Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 504 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486158
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Svatokrádež
Vloženo Neděle, 23. listopad 2014 @ 11:23:01 CET Vložil: Tomas

Kázání poslal gregorios777

»Pravě: Nezcizoložíš, a cizoložství pácháš? V ohavnosti maje modly, svatokrádeže se dopouštíš?« [Ř 2,22]

Svatokrádež, je vyloupení Božího chrámu, chrámového zlata a cenností. 


Dopustil se ho např. Nabuchodonozor, když po zajetí židů vyloupil chrám. Avšak V Nové smlouvě je chrámem také Církev Boží, jak všeobecná, tak místní a dokonce i jednotlivý věřící. Naše tělo je chrámem Ducha svatého. Tzn. že i my sami se můžeme dopustit svatokrádeže. Jak?

Existuje jeden hřích, kterým můžeme hřešit proti vlastnímu tělu. Je jím smilstvo:

»18. Utíkejte smilstva. Všeliký hřích, kterýžkoli učinil by člověk, kromě těla jest, ale kdož smilní, ten proti svému vlastnímu tělu hřeší. 19. Zdaliž nevíte, že tělo vaše jest chrám Ducha svatého v vás? Kteréhož máte od Boha, a nejste sami svoji.« [1Kor 6,18-19] 

»17. Jestližeť kdo chrámu Božího poškvrňuje, tohoť zatratí Bůh; nebo chrám Boží svatý jest, jenž jste vy.« [1Kor 3,17]

Slovo "zatratí"(ftheiró) v tomto verši znamená "zničí, zhyne, uvede do záhuby, zkazí, zmaří, usmrtí...", není zde užito slovo používané pro zatracení (apoléia). Znamená to, že ti, věřící, kteří nějakým způsobem smilní (se ženou či bez ženy, tedy nepřímo), hřeší proti svému vlastnímu tělu v tom smyslu, že riskují onemocnění těla až smrt. 

Je známo, že Bůh zachází se znesvěceným chrámem tak, že ho zboří. Což platí i o našem fyzickém těle. To je chrámem Ducha svatého. Duch svatý i ideálním případě naplňuje nejen ducha, ale i duši a tělo věřícího (pokud nepije vodu z "Nilu")

»A nyní co tobě do cesty Egyptské, že piješ vodu z Níle?« [Jer 2,18]

Chrám těla je naplněn tak, že Duch svatý naplňuje především břišní dutinu:

»Kdož věří ve mne, jakož dí Písmo, řeky z břicha jeho poplynou vody živé.« [Jan 7,38-39] 
»(A to řekl o Duchu svatém, kteréhož měli přijíti věřící v něho; nebo ještě nebyl dán Duch svatý, protože ještě Ježíš nebyl oslaven.)«

A potom také především ruce věřícího, aby skrze ně mohl protékat k jiným lidem skrze vzkládání rukou nebo jinak.

Dokonaný hřích smilstva je tedy vlastně svatokrádeží, protože vylupuje poklad Ducha svatého z našeho těla a místo něj do našeho těla proudí ohavnost zpustošení (znesvěcení):

»Protož když uzříte ohavnost zpuštění, předpověděnou od Daniele proroka, ana stojí na místě svatém, (kdo čte, rozuměj,) 16  Tehdáž ti, kteříž by byli v Judstvu, nechť utekou k horám.« [Mt 24,15-16]

Ohavnost znesvěcení je v tomto případě duch smilstva. Chrám našeho těla je znesvěcen, a pokud takovéto jednání často opakujeme, zaděláváme si tím na budoucí fyzické problémy, nemoci nebo dokonce i smrt:

»Potom žádost když počne, porodí hřích, hřích pak vykonaný zplozuje smrt.« [Jak 1,15]

Smrt v tomto verši sice není fyzická smrt. Ale právě ta, která nastává, když někdo zhřeší. A DOKONANÝ hřích smilstva (tedy s vyvrcholením), způsobuje tuto smrt a je svatokrádeží vylupující Boží chrám. Někdo by si mohl říci: "No vždyť se jedná o přirozenou lidskou záležitost, tak co je na tom špatného." Nikoliv, jak vidíte, všechny ostatní hříchy jdou mimo tělo věřícího. Smilstvo však poskvrňuje Boží chrám a proto je to tak vážné. Proto patří mezi hříchy k smrti (fyzické, nikoliv duchovní), protože následkem smilstva je ničeno naše tělo. U duchovních věřících toto platí několikanásobně vážněji. Tam jsou následky tohoto hříchu velmi rychlé a velmi tvrdé...

Proto je Boží vůlí naše posvěcení:

»Dále pak, bratří, prosíme vás, a napomínáme v Pánu Ježíši, jakož jste přijali od nás, kterak byste měli choditi a líbiti se Bohu, v tom abyste se rozhojnili více.
2  Víte zajisté, jaká přikázání vydali jsme vám skrze Pána Ježíše.
3  Tať jest zajisté vůle Boží, totiž posvěcení vaše, abyste se zdržovali od smilstva,
4  A aby uměl jeden každý z vás svým osudím vládnouti v svatosti a v uctivosti,
5  Ne v libosti tělesných žádostí jako i pohané, kteříž Boha neznají;
« [1Tes 4,1-4]

"Svatokrádež" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 23. listopad 2014 @ 13:49:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Gregorie,

opět po čase. Jsem rád, že jsi ještě na GS.

Zajímavý článek. Myslíš, že se týká zničení každého, kdo kdykoliv v životě takto hřešil nebo pokud si někdo třeba přečte podobné varování, jaké jsi právě napsal, a od hříchu se odvrátí, tak Bůh od zničení upustí?

Pak mě zaujal výraz duchovní věřící. Měl jsem za to, že jsou jen dvě možnosti. Buďto člověk uvěří v Ježíše Krista nebo ne.

Kam bys řadil třeba obžerství nebo zpíjení až do tuha? Tím by se člověk neznesvěcoval? Pravda je, že Bible hovoří v této souvislosti pouze o smilsvu; ale zajímá mě Tvůj výklad.

Mimochodem, doufám, že když se člověk uvolní po celodenních stresech solidní dávkou vína, tak na tom není nic špatného.


zdraví

reformovaný






Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. listopad 2014 @ 19:31:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, také Tě rád vidím...

píšeš:

/// Myslíš, že se týká zničení každého, kdo kdykoliv v životě takto hřešil nebo pokud si někdo třeba přečte podobné varování, jaké jsi právě napsal, a od hříchu se odvrátí, tak Bůh od zničení upustí?///

Následky různého stupně se týkají každého věřícího. Je to závislé na tom, jak často to činí a také na tom, zda to často činí ve stavu maximálního naplnění Duchem svatým. Když z Nebe přenese Boží milost přímo do pekla. V tomto stavu je takový hřích pak opravdu vážný a destruktivní. Podobně jako hřích Ananiáše a Zafiry, který se stal v době, kdy Duch svatý velmi intenzivně účinkoval v Církvi. Potom i takový, celkem ne až tak závažný hřích způsobil jejich smrt. Dnes by se to určitě nestalo. 

Bůh je nesmírně trpělivý, Jeho Láska přikrývá mnoho takových hříchů. Nicméně Jeho Slovo je Pravda a tak následky na sebe nenechají čekat, pokud věřící takto hřeší třeba mnohé roky. Může se objevit třeba chronická choroba dýchacího ústrojí nebo srdce, cukrovka apod. U nenapravitelných smilníků může přijít třeba infarkt nebo mozková příhoda či rakovina.

Děje se tak i u lidí, kteří nakonec budou z tohoto hříchu osvobozeni. Následky si však nesou i nadále. 

///Pak mě zaujal výraz duchovní věřící. Měl jsem za to, že jsou jen dvě možnosti. Buďto člověk uvěří v Ježíše Krista nebo ne.///

Divím se, že nevíš o tom, že Pavel psal Korintským, že ještě nejsou duchovní, ale že jsou stále tělesní:

 A já, bratří, nemohl jsem vám mluviti jako duchovním, ale jako tělesným, jako maličkým v Kristu.
2  Mlékem jsem vás živil, a ne pokrmem; nebo jste ještě nemohli pokrmů tvrdších užívati, ano i nyní ještě nemůžete.
3  Ještě zajisté tělesní jste (1Kor 3,1-3).

A také např. 1Kor 2,13-15:

13  O nichž i mluvíme ne těmi slovy, jimž lidská moudrost učí, ale kterýmž vyučuje Duch svatý, duchovním to, což duchovního jest, přivlastňujíce.
14  Ale tělesný člověk nechápá těch věcí, kteréž jsou Ducha Božího; nebo jsou jemu bláznovství, aniž jich může poznati, protože ony duchovně mají rozsuzovány býti.
15  Ale duchovní člověk rozsuzujeť všecko, sám pak od žádného nebývá souzen.

Písmo zjevuje 4 stadia duchovního vývoje:

12  Píši vám, synáčkové (dítka, děťátka-teknía), žeť jsou vám odpuštěni hříchové pro jméno jeho.
13  Píši vám, otcové (paterés), že jste poznali toho, kterýž jest od počátku. Píši vám, mládenci (mladík, mladý muž, ale také služebník - neaniskos), že jste zvítězili nad zlým.
14  Píši vám, dítky(děti - paidía), že jste poznali Otce. Psal jsem vám, otcové, že jste poznali toho, kterýž jest od počátku. Psal jsem vám, mládenci, že silní jste, a slovo Boží v vás zůstává, a že jste zvítězili nad zlým.

Máme zde malá děťátka, miminka, potom starší děti, mladé dospělé muže a otce. 

Přičemž mladší a starší děti jsou stále ještě tělesné, dělají stále hříchy, jako Korintští. Kdežto mládenci již zvítězili nad tím zlostníkem a Boží Slovo v nich trvale zůstává. Jsou již dospělí v Kristu, a proto duchovní, vítězové, dokonalí (relativně). Již poznali Pravdu, která je osvobodila (Jan 8,31-36). Jsou svobodní od vlády hříchu. Když zhřeší, tak "bez donucení" (2Pt 2,20 a také Žd 26 - "ekusíos" - dobrovolně, bez donucení ). Což je velmi vážné. Hřích je k tomu již nenutí a oni přesto zhřeší. Jsou již schopni skutečné služby Slova, ne jako děti, kteří si na to zatím pouze hrají. Otcové již mají hluboké poznání Boha ve všech směrech, hluboká Boží zjevení (viz. např. apoštol Jan).

Ze zkušenosti vím, že ten vývoj je časově podobný fyzickému vývoji člověka. Tedy 1-6 let mladší děti, 7-17 let starší děti, nad 18 let mládenci (počátek tohoto období je různý, může se pohybovat od 18 až do 30 let v Pánu), a otcové, zde přesně nevím, ale asi od 50 let v Pánu (Jan 8,57). Apoštol Jan byl v době napsání Zjevení v Pánu asi 60 let. Může to být ale i třeba od 40 let v Pánu. Nevím. 










]


Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. listopad 2014 @ 19:52:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pardon - oprava (2Pt 2,20 a také Žd 10,26 - "ekusíos"


]


Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. listopad 2014 @ 19:47:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dále píšeš:

///Kam bys řadil třeba obžerství nebo zpíjení až do tuha? Tím by se člověk neznesvěcoval? Pravda je, že Bible hovoří v této souvislosti pouze o smilsvu; ale zajímá mě Tvůj výklad.

Mimochodem, doufám, že když se člověk uvolní po celodenních stresech solidní dávkou vína, tak na tom není nic špatného. ///

Člověk se znesvěcuje každým hříchem. Smilstvem však hřeší přímo proti svému tělu. Může dostat i pohlavní chorobu např. Obžerství a opíjení se také ovlivňuje zdraví těla, také nehodné přijímání Večeře Páně. Přesto v případě smilstva je to přímý hřích proti tělu. 

Podobně jako když v bitvě dostaneš čistý průstřel, který není tak vážný anebo když naopak dostaneš přímý zásah na životně důležitý orgán.

S vínem je to tak: Pokud se jím dostaneš pouze do nálady a je Ti dobře po ukončení jeho pití i druhý den, je vše v pořádku. Pokud se však opiješ tak, že je Ti špatně po ukončení pití i druhý den, pak jsi to z hlediska Písma přepískl.

To platí i pro další druhy alkoholu.


]


Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 23. listopad 2014 @ 20:25:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Gregorie,


díky za všechny odpovědi. Musím přiznat, že ačkoliv mi některé věci, které si na GS v minulosti psal připadaly nezvyklé, tak jsi ze všech diskutujících na GS pro mě největší autoritou.


zdraví

reformovaný


]


Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. listopad 2014 @ 20:39:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky. Ale to slyším poprvé. V tom případě metám svou pomyslnou korunu a padám před Pánem a vyznávám, že jen On je hoden přijmout slávu, čest i moc...


]


Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. listopad 2014 @ 20:25:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jsou poskvrny těla a poskvrny ducha. Paradoxně jsou hříchy těla vážnějším zásahem do duchovního života, než hříchy ducha. Představ si to tak, že visíš na kříži, máš přibité ruce a nohy. Nemůžeš nic dělat. Můžeš sice být pyšný, můžeš zalhat, můžeš nepatřičně na něco hledět apod. Ale nemůžeš dokonat hřích smilstva, krádeže a vraždy. Což jsou hříchy, které nejvíce ničí pomazání Ducha. Aby jsi je mohl vykonat, musíš sestoupit z kříže. Odtrhnout nohy, jednu ruku, druhou ruku a sestoupit. 

Ano, jistě největší hřích je pýcha. Ale proč? Protože pýcha je spouštěčem ostatních hříchů. Jdeš po ulici a myslíš si: To jsem krásný, svalnatý mladý muž, mám skvělé fáro, všecko značkové.... A nebude trvat dlouho a bude tu další hřích... Pýcha předchází pád.


]


Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 23. listopad 2014 @ 20:39:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dříve jsem jsem to tak neviděl, protože v učení byla tendence tvrdit (zjednodušeně řečeno), že je hřích jak hřích. Teď jsem ovšem přesvědčen, že máš pravdu. Proč by to totiž jinak Bible tak odlišovala od jiných hříchů.

Podobně jsem to měl s predestinací. Všichni co jsem znal (třeba v KS), říkali - máš prostě svobodnou vůli. Když jsem, ale četl třeba 9. kapitolu Římanům, cítil jsem se zmaten. Vycházel jsem z předpokladu (ovšem mylného), že ti všichni se nemohou mýlit. A navíc, jako pesimista jsem se obával, že kdyby byla predestinace, tak bych byl mezi množinou určenou k záhubě. Tak jsem to na léta zametl pod koberec. Nakonec jsem v predestinaci uvěřil a v českých křesťanských vodách jsem s tím zařadil k nepatrné menšině :-)





]


Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. listopad 2014 @ 20:54:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reformovaný píšeš:

///v učení byla tendence tvrdit (zjednodušeně řečeno), že je hřích jak hřích.///

Sám Ježíš říkal o někom, že má větší hřích než někdo jiný. 

/// Nakonec jsem v predestinaci uvěřil a v českých křesťanských vodách jsem s tím zařadil k nepatrné menšině :-)///

Boží Pravda je vždycky v menšině. 




]


Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. listopad 2014 @ 21:07:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Všichni co jsem znal (třeba v KS), říkali - máš prostě svobodnou vůli.///

Arminiáni utrpěli porážku na celé čáře. nejen, že mluví o neexistující svobodné vůli, ale také tuto "svobodnou vůli" uplatňují v domnělé práci pro Pána.

Velmi výstižně to vyjadřuje tento článek:

Přes neochotu charismatiků definovat svoji věrouku, zde existoval implicitně postmilenialismus, kdy sjednocená církev má „dobýt národy pro Krista“ a viditelně manifestovat Boží království, které není omezeno na sakrální scénu, ale viditelně prostupuje sekulární společností. V letničním resp. pre-charismatickém hnutí ožívaly staré hereze jako modalismus, jehož představitelem byl W. Branham, kteréhož služba nastartovala obnovu „Pozdního deště“ a byla značně podporována „Obchodníky plného evangelia“. Nutno kladně kvitovat, že hereze byla opuštěna. Ovšem přetrvala pachuť, kdy na Krista je někdy nahlíženo jako na „prvního věřícícho“ a na toho, kdo namísto Boží plnosti používá charismat.Byly zde různé metafyzické kulty, inspirované mesmerismem, ze kterých vyšla učení jako „hnutí Víry“ apod. Mnozí nezávislí služebníci Uzdravování si doslova „ochočili“ směs Branhamismu, okleštěného od explicitního modalismu, a metafyziky. Tito služebníci přicházeli i do zemí třetího světa, zvláště do Jižní Ameriky resp. Brazílie a Argentiny. Zde pak, na půdě evangelikálů a letničních, uzdravovali přicházející davy. Zatímco letniční viděli uzdravení jako potvrzení zvěstovaného Slova, tito misionáři chápali uzdravení jako průlom Božího království do království toho Zlého. Zatímco první kladli důraz na pokání, druzí viděli uzdravení spíše jako počátek pozvání k následování.
Obě hnutí, jak letniční, tak charismatici, vyrůstala vedle sebe. Avšak, krom základních dogmat, jediné, co měly společného, bylo mluvení jazyky a víra v duchovní dary, ale dalším učením a praxí si byly velmi vzdálené. Charismatici ovšem často letniční napomínali z nejednoty, z oddělování se a nakonec se jim podařilo je získat, snad i skrze pocit „nechtít být stranou“, když v Argentině a Torontu eskalovala obnova „Torontského požehnání“. Krom okázalých tělesných manifestací zde existovalo i učení o jednotě, vycházející z této duchovní zkušenosti. Protože letniční již křest Duchem prodělali, nazvali tuto zkušenost „křest ohněm.“ (Sergeio Scataglini), což mělo zároveň mnoho historických paralel. Přidali se i někteří další letniční vůdci a záhy se podobné manifestace začaly projevovat i v dalších letničních sborech, např. v Assemblies of God v Pensacole.U nás se podařilo získat i jinak konzervativní letniční a proměna teologie vlivem nové, čerstvé duchovní zkušenosti na sebe nenechala dlouho čekat. Původně charismatický étos, hlásající – „všichni se (na tomto novém větru) sjednoťte a bude vás čekat probuzení“, nastolil svůj imperativ i zde. Samozřejmě, že žádné probuzení nenastalo, vždyť celá obnova byla zaměřena na stávající křesťany. Namísto výzvy k pokání zde byla idea prožitku „nyní a víc“. Nový vítr sice rozfoukal nový oheň, ale původní oheň letničního probuzení prakticky vyhasl. Ovšem nová doktrína, slibující probuzení na základě „absolutní jednoty“, začala hledat viníky tohoto stavu. Byla jednoduchá: Bůh nežehná, protože nejsme dostatečně jednotní. Vyvstala tedy otázka, jak jednotu posílit? Ovšem na nesprávně položené otázky se obvykle dostává i nesprávných odpovědí. Nebyla to nejednota, co způsobilo prakticky vyhasnutí letničního ohně, ale zcela jiný oheň, který vzplanul na letničních oltářích. Nicméně i tento oheň vyžadoval své oběti – vytouženou jednotu prý vybudujeme naprostým podřízením se autoritě, a to jak proti svědomí, tak proti víře i osobnímu přesvědčení. Když ovšem ani nyní probuzení nepřišlo, začal se hledat vnitřní nepřítel, který byl nalézán v lidech, kteří se drželi reformačních zásad „Sola Scriptura“ a „svobody svědomí“. Utáhly se již tak přetažené šrouby a hnutí záhy začalo produkovat invalidy. Jelikož je hnutí arminiánské, pak největší hrozbou zde byla „ztráta spasení“ vlivem neposlušnosti pastorovi a jemu Bohem dané vize.Ale ani po extrémním dotažení šroubů probuzení nepřicházelo a všechna proroctví selhala. Mezi charismatiky se začalo objevovat učení, že Bůh neví všechno. Mám podezření, že toto učení se v té době mnohým mohlo velmi hodit. Jestliže Bůh neví všechno, pak i proroctví nemohou být přesná a pravdivá. Probuzení je tedy třeba doslova „vydřít hyperaktivními evangelizacemi“. Naštěstí letniční ideu nevšemohoucího Boha zavrhli. Pak ovšem proroctví byla pravdivá a je třeba více jednoty, více oslovovat lidi a být aktivnější v evangelizaci. Někde se dokonce koketovalo s myšlenkou posuzovat lidi podle toho, jak „aktivní jsou pro Boží království“, „kolik přivedou nových lidí ad.“ Protože agresivní učení o probuzení si žádalo nové oběti, téměř se přestalo hříšníkům jakkoliv „bránit“ v přístupu do Království. Zmizelo pokání a vznikla půda pro aktivity typu Kurzy Alfa. Bylo jen třeba lidi více a lépe oslovovat a důmyslněji, pod různými záminkami, zvát do sborů. Sám otec Alfy byl ve vymýšlení záminek velmi nápaditý. Ani to ovšem nevedlo k úspěchu a tak některá hyperaktivní společenství se namísto „zápasu o duši“ začala zaměřovat na „ovlivňování společnosti“. Začal narůstat zajem o politiku a touha zaujmout svět jinak, než skrze nepopulární bláznovu zvěst. Část církve zřejmě zatoužila být respektována.Podhoubím nového chápání evangelia bylo nejprve učení Carlose Annacondii a později Alana Vincenta, s jejich vizí „Království na zemi“. Učení zde nabízela techniku vlády skrze manipulaci s démony. Není to ovšem v podstatě nic jiného, než stará doktrína postmilenialismu, stojící skrytě v počátcích charismatického hnutí, která se ovšem utrhla ze řetězu a lidově řečeno „zešílela“. Nicméně, stejně jako historický postmilenialismus, říká: neočekávejme na vytržení, ale christianizujme národ, zaměřme se na politiky a bojujme s ďáblem. Není divu, že ožívají staré teorie vykoupení, jako Origenova teze vlastnictví světa satanem na základě oprávněného předání moci Adama Satanu. Bůh prý Satana respektuje a legitimizuje tak jeho postavení svůdce, zloděje a vraha. Nemůže nic dělat a jen Satanově vládě přihlíží. Satan musel mít z toho učení opravdu radost. Konečně ho někde, dokonce prý Bůh, chápe jako legálního boha tohoto světa. Nyní se stačí jen sjednotit, dorůst do podoby Syna, svrhnout ďábla a dědictví bude naše.Paralelně s tím se napříč, nyní již charismatickým hnutím, množí případy duchovně zdeptaných křesťanů, kteří opouštějí hnutí, jsou kázněni… Důvod? Zřejmě nemilovali své vůdce z celého srdce, z celé své mysli, z celé své síly a z celé své duše. Nevěřili jejich vizím, nezapřeli sami sebe, nevzali svůj kříž a nenásledovali svoji autoritu. Neunesli tlak na evangelizaci, kdy v jejich okolí nedovedli oslovit a přivést všechny nevěřící na večeři Kurzů Alfa a namísto skupinek, společných modliteb, večerů chval a kdovíčeho, raději psali se svými dětmi domácí úkoly. Takoví prostě přestali být strategičtí a namísto, aby téměř veškerý svůj čas věnovali pastorově vizi, sobecky se věnovali své rodině a svému zaměstnání. Jiní si mysleli, že dokáží bez svých autorit rozumět Bibli a odmítli učitelský úřad „jejich“ církve, která jediná je přece sloupem a oporou pravdy. Jen kvůli nim nyní Bůh nežehná, jeho Království je rozpolceno a probuzení v nedohlednu. S těmito lidmi je třeba v lásce jednat a přivést je na správnou cestu. Pokud ani poté neprohlédnou nebo dokonce setrvají ve své vzpouře, je třeba je vyloučit a „pročistit církev“. Tím jsou zřejmě vydáni satanu, a pokud ani to je nezastaví, ztrácejí spásu. Jejich problémy, zmatky, psychická strádání jsou dobrým důkazem toho, že Bůh sám stojí za autoritou, kterou je třeba respektovat, i kdyby se mýlila, a trestá vzbouřence.
Celý článek zde:
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/45-kalvinarminius/id/375-kalvinismus-na-vzestupu-spekulativni-uvaha-o-budoucnosti-z-letnicni-perspektivy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 23. listopad 2014 @ 21:54:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zajímavé- odkaz z Pastýřových stránek. Přitom Pastýř je myslím stále urputně proti učení o predestinaci. Samozřejmě názory typu, že by Bůh neznal do detailu budoucnoct, jak svého času psal D.D. (to jsem se podivil kam až zašel) jsou moc i na Pastýře. Ale myslím, že konceptu "svobodné vůle" se ještě nevzdal.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 07:47:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reformovaný píšeš:

///Zajímavé- odkaz z Pastýřových stránek. Přitom Pastýř je myslím stále urputně proti učení o predestinaci. Samozřejmě názory typu, že by Bůh neznal do detailu budoucnoct, jak svého času psal D.D. (to jsem se podivil kam až zašel) jsou moc i na Pastýře. Ale myslím, že konceptu "svobodné vůle" se ještě nevzdal.///

Ano, je to klasický arminián. Ale v mnoha oblastech má rozpoznání dobré. Alepoň pokud jde o nejrozšířenější směry bludných učení dnes - Hnutí víry, Kansasští proroco apod...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 07:53:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A D.D., také arminián, už úplně padl, když se dal na politiku, kde nemá absolutně žádnou šanci. Za pár let se vrátí s tím, že to byla opět chyba. Hromadí jednu chybu na druhou. Viděl jsem jedno jeho vystoupení v politické debatě. Bylo to velmi trapné a nepřesvědčivé...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 07:56:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta debata je zde:

http://www.youtube.com/watch?v=ZOUer6XIiZs

Stále opakuje slovo :No..." a porád dělá éééé. Strašné. Měl by mít alespoň nějaké mediální poradce, když už do toho leze...


]


Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 07:42:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smilstvo nebo cizoložstvo se svatokrádeží stává tehdy když se ho dopouští osoba zaslíbená Bohu. Kněz nebo řeholník.



Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 07:49:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnick píše:

///Smilstvo nebo cizoložstvo se svatokrádeží stává tehdy když se ho dopouští osoba zaslíbená Bohu. Kněz nebo řeholník.///

Zajímavé, takže obyčejný věřící není zaslíbený Bohu, nepatří mu. Kněz nebo řeholník je něco více, tedy jestli vůbec kněz nebo řeholník v Novém Zákoně vůbec existuje... :-)




]


Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 07:50:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V obyčejném věřícím podle tebe Duch svatý není - on není chrámem Ducha. No, to je klasický starozákonní model. Ducha ve SZ měl pouze kněz, král a prorok. ŘKC je judeo-pohanství, takže žádný div takovémuto učení...


]


Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 11:47:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch Svatý může podle mého názoru působit v každém člověku. Křesťanu, jinověrci i ateistovi a dotyčný o tom nemusí ani vědět. Tak jako například svatý Petr když vyznal že náš Pán Ježíš Kristus je Mesiáš, Syn Boha Živého.
Podle té Vaší definice by se dal v podstatě nazvat svatokrádeží prakticky jakýkoliv hřích. Třeba kdyby Vám někdo ukradnul mobil.


]


Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 12:01:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chrám těla je naplněn tak, že Duch svatý naplňuje především břišní dutinu:

»Kdož věří ve mne, jakož dí Písmo, řeky z břicha jeho poplynou vody živé.« [Jan 7,38-39] 
No to je ale krátkozraká logika! Stejná jako když had poleze za trest po břiše, tak měl asi předtím nohy. To "břicho" je duchovní nitro člověka. Ve své břišní dutině máš Gregu úplně jiné "duchy". A většinou "duchy" hnilobné jako jasný příznak rozkladu a smrti, a ne pramenů života.



Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 12:06:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte že ten had lezl předtím po břiše za odměnu ?


]


Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 14:26:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty si myslíš, že rajský had měl nohy?  A po svém prokletí nohy ztratil když musel lézt po zemi po břiše, a žrát prach?Ti tvoji katoličtí oslovští "myslitelé" často hadu na rajských obrazech přimalovávají nohy. A vůbec přitom netuší že had nikdy nohy neměl. Důvod je zcela prostý. Had v ráji nežil na zemi. Žil na stromech. Proto se Eva hada nepolekala, byl něčím samozřejmým. Samozřejmé už nebylo, že se do hada vtělil satan aby Evu svedl.
Stromy jsou dodnes známé svými symbiotickými vztahy. Strom aby zůstal zdravý potřebuje v kořenech houby, potřebuje hmyz třeba k opylování, potřebuje živočichy k rozšiřování. Strom je místem kde se vzájemná symbióza na všech úrovních nejvíce setkává. No, a had jako živočich byl v tomto symbiotickém vztahu se stromy v rajské zahradě taky.
Hadí tělo je nejlépe uzpůsobené pro lezení a pohyb po stromě. Omotá se kolem větve a nemusí se vůbec držet. Nevadí mu déšť ani chlad. I dnes některé druhy hadů žijí na stromech, ale zatím nevím o žádném hadím symbiotickém vztahu ke stromům. Spíše se živí hmyzem který je v symbiotickém vztahu ke stromu. Ale mohou se živit i něčím úplně jiným.
Symbiotický vztah je pozůstatek ráje. Hadi byli ze symbiotického vztahu ke stromu vyloučení a museli si hledat útočiště ve skalních a půdních děrách. Nelezli už po rajských stromech, ale museli lézt po zemi a žrát prach. Tedy i to, co se v prach obrací.
Pochopit správně poslání rajských hadů, je klíčem k pochopení významu hada, kterého Mojžíš vyzdvihl na poušti.


]


Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 15:00:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spousta živočichů nežije v symbiotickém vztahu ke stromům.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 16:25:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spousta Poutníků nedojde svého cíle..


]


Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 17:33:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To "břicho" je duchovní nitro člověka.Presne: grécky výraz použitý v Jn 7:38 označuje "najvnútornejšiu časť človeka, srdce ako sídlo myslenia a cítenia" - zdroj tu.


]


Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 25. listopad 2014 @ 06:46:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///To "břicho" je duchovní nitro člověka.Presne: grécky výraz použitý v Jn 7:38 označuje "najvnútornejšiu časť človeka, srdce ako sídlo myslenia a cítenia" - zdroj tu.///

Břicho, neznamená nitro, ale prostě "břicho", nebo "dutina". Slovník J.B. Souček Je to stejné slovo užité ve verši o těch, jejichž Bůh je "břicho". Což určitě neznamená "nitro."

Strong to opět zduchovnil...




]


Re: Re: Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 25. listopad 2014 @ 06:46:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///To "břicho" je duchovní nitro člověka.Presne: grécky výraz použitý v Jn 7:38 označuje "najvnútornejšiu časť človeka, srdce ako sídlo myslenia a cítenia" - zdroj tu.///

Břicho, neznamená nitro, ale prostě "břicho", nebo "dutina". Slovník J.B. Souček Je to stejné slovo užité ve verši o těch, jejichž Bůh je "břicho". Což určitě neznamená "nitro."

Strong to opět zduchovnil...




]


Re: Svatokrádež (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 13:35:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatokrádež, je vyloupení Božího chrámu, chrámového zlata a cenností. 
Tohleto mějme na paměti až budeme uvažovat o církevních restitucích.



Re: Re: Poutnicku? Nečekají nakladené otázky? (Skóre: 1)
Vložil: Tazatel v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 16:38:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


 Poutnicku?

Nečekají nakladené otázky?

Nakoukneš sem?


Odpovíš Poutníče?


]


Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy