Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 548 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116564512
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Pokora a poslušnost
Vloženo Neděle, 13. září 2015 @ 23:41:26 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Willy

O pokoře a poslušnosti by se toho jistě dalo napsat hodně. Nejde tu však o jakousi definici těchto pojmů, nýbrž o Boží pohled na tyto tolik potřebné lidské ctnosti. Dalo by se říci, že pokora předchází víru, poněvadž jsme spaseni milostí a kdybychom se před Bohem v pokání nepokořili, Bůh by nám milost nedal. A poslušnost víru následuje a společně s pokorou pak víru provází.


Bible říká, že Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává milost. Proč? Protože (Iz 26:10Když se udílí milost ničemovi, nenaučí se spravedlnosti; v zemi správných způsobů bude páchat bezpráví a na Hospodinovu důstojnost nebude hledět. Kraličtí přeložili slovo "ničemovi" bezbožnému. Bůh chce lidi naučit spravedlnosti, což v době Nové smlouvy znamená přijmout Pána Ježíše Krista jako spravedlnost a učit se jí od Pána. Myslet si, že mohu dosáhnout spravedlnosti bez Krista, je pýcha, která staví Boha proti mně. Takový ať si nemyslí, že od Boha něco dostane. Ale jestli pokorně uznám, že sí zasloužím tak akorát smrt a vděčně přijímám Kristovu zástupnou oběť na kříži, Bůh mi pro Ježíšovu krev odpustí a přijme mne díky tomu, že jsem přijal a těším se z Krista jako skutečnosti oběti za hřích a za vinu.


Podle Ko 3:12 máme jako vyvolení Boží pokoru (kromě jiného) obléci, tzn. že spolu s Kristem, naší spravedlností oblékáme i Jeho pokoru. A podle Ef 4:2 potřebujeme pokoru spolu s mírností a trpělivostí k tomu, abychom se navzájem snášeli v lásce.

Co se poslušnosti týče, apoštol Pavel v listu Římanům v první a poslední kapitole zmiňuje poslušnost víry: v první kapitole píše, že skrze Ježíše Krista, našeho Pána přijal spolu se svými spolupracovníky milost a apoštolské poslání k poslušnosti víry pro Jeho jméno mezi všemi národy a v poslední kapitole se Pavel modlí: Tomu, kdo je mocen vás upevnit podle mého evangelia a zvěsti o Ježíši Kristu, podle zjevení tajemství, které bylo po časy věků zamlčeno, nyní však bylo zjeveno a skrze prorocká Písma podle příkazu věčného Boha oznámeno všem národům k poslušnosti víry - jedinému moudrému Bohu zjevenému skrze Ježíše Krista, Jemu buď sláva na věky věků. Amen. A když vydával králi Agrippovi svědectví o svém obrácení po setkání s Pánem Ježíšem, řekl: Proto, králi Agrippo, nestal jsem se neposlušným toho nebeského viděníale hlásal jsem nejprve těm, kteří jsou v Damašku, a potom v Jeruzalémě a po celé judské zemi, a také pohanům, aby činili pokání, obraceli se k Bohu a konali skutky, které svědčí o pokání. 

Můžeme tedy vidět důležitost a potřebnost pokory a poslušnosti v životě křesťana před Bohem jak pro přijímání milosti za milostí (J 1:16), tak pro zachování víry a budování se v lásce.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá mám být pokornými a poslušnými před Jeho tváří, abychom mohli vidět v Jeho tváři radost a uspokojení, až se s Ním setkáme tváří v tvář. Amen.

"Pokora a poslušnost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 14. září 2015 @ 20:42:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A poslušnost víru následuje a společně s pokorou pak víru provází. Otazka je poslusnost ceho zákona ale jakeho zákona. Desatara ze sinaje nebo katolického   jini tvrdi ze Jezis zákon na krizi zrusil atd.  Poslusnost ano ale první musim vedet kterých zakonu a to je dnesni problém krestanstvi ze kazdej to říká a mysli jinak. 



Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 02:14:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hora Sínaj, otrokyně Hagar, stará smlouva, pozemský Jeruzalém podle listu Galatským rodi děti do otroctví, kdežto hora Sijon, Abrahamova žena Sára, nová xmlouva, nebeský či horni Jeruzalém, který je naší matkou, rodí děti svobodné. Tož tak.


]


Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 14. září 2015 @ 20:42:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A poslušnost víru následuje a společně s pokorou pak víru provází. Otazka je poslusnost ceho zákona ale jakeho zákona. Desatara ze sinaje nebo katolického   jini tvrdi ze Jezis zákon na krizi zrusil atd.  Poslusnost ano ale první musim vedet kterých zakonu a to je dnesni problém krestanstvi ze kazdej to říká a mysli jinak. 



Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 14. září 2015 @ 21:02:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoli! Apoštol Pavel jasně píše POSLUŠNOST VÍRY, ne poslušnost zákona!


]


Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 00:00:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ti kteri me miluji dodrzuji ma prikazani  to neznas? prikazani to muzeme nazvat zakonem



]


Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 00:21:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nežijeme pod zákonem, ale pod milostí. Zákonu jsme zemřeli a nyní žijeme Bohu. Dodržování přikázání jako ustanovení není v životě a lásce, ale v jakési náboženské povinnosti. My máme přikázání zachovávat z lásky a to je rozdíl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 10:20:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  ti kteří me miluji zachovavaji ma prikazani   tak je to spravne.
 jsou lide kterym zalezi na presne formulaci protože určitou formulaci s necim spojuji. To je proto jak vnimaji evangelium. Mi osobne nezalezi které slovo tam je dulezite ale je ze to chápu tak ze to delaji dobrovolne s lasky k nasemu Panu.

vis problém je v tom ze ja nepovazuji desatero za soucast Mojzisova zákona a tudis Jezis nepribil desatero na kriz proto mi nevadi jakou formulaci toho slova pouzijes. ale lide kteří desatero spojuji s Mojzisovym zákonem dohromady v tech dvou formulacích vidi velky rozdil.
napis mi jaka prikazani mas na mysli presneji to definuj. Pro me je to nezabijes,nesesmilníš atd.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 12:16:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hirali, přečti si 4. kapitolu listu Galatským, jak jsem Ti napsal i vedle. Desatero dostal Mojžíš na hoře Sinaj. Hora Sinaj, smlouva, nynější Jeruzalém a otrokyně Hagar rodí děti do otroctví, kdežto hora Sijon, nová smlouva, nebeský horní Jeruzalém a děti Sáry, Abrahamovy ženy jsou svobodné. Takže není důležité, je-li nebo není rozdil mezi Mojžíšovým zákonem a Desaterem, je to prostě zákon, daný na Sinaji se všemi zmíněnými okolnostmi a důsledky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 14:58:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prikazani dodrzujeme z lasky souhlasim s tvymi slovy.
me zajima jaka jsou to konkretni prikazani pokud neni rozdil mezi mojzisovym zakonem a desaterem tak mojzisuv zakon rika ze za hrich obetujem beranka ty teda obetujes bersnka?  v desateru to neni tak jak poznas co mas dodrzovat v zivote? 
odpovez jasne pole ceho rozlisujes obetovat beranka je blbost na tom se shodneme. ale ja na rozdil od tebe vim ze Jezis na kriz pribil pouze obetni system a vse s tim spojene protoze to slouzilo jako predobraz praveho Beranka Jezise i zidovske svatky ktere jsou v bibli nazyvany soboty uz v novem zakone neplati i to bylo soucasti obradniho zakona ktery patril k chramu. takze ja vim co plati a co bylo zruseno,

jako ostatni se vyhybas konkretni odpovedi protoze tva teologie ti to neumoznuje. nez abys napsal nejake konkretni veci tak radeji popises 10papiru velikosti A4 a budes chodit kolem horke kase nez abys primo napsal treba NEZABIJES


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 16:58:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádnou teologii nemám, nečtu nějaké články kdoví kde, ale mám Bibli - Písmo Svaté, které čtu a nejen to, ale i jím, když je čtu modlitbou a to Slovo, které je Duch a řivot, mi dává život - život věčný, Krista jako život, neboť se stal ve vzkříšení Duchem oživujícím (1K 15:45b), který žije v mém duchu a je mým životem. A protože Kristus je mým životem, jímž nyní žiji, pak chodím-li podle Ducha, automaticky zachovávám všechno, co mám podle Boha zachovávat, neboť mě zákon Ducha života osvobozuje od zákona hříchu a smrti. Budu-li žít svým vlastním životem a snažit se dodržovat přikázání, vypadnu z Boží milosti a nakonec stejně zjistím, že to nedokážu.
Ale Kristus to už dokázal a nyní žije ve mně, ochotný a připravený dokázat to znovu místo mě jako má všezahrnující náhrada - a to je právě ta MILOST, kterou pokorně přijímám, vědom si nejen své vlastní hříšné tělesnosti, ale i nedostatečnosti, neschopnosti a bezmoci. Já zkrátka nemám na to dodržet, zachovat to, co Bůh nařizuje, ale že mně žije Někdo, Kdo na to má, Někdo, Kdo to chce udělat místo mě tak jako šel místo mě a za mě na kříž, kde ukončil úplně všechny negativní věci, náležející je starému stvoření - Satana, hřích, smrt - to všechno bylo v Jeho všezahrnující smrti ukončeno a toutéž smrtí byl uvolněn Jeho život vzkříšení, Jímž má křesťan žít. A tato úžasná milost je obsažena v Nové smlouvě. Tož tak.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 17:21:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezky jsi to napsal, Willy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 17:32:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chvála Pánu. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 15. září 2015 @ 18:12:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skvělé a výstižné! ...Zákono-dárce a Zákono-naplnitel v jednom zkrátka nepotřebuje zákon, protože ten je jen vyjádřením Jeho podstaty. ...Když tedy nyní Zákonodárce/Zákononaplnitel chodí v nás, tak zákon plníme, aniž ho máme. ...A když v nás Zákonodárce/Zákononaplnitel nechodí, pak zákon neplníme, ať už ho máme, nebo nemáme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 15:00:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy si zase něco přečetl z článku Stará a nová smlouva nebo z článku Kamenné desky, jejichž pisatelé píšou nesmysly jako např.

Když si uvědomujeme, že Pavel v těchto dvou verších mluví o deskách smlouvy, na nichž bylo zapsáno desatero přikázání, čili zastřešující souhrn základních podmínek staré smlouvy, je konflikt mezi zákonem a zaslíbením vyřešen a Pavlova vyjádření o zákonu do sebe okamžitě naprosto harmonicky zapadnou. Když Pavel mluví o zákonu negativními slovy, když mluví o jeho nedostatečnosti a o jeho konečném zrušení, vidíme, že má na mysli smlouvu zákona (desatero přikázání) zapsanou na deskách smlouvy. (Kamenné desky).
Jenže stejní pisatelé nepochopili, že existují 2 zákony, Mojžíšův a Boží (Desatero).
A to všech o píšou jen proto, že chtějí mermomocí dokázat, že na základě sepsaného Desatera do knihy Zákona Bůh vstoupil s Izraelem ve smlouvu a tu zrušil a tím i zrušil i sobotu, všechno se točí jen kolem soboty o ostatní přikázání jim nejde.
Jenže je psáno, že vstoupil ve smlouvu podle "všech těchto slov" a důkaz, že Desatero bylo napsáno již v té době v knize zákona dle znění tak jak bylo i předtím vyřčeno samotným Hospodinem, nebo později jím samotným napsáno na kamenných deskách jednoznačně chybí. Je nepravděpodobné, aby znění Desatera nejdřív Bůh vyhlásil a hned i nadiktoval Mojžíšovi (ani není psáno, že by je Mojžíš při vyhlašování Bohem hned zapisoval), aby je pak zapsal do knihy Zákona a podle té Knihy Zákona vešel s Izraelem ve smlouvu, a až poté později je Bůh napsal sám svým prstem na kamenné desky a předal Mojžíšovi. Je ale jisté, že Bůh vstoupil ve smlouvu s Izraelem na základě svých vyhlášených 10 slov (Desateru) a poté i všech ustanovení a soudů nadiktovaných a zapsaných do knihy Zákona. Desatero v té době nebylo a vlastně ani nikdy nebylo součástí knihy Mojžíšova Zákona, proto nemůže a ani nikdy nemohlo být zrušené. Kniha Zákona byla zrušena, vyhlášených 10 Slov samotným Bohem však nikdy zrušeno nebylo ani zrušit nešlo a Ježíš je celý život zachovával a ani On je nemohl svou smrtí zrušit.
Proč potom Bůh nenadiktoval ani poprvé, ale ani podruhé celé Desatero spolu s ostatními ustanoveními a soudy Mojžíšovi dohromady, ale psal je osobně celkem dvakrát zvlášť svým prstem na kamenné desky a ještě nejdřív úplně poprvé jej sdělil silným hlasem za burácení hromů a blesků všem shromážděným Židům a dalšímu lidu, který byl s ním? Je víc než zřejmé, že Bůh chtěl Desatero odlišit a všem sdělit, že má mnohem větší důležitost než ostatní přikázání, ustanovení a soudy zapsány v knize Mojžíšově!

znění Desatera v Knize Zákona: 
[KB1613] Ex 24:3 Tedy přišel Mojžíš, a vypravoval lidu všecka slova Hospodinova a všecky soudy. I odpověděl všecken lid jedním hlasem, a řekli: Všecka slova, kteráž mluvil Hospodin, učiníme.

[KB1613] Ex 24:4 Napsal pak Mojžíš všecka slova Hospodinova, a vstav ráno, vzdělal oltář pod horou, a dvanácte sloupů podlé počtu dvanáctera pokolení Izraelského. 

[NBK] Ex 24:6 Mojžíš vzal polovinu krve, nalil [ji] do misek a [tou] polovinou krve pokropil oltář.

[NBK] Ex 24:7 Vzal také knihu smlouvy a předčítal [ji] lidu. [Ti] řekli: "Budeme dělat a poslouchat vše, co Hospodin řekl!"

[NBK] Ex 24:8 Mojžíš tedy vzal krev a pokropil lid se slovy: "Hle, krev smlouvy, do níž s vámi Hospodin vstoupil podle všech těchto slov." 

Proč Hospodin trval později na rozdělení Zákona Desatera, které dal Mojžíš do truhly svědectví a Knihy Zákona, kterou měl dát vedle truhly, když by bylo součástí knihy Zákona?
[Sicher] Ex 25:21 Dej víko na schránku nahoru a do schránky vlož [desky] svědectví, které ti dám. (…veel-haaron titen et-haedut…)

[KB1613] Dt 30:16 Což já přikazuji tobě dnes, abys miloval Hospodina Boha svého, chodě po cestách jeho a ostříhaje přikázaní jeho, ustanovení a soudů jeho, abys živ jsa, rozmnožen byl, a požehnal tobě Hospodin Bůh tvůj v zemi, do kteréž jdeš, abys ji dědičně obdržel. . (..velishmor mitzvotav vehhukotav umishpatav…)

[KB1613] Dt 31:5 Protož když je dá Hospodin vám, tedy učiníte jim vedlé každého přikázaní, kteréž jsem přikázal vám. 
[KB1613] Dt 31:26 Vezměte tu knihu zákona a vložte ji v straně truhly smlouvy Hospodina Boha vašehoať jest tamproti vám na svědectví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 15:01:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oprava:

znění Desatera v Knize Zákona:

 tato věta tam nepatří...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 13:59:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy jako obvykle píše o Zákoně nesmysly, které někde vyčetl u "odborníků" a vůbec tomu nerozumí. Jasně, že Desater není součástí Mojžíšova zákona, pouze některé jeho verše tam byly "volně" znovu sepsány, nikoliv však tak jak byly na kamenných deskách a ani v pořadí jako na deskách:

[KB1613] Lv 19:3 Jeden každý matky své a otce svého báti se budete. A sobot mých ostříhejte, nebo já jsem Hospodin Bůh váš. (4. a 5. přikázání), (…veet-shabetotai…)
 [KB1613] Lv 19:4 Neobracejte se k modlám, a bohů litých nedělejte sobě: Já jsem Hospodin Bůh váš. (2. přikázání)
[KB1613] Lv 19:5 A když obětovati budete oběti pokojné Hospodinu, z dobré vůle své obětovati budete je.(další verše, které nepatří k Desateru a se kterým jsou zde promíchané, hovoří o obětech, o sklizni, o oblékání, o kněžích, o spiritistických médiích, o pohanech apod. jsou to verše např. Lv 19X9, 19, 22, 23, 31, 34 atd).
[KB1613] Lv 19:11 Nekraďte a nelžete, a nižádný neoklamávej bližního svého. (9. přikázání)
[KB1613] Lv 19:12 Nepřisahejte křivě ve jméno mé, aniž kdo poškvrňuj jména Boha svého: Já jsem Hospodin. (3. přikázání)
[KB1613] Lv 19:13 Neutiskneš mocí bližního svého, aniž obloupíš ho. Nezůstane mzda dělníka u tebe až do jitra. (8. přikázání)
[KB1613] Lv 19:17 Nebudeš nenáviděti bratra svého v srdci svém; svobodně potresceš bližního svého, a nesneseš na něm hříchu. (6. přikázání)
[KB1613] Lv 19:18 Nebudeš se mstíti, aniž držeti budeš hněvu proti synům lidu svého, ale milovati budeš bližního svého jako sebe samého: Já jsem Hospodin.
[KB1613] Lv 19:29 Nepoškvrňuj dcery své, dopouštěje smilniti jí, aby země nesmilnila a nebyla naplněna nešlechetností. (7. Přikázání)
[KB1613] Lv 19:30 Sobot mých ostříhati budete, a svatyně mé báti se budete: Já jsem Hospodin. (4. přikázání), (et-shabetotai…)
[KB1613] Lv 19:32 Před člověkem šedivým povstaň, a cti osobu starého, a boj se Boha svého, nebo já jsem Hospodin. (1. přikázání)
[KB1613] Lv 19:35 Nečiňte neprávě v soudu, v rozměřování, v váze a v míře. (10. přikázání)
Mojžíš nedostal nikdy přímý příkaz zapsat přesně slova Desatera do své knihy. Desatero tam pak zapsal takto v různém pořadí pro připomenutí jak jsem právě uvedl a ne v pořadí podle desek zákona ani ne přesně podle Desek zákona, kdyby si Bůh přál, aby to tam Mojžíš zapsal, bylo by to jistě úplně přesně tak jak to Bůh vyhlásil, ale dle Písma víme, že to vyhlásil úplně jinak, viz Desatero a to i když je v Písmě popsáno 2x a né úplně stejně, pořád naprosto odlišně od toho co Mojžíš zapsal do knihy zákona, to si umí každý kdo nemá IQ tykve porovnat.Navíc pokud nedodržíš přikázání Desatera, těžko budeš spasený, viz např.
1 Korintským 6:9  Zdali nevíte, že nespravedliví dědictví království Božího nedosáhnou? Nemylte se, však ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani zženštilí, ani samcoložníci,
[NBK] 1J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázáníje lhář a není v něm pravda.
Zjevení Janovo 22:14  Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města.
Zjevení Janovo 22:15  Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 14:07:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
obvyklá trapná fráze spousty protestantů, kteří nepochopili, že existuje Desatero a Zákon Mojžíšův a každé je něco jiné:

...Nežijeme pod zákonem, ale pod milostí. Zákonu jsme zemřeli a nyní žijeme Bohu.

Správne znění: "Nežijeme už pod Mojžíšovým zákonem který byl přidán než se objevil Ježíš a byl Jeho smrtí přibit na kříž, proto jsme zemřeli Zákonu a nyní žijeme s Bohem a dodržujeme s lásky k němu Jeho navždy platné a neměnné Desatero.


...Dodržování přikázání jako ustanovení není v životě a lásce, ale v jakési náboženské povinnosti

Správné znění: Desatero přikázání není ani 1x v Písmě označeno jako nějaké ustanovení, které bychom museli dodržovat v jakési náboženské povinnosti, ale je věčným Zákonem nejvyššího Boha, který nám jej zapsal do mysli a do srdce, abychom jej automaticky dodržovali s lásky k němu.

...My máme přikázání zachovávat z lásky a to je rozdíl.

Ano zcela správně Willy, už to možná začínáš chápat...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 14:59:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správne znění: "Nežijeme už pod Mojžíšovým zákonem který byl přidán než se objevil Ježíš a byl Jeho smrtí přibit na kříž, proto jsme zemřeli Zákonu a nyní žijeme s Bohem a dodržujeme s lásky k němu Jeho navždy platné a neměnné Desatero.

Škoda, že to správné znění neznal Pavel, který právě o tom mluvil. Asi se při psaní svých textů zmýlil a Božím nedopatřením se to dostalo do Bible.
Mikime, vaše adventistická pýcha je tak směšná až je k pláči. Nikde v NZ není věřícím zdůrazňováno, že je třeba dodržovat desatero a už vůbec ne sobota. Když mi najdeš v NZ jeden verš, který výslovně říká, že křesťan je povinen dodržovat sobotu z lásky k Pánu, pak začnu o tom přemýšlet. NZ znám poměrně dobře a o žádném takovém verši nevím. Jenom se mi nesnaž tam podstrčit sobotu veršem, který o ní výslovně nehovoří a vy si ho k tomu znásilňujete. V NZ se obecně vyskytuje to, že když je nějaká informace hodně důležitá, tak se zmiňuje mnoha verši a z různých pohledů. Čím významnější věc, tím více je zmiňována. O dodržování soboty, jako podmínce spasení tam nic nečtu. Proto je velmi zvláštní, že vy ji tak, na rozdíl od většiny věřících,  preferujete a udáváte ji jako podmínku spásy. Jste tím zcela mimo apoštolské učení a místo apoštolů posloucháte duševně vyšinutou "prorokyni" EGW. Ta je vaší povinnou četbou a jen od ní se utváří vaše teologie. Proto nad vámi nepanuje Kristus, ale ďábel skrze EGW. Komu věřím a poslouchám ho, ten mi vládne. To je skutečnost i když si namlouvám, že to tak není.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 15:21:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
najdi mi v novem zakone vers ve kterem je Sobota zrusena a odsvecena Bohem. pokud to tam nenajdes tak Sobotu nikdo nezrusil
a mel bys ji svetit. proc svetis nedeli kde je to v novem zakone vyslovne uvedeno jako Sobota ve starem zakone?  Je psano ze je lepsi poslouchat Boha nez lidska ustanoveni. A nekde je napsano ze veskere moudrost lidi je Bohu k smichu to jsou ty teologicke nesmysly lidska ustanoveni kterym lide veri jak dipadl teologicky vykvet zidovskeho naroda nepochopil evangelium 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 16:02:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hirali, jak jsi přišel na to, že světím neděli? Já ve svém srdci posvěcuji Ježíše a jeho život ve mě každý den a odpočívám tehdy, když to mé tělo i duše potřebují.
Já žiji Ježíše a jeho zákon Ducha života každý den. A živý Ježíš sám mi ukazuje co mám dělat. To je to, co vy, kteří se řídíte jen literou zákona, vůbec neznáte.
Takovým Ježíš řekl: Hledáte v Písmech věčný život, ale mě(živého Boha)chcete zabít. V Písmu život nenajdeš, ten je v Ježíši Kristu a jeho Duchu. Písmo má jen za úkol ukázat, že jsi hříšný a bez Boží milosti v Kristu spasen nebudeš dodržováním jakékoliv litery.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 18:41:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pokud nesvětíš sobotu, tak který den? O svěcení neděle v Písmě nic není, o svěcení kteréhokoliv dne kromě soboty také ne. Že máme žít s Ježíšem každý den je jasné, že mu a Jeho Otci máme věnovat plně celý jeden den je z věčně platného Desatera také jasné, pokud to neděláš, porušuješ Desater a hřešíš a budeš na základě Královského zákona což je právě Desatera posuzován, zda jsi podle něj jednal nebo ne. Podle ničeho jiného souzen být nemůžeš a ani nebudeš. O tom v  v Písmu nic není. Tobě Bů nenařizuje, že může odpočívat kdž potřebuješ, On ti v Desateru jasně říká, že d ní budeš pracovat a 7 odpočívat a spolu s Tebou všichni kdo jsou v tvém bytě, domě apod., i tvoje zvířata dokonce.

...A živý Ježíš sám mi ukazuje co mám dělat. To je to, co vy, kteří se řídíte jen literou zákona, vůbec neznáte.

neznám žádného opravdu obráceného křesťana, kterému by Bůh neukazoval prostřednictvím Písma na Desatero a jeho věčnou platnost. Ale ty asi ještě nejsi obrácený správně nebo jsi obrácený blbě.

V Písmu život nenajdeš, ten je v Ježíši Kristu a jeho Duchu. 

No to je další Tvoje "perla". Kdyby nebylo Písmo Boha Otce ani Ježíše Krista ani celou Pravdu Boží by jsi nikdy nepoznal...

Karle, když nevíš kudy kam začínáš psát nesmysly jako Willy...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 15:25:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... Nikde v NZ není věřícím zdůrazňováno, že je třeba dodržovat desatero a už vůbec ne sobota. 

Karle zase samé plky od Tebe, co by asi jiného, že?

Takže Slova Ježíšova, která potvrzují správnost zachovávání přikázání ti jsou šuma fuk?

Marek 10:17  Potom když vyšel na cestu, přiběhl jeden, a poklekna před ním, otázal se ho, řka: Mistře dobrý, co učiním, abych života věčného dědičně došel?

18  I řekl mu Ježíš: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než sám toliko Bůh.

19  Přikázání umíš: Nezcizoložíš, nezabiješ, neukradneš, nevydáš falešného svědectví, neoklamáš, cti otce svého i matku.

20  A on odpověděv, řekl jemu: Mistře, toho všeho jsem ostříhal od své mladosti.

21  Tedy Ježíš pohleděv na něj, zamiloval ho, a řekl mu: Jednohoť se nedostává. Jdi, a cožkoli máš, prodej, a dej chudým, a budeš míti poklad v nebi; a pojď, následuj mne, vezma kříž svůj.


[KB1613] Mk 12:28 Tedy přistoupil jeden z zákonníků, slyšev je spolu se hádající, a vida, že jim dobře odpověděl, otázal se ho: Které jest přikázaní první ze všech?


[KB1613] Mk 12:29 A Ježíš odpověděl jemu, že první ze všech přikázaní jest: Slyš, Izraeli, Pán Bůh náš Pán jeden jest.


[KB1613] Mk 12:30 Protož milovati budeš Pána Boha svého ze všeho srdce svého, a ze vší duše své, a ze vší mysli své, i ze všech mocí svých. To jest první přikázaní.


[KB1613] Mk 12:31 Druhé pak podobné toto: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého. Většího přikázaní jiného nad tato není. 


Tady Ježíš krásně shrnul Desatero do dvou přikázání...

[KB1613] L 6:2 Tehdy někteří z farizeů řekli jim: Proč činíte, čehož nesluší činiti v sobotu?


[KB1613] L 6:5 I řekl jim: Že jest Syn člověka pánem také i dne sobotního.


[KB1613] L 10:25 A aj, jeden zákonník vstal, pokoušeje ho, a řka: Mistře, co čině, život věčný dědičně obdržím?
[KB1613] L 10:26 A on řekl jemu: V zákoně co jest psáno? Kterak čteš?
[KB1613] L 10:27 A on odpověděv, řekl: Milovati budeš Pána Boha svého ze všeho srdce svého, a ze vší duše své, a ze vší síly své, i ze vší mysli své, a bližního svého jako sebe samého. (…bližního svého…stejně viz Lv 19:18)
[KB1613] L 10:28 I řekl mu: Právě (správně) jsi odpověděl. To čiň, a živ budeš.



Přikázání ctili i v době jeho smrti např. ženy...









[KB1613] J 14:15 Milujete-li mne, přikázaní mých ostříhejte.


[KB1613] J 15:10 Budete-li zachovávati přikázaní má, zůstanete v mém milování, jakož i já přikázaní Otce svého zachoval jsem, i zůstávám v jeho milování.


Na velkém křesťanském sněmu v roce 52 po Kristu za přítomnosti apoštolů a tisíců učedníků hovoří Jakub o „sobotním dni“ [KB1613] Sk 15:21 Nebo Mojžíš od dávních věků má po městech, kdo by jej kázal, poněvadž v školách na každou sobotu čítán bývá. (…kata every pan sabbaton sabbath day….)

V těchto verších je jasně řečeno, kdy se Pavel s Židy a Pohany pravidelně scházel![KB1613] Sk 16:13 V den pak sobotní vyšli jsme ven za město k řece, kdež býval obyčej modliti se. A usadivše se, mluvili jsme ženám, kteréž se tu byly sešly. (…hmera on twn of the sabbatwn Sabbath…)
[KB1613] Sk 17:2 Tedy Pavel podlé obyčeje svého všel k nim, a po tři soboty kázal jim z písem, (kai and epi sabbata sabbath days tria three…)
2300 let před tím, než vznikl židovský národ dal Bůh lidem jejich cíle a uložené časy!

[KB1613] Sk 17:26 A učinil z jedné krve všecko lidské pokolení, aby přebývalo na tváři vší země, vyměřiv jim uložené časy a cíle přebývání jejich,
[NBK] Sk 18:4 Každou sobotu však promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky. (…kata every pan sabbaton Sabbath…)
Ap.Pavel:[NBK06] Ř 7:22 Ve svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem.
Jak se jmenuje shrnutí 5-10 přikázání?[KB1613] Ř 13:9 Poněvadž to přikázaní: Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, a jestli které jiné přikázaní, v tomto slovu se zavírá: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého.
Záleží na něčem z Mojžíšova zákona? Ne!!! Záleží na zachovávání Božích přikázání:
 [NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.  
[KB1613] 1 Te 4:2 Víte zajisté, jaká přikázaní vydali jsme vám skrze Pána Ježíše.
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
O jakých přikázáních se zde mluví?
[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona. 
A jaká přikázání máme dodržovat? Jen ty nová od Ježíše nebo i stará (Desatero) vydaná Bohem?
[KB1613] 1 J 2:7 Bratří, ne nějaké nové přikázaní píši vám, ale přikázaní staré, kteréž jste měli od počátku. A to přikázaní staré jestiť slovo to, kteréž jste slyšeli od počátku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 15:53:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Mikime, povyšovat se a nadávat druhým umíš dobře, ale používat verše z Písma už Ti zas tak nejde. Používáš verše, které v Nové smlouvě ztratili platnost.





Nechápu, proč se Ti ta slova v tvé hlavě mění na: A vím, že přikázání jeho jest desatero.
A: ale ten, kterýž mě poslal, Otec on mi přikázání desatera dal.    Ve skutečnosti tam je, že přikázal co by měl praviti a mluviti. A když si přečteš evangelia bez adventistických brýlí, tak zjistíš, že naprostá většina Ježíšových slov se vůbec netýká desatera.
To, že se Ježíš s láskou podíval na mladíka, jen že snažil dodržovat desatero vůbec nic nevypovídá o tom, že je důležité dodržovat desatero. Naopak, když mu Ježíš řekne, že chce-li být spasen musí vše rozdat chudým a následovat ho, ukáže se, že mladík, přes snahu dodržovat desatero, miloval více své bohatství než Boha. Nelze totiž sloužit dvěma pánům - Bohu a mamonu. Tento verš tak krásně ukazuje, že dodržování desatera je pro spásu naprosto nedostatečné.
Stejně jako ten mladík, vy milujete víc své dodržování soboty a uctívání EGW než živého Boha. Proto se také povyšujete nad ostatní křesťany.
Pýcha však předchází pád.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 18:53:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Používáš verše, které v Nové smlouvě ztratili platnost.




,..To, že se Ježíš s láskou podíval na mladíka, jen že snažil dodržovat desatero vůbec nic nevypovídá o tom, že je důležité dodržovat desatero. Naopak, když mu Ježíš řekne, že chce-li být spasen musí vše rozdat chudým a následovat ho, ukáže se, že mladík, přes snahu dodržovat desatero, miloval více své bohatství než Boha

V první částí Ježíš jasně odpovídá správně jsi učinil a zamiloval si ho!!! Tím mu vše jasně potvrdil o tom bez debat. A pak přidává co je důležité udělat ještě nad to...což je samozřejmě také správné. Nejde být povýšený a pyšně říkat já už Desatero dodržovat nemusí, já už jsem nad ním, nebo " za mne ho doržel Kristus" to je lež jak věž. Ježíš za nikoho Desatero na této zemi nedodržel, to je výmysl jako prase. Ježíš ukázal všem, že jako člověk ho dodržet lze. 

...stejně tak ten mladík...

a co více už nedořekneš? Vždyť lžeš, a lháři se do nebe nepodívají jak je uvedeno ve Zjevení. Písmo říká něco úplně jiného.:

tak znovu:

[KB1613] L 10:25 A aj, jeden zákonník vstal, pokoušeje ho, a řka: Mistře, co činěživot věčný dědičně obdržím?

[KB1613] L 10:26 A on řekl jemuV zákoně co jest psáno? Kterak čteš?

[KB1613] L 10:27 A on odpověděv, řekl: Milovati budeš Pána Boha svého ze všeho srdce svého, a ze vší duše své, a ze vší síly své, i ze vší mysli své, a bližního svého jako sebe samého. (…bližního svého…stejně viz Lv 19:18)

[KB1613] L 10:28 I řekl mu: Právě (správně) jsi odpověděl. To čiň, a živ budeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 22:28:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak to potom byli pod starou smlouvou i všichni apoštolové, kteří sobotu až do smrti dodržovali a nikdy neučili jinak.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 16. září 2015 @ 23:36:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...A to jsi se dočetl kde? Plácáš naprosté nesmysly jako je tento:Samozřejmě, že se zde jedná o Desatero, které jiné přikázání či ustanovení z Knihy Mojžíšova zákona vede k životu věčnému? 



V uvedeném textu se Pavel zabývá tím, že nařízení a ustanovení, která dal Bůh Izraeli, aby byla poznávacím znamením ukazujícím na příchod Mesiáše, se začala stávat překážkou pro uskutečnění církevní misie. Tato nařízení, jako například obřízka, obřadní umývání, výroční svátky a obětní systém, Bůh použil proto, aby připravil Židy na příchod Mesiáše. Mnozí Židé překroutili význam těchto symbolů a zvláštní zásluhy přisuzovali symbolu samotnému. Místo toho, aby se zaměřili na jeho význam, zdůrazňovali vnější provádění obřadů. Následkem toho se tato nařízení stala překážkou ve vztazích mezi Židy a pohany, kteří se obřadů nezúčastňovali. Když přišel Kristus, obětní systém, který byl předobrazem jeho příchodu, se naplnil. Pohané, kteří byli „bez Krista“, „odloučeni od společenství Izraele“ a „bez účasti na smlouvách Božího zaslíbení“ „stali se blízkými pro Kristovu prolitou krev“(Ef. 2x12-13). „Zeď, která rozděluje,“(Ef 2x14-15, neboli soustava pravidel a předpisů daná výhradně Izraeli k tomu, aby poukazovala na příchod Mesiáše, byla stržena dolů. Kristus přišel! Všechny obětní služby a ustanovení ukazovaly ke kříži. A na kříži našli Židé i pohané milost a odpuštění. V Kristu nalézají všichni lidé odpuštění hříchů minulosti a sílu žít správně v přítomnosti. Takže, co bylo odstraněno na kříži? Samozřejmě, že ne Boží věčné, nezměnitelné měřítko morálky, jeho zákon – jeho deset přikázání. S křížem byly odstraněny zákony, které spočívaly v ustanoveních daných výhradně Židům. Tato nařízení se dokonale naplnila v Ježíši Kristu. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/.
... Apoštol Pavel jasně říká: Ti, kdo jsou vedeni Duchem, jsou synové Boží. Protože Duch nás vede k mnohem hlubší spravedlnosti než desatero. Kde se v Písmě píše, že nás Duch vede k mnohem hlubší spravedlnosti než Desatero?A proč ap. Pavel dále znovu některá přikázání Desatera opakuje jako stále platné?
[KB1613] Ef 6:1 Dítky poslouchejte rodičů svých v Pánu; neboť jest to spravedlivé.
[KB1613] Ef 6:2 Cti otce svého i matku, (toť jest přikázaní první s zaslíbením), 
[KB1613] Ef 6:3 Aby dobře bylo tobě, a abys byl dlouhověký na zemi.Znovu se můžeme přesvědčit, že tento velký apoštol čtenáře svého dopisu ujišťuje, že toto přikázání JE  a ne BYLO! Kdykoli NZ obsahuje náznaky na desatero, vždy počítá s jeho stálou platností.
...Desatero Ti říká nepokradeš, ale nezbaví Tě chuti ukrást, naopak jak říká Pavel probudí v tobě ještě větší žádostivost. Kdežto zákon Ducha života v Kristu Ježíši člověka chuti krást zbaví.
[KB1613] Ř 7:14 Víme zajisté, že zákon jest duchovní, ale já jsem tělesný, prodaný hříchu.Pokud by bylo desatero přibito na kříž, mluvil by Pavel takovým vřelým jazykem o jeho dokonalosti a duc*****sti? Nemluvil o zákonu, jehož platnost skončila. Řekl, že „zákon JE svatý… …zákon JE duchovní“. Jinými slovy, tento zákon byl velice živý a naprosto funkční v době, kdy Pavel psal římské církvi. Naproti tomu rukou psaná ustanovení popisoval minulým časem – „BYL proti nám… …BYL nám nepřátelský“. Je jisté, že nemluvil o stejném zákonu. Jeden se týká současnosti, druhý minulosti.
[KB1613] Ř 7:16 Jestližeť pak, což nechci, to činím, povoluji zákonu, že jest dobrý.
[NBK06] Ř 7:22 Ve svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem, 
[NBK] Ř 8:1 A proto již [není] žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši, kteří nechodí podle těla, ale podle Ducha.
[KB1613] Ř 8:2 Nebo zákon Ducha života v Kristu Ježíši vysvobodil mne od zákona hřícha i smrti.
[KB1613] Ř 10:5 Nebo Mojžíš píše o spravedlnosti, kteráž jest z zákona, pravě: Který by koli člověk činil ty věci, živ bude v nich. 
[KB1613] Ř 13:8 Žádnému nebývejte nic dlužni, než to, abyste se vespolek milovali. Nebo kdož miluje bližního, zákon naplnil,
[KB1613] Ř 13:9 Poněvadž to přikázaní: Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, a jestli které jiné přikázaní, v tomto slovu se zavírá: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého.
[KB1613] Ř 13:10 Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost zákona jest láska.
Z výše uvedených veršů jasně vyplývá, že Zákon Ducha života v Ježíši Kristu je Desatero shrnuté ve dvou bodech  "Miluj",a že zákon hříchu a smrti je Mojžíšův zákon.
Bůh, jelikož je Bůh lásky, vytvořil zákon na lásce založený.
Když dodržujeme Jeho přikázání, skrze moc Svatého Ducha konajícího v nás, dokazujeme tím naši lásku k Bohu (dodržováním prvních čtyř přikázání) a k našemu bližnímu (dodržováním posledních šesti). 
...Proto vy žijete jen ve strachu ze svých učitelů, kdežto my se radujeme z vítězství nad hříšností.






[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.



[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys,
učiněn jsi přestupníkem zákona.



[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.





















]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 15:10:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
problem je v tom ze jeho teologie mu nedovoluje jako to prikazani napsat treba nezabijes jak je to v desateru proto vsichni takovi chodi okolo horke kase ale pokud neumi definovat ta prikazani tak podle ceho potom maji zit?

to je dobra otazka uz jen na tom uhybani od korene veci poznas ze nemaji prave evangelium i.kdyz na druhe strane mnoho veci pochopili dobte. problem je definovan v tom ze nerozlisuji mezi desaterem a mojzisovym zskonem i kdyz mojzisuv zakon nebyl uplne cely pribit na kriz ale jen zskony tykajici se svatyne a sluzby v ni to se naplnilo v Jezisovi
co se naplnilo v Jezisovi bylo zrudeno roztrzenou oponou v chrsmu


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 15:29:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesně tak Mojžíšův zákon nebyl celý přibitý ale jen ta část, která se týkala obětí, ostatní jako práva a soudy státu Izrael potom zanikly, když Izrael přestal být národ, aspoň tak jsem to někde vyčetl...
Oni si přečtou Zákon a myslí si, že v něm jsou všechny zákony dohromady a proto musely být všechny zrušeny, ale to podle Písma není možné...

Jednou se pod pojmem Zákon myslí Kniha Zákona od Mojžíše a jindy zase jen Desatero a dá se to celkem lehce poznat pokud si přečteš verše předtím nebo potom...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 16:12:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesně tak Mojžíšův zákon nebyl celý přibitý ale jen ta část, která se týkala obětí, ostatní jako práva a soudy státu Izrael potom zanikly, když Izrael přestal být národ, aspoň tak jsem to někde vyčetl...

Aspoň tak, jsem to někde vyčetl...   No každopádně v Bibli ne.
To je typické pro vaši víru: někde jsem to vyčetl.... a nezajímá mě, že to v Bibli není. Hlavně že  to řekl nějaký kovaný adventista. Na tom je krásně vidět, o co vám vlastně jde. Ne o Pravdu, ale o adventistickou pravdu. Podle toho se vám také dostane odměny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 18:56:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
[CSP] Ko 2:14 a vymazal (rukou psaný záznam),t13 který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; podstranil jej z našeho středu stím, sže jej spřibil na kříž.a  t13 ř.: rukopis; v pozdější ř. se používalo ve významu ‚dlužní úpis‘ a 
jak vidíš, je to v Písmu a ne u EGW, neznáš Písmo a tvrdíš nesmysly...

Ve verši 14 výraz: vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám pochází z řeckého výrazu, který má význam “závazek zadluženosti”. Odpovídá tedy našemu “dlužnímu úpisu”.  A stejně tak dlužíme dluh dokonalé spravedlnosti Božímu zákonu. Naše neschopnost žít podle Božího zákona znamená smrt (Řím 6x23). Ale Ježíš žil dokonalým životem – životem, jakým bychom měli žít my. Zemřel take hroznou smrtí – smrtí, kterou jsme si zasloužili zemřít my. Jinými slovy splatil náš dluh. Vyplatil náš dlužní úpis. Tímto způsobem jsme osvobozeni od rozsudku zákona, který jsme přestoupili (Řím. 8x1). Obětní systém Starého zákona s obětmi beránka byl viditelným znázorněním tohoto dlužního úpisu – cesta přes svatyni potříštěná krví (Žid 9x22, 3 Moj. 17x11). Pavel však píše, že  “v Kristu” došel obětní systém svého naplnění (Kol 2x16-17). Všechna obětní nařízení ukazující na příchod Krista pominula. Pavel zdůrazňuje: „To všechno je jen stín budoucích věcí…“(verš 17). Takže soboty, o kterých Pavel píše ve verši 16, se vztahují k tomu, co je stínem věcí, které mají přijít. Logická otázka potom tedy zní: O jakých sobotách mluví Pavel? Existují dva druhy sobot? Je určitá sobota nějakým zvláštním předobrazem? Jak jsme již odhalili dříve, sobota, sedmý den Božího zákona, není stínem něčeho, co má teprve přijít. Naopak – je památníkem něčeho, co již proběhlo – stvoření (2Moj. 20x8-11). Sedmý den, sobota, je stálou připomínkou pravdy o stvoření. Připomíná nám, že jsme nevznikli evolucí. Stvořil nás Bůh. Zaslouží si naší úctu proto, že On je stvořitel, a my jsme stvoření. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 22:02:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je výklad pana Finleyho. Jak víš, že je pravdivý? Jestliže Pavel píše, že soboty jsou jen stínem Krista, tak jsou to všechny soboty, včetně sedmého dne, jak se můžeš dočíst v Židům. Vy se totiž mylně domníváte, že slovo sabat znamená jen sedmý den v týdnu. Sabatem Židé označovali každý svátek, který jim Bůh přikázal. Proto Pavel mluví o sobotách. Ty o mě stále tvrdíš, že neznám Bibli. Já ji znám tak, jak je. Ty znáš Bibli jen z falešných výkladů vašich učitelů. Ty jsi nikdy nenapsal: Bůh mi z Bible ukázal, že.... ale vždy píšeš, co říká nějaký váš kazatel. Chováš se stejně jako někteří katolíci. Žereš jen to, co jim jiní předkládají k věření. Vlastního poznání Boha moc nemáš. To je z toho co tady píšeš zcela evidentní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 16. září 2015 @ 23:57:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Jestliže Pavel píše, že soboty jsou jen stínem Krista, tak jsou to všechny soboty, včetně sedmého dne, jak se můžeš dočíst v Židům. 

Ne sedmý den ne, opět v tom máš guláš matyáš...a u Židům se to nepíše jen tak na okraj...
(...Ty o mě stále tvrdíš, že neznám Bibli. Já ji znám tak, jak je. Ty znáš Bibli jen z falešných výkladů vašich učitelů,  Ty jsi nikdy nenapsal: Bůh mi z Bible ukázal, že.... ale vždy píšeš, co říká nějaký váš kazatel. )

Mnou vždy uvedené verše jsou z Písma, výklad někoho kdo tomu rozumí více než my tady všichni dohromady na Granu je pro mne důležitý a pokud to prostuduji a dává mi to smysl tak tomu 100% věřím. 


... Chováš se stejně jako někteří katolíci. Žereš jen to, co jim jiní předkládají k věření. 
No to asi těžko, ti nemohou nic moc studovat, ale mohou jen přijímat co už někdo stanovil dávno před nimi. My na rozdíl od nich můžeme studovat cokoliv i přijímat cokoliv co má smysl. To co oni předkládají je většinou mnohem více srozumitelnější než co předkládají mnozí např. zde na Granu.


...Vlastního poznání Boha moc nemáš. To je z toho co tady píšeš zcela evidentní.

Pokud má někdo mnohem lepší názor na danou problematiku než já, musel bych být naprostý blb, kdybych tento názor neprozkoumal a poté nepřijal jako dobrý (lepší). Pokud se objeví názor od někoho jiného ještě lepší, mohu klidně přijat i ten lepší. Máme růst v poznání!!!

[KB1613] Ko 2:16 Protož žádný vás nesuď pro pokrm, aneb pro nápoj, aneb z strany svátku, neb novuměsíce, aneb sobot. (…h or sabbatwn of the sabbath)
KB1613] Ko 2:17 Kteréžto jsou stín věcí budoucích, ale pravda tělo jest Kristovo.
Slovo „protož“, znamená „na základě toho, co bylo právě řečeno, musíme dojít k tomuto závěru“. Jinými slovy říká: „Vzhledem k faktu, že tato ustanovení byla vymazána (v 14), žádný vás nesmí soudit pro pokrm nebo nápoj.“
Je jisté, že desatero přikázání neřeší pokrmy a nápoje. Ale co ty „soboty“?                        Mohou být tyto „soboty“- sobotami sedmého dne, o kterých hovoří čtvrté přikázání desatera? Ne, nemohou. Jsou totiž jasně definovány jako „stín toho, co mělo přijít“. Pamatujte prosím na to, že týdenní sobota byla ustanovena Bohem před tím, než hřích vstoupil na náš svět. Nemohly existovat žádné předobrazy nebo stíny, dokud neexistoval hřích. Všechny tyto stíny byly zavedeny KVŮLI hříchu a ukazovali na vysvobození z hříchu prostřednictvím Krista. Například – všichni obětovaní beránci představovali Ježíše, pravého Beránka, který měl zemřít za hříchy světa. Pokud by hřích nevstoupil na svět, nebylo by třeba Spasitele a tím pádem ani žádných beránků (stínů) ukazujících na Spasitele.
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne. Ale o jakých jiných sobotách by zde mohla být řeč? Existovaly nějaké jiné „soboty“, než ty týdenní? Ano. Po vyjití z Egypta byly ustanoveny výroční soboty, celkem sedm „sobot“ v roce, které neměly absolutně nic do činění se sobotou čtvrtého přikázání desatera. Byly to výroční slavnosti a připadaly na různé všední dny v týdnu (něco jako dnes dny pracovního klidu) a v tyto „soboty“ se přinášely zvláštní oběti, které poukazovaly na smrt Beránka Božího na Golgotě. Tyto soboty byly součástí systému „ustanovení“, který skončil na kříži.
O „stínových“ sobotách se hovoří např. v Lv 23 x 24, 27, 32, tyto výroční soboty připadají každý rok na jiný den v týdnu. Bůh zdůraznil, že neměly být zaměňovány s týdenními sobotami v Lv 23 x 37, 38 - všechny verše uvedeny viz výše. Pro každý z těchto výročních svátečních dní byly předepsány jisté oběti, které byly stínem poukazujícím k budoucí oběti Ježíše Krista. Ale Bible jasně říká, že tyto dny byly „kromě Hospodinových sobot“, tedy sobot sedmého dne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 20:59:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jezis je Beranek Bozi. Buh dal zidum predobraz praveho beranka v podobe obetniho systemu ve svatyni to snad nebudes popirat. Takze kdyz si prostudujes vse co se tyka chramu a obetniho systemu v nem vcetne specielnich zidovskych svatku tak presne pochopis co vsechno patri do toho predobrazu na Jezise Krista a to vse Jezis naplnil nic vic. Urcite tam nebudes zarazovat ciste a neciste pokrmy. Ani desatero neni soucasti obetniho systemu atd. nechapu co je na tom nepochopitelneho obycejna uvaha clo eka ktery trochu premysli a nezere vse co kazou teologove. 

pokud by se tahle otazka netykala viry v Boha nabozenstvi vetsina lidi by to takhle resila normalnim rozumem. Ale bohuzel urcita vira a teologie nam zatemnuji mozek. Vzdyt je to tsk jednoduche a proste.

Tim netvrdim ze znam vse co je v Bibli a je spojeno s obetnim systemem nektere veci jsou videt hned jine az po hlubsim studiu. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 16. září 2015 @ 17:34:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty nejen, že neznáš moc Bibli, ale především máš v hlavě totální zmatek, který Ti tam udělali ti učitelé, kterým tak slepě věříš. Adventisté zcela ignorují, nebo překrucují Pavlovo učení obsažené v epištolách Římanům, Galatským a Židům a staví proti Pavlovu učení výroky SZ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 16. září 2015 @ 23:39:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Adventisté zcela ignorují, nebo překrucují Pavlovo učení obsažené v epištolách Římanům, Galatským a Židům a staví proti Pavlovu učení výroky SZ.

Naopak adventisté jako jedni z mála umí správně vysvětlit Pavlovo učení na rozdíl od spousty falešných učitelů, kterých je všude plno...Jejich vysvětlení dává smysl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 16:08:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
problem je definovan v tom ze nerozlisuji mezi desaterem a mojzisovym zskonem i kdyz mojzisuv zakon nebyl uplne cely pribit na kriz ale jen zskony tykajici se svatyne a sluzby v ni to se naplnilo v Jezisovi

A to sis v Bibli přečetl kde? Nikde, to Ti poradila EGW, jejíž plky jsou pro vás svatější než Písmo.

Víš co, Hirali, napřed se aspoň nauč psát česky, a potom zkus teprve druhým dělat učitele.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 17:04:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
neporadila egw kdyz vam dochazeji biblicke argumenty tak vytasite egw. Buh chce abys pri studiu Bible puzival rozum a premyslel vse tam neni napsano. a mi rozum rika a je to v Bibli ze Jezis naplnil svuj predobraz a predobraz je zidovska svstyne. Nebo jsi cetl ze predobraz je i desatero? Ja ne. Pouzivam rozum to co se na Jezise vztahuje a co ne. Jestlize svetißs kazdy den tak kfe je to psano jako o sobote. Sibota je vyslovne uvedena ale kazdy den kde je to vyslovne uvedeno. Pokud Buh to jednou v Bibli udelal urcitym zpusobem vyslovne uvedl den tak pokud by mela byt zmena tak to vyslovne uvefe v Bibli a napise to tam aby si to kazdy precetl a nebylo pochyb. Tak jak to udelal ve starem zakone. Ty to jen odvozujes neprimo svym rozumem. wily nemuze uvest zadny konkretni priklad treba nezabijes protoze by sel proti teologii v kterou veri ja to omezeni nemam.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 17:30:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Říkáš, že nepřemýšlíme nad Písmem. Mě se to z toho, co říkáš, jeví spíš tak, že Ty nepřemýšlíš. Jinak by Ti došlo, že Ježíšovo přikázání lásky k bližnímu, k nepřátelům a bratrům,samotné přikázání nezabiješ obsahuje. My nechodíme kolem horké kaše, ale vy si přikázání lásky silně zjednodušujete. někoho milovat je mnohem víc než ho jen nezabít.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 16. září 2015 @ 23:42:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...My nechodíme kolem horké kaše, ale vy si přikázání lásky silně zjednodušujete. někoho milovat je mnohem víc než ho jen nezabít.

a jak si Desatero zjednodušeujeme? Pouč nás prosím! Dík.

Naopak někoho milovat je mnohem jednodušší než někoho chtít zabít....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 15:27:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jedna věc, Mikime, kdyby dodržování desatera bylo podmínkou spásy a kdyby desatero bylo něco nad a mimo Mojžíšův zákon, tak by ho musel Bůh dát už Abrahámovi, který je podle vyjádření Boha v Písmu otcem všech věřících. Ale Písmo o Abrahámovi říká: Uvěřil Abraham Bohu a bylo mu to počteno za spravedlnost.
Není tam napsáno: Dodržel Abrahám všechna přikázání desatera (a hlavně soboty) a bylo mu to počteno za spravedlnost. Tak jako se Bůh neřídí desaterem, ale svou přirozeností lásky a spravedlnosti, tak všichni Ti, kdo uvěřili Bohu a přijali Ježíše jako svého Pána a spasitele, získali v novém svatém duchu Ježíšovu Božskou přirozenost, která se projevuje mnohem vyšší spravedlností než jsou přikázání desatera. Jak říká Ježíš: nebude-li vaše spravedlnost mnohem vyšší než zákoníků a farizeů(kteří se vehementně snažili dodržovat desatero), do nebeského království určitě nevejdete. Z toho je každému rozumnému člověku jasné, že dodržováním desatera se do nebeského království nedostane.
Abych jen neteoretizoval, dám příklad z Ježíšova kázání na hoře: Desatero říká: nesesmilníš(nezcizoložíš), já však vám pravím, že kdokoli by pohlédl na ženu s toužebnou žádostí, už s ní ve svém srdci zcizoložil.
Tobě k dodržení desatera stačí, když nejsi své manželce fyzicky nevěrný a přitom můžeš s žádostivostí klidně koukat na porno, nebo toužit po svobodné sousedce, ale přitom stále dodržuješ desatero. Ale královský zákon, kterým vy mylně označujete desatero, porušuješ, protože královský zákon je zákon našeho Krále Ježíše Krista a to je zákon Ducha života, který přebývá v srdcích věřících Ježíši Kristu skrze svatého ducha, jenž jim byl dán Bohem do srdce pro víru Ježíše Krista a jeho evangelium o naší spáse vírou v něj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 15:33:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další biblický důkaz je, že přikázání a další ustanovení a zákony již platily v době Abraháma, který je zachovával! Je zcela zřejmé, že onen zákon, který Abraham věrně zachovával, nebyl zákon Mojžíšův, protože ten byl vydán až o 430 let později. A z toho logicky plyne, že součástí přikázání daných Abrahamovi bylo nebo mohlo být i ustanovení o odpočinutí – sobotě, i když to Bible nikde více neupřesňuje. Taky se nezdá možné, aby bohabojný Abraham nebyl obeznámený se základními výnosy o dobrém a zlém obsaženými v desateru přikázání.  [KB1613] Gn 26:5 Protože uposlechl Abraham hlasu mého, a ostříhal nařízení mých, přikázaní mých, ustanovení mých a zákonů mých. (mishmarti mitzvotai hhukotai vetorotai, Transliterated Biblia Hebraica-EN)
...Tobě k dodržení desatera stačí, když nejsi své manželce fyzicky nevěrný a přitom můžeš s žádostivostí klidně koukat na porno, nebo toužit po svobodné sousedce, ale přitom stále dodržuješ desatero. Ale královský zákon, kterým vy mylně označujete desatero, porušuješ, protože královský zákon je zákon našeho Krále Ježíše Krista a to je zákon Ducha života, který přebývá v srdcích věřících Ježíši Kristu skrze svatého ducha, jenž jim byl dán Bohem do srdce pro víru Ježíše Krista a jeho evangelium o naší spáse vírou v něj.
To jsou tvé slova, samozřejmě máme být na tom ještě lépe než Desatero, ale podle toho co tady kdo píše, tak není schopen zachovat ani ten základ Desatera. Takže nejdřív Karle jedno za druhým a ne naopak se povyšovat, že jsem lepší než Dedatro, když to ve skutečnosti vůbec není pravda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 16:28:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže nejdřív Karle jedno za druhým a ne naopak se povyšovat, že jsem lepší než Dedatro, když to ve skutečnosti vůbec není pravda.

Jak to víš, že to není pravda. Ty se mnou žiješ a znáš jak jednám, že říkáš, že to není pravda?
Desatero říká: nevydáš křivého svědectví. To jsi teď právě porušil a přitom říkáš, že dodržování desatera je pro Tebe brnkačka. Tím vydáváš o sobě další nepravdivé svědectví. Další Tvé křivé svědectví je to, že já se povyšuju nad desatero. Kdyby to byla pravda, tak bych nikdy nemohl činit pokání a tudíž ani uvěřit Ježíši a jeho evangeliu. Protože k pokání je potřeba pochopit, že desatero mě usvědčuje z hříchu.A teprve, když si člověk uvědomí na základě desatera, že je hříšný, a že sám od sebe není schopen desatero naplnit, je schopen toužit po záchraně a přijmout ji v Ježíši Kristu, který dokázal desatero naplnit za mě a dal mi do srdce ducha jehož spravedlnost, je mnohem vyšší, hlubší a hlavně mocnější než litera desatera. Neznáš Ježíšova slova: litera zabíjí, ale duch obživuje? A Boží přikázání je život a ne litera desatera. Litera desatera jen ukazuje, že hříšný člověk v sobě ten Boží život nemá a pokud ho chce mít musí ho přijmout skrze ducha narozeného z Boha díky Boží milosti ve víře v Ježíše Krista.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 19:00:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Neznáš Ježíšova slova: litera zabíjí, ale duch obživuje?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 21:43:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oddělování desatera od ostatních Mojžíšových zákonů jsou jen nebiblické a falešné adventistické učení, které ani Ježíš ani apoštolé nedělali.
Ježíš, když shrnul desatero do Milovati budeš Pána Boha svého z celého srdce svého ze vší síly své a ze své duše své. A miluj bližního svého jako sebe samého. Tak k tomu dodal: V tom je celý zákon a proroci. Takže nejen desatero, ale celý Mojžíš a proroci. A proroci jasně svědčí o tom, že skončí doba desatera, jako cestě k záchraně, ale přijde doba Ducha svatého v lidských srdcích. Židé nikdy neoddělovali desatero od ostatních zákonů které Bůh dal Izraeli skrze Mojžíše. Vy děláte jakoby Mojžíš říkal Izraeli jen zkreslené a podružné věci. Pak by to nebyla Boží slova. A je úplně jedno jestli jsou ta slova na kameni, nebo na papíře. Těm slovům je potřeba věřit v tom, co znamenají a ne na čem jsou napsána. Izrael stejně neviděl jak Bůh ty slova píše a musel věřit tomu, že je nevytesal Mojžíš sám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 21:49:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak to, že jsi v jednom komentáři stihnul porušit třikrát desatero, to Ti zřejmě nevadí. Hlavně že plkáš o tom jak je důležité. Jsi stejný jako farizeiové, kterým Ježíš říkal: Běda vám!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 16. září 2015 @ 23:59:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... To jsi teď právě porušil a přitom říkáš, že dodržování desatera je pro Tebe brnkačka. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 17:24:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další biblický důkaz je, že přikázání a další ustanovení a zákony již platily v době Abraháma, který je zachovával

Můžeš ten Biblický důkaz nějak konkrétně citovat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 15. září 2015 @ 18:58:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle ty jsi nečetl můj komentář? Zde je to úplně jasné ne?

 [KB1613] Gn 26:5 Protože uposlechl Abraham hlasu méhoa ostříhal nařízení mýchpřikázaní mýchustanovení mých a zákonů mých. (mishmarti mitzvotai hhukotai vetorotai, Transliterated Biblia Hebraica-EN)

Chceš snad tvrdit, že Abraham neznal Desatero a ostatní všechny přikázání a ustanovení ano?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 15. září 2015 @ 21:30:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš snad tvrdit, že Abraham neznal Desatero a ostatní všechny přikázání a ustanovení ano?

Já v příbězích o Abrahamovi nečtu nic o tom, že by mu Bůh nařídil desatero. Jaká přikázání a ustanovení Bůh Abrahamovi dal my nevíme protože o tom v Písmu nic není. Bůh totiž mluvil přímo k Abrahamovu duchu, protože o živém Bohu tehdy nebylo nic napsáno. A ani Abraham o tom nic nenapsal, jinak by nám to Mojžíš napsal. Mojžíš nám naopak napsal, že desatero bylo dáno až jemu. Jestli chceš věřit jen vašim domněnkám a falešným, ničím nepodloženým výkladům, tak si jim věř, já Ti to brát nebudu. Předložil jsem Ti to, co jsem měl k Tobě na srdci a co Ty s tím uděláš je Tvoje věc. Teď Tě jen mohu poručit Bohu a jeho milosti 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 17. září 2015 @ 00:09:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Já v příbězích o Abrahamovi nečtu nic o tom, že by mu Bůh nařídil desatero. Jaká přikázání a ustanovení Bůh Abrahamovi dal my nevíme protože o tom v Písmu nic není. 


Mojžíšův zákon není nikdy přirovnáván k věčnému morálnímu zákonu, který byl v platnosti od samého počátku lidské historie. Ačkoliv bylo zapsáno až na hoře Sinaj, bylo desatero chápáno a ctěno nejdávnějšími patriarchy. Dokonce Kain (prvorozený syn Adama a Evy) věděl, že zabití je hřích. Když se chystal ke svému činu, Bůh mu řekl, že „hřích ve dveřích leží“. Boží hlas promluvil ke Kainovi o hříchu ležícím ve dveřích kvůli jeho plánu zabít Ábela, což je přestoupení jednoho z deseti přikázání. To je absolutní důkaz toho, že morální zákon byl v platnosti už v tak dávné minulosti. Je nemožné, aby hřích existoval tam, kde není zákon! [KB1613] Gn 4:7 Zdaliž nebudeš příjemný, budeš-li dobře činiti? Pakli nebudeš dobře činiti, hřích ve dveřích leží; a pod mocí tvou bude žádost jeho, a ty panovati budeš nad ním.

Josef ukázal, že si byl vědom závaznosti téhož přikázání jako Abraham, když řekl Potífarově ženě:
[NBK] Gn 39:9 [Sám] není v tomto domě větší než já, neodepřel mi nic kromě tebe, poněvadž jsi jeho manželka. Jak bych tedy mohl spáchat tak velikou hanebnost a zhřešit proti Bohu?"
Věděl, že cizoložství je hřích, i když vydání desatera na hoře Sinaj bylo hudbou vzdálené budoucnosti. Opět je nemožné, aby hřích existoval tam, kde není zákon!


]


Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 16. září 2015 @ 08:00:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zakono-naplnitel! Co si lide jeste nevymysli na podporu sve teologie. Je to neco kako ocistec u katoliku. 



Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Středa, 16. září 2015 @ 09:58:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, máš pravdu, je to falešná teologie, která nemusí vždy pocházet jen z té proklínané církve , ale pochází od lidí, kteří si udělali z druhých lidí modly a nepochopili, že Boha musí hledat sami a ne podle definic svých vůdců, kteří započali dobré dílo na obnově, ale následovníci ustrnuli, jakoby nebylo třeba víc, než pouhé oddělení od učení ŘKC. vymysleli si místo očistce Boha, předurčujícího lidi ke spasení a zatracení, hovoří o milosti a straší věčnými muky v pekelném plameni, hovoří o zákonu , jako o lásce a nedokáží pochopit, že láska se nedá dělit v poměru 9:1, že buďto lásku máš - a pak je třeba plnit to, co požaduje a nebo ji nemáš a vymýšlíš si důvody, proč plnit nemusíš.Mnohdy nerozumí pojmu zákon, milost, považují se za zlatou mládež, děti nějakého prominenta, kteří jsou ze zákona vyjmuti a když ho překračují - vědomě a učí to - nemůže se jim nic stát.Jsme královské děti, které Otec svou milostí ochrání, když zhřeší, ale nemůže dovolit, aby hřešily ostentativně, na Otce se odvolávajíc, jako orientální princátka.kdyby nebyl zákon dán lidem od Adama / i vepsáním v jejich srdce / , nemohla by být vražda Abelova hříchem, nemohl by Bůh odsoudit Sodomu a Gomoru, seslat potopu a do Mojžíše by hříchu na Zemi nebylo, Mojžíš by mohl - směl - zabít Egypťanů třeba deset.Je li zákon věčný, musel existovat ve vědomí už i u prvních lidí stejně tak, jako bude trvat, dokud nebe a země nepominou. Židé měli zákon mravní - ten věčný a ceremoniální v systému svátků a obětí a ten byl ukončen křížem - přibit na kříž, naplněn, zneplatněn stejně, jako chrámová služba.Naplněn byl i za nás v osobě Ježíše Krista, protože lásce , a mnohdy ani tomu minimu v deseti bodech, nedokážeme učinit zadost, o čem svědčí i pocity, se kterými čteme a nebo píšeme komentáře na tomto webu. Zákon není dán ke spasení, dodržení jeho ustanovení není postačující, ale nutnou podmínkou života s Bohem. I Ti, co obětovali ve SZ a plnili "skutky zákona"   museli přinášet své oběti ve víře v milost a Mesiáše, který za jejich hříchy, místo beránka, prolije krev skutečnou. Žel, falešná teologie změnila systém obětí - stín věcí budoucích , i celý zákon ve formalitu a pouhý masakr zvířat, bez duchovního prožitku naděje a smíření v mesiáši - a proto pak ani skutečného Mesiáše nepoznali Ti, kterým byla dána celá řada indícií, kdo jím bude.Satan se vždy snažil o zkreslení Božího charakteru a je třeba se mít na pozoru, když jsme vyznavači tak různých teologií, do jaké míry nám ony tzen Boží obraz představují, zkreslují. Vodítkem pro nás může být jen život Ježíše Krista. Žít podobně jako on, nevkládat mu do úst nevyřčené, důvěřovat Jemu a ne lidem. jehořeč byla jasná a požadoval buď "ano", nebo "ne" ... pochybuji, že by nechal v nejistotě změn ty, kteří ho měli v budoucnu následovat.Nová doba má novopu teologii - jsme duchovní Izrael, ale máme i stejné nebezpečí, jako on. Nejsme a nebudeme ušetřeni falešných učení. Je li něco "ano" nemůže být současně i "ne"  proto zákon, který je věčný, nemůže zázračně pozbýt platnost, ale ani se stát "samospasitelným".


]


Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 16. září 2015 @ 10:34:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V zásadě s tebou, Lojzo, souhlasím a myslím, že věci bereš opravdu reálně. Jen bych si dovolil poznámku k tomu zákonu, který Bůh do padlého člověka vložil. Kterému se jinak říká svědomí. Ten zákon byl padlému člověku, jak říká apoštol Pavel, dán jen k rozpoznání toho, co je hříšné a na čem může poznat, že sám je beznadějně hříšný a potřebuje spásu z milosti, protože požadavkům zákona není schopen z vlastních sil dostát. Nebýt milosti, skrze které jsou nám hříchy odpouštěny, byli bychom navždy ztraceni, i kdybychom se literu desatera snažili dodržovat sebevíc, protože zkažený člověk může dělat věci jen zkaženě. Hříšný člověk nemůže konat spravedlivé věci. Hříšný člověk ke svým skutkům nemůže mít spravedlivé motivy, to by pak nebyl hříšný. Proto je pro naši záchranu nutné se znovu narodit z Božího Ducha, nebo jinak řečeno Bůh musí obnovit našeho ducha ke své podobě. Jedině v něm je naše moc překonávat hřích usídlený v našem těle. Proto říkáme, že jsme spaseni milostí, protože to obnovení ducha jsme si nijak nezasloužili. A tento obnovený duch narozený z Boha, nás samozřejmě vede ke spravedlivým Božím skutkům, čili i k naplňování zákona. Ale k mnohem hlubšímu a širšímu naplňování než stanovuje litera desatera, jak o tom mluví Ježíš v kázání na hoře. Duch nás vede k opravdové a nepředstírané lásce, což litera desatera nedovede. Náš nový duch nám zjevuje to jak je hluboká a široká, dlouhá a vysoká Kristova láska, kterou on žije a kterou chce žít skrze nás a přinášet ji do tohoto světa jako světlo života. Souhlasím s Tebou, že pokud nějaký křesťan říká, že svým životem nemusí naplňovat zákon, tak věří v lacinou milost a znevažuje Ježíšovu oběť na kříži. To jsou dva škodlivé extrémy v církvích: zákonictví spoléhající na dodržování litery a laciná milost, která říká, že zákon se nás netýká.


]


Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 16. září 2015 @ 10:57:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O tom zakonu to napsal spravne. Znal ho Adam znaji ho andele a bude platit i na nove zemi. Tento zakon je vecny a nezmenitelny. Prave proto ze zakon Bozi nelze zmeni musel Jezis zemrit na krizi aby zakonu bylo ucineno zadost a my mohli i kdyz hresime zit. Pouze timto zpusobem muze Buh zustat spravedlivy a zaroven clovek ktery porusi zakon mzdou hrichu je smrt muze za utcitych podminek ziskat zivot vecny  i kdyz podle zakona musi zemrit.

Uprimne je to genialni plan takovym zpusobem naplnit Bozi zakon a zaroven hrisnikovi umoznit zivot vecny.
Buh muze zustat spravedlivy a hrisnik zit vecne
Clovek by to nevymyslel. 
Rika se tomu plan spadeni cloveka. Pokud clovek nepochopi tento plan spaseni to jakym zpusobem To Buh zaridil a jak v tom planu spaseni Buh jedna nemuze clovek spravne pochipit evangelium.


]


Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 16. září 2015 @ 11:02:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty mas problem se Zakonem na me se vykasli a premyslej o tom co napsal o zakonu Monsek s tim co napsal o zakonu jak to chapat souhladim.



]


Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Středa, 16. září 2015 @ 11:26:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsi to tak, jak to cítím.


]


Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Středa, 16. září 2015 @ 10:41:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napal jsi toho hodne peclive jsem si to precetl a nemam k tomu zadne pripominky ze bych neco vnimal jinak asi bych neco formuloval jinak ale se stejnym vyznamem jak jsi to napsal.

Ale vetsina co tady jsou s tim bude mit problem a pokud to nepochopi spravnym zpusobem
nepochopi o cem je Evangelium.

A to je puze cast zakladu na kterych stavime spravnou viru.

Bohuzel ani ve svete tech co tohle pochopili moc neni.



]


Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 16. září 2015 @ 12:11:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bavíme se o věcech, které nefungují. Nikdo není schopen dodržet Desatero ve všech bodech a ani tehdy, když si myslí, že ho vede Duch. Zákon je jen litera na papíře či deskách a lidé ho nikdy nedokázali dodržet celý. Ani to není možné a situace to neumožňují. Zabíjeli, smilnili, kradli…a nakonec se jim modlou stala moc i bohatství  a i oni sami sobě byli modlou.

Svět je nemocný lidmi, které se chovají škodlivě pro celý vesmír.

 

Láska může hodně změnit  je nad Desaterem. Jediný, kdo dodržel Desatero ve všech bodech byl Pán Ježíš. Nikoho nezabil, nesmilnil, nelhal, nekradl, světil den odpočinku  a správně  ho  světil a nikoliv podle farizejských zákonů. Miloval Otce Boha.  Co dokázal On, my nedokážeme, ale aspoň se o to snažme. On mohl proto naplnit Zákon tím, že mohl se stát Mesiášem, obětním Beránkem a usmířit nás s Bohem.

 

Pochybuji, že by třeba světil sobotu tak, jak adventisté, kteří hledí sobecky jen na sebe a láska je pro ně prázdným pojmem. V sobotu na lásku není čas a „ láska“  patří jen Hospodinu.

Proto jsou pro ně činnosti konané v sobotu pro lidi třeba v nemocnici vychcanými penězi.

 



]


Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Středa, 16. září 2015 @ 11:34:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit. - Matouš 5:17


]


Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 17. září 2015 @ 00:11:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a naplnit rozhodně neznamená zrušit...

[KB1613] Mt 5:18 Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jeden puňktík nepomine z zákona, až se všecky věci stanou.
 [CEP2001] J 14:21 Kdo přijal má přikázání a zachovává je, ten mě miluje. A toho, kdo mě miluje, bude milovat můj Otec; i já ho budu milovat a dám se mu poznat.“


]


Re: Re: Re: Re: Pokora a poslušnost (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pátek, 18. září 2015 @ 21:34:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, naplnit neznamená zrušit, znamená naplnit. Takže Kristus je naplnitel Zákona, neboli Zákono-naplnitel. To je biblicky podložené, ne teologicky vymyšlené. ;-)


]


Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy