy u Bohu, na rozdíl od tebe nejsem vázán ideologii, že Písmo je správným, inspirovaným popisem Boha. Mohu tam tedy vidět jak představu zlého Boha, to je ten Bůh, jenž nechá vyvraždit národ za provinění, které spáchali jejích prapředci, Boha, jenž jen pro to, aby vyzkoušel věrnost svého služebníka, tak mu povraždí rodinu, Boha jenž za prkotinu trestá smrti, tak i představu hodného Boha, jenž místo aby kamenoval, odpouští.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. J (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 09. duben 2013 @ 07:01:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
můj údiv patří tvé celkem zdařilé sebereflexi, když jsme se bavili kdysi o tom, proč jsi křesťanství opustil, 
nechápu, že někdo dokáže "pohrdnou tak velkým Darem", psal si o něčem 

a to co jsi napsal bývá také jeden z velmi častých důvodů proč lidé pohrdnou Kristem. Takže " aha! cukrátka se přejedla??"  Takže  " aha! cukrátka došla?"

Zvolil jsi jako ateista patetická slova "cukr" a "bič". Nikde jsem nepsala, že tomu tak v životě není. Ale jsem ráda, že jsi si vlastně sám na to  ve svém životě přišel, že cukr a bič jako zdroj víry nefunguje. 

Kristus si posteskl, že jsou někteří takoví, kteří jdou za ním jen proto, že rozdává chléb (nasycení 5 tisíců). Proto jsi  dnes ateista.
Budeš si muset trochu poopravit svůj názor. Na sobě jsi poznal, že je to blbost, že cukrlátka je cesta na krátkou trať tudy asi né!!  Pár měsíců maximálně roků. Ale kde je věčnost??

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty in (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 09. duben 2013 @ 18:28:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....můj údiv patří tvé celkem zdařilé sebereflexi....

     Škoda, že ty nám nechceš sdělit čím tě Bůh přitáhl. Věřím, že i tam bychom to cukrátko, nebo bič našli. ;-)

.....nechápu, že někdo dokáže "pohrdnou tak velkým Darem", psal si o něčem....

     Když to co se jevilo jako pravda se mi začalo jevit jako iluze, měl jsem zůstat v iluzi?

....Takže " aha! cukrátka se přejedla??"  Takže  " aha! cukrátka došla?"....

    Nesmysl. Křesťanská idea je stále lákavá, však jsem napsal, že by bylo fajn, kdyby jste měli pravdu.

....Zvolil jsi jako ateista patetická slova "cukr" a "bič".....

    Výborně vystihuji to co jsem z Písma k tématu citoval. 

....Kristus si posteskl, že jsou někteří takoví, kteří jdou za ním jen proto, že rozdává chléb (nasycení 5 tisíců).....

    Jasně, on chtěl, aby lide za ním šli pro slovo věčného života, které hlásal a kvůli kterého ho jeho učedníci nechtěli opustit. Ti sedli na lep dokonalé. 

....Proto jsi  dnes ateista.....

    Jsem ateista proto, že to co se jevilo jakoby od Boha jsem poznal, že je jen následek mé víry v křesťanské zaslíbení. Jsem ateista i proto, že jen tak lehce nesedám na lep. Lide toho už mnoho namluvili, je třeba rozsuzovat, byt kritický, nepřijímat slepě líbivé řeči, ale připustit, že svět nemusí být takový, aby se nám líbil.

....Ale kde je věčnost??....

    Co jsi tím chtěla říct? Že by pokus o zdvihnutí biče? ;-)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptist (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 09. duben 2013 @ 23:40:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne:

Škoda, že ty nám nechceš sdělit čím tě Bůh přitáhl. Věřím, že i tam bychom to cukrátko, nebo bič našli. ;-)



Karle!, ale to bys musel učinit slib, že uděláš pro jednou  vyjímku,  a budeš alespoň trochu, trochu! lidský, dát slib, že nachvilku shodíš masku cynika. 

rive










]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního bap (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 10. duben 2013 @ 15:39:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Karle!, ale to bys musel učinit slib, že uděláš pro jednou  vyjímku,  a budeš alespoň trochu, trochu! lidský, dát slib, že nachvilku shodíš masku cynika. .....

    Vidím tady, že to nepůjde. Několikrát jsi mi přiřkla vlastnosti a jednání, které mi jsou cizí. Co z toho, když mé jednání bude jako vždy proste cynismu, když ty tam prostě ten cynismus budeš vidět? Pak si ještě budeš moci k seznamu "mých" vlastnosti přiřadit i to, že nedržím slovo. Můj styl diskuze znáš, jdu až na kořen a ukážu na to, co tady nehraje. Pokud se bojíš, že tvé svědectví rozeberu, tak raději mlč. Ono není zas tak důležité pro mne, jako pro tebe. Ty sama si musíš odpovědět na otázku, jestli ve tvém životě s Bohem nehraje cukr a bič nějakou roli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 10. duben 2013 @ 16:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
     Ono by to šlo i takto: Pociťuji radost z toho, že mám věčný život? Pociťují pokoj z toho, že vím, že jsem v rukou dobrého Boha? Mám radost z toho, že jednou přijde můj Pán a ukončí toto slzavé údolí? Pokud ano, pak vidíš cukr ve svém životě s Bohem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formál (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 10. duben 2013 @ 17:49:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nematemne to je pořád dokola!!! Už jsem o tom psala:

Vložil: rive v Úterý, 09. duben 2013 @ 07:01:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) )

Zvolil jsi jako ateista patetická slova "cukr" a "bič". Nikde jsem nepsala, že tomu tak v životě není. Ale jsem ráda, že jsi si vlastně sám na to  ve svém životě přišel, že cukr a bič jako zdroj víry nefunguje. 

Kristus si posteskl, že jsou někteří takoví, kteří jdou za ním jen proto, že rozdává chléb (nasycení 5 tisíců). Proto jsi  dnes ateista.
Budeš si muset trochu poopravit svůj názor. Na sobě jsi poznal, že je to blbost, že cukrlátka je cesta na krátkou trať tudy asi né!!  Pár měsíců maximálně roků. 

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko fo (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 10. duben 2013 @ 18:36:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Nikde jsem nepsala, že tomu tak v životě není. Ale jsem ráda, že jsi si vlastně sám na to  ve svém životě přišel, že cukr a bič jako zdroj víry nefunguje.....

    Ono to je vlastně něco jako začarovaný kruh. Člověk slyší křesťanská zaslíbení, představí si jaké by to bylo, kdyby to byla pravda, jak by to bylo fajn, ucítí úžasný pokoj, radost a pro dotyčného to je potvrzení pravosti sděleného. Vzniká víra.  A pak mi neříkej, že to jako zdroj víry nemůže fungovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisk (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 10. duben 2013 @ 19:20:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi to tak za dob svého křesťanství nebo přesněji za dob tvého hledání Boha  takhle jak píšeš prožíval:

Slyšel jsi křesťanské zaslíbení, představil jsi  si jaké by to bylo, kdyby to byla pravda, jak by to bylo fajn, a ucítil jsi úžasný pokoj, radost?

Jestli napíšeš, že jó, že takhle jsi to prožíval, tak to bude paradox, vzhledem k tomu, že to představování si něčeho krásného či spoléhání na pocity krásna, radosti, navozování radosti je ošemetné: kolik měsíců ti to vydrželo? 

Když si mi napsal, že bůh je pro tebe idea, pojem, představa, tak jsem pochopila, že to jsi jinde. Ale také si všímám, že občas vypadneš ze své role ateisty, a tomu moc nerozumím. (???) 

rive










 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stano (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 10. duben 2013 @ 20:39:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
....Jestli napíšeš, že jó, že takhle jsi to prožíval, tak to bude paradox, vzhledem k tomu, že to představování si něčeho krásného či spoléhání na pocity krásna, radosti, navozování radosti je ošemetné: kolik měsíců ti to vydrželo?.....

    Písmo je plné pocitových záležitosti. Boží pokoj ať vládne ve vašich srdcích. Pokoj svůj vám dávám. Boží království je láska, radost a pokoj... Zajímavé jak se vy postupně od toho všeho distancujete. Přitom nejspíš pro křesťany NZ doby bylo křesťanství v první řadě pocitovou záležitosti. I ten Duch svatý je o pocitech, stačí si jen přečíst jaké, že je to jeho ovoce v Gal. 5. kap. A křesťanství se rozšířilo právě proto, neboť lidem přinášelo pokoj, radost tam, kde jím to svět prostě nemohl dát. Stačilo jen uvěřit a věřit křesťanským slibům. A ta víra, to uvěření přineslo to o čem teď píšu. Pro dotyčné to pak bylo potvrzením: "Ano, je to pravda! Haleluja!" Spirála, víra se upevnila, to co bylo jen spekulaci, možnosti, se pro dotyčného stalo pravdou. Úměrně tomu vzrostl pokoj a radost. Ano, tak nějak podobně to bylo u mne. 

....kolik měsíců ti to vydrželo?....

    Ty nemáš žádné své potvrzení správnosti své víry? Nic ti neříkají slova: Po Duchu poznáte, že jste Božími dětmi? Poznala jsi Boží pokoj? Co je pro tebe potvrzením správnosti tvé víry? Proč si myslíš, že tvá víra je správná? 

....Když si mi napsal, že bůh je pro tebe idea, pojem, představa, tak jsem pochopila, že to jsi jinde.....

    To jsem rád. Aspoň už konečně víš, že nebojuji proti Bohu. Jako ateista bych ani nemohl, neboť nemám proti komu.

....Ale také si všímám, že občas vypadneš ze své role ateisty....

    To by jsi musela být konkretní, abych to mohl dovysvětlit. Jinak, roli ateisty nehraji, ateistou jsem, pokud se ti někdy zdá, že ne, je to jen nedorozumění. Možná zkresluje to, že používám váš slovník.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - S (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 12. duben 2013 @ 06:57:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nematemne: Ty nemáš žádné své potvrzení správnosti své víry? Nic ti neříkají slova: Po Duchu poznáte, že jste Božími dětmi? Poznala jsi Boží pokoj? Co je pro tebe potvrzením správnosti tvé víry? Proč si myslíš, že tvá víra je správná? 




Karle já už jsem ti napsala, že způsobem jakým se mnou mluvíš, mě opravňuje, abych s tebou nesdílela své osobní prožitky. Poprosila jsem tě, jestli by jsi, alespoň v tomto dokázal být trochu "lidský". A ty jsi napsal, že s tím se nic nedá dělat, že je to moje chyba. Že v tobě zbytečně vidím cynika, ale nic naplat, když to napíši, tak to svým typickým způsobem rozpitváš". :)) takže jestli mám strach!!, tak ať nepíši NIC. A já jsem napsala oprávněně, že strach mám! 


Někdy je to problém přiznat si před sebou své obavy, svůj strach, ale sebeuvědomování si sebe sama je pro nás také určitý zdroj poznání.


 Navíc není od věci,  když jsme tady nyní vystaveni tvému předsudku o cukru a biče. Předsudku že spokojenost, štěstí je snad  duchovní (Kristova) cesta. Nebo pořád musíme poslouchat něco biči a strachu, a to od někoho kdo vůbec ale vůbec nechápe podstatu utrpení.

Strach co je to? Vlastní zranitelnost skrýváme před celým světem. Bojíme se aby druzí náhodou neviděli, jak jsme nedokonalí. Bojíme se nemoci, bojíme se smrti. Vysmíváš se, že peklo neexistuje.

Více než tvé předsudky o Bohu a biči, a cukru mě zaujala tvá ztráta cítění. Žiješ otrocky pod nadvládou rozumu, odděleného od citu, empatie. Tato oddělenost je kletba! Žiješ v povýšené  samotě, v nevědomé tmě. Předsudek biče a cukru vypovídá, je o nadvládě rozumu, toho, kdo nechce už být zranitelný ani zraněný. Nechce už znova zažívat svoji bolest a tedy nemůže ani prožít nic z toho, co spolu sdílíme ve chvílích náklonnosti a lásky k bližnímu či k samému Bohu. Nezná soucit a milosrdenství, ba co víc, opovrhuje jimi.

rive






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 12. duben 2013 @ 08:29:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano rive, to si vystihla přesně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pátek, 12. duben 2013 @ 18:48:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Že v tobě zbytečně vidím cynika, ale nic naplat, když to napíši, tak to svým typickým způsobem rozpitváš".....

     Měla by sis nastudovat něco o tom, co je to cynismus. A pak být konkretní, kde mé výroky této definici odpovídají. 

.....Navíc není od věci,  když jsme tady nyní vystaveni tvému předsudku o cukru a biče.....

     To není předsudek, to je do očí bijící skutečnost. Není mou chybou, že to nevidíte, přesněji nechcete vidět. Je to pochopitelné, bráníte si svou ideologii, a ta přece nemůže být špatná, že? 

.....Předsudku že spokojenost, štěstí je snad  duchovní (Kristova) cesta.....

     Otevři očí a čti Písmo. Co myslíš, že evangelium přináší člověku? Určitě to nemá nic společného s pocity? Tak o čem to potom ti pisatele píší, když píší o pokoji, radosti.....?

.....Více než tvé předsudky o Bohu a biči, a cukru mě zaujala tvá ztráta cítění. Žiješ otrocky pod nadvládou rozumu, odděleného od citu, empatie. Tato oddělenost je kletba! Žiješ v povýšené  samotě, v nevědomé tmě. Předsudek biče a cukru vypovídá, je o nadvládě rozumu, toho, kdo nechce už být zranitelný ani zraněný. Nechce už znova zažívat svoji bolest a tedy nemůže ani prožít nic z toho, co spolu sdílíme ve chvílích náklonnosti a lásky k bližnímu či k samému Bohu. Nezná soucit a milosrdenství, ba co víc, opovrhuje jimi......

     Nevím o kom to píšeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k čl (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 13. duben 2013 @ 18:52:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Nevím o kom to píšeš."

  Zřejmě mi  tímto naznačuješ, že nejsi necitlivý.

Tak v tom případě se omlouvám za šlápnutí vedle.

rive









]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 10. duben 2013 @ 17:32:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nematemne 

bojím se ...

rive




]


Re: Komentář k článku - Stanovisko formálního baptisty ing. Jana Kvasničky (Skóre: 1)
Vložil: baptista v Sobota, 06. duben 2013 @ 17:22:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také mě překvapilo, že Kostnické jiskry zveřejnily článek tohoto druhu. Pomineme-li jeho hrubozrnné vyjadřování, pak je diplomaticky řečeno tendenční, zavádějící, teologicky diletantský a ekumenicky (vůči BJB) nekorektní. Že by se redaktoři Kostnických jisker v tomto případě řídili heslem, že účel světí prostředky?



Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy