Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 579 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116591734
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí
Vloženo Sobota, 25. duben 2015 @ 09:07:27 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Vatikán – Setkání s papežem Františkem přineslo podle prezidenta Miloše Zemana významný pokrok v otázce česko-vatikánské smlouvy. Tzv. konkordát, který má upravovat vztahy mezi oběma státy i pozici římskokatolické církve v Česku, je sice připraven a dokonce i podepsán od roku 2002, avšak parlament ho nikdy neschválil. Česká republika je jednou z posledních postkomunistických zemí, které dosud nepodepsaly smlouvu upravující vztah státu a katolické církve.

Česko-vatikánská smlouva je již od roku 1989 ožehavým tématem ve vztazích mezi oběma státy, resp. českým státem a katolickou církví. Po audienci prezidenta Zemana u papeže se nic nemění na tom, že z české strany není ratifikována, ale podle prezident o smlouvě s papežem Františkem jednal a učinili významný pokrok.S papežem jednal český prezident také o církevních restitucích. Hlava katolické církve podle Miloše Zemana přijala návrh, který připravilo ministerstvo zahraničí, že církev rozšíří svoji působnost v oblasti sociálních, kulturních, zdravotních, vzdělávacích a dalších služeb. "Myslím si, že právě toto je cesta, kterou bychom se měli vydat v situaci, když velká část veřejnosti je nespokojena s konkrétním řešením problému církevních restitucí. Nikdo nežádá od katolické církve, aby rozdala svůj majetek chudým a zůstala sama chudá. Ale myslím si, že je oprávněný požadavek, aby v duchu samotné filozofie katolické církve tato církev sloužila bližním," podotkl Miloš Zeman.Konkordát připravený v létě 2002 je dílem vlády právě Miloše Zemana, ačkoli se podepisoval až za premiéra Špidly. Navzdory dávno zaschlým podpisům ale neplatí. Poslanci smlouvu odmítli schválit, protože ji považovali za nevýhodnou pro Českou republiku a tvrdili, že narušuje rovnoprávnost církví. Česko je přitom jednou z posledních zemí Evropy, která nemá vztahy s centrem katolického světa upravené dohodou.Neexistence konkordátu ale má v Česku dlouhou tradici. Trvalá smlouva totiž neexistovala nikdy. První Československá republika, která proti katolické tradici stavěla svoji Církev československou hlásící se k Masarykem prosazovanému odkazu husitství, měla se Svatým stolcem resp. Vatikánem (ten jako moderní papežský stát existuje až od r. 1929) vypjaté vztahy. Od roku 1920 nicméně v Praze byl velvyslanec-nuncius a v roce 1928 vznikla stručná smlouva upravující vzájemné vztahy. Od roku 1933 v Československu nuncius nebyl, Vatikán v Praze reprezentoval pouze chargé d'affaires, v průběhu druhé světové války byly diplomatické vztahy přerušeny. V roce 1950 potom vatikánské velvyslanectví přerušilo svoji činnost. Vatikán v té době ovlivňoval dění v Československu již pouze personální politikou, když jmenoval na klíčové pozice kněze s vysokým morálním kreditem, kteří nekolaborovali s žádnou totalitou – jako byli kardinálové Josef Beran, František Tomášek a Štěpán Trochta.Česká republika je podle expertů jedinou evropskou zemí s převážně katolickou tradicí, která nemá vztahy s Vatikánem upravené dohodou. Například některé země, kde je většina evangelíků, smlouvu nemají, ale třeba Estonsko ji uzavřelo. S Vatikánem mají dohodu dokonce některé víceméně muslimské země, jako je Kazachstán. 

Poznámka: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/308948-zeman-u-papeze-otevrel-otazku-konkordatu-i-cirkevnich-restituci/


"Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 75 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 26. duben 2015 @ 16:09:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkný výrok, myslím že Zeman mluví za mnoho dalších, když řekl (citace z článku): "...Nikdo nežádá od katolické církve, aby rozdala svůj majetek chudým a zůstala sama chudá. Ale myslím si, že je oprávněný požadavek, aby v duchu samotné filozofie katolické církve tato církev sloužila bližním..."



Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 25. duben 2015 @ 09:27:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohoto nejhoršího prezidenta co jsme kdy měli nám byl čert dlužen. Prosté pojmenování Miloše do koše je ten správný výraz. Konkordat vůbec naše protestantská země nepotřebuje, katolíků pravidelně chodících do kostela je max. 100000 z 1milionu, protestantů ze všech církví pravidelně chodících min. 2x tolik. Takže si ten Váš trapný konkordant vemte a strčte si ho do *****le, my protestanté jsme jím znevýhodnění a nikdy se jim řídit nebudeme.



Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 25. duben 2015 @ 16:46:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikim
Takže si ten Váš trapný konkordant vemte a strčte si ho do *****le, my protestanté jsme jím znevýhodnění a nikdy se jim řídit nebudeme.

Martino
Zamindrákovaný buran s křupanským vyjadřováním, který o sobě tvrdí, že je křesťan. Kdo tomu uvěří? Já ne, advenentisté jak jsem je poznal, jsou spíše extrémisté a zde pak mohu doložit podle mikima i vulgaristé. 


]


Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 25. duben 2015 @ 17:17:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jé ahoj Smrtino, já už jsem si myslel, že jsi se odstěhoval konečně do Vaticánu a ty tady zase strašíš, a co se týče vulgárnějšího vyjádřování na tvoji adresu a všem tobě podobným řk, tak toto rád kdykoliv znovu použiju, pokud budete prudit protestanty smlouvami o které nikdo z nás nestojí viz uvedený článek, a pokud to bude nutné i jako křesťan nemám sebemenší problém napsat kdykoliv i ostřejší slova. Ježíš také používal ostřejší výrazy, když bylo třeba a nemazal jen med všem kolem pusy.


]


Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 25. duben 2015 @ 18:31:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mrtino, na hrubý pytel jen hrubé záplaty, a tys dokonce hrubý pekelný pytel. Většinou máš mordu zasmrádlou satanem, kterého zde často vzpomínáš a očerňuješ s ním. Nyní to po tobě převzala tvá služka Nokia. Nějak si poslední dobou polevil Mrtino. Je po Velikonocích a ty před chlebomodlou "sekáš dobrotu". Máš neustále v mordě satana, a proto se ti při přijímání kroutí huba. Ono to nejde jednou hubou volat Pane a vzápětí očerňovat satanem. Což? Mizero!

K tématu článku.
Konkordát se dal očekávat, docela s ním spěchají. ŘK"C" ukradla v naší zemi velké majetky a kdo má velký majetek ten má moc a diktuje si podmínky. 


]


Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 25. duben 2015 @ 19:12:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a já jsem si myslel, že to ta římská sebranka všechen ten majetek od husitů odkoupila, a oni jim to ve skutečnosti po bitvách zabavili, jinými slovy ukradli, takže jim stát vrací spoustu majetku co řkc ani nikdy v minulosti nepatřil. Styděl bych se brát teď peníze za něco co jsem si v minulosti zabral násilím. To není vůbec křesťanské. Bylo by zajímavé vidět takový seznam co kdysi patřilo husitům a dneska řkc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 25. duben 2015 @ 19:16:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A odkdy jsou papeženci křesťané? Vždy jim šlo jen o majetky, moc a vládu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 25. duben 2015 @ 19:44:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
papežence ani jednou v jejich temných dějinách nelze prohlásit za křesťany. Včera mu Zeman vezl 5 drahých kožených tašek, chudák chudý papež v chudém paláci mezi samými chudými kardinály.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 25. duben 2015 @ 20:26:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na základě vašeho komentáře bych doporučil si prostudovat nějakou hodnověrnou učebnici dějepisu. Pokud o žádné nevíte, rád vám poskytnu bibliografii k tomuto tématu.

Vaše názory se zakládají na propagandě komunistů a zapálených protikřesťanů. Bohužel však neodpovídají historické skutečnosti. Jen velmi krátce. Husité žádné nové kostely nestavěli. Bohoslužby konali v již stojících kostelech. Husitské vojsko je mimo jiné také známé tím, že dobývalo a bouralo kláštery a zabavovalo jejich majetek. Takže po odeznění husitských bouří nebylo co by se mohlo husitům vracet. Po Bilé hoře majetky šlechtických představitelů prohrané "české rebelie" zabavovala vítězná strana, tedy habsburská monarchie. V celé události šlo víc o politiku než o náboženství. Ať se nám to líbí nebo ne, tady nikdo nikomu nic neukradl. Prostě my Češi jsme se vzepřeli císařskému dvoru a chtěli jsme se osamostatnit, ale to se nepovedlo. Dále ve dvacátých letech 20. st. to byla Československá církev, která násilně zabírala katolické kostely. Ani zde katolická církev nekradla.

S pozdravem
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 25. duben 2015 @ 21:26:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsem překvapen, že husité neměli dříve ve vlastním majetku ani jeden kostel nebo jakoukoliv budovu, hrad, zámek či pozemky o které by pak po Bílé hoře přišli a které připadly vítězné katolické habsburské monarchii.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních res (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. duben 2015 @ 08:52:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mikime, po roce 1945 také nezabavovali majetek komunisté, ale zabavovala ho vítězná strana, tedy český stát. Proto je také teď při restitucích český stát na straně žalované a ne komunisté, komunisté se smějí. To, že po zabavování majetku ve 40. a 50. letech skončily nejlepší vily v rukou komunistů a jejich přisluhovačů byla jen náhoda. Poctivě si je koupili od státu. Shodou okolností za malé peníze, protože nabídka byla veliká a poptávka malá.

  Stejně tak to bylo po roce 1622, když byly podobné politické konfiskace. Ten majetek tehdy samozřejmě nezabavovala "církev". To, že ten zabavený majetek skončil u katolíků či u "církve" podobně jako po roze 48 u komunistů bylo způsobeno buď dary, přímými nákupy, nebo nákupy přes "bílé koně" kteří majetek přeprali a vyčistili dočista dočista.

  O tom, kam se poděly mnohé kostely a literatura, které tu stavěl Konstantin a Metoděj, to se nedozvíš: Téměř veškerá literatura tehdejší doby byla zničena. Pečlivě. Zachovaly se jen zlomky. Všichni problematičtí ze země vyhnáni.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 09:03:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
dík za vysvětlení, já jsem tušil, že to tak nějak bude.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církev (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. duben 2015 @ 17:18:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jinak Martin dobře popisuje situaci za husitů. To, co si obvykle idealizují protestanti z té doby, je fikce, snad způsobená tím, že od jana Husa nečetli žádnou jeho knihu a moc nevědí, co Hus řešil a jak, jaké byly jeho názory. 

  Španelsko bylo v té době muslimské, stejně jako dnešní řecko, makedonie, Bulharsko, Rumunsko a muslimové stále postupovali, viz třeba tahle mapa. Tehdejší papežství bylo samo rozdělené na několik navzájem se nenávidících sekt, které se mezi sebou pronásledovaly, proklínaly, vraždily. Toho samozřejmě využily různé živly od spodiny po nejbohatší na svoje obohacení. 

  Nějaká tolerance nepřicházela v úvahu: Když vznikla Jednota Bratrská o pár let později, byla samozřejmě zakázaná a srdnatě pronásledovaná "z obou stran" (z více stran) stejně jako tzv. "novokřtěnci", tedy lidé, kteří se nechali pokřtít, když uvěřili Ježíši.

  Násilné přesuny majetku mnoha směry byly v té době spíše běžné, než vyjímkou, ale rozhodně to nebylo mezi "protestanty" a "katolíky", protože (skoro) všichni tu tehdy byli katolíci. Jen se mezi sebou hádali, kdo je ten "správný" katolík a kdo "nesprávný".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i cí (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:00:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mám asi 2 knížky o novokřtěncích, je tam pěkně popsáno jak schovávali bibli i do chleba či jinde, aby jim ji farář s vojáky nezabavili, nechávali u sebe přespat kazatelé, kteří je navštívili, a pak museli všichni utíkat, když se blížil farář na kontrolu, pak jim dům sprostě zabavil nebo nechal zapálit. A oni měli radši pravdu než katolické lži a museli utíkat do německa, holandska. Jiní to štěstí neměli a byli popraveni. Kolik soukromého majetku si takto faráři jen u nás museli nakrást v té době.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. duben 2015 @ 21:31:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To jo. 

  To ale museli křesťané z první církve v Jeruzalémě taky. Křesťanství se tehdy rychle rozšířilo i díky tomu, že se křesťané z Jeruzaléma rozprchli do tehdejšího známého světa.

  Podobné to bylo na našem území: Z tehdejšího pronásledování vznikla jedna z největších misí v životě křesťanské církve, s misemi po celém světě, se stovkami nových církví, od Eskymáků po rovníkovou Afriku.

  Bůh dokáže obrátit v dobré i takové věci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních res (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 16:45:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom stručnou poznámku k majetkům během husitské éry. Kvůli stručnosti se soustředím pouze na církev. Především je třeba mít na zřeteli, že se jednalo o válečné období, kdy bylo třeba vyživovat řadu armád. Jak husitských tak křižáckých a samozřejmě obě strany si dopomáhali k přežití na úkor domorodého obyvatelstva. Husité měli jako jeden bod programu chudobu církve, kterou prosazovali tím, že ničili církevní majetky. Někdy kolem roku 1420 se politika vůči církevním majetkům změnila a kališničtí hejtmané začali majetky zabírat a tak se obohacovat. Nutno podotknout, že proti této praxi vystupovali někteří kazatelé. tak i všehusitská synoda z roku 1421, kterou se snažili řídit konzervativní mistři Pražské univerzity, výslovně odepřela jakýkoliv nárok světských pánu na církevní majetek.

Církevní majetek však nelákal jenom husity, ale i katoličtí páni si začali nárokovat církevní majetek (většinou šlo o kostelní majetek nad kterým měli tito páni patronátní právo). I král Zikmund, který měl ohledně války velké finanční náklady, nacházel zdroj příjmu v církevním majetku.

Po skončení husitských válek a přijetí krále Zikmunda stály jednotlivé městské svazy sami a záleželo pouze na nich, jestli své nově nabyté jmění udrží či nikoliv. Tak např. město Tábor po r. 1436 získalo do svého vlastnictví vesnice bývalých panství Sezimova Ústí a Kozího Hrádku, 5 vsí příběnického panství, které postoupil Oldřich z Rožmberka, celé zboží louňovického kláštera a dalších 11 vsí. Oproti tomu např. Písku se nepodařilo udržet jmění nabyté v období husitských válek.

Ještě co se týče kostelů, tak husité k nim přicházeli tak, že vzdorujícího kněze vyhodili a kostel zabrali.

Pokud se o tom chcete dovědět více, navštivte knihovnu a půjčte si příslušné učebnice. Každopádně církev během husitství přišla přinejmenším o třetinu majetků ve prospěch soukromích rukou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:11:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jen jednu chybu tenkrát naši bratři husité udělali. A to, že nezlikvidovali všechny řkatolické stavby i jejich obsazením. Ale dobrou zprávou je, že to v blízké budoucnosti udělá sám Ježíš se svými anděly, předtím mu ještě pomůže vypálit co se dá i několik islamistů, kteří se dostanou jako uprchlíci do Itálie


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církev (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:39:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uf, tolik "lásky" ve v tvém komentáři, až by člověk z toho plakal. Jen o jedno prosím, neber si do úst v komentářích tohoto typu jméno našeho Pána.

I tak s pozdravem Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i cí (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 20:04:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
smiř se s tím, že nemám rád řkc a její učení. tradice, a ta vždy podle Zj. a Daniele bude pro mne antikrist. Kdybys více četl Bibli a hlavně dobře ji rozuměl, nemohl bys být nikdy členem řkc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 20:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě naopak, protože čtu Bibli a věřím v Ducha svatého, který nám byl slíben, stal jsem se katolíkem. Obávám se, že ani Zjevení ani Daniel nehovoří o katolické církvi, ale jsou to jen v lepším případě lidské výmysly. Je mi líto, že tvá neoblíbenost ŘKC tě vede k vyjádřením, která si psal výše. Pardon, ale litovat toho, že husité nepovraždili všechno osazenstvo katolických kostelů, jak si psal výše, dle mého názoru není slučitelná s křesťanstvím. Nikdo tě nenutí, aby si katolickou církev miloval, to je tvé svobodné rozhodnutí, ale přál bych si jen jediné, aby si správně pochopil její učení, tak jak to vyznává a když ji budeš kritizovat tak podle pravdy, ne smyšlenek.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkord (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 20:37:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže Zjevení a Daniel nehovoří o řkc a jsou to jen lidské výmysly. Tak pravil odborník na Bibli K tomu se asi nedá více dodat...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku kon (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 20:52:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi jsem se nevyjádřil jasně. Zjevení ani Daniel nejsou výmysly, ale Božím slovem. Ale ne každá interpretace těchto knih je správná. A co jsem měl možnost sledovat takové výklady, které interpretovaly ony vidění na ŘKC, tak dle mého názoru nejsou správné. Nevím, jestli ti lidé, kteří to interpretovali byli jenom tak neznalí, nebo jde o záměrnou lež. Protože opravdu není těžké v těchto výkladech najít lži a polopravdy, které lze dokázat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 09:38:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvláštní. Není pro tebe těžké rozeznat lež, a pak zde píšeš o tom, že ti nějaký člověk slíbil Ducha. A už ten slíbený Duch přišel? Nebo stále spolu s ostatními čekáš a čekáš..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel ot (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:00:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy jsem nepsal o tom, že mi nějaký člověk slíbil Ducha. Psal jsem o tom, že zažívám v modlitbě sílu Ducha svatého. Nemusím na nic čekat a čekat.

Pokud někdo mění skutečnosti, není těžké rozeznat co je pravda nebo ne. Pokud budu říkat, že tráva je modrá a nebe zelené, jednoduše mě ze lži usvědčíš. Na to není potřeba nic extra. To může každý.

S pozdravem Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:41:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neslíbil? A tys nebyl u biřmování? Přišel k tobě Duch po vložení rukou, nebo zůstalo jen u slibu? Slibu toho kdo na tebe vkládal ruce.

Na to se těžko odpovídá, což?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže ot (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:47:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě že jsem biřmován. A špatně se na to neodpovídá. Co třeba toto?

"Když apoštolové v Jeruzalémě uslyšeli, že v Samařsku přijali Boží slovo, poslali k nim Petra a Jana. Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý, neboť ještě na nikoho z nich nesestoupil; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše. Petr a Jan tedy na ně vložili ruce a oni přijali Ducha svatého.  (Sk 8,14-17)"

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papež (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 13:36:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A sestoupil na tebe Duch, když na tebe vložili ruce?
A všimni si co evangelista píše. Apoštolové se modli (v Duchu) aby jim byl Duch daný. Víš co mne opravňuje k tvrzení, že se apoštolové modlili v Duchu. Ten komu byl jednou Duch dán, se totiž jinak než modlitbou Ducha modlit nebude. Modlitba v Duchu je jediný a správný způsob modlitby. V každé modlitbě musí být duchovní obsah- buď vůle tvá jako v nebi tak i na zemi. Vložení rukou je pouze obřadnost, a vkládání rukou není nutnou podmínkou přijetí, respektive neodmítnutí Ducha. Podívej se na verš ještě jednou a sleduj co přijetí Ducha předcházelo. Byla to apoštolská modlitba. Bez této modlitby Ducha se můžeš ruce třeba uvkládat, a žádný Duch nepřijde. A přesně to se při biřmování děje. Vkládají se na všechny ruce a Duch nikde.
Vrátím se k otázce.
Byl ti dán Duch když na tebe vložili ruce?? To je ta otázka na kterou jsi neodpověděl, a na kterou se každému biřmovanému špatně odpovídá. A co následuje vždy další neděli po biřmování? Farář slibuje Ducha zklamaným, kteří po roční přípravě čekali od biřmování mnohem víc. V kázaná vede řeči o tom, jak to semínko Ducha v nich musí růst, jak se musí snažit a zalévat ho, jak si musí vzorně plnit uložené náboženské úkony. Holt, slíbené nejdéle vydrží. Duch při biřmování nepřišel, jenom jeho malinkatý kousíček- musíš se víc snažit! Musíš se modlit k Duchu a přitom ani netušíš, že my kristovci se modlíme v Duchu. V Duchu který je ve víře Krista něčím naprosto samozřejmým. Bez Ducha svatého není možné znát a poznávat Krista!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:51:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě naopak, protože čtu Bibli a věřím v Ducha svatého, který nám byl slíben, stal jsem se katolíkem.
------------
Abys tomu rozuměl Nitrame, podívej se tuto tvoji větu. V ní si jasně ukázal svoji "modrou" trávu. Píšeš o slíbeném Duchu. Tento boží slib je věcí dávné minulosti. SLÍBENÝ Duch již byl dávno daný a  seslán. Jen katolicismus stále zůstává u slibu. A kdo ti Ducha slibuje? Snad Kristus? Jenže ten ho již přece seslal.
Ducha ti slibuje ten kdo na tebe vkládá ruce, a ono nic a stále nic..


Kdybys napsal větu takto, nereagoval bych:
Právě naopak, protože čtu Bibli a věřím v Ducha svatého, který nám byl seslán, stal jsem se katolíkem.
Na tvém postoji ohledně slíbeného Ducha, a ne jak je správně seslaného Ducha se ukazuje "zelenost" tvé modré trávy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže ot (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 15:03:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovím najednou na tento komentář i ten výše.

Na otázku: A sestoupil na tebe Duch, když na tebe vložili ruce? Odpovídám: Ano, a ještě jednou ano.

Co se té trávy týče podívej se znovu na Skutky v 8 kap. Tam se píše: "Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý, neboť ještě na nikoho z nich nesestoupil; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše."  A ještě k tomu přidám Sk 19,5-6: "Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše. Jakmile na ně Pavel vložil ruce, sestoupil na ně Duch svatý a oni mluvili v prorockém vytržení."

Při Letnicích sestoupil Duch svatý na apoštoly. Jak je psáno v Písmu.

Co je třeba k tomu říct víc? Z výše citovaných veršů vyplývá, jaká byla praxe rané církve a jaký význam mělo vzkládání rukou.

Píšeš o apoštolské modlitbě. Tak i při udílení svátosti biřmování se biskup modlí: "Všemohoucí Bože, Otče našeho Pána Ježíše Krista, tys dal ve křtu těmto svým služebníkům odpuštění hříchů a život věčný. Sešli na ně svého Ducha Utěšitele: dej jim ducha moudrosti a rozumu, ducha rady a síly, ducha poznání a lásky, a naplň je duchem bázně před tebou. Skrze Krista, našeho Pána."

A co se týče toho "k, v" tak již několikrát jsem psal, že každá modlitba je v Duchu svatém.

Snad je to už všechno jasné.

S pozdravem Martin.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papež (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 15:19:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ten duch co ti byl dán ti říká aby ses modlil k jeho osobě. Nějaký zvláštní duch, když soustředí pozornost sám na sebe, místo aby jako skutečný Duch soustředil tvou pozornost na Boha.

Psal jsem o apoštolské modlitbě, ne o modlitbě vlků v rouše beránčím, kteří si právo na Ducha uzurpují.
 Apoštolové jsou pryč. Apoštol= boží posel. Boží poslové přinesli boží slovo a odešli. To slovo je nepomíjitelné, a bude zde i po tom co nebe a země pominou. K čemu je třeba těch tvých "posloupníků" kteří se za apoštoly jen vydávají? Ten člověk, který na tebe vkládal ruce není boží posel, není apoštol?

Toto taky patří do řk posloupnosti?

Zatím se k tomu žádný řk nevyjádřil. Budeš první? A pokud ano. Prosím, hlavně ne výmluvy na "těžkou dobu".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u p (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 15:55:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK. Tato historie spadá do období, které se nazývá už od středověku Saeculum obscurum (Temné století).  Cca. celé 10. st. bylo dobou děsivého úpadku papežství. Tento děsivý proces s papežem Fomosem jen reprezentuje to, kam až se dá klesnout. Do této temné doby taky patří historka o papežce Janě, která je nejspíše smyšlená. První zmínky o ní máme z 13. st. a hlavním šiřitelem byl hlavně můj oblíbený jmenovec Martin Opavský (+1278). Stejně tak jako Martin, tak i ostatní středověcí kronikáři odsuzují toto století plné intrik, politikaření a nemravnosti.

Bůh občas dopouští, abychom ve svých hříších klesli do takového bahna, přece ve své všemohoucnosti o svou církev pečuje a může zlé použít k dobrému. Právě jeden z nejnehodnějších papežů Jan XII. se zasloužil o skončení tohoto běsu. Pozval totiž do Říma krále Otu Velikého, protože potřeboval jeho pomoc. Ten v roce 962 skutečně přitáhl do Říma a církev zbavil největšího církevního škůdce.

Zároveň v tomto století vzniklo tzv. Clynejské hnutí, které ozdravilo mnišský život a šířilo po křesťanském světě zbožnost a přispělo k tolik nutným církevním reformám.

Mnohem smutnější byl druhý velký úpadek papežství za renezančních papežů. Zde bohužel došlo k rozštěpení církve, což je neomluvitelné.

S pozdravem Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 18:42:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vida, a pravda je venku. A jak chceš s tímto dokazovat údajnou apoštolskou posloupnost papežských nástupců? Pokud nějaká vůbec byla, toto je její prokazatelné přerušení.
A když si u té papežky, vzhledem k tomu, že existuje důkaz o židličce s otvorem v oblasti genitálií, která je dodnes ve Vatikáně, na kterou usedl papež a otvorem bylo zkontrolováno jeho mužské nádobíčko, tak něco na té Janě asi bude. Synoda mrtvých se ututlat nepodařila. Papežka asi ano. Překrucování dějin není novodobý vynález. V době kdy bylo řk hiearchií zamezované všeobecnému vzdělání, zákaz písma, kázání božího slova v latině, tak v té době vytvářeli "historii" povětšinou řk písaři, kteří byli vazalsky oddáni papeži.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:04:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro upřesnění. Apoštolská posloupnost není vázána na morální kvality zvoleného pastýře, ale jde o předávání pověření apoštolské služby. Pokud se stane, a jak se také stalo, že jsou vybrání špatní kandidáti, neznamená to přerušení apoštolské posloupnosti, ale to, že dotyčný biskup je špatným pastýřem, hříšníkem, odpadlíkem apod. Ještě jednou, apoštolská posloupnost je následnost v úřadu.

Ona stolička s otvorem skutečně existovala, ale ne kvůli tomu, aby se zkoumalo zda-li je kandidát muž nebo žena, ale zda-li je zdravím mužem. Kněžské či biskupské svěcení mohl přijmout pouze zdraví muž, čímž se má namysli, aby nebyl eunuch. Existence papežky Jany skutečně není historicky dokázána.

I když je skutečností, že neexistuje objektivní výklad dějin, neznamená to, že se o to historici nepokoušejí. S překrucováním dějin se setkávám dennodenně, ale rozhodně ne v oficiální historiografii. V současné době pokud by se některý z historiků pokusil publikovat nevěrohodnou práci, byl by komunitou odhalen a zdiskreditován.

A co se týče toho ostatního, tak přesně naopak, až do nedávna to byla právě církev, která rozšiřovala vzdělanost. Žádné kázání nebylo v latině, to by přeci nemělo smysl, ale v národních jazycích. Středověcí dějepisci a kronikáři psali svá díla různých kvalit to je pravda. Ale neznamená to, že by všichni záměrně měnili historii. Při studiu těchto pramenů je třeba, aby historik rozlišoval co je pravda a co ne. A to by každý historik taky měl umět, protože je to základ jeho řemesla.

Ještě jsem zapomněl na Písmo. V západní tradici církve byly povoleny tři jazyky, ve kterých se mohla Bible šířit: hebrejština, řečtina, latina (podle Jeronýmova překladu. Tzv. Vulgáta.) A to z důvodu, aby se v překladech nemanipulovalo s významem Písma. Nebylo zakázáno číst Bibli, ale veřejně bez biskupského povolení ho vykládat. A to z důvodu, aby se nerozšiřovaly hereze.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. duben 2015 @ 18:22:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen pro upřesnění. Apoštolská posloupnost není vázána na morální kvality zvoleného pastýře...

Víš vůbec co takové tvrzení znamená? Pokud není posloupnost zárukou morálních, tedy ani duchovních kvalit, může v takové duchovně degradující posloupnosti zasednout na trůn samotný satan, alias antikrist.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i cí (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 20:28:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty snad věříš, že Ježíš při svém 2P nezničí Vatikán? Nebo že jim snad půjde poblahopřát, jak mu věrně sloužili, jak krásně praktikovali homosexualismus v rámci celibátu, jak krásně oslavovali jeho boží matku pannu Marii více než jeho samotného, za to jak ho oslavovali jen jako děťátko, jezulátko, jak se krásně bezmyšlenkovitě a pořád dokola modlí zdrávas a růženec?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 21:18:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď jsem objevil tento komentář. Trochu se v těch vláknech ztrácím.

Nevím v jakém slova smyslu to myslíš ohledně zničení Vatikánu, ale pokud jsem to pochopil správně tak odpovídám takto: Ať se jedná o papeže, biskupy, kněží, jáhny, či veškerý lid, každý jednou při posledním soudu bude stát na "lavici obžalovaných" a vydávat účet ze svého života. A tomu, komu bylo dáno více odpovědnosti, od toho bude více požadováno (srov. podobenství o hřivnách).

Až ve slávě přijde náš Pán, celý svět obnoví. Budou nová nebesa a nová země a i my získáme nová oslavená těla.

Tedy už nebude nic jako teď. Nebude Česká republika ani Vatikán. Nebude papež ani kněží, ale bude Kristus, který bude vládnou nám všem.

Myslím, že tím už jsem odpověděl na ty, kdo porušují celibát, ať heterosexuálně či homosexuálně. K tomu ostatnímu. Ten kdo uctívá Pannu Marii jako bohyni, není křesťan. To je hereze. A ani to katolická církev neučí. Čest blahoslavené Panny přísluší kvůli Kristu. Je nejdůležitějším člověkem, neboť skrze její lůno přišel na svět náš Spasitel. Tak je o tom psáno v evangeliích. Ježíš Kristus je oslavován kdykoli. Při svém početi, v době jeho působení, tehdy kdy za nás byl přibit na kříž, kdy slavně z hrobu vstal, kdy odešel na nebesa. Prostě vždycky. A nakonec, bezmyšlenkovitě se může modlit kdokoli, ať katolík či protestant. To ať si každý s Bohem vyřeší sám.

S pozdravem Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkord (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 06:10:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ať se jedná o papeže, biskupy, kněží, jáhny, či veškerý lid, každý jednou při posledním soudu bude stát na "lavici obžalovaných" a vydávat účet ze svého života.

  Dobrý den, Martine.

  Omlouvám se za poněkud off topic dotaz: Bude v soudný den stát na "lavici obžalovaných" také například svatý Petr, první apoštol, nebo také panna Maria? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku kon (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 08:59:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také přeji dobrý den.

Boží soud čeká každého člověka. I apoštolové byli lidmi, a proto i sv. Petr musí skládat účty ze svého života. Na druhé straně je otázka, jak se to má s těmi, u kterých věříme, že byli vzati do nebe. Jako byli Enoch, Mojžíš, Eliáš, a jak věří katolíci a pravoslavní, Panna Marie. Nad tím jsem nikdy nepřemýšlel, protože mi to nepřipadá důležité pro duchovní život.

Snad taková odpověď bude stačit

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 09:34:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus říká něco zcela jiného než ty. Chceš snad nepomíjitelná slova Krista popírat?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel ot (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 09:56:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozveď to trochu, prosím. Nevím co máš na mysli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:03:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života. 
Jan 5, 24


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:10:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš Nitrame jak tě katolicismus činí slabým. Máš stejné dilema jako všichni řk. Dilema učení ŘK"C" versus boží slovo. Učinili tě že všichni budeme souzení, a ono je to přitom zcela jinak. Spasení jsme pro zásluhy Krista! A tuto pravdu dokáže přijmout i člověk nevzdělaný a mnohem, mnohem snadněji, než někdo kdo má hlavu plnou katolicismu.
Ti kteří budou v den soudu ospravedlnění Kristem- souzení nebudou! A o tom je celé evangelium. Spasení jsme pro zásluhy Krista! 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. duben 2015 @ 22:26:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky, Martine, stačí.

  Nás ještě v ŘKC učili, že (ve stručnosti) že soud je dvojí: 1. Soukromý neboli tajný, hned po smrti a 2. veřejný neboli poslední, na konci světa. Na soukromém soudu se rozhodne peklo/nebe, pak měl být očistec a pak vzkříšení těla a soud poslední, na kterém se zjeví všechny skutky lidí. Poslední duše vyjde z očistce v den posledního soudu. 

  Učí vás to stále nějak podobně?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkord (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 08:58:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života. 
Jan 5, 24

Nitram:
Ať se jedná o papeže, biskupy, kněží, jáhny, či veškerý lid, každý jednou při posledním soudu bude stát na "lavici obžalovaných" a vydávat účet ze svého života. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku kon (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:27:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2P 3, 10: Den Páně přijde jako přichází zloděj. Tehdy nebesa s rachotem zaniknou, vesmír se žárem roztaví a země se všemi lidskými činy bude postavena před soud.

A Jan potom dál pokračuje (J 5,26-30): Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synovi, aby měl život sám v sobě. A dal mu moc konat soud, poněvadž je Syn člověka. Nedivte se tomu, neboť přichází hodina, kdy všichni v hrobech uslyší jeho hlas a vyjdou: ti, kdo činili dobré, vstanou k životu, a ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení. Sám od sebe nemohu dělat nic; jak mi Bůh přikazuje, tak soudím, a můj soud je spravedlivý, neboť nehledám vůli svou, ale vůli toho, který mě poslal.

Z následného textu nevyplývá, že věřící nebudou souzeni.

K soudu též Mt 25,31-46


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:57:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřící? Cožpak nečteš slova Krista?
Kdo slyší mé slovo..
To je první podmínka. Slyšet boží slovo v Duchu pravdy. 
Další podmínka je věřit Bohu Otci.

Stále trváš na svém tvrzení, že všichni budou souzení? Nebo řekneš zmýlil jsem se, Kristus má pravdu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života. 







]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel ot (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:41:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uváděl jsem tuto biblickou pasáž: "přijde ve slávě a s ním všichni andělé…a budou před něj shromážděny všechny národy, oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů. Ovce postaví po své pravici, kozly po levici… a půjdou do věčného trápení, spravedliví však do věčného života“ (Mt 25,31-33.46). Z toho jasně vyplývá, že každý bude roztříděn a to buď do věčného života, nebo do věčného trápení.

Ohledně tebou citovaného verše a mnoha dalších: Božím záměrem není odsouzení světa, vždyť poslal svého Syna, aby svět zachránil. Pokud jsme přijali Krista s upřímnosti a žijeme dle jeho slov, nemusíme se bát soudu ani smrti, protože nás postaví po své pravici.

Vzhledem k tomu, že se musím také věnovat práci a špatně se mi soustředí na dvě věci zároveň dovolím si odcitovat několik vět z knihy Josepha Ratzingera Esachatologie, smrt a věčný život, s. 123, které se vážou k Janovu evangeliu, o kterém je řeč:
"U Jana je soud přenesen do prézentu tohoto života, našich dějin; je už v rozhodování mezi víro a nevírou. (J 3,17n; 9,39; 12,47n) Ovšem, že se tím neruší soud na konci času, ale je uveden do nového vztahu ke christologii.

[...]

Kristus neuděluje nikomu zkázu, on sám je učiněnou záchranou, a kdo je při něm, je v prostoru záchrany a spásy. Neuvaluje neštěstí, to je tam, kde je od něj člověk vzdálen; vzniká z toho, když člověk prodlévá u sebe. Slovo Kristovo jako nabídka spásy ukazuje, že zatracenec sám postavil hranici a oddělil se od spásy.

Za vnějšími rozdíly v představách lze při trpělivém pozorování rozupoznat naprosto jednotný základní pohled. Člověk vstupuje ve svém umírání do nezahalené skutečnosti a pravdy. Zaujímá místo, které mu po pravdě náleží. Životní hra na masky, útočistě za pozicemi a fikcemi, je skončena. Člověk je tím, čím opravdu je."

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevře (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 12:00:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tím zase potvrzuješ Kristova slova. Kristem ospravedlnění nepodléhají soudu, a ti druzí soudu propadli. Oddělení koukolu a pšenice není žádný soud. To jsou boží žně! Je to oddělení ovcí a kozlů. Oddělení kristovců od nepřátel Krista. Kristem očištění se soudu vyhnou, nepřátele Krista soudu propadnou.

Je to tady stále dokola a ty nejsi žel žádná výjimka. Jak přijde na pravdu v Kristově slově, jste vy katolíci hned samá klička a snažíte se dokazovat vlastní "pravdu" protichůdnou vůči božímu slovu!
Přitom je to tak jasné a jednoduchoučké i pro nevzdělané lidi. Jenom nemít v hlavě chrobáky katolicismu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže ot (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 15:20:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po chvíli uvažování se mi zdá, že je dost možné si v zásadě (a přilehlém okolí) jenom nerozumíme. Možná mluvíme o tom samém, ale jinými slovy.

Ona třídička zrní či ovcí, jak se píše v podobenstvích, je tím co nazývám soudem. Nelze vypíchnou z Písma jeden verš a stavět na něm stavbu teologie. Je zapotřebí celý kontext Písma. Velmi pěkné je podobenství o hřivnách, které mluví o zúčtování - soudu. Představ si to, že v onom podobenství Král, který se vrátil z cesty, řekl: "Tak moji milí služebníci. Protože jste se stali mými služebníky tady máte navrch 10 hřiven." Tak by nakonec ten, který svou hřivnu zakopal a nic neriskoval, vyhrál. Nemusel dělat vůbec nic, jen se v klidu šťárat v nose a smát se těm, kteří pracovali.

Tak to přeci nefunguje. Ani Písmo to neučí.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papež (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 18:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej, tvým způsobem jsem o slovech uvažoval, když jsem byl v duchovním zajetí římské nevěstky. Víš proč říkám, že římské nevěstky. Protože pokud má být ve slovech užitá pravda bez vlažnosti a kompromisů, tak jiné slovní označení nepřichází v úvahu. S pravdou ve slovech nemůžeš žonglovat. Jak potom chceš blíže poznat Krista, když Jeho si pravdu v Jeho slovech budeš vykládat podle žonglérských choutek?
To co ty nazýváš MYLNĚ božím soudem jsou prostě žně, oddělení a není to žádný boží soud. Vezmi si jednu jasnou pravdu, třeba tu, jak Kristus říká, že ti co ho slyší a věří Otci, tak ti souzení nebudou. Máš jednu jasnou pravdu, a na ní můžeš poznávat pravdy další. Poznání se pak staví na skále (pravdě) a jednotlivé pravdy na sebe navazují a činí neprolomitelnou vazbu. Tak se čte písmo. Jednu pravdu musíš stavět na druhé. Kristus řekl, že za jistých podmínek souzení nebudeme. Nebudeme a basta, a přes to nejde vlak. A od toho se odraz a hledej pravdy další. Písmo se ti pak v Duchu pravdy začne otvírat samo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u p (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:25:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnivám se, že pokud chci otvírat Písmo v Duchu a pravdě, tak nejprve nebudu vytrhávat jeden verš z kontextu a stavět ho nad ostatní. Všechny výpovědí Písma jsou jako mozaika. Každé sklíčko je jinak barevné, ale pouze z odstupu je vidět celý obraz. A pokud se takto dívám na naše téma, nemohu tvrdit nic jiného, než co jsem napsal.

Ale zajímalo by mě, jak by si rozvedl toto tvé tvrzení. Proto se ptám: Když slyším a věřím Otci, tak jsem automaticky spasen? A co když budu pochybovat? Co když jsem o Otci nikdy neslyšel? A když nebudu souzen, na jakém základě budu spasen nebo zavržen? Má na spásu vliv můj život?

Předem díky za odpověď.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:41:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šmankote kdo se zde baví o nějakém vytrhávání! Bavíme se zde o pravdě božího SLOVA!! O způsobu jak správně číst bibli. Vezmi jednu pravdu, třeba tu o soudu a na ní stav pravdu další. A co děláš ty? Vyrukuješ s katechetickým nesmyslem, a snažíš se to pomocí bible dokazovat.
To ty zde píšeš cosi o tom, že všichni budou souzení, ignoruješ zcela Kristovo slovo, který říká pravý opak a abys dokázal svůj omyl VYTRHÁVÁŠ k tomuto účelu verše s kontextu. Tolik veršů ve kterých se píše o tom, že ne všichni budou souzeni jsem ti předložil a ty stále kličkuješ jako zajíc. Vyrukuješ s jakýmsi proti biblickým nesmyslem, že všichni budou souzení a snažíš se to dokazovat. 
To odkud pochází tvé smýšlení, že všichni budou souzení dobře znám. Je to z katechetické výchovy! A je to lež! To ty se zde snažíš dokázat nesmysl a ignoruješ přitom zcela jasné Kristovo slovo!
Řeči o nějakých barevných sklíčcích si odpusť, a raději v písmu SLYŠ SLOVO KRISTA, VEŘ TOMU KDO HO POSLAL A SOUZENÝ NEBUDEŠ A MÁŠ ŽIVOT VĚČNÝ. Slova Krista mají větší váhu, než učení římské nevěstky která učí, že souzení budou všichni. A naučila to i tebe.

To vaše vzdorovité katolické ALE! které v duchu používáte vůči Kristovým slovům je profláknuté a děsné!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 19:48:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto se ptám: Když slyším a věřím Otci, tak jsem automaticky spasen? A co když budu pochybovat? Co když jsem o Otci nikdy neslyšel? A když nebudu souzen, na jakém základě budu spasen nebo zavržen? Má na spásu vliv můj život?

Předem díky za odpověď.

Promiň, ale to jsou hodně zmatené otázky jako od někoho kdo Krista vůbec nepoznal. Na tak velký obsah zmatenosti se nedá jednoduše odpovědět. Bavím se tady s tebou o Duchu, ty tvrdíš že Ducha máš, a pak pokládáš otázky jako někdo kdo Krista nezná. Rád ti na vše odpovím, v takovém případě je však nutné začít od začátku, a dobrým začátkem je četba písma v Duchu pravdy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 20:06:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná jsou mé otázky trochu zmatené a ptají se na úplný začátek. A to z toho důvodu, že ti příliš nerozumím. Zdá se mi hned několik možností ohledně soudu. 1) myslíme totéž, ale mluvím jiným jazykem; 2) mluvíme každý o něčem jiném a proto nám naše výpovědi nedávají smysl; 3) jeden z nás se mýlí v chápání Radostné zvěsti.

Z toho důvodu se ptám na tyto otázky, protože by mi pomohli si vyjasnit tvé stanovisko.

Díky za odpověď a prosím o trpělivost.
Martin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 28. duben 2015 @ 08:13:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O trpělivost prosit nemusíš. Ale i přesto děkuji. Můj způsob diskuse je takový, že se vždy snažím všemožně vyprovokovat "spícího" ducha v protistraně. Následná reakce pak napoví víc, než tisíc naučených zdvořilostních frází. Pro příklad. Vysoká míra urážlivosti dokazuje sebestředného ducha, apod. 
Otázky které jsi položil mne dost zarazili. Tak zmateně se kristovec neptá. Byl tedy čas poskládat tvůj duchovní profil z naší diskuse. Jsi otevřený, nejsi svárlivý, a tvá řk stranickost je dost upozaděná, na zdejší slušňáky jsi dost zapůsobil. Proto jsem se v posledních komentářích cíleně zaměřil na tyto tvoje charakterní vlastnosti. 
Jenže je tady jedna věc která mi nesedí Nitrame. Tvůj způsob diskuse je diskusí profesionála. Tvůj diskusní způsob je způsobem supervizorů. Otázkou tedy nyní je, zda se se mnou bavíš proto abys ty sám našel. A ten druhý důvod vystihuje nejlépe supervizorské heslo. "Chceš li se o někom něco dozvědět, nech ho mluvit". 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkord (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:17:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vatikán dopadne přesně tak jak je o tom psáno ve Zj. 18 kapitole. K tomu mohou přispět klidně i dříve islamisti, jejichž útok byl v Itálii minulý týden zmařen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 25. duben 2015 @ 23:21:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitu (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 08:59:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrtino, ty co máš plnou nevymáchanou hubu samých nadávek a oplzlých slov raději pomlč. Ta tvoje řkc si toho za posledních 1500 let po celé evropě přivlastnila či násilím zabrala určitě dost. Tak sklapni ty demente, když nic nevíš a běž obtěžovat raději ministranty.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních res (Skóre: 1)
Vložil: nokia v Neděle, 26. duben 2015 @ 14:20:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skvělá práce mikime !!! Satan má z Tebe velkou radost. Jste spolu s primitivem Myslivcem a tupou Bruslí jeho poctivými služebníky,Jen tak dále.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:04:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš další čárku na pekelných vratech. Vystupuješ zde neustále jako mluvčí satana. Varuji tě! To se ti velmi vymstí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:17:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
bla bla bla, nech se co nejdřív vyšetřit a zalez do nory...


]


Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Sobota, 25. duben 2015 @ 20:15:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se, že onen dokument jste nikdy nečetl a vaše vyjadřování stojí na predikátu, že co je katolické, to fuj, s*****í jako hnůj. Takový myšlenkový postup není hodný inteligentního člověka a už vůbec ne křesťana.

K dokumentu se dostanete via gůgl a dozvíte se, že to co řeší se týka a) vztahu státu Vatikán a České Republiky (řešení velvyslanců apod.) b) zaručení svobody vyznání a práv Římskokatolické církve vůči státu. Tyto jsou, že stát nebude zasahovat do věcí církve a církev bude mít právo vychovávat své duchovenstvo na svých školách, bude mít právo vyučovat náboženství na školách, provádět pastoraci v nemocnicích a vězeních apod.

Pokud máte pocit, že vaše společenství neuzavřelo se státem podobnou smlouvu, co vám brání ji vytvořit a předat vládě ČR.

Pokud vám vadí, že církev diskutuje ze státem a chce od něj záruku na svobodu svého vyznání a působení, tak prosím o objasnění, co konkrétně je špatné na tom, že se stanoví pravidla pro fungování církve či církví ve státě. Mimochodem zákon se otázkou církví zaobírá a jejich vztah ke státu řeší a to Bohu díky ne nepodobně tomu, co se říká v konkordátu.

Přeji pěkný večer
Martin


]


Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 10:47:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev Kristova není a nemůže být pozemský stát! Hlavou církve je Kristus a Jeho slova jsou nezpochybnitelná. Ta slova: Moje království není z tohoto světa!

Stát Vatikán byl založený v roce 1929 za silného přispění fašistického diktátora Benita Mussoliniho.

Jeden z prvních konkordátu uzavřených státem Vatikán byl konkordát z nacistickým Německem.

Vznik státu Vatikán dal vzniknout pojmu KLEROFAŠISMUS. Zločiny proti lidskosti v souvislosti s klerofašismem jsou prokázané.




]


Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 17:18:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však církev taky není stát. Stát Vatikán je stát jako třeba Česká republika. Myslím si, že pro církev s tohoto plyne jedna důležitá výhoda, vedení církve se nemůže dostat do područí světské vlády. Je velmi tragické, pokud dojde k tomu, když světská moc začne diktovat církvi co má dělat. Dialog se světskou mocí a uzavření dohod je pro církev (i pro nekatolické církve) důležitý z toho hlediska, že upravuje vzájemné vztahy a práva. V naší zemi mají všechny církve dohodu ze státem, který stanovuje a zaručuje jednak svobodu vyznání a také práva jednotlivých církví (tím myslím třeba uzavírání sňatků).

Asi tak.
S pozdravem
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitucí (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 17:37:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev není stát, ale ŘK"C" má stát Vatikán. To je vyhýbavá logika ve stylu jako od Piláta- "a co je to pravda"?

Tím, že ŘK"C" má svůj stát Vatikán, se do područí světské vlády nejenom že dostala, ona se k ní založením státu Vatikán i přiznala.

Diktát světské moci se pak nejvíce promítá právě v konkordátech, což není nic jiného, než paktování se s mocnostmi světa. Viz Pius XI a Hitler.

Víš o čem je každý uzavřený konkordát? O tom, že si vzájemně nepolezou do zelíčka. Například konkordát s nacistickým Německem. My budeme přehlížet holokaust, naši kněží nebudou v kázání pranýřovat zločinný nacismus, a vy na oplátku necháte řk na pokoji. 
Jako bonus vzájemné koexistence vám budeme při mších žehnat a světit vaše zbraně. Chceš vidět fotografie vysoce postavených kleriků jak si potřásají rukou s Hitlerem, fotografie jak při mších žehnají SS uniformám? Chceš něco takového vůbec vidět?!
A to jsou ty vaše konkordáty, když jde římské nevěstce o přežití bude se paktovat třeba s ďáblem. A přesně to se v době nacismu dělo. Ostatně vždyť stát Vatikán byl od svého vzniku státem fašistickým. A odtud pochází nevraživost vůči komunistům. Fašisti a komunisti jsou dvě nesmiřitelné frakce. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitu (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:42:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Souhlas.
Historicky je prokázámo že ŘKC šlo především o světskou moc a  její svátostný systém s "falešným" evangeliem byl jen nástrojem k získávání a udržení si této moci, i když nepopírám některé vedlejší kladné účinky na poddané spojené s aplikací této moci - udržování loajality vůči světské moci. Totéž, i když v podstatně  oslabené míře by se dalo říci i o většinových církvích protestantských.  

Dnes, kdy ŘKC ztratila přímou politickou moc, snaží se ji získat nepřímo ekumenismem se všemi včetně ateistů i za cenu zřeknutí se i svého falešného evangelia (na př. Assisi 1986).  Zřejmě se ještě čeká na objevení se  nějakého celosvětového charismatického vůdce typu Hitlera, aby se s ním mohla znovu spojit. To může být vyvoláno i nějakou globální celosvětovou krizí a v duchovní oblasti hojným výskytem paranormálních úkazů (na př, mariánských zjevení nebo extrémního charismatismu) a z naplňování biblických předpovědí o "posledních časech" možno tušit, že se bude jednat již o zjevení se Antikrista. Netroufám si však říkat století či desetiletí, natož nějaké přesné datum. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních restitu (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 18:57:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mrzí mě, že můj komentář chápeš jako vyhýbavou odpověď, protože to rozhodně jsem neměl v úmyslu. To co si myslím, že je správné, je, aby církve měli právo sami si volit své duchovní, a aby stát neměl možnost ovlivňovat církevní záležitosti. V dějinách o to světská moc vždy měla velký zájem, a když se ji to povedlo, nikdy to nevedlo k dobrému. Upozorňuji, že toto není problém jenom ŘKC, ale i protestanských církví a u nich se dělo v daleko větším měřítku. Třeba anglikáni, jejichž hlavou je královna (nebo král), a i německé národní církve, které vznikly za podpory světských knížat a ti měli na ně vliv. Pokud je mi dobře známo, tak to byly právě luteránské církve, ve kterých se objevovala kolaborace s nacistickým režimem daleko více než u ŘKC.

Proto si myslím, že je dobré, když církev má možnost mít vedení, které je nezávislé na státní moci. Protože Vatikán je suverénní stát, nemůže nikdo do záležitosti církve mluvit. Může stát stranou a případně, jak to současní papežové též dělají, vyzývat k míru a mírovému řešení světových konfliktů. Je přece křesťanské řešit spory mírovou cestou a zastávat se nuzných. Vždyť historie nás dost poučila, že násilí není k ničemu dobré.

Co se týče Pia a nacismu, mám jen skrovné znalosti, takže se k tomu nechci vyjadřovat, protože bych nemusel mít pravdu. Jediné, co asi k tomu můžu říci, je, že to nebyla lehká doba, která nepřinášela jednoznačná řešení.

S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních res (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 19:35:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Většina řk má skrovné znalosti ohledně fašismu, klerofašismu, založení Vatikánu a důvodu založení státu Vatikánu. Otázka zůstává. Chceš vůbec tyto pravdy vědět?
Snažíš se hodit alibisticky díl viny na protestanty a anglikány. Do toho. Nebýt zločinné řk ve středověku, tyto reformační "odštěpné závody" by nikdy nevznikly. Žel jsou z jednoho sudu.  A jenom na okraj. Kristova církev se nedělí na řk, protest, letniční a já nevím kterého šlaka...

Většina řk když se fakta o založení státu Vatikán doví, je velmi překvapená. Na to je při katechetické výchově nikdo neupozorňoval. 99% praktikujících řk si myslí, že stát Vatikán tu byl vždy.
A to je tady teprve 86let.

Další tvoje vyhýbavá odpověď je, že se nechceš k Piu a Hitlerovi vyjadřovat. Jasně "těžká doba", to je taková ta klasická řk výmluva. Ono je spíš TĚŽKÉ si o tom něco vůbec CHTÍT najít. Obhajuješ tady ŘK"C" v historickém horizontu mínus 500let, a pak ti poměrně nedávná historie uniká. Trochu pokrytecké, nemyslíš?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církevních (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 26. duben 2015 @ 20:46:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K Piovi a druhé světové válce se nechci příliš vyjadřovat, protože jsem středověkář a když jsem studoval, tak soudobé dějiny mě (k mé vlastní škodě) velmi nudily a příliš mi toho v hlavě nezůstalo. Nechci se vyjadřovat k něčemu, o čem mám jen okrajové znalosti. Je velmi trapné mluvit o něčem a hodnotit to, když tu věc nemám prostudovanou. Přiznám se, že mne to trochu zahanbuje, protože už jsem si několikrát říkal, že bych si měl k tomuto tématu něco přečíst, ale vždy jsem se vymlouval, že nemám čas, nebo jsem se radši věnoval něčemu, co mě baví víc.

Alibisticky neházím díl viny na nekatolíky. Stejně tak ty neházej celou vinu na katolíky. Fér je si říci, co jednotlivé církve udělali v této době dobrého a zároveň v čem podlehli a kdy své ideály zklamaly.

K poslednímu bodu ohledně církve: katolická teologie rozlišuje mezi viditelnou a neviditelnou církví. Velmi logicky pak tvrdí, že neviditelná (Kristova) církev se plně uskutečňuje v Římskokatolické církvi, ale může též bytnět (latinské slovo subesse - do češtiny se špatně překládá) i mimo ŘKC. Tím se říká, že ŘKC se chápe jako "organizací", kde Kristova církev se plně uskutečňuje, připouští, že může být v částečné podobě i mimo, ale k tomu není schopná dát záruky.

Hned odpovím na případnou námitku, kterou bych očekával: Logicky se ŘKC nemůže chápat jako nesprávná. Kdyby o sobě měla pochyby (co se týče učení samosebou), tak by neexistovala. Je to stejné jako třeba u Českobratrské církve evangelické. Taky se v teologické reflexi nemůže stavět tak, že její učení neodpovídá křesťanství.

S pozdravem
Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i církev (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 26. duben 2015 @ 21:59:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsi špatně pochopil. Žádnou "celou vinu" na katolíky naházím. Nerozděluji Kristovu církev tvým stylem katolicismus versus protestantismus. Klidně si čiň za všechno odpovědné protestanty. Tvůj stranický boj je mi šuma fuk.

Informací ohledně Pia X, Hitlera, Mussilinyho, klerofašismu je na netu tolik, a jsou tak lehce pro každého dohledatelné, že je téměř 100% , že tvoje neznalost je v pravdě nechuť se ke kolaboraci ŘK"C" s nacismem jakkoliv vyjadřovat.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu i cí (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:04:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jak mám členit Kristovu církev?

Sice je na internetu mnoho článku, ale rovněž mnoho nedůvěryhodných. Je třeba si vzít nějakou studii, která vychází z kvalitního výzkumu, a ty bohužel se na internetu nevyskytují. Historici jsou hold konzervativní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkordátu (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 10:48:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč vůbec Kristovu církev potřebuješ nějak členit? Nač hledáš info o ní na netu? V písmu je toho snad málo? Najdi si v písmu kde chrám a co je chrámem.

Kristus je hlava církve. Hlava v Duchu dobře viditelná. Bůh působí na zemi duchovně a toto duc***** je pro člověka nejsnadněji rozlišitelné pro velký obsah boží milosti. Bůh seslání Ducha, tedy své duchovní pozemské působení SLÍBIL. Slíbil před 2000 lety. Svůj slib před 2000 lety splnil! Čímž dostál svému nepomíjitelnému slovu, že bude s neustále námi do skonání světa. Náboženští gurové dávají rádi důraz na to, že Bůh Ducha pouze slíbil. 
To, že je Bůh Duchovně přítomní již zásadně nezdůrazňují. Krmí své oběti sliby, vkládají na ně ruce a seslání Ducha se NEKONÁ! Zůstane u SLIBU! Slibu který je naplněný 2000 let!!!
Místo toho oklamaní čekají a čekají. Zde se hodí parafrázovat zkratku na slovenské autobusové zastávce: ČSAD. Čakaj Somár Ak Dojdě. 

Kdyby náboženští gurové upozorňovali své oběti, že Duch již zde je, že stačí se působení Boha nebránit, nechat se boží milostí proměnit, uchopit,  zapřít sám sebe, nechat se vést boží vůlí.- měli by náboženští gurové brzo po kšeftu, a ty bys v Duchu pravdy věděl kde a co je Kristova církev. Církev jejichž hlavou je Kristus, který si svou církev vede Duchem. Modli se v Duchu, a ne k Duchu a uvidíš Kristovu církev taky, a přestaneš plácat nesmysly o viditelné a neviditelné církvi.
 Modli se v Duchu který je zde a právě nyní, a nemodli se ke vzdálené, slíbené, neznámé bytosti, kterou ti řk náboženství přislíbilo ve stylu- snad- někdy- možná- uvidíme. Kristus Ducha slíbil, seslal a právě v Duchu je s námi v neustálém duchovním kontaktu. V úplně všedních a každodenních věcech.
Zabránit lidem v přístupu ke Kristu, je možné jen lhaním o Duchu. Když již vanutí Ducha svatého nejde zamezit, jde vytvořit imaginární "osobu Ducha" na kterou se čeká až někdy v budoucnu přijde. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku konkord (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:02:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč potřebuji církev nějak členit? Protože když diskutujeme o církvi, musíme mít jasno co a koho tím myslíme. Jde o praktickou stránku diskutování a vymezení si pojmů. Jinak by mohlo dojít k ovozismu (jeden o voze, druhý o koze). V mém případě je to jasné pro mne se Kristova církev v plnosti projevuje v ŘKC, ale uznávám, že její projevy se mohou vyskytovat i jinde v jiných společenstvích.

Mám s tvých komentářů pocit, že stále dokola mě podezíráš, že neznám Ducha svatého, i když zarputile tvrdím opak. Proto mi, prosím, vysvětli, proč ho neznám a polopatě (ne však lopatou:-)) mi vysvětli jak se Duch projevuje.

Předem děkuji za tvou odpověď.
S pozdravem Martin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zeman u papeže otevřel otázku kon (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 27. duben 2015 @ 11:34:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1) Považuješ Ducha za osobu?
2) Již tato osoba k tobě přišla, nebo stále na její příchod čekáš?
3) Přišla k tobě tato osoba při biřmování?

4) O projevech Ducha jsem tady toho napsal málo?

Odkud myslíš, že toto mám? Co.. 
Nebo je toto podání na tebe příliš složité, že požaduješ polopatistický výklad. Pak si přečti zpětně moje komentáře k tobě, zde jsem na polopatistickou úroveň kvůli tobě klesl. To, že se nemodlíme k osobě Ducha, ale modlíme se v Duchu jsem vysvětlovat mnohokrát. Kdybys to alespoň jednou zkusil..
Já tě nepodezírám, že neznáš Ducha Nitrame, já to tvrdím. A na mojí straně je písmo. Ducha totiž nezná nikdo. Ducha můžeš mít nebo nemít. Ve tvé situaci jsem kdysi byl. To co o Duchu píšeš, je jen tvé zbožné přání v němž se jasně promítá závadné učení římské nevěstky. A dokud budeš hloupě věřit, že Duch je osoba, že oplatek je bohem, těžko ti bude Ducha hledat. Víra v lež, versus modlitba Ducha jsou dva neslučitelné duchovní světy. Kdo věří ve lží, patří do duchovního světa otce lži. Kdo věří v pravdu Ducha náleží Kristu. A to jsou ty dva duchovní tábory v duchovním boji. Neb nebojujeme proti mocnostem pozemským, ale proti mocnostem duchovním. Jenže to je na tebe zatím příliš. Zatím nedokážeš ani rozlišit čistou církev Krista od padlé římské nevěstky. Potřebuješ mít před očima honosné chrámy, pyšné papežské erby, oplatkového krista, slíbeného Ducha...


]


Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy