Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 527 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494804
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Naše cesta do katolické církve
Vloženo Pondělí, 20. leden 2014 @ 17:55:10 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Četl jsem knihu Scotta a Kimberly Hahnových Naše cesta do katolické církve. Znáte ji?



Scott Hahn, bývalý protestantský pastor a pedagog vypráví o tom, co bylo na začátku jeho cesty ke katolictví. Zjistil, že sola fide (ospravedlnění pouze vírou) je nebiblické. Dospěl k tomu, že biblické a tudíž správné je ospravedlnění na základě víry a ZÁROVEŇ na základě lidských skutků. Opírá se o Jak 2,24 a také o 1 Kor 13,2. Jak to tedy je? Já jsem pro sebe odpověď zatím nenašel....

Podobná témata

Katolicismus

"Naše cesta do katolické církve" | Přihlásit/Vytvořit účet | 58 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 20. leden 2014 @ 19:29:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je dobrá otázka. Správná odpověd na ní se nedá vyvážit ani zlatem.



Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 21. leden 2014 @ 07:14:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď na ni nenalezneš v učení církví. Odpověď na ni Ti dá Ježíš, až se s ním setkáš ve svém srdci. Spása není v teologii, ale pouze v živém spasiteli Ježíši Kristu. V něm je milost i skutky, v něm je skutečný život.


]


Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 14:34:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ženicha  najdeme tam kde je nevěsta a kdo mluví proti nevěstě mluví i proti Ženichovi.


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 18:56:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev není Bůh, milý Poutnicku. Moje žena také nejsem já :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 24. leden 2014 @ 12:35:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.



]


Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 20. leden 2014 @ 21:07:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Četl jsem jí. Pomatuju si, že mi autora a jeho dohadů bylo líto. 
Nemyslím si, že by se situace člověka dala vyřešit přebíháním 
mezi protestantským a římskokatolickým náboženstvím nebo naopak 
a znám několik lidí, kteří různě přeběhli a moc platné jim to nebylo.




  Hezky je situace popsaná v Izaijáši, 53 kapitole:

Vyrostl před ním jako výhonek a jako kořen z vyprahlé země. 
Neměl vzezření ani důstojnost, abychom na něho hleděli s úctou, 
ani vzhled, abychom po něm toužili. Opovržený a lidmi zavržený, 
muž bolestí, který znal nemoci; jako někdo, před nímž člověk skryje tvář 
- všemi opovržený, takže jsme si ho nevážili. Jenže to byly naše nemoci, 
které snášel, a naše bolesti, které nesl; a my jsme si o něm mysleli, 
že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen. Ale on byl proboden za naše 
přestoupení, zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň 
pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni.
...
Hospodin si přál zdeptat ho nemocí: Když položí svou duši jako oběť za vinu, 
uvidí potomstvo, prodlouží své dny, a Hospodinovo přání se jeho prostřednictvím 
zdaří. Z námahy své duše uvidí ovoce a nasytí se. Svým poznáním můj spravedlivý 
otrok ospravedlní mnohé a jejich provinění on sám ponese.

  Ten "proutek" nebo také "služebník" či "otrok", to je Ježíš Kristus. 

  Křesťané jsou tedy doslova ospravedlněni Ježíšem Kristem, jeho prací. 
On na sebe vzal naše provinění, nesl naše hříchy. 
Jsme tedy ospravedlňováni zadarmo Boží milostí skrze vykoupení, 
které je v Kristu Ježíši. Přesně vzato tedy nejsme před Bohem ospravedlněni 
ani na základě naší víry, ani na základě našich skutků, 
ale na základě toho, co pro nás udělal Ježíš. 

  Vírou Božímu slovu pak přijímáme ospravedlnění, které Bůh v Ježíši udělal.
Víra je něco jako "ruka" v duchovním světě, která přijímá to, co Bůh dává z milosti.



  Proviněním jednoho člověka (Adama) smrt vládla skrze toho jednoho, 
tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a dar spravedlnosti, budou vládnout 
v životě skrze toho jednoho, Ježíše Krista. 

  A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, 
tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.


  Bůh dal v Ježíši Kristu všem lidem milost, vzal na sebe všechny hříchy každého člověka.
V Ježíši má tak člověk, který je jinak beznadějně od Boha oddělený svým hříchem, 
možnost přijít k Bohu a být zachráněný od dne soudu a smrti a přijmout záchranu k životu.




Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 20. leden 2014 @ 21:11:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, já ji před lety četl. Přišla mi zajímavá, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že ti dobří lidé byli poněkud mimo před svou konverzí i po ní. Chci tím říct, že řešili věci, které mně přijdou naprosto okrajové a podstata křesťanství šla mimo ně. Utkvěla mi třeba teologie smlouvy. Co s tim, ve šroubárně, jak praví klasik.
Já si nemyslím, že by přestup z denominace A do denominace B něco řešil. Pokud v ní není něco špatně úplně od základu, tím myslím pokud ta denominace umožňuje jistou volnost v názorech i chování a toleruje odlišnost, což je podmínkou jejího vývoje a reformovatelnosti, jde ve většině církví o to, s jakými lidmi se tam člověk setká a církevní turisté jsou podle mě spíš lidé, kteří mají problém s lidmi kolem sebe, ne primárně s teologií.
Po té knížce jsem sáhl z toho důvodu, že jsem před ní četl tři hodnotné brožury na téma byl jsem X a bylo to špatně, stal jsem se Y a všechno je super, staňte se všichni taky Y. Na téhle knížce mě zaujalo, že šlo o konverzi opačným než obvyklým směrem, tomu fandím :-)
Jinak pokud jde o ospravedlnění z víry: Jakub byl podle mě psán jako reakce na Římany, resp. na lidi, kteří těmi texty obhajovali svou lenost fyzickou i duchovní. Bůh nás miluje a přijímá bezpodmínečně, ale pokud toto pochopíme (= uvěříme), zákonitě nás to změní a projeví se to na našem životě. Pokud ne, někde je něco špatně. Tím vlastně převypravuji toho Jakuba, ne? Ale nepopírám tím Římany. Ty listy se nevylučují, Jakub jen dovysvětluje extrémně chápané Římany.
Mimochodem podobně jako v té knize, všiml sis někdy, jak velká část listu Římanům není věnována tomu, že by Pavel přinášel něco nového, ale že to nové (své setkání s Kristem) snaží napasovat do stávajícího teologického kontextu? Přijde mi, že někdy je nám naše křesťanské (a v případě Pavla a zřejmě i jeho adresátů židovské) teologické dědictví spíš překážkou než pomůckou v pochopení a přijetí Boha.



Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 21. leden 2014 @ 09:46:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že by měl každý z nás přijímat živého a živoucího Boha, Církev i Bibli od první čárky a písmenka až do posledního a že bychom neměli vymýšlet problémy tam kde nejsou a vyvolávat rozbroje. Sami ani mezi druhými.

Momentálně probíhá týden modliteb za jednotu křesťanů. Využijme ho co nejlépe. Vírou, slovem i skutkem.




Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 21. leden 2014 @ 16:18:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Živého Boha ano, ale už těžko lze přijímat církev, která posílala lidi na smrt, jako katolická církev na Slovensku za vlády kněze Tisa. Je vůbec možné takovou církev přijímat a je opravdu od živého Boha ? Připomněl jsi mi to, když si tak chválil svaté Slovensko ve sporu s Rudincem.Když chtějí Slováci svatořečit Tisa, tak o jakou jednotu tu může jít? Nemělo by kromě modlitby žádoucí skutkem slova toto odsoudit a litovat? Modlitba bez činů velkou moc nemá!!! To může být obyčejná faleš!!!


]


Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. leden 2014 @ 21:05:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku.
Tiso není žádný katolický svatý!

Na Slovensku nevládla katolická církev, ale katolický kněz Tiso, který místo toho, aby se staral o svoji farnost, tak vlezl do politiky a ušpinil se. To je podstatný rozdíl!

Papež JP II. v důsledku takových neblahých zkušeností zakázal všem duchovním účast v jakékoli politické straně. Kněz je zde pro všechny věřící napříč politickým spektrem, musí tedy být nepolitický. A už vůbec se nemá montovat do politiky.


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 22. leden 2014 @ 08:37:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Kromě toho věřím tomu že kdyby byl pan pater Tiso opravdu zlý tak by nám ho rozhodně nerozmlouvali ale dávali za vzor a chtěli abychom kvůli němu opustili svatého otce. Možná byl v podobném postavení jako mnozí dobří lidé té doby. Například pan prezident Hácha, který se za nás obětoval a byl hza to anebně zrazen a zabit.


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 22. leden 2014 @ 12:33:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aspoň rozumná odpověď. Doufám, že svatým nebude, jak si to přejí Slováci.


]


Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 22. leden 2014 @ 08:32:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O tom kdo je prohlášen za svatého rozhoduje výhradně Bůh a svatý otec to oficiálně oznamuje. Jediný způsob jak to můžeme ovlivnit my je modlitba. Prosíme Boha aby povýšil ke slávě oltáře ty kteří žily svatým životem již tady na zemi a aby nám dával své dary a milosrdenství na jejich přímluvu.



]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 22. leden 2014 @ 12:54:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh rozhoduje o tom, kdo bude prohlášen za svatého? Hm. Ale zdá se, že spíše je to věc svévůle  papeže. A ten je tak drzý, že Boha zneužívá!!! Ostatně minulost dokazuje, jací zlí lidé bývali mezi papeži a jakou korupcí se do této lidské funkce dostali. Nevěřím papežům. Mají chyby jako my a mýlí se jako my. A zneužívají věřících ke svému uctívání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 13:10:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež František není drzý a Boha nezneužívá.
Má jistě své chyby, jako my všichni, ale ty přece měl i apoštol Petr!

Jen v okamžiku, kdy se stával nástrojem Ducha svatého, tak rozhodoval v církvi bez chyb.

Bůh rozhoduje o tom, koho církev veřejně beatifikuje.
Protože jenom Bůh toto rozhodnutí dokáže potvrdit i zázrakem, který je k tomuto vyžadován.
A svatořečení je vnitřní záležitostí církve, je pro údy církve. Kdo není v církvi, nerozumím proč k tomu má výhrady, proč mu to vadí. Vždyť se ho to přece nijak netýká!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 13:42:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen v okamžiku, kdy se stával nástrojem Ducha svatého, tak rozhodoval v církvi bez chyb. 

...a podľa čoho poznáš kedy je nástrojom Ducha a kedy hovorí s chybami?
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 14:25:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úplně stejně jako se to poznávalo u Mojžíše, proroků, apoštolů a svatopisců, kteří napsali Bibli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 14:33:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatí otcové nás málokdy překvapí. Většinou nás musí spíš brzdit. Právě tak jako brzdí rozvážní  otcové své nadšené děti. To platí pro světce i světice i pro vyhlášení dogmat. My jsme volali sancto subito a přáli si aby byl blahoslavený Jan Pavel II. oficiálně prohlášený za svatého hned a musíme čekat až do letošního svátku Kristova milosrdenství. Přestože žil životem světce již tady na zemi. Musíme čekat a přesto v tom vidíme Boží vůli. Že se tak stane v pravý čas. Ani moc brzo, ani moc pozdě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 14:50:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..no ale takú herézu ako je vyhlásiť niekoho za svatého by žiadny apoštol neurobil...iba ak nejaký démon a to je potom démonská nauka...takže ste pokorne čakali a dočkali ste sa vyhlásenie bludu a herézy...lenže vy ste tak slepí že všetkému čo cirkev zlúčením písma a tradície hovorí tomu veríte...a vaše modlitby a prosby budú smerovať k ďalšiej stvorenej bytosti a nie k Bohu...a diabol sa chechtá a má z toho prenesmiernu radosť...

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 15:08:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že se nesměje o nic víc než Vy. Zkuste říct nějakému satanistovi že každý den prosíte o přímluvu světce a uvidíte co Vám na to řekne. Spíš bych to typoval na pěnu u huby a na to že Vám to bude arogantním způsobem rozmlouvat.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 15:28:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak ja to skusím...ale stavím sa že satanistovi je ukradnutá modlitba k ,,svatému,, a k panence...z čoho má satanista hrôzu je svatý Boh a Kristus...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 16:15:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejzajímavější bude jestli začne kopírovat z internetu nebo dokonce opakovat zpaměti biblické citáty  a "dokazovat"  tak že nemáme uctívat naši Matku, anděly a svaté.  Pokud něco takového řekne člověk který se otevřeně hlásí ke zlému tak je to dobrý důvod k zamyšlení. Pokud má někdo stejný názor. Proč se tolik snaží právě o tohle.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 16:39:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nič vám nedokazujem...kľudne sa naďalej modlite ku svatým a panenke skákavej...
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 17:26:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Jen bych rád upozornil že správně se říká Skocká. Dle obce Skoky, která patřila k nejhojněji navštěvovaným poutním místům naší země. Dokud jí nevystěhovali a nezničili komunisti.


]


Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 21. leden 2014 @ 12:47:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tu knihu jsem četl. Pokud Tě zajímá, jak se to má s ospravedlněnín, přečti si dekret Tridentského koncilu. V podstatě se tam píše totéž, co napsal výše Cizinec.



Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. leden 2014 @ 20:59:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na Kristově oběti mě fascinuje to, že i jen jediná kapka jeho krve by stačila na usmíření hříchů celého světa. Ale on se vydal do krajnosti, až na smrt, až do poslední kapky krve.

Takový je Bůh křesťanů, milující vášnivě a dávající nám vše nikoli jen podle potřeby, ale zahrnující nás vším v hojnosti.




Tento Toníkův výrok ("Přesně vzato tedy nejsme před Bohem ospravedlněni ani na základě naší víry, ani na základě našich skutků, ale na základě toho, co pro nás udělal Ježíš") bych ale potřeboval rozvést, zda myslíme oba totéž.


Můj pohled:
Kristus totiž zemřel za všechny hříchy světa, ale nikoli všem hříšníkům budou proto jejich hříchy odpuštěny, ale jen těm, kteří z nich učiní pokání, nebo těm, kteří s vírou přijmou ospravedlnění ponořením do Kristovy smrti a vzkříšení ve křtu (Kol 2,8-14).
Pak ještě existuje další skupina lidí, kteří nedostali dar víry, Krista jim nikdo nehlásal takovým způsobem, aby jej mohli přijmout za svého zachránce. Přesto i tak žili podle hlasu svého svědomí přirozeně spravedlivě a svými skutky nevědomky naplňovali Boží zákon. I ti budou spaseni Kristem, když poznají opravdovou skutečnost při svém setkání s Ním po smrti a radostně jej přijmou za svého Pána (Mt 25).



Jinak se mi ale Toníkův komentář taky líbí, zvláště věta: "Víra je něco jako "ruka" v duchovním světě, která přijímá to, co Bůh dává z milosti."


]


Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 22. leden 2014 @ 06:54:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak ještě existuje další skupina lidí, kteří nedostali dar víry, Krista jim nikdo nehlásal takovým způsobem, aby jej mohli přijmout za svého zachránce. Přesto i tak žili podle hlasu svého svědomí přirozeně spravedlivě a svými skutky nevědomky naplňovali Boží zákon. I ti budou spaseni Kristem, když poznají opravdovou skutečnost při svém setkání s Ním po smrti a radostně jej přijmou za svého Pána (Mt 25).


V tomto s Tebou, Oko, mohu souhlasit. Jenom doplním ještě odkaz na Řím.2,15. A ještě k tomu podotknu, že tento fakt ukazuje na to, že křest evidentně není podmínlou spásy a tudíž ani znovuzrození.


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. leden 2014 @ 08:16:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně křtu tomu já rozumím tak, že ve křtu oblékáme Krista (Gal 3,27, že ve křtu jsme byli ponořeni do Kristovy smrti a vzkříšení a byly nám (touto účastí na Kristově oběti) odpuštěny všechny hříchy (Kol 2,8-14).
Že ve křtu jsme byli spaseni do Božích dětí (křesťanů) a stali se údy Kristovy církve.

Křest tedy vidím jako začátek pozemského života Božích dětí s Bohem, jako spasení už nyní, už i pro kvalitní život pozemský s Bohem. Na křest vztahuji Kristova slova ("Nenarodí - li se kdo znovu z vody a z Ducha, nemůže vejít do nebeského království" -J 3,5).
Tato Kristova slova jsou nasměrována výhradně pro všechny lidi dosud žijící na tomto světě!   (Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se znovu narodit - J 3,7).

Proto apoštol Pavel hovoří o církvi jako o nevěstě:
(Ef 5,25-26)
Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a vydal sám sebe za ni, aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody skrze slovo;

Výklad verše:
Ježíš Kristus je snoubenec, církev je jeho snoubenka. Sám si ji k sňatku připravil. Všecko, co církev má, má od něho. Vzal si ji ne proto, že už byla bohatá, svatá a čistá, ale proto, aby ji svatou učinil a zahrnul svými dary. Zbavil ji všeho, co by kazilo její duchovní krásu.

"Koupelí ve vodě" - Pavel zde naráží na zvyk ve starém Orientě, že se nevěsta před svatbou vykoupala. Apoštol to uvádí jako obraz křtu, protože ten zase očišťuje od každé poskvrny duchovní, takže se pak církev - i jednotlivé duše - líbí svému nebeskému ženichovi.

Tento orientální zvyk je obrazem křtu; k jeho platnému udělení je nutný obojí prvek - voda i slovo.
Ponoření, nebo lití vody na hlavu křtěnce a "Já tě křtím ve jménu Otce, Syna i Ducha svatého" (slovo).


(1 Pt 1,23)
Nejste přece znovuzrozeni z pomíjivého semene, ale z nepomíjivého, skrze živé a na věky zůstávající Boží slovo.

Výklad verše:
Důvod, proč se mají mít křesťané navzájem rádi, je tento: Na křtu se jim dostalo daru nového nadpřirozeného života (návaznost na verš 3. stejné kapitoly - dosl. byli jste znovuzrozeni) a protože mají stejného Otce v nebi, jsou navzájem bratři.
Tento nadpřirozený život nepochází od otce tělesného, ale od samého Boha, prostřednictvím nauky evangelia (Božího slova).



Křest je v principu přijatým pozváním do života s Kristem.
Pokud je Kristus pro lidi žijící na tomto světě zahalen tajemstvím, je potřeba znamení - a znamením znovuzrození je voda (jako hmotný živel), protože při křtu se znovuzrozuje do Božího dítěte celý člověk (tedy i s hmotným tělem, které se stává chrámem Ducha).

O významu znamení, které doprovázejí zásadní změny Duchovní, jsem už psal jinde.


Mrtvý člověk už vodu křtu nepotřebuje.
Pokud žil spravedlivě, při svém setkání s Kristem je (už bez vody) také znovuzrozen pro nebe, ale nestává se už i ve svém těle údem Kristovy církve putující po této zemi, ale stává se tímto znovuzrozením v Kristu přímo údem církve vítězné v nebi.



Shrnutí:
Křest je tedy podmínkou spásy pro všechny lidi dosud žijící, pokud chtějí prožít už svůj pozemský život s Bohem jako jeho děti. To je vážná věc. Dostane - li se někomu už poznání, že Kristus je jeho Spasitel a přesto se nenechá pokřtít, nemůže vejít do nebeského království, nebude spasen, protože společným životem s Kristem pohrdl.
Kdo ovšem toto poznání nemá, pozná Krista nejpozději v okamžik své smrti a pokud žil spravedlivě podle svého svědomí, může být spasen po smrti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 22. leden 2014 @ 09:29:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto už tady opakuješ asi po stopadesáté. V tomto s Tebou zásadně nesouhlasím a nebudu Ti stále dokola vysvětlovat proč.
Jediný důvod, který mě napadá, proč to tu stále opakuješ, je propaganda římskokatolického učení. Jen si posluž, ale mě těmito vašimi teoriemi v mém osobním poznání Boha a jeho záměrů nezvikláš. Jen je mi líto těch, kteří se nechají nachytat na tyto teorie, mající zdání poznání. Znovu Ti připomínám: Bůh a jeho záměry se poznávají srdcem-duchem a ne pomocí rozumu a litery. Boha a jeho záměry nikdy z bible nevyčteš pomocí lidského rozumu. Pomocí rozumu z bible vyčteš pouze svou, hříšností pokroucenou, falešnou, představu o Bohu. Ke skutečnému poznání skutečného Boha potřebuješ zjevení skrze jeho Ducha. Bible je jen nástroj k rozlišování pravdivého zjevení od nepravdivého, ale bez Ducha ve Tvém srdci je k ničemu. Je to jen mrtvá litera.
Ty falešné, rozumové výklady písma, kterým věříš, Ti právě brání se skutečně znovuzrodit z Ducha a poznat tak Boha svým srdcem, takového, jaký skutečně je. To, co Ty zde stále do omrzení vykládáš, jsou jen prázdné teorie bez života, bez Boha. Tím nechci říct, že jsem lepší člověk než Ty. Myslím si, že naopak - podle tělesnosti jsi na tom asi líp, ale chybí Ti to nejdůležitější, to co dostává člověk zadarmo, bez zásluh, bez vlastního úsilí - Boží Duch v Tvém nitru. Upřímně Ti přeju, abys jednou našel sílu se před Bohem opravdu pokořit a nechal ho zbořit všechny ty rozumové konstrukty, kterými jsi si zobrazil svého boha a nechal si zjevit, tak jako Job, skutečného a živého Boha. Pak poznáš, že Toník i já Ti svědčíme o Pravdě, kterou jsme nevyčetli z knih, ale poznali osobně ve svých srdcích.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 22. leden 2014 @ 09:55:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud z toho odmítáte mít užitek Vy tak se třeba najde někdo jiný. A nebude za to muset zaplatit ani tou trochou  čočky. Kterou mu k tomu naopak nádavkem přidáte Vy i s miskou, pěkně ohřátou a omaštěnou.   



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. leden 2014 @ 10:48:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino
já nepoznávám Boha žádnými teoriemi, ale Božími skutky. Tím, jak zasahuje v mém životě.
Bůh ke skutečnému jeho poznání a společnému životu s lidmi vytvořil církev, živé Kristovo tělo a tato církev sboru apoštolů vyučených Kristem učí o Bohu správně. Značná část tohoto učení je obsažena v Písmu a proto se lze na Písmo jako na autoritu Božího slova odvolávat, argumentovat Písmem.

Nic jiného jsem v předchozím komentáři neudělal.
Nejsou v tom snad nějaké moje nové výmysly či závěry, všechno je doložené Písmem. To už nejsou žádné rozumové výklady, jen citace Božího slova, žádné rozumové vývody, žádné konstrukty. Spolu s Kristem jsme byli ponořeni do jeho smrti i vzkříšeni (znovuzrozeni) ve křtu (Kol 2,8-14). To je Kristova obřízka Abrahámových potomků nikoli podle těla, ale podle zaslíbení.
Když toto odmítáš, neodmítáš Oka, ale odmítneš Krista.
A to bych si opravdu nepřál.


]


Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 22. leden 2014 @ 10:02:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, jestli jsi četl tne dekret z Tridentu, ale píše se tam:

Je pak řečeno, že jsme ospravedlněni zdarma, neboť nic z toho, co ospravedlnění předchází, ať víra nebo skutky, nezasluhuje milost ospravedlnění, neboť "když z milosti, tedy ne na základě skutký, jinak" jak tentýž apoštol říká "by milost nebyla milostí" (Ř 11,6)

Víra je pak definována jako první a nejdůležitější způsob přijetí milosti Božího daru spásy či ospravedlnění. No a skutky jsou projevem té víry, respektive její živosti, "přesto křesťan nemůže důvěřovat sám sobě a chlubit se sebou, ale pouze Pánem, který je tolik dobrý vůči lidem, že chce, aby se jejich zásluhami staly jeho vlastní dary."

Jak jsem už napsal, apoštol Pavel by to podepsal. A bylo by fajn, kdyby si aspoň ten dekret přečetli všichni ti, kterým je jasné, že ospravedlnění a spása jsou v ŘKC nějak získány skutky. Mimochodem, Bonhoeffer to ve svém Následování popisuje stejně.


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 22. leden 2014 @ 14:07:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S těmi výroky, které zmiňuješ já nemám problém. Problém je v tom dalším zbytečném balastu, který se na to nabaluje. A ještě větší problém je, že nestačí mít v něčem správné učení. Pokání, odpuštění, smíření a důvěru v Boha a jeho milost je třeba prožít. Je třeba se "viditelně" znovuzrodit, ne mít víru ve správné učení, nebo církevní organizaci.


]


Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 22. leden 2014 @ 09:53:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tu knihu jsem četl. Pokud Tě zajímá, jak se to má s ospravedlněnín, přečti si dekret Tridentského koncilu. V podstatě se tam píše totéž, co napsal výše Cizinec

Rozdíl mezi tím slovem, které Cizinec citoval z Písma a slovem, které vypotil tridentský sněm, je stejný jako mezi Bohem a synem člověka. Slovo Boží pochopí i nejprostší člověk s upřímným srdcem.  Výpotek tridentského koncilu jen s pomocí studovaných hlav - a o to jde: věřte v Boha, ale pouze skrze nás! Jinak pro ten trdidentský výplod platí slovo Písma: Mnoho mluvení nebývá bez hříchu. Jsou tam lživé výroky o křtu a některé anathema si navzájem odporují.


]


Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 22. leden 2014 @ 09:59:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nebylo zrovna nejšťastnější přirovnání. Synem člověka se často nazýval náš Pán Ježíš Kristus a teké nám říká Já a můj Otec jedno jsme a kdo viděl Mne ten viděl Otce.
Takhle to dopadá když někdo druhému jámu kopá. Pokud v ní ovšem nesedí schválně a nepřemýšlí o tom jak ho tam také stáhnout. Místo aby se hleděl nějak dostat ven.


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 22. leden 2014 @ 13:10:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co dobrého mohla zplodit katolická církev v této době? Za sebou měla plno krve a zločinů a bude si nárokovat za Boží svoje nesmysly k ovládání ubohých lidí.  Sloužila mocným, aby mohla ovládat chudé  poddané. Zločinecká síla, která  s Bohem neměla nic společného.


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 22. leden 2014 @ 13:56:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš paranoidní řeči a vůbec nepřemýšlíš o tom, co kdo píše.


]


Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 22. leden 2014 @ 14:34:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kterou část toho dekretu považuješ za pro běžného člověka nepochopitelnou? A které výroky o křtu tam jsou lživé? Skoro se bojím zeptat, jestli jsi ten dekret vůbec četl ...


]


Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 22. leden 2014 @ 16:05:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ke každému přistupuješ s takovými předsudky? Kdybych to nečetl, tak o tom nebudu psát. To fakt nevidíš, ten rozdíl mezi Božím slovem, které citoval Cizinec a tím elaborátem? Mluvil jsi někdy s uklízečkou, nebo zedníkem, že nevíš, co je na tom elaborátu těžké pochopit? Ta složitost, to množství slov, to je pro prosté lidi příliš. Ježíš takhle s lidmi nemluvil. Jinak by nemohl povolat za apoštoly rybáře. On nespřádal teologické úvahy, v jakých máte zalíbení vy intelektuálové, on hovořil s lidmi o hříchu, o životě v Božím království a o svém Otci. O nic jiného totiž v životě člověka nejde.
Co se týče těch lží o křtu, jsou to tyto konstrukty:

Tento přechod se nemůže poté, co bylo zvěstováno evangelium, se nemůže odehrát bez koupele znovuzrození [kán. 5 Dekretu o křtu] či touhy po ní, jak je psáno: „Nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího“ (Jan
 Nástrojová příčina: Svátost křtu, která je „svátostí víry“ [sv. Ambrož, de spir. sancto I, 3, 42; sv. Augustin, ep. 98, 9 n.] bez níž nikdo nedosáhl ospravedlnění.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 22. leden 2014 @ 16:22:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy opravdu nejste pokřtěný a nechcete aby se dávali křtít jiní ?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. leden 2014 @ 18:44:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku, to vás svátost křtu dojala tak, že tu jste dokonce i po pracovní době?

  Z čeho jste prosímvás usoudil, že Bylina není pokřtěný a nechce, aby se dávali pokřtít jiní?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 14:42:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen jsem se zeptal, nic víc. Stejně je zvláštní že ti kteří nejlépe vědí jak a kdy se nemá křtít jsou tak skoupí na slovo když se jich člověk zeptá jak, kým  a jestli byli pokřtěni oni. Stejně jako ti kdo popírají existenci našeho Pána Ježíše Krista ví nejlépe kdy se narodil a ti kteří nemají biskupy jak má vypadat správný biskup. myslím si že takové otázky bychom měli pokládat automaticky. Když někdo mluví proti křesťanství.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pátek, 24. leden 2014 @ 12:29:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš mi vysvětlit, Poutnicku, čím mluvím proti křesťanství?
A mimochodem, to jak má vypadat biskup, máš napsáno v bibli a každý si to může přečíst a citovat to. Snad nemáš nic proti tomu, co je napsáno v Bibli? To bys pak byl nepřítel Boha a církve Boží.
A nikdy jsi se mne přímo nezeptal, kdy a kde a kým jsem byl pokřtěn. Až se mě přímo takhle zeptáš, tak Ti odpovím. Ale nevím, jestli Ti to pomůže od Tvých předsudků.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 24. leden 2014 @ 13:21:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku, otázkou "Vy opravdu nejste pokřtěný a nechcete aby se dávali křtít jiní ?" se obvykle reaguje na příspěvek, který by zněl například takto: "Nejsem pokřtěný a nechci, aby se dávali křtít jiní". 

  Kdyby jste se "jenom zeptal", zněla by otázka spíše "A vy jste pokřtěný? Chtěl byste, aby se dávali křtít jiní lidé?" Jestli se ptáte ve stylu "Vy opravdu nejste pokřtěný a nechcete aby se dávali křtít jiní ?" rozumím tomu tak, že jste nějak usoudil, že Bylina není pokřtěn a že nechce, aby se dávali křtít jiní. 

  Pochopil jsem vás dobře?

  Pokud jsem vás pochopil dobře, z čeho jste prosímvás usoudil, že Bylina není pokřtěný a nechce, aby se dávali pokřtít jiní?

  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 22. leden 2014 @ 21:30:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylino, předsudek je apriorní postoj, v tvém případě se jedná o aposteriorní obezřetnost. 

Víš, jaká je v Evangeliích nejčastější reakce posluchačů (včetně apoštolů) na Ježíšova slova? Nepochopení. A co jazyk Pavlových spisů? Jestli to považuješ za něco, co bylo snadno pochopitelné pro každého, tak se pleteš. No a co takové Zjevení? A nezapomínej prosím, že pokud máš překlad, máš už ten text předžvýkaný a předtrávený. Ten dekret je teologická reakce na to, co tehdy hlásali reformátoři. Pokud tomu někdo nerozumí, může se zeptat. ŘKC obecně poskytuje svoji nauku na různých úrovních vzdělání a intelektuálních schopností. Pro ty lidi, které zmiňuješ, mají ten svůj katechismus (třeba §1992). Navíc ten dokument je podle mě zcela srozumitelný. Uveď mi prosím nějakou tu složitou pasáž.

Co je na tom citátu o křtu špatně? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 13:34:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten dokument je pro Tebe naprosto srozumitelný, protože jsi člověk, který v běžné mluvě používá slova typu "aposteriorní".
Pro mě je předsudek každá má myšlenka, která druhého člověka obviňuje z něčeho, co ještě nespáchal a já si to jen o něm myslím, že to spáchal, nebo v budoucnu spáchá. Tvá pochybnost o tom, jestli jsem četl ten text je jedna z variant tohoto předsuzování. Prozrazuje to, že nemáš o druhém valné mínění, čili si připadáš jako někdo lepší...... Z Tvých příspěvků to ostatně často prosakuje. To je jen můj postřeh. Přeber si to po svém.
Mě se zase čte Pavel dobře a celkem mu rozumím. Ale připouštím, že to jsou těžší texty než třeba Petrovy.
Mě na tom textu vadí především jeho rozsáhlost a to, že manipuluje mou mysl tak abych si jednotlivé výroky písma vykládál tak, jak chce pisatel. A protože vím, že katolická církev předkládá lidem k víře kdejaký nesmysl, třeba neposkvrněné početí panny Marie, nemám k jejím výkladům důvěru, že jsou z Ducha svatého. Nakonec jsem to já, kdo je zodpovědný před Pánem za svou víru.
K tomu křtu: verš: nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha....... podle mě nemluví o křtu. Katolická církev tento verš zneužívá k obelhání lidí tím, že je v miminkovském, bezmocném stavu pocáká vodou, ve dvanácti pomaže olejem a řekne těm lidem, že tím jsou znovuzrození. Což je naprostý blud a nesmysl nemající ve správném výkladu písma oporu ani příklad.
Druhý nesmysl je, že křest je podmínkou spásy. Takto to nikde v písmu postavené není. V písmu je křest vždy spojen s vyznáním víry a potvrzením rozhodnutí následovat Krista.
 Ale v žádném případě se nechci, o těchto svých postojích ke křtu, hádat. Těch hádek už tu bylo dost. Ber nebo neber.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 18:50:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Tě z ničeho neobviňuji. Pokud ale ke mně někdo přijde třeba dvakrát na návštěvu a pokaždé něco šlohne, řeknu si, že se ho skoro bojím pozvat potřetí. :-) Předsudek by to byl, pokud bych se bál pozvat bez toho, aniž bych měl tu špatnou zkušenost.

Proč je pro Tebe tak těžké zkopírovat kousek z toho dekretu, který je podle Tebe pro běžné lidi nepochopitelný? A úmyslně se vyhýbám Tvému předsudku, že uklízečky a zedníci jsou obecně nějak hloupí. Jediné slovo, které by snad mohlo činit lidem problém, je "anathema". Uvědom si ale, že ten dokument je přímou reakcí na reformační nauky o ospravedlnění. Je to zevrubné a jednoznačné vysvětlení katolické pozice. 

Každý z nás vykládá Písmo v souladu se svým pochopením a vírou. Toník tedy nic nevykládal a jen vložil konkordantní výpis veršíků. Co podle Tebe tedy znamená "narodit se z vody", když to není odkaz na křest?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 19:56:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase máš o mě předsudek, že si myslím, že zedníci a uklízečky jsou hloupí lidé. Nic takového si nemyslím a nevím, proč si to o mě myslíš. Začínám mít ze zkušeností s katolíky(a jejich sympatizanty) z GS pocit, že mají společnou nemoc - myslet si o druhých co oni si myslí, aniž by to věděli, nebo se na to zeptali. Zkus dát uklízečce vypočítat kvadratickou rovnici, nebo dát přečíst Kavku a uvidíš rozdíl mezi Tebou a uklízečkou. A přitom ta uklízečka je třeba v mnohých praktických věcech života chytřejší a moudřejší než Ty.
Co se týče té zkušenosti s někým, nevím o tom, že bys měl se mnou nějakou zkušenost s tím, že jsem něco nečetl a kritizoval jsem to. Takže podle Tvé definice to před sudek byl.

Každý z nás vykládá Písmo v souladu se svým pochopením a vírou. Toník tedy nic nevykládal a jen vložil konkordantní výpis veršíků.  - No právě, to je ten rozdíl: Toník nic nikomu nepředžvejkává a předkládá Boží slovo v přijatelné čistotě dané překladem. Magisterium předkládá předžvýkanou stravu podle svých chutí a představ. 
Kdyby se řkc držela apoštolského učení a žila v Pravdě, nemusel žádný Trident být a ani reformace. Ale ve středověku byla už řkc tak zvrácená, že nic jiného, než reformace nemohlo přijít, i když také měla své mouchy. Ale díky ní, se mnoho lidí mohlo stát opět svobodnými ve víře a nenechali si od zvrácených lidí diktovat, čemu mají věřit.

K tomu křtu: V písmu nalézám, že vše, co Bůh dělá, dělá skrze slovo a moc Ducha. Nevím, proč by to v případě znovuzrození měla být vyjímka. Pokud vím, Bůh nic nového nedělá skrze hmotu. Čili ani skrze vodu. Voda je ve křtu symbolem smrti. Smrti starého člověka, kterého dobrovolně pohřbívám, vědom si jeho hříšnosti a tudíž duchovní smrti. Ponoření do vody(ne pokropení) pak je jen symbolem toho, co už jsem v srdci přijal a prožil v pokání. Křest je tu pro nás a anděly a ne pro Boha. Ten umí člověka zachránit i bez křtu. To snad ale z Bible víš sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2014 @ 11:20:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."V písmu nalézám, že vše, co Bůh dělá, dělá skrze slovo a moc Ducha.... Pokud vím, Bůh nic nového nedělá skrze hmotu. Čili ani skrze vodu."...???

Bůh člověka stvořil skrze hmotu, Bůh člověka vykoupil skrze hmotu. Boží Syn přijal hmotné tělo a to byl první nutný předpoklad našeho vykoupení. Hmota lidského těla je ponořením do Kristovy smrti a vzkříšením spolu s Kristem do nového člověka (Ř 6,3-4; Kol 2,8-14) také spolu s lidským duchem posvěcena (a znovuzrozena z vody a z Ducha  - J 3,5) a stává se přímo údem Kristova tajemného těla - církve (křesťanem) a tělo takového křesťana je pak chrámem Ducha svatého.



A ty přesto  "víš", že Bůh nedělá nic přes hmotu?
Jak do hloubky pak vlastně znáš to Písmo, na které se odvoláváš?

Co pavlovy šátky a zástěry?
Co bláto pro uzdravení slepce?
(J 9,6-7)
Když to řekl, plivl na zem, udělal ze sliny bláto a tím blátem pomazal oči toho slepce.
Potom mu řekl: "Jdi, umyj se v rybníku Siloe" (což se překládá Poslaný). Odešel tedy a umyl se; a když přišel, viděl.



..." Čili ani skrze vodu"...

A co Náman Syrský, uzdravený sedmerým ponořením do vod Jordánu?

A proč Ježíš kladl takový důraz, aby umyl apoštolům nohy? Dokonce tak veliký, že na tom záviselo Petrovo věčné spasení!
(J 13,6-8)
Přišel tedy k Šimonu Petrovi a ten mu řekl: "Pane, ty mi chceš mýt nohy?"
Ježíš mu odpověděl: "Ty teď nechápeš, co dělám, ale potom porozumíš."
Petr mu řekl: "Nikdy nebudeš mýt mé nohy!" Ježíš mu odpověděl: "Jestliže tě neumyji, nemáš se mnou podíl."


Kristus neustále zachraňuje a očišťuje svou církev koupelí skutečné vody, kterou doprovází slovo - Ef 5,26 (ze slyšení slova pochází uvěření, křestní koupel pak znovuzrozuje v Kristu). Křest není jen pohřeb starého člověka, ale zároveň i vzkříšení člověka nového do novosti života.

V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově,  když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha. který ho vzkřísil z mrtvých.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 25. leden 2014 @ 12:30:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ha, uvedl jsem více příkladů hmotných věcí, které Bůh podle Bible použil. :-))) Ale byla to nefér "soutěž", protože já čerpal i ze SZ. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Neděle, 26. leden 2014 @ 11:25:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi si dosud nepochopil, že spasení je z víry a víra je založena na slovu - ta hmota je tam jen kvůli naší tělesnosti, aby se naší dušičce lépe věřilo. Ale to asi pochopíš až se znovuzrodíš z Ducha.
Třeba Náman byl uzdraven proto, že poslechl slovo proroka - čili slovo Boží k němu. Kdyby vlezl do řeky bez tohoto slova, nic by se nestalo, zrovna tak jako se nestalo nic při Tvém křtu, protože nebyl učiněn na základě tvého rozhodnutí víry, která by pramenila z Tvého setkání se s Bohem a jeho promluvou k Tobě.
Krásně jsi odhalil, jak Tvá víra je založena jen na obřadech a rozumovém poznání. Ten Duch Ti tam furt chybí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 25. leden 2014 @ 12:27:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím Tě, přečti si ten svůj komentář, kde zmiňuješ zedníky a uklízečky. Pořád čekám na tu kopie pasáže z dokumentu, která je tak nepochopitelná. Tvoje paralela s kvadratickou rovnicí je špatná. Ten dokument je pochopitelný každému, kdo je křesťan a zná Písmo. Mám známé křesťany mezi uklízečkami, popeláři, vrátnými a zedníky. A až mi konečně poskytneš tu pro ně nepochopitelnou část, dám jim to přečíst a uvidíme.

Máš hodně krátkou paměť, že? Já si případů, kdy jsi se vyjadřoval k něčemu, co jsi nečetl, pamatuji dost. Jen namátkou:

Re: Re: Dobrá tedy ... 
Vložil: ssns v Pátek, 15. únor 2013 @ 21:57:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)Velmi bych ti doporučil knihu Hledání křesťanské svobody - odkaz. Nelekej se názvu těch stránek, protože nejde o stránky svědků Jehovových. Je tam možné část knihy si přečíst online. Měl jsem možnost autora trochu lépe poznat osobně a on a právě tato kniha mi hodně otevřela oči.



Re: Re: Re: Dobrá tedy ... 
Vložil: Bylina v Sobota, 16. únor 2013 @ 18:32:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)Mrknul jsem na ten odkaz a opravdu nevím, proč říkáš, že to není stránka svědků jehovových, když tomu tak je. A nejen to, i ten autor je svědek jehovův. 
Nekopíruju celé komentáře, ale najdeš to tady. A podobných příkladů mohu doložit vícero, jen se mi nechce hledat.

Já nejsem žádný sympatizant ŘKC. Jen mi celkem vadí, že mnozí zdejší "antikatolíci" nejsou schopni doložit své teologické báchorky fakty. Nalistuje si třeba debatu o kánonu u tohoto článku (úplně dole) a uvidíš sám. Ivan mi tam tvrdí, že 1) všechny rukopisy evangelií obsahují ono "evangelium podle ..." Já s tím nesouhlasím a chci po něm doklad - sám jsem uvedl jeden (P75), kde to je a další, kde to není. Tvrzení, že všechny to obsahují je nepravda. Proč mi tedy jednoduše neukáže, že aspoň většina to obsahuje? 2) V každé synagoze dostanu stejnou odpověď na otázku, co patří do židovské Bible. Zase ukazuji, že to není pravda. 3) Všechny knihy NZ byly napsány Židy. Požádal jsem tedy o jména autorů jen u Evangelií a nějaký doklad o tom, že to skutečně napsali oni a že byli Židé. A stále nic. Uvidíš, že nesouhlasím ani s katolíkem Okem.

Ty mi tu tvrdíš, že ten dekret je nesrozumitelný pro běžné lidi, což podle tebe neplatí o Písmu. A zase - požádal jsem jen o zkopírování nějaké takové pasáže a nic. Pokud má mít nějaká debata smysl, musí se vycházet z faktů. Můžeme a budeme se možná lišit v jejich interpretaci, ale bez nich je to o ničem.

Toník předložil předžvýkanou podobu. 1) Někdo mu předžvýkal, že to, co cituje, jsou opravdu výroky inspirované Bohem - odkud to ví? 2) Řecký text, ze kterého byl překlad proveden, je výsledkem předžvýkání pomocí nástrojů textové kritiky (asi jsi slyšel o variantách ve čtení všech knih NZ), 3) Dalším předžvýkáním je překlad těch řeckých textů (schválně, se kterými rukopisy je to, co sem dal, v přesné shodě?) překladatelem. Takže ta svoboda je plodem 1) víry v to, že kdysi církev správně rozpoznala, že to či ono je Bible, 2) víry v to, že nástroje textové kritiky nám předkládají text hodně blízký tomu, co apoštol napsal, 3) víry v to, že se nám správně dochoval význam použitých řeckých slov (schválně, o jaký chléb žádáme v Otčenáši Mt 6,11 a odkud to víš?), 4) víry v to, že překladatel zvolil správný překlad. (Jaký je správný překlad Nu 23,19 - odkaz na článek) Měl by tu brzy být můj článek, který si klade jednoduchou otázku - Jak zní biblické Desatero? Budu rád, když mi tam odpovíš.

Nijak nepopírám, že reformace byla reakcí na zkaženost soudobé ŘKC. 

V Bibli se píše o znovunarození z vody a Ducha. Já se ptám na tu první část. A Bůh v Bibli samozřejmě používá hmotné věci, skrze které působí. Co třeba truhla/archa úmluvy, bronzový had, kosti proroka Elíši, urím a thumín, Ježíšem použité bláto a sliny a rybník (J 9,6-11, Pavlovy šátky a zástěry (Sk 19)? To, že křest je symbolem tak, jak to píšeš, přece neznamená, že Bůh nemůže skrze ten křest (naprosto obyčejnou vodu) nějak působit, ne?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Neděle, 26. leden 2014 @ 18:25:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nijak nepopírám, že reformace byla reakcí na zkaženost soudobé ŘKC. 

Zpochybňoval jsi její smysl a kritizoval, že vedla k rozdělení.


V Bibli se píše o znovunarození z vody a Ducha. Já se ptám na tu první část. A Bůh v Bibli samozřejmě používá hmotné věci, skrze které působí. Co třeba truhla/archa úmluvy, bronzový had, kosti proroka Elíši, urím a thumín, Ježíšem použité bláto a sliny a rybník (J 9,6-11, Pavlovy šátky a zástěry (Sk 19)? To, že křest je symbolem tak, jak to píšeš, přece neznamená, že Bůh nemůže skrze ten křest (naprosto obyčejnou vodu) nějak působit, ne?

Pro tuto část platí to, co jsem kousek výš napsal Okovi. Nechce se mi to psát dvakrát. Jen přidám: všem těm věcem, které zmiňuješ, předcházelo slovo a ta věc fungovala jen, když člověk věřil, že bude fungovat - když uvěřil Bohu, že jeho slovo platí. Ani jedna ta věc by nefungovala bez víry a jak známo, víra je ze slyšení a slyšení pak skrze slovo Boží - jak píše Pavel. Zrovna tak voda křtu nic nevypůsobí, pokud nebudeš věřit, že v Kristu jsi umřel hříchu a vstal z mrtvých, čehož je voda jen symbolem, ale ne vykonavatelem.


 A podobných příkladů mohu doložit vícero, jen se mi nechce hledat. - Kecáš, je to jen tento jeden a to ne tak docela. Prostě jsem si to přečetl jen letmo a nevšiml jsem si, že už od Jehovistů odešel. To spustilo Tvou hysterickou reakci.


Když tak mermomocí trváš na zkopírování  výroků tridentského koncilu, tak Ti sem část dám:
. A konečně: „Připravte svá srdce pro Hospodina“ [1Sam 7, 3]. Kap. 7. Ospravedlnění hříšníky a jeho příčiny 1528 799Tuto dispozici čili přípravu následuje samotné ospravedlnění, která není pouhým odpuštěním hříchů [kán. 11], ale také posvěcením a obnovením vnitřního člověka svobodným přijetím milosti a darů, čímž se z hříšného člověka stává spravedlivý a z nepřítele přítel coby „dědic podle naděje na život věčný“ [Tit 3, 7]. 1529Příčinami tohoto ospravedlnění jsou: Finální příčina: sláva Boží a Kristova a život věčný. Účinná příčina: Milosrdný Bůh, který nás zdarma očišťuje a posvěcuje [1Kor 6, 11], upevňuje a pomazává [2Kor 1, 21] přislíbeným Duchem svatým, jenž je „závdavkem našeho dědictví“ [Ef 1, 13n.]. Záslužná příčina: Jeho nejmilovanější Jednorozený, náš Pán Ježíš Kristus, který „ačkoli jsme byli hříšníky“ [srov. Řím 5, 10] „z velké lásky si nás zamiloval“ [Ef 2, 4] a zasloužil nám ospravedlnění svým přesvatým umučením na dřevu kříže [kán. 10] a přinesl za nás Bohu Otci zadostiučinění. Nástrojová příčina: Svátost křtu, která je „svátostí víry“ [sv. Ambrož, de spir. sancto I, 3, 42; sv. Augustin, ep. 98, 9 n.] bez níž nikdo nedosáhl ospravedlnění. Jedinou formální příčinou je: Spravedlnost Boží, nikoli ta, jíž je Bůh sám spravedlivý, ale ta, která činí spravedlivými nás [kán. 10 a 11]. Obdařeni Bohem touto spravedlností jsme „obnoveni duchovním smýšlením“ [Ef 4, 23] a nejsme pouze považováni za spravedlivé, ale jsme tak také nazýváni a skutečně jimi jsme [srov. 1Jn 3, 1]. Každý z nás přijímá spravedlnost podle míry, jíž rozděluje Duch svatý, jak sám chce [srov. 1Kor 12, 11] a podle vlastní dispozice a spolupráce každého. 1530 800 Třebaže nikdo nemůže být spravedlivý, jestliže mu nejsou zprostředkovány zásluhy utrpení našeho Pána Ježíše Krista, k ospravedlnění hříšníka přesto dochází, když díky témuž nejsvětějšímu utrpení je „Boží láska vylita skrze Ducha svatého“ [srov. Řím 5, 5] do srdcí těch, kdo jsou ospravedlněni a je jim vtištěna [kán. 11]. Z toho vyplývá, že ospravedlněním člověk spolu s odpuštěním hříchů přijímá skrze Ježíše Krista, do něhož je včleněn, také tyto vlité dary: víru, naději a lásku. 1531 Neboť víra bez naděje a lásky s Kristem dokonale nesjednocuje a nevytváří živý úd jeho těla. Proto je zcela pravdivé říci, že „víra bez skutků je mrtvá“ [srov. Jk 2, 17n.] a k ničemu [kán. 19] a že „v Kristu Ježíši nezáleží na tom, je-li kdo obřezán či ne, ale rozhodující je víra, která, která se uplatňuje láskou“ [Gal 5, 6; srov. 6, 15]. Taková je víra, kterou podle apoštolské tradice, žádají od církve katechumeni před přijetím svátosti křtu, když žádají „víru, která dává věčný život“ [Rituale Romanum, Ordo bapt., 1], onen život, který víra bez naděje a lásky nemůže zaručit. Proto vzápětí slyší Kristovo slovo: „A chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání!“ [Mt 19, 17; kán. 18-20]. Kvůli tomu je těm, kdo přijímají skutečnou a křesťanskou spravedlnost, přikázáno uchovat „ono první roucho“ [Lk 15, 22], které jim daruje Kristus Ježíš namísto toho, které svou neposlušností Adam ztratil pro sebe i pro nás, zářivé a bez poskvrny, a donést jej před soud našeho Pána Ježíše Krista, a tak dojít věčného života. Kap. 8. Význam ospravedlnění hříšníka vírou a zdarma 1532 801 Když Apoštol říká, že člověk je ospravedlněn „vírou“ [kán. 8] a „zdarma“ (Řím 3, 22. 24), je zapotřebí tato slova chápat ve významu přijímaném a vyjadřovaném svorným a stálým úsudkem katolické církve, totiž že jsme ospravedlněni vírou, neboť „víra je počátkem lidské spásy“ [Fulgentius z Ruspe, de fide ad Petrum, prol. 1], základem a kořenem veškerého ospravedlnění, bez ní „není možné zalíbit se Bohu“ [Žd 11, 6] a připojit se ke společenství jeho dětí. Je pak řečeno, že jsme ospravedlněni zdarma, neboť nic z toho, co ospravedlnění předchází, ať víra, nebo skutky, nezasluhuje milost ospravedlnění, neboť „když z milosti, tedy ne na základě skutků, jinak,“ jak tentýž Apoštol říká, „by milost nebyla milostí“ [Řím 11, 6]. Kap. 9. Proti marné důvěře heretiků 1533 802 Ačkoli je nezbytné věřit, že hříchy se odpouští nebo byly odpuštěny pouze zdarma z Božího milosrdenství kvůli Kristu, je přesto zapotřebí říci, že nikomu, kdo se chlubí důvěrou a jistotou, že mu jsou odpuštěny hříchy, a spokojuje se pouze s touto důvěrou a jistotou, hříchy odpuštěny nebyly a nejsou. To se snad děje u heretiků či schismatiků, a to právě v našich bouřlivých časech, a tato marná důvěra, vzdálená všemu pravému náboženskému smýšlení, se káže s velkou úporností proti katolické církvi [kán. 12]. 1534 Není ale možné ani tvrdit, že ti, kdo jsou skutečně ospravedlněni, musí být bez špetky pochybnosti vnitřně přesvědčeni, že jsou ospravedlněni. Není možné mít ani za to, že hříchů byl zproštěn a že byl ospravedlněn pouze ten, kdo pevně věří, že mu byl zproštěn hříchů a došel ospravedlnění a že odpuštění a ospravedlnění je dílem pouze této víry [kán. 14], jako kdyby nevíra v tyto skutečnosti znamenala pochyby ohledně Božích příslibů a účinnosti Kristova vzkříšení. Vždyť tak jako žádný zbožný člověk nesmí pochybovat o Božím milosrdenství, zásluhách Kristových, hodnotě a účinku svátostí, tak každý, kdo hledí na sebe a vlastní slabost a nepokoj, má důvod obávat se a strachovat se svého stavu milosti [kán. 13]. Neboť nikdo nemůže vědět s jistotou víry a bez možnosti se mýlit, že obdržel Boží milost.

Upozornění pro všechny, kdo to budou číst: Toto je jen malá část zmiňovaného textu!
Ssns, je mi jasné, že teď mi řekneš: A co je na tom nepochopitelného? Nepochopitelného nic, pokud člověk zná písmo jehož mnoha výroků, je tento text kompilátem. A já se tě ptám, není lepší, jednodušší a bezpečnější číst přímo písma, než takovéto kompiláty? Musím se přiznat, že kdyby mi toto někdo čet, tak asi usnu, ale rozhodně neuvěřím. Nahrazovat písmo, takovými kompiláty je zavádějící, protože přidává další "předpochopení" k již tebou zmiňovaným. Písmo je jednou pro vždy uzavřené a není třeba k němu přidávat takováto díla. To, že se na Tridentu určitá množina lidí dohodla na takovémto výkladu je jejich věc, ale nemůžou to nikomu pod podhrůžkami vnucovat. Jasně se na tom projevuje násilnost ŘKC. A stále tvrdím, že to dílo je zbytečně dlouhé, složité a pro neznalé písma těžko pochopitelné. Je tomůj názor, kterému samozřejmě můžeš oponovat. Klidně si posluž. Třeba se i jiní vyjádří k tomu textu, když už tady je. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 27. leden 2014 @ 15:37:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt kecám? Např. z tohoto článku jsi dovodil, že popírám Trojici. Stačí se podívat ne debatu pod ním. Ale nechme toho. Promiň, měl jsem si tu poznámku odpustit. 

Já především tvrdil, že reformace je nesmyslný pojem, protože nedošlo k obnovení (reformaci) církve do nějakého předešlého stavu. Buď šlo o deformaci nebo o formování v tom smyslu, jak to popsal Oko. A existence desítek tisíc denominací podle Tebe není plodem reformace? Vždyť už v jejím rámci vznikaly vzájemně se nesnášející sekty. Přečti si někdy, co o sobě a svých následovnících vzájemně říkali lidé jako Luther, Kalvín, Zwingli.

Správně říkáš, že pro pochopení toho textu je nutné znát Písmo. Mám pocit, že přesně to jsem ale napsal už já. Zapomínáš, že pro pochopení třeba toho Pavla je nutné znát Písmo také. Cožpak Ty si vážně myslíš, že ten, kdo nezná SZ, pochopí třeba list Židům? Jinak ten dekret nemá nahrazovat Písmo. Byla to reakce na reformaci a reformátoři se tedy ani náhodou nespokojili s citováním Písma a psali podobné elaboráty. Pokud i my někomu vysvětlujeme svoji víru, přikládáme k citátům z Písma nějaký ten výklad.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 27. leden 2014 @ 18:25:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já především tvrdil, že reformace je nesmyslný pojem, protože nedošlo k obnovení (reformaci) církve do nějakého předešlého stavu.
Zajímalo by mě, co si představuješ pod tím předešlým stavem.
Podle mě reformace byla prvním krokem  návratu ke svědectví písem a odmítnutí zvůle ŘKC, která si osobovala právo vládnout nad vírou člověka. V tomto splnila reformace svůj účel.
Když lidé kritizují chování některých představitelů ŘKC, tak Ty i Oko argumentujete, že je normální, že mezi pšenicí roste i koukol. O reformačních církvích to neplatí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 27. leden 2014 @ 21:20:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby reformace byla reformací, musela by vrátit církev do nějakého minulého období, tj. mimo jiné období, kdy měla protestantský kánon a hlásala nauku sola scriptura. No a něco takového do toho 16. století nebylo. To, co vzešlo z reformace může být buď deformace (zpotvoření správného uspořádání církve) nebo něco nového a lepšího, co mohl klidně inspirovat Bůh. Reformace také prokazatelně přinesla mnoho dobra právě té ŘKC. 

Samozřejmě že to o tom koukoli platí i o protestantských církvích. Jenže pak se je třeba ptát, která větev reformace vlastně provedla tu obnovu. Byli to reformovaní se svou naukou o předurčení, nebo Lutheráni, nebo anglikáni? Jeden z hlavních problémů spočívá v tom, že se obě strany neposlouchaly - vždyť lutheráni a katolíci se 300 let hádali, aby nakonec pochopili, že "sole fide" a "sola gracia" je jim oběma vlastní a že v nauce o ospravedlnění mezi nimi není rozdíl. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církv (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 28. leden 2014 @ 09:50:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že hledáš odpověď tam, kde není. Jsem skálopevně přesvědčen, že Bůh nestvořil náboženské organizace, které si říkají církve, se světskou mocensko-organizační strukturou. Bůh zachraňuje jednotlivé lidi a ty lidi chce sám shromáždit do jednotlivých společenství lidí, kteří se sdílejí o své dary, které jim Bůh dává. Tak také vypadaly první sbory. Máme o tom svědectví v NZ. A to je, podle mě, jeden z hlavních důvodů reformace, že umožnila náboženskou svobodu, tím byl umožněn tisk a masové rozmnožení Bible a tím se pravda obsažená ve svědectví Písem dostala do rukou každého člověka, který o to stál. A proto i já dnes mohu vědět o tom, jak na počátku fungovaly sbory prvních křesťanů a nemusím být odkázán na mocenskou organizaci typu ŘKC. Největší důsledek reformace je tedy to, že se pravda Božího slova může dostat ke každému člověku. Hledat, která náboženská organizace je ta pravá je marnost. Žádná. Jsou jen praví a nepraví věřící jednotlivci. Ideální stav je, když ti praví mají spolu společenství a sdílejí se. Párkrát jsem to zažil a je to úžasné a krásné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Naše cesta do katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 24. leden 2014 @ 12:33:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
amen.


]


Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy