Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 257 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116546218
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Lze být církví i bez finančního zabezpečení?
Vloženo Sobota, 21. červen 2014 @ 18:02:53 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Otázka „Lze být církví i bez finančního zabezpečení?“ zní jasně, nicméně její obtíž myslím ani neleží v tom „finančním zabezpečení“, ale spíše v tom, že – jak se domnívám – nemusí být jasné, co se myslí slovem církev. Rád bych tedy uvedl tři východiska týkající se porozumění onoho pojmu „církev“ a z nich hledat odpovědi o onom finančním zabezpečení. Co je tedy církev, jak ji rozumíme?

První východisko

Pokud rozumíme církvi jako společensky významné instituci, která plní státem vymezenou roli – kulturní, charitativní, náboženskou (je nositelem nějaké náboženské ideje), pak takto chápaná církev zřejmě peníze potřebuje, jako každá jiná podobná instituce. Pokud chceme vnímat církev jako tu, která má být především společensky významným faktorem, pak peníze k tomu patří, bez peněz bude církev společensky nevýznamná.


Je otázkou, zda lze takovou veřejnoprávní roli smířit s rolí církve neviditelné, duchovní, věřící o sobě, že je tělem Kristovým, s církví poslanou Ježíšem samým hlásat Boží království a uzdravovat nemocné (L 9,2). Boží království, které máme hlásat, je věcí těžko uchopitelnou, je to Boží vláda v našich osobních i společných dějinách, Boží vláda, která se nedá popsat a uskutečnit morálními, natož mocenskými pojmy. Evangelijní radu k poslání hlásat Boží království a uzdravovat nemocné jistě známe všichni, podle L 9,3 je to Nic si neberte na cestu, ani hůl ani mošnu ani chléb ani peníze ani nemějte dvě košile. Nezajištěnost Božího království zde jakoby volá po nezajištěnosti jeho hlasatelů. A pokud vezmeme k tomuto pojetí církve v 1 P, zde vůbec nemůžeme říci, že by křesťané měli být nějakou součástí společnosti, čteme zde, že jsou tomuto světu jako cizinci a příchozí. Církev nemusí podle tohoto pojetí hledat zakotvení především ve společnosti kolem, je zde naopak cizorodý prvek, svědek naděje a důvěry v království Boží, které se již přiblížilo a přijde brzy v plnosti. Věříme, že království Boží přijde brzy? Řešíme finanční zabezpečení církve s důvěrou v Ježíšovo doporučení Hledejte nejprve Boží království?

Ještě k tomu uzdravování nemocných z L 9,2. Zdravotní péče a její dostupnost je v České republice myslím na solidní úrovni. Jistě se najdou i aktivity, které budou v této oblasti církvi slušet (třeba hospicová péče, sociální služby apod.). Co ale církvi přísluší plně je uzdravování zraněných duší, tedy uzdravování schopnosti důvěřovat, schopnosti doufat, motivovat ke změně smýšlení, hledat smíření. Jde o hlásání takříkajíc naděje proti vší naději, a jestliže takto chápané poslání uzdravovat bude vycházet ze společenského a finančního zakotvení, bude nám společnost důvěřovat, když budeme onu naději proti vší naději hlásat?

Jestliže naše církev nemá být nutně kompatibilní s touto společností, jestliže má hlásat nezajištěnou naději proti vší naději, ať slyší znovu lukášovské upozornění Neboť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce, ať slyší i radu Prodejte svůj majetek a dejte almužnu. Udělejte si měšce, které nevetšejí. (L 12, 32-33). Ať neslouží dvěma pánům. Nejde o to, že by majetek křivil obraz církve nutně. Ale o to, jak zůstat uvnitř srdce nezávislý.

Druhé východisko

Zdá se mi, že většina římských katolíků si stále přestavuje svou církev podle modelu předkoncilového, tedy jako jakousi velkou organizaci, se středem v Římě a pobočkami po celém světě. Církev je podle takového vidění „jedna velká“, v církvi jsem, když zajdu do kteréhokoli kostela, tam je má církev, věří takový katolík.

Ten, jehož domovem je „velká církev“, je ale myslím zranitelný, protože nehledá konkrétní společenství a je pokoušen ke spiritualitě „já a můj Bůh“, tedy ke spiritualitě, která církev vlastně nepotřebuje, de facto ji potřebuje jen kvůli svátostem a kvůli autoritativnímu učení, ale nikoli kvůli společenství.

Věříme jistě, že jedna církev skutečně existuje, je to církev mystická s Kristem jako hlavou, taková církev listu Efezským. Ale Pavel píše církvi daného místa, do Filip nebo Korintu, ve Zjevení čteme listy andělu církve v Efezu, Pergamu, Smyrně a tak dále. Místní církve mají jistě usilovat o jednotu. Ale má-li nejen Písmo, ale i druhý vatikánský koncil pravdu, církev je právě tam, kde je církev místní (lépe s koncilem „partikulární“), kde je konkrétní sbor konkrétních lidí, kteří vytvářejí plnou, stoprocentní Kristovu a současně pro nás katolíky římskokatolickou církev.

Tato partikulární církev je jistě darem Ducha, ale nevytvoří ji nikdo jiný než členové této partikulární církve, konkrétní lidé z masa a kostí, kteří se Božímu Duchu nebudou bránit, ale budou vnímat jeho působení mezi sebou navzájem a bude to nepřehlédnutelné. Římskokatolická církev nemá centrum ve Vatikánu, ale v místní církvi.

Chtějme skutečně církví být, buďme církví – tedy jsme-li katolíky, vytvářejme aktivně svou místní římskokatolickou církev. To je šance ještě pro nás a hlavně pro naše děti a generace, které přijdou po nás. Kéž se změní to, že tak mnozí katolíci neumějí a nechtějí být církví.

Nu a může být místní/partikulární církev bez finančního zabezpečení? Nu, pokud třeba její členové včetně ordinovaných služebníků mají civilní zaměstnání a scházejí se v nějakých levně pronajatých prostorách nebo v prostorách soukromých, tak taková církev může mít svůj fond, do kterého její členové přispívají a ze kterého se hradí potřeby této církve. Když někdo chce být církví, chce spoluvytvářet svou místní církev, tak proč by nepřiložil korunu k jejímu provozu? A více než to. Proč by se člen takové místní církve z radosti, že zadarmo dostal záchranu od Krista ve společenství své církve, nesdílel i s potřebnými jinde, mimo církev?

Třetí východisko

Myslím, že většina věřících vnímá církev – ať už jako onu neexistující tzv. „velkou“ nebo tu místní – jako jakousi organizaci, jejíž chod zajišťují profesionálové za to placení. Mnoho katolíků si – jak se zdá – neumí představit, že by měli být aktivními a plnohodnotnými spolutvůrci své místní církve, nikoli se pouze zbožně účastnit nějakého provozu (popř. nějakého rituálu), který připraví někdo jiný. Ale třeba všechny svátosti jsou svátostmi celé církve, tedy radostným slavením celé místní církve, nikoli obřadem, který takzvaně slouží kněz a lid se ho zbožně účastní.

Právní i faktické uspořádání dnešní katolické církve aktivní účasti celé křesťanské obce v  životě i liturgii zrovna nenahrává. Ale myslíte, že generace našich dětí bude schopna věřit evangeliu o blízkosti Božího království v takové místní církvi, kde je nejvyšším učitelem, vládcem, zákonodárcem i soudcem jedna osobnost? Jak může taková praxe vést ke vzájemné odpovědnosti členů církve k „nesení břemen jedněch za druhé“, ke sdílení se v radostech i starostech atp.? Jak by mohla taková praxe vést k odpovědnosti vytvářet církev?

Mají pak o finančním zabezpečení církve rozhodovat náboženští profesionálové nebo je záležitostí místní církve jako celku? O záležitostech financí ať rozhoduje místní církevní obec jako celek, nebo její zvolení představitelé. Vezměme příklad – co kdyby se členové místní církve poradili, kde vlastně chtějí slavnostně sdílet svou radost z Kristova vzkříšení – jestli v kostele, který je pro danou obec třeba příliš velký, svým uspořádáním pro slavení církevní obce nevhodný a v zimě ještě navíc vymrzlý. Nenajdou se pro sdílení radosti z vykoupení pro danou křesťanskou obec v konkrétních podmínkách vhodnější prostory?

Shrnutí

Lze být tedy církví i bez finančního zabezpečení? Doufám, že je zřejmé, kam tento příspěvek mířil: diskutujme nejprve identitu církve, především nakolik se má nebo nemá považovat za součást společnosti.

Dále pak stůjme na tom, že je věcí místní církve, aby své i finanční zabezpečení „zdola“ vyřešila. Jistě, jsou tu věci, které záležitosti místní církve přesahují, třeba otázka vzdělávání. Tam je jistě na místě hledat a najít spolupráci s jinými místními církvemi. Nemělo by se v praxi zapomínat na přání posledního koncilu, aby se znovu v církevním životě uplatňovala subsidiarita, která je ve světsky reflektovaném managementu samozřejmostí.

Úplně na závěr: velmi bych si přál, aby katolická církev minimalizovala potíže a ostudu, které s takzvanými restitucemi církevního majetku musejí nutně přijít, ale ještě více bych si přál, aby všichni pokřtění se svou církví našli svou identitu, aby obnovili porozumění sobě samé a díky tomu si poradili i s pokušeními spojenými s finančním zabezpečením a celkově vydávali tomuto světu dobré svědectví.

Martin Šály

Příspěvek byl pronesen na kolokviu „Na cestě k dialogu v církvi“, které se konalo v Olomouci ve dnech 16. – 17. května 2014.

Zdroj: www.getsemany.cz


"Lze být církví i bez finančního zabezpečení?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 23. červen 2014 @ 10:57:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V prvotní církvi skládali lidé svůj majetek k nohám svatého Petra, apoštolů, biskupů a kněží. Mnozí prodávali všechno co měli, jiní dávali polovinu a jiní zase štědré jednorázové a nebo periodické dary. Je psáno i o lidech kteří předstírali že dali všechno, část zatajili  a padli mrtví k zemi. Jedním z prvních zaznamenaných projevů Církve jako „charitativní organizace“  bylo ustanovení jáhnů, mezi nimiž byl i první mučedník svatý Štěpán. Berme si z toho příklad a dávejme Církvi i chudým. Skládejme k nohám biskupů a kněží, podporujme farnosti i misie. Je to můj soukromý názor ale Církev vidím jako profesionální směnárníky. Kterým můžeme dát zúročit své hřivny když už sami nechceme žít zasvěceným životem v celibátu a sloužit  Bohu i lidem naplno. Pokud jsme pyšní, vlažní a je v nás málo lásky tak má pro nás Církev tu výhodu že si nemusíme dělat starosti abychom nepodporovali něco co je ve skutečnosti zlé a nebo lidi kteří si to „nezaslouží“. Věřím že Duch Svatý vyhledává skrzeva Církev ty správné lidi a správná místa. Také bychom to neměli brát mechanicky a snažit se s odpuštěním dělat věci lépe než Pánbůh. Jedním z nejdůležitějších způsobů jak pomáhat druhým je půst.  Bůh může změnit doušek vody který si odepřeme v jezero, tam kde je třeba. Tak jako zázračně rozmnožil svačinu jednoho chlapce.Ten kdo se modlí se nebojí budoucnosti, ten kdo se postí se nebojí zlého. Ten kdo má Boha za Otce a Pannu Marii za Matku se nebojí ničeho.



Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 26. červen 2014 @ 20:08:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Poutnicku,
jen takové doplnění. Psal jsi že máme dávat církvi i chudým. Co je to dávat chudým vím, ale co to znamená dávat církvi dnes? Jaký význam mají tato slova dnes - dávat církvi? Nepodezřívej mě, že nepřináším dary církvi - vedu účetnictví - vím jaké jsou náklady. Jenže ve Skutcích čtu, že z toho co bylo skládáno k nohám apoštolů, bylo rozdělovánu každému, jak kdo potřeboval. Kdo je tedy tím potřebným dnes v církvi? Je to církev jako organizace? - náklady na provoz, zabezpečení života kněží ... a na chudé v církvi mají věřící dávat zvlášť? Kolik je dnes případů, že církev obdaruje jednoho ze svých chudých ze svého vlastního rozpočtu? Hodně jsme se vzdálili od toho příkladu věřících prvotní církve. Takže pokud uvádíš to, že věřící prvotní církve skládali své peněžité dary k nohám apoštolů, pak je také poctivé uvést, k jakému účelu pak převážně sloužily. Zaopatřování chudých bylo součástí rozpočtu církve a jeho hlavním výdajem. Co je dnes hlavním výdajem rozpočtu církví? Co je to dnes dávat dary církvi? Když vidím, že někdo nedává saláry u nás či jiné dary, ale pomáhá bratřím či jiným, říkám si právě, že takový dává církvi. Ale kdo dává církvi na budovy, provoz, zkrášlení výbavy modlitebny, a má problém pomoci potřebnému bratru, kterému chybí na topení - je toto dar církvi? Co je to tedy u vás dar církvi? Znám katolíky v našem městě a vím o výdajích jejich farnosti. A vím také o jejich nuzných. Ale v rozpočtu nic. Prostě nic. U nás to není moc lepší. Upozorňuji na to, ale vždy nějaké výmluvy. Církev je z lidí, ale lidé v církvi mají srdce nějak v této věci zatemněno. Nějak se mi zdá, že ten hlavní význam "dávat církvi" se proměnil a to zásadně.


]


Re: Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 27. červen 2014 @ 10:03:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Tele.

  Tohle je pro mne docala zajímavé téma, které jsem dlouhá léta sledoval a sleduji dodnes. Tím, jak se jmenujeme a tím co děláme se často setkáváme s lidmi, kteří jsou "chudí", tedy nemají žádný majetek. Tak, jak s mnohými z nich léta pracujeme, vychází najevo znovu tatáž věc: Problém těch lidí není obvykle to, že jsou chudí, jejich problém je téměř vždy v hříchu. Nejčasteji je to totálí sobectví, zaměření jen na sebe a svoje potřeby (což je logické, v jejich situaci). Ale i ve chvíli, kdy se jejich finanční situace změní (například něco zdědí a prodají, dostanou několik desítek tisíc na sociálních dávkách a pod) jejich sobectví se nezmění ani o píď a když tak k horšímu. Velmi často je to neodpuštění, které je drží v nekonečném cyklu chudoby a neštěstí. Mnozí z nich jsou prolezlí závistí a když už se o něco snaží, ovládá jejich život právě závist. A tak bych mohl pokračovat.

  Když sleduji finanční dary do života těchto lidí, mají naprosto jednoznačný účinek, bez vyjímky vždy stejný: Pokud takový člověk dostane finanční dar jako "pomoc", je jeho materiální situace po té "pomoci" v blízké době (řádu dnů) naprosto stejná jako před darem a často i horší. Vyjímku jsem za ta léta nezažil.

  Klasickou ukázkou této věci je i hospodaření státu, kdy stát zákony na rozdávání peněz tzv "chudým" a výnosy na podporu bohatých, které byly přijaté na přelomu letopočtu, zcela zlikvidoval schopnost pracovat u asi 10% do té doby jakž takž práceschopného a samostatného obyvatelstva a silně oslabil schopnost konkurence těch ostatních. Většina z těch lidí "bez práce" je od té doby závislá na darech. (Což také bylo cílem těch zákonů)



  Tahle realita vede mnohé lidi, které znám, naprosto k jednoznačnému závěru: Pokud chtějí pomoci nějakým chudým lidem penězi, vezmou ty peníze a darují je komukoliv, kdo je ochoten věnovat těm chudým cokoliv, co je cennější než peníze: Svůj čas, svou pozornost, své znalosti, .... Někteří z bohatých které znám to dokonce dělají cíleně: Vytváří organizace, které zaměstnávají lidi, kteří se pak věnují chudým, slabým a bezmocným a pomáhají jim tak, aby ti chudí na tom byli po pomoci lépe, než před pomocí. 

  A hodně z těch lidí, kteří se věnují chudým a bezmocným tak, že jim opravdu pomáhají, je právě v křesťanských církvích. Dát tedy peníze církvi - pokud se ovšem církev opravdu věnuje takovým věcem a ty peníze nepadnou na několik set let prázdný, studený beznadějně rozpadající se barák - je v takové situaci ochoty někomu pomoci naprosto jednoznačný a logický závěr.

  Toník



]


Re: Re: Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 27. červen 2014 @ 11:24:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tondo,
předem - tvé zkušenostmi s lidmi ti neberu. Co se týče toho, že pokud dávám třeba dary na provoz diakonie - ano, umí to lépe než já. A právě proto jsem psal, co jsem psal. Takhle by to mělo být. Jenže já vím o tom, že než by lidé přispěli na dar diakonie, přispějí raději na zvelebení budovy kostela. To je zase má zkušenost.
Já zase mám jiné zkušenosti, s těmi, kterým jsme ve sboru pomohli. I oni pak pomáhali druhým. Jedna sestra neměla na úhradu topení, potřebovala zaplatit do měsíce. Poskládali jsme se na tu úhradu. Její vděčnost byla veliká. Od té doby nevím, že by topení nehradila ze svého. Naopak přispěla na úhradu nájemného jiné sestře, která za necelé roky potřebovala uhradit dluh za nájemné. A té jsme pomohli několikrát, než se přestěhovala do menšího bytu.
Já si nedělám úsudek o tom, kdo pomoc potřebuje (není to narážka na tebe). Ale znám hodně lidí, kteří prostě nepřispějí, protože říkají - mně také nikdo nepomáhá. Jsou hrdí na sebe.
Pokud bohatí pomáhají cíleně a s čistým srdcem, jak píšeš, je to dobře. Bohu buď za ně dík. Já se snažím pomoci, jak to prostě dokážu. Pokud církev provozuje takové organizace, pak je to pro mne správné a je potřeba se podílet na jejich službě a to činím rád. Když však vidím, že se lidé ve sboru raději poskládají na zájezd, nebo sportovní klání sborů, mrzí mne to. Raději bych byl, aby se sdružovali v jiných činnostech. Ale já jsem já, proto mne to mrzí, ale nesoudím. Asi jsem ten komentář psát neměl. Raději jsem vždy mlčel i ve sboru a prostě jen žádal o pomoc pro druhé a byl rád za ty, kdo se přidali. Nikdy jsem nikoho nenapomínal. Takže zde, snad proto, že jsem v jakémsi utají, jsem komentoval a uvedl něco, co jsem asi neměl.
Nechme to tak. Jistě máš pravdu, ale já prostě nemohu odolat tomu člověku od popelnice, abych tam vždy nezašel s rohlíkem a salámem. Víc ale neumím a není to mou pracovní činností. Mám jinou práci. Takže se modlím, dávám a mluvím. Víc neumím a nemám na to ani prostředky. Jen prostě, když ho vidím a on nemá už ani sílu, ani vůli, aby mu bylo jinak pomoženo, prostě nechce - je mi ho líto, ale nemohu si odmítnout mů dát znovu a znovu. Možná se někdy za to budu zodpovídat, že jsem ho tím vlastně v jeho situaci utvrzoval. O sobě nemám dobré mínění, takže proč ne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 27. červen 2014 @ 11:43:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Tele.

  Díky. Nemusíš se omlouvat. Tohle jsou věci, které se málokdy řeší veřejně a je to dobře.

  Z mé zkušenosti je velký rozdíl dát někomu peníze a dát někomu jídlo. Jak by asi napsal svatopisec: Jako je východ daleko od západu, tak daleko je účinek daru peněz od daru jídla ;-) 


Jen prostě, když ho vidím a on nemá už ani sílu, ani vůli, aby mu bylo jinak pomoženo, prostě nechce - je mi ho líto, ale nemohu si odmítnout mů dát znovu a znovu. 

  No a to je přesně ono: Opravdová pomoc pro takového člověka je přesně to, když ten člověk dostane sílu a vůli (na cokoliv dobrého). I o tom byla ta minulá diskuze. Což ale samozřejmě neznamená, že by nemělo vůbec žádný smysl pomáhat tomu člověku alespoň tak, aby přežil a aby měl lehčí život.  

  To, kdo pomoc potřebuje je také diskutabilní. Potřebuje finanční pomoc ten člověk, který si může dovolit utratit 15 000Kč/měsíc v herně? Jednoznačně ne: Mnohem spíše potřebují pomoc lidé, kteří si takovou věc dovolit nemohou. Potřebuje finanční pomoc ten, kdo si může dovolit utratit 3 000Kč/měsíc na cigarety nebo na pivo? No, samozřejmě, že ne. Tu pomoc potřebuje až tehdy, kdy si tyto věci nebude moci dovolit.

  Ale to je na jinou diskuzi.

  Toník




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 27. červen 2014 @ 12:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tondo, to vše, co píšeš, je jistě pravda, ale přeci jen dodám své ale (tohle jsem vyčítal Standovi :o) - teď jsem ten ALE já). Ze svého vlastního života vím, co je to být závislý na cigaretách a pití. Ano je důležité, aby se toho člověk zbavil a má pak dostatek na to, na co dříve neměl. Jenže ten člověk potřebuje pomoc hned, ne až se zbaví své závislosti. A ten proces je složitý a zdlouhavý. Možná u každého ne. Ale to nebyl můj případ. Proto mám soucit i s takovými. Potřebují pomoc okamžitou. A pak následnou péči, než dojde k nějakému zlomu a potřebují něco, čemu dají větší důležitost, kvůli čemu budou ochotni se toho zbavit - prostě taková náhrada. Není to jednoduché. Fakt je to složité, A mnohdy je potřeba zbavit se i příčiny toho, proč člověk kouří a pije. Nalézt důvod a radost k životu, vypozorovat že jsem k něčemu potřebný. O svém životě nechci moc psát. Dodnes vím, že život je pro mne blues.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 27. červen 2014 @ 13:22:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Proces zbavení se hříchu bývá často složitý a dlouhý, zvlášť když se člověk hříchu zbavit nechce, dostat peníze je rychlá zkratka. To první řeší situaci člověka a je opravdovou pomocí, to druhé je jen pomoc pro samo pomáhaní. Není užitečné příjemci, ale jen tomu, kdo peníze dává.

  Po asi deseti letech pozorování života lidí, kteří dávají peníze a lidí, kteří peníze přijímají, jsem dospěl k jednoznačné korelaci: Ti, co peníze dávali byli po deseti letech mnohem bohatší (někteří dokonce až tak, že teď "nevědí co s penězi") a ti, co peníze přijímali, jsou po deseti letech stejně chudí, jako byli, nebo ještě chudší.


  Takže já káždému doporučuji, aby dával peníze, co jen může a pokud možno nezištně. Ale ať od toho neočekává, že to bude pomocí pro toho, komu dává. 

  Pokud chce někomu opravdu pomoci, je potřeba dávat cennější věci, než peníze. Ale to samozřejmě stojí víc než peníze a lidem se to nechce. V době, kdy se dají dát peníze tak, že se na mobilu nacvaká smska nebo se na dotykáči klikne na odkaz který uklidní svědomí, se to lidem nechce ještě o kus více.

  (A to nepíšu jen pro druhé, ale i pro sebe, samozřejmě)

  
  Toník


]


Re: Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 27. červen 2014 @ 14:22:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že se to tak nějak prolíná, to co dávají církve jako organizace a co jednotlivci prostřednictvím církevní organizace nebo soukromě a myslím si že je to jedno a totéž. V podstatě by se dalo říct že je to všechno jeden měšec, který svého času nosíval apoštol Jidáš. Něco jde přes účetnictví a něco se ani nedá vyjádřit penězi. Ten kdo má zájem si některé oficiální věci může vyhledat na internetu . Od nejrůznějších misií a nemocnic až po svatopetrský haléř.  Což je jedna každoroční nedělní sbírka kterou skládáme k nohám papeže a ten jí používá právě na tyto účely. Stejně nemá cenu se tím chlubit a dělat si seznamy, o mnoha věcech ví jenom Bůh, popřípadě nejbližší okolí. Jedna ruka neví co dělá ta druhá a tak to má být, ne ? Svět v našem okolí se také od biblických časů v některých ohledech změnil. Značnou část sociálního zabezpečení obstarávají naše státy. Seniorům a sirotkům v našich končinách často spíš chybí naše láska a čas než peníze. Také se změnila struktura výdajů a způsob života. V biblických dobách se lidé nestarali za co si koupí třeba mobil nebo kolo. I bohatí se stravovali často skromněji a měli mnohem méně věcí než my.


]


Re: Re: Re: Re: Lze být církví i bez finančního zabezpečení? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 27. červen 2014 @ 16:24:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Děkuji za odpověď, poutnicku. Určitě souhlasím. Vím, že ŘKC provozuje své charitativní organizace. Vím, že stejně jako u nás jsou celocírkevní sbírky na dobročinnost podle zaměření. A vím, že mnozí přispívají a slouží i osobně, ale přesto si myslím, že daleko větší část rozpočtu tvoří úplně něco jiného, a to jsem uvedl. Církev by se měla uskromnit, ale musí před tím změnit své smýšlení. Jinak  zcela souhlasím.


]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy