Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429551, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470054
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno
Vloženo Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 09:48:49 CEST Vložil: Olda

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Jistě jste zaregistrovali, že v úterý byl předložen ze strany ČSSD návrh zákona, podle něhož by měl stát a církev informovat o restitučních požadavcích (seznam objektů, cena atd.). Všemi oblíbený poslanec ODS „JUDr.“ Marek Benda to odmítl se slovy: „Jediné, co sociální demokraté chtějí dosáhnout, je, aby se na to veřejnost vrhla a začala jednotlivé položky kritizovat.“

V článku se mimo jiné uvádí, že „…Mezi objekty, jejichž část chce církev v restitucích získat, patří i Sázavský klášter.“

A já jako turista se zájmem o historii, jsem si hned vzpomněl na to, že klášter byl zrušen Josefem II. a poté sloužil jako sídlo ředitele panství knížat Thurn-Taxisů. Informaci jsem si ověřil v knize „Hrady, zámky a tvrze v Čechách, na Moravě a ve Slezku (díl VI, Východní čechy), kde se na str. 438 píše toto: “V roce 1785 byl klášter zrušen a objekt připadl náboženskému fondu. Ještě v roce 1785 byl klášterní chrám změněn v chrám farní a na faru změněna budova prelatury. Ostatní klášterní budovy i s celým panstvím byly v r. 1804 prodány náboženským fondem ve veřejné dražbě Františku Heilbergerovi, který však nesplnil kupní podmínky. Proto byla r. 1808 v nove dražbě Sázava prodána pražskému měšťanu Vilému Tiegelovi z Lindenkronu, za něhož byl konvent přestavěn na zámek. Vilém Tiegel zemřel v r. 1827 a jeho syn Emanuel Tiegel prodal sázavský velkostatek i s bývalým klášterem Janovi z Neuberka . Jan z Neuberka prodal v r. 1867 Sázavu s velkostatkem Bedřichu Schwarzovi, řediteli Thurn-Taxisských panství. Jeho potomkům náležel až do roku 1945.” Dále se zde uvádí, že k velkostatku a panství Sázava náleželo 11 vesnic. Dle těchto internetových stránek žádá církev jen v katastru obce Sázava o tyto pozemky: Hřbitov 71 886 m2 lesní půda 4 020 795 m2 louky 624 505 m2 nezastav. stav. parcela 678 m2 orná půda 5 176 899 m2 ostatní plochy 88 103 m2 Dále církev žádá o další pozemky v okolních vesnicích příslušejících tomuto panství.

Tak co tomu říkáte? Kdo tady krade? Kolik podobných případů je v tom seznamu restitucí? Ten klášter byl zrušen 163 let před únorem a byl prodán 140 let před tímto datem.

——————————————————————————–
Pozn. aut.: Kniha Hrady, zámky a tvrze v Čechách, na Moravě a ve Slezku vyšla v nakladatelství Svoboda, Praha 1989; autory jsou prof. dr. Zdeněk Fiala DrSc, prof. dr. Ladislav Hosák, DrSc., doc. dr. Jakub Pavel DrSc., dr. Josef Janáček DrSc., Ludvík Kotek, prom. hist., dr. Tomáš Šimek


"Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 10:32:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě v roce 1785 byl klášterní chrám změněn v chrám farní a na faru změněna budova prelatury.




Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 13:23:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dál už si to raději nedočetl . To by ses dozvěděl to, co nechceš vědět viď.


]


Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 13:45:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím tomu tak že nějaký člověk poukazuje na to že byl ukraden klášter a panství  a že by tím chtěl zdůvodnit krádež kostela, fary a toho co k nim podle současného práva patří. Což má asi takovou logiku jako kdyby chtěl kvůli zřízení protektorátu Čechy a Morava zpochybnit veškeré současné vlastnictví na našem území.
Zvláštní je že mu to nedošlo že tam popravdě napsal jak se věci mají. Nebo to napsal schválně, aby ten kdo se toho chytne musel záměrně lhát a nemohl se na nic vymlouvat.



]


Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráce (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 16:27:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, mám důvodné podezření, že nerozumíš psanému textu. Ten text hovoří o tom, že klášter a vše co s ním souviselo, církev dávno před rokem1945 prodala do soukromých rukou. Takže nemohl být církvi komunisty zabaven, ale ona si přesto na něj činí nárok. Už to chápeš, nebo dál budeš dělat blbýho?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být v (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 16:41:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkuste si to prosím přečíst ještě jednou a pokud to nepochopíte tak znova a znova. Napovím Vám že klíčové slovo je ostatní. Nebo to přenechte lidem kteří rozumí právu a znají skutečný stav věci. Nevidím důvod proč se dohadovat kvůli tomu co si o tom myslí člověk který sám sebe označuje jako turistu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí b (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 20:32:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, klíčové jsou ostatní budovy. Jediné o co může ŘKC žádat, je chrám a fara, možná hřbitov. Ostatní bylo prodáno. Ale vy chcete zpět všechno. Nenažranci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, mu (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 14. červen 2013 @ 09:01:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom případě si zřejmě nemáme co vyčítat. :o) Nebo si snad přejete vrátit alespoň něco ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 14. červen 2013 @ 09:58:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já o něco žádám?


]


Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 18:12:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V roce 1032 kníže Oldřich založil Sázavský klášter, vedený igumenem Prokopem, který šířil slovanské písemnosti a bohoslužby, a bojoval tak proti snahám Němců zničit východní ritus a vzdělanost. V roce 1079 (25 let po rozkolu) žádal kníže (od r. 1085 král) Vratislav II. o zavedení slovanského obřadu v Čechách, bohužel marně. V roce 1096 byli vyhnáni slovanští mniši ze Sázavského kláštera a o rok později byl východní ritus na našem území zcela zakázán.

  Kromě Konstantina a Metoděje, kteří byli ukradeni později, byl tedy kdysi ukraden i sám Sázavský klášter. Třeba ho chtějí vrátit, aby ho vrátili zpátky pravoslavné církvi?

  Co víš, autore?

  Ale je zajímavé vidět, jakou odměnu vzali strůjci a iniciátoři "restitucí", když už je hotovo. A to jsou jen věci, co jsou vidět navenek ...



Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 18:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se mne mne týče tak dávám přednost západnímu ritu ale pokud by náš stát chtěl vrátit celý klášter pravoslavné církvi tak bych rozhodně nebyl proti. To muzeum které tam je není sice tak úplně špatné ale neodpovídá významu a potenciálu místa. Dovedete si představit kdyby k nám přišlo alespoň několik desítek mnichů a starců ze svaté hory Athos ? Se vší svojí zbožností, vzděláním a kulturou, se svatými ikonami a relikviemi ? Kteří by se modlili za naší zem a úplné a oficiální překonání rozkolu ?

Pokud mám být upřímný tak předpokládám že Vy byste to asi tolik neocenil. Kdyby se Vám tohle přání vyplnilo. Považuji za pravděpodobné že bychom se tam nakonec vešli všichni a koncelebrovali mši jeden druhému.



]


Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráceno (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 22:40:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku, myslíte tu horu Athos, kterou navštívila Panna Marie a zakázala tam vstup všem ženám?

  Ten, který nechal papež násilím obrátit na římskou víru, což se mu nepovedlo? Ten, na kterém byli někteří mniši upáleni, jiní pověšeni a další hozeni do moře, radši než by se poddali trojjazyčné herezi a odpadlíkům?

  Ten, na kterém římané vypálili monastýry a posvátné předměty ukradli a odvezli?

  No, ti kdyby se přijeli modlit, tak by to jistě bylo zajímavé. Jen, mám-li být upřímný, tak předpokládám, že Vy byste to asi tolik neocenil.


]


Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být vráce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 14. červen 2013 @ 08:52:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže opravdu věříte že je hora Athos svaté místo na kterém se zjevila Panna Maria tak se ničeho nebojte. Jakýkoliv kontakt s těmito lidmi je pro naši zemi požehnáním. Spisy jejich starců a ikonografie vydáváme v katolických nakladatelstvích. Stejně jako jestli se odvoláváte na svatého Prokopa. Je vyhlášeným exorcistou, který naši zemi zbavil mnoha zlých proticírkevních  duchů a osvobodil od nich lidi.  Stejně jako třeba svatý Ivan nebo svatý Wolfgang. Jestli si přejete aby přišel do Sázavského kláštera někdo jako je on tak Vám to také schvaluji.  Bez ohledu na to jakou liturgii by používal. Svatého Prokopa mají dodneška ve veliké úctě i někteří evangelíci.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí být v (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2013 @ 11:30:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, jen úplně nechápu, Poutnicku, proč sama sobě zakázala vstup na tak vzácné a požehnané místo a proč všechny ty mnichy chtěla ochudit o svou přítomnost.

  Snad to je jejich kříž.

  Křesťané, kteří přináší evangelium ve srozumitelné řeči a moci co nejblíže lidem byli pro naši zemi vždy požehnáním a jsem rád za kohokoliv, kdo do naší země zavítá. Že by někoho takového přijali v Sázavském klášteře, tak to by byl opravdu velký zázrak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, musí b (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 14. červen 2013 @ 11:58:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jazyk je pro Vás opravdu jedinou překážkou ?

Kromě toho latina byla po dlouhá staletí jediným srozumitelným a spisovným jazykem pro všechny vzdělané lidi. Duchovní i světské. Ručně psaná kniha měla cenu nemovitosti. Dovedete si představit kdyby je museli přepisovat do každého jazyka ? Takhle jste si mohl zajít třeba na londýnskou universitu a přečíst si tam cokoliv z toho co měli.  Ještě na začátku 19. století  nebyly ani moc rozšířeny stávající světové jazyky. Mluvilo se nářečím.  Na našem území například žila i německá menšina (1/3 obyvatel) která používala okolo 40 dialektů.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z historie Sázavského kláštera aneb: Co bylo ukradeno, mu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2013 @ 12:48:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jak jste přišel poutnicku na to, že by byl pro mne jazyk jedinou překážkou?

  Zkuste si přečíst můj příspěvek ještě jednou.


  Latina byla jazykem vzdělanců na vemi omezeném území, podobně jako ruština byla jazykem všech vzdělanců ještě před třiceti lety. Zkuste si Poutnicku někdy přečíst polemiku svatého Konstantina na dané téma s lidmi, jako jste vy. Snad vám to svatý filosof vysvětlí. Z jeho řeči te také můžete poučit jak moc byla latina jazykem pro všechny vzdělané lidi.



  Ano, dovedu si představit, že by se písmo svaté přeložilo a zapsalo v každém jazyce. Ne tedy samo od sebe, překládají ho lidé. Křesťané i židé to tak totiž dělají od počátku (syrština, arménský jazyk) přes nám dobře známý středověk (slovanština) až podnes. Křesťané dokonce pro mnoho jazyků vytvořili písmo, aby mohlo být písmo svaté vůbec v daném jazyce zapsané. Než přišli křes´tané s písmem svatým, daný jazyk žádné písmo ani neměl a písmo svaté bylo často první písmo, které bylo zapsané v takovém jazyce. Tak, jako se to stalo u nás.

  To je taková naše tradice, že děláme věci podle písma a písma si vážíme - tak jak to dělal náš Pán, tak to děláme všichni. I dnes pracuje mnoho tisíc lidí na překladech, jaké dělali Konstantin a Metoděj. Na světě je už jen asi 200 milionů lidí, kteří nemají přeloženo písmo do jejich rodného jazyka.

  Překlady písma svatého mají dokonce zásluhu na zachování některých jazyků, jako například ten, jehož výročí letos slavíme u nás.



  Někdy se také podívejte třeba na Proglas, jeden z mála útržků velikého díla, který nám z celoživotní práce Konstantina a Metoděje po systematickém čištění a likvidaci zůstala. Je to zajímavé čtení, i když vás asi nepotěší a nejsem si jistý, zda mu budete rozumět.

  Napsali to v době, kdy se na omezeném území stávala latina spisovným jazykem pro všechny "vzdělané" lidi a trojjazyčná hereze se teprve rozvíjela.

Neboť který sluch, jestliže rachot hromu
neslyší, může se báti Boha?
Dále chřípí, nečichají-li vůně květu,
kterak pochopí zázrak boží?
Vždyť ústa, jež necítí sladkosti,
činí člověka jako kamenným.
Ještě víc však duše bez knih
zdá se být v lidech mrtva.

Bratři, to vše jsme my uvážili
a povíme vám radu výbornou,
která všechny lidí zbaví
života zvířeckého a žádostivosti,
abyste, majíce mysl nerozumnou,
a slyšíce slovo cizím jazykem,
neslyšeli je jak hlas zvonce měděného.

Neboť svatý Pavel uče toto řekl,
modlitbu svou napřed vzdávaje Bohu:
Chci raději pět slov pověděti,
a svým rozumem je říci,
aby i všichni bratři rozuměli,
nežli deset tisíc slov nesrozumitelných.

Kterýpak člověk toho nechápe,
který nepřidá moudrého podobenství,
vykládajícího nám správné řeči?
Vždyť jako zkáza hrozí tělu,
a všechno je hubí, víc než hnis je ničíc,
nemá-li patřičného pokrmu,
tak každá duše přestává
žít a nemá v sobě života božího,
když slova božího neslyší.

Ještě jiné podobenství velmi moudré
povězme: Lidé, kteří se milujete
a chcete růsti růstem božím,
kdo z vás neví, že tato víra pravá,
jako símě padající na pole, -
tak ona v srdcích lidských
má zapotřebí deště božích písem,
aby úroda boží hojněji vzrostla?

Kdo může povědět všechna podobenství,
jež usvědčují národy bez knih,
nehovořící řečí srozumitelnou?


Tak to bylo i s našimi národy, jsme celkem exemplárním případem toho, co tehdy apoštolové víry psali.


]


Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 22:14:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.    Dobře informovaný on 6.6.2013 at 19:04 said:

Z historie Sázavského kláštera aneb Co bylo ukradeno, musí být vráceno

16. 5. 2013, 17 reakcí

Jistě jste zaregistrovali, že v úterý byl předložen ze strany ČSSD návrh zákona, podle něhož by měl stát a církev informovat o restitučních požadavcích (seznam objektů, cena atd.). Všemi oblíbený poslanec ODS „JUDr.“ Marek Benda to odmítl se slovy: „Jediné, co sociální demokraté chtějí dosáhnout, je, aby se na to veřejnost vrhla a začala jednotlivé položky kritizovat.“

V článku se mimo jiné uvádí, že „…Mezi objekty, jejichž část chce církev v restitucích získat, patří i Sázavský klášter.“ A já jako turista se zájmem o historii, jsem si hned vzpomněl na to, že klášter byl zrušen Josefem II. a poté sloužil jako sídlo ředitele panství knížat Thurn-Taxisů. Informaci jsem si ověřil v knize „Hrady, zámky a tvrze v Čechách, na Moravě a ve Slezku (díl VI, Východní čechy), kde se na str. 438 píše toto: “V roce 1785 byl klášter zrušen a objekt připadl náboženskému fondu. Ještě v roce 1785 byl klášterní chrám změněn v chrám farní a na faru změněna budova prelatury. Ostatní klášterní budovy i s celým panstvím byly v r. 1804 prodány náboženským fondem ve veřejné dražbě Františku Heilbergerovi, který však nesplnil kupní podmínky. Proto byla r. 1808 v nove dražbě Sázava prodána pražskému měšťanu Vilému Tiegelovi z Lindenkronu, za něhož byl konvent přestavěn na zámek. Vilém Tiegel zemřel v r. 1827 a jeho syn Emanuel Tiegel prodal sázavský velkostatek i s bývalým klášterem Janovi z Neuberka . Jan z Neuberka prodal v r. 1867 Sázavu s velkostatkem Bedřichu Schwarzovi, řediteli Thurn-Taxisských panství. Jeho potomkům náležel až do roku 1945.”

Dále se zde uvádí, že k velkostatku a panství Sázava náleželo 11 vesnic. Dle těchto internetových stránek žádá církev jen v katastru obce Sázava o tyto pozemky: Hřbitov 71 886 m2 lesní půda 4 020 795 m2 louky 624 505 m2 nezastav. stav. parcela 678 m2 orná půda 5 176 899 m2 ostatní plochy 88 103 m2 Dále církev žádá o další pozemky v okolních vesnicích příslušejících tomuto panství.

Tak co tomu říkáte? Kdo tady krade? Kolik podobných případů je v tom seznamu restitucí? Ten klášter byl zrušen 163 let před únorem a byl prodán 140 let před tímto datem.

——————————————————————————–
Pozn. aut.: Kniha Hrady, zámky a tvrze v Čechách, na Moravě a ve Slezku vyšla v nakladatelství Svoboda, Praha 1989; autory jsou prof. dr. Zdeněk Fiala DrSc, prof. dr. Ladislav Hosák, DrSc., doc. dr. Jakub Pavel DrSc., dr. Josef Janáček DrSc., Ludvík Kotek, prom. hist., dr. Tomáš Šimek

 

1.    martino frone on 6.6.2013 at 21:39 said:

Dobře informovaný, lhát se nemá. Je hezké, že jste si vzpomněl, že klášter postihla pohroma vlivem Josefínských reforem roku 1785, ale proč v diskusi zatajujete celou pravdu?
Za první republiky usilovali emauzští benediktini o návrat na slovanskou Sázavu. Odkoupili část zámku, prelaturu a pozemky patřící ke klášteru. Na Sázavu přišel P. Metod Klement OSB, který započal s obnovou ve velkém. Bohužel, jeho plány přerušila válka a nedlouho po válce nástup komunistů k moci, kteří to zase ukradli. Vy neznáte zákon č. 428/2012 Sb.? Tak si raději přečtěte za jakých podmínek se bude ukradený majetek vydávat.
Váš příspěvek pak vyzní jako dobrý myšlenkový průjem. Přeji prima večer.




Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 13. červen 2013 @ 23:12:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vracet se to má celé nebo jenom to, co odkoupili benediktini?


]


Re: Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 14. červen 2013 @ 08:55:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To co si přeje a dá Bůh. Což může být všechno, nic nebo něco mezi tím.


]


Re: Re: Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 14. červen 2013 @ 09:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zeptám se tedy jinak. O co žádá římskokatolická církev? Jen o to, co odkoupili benediktýni nebo o všechno?


]


Re: Re: Re: Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 14. červen 2013 @ 10:10:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jediné co o tom vím je to co uvádí tento článek, který napsal člověk který se označuje za turistu. Který si také podle mého názoru sám odpovídá.


]


Re: Re: Re: Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: Asha v Pátek, 14. červen 2013 @ 17:02:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až budeš mít naděláno v kalhotách, tak ti bude hospic dobrý pastýři a teď tu trousíš moudra.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 14. červen 2013 @ 17:11:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže vy z toho hodláte udělat Hospic? Možná jsi řekl víc než musíš....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. červen 2013 @ 09:51:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hospic sám o sobě stejně nemůže fungovat. To je asi jako kdyby někdo odmítal Krista a chtěl aby permanentně fungovalo zázračné nasycení. Charita je sice důležitou součástí církevního života ale ne jedinou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lež má krátké nohy... (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 17. červen 2013 @ 12:49:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je asi jako kdyby někdo odmítal Krista a chtěl aby permanentně fungovalo zázračné nasycení.

No, římskokatolické církvi se to docela daří... viz článek.


]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy