Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 227, komentářů celkem: 429543, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465709
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí?
Vloženo Středa, 15. květen 2013 @ 17:59:43 CEST Vložil: Olda

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

V listopadu 2012 byl schválen Zákon č. 428/2012 Sb. o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi. Podle tohoto zákona vznikl Bratrské jednotě baptistů právní nárok na téměř 228 milionů Kč, které by BJB měla v následujících třiceti letech obdržet od státu. Stačilo podepsat státem předloženou smlouvu, a BJB by tyto peníze postupně v ročních splátkách obdržela.

Mimořádný sjezd delegátů sborů, svolaný k projednání postoje k tomuto zákonu, dne 19. ledna 2013 rozhodl tyto nabízené peníze od státu nepřijmout. Následný řádný Sjezd delegátů sborů dne 20. dubna rozhodl odmítnout podepsání smlouvy se státem a pověřil statutární zástupce oznámit Vládě České republiky a Ministerstvu kultury tuto skutečnost, což již bylo učiněno.

Toto rozhodnutí BJB bylo pro mnohé lidi velkým překvapením, zvláště pro ty, kteří neznají baptistické zásady. Někteří za tím hledají motivy, které nemají nic společného s důvody, pro které BJB odmítla peníze od státu z majetkového vyrovnání s církvemi, dokonce se někteří domnívají, že snad baptistům v ČR nebyly způsobeny komunistickým režimem žádné křivdy. To je velký omyl, vždyť baptisté byly vystaveni podobným restrikcím a omezením jako křesťané jiných církví a v některém ohledu ještě větším. Polovina českých baptistických kazatelů byla odsouzena ve vykonstruovaných procesech a jeden z nich ve vězení zemřel. Tyto křivdy ze strany komunistického režimu nelze finančně vyjádřit a také zmíněný zákon je finančně nehodnotí; majetkové vyrovnání se opravdu týká jen zabaveného majetku.

Je potřebné také říci, že ačkoliv o odmítnutí peněz od státu rozhodl Sjezd delegátů, k zásadnímu rozhodnutí došlo v jednotlivých sborech, a delegáti sborů hlasovali podle mandátu, kterým je pověřilo sborové shromáždění. Fakticky je to tedy rozhodnutí většiny členů baptistických sborů.

Proto bude dobré, když se k této otázce vyjádří za své sbory několik kazatelů těch sborů, které se rozhodli pro odmítnutí peněz od státu z majetkového vyrovnání s církvemi.

Milan Kern, předseda Výkonného výboru Bratrské jednoty baptistů v ČR



Sbor Bratrské jednoty baptistů v Praze 4

Pražský sbor BJB Na Topolce dlouhodobě praktikuje kooperativní odluku církve od státu, kterou nevnímáme jako izolaci od společnosti, ale spíše jako úsilí o myšlenkovou, správní a ekonomickou nezávislost sboru. To, že se ve své praxi spoléháme na moc Ježíše Krista a pomoc sester a bratří ve společenství sborů BJB a nehledáme žádné vnější opory, vnímáme jako důležitou součást našeho svědectví. Domníváme se, že přijímání dotace na plat kazatele toto svědectví umenšuje a zatemňuje.

Navrácení majetku, který byl církvím zabaven v době komunistického režimu, případně zmírnění škod, které církve v tomto období utrpěly, chápeme jako ve své podstatě správný krok. To ovšem nic nemění na tom, že my sami odmítáme přijmout částku, která nám byla na základě zákona č. 428/2012 Sb. přisouzena. K tomuto rozhodnutí nás vedlo několik důvodů: V prvé řadě skutečnost, že zabavený majetek BJB ani zdaleka nedosahuje výše této částky. Peníze, které nám stát nabízel, nám nepatřily a nepatří. Morální a duchovní újmu našich předků pokládáme za nevyčíslitelnou v penězích a jsme přesvědčeni, že přijetí žádné částky nemůže tuto újmu odčinit. Dále se také domníváme, že zákon ve své současné podobě zvýhodňuje zúčastněné církve před jinými skupinami obyvatelstva. To je v rozporu s 12. odstavcem dokumentu Zásady a stanoviska, kde se píše: „Církev by měla bránit přijímání zákonů, které křesťany proti jiným občanům zvýhodňují či naopak poškozují.“

Věříme, že odmítnutí těchto peněz nás nepoškodí, ale naopak povede k racionalizaci správy BJB, posílení odpovědnosti jednotlivých členů i vzájemné solidarity sborů. Tak bude újma, kterou BJB v minulosti svou deformací utrpěla, napravena adekvátnějším způsobem.

Mgr. Jáchym Gondáš, kazatel sboru BJB v Praze, Na Topolce



Sbor Bratrské jednoty baptistů v Suchdole n. Odrou

Náš sbor se rozhodl nehlasovat pro přijetí finančního narovnání vyplývajícího ze zákona č. 428/2012 Sb. Důvodů pro toto rozhodnutí bylo několik. V prvé řadě je to skutečnost, která souvisí s faktem, že našemu sboru nebyla způsobena žádná majetková škoda, což se dá až na malé výjimky říci i o celé naší BJB. Samozřejmě že souhlasíme s nápravou těchto křivd těm církvím, kterým majetek zabaven byl. V tomto smyslu byl již zákon po více než dvaceti letech po pádu komunismu nezbytně potřebný.

Také rozumíme záměru zákona, kterým je naprosté odpoutání církví od státního rozpočtu. K tomu jistě mohou pomoci i peníze vyplácené na základě smlouvy mezi státem a církvemi. Ovšem naše teologické dědictví a naše porozumění Písmu nás vede k poznání, že Kristova církev má být co nejvíce závislá na Kristu a co nejméně na státu. Není nám také lhostejno, že tímto finančním vyrovnáním se zvyšuje zadluženost naši země.

Co se týče přechodného období, po které stát bude ještě přispívat na platy duchovních, tak v této věci jsme byli pro zachování současného stavu. Není to však jen proto, že náš sbor patří k těm menším s mnoha studenty. Jde tu spíše o skutečnost (a zklamání), že se nenaplnila očekávání z počátku devadesátých let – totiž naděje, že stát vytvoří legislativně takové prostředí, které umožní církvím financovat se podobným způsobem jako je tomu ve vyspělých západních zemích. Zvláště dvojí zdanění je jednou z těch věcí, která brzdí zejména menší sbory v úspěšném samofinancování. Přechodné sedmnáctileté období vnímáme jako čas vhodný k tomu připravit se na úplné samofinancování bez ohledu na to, že k příznivějším legislativním změnám už vzhledem k zákonu č. 428/2012 Sb. zřejmě nedojde. Konkrétně v našem sboru ale zůstává otevřená otázka, zda budeme chtít využít celou dobu přechodného období nebo zda přistoupíme sami k jejímu zkrácení.

Tomáš Mrázek, M.A.



Sbor Bratrské jednoty baptistů ve Zlíně

Sbor Bratrské jednoty baptistů ve Zlíně považuje plnou finanční odluku od státu za nejlepší prostředí pro svou existenci a službu druhým. Chceme žít z víry, v plné závislosti na Bohu a nezištně sloužit druhým. Jako občané Božího království vyznáváme, že Boží království se uskutečňuje všude tam, kde lidé proměnění Boží mocí radostně dávají ze svého druhým v důvěře, že Bůh se o ně postará. Proto se sbor BJB ve Zlíně nikdy nepřipojil k přijímání dotací na platy duchovních a od roku 1993 se samofinancuje.

Závislost na Bohu nevylučuje Boží zaopatření ve formě darů, které mají svůj původ vně společenství. V takovém případě je však nezbytné pečlivě rozsuzovat, zda tím, kdo se stará je skutečně Bůh. V opačném případě by totiž přijetí takových prostředků církvi duchovně ublížilo. V případě prostředků nabízených na základě Zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi náš sbor dospěl k závěru, že nejde o formu Božího zaopatření. K tomuto závěru nás vedli především následující skutečnosti:

Sboru BJB ve Zlíně nebyla v době komunistického režimu spáchána majetková křivda. Pokud jde o nemajetkové újmy, považujeme za dostačující, že stát si jich je vědom a nechce na tyto křivdy zapomenout. Proto sbor BJB ve Zlíně nemá důvod pro přijetí finanční náhrady za způsobené křivdy. V naší situaci by přijetí finanční náhrady bylo nemorální.

Pokud jde o argument, že přítomnost, či absence majetkové křivdy jsou pro podpis smlouvy se státem irelevantní, neboť fakticky jde o přijetí daru od Církve římskokatolické, která legitimně nárokuje svůj majetek a vzdává se velké části svého nároku ve prospěch ostatních církví, uvádíme: dar od Církve římskokatolické by pro nás byl darem pouze tehdy, pokud by nebyl podmíněn podepsáním smlouvy o vypořádání se státem jako povinným. Podepsat smlouvu, která explicitně hovoří o vypořádání nároků vůči státu s jakousi mentální výhradou, že fakticky přijímáme dar od Církve římskokatolické pro nás není přijatelné.

Za Sbor Bratrské jednoty baptistů ve Zlíně

Mgr. Marek Titěra M.Div., kazatel sboru



Zdroj: www.bjb.cz


"Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 16. květen 2013 @ 09:23:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovoluji si citovat každého ze tří sborových kazatelů :

 Navrácení majetku, který byl církvím zabaven v době komunistického režimu, případně zmírnění škod, které církve v tomto období utrpěly, chápeme jako ve své podstatě správný krok.
V prvé řadě je to skutečnost, která souvisí s faktem, že našemu sboru nebyla způsobena žádná majetková škoda, což se dá až na malé výjimky říci i o celé naší BJB. Samozřejmě že souhlasíme s nápravou těchto křivd těm církvím, kterým majetek zabaven byl. V tomto smyslu byl již zákon po více než dvaceti letech po pádu komunismu nezbytně potřebný.
Pokud jde o argument, že přítomnost, či absence majetkové křivdy jsou pro podpis smlouvy se státem irelevantní, neboť fakticky jde o přijetí daru od Církve římskokatolické, která legitimně nárokuje svůj majetek a vzdává se velké části svého nároku ve prospěch ostatních církví, uvádíme: dar od Církve římskokatolické by pro nás byl darem pouze tehdy, pokud by nebyl podmíněn podepsáním smlouvy o vypořádání se státem jako povinným. Podepsat smlouvu, která explicitně hovoří o vypořádání nároků vůči státu s jakousi mentální výhradou, že fakticky přijímáme dar od Církve římskokatolické pro nás není přijatelné.
Bůh žehnej všem baptistům. I těm kteří s restitucemi vůbec nesouhlasí.



Re: Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 16. květen 2013 @ 11:23:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důrazně protestuji, aby se zde neustále připomínalo, že BJB odmítla restituce. Staví to do špatného světla ty církve, které to neudělaly a podlamuje to důvěru veřejnosti k církvím jako takovým!

Navrhuji proto jiná témata:

- Je neustále třeba dokola připomínat jak nemravná byla amnestie a že prezident Klaus je zločinec, protože svým nepodepsáním zákona zpochybnil restituce jako takové.

- Je třeba vyzvednout pozitivní přístup médií k církvím, viz několikahodinové žehnání kardinála Duky České televizi.

- Zcela zde chybí plošná podpora akcí jako Exit 316 nebo pozvání národa na Večeři Kurzů Alfa.

- Vůbec zde není propagace každoroční letní Katolické charismatické konference.

- Proč se zde nepodporují ekumenické aktivity oslav v roce 2013 spojených s příchodem Cyrila a Metoděje? 

- Je třeba připomínat akce jako celosvětový den modlitebiniciativy IHOPP.

- Chybí zde zmínky o zvaní nového jezuitského papeže českými politiky.

- Navrhuji zavést rubriku politika, protože neustále omílat jen biblická a církevní témata již není moderní. Křesťané se mají zabývat hlavně politikou a měnit společnost!

To je jen část návrhů, které by si admini měli vzít k srdci, aby se Grano vymanilo z uzavřeného sektářství, izolacionismu a separatismu, které zde pak Oko a Poutnick svoji mravenčí, systematickou a neúnavnou aktivitou tak těžce reformují!



Re: Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 16. květen 2013 @ 11:24:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důrazně protestuji, aby se zde neustále připomínalo, že BJB odmítla restituce. Staví to do špatného světla ty církve, které to neudělaly a podlamuje to důvěru veřejnosti k církvím jako takovým!

Navrhuji proto jiná témata:

- Je neustále třeba dokola připomínat jak nemravná byla amnestie a že prezident Klaus je zločinec, protože svým nepodepsáním zákona zpochybnil restituce jako takové.

- Je třeba vyzvednout pozitivní přístup médií k církvím, viz několikahodinové žehnání kardinála Duky České televizi.

- Zcela zde chybí plošná podpora akcí jako Exit 316 nebo pozvání národa na Večeři Kurzů Alfa.

- Vůbec zde není propagace každoroční letní Katolické charismatické konference.

- Proč se zde nepodporují ekumenické aktivity oslav v roce 2013 spojených s příchodem Cyrila a Metoděje? 

- Je třeba připomínat akce jako celosvětový den modlitebiniciativy IHOPP.

- Chybí zde zmínky o zvaní nového jezuitského papeže českými politiky.

- Navrhuji zavést rubriku politika, protože neustále omílat jen biblická a církevní témata již není moderní. Křesťané se mají zabývat hlavně politikou a měnit společnost!

To je jen část návrhů, které by si admini měli vzít k srdci, aby se Grano vymanilo z uzavřeného sektářství, izolacionismu a separatismu, které zde pak Oko a Poutnick svoji mravenčí, systematickou a neúnavnou aktivitou tak těžce reformují!



Re: Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 17. květen 2013 @ 11:38:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Normal 0 21
Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí
Je to chvályhodná vec ,ale  nerobme z nich svätcov:
Kolaborovali s komunistami a sú registrovaní štátom:
Normal 0 21
   Slibuji na svou čest a svědomí, že budu věren Československé socialistické republice, jejímu socialistickému zřízení a že nepodniknu nic, co by bylo proti jejím zájmům, bezpečnosti a celistvosti. Budu jako občan socialistického státu svědomitě plnit povinnosti, jenž vyplývají z mého postavení a vynasnažím se podle svých sil podporovat  budovatelské úsilí směřující k blahu lidu. Národní zhromáždení schválilo návrh zákona  dne 14.října 1949. Již 1.listopadu byli vypláceny platy duchovních všech církvi.   Až na pět  výjimek všichni duchovní platy přijali.   Koncem  roku 1949 a na počátku roku 1950 složili duchovní v celé republice sliby věrnosti  na národních výborech.Podle platného zákona č. 218/1949 Sb. mohou duchovenskou činnost vykonávat jen ti občané,kteří k tomu mají předchozí státní souhlas KNV a složí slib věrnosti tohoto znění:
Slibuji na svou čest a svědomí, že budu věren Československé socialistické republice, jejímu socialistickému zřízení a že nepodniknu nic, co by bylo proti jejím zájmům, bezpečnosti a celistvosti. Budu jako občan socialistického státu svědomitě plnit povinnosti, jenž vyplývají z mého postavení a vynasnažím se podle svých sil podporovat  budovatelské úsilí směřující k blahu lidu.   Opis z knihy „Náboženství v dějinách i v současnosti“ strana 371 a 373. Vydáno v roce 1961.

Ako je možné brať plat od červených diablov za hlásanie evanjelia Božieho.Či si azda apoštol Pavol pýtal povolenie na hlásanie evanjelia od zákonikov a farizeov, alebo od rímskeho miestodržiteľa. Alebo či bral plat od týchto bezbožníkov? Nič takého v Biblii nie je. 
Aký je to obrovský protiklad oproti tomu, čo sa píše v Biblii:  
1 Tesalonickým 2:9  Lebo veď sa pamätáte, bratia, na našu úsilnú prácu a námahu, lebo sme pracovali dňom i nocou, aby sme nikomu z vás neboli na ťarchu a tak sme vám hlásali evanjelium Božie.

1 Kor.9,14-18 14  Tak i Pán nariadil tým, ktorí zvestujú evanjelium, aby žili z evanjelia. 15  Ale ja som nepoužil ničoho z toho. A nepísal som tohoto nato, aby sa pri mne tak dialo, lebo lepšie by mi bolo zomrieť, než aby niekto vyprázdnil moju chválu. 16  Lebo keď zvestujem evanjelium, nemám sa čím chváliť, pretože to musím robiť, ale beda by mi bolo, keby som nezvestoval. 17  Lebo ak to robím ochotne, mám odplatu, ak neochotne, úrad mi je sverený.
18    Čo tedy je moja mzda? Aby som zvestujúc evanjelium predložil evanjelium Kristovo beztrovné, aby som nevyužil svojho práva pri evanjeliu.    
  Podmienky registrácie nových cirkví a náboženských spoločností
  • Cirkvi a náboženské spoločnosti registruje Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky (cirkevný odbor).
  • Návrh na registráciu podáva najmenej trojčlenný prípravný orgán cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, ktorého členmi musia byť plnoleté osoby.
  • Návrh podpíšu všetci členovia prípravného orgánu a uvedú svoje mená a priezviská, rodné čísla a bydlisko. Ďalej uvedú, kto z členov prípravného orgánu je splnomocnencom, ktorý je oprávnený konať v ich mene.
  • Návrh na registráciu obsahuje:
    a) názov a sídlo cirkvi alebo náboženskej spoločnosti;
    b) mená, priezviská, adresy, podpisy a rodné čísla členov prípravného orgánu;
    c) základnú charakteristiku zakladanej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, jej učenie, poslanie a územie, na ktorom hodlá pôsobiť;
    d) čestné vyhlásenia najmenej 20 000 plnoletých členov, ktorí majú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a sú občanmi Slovenskej republiky, o tom, že sa hlásia k cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, podporujú návrh na jej registráciu, sú jej členmi, poznajú základné články viery a jej učenie a sú si vedomí práv a povinností, ktoré im vyplývajú z členstva v cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, s uvedením ich mien, priezvisk, trvalého pobytu a rodných čísel (vzor čestného vyhlásenia poskytne na požiadanie cirkevný odbor);
    e) vyhlásenie, že cirkev alebo náboženská spoločnosť bude plne rešpektovať zákony a všeobecne záväzné právne predpisy a bude tolerantná k ostatným cirkvám a náboženským spoločnostiam a
    osobám bez vyznania.
  • K návrhu na registráciu sa prikladá základný dokument zakladanej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti(štatút, poriadok, stanovy a pod.), z ktorého musí byť zrejmé:
    a) názov a sídlo ústredia cirkvi alebo náboženskej spoločnosti;
    b) orgány a útvary, spôsob ich ustanovenia a oprávnenia;
    c) spôsob ustanovenia osôb vykonávajúcich duchovenskú činnosť a ich odvolávanie;
    d) základné články viery;
    e) zásady hospodárenia, vrátane spôsobu určenia likvidátora pre prípad majetkového vyporiadania pri zániku cirkvi alebo náboženskej spoločnosti;
    f) spôsob schvaľovania základného dokumentu a jeho zmien;
    g) útvary, ktoré majú právnu subjektivitu a v akom rozsahu a kto je oprávnený v ich mene konať,
    h) práva a povinnosti členov hlásiacich sa k cirkvi alebo náboženskej spoločnosti.
Názov cirkvi alebo náboženskej spoločnosti sa musí líšiť od názvu právnickej osoby, ktorá už vyvíja činnosť na území Slovenskej republiky.

Ani z jednej kazateľnice v protestanských registrovaných církvach nie je počuť,že učenie RKC je podvodom.
Prečo:Porušili by podmienky registrácie a mali by problém.




Re: Re: Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí? (Skóre: 1)
Vložil: informator v Pátek, 17. květen 2013 @ 13:38:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vyhlásenie, že cirkev alebo náboženská spoločnosť bude plne rešpektovať zákony a všeobecne záväzné právne predpisy a bude tolerantná k ostatným cirkvám a náboženským spoločnostiam a osobám bez vyznania.

V českém zákoně o církvích se takové prohlášení nevyžaduje a celkově lze říci, že registrační podmínky jsou pojaty liberálněji než na Slovensku:

§ 10 Návrh na registraci církve a náboženské společnosti

(1) Návrh na registraci církve a náboženské společnosti podávají ministerstvu nejméně tři fyzické osoby, které dosáhly věku 18 let, mají způsobilost k právním úkonům a jsou občany České republiky nebo cizinci s trvalým pobytem v České republice (dále jen "přípravný výbor"). Členové přípravného výboru návrh podepíší a uvedou své osobní údaje. V návrhu přípravný výbor určí, kdo z
jeho členů je zmocněn jednat jménem přípravného výboru. Podpisy členů přípravného výboru musí být úředně ověřeny.

(2) Návrh na registraci církve a náboženské společnosti musí obsahovat

a) základní charakteristiku církve a náboženské společnosti, jejího učení a poslání,

b) zápis o založení církve a náboženské společnosti na území České republiky,

c) v originále podpisy nejméně 300 zletilých občanů České republiky nebo cizinců s trvalým pobytem v České republice hlásících se k této církvi a náboženské společnosti, s uvedením jejich osobních údajů podle tohoto zákona a s uvedením totožného textu na každém podpisovém archu, který uvádí plný název církve a náboženské společnosti, sbírající podpisy pro účel její registrace, a z něhož je patrné, že podpisový arch je podepisován pouze osobou hlásící se k této církvi a náboženské společnosti

d) základní dokument.

(3) Základní dokument církve a náboženské společnosti předkládaný podle odstavce 2 písm. d)
musí obsahovat
a) název církve a náboženské společnosti, který se musí lišit od názvu právnické osoby, která již působí na území České republiky nebo která již o registraci požádala,
b) poslání církve a náboženské společnosti a základní články její víry,
c) sídlo církve a náboženské společnosti na území České republiky,
d) označení orgánu církve a náboženské společnosti, který jedná jejím jménem s orgány veřejné správy a třetími osobami na území České republiky jako statutární orgán, způsob jeho jednání a jeho ustavování a odvolávání, délku funkčního období jeho členů, popřípadě označení dalších orgánů církve a náboženské společnosti a orgánů řeholních institucí, které jsou oprávněny podávat návrhy podle tohoto zákona, rozsah tohoto oprávnění a způsob jednání jménem církve a náboženské společnosti,
e) osobní údaje členů orgánu podle písmene d), jsou-li členové statutárního orgánu v době podání návrhu ustaveni,
f) organizační strukturu církve a náboženské společnosti, včetně výčtu všech typů právnických osob, které budou navrhovány k evidenci v souladu s tímto zákonem podle § 15a odst. 1, způsob jejich zřizování a rušení, včetně případného uvedení právního nástupce při jejich zániku, označení jejich statutárních orgánů, způsob jejich ustavování a odvolávání, délku funkčního období členů statutárních orgánů,
g) způsob ustavování a odvolávání duchovních a seznam v církvi a náboženské společnosti používaných označení duchovních,
h) způsob schvalování změn základního dokumentu a těch dokumentů církve a náboženské společnosti a jejich změn, které jsou přikládány k základnímu dokumentu, nebo z nichž jsou uváděny údaje do základního dokumentu,
i) začlenění církve a náboženské společnosti do struktur církve a náboženské společnosti mimo území České republiky,
j) zásady hospodaření církve a náboženské společnosti, zejména způsob získávání finančních prostředků, včetně rozsahu oprávnění osob, orgánů a jiných institucí církve nebo náboženské společnosti k nakládání s majetkem a údaje podle § 27 odst. 5,
k) způsob naložení s likvidačním zůstatkem, který vyplyne z likvidace církve a náboženské společnosti,
l) práva a povinnosti osob hlásících se k církvi a náboženské společnosti.


]


Re: Re: Proč Bratrská jednota baptistů odmítla peníze z tzv. církevních restitucí? (Skóre: 1)
Vložil: informator v Pátek, 17. květen 2013 @ 13:46:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vyhlásenie, že cirkev alebo náboženská spoločnosť bude plne rešpektovať zákony a všeobecne záväzné právne predpisy a bude tolerantná k ostatným cirkvám a náboženským spoločnostiam a osobám bez vyznania.

V českém zákonu o církvích jsou definovány Podmínky vzniku a působení církví a náboženských společností:

§5

Vznikat a vyvíjet činnost nemůže církev a náboženská společnost, jejíž činnost je v rozporu s právními předpisy a jejíž učení nebo činnost ohrožuje práva, svobody a rovnoprávnost osob a jejich sdružení včetně jiných církví a náboženských společností, ohrožuje demokratické základy státu, jeho suverenitu, nezávislost a územní celistvost, a
a) je v rozporu s ochranou veřejné mravnosti, veřejného pořádku, veřejného zdraví, principy lidskosti a snášenlivosti a bezpečnosti osob,
b) popírá nebo omezuje osobní, politická nebo jiná práva fyzických osob pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické nebo jiné smýšlení, náboženské vyznání nebo sociální postavení, rozněcuje nenávist a nesnášenlivost z těchto důvodů, podporuje násilí nebo porušování právních předpisů,
c) omezuje osobní svobodu osob zejména tím, že využívá psychický a fyzický nátlak k vytvoření závislosti, která vede k fyzickému, psychickému a ekonomickému poškozování těchto osob a jejich rodinných příslušníků, k poškozování jejich sociálních vazeb včetně omezování psychického vývoje nezletilých a omezování jejich práva na vzdělání, zabraňuje nezletilým přijmout zdravotní služby
odpovídající zdravotním potřebám, nebo
d) je utajována vcelku nebo v některých částech, stejně jako organizační struktura církve a náboženské společnosti a vazby na zahraniční složky, je-li částí církve nebo náboženské společnosti působící mimo území České republiky.


Pokud je mi známo, tak zatím neexistuje žádný judikát, který by se zabýval problematikou rozněcování nenávisti a nesnášenlivosti z náboženských důvodů. Státní orgány dosud nekonaly podle tohoto §. Ani Náboženská společnost Svědků Jehovových, která je velmi kritická k ostatním církvím, neměla dosud problém ohledně tohoto paragrafu.


]


Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy