Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 517 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489788
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě
Vloženo Pondělí, 10. listopad 2014 @ 09:33:18 CET Vložil: Tomas

Humor poslal Nepřihlášený

Z pohledu na současnou společnost, která opět vytváří příkopy a bariéry, reflektující partikulární zájmy, a která je akcelerována současným mezinárodním napětím, jsme se my, představitelé protestantských církví, sjednocených pod hlavičkou Ekumenické zrady církví, ve společném diskursu, vyúsťujícím v jednotné stanovisko, rozhodli učinit následující prohlášení:

Chceme být prorockým hlasem společnostiCírkev dnes ztrácí svůj prorocký hlas a není schopna být svědomím a morální autoritou této společnosti. Stejně jako můžeme vidět partikularismus a nejednotu v našem politickém spektru, dokladem čehož jsou různá vyhraněná politická uskupení, tak i církev resp. její protestantská část, je rozdělena ohledně vyostřených teologických i etických problémů. Ačkoli měla reformace na sklonku středověku jistě svoji nezastupitelnou úlohu například v ideovém národním sebeuvědomění, zejména v novověku jsme rovněž svědky vzniku více než třiceti tisíc různých denominací a sekt, které otupují a rozmělňují, až negují ostrost evangelijní zvěsti, kterou jsou všichni křesťané zavázáni nést světu. Jsme totiž přesvědčeni, že jen zvěst evangelia je v principu nadějí, která může být smysluplným východiskem.Již samo judeo-křesťanské pojetí dějin ukazuje na dialektiku časové podmíněnosti, která směřuje od počátku k eschatologické konečnosti, uvozující nadcházející mesiášký eon vykoupeného lidstva. Dějiny tudíž nejsou manifestací cyklické strnulosti, ale dynamikou universa, směřující k vykoupení. Tato dynamika je vidět již u svatopisců, popisujících narození, zrání a vykoupení Izraele resp. putujícího Božího lidu. Tak vidíme překonání putování v usídlení či nahrazení zákona milostí. Stejně tak se vyvíjí i celý lidský rod. Od patriarchů ke kmenům, později královstvím a říším až po státní útvary a demokratická uskupení. Jsme přesvědčeni, že proces středověké katarze formou diverzifikace nyní směřuje ke sjednocování, ať už duchovnímu či politickému. Bylo by naivní se domnívat, že tento proces nepotřebuje ideu, která by se stala jeho nosníkem i mezníkem. Historické křesťanství zde sehrálo nezastupitelnou úlohu. Nicméně úzce pojatý konfesionalismus není schopen překonat svůj stín a nabídnout něco, co sám nenese ve své podstatě. Pokud tedy chceme změnu, je třeba začít především u sebe.Chceme naplnit příkaz jednotyVyznáváme proto hřích nejednoty mezi sebou, oslabující sílu zvěstovaného poselství. Činíme pokání z duchovní nadřazenosti, kdy jsme se domnívali, že se můžeme oddělovat na základě svého poznání, aniž bychom důsledně promýšleli a aplikovali slova, že poznáváme jen z částky. Byli a jsme tak podobní křesťanům v Korintu, kteří se hlásili jednou k Pavlovi, jednou k Petrovi, Apollovi či ke Kristu. Podobně i my máme své Luthery, Kalvíny a Wesleye, případně pohrdáme organizovaným křesťanstvím a privilegisticky se hlásíme „pouze“ ke Kristu. Zároveň jsme si nedokázali uvědomit, rozpoznat a docenit bohatství, historickou a věroučnou kontinuitu obecné církve, kterou brány pekel nepřemohou a začínali jsme takřka na zelené louce, často bez této duchovní návaznosti a posloupnosti. Postupně jsme tak odvrhli snad jakoukoliv duchovní intronizaci, imatrikulaci či chcete-li institut kontinuálního a svátostného uvádění do úřadu, což bylo pro první reformátory nemyslitelné, a proto hledali svěcení svých kněží například u východních církví. Důsledkem je, že snad nejradikálnější stoupenci separatismu probuzeneckých hnutí se dnes navracejí k bohatství liturgie a dogmatiky, jak jsme toho nedávno mohli být svědky u vedoucího hnutí Word of Life v Uppsale. I my si uvědomujeme, jak nám chybí bohatství plnosti obecné a historické církve tím, že jsme se rozhodli vytnout část společných kořenů. Naši teologové nejsou důslední ve studiu dogmatu a bohatství první církve, málo znají teologii apoštolských otců, apologetů a církevních otců i samotných reformátorů a často novotvaří.Jsme překvapeni i zahanbeni probuzením v římskokatolické církvi, často se skrytou závistí sledujeme morální sílu a osobní integritu papeže Františka i etickou neměnnost římskokatolického dogmatu v pohledu na tradiční hodnoty, jako je rodina. Je to zřejmě tím, že jsme opustili svátostné pojetí institutu manželství jako nerozlučného svazku muže a ženy. Sledujeme, jakému sluchu se ve světě dostává českým katolickým učencům, zatímco my se často utápíme v partikulárních střetech. Jsme si jistě vědomi, že církev je směsí obilí a koukolu, a proto žádné i Boží a lidské společenství není prosto chyb, omylů a hříchů. Ale nejsme to my, kdo v duchu přísloví o trámu ve vlastním oku mají tahat třísky z očí druhých, zejména římskokatolických věřících.Chceme činit pokání skutkemProto jsme se rozhodli činit pokání a navrhnout svým společenstvím, aby přijaly otevřenou náruč papeže Františka a v duchu Rahnerova modelu usmířené církve, radostně a dobrovolně se poddaly pod morální a integrující autoritu historického institutu římského biskupa. Činíme tak v poslušnosti přikázání, aby „všichni byli jedno“ a zavazuje nás k tomu odpovědnost za tíhu světa v naší neschopnosti předat evangelium celé společnosti. Zároveň chceme, na duchovní a tím i politické rovině, usilovat o oslabení partikulárních zájmů politických stran a prosazováním integrujících a morálních osobností do politického života. Je totiž paradoxem, že osobnosti, kterým se dostává mezinárodního přijetí a věhlasu, jsou u nás tak málo přijímány, zatímco dochází k celebraci lokálních osobností, které se ve světě těší takřka všeobecnému despektu. To je selháním klasického modelu demokracie, ve kterém mají nepoučení lidé stejná volební práva. Chceme proto zároveň usilovat o prohlubující se integraci Evropské unie v duchu křesťanského politika Roberta Schumanna. V současném modelu je správné, že zde mají větší díl odpovědnosti zralejší a osvícené osobnosti, o jejichž kompetencích nerozhodují jen nepoučení voliči, ale stejně tak kvalitní lidé. Zároveň se chceme nechat pozitivně inspirovat sjednocením Německa s přihlédnutím na jeho způsob vlády a historický precedent při integraci Evropy v její křesťanské minulosti.Předsednictvo Ekumenické zrady církví.K výročí bity na Bílé hoře: 8. 11. 2017www.apologet.cz


"Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 10:38:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spojení ekumenická zrada církví zní poněkud nelogicky. Těžko se dá předpokládat že by někdo uznával církve a měl je rád a že by si zároveň přál aby zůstaly oddělené a nežily v jednotě v Kristu a ve Svatém Duchu. Aby nenaplnily svaté Písmo a nestaly se jediným ovčincem. O zradě obvykle nemluvíme tehdy když se oprostíme a osvobodíme od něčeho zlého.



Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 11:41:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A stále vy neúnavní reformátoři nevidíte, že se pokoušíte napravovat to, co je Bohem určené k záhubě?! 
Stále nevidíte, že se pokoušíte napravovat to, s čím máte vést duchovní boj?!



Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 13:36:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je třeba si všimnout onoho z před slovem rada a pochopit, že je to psáno jako ironie.


]


Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 14:33:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co když to není ironie ? :o)))


]


Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 15:27:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, z vaší strany je to záměr, ze strany pisatele ironie.


]


Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 16:54:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě, že to není ironie. Znám autora osobně a nedávno konvertoval ke katolicismu. Svědčí o tom i to, že si domů pořídil malý oltáříček panenky Marie, nosí škapulíř, žíněný pás a dává si střepy do bot, které si v době sněhu sundavá, a pravidelně se bičuje. Denně chodí v šest na mši, každý týden chodí ke zpovědi a v létě vykonal pouť do Říma po kolenou. Trvalo mu to 8 týdnů. Na pozemku jejich modlitebny se staví kaple s latinskou liturgií. Prý se mu dokonce objevila stigmata. Že by takový člověk žertoval, tomu opravdu nevěřím...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 17:23:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poslední dobou se mění k lepšímu hodně věcí na které by člověk ještě nedávno ani nepomyslel. Úměrně tomu jak roste nepřátelský tlak a pronásledování. Krev mučedníků je semenem ze kterého roste nová víra. Tak jako vždycky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 17:53:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte kruté pronásledování katolíků například sveřepým odmítáním navrácení majetku, za které byly vyplaceny náhrady? Nebo bezostyšné trvání na neprolomitelnosti limitu data únor 1948 v této věci? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 18:24:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím tím statisíce katolíků, protestantů  a pravoslavných kteří umírají pro Krista na blízkém východě i na nejrůznějších jiných místech světa. Víc než za Diokleciana nebo za Nerona.
Díky Bohu za to že i my máme alespoň nepatrná trápení o kterých mluvíte ve srovnání s tím  co prožívají oni a děkujme Bohu za jakoukoliv bolest nebo starost která nás potká v osobním životě. Děkujme za to když nás třeba bolí zuby, nebo si zlomíme nohu. Když utrpíme nějakou škodu. Za to když nás někdo proklíná nebo zesměšňuje. Za každý kříž který můžeme zvednout a jít za Kristem, tak jak je psáno. Není na tom vůbec nic těžkého. Ani hrdinského. Děkovat můžeme i tehdy když jsme předtím prosili aby od nás Bůh tuto věc odvrátil. Uznat že rozhodnul lépe než my.
 Když děkujeme za to co nás již stejně potkalo. Přináší to ale obrovské požehnání. Nám i našemu okolí. Rostou tím nebeské poklady církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednot (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 19:47:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také děkujete a radujete se se stejnou vehemencí z majetkových křivd?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné je (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 11. listopad 2014 @ 09:54:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ty zahrnuji pod ta nepatrná trápení. Stejně jako starost o to jak zabezpečit naše duchovní otce a chod církve. Jednou z našich největších ostud je to že si často ani neuvědomujeme jak moc jsou chudí a že se nestydíme za to jak jsme oproti nim hmotně bohatí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společn (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 11. listopad 2014 @ 10:11:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chudoba Vašich otců mi také nedá spát. Myslím, že restituce jsou málo! Už jsem prodal dům i auto, abych alespoň několik málo knězů zachránil od hladomoru, ale pořád to nestačí!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke spo (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 11. listopad 2014 @ 12:39:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně je zvláštní kolik lidí má poškozený pud sebezáchovy. Nepřemýšlejí o tom co asi mohou čekat od někoho kdo by chtěl okrádat Boha, církev a chudé. Myslí si že zrovna pro ně udělá pozemský ráj. Zatím to bylo vždycky tak že kdo okradl církev přivedl na mizinu a do katastrofy celou zemi a ze svých vlastních příznivců sedřel kůži zaživa. Jako například režim 1. republiky. Jestliže se dožijete například toho že Vás někdo pošle místo důchodu na " dobrovolnou" eutanázii nebo na nedobrovolný potrat tak si na to můžete vzpomenout a poděkovat sám sobě.
Mám pro Vás zprávu která Vás možná potěší. Stát nevydal prakticky nic a snaží se to zcela protizákonně bojkotovat. Během těch let kdy zdržoval přijetí zákona tak také pilně převáděl na nejrůznější subjekty a vydával protichůdné zákony. vytvářel podklady pro budoucí útoky a skandály. Zatím si tedy máte co užívat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 11. listopad 2014 @ 16:30:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepatřím mezi lidi, kteří si myslí, že mohou cokoliv dobrého čekat od lidí, kteří okrádají Boha (například o jeho slávu). Ostatně historie 300 let po Bílé hoře to dokazuje zcela jasně. Ale máte pravdu, že lidé mají "poškozený pud sebezáchovy". Nedávno tu například jeden františkán medově mluvil, všechny nazýval bratry, a pak se odkopal, když glorifikoval středověké útrpné právo. Inu, jak říká Písmo, někteří mluví, jako by tekl olej, ale za zuby skrývají hadí jed.

Přeji Vám krásný večer a mnoho prožitků u modliteb hodin a breviáře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církv (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 12. listopad 2014 @ 20:45:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vědí-li pastýři, jaké modlitby obsahuje breviář ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady c (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 13. listopad 2014 @ 12:50:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vědí- li katoličtí modloslužebníci jaké modlitby jsou v Duchu??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zra (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 15. listopad 2014 @ 14:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivče.
  Když při modlitbě cituješ Písmo, je to v Duchu o kterém mluvíš ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 19. listopad 2014 @ 20:01:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýří, Aleši Franci smím se zeptat proč píšete nepravdu? Tento článek je z Vašeho webu. A tam jasně uvádíte: Veškerý materiál umístěný na stránkách Apologet.cz podléhá autorským právům. Protože články a studie bývají průběžně doplňovány a aktualizovány, zakazuje se kopírování celých článků či studií na cizí web. Rovněž se zakazuje rozmnožování zde zveřejněných textů. Toto už neplatí?


]


Re: Stanovisko Ekumenické zrady církví ke společné jednotě (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 10. listopad 2014 @ 18:24:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citace: " .... činit pokání a navrhnout svým společenstvím, aby přijaly otevřenou náruč papeže Františka a v duchu Rahnerova modelu usmířené církve, radostně a dobrovolně se poddaly pod morální a integrující autoritu historického institutu římského biskupa."

Láká nikoliv do náruče Kristovy. Pozor na něj!



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy