Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116586232
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dvě velmi rozdílná Desatera
Vloženo Neděle, 26. leden 2014 @ 22:48:19 CET Vložil: Olda

O Bibli poslal ssns

Zeptat se křesťana, jestli zná Desatero, je otázka hraničící s urážkou či výsměchem. Přesto jsem přesvědčen, že správná odpověď je otázka:"Které Desatero myslíš?" Starý zákon totiž za Desatero označuje dvě velmi odlišné sady přikázání (vzájemná shoda je při dobré vůli 20%, tj. 2 z 10 jsou totožná co do obsahu, zbylých 8 je zcela odlišných). Jak tedy zní Desatero?

Desatero - vyjasnění pojmu


Bible opakovaně říká, že Desatero je "Deset slov, která byla napsána na kamenné desky." (Dt 4,13) Jsou to slova smlouvy mezi Hospodinem a Izraelem.

Desatero v knize Exodus

Pokud člověk čte Bibli s názvy kapitol a podkapitol, které ale nejsou součástí biblického textu, narazí na kapitolku Desatero přikázání před začátkem 20. kapitoly knihy Exodus. Dočteme se tam, že "Bůh vyhlásil všechna tato slova. Řekl ..." a následuje to, co obvykle nazýváme Desaterem. Zarážející je, že se tam nepíše nic o nějakých kamenných deskách. O deskách se dočteme až na konci 31. kapitoly, kde Mojžíš dostává dvě kamenné desky popsané Božím prstem, tj. Desatero. Aniž bychom byli informováni o tom, co na těch deskách bylo napsáno, dočteme se pouze tolik, že lid se oddal modloslužbě a že Mojžíšovou reakcí bylo rozbití těch desek. (Ex 32,19). Na začátku 34. kapitoly říká Bůh Mojžíšovi:"Vytesej si dvě kamenné desky stejné jako ty první, a napíši na desky slova, která byla na prvních, jež si roztřískal." Hospodin tu tedy jasně říká, že Mojžíšovi poskytne náhradu za rozbité desky s tím, že na nich bude napsáno totéž, co bylo na těch prvních. Po slavnostní deklaraci ze strany Boha (Hle uzavírám smlouvu ...) se ve verši 34,11 dostáváme k prvnímu přikázání Desatera, které pokračuje až do verše 26. Následně Hospodin řekl:"Napiš si tato slova, neboť podle těchto slov jsem uzavřel smlouvu s tebou a s Izraelem." (34,27) Po 40 dnech půstu pak "on (z kontextu bych řekl Mojžíš) napsal na desky slova smlouvy, Deset slov."

Desatero v knize Deteronomium

Pokud se podíváme do 5. knihy Mojžíšovy, dočteme se v 5. kapitole a deskách s velmi odlišným textem než je ten, který měl být podle knihy Exodus zapsán Bohem jako Desatero. Je to text hodně podobný s tím, co se dočteme ve 20. kapitole Exodu.

Dvě Desatera?

Existence dvou odlišných Desater, z nichž jedno je pro křesťany vesměs irelevantní, se mnohým nelíbí. Pokud bychom se ale pouze na základě Bible měli přeci jen rozhodnout, která z těch dvou sad příkázání je skutečným Desaterem, pak by to byl text uvedený ve 34. kapitole knihy Exodus, protože

  1. Bůh jasně Mojžíšovi říká, že mu poskytne věrnou kopii jím rozbitých desek. (Ex 34,1, Dt 10,4)
  2. Tato pasáž je označena za základ smlouvy a byla zapsána na nové desky. (Ex 34,27-29)
  3. Tato pasáž je přímo v Bibli označena jako Desatero (Ex 34,28)
  4. Byly to desky s touto pasáží, které Bible označuje za desky svědectví (Ex 34,29) a které byly následně uloženy do truhly/archy (Ex 25,16, Ex 40,20, Dt 10,5)
Moderní biblistika tu nezřídka spatřuje jeden z důkazů pro to, že 5 knih Mojžíšových je ne právě sourodá sbírka různých tradic. Desatero z Ex 34 je označováno za rituální či kultické a je připisováno prameni zvanému Jahvista. Druhé Desatera je pak označováno za etické a je připisovéno Elohistovi.


Církevní (katolická a pravoslavná) tradice za Desatero označuje text podle Deuteronomia. Z reformace vzešlé církve tuto církevní tradici přejali, i když se liší rozdělení/číslování přikázání (jiné uváděl Luther, jiné Kalvín). Pro zajímavost uvádím, že i svědkové Jehovovi přejali Desatero z církevní tradice, ale jsou přesvědčeni, že ve verši Ex 34,28b je podmětem a tudíž pisatelem druhé sady desek Bůh. 


"Dvě velmi rozdílná Desatera" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 27. leden 2014 @ 11:31:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
buh je autorita a desatero je moralní zákon pro Boha tak duležitý že ho osobně na Sinaji vyhlásil. Byl to Boží hlas co to říkal.Nevidím jediný důvod proč by měl Buh něco osobně vyhlašovat a potom na kamenné desky psát něco uplně jiného. Postráda to jakoukoliv logiku. A pokud vím buh pouze jednou v dějinách po potopě osobně hovořil s lidmi s celým národem.Pokud to udělal osobně tak to pro Boha muselo být velmi důležité to co vyhlásil. Tento zákon desatero platí jak pro člověka tak pro anděly tímto zákonem buh vladne ve vesmíru. Ale jestli se nepletu byl to satan kdo se postavil proti zákonu a zhřešil jako první. V bibli je také řečeno že bude změněn a zákon a doba. Znáš katolické desatero?? Byla změněna doba to jest sobota na neděli a druhé přikázaní bylo uplně vymazáno.To tvé druhé desatero skoro nikdo nezná. Podle prorockých předpovědí se zmenilo to desatero ze sinaje keré v obměně znají skoro všichni křestané dodnes. buh v Bibli vždy zjevuje svým služebníkum dopředu co se má stát. Myslíž že by Buh připustil aby lidé nebyli seznámeni s jeho zákonem po více jak 2000let????  



Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 27. leden 2014 @ 15:16:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A pročpak sama Bible označuje za Desatero něco úplně jiného? Co třeba místo věroučných deklarací objasnit ty pasáže z Písma. To druhé Desatero není mé Desatero. Tak je to prostě v Bibli. Katolickou formu znám. Pokud Ti jde o Sobotu, tak ta je v obou biblických desaterech.


]


Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 21:16:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O sobotu nejde.Mezi Adventisty jsou lidé pro které je sobota více než Ježíš je to taková jejich modla jako u katolíku panenka Maria ale netýká se to všech Adventistů. Já chápu Bibli jako příběh od vzniku hříchu ve vesmíru padnutí člověka do hříchu a následné řešení hříchu skrze kříž až do stvoření nové země a ukončení hříchu v celém vesmíru jak se píše v Janově zjevení. A v tomhle kontextu se musí Bible i vykládat jinak některé texty správně nepochopíme.


]


Re: Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 31. leden 2014 @ 23:56:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zcela souhlasím. Mně nešlo o nějaký výklad. Jen jsem se chtěl podělit o takovou řekněme biblickou zajímavost.


]


Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 28. leden 2014 @ 16:00:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že proto je tak důležité abychom se ve všem řídili podle Církve. Ve které působí Duch Svatý, živé Boží zjevení a prorocké slovo. Která má moc svazovat a rozvazovat na zemi i na Nebi.

Věřím i tomu že jsou všechny tři varianty významem naprosto shodné. Jediné co se změnilo v průběhu času je novozákonní pohled na jejich naplnění. Stejně jako na celý Starý zákon.




Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 31. leden 2014 @ 23:57:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, četl jsi to druhé desatero? Já jen že tam toho společného s těmi dvěma, která se vzájemně moc neliší, není.


]


Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 28. leden 2014 @ 17:22:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dost podrobný pohled na Desatero popsal John G. Reissinger, což je možné si stáhnout a přečíst zde. Přestože jeho výklad, který nezpochybnitelně dokazuje biblickými verši, že Desatero bylo (a je) určeno pouze Izraelitům (přesněji lidu Staré smlouvy) jako smluvní základ, může někoho přivést k nepříčetnosti, popisuje prastarou Boží pravdu: "Když se jako lidé neumíte chovat jako Boží obrazy, tak vám určím, co smíte a  co nesmíte dělat." Jde tedy o čisté zákonictví, které sice může být i pro křesťana berličkou, nicméně opravdový následovník Krista má Boží zákony zapsané v srdci a jejich písemnou formu nepotřebuje. "Nežiji již já, ale žije ve mně Kristus." Takovému křesťanovi je pak jedno, zda jde o kultická, morální nebo jiná upřesnění či omezení. Vnímá je například podružně nebo jako jako pomůcku, neboť nikdy nechce učinit, co by Bohu nebylo milé.

Ke vzniku verzí Desatera: Opravdu jsou znění rozdílná podle doby jejich vzniku. Mojžíšovo je přejato ze starých zápisů či záznamů z paměti kněží, Deuteronomické je sepsáno v exilní a poexilní době. Při čtení je nutné vždy vnímat dobový kontext a záměr pisatelů. To platí pro celou Bibli. Děkujme autorům textu, že bez zvláštních úprav přejímali staré texty nebo zapisovali paměťové záznamy, aniž by prováděli jejich korekci nebo je dokonce uváděli do souladu s dobovým teologickým náhledem. Proto je Bible v mnohých částech změtí rozporuplných záznamů.

Osobně si myslím, že praxe, že od určité doby zapisovatelé nemilosrdně ničili staré záznamy, když zapisovali jejich novou verzi, byla kontraproduktivní. Škoda, to bychom teprve lépe mohli pochopit vývoj víry v jediného a živého Boha. 



Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 29. leden 2014 @ 10:20:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že tohle je dost názorná ukázka toho co se v důsledku stane když člověk opustí Církev. Nezůstane mu nic. Písmo svaté začne dříve nebo později považovat za nepotřebnou berličku a ukázku zákonictví, pokud ho zrovna nepoužívá k „dokazování“ sebe sama nebo jako zbraň proti bližnímu a za změť rozporuplných záznamů.

Tenhleten trend pozoruji již nějakou chvíli a dost mne překvapil, když jsem se s tím poprvé setkal. S lidmi kteří používají Písmo proti všem církvím ale zároveň dávají otevřeně nebo skrytě najevo že pro ně mnoho neznamená a nereagují pokud se ho snaží zpochybnit někdo jiný.



]


Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 29. leden 2014 @ 20:04:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, nikdo ti nemůže zabránit, aby jsi měl místo svého Bohem darovaného rozumu učení své církve. Nicméně, když vařila myšička kašičku, musela ji z něčeho udělat. Z čeho ji udělala tvá církev, která ti zaplňuje mozek namísto tvého rozumu? Já bych řekl, že lidé v ní také používali rozum, i když u některých to nemuselo být tak úplně doslova.


]


Re: Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 08:36:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před takovým „rozumem“ který by nám měl nahradit Církev i svaté Písmo nás ochraňuj Pánbůh a celé Nebe. Ten Vám tedy opravdu nezávidím. Nepřál bych ho ani tomu nejhoršímu nepříteli.



]


Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 29. leden 2014 @ 14:39:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde tedy o čisté zákonictví, které sice může být i pro křesťana berličkou, nicméně opravdový následovník Krista má Boží zákony zapsané v srdci a jejich písemnou formu nepotřebuje.Podle toho jak píšeš předpokládám že patříš mezi následovníky Krista co mají zákon zapsán ve svém srdci.Mužeš tedy stručně napsat jaké zákony máš napsány ve svém srdci?? Pokud je tam člověk opravdu má zapsány tak si tyto zákony musí uvědomovat takže ví jejich znění.Dá se říct že ty zákony zapsane v srdci člověka jsou to pravé desatero. Tak prosím dej nám tady písemnou formu Božího zákona co máš zapsaný ve svém srdci.  


]


Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 29. leden 2014 @ 20:01:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slyšel jsem od jedné spisovatelky, že napsat přesně svou myšlenku je obtížné. Vždy se v napsaném textu objeví něco trochu odlišného, než měl autor v úmyslu.


Takže když žádáš - "Tak prosím dej nám tady písemnou formu Božího zákona co máš zapsaný ve svém srdci." - mohu tě jen jen odkázat na své texty, i když v nich proti tomu, co rozpozná jen svrchovaný Bůh, mohou být mírné odchylky. Určitě tam není oněch deset řádků (jako text těch vět, psaný bez mezer na kamenných deskách) plus těch dohromady 613 zákazů, příkazů a kultických nařízení. Zkus i ty vyjádřit, co máš zapsáno ve svém srdci.



]


Re: Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 20:29:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopil jsem že Buh každému člověku zapsal do srdce Boží zákon. Podle mého dosavadního chápáni Bible by to měl být zákon ze Sinaje na kamenných deskách. Já zatím nejsem znovuzrozený člověk.Ale pochopil jsem že v našem srdci není zapsán jen Boží zákon ale pádem do hříchu nám tam satan vepsal i svůj zákon. Bohužel ten satanuv zákonje tam vepsán mnohem silněji než ten Boží zákon. A pokud člověk uvěří v Krista a myslí to upřímně tak ukolem Ducha Svatého je vykořenit z lidského srdce satanuv zákon a obnovit v našem srdci Boží zákon. Takhle to zatím chápu já.     


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 03. únor 2014 @ 17:54:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, ten "zákon", který Bůh "vepíše" do srdcí těch, co přijali Ježíše jako svého Pána, není nějaký text, nějaká slova. Ten zákon je Duch života. Pokud se znovuzrodíš, začne bydlet v Tvém srdci Otec a Ježíš(Jan 14, 15-23) a oni Tě budou učit, co je dobré a co ne. Je to stejné jako s Tvým pozemským otcem. Nebyl zákonem, ale vychovával Tě. Zákon byl dán jako vychovatel ke Kristu, v době kdy ještě nebyl lidem darován Duch svatý do srdce. Až teprve po seslání Ducha svatého lidem, už není potřeba psaný zákon. Až přijmeš Pána a prožiješ znovuzrození, Pán Tě skrze Ducha povede jako Otec.


]


Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 21:05:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stará a nová smlouva tvoří jeden celek. Ještě jinak podmínky pro spasení Mojžíše a mě nebo tebe jsou stejné, Buh nic neubral ani nepřidal.A


]


Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 12:11:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem poznal  z praxe existuje mezi křesťany jedna skupina, která silně lpí na Zákoně  ( a myslí tím Desatero) a pak druhá, která odsuzuje tu první ze zákonictví a tvrdí, že ona má Zákon srdci, takže ho vždy automaticky dodržuje, protože je v ní Kristus. A teď se v tom má člověk vyznat. Ta první skupina se z deseti příkazů zaměřuje pak hlavně na sobotu a je ochotna kvůli ní i trpět. Někdy mám pocit, že víru mezi sebou posuzují podle toho, jak kvůli sobotě kdo trpí. Bohužel to vypadá jak zákonictví. Druhá skupina tu první kritizuje a Desatero nevnímá . Už vše činí správně. Kde je pravda? Myslím, že to z vnějšku nemohu posoudit. Obě skupiny touží po Bohu, ale každá má jiný přístup.  Ta druhá se vysmívá sobotě a dodržováním neděle dává najevo, že křesťané mají jiný Zákon. Ta první  asi věří, že Bohu máme být vděční a Bůh si přeje, abychom jeho příkazy dodržovali včetně soboty. A přitom, když se učedníci zeptali Pána Ježíše, které přikázání je největší, sjednotil vše do příkazu lásky. I Jan říká, že dává nové přikázání, aby se všichni milovali ( měli k sobě lásku ), protože to bude jeden z důležitých znaků těch, kteří následují Ježíše.   A podívejme se na dnešní svět křesťanů!! Jakým přikázáním se opravdu řídí ???  



Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 14:09:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobné problémy vymýšleli okolo našeho Pána Ježíše Krista, aby ho mohli obvinit. Obvykle přitom předstírali že existují jen dvě cesty. Kamenovat a být obviněn z krutosti a vydán Římanům za vraždu dle jejich zákonů a nebo odpustit a být prohlášen za pokušitele, hříšníka a kolaboranta. Platit nebo neplatit, postit se a nebo jíst a pít. Jiná cesta prý údajně nevedla a špatně bylo obojí. Měli bychom mít v první řadě na paměti kdo za tím stojí a snažit se mu pokud možno nevyhovět. Neobracet svůj hněv proti cizoložným ženám ani proti sobě navzájem, zachovat pokoj a mír mezi lidmi i pokoj a mír mezi člověkem a Bohem. Ideální je společná modlitba za toho kdo se ho pokouší narušit. Můžeme se ho také zeptat do jaké z těch skupin řadí sám sebe a jestli je vůbec křesťan a čím se to projevuje. Kde a jak se setkal s tím o čem mluví.



]


Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 15:03:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš kus pravdy


]


Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 17:35:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdílů se dotýkáš jenom okrajově. Také rivalita mezi oběmi skupinami je způsobená spíše pýchou typu "já věřím lépe než ty", než nějakou zásadovostí  založenou na posicích Písma.


Dvě skupiny lidí zde byly od počátku. Zde lze nalézt výklad prvního a největšího přikázání podle Tóry:


1. miluj Boha svého bez příčiny,

2. miluj Boha svého a On ti za to způsobí prospěch. V odkazu je i důsledek, který má způsob té druhé lásky "něco za něco".


1. Základní podstatou lásky Kristovy je to, že Boží láska je zadarmo, i když pro Boha nic nedělám, naopak, hřešil jsem proti němu. A protože jsem veskrze špatný, nic od Boha neočekávám, jen slitování.

2. Podstatou zákonické lásky je to, že dodržuji zákony a očekávám za to odměnu v nebesích.


Důsledkem prvního přístupu je naplnění Boží milostí, za níž jakýkoliv vděk je nesmyslně malý. Poznání, že Bůh je Láska, kterou nás naplňuje, nelze totiž vyvážit jakýmkoliv dodržováním zákonů. Naplnění však není příčinným důsledkem, tedy kauzalitou. Ale Boží svrchovanou milostí, kterou obdařuje podle svého uvážení. Bůh není vázán žádnými zákony, ani těmi kauzálními.


Škoda, že jsi si Reisingera nepřečetl. Škoda, že jiní, kteří, zákonictví za svůj základ (možná nevědomky) považují, nerozumí, nebo také nečtou, jaké důsledky má Boží láska. Přitom sám Pavel o tom několikrát píše, také napsal "všechno mohu, ale jen něco prospívá". Boží láska je totiž zákonem "dokonalé svobody", jak jsem kdysi slyšel v úžasném líčení v pořadu s Danielem (?) Kábrtem.


Pánbůh všem požehnej a dopřej těm, kteří pod "zákonem dokonalé svobody" vidí anarchii, aby poznali, co ten zákon opravdu vyjadřuje: Naprosté, bezvýhradné, bezpodmínečné oddání Bohu. A nebáli se přijmout osvobození od otrockých pout tohoto světa. Amen.




]


Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. leden 2014 @ 20:52:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důsledkem prvního přístupu je naplnění Boží milostí, za níž jakýkoliv vděk je nesmyslně malý. Poznání, že Bůh je Láska, kterou nás naplňuje, nelze totiž vyvážit jakýmkoliv dodržováním zákonů. Naplnění však není příčinným důsledkem, tedy kauzalitou. Ale Boží svrchovanou milostí, kterou obdařuje podle svého uvážení. Bůh není vázán žádnými zákony, ani těmi kauzálními.Píšeš dost odborně. Buh není vázán žádnými zákony v podstatě by si mohl dělat co chtěl.Jenže je tady Bible a podle učení Bible, to co chce Buh jaký vztah touží mít s bytostmi co stvořil, tak aby tento vztah mohl fungovat tak jak po tom Buh touží, tak Buh má dokonale svázane ruce a ohledně dodržování zákonu a pravidel bych řekl že je na tom hůř než jeho stvořené bytosti.Kdyby Buh vzal život jediné bytosti jen tak že si muže dělat co chce, tak celé nede všechny stvořené bytosti budou Boha uctívat ze strachu a ne z lásky k němu a dobrovolně jak po tom Buh touží. Buh netouží po uctívání ze strachu a právě to že Buh touží po uctívání z lásky k němu na základě dobrovolného (svobodného)  rozhodnutí stvořené  bytosti mu dokonale svazuje ruce, takže si nemůže dělat co chce. A právě ta Boží touha je zárukou pro stvořené bytosti že Buh stvořeným bytostem nikdy neublíží kdyby to jedinkrát udělal navždy by stratil to po črm Buh touží.A Buh touží po krásném vztahu se stvořenou bytostí na základě svobodného rozhodnutí stvořené bytosti. Pokud by Buh odebral stvořeným bytostem svobodu rozhodování tak by se ze stvořených bytostí stali obyčejní roboti. A jestli jsem to dobře pochopil tak Buh roboty nechce!!!


]


Re: Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 31. leden 2014 @ 18:31:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde to vyjádřit jednodušeji - Bůh je Láska. Blíže o významu posledního slova viz Pavel, což jistě znáš, ale píši to raději pro upřesnění. Považovat lásku sa svazující a zavazující, jak píšeš, tak to lze jistě také vnímat a je to pravda. (Pozn.: To je vlastně ten zákon zapsaný v srdci). Jenže v důsledku je to zákon osvobozující od zákonů psaných v zákonících.


]


Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 31. leden 2014 @ 08:06:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na to aby mohla vzniknout nějaká rivalita musí existovat potenciální rivalové. Bez nich to dost dobře nejde. Řekl bych že ani člověk popírající Bibli i Desatero přikázání ve všech jejich podobách není pro křesťana zrovna rival.  Pro katolíka, pro protestanta ani pro pravoslavného křesťana. Rivalita je podmíněná nějakou společnou soutěživou činností. Člověk který popírá fotbalový míč i branku a snaží se proniknout na stadiony Sparťanů a Slávistů a počůrat jim trávníky pro fotbalisty  není žádný rival. Často si přitom ani neuvědomuje že je tím pohnojí, když se mu to povede a že může výrazně přispět k tomu aby se ještě víc sblížili.

Láska k Bohu a bližnímu se projevuje mimo jiné i tak že je člověku odměnou každý okamžik tohoto pozemského života. Přes všechno utrpení. Ti kteří milují nejvíc za utrpení Bohu děkují, nebo dokonce prosí aby směli trpět a čím více trpí tím více se radují. Považují se za nehodné toho aby trpěli. Takoví lidé se za nás přimlouvají u Boha. Tady a potom v Nebi.



]


Re: Re: Re: Re: Dvě velmi rozdílná Desatera (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 31. leden 2014 @ 18:22:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku.pokud reaguješ na můj příspěvek, musíš to napsat srozumitelněji. Již jsem ti dříve napsal, že ti nerozumím. Mluvíš cizí řečí.



]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy