Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 269 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116535670
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Vina Adama a Evy
Vloženo Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 09:43:24 CET Vložil: Tomas

O Bibli poslal pozorovatelnik

Jiný pohled na tzv. pád Adama a Evy

Neustále v různých obměnách od různých přispěvatelů čtu o tom, že za všechno, co se děje a co se kdy stalo, může člověk. Bůh dal člověku svobodnou vůli a ten se rozhodl špatně. 

Promiňte, ale vidím to jinak. Když dám na zahradu jámu a tu zakryji a kolem ní si budou hrát děti, není otázkou, zda do jámy spadnou, ale otázka je pouze: kdy tam spadnou. Dříve nebo později se to stane. A to samé se zakázaným stromem v ráji. Když dám do zahrady zakázaný strom, není otázkou, zda z toho stromu okusí ovoce, ale kdy. Pokud chci, aby děti do jámy nepadaly, tak ji tam nekopu. Pokud nechci, aby z nějakého stromu lidi jedli, tak ho tam neinstaluji. A to ještě nemluvím o svůdci, který byl z nebe vykopnut na zemi, aby ty lidi sváděl. To je pouze další faktor, který mluví na obhajobu lidí. 

Prostě to celé nemohlo dopadnout jinak. A nejvíce mě děsí, že ještě Bůh věděl, jak to dopadne, páč je prozřetelný a přesto tam ten strom dal. 

Já být milující starostlivý tatínek, tak nechystám takové zkoušky na své děti. Notebene když vím, že to je nad jejich síly...

"Vina Adama a Evy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 133 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 14:10:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kresťansku Bibliu nechápem.Ja sa zaseknem hned pri Adamovy a Eve .Som otec troch detí a vidím to takto.Predsavte si,že svoje dve 3ročné deti,ktoré ešte nerozoznaju dobro a zlo,dám do detskej izby,kde medzi hračky na zem položím ostrý kuchynský nož.Zakážem im dotýkať sa noža a odídem,ale všetko spoza dverí sledujem.Moj další,25 ročný syn vchádza do izby a presviedča deti,aby sa hrali z nožom.Oni ho posluchnu a porežu sa.Vtedy vchádzam ja-nepoviem ani slovu 25 ročnému,ale vyhodím tie 3ročné z domu,pretože neposluchli.Ešte za nimi kričím,nech sa živia sami a preklínam aj ich potomkov.Vraciam sa dovnutra a spokojne si otváram pivo…Pripadal by som vám ako dobrý,milujuci a láskavý otec,alebo ako sadistický psychopat,…Pretože toto je príbeh o Adamovy a Eve,rajskej záhrade,jablku ,Satanovy,ale hlavne o židovsko kresťanskom Bohu….




Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Čtvrtek, 03. prosinec 2015 @ 08:49:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozorovatelníku, nevím, mě to připadá, že máš pěknou depku. Jsem mimo ?



Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 03. prosinec 2015 @ 16:25:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozebírat osobu autora článku místo se vyjádřit k obsahu článku je nejstarší internetový trik. 


]


Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 03. prosinec 2015 @ 16:29:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Použiji druhý nejstarší trik a budu se věnovat tvé gramatické chybě. Místo "mně" jsi napsal "mě". Je to však ve 3. pádu, takže tam mělo být mně



]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Čtvrtek, 03. prosinec 2015 @ 21:02:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hehe, to jsi mě dostal, s tím "mě", s tím mám fakt problém. A víš, co mi připadá ještě ? Že už jsi tak nastavený brát vše zde jako útok, že jsi automaticky "zaprotiútočil", ale já to myslel dobře. Fakt. Nemám v nejmenším úmyslu kohokoli soudit a přesvědčovat, ale chtěl jsem s Tebou pokecat a třeba pomoct. Protože mi prostě přišlo z Tvých posledních pár článků a komentářů/reakcí, že jsi na život trochu naštvanej. V takové situaci mě obvykle pomůže o tom s někým mluvit, proto jsem si myslel, že bys třeba rád navázal tím, co Tě tak deptá a proč. 
Taky mi připadá, že nakukuješ na víru a křesťanství jako na něco, co slibuje sladkou odměnu, ale v praxi nabízí dort na nejvyšší příčce spíže, pod zámkem a protivným hlídačem u dveří. 
Podle mě je to tím, že hledáš Boha u lidí. I tady na GS je několik zapálených znovuzrozených, kteří jsou pěkní psychopati a Ty jsi rozhodně mnohem lepší křesťan než oni, akorát pořád čekáš, až Ti to někdo schválí. Tvůj článek o ideálním křesťanském světě mě vyděsil. Takhle si totiž představují křesťanství povrchní burani (tím nemyslím Tebe !!!!!), a Ty máš asi problém se do téhle šablony vtěsnat, což se Ti nedivím. Já třeba v žádné šabloně nejedu a jsem šťasten:). Neurážej se a napiš.


]


Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Pátek, 04. prosinec 2015 @ 12:08:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a zase "mě" špatně, to snad není možný ! :))


]


Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 14:16:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu se s tebou bavit leda o  konkrétním tématu. Vložil jsem sem příspěvek nahoře. Toto téma je o Adamovi a Evě a roli Boha a satana. Kdyby ses koukl na diskusi pod tím odkazem, zjistil bys, že takový názor jako mám já, má spousta lidí. Prostě křesťanství má některé body nevysvětlitelné. Počátek lidstva je jeden z nich... Buď to jsou jen pohádky, nebo pokud to je pravda, tak Bůh je přinejmenším  divný...


]


Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Neděle, 29. listopad 2015 @ 19:25:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kosmický konflikt:




Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 19:02:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
První lidé žili v ráji, tak proč by měli mít potřebu rozeznávat dobro a zlo ? Zlo přišlo na svět až jejich hříchem - jak nám říká Písmo.
H.



Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 29. listopad 2015 @ 16:30:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

N
Zlo přišlo na svět až jejich hříchem - jak nám říká Písmo.


R
Jen pro zamyšlení. Myslíš, že had nebyl zlý?

Jinak jistě - lidé upadli do zla až po svedení hadem.





]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Neděle, 29. listopad 2015 @ 18:46:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
 Jaký byl had, není předmětem otázky. Co první lidé věděli o zlu, to byl pro ně naprosto neznámý (nepředstavitelný) pojem. Proč by měli mít možnost rozlišovat mezi dobrem a zlem.  Svádění hada v tomto pojetí ztrácí smysl.
H.


]


Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 20:35:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Pozorovatelníku dovolím si ještě trochu jiný pohled než ty. Máš pravdu v tom, že píšeš, že Bůh dál člověku svobodnou vůli. Ale zkus se na to podívat jinak? Mohl by člověk milovat Boha čí se alespoň pro Boha rozhodnout, kdyby neměl svobodnou vůli? Mohl by ses rozhodnout mít rád svojí ženu, přítelkyní pokud bys neměl jinou možnost?

Za druhé příklad s jámou v porovnání ze zakázaným stromem mi trošku kulhá. Jáma pokud je vykopaná tak skutečně kdokoliv do ní může spadnout. Ale člověk v Edenu měl přece více možnosti než ovoce z jednoho stromu nebo z druhého stromu.

S tím i souvisí trošku i moje za třetí. Boha, který ví jak to dopadne považují v jistém smyslu za karikaturu skutečného Boha. Hned zkusím vysvětlit proč. Protože takový bůh by toho ani moc tak nevěděl. Podobně jako člověk na křižovatce ví může  se rozhodnout kudy se vydat. Dá se doleva dojde do X, dá se doprava dojde do Y půjde do Z otočí se a půjde zpátky vrátí se zpátky. No jo, ale jsou to všechny co dotyčný má? Jak jsem nad tím uvažoval, tak mi došlo, že nikoliv. Teoretický můžu začít kopat dolů a mám další možnost. Můžu se vydat pod úhlem 60° a opět dojdu někam jinam. Tu křižovatku považují jako za symbol třeba jednu událost / rozhodnutí v životě člověka. Tam kde my (lidé) vidíme třeba možnost 1., 2., 3., 4. .Věřím, že Bůh vidí i další možnosti se všemi důsledky a následky co budou. Tam kde ty můžeš se dostat třeba větší oklikou Bůh věřím, že Bůh vidí i snažší cestu, kterou ty čí kdokoliv jiný nemusí zrovna vidět.

Ve volné zkratce asi tak. Vidíš to jinak, klidně oponuj. Budu se těšit na tvojí odpověď.



Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 20:51:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu v tom, že píšeš, že Bůh dál člověku svobodnou vůli. Ale zkus se na to podívat jinak? Mohl by člověk milovat Boha čí se alespoň pro Boha rozhodnout, kdyby neměl svobodnou vůli?

To není moje teorie o svobodné vůli. To je teorie mnoha křesťanů. Já si myslím, že svobodná vůle neexistuje.

Za druhé příklad s jámou v porovnání ze zakázaným stromem mi trošku kulhá.

To už je osud všech přirovnání, že kulhají. 

Podívej, já jsem nespokojen s tím, jak to na světě vypadá. Ale věřím, že to je to nejlepší, co Bůh mohl udělat. Kdybych totiž připustil, že Bůh mohl udělat svět lepší, ale neudělal tak, tak už by to pro mě nebyl Bůh. Takže předpokládám, že Bůh udělal všechno, co bylo v jeho silách. A dopadlo to tak, jak to dopadlo. 


]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 22:04:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že svobodná vůle neexistuje. Takže pokud tě dobře rozumím ty musíš se vždy rozhodnout tak jak již někdo/něco určil? Nemůžeš si svobodně vybrat čí mi odpovíš čí nikoliv ani to co mi napíšeš čí nenapíšeš? Tak to vidíš, tu neexistenci svobodné vůle? Pokud ne, tak jak.

Podívej, já jsem nespokojen s tím, jak to na světě vypadá.
Ani já ne.

Ale věřím, že to je to nejlepší, co Bůh mohl udělat. Kdybych totiž připustil, že Bůh mohl udělat svět lepší, ale neudělal tak, tak už by to pro mě nebyl Bůh.
Tak v to já nevěří, protože v Písmu ani v mojí víře není Bohu kladená podmínka, že musel by vytvořit nejlepší svět. Jako důkaz pro tento svět není nejlepší považují jeden z prvních veršů v Bibli a to, že člověk má to dílo stvoření dokončit. Obrazně řečeno Pán Bůh dál člověku rýč ať ten svět dotvoří.

Takže předpokládám, že Bůh udělal všechno, co bylo v jeho silách.
Také si nemyslím. Víc má odpověď výše. Člověk by nemusel nic dělat, protože by všechno bylo uděláno.

A dopadlo to tak, jak to dopadlo.
A jak to dopadlo? Já myslím, že je to stále pro nás lidí otevřené.


]


Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 23:38:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže pokud tě dobře rozumím ty musíš se vždy rozhodnout tak jak již někdo/něco určil? Nemůžeš si svobodně vybrat čí mi odpovíš čí nikoliv ani to co mi napíšeš čí nenapíšeš? Tak to vidíš, tu neexistenci svobodné vůle? Pokud ne, tak jak. 

Svobodnou vůli bych měl, kdybych si mohl vybrat základní životní okolnosti. Zda se narodím jako anděl nebo člověk, jako muž nebo žena, do kterého století, do které země jako pravák nebo levák, s jakými talenty a schopnostmi, do jaké rodiny atd. Ale neměl jsem žádnou možnost to ovlivnit. Takže se můj život odvíjel podle těchto daností. No a v současnosti mám svobodu akorát v rámci těch mantinelů, které mi společnost a moje návyky umožňují. Spíše než svobodou je moje chování ovlivňováno očekáváním prostředí a neustále se něčemu a někomu přizpůsobuji. Dále svoji vůli dobrovolně podrobuji křesťanství, Bibli atd. v domnění, že to moji vůli dále koriguje tak, abych se stal lépe přijatelným pro Boha. 

Moje svobodná vůle je zcela osekána okolnostmi. Podívej na tvorečka, který žije na ploše, dejme tomu v papíru. Ten může akorát dopředu dozadu a vlevo a vpravo. Nemůže nahoru ani dolů, protože mu třetí rozměr schází. A my lidi jsme taky jen takoví tvorečkové v papíru. 

Jediný, kdo má svobodu, je Bůh. Všichni ostatní se pohybují v těch mantinelech a tunelech, co jim Bůh vymezil. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 23:52:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A pokud se to někomu nelíbí, tak nemá ani svobodu se zabít, protože sebevražda je hřích, ze kterého se nedá vyzpovídat a šel by pak do pekla. Kdyby Bůh dal lidem možnost, že by si mohli vybrat dobrovolné vymizení, vygumování. Ale on jim ani toto nedovolí. Žádná svoboda neexistuje. Jsou jen neustálé hrozby ze všech stran a není z toho úniku. Máš jedinou možnost a to čím jak nejvíce poslouchat Boha a dělat přesně to, co ti říká. A začít bys s tím měl hned ráno. Číst Bibli, modlit se, nalaďovat se do absolutní poslušnosti vůči Bohu. Bůh požaduje totální submisivitu, odevzdanost, podřízenost. Máš číst soustavně Bibli a postupně se ti přehraje do tvé hlavy software a ty budeš stroječek, co jede podle toho programu. To je tvoje svoboda. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 29. listopad 2015 @ 00:04:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono to je dokonce tak, že máš jako křesťan napodobovat Ježíše. A je pravda, že kdyby se lidi řídili podle Bible, nebyly by krádeže, vraždy atd. Nemusela by být policie, soudy, vězení atd.  V podstatě by svět byl mnohem bezpečnější místo. Takže žádoucí stav je, aby lidi postupovali podle Bible, sjednotili se v chování. Jenže to je unifikace. Planeta země jako výrobna malých Ježíšků. Nebo kopií Ježíše. Klonů. To mě pak vede k otázce, proč to tak Bůh rovnou nestvořil. Ale proč tu unifikaci mají sami lidi podstupovat podle návodu a instrukcí v Bibli. A potom kdyby to lidi skutečně dodržovali přesně tak, jak je zapsáno v Bibli, zda by to byl ještě svět. Zmizela by veškerá pestrost a  různost. A já si nejsem jist, zda přesně po tom toužím. Někdy se rád zasměju i vtipu, kde jsou sprostá slova. A to už bych nesměl. :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 29. listopad 2015 @ 00:08:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ono, už by ani nebyl, kdo by takový vtip vyprávěl. Takže už bych se takovému vtipu ani nemohl smát. V televizi by jely jenom náboženské pořady. 100 kanálů a kam bych přepnul, tam by bylo čtení z Bible, nebo kázání....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 29. listopad 2015 @ 12:49:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No no s tím už tak úplně nesouhlasím. Jistě v ledačem můžeme Ježíše nasledovat to je co uvádíš život bez krádeží, vražd apod. Ale také v mnohém Ježíše napodobovat nemůže těžko každý bude žít jako syn tesaře co Ježíš bez pochyby byl. Těžko budeme chodit po Zemi 3 roky a zvěstovat evangelium. Nevěřím, že každý člověk by měl žít jen podle jednoho lustru vždyť ani církev v prvním století taková nebyla. Věřím, že každý dostál jedinečné dary aby pomocí nich žil podobně jako Ježíš. Ale každý svým způsobem. Jeden třeba jako kazatel, druhý třeba jako sociální pracovník, další třeba učitel ve škole a ještě jiný třeba jako kuchař apod. To není armáda klonů. Vždyť se podívej do Bible kolik různých postav tam je. A každá postava je jiná není to jen klon. Tak i ty máš jiné dary, příležitosti k dispozici než já. A třeba i takový detail jestli někdo vyrůstá ve městě a druhý na vesnici může udělat velký rozdíl v těch dvou. Nejsou to jen nějaké klony. Nemůžeme být všichni kloni poněvadž nebyli jsme k tomu stvoření i apoštol nás upozorňuje, že jeden je třeba "oko" a druhý "ruka." Nejsme jen klony Ježíše. Ano máme se mu připodobňovat, ale nemáme být úplně stejní jako on, vyrůstáme a žijeme v jiné době než on žil coby člověk.  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 29. listopad 2015 @ 13:28:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně nevadí, když se mnou někdo nesouhlasí. Dokonce to vyhledávám, páč to nutí k zamyšlení, pokud to je napsáno kultivovanou formou a není to osobní napadání. Proto jsem rád, že jsi mi tu napsal. Inspiroval jsi mě k zamyšlení, jak by vypadal svět, kdyby se z většiny nebo skoro všech lidí stali křesťané. Možná o tom napíšu samostatný článek. Máš pravdu, že by nebyli všichni kloni Ježíše, ale určitá unifikace světa proti současné rozběhanosti různými směry by nastala. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 29. listopad 2015 @ 22:03:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkují, že jsem mohl být pro tebe inspirací. :). Ano v jistém smyslu unifikace nějaká by nastala, v jiném smyslu už nějaká je, a ještě v jiném smyslu v různých věcech by unifikace by nikdy nenastála čí by neměla nastát. :) Budu se těšit na článek, pokud vznikne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 29. listopad 2015 @ 12:31:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš nakonec se pěkně shodneme. Jistě nemáš takovou svobodnou vůli ale svobodnou vůli máš i když je v různých ohraničená, tak stále je. 


]


Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 27. listopad 2015 @ 21:51:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zní mi to, jako taková líbivá liberální výchova. Když dítěti něco zakážu a ono můj zákaz poruší, řeknu dítěti, že by nemělo v sobě pociťovat vinu, že to já jsem měl raději dříve předmět mého zákazu odstranit jemu z očí a dosahu. Jsem tedy nedobrý a nedobře starostlivý otec, že jsem pouze dítěti něco zakázal a varoval ho před následky použití daného předmětu. Neměl jsem svému dítěti důvěřovat, když už jsem mu dal do správy a péče vše, co jsem zbudoval. Měl bych se tedy dítěti omluvit a říci mu: Ne ty, ale já za tvé porušení příkazu mohu a jsem vinen před tebou mé dítě. Potrestej ty mne!


Tentokráte, provozovatelniku, píšeš hloupý dotaz. Tele



Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 27. listopad 2015 @ 22:48:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tentokráte, provozovatelniku, píšeš hloupý dotaz. Tele

Schválně jsem si prošel článek a není tam ani jeden otazník. Nepsal jsem žádný dotaz, ale napsal jsem úvahu. 

Zní mi to, jako taková líbivá liberální výchova.

A co? 


Když dítěti něco zakážu a ono můj zákaz poruší, řeknu dítěti, že by nemělo v sobě pociťovat vinu, že to já jsem měl raději dříve předmět mého zákazu odstranit jemu z očí a dosahu. Jsem tedy nedobrý a nedobře starostlivý otec, že jsem pouze dítěti něco zakázal a varoval ho před následky použití daného předmětu. Neměl jsem svému dítěti důvěřovat, když už jsem mu dal do správy a péče vše, co jsem zbudoval. Měl bych se tedy dítěti omluvit a říci mu: Ne ty, ale já za tvé porušení příkazu mohu a jsem vinen před tebou mé dítě. Potrestej ty mne!

To jsem ale nepsal. Můj článek není o liberální výchově, ale o tom že na své děti dávám takové zkoušky, v nichž je pravděpodobnost, že obstojí. Lépe řečeno žádné zkoušky a nachytávky apriori ani nedělám. Léčky a nachytávky dělám až tehdy, když jsem k nim ztratil důvěru a potřebuji jim něco dokázat. 


]


Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 04:21:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je na místě hláška: Pane vochmajstr, vy jste ale hlava !



Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 02. prosinec 2015 @ 09:26:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A taky:  Takovej byl vytrvalej, že se moh stát ministrem... 


]


Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 17:35:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyjádřil jsi to docela stručně a zajímavě.

Zkus také promyslet a napsat nám, jak si vysvětlíš, že je na světě tolik zla, smrti, požírání jeden druhého, nemocí... Docela se těším na odpověď.



Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 27. listopad 2015 @ 18:14:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus také promyslet a napsat nám, jak si vysvětlíš,

Už třetí nick, co píše v množném čísle. Nejdříve momonka, pak bylina, teď unshaken. Vy jste nějaké družstvo? Nebo národní výbor? Já jsem schopen si psát jenom na bázi, že si píše XY s nickem XZ. 


]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 18:53:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pozorovatelniku, ale uvědom si, že tvé komentáře nečte jen ten, koho příspěvek komentuješ a v tomto smyslu třeba reaguje. V tuto chvíli je tu 78 návštěvníků a 8 uživatelů a ti všichni jsou potenciálními čtenáři tvých příspěvků. :-)


]


Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 27. listopad 2015 @ 19:06:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je v pořádku. Tím spíše má každý psát sám za sebe a jestliže se mě někdo ptá, tak napíše já se ptám tebe. 


]


Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 27. listopad 2015 @ 20:06:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jak si vysvětlíš, že je na světě tolik zla, smrti, požírání jeden druhého, nemocí.

Požírání jeden druhého je potravní řetězec. A ten stvořil Bůh. Býložravci spásají vegetaci. Býložravce žerou masožravci. Stvořil to tak Bůh. Zřejmě aby masožravci regulovali počty býložravců, aby se nepřemnožili. Je to vzájemné provázané. Ale ono to už začíná na úrovni parazitismu, spousta organismů je parazitických. Někdy ve vzájemné symbióze s hostitelem, někdy ne. 

Kdyby nebylo smrti, tak by tu už bylo několik vrstev organismů. Lidí by bylo také desítky miliard. Není možné, aby nikdo neumíral. Musí jedna populace odcházet a nová přicházet. 

Pokud se ptáš na zlo, tak musíš být konkrétní. Musíš popsat příběh, jak XY vykonal tento zlý skutek a můžeme pátrat po příčinách. 

Mě často napadá, proč je tolik zvířat, která škodí a současně proč je tolik nemocí. Kdyby z potravního řetězce např. vymizela klíšťata, tak se nic nestane. Proč Bůh stvořil klíšťata - to nepochopím. A co se týká nemocí, chápu, že Bůh potřebuje nemoci smrtelné, aby se lidi obnovovali. Ale proč je tolik nemocí, které pouze snižují kvalitu života, ale nejsou k smrti - to nechápu. Nemám to smysl. Kdybych byl stvořitel, toto bych nedělal. 


]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 16:50:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buď odbočuješ od tématu, nebo jsi v článku položil otázku, kterou jsi vůbec položit nechtěl. Jen tak, aby jsi někoho vyvedl z míry.

Například zlo se považuje za projev (teď mě ten správný filozofický termín nenapadá, kromě zlo = filozofická kategorie), který není závislý na konkrétním jedinci, jde o obecné vyjádření. Tedy zlo může existovat, i když na světě budou všichni lidé dobří. Viz první kapitoly Genesis - Adam se měl sám rozhodnout, zda chce poznat zlo (Genesis 2:17).

Také tápeš v tom, že Bůh stanovil, že bude jeden požírat druhého. To se ale podle Božího díla nestalo - všichni se měli živit bylinami a plody.

Poznání zla tedy souvisí s lidskou svobodou, kterou člověk dostal při stvoření, neboť byl stvořen o obrazu Božímu, tedy je i jako Bůh svobodný ve svém rozhodování.

Můžeš tedy pochybovat o zprávě o stvoření a brát ji jako historický text který má původ v babylónských mýtech. Nebo si uvědomit, že existuje něco jako "paměť lidstva" a že biblický příběh o stvoření z ní vychází. Je tedy založen na skutečné událostí Božího činu, ač je v Písmu ve formě metafory či alegorie. Základní rysy pádu lidstva a všeho stvoření jsou tam však popsány.

Sám jsi na nic jiného nepřišel, ale nemusíš se rmoutit, nepřišel na to doposud nikdo.

Ještě jednou zopakuji: Svět byl stvořen s dobrem a zlem, s životem a se smrtí. Člověk se svobodně rozhodl, že pozná jak dobro, tak zlo a protože smrt je zlo, tak si současně svobodně vybral umírání. Jako správce všeho na zemi se jeho rozhodnutí projevilo a projevuje na veškerém stvoření.

Nemysli si také, že za rozhodnutí Adama a Evy neodpovídáš. Jsi totiž jejich potomkem a neseš tíhu jejich dávných rozhodnutí. Jako neseš tíhu svého biologického otce i matky.


]


Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 18:39:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také tápeš v tom, že Bůh stanovil, že bude jeden požírat druhého. To se ale podle Božího díla nestalo - všichni se měli živit bylinami a plody.

A kdo udělal šelmám řezáky a špičáky? Kdo jim udělal trávicí soustavu na trávení masa? Kdo jim udělal drápy a celé tělo vytvořil k lovení? Kdo jim dal lovecký pud? A kdo stvořil dravce ptáky? Kdo jim dal zahnutý zobák? Kdo jim dal takové drápy? Kdo stvořil žraloky v mořích? Co by žrali žraloci, kdyby nežrali menší ryby? Ty bys je krmil? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 29. listopad 2015 @ 16:38:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na to jsem slyšel jednu pěknou odpověď jednoho pastora, která se týká rovněž pozorovatelníka: "Když mi přivedeš lva, kterého jsi sám stvořil, tak já ti ručím za to, že ho naučím žrát slámu."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 29. listopad 2015 @ 21:37:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomu vůbec nerozumím. Jak to odpovídá na moje otázky? Trošku mi to zavání opileckými žvásty...


]


Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 19:10:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemysli si také, že za rozhodnutí Adama a Evy neodpovídáš. Jsi totiž jejich potomkem a neseš tíhu jejich dávných rozhodnutí. Jako neseš tíhu svého biologického otce i matky.

Cože? Vím, že nesu geny mých předků. Ale za jejich chování nezodpovídám. Pokud jsem trestán za pochybení někoho jiného, tak to je hnus. Ale kdo by dělal takové podlé jednání, že by trestal někoho za chyby druhého? 

A jinak mě se nikdo neptal, zda se chci narodit a do jakého století, do jaké země, do jaké rodiny a jaké chci mít dispozice apod.  Tebe se na to někdo ptal? Ty jsi měl možnost výběru? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 29. listopad 2015 @ 16:40:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jsi takového přesvědčení, tak máš prostě jen smůlu. Co s tím budeš dělat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 29. listopad 2015 @ 21:40:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu, o čem píšeš. Odpověděl jsem ti poctivě na tvůj předchozí příspěvek a teď nějak uhýbáš. Můžeš se vrátit k tématu? 


]


Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 27. listopad 2015 @ 21:57:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Unshaken píše:
jak si vysvětlíš, že je na světě tolik zla, smrti, požírání jeden druhého, nemocí...
Cože? Tolik zla? Není to naopak. nemáme se ptát, proč je tu TAK MÁLO ZLA? Klidně může být mnohem hůře...



]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 22:01:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klidně může být mnohem hůře..  A bude!


]


Re: Proč je ve světě tak málo zla? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 28. listopad 2015 @ 09:47:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak na toto téma jsem tu kdysi napsal čánek nazvaný: 


Proč je ve světě tak málo zla?

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4649&mode=nested&order=0&thold=0





]


Re: Re: Proč je ve světě tak málo zla? (Skóre: 1)
Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 19:52:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Tobě připadá, že je ve světě málo zla? Je tvým přáním, jako věřícího, aby jej bylo ještě více?  Na otázky které jsi tehdy (2006) dostal jsi nijak přesvědčivě už tehdy ani dnes neodpověděl. Tak proč se opakovaně ptáš ? Zdá se však že ve fascinaci zlem nejsi sám.
H.


]


Re: Re: Re: Proč je ve světě tak málo zla? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 28. listopad 2015 @ 21:41:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj,

Zla je samozřejmě hodně. Nicméně pokud vezmeme v úvahu, co říká Bible o padlém člověku, je s podivem, že ho není ještě mnohem více. To je ovšem jen díky Boží milosti.

Nemyslíš, že by bylo dobré, kdyby sis někdy přečetl odkaz? Tvá reakce by pak třeba byla víc k věci :)


]


Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 10:12:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 A co když Bůh použil člověka jako návnadu na Satana? Kdyby na Zemi nebyl člověk, jak by se jeho povaha a charakter zjevily nebesům?
Proto Bůh člověka miluje i zachraňuje. Každý sám sobě je "místem" kde probíhá boj. Prostě Bůh dovolil nákazu hříchem a na člověku je vidět nebezpečí hříchu. A abychom se z hříchu vymanili, proto poslal Bůh Ducha Božího skrze Ježíše. Bůh miloval svět i člověka, ale nenávidí hřích. Byli   jsme každý zataženi do duchovního  sporu a ani si to někdy neuvědomujeme.



Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 11:39:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co když Bůh použil člověka jako návnadu na Satana? Kdyby na Zemi nebyl člověk, jak by se jeho povaha a charakter zjevily nebesům?

Takže Země jako pokusná laboratoř a člověk jako pokusný králík. Demonstrativní úkaz pro nebeské hry.... Paráda...

Jak psal Karel, nebylo by v tom případě lepší, kdyby Bůh raději nic netvořil? Už jen, když vezmeš, že většina lidstva jde do záhuby a přesto je Bůh tvoří...


]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 12:11:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Už jen, když vezmeš, že většina lidstva jde do záhuby a přesto je Bůh tvoří...

Můžeš nám objasnit, jak bys ty stvořil člověka se svobodnou vůlí a schopností milovat? Čili člověka k obrazu Božímu? To je totiž ten důvod, proč musel mít Adam na výběr.
Teprve znovuzrozený a vzkříšený člověk bude dokončené dílo tvorby člověka k obrazu Božímu. Zatím je člověk jen "polotovar".


]


Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 12:15:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Můžeš nám objasnit"

Když budeš psát v množném čísle za nějaký ústřední výbor, nebudu s tebou komunikovat. Neexistuje žádné my a ty. Existuje jen diskutující XY a ten se baví s diskutujícím YZ. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 14:52:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje jen diskutující XY a ten se baví s diskutujícím YZ. 

To není tady tak docela pravda, protože to tu nečtu jenom já a Ty by jsi si měl být vědom toho, že píšeš více lidem.
Ale, když už jsi tak háklivý: Můžeš mi objasnit, jak bys Ty stvořil člověka se svobodnou vůlí a se schopností milovat?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 20:37:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžeš mi objasnit, jak bys Ty stvořil člověka se svobodnou vůlí a se schopností milovat?

Svobodná vůle je ti k ničemu, když nemáš alternativu. Buď budeš poslouchat Boha, nebo půjdeš do pekla. Prostor pro svobodu neexistuje. A jak bych já tvořil člověka je nesmyslná otázka. Tvořím, co je v mých silách. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 22:11:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinými slovy, to, co lidi mají, není svoboda, ale ultimátum. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 09:04:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinými slovy, to, co lidi mají, není svoboda, ale ultimátum. 

Když tomuhle věříš, tak se nedivím tomu, že nemáš v srdci radost a pokoj, protože ten bůh, v kterého Ty věříš, není Bůh lásky, radosti a pokoje, ale despotický vládce, který dává ultimáta. Pak se nediv, že Ti skutečný Bůh neodpovídá. Čeká, až pochopíš, že to, co o něm smýšlíš, je Tvůj problém a ne jeho. Jsi jedním z těch, kteří si myslí, že jsou lepší než Bůh, a tudíž ho můžou kritizovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 27. listopad 2015 @ 09:25:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi jedním z těch, kteří si myslí, že jsou lepší než Bůh, a tudíž ho můžou kritizovat.

Který Bůh? Bůh Starého zákona, co topí lidi a vypaluje města, nebo Ježíš, co uzdravuje skoro každého, co potká? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 13:46:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, jo, už chápu proč jsi sem přišel. Není Nematemne tvůj bratr?
No nevadí, jednoho dne Tě to přestane bavit. Už teď Tě nudím já a Momonka. Brzy přibudou další. Až nakonec neuvěřitelně znuděn odejdeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 14:01:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až nakonec neuvěřitelně znuděn odejdeš.

Karle, doufám, že to není tvé přání, ale spíše falešné proroctví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 22:07:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, doufám, že to není tvé přání, ale spíše falešné proroctví.

Mé přání to není. Ale vzhledem k tomu, jak uvažuje  a jak se staví v diskuzích k lidem, tak si myslím, že ještě dost dlouho bude ve stejné pozici jako Nematemne. A ten když  viděl, že tady jeho řeči nikdo nebere vážně, tak nakonec odešel. Satan působí jen tam, kde mu to lidi žerou. Dokud ve své naivitě, mu zde někteří budou žrát, že věří v pravého Boha a on je bude moci vodit za nos, tak ho to tu bude bavit.
Ale když mu tu začnou všichni říkat přesně to, co on nechce slyšet( a já a Momonka jsme kvůli tomu u něj soudruzi), tak ho to nakonec přestane bavit. Stejně jako satana, když vidí, že křesťan stojí v pravdě a odmítá mu žrát jeho lži.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 22:09:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, rozumím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 27. listopad 2015 @ 23:04:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
vzhledem k tomu, jak uvažuje  a jak se staví v diskuzích k lidem, tak si myslím, že ještě dost dlouho bude ve stejné pozici jako Nematemne. A ten když  viděl, že tady jeho řeči nikdo nebere vážně, tak nakonec odešel.











co mě přestane bavit? 


A je tu další kolečko ze satanem :-)

Satan podruhé, brzy bude satan potřetí, viď... do třetice.... tři je taková pěkná biblická číslovka... třikrát zapře, třikrát zakokrhá, tři králové (mágové), tři krát pokoušel satan Ježíše, tři božské osoby, lidské tělo, lidská duše, lidský duch .... na další biblické trojky si vzpomenu později..,, pak tam jsou ještě sedmičky a 40 tky... 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 08:09:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já jsem se bavil s Willym. Ale Tvá reakce jen potvrzuje má slova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 09:07:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To s tím satanem nebylo ještě nic... Na KD mi jeden týpek nadával do *****ků :-)  Já myslím, že tady na GS je takový "borec" jenom myslivec. Ale ten má teď pauzu. Jinak jste tu v pohodě :-) A taktiky soudruhů, co píšou v množném čísle a snaží se o kolektivní soud - to zvládnu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 28. listopad 2015 @ 09:29:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozorovatelnik píše:
A taktiky soudruhů, co píšou v množném čísle a snaží se o kolektivní soud - to zvládnu...
Tak ale nechápu, proč kopíruješ taktiku soudruhů (komunistických křesťanů), že většina lidí jde do zatracení, když Písmo nic takového ani nenaznačuje...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 10:47:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, mně to v církvích říkali. A v Bibli se píše, že široká je cesta do záhuby a mnoho je těch, co po ní jdou a úzká cesta záchrany a málokdo po ní jde...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 28. listopad 2015 @ 09:22:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Který Bůh? Bůh Starého zákona, co topí lidi a vypaluje města, nebo Ježíš, co uzdravuje skoro každého, co potká? 


Doufám, že jednou pochopím, že to Bůh musel udělat. Zřejmě musel vytopit všechny lidi a vypálit ta města. Nebo se Bůh také učí. Páč je psáno, že pak litoval toho, co udělal. Jako by se Bůh učil s náma...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 27. listopad 2015 @ 08:08:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Svobodná vůle je ti k ničemu, když nemáš alternativu. Buď budeš poslouchat Boha, nebo půjdeš do pekla. Prostor pro svobodu neexistuje---

Prostor pro svobodu je v tom, že máš alternativu a můžeš si zcela svobodně zvolit mezi dvěma cestami.   To není ultimátum.

Bůh  nikomu nestraní, ani nikoho  neznásilňuje.  Nikomu dopředu neřekne, toho si vyberu a toho ne.. Protože Bůh je nadčasový,   Počátek i konec, již před založením světa věděl kdo se jak rozhodne a uslyší tak Jeho přání . A Jeho  přání je,  aby si všichni zvolili cestu života, ale jak už jsem psal , Alfa a Omega  ví , že úplně všichni si jeho cestu zcela svobodně nezvolí.

Věříš že nemáš  alternativu, ale to není pravda.  Zde ji máš, tak  si  vyber.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 27. listopad 2015 @ 08:30:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Alternativy jsou jen dvě. Stejné jako peníze nebo život. Buď budeš sloužit Bohu nebo Satanu. Tak je to a s tím  se musíme vyrovnat. My Bozi nebudeme. Slouží Bohu vraždění  a porušování zákonů, které sám vydal ? Jak se pozná pravý Bůh od falešného? Není psáno, že Satan se přetváří, lže  a klame? Kdo má zájem na tom porušovat Boží zákony, jak se dělo ve SZ a odůvodňovat to tím, že to chtěl tak Bůh? A v NZ jedná Bůh jinak. Bůh se mění? To snad ne. Je stejný, ale lidí snadno naletí podvodům.
Jak mohu věřit, že David je předobrazem Pána Ježíše??  A kde je tato věta v Bibli? Pro židy byl pouze tím nejlepším králem a přáli si  a přejí dodnes, aby takový byl i jejich Mesiáš. Kristus byl pro ně kvůli absencí Davidových vojenských a panovačných vlastností jen podvodníkem a bylo třeba ho zabít. Žádného Mesiáše v něm neviděli, až na výjímky.
Proč se nám tak líbí násílí a porušování Božích zákonů?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 08:55:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku nemluv za druhé. Já nevím, proč se Ti to tak líbí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 27. listopad 2015 @ 09:54:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čeho se bojíš. Názory Ti vadí? Jak chceš poznat pravdu???


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 27. listopad 2015 @ 13:53:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak si přišel na to, že se bojím Tvých názorů. Já jen Tvrdím, že jsou hloupé a vycházejí z nepochopení.
Pravdu poznávám skrze Ježíše, ne skrze Tebe. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pátek, 27. listopad 2015 @ 09:32:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale je to ultimátum. Je to buď a nebo. Když je buď a nebo, říkáme tomu ultimátum a kdyby byli křesťané poctiví, tak by přiznali, že ultimátum je to pravé evangelium. Ostatně někteří to na rovinu říkají. Musíš Boha poslouchat, jinak jdeš do pekla. A do pekla jde většina lidí kvůli sexu. Páč ty ostatní požadavky, nezabíjet, nekrást, vážit si rodiče, atd. to jde dodržet. Většina lidí nekrade, nevraždí a cení si rodičů. Ale skoro všichni lidi někdy masturbovali nebo měli sex před manželstvím, nebo mimo manželství, nebo mají i dalšího partnera a ten první žije. Čili většina lidí bude v peklu kvůli sexu. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 27. listopad 2015 @ 09:55:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Myslíš, že všichni kdo zhřešili skončí v pekle?

Podívej co říká Bible:

Ř 3.kapitola

  • 10jak je psáno: ‚Nikdo není spravedlivý, není ani jeden,
  • 11nikdo není rozumný, není, kdo by hledal Boha;
  • 12všichni se odchýlili, všichni propadli zvrácenosti, není, kdo by činil dobro, není ani jeden.
  • 13Hrob otevřený je jejich hrdlo, svým jazykem mluví jen lest, hadí jed skrývají ve rtech,
  • 14jejich ústa jsou samá kletba a hořkost,
  • 15jejich nohy spěchají prolévat krev,
  • 16zhouba a bída je na jejich cestách;
  • 17nepoznali cestu pokoje
  • 18a úctu před Bohem nemají.‘
  • 19Víme, že co zákon říká, říká těm, kdo jsou pod zákonem, aby byla umlčena každá ústa a aby celý svět byl před Bohem usvědčen z viny.
  • 20Vždyť ze skutků zákona ‚nebude před ním nikdo ospravedlněn‘, neboť ze zákona pochází poznání hříchu.
  • 21Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona, dosvědčovaná zákonem i proroky,
  • 22Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu:
  • 23všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy;
  • 24jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.
  • 25Jeho ustanovil Bůh, aby svou vlastní smrtí se stal smírnou obětí pro ty, kdo věří. Tak prokázal, že byl spravedlivý, když již dříve trpělivě promíjel hříchy.
  • 26Svou spravedlnost prokázal i v nynějším čase, aby bylo zjevné, že je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry v Ježíše.
  • 27Kde zůstala chlouba? Byla vyloučena! Jakým zákonem? Zákonem skutků? Nikoli, nýbrž zákonem víry.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 27. listopad 2015 @ 10:14:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak by v pekle musela skončit většina těch osobností ze SZ. David, Šalamoun a jiní  a jiní. S tím sexem to zatracení není. Navíc některé věci si vymyslela církev. Copak je někde v Bibli zakázána masturbace? Onan byl potrestán úplně z jiného důvodu. Ale církev to vysvětlila  a použila jinak.
Zatracení spočívá v něčem jiném. V tom, že nečiníme pokání.  Na základě pokání  si uvědomíme svůj stav  a potřebu a cenu milosti. Přijmeme Kristovu milost. Kristus má tu moc nás uchránit od zatracení. Každý někdy zhřešíme a  zhřešili jsme v něčem. Všichni bychom měli být zatraceni. Ale Bůh nás má rád přes naše chyby  chce nás zachránit. Díky Tomu, že pochopíme osobně Kristovu oběť a jednání, otevřou se nám oči. Ale jinak než Adamovi a Eve v ráci. Poznáme Boha jinak a to vede pak k jinému jednání, než bylo u nás před tímto poznáním.

Satan dělá vše proto, aby toto poznání Boží lásky  a milosti zmařil.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 29. listopad 2015 @ 19:27:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Copak je někde v Bibli zakázána masturbace?"...


Sexualita je u člověka darem se dvěma různými cíly:
1.) pro plození dětí
2.)  pro vzájemné obdarovávání se láskou, pro sdílení jednoty mezi mužem a ženou. Pro sdílení jednoty fyzické i duchovní v lásce manželské.

Sexualita není cílem pro vlastní uspokojování, ale k uspokojení toho druhého.

Vlastní uspokojení je sobectvím (je minutím se cíle)  a sobectví je hřích.
Masturbace je přímým opakem lásky. Není zde sdílení, ale je zde zneužívání vlastního obdarování nesprávným způsobem.
Na partnera (třeba i virtuálního) se při masturbaci hledí jen k využití, jen ke konzumu - pouze jako na prostředek k vlastnímu uspokojení.


Masturbace je sebeklamem, je lží - a je křesťana nedůstojná.

Masturbace hříchem proti vlatsnímu tělu a činí člověka neschopného milovat nezištně, milovat nesobecky a tedy milovat doopravdy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 19:17:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, vždyť říkám, křesťanství o ničem jiném není, než o tom, co nesmíš... Je to náboženství zákazů...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 27. listopad 2015 @ 11:57:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápu to tak, že ultimátum je  běžící čas...náš plynoucí čas vedoucí k smrti.

  A  v tom čase, máme ponechánu  svobodu se rozhodnout pro jednu z těch variant o kterých se bavíme. Buď Boha uposlechneme ,vyznáme mu hříchy  a se obrátíme (znovuzrodíme), nebo ne, a ten čas nevyužijeme a promarníme.Zásluhu na tom znovuzrození ve skutečnosti nemáme, protože jsme uposlechli hlas Boha, ne hlas sebe...

Kdo je znovuzrozen z Boha , již má život věčný, proto se na něj to  ultimátum (ta kletba smrti)  již nevztahuje.  A to je ta opravdová  svoboda v Pánu Ježíši  Kristu.

Neboj se pozorovatelníku,  že Ti milosrdný Bůh není schopný  hříchy odpustit, skrze krev Pána Ježíše, proto:


Izajáš  1:18   |  Pojďte, projednejme to spolu , praví Hospodin. I kdyby vaše hříchy byly jako šarlat, zbělejí jako sníh, i kdyby byly rudé jako purpur, budou bílé jako vlna.


]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 12:51:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý kolego, promiň, že Tě tak oslovuji, protože máme či měli stejné povolání.
Já chápu, že to zní moc fantasticky  a bláhově. Moc jsem o tom přemýšlel a trápil se tím, co Ty. Víme toho strašně málo a čím více má lidstvo moci a síly, tím blíže je k definitivnímu zničení. Prostě jsme bojištěm sil, které ovládají i nás. A možná někdo  z jiné dimenze to pozoruje bude mít z toho poučení.
V ráji vlastně došlo k jednání, které ukazuje, co je hřích. A hřích v člověku se projevil tak, že první lidé se začali po naočkování Satanem dívat na Boha kriticky a kritický se  dívat na vše kolem. Najednou kritizují nahotu  a kdo ví co všechno. Ale hlavně touží být jako Bůh. Stvoření se staví vůči Stvořiteli. Z lidí se stávají i sobci. Adam klidně kritizuje Evu místo toho, aby ji chránil. A vůbec, kde je u lidí pokání? Proč se Bohu neomluví, ale utíkají a bláhově se schovávají? Zde je tolik otázek.

I v nás je tato povaha, skrytě působí na naše vědomí a jednání. Pochopil jsem, že musím před Bohem činit pokání a tím navázat vztah. To umožnil Pán Ježíš svým životem a obětí. Další úžasné  a nepochopitelné jednání, ale v něm spočívá vítězství na hříchem v nás. Je to však boj.

Na jedné straně svět s moha otazníky , dobrém a zlém,  a pak tu jsem já a Bůh. Uznávám, že existuje nebo si věřím sám sobě ? A když uznám, že existuje, pak bych se ho měl snažit dál poznat  a hlavně se nenechat ovlivnit tím, kdo je proti Němu či zneužit proti Němu. Uznat ho za Pána. On je dobrý.

Já nevím, jak Ti to vysvětlit. Každý si tím musí nějak projít. Akorád vím, že jsem hříšník a je třeba s  hříchem bojovat. Apoštol Pavel bojoval až do smrti. Nikdo z nás není dokonalý. Sám bojuji.
Měj se hezky.



]


Re: Re: Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 28. listopad 2015 @ 08:49:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozorovatelnik píše:Už jen, když vezmeš, že většina lidstva jde do záhuby a přesto je Bůh tvoří...
A na to jsi přišel jak?



]


Re: Vina Adama a Evy (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 12:29:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůžu s postulátem článku souhlasit.
Jestliže nechám v autě na zadním sedadle peněženku a zloději mi ji ukradnou a poškodí okno, tak tím vinen nejsem já, ale ti zloději. Není mou povinností si pečlivě hlídat své věci, nýbrž druzí jsou povinni respektovat můj soukromý majetek.

Bůh měl a má soukromý majetek, jež je Boha a není nikoho dalšího (např. ten strom). A je čistě věcí Boží libovůle, co se Svým majetkem bude provádět. Může lidem dovolit, aby strom užívali, a také to zapovědět (mimochodem, ten ráj je také Jeho a je jen na Něm, koho si tam pustí a koho ne; není v nejmenším Jeho povinností si tam pouštět kdekoho; platí teď, platilo v minulosti a bude platit i nadále) . A nemusí se z toho nikomu zpovídat, nic vysvětlovat a ani se obhajovat. Je to Jeho a ostatní to musí respektovat.

Příměr s malými dětmi nesedí. Nechápu, proč by měl být za pád dětí do jámy zodpovědný majitel jámy/pozemku. Starost o děti je spíš na straně jejich rodičů/opatrovníků. Trochu mě to připadá, jako jeden z absurdních českých judikátů, kdy soud ohodnotil jako přitěžující okolnost, že řidič viděl, že doprovod dětí se o ně nestará, když do nich nacouval. Samozřejmě, řidič nemá co couvat do dětí, ale na ty děti má dávat především pozor jejich opatrovník a ne je nechat lítat po parkovišti. Opravdu si nemyslím, že řidič byl tím jediným, kdo nejednal tak, jak měl.
Ale tím jsem jen odbočil od toho, že Adam a Eva v ráji nebyli v pozici předškolních dětí, aby nad sebou potřebovali 24/7 dozor. Lidé byli nadáni +-svobodnou vůlí; a tvrdit, že kdyby kolem stromu nechodili, tak by jeho ovoce nejedli, je názor podobný tomu, že kdyby nebyla žena hezká a hezky oblečená, tak by nebyla znásilněná.



Re: Infralapsarianismus versus supralapsarianismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 15:27:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pozorovatelniku, pozorovatelniku,

ani by mě příliš nepřekvapilo kdyby ses stal jednou teologem. Otevřels tu totiž velmi zajímavé téma pozice Adamova pádu v Božím plánu. V angličtině se o tom toho dá najít docela dost. Níže alespoň citace a odkaz na článek v češtině:

Infralapsarianismus versus supralapsarianismus Základní dvě otázky lapsarianismu jsou: Vynesl Bůh své rozhodnutí, že spasí svůj vyvolený lid „po“ – infra – nebo „před“ – supra – svém souběžném rozhodnutí, které dopustilo Adamův pád, duchovní a tělesný kolaps? Infralapsarianismus učí, že Boží výnos, že spasí svůj vyvolený lid, je podřízený Božímu výnosu, který dopustil Adamův pád. „Česky“ řečeno, Bůh se rozhodl spasit svůj vyvolený lid „až po“ Adamově „kolapsu“, který dopustil. Spasení je logicky podřízené pádu. Boží výnos dopustit pád člověka je příčina, Boží výnos spasení je logický důsledek. Supralapsarianismus učí, že Boží výnos, že spasí svůj vyvolený lid je nadřazený Božímu výnosu, který dopustil Adamův pád. „Česky“ řečeno, Bůh se rozhodl spasit svůj vyvolený lid „před Adamovým „kolapsem“, který dopustil. Spasení je logicky nadřazené pádu. Boží výnos spasení je příčina, Boží výnos dopustit pád člověka je logický důsledek.
Celý článek:
http://www.reformace.cz/zod/lapsa-co-cislo-118


zdraví

reformovaný



Re: Re: Infralapsarianismus versus supralapsarianismus (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 15:51:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boží výnos spasení je příčina, Boží výnos dopustit pád člověka je logický důsledek.

 Já z Písma vidím, že Boží rozhodnutí dopustit pád člověka, je dáno tím, že chtěl stvořit bytost podobnou sobě: se svobodnou vůlí a schopností milovat.

Ale to je pro Tebe asi jako červený hadr pro býka, že?


]


Re: Re: Re: Definujme svobodnou vůli (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 16:29:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Bylino,

B
se svobodnou vůlí a schopností milovat.

Ale to je pro Tebe asi jako červený hadr pro býka, že?

R
Ale není je myslím bude užitečné, abychom pojem "svobodná vůle" definovali. Jak tedy svobodnou vůli definovat? Vezměme si na pomoc Bibli a obyčejnou lidskou životní zkušenost. Bible nás učí, že máme možnost volit z různých alternativ a za své volby neseme odpovědnost:

Dt 30,19
Dovolávám se dnes proti vám svědectví nebes i země: Předložil jsem ti život i smrt, požehnání i zlořečení; vyvol si tedy život, abys byl živ ty i tvé potomstvo

Rozhodnutí, která činíme, jsou naše rozhodnutí a volíme to, co sami v danou chvíli nejvíce chceme. Bible také učí, že to, jak člověk volí, vychází z jeho charakteru. Pán Ježíš to říká naprosto jasně:

Mt 7,16-18
Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny nebo z bodláčí fíky? Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce. Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce.

Dokonce i to, jakou člověk volí řeč, vypovídá o jeho chrakteru:

Mt 12,34-35
Plemeno zmijí: Jak může být vaše řeč dobrá, když jste zlí? Čím srdce přetéká, to ústa mluví. Dobrý člověk z dobrého pokladu srdce vynáší dobré; zlý člověk ze zlého pokladu vynáší zlé.

To, co nás Bible učí o možnosti volby a o podmíněnosti toho, co volíme v morální oblasti naším charakterem, není nijak překvapivé, protože to je v dokonalém souladu s naší životní zkušeností. Od notorického podvodníka očekáváme, že bude jednat jako podvodník a například obchodování s ním se raději vyhneme. Naopak od člověka, který je známý svou poctivostí, můžeme očekávat solidní jednání. Zkrátka a jednoduše, člověk má možnost volit a to jak volí je podmíněno tím, jaký má charakter. Samozřejmě například zloděj aut neukradne každé auto, které na ulici uvidí. Za to však nevděčíme jeho charakteru, ale spíše okolnostem, které ho od krádeže odrazují: blízkost policejní hlídky, typ zabezpečení se kterým si neví rady, časová tíseň, obtížná zpeněžitelnost daného typu auta atd.

Definice svobodné vůle podložená Biblí i životní zkušeností by tedy mohla znít: "Člověk má svobodu volit z různých alternativ, přičemž jeho volby jsou podmíněny jeho charakterem." Zde je možná užitečné poznamenat, že Bible sousloví "svobodná vůle" vlastně nezná. Proto je vhodnější hovořit spíše o svobodě volby.


zdraví

reformovaný


]


Re: Re: Re: Re: Definujme svobodnou vůli (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. listopad 2015 @ 17:44:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svoboda volby byla pro Boha při stvoření člověka jistě důležitá, neboť chtěl, aby Ho člověk miloval dobrovolně, tj. z dobré vůle, ne z donucení. Milovat Boha znamená především poslouchat Boha a zachovávat Jeho Slovo a hlavně Jeho přikázání, čímž Bohu prokazujeme lásku. 

První Boží přikázání bylo zvláštní tím, že to nebyl příkaz, nýbrž zákaz. Ale ten zákaz skrytě příkaz obsahoval. Byl příkazem jíst ze stromu života - viz J 12:50. Než se však člověk dopracoval k porozumění zákazu-příkazu, nechal se svést pokušitelem a padl. 

Reformovaný mluví o charakteru, který je určující pro rozhodování se pro správnou (dobrou) alternativu ze dvou možných. Charakter je však přímo vázán na život, kterým člověk žije a Bůh od počátku chtěl, aby člověk žil Jeho životem pro Jeho vyjádření (obraz) a Jeho zastoupení ohledně panování (podoba) nad celou zemí. Bez Božího života v sobě, který by utvářel charakter člověka, člověk není schopen ani Boha vyjadřovat ani panovat v Jeho jménu. 

Bůh jistě věděl, že člověk padne a již před stvořením světa měl připravený plán spásy, který měl obnovit člověka do postavení, kdy bude moci do sebe, do svého nitra (ducha) Boží život přijmout, aby tímto životem žil, vědom si toho, že Bůh jej stvořil pro sebe za nějakým účelem. K naplnění svého plánu měl Bůh od počátku připravenou svou ekonomii nebo také správu (Ef 1:10, 1Tm 1:4), spočívající v tom, že se zabuduje do člověka a člověka zabuduje do sebe. 
První Adam se takovým Božím člověkem nestal a tak musel přijít druhý (poslední) Adam - Kristus, Bůh v lidském těle, aby 1) odstranil problém hříchu a 2) obnovil v člověku schopnost přijmout Boha jako svůj život, jako svůj obsah coby nádoba, jíž byl stvořen. A podle tohoto svého Krista jako "prototypu", Prvorozeného Syna znovuzrodil mnoho synů jako hromadnou "reprodukci", aby byli stejní v životě a přirozenosti, nikoli však v Božství. 
Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Definujme svobodnou vůli (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 15:35:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj reformovasný,
s Tvou definicí svobodné vůle souhlasím. To, že toto sousloví není v Písmu nevadí, protože je to tam vyjádřeno jinak, ale ve stejném smyslu. Třeba tímto veršem:

Dt 30,19
Dovolávám se dnes proti vám svědectví nebes i země: Předložil jsem ti život i smrt, požehnání i zlořečení; vyvol si tedy život, abys byl živ ty i tvé potomstvo

To, na co já jsem narážel je, jak se svobodná vůle shoduje s učením o předurčení, které, jak jsem si všiml, bereš za své.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Definujme svobodnou vůli (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 28. listopad 2015 @ 17:47:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Bylino,


B
To, na co já jsem narážel je, jak se svobodná vůle shoduje s učením o předurčení, které, jak jsem si všiml, bereš za své.

R
Člověk má svobodu volit z různých možností a za své volby je odpovědný. Volby člověka jsou však podmíněny jeho charakterem.
A padlý člověk má padlý charakter, takže zákonitě bude volit co je zlé. Naopak když Bůh člověka znovuzrodí v Kristu Ježíši, tak je člověk schopen volit obnoveným charakterem co se líbí Bohu.


Fp 2. kap.:

13Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí.


Ilustrace
Když dáte vybrat žíznivému člověku na poušti mezi šálkem grogu a dvoulitrovkou studené minerálky, můžete tušit, že sáhne po minerálce. Když tutéž nabídku učiníte prokřehlému člověku v zimě na horách, můžete tušit, že sáhne po grogu. Volba je jasně podmíněna stavem člověka. Podobné je to i v morální oblasti, ale k té se dostaneme až později.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 28. listopad 2015 @ 17:56:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Bylino,

Ještě doplňuji, že tu ilustraci jsem použil z článku který jsem kdysi na GS napsal:

Má Bůh svobodnou vůli? A jaká je definice svobodné vůle?

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4616&mode=nested&order=0&thold=0



r


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 19:42:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo jo, líbil se mi ten obrázek k sérii tvých článků o předurčení. Pán mi kdysi zjevil, že zvenku je na té bráně jakoby napsáno: "vyvol si mě" a když vejde, zevnitř je nápis "Tebe jsem si vyvolil." 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 28. listopad 2015 @ 21:33:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy,

hezky řečeno. Bůh vlastně předurčil, že si člověk zvolí. Bez Boží milosti nelze ovšem nic - ani si zvolit.


zdraví

r


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 21:49:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.

zdraví

w. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 22:08:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať žije člověk robot, že?
Tak to ho mohl rovnou stvořit bezhříšného, bez okliky přes pád do hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 28. listopad 2015 @ 22:21:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, ty nejsi rád, že ti Bůh dal milost zvolit si Jeho skrze víru v evangelium Ježíše Krista, přestože ses narodil v hříchu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 13:24:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, ty nejsi rád, že ti Bůh dal milost zvolit si Jeho skrze víru v evangelium Ježíše Krista, přestože ses narodil v hříchu?

Stando, já jsem rád, že mě Bůh stvořil se svobodnou vůlí a nabídl mi možnost žít jiný způsob života, než do kterého jsem se tělesně narodil. A že mi, ze své milosti odpustil  mé hříchy spáchané za mého starého života.
Ty si pleteš pojmy. Milost je něco, co dostávám nezaslouženě vzhledem ke skutkům. Svobodnou vůli jsem nedostal jako milost, ale jako dar stvořitele, dar z lásky. Ta mi také umožňuje zpětně Bohu lásku oplácet.
Asi si ve svých teoriích neuvědomuješ, že to, že se člověk narodí s hříšnou přirozeností, mu Bůh nemůže počítat za vinu. Není to jeho volba.
Takže Boží láska a pravda nám otevírá oči, abychom mohli poznat, že jsme hříšní a očekává naši volbu. Boží milost nám pak odpouští naše hříchy, které jsme spáchali ve své hříšnosti.


]


Richard Wurmbrand o hriešnej prirodzenosti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 14:11:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...to, že se člověk narodí s hříšnou přirozeností, mu Bůh nemůže počítat za vinu. Není to jeho volba. Takže Boží láska a pravda nám otevírá oči, abychom mohli poznat, že jsme hříšní... AMEN!!!

"JSI HŘÍŠNÍK. Není to tvoje vina.

Mohu se narodit ošklivý, nebo znetvořený, nebo s nízkým IQ. M
ůže to být pro mě strašlivé břemeno, které musím nést, ale přesto to není moje vina. Narodil jsem se jako hříšník. Moji rodiče a všichni moji předkové byli hříšníci. Nevybral jsem si to.

Hebrejské slovo pro "hřích" znamená "minout cíl". Všichni jsme daleko od slávy, která by byla naše, nebýt té vrozené hříšnosti. Je tu bez mého osobného zavinění... Hřích je životní realita. Je tu kv
ůli jakýmsi dávnym událostem, u kterých jsi sám osobně nebyl. Je to tragédie, ve které jsme zapletení všichni. Tragédie tak trochu podobná tomu být znetvořen, nebo trpět spoustou bolestivých a smrtelných nemocí...

Nehledej příčinu své vrozené hříšnosti! Přijmi skutečnost, že jsi hříšník. Tvá hříšnost má sv
ůj smysl. A existuje i možnost být od hříchu zachráněn. Ježíš nabízí spasení..."


]


Re: Richard Wurmbrand o hriešnej prirodzenosti (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 16:24:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 16:34:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znovu Ti píšu, že s Tvou definicí svobodné vůle souhlasím, tak nevím, proč to opakuješ.
Ano, Naše rozhodování záleží na našem charakteru, ale náš charakter je utvářen mnoha předešlými rozhodnutími. Ale pak je tu ještě jeden vliv: odhalení toho, že jsme se minuli cíle a že je možnost záchrany. Toto odhalení  je dáno všem lidem z Boží lásky. Ale to, jestli se člověk pro záchranu rozhodne, je na jeho vůli. Jinak by za vše nesl odpovědnost Bůh.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 19:49:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Bylino,


Myslím, že se neshodneme.


B
Ale to, jestli se člověk pro záchranu rozhodne, je na jeho vůli.

R
To ano. Ale ta lidská vůle (chtění) je podmíněna Boží vůlí. I chtění totiž působí Bůh.

Na čem by ta lidská vůle závisela když ne na Bohu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 02. prosinec 2015 @ 10:19:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na čem by ta lidská vůle závisela když ne na Bohu?

Zkus tento výrok domyslet. Jestliže má vůle je zcela závislá na Bohu, pak každé mé rozhodnutí řídí Bůh. V tom případě by ale Bůh byl odpovědný i za má špatná rozhodnutí - za hříchy. Hospodin říká: hle, předkládám ti život nebo smrt, vyvol si život. Neříká: já ti vyvoluji život.
Andělé po narození Ježíše zvěstovali pastýřům: na zemi pokoj, lidem dobrá vůle. Vůle člověka je dar od Boha a my ho máme používat a ne být roboty. Vždyť jsme Boží synové a ne otroci.
Vaše učení je slepá ulička a více méně svaluje odpovědnost za naše činy pouze na Boha a tím ho uráží.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 20:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylina píše:Ale to, jestli se člověk pro záchranu rozhodne, je na jeho vůli. Jinak by za vše nesl odpovědnost Bůh.<b>
A to by byla hrůza, že, kdyby za všechno nesl odpovědnost Bůh a ne člověk. No, lidské věci chápeš skvěle...  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odkaz (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 30. listopad 2015 @ 20:38:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečti si v knize Přísloví, jak dopadnou posměvači. Je opravdu vidět, že Ti studium Písma není moc k užitku. Hádáš se o nedokazatelné věci a podstatné Ti unikají.


]


Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy