Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 429680, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116550979
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba
Vloženo Úterý, 30. prosinec 2014 @ 08:03:56 CET Vložil: Tomas

Studijní materiály poslal Nepřihlášený


Vánoce jsou za námi a je ideální příležitost zabývat se příběhem Ježíšova narození. Aby to nebylo strnulé jako obvykle, rozhodl jsem se vám představit apokryf ("ztracenou knihu") apoštola Jakuba o tom, jak se to celé odehrálo.







Jakubovo evangelium bylo v prvních staletích čtené mnohými křesťanskými obcemi a do dnešních dob je užívané v pravoslavných oblastech. Katolická církev zase vzala mnohá jména, postavy a příběhy z toho apokryfu a včlenila je do své víry.

O co tedy jde?




Evangelium apoštola Jakuba vypráví o narození a dětství Panny Marie, jejím mládí v jeruzalémském Chrámu a svatbě s tesařem Josefem. Příběh je vyprávěn apoštolem Jakubem právě proto, že byl jedním ze starších bratrů Ježíše Krista. 




Je známým faktem, že Josef byl při svatbě s Marií vdovcem. Z jeho prvního manželství mu zůstal (kromě jiného) právě jeho syn Jakub, která jako malý chlapec cestoval se svým otcem a jeho novou družkou do Betléma, kde mělo dojít ke sčítání lidu (pravděpodobně kvůli daním).




Jakub tedy vypráví svůj příběh bezprostředně podle toho, co slyšel od svých rodičů a co sám viděl, když se jako malý potácel izraelskými končinami. 

Jakubovo evangelium přináší mnohé zásadní prvky vánočního příběhu a doporučuji jej každému křesťanovi i nekřesťanovi ke čtení.




V obrázkové podobě se můžete na toto proto-evangelium podívat třeba na  odkaze: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.692137020825945.1073741853.197226123650373&type=3


Co si o Jakubovo vánočním příběhu myslíte vy? Napište mi to !


Jakub Sobek
(Budu rád, pokud si mě přidáte na FB a Googlu)

"Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 14:06:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 vypráví o narození a dětství Panny Marie, jejím mládí v jeruzalémském Chrámu a svatbě s tesařem Josefem. Příběh je vyprávěn apoštolem Jakubem právě proto, že byl jedním ze starších bratrů Ježíše Krista. 


Pan Ježíš musel byť prvorodený .Neprihlásený si podvodnik keď tu
uvrejňuješ takèto klamstvá. 



Co znamená bratr? (Skóre: 1)
Vložil: JakubSobek v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 22:31:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jakub byl bratrem Páně proto, že byl synem Josefa. Pokud si apokryf přečtete, zjistíte to zcela přirozeně. Není synem Marie panny. Stačí si to přečíst a ne komentovat něco, co ani neznáte. 


]


Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 17:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, nepřihlášený, pokud neměl Ježíš s Jakubem společnou matku, jak mohl být jeho bratrem? Řečtina u Jakuba používá výraz adelphos, což znamená z jedné dělohy...a tak tradice, jako obvykle lže...




Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 22:01:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řečtina u Jakuba používá výraz adelphos, což znamená z jedné dělohy

Trváš na tom, že v řecké Bibli znamená adelfos vždy bratra? Co třeba (snad se to zobrazí správně):

ἀκούσας δὲ Αβραμ ὅτι ᾐχμαλώτευται Λωτ ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ

υἱοὶ Μεραρί· Μοολὶ καὶ Μουσί. υἱοὶ Μοολί· ᾿Ελεάζαρ καὶ Κίς. καὶ ἀπέθανεν ᾿Ελεάζαρ, καὶ οὐκ ἦσαν αὐτῷ υἱοί, ἀλλ᾿ ἢ θυγατέρες, καὶ ἔλαβον αὐτὰς υἱοὶ Κὶς ἀδελφοὶ αὐτῶν.




]


Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 31. prosinec 2014 @ 21:43:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns, z jedné ženy, z rodičky je jmenován Jákob; bratr Ježíše.


]


Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 31. prosinec 2014 @ 21:46:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale já se tě ptám na to adelfos. No nic, nevadí.


]


Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 17:57:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čemu člověk věří?? Na to si musí každý odpovědět sám!!
Bible je Boží slovo. Pokud Buh inspiroval pisatele Bible a my tomu věříme, tak Buh se postaral v pozdějšíi době o to když lidé dávali dohromady obsah Bible ABY TITO LIDÉ BYLI PŘI TOM VÝBĚRU VEDENI DUCHEM SVATÝM. Pokud tomu tak není tak Bibli nemůžeme uplně věřit. Jsou tady ruzné jiné zdroje a někteří lidé tyto zdroje dávají na uroven Bible. Bohužel z těchto ruzných zdrojů se dozvídáme věci které nejsou v souladu s Biblí.Tím vznikají ruzné protiklady a človšk je z toho zmaten. Každej z nás si musí odpovědět na otázku čemu má věřit!! Já věřím že Buh vedl lidi co dávali dohromady Bibli a jiným zdrojum nevěřím. Ale to čemu věříte si musíte rozhodnout každej sám.



Role apokryfů (Skóre: 1)
Vložil: JakubSobek v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 22:34:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Apokryfy nejsou náhrada Bible ani nejsou na stejné úrovni. Jsou ale zajímavou tradicí. 


]


Re: Role apokryfů (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 31. prosinec 2014 @ 02:47:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to nečetl. Ale píšeš že je to o Marii hodně. V Bibli o Marii moc psáno není. Takže pro lidi co věří v Marii hlavně katolíci to muže být dost důležité.Satan míchá pravdu s bludem a te pravdy muže být i 99procent jen v maličkostech se to muže lišit od Bible ale maličkost sem maličkost tam a máme velký blud. Ruzných apokryfu a podobných zdroju je větší množství.
A mohlo by tě varovat že Ježíš v Bibli ODSOUDIL ŽIDOVSKÉ TRADICE OTCU. dnešní křestané dělají to samé, tradice je dnes hodně sklonována v oblasti víry. Já jsem v této věci opatrnej raději věřím to co je psano v Bibli. I když všemu ještě nerozumím.


]


Re: Role apokryfů (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 31. prosinec 2014 @ 02:48:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to nečetl. Ale píšeš že je to o Marii hodně. V Bibli o Marii moc psáno není. Takže pro lidi co věří v Marii hlavně katolíci to muže být dost důležité.Satan míchá pravdu s bludem a te pravdy muže být i 99procent jen v maličkostech se to muže lišit od Bible ale maličkost sem maličkost tam a máme velký blud. Ruzných apokryfu a podobných zdroju je větší množství.
A mohlo by tě varovat že Ježíš v Bibli ODSOUDIL ŽIDOVSKÉ TRADICE OTCU. dnešní křestané dělají to samé, tradice je dnes hodně sklonována v oblasti víry. Já jsem v této věci opatrnej raději věřím to co je psano v Bibli. I když všemu ještě nerozumím.


]


Re: Re: Role apokryfů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 31. prosinec 2014 @ 07:13:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A mohlo by tě varovat že Ježíš v Bibli ODSOUDIL ŽIDOVSKÉ TRADICE OTCU."...

Hirali,
tak jednoduché to není.

Ježíš vystupuje proti tradici lidí pouze v tom případě, když se tato tradice svými zvyklostmi staví nad smysl Božího řádu, když se tradicí zakrývá neláska. Na všech místech (bez výjimky), kde se takto Ježíš staví proti tradici, se nestaví obecně proti jakékoli tradici, ale vždycky přesně vymezuje, o jakou tradici zrovna jde; VAŠE TRADICE, LIDSKÁ TRADICE. 


Sama TRADICE NENÍ NIC ŠPATNÉHO - A TO DOKONCE ANI TA LIDSKÁ NE (třeba umývání rukou před jídlem),
ale ta samá tradice se špatnou stává v okamžiku, když se lidskými obyčeji zakrývá neláska (Mt 15,5-6).




Součástí lidské tradice je také lidmi předávaný způsob, jak rozumět biblickým textům.
Součástí tradice církve je také to, co apoštolové sice hlásali, ale nenapsali
- to, co nám pomáhá pochopit správným způsobem (a tedy pravdivě) i věci napsané.

Smysl každého psaného textu bez výjimky je totiž třeba vyložit v tradici lidí, kteří tento text napsali. Chápat ho stejným způsobem. Text, chápaný jinou tradicí, může tak mít svůj původní význam posunut až do nepravdivosti.



Nelze tedy mít jakékoli písmo a rozumět mu bez příslušné tradice!

Také biblickým textům Starého zákona se dá správně porozumět jen v tradici judaistické (okolní pohanské národy bez této tradice Tóru nechápaly),
která je pak završena tradicí "křesťanského NOVOČTENÍ" - výkladu starozákonních textů ve světle událostí ze života Ježíše Krista.

A této tradici vyučil Ježíš své apoštoly, vyučoval ji také učedníky jdoucí do Emauz (L 24,13-27).
Tato tradice křesťanského novočtení Písma (pocházející přímo od Krista) je udržována v katolických církvích mocí Ducha svatého a chráněna tak od bludů.



]


Re: Re: Re: Role apokryfů (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 31. prosinec 2014 @ 21:55:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, a co svatý otec, dobrý? 


]


Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 18:11:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře si to přečtěte:

Matouš 24:1  Když Ježíš vyšel z chrámu a odcházel odtud, přistoupili k němu učedníci a ukazovali mu chrámové stavby.
2  On však jim řekl: "Vidíte toto všechno? Amen, pravím vám, že tu nezůstane kámen na kameni, všecko bude rozmetáno."
3  Když seděl na Olivové hoře a byli sami, přistoupili k němu učedníci a řekli: "Pověz nám, kdy to nastane a jaké bude znamení tvého příchodu a skonání věku!"
4  Ježíš jim odpověděl: "Mějte se na pozoru, aby vás někdo nesvedl.
5  Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat `já jsem Mesiáš´ a svedou mnohé.
6  Budete slyšet válečný ryk a zvěsti o válkách; hleďte, abyste se nelekali. Musí to být, ale to ještě není konec.
7  Povstane národ proti národu a království proti království, bude hlad a zemětřesení na mnoha místech.
8  Ale to vše bude teprve začátek bolestí.
9  Tehdy vás budou vydávat v soužení i na smrt a všechny národy vás budou nenávidět pro mé jméno.
10  A tehdy mnozí odpadnou a navzájem se budou zrazovat a jedni druhé nenávidět;
11  povstanou lživí proroci a mnohé svedou
12  a protože se rozmůže nepravost, vychladne láska mnohých.
13  Ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen.
14  A toto evangelium o království bude kázáno po celém světě na svědectví všem národům, a teprve potom přijde konec.
15  Když pak uvidíte `znesvěcující ohavnost´, o níž je řeč u proroka Daniele, jak stojí na místě svatém - kdo čteš, rozuměj -
16  tehdy ti, kdo jsou v Judsku, ať uprchnou do hor;
17  kdo je na střeše, ať nesestupuje, aby si vzal něco z domu;
18  a kdo je na poli, ať se nevrací, aby si vzal plášť.
19  Běda těhotným a kojícím v oněch dnech!
20  Modlete se, abyste se nemuseli dát na útěk v zimě nebo v sobotu.
21  Neboť tehdy nastane hrozné soužení, jaké nebylo od počátku světa až do nynějška a nikdy již nebude.
22  A kdyby nebyly ty dny zkráceny, nebyl by spasen žádný člověk; ale kvůli vyvoleným budou tyto dny zkráceny.
23  Tehdy, řekne-li vám někdo: `Hle, tu je Mesiáš nebo tam´, nevěřte!
24  Neboť vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět veliká znamení a zázraky, že by svedli i vyvolené, kdyby to bylo možné.
25  Hle, řekl jsem vám to už předem.
26  Když vám řeknou: `Hle, je na poušti´, nevycházejte! `Hle, v tajných úkrytech´, nevěřte tomu!
27  Neboť jako blesk ozáří oblohu od východu až na západ, takový bude příchod Syna člověka.

To na jakém základě stavíte svou víru rozhodujete každej z vás za sebe.Já stavím svou víru pouze na Bibli, 20  Modlete se, abyste se nemuseli dát na útěk v zimě nebo v sobotu.

velice zajímavý verš proč tam Ježíš zminuje SOBOTU???? Na to si musíte odpovědět každej z vás sám!!!!






Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 31. prosinec 2014 @ 07:45:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."proč tam Ježíš zminuje SOBOTU????"...

A proč tam Ježíš zmiňuje zimu?


 - I na to si musíte odpovědět každej z vás sám!!!! ...   :-)


Tradice katolické církve to vysvětluje takto:
"V zimě" - v období dešťů by těžko utíkali pro neschůdnost cest.
"V sobotu" - se zase zachovával v Palestině úplný sváteční klid - židé směli vykonat cestu dlouhou jen dva tisíce kroků. Křesťané (ze židovství) se v prvních dobách těmto místním zvykům přizpůsobovali (tradice lidí), aby zbytečně nedráždili své židovské soukmenovce.
V souvislosti s tím mi napadá, zda ty také v sobotu počítáš kroky, abys nepřesáhl počet 2000?


Toto místo v Matoušovi hovoří současně o dvou událostech v různých dobách - o zničení Jeruzaléma a chrámu - a zároveň i o konci světa.


Křesťanská komunita v Jeruzalémě uposlechla varování podle předpovězených příznaků v tomto místě a v r. 70 křesťané tehdy uprchli z Jeruzaléma a tak se zachránili.


]


Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 31. prosinec 2014 @ 12:52:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,

"znesvěcující ohavnost "  je ukřižování Božího Syna, chápu to tak  správně? Nevím  co by mohlo  být jinou,  a větší  "znesvěcující ohavností " v dějinách , než byla tahle.


]


Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 31. prosinec 2014 @ 17:34:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Daniel 9:27  On potvrdí smlouvu s mnohými v týdnu posledním. Až pak ten týden dojde do půli, obětem i darům konec učiní. Otřesná ohavnost se v chrámě objeví, než ničitele zachvátí konec mu určený."
Otřesná ohavnost se oběví v chrámu,  takže to není ukřižování Krista





]


Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 31. prosinec 2014 @ 22:55:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ta ohavnost je to jednoznačně zavedená katolická mše...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 09:52:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co tak zkusit odpovědět na otázku, kolik vlastně máš v sobotu povoleno udělat kroků?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 14:00:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Očo, jako kdokoliv kdo uctívá Ježíše Krista v sobotu, mohu udělat kroků v sobotu kolik chci se zřetelem, že na prvním místě je pro mne v tento den Bůh, takže, pokud mám kam tak jdu napřed tam, kde se Bůh chválí a kde se o něm mohu něco dozvědět, na rozdíl od Židů, kteří musí dodržovat ještě Mojžíšův zákon, takže ti mohou ujít max. asi 2000 kroků jak píšeš (otázka kdo z nich to ještě dnes dodržuje)... Ale nemám problém si v sobotu odpoledne třeba sednout na kolo a odjet si rekreačně pár kilometrů, nebo vyšlápnout si na hory a kochat se přírodou nebo mohu zůstat doma a pořádně si zdřímnout.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 19:38:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak ovšem také už neslavíš sobotu způsobem jako ji slavili Ježíš a apoštolové.

Sobota úzce souvisí právě až s mojžíškým Zákonem!

Ale to je celkem nepodstatné oproti tomu, že soudíš katolickou mši jako ohavnost a vyjadřuješ se tak vlastně k věcem, které absolutně neznáš a nechápeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 02. leden 2015 @ 13:06:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Očo, 
Jak zní 4 přikázání z Desatera?
Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách, protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.

Já jako křesťan dělám vše přesně podle pravého Desatera a 4 přikázání a to, kromě toho, že mi říká, že nemám pracovat mi zároveň ale přímo neříká jak mám odpočívat, zda aktivně nebo jen pasívně...(pokud bych byl žid musel bych sobotu slavit podle Mojžíšova zákona stejně jako Ježíš a učedníci, kteří byli židé).

Vy katolíci jste u 4 přikázání změnili ze soboty na den sváteční, takže laskavě pomlč...


Katolická mše dnes je u Boha snad ta největší ohavnost tak jen pro připomenutí:

Neoddělitelnost významu Daniele 8 a 9 kapitoly vzhledem k tomu odpovídajícímu vidění

Nezodpovědní a zlovolní kritikové záměrně tvrdí, že devátá kapitola Daniele nemá žádnou souvislost s předchozí – osmou kapitolou. Ale abychom mohli úplně objasnit význam 2300 večerů a jiter, nutně potřebujeme také devátou kapitolu, která, jak za chvíli uvidíme, spolu s osmou kapitolou tvoří jeden monolitní celek.
Daniel nás informuje o dialogu, jaký vedli společně dva andělé Boží, přičemž jeden z nich klade otázku „Dokudž potrvá vidění o zrušení „ustavičné“ (čili ustavičně platné jednorázové oběti Spasitele) a strašlivá hrůza (ohavnost), která vydala jak svatyni tak i kněžskou službu v pošlapání (diskriminaci) ?
Druhý anděl odpovídá: „Až do 2300 večerů a jiter pak přijdou k obnovení svaté služby ve svatyni.“ (Dan 8x13-14)
Výstižně se splnila předpovězena diskriminace židovského chrámu a kněžské služby za doby Antiocha Epifana. Ohavnost vepřové oběti a jiných pohanských prvků, je zde nasnadě. Tato otřesná ohavnost se později opakovala v katolickém lživém dogmatu o transsubstanciaci a v ohavnostiplném kultu relikvií (hanobení mrtvých), což tvoří esenci katolické mše. Z pohanství bylo převzato mnoho ohavných zvyklostí a kněžství Pána Ježíše Krista (Zj 1x6) přešlo na toho, komu dal satan k dispozici svůj trůn v Římě. (Zjev 13x2b, 2x13, 17x3-5.18). Avšak těmito všemi okolnostmi a skutečnostmi se bude zevrubněji zabývat následující kapitola.

„Ustavičná“ (aneb ustavičně platná jednorázová oběť a služba Spasitele) a její zfalšování

Kněží Starého zákona museli podle řádu Arona přinášet každý den obětního beránka, jež měla poukazovat na přicházejícího Spasitele, a jež ve stínové službě jakoby smývala hříchy lidu. Avšak teprve Ježíš Kristus, pravá oběť za hříchy lidstva, musel být obětován pouze jednou, aby nám tak opatřil neustále trvající milost, jež má věčnou platnost
Po celou dobu, kdy Ježíš Kristus působí jako náš Přímluvce a Velekněz u trůnu milosti v nebesích, odvolává se stále znovu a znovu na svoji jednu jedinou ustavičně platnou Golgotskou obět. (Žid 7x27, 9x12.25-28). Proto byla tato jediná oběť v Danielově proroctví nazvána krátce „ustavičná“.
Když se pak papež v průběhu odpadnutí Říma sám posadil na místo nebeského Velekněze, aby svoji osobou lidu zakryl pravou službu Pána Ježíše Krista v nebesích, se stejnou opovážlivostí zavedl také ritus katolické mše, který spočíval na učení o „transsubstanciaci“ a na pohanské religiozní tradici. Tím se vyvinula ohavnost v hanobení mrtvých a „zázračné proměňování“ chleba (hostie) v „autentické tělo Kristovo“, a stejně „podivuhodně“ kněz údajně dokáže proměnit víno v „autentickou krev Kristovu“. (Dan. 8x13-14, Zj. 17x4-6, 18x21-24).

Je třeba, abychom nepřehlédli a abychom si uvědomili, že anděl (Dan 8x13) se neptá „jak dlouho“ bude předpověděné zlo trvat, ale ptá se „d o k u d“? Ptá se po výchozím datu do kterého sahá Boží trpělivost s touto opovážlivostí. Odpověď druhého anděla zní: Až po uplynutí 2300 večerů a jiter (roků). Konec tohoto nejdelšího prorockého řetězu byl vypočítán našimi průkopníky správně na rok 1844. Ohledně této tématiky existuje jedna velmi důležitá skutečnost, kterou by ti, kdož hledají pravdy Boží nikdy neměli spouštět se zřetele:
V evangeliu Matoušově, kap. 24 verš 15, kde Pán Ježíš Kristus (již v našem letopočtu) cituje zprávu o ohavnosti zpustošení z Daniele 8x13, 9x26 a 11x31 a doporučuje svým posluchačům, aby dali dobrý pozor na to, že naplnění tohoto proroctví se uskuteční teprve v budoucnosti. Zde nalézáme ten nejjistější důkaz, že konečné naplnění 2300 večerů a jiter je třeba hledat v dnešní době a ne někde ve starověku za času Epifana. Pán Ježíš také uvádí záležitost „ohavnosti zpustošení“ (strašlivé hrůzy), kterou si nelze odmyslit od Danielových – 2300 večerů a jiter, jakožto záležitost nanejvýš důležitou pro své učedníky, které je nutno věnovat zvýšenou pozornost.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 02. leden 2015 @ 14:22:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj mikime,

zrovna proroka  Daniele studuji.Myslím si že Daniel 9kap. se naplnila  ukřižováním Pána  a po té zbořením chrámu,  ale s 12. kap.si nejsem jistý, ta si myslím že ještě ne.Je tam jasně  psáno že zůstane  tajemstvím až  do doby konce, kdy má být rozpečetěna. Ve dvanácté kapitole se totiž mluví o odstranění každodenní oběti a po té vztyčení ohyzdné modly , nebo něčeho ohavného.Je tam udán přesný počet dnů.(cca 3,5 roku) Co si myslíš že znamená odstranění ustavičné oběti? Co by to mohlo způsobit? Neznamená to vytržení ? A velké soužení doby konce?Jaký je tvůj pohled na tu 12.kap?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 02. leden 2015 @ 15:35:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, 
podívám se po odpovědí, také ještě nevím všechno, zkus ještě mrknou i na toto:

http://www.3an.sk/pg_detail.php?id=70270     (to je úplně nové z dneška, ani jsem to ještě neslyšel)

http://www.znamenicasu.cz/biblicka-proroctvi-kdo-je-antikrist-daniel-7-kapitola/

http://www.znamenicasu.cz/video-hledani-nadeje-proroctvi-daniele/


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:22:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl bych tak razantní ve vyjadřování. Spojitost 8. a 9. kap. je problematická z jednoho prostého důvodu, 8. kap. mluví o panování Balsazara, ten skončil r. 539 dobytím Babylona Kýriem a 9. kap. mluví o prvním roce Dária I. syna Xerxese I. tzn. r. 522 p.n.l. Pokud by tyto dvě proroctví měly mít spojitost, tak proč odmlka skoro 17 let? 
Daniel 8:13  Tedy slyšel jsem jednoho svatého mluvícího, a řekl ten svatý tomu, kterýž tajné věci v počtu maje, mluví: Dokudž toto vidění o oběti ustavičné, a převrácenost na zpuštění přivodící trvati bude, a svaté služby vydávány budou i vojsko v pošlapání?
14  A řekli mi: Až do dvou tisíc a tří set večerů a jiter, a přijdou k obnovení svému svaté služby.

Tohle sedí na Antiocha IV. , který vládl 175 - 164 p.n.l. a zastavil oběť na dobu asi 6,5 let což je 2300 večerů a jiter (dnů).

Daniel 9:23  Při počátku pokorných proseb tvých vyšlo slovo, a já jsem přišel, aťbych je oznámil, nebo jsi velmi milý; pročež pozoruj slova toho, a rozuměj vidění tomu.
24  Sedmdesáte téhodnů odečteno jest lidu tvému a městu svatému tvému k zabránění převrácenosti a k zapečetění hříchů, i vyčištění nepravosti a k přivedení spravedlnosti věčné, a k zapečetění vidění i proroctví, a ku pomazání Svatého svatých.
25  Věziž tedy a rozuměj, že od vyjití výpovědi o navrácení a o vystavení Jeruzaléma až do Mesiáše vývody bude téhodnů sedm, potom téhodnů šedesáte dva, když již zase vzdělána bude ulice a příkopa, a ti časové budou přenesnadní.
26  Po téhodnech pak těch šedesáti a dvou zabit bude Mesiáš, však jemu to nic neuškodí; nýbrž to město i tu svatyni zkazí, i lid ten svůj budoucí, tak že skončení jeho bude hrozné, ano i do vykonání boje bude boj stálý všelijak do vyplénění.
27  Utvrdí však smlouvu mnohým v téhodni posledním, u prostřed pak toho téhodne učiní konec oběti zápalné i oběti suché; a skrze vojsko ohavné, až do posledního a uloženého poplénění hubící, na popléněné vylito bude zpuštění.

70 téhodnů = 7 x 70 dnů = 490 let. 
Poslední výzva k Izraelitům vyšla od krále Artaxerxe I. 7. roku panování což je asi 457 p.n.l. (Ezdráš 7.kap.) 490 - 457 = 33 n.l. 

V. 25. 7 téhodnů = 49 let + 434 (62 téhodnů) = 483 let.
Pan Ježíš začal kázat asi ve 30. letech a začal poslední "týden" = 7 let. Kázal asi 3,5 roku a byl ukřižován, dalších 3,5 roků zbylo na šíření evangelia mezi Židy, apoštoly. To skončilo kolem roku 33. (Skutky apoštolské 13:46) Ukřižováním zrušil trvalou, ustavičnou oběť (beránek ráno a večer, v sobotu 2 ráno a 2 večer, proč asi?) a roztrhnutí opony signalizovalo nepřítomnost Boha v chrámě. Dokonání konce chrámu bylo v r. 70 a Jeruzalému jako města s Židy r. 135 n.l. a Hadriánem bylo postaveno Aelia Capitolina, kde Židé měli zakázaný vstup.
Chyba v letopočtech  je způsobená špatným výpočtem mnicha Dionysiuse. 
Je pravdou, že katolicismus mnoho převzal z židovského chrámu i kněžské služby, aby dokazovali svoji výjimečnost mezi lidmi "nadpřirozenými" schopnostmi.
rastan



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 03. leden 2015 @ 15:56:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
těch výkladů je více, na  co jsem právě klikl na webu k Danieli zajímavého, přečti si pro zajímavost...Je to proti katolíkům, takže doufám, že si to také přečtou a pochopí, že už je načase změnit církev...

http://www.ragauian.cz/dvoji-vyklad-danielova-proroctvi-kdo-je-maly-roh-ktery-vyklad-je-spravny/


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 03. leden 2015 @ 16:04:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
těch výkladů je více, na  co jsem právě klikl na webu k Danieli zajímavého, přečti si pro zajímavost...Je to proti katolíkům, takže doufám, že si to také přečtou a pochopí, že už je načase změnit církev...Ještě doplním, že je to prý převzato z neuveritelnaodhaleni.cz, ale tam jsem to pod články nenašel a také samozřejmě nesouhlasím s tím co tam píše za nesmysly potom dole pod tím, že nebude žádný 2 příchod Jk atd.


Na toto studium si člověk musí udělat více času, bylo by zajímavé, kdyby někdo udělal přehled všech dostupných výkladů Daniele...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 03. leden 2015 @ 18:38:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Najdi si na vebu jméno Armin Krakolining je to adventista kterého církev vyloučila. Mikin ti to přímo nenapíše, ale jeho výklady Bible jsou nejlepšíod adventistu je tam i vyklad Daniele je to časově hodně náročný ale dle mě je to to nejlepší co jsem zatím oběvil:
http://www.zrajedoraje.cz/audio-zaznamy-ze-setkani/
specielně si poslechni výklad kapitol 10,11,17  jsou to tři vikendove semináře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 02. leden 2015 @ 18:13:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Já jako křesťan dělám vše přesně podle pravého Desatera a 4 přikázání a to, kromě toho, že mi říká, že nemám pracovat mi zároveň ale přímo neříká jak mám odpočívat, zda aktivně nebo jen pasívně...(pokud bych byl žid musel bych sobotu slavit podle Mojžíšova zákona stejně jako Ježíš a učedníci, kteří byli židé)."...


Vždyť říkám, že plácáš nesmysly, kterým nerozumíš.

Desatero tvoří naprostý základ Staré smlouvy, tolik bys měl vědět.

Naplněním Zákona, naplněním Desatera v Kristu se spousta věcí v životě člověka mění. V sobotě nelze najít odpočinutí! Je třeba dospět k "jinému dni" - skrze vítězství Krista nad smrtí..


(Žd 4,3-11)
My, kdo jsme uvěřili, tedy vcházíme do odpočinku, poněvadž on řekl: "Jak jsem ve svém hněvu odpřisáhl, nevejdou do mého odpočinku," ačkoli jsou jeho díla dokonána od založení světa.
Na jednom místě totiž řekl o sedmém dni toto: "A Bůh sedmého dne odpočinul ode všech svých skutků,"
a jinde zase: "Nevejdou do mého odpočinku."
Poněvadž tedy zůstává pravdou, že někteří do něj mají vstoupit a ti, kterým byla dříve kázána radostná zvěst, do něj nevstoupili kvůli neposlušnosti,
označuje znovu nějaký den jako "dnes", když v Davidovi po tak dlouhé době říká (jak už bylo řečeno): "Dnes, uslyšíte-li jeho hlas, nezatvrzujte svá srdce."
Kdyby je totiž Jozue uvedl do odpočinku, nemluvil by potom Bůh o jiném dni.
A tak Božímu lidu zůstává svátek.
Vždyť ten, kdo vstoupil do jeho odpočinku, odpočinul od svých skutků, tak jako i Bůh odpočinul od svých.
Vynasnažme se tedy vstoupit do toho odpočinku, aby snad někdo neupadl do téhož příkladu neposlušnosti.


Plácáš se svými úvahami ve Starém záíkoně a nerozumíš zatím ani tomu Novému.


Katolická mše je výrazem poslušnosti Kristovým slovům:
(1 Kor 11,23-29)
Neboť já jsem přijal od Pána to, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb,
a když vzdal díky, rozlomil jej a řekl: "Vezměte, jezte, toto je mé tělo, které se láme za vás. Toto čiňte na mou památku."
Stejně tak i kalich, když povečeřel, se slovy: "Tento kalich je ta nová smlouva v mé krvi. Toto čiňte, kdykoli byste jej pili, na moji památku."
Neboť kdykoli byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete Pánovu smrt, dokud nepřijde.
A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
Ať tedy člověk prověří sám sebe a takto ať jí z toho chleba a pije z toho kalichu.
Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sám sobě odsouzení, jelikož nerozsuzuje Pánovo tělo.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 03. leden 2015 @ 15:47:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naplněním Zákona, naplněním Desatera v Kristu se spousta věcí v životě člověka mění. V sobotě nelze najít odpočinutí! Je třeba dospět k "jinému dni" - skrze vítězství Krista nad smrtí..

To snad oko nemyslíš vážně.
Naplněním Desatera se v mém životě vůbec nic nemění, Desatero a to pravé bez katolických změn respektuji a budu respektovat podle Bible 1Tm 6x14 až do 2 příchodu JK, stejně tak jej budu respektovat a zachovávati i v nebi v Novém Jeruzalémě, pokud tam budu. Vyjadřuji tím úctu Bohu Otci a Ježíši Kristu. Toto Desatero nemám jen v mé mysli či na deskách( či uvedené v Bibli), ale mám jej hlavně v srdci. . Desatero se dá celkem dobře a lehce zapamatovat na rozdíl od obsáhlého Mojžíšova zákona. Jinak změnu ve scházení a uctíván Boha ze soboty na neděli z Bible nelze dokázat, ještě se to nikomu dodnes nepodařilo a to se v USA nabízel 1000000 dolarů tomu kdo to dokáže...

 [CEP2001] J 14:21 Kdo přijal má přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A toho, kdo mě miluje, bude milovat můj Otec; i já ho budu milovat a dám se mu poznat.“
[NBK] 1 J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.[KB1613] 1 Tm 6:14 Abys ostříhal přikázaní tohoto, jsa bez poškvrny a bez úhony, až do zjevení se Pána našeho Ježíše Krista,
Jenže ta a tvá katolická nevěstka to Desatero pozměnila:[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském.
V sobotě nelze najít odpočinutí! Nechme promluvit Písmo Svaté:Bůh vyslovil zvláštní požehnání všem národům, které budou zachovávat sobotu, je to proroctví, které se zcela vztahuje na křesťany [KB1613] Iz 56:6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou,[KB1613] Iz 56:7 Ty přivedu k hoře svatosti své, a obveselím je v domě svém modlitebném. Zápalové jejich a oběti jejich příjemné mi budou na oltáři mém; nebo dům můj dům modlitby slouti bude u všech národů.
V tomto proroctví u Izaiáše Bůh ukázal, že v době konce bude zachovávání soboty před druhým příchodem Krista obnoveno:[CEP2001] Iz 58:12 Co bylo od věků v troskách, vybudují ti, kdo z tebe vzejdou, opět postavíš, co založila minulá pokolení. Nazvou tě tím, jenž zazdívá trhliny a obnovuje stezky k sídlům. [KB1613] Iz 58:13 Jestliže odvrátíš od soboty nohu svou, abys nevykonával líbosti své v den svatý můj, anobrž nazůveš-li sobotu rozkoší, a svatou Hospodinu slavnou, a budeš-li ji slaviti tak, abys nečinil cest svých, ani vykonával, co by se líbilo, ani nemluvil slova: (…mishabat…,…lashabat…) [KB1613] Iz 58:14 Tehdy rozkoš míti budeš v Hospodinu, a uvedu tě na vysoká místa země, a způsobím to, abys užíval dědictví Jákoba otce svého; nebo ústa Hospodinova mluvila.Jaký den se bude slavit na Nové zemi? Bude to snad neděle?[KB1613] Iz 66:22 Nebo jakož ta nebesa nová, a země ta nová, kterouž já učiním, stane přede mnou, praví Hospodin, tak stane símě vaše a jméno vaše. [KB1613] Iz 66:23 I stane se, že od novměsíce do novměsíce, od soboty do soboty přicházeti bude všeliké tělo, aby se klanělo přede mnou, praví Hospodin. (…shabat beshabato…)[CSP] Iz 66:23 A novoluní co 15novoluní, sobotu co 15sobotu bude přicházet veškeré 56tělo,a aby se sklánělob 81přede mnou, praví Hospodin.[SEB] Iz 66:23 Stane sa, že pri každom novmesiaci a sobotu čo sobotu sa každý príde pokloniť predo mňa, hovorí Hospodin.[Wyc+] Isa 66:23 And a month shall be of (a) month, and a sabbath of (a) sabbath; each man shall come for to worship before my face, saith the Lord [BHSTCZ] Iz 66:23  vehaja midde-hhodeš behhadšo umidde šabbat bešabbatto javo chol-basar lehištahhavot lefanaj amar ADONAJ: 
Sobota je znamením, že uznáváme pravého Boha, a ne nepravé bohy...[KB1613] Ez 20:20 Též soboty mé svěťte, i budou na znamení mezi mnou a vámi, aby známé bylo, že já jsem Hospodin Bůh váš. (veet-shabetotai kadeshu vehayu leot beni uvenekhem ladaat ki ani ADONAI elohekhem)
[NBK] Mt 24:20 Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den. (…en on sabbatw the sabbath day) Proč by Ježíš hovořil o budoucí době jeho druhého příchodu mimo jiné i o tom, abychom neutíkali v sobotu (Mt 24:20), kdyby už pro nás nebyla platná? Myslí si snad někdo, že by Ježíš lhal? Když Ježíš toto prohlásil, viděl dopředu zničení Jeruzaléma v r. 70 po Kr. Tedy za cca 40 let. Vidíme, že od svých následovníků očekával svěcení soboty i po svém nanebevstoupení. (Navíc - obraz zničení Jeruzaléma je také paralelou zničení světa v posledních dnech.)
[KB1613] Mk 2:27 I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu.Proč by tedy i sám Ježíš nejen zachovával sobotu, ale učil ostatní, že ji mají zachovávat, pokud by nás její zachovávání zbavovalo svobody, kterou máme v Kristu? L 13x10-16. Nebyla snad sobota symbolem vyvedení z otroctví?! (5. Mojž 5x13-15)
[KB1613] Mk 2:28 Protož Syn člověka jest pánem také i soboty. V době života Pána Ježíše byli židé zvyklí šabat dodržovat. Ale opět platí, že si upravili to, co od Boha uslyšeli. V den šabatu měli i se svou rodinou, služebnictvem i zvířaty přerušit svou práci, odpočinout si, radovat se, připomenout si Boha a jeho skutky atd. Ale židé si příkaz zachovávání šabatu upravili tak, že si vymysleli seznam asi 39 druhů práce, kterou je v sobotu zakázáno dělat, vymysleli si vzdálenost, jakou smí člověk během šabatu ujít, vymysleli si i počet písmen, která člověk smí během šabatu napsat apod. Takže z nejpříjemnějšího dne týdne, ze dne odpočinutí, udělali zákonickou svazující záležitost.  Ježíš byl těmto zákoníkům a farizejům trnem v oku, protože občas v den šabatu někoho uzdravil. Pojďme se nyní podívat na několik příkladů takové situace, a na Ježíšův přístup, Marek 3x1-6. Stejný příběh si můžete přečíst i na místech Lukáš 6x 6-11 a Matouš 12x9-14 (Šabat, Libor Diviš)
Zbožné ženy, které následovaly Ježíše, dodržovaly svědomitě sobotu i po jeho smrti[KB1613] L 23:56 Vrátivše se pak, připravily vonné věci a masti, ale v sobotu odpočinuly, podlé přikázaní.  (…kai and to the men sabbaton sabbath day hsucasan rested kata according thn to the entolhn commandment) Kristus světil sobotu i ve smrti - zůstal celý den v hrobě. Podobně světili sobotu i jeho následovníci. Ženy z L 23:56 milovaly svého Mistra, proto respektovaly jeho přikázání.
[KB1613] J 12:49 Nebo já sám od sebe jsem nemluvil, ale ten, kterýž mne poslal, Otec, on mi přikázaní dal, co bych měl praviti a mluviti. [KB1613] J 12:50 A vím, že přikázaní jeho jest život věčný. A protož, což já mluvím, jakž mi pověděl Otec, takť mluvím.[KB1613] J 14:15 Milujete-li mne, přikázaní mých ostříhejte[KB1613] J 14:23 Odpověděl Ježíš a řekl jemu: Miluje-li mne kdo, slova mého ostříhati bude, a Otec můj bude jej milovati, a k němu přijdeme, a příbytek u něho učiníme.
Přikázání Otce, které Ježíš zachovával, nebyly Mojžíšovým ceremoniálním zákonem; byla to přikázání Desatera pocházející od Boha, podle nichž Ježíš žil a nepřestoupil za svého života jediný z jeho svatých předpisů. Tím byla vedena celá jeho služba.[KB1613] J 15:10 Budete-li zachovávati přikázaní má, zůstanete v mém milování, jakož i já přikázaní Otce svého zachoval jsem, i zůstávám v jeho milování.[KB1613] J 15:14 Vy přátelé moji jste, učiníte-li to, což já přikazuji vám.
V knize Skutků se hovoří o 84 shromážděních v sobotní den (např. Sk 13x14,44, 16x13, 17x2, 18x4,11)Jaký den zachovávali učedníci a raná církev? 30 let po Kristově zmrtvývstání výslovně nazývá Duch svatý tento den „ dnem sobotním“. [CEP2001] Sk 13:14 Přes Perge šli dál do Pisidské Antiochie. Když nastala sobota, vešli do synagógy a posadili se. (..th hmera day twn sabbatwn sabbath….)
Pavel, apoštol pohanů, hovoří o sobotě v roce 45 po Kristu! Cožpak Pavel nevěděl o údajné změně a světil sobotu? Máme vděčit novodobým učitelům, kteří nás ujišťují, že platnost soboty skončila vzkříšením Krista? [KB1613] Sk 13:27 Nebo ti, kteříž přebývají v Jeruzalémě, a knížata jejich, toho Ježíše neznajíce, odsoudili, a tak hlasy prorocké, kteříž se na každou sobotu čtou, naplnili. (…taj kata every pan sabbaton sabbath day anaginwskomenaj which are read…)
Pavel a Barnabáš světili sobotu!!! Proč by ji nadále světili, když ji Kristus přibil na kříž, jako součást celého zákona? [KB1613] Sk 16:13 V den pak sobotní vyšli jsme ven za město k řece, kdež býval obyčej modliti se. A usadivše se, mluvili jsme ženám, kteréž se tu byly sešly. (…hmera on twn of the sabbatwn Sabbath…) [KB1613] Sk 17:2 Tedy Pavel podlé obyčeje svého všel k nim, a po tři soboty kázal jim z písem, (kai and epi sabbata sabbath days tria three…)[NBK] Sk 18:4 Každou sobotu však promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky. (…kata every pan sabbaton Sabbath…)
Na velkém křesťanském sněmu v roce 52 po Kristu za přítomnosti apoštolů a tisíců učedníků hovoří Jakub o „sobotním dni“ [KB1613] Sk 15:21 Nebo Mojžíš od dávních věků má po městech, kdo by jej kázal, poněvadž v školách na každou sobotu čítán bývá. (…kata every pan sabbaton sabbath day….)
[NBK] Sk 20:7 A když se učedníci prvního dne po sobotě sešli k lámání chleba, Pavel k nim mluvil, protože měl nazítří jít pryč, a protáhl [svou] řeč až do půlnoci. (en upon de And th the mia twn of the sabbatwn week…) Oblíbený verš zastánců neděle. Tento verš je jediným záznamem v Novém zákoně o tom, že se první den v týdnu konalo shromáždění. Autor píše, že shromáždění bylo svoláno proto, že Pavel chtěl druhý den odejít. Z tohoto důvodu svolal Pavel věřící na večerní shromáždění, když už byla tma, tedy první den v týdnu. Toto shromáždění se tedy konalo v noci prvního dne týdne. Ve Starém i Novém zákoně se čas počítá od jednoho západu slunce do druhého západu slunce. Toto shromáždění se tedy konalo v sobotu v noci! Věřící spolu často zůstávali pohromadě, aby slavili Večeři Páně (Sk 2x42-46). Symbol Kristovy oběti byl pro ně vším. Proto ji znovu slavili i před Pavlovým odchodem. Podle Skutků 20x11-14 prožil Pavel vlastní den na cestě do Assu. Je jasné, že tomuto dni nepřikládal žádný význam. Závěrem tedy lze říci, že v Novém zákoně není žádný příkaz světit neděli ani žádný příkaz o tom, že by nám učedníci zanechali nějaký příklad pro zachovávání neděle. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den, str. 79/
 [NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání(…entolwn of the commandments qeou of God)Mojžíšův „ceremoniální“ zákon už nemusíme zachovávat. Jeho platnost byla ukončena na kříži. Desatero Božích přikázání je však ustanoveno jako nepohnutelný a neměnitelný Boží zákon. Mějme to na paměti a snažme se žít v souladu s ním. Přinese nám to jen dobré. Obřadní zákony byly dány po pádu do hříchu. Obřízka byla zavedena po pádu do hříchubyla to smlouva. Byla dána specifické skupině lidí – Abrahámovi a jeho potomkům. Proto Pavel říká, že obřízka nic není ani neobřízka nic není. Důležité je zachovávat přikázání. Je zde tedy rozdíl mezi těmito dvěma – obřadním zákonem a morálním zákonem.
Očo je třeba číst všechny verše a se správnou Biblí a nevytrhávat jen ty, které mi vyhovují!I my dnes máme usilovat, abychom vešli do pravého sobotního odpočinutí! Boží odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět! Do nového prostředí, které Bůh pro lidi připravuje, mohou vejít jen vnitřně proměnění lidé, kteří se rádi řídí Božím zákonem, kteří si zošklivili hřích a neposlušnost. Vždyť právě kvůli neposlušnosti člověk ztratil ráj a život a díky poslušnosti se může připravit pro život v Božím království. Teprve pak lidé vstoupí do zaslíbeného dokonalého "odpočinutí" (Žid 4,1-11). Toto odpočinutí nám však každý týden připomíná "odpočinutí" soboty, dne, který si pro sebe Bůh vyhradil.[NBK] Žd 4:1 Ulekněme se tedy, aby se snad neukázalo, že se někdo z vás opozdil, zatímco trvá zaslíbení o vstupu do jeho odpočinku. [CEP2001] Žd 4:3 Neboť do odpočinutí vcházíme jen my, kdo jsme uvěřili, jak bylo řečeno: ‚Přísahal jsem ve svém hněvu: Do mého odpočinutí nevejdou!‘ To řekl Bůh, ač jeho odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět. ( [KB1613] Žd 4:4 Nebo pověděl na jednom místě o sedmém dni takto: I odpočinul Bůh dne sedmého ode všech skutků svých[KB1613] Žd 4:5 A tuto zase: Že nevejdou v odpočinutí mé.[NBK] Žd 4:6 Poněvadž tedy zůstává [pravdou], že někteří do něj [mají] vstoupit a ti, kterým byla dříve kázána radostná zvěst, [do něj] nevstoupili kvůli neposlušnosti. [NBK] Žd 4:7 označuje znovu nějaký den [jako] "dnes", když v Davidovi po tak dlouhé době říká (jak [už] bylo řečeno): "Dnes, uslyšíte-li jeho hlas, nezatvrzujte svá srdce."[NBK] Žd 4:8 Kdyby je totiž Jozue uvedl do odpočinku, nemluvil by potom [Bůh] o jiném dni.[CEP2001] Žd 4:9 Tak má Boží lid pravý sobotní odpočinek teprve před sebou(l). (l) Tak musí Boží lid dosud slavit sobotu jako svátek odpočinutí. (ara therefore apoleipetai There remaineth sabbatismoj a rest tw to the law people tou qeou of God.)[KB1613] Žd 4:10 Nebo kdožkoli všel v odpočinutí jeho, takéť i on odpočinul od skutků svých, jako i Bůh od svých.[CEP2001] Žd 4:11 A tak usilujme, abychom vešli do toho odpočinutí a nikdo pro neposlušnost nepadl jako ti na poušti.   Autor listu rozlišuje mezi a) odpočinkem v Kanaanu a b) sobotním odpočinkem do kterého jsme „vešli“ od doby, kdy „dílo bylo dokončeno“, tj, od stvoření. Argumentem této části 4. kapitoly je, že „od založení světa“ zde byla duchovní zkušenost odpočinku nabízeného věřícím lidem. Jak odpočinek první soboty, tak odpočinek po vejití do Kanaanu, jsou symboly požehnání nabízeného těm, kdo se přestanou spoléhat na své skutky a budou namísto toho důvěřovat Kristově dílu.(D. Ford)
O zákoně přikázáních sobotě toho mám ještě více, tak jak o tom hovoří písmo ve všech verších od začátku do konce...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 05. leden 2015 @ 16:31:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miki, to chceš i v nebi dodržovat "necizolož, nekraď, cti otce a matku, nežádej majetek atd.? Jak to nebe podle tebe pak bude vypadat? Přece v epištole k Židům se píše:
Židům 7:11  A protož byla-liť dokonalost spasení skrze Levítské kněžství, (nebo za toho kněžství vydán jest lidu Zákon,) jakáž toho byla potřeba, aby jiný kněz podle řádu Melchisedechova povstal, a nebyl již více podle řádu Aronova jmenován?
12  A poněvadž jest kněžství přeneseno, musiloť také i Zákona přenesení býti.
13  Nebo ten, o kterémž se to praví, jiného jest pokolení, z kteréhožto žádný při oltáři v službě nebyl.
14  Zjevné jest zajisté, že z pokolení Judova pošel Pán náš, o kterémžto pokolení nic z strany kněžství nemluvil Mojžíš.
15  Nýbrž hojněji to zjevné jest i z toho, že povstal jiný kněz podle řádu Melchisedechova,
16  Kterýžto učiněn jest knězem ne podle zákona přikázaní tělesného, ale podle moci života neporušitelného.
17  Nebo svědčí Písmo, řka: Ty jsi kněz na věky podle řádu Melchisedechova.
18  Stalo se zajisté složení onoho předešlého přikázaní, protože bylo mdlé a neužitečné.
19  Nebo ničehož k dokonalosti nepřivedl Zákon, ale na místo jeho uvedena lepší naděje, skrze niž přibližujeme se k Bohu.

Jestli bylo přeneseno obojí, musím se ptát co to pro mně (z pohanů) znamená. Stále kamenné desky? Pokud bylo kněžství přeneseno na P. Ježíše a s tím i zákon, musíme vědět s jakým zákonem P. Ježíš přišel. Roky jsem slýchával, že přišel mezi Židy s desaterem v srdci, které bylo ověnčené láskou a milosrdenstvím. Pokud by tomu tak bylo, tak nic nového nepřines. Já si myslím, že přinesl přikázání lásky k Bohu a bližnímu. A tato láska (pokud je opravdová) mi brání k přestupování i desatera, které už není dostatečným měřítkem pro život. Mohu dodržet veškeré příkazy desatery a přesto přestupovat příkaz lásky, třeba nenávidět souseda.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 03. leden 2015 @ 18:49:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konec tohoto nejdelšího prorockého řetězu byl vypočítán našimi průkopníky správně na rok 1844. Ohledně této tématiky existuje jedna velmi důležitá skutečnost, kterou by ti, kdož hledají pravdy Boží nikdy neměli spouštět se zřetele:
Pokud vím tak Miler jako první oběvil proroctví 7času přeloženo 2520let toto je nejdelší proroctví dle adventismu a já s tím souhlasím.Toto proroctví končí v roce 1844 stejně jako proroctví 2300večeru a jiter, jen pro uplnost. Dnešní oficialní adventistická teologie toto proroctví neuznává a já nevím proč i ty tabulky s výpočty jsou pravé a EGW o tom také psala že ty tabulky byly vedeny boží rukou. I toto vypovídá o tom jak moc je dnes církev adventistu rozpolcena.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 03. leden 2015 @ 22:13:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj M. Také věřím na tabulky, které jsem si stáhl na www.little-book.org, doporučuji všem stáhnout zejména The Prophetic graph, i výklad Daniele od M. Bariose je zajímavý, ale liší se od výkladu nař. A. Krakoliniga. To, že má církev jeden výklad a k němu existují další novější a nejspíše i přesnější výklady těch, kteří se tím dlouhodobě zabývají a myslí si, že tomu rozumí lépe, s tím my nic nenaděláme a zatím to musíme studovat sami, církev to za nás neudělá, tu zajímají dneska žel jiné věci, a hlavně zjišťovat v čem se mezi sebou liší např. v koncovce, která se týká blízké budoucnosti. A pak si vybrat tu nejpravděpodobnější variantu, kterou porovnáme s naší dobou ve které žijeme. Zatím jsem se těm rozdílům mezi jednotlivými dostupnými výklady nevěnoval. Ale plánuji to. Pokud na něco narazíš dej prosím vědět.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 03. leden 2015 @ 19:22:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
...na rozdíl od Židů, kteří musí dodržovat ještě Mojžíšův zákon, takže ti mohou ujít max. asi 2000 kroků jak píšeš (otázka kdo z nich to ještě dnes dodržuje)...


  Jak jste přišli na to, že Židé, kteří musí dodržovat Mojžíšův zákon, mohou ujít max asi 2000 kroků? Od kud je tato informace?



 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 03. leden 2015 @ 22:29:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to tady řekl Oko, ale nejspíše je to jedno z těch 39 zákonických nařízení, které si židé navíc vymysleli ke svěcení soboty, takže z toho asi vyplývá, že ani nebyly součástí Mojžíšova zákona. Takže pokud to tak je, tak v tom případě to bylo jen nařízení obyčejných lidí a Ježíš a ani učedníci je nemuseli dodržovat, pokud to nebyl vyloženě někde uvedený Boží příkaz.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 03. leden 2015 @ 23:58:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, právě.

  Je známo, že Ježíš dodržoval Zákon, přišel naplnit Zákon. Na druhou stranu lidské tradice, co si různé židovské sekty k Zákonu přidaly, v klidu ignoroval a to i veřejně a ostentativně a jeho učedníci také. Otázka po krocích v sobotu tedy ukazuje, že dotazující nejenže nerozlišuje Desatero a Zákon, ale zřejmě nerozlišuje ani Zákon od lidových tradic. Že by tedy bral ohled na lidové tradice a proto říkal "Modlete se, abyste se nemuseli dát na útěk v zimě nebo v sobotu." je poněkud nelogické. 

  Zákon navíc učedníci po vzkříšení nedodržovali, a to i židé, na rozdíl od Božích přikázání.


]


Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 09:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj "timg".


Boží Syn nebyl přece ukřižován v Jeruzalémském chrámě!

Ohavnost, která znesvětila Jeruzalémský chrám, se stala v roce 70, krátce před zničením Jeruzaléma i chrámu Římany.

Během jedné noci v chrámových místnostech židovští horlivci způsobili velké krveprolití - zabili tam přes 8500 lidí!


(Josef Flavius;  "O válce židovské".4.5.1).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 10:54:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,

díky za odpověď. Ach tak, pak je o té  události  prorocká řeč i zde :

  • Lukáš  19: 41Když už byl blízko a uzřel město, dal se nad ním do pláče 
  • 42a řekl: „Kdybys poznalo v tento den i ty, co vede k pokoji! Avšak je to skryto tvým očím. 
  • 43Přijdou na tebe dny, kdy tvoji nepřátelé postaví kolem tebe val, obklíčí tě a sevřou ze všech stran. 
  • 44Srovnají tě se zemí a s tebou i tvé děti; nenechají v tobě kámen na kameni, poněvadž jsi nepoznalo čas, kdy se Bůh k tobě sklonil.“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 11:01:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem téhož názoru.


A říká to o Kristu, že měl lidské city, že nesmírně miloval město Jeruzalém a zaplakal nad jeho osudem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 12:24:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jistě ano , plakal nad Jeruzalémem. Když pak nad Pánem plakaly Jeruzalémské ženy, řekl jim:

  • Lukáš 23 : 27 Za ním šel veliký zástup lidu; ženy nad ním naříkaly a oplakávaly ho. 
  • 28Ježíš se k nim obrátil a řekl: „Dcery jeruzalémské, nade mnou neplačte! Plačte nad sebou a nad svými dětmi; 
  • 29hle, přicházejí dny, kdy budou říkat: ‚Blaze neplodným, blaze těm, které nikdy nerodily a nekojily!‘ 
  • 30Tehdy ‚řeknou horám: Padněte na nás, a pahrbkům: Přikryjte nás!‘


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 18:29:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko, když jsme u tématu proroka Daniele 9 :

  • 26Po uplynutí šedesáti dvou týdnů bude pomazaný zahlazen(UKŘIŽOVÁNÍ MESIÁŠE) a nebude již . Město a svatyni uvrhne do zkázy lid vévody, který přijde. Sám skončí v povodni, ale až do konce bude válka. Je rozhodnuto o pustošení. 
  • 27Vnutí svou smlouvu mnohým v jednom týdnu a v polovině toho týdne zastaví obětní hod i oběť přídavnou. (NOVÁ SMLOUVA A ROZTRŽENÍ OPONY) Hle, pustošitel na křídlech ohyzdné modly, než se naplní čas a na pustošitele bude vylito rozhodnutí.“

To co jsem  zvýraznil , si myslím ,že  patří k sobě  a spolu souvisí .Stejně tak i to co jsem ponechal nezvýrazněno ( o válkách a pustošení pustošitele   a  jeho sežehnutí na konci dnů) Jak to prosím  vidíš Ty? Předem děkuji. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 19:32:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proroka Daniela je třeba v první řadě chápat v kontextu událostí jeho doby (jak ho chápou judaisté).

Předcházející znesvěcení chrámu Babyloňany a jeho následné znovuposvěcení.  V pomazaném vévodovi tohoto prvního údobí můžeme spatřovat buď Kýra (Iz 45,1), nebo Zerubábela (Ag 2,23), nebo velekněze Jóšuu (Za 6,11), za něhož byl vybudován nový chrám.

Připomínám, že jedno místo v Písmu může mít (v různých rovinách) více správných výkladů !

Proroctví popisuje budování chrámu po návratu z Babylónského zajetí.
Druhé údobí budování končí smrtí dalšího "pomazaného", - v níž mohla být právam spatřována vražda velekněze Oniase III.  v roce 170 před Kristem.

Za vévodu, který během třetího údobí uvrhne zemi do zkázy a znesvětí chrám, je pokládán Antiochos IV. Epifanés. (Da 7,23-27; Da 8,23-25).

Tento vévoda je totožný s "pustošitelem", který se vznáší "na křídlech ohyzdné modly", podobně, jako Hospodin se vznáší na perutích větru (Žl 18,11).
Vévoda - "pustošitel" chce likvidovat Hospodina a víru v něho a vnutit lidu nové učení a novou víru. Plán se mu ale nezdaří, rozpoutá však neustálý boj až do "konce času". (Narážka na povstání Makabejců).
Až se naplní čas, Hospodin sám zničí pustošitele.


V křesťanském novočtení
je podaný výklad "sedmdesáti týdnů let"
poukazem na dílo, které Bůh učinil v příchodu "pomazaného" Ježíše z Nazareta, v němž je mnohem dokonalejší vysvobození lidu Božího z hříchů, smrti a tyranství ďáblova, než bylo dřívější vysvobození z Babylóna.
Starší křesťanští vykladači (Otcové prvotní církve) viděli v zahlazeném pomazaném (v.26) ukřižovaného Ježíše a ve zkáze města a svatyně zničení Jeruzaléma v r. 70 po Kristu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 02. leden 2015 @ 12:30:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky oko,
 můj náhled na to  je stejný , jaký měli starší křesťanští vykladači.Pán sám odkazoval (v souvislosti s chrámem "nezůstane kamen na kameni") na  proroka  Daniele.








]


Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 31. prosinec 2014 @ 22:10:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hirali, přečti si jak zaznamenal stejnou pasáž Lukáš a nekáž tady žvásty! Ty věříš bibli, když to vyhovuje tvému přesvědčení, co ti tam nesedí upravíš...


]


Re: Re: Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 02:01:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 16:15  Řekl jim: „Vy jste ti, kteří se před lidmi dělají spravedlivými, Bůh však zná vaše srdce; neboť co je u lidí vznešené, je před Bohem ohavnost.
Máš na mysli tento verš? 
Dotaz byl na verš který jsem uvedl já vyše:
15  Když pak uvidíte `znesvěcující ohavnost´, o níž je řeč u proroka Daniele, jak stojí na místě svatém - kdo čteš, rozuměj -
tady je jasně napsáno znesvěcující ohavnost u proroka Daniele !!!!  
tak co do toho pleteš Lukáěe to je uplně o něčem jinem
příště pořádně čti jako já s tím 28veršem v 34 kapitole Mojžíšově
jinak vše nejlepěí v novém roce 2015




 


]


Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 18:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co si o Jakubovo vánočním příběhu myslíte vy? Napište mi to !
Satanovy SVODY nic víc!



[Chybí předmět] (Skóre: 1)
Vložil: JakubSobek v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 22:33:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Díky za odpoved.  Pozor na bubáky a na stíny. Jestli to taky nebude Satan. Číhá asi VŠUDE. 


]


Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 19:13:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle evangelium spíš bude podfuk. A je zajímavé, že se přes uvedený odkaz dostanu u odkazu křest Mariny a Silvie na stránky, kde je odkaz na mormony. A to je teda divné počtení. Zde důležitější než Bible mají Smitha  a další lidi, kteří komunikovali s anděly apod. Zase vliv Ameriky. Raději to dál nestuduji. Dokonalý podvod na duchovnu věřících.




Apokryf a mormoni'? (Skóre: 1)
Vložil: JakubSobek v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 22:32:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Apokryf s mormony nijak nesouvisí. Je spíš spojen s pravoslavnou církví. Hovořte tedy k tématu. 


]


Re: Apokryf a mormoni'? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 31. prosinec 2014 @ 08:13:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apokryfy jsou jen lidová tvořivost. Je jich spousta a možná vznikají i dnes a někdy nemají ani logiku. Jako například apokryf o tom, že pro Ježíšův kříž bylo přivezeno speciální dřevo a jiné vymyšlenosti, které nemají nikdě základ. Satan pracuje dobře, aby v tom udělal zmatek.


]


Re: Apokryf a mormoni'? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 31. prosinec 2014 @ 17:42:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Která pravoslavná církev má to evangelium v kánonu? Žádná.


]


Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 21:52:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakuba jsem naposledy četl tak před třemi měsíci, takže promiň, pokud jsem něco pozapomněl.

Příběh je vyprávěn apoštolem Jakubem právě proto, že byl jedním ze starších bratrů Ježíše Krista.

Tak se ale autor nepodepisuje, ne? Mám za to, že se podepsal jen jako Jákob, což není nijak neobvyklé jméno. Vlastně tvůj jmenovec.

Jakubovo evangelium přináší mnohé zásadní prvky vánočního příběhu a doporučuji jej každému křesťanovi i nekřesťanovi ke čtení.

Určitě. Je dobré přečíst si co nejvíce z dochované křesťanské literatury starověku a apokryfy jsou výborným zdrojem. U Jakuba je výhoda, že není gnostický, nevýhodou je, že nevíme, jak je staré. Je vysoce pravděpodobné, že jeho současná podoba (no spíš podoby) pochází nejpozději ze 4. či počátku 5. století. Jestli tehdy provedli jen redakci staršího textu, je těžké povědět. Pisatel jistě znal Lukášovo evangelium. Rozhodně bych ho nenazval evangeliem o Ježíšovi, protože zdaleka hlavní postavou je Zachariáš a Jan. 

Co si o Jakubovo vánočním příběhu myslíte vy? Napište mi to !

To máš těžké. Církev z nějakého důvodu toto evangelium do Písma nezařadila a nám tak nějak nezbývá věřit tehdejším biskupům. Patřím k těm, kteří si myslí, že Origenes myslel něco jiného než toto "evangelium podle Jakuba". Nevzpomínám si, že by tam bylo něco vyloženě heretického. 

Ad odkazy

Ty patříš k CJKSPD? Jak slučuješ očividný biblický monoteismus s jejich očividným polyteismem? 



Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: JakubSobek v Úterý, 30. prosinec 2014 @ 22:30:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
POLYTEISMUS - je moderní souhrnné označení pro náboženství, v nichž se uctívá více bohů a božstev. V mormonismu se uctívá pouze Bůh Otec a Ježíš Kristus. Existence dalších bohů je přípustná, ne však jejich uctívání. Ujasněte si pojmy


]


Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 31. prosinec 2014 @ 12:02:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Definice jsou důležité, ale hledejme především obsah slova ne ve vědecké definici, ale v Písmu. 
Neznám učení, které přinášíš, takže nevím jak to s těmi "jinými" Bohy je, ale podle Písem, se mi nezdá, že by existoval jiný Bůh, a nedefinoval bych podle Písma polyteismus uctíváním. Podle Písma je polyteismus víra ve více bohů. Více bohů, ale není (je jedno jestli uctívaných nebo neuctívaných), protože Bůh je jen jeden. Pokud mormoni připouští existencí více bohů (které třeba neuctívají), tak je to polyteismus podle Písma. Definice jazykovědců termínu polyteismus je nedůležitá.


]


Re: Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 31. prosinec 2014 @ 13:30:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musí to být něco zvrhlého na tomto učení. Jejich vůdce a autor knih, z níž berou polopravdu, měl asi 40 manželek, takže celý harém a odůvodňoval to tím, že mu to sám anděl doporučil, protože bibličtí králové  a proroci měli také více  manželek. Jak může takový člověk lidi vést k Bohu ? To mi připomíná také jednoho charismatika mluvicího jazyky, který také měl několik manželek ( tedy střídal jednu po druhé). Jak mohou lidé naletět?

Když vidím ty přenosy z USA na satelitu, tak se tomu už nedivím. Totálně pomatení lidé uvěří všemu satanskému, co je promíchané  s polopravdou.

Děsí mne to. A naletí na to mladí inteligentní lidé.




]


Re: Re: Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 31. prosinec 2014 @ 22:38:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, to lehké uvěření z Ameriky neber tak vážně, slyšels o dispenzacionalismu? To je teď móda a kdo k nim nepatří, ten je zákonník a nepřítel spásy z milosti!


]


Re: Re: Re: Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 10:20:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Typické pro západní církve  a plodí to jen totální zmatek. V podstatě Satanova práce znehodnotit evangelium


]


Re: Re: Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 02. leden 2015 @ 08:33:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku, moc se trápíš, Pán to předpověděl: že na konci věků budou lidé vyhledávat učení podle touhy svých uší, protože si více zamilovali tmu 2Tesalonickým 2:9-2, 2Timoteovi 4:3
Ti mladí inteligentní lidé naletí, protože chtěli naletět. Je to vina falešných kazatelů, ale zároveň je to vina těch co chtějí naletět. Vždyť Bůh si přeje spasení všech, což On by nedokázal zničit ty co káží falešné evangelium, kdyby jenom díky falešným učitelům lid hynul? Jenže lidé chtějí věřit falešným naukám, protože si nezamilovali pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 02. leden 2015 @ 12:50:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

Hezký den, Jirko.

Já si nemyslím, že je to jen otázka chtít naletět, ale působení určitých sil. Ti lidé to neví, že naletěli. Lidé mnoho věcí neví. Věděli snad zbožní Němci před válkou, když se Hitler dostal k moci předem, že naletěli? A šli za ním dokud, z toho byl profit a byla to móda. Podobně lidé za socialismu věřili ve správnost politiky a učení, které se o tuto politiku opíralo. Stejně tak věří lidé i na světě různým náboženstvím a naukám.Jsme obětí těchto sil a nelze říci, že si každý za to může sám. Dnes je tu více sil proti Bohu, než bylo za totality.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 02. leden 2015 @ 16:16:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku, samozřejmě, že oni o tom neví. Písmo říká, pokušení přicházejí, ale běda těm, skrze něž přichází. Pán svolává běda na ty, kteří jsou spasení kamenem úrazu. To může být každý z nás, pokud bude křesťanem jenom ústy. Máme přeci zkušenosti s výmluvami, že já nechci mít s křesťany nic společného, můj soused je takový lump a každou neděli přitom chodí do kostela.
Pak tu máme ještě slovo, že působení klamu bude tak mocné, že svede mnohé, že by svedlo i vyvolené, kdyby to ovšem bylo možné. Takže vidím, že není možné svést ty, kteří chtějí následovat Boha. Upozorňuji, že nejsem kalvinista, takže vyvolení chápu podle Písem - vyvoleným podle předzvědění Boha Otce. 
Takto jsem měl na mysli, že si to vybrali a nijak neospravedlňuji ty, kteří jsou kamenem úrazu těm maličkým. Pokud člověk chce hledat Pána, tak se Pán dá poznat navzdory snahám nepřítele a jeho služebníků. Bůh je totiž Bohem a Pánem, ne nepřítel. Pán s tebou jirka


]


Re: Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 31. prosinec 2014 @ 17:33:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak ukazuji níže, mormoni nejen že věří v existenci více bohů (Bůh byl kdysi člověkem jako ty, ty se jednou můžeš stát stejným bohem), ale objektivně uctívají více bohů. Jejich pochopení trojiční nauky je totiž triteismus, což je polyteismus omezený na 3.


]


Re: Polyteismus (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 31. prosinec 2014 @ 17:31:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, polyteismus je víra v existenci více bohů. Pokud z vícero existujících bohů uctívám jen jednoho, pak zůstávám polyteistou, i když to mohu maskovat jako henoteismus. Navíc mormonismus (to slovo bych sám nepoužil) JE polyteistický. 

Podle KNAS (18,40; str. 22 - Kniha nauk a smluv) mormoné uctívají Boha Otce. Podle knihy Mormon (1Nefi 11,24; 2Nefi, 25,29; 3 Nefi 11,16-17 a 4 Nefi 1,37) uctívají Ježíše Krista. A např. Články víry (str. 44) nás nenechávají na pochybách, že Otec, Syn a Duch svatý jsou odlišní bohové. Je tu samozřejmě rozpor s KNAS 20,20. Tak co, uctíváte 1 boha (Otce), nebo ve skutečnosti minimálně 2 bohy (Otce a Ježíše)? K tomu ocituji ty Články víry:

Tři osobnosti, tvořící velkou vedoucí radu všehomíra, se zjevily člověku: 1. Bůh - Věčný Otec, 2.. Jeho Syn Ježíš Kristus a 3. Duch Svatý. Že jsou to tři odlišné odlišné osobnosti, tělesně jedna od druhé rozdílné, je prokázáno (str. 44) ... Otec, Syn a Duch Svatý jsou tak odlišní ve svých osobnostech , jako kterékoli tři osoby smrtelníků.

Jen poznámka pro ty, kteří neznají nauku Církve Ježíše Krista svatých posledních dnů (to "svatý" je tam podstatné jméno a ne přídavné jméno vztahující se ke dnům), což je bezkonkurenčně nejhorší perverze křesťanství (ve skutečnosti pohanské polyteistické náboženství): podle nich byl Bůh Otec svého času smrtelným člověkem jako my a ke svému božství se propracoval. I my máme možnost stát se jednou bohy vlastních vesmírů. Bůh Otec má samozřejmě tělo a pokud někoho zajímá, jak to vlastně bylo s početím Ježíše, stačí si poslechnout mormonské falešné proroky. Bůh Otec měl normální styk s Marií - např. zde. Ta kniha se jmenuje "Mormon Doctrine a mormoni ji kvůli své snaze být uznáni jako jedna z křesťanských denominací už radši ani netisknou. Velkým propagátorem této myšlenky byl Bigham Young (druhý prezident toho kultu hned po falešném prorokovi Smithovi). K tématu dále doporučuji:


Journal of Discourses - svazek 8, sekce 27 






]


Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 10:29:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apokryfy jsem četl před několika lety. Jsou zajímavé ale nic zvláštního jsem na většině z nich neviděl. Dobrého ani špatného.



Re: Vánoční evangelium bratra Páně Jakuba (Skóre: 1)
Vložil: vonrk v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 17:45:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakubovo evangelium mám prostudované, a jelikož vyznávám, že Písmo se vykládá Písmem, tak v mém studiu hrála největší úlohu hlavně Bible. Pominu-li ten fakt, že se tam píše z prvopočátku o Marii, tak aby to sedělo věrouce o její bezhříšnosti a to, že se zasnoubila s Josefem,  který ji nechtěl a měl své již starší syny, tak druhá část evangelia tvrdí, že se Ježíš narodil v jeskyni na půl cesty do Betléma - srovnám-li si ostatní evangellia jež známe z Bible víme jistě, že Ježíš se v Betlémě narodil a to ve chlévě, šlo o naplnění proroctví, pokud by to bylo jak popisuje Jakub nedošlo by k naplnění proroctví a činí to tak z Boha lháře. Jelikož Bůh lhář není, pak to usvědčuje z toho, že ten kdo psal toto evangelium lhal, proto nemohl Bůh toto evangelium zařadit do svého Božího Slova.



Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy