Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 519 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486523
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nadechni se v Duchu svatém.
Vloženo Sobota, 25. duben 2015 @ 09:01:17 CEST Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Myslivec

Mezi křesťany je docela hodně rozšířený strach přiznat se k Duchu svatému. V podstatě je to paradox. Křesťan se hlásí ke Kristu, a ejhle k Duchu svatému se přitom doznat ostýchá. Kristus když od nás odcházel, řekl, že Jeho odchod nám všem prospěje. Taky Kristus řekl, že s námi bude neustále. Neustále? V jaké podobě? A jak nám Jeho odchod může prospět? Chvilku po svém odchodu seslal Ducha svatého. Takže Kristus je neustále s námi v duchovním kontaktu jako Duch. Jak Křtitel v souvislosti se křtem Kristovým mluví o ohni Ducha. A právě to se v případě seslání Ducha na zem viditelně děje. Duch sestoupil ve viditelné podobě ohně. Byl to mimořádný okamžik. Duch svatý byl dán našemu světu. 

Byla zde doba bez Krista. Pak zde byla doba kdy Kristus byl mezi námi, a pak zde byla doba kdy od nás Kristus odešel a seslal Ducha. Duch je přítomný neustále až doposud! Uvědomujeme si vůbec neustálou přítomnost Ducha svatého, nebo se k přítomnosti Ducha stavíme stejně neslaně nemastně jako současníci Ježíše k Jeho pozemské přítomnosti? A co bychom dnes dali za to vidět alespoň jeden z Ježíšových dnů? Sestup Ducha byl provázený ohněm, pozemské bytí Ducha provází vanutí. Vane. To je zatím to nejvýstižnější slovo ohledně běžného působení Ducha, lepší neznám. 

Hodně křesťanů vidí v působení Ducha něco mimořádného, něco záslužného, mají vsugerovanou představu, že až k nim konečně ten slíbený Duch přijde, bude to silný emocionální zážitek. A přitom je to mnohem snadnější a jednodušší. V působení Ducha většinou nic mimořádného není, a každý kdo se hlásí ke Kristu, se musí stejnou měrou hlásit k Duchu. 

Jak bychom mohli Krista ve víře vnímat, kdyby Duch nepůsobil mezi Kristem a člověkem?? Kristus je přítomný v nebeském chrámu a člověk zde na zemi.
Právě to nám prospívá. Kristus seslal Ducha, abychom se v tomto čase milosti naučili duchovně žít s Bohem. Abychom se Krista naučili poznávat v Duchu pravdy. Jedině v duchovně poznané pravdě je možné vyznat- Ježíš Kristus je Pán! Orientovat se ve vlastním duchovnu, vnímat Ducha, navázat duchovní vztah, tedy živý vztah víry s Kristem, je možné jen v Duchu! A z toho pak plyne náš další duchovní rozvoj.

V působení Ducha není většinou nic mimořádného. Jsou to třeba drobné střípky pravd, které v každodenním humbuku skládáme postupně dohromady. Je to třeba touha po lásce, kterou v nás vzbuzuje Bůh Duchem. Je to schopnost poznat pravdu, je to neustálá inspirace a snaha něco nového tvořit. V Duchu je i chtění žít. Ducha vnímáme i v tak obyčejné věci jako je nádech. Vždyť svým dechnutím Bůh Adama oživil, a potažmo tím oživil celé lidstvo. Je to neustálá modlitba v Duchu, jsou to modlitby beze slov plné důvěry a odevzdání, je to poznaná boží vůle, jsou to naplněné prosby v boží vůli... 
A hlavně díky Duchu můžeme být v neustálé přítomnosti Krista. Jak je potom možné znát se ke Kristu a neznat se k Duchu??
Toužíme potom aby Kristus přišel zpátky mezi nás, a přitom tolik lidi ignoruje fakt, že Duch svatý seslaný Kristem je mezi námi. Je to taková ta opakující se analogie. Když Kristus chodil po zemi nikdo Ho pro tvrdost srdce nepoznal. Stejně tak nyní nepoznávají Ducha svatého pro svou zatvrzelost vůči pravdě. Všichni chtějí vidět Ducha v obrovských věcech, chtějí ho vidět v superemocionálních začitcích, davových psychózách, v nesrozumizelném žvatlání, někteří se snaží si Ducha koupit, zasloužit si ho. Dokonce někteří chtějí aby jim Ducha svatého udělil jiný člověk. A jsou zde i takový, kteří si právo na Ducha svatého uzurpují, a jiným Ducha svatého odpírají.

No a přitom je působení Ducha svatého většinou něčím zcela všedním, a vliv Ducha je nejvíce zřetelný u prostých maličkých lidí, kteří právě proto mají po celá staletí k Bohu nejblíže.

"Nadechni se v Duchu svatém." | Přihlásit/Vytvořit účet | 50 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 29. duben 2015 @ 19:47:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

M
Mezi křesťany je docela hodně rozšířený strach přiznat se k Duchu svatému.


R
Jestli to u některých křesťanů není reakce na setkání s brožurkami od lidí jako třeba Benny Hin.

Mimochodem BH má k Římu jak z hráze do rybníka :-)



Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:17:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzývání Ducha SvatéhoPřijď, Duchu svatý, naplň srdce svých věřících a zapal v nich oheň své lásky; ty, který jsi vírou sjednotil národy rozličných jazyků. 
V: Sešli svého Ducha a všechno bude stvořeno; 
R: a obnovíš tvář země. 
Modleme se: 
Bože, jenž jsi srdce svých věřících osvítil a poučil, dej, ať v tvém Duchu správně smýšlíme a vždy se radujeme z jeho útěchy. 
nebo: 
Bože, ty nám sesíláš svého Ducha, aby nás osvěcoval světlem pravdy; dej, ať nám tato jeho pomoc nikdy nechybí, abychom se dobře rozhodovali a správně jednali. 
Skrze Krista, našeho Pána. 
Amen.  Veni Creator Spiritus (hymnus)Přijď Tvůrce, Duchu Svatý, k nám
A navštiv myslí našich chrám,
Sestup z nebeské výsosti,
Srdce nám naplň milostí.Tys utěšitel pravý zván,
Tys dar, jenž Bohem Věčným dán,
zdroj živý, plamen, lásky dech,
Tys posvěcení myslí všech.Ty sedmi darů studnice,
prst Otcovy jsi pravice,
tys Bohem přislíbený host,
ty dáváš ústům výmluvnost.Rač světlo v mysli rozžehnout,
vlij do srdcí nám lásky proud,
našeho těla slabosti
zhoj silou svojí milosti.Dál nepřítele zapuzuj
a duši pokoj uděluj,
ať vždycky pod Tvým vedením
vyhnem se vlivům škodlivým.Nauč nás Boha Otce znát
a Syna jeho milovat
a v Tebe, Duchu svatý, zas
důvěřovati v každý čas.Zněj Bohu Otci píseň chval
i Synu, který z mrtvých vstal,
též Duchu, dárci radosti,
zněj chvála celou věčností. Veni Sancte Spiritus (hymnus)Přijď ó Duchu přesvatý,
rač paprsek bohatý
světla svého v nás vylít.
Přijdi Otče ubohých,
dárce darů přemnohých,
rač nám mysli osvítit.Božský utěšiteli,
něžný duší příteli,
rač nás mile zotavit.
V práci libý pokoji,
Smiřiteli v rozbroji,
Rač nás v pláči utišit.Světlo duši blažící,
srdce v Tebe věřící,
rač milostně naplnit.
Člověk bez Tvé pomoci,
slábne a je bez moci,
vše mu může uškodit.Viny z duší našich smaž
a vyprahlá srdce svlaž,
raněné rač vyhojit.
Srovnej, co je zkřiveno,
zahřej, co je studeno
a nedej nám zabloudit.Rač nás v Tebe věřící,
vroucně Tebe prosící,
dary sedmi podělit.
Uděl v ctnosti prospěchu,
v smrti dodej útěchu
a dej v radost věčnou vjít.Sešli svého Ducha a všechno bude stvořeno – a obnovíš tvář země.
Modleme se. Bože, jenž jsi srdce věřících osvícením Ducha svatého poučil a posvětil, dej ať v tomto Duchu správně smýšlíme a z jeho útěchy se stále radujeme.
Skrze Krista, našeho Pána. Amen. 
Zůstávej s námi, Duchu svatýZde jsme, Pane, Duchu svatý, přijď k nám a zůstávej s námi, svou milostí se vlij do našich srdcí! Uč nás, co máme činit a kam dospět, ukaž nám, jak máme působit. Ty, jenž nadevše miluješ poctivost, nedopusť, abychom uvedli ve zmatek tvůj spravedlivý řád.  Ať nás nesvede z cesty nevědomost, neovlivní lidská pochvala a přízeň, nepokazí úplatnost či falešné ohledy. Dej, ať nás s tebou pojí jedině tvá milost,  abychom byli v tobě svorně zajedno a v ničem se neuchýlili od pravdy.  Amen. (Z modlitby koncilních otců, 1962) Prosba o Ducha svatéhoDuchu svatý, když se učedníci zamkli ze strachu před židy, sestoupils na ně jako bouře a vyhnals je ze stísněnosti. Náhle pocítili odvahu vydávat svědectví zmrtvýchvstalému Ježíšovi. Znám dobře ten strach učedníků. Často se neodvažuji říkat, co si skutečně myslím, a to ze strachu, že by se tomu ostatní mohli smát. Cítím v sobě zábrany, protože se bojím toho, co by si o mně ostatní pomysleli. Často mám také strach mluvit o své víře. Mám strach, že se zesměšním nebo že utržím zranění. Duchu svatý, dej mi odvahu stát při své víře. (podle Anselma Grüna)

 Duchu svatý, je tvým úkolem seznámit mě s Ježíšem. Apoštolové žili dlouho s Ježíšem, aniž mu správně porozuměli. Ale když jsi k nim přišel ty, konečně ho pochopili. I mě můžeš darovat toto porozumění.
Přijď Duchu Otce a SynaPřijď Duchu Otce a Syna,
Duchu lásky, Duchu synovství, Duchu pokoje, důvěry a síly.
Přijď tajemný jásote v slzách světa, vítězný živote ve smrti země,
Otče chudých, oporo utištěných, světlo pravdy,
lásko, která se vylila do našich srdcí.
Přicházej denně, stále znovu a více.
Miluji tě, protože jsi láska sama.Děkuji ti, oživovateli.
Duchu svatý, přebývej ve mně, buď pečetí živého Boha ve mně,
protože jsme jeho vlastnictvím.
Neopouštěj mne ani v boji života,
ani na konci, až mne všechno opustí.
Přijď Duchu svatý! Prosba o vedení Duchem SvatýmDuchu Svatý, osvěcuj mě, veď mě, posiluj a utěšuj.
Řekni mi, co mám dělat, dej mi své vnuknutí.
Chci přijmout a uskutečnit všechno, co chceš ty,
podrobit se tvému vedení.
Daruj mi k tomu sílu, vytrvalost a nadšení. Amen. Dýchej ve mně, Duchu svatýDýchej ve mně, Duchu svatý, abych svatě myslel!
Pobízej mě, Duchu svatý, abych svatě jednal!
Nadchni mě, Duchu svatý, abych svatost miloval.
Posiluj mě, Duchu svatý, abych svatost ochraňoval!
Ochraňuj mě, Duchu svatý, abych svatost nikdy neztratil! (Sv.Augustin z Hyppo) Kdo jsi, světloKdo jsi, světlo, jež mne naplňuje a osvětluje temnotu mého srdce?
Vedeš mne jako matka za ruku a kdybys mne pustil, nesvedla
bych udělat ani krok. Jsi prostor, který kolem dokola obklopuje mé bytí
a ukrývá je v sobě. Kdyby Tě opustilo, kleslo by do propasti nicoty,
z níž je pozvedáš k bytí. 
Ty, který jsi mi bližší než já sama sobě  a niternější než mé nejhlubší nitro
a přece  neuchopitelný a nepostižitelný a přesahující každé jméno:
Duchu svatý- Věčná lásko.Nejsi mana, jež ze srdce Synova přechází do srdce mého, pokrm andělů a blahoslavených?
On , který se ze smrti pozdvihl k životu, probudil i mne k novému životu, ze spánku smrti,
a dává mi den ode dne  nový život. Jednou mne jeho plnost úplně zaplaví, život z tvého života,
ano ty sám: Duchu svatý-Věčný živote.Jsi paprsek, jenž dolů ze soudcova trůnu vyšlehne a pronikne do noci duše, která sama sebe nikdy nepoznala? Milosrdný- neúprosný vniká do skrytých záhybů. Vyděšena pohledem na sebe samu dělá duše místo svaté bázni, počátku oné moudrosti, jež přichází z výsosti a na výsosti nás pevně zakotvuje – tvému působení, které nás nově tvoří:
 Duchu svatý- Pronikavý paprsku.

Jsi plnost Ducha  a síla, kterou Beránek rozlamuje pečetě od věčného Božího úradku? Vysláni Tebou, ženou se poslové soudu světem a oddělují ostrým mečem říši světla od říše tmy. Pak bude nebe nové a nová i země, a všechno se dostane na své pravé místo tvým dechem:
Duchu svatý- Vítězná sílo.Jsi píseň lásky a svaté bázně, co věčně zní okolo Božího trůnu.  A co v sobě spojuje všech bytostí čistý zvuk? Souzvuk, jenž připojuje k hlavě údy, v níž každý oblažen nachází svého bytí tajemný smysl
a jásavě se rozlévá, v tvém proudění:
Duchu svatý – Věčný jásote.    (sv. Edith Stein)

 



Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 25. duben 2015 @ 10:54:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
napsals to srozumitelně, jen doplním, že, když se třeba modlím v duchu tak se obrácím nejčastěji k Ježíši nebo k Bohu/myšleno k Otci/ a mohu ho poprosit, aby byl svým duchem se mnou. Nikdy se nemodlím k DS, protože to by bylo naprosto špatně. Nedělám z něho dalšího boha jak charoši, kteří ho mají na prvním místě a vzývají ho, aby je teď hned přišel uzdravit. Tolik jen můj postřeh.



Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 25. duben 2015 @ 18:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano Miki. Nemodlíme se k Duchu, modlíme se v Duchu naším duchem. A to je to rozpoznávací znamení. Kdo se modlí k Duchu, ten na Ducha čeká a hledá ho. Kdo se modlí v Duchu, ten Boha našel.


]


Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 25. duben 2015 @ 20:43:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Myslivče,
tvůj článek mě velmi překvapil, protože z předešlé diskuze jsem si tě zařadil mezi radikální letniční, jejichž názor na věc mi přijde přehnaný. Obzvlášť se mi líbí toto tvé prohlášení: "V působení Ducha většinou nic mimořádného není, a každý kdo se hlásí ke Kristu, se musí stejnou měrou hlásit k Duchu." 

To co říkáš v tomto citátu mi přijde přirozené. Možná je to něco, na co jako křesťané zapomínáme nebo o tom nemluvíme. Mělo by to být tak, jak se vyznává v Nicajsko-cařihradském vyznání víry: "[Duch svatý je] s Otcem i Synem zároveň uctíván a oslavován". Proto bychom ho měli vzývat a modlit se tak, jak je v onom starém latinském hymnu: "Veni creator Spiritu (Přijď Duchu Tvůrce (Stvořitele))".

Zároveň bychom měli mít na zřeteli, že Duch svatý je třetí osobou nejsvětější Trojice a jako takového uctíváme kdykoli, kdy se obracíme na Boha.

Jinak díky za pěkný článek.

S pozdravem
Martin




Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 10:33:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi překvapený jelikož jsi mne mylně řadil někde jinde. A víš vůbec proč jsi mne tam řadil?

Děkuješ za PĚKNÝ článek? To je to poslední o co mi v článku jde. Odpovím ti sarkastickou pointou.

Aničko jaké bylo dnes v kostele kázání? 
"No to bylo krásné! Ten náš pan farář tak PĚKNĚ mluvil".
A o čem?
"Tak to už nevím"...

Nemodlíme se k Duchu, modlíme se v Duchu! To je fatální rozdíl.

ŘK modlitby jsou většinou prázdným slovním mantrováním, když stejný modlitební způsob použiješ při modlitbách k Duchu, je to stejně prázdné a na nic!

Vyzkoušel jsem oba dva modlitební způsoby, a ty kolik, že mluvíš pouze o modlitbě k Duchu?

Modlitba k Duchu byla u mne dlouholetá, prázdná, mnoho slov bez vyslyšení, neustálé čekání na Ducha, prázdnota.
Modlitba v Duchu je živá, každodenní, nekončící, prosby jsou většinou beze slov a hlavně jsou vůli boží, a takové prosby se vždy naplňují.

A pokud si nyní mylně myslíš, že jsem si to nějakým způsobem zasloužil, tak to ani náhodou. Stačilo tak málo. Přestat vanutí Ducha ODMÍTAT. Odmítat pro mylné náboženské přesvědčení, odmítat pro vlastní ego, odmítat pro nepříjemnost pravdy, odmítat pro vlastní hříšnost. Každý hříšný člověk má v sobě dokonalý protibožský izolant, který ho 100% odděluje od Boha. Pochop! Za současného času milosti nás izolant odděluje od duchovního božího působení. Ten izolant má obchodní název INKLINACE KE ZLU, a strhnout ho lze jen v boží vůli a to boží milostí. Stržení izolantu není možné v naší lidské vůli ani lidské snaze. Proto nemůže člověk boží milost PŘIJÍMAT! Na to je každý hříšník příliš od Boha izolovaný. Celá filosofie "přijímání" boží milosti tkví v její NEODMÍTÁNÍ, pak teprve se začne naplňovat boží vůle s námi.

Co říkáš? "Pěkné" nedělní kázáníčko?


]


Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 17:45:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkně zdravím,
ano byl jsem překvapený a vím proč. Z tvých příspěvků jsem měl pocit, že patříš do nějaké radikální letniční skupiny, které, jak se domnívám, svůj akcent na Ducha svatého zase přehánějí. Tvůj příspěvek mi přišel rozumný a příjemně mě překvapil. Proto jsem ho ocenil.

Co se týče dalšího, tak jsem očekával nějakou reakci. Každá modlitba je k Otci skrze Syna v Duchu svatém. Stejně tak, že Bůh je v Trojici jediný, každá božská osoba (Otec, Syn, Duch) si zaslouží být stejnou měrou uctíván. A rovněž, jestliže je uctíván Otec, Syn nebo Duch, je uctívána celá Trojice.

Kdykoli se v modlitbě obracíme k Bohu, je to Duch, který nás předchází svou milostí a vede cestou modlitby. Myslím, že toto všechno je jasné. I to, že se máme prosit o Ducha svatého. a také, že každá modlitba je v Duchu.

Co se týče modlitby k Duchu je logické, že se k němu obracíme, když se rovněž modlíme k Ježíši Kristu. Vždyť předmětem naší úcty je celá Trojice.

Jinak opravdu netuším, co tě pobořilo na mém komentáři.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 19:18:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdes na to přišel, že mne tvůj komentář pobouřil? Tvůj pocit? Pocity se neřiď. Začátek poznávání pravdy Ducha je totiž vždy nepříjemný. Pravda bolí a nejvíce ta pravda o nás samých. Nepříjemný pocit řk často od poznání pravdy odrazuje. Tak to máte v řk nastavené. Všechno co je příjemné "je od Boha". Jenže ono to tak není.
Pravda Ducha začne být příjemnou teprve až poznáme, že nás osvobozuje. 
Znovu ti opakuji, že modlitba k Duchu je nesmysl. Modlil ses vůbec někdy v Duchu? Tvá odpověď na tuto otázku je vyhýbavá a strojená. Jasné ti není nic, jelikož kdyby ses alespoň jednou modlil v Duchu, přestal bys dělit Boha na osoby.

Každá modlitba není v Duchu. Pokud v modlitbě mantruješ, pokud neprosíš v poznané vůli boží, je to všechno na nic. Osobně vyzkoušené. Nemám k této dlouholeté osobní zkušenosti co dodat.
Dělení Boha na osoby je velké rouhání. Dělit Boha na osoby je zvráceným vytvářením Boha podle lidského obrazu. Kdo vidí Mne vidí i Otce, říká Kristus. Seslání Ducha není sesláním osoby. Duch svatý to je Bůh přítomný duchovně. To je boží duchovní přítomnost. Kristus slíbil, že s námi bude do skonání světa, a své slovo drží. Je přítomný duchovně, Bůh je na zemi přítomný duchovně. To je nesmírně důležité v procesu spásy poznat!! Duchovní přítomnost Boha. Proto se nemodlíme K Jeho božské přítomnosti, ale V Jeho božské přítomnosti. Kdo poznal, ten ví o čem píšu. 

Bůh je stvořitelem bytí, je nad bytím. Dělení Boha na osoby je pro mlíčňáky. Bůh je jeden a jakou podobu na sebe vezme je Jeho věc. To, že Bůh vystupuje jako Stvořitel, Otec, Hospodin, Syn, Duch neznamená, že vystupuje jako několik osob. Dělit Boha na osoby je jen lidský pohled, abych si vůbec nějak Boha dokázali představit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 20:04:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK. Omlouvám se, tak na mě ten komentář působil. Neznám tě (stejně jako ty mne) a představu o tobě si tvořím jen z tvých komentářů. A z toho důvodu si nemusím o tobě udělat správnou představu.

Nejprve odpovím na tvou otázku. Ano, je pravda, že v odpovědi jsem byl trochu vyhýbaví. A to z důvodu, že nevím, co myslíš tím modlit se "v Duchu" a tudíž odpověď, že znám a zažívám, co znamená modlitba v Duchu, nemusí být správně pochopena. Modlitba má mnoho podob, za mě osobně, tak jak jsem již psal, je každá modlitba k Otci skrze Syna v Duchu. To chápu jako základní princip modlitby. Plně s tebou souhlasím, že modlitba, která není v Duchu, není modlitbou. Snad mi budeš věřit, že vím, co je to modlitba v Duchu svatém, protože když se mé srdce otvírá k modlitbě, ať je jakákoliv, je to Duch, který mě předchází a je to On, kdo mě naplňuje.

Když dále píšeš o Trojici, nabývám z toho podezření, že v tvém pohledu na Boha vykukuje nějaké monarchianistické bludné učení (v kostce, že Bůh je zároveň Otec i Syn i Duch). Toto pojetí odporuje Písmu. Proto tě prosím, aby ses této otázce věnoval. Z literatury doporučuji velmi obsáhlou knihu Václava Citirada Pospíšila Jako v nebi tak i na zemi. Dle mého názoru je to nejlepší kniha o trinitologii, která u nás vyšla. Při čtení Písma se podívej především na text Mk 3,28-29 a u synoptiků Mt 12,31n a Lk 12,10. Z těchto textů jasně vyplývá, že je rozdíl mezi Synem a Duchem. Stejně tak hovoří i další místa v Bibli.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 09:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Martine,
nesouhlasím sice s některými Tvými postoji a argumenty, ale jsem rád, že se tu vyskytl člověk, který argumentuje věcně, ale hlavně bez nepřátelského tónu, urážek, ironizování a povyšování sebe nad druhé. Jsi pro mě příkladem, že i s některými mylnými názory a postoji lze znát srdcem(duchem) pravého Pána. Přeju Ti, abys ho poznával stále hlouběji a jeho poznání dovedl oddělit od prázdného náboženství, kterého je ve všech denominacích spousta. Známost Krista se poznává ve způsobu bytí a ne v církevních poučkách a teologických šarvátkách. Kristus ať vítězí v Tvém srdci. S pozdravem Karel.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:42:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,
děkuji za tvůj komentář a plně s tebou souhlasím.

Mám obecně rád diskuze, protože se při nich můžu poučit a rovněž najít limity svých vědomostí. A to je dobře, protože člověk musí neustále růst.

Vskutku záleží na tom, jak člověk žije (jak píšeš "na způsobu bytí"). A v tom jsme všichni jen učedníky a stále se máme co učit.

I já ti ze srdce přeji, aby na tvé cestě za Kristem jsi byl stále provázen Duchem svatým

S pozdravem Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 09:50:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(v kostce, že Bůh je zároveň Otec i Syn i Duch). Toto pojetí odporuje Písmu. 
:-))))
A to říkáš ty, trojíčkář, který na místo modlitby v Duchu modlí k "osobě" Ducha? Mylná víra v TROJJEDINOST je naštěstí již dávno za mnou. Doporučuju ti neučit se od lidí, ale učit se od jediného Učitele při modlitbě v Duchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:47:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud člověk skutečně otvírá svatá Písma v Duchu svatém, tak nelze dojít k jinému závěru než, že Bůh je Trojjediný. A jinak si myslím, že je dobré poslouchat i jiné lidi, protože jednak naše mysl má své limity a jednak Duch svatý může mluvit i skrze ně.

Nechci tě k ničemu přemlouvat, jen jsem si přál, aby si se tímto tématem znovu zabýval. Stejně jako já mám před sebou úkol si nastudovat druhou světovou válku a Římskokatolickou církev, jak jsme o tom diskutovali jinde.

S pozdravem Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 12:45:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
žádný trojjediný Bůh neexistuje, podle Bible to nemáš šanci dokázat. lidská vsuvka písaře - opisovače ' a ti tři jedno jsou' nebo je jen jeho zbožným přáním, ale v originále nic takového není. Duch Sv. není žádná 3 samostatně myslící osoba, ale je to moc a síla vycházející přímo z Otce nebo Syna. Rouhání proti DS je rouhání přímo proti Bohu Otci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 13:36:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, Ty nesnášíš ŘKC mimo jiné proto, že říká, že ví všechno nejlíp a přistupuje tak k druhým. Ano, to je její velký hřích a pýcha. Ale jak Tě tak delší dobu sleduju, chováš se a mluvíš úplně stejně. Jen říkáš jiné věci. Víš, ono je jedno, do jakého kabátu se pýcha oblékne, stále je to pýcha. Až se Tě skutečně dotkne Duch svatý, pochopíš to a dojdeš vysvobození.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:31:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle, pokud někdo věří podle Bible jinak než ty, tak ho hned označíš, že je pyšný, jinak jsi úplně první kdo mi napsal, že podle toho jak věřím jsem pyšný. Ve skutečnosti jsem velmi skromný člověk. V tom, v čem jsem si naprosto jistý podle Bible tak tuto pravdu budu hájit nekompromisně až do 2PJK, ať se ti to líbí nebo ne. Pravda neznamená jen pokoj, ale často i meč, stejně tak to viděl i Ježíš, který přinesl na zem 'meč'a já chci být jako Ježíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:48:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, nejde o jiné pochopení Písma, ale jde o to, jakým způsobem své poznání prezentuješ. Z Tvých komentářů čiší to, že jen Ty to vidíš správně. Stejně jako z Oka nebo Martina. Pokorný člověk ví, že poznává jen zčástky. To, že máme obecenství s Kristem, neznamená, že vidíme vše správně stejně jako on. Ten, kdo se od něj neučí celý život, ale po pár letech víry si myslí, že už ví vše nejlíp, ten kromě spásy v Kristu nepoznal téměř nic. Poznání Krista není o zaručeně správném výkladu zjevení, ale o pokorném a tichém chození s ním a učení se od něj skrze obecenstv


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:48:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, nejde o jiné pochopení Písma, ale jde o to, jakým způsobem své poznání prezentuješ. Z Tvých komentářů čiší to, že jen Ty to vidíš správně. Stejně jako z Oka nebo Martina. Pokorný člověk ví, že poznává jen zčástky. To, že máme obecenství s Kristem, neznamená, že vidíme vše správně stejně jako on. Ten, kdo se od něj neučí celý život, ale po pár letech víry si myslí, že už ví vše nejlíp, ten kromě spásy v Kristu nepoznal téměř nic. Poznání Krista není o zaručeně správném výkladu zjevení, ale o pokorném a tichém chození s ním a učení se od něj skrze obecenstv


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:51:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, nejde o jiné pochopení Písma, ale jde o to, jakým způsobem své poznání prezentuješ. Z Tvých komentářů čiší to, že jen Ty to vidíš správně. Stejně jako z Oka nebo Martina. Pokorný člověk ví, že poznává jen zčástky. To, že máme obecenství s Kristem, neznamená, že vidíme vše správně stejně jako on. Ten, kdo se od něj neučí celý život, ale po pár letech víry si myslí, že už ví vše nejlíp, ten kromě spásy v Kristu nepoznal téměř nic. Poznání Krista není o zaručeně správném výkladu Zjevení, ale o pokorném a tichém chození s ním a učení se od něj skrze obecenství v Duchu.
Myslím si, že Ti někdy uniká, že naše bojování není proti lidem, ale proti nadzemským duchům zla. Proto si myslíš, že nadáváním lidem něco vyřešíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:00:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedině správným pochopení celého Písma můžeš pochopit Krista, jeho život a tím i celou Pravdu. Nadávám a vracím to jen těm, kteří si začnou první nebo, kteří opakovaně překrucují Bibli nebo ignorují její verše. Být vždy jen tichý a pokorný neumím, takový pokaždé nebyl ani Ježíš, viz 'Plemena zmijí' a další jeho ostrá pojmenování...Ježíš přinesl na zem rozdělení-meč a ne pokoj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:01:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedině správným pochopení celého Písma můžeš pochopit Krista, jeho život a tím i celou Pravdu. Nadávám a vracím to jen těm, kteří si začnou první nebo, kteří opakovaně překrucují Bibli nebo ignorují její verše. Být vždy jen tichý a pokorný neumím, takový pokaždé nebyl ani Ježíš, viz 'Plemena zmijí' a další jeho ostrá pojmenování...Ježíš přinesl na zem rozdělení-meč a ne pokoj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 28. duben 2015 @ 17:38:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zákoníci a farizeové si také mysleli, že znají dokonale Písma, a když přišel živý Bůh v lidském těle, tak ho nepoznali. Nestačí znát dokonale Písma, je potřeba jim rozumět v pravdě Ducha a k tomu je potřeba ho napřed dostat a pak se jím nechat vést a učit se od něj pokoře a tichosti. Pod pokorou a tichostí si nepředstavuj ušlápnutost a zaraženost, ale úctu a pokoru před Bohem, naslouchání jeho hlasu, které vyžaduje vnitřní tichost, protože Bůh na své syny neřve a neprosazuje se v jejich srdcích násilím(to jedině až když jim jde o život).

Nadávám a vracím to jen těm, kteří si začnou první nebo, kteří opakovaně překrucují Bibli nebo ignorují její verše.

Nejenže moc neznáš Ducha svatého, ale i Ježíšova přikázání jsou Ti neznámou. On říká: neoplácejte zlým za zlé, ... dobře čiňte těm, kteří vás nenávidí, ... modlete se za ty, kteří vás pronásledují......

Být vždy jen tichý a pokorný neumím, takový pokaždé nebyl ani Ježíš, viz 'Plemena zmijí' a další jeho ostrá pojmenování..

Aspoň že to uznáváš. Až se naučíš moudrosti s hůry(Jakub 3,17), pak budeš moci používat v pokoře Boží i ostrá slova. Ostrá slova nejsou od toho, abys člověka urazil a ponížil ho, ale abys mu pomohl poznat pravdu, varoval ho před hříchem. K tomu je potřeba láska a odpuštění a to lze získat pokorou před Bohem a chozením s ním.

Ježíš přinesl na zem rozdělení-meč a ne pokoj.

Toto je oblíbená výmluva lidí, kteří se neumí ovládat. Ježíš přinesl na zem meč Ducha, jímž je slovo Boží v moci Ducha, které rozděluje svaté od hříšného, které rozděluje duchovní myšlení od tělesného, syny Boží od synů hříchu.
K meči jako hmotné zbrani Ježíš řekl: kdo mečem zachází, mečem sejde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 20:27:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj
V Bibli je Anděl v podstatě posel. Posla vždy někdo musí vyslat. Anděly vysílá Buh otec nebo jeho syn Ježíš. V Bibli jsou místa kde je Anděl i samotný Ježíš, toho vysílá Buh Otec. Buh otec není nikde v Bibli označen jako Anděl protože je to on Kdo vysíla Anděly ,posly. Muže stvořená bytost dát příkaz Božské osobě?? Souhlasíš s takovou definicí??


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:07:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
napiš konkrétní příklad, verše. V Bibli je i Ježíš označen za archanděla Michaela, jindy jen za anděla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:29:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
4  A viděl jsem, hle, bílý oblak, a na oblaku sedí někdo jako Syn člověka, na hlavě má korunu ze zlata a v ruce ostrý srp.
15  Vtom další anděl vyšel z chrámu a mocným hlasem zavolal na toho, který seděl na oblaku: "Pošli svůj srp a začni žeň, protože nastala hodina žně a úroda země dozrála."
16  A ten, který seděl na oblaku, hodil svůj srp na zem, a země byla požata.
Kdo je Anděl který vyšel z chrámu a dává Synu Člověka příkaz at pošle srp??
Buh Otec v Bibli označení andel nemá ten to není. Je tento anděl stvořená bytost? Muže stvořená bystost dát rozkaz Božské osobě?? Kdo to je?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 22:05:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty si vždycky všimneš něčeho zajímavého, asi máš 3 oko... No nevím, kdo je tím andělem, typl bych si, že to může být anděl Gabriel, který teď zastává post nejvyššího anděla v nebi/ píše to někde egw/a i když má menší postavení, má úkol, který musí splnit, třeba mu to předtím nařídil sám Otec, aby to takhle oznámil/nikoliv nařídil/ Synovi...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 28. duben 2015 @ 00:50:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Typovat nemůžeš musíš najít alespoň jedno místo v Bibli kde je jasně napsáno že stvořená bytost dává příkaz Božské osobě!Já nejsem odborník na Bibli na toto místo upozornil jeden odborník a zároveň říkal že nenajdeš v Bibli žádné místo kde by takový příkaz dávala stvořená bytost Božské osobě. Ale možná se ten odborník mýlí každej je omylnej. Takže bych rád znal tvůj názor.
Hřích je pro Boha velký problém a musíme si uvědomit že na tomto místě se jedná o žatvu na zemi teda o jednu z nejdůležitějších věcí celého plánu spasení a že tady nejde jen o nějakou maličkost. Že by v tak důležité věci posílal Otec vzkaz Synovi přes stvořenou bytost? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 28. duben 2015 @ 12:00:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
já to fakt nevím, proč to tak je, zkusím se zeptat, ale pro mne to není tak důležité, důležité je, že Kristus přijde a je přece úplně jedno, kdo ho vyzve aby udělal to či ono...to je pro nás tajemství které se jednou určitě dozvíme. Podle mne mu to říká anděl Gabriel z pověření Boha Otce. Proč by mu to ale neřekl Otec sám, že?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svaté (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 28. duben 2015 @ 15:53:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě tohle místo by pro tebe mělo být velice důležité! napsal jsi velice silné prohlášení: žádný trojjediný Bůh neexistuje, podle Bible to nemáš šanci dokázat.
1 argument: Buh Otec není v Bibli nikde uveden jako Anděl2agument: neexistuje v Bibli místo kde stvořená bytost dává příkaz bytosti Božskétyto argumenty vylučují jak Boha Otce tak veškeré stvořené bytosti. 'Zbývá jediná možnost DS neboli ten anděl je Duch Svatý.Takže vzhledem k tvému silnému prohlášení očekávam že dokážeš zpochybnit jeden z těchto argumentu od bratra ktrého znáš Krakolinika.To jsou argumenty na základě kterých Krakolinik tvrdí že anděl je DS.Máš i přesné Biblické místo kde je Duch Svatý jako osoba.Já jsem jenom lajk takže pokud mám věřit že Buh je jen ve dvou osobách musíš to dokázat biblicky ne EGW, ty argumenty jsou logicke a zapadaji do sebe tech argumentu ma Krakolinik více k tomuto místu ale ty dva jsou nejsilnější.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu s (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 28. duben 2015 @ 18:45:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
andělem není nikde v Bibli ani jednou nazván duch svatý. Kdyby byl duch svatý andělem, nemohl by být zde na zemi třeba na 1000 místech najednou v našich srdcích, to nedokázal ani Ježíš, a on je archanděl. Duch svatý vychází primárně z Otce jako síla a moc a může se usadit třeba v miliardě lidských srdcí najednou a nikdo ho nemůže vidět, což by jako anděl či jakákoliv osoba či bytost nedokázal, stejně jako to nedokázal jako osoba Ježíš zde na zemi. A proto řekl, že je lepší když odejde a pošle DS, protože 'on' je úplně jiné povahy bytí než Ježíš. No né?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duc (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 28. duben 2015 @ 19:22:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Patříš mezi lidi co preferujou to že Bible se vykládá Biblí. Když se ti to hodí tak používáš argumenty Biblické! Takže prosím Argumenty z Bible ne nějaké lidské myšlenky Bible někde varuje před takovými lidskými myšlenkami! Použij k vyjádření toho co jsi napsal Biblické verše!Děkuji


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 28. duben 2015 @ 20:06:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
upřesni, nechápu, mám ti napsat všechny verše z bible na ducha svatého podle kterých v něj věřím? Nebo které?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:07:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
napiš konkrétní příklad, verše. V Bibli je i Ježíš označen za archanděla Michaela, jindy jen za anděla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 14:06:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak si Martine otevři v SZ. Exodus 20. Co tam říká Hospodin. Představuje se tam jako trojjediný nebo jako jediný Bůh? Chceš se snad dohadovat s Bohem? No..U katolíku nic neobvyklého, což?
Dělení Boha na osoby vychází z lidské omezenosti a sklonům vytvářet si modly. Hříšný člověk si potřebuje vytvářet boha dle svého lidského obrazu. Pokusy dělit Boha na osoby, je proto rouhání. Bůh je jeden. Když  Bůh chce je Duchem nad propastí, když chce je Slovem na počátku, když chce je hořícím keřem, když chce je tichem na roklinou, když chce je Synem, když chce je Otcem na trůnu. Je to jeho vůle čím chce být. A kecy o nějaké boží trojedinosti nech koňovi, ten má  větší hlavu. Co když bude Bůh chtít být desetijedinný. To pak budeš lidsky zdůvodňovat jak? Když je pro tebe problém přijmout zcela zásadní fakt o jedinosti Boha. Jsem který Jsem. To je psáno! A není nikde psáno "Jsme tři kteří Jsem". Kristus taky říká, že kdo vidí Jeho vidí Otce. Bůh byl v ten okamžik přítomný jako člověk. Kdyby chtěl být přítomný jako Slovo, křičelo by k hluchým uším kamení.

Bludná víra trojíčkářů sebou nese jeden velký hřích. Trojíčkáři rádi zobrazují "tři božské osoby jako sochy". Těchto soch je v ČR plno. Přečti si Martine co Bůh v Exodu 20 praví. Co praví ihned poté, co vyhlašuje svou JEDINOST. Co praví o vytváření svých zobrazení. Co myslíš, proč asi. Trojíčkářská víra je prokazatelně modlářská. Jako důkaz bohatě stačí "posvěcené" sochy "třech božských osob" rozseté po celé naší vlasti. Co na tom, že Bůh takové své zobrazování zakázal! A tak na tomto zobrazení můžeme pozorovat dva chlapíky. Jeden je mladší, to je Syn a druhý vousatý dědeček Bůh Otec. Nad nimi se vznáší holubice jako Duch. Jedná se prokazatelně a evidentně o Bohem zakázané zobrazení Boha. A ty zde chceš bludnou víru trojíčkářů hájit? 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 16:04:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se Ježíš v modlil, tak se modlil k sobě? Když za naše hříchy trpěl na kříži a volal "Bože můj, Bože můj, proč si mne opustil" tak opustil sám sebe? A co Mt 12,31-32 (Proto vám pravím, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno. I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím.) Neznačí to snad, že Syn se nerovná Duchu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 18:22:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slovo proti Duchu může říct jen ten kdo Ducha má. Ten komu zatím Duch nebyl dán, ten zatím ani neví co to Duch je a mylně se domnívá, že Duch je osoba. Nemůžeš urazit to co neznáš. Urážka Ducha není a nemůže být urážkou osoby. Urážka Ducha je? Přirovnání. 
Když budeš omilostněný a král králů tě pozve ke svému dvoru a ty budeš pobývat v Jeho blízkosti, budeš naslouchat Duchu, který tě bude vést ve dvorní etiketě. Ty se však postavíš proti vedení Ducha, pohrdneš dvorní etiketou a nevhodným chováním urazíš krále králů a celý Jeho dvůr. Král králů by ti to odpustil, jelikož za tebe trpěl. Neodpustí ti však urážku svého duchovního majestátu. V Duchu ti dal celého sebe a úplně všechno, i svou smrt. Když pohrdneš tím co ti Bůh v Duchu dává, víc ti dat již nemůže a urážíš Ducha. To je pak tvůj konec.

Bůh se ve svém lidství ponížil až k smrti. Nakrátko. Ježíš se nemodlil k sobě, ani k Duchu, modlil se v Duchu. A taky si všimni, že Kristus nemluví o vině vůči Synu božímu, mluví o vině vůči Synu člověka. To má svůj duchovní význam.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:37:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží Syn, Syn člověka, Kristus apod. jsou mesiášské tituly a mají svůj význam. Ale vždy se jedná Ježíše.

Četl jsem odkazy, které si mi odkázal v jiném komentáři. Je fajn, že se sdílíš s ostatními ze svými nejniternějšími pocity. Ta druhá báseň byla inspirativní a ještě jednou si ji přečtu, abych se nad tvými slovy mohl více zamyslet.

V této diskuzi máme dvě témata Boží Duch a Trojice. Asi jsem trochu pomalejší v chápání některých věcí, ale pořád ti nemohu porozumět. To čemu nerozumím ohledně Trojce v tvém podání, tak je to, že pokud je Otec, Syn i Duch jedna osoba (rozuměj jako entita), tak jak to, že v Písmu se píše o vztazích mezi němi?
Kdo je potom Duch svatý?
A pořád nerozumím, co myslíš tím modlit se v Duchu. Pro mě to znamená to, že se Duch mě předchází, dává mi slova, poučuje mne v modlitbě. Myslíš to podobně? Nebo úplně jinak?

Díky za odpověĎ
S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. duben 2015 @ 08:45:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlitba v Duchu je většinou beze slov. Jedno slovo pronesené v modlitbě v Duchu je víc, než tisíc slov v běžné slovní modlitbě. To jedno slovo je pronesené v poznané boží vůli. Modlitbu Ducha není pokaždé nutné si uvědomovat. Je prostě v nás. To, že na Boha zrovna nemyslíme neznamená, že Bůh na nás zapomíná. Bůh neukončuje svůj vztah s námi proto, že na Něho nedokážeme myslet 24 hodin. Modlitba Ducha je v nás neustále, každý žijící člověk ji může v sobě objevit. Dobrým začátkem je začít se zajímat o hodnoty duchovní, a nesnažit se do modlitby Ducha tahat rozum, rozumářství. Poznání se děje primárně vždy v Duchu, rozum od duchovního poznání se*****uje a musí být tomuto poznaní OTEVŘENÝ. Otevřenost rozumu je pro infekci náboženského přesvědčení často velký problém. Tam kde nám Duch dává poznat pravdu, zablokovaný rozum místo přijetí a zpracování pravdy řekne- STOP. Naprostá většina "věřících" má víru založenou na přesvědčení rozumu od jiného rozumu. Rozumářská "víra" načerpaná z knih, z přesvědčování apod. Jenže zdrojem poznání rozumu je Duch svatý, alias Duch pravdy. 

Obráceně i duch zla nejde proti tvrdému rozumu, napřed se snaží svést lidského ducha. Svedený duch, tedy nesvobodný lidský duch již sám svým vlivem rozum zotročí. Viz různé závislosti. A dokud není vysvobozený duch člověka, je mu rozum na nic, a rozum častokrát pracuje proti němu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:42:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někdo věří zcela špatně v jednoho boha ve 3 osobách, biblicky neobhájitelné, jiní v 1 jediného Boha Otce, bibl. obhajitelné a já věřím ve 2 Bohy, jednoho nejvyššího Boha Otce a jednoho nejvyššího Pána Ježíše Krista, který jako Syn Boží je také Bohem, proto, když se modlil k Bohu, tak se samozřejmě nemodlil sám k sobě, ale ke svému Otci, jinak by byl asi schizofrenik.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:48:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za jasnou odpověď. Mám jenom jeden dotaz. Kdo je pak Duch svatý?

S přáním pěkného večera Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:12:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
bible jasně píše, že DS je síla nebo moc vycházející z Otce nebo Syna. Tedy žádná osoba.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:31:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK. Dík za odpověď. Tak trochu jsem si myslel, že mi tak odpovíš. Ale přesto jsem nechtěl předcházet tvé myšlenky.

Otevřeně však musím říct, a to sama za sebe, že trojiční teologie je pro mě úplný základ křesťanské víry, ba je pramenem k poznání Boha a vztahu k němu. Je to pro mě tak důležité, že nejsem sto se zdržet komentáře, alespoň v této chvíli jen obecného.

Víra v Trojici je plně biblická a snadno dokazatelná (tedy pro toho, kdo chce naslouchat Písmu). Ona definice, kterou vyznala církev, je jediným důsledkem pochopení Biblické zvěsti. Ba, pokřivená víra v Trojici produkuje pokřivenou víru. Vím, že to co jsem napsal jsou jenom hesla, ale v krátkém komentáři se nelze o tom rozepsat podrobněji. A protože si opravdu myslím, že je to jedna z nejdůležitějších Biblických pravd vyzývám k znovuprostudování této otázky a případně otevřené bratrské diskuze na to téma.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 21:53:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
už jsem to tady na granu vícekrát řešili, duch svatý vychází jako moc a síla z Otce nebo Syna, proto je často nazýván duch Kristův nebo duch Hospodinův. Těch veršů jsem tady už uvedl dost. Vím o více křesťanech, kteří věří stejně jako já. Nebo si snad myslíš, že je to jako v té bajce, že na počátku byli 3 osoby boží a mezi sebou se domluvili kdo jako bude hrát roli Otce, kdo Syna a kdo bude Duch Svatý...tedy prý byli všichni 3 od věčnosti...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svaté (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 22:21:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co já znám, tak takto věří především Svědkové Jehovovi. Pod svědectvím Písma je to však neudržitelné. Nevím o jaké bajce mluvíš, či co bajkou míníš. Ale snad velmi zjednodušeně a by se to tak snad dalo říct. Tedy co se týče poslední věty. Jenom už jak večerní hodina velí, velmi stručně a už unaveně:

Nejprve vůči preexistenci Ježíšově: "Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh..." Tím počátkem je míněn počátek času. Počátek našeho vesmíru. Tak bylo Slovo od počátku. A od počátku byl zplozen. Atd. Jsem už unavený a nemyslí mi to. Zítra dokončím komentář. Jinak abych byl schopen dokázat co tvrdím, musel bych mít více prostoru než pár vět. Biblického materiálu je tolik, že to nelze spláchnout jednou větou. Pokud by byl zájem můžu o Trojici napsat článek jako úvod do problematiky.

Dobrou noc Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu s (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 28. duben 2015 @ 09:44:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
o trojici nebo trojjediném bohu se tady psalo už hodně, nikdo to neví ani nemůže vědět úplně správně, ale všichni si stojí za tou svoji pravdou, včetně mě. Já k tomu ale používám pouze bibli a ne žádné lidské filozofické kecy katolíků, které se začaly objevovat cca od 4st. Bůh Otec je od věčnosti, jeho duch svatý, který z něj vychází je od věčnosti, jeho Syn byl zplozen na počátku nebo někdy mezi věčností a počátkem, protože na počátku už Syn jako Slovo byl u Boha a obdržel od něj Slávu neboli sílu a moc ducha svatého dříve než byl svět. Ten verš o zplození je totiž o 1000 let starší než byl Boží Syn jako Ježíš počat v Marii, proto jeho první zplození před dávnými věky není početím v Marii. I když je Ježíš nazván mimo jiné otec věčnosti, nemusí to být správně přeloženo, protože Ježíš není Otec a Otec není Ježíš, i když jsou oba dva ve všem zajedno.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duc (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. duben 2015 @ 17:57:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatím můžeme poznávat Boha jenom v Duchu, a poznáme toho tolik, kolik nám On dovolí.  Bůh se nám dal poznat jako Stvořitel všeho bytí, je tedy nad bytím. Rozdělovat si Boha na bytosti, tedy osoby je možné jen z omezeného lidského úhlu pohledu, a to proto, abychom ze začátku alespoň nějak Bohu rozuměli.  Dělení Boha na trojjediného je pro ty, co jsou ještě na mléku. Hlubiny tedy intimitu Boha může zkoumat pouze Duch, člověku to dovoleno není.

Když jsem jednou lese nad bytostí Boha rozjímal v modlitbě Ducha, byl mi dán tento obraz. Pokusím se ho popsat.
Člověk je obrazem božím. Člověk je tělo, duše a duch. Duše živá to je bytostný lidský komplet složený z ducha a těla. Pokud si obrazně představíme naše tělo jako Krista, našeho ducha jako Ducha, naši duši, tedy celou bytost jako Otce, můžeme si alespoň nějak představit Boha. Vždyť jsme obrazem Boha. Máme ducha jako Bůh má Ducha, máme tělo jako Kristus má tělo a v duši jsme jedna bytost stejně jako je Bůh jeden. "Trojsložkový" člověk taky není trojjediný, je jediný. Stejně jako Bůh. A od toho můžeme odvozovat dále. Jelikož je každý člověk obrazem JEDINÉHO Boha, je každý člověk ve své individualitě naprostý a JEDINÝ originál. V lidské JEDINOSTI, tkví nepřímý důkaz JEDINOSTI Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 28. duben 2015 @ 18:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pěkně řečeno, měl bys chodit více do lesa, třeba ti dá Bůh zase něco poznat, já tam také chodím rád a hlavně na hory je tam lepší vzduch a téměř vždy potkám srnky i jeleny, na medvěda mám zatím smůlu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 28. duben 2015 @ 19:39:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Myslivče. Zajímalo by mě na základě jakých Biblických argumentu jsi přešel z trojjediného Boha na boha ve dvou osobách. Co tě prostě přesvědčilo. Duch je duležitej ale přece jenom Bible je základ křestanské víry.Děkuji předem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 29. duben 2015 @ 18:01:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na žádné dvě osoby jsem nepřešel. A víc než bible, je důležitá pravda v ní. A tu pravdu lze poznat jedině v Duchu. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadechni se v Duchu svatém. (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 29. duben 2015 @ 18:27:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali:
4  A viděl jsem, hle, bílý oblak, a na oblaku sedí někdo jako Syn člověka, na hlavě má korunu ze zlata a v ruce ostrý srp.
15  Vtom další anděl vyšel z chrámu a mocným hlasem zavolal na toho, který seděl na oblaku: "Pošli svůj srp a začni žeň, protože nastala hodina žně a úroda země dozrála."
16  A ten, který seděl na oblaku, hodil svůj srp na zem, a země byla požata.
Kdo je Anděl který vyšel z chrámu a dává Synu Člověka příkaz ať pošle srp??
Buh Otec v Bibli označení anděl nemá ten to není. Je tento anděl stvořená bytost? Muže stvořená bystost dát rozkaz Božské osobě?? Kdo to je?
Myslivec:
Je to prostě anděl.
O čem se ve verších píše?
Syn člověka je již připravený na oblaku na závěrečnou fázi dějin. Je připravený, všimni si, že Kristus není v chrámu, ale je na oblaku, ale o tom kdy tato hodina nastane ví jen Otec. Dle verše je jasné, že boží rozhodnutí padne v nebeském chrámu. Anděl Synu v žádném případě nepřikazuje, on mu jako služebník vyřizuje vzkaz, a nejenom Jemu. Jak víme spolu s Kristem jsou nachystané celé legie andělů. Ty legie jsou tím ostrým srpem, který obyvatelstvo země jednou provždy rozdělí na dva tábory, koukol od pšenice, ovce od kozlů, jedna bude ponechána druhá vzata. Rozdělení se bude týkat i mrtvých. Jedni vstanou k nebeské slávě, žel ti druzí k soudu. Živí kteří se toho dočkají mrtvé nepředejdou. Až proběhne rozdělení vzkříšených, pak proběhne rozdělení živých. Živí budou uchváceni v oblaka ke Kristu. Kristus přece sedí na oblaku a řídí legie andělů. Kristu je svěřená veškerá moc na nebi i na zemi. Jestli hledáš v těchto obrazech Ducha, tak je to ten oblak na kterém Kristus sedí. Ten oblak je boží moc, moc Ducha. V jiných verších je tím oblakem zase bílý kůň.
Rozdělení není ničím jiným, než tím, že Kristus vyznává svoje věrně před Otcem. 


]


Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy