Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 180, komentářů celkem: 429681, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116552972
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Malicherný Bůh?
Vloženo Neděle, 02. únor 2014 @ 16:55:45 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

Bůh stvořil člověka a vdechl do jeho chřípí život. Postavil ho do rajské zahrady, kde mu dal jediné přikázání: Nejez ovoce ze stromu poznání dobrého a zlého. Člověk neposlechl, zakázané ovoce jedl. Kazatelé a učitelé nám vysvětlují, že touto neposlušností spáchal člověk hřích, za který ho Pánbůh potrestal a proto každý člověk, jako všichni Adamovi potomci, nakonec zemře.
Když tohle bezvěrci vyložíte, tak vám může odpovědět: „Ten váš Bůh je pěkně malicherný. Kvůli jablku, hrušce, fíku, moruši, či co to snědli, způsobil lidstvu tolik smrti a utrpení. Co je špatného na poznání dobra a zla? Jak potom můžete říkat, že je milosrdný a spravedlivý? Když mi soused sní jablko z mé zahrady tak i já sám se stydím o takové drobnosti vůbec mluvit.“


Je pravdou, že první kapitoly Genesis dávají teologům zabrat. Text je stručný a člověk se diví, kolik spekulací lze z něj udělat. Zkusme na zažité výklady zapomenout a přečíst si biblickou zprávu, tak jak ji zanechali její autoři. A nezapomeňme na autora Nejvyššího.


Satanova pravdomluvnost

Bůh člověku přikázal: „... ale ze stromu poznání dobrého a zlého nejez. Neboť v den, kdy bys z něho jedl, jistě zemřeš.“ [Genesis 2:17]

Nejchytřejší prahad, kterému říkáme satan nebo ďábel, však řekl Evě něco jiného: „... Jistě nezemřete, neboť Bůh ví, že v den, kdy z něho budete jíst, se vaše oči otevřou a budete jako Bůh, a budete znát dobré a zlé.“[Genesis 3:4,5]

„No“, řekne si vědátor, „jakákoliv znalost je pro člověk přínosem. A být jako Bůh - neznám sice důvod, ale proč ne.“

Třeba totéž si řekl první člověk(to jest muž plus žena), a ze zakázaného ovoce jedli. Cosi se stalo, neboť jim hned připadlo, že jsou nazí. „No“, řekne si vědátor. „Satan měl evidentně pravdu, neboť se jim otevřely oči, takže viděli to, co dříve vidět nemohli. Mohli již vidět realitu. Proto si uvědomili, že jsou nazí, ne jako zvířata nevnímající svou nahotu. Což u tvora na úrovni Boha, do kterého tímto poznáním dospěli, není nahota slušností. Nicméně potvrdilo se, že v den, kdy ze stromu pojedli, nezemřeli. Satan měl tedy pravdu, a to úplně ve všem. Adam se dokonce dožil úctyhodných 930 let.

Všimněme si: Satan měl ve všem pravdu. V den, kdy ze stromu poznání dobrého a zlého pojedli nezemřeli. A dokonce se stalo, že byli jako bohové. To potvrdil i Pánbůh, když je vyháněl z ráje:

I řekl Hospodin Bůh: Hle, člověk je jako jeden z nás, zná dobré a zlé. Ať teď nevztáhne ruku, aby vzal a jedl také ze stromu života a žil navěky! [Genesis 3:22]

Neděsme se toho, že satan k prvním lidem mluvil pravdu. Na to je tento prahad velmi chytrý, než aby lhal ve věcech, o kterých dobře věděl, jak mohou dopadnout. Ale děsme se toho: Když měl satan pravdu, tak snad Bůh lhal?


Boží trest za neposlušnost

Jako Boží děti dobře víme, že náš Otec – tak Ho můžeme nazývat – je milosrdný a odpouštějící. Nemohl tu malichernou příhodu prominout, nebo potrestat mírněji? Dobře víme, že nám promíjí zločiny, za které nám patří tresty již zde na zemi. A dělal to i před Kristem. Stará smlouva to dokládá. Jak je možné, že takovou malichernost potrestal trestem nejvyšším, tedy smrtí? Alespoň tak nás to učí církevní duchovní.

Tady něco nesedí. Otec lži – ďábel - mluví pravdu, Bůh je nemilosrdně malicherný. Zkusme si proto to učení ověřit sami, jak jinak, než podle biblické zprávy.

Boží výrok o trestu se pro ženu vztahoval k útrapám, k porodním bolestem a k dychtění po muži:

Ženě řekl: Velice rozmnožím tvé strádání a tvou úzkost, v bolestech budeš rodit děti; budeš dychtit po svém muži, ale on bude nad tebou vládnout. [Genesis 3:16]

Muž byl potrestán takto:

Adamovi řekl: "Uposlechl jsi hlasu své ženy a jedl jsi ze stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst. Kvůli tobě nechť je země prokleta; po celý svůj život z ní budeš jíst v trápení. Vydá ti jenom trní a hloží a budeš jíst polní byliny. V potu své tváře budeš jíst chléb, dokud se nenavrátíš do země, z níž jsi byl vzat. Prach jsi a v prach se navrátíš." [Genesis 3:17-19]

Soudní výrok o trestu tedy pro muže zněl: Země je kvůli muži prokletá, získat z ní obživu bude provázeno utrpením a těžkostmi po celou dobu lidského života. Výrok na konci o konečné proměně v prach nelze považovat za výrok o trestu smrtí, je to totiž pouhé konstatování skutečností, provázejících smrt biologické bytosti stvořené z prachu.

V Božím výroku o trestu za neposlušnost tedy není zmínka o trestu smrtí, smrt zde není vůbec uvedená. Je zde však výrok o zavinění prokletí země, z něho vyplývajícího utrpení a pro ženu navíc bolest při rození dětí a bolest z útrap plynoucích z jejího vztahu s mužem.


Bůh smrtí nepotrestal. Člověk si smrt vybral sám

Bůh v ráji člověku přikázal, aby se vyvaroval poznání dobra a zla. Zde je namístě otázka, co je dobro a co zlo. Známe mnoho odpovědí, ale teď se vžijme do prvních lidí.

Představme si prvního člověka jak stojí před současným světským soudem, neboť Boha obvinil z rozšíření smrti.

Soudce se ptá: „Adame, je život dobro nebo zlo?“
Adam: „Samozřejmě dobro.“
Soudce: „Adame, je smrt dobro nebo zlo?“
Adam: „Samozřejmě zlo.“
Soudce: „Adame, poznal jsi svou ženu Evu, tedy měl jsi s ní bližší kontakt, a ona ti porodila syna Kaina?“
Adam: „Ano.“
Soudce: „Adame, vybral sis předtím dobrovolně, že chceš poznat dobro a zlo?“
Adam: „Ano.“
Soudce: „Adame, byl jsi Bohem varován, že takové poznání ti přinese smrt?“
Adam: „Ano.“
Soudce: „Adame, dobrovolně a bez jakéhokoliv vnějšího nátlaku jsi si poznání smrti zvolil sám. Bůh tě varoval, že bližší kontakt se smrtí znamená pro tebe smrt. Jak jinak by jsi smrt mohl blíže poznat? Jak jen můžeš Boha z rozšíření smrti na lidi a na všechno živé tvorstvo, které ti podřídil, obviňovat?“
Adam: Pláče....

Zde není co dodat. Jen připomenout, že kvůli jednomu člověku, který chtěl poznat dobro a zlo, tedy život a smrt, neustal život, ale dodatečně přišla smrt a to nejen na jeho potomky, ale jako Boží prokletí na celou zemi. Člověk propadl smrti okamžitě, v ten den, co přestoupil Boží příkaz. Nejenom smrti duchovní, neboť byl vyhnán od dárce a strůjce života, ale i smrti tělesné. Jsme ve smrti od svého zplození. Zkuste si to ověřit vědecky – na konci článku je to stručně popsáno.


Co satan neumí

Satan je je velkým plagiátorem Božího díla. Napodobuje dobrého Boha, jako by byl sám andělem světla. Trochu jsem na jednu podobu jeho činnosti – humanismus bez Boha – upozornil (zde). Satan dovede napodobovat, neumí však tvořit. Neumí stvořit život, život umí jen Bůh.

Bůh ve Starém zákoně není krutý a nemilosrdný. Dal lidstvu naději v potomkovi ženy. Smrt (rozpad do prachu) dal jako potravu satanovi. Odvěký Boží nepřítel je živ ze smrti. Ač je kvůli tomu nenáviděn od všeho živého, zvládá smrt dokonale:

A Hospodin Bůh řekl hadovi: Protože jsi to učinil, buď proklet a vyvržen od všech zvířat a od veškeré polní zvěře, budeš se plazit po břiše a žrát prach po všechny dny svého života. [Genesis 3:14]


Dopis

Všechno jsem pro tebe udělal, Adame. Připravil jsem ti dokonale krásný a snadný život. Kdykoliv by jsi ho ztrácel, měl jsi zde strom života k jeho obnovení. Ty jsi se rozhodl oddělit se ode mne. Já jsem tě miloval, ty jsi se však rozhodl, že mi nebudeš věřit a namísto mně jsi uvěřil pomlouvači (pozn.: satan = pomlouvač, žalobce). S lítostí jsem tě musel poslat do světa, abys poznal, co znamená žít podle tvého vlastního rozhodnutí, podle tvé vůle a bez toho, že mi věříš. Podle tvého přání jsi se rozhodl na svou vlastní kůži poznávat dobro a zlo. Já jsem tu však stále a čekám na tebe. Připravil jsem ti i cestu, kterou se ke mně můžeš vrátit ty i kdokoliv z tebe vzešlý. Jen mi věř.

Tvůj milující Otec


Na závěr

Satan tedy v ráji mluvil pravdu. Ano, pravdu. Ale platnou pro jeho svět. Svět smrti.

Bůh je však milující, hned od počátku. Propustil člověka do světa, protože člověk Ho nemiloval a dal raději důvěru pomlouvačům. Smrt nebyla Bohem dána jako trest, poznání smrti si vybral člověk sám. Ale Bůh současně připravil člověku cestu návratu do věčného života.



Život a smrt. Ve stručnosti: Jak to funguje?

Máme dostatečné znalosti přírody, abychom si mohli pomoci vědou a definovat život. Pro život je charakteristické dělení buněk. Dělení buněk provází každý živý organismus. Když se buňky dělí, život existuje. Vlastností života je také známá skutečnost, že pro něj neplatí obvyklé přírodní zákony, třeba zákony termodynamické. Příkladem takového základního zákona je převod tepla z teplejšího na studenější předmět. Obráceně to nefunguje, teplo ze studeného na teplejší předmět nedostaneme. Živý organismus však tento zákon ignoruje a produkuje teplo ze studené hmoty, například z potravy. Pokud přestane dělení buněk, tak dojde ke smrti živého organismu. Původně živý subjekt se stane hmotou, pro kterou platí obvyklé přírodní zákony. Tedy i ten o přestupu tepla z teplejšího předmětu na studený, který ve vesmírných rozměrech končí mrtvolným chladem bez pohybu atomů.

Na vznik života jsou různé názory. Pokud však někdo hovoří o vzniku života z mrtvé hmoty, tak se musí vypořádat s jednou skutečností: Když připustíme, byť je to statisticky totální pitomost, že vznikla nějakou souhrou událostí kompletní buňka a vyskytla se ve vhodném prostředí, tak jak to, že se začala dělit? Že by sama od sebe? Kolem nás jsou miliardy buněk, obsahujících v plné míře všechny konstrukční prvky, které tyto buňky obsahovaly, když ještě byly životaschopné. Skutečností však je, že mrtvá buňka není nic víc, než hmota bez života.

Nikdo, opakuji nikdo, nedokázal a nedokáže přivést buňku k dělení. Jen Bůh. Život je jen Boží doména, tam nikdo jiný vkročit neumí.

Poznatky o dělení buněk nám také říkají, že buňky se v živém organismu nově vytvářejí dělením a opotřebené odumírají. Tento proces se neustále opakuje a teoreticky může být nekonečný. Život tedy má v sobě ukrytou nesmrtelnost. Dělení buněk však provází dvě okolnosti: Při každém dělení může nově vytvořená buňka obsahovat nějakou vadu. Ani počet dělení není neomezený, nýbrž genetická struktura obsahuje ohraničení, nad kterým se již gen nemůže replikovat. Vady a ohraničení počtu dělení určují dobu života organismu, tedy dobu, kdy buňky v organismu začnou stárnout vadami a odumírat. Můžeme tedy říci, že cesta ke smrti nastává u člověka, jakož i u každého živého tvora, již při početí jeho života. Právě toto omezení je důsledkem vzpoury člověka. Toto omezení může napravit jenom Bůh stromem života.

Podobná témata

Zamyšlení

"Malicherný Bůh?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. únor 2014 @ 07:35:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že je ta věc o něco závažnější a také je to tam přímo napsáno. Had začal neuvěřitelnou drzostí a lží, takovou jaké se v řeči jidiš říká chucpe. Řekl že Hospodin Bůh zakázal našim prarodičům jíst ze VŠECH STROMŮ. Řekl jim v podstatě to že je Bůh s odpuštěním obelhal a zotročil a že když překročí zákaz tak se dostanou na Jeho místo.  Asi jako kdyby za někým z nás přišel nějaký zločinec a řekl že jsme otroci svého biologického otce, že mu máme vzít pušku (nebo třeba sníst co je v lednici či jakoukoliv jinou hloupost), svrhnout ho a zaujmout jeho místo. Co k tomu dodat ? Snad jen to že to tak dělají nepřátelé Boha a církví dodnes. Říkají věci které nemohou být pravda. Prostě proto že to nejde. Pokud jim někdo chce naslouchat tak je to v první řadě jeho problém. Stejně jako když používá Bibli k vlastní záhubě a snaží se jí popírat a překrucovat. Mluvit proti Bohu o kterém tvrdí že v něho nevěří.

Věřím že to že nejsme ve svém hříchu fyzicky nesmrtelní, že máme dobývat svůj chléb a rodit v bolestech je spíš cenný dar a ne trest. Základ přežití tady na zemi. Kdykoliv se něčemu z toho snažíme vyhnout tak to dopadá moc špatně.




Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 03. únor 2014 @ 08:22:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
přeložit si trest jako dar, je hodně odvážné...

a drzé



]


Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. únor 2014 @ 09:23:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy byste chtěla být nesmrtelná tak jak teď momentálně jste a nemoct umřít ? To je dost hrůzná představa. Otcové odcházeli nasycení počtem dní. Rodit děti bez bolesti, nemít žádné starosti, nemuset vynakládat žádné úsilí ? Myslíte že by Vám to prospělo, že byste si Božích darů nepřestala vážit ? Vždycky to dopadlo špatně, když se na tom lidé pokoušeli něco svévolně měnit.

To že trest prospívá považuji za jednu ze základních životních pravd. Asi jako že tráva je zelená. Zvláště ten Boží. Věřím že ten kdo neumí trestat ten doopravdy nemiluje. Ani mezi lidmi.



]


Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 03. únor 2014 @ 09:51:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale i trest má hranice. Pokud zabije, nebyl trestem, ale pomstou


]


Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 04. únor 2014 @ 15:01:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Pokud zabije, nebyl trestem, ale pomstou"...


Jak se to vezme.

Dědeček s babičkou umřeli a dostali se do nebe. Leží si takhle v nebeské blaženosti na pláži u moře, upíjejí vychlazené šampaňské, v dálce hraje podmanivá hudba. Najednou se dědeček otočí na babičku a vlepí jí pořádnou facku.
Zkoprnělá babička na něj vytřeští oči a ptá se: "A to bylo za co?"

Dědeček odpovídá: "Kdyby nebylo tvé zdravé výživy, už jsme tu mohli být dávno!
:-)


]


Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 03. únor 2014 @ 11:12:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
drahý POUTNICKU,
člověl přece nemusel být neposlušný, mohl zvítězit nad satanem,
a mohl žít věčně!
Takhle přišel KRISTUS jako SPASITEL a DUCH OŽIVUJÍCÍ,
a oživil nás i ve smrtelném těle DUCHEM SVATÝM!
Já se neraduji nad prohrou, ale nad vítězstvím, které nám daroval ON! 


]


Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. únor 2014 @ 08:02:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úspěch či neúspěch při hlásání Evangelia má ještě jeden zásadní rozměr. Jak moc jsou ti druzí někomu ochotni naslouchat a uvěřit, pokud nejsou předem zcela zatvrzelí. Jak moc je hlasatel naplněn Duchem Svatým, do jaké míry připravil celým svým životem pro Ducha Svatého podmínky, aby v něm mohl přebývat. Popřípadě jeho předkové i součastníci.

Starozákonní proroci (až na vyjímky) byli Bohu zasvěceni od útlého dětství, navštěvovali školy prorockých žáků a žili v postu, celibátu a odříkání. Ty vyjímky tak obvykle žily poté co je Bůh oslovil. Podobně jako později světci a mniši. Mnozí světci jsou potomci svatých rodičů. Kteří také žili odříkavým životem a za svoje děti se modlili a postili ještě dřív než se narodily, aby je Bůh povolal ke kněžství a zasvěcenému životu v klášteře.




Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 03. únor 2014 @ 09:07:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý POUTNICKU,
chceš nám snad sdělit, že trest jako dar předkládá Duch Svatý? 


]


Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. únor 2014 @ 09:27:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že veškeré dobro a dary pocházejí od Nejsvětější Trojice. KteJe psáno  kdo šetří metlu svou nenávidí syna svého.


]


Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 03. únor 2014 @ 17:53:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš poutnicku: "Starozákonní proroci (až na vyjímky) byli Bohu zasvěceni od útlého dětství, navštěvovali školy prorockých žáků a žili v postu, celibátu a odříkání. "


Jak jsi na to přišel? Elijáš zrovna postuchtivý nebyl, když žádal vdovu, aby mu dala to poslední jídlo, které měla. Dokonce se nechal krmit havrany, či andělé mu připravili podpopelný chléb.


Izajáš byl podle všeho vysoce postaveným člověkem. O nich je známo, že nějakým hladověním se příliš netýrají. A ani jiné formy půstu si proroci neodepírají, byť to byla třeba nevěstka (Ozeáš 1:2). Že byli proroci Bohu zasvěceni od útlého mládí, to jsi si vymyslel, nebo patříš mezi ty popírače Bible, o kterých stále píšeš? Jestliže takové věci nacházíš ve své bibli, tak se nedivím, že je hodná popření, je totiž úplně jiná, než ta naše.


Myslím, že svou touhou po utrpení to přeháníš. Takový utrpeníchtivý člověk evidentně nemá lásku ani k sobě, jak může milovat bližního jako sebe, když sebe podrobuje půstům a utrpení a vidí v tom smysl života s Bohem? Zřejmě jsi nepoznal Boží lásku, takže ani o ni vůbec nemluvíš.


Pane náš milosrdný, dopřej i poutnickovi okusit alespoň trochu z tvé nekonečné lásky, aby poznal, jakou radost jsi nám připravil ve Tvém království, kterou nám dáváš okusit již zde. Amen



]


Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 05. únor 2014 @ 07:32:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vaše bible musí být opravdu zajímavá . Jestliže z ní opravdu vyplývá že si svatý Eliáš užíval radostí tohoto světa když šel 40 dní pouští k hoře Chorebu aniž by pozřel sousto. Když mu nosili ptáci trochu chleba a když mu ta vdova udělala jediné jídlo po dlouhé době z trochy mouky. Jestli Vám tohle připadá jako hojnost tak by bylo zajímavé kdybyste popsal jak podle Vás vypadá půst.

Já nejsem světec a Bohu žel užívám tohoto světa až příliš. Přestože vím že bych se měl všeho vzdát a trpělivě nést svůj kříž a jít za Kristem, v čemž je ta pravá a skutečná radost a štěstí. Jelikož jsem hříšník a zbabělec tak o to víc děkuji Bohu za to že mi ukazuje své milosrdenství a že mi dává svaté lidi kteří mne vedou, kteří jsou mi příkladem  a kteří pomáhají platit mé dluhy za mne. Věřím že život plný bolesti a neštěstí tady na zemi je lepší než jediná hodina v Očistci. Za utrpení bychom měli děkovat. Alespoň za to kterému se tak jako tak nevyhneme. Když si třeba zlomíme nohu, nebo máme starosti. Není na tom nic těžkého, ani nepříjemného. Je to určitě lepší než když se rouháme a ptáme proč se to nestalo raději někomu jinému.



]


Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. únor 2014 @ 17:43:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No poutnicku, zkusil jsem si dát do vyhledávače slovo "radujte". V Kralické bibli, Studijním překladu, ekumenickém překaldu, nové Kralické Bibli, Bible pro 21. století, vyhledávač našel kolem dvaceti odkazů na biblické verše, z toho téměř polovinu ve Starém zákoně. Když jsem si dal vyhledávání v pracovní verzi Jeruzalémské bible (obsahuje jen Starý zákon, to ostatní je pro volné šíření zřejmě utajované a lidu na světové pavučinové síti (WWW) nepřístupné), tak z vyhledávače vypadl  jen jediný odkaz na biblický verš žalmu 32:11. Kde se tam i v předchozích verších píše, že když byla Bohem sňata vina, má se člověk radovat.


Byť je na radost zmíněná katolická bible skoupá, přesto k radosti nabádá a to každého, kdo poznal Boží odpuštění.


Pokud jsi hříšník, jak píšeš, což jsem my všichni, tak pros za odpuštění. Bude ti dáno. Pak se budeš radovat. Až to poznáš, tak se budeš divit každému, kdo má odpuštěno a neraduje se z toho. Když někdo sám sebe mrská a Písmo vidí jako sebemrskačské (přečti si po sobě co jsi napsal), a považuje to za radost, tak je tu něco v nepořádku. Ježíš se modlil "Otče, odvrz ode mne to utrpení", podvolil se však vůli Otce, aby nás jednou provždy utrpení a smrti zbavil, a nikoliv aby další utrpení přinesl. Vzít na sebe svůj kříž pro Pána neznamená přibít se kříži sám a takové kříže vyhledávat, ale přijmout pro Krista úděl od lidí a jevů nepřátelských Bohu.


A když poznáš Boží lásku, tak se budeš radovat.


Filipským 4:4 Radujte se v Pánu vždycky, znovu říkám, radujte se!



]


Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 03. únor 2014 @ 20:28:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasil bys s tím, že to poznání dobra a zla spočívá v první lidské zkušenosti s postavením se vůli Boha? Oni poznali zlo tím, že si zkusili, jaké to je neposlechnout.

Jinak pěkný článek, i když ten vědecký závěr není moc vědecký. Dělení buněk a život jako takový (dokonce abiogeneze a evoluce) neodporují ani v nejmenším zákonům termodynamiky. Očividně tu myslíš druhý termodynamický zákon a růst entropie. Jenže ten zákon absolutně nevylučuje lokální růst organizovanosti, tj. pokles entropie. Země není a nikdy nebyla ani izolovaný a ani uzavřený termodynamický systém. Problém abiogeneze, kterou rovněž odmítám, není nějaká pochybná úvaha o pravděpodobnosti ale celkem snadná anorganická a organická chemie. Řekněme, že si nechám vygenerovat třeba sekvenci 6 000 000 000 náhodných čísel (a myslím skutečně náhodná a ne založená na pseudonáhodného matematického programu - např.pomocí analýzy atmosférického šumu). Spočítej si pravděpodobnost takové sekvence - bude se limitně blížit nule, tj. bude to tzv. kladná nula. Přesto je to sekvence, kterou jsem obdržel. Nepravděpodobné totiž neznamená nemožné a takový jev není statistická pitomost. Statistická pitomost, že normální kostkou na člověče hodíš sedmičku.

Ta tvoje úvaha o produkci tepla ze studeného předmětu už není ani pseudovědecká. Je to nesmysl. Slyšel jsi někdy třeba o energii chemických vazeb? Při dělení buněk nedochází k přesné replikaci. Při každé replikaci dochází k postupnému opotřebovávání telomerů, buňky se kopírují se špatnou informací a na konci je smrt. V roce 2009 byla udělena Nobelova cena za objev enzymu telomerázy. V podstatě jde o to, že některé organismy (několik druhů ploštěnců, kteří se rozmnožují asexuálně), u kterých je telomeráze obdobný enzym zodpovědný za schopnost skutečné regenerace. Teoreticky se nám tu otvírá možnost k aplikaci tohoto objevu pro dorůstání poškozených tkání (regenerativní medicína) a prodloužení věku či dokonce nesmrtelnosti. Další větví výzkumu je možnost přeprogramovávání buněk - prostě se staré a replikací unavené buňky, které odebrali ze stoletých lidí, zbavily stáří. Ale použití této metody na celý organismus je zatím spíš v oblasti SciFi.



Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 03. únor 2014 @ 21:11:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vědče, zde jsi vstoupil na tenký led. Zkus vygenerovat sekvenci dvou skutečně náhodných čísel a já ti zaručím, že dostaneš Nobelovu cenu. Navíc v článku se nepopírá nenulová pravděpodobnost. Dále nebereš v úvahu vratné a nevratné děje, takže o sekvenci náhodných čísel zvyšujících pravděpodobnost nemůže být řeč, pokud to domyslíme na reálný systém stavby buněk.  To by jsi se dostal na tak malou pravděpodobnost, že je nesmyslné o ní uvažovat. Stručně řečeno - jde o statistickou pitomost. "Snadná anorganická a organická chemie..." s organickou polévkou a blesky je již mimo rámec rozumného vidění složitosti buněčné struktury.


Co se týče příkladu o přestupu tepla, tedy v otevřeném systému je to neustále rostoucí statistická veličina entropie, to funguje odjakživa. Nevím, o jaké produkci tepla hovoříš (článek jsi špatně četl), zřejmě jsi si také neuvědomil co je absolutní nula a jaký je stav hmoty při ní, a co vlastně teplo je.


Ale jsem rád, že alespoň něčím, co popisuješ o replikaci buněk, potvrzuješ mou stručnou informaci. Divím se však tvému optimismu, s jakým vnímáš pokrok v dosažení nesmrtelnosti (viz tebou zmíněný enzym). Nejsem biolog, ale pokud si vzpomínám, tak každý gen má omezení počtu replikací strukturou,  kterou molekulární biologové kreslí někde v horní části DNA. Když už věříš v omládnutí organismu, kterým podmiňuješ nesmrtelnost - věčnému mládí věřili již dávno - tak o nápoj nesmrtelnosti ještě nikdo ani teoreticky nezavadil. Nemá s mládím v principu nic společného, díky tomu omezejícímu počtu dělení buněk, které definitivně způsobí smrt nezávisle na mládí.



]


Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 03. únor 2014 @ 21:44:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nobelovku? To asi těžko. Podstatou sekvence náhodných čísel, že neexistuje absolutně žádná vzájemná statistická provázanost. Jinými slovy řečeno, pokud je nějak stanoveno první číslo, pak stanovení druhého nesmí být nijak statisticky provázáno s tím prvním. Příklad generování - vezmi si deset lidí. Každého zavři do oddělené místnosti (nebo prostě zajisti, že vzájemně během experimentu nekomunikují), přiděl jim čísla od jedné do deseti (to abys měl sekvenci), požádej je, ať každý napíše na papír jedno číslo a ta čísla pak seřaď. No a máš tu sekvenci. Pokud jde o tu mnou navrženou strategii, pak se můžeš podívat sem. Očividně nechápeš, co znamená ta náhodnost. Pokud ti totiž ti lidé náhodou napíšou den svého narození, pak jsi svou volbou vlastně determinoval sekvenci, ale ta je náhodná, protože ty dny narození nejsou vzájemně provázány. Jaká je podle tebe pravděpodobnost abiogeneze od anorganické hmoty po buňku? A prosím o podložený výpočet.

Argument proti abiogenezi NENÍ statistika ale právě ta jednoduchá chemie. Procesy, které teoreticky vedou k tvorbě žádoucích produktů, tyto produkty následně likvidují. Byla praatmosféra redukující či oxidační? A pak tu máš problém s chiralitou aminokyselin.

V případě absolutní nuly nedochází k ničemu, protože to je pouze TEORETICKÁ hodnota, které nelze dosáhnout. Pokud se teplota blíží limitně k absolutní nule, pak je změna entropie nulová, což jaksi vysvětluje, co se děje s hmotou.

Všimni si, že jsem psal o teoretické možnosti nesmrtelnosti. Telomery jsou na konci.




]


Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. únor 2014 @ 16:06:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máme rozdílný pohled na svět. Náhodné číslo je to číslo, které na nikom a na ničem nezávisí, a to ať je to symbol, nebo obsah, který reprezentuje. Pokud vezmeš jinou definici náhodných čísel, obecně náhody, tak je to jen pomůcka, která má usnadnit vůbec jakýkoliv přístup.


Já věřím ve všemohoucího Boha, nemohu tedy věřit a ani nevěřím v náhodu. Pokud někdo napíše nějaké číslo, tak to na něm závisí, nikoliv na náhodě. Jde o pseudonáhodu. Je jedno, jaký náhodný generátor použiješ, vždy je odvozen od nějakého přírodního jevu. I to Random number v programovacích jazycích závisí na vloženém čase.


Pokud věříš v jinou náhodu, tak jen kopíruješ božstav Fortuna či Gád (štěstí), což snad nemusím rozvádět.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. únor 2014 @ 16:38:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě doplním: Vždyť ty jsi vlastně tím, že jsi popsal vznik podle tvé terminologie "náhodného čísla", tak že závisí na někom, tak ty jsi dokázal, že i náhoda závisí na někom. Obecně též na něčem. Když se zeptám, obecně závisí na kom?, co se dá z vesmírného pohledu odpovědět? Odpověď je jediná: Na Bohu. A to ani nemusím připomínat kněžský urím a tumín z Bible (Leviticus 8:8).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 05. únor 2014 @ 18:30:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náhodná sekvence čísel je prostě sekvence čísel, kde nejsou ta čísla na sobě závislá. Ale o to mi přece vůbec nešlo. Můžeš si klidně sepsat křestní jména všech lidí, kteří se narodili ve 20. století, seřadit je podle času narození a spočítat tu pravděpodobnost, že se taková sekvence jmen objeví. Leč opakuji - dokud nepředložíš nějaký výpočet pravděpodobnosti vzniku života z neživé hmoty, je argument o nepravděpodobnosti toho vzniku jen domněnka a ne věda.

Samozřejmě že vše je závislé na Bohu. Opakuješ starý filozofický argument pro existenci Boha jako prvotní příčiny či hybatele. Já se Boha dokazovat nepokouším, protože to prostě nejde. A i kdyby - podstatná je víra a hlavně víra v Ježíše jako Mesiáše a Pána. To, že si někdo myslí, že lze dokázat Boha, je tu k ničemu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 05. únor 2014 @ 18:23:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale my tu mluvíme o teorii pravděpodobnosti a já se ti snažím ukázat, že nepravděpodobné není nemožné. Pro ilustraci si klidně mysli, že já ta čísla napíšu a ty si spočítáš, jaká je pravděpodobnost, že napíšu přesně tu sekvenci. Navíc např. evoluční biologie není vůbec o náhodě, ale právě o přírodních jevech.

Už jsem ti přece napsal, že věřím v doslovné stvoření života Bohem. Ale pokud chci napadat současné teorie (evoluční teorie) a hypotézy (abiogeneze není ani teorie), pak tak musím činit vědeckými metodami a ne jen tak něco mluvit do větru. Pokud např. řeknu, že samovolný vznik života je tak nepravděpodobný, že je to statistická pitomost, pak musím být schopen spočítat, jaká ta pravděpodobnost je. A to neumím a ani to nejde. Chceš-li mluvit o vědě, pak předkládej fakta a ne pocity. Takže já v takovém případě sáhnu po té jednoduché chemii (tedy z mého pohledu člověka, který chemii vystudoval) a bavím se nad chemickými rovnicemi údajné abiogeneze a provedenými experimenty. Řeším reakční podmínky, termodynamiku těch reakcí, problém chirality atp. A ta chemie je tak výmluvná, že stále více materialistů sahá po berličce s tím, že život vlastně nevznikl na zemi, ale přišel z vesmíru v nějakém šutru. 

Já samozřejmě nevím, co jsi vystudoval a čím se živíš. Naprosto chápu, že pokud jsi třeba právník, nemůžeš se s nějakým chemikem-materialistou přít o rovnice. Mou snahou bylo upozornit tě na nevědeckost těch argumentů. To je bohužel něco, čeho je internet plný. Každou chvíli se dočteš o neexistenci zkamenělin tzv. mezičlánků, což je z pohledu dnešní evoluční biologie blbina. Dalším podobným argumentem je, že dnes nevznikají nové druhy, i když byl takový vznik prokázán.  Upozorňuji, že s evolučním biologem se hádat nemohu, takže zůstávám u toho vzniku života, kde tomu rozumím. Pokud mi prostě nějaký ateista řekne, že život vznikl na zemi z neživé hmoty, pak poprosím o chemické reakce vzniku látek potřebných ke stavbě živých organizmů (nejde jen o aminokyseliny). A záhy se ukáže, že oni jen věří, že to nějak vzniklo.


]


Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. únor 2014 @ 16:08:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teplota je veličina reprezentující pohyb (např. vibrace molekul, atomů). Při absolutní nule takový pohyb ustává. Neasociuje ti to něco o smrti?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 05. únor 2014 @ 19:17:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bereš v potaz kvantovou mechaniku? Pokud ano, pak věz, že byl vytvořen systém, která měl teplotu nižší, než je těch -273,15 °C. Zajímavé je, že ve skutečnosti byl exktrémně horký - mnohem mnohem teplejší než třeba Slunce. Tady máš článek, pokud tě to zajímá. Jsou to hrádky na úrovni kvantové mechaniky, ale třeba nás to posune v poznávání vesmíru dál. Ale rozluč se s tím pojetím teploty, o kterém jsme dosud mluvili. Prostě zapomeň na to, že záporná teplota je chlad a kladná teplo.

Co má mít absolutní nula společného se smrtí? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. únor 2014 @ 19:49:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ptáš se: "Co má mít absolutní nula společného se smrtí?" Odpovím: Pohyb.


Přiznám se, že z oboru atomistiky mě matematické prostředky kvantové mechaniky málem položily, takže tu trojku jsem dostal nejspíš z milosti. Ale nechápu, co má kvantová mechanika společného s životem, Je to pouze matematický popis hmoty, co to má společného se stavem hmoty živé versus neživé? Můžeš samozřejmě popis hmoty dále rozvádět přes elementární částice až po shluk energie v neuvěřitelně malém prostoru s vysokou specifickou hmotností, která se při jaderných reakcích promění v energii rychlostí světla létajících hmotnostně téměř nic. Neasociuje ti to představu, že hmotu stvořil právě ten Bůh, který tvořil slovem z ničeho? Pokud ten pohled stvoření něčeho z ničeho jen trochu přijmeš, možná, že se ti podaří dostat za práh dnešních poznatků a nejrůznějších slepých uliček spekulací, do kterých se věda elementárních částic opakovaně dostává.


Ještě jednou opakuji: Teplota ve fyzice charakterizuje pohyb. Nikoliv energetický stav. Pokud teplotu někdo definuje jinak, tak to musí říci. Abychom nemluvili jeden o voze a druhý o koze. Když jsem psal o přestupu tepla z teplého na studený předmět, měl jsem na mysli právě výše popsaný pohyb molekul a atomů. Což vyplývá z kontextu. Pro něj platí absolutní teplota - 273,13 °C.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 06. únor 2014 @ 17:28:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, s tím pohybem souhlasím. Jenže já jaksi beru v úvahu i ty kvantové jevy a teplotu definovanou na základě kvantové mechaniky.

Já nevím, jestli vůbec čteš, co ti píšu. Takže ještě jednou - já věřím v to, že Bůh stvořil svět slovem z ničeho. Věřím, že stvořil i život. A jsem si jistý, že toto své přesvědčení mohu obhájit v případě vzniku toho života, protože je to chemie, které rozumím.

Moje námitka byla, že používáš oblíbené kreacionistické argumenty, které neplatí. To bylo jen upozornění. Napsal jsi moc pěkný článek, ale ten vědecký závěr byl mimo. 

Nějaká absolutní nula či absolutní rychlost světla mě nijak zvlášť o Bohu neříkají. Já vidím Boží slávu a jeho stvoření všude kolem sebe. Ale ze všeho nejvíc to vidím v životech lidí, do kterých vstoupil Kristus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 08. únor 2014 @ 14:44:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mi líto, že Boha nevidíš i ve vědě, což znamená v poznávání Božích zákonitostí. Škoda.


P.S. Nenašel jsem, co bych na dodatku "Jak to funguje" měl měnit. Dokonce tvé argumenty ten dodatek podpořily. Až na malou chybu v těch tvých ve vzrůstu entropie.



]


Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 03. únor 2014 @ 21:17:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde si můžeš přečíst, co se považuje za život, a již nikdy netvrď, že život nepopírá termodynamické zákony. Ještě lépe, použij anglickou verzi.


]


Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 03. únor 2014 @ 21:51:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš co, předlož mi rovnice. V případě potřeby ti dám svou emailovou adresu. Prostě začni termodynamickými zákony (podle mě mluvíš o druhém - u prvního bys musel započítat celý vesmír a soložit, že splňuje podmínky toho zákona) a dokaž své tvrzení, že existence života a jeho samovolný vznik, ve který nevěřím, je v rozporu s nimi. Aspoň tak jsem se to učil na vejšce - pokud tvrdím, že něco odporuje nějakým rovnicím, pak to musím dokázat a neříkat jen nějaké své spekulace na základě informací z Wikipedie.

Jsou to přesně kreacionisté jako ty, kteří nám ostatním dělají práci těžkou, protože místo skutečné vědy jen opakují stále dokola ty samé chybné fráze. Ale třeba mě přesvědčíš o opaku. Sem s těmi rovnicemi. 
 


]


Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 03. únor 2014 @ 21:59:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen aby bylo jasno - tím nám ostatním jsem myslel "nás ostatní kreacionisty" :-)


]


Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. únor 2014 @ 16:17:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty by jsi chtěl, abych se hrabal ve skriptech z fyzikální chemie? Wiki samozřejmě vědec neuznává, ale laikovi k pořebnému poznání stačí. Já chci hovořit k lidem, kteří vejšku nestudovali a ani to k poznání Božích cest nepotřebují. Nicméně pochlubím se, že na skutečnost, že život narušuje druhou větu termodynamickou a dává sbohem rovnicím dokazujícím entropickou smrt vesmíru, jsem přišel sám již na průmce. A to jsem o Bohu neměl ani páru.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 05. únor 2014 @ 18:51:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, chtěl. Pokud prohlásíš, že něco odporuje nějakému přírodnímu zákonu, který je vyjádřen rovnicí, pak je vědecké chtít důkaz. To je přece normální, ne? 

Mně nejde o nějaké dohadování se. Mně jde jednak o to, co jsem napsal výše, a pak i o to, že když někdo uvěří na základě takovýchto informací, otřese se jeho víra v základech, až zjistí, že je to jinak. Bohatě postačí, když se seznámí s tím, co je to izolovaná soustava (tady je ta Wiki), zjistí, že země není a nikdy nebyla ani izolovaná a ani uzavřená soustava a má problém. Jestli je celý vesmír izolovaná soustava nevíme a nedokážeme. No a pokud bude mít velkou smůlu, potká někoho, kdo mu objasní, že i když entropie vesmíru v čase roste, může docházet a dochází k lokálnímu poklesu entropie. Kdybys aspoň napsal, že vznik života je podle tebe v rozporu s tím zákonem, chápal bych to, ale samotný život té entropii podléhá - viz třeba ty telomery. S tím, jak se buňka replikuje, roste entropie a nakonec přijde smrt - vítězství entropie nad životem. Veškerý lokální pokles entropie spojený se životem má dobře známé a popsané příčiny. U toho vzniku života by to mohlo stát za úvahu, ale pořád je tu ten problém s tím, kde dokážeme izolovanou soustavu. A pokud by to měl být ten vesmír (čirá spekulace), pak si moc nepomůžeme, protože ho jaksi nedáme do rovnic, abychom dokázali, že vznikem života došlo k poklesu sumy entropie a ne jen k lokálnímu poklesu.

Já vím, že pocitově to tak vypadá. Pokud jste ale na té průmce měli i kvantovou chemii a kvantovou fyziku, pak víš, že naše pocity jsou k ničemu. Takže prosím nevydávej za vědu své pocity ale jen věci, které můžeš vědecky doložit. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 05. únor 2014 @ 20:02:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad by jsi nechtěl, abych ti život popsal jako nějakou matematickou soustavou, která stojí proti soustavě popisující neživou hmotu? Bláhovče, jak chceš popsat ducha? To ti ještě nedošlo, že k tomu jsou jakékoliv prostředky matematiky nepoužitelné, neboť transcedentno nelze popsat  prostředky popisujícími hmotný svět?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malicherný Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 06. únor 2014 @ 17:30:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen a pouze jsem tě chtěl upozornit, že používáš nevědecké a vědecky chybné argumenty. Nic víc a nic méně. 


]


Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy