Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116503762
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: " Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako dítě, lépe
Vloženo Úterý, 27. leden 2015 @ 09:01:05 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Evangelium Marka popisuje jednu zvláštní událost. Jednoho dne  hlásí Jan své Pánu, že učedníci viděli člověka, který v Ježíšově jménu vyhání démony. Asi to Jan sděloval dost afektivně a naštvaně. A pak dodal, že mu to zakázali, protože nepatří k nim. Zvláštní a typické pro všechny církev a věřící i dnes.  Obyčejná žárlivost. Jak to, že někdo kromě nás, kteří jsme s naším Pánem, si dovolí jednat jménem našeho Pána. No,to je drzost. Ale co dělal ten cizí člověk špatného? Dělal snad tu svoji činnost ke svému prospěchu?  Ne! Naopak tím pomáhal nějakým nešťastníkům. To by nás spíše mělo naplnit radostí a uznáním k němu a měli bychom mít radost, že náš Pán má i jinde svoje služebníky.   Přece tak činil v Ježíšově jménu. A ta jsme zde svědky jedné z prvních žárlivostí a možná i nevraživostí mezi těmi, kteří věří v Ježíše a v Jeho jménu jednají.



Pán Ježíš vyslechl, co Jan asi rozhořčeně a emotivně  sděloval, ale za jeho iniciativu ho nepochválil . Řekl něco, co muselo Jana i ostatní učedníky naštvat.

 

„ Neměli jste mu bránit“   Ale proč, divil možná Jan i učednici a slyší odpověď:

„ Vždyť přece, kdo v mém jménu učiní zázrak,  nemůže se hned potom obrátit proti mně. Kdo není proti nám, je s námi.“

 

To je sdělení i pro dnešní dobu. Kolik máme církví a jen ta jedná je údajně správná? Jen ta jedna moje má pravdu,  a proto  žárlíme na druhou  a druhá na třetí a další na všechny.  Není tohle stav dnešních církví? Ale, kdo není proti Ježíši, proti nám, je s námi. Proč si to neříkáme  a nezdůrazňujeme? Proč musíme dávat najevo, že jen my máme svátosti, dary a ti druzí to nemají a nemohou mít. Dokonce jim to zakazujeme, jako chtěl Jan.

 

   A Ježíš jasně mu říká: „ Neměli jste mu bránit!“

 

 A také dál dodává: „A kdyby vám někdo podal sklenici vody jen proto, že jste moji, říkám vám, nepřijde o svoji odměnu

 

Kdo to jsou ti, kteří podávají sklenici vody. Lidé, kteří ještě nejsou křesťané, ale mají ke křesťanům hezký vtah, váží si jich právě pro jejich postoje  a víru. Kolik nekřesťanů se dokáže moc hezky vyjádřit o mnohých věřících a odůvodní to právě tím, že sice ještě nevěří, ale   libí se jim jejich jednání, postoje k životu, rodinné štěstí..   Libí se jim Pán Ježíš v jejich jednání a proto  podávají „ sklenici vody“, jinými slovy rádi spolupracují s nimi, pomáhají..

 

Ale pak se Pán Ježíš v tomto příběhu obrátí k dítěti, které předtím držel v náručí.

 

Tento rozhovor totiž začal ze zvláštních důvodů, vlastně   z malicherných důvodů. Učedníci se přeli, kdo z nich  je významnější. Jak typické i pro dnešní svět?. Svět, kdy se jednotlivé církve mezi sebou přou a jednají i z podobných pohnutek. Co to je ta sílu, která člověka nutí, aby se cítil důležitý a vážen víc než ostatní. Je to pýcha. Proč touží po vyšším uznání? Proč? Po něčem takovém asi toužil v nebi i Satan  a kvůli tomu v nebi škodil. Může být v nebi i takový člověk, jehož hlavní starostí je  uspokojení jeho vlastní pýchy?!!

 

Pán Ježíš odpovídá: „Kdo chce být na prvním místě u mně, bude u lidí jako ten poslední a všem bude sloužit.“

Jaký tedy bude jejich život? Budou se mít dobře? Žít v přepychu někde  teplém paláci?  Budou mít hodně peněz a slávu a moc? Asi těžko, protože pak by u lidí nebyli na posledním místě. Takže to nebudou ti slavní, pyšní a mocní …? Nemáme jim tedy co závidět.  A pokud se dostanou do nebe, protože i ti bohatí a mocní někdy slouží Božím věcem, tak tam naopak budou možná ti poslední a třeba se tam ani vůbec nedostanou.

 

Pán Ježíš při tomto rozhovoru bere do náručí dítě. Dítě v Ježíšově náručí.  Dovedu si představit, jakou to dítě mělo radost. Dítě instinktivně vycítí, když ho má někdo rád a toto dítě to určitě pocítilo.. Vždyť bylo v náručí Boha. S dětmi se tehdy život a společnost nemazlily. Patřily k těm nejposlednějším nejzranitelnějším. I my potřebujeme pocítit Boží náruč. To je to, co nás dál táhne k Bohu. Tady vzniká úžasný vztah, který nezáleží na tom v jakém jsme církevním společenství. Vztah lásky, úcty, vděku, respektu i poslušnosti…..

 

A pak Pán Ježíš řekne: „Kdo se zastane takového dítěte  a přijme ho v mém jménu, přijímá mne. Nepřijímá však jenom mne, ale i toho, který mne poslal“

 

 Jinými slovy, když přijímáte a  pomáháte a sloužíte těm nejslabším, kteří vaši pomoc potřebují, pak přijímáte mne a tím i mého Otce. To také jedním z úkolů církve.

 

Ale vraťme se k závěru celého příběhu. Pán Ježíš se opět obrací k dítěti. Stojí uprostřed nich bezbranné a nevinné, s důvěrou ke každému, kdo k němu přistoupí  s láskou.

 

" Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako dítě, lépe by mu bylo uvázat mlýnský kámen na krk a hodit ho do moře"

 

To jsou strašná  a varovná slova. Kdy taková pro nás fatální situace může nastat?  Když připravíme o víru někoho, kdo začal důvěřovat Ježíši, hledat Ježíše, hledat Boha  s důvěrou jako dítě.  A kdy to může nastat? Když někomu víru či hledání Boha poškodíme a zničíme svým chováním a jednáním. A to se bohužel stává. Když křesťan je pyšný, arogantní, zlý, bez pokání, podporuje či vede násilí  a války, libuje si v  bohatství a slávě...

 

A jaké jsou dnešní církve i věřící?

 

Pane Ježíši, smiluj se a dej nám moudrost i sílu jednat tak, jak je  Tvoje vůle. Děkuji.


"&quot; Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako dítě, lépe " | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: &quot; Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako dítě, lé (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Úterý, 27. leden 2015 @ 21:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: „ Neměli jste mu bránit“   Ale proč, divil možná Jan i učednici a slyší odpověď:
„ Vždyť přece, kdo v mém jménu učiní zázrak,  nemůže se hned potom obrátit proti mně. Kdo není proti nám, je s námi.“

No jo... Franta nám tu však zatajil, že v Evangeliích existuje i přesně obrácená varianta či podný příběh...  : "kdo není s námi - je proti nám. Kdo se neshromažďuje - rozptyluje" ....



Re: Re: &amp;quot; Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Úterý, 27. leden 2015 @ 21:42:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
teď jen narychlo -
v jiném kontextu Lk11,23   "Kdo není se mnou, je proti mně; a kdo se mnou neshromažďuje, rozptyluje."

a ve stějně jiném  kontextu Mt 12,30 . :  Kdo není se mnou, je proti mně; a kdo se mnou neshromažďuje, rozptyluje.
Ale myslím, že v Písmu je i onen příběh o někom, kdo sními nechodil... a koná teď činy  i v tomtto  kontextu, že rozptyluje...  - mám ten silný dojem.

 



]


Re: Re: Re: &amp;amp;quot; Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřu (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Úterý, 27. leden 2015 @ 21:44:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale místní "parta Nespoutaných Křesťanských Anarchistů" to  jistě opět zakecá a  zneguje... (tu jinou interpretaci..). Stejně tak, jako zakecali 1 a  2. přikázání...


]


Re: &quot; Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako dítě, lé (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 27. leden 2015 @ 12:57:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět přispěju se svou troškou do mlýna tím nejlepším, čím přetékám, cynismem a vyčúránkovstím.

1) Cynismus:
Ježíš se moudře vyjadřuje v tom smyslu, že kdo by svedl ke zlému (či od dobrého ?) nějakého pranepatrného, tak že by mu bylo lépe jako mrtvému. To je velmi důležité kurňa !! I pro toho svůdce by bylo lepší, kdyby připravili o život, než aby on "připravil" o Život někoho třetího nezúčastněného aj. Záchrana pozemského bytí není nejvyšším dobrem ani nejvyšší morální prioritou a je hodno nejvyšších díků, že to Ježíš takto na fairovku řekl.

2) Vyčúránkovství:
Ani v skutečné Církvi Boží není všechno Eňo ňůňo epes róbes. I Církev Boží jako celek si někdy musí umazat prstíky, strčit je do hnoje a dělat věci, jež se nikomu, nebo aspoň nikomu při smyslech nechce moc dělat. A právě ti, co nejsou s námi či s námi nechodí, nemluví a pod. jsou někdy ti, co jsou ochotní dělat špinavou práci, která se udělat musí. A oni ji jsou ochotni udělat, a když my necháme je, aby ji udělali s tím, že jim jenom nebudeme bránit, tak si nebudeme muset umazat vlastní pazoury. A všichni můžeme být maximálně spokojení.



Re: Re: &amp;quot; Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Úterý, 27. leden 2015 @ 21:31:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš jako nějaký "Kmotr"...


]


Re: &quot; Kdo by však o víru připravil někoho, kdo mi důvěřuje jako dítě, lé (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. leden 2015 @ 13:13:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte si že jsou jednotlivci kteří odmítají církevní společenství v tomhletom ohledu vstřícnější ? Že dokáží ocenit a nebo alespoň připustit působení Svatého Ducha v organizovaných církvích, bez ohledu na jejich velikost  i u kteréhokoliv jednotlivce dobré vůle ? Všechny zázraky, divy, znamení a zjevení, všechny projevy lásky a milosrdenství Božího ? Kéž by tomu tak opravdu bylo.
Přidejme k tomu co tady citujete ještě předpověď jediného ovčince a máme tady Ekumenu.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy